kost wat meer? Scheelt dik 200 euro p.p. Daar kan ik heel wat leuke dingen mee doen in Maleisië. Maar ik ging er ook vanuit dat ik wel afgezet kon worden op station Antwerpen, helaas kan dit niet, en de treinreis Utrecht - Antwerpen is nou niet bepaald een ideale verbinding te noemen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar als je geen treinreis wil of kan maken, waarom koop je dan een ticket met die voorwaarden? Ga dan voor een ticket zonder dat soort voorwaarden, dan hoef je ook niet moeilijk te gaan doen. En ja, dat kost wat meer maar dan heb je wel wat je wil.
De treinreis is overigens nog niet eens 1 uur, en de kans dat er geen conducteur langs komt is gewoon groot. Ik heb vaak genoeg in de trein gezeten om te weten dat op een treinreis van één uur de conducteur niet persé langs hoeft te komenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar staat dat het ophalen van de tickets gelijk staat aan het gebruiken er van? In de trein zitten en een stempel van de conducteur ontvangen, is naar mijn mening een betere definitie van 'gebruiken' dan alleen het ophalen van het ticket.
Ik werk trouwens niet voor de KLM oid. Mijn punt is slechts het volgende: als jij stelt dat er nul procent kans bestaat op enig probleem met de constructie die je voor ogen hebt (zoals je lijkt te willen betogen) dan zijn we het oneens.
Ik denk dat er een kleine kans is dat je op Schiphol in een discussie met de KLM belandt met een onbekende afloop. We reizen allemaal wel eens met de trein en het is niet zo waarschijnlijk dat er tijdens een treinreis van 2 uur geen conducteur langskomt.
De definitie van gebruikt kun je echter over discussiëren in dit geval, zeker aangezien niet stempelen niet persé gelijk staat aan niet in de Thalys gezeten te hebbenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Simpel, als het als een reis is gekocht kun je niet halvere opstappen en móet je ticket gebruikt zijn.
Met KLM hoef je daar niet over te discussieren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:20 schreef Blik het volgende:
[..]
De definitie van gebruikt kun je echter over discussiëren in dit geval, zeker aangezien niet stempelen niet persé gelijk staat aan niet in de Thalys gezeten te hebben
Ik zat nog wat te googlen en kwam het volgende tegen: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:13 schreef Blik het volgende:
Dus, het stempelen van een treinkaartje kan nooit een eis zijn. Mocht het dat wel zijn, dan moeten ze dat expliciet vermelden
Dat er niet altijd om het treinkaartje wordt gevraagd is inmiddels duidelijk. Ook heb ik op andere fora gelezen dat een ongestempeld kaartje wordt geaccepteerd. Maar uit de quote maken we op dat de KLM formeel een gestempeld kaartje eist. Je kan dus een medewerker treffen die hier inderdaad op staat, vandaar dat ik zelf de treinreis altijd zal maken en de conducteur op zoek voor het stempeltje als die niet langskomt.quote:[...] At the check-in desk at Amsterdam Schiphol Airport, you will be requested to deliver the stamped train ticket.”
Er staat echter ook:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik zat nog wat te googlen en kwam het volgende tegen: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64
Hierin wordt de KLM geciteerd:
[..]
Dat er niet altijd om het treinkaartje wordt gevraagd is inmiddels duidelijk. Ook heb ik op andere fora gelezen dat een ongestempeld kaartje wordt geaccepteerd. Maar uit de quote maken we op dat de KLM formeel een gestempeld kaartje eist. Je kan dus een medewerker treffen die hier inderdaad op staat, vandaar dat ik zelf de treinreis altijd zal maken en de conducteur op zoek voor het stempeltje als die niet langskomt.
En ik heb wel via de Belgische website geboekt. Ondanks dat ik het onzin vind dat de KLM om een gestempeld ticket mag vragen (er is namelijk 0% garantie dat er een conducteur langskomt), staat er op de website echter ook KLM wel om een gestempeld ticket mag vragen omdat er zoiets dergelijks in de voorwaarden staat en dus in zijn recht staat.quote:Deze claim van KLM is onjuist. Wie op de Belgische site van KLM boekt, krijgt deze melding niet.
Volgens mij niet. In principe kun je gewoon de trein instappen met je treinkaartje en op de stoel gaan zitten die op je kaartje staat, het kaartje is namelijk al specifiek voor een bepaalde vertrektijd en stoel en kan dus niet hergebruikt worden. Je wordt niet gecontroleerd bij het instappen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:04 schreef The_stranger het volgende:
Niet om het een of ander, maar moet je voor het instappen niet stempelen? Al dan niet bij een kantoor/balie van de uitvoerder van de treinreis.
Die website schrijft alleen dat de claim van KLM dat die tekst op de belgische boekingssite wordt getoond onjuist is. Dit lijkt me niet zo belangrijk. Dat was mogelijk een technische storing.quote:
Misschien heb je daarin gelijk. Mogelijk kun je de KLM voor de rechter verslaan en je ticketkosten terug krijgen. Maar daar heb je niets aan als je woensdag op Schiphol staat en het blijkt een probleem te zijn.quote:Echt heel bizar, en ik kan me niet voorstellen dat deze eis voor de rechter overeind blijft.
Midden in de nacht zegt in Dubai niks. Je kan er rusten, winkelen, eten en nog veel meer andere dingen. Het maakt qua faciliteiten er echt niet uit of je er overdag of 's nachts bent.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:21 schreef Blik het volgende:
Gisteren overlegd, on ondanks dat het voor ons niet ideaal is gaan we toch gewoon maar de trein pakken. Weinig zin in gezeik op Schiphol.
De Emirates optie hebben we uiteraard ook bekeken, prijs was ongeveer gelijk echter waren alle vluchten met korte overstapmogelijkheden al vol en zouden we iets van 8 tot 10 uur midden in de nacht op het vliegveld moeten wachten. Daar hadden we echt geen trek in
Dat is net zoiets als dat ik een dagje Frankfurt zou moeten accepteren aan het einde van mijn reis naar Colombia omdat er genoeg te doen is in Frankfurt. Ik zit helemaal niet te wachten op een dagje Frankfurt, en al helemaal niet tijdens de kerstdagen!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:35 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Midden in de nacht zegt in Dubai niks. Je kan er rusten, winkelen, eten en nog veel meer andere dingen. Het maakt qua faciliteiten er echt niet uit of je er overdag of 's nachts bent.
Zal mij boeien, voor mijn gevoel is het dan al 3 uur 's nachts, dan moet ik nog 10 uur wachten om dan vervolgens nog 6 a 7 uur in een vliegtuig te zitten. Dan betaal ik liever wat meer om direct te vliegenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:35 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Midden in de nacht zegt in Dubai niks. Je kan er rusten, winkelen, eten en nog veel meer andere dingen. Het maakt qua faciliteiten er echt niet uit of je er overdag of 's nachts bent.
Ik bedoel dat het in Dubai niet echt uitmaakt hoe laat het is. Hooguit de lengte is misschien vervelend, maar de tijd valt op de airport wel door te komen. Al snap ik natuurlijk wel dat je liever op je bestemming bentquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Zal mij boeien, voor mijn gevoel is het dan al 3 uur 's nachts, dan moet ik nog 10 uur wachten om dan vervolgens nog 6 a 7 uur in een vliegtuig te zitten. Dan betaal ik liever wat meer om direct te vliegen
Waar heb je gelezen dat deze zaak op deze manier is afgewikkeld ? Die man geeft in het artikel namelijk zelf aan dat hij de tickets niet had opgehaald in Antwerpen. Hij geeft bovendien toe de treinreis niet gemaakt te hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:39 schreef ozzietukker het volgende:
Het voorbeeld wat werd aangehaald over de vlucht van de Belgische man + familie naar Manilla, is door KLM in de minne geschikt en de betaalde nieuwe tickets zijn vergoed door KLM.
Simpelweg omdat KLM nooit hard kan maken dat een treinreis niet gemaakt is, bij een vlucht kan dat wel, bij de vlucht wordt je gecontroleerd of je aan boord bent.
De man wilde in eerste instantie procederen, maar KLM wilde liever niet teveel commotie, simpelweg omdat de belangen heel groot zijn, want er was grote kans dat ze dit proces zouden verliezen, immers, de persoon was wel in België aan zijn reis begonnen en had de tickets opgehaald.
Je zou het even kunnen checken bij Eva Airlines en China Airlines. Die gaan ook rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok. Als je bereid bent vanaf Dusseldorf te vertrekken, dan biedt Air Berlin ook goedkope, rechtstreekse vluchten.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:45 schreef MissHobje het volgende:
! het ziet er naar uit dat het toch de rechtstreekse vlucht met de klm gaat worden, Ams-BKK
Heb ook geen zin om nog langer af te wachten met boeken, scheelt steeds net niets enzo.
Sorry .quote:
Doen! Maar wel snel boeken want ze hebben net de prijs verlaagd tot 689 Euro. Dat is voor vertrek in oktober dan.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:45 schreef MissHobje het volgende:
! het ziet er naar uit dat het toch de rechtstreekse vlucht met de klm gaat worden, Ams-BKK
Heb ook geen zin om nog langer af te wachten met boeken, scheelt steeds net niets enzo.
KLM doet alleen moeilijk, vooral over het gewicht, in het hoogseizoen.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:39 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Sorry .
Op gewicht en afmetingen. Ik heb een koffertje van 53x23x38cm dat ik graag wil meenemen als handbagage.
Ja precies ik zag het ook net, donderdag was dit nog niet !quote:Op zondag 3 juli 2011 17:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doen! Maar wel snel boeken want ze hebben net de prijs verlaagd tot 689 Euro. Dat is voor vertrek in oktober dan.
Gaat het om de "normale" of de premium comfort class? Die extra ruimte die je hebt ga je echt wel merken. En het is ook belangrijk om te weten wat je bestemming is. Als je naar de Antillen gaat dan heb je namelijk een andere personal entertainment systeem.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:41 schreef themole het volgende:
Even een vraagje, binnenkort vlieg ik met ArkeFly in de comfort class(waarschijnlijk nog steeds niet ruim), maar wat is jullie ervaring met ArkeFly mbt tot dat Persoonlijk Entertainment Programma? Oh ja handig om te vermelden is dat het een longhaul vlucht is.
Als je je bagage hebt ingechecked ga je vervolgens naar de douane poortjes. Je vriendin mag je hier gaan uitzwaaien, zolang je nog in de wachtrij staat. Ga je erdoorheen, dan is het over :-)quote:Op maandag 4 juli 2011 08:53 schreef TechnoThijs het volgende:
Ik heb ook een vraag.
Binnenkort ga ik naar Amerika en mijn vriendin wil mij graag uitzwaaien. Tot hoever mag ze mee? Ik dacht dat ze na het afgeven van de bagage niet meer mee kon?
Bestemming is Toronto en het gaat om de normale comfort class. Ook handig om te weten is dat het toestel een 767 met 2-3-2 opstelling is.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gaat het om de "normale" of de premium comfort class? Die extra ruimte die je hebt ga je echt wel merken. En het is ook belangrijk om te weten wat je bestemming is. Als je naar de Antillen gaat dan heb je namelijk een andere personal entertainment systeem.
Dan krijg je een gratis koptelefoon en moet je zo'n entertainment systeem huren. Daar staan wat films, muziek en wat docu's over de bestemming op.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:07 schreef themole het volgende:
[..]
Bestemming is Toronto en het gaat om de normale comfort class. Ook handig om te weten is dat het toestel een 767 met 2-3-2 opstelling is.
En hoelang is dat ongeveer voor aanvang van de vlucht? De paspoort controle is toch direct na de bagageafgifte/check-in en voor het taxfree gedeelte?quote:
Ja, dat klopt. Maar niemand dwingt je om meteen na de check-in door de paspoort controle te gaan. Je kunt best op Schiphol Plaza nog wat rondhangen.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:18 schreef TechnoThijs het volgende:
[..]
En hoelang is dat ongeveer voor aanvang van de vlucht? De paspoort controle is toch direct na de bagageafgifte/check-in en voor het taxfree gedeelte?
Ja en achter de paspoortcontrole verhuren ze ook nog hotelkamers....................quote:Op maandag 4 juli 2011 11:00 schreef Fogel het volgende:
Als je echt iedere minuut wil koesteren: Met Ryanair of Easyjet ofzo voor een paar euro een vlucht naar een niet-Schengenland kopen en je vriendin kan mee totaan de gate. Zogauw jij weg bent, kan ze zelf naar huis.
Naar huis !? Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat ze zich naar een spottersplaats langs de startbaan spoedt. Daar kan immers ook nog naar het vliegtuig gezwaaid worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:00 schreef Fogel het volgende:
Als je echt iedere minuut wil koesteren: Met Ryanair of Easyjet ofzo voor een paar euro een vlucht naar een niet-Schengenland kopen en je vriendin kan mee totaan de gate. Zogauw jij weg bent, kan ze zelf naar huis.
Dat is nu het mooie, dat valt nergens terug te lezen, KLM heeft na de dreiging van een publieke rechtszaak de man snel afgekocht omdat het net iets teveel (negatieve) publiciteit opleverde.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:27 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar heb je gelezen dat deze zaak op deze manier is afgewikkeld ? Die man geeft in het artikel namelijk zelf aan dat hij de tickets niet had opgehaald in Antwerpen. Hij geeft bovendien toe de treinreis niet gemaakt te hebben.
Waarom dan moeilijk doen met de trein vanuit Antwerpen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Zal mij boeien, voor mijn gevoel is het dan al 3 uur 's nachts, dan moet ik nog 10 uur wachten om dan vervolgens nog 6 a 7 uur in een vliegtuig te zitten. Dan betaal ik liever wat meer om direct te vliegen
Het verschil tussen Emirates en KLM via Antwerpen was ongeveer 50 euro. Het verschil tussen KLM via Antwerpen en KLM via Schiphol is 250 euro, en dat vind ik wel erg veel geld. Daarbij is de extra tijd die het kost om te vertrekken vanuit Antwerpen te verwaarlozen als je het vergelijkt met de Emirates-optie.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:02 schreef stijn_ het volgende:
[..]
Waarom dan moeilijk doen met de trein vanuit Antwerpen?
Mwah, een dergelijk lange overstap kan ook weer prettig zijn als je bijvoorbeeld een hotel kan nemen op Dubai, in de buurt van het vliegveld zijn deze over het algemeen niet eens zo duur.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Het verschil tussen Emirates en KLM via Antwerpen was ongeveer 50 euro. Het verschil tussen KLM via Antwerpen en KLM via Schiphol is 250 euro, en dat vind ik wel erg veel geld. Daarbij is de extra tijd die het kost om te vertrekken vanuit Antwerpen te verwaarlozen als je het vergelijkt met de Emirates-optie.
En dan heb ik het nog niet eens over hoe uitgeput je op je bestemming aankomt na een lange vlucht met 10 uur overstap...
Officieel heet het "Alle apparatuur met een antenne aan boord dient te worden uitgeschakeld en mag tijdens de vlucht niet worden gebruikt" als ik me het bekende riedeltje van de KLM trolly dollies nog goed kan herrineren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:18 schreef themole het volgende:
Hoe moeilijk is ArkeFly over een mobiel in vliegtuigstand om muziek af te spelen of een spelletje te spelen? Heb namelijk de ervaring dat het nogal van airline tot airline verschilt.
Punt is dat veel maatschappijen er niet echt moeilijk over doen zolang je hem maar op vliegtuigstand hebt staan. Heb echter nog nooit met ArkeFly gevlogen en weet dus niet of ze daar moeilijk over doen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Officieel heet het "Alle apparatuur met een antenne aan boord dient te worden uitgeschakeld en mag tijdens de vlucht niet worden gebruikt" als ik me het bekende riedeltje van de KLM trolly dollies nog goed kan herrineren.
U refereert hier aan (meestal) dames, die in de wandeling ook gewoon stewardess genoemd mogen worden ?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Officieel heet het Alle apparatuur met een antenne aan boord dient te worden uitgeschakeld en mag tijdens de vlucht niet worden gebruikt" als ik me het bekende riedeltje van de KLM trolly dollies nog goed kan herrineren.
Yep!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
U refereert hier aan (meestal) dames, die in de wandeling ook gewoon stewardess genoemd mogen worden ?
Ik erger me persoonlijk meer aan reizigers die denken dat ze God zijn en een beetje uit de hoogte gaan doen tegenover luchtvaartpersoneel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Yep!
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=trolley%20dolly
Gewoon serveersters in de lucht die een beroerd salaris verdienen maar door hun blauwe outfit denken dat ze god zijn,
1800 euro voor een beginner tot 3100 voor de hoogste schaal op intercontinentaal. Dat vind ik weinig geld voor zulke werktijden en zo weinig thuis. 350 euro boven het minimumloon...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zo slecht worden stewardessen niet betaalt hoor
Plus toeslagen, plus goedkoop kunnen vliegen,quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:05 schreef XL het volgende:
[..]
1800 euro voor een beginner tot 3100 voor de hoogste schaal op intercontinentaal. Dat vind ik weinig geld voor zulke werktijden en zo weinig thuis. 350 euro boven het minimumloon...
Dit heeft niet zo zeer te maken met de evt. straling of zo van elektronische apparaten, maar meer dat je niet met je ipod in je oren de helft van de veiligheidsinstructies mist of in echt geval van nood de aanwijzingen van het personeel mist.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
Qua gebruik van mobiele telefoon voor het afstelen van muziek of video's heb ik op cruise level nog nooit een opmerking gehad dat het niet mag.
Tijdens het opstijgen en landen wordt er naar gekeken naar het gebruik van elecronische apparaten en moeten de oordopjes uit de oren, tijdens de vlucht zelf wordt er niet echt op gelet is mijn ervaring. Het heeft dan ook geen aandachtspunt voor het personeel, dat is alleen tijdens het landen en opstijgen.
Daar kan ik me ook zo mateloos aan ergeren. Maar voor de goede orde, ik had het in het geheel niet over de leeftijd en of uiterlijk. Ik vlieg nogal veel met Delta, dus ben wat dat betreft wel wat gewend.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik erger me persoonlijk meer aan reizigers die denken dat ze God zijn en een beetje uit de hoogte gaan doen tegenover luchtvaartpersoneel.
Moet ik echt 8 batterijen de contactjes van afplakken en in aparte plastic zakjes doen, of kan ik ze gewoon in m'n ruimbagage flikkeren?quote:Losse lithiumbatterijen, zoals oplaadbare lithiumbatterijen en AA-lithiumbatterijen voor laptops en dvd-spelers, mogen alleen in de handbagage mee. Elke reservebatterij moet in de oorspronkelijke verpakking zijn verpakt. Is deze verpakking niet langer beschikbaar, dan moeten de contactpunten van de batterij afgeplakt worden om ze te isoleren, en elke batterij apart in een plastic zakje worden verpakt.
Wil je voorkomen dat de inhoud eruit valt? Dan is gewoon de rits dicht doen voldoende.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:34 schreef L-D het volgende:
En aangezien ik maar een paar dagen weg ben doe ik alles in een sporttasje, maar hoe kan ik er het beste voor zorgen dat dit goed dicht komt te zitten?
En hoe voorkomt dat precies diefstal?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef jaco het volgende:
[..]
Wil je voorkomen dat de inhoud eruit valt? Dan is gewoon de rits dicht doen voldoende.
Als je diefstal wilt voorkomen dan kun je de tas laten sealen met plastic folie: http://www.schiphol.nl/web/show/id=68992/langid=43
Zo je wilt: het sealen verkleint het risico op mogelijke diefstal.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En hoe voorkomt dat precies diefstal?
Schijnveiligheid...quote:Op maandag 11 juli 2011 15:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Zo je wilt: het sealen verkleint het risico op mogelijke diefstal.
Ja maar controleren ze daar echt op, heb er niet echt zin in.quote:
Is een optie, maar gaat erom dat er niks uit gepikt wordt. zitten geen waardevolle spullen in maar als je vervolgens 4 dagen lang elke dag dezelfde kleren aan heb en niet kan douchen is ook niet zo lekker. Zal maar een dwaas tussenzitten. Maar haal morgen ff 2 van die gouwe slotjes bij de halfords of zo en doe ik er op. Alleen moet ik de sleutel niet kwijtraken dan:Dquote:Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef jaco het volgende:
[..]
Wil je voorkomen dat de inhoud eruit valt? Dan is gewoon de rits dicht doen voldoende.
Als je diefstal wilt voorkomen dan kun je de tas laten sealen met plastic folie: http://www.schiphol.nl/web/show/id=68992/langid=43
In principe wel. Ik zou ook het ticket even uitprinten en meenemen. Soms kun je op je vertrek luchthaven nog niet inchecken voor het tweede deel van de reis. Dan heb je tenminste iets in handen om de US immigration officer in Houston te tonen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:28 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga voor een half jaar naar Mexico toe en vlieg van Brussel/Londen met Houston als tussenstop. Als ik een ESTA heb, is dat dan voldoende om door te reizen naar Mexico?
De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:54 schreef Rnnz het volgende:
Dank je, dat stelt me gerust.
Nog iets over dat TSA-slot: dat is dus in principe verplicht, tenzij je je koffer zonder slot wilt meenemen? Ik neem aan dat het alleen routinecontroles zijn oid, of zoeken ze echt elke koffer door?
De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...
Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.
Uiteraard wordt er gemeld dat bagage 100% gescreend wordt, dit is simpelweg niet waar, dit is gewoon onmogelijk, vanaf sommige luchthavens is de infrastructuur hier simpelweg niet geschikt voor.
Neemt niet weg dat het verstandig is als de koffer gewoon te openen is. Een TSA slot helpt overigens helemaal niets, een beetje bagagedief heeft exact dezelfde attributen om zo'n slot te openen.
Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.
(*)alle is in dit geval van alle passagiers die in de rij stonden voor de incheckbalie, een kleine 100-150 man..
Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:49 schreef Thetallguy het volgende:
Griekenland en Duitsland zijn sowieso allebei Schengenlanden, dus dat is geen probleem En mocht dat wel zo geweest zijn kan je heen- en weer tussen Schengen/Niet-Schengen, alleen even een paspoortcontrole door, maar daar kan je gewoon zeggen dat je even een biertje wil gaan drinken met iemand.
Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vlucht Zou wat zijn als anders de ene helft van de mensen in jouw toestel 'Schengen' waren (omdat ze er in Munchen uitgaan), en de andere helft 'niet-Schengen'quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:53 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren.
Klinkt logisch Dan maar goed opletten waar wij heen moeten in München!quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vlucht Zou wat zijn als anders de ene helft van de mensen in jouw toestel 'Schengen' waren (omdat ze er in Munchen uitgaan), en de andere helft 'niet-Schengen'
In Munchen zal je dus een paspoortcontrole hebben. Duitse efficientie dus die 90 minuten moet wel goed komen.
Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
easyjet heeft toch geen gewichtsbeperking op handbagage? wel op de afmetingen.
Oftewel, hoe beveilig ik m'n koffer? Weinig zin om met een slotloze, dan wel bagger slot rond te lopen wat iedereen kan openen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.
Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
20 kilo bagage per persoon is natuurlijk ook niets. (ruimbagage) heb een tas gekocht die precies binnen de afmetingen van handbagage valt. daar de zware spullen in en gaan. Problem easyjet?quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).
Ze checkten in de praktijk ook niet echt op de grootte (gingen mensen met enorme weekendtassen naar binnen).
Als je niets bijzonders in je ruimbagage hebt zitten, dan is de kans op diefstal naar mijn idee bijna nul.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:59 schreef L-D het volgende:
[..]
Is een optie, maar gaat erom dat er niks uit gepikt wordt. zitten geen waardevolle spullen in maar als je vervolgens 4 dagen lang elke dag dezelfde kleren aan heb en niet kan douchen is ook niet zo lekker. Zal maar een dwaas tussenzitten.
Daar hoef je geen TSA lock voor te hebben, zelfs ik krijg elk cijferslot binnen 5 minuten open, zo niet sneller bij sommige merken. Met voldoende oefening heeft geen enkel normaal cijferslot meer dan een minuut of twee nodig om geopend te worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef Beavis het volgende:
[..]
Klinkt logisch Dan maar goed opletten waar wij heen moeten in München!
Een biertje op Schiphol gaat dus wel goed komen
Oh, dat klinkt relaxed.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.
Terug gaat het net zo efficiënt, al moet je wel langs de douane lopen met je handbagage, paspoortpunten weer door. Nu heb je wel een veiligheidscontrole om bij de Schengengates te komen, maar deze zijn bij de transitpunten niet zo druk. Terug had ik 1 uur en 20 minuten overstaptijd, en ook nu maar 10 minuten nodig.
Ehm, Dat Frankfurt is nu net wat minder gemaakt voor die overstap.... Daar heb je wel zo'n minuut of 45 nodig, zeker om bij de Lufthansa Schengen gates bij de juiste te geraken, en de veiligheidscontrole inclusief paspoortcontrole duurt daar ook wat langer.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:29 schreef Beavis het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt relaxed.
Op de terugweg ga ik trouwens via Frankfurt.
En omdat het anders wat lastig is om ijs bij het drinken te kunnen serveren.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
omdat een hoop mensen liever uit een bekertje drinken. Het staat je vrij te melden dat je het bekertje niet wilt hebben
Dankjewel voor deze reply, het gaat overigens om een reis van Polen naar Nederland, enkeltje. Ik heb dus nog niet ingecheckt maar ik ga ze zo even proberen te bellenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
Het meest verstandig is contact op te nemen met Wizzair. Dit kan telefonisch, of eventueel op de luchthaven, bij voorkeur in Eindhoven, om dit aan te geven.
De ervaring leert dat op Eindhoven men nog wel voor rede vatbaar is, zeker bij het begin van de trip, maar op andere bestemmingen, als je geen andere keus hebt, op de terugweg, opeens een groot probleem gaan maken en je zomaar kunnen weigeren bij de gate als de naam niet overeen komt.
Ik raad aan om wel telefonisch contact op te nemen, vooraf, omdat op de luchthaven waarschijnlijk het wat lastiger is om e.e.a. kosteloos te doen. Het veranderen van 1 letter in de naam zou in principe kosteloos moeten, zeker als het een duidelijke typefout betreft.
Dat kan je zien op de informatieborden zodra je op schiphol bent. Of je voordat je vertrekt op schiphol.nl kijken, daar staat het ook aangegeven.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:38 schreef matchmuchach het volgende:
Ik vlieg komende woensdag van Amsterdam naar Beijing met vlucht CZ 346 van China Southern Airlines. Zowel op mijn e-ticket als op schiphol.nl staat geen gatenummer aangegeven, hoe weet ik waar ik naartoe moet wanneer ik eenmaal op Schiphol ben?
Alvast bedankt!
je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uit Dus wat je ook doet: het is goedquote:Op zondag 24 juli 2011 19:39 schreef Breach het volgende:
Even een vraagje van mijn kant. Wij hebben met 3 man een aantal boekingen gedaan via Ryanair en Easyjet. Nu is er bij hoofdboeker wat tussengekomen en kan deze niet mee op reis. Moet hier nog iets voor afgemeld worden of is puur het niet inchecken van hem voldoende?
Ah dat is mooiquote:Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uit Dus wat je ook doet: het is goed
Dit leverd geen probleem op, ik doe pas sinds dit jaar meer dan alleen mijn eerste naam opgeven, en ik heb nooit problemen gehad. Als de naam die je invult maar overeenkomt met die op je ticket en dus niet een roepnaam (bijvoorbeeld Kees waar er op het paspoort als eerste naam Cornelis staat).quote:Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Breach het volgende:
[..]
Ah dat is mooi
En nu staat er bij een ticket ook de laatste twee letters van de vierde (:P) doopnaam van iemand niet op. Gaat dit een probleem opleveren of is dit wel duidelijk voor de mensen. Het is een ticket van London naar Berlijn.
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)quote:Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
Alleen first en businessclass.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
A380 in ieder geval niet. Vermoedelijk op al hun toestellen alleen in First en/of Business class. Indien aanwezig zal het een 'gewone' 110 volt aansluiting zijnquote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
Vandaar b classe, ja ik weet het, ben lui.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
Opzoeken van informatie luiheid gok ik.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:18 schreef Drive-r het volgende:
Wat heeft dat in hemelsnaam met luiheid te maken?
De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor
Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:16 schreef jaco het volgende:
De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.
Precies, vandaar mijn reactie in eerste instantie ookquote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor
First Class: A, F, O*; Business Class: C, D, I*, J, Z; Economy Class: Y, B, M, H, X*, P, V, W, Q, S, G, K, L, T, E, U
Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.
Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.
Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
Dat kan inderdaad ook nog !quote:Op maandag 25 juli 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
Zou kunnen. Hoewel ik nog nooit heb gehoord dat iemand business class 'b-class' noemt. Misschien dacht ie dat dat wel een hippe en gangbare afkorting zou zijn onder de b-klassersquote:Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook nog !
Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook nog !
Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Aha. Een de "e" in "classe" vond je gewoon chique?quote:Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:
[..]
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:
[..]
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.
Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.
quote:To enable you to work with your laptop on board without restrictions, we have equipped our First und Business Class seats on long-haul flights with power sockets for which you don't need an adaptor.
The power sockets (max. output 70 watt) are designed for two-pin flat European plugs and two- or three-pin US plugs.
Op vluchten naar India concurreren ze met vele andere aanbieders (KLM, Lufthansa, Emirates) en dergelijke. Om hier een aantrekkelijk product te bieden moeten ze de prijs laag houden. Naar Amman zijn ze de enige optie, wat rechtstreekse vluchten betreft, en hierdoor kunnen ze de prijs hoog houden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef Kielse het volgende:
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.
Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)quote:
Het aan laten komen van de koffers hangt er natuurlijk ook vanaf of je vliegtuigmaatschappij ze wel heeft meegenomen bij vertrek, of ergens bij een overstap op een andere luchthaven hebben achtergelaten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:30 schreef ozzietukker het volgende:
omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
Een uur is overdreven, maar kom maar eens met mij aan met Lufthansa uit Frankfurt, helemaal achterin op de B-pier in de avonduren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
nee, hoor, heb wel eens staan timenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Niks onzin. Ik vlieg normaal nooit met bagage, maar moet de laatste tijd veel spul verhuizen tussen Londen en nieuwe huisje in Amsterdam. Elke fucking keer 45-60 minuten wachten, ik word er echt ziek van. Op Heathrow is het zo gepiept, in A'dam zit ik na de douane nog een half uur te wachten. En die tijden op het bord kloppen nooit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
737-700quote:Op zondag 31 juli 2011 20:12 schreef jakkop het volgende:
Wat voor vliegtuigen gebruikt KLM tussen Amsterdam en Birmingham UK?
of -800, of F70, of Embraerquote:
Dat dus. Maar ik een 737 kwam ik net achter. Vlieg ik voor eens niet budget, zit ik alsnog in een 737quote:
Wat had je dan verwacht op zo'n dergelijk korte route?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:40 schreef jakkop het volgende:
[..]
Dat dus. Maar ik een 737 kwam ik net achter. Vlieg ik voor eens niet budget, zit ik alsnog in een 737
Dat snap ik ook wel. Maar ach, een Fokker of Embraer zou ook wel eens leuk geweest zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht op zo'n dergelijk korte route?
Goed, ik heb een keer in een 777 gezeten vanaf London Heathrow, maar toen waren er zoveel vluchten uitgevallen door de weersomstandigheden dat ze deze eenmalig ingezet hebben om zoveel mogelijk passagiers terug te kunnen halen.
Op Europese bestemmingen wordt nu eenmaal met een Boeing 737, Embraer of Fokker gevlogen.
Ja, zolang je niet meer dan een flesje van 100 ml. drinken erin doet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:55 schreef Revertis het volgende:
Iemand die toevallig weet of je met een drinkhelm [ afbeelding ] aan boord van een vliegtuig mag gaan?
De bedoeling is dat hij aankomt op de vakantie bestemming, niet eens om in het vliegtuig iets te drinken, dus dat zit dan helemaal goed. Bedankt!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, zolang je niet meer dan een flesje van 100 ml. drinken erin doet.
Ik zou 'm wel zo onopvallend mogelijk meenemen.. in een plastic zak ofzo en dan in de overhead bin leggen. Want ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat het gevaarlijk is voor andere mensen als dat ding van je hoofd af vliegt bij turbulentie bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:58 schreef Revertis het volgende:
[..]
De bedoeling is dat hij aankomt op de vakantie bestemming, niet eens om in het vliegtuig iets te drinken, dus dat zit dan helemaal goed. Bedankt!
Ja inderdaad, dat is het plan. Heel moeilijk kunnen ze er toch niet over doen denk ik, doen ze dat wel, dan waren het gelukkig maar een paar verloren euro'squote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou 'm wel zo onopvallend mogelijk meenemen.. in een plastic zak ofzo en dan in de overhead bin leggen. Want ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat het gevaarlijk is voor andere mensen als dat ding van je hoofd af vliegt bij turbulentie bijvoorbeeld.
Kloptquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:10 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand hoe dit zit? Moet je naar de UK de paspoortnummers wel opgeven en naar Italie niet? (EU-land?).
Naar de Britse luchthavens moet Easyjet de gegevens vooraf doorgeven aan de autoriteiten aldaar zodat ze weten wie er binnenkomt en eventueel gericht bepaalde personen bij binnenkomst aanhouden.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:10 schreef Palomar het volgende:
Ik heb onlangs een vlucht met Easyjet naar Rome geboekt. Tijdens de boeking heb ik geen paspoortnummers van de reizigers ingevoerd. Ik wilde net de instapkaarten printen en dat kon gewoon.
Ben in het verleden een paar keer met Easyjet naar Londen geweest en toen moest je eerst nog de paspoortnummers opgeven. Die kwamen volgens mij ook op de instapkaart te staan.
Weet iemand hoe dit zit? Moet je naar de UK de paspoortnummers wel opgeven en naar Italie niet? (EU-land?).
Nee dat kan alleen bij vertrek vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Bij transavia kan ik niet online inchecken als ik vanaf Heraklion maar Amsterdam vlieg toch?
Ik zag ze hier bij de apotheekquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand waar je die Earplanes kunt kopen?
UK is geen Schengen, Italië welquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:10 schreef Palomar het volgende:
Ik heb onlangs een vlucht met Easyjet naar Rome geboekt. Tijdens de boeking heb ik geen paspoortnummers van de reizigers ingevoerd. Ik wilde net de instapkaarten printen en dat kon gewoon.
Ben in het verleden een paar keer met Easyjet naar Londen geweest en toen moest je eerst nog de paspoortnummers opgeven. Die kwamen volgens mij ook op de instapkaart te staan.
Weet iemand hoe dit zit? Moet je naar de UK de paspoortnummers wel opgeven en naar Italie niet? (EU-land?).
Behalve dat je koffer in Brussel aankomt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:31 schreef Omnifacer het volgende:
Vraagje: wat gebeurt er als je een retour BRU - AMS - JFK koopt, en op de terugweg doe je AMS - BRU niet? Krijg je dan een probleem?
Dat zou inderdaad optie zijn... Retourtje zoals omschreven is 375 euro, vanaf BRU. Ik vind het niet erg om van woonplaats A'dam naar BRU te gaan want mijn ouders wonen ergens in het midden van dat traject, maar op de terugweg lijkt het weer een beetje kansloosquote:
Ik zou het gewoon op die manier doen. Vliegen met bagage in het ruim doe ik toch al nauwelijks.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:39 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad optie zijn... Retourtje zoals omschreven is 375 euro, vanaf BRU. Ik vind het niet erg om van woonplaats A'dam naar BRU te gaan want mijn ouders wonen ergens in het midden van dat traject, maar op de terugweg lijkt het weer een beetje kansloos
als je netjes bent geef je dan bij het inchecken even aan dat je het zo doet, aangezien je anders voora lle vluchten ingecheckt wordt, en ze dan op je wachten op Brussel..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:39 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad optie zijn... Retourtje zoals omschreven is 375 euro, vanaf BRU. Ik vind het niet erg om van woonplaats A'dam naar BRU te gaan want mijn ouders wonen ergens in het midden van dat traject, maar op de terugweg lijkt het weer een beetje kansloos
Lijkt me niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Behalve dat je koffer in Brussel aankomt?
Dat inderdaad. Maar het vliegtuig heeft tegen die tijd wel vertraging en het is een ellende om je koffer alsnog te krijgen. Ik heb het wel eens voor werk gehad door last minute veranderingen in mijn reisschema en het is waardeloos, begin er gewoon niet aan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Passagier niet aan boord, koffer van boord.
O ja klopt. Maar de vraag is dan wat ze met je koffer doen in Amsterdam, lijkt me niet dat die gewoon met de rest mee de bagage band op gaat want het kan verdacht zijn dat iemand wel is ingechecked incl. bagage maar het vliegtuig nooit in is gegaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Passagier niet aan boord, koffer van boord.
Als ik het zou doen zou ik het inderdaad wel netjes doen hoor, ik ga niet irritatie veroorzaken omdat ik zelf graag in Amsterdam wil achterblijven.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als je netjes bent geef je dan bij het inchecken even aan dat je het zo doet, aangezien je anders voora lle vluchten ingecheckt wordt, en ze dan op je wachten op Brussel..
Dus je kunt gewoon bij het inchecken voor je terugvlucht aangeven dat je in Amsterdam gaat achterblijven? Damn, dat is handig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja klopt. Maar de vraag is dan wat ze met je koffer doen in Amsterdam, lijkt me niet dat die gewoon met de rest mee de bagage band op gaat want het kan verdacht zijn dat iemand wel is ingechecked incl. bagage maar het vliegtuig nooit in is gegaan.
Dus inderdaad al bij het inchecken aangeven, dan kunnen ze de koffer ook nog goed labelen.
Nee die wordt apart gehouden en krijgt wat extra aandacht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja klopt. Maar de vraag is dan wat ze met je koffer doen in Amsterdam, lijkt me niet dat die gewoon met de rest mee de bagage band op gaat want het kan verdacht zijn dat iemand wel is ingechecked incl. bagage maar het vliegtuig nooit in is gegaan.
Dus inderdaad al bij het inchecken aangeven, dan kunnen ze de koffer ook nog goed labelen.
Vaak krijg je alleen je koffer nog terug als je 1e klas vliegt. En wellicht bij business ook.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Maar het vliegtuig heeft tegen die tijd wel vertraging en het is een ellende om je koffer alsnog te krijgen. Ik heb het wel eens voor werk gehad door last minute veranderingen in mijn reisschema en het is waardeloos, begin er gewoon niet aan.
Geen idee, maar áls je het al van plan bent lijkt dat me de meest nette en handige manier. Misschien wordt je wel onderworpen aan een extra controle omdat je iets afwijkends doet (en ben je alsnog even laat thuis als dat je via Brussel was gevlogen ).quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:58 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dus je kunt gewoon bij het inchecken voor je terugvlucht aangeven dat je in Amsterdam gaat achterblijven? Damn, dat is handig.
OK, duidelijk Doen mensen zoiets vaker? Wordt het gezien als asociaal?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geen idee, maar áls je het al van plan bent lijkt dat me de meest nette en handige manier. Misschien wordt je wel onderworpen aan een extra controle omdat je iets afwijkends doet (en ben je alsnog even laat thuis als dat je via Brussel was gevlogen ).
Ik denk eerder onhandig dan asociaal.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:03 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
OK, duidelijk Doen mensen zoiets vaker? Wordt het gezien als asociaal?
Onzin. Je krijgt altijd je koffer wel terug, het is niet alsof ze die opeens zichzelf kunnen toe eigenen. Het duurt alleen even...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vaak krijg je alleen je koffer nog terug als je 1e klas vliegt. En wellicht bij business ook.
Nee hoor, die gaat dan gewoon door naar de plaats van bestemming omdat ze niet nog meer vertraging willen oplopen. Reden is dat de koffers met een priority sticker vooraan staan in het vliegtuig en die zonder niet, hierdoor is het makkelijker om die van first/business er nog even snel uit te vissen als je toch niet mee kunt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Onzin. Je krijgt altijd je koffer wel terug, het is niet alsof ze die opeens zichzelf kunnen toe eigenen. Het duurt alleen even...
Ook als je met alleen handbagage reist wel aangeven dat je in AMS uit gaat stappen, anders zorg je ervoor dat de mensen die doorvliegen naar BRU vertraging hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:08 schreef Omnifacer het volgende:
OK, thanks iedereen. Alternatieven zijn dus:
1. Met alleen handbagage reizen
2. Terugvlucht inchecken en aangeven dat ik in AMS blijf
3. Niet miepen en gewoon naar Brussel gaan
Een persoon zonder bagage in het ruim zorgt niet voor vertraging.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ook als je met alleen handbagage reist wel aangeven dat je in AMS uit gaat stappen, anders zorg je ervoor dat de mensen die doorvliegen naar BRU vertraging hebben.
Wel als je met een maatschappij vliegt die nog even wacht op de laatste persoon. Zo heb ik al 3x vertraging gehadquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Een persoon zonder bagage in het ruim zorgt niet voor vertraging.
Er komen zelfs vliegtuigen terug omdat er een koffer een boord blijkt te zijn terwijl de passagier niet aan boord zit. De boetes die uitgedeeld worden zijn niet mals. Dan maar wat extra vertraging. Die koffer word echt wel van boord gehaald hoor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee hoor, die gaat dan gewoon door naar de plaats van bestemming omdat ze niet nog meer vertraging willen oplopen.
Ik vlieg een paar keer per week en ze wachten bijna altijd wel op iemand, maar het levert echt alleen vertraging op als ze bagage eruit moeten vissen. Anders lopen normale airlines geen vertraging op.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wel als je met een maatschappij vliegt die nog even wacht op de laatste persoon. Zo heb ik al 3x vertraging gehad
Vertel dat het meisje maar dat haar koffers naar Parijs zag gaan terwijl ik de mijne nog net terug kon krijgen Het ligt aan de reden denk ik. Wij hadden zoveel vertraging dat we allemaal onze connecting flight niet meer zouden kunnen halen dus toen mochten we terug naar huis en de volgende dag met de volgende vlucht mee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Er komen zelfs vliegtuigen terug omdat er een koffer een boord blijkt te zijn terwijl de passagier niet aan boord zit. De boetes die uitgedeeld worden zijn niet mals. Dan maar wat extra vertraging. Die koffer word echt wel van boord gehaald hoor.
Dan hebben we schijnbaar andere ervaringenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:14 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vlieg een paar keer per week en ze wachten bijna altijd wel op iemand, maar het levert echt alleen vertraging op als ze bagage eruit moeten vissen. Anders lopen normale airlines geen vertraging op.
Zal ik doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vertel dat het meisje maar dat haar koffers naar Parijs zag gaan terwijl ik de mijne nog net terug kon krijgen Het ligt aan de reden denk ik. Wij hadden zoveel vertraging dat we allemaal onze connecting flight niet meer zouden kunnen halen dus toen mochten we terug naar huis en de volgende dag met de volgende vlucht mee.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zal ik doen.
Hoe kan ik haar bereiken?
Moet je bij American Airlines even haar naam + tel. nr. opvragen: 3 dec 2010 JFK - CDG. Enige die haar bagage niet terug kreeg, dan kunnen ze vast wel zien wie het isquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zal ik doen.
Hoe kan ik haar bereiken?
Jammer, kan niet zelf in hun systeem kijken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Moet je bij American Airlines even haar naam + tel. nr. opvragen: 3 dec 2010 JFK - CDG. Enige die haar bagage niet terug kreeg, dan kunnen ze vast wel zien wie het is
Je hebt toch een telefoon of niet?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jammer, kan niet zelf in hun systeem kijken.
Ik ben toch FOK!ker of niet?quote:
Goed puntquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik ben toch FOK!ker of niet?
Bellen is eng! Jwz!
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:12 schreef Omnifacer het volgende:
Thanks ozzietukker! Ik ga zeker kijken voor dat alternatief vanaf Antwerpen, thanks!
Ik vlieg wel vaker richting de VS, of een andere bestemming met KLM België, het is gewoon ideaal die lagere prijzen, en ik ben tegenwoordig ook daadwerkelijk 2 dagen per week werkzaam 150 meter vanaf Antwerpen Centraal Station, dus het is voor mij nog logisch ook.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:54 schreef Omnifacer het volgende:
Wow, thanks
Weet jij dat allemaal uit je hoofd?
Mag allemaal meequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:10 schreef fh101 het volgende:
Ik wil zowel mijn laptop als mijn fototoestel in mn rugzak meenemen. Wat hierboven staat geldt voor assecoires, wat mij in verwarring brengt. Mag ik sowieso maar of mijn fototoestel OF mijn laptop meenemen, of geldt bovenstaande voor bv een losse laptop in een tweede handbagage-tas?
Je mag 1 tas handbagage (bijv. een trolley) én een laptoptas OF cameratas OF ... extra meenemen. Die hoeft dan dus niet in je handbagage tas.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:10 schreef fh101 het volgende:
Over ongeveer een weekje is het zover; fh101 gaat dan voor het eerst vliegen! Ik vlieg met de KLM naar Toronto, en als ik naar de regels voor handbagage kijk staat daar het volgende:
Toegestane assecoires: Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat
Ik wil zowel mijn laptop als mijn fototoestel in mn rugzak meenemen. Wat hierboven staat geldt voor assecoires, wat mij in verwarring brengt. Mag ik sowieso maar of mijn fototoestel OF mijn laptop meenemen, of geldt bovenstaande voor bv een losse laptop in een tweede handbagage-tas?
geen probleem. Je zou eventueel een medisch paspoort aan de apotheek kunnen vragen, maar ik zou denken dat deze zaken geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:35 schreef fh101 het volgende:
Nog een vraagje
Ik ga voor 4 maanden weg en neem dus ook voor 4 maanden medicijnen mee: de pil en Levocetirizine (voor hooikoorts/allergieen). Een tijdje terug heb ik iets gelezen over het meenemen van medicijnen, maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.. Mag ik dit gewoon meenemen in mn ruimbagage? Ik weet dat het niet in mn handbagage mag, tenzij je aan kunt tonen dat je het tijdens de vlucht nodig hebt, maar dat is niet zo.
Mag dat niet in je handbagage? Nooit geweten. Ik heb altijd een halve apotheek bij me en er is nog nooit wat van gezegd. Sowieso wil ik het eigenlijk niet in de ruimbagage hebben want als ze die kwijtraken ben ik een fortuin aan medicijnen kwijt.. Plus dat ik ze niet allemaal zomaar opnieuw kan krijgen in het buitenland.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:35 schreef fh101 het volgende:
Nog een vraagje
Ik ga voor 4 maanden weg en neem dus ook voor 4 maanden medicijnen mee: de pil en Levocetirizine (voor hooikoorts/allergieen). Een tijdje terug heb ik iets gelezen over het meenemen van medicijnen, maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.. Mag ik dit gewoon meenemen in mn ruimbagage? Ik weet dat het niet in mn handbagage mag, tenzij je aan kunt tonen dat je het tijdens de vlucht nodig hebt, maar dat is niet zo.
wellicht heb jij een doktersverklaring bij je die je laat zien standaard?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mag dat niet in je handbagage? Nooit geweten. Ik heb altijd een halve apotheek bij me en er is nog nooit wat van gezegd. Sowieso wil ik het eigenlijk niet in de ruimbagage hebben want als ze die kwijtraken ben ik een fortuin aan medicijnen kwijt.. Plus dat ik ze niet allemaal zomaar opnieuw kan krijgen in het buitenland.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:04 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht heb jij een doktersverklaring bij je die je laat zien standaard?
Ik denk dat je de regels verkeerd geinterpreteerd hebt. Als ik de voorschriften nauwkeurig lees via deze url: http://www.schiphol.nl/Re(...)RegelsHandbagage.htm dan valt als eerste op dat ze worden genoemd onder "Vloeistoffen en gels". Pillen zijn dus sowieso geen probleem in je handbagage.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:35 schreef fh101 het volgende:
Ik ga voor 4 maanden weg en neem dus ook voor 4 maanden medicijnen mee: de pil en Levocetirizine (voor hooikoorts/allergieen). Een tijdje terug heb ik iets gelezen over het meenemen van medicijnen, maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.. Mag ik dit gewoon meenemen in mn ruimbagage? Ik weet dat het niet in mn handbagage mag, tenzij je aan kunt tonen dat je het tijdens de vlucht nodig hebt, maar dat is niet zo.
Als je die pillen echt nodig hebt stop je ze niet in de koffer maar in de handbaggage.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:13 schreef LoveHenk het volgende:
ik vlieg vanuit azie naar amsterdam en dan naar keulen na 3 uur overstappen in a'dam. ik vlieg met KLM. nou weet ik dat ik officieel niet in a'dam mag uitstappen, maar ik wil het toch doen. probleempje is natuurlijk bagage.
tips het terug kan krijgen in a'dam?
ik las dat ik in azie (m'n eerste vluch naar Xiamen, China is met China airlines) mn bagage tot amsterdam kan laten inchecken . vanuit Xiamen vlieg ik met klm naar amsterdam en dan met klm naar keulen.
een vriend zei ook dat ik in amsterdam kan vragen voor mn bagage omdat mijn pillen er in zitten die ik echt nodig heb voor <insert random desease here>
iemand nog andere tips
Euhm, je snapt wel dat de 'pillen' een excuus is om de bagage terug te krijgen? Ik snap dan niet waarom je zegt dat ik de pillen in de handbagage moet stoppen? Het is waarschijnlijk wat KLM tegen mij zal zeggen. Ik snap niet echt wat je wilt dat ik doe? Dat ik dan in Amsterdam sta en denk, 'damn had ik die niet-bestaande pillen maar in mijn bagage gedaan ipv handbagege, dan kon ik hier in amsterdam uitstappen. Damn, mijn hele plan naar de klote.'quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je die pillen echt nodig hebt stop je ze niet in de koffer maar in de handbaggage.
Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:47 schreef LoveHenk het volgende:
6 uur winst. tijd is geld.
plus ik zit liever in een trein die rechtstreeks naar me woonlpaats gaat ipv 3/4 keer overstappen...
Waarom zou ibuprofen niet mogen? Ik heb die zooi altijd bij me eigenlijk en heb er nog nooit iets over gehoord.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:52 schreef Beavis het volgende:
Ik ben vandaag teruggekomen uit Zuid Afrika en ik had een zooi Ibuprofen in mijn handbagage. Wist niet dat het niet zou mogen. Ze hebben er ook niets over gezegd....mocht gewoon doorlopen.
Ik denk dus dat het wel mee zal vallen
ik ook. Ik denk wat vooral goed is om te weten zijn de 'heftigere' medicijnen. Dingen die je zou kunnen verkopen, bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je daar een medisch paspoort voor moet kunnen laten zien.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarom zou ibuprofen niet mogen? Ik heb die zooi altijd bij me eigenlijk en heb er nog nooit iets over gehoord.
Dat dus. Had je eerder moeten bedenkenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?
Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:49 schreef LoveHenk het volgende:
BTW, ik ben wel zo aardig om KLM dan te waarschuwen dat ik niet naar Keulen ga. Bspaart hun ook tijd dat ze op me wachten en me naam oproepen.
Ik heb bijvoorbeeld op het potje Vicodin de sticker laten zitten waar op staat wat het is en aan wie het is voorgeschreven, aangezien dat wellicht als drugs gezien zou kunnen worden. Maar zelfs daar hebben ze nooit naar gekeken..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ook. Ik denk wat vooral goed is om te weten zijn de 'heftigere' medicijnen. Dingen die je zou kunnen verkopen, bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je daar een medisch paspoort voor moet kunnen laten zien.
volgens mij staat eerder in dit topic vermeld dat de kans zeker niet heel groot is dat dit gebeurd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Da[..]
Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.
Lijkt me sterk.. Als ze het al mogen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.
omdat het 400 euro scheelt. het is wel bekend dat vliegen vanuit kleinere vliegvelden in duitsland goedkoper is...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?
Sterker nog, KLM moet je bagage van boord halen als jij zelf niet op de vlucht zit. Daarom heb je van die klote vertragingen als iemand met ruimbagage zijn vlucht mist... dan moeten ze die koffer uit het ruim vissen voordat ze mogen vertrekken. Heeft met terrorisme enzo te maken...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.. Als ze het al mogen.
Ja maar zoals TS het wil doen, is vragen of ze zijn bagage van boord halen tussendoor terwijl ze nog niet weten dat hij de rest van de vlucht niet gaat doen. En ik betwijfel of ze dat wel zomaar mogen doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sterker nog, KLM moet je bagage van boord halen als jij zelf niet op de vlucht zit. Daarom heb je van die klote vertragingen als iemand met ruimbagage zijn vlucht mist... dan moeten ze die koffer uit het ruim vissen voordat ze mogen vertrekken. Heeft met terrorisme enzo te maken...
Als tijd echt geld was voor je, had je die 400 euro wel betaald.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:25 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
omdat het 400 euro scheelt. het is wel bekend dat vliegen vanuit kleinere vliegvelden in duitsland goedkoper is...
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef LoveHenk het volgende:
Verder moet KLM mijn bagage zowiezo uit het vliegtuig halen. Je denk toch niet dat de Boeing 777 vanuit Amsterdam naar Keulen vliegt. KLM gebruikt Fokkers (aka citay hopper) voor kortere trips.
M'n bagage moet dus zowiezo in de sorteerhal...
Maar je moet ook via Duitsland vliegen dan hè.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef LoveHenk het volgende:
Iedereen die zegt dat ik vanuit A'dam moest vliegen: neen, het is vaak goedkoper om vanuit Duitsland te vliegen
M'n bagage moet dus zowiezo in de sorteerhal...
Ik kom vanuit China na een maand daar te hebben dorogebracht. Alleen op handbagage teren voor een maandje lijkt me iets te veel. Plus ik heb allemaal kado's (thee voor het grootste gedeelte) die niet in handbagage kunnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat je sowieso moet rekenen op een koffercontrole... Men wil toch weten waarom je niet mee wil met de rest van de vlucht.
Waar reis je trouwens niet gewoon alleen met handbaggage?
0,0.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:35 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat de lieve China Airlines meid mijn bagage naar amsterdam doorlabelt als ik het haar vraag?
Het is geen mening.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:36 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
En op welke antecedent baseer jij je mening?
Zij kan in de computer wel zien dat je tot Keulen hebt geboekt en niet tot Amsterdam. Of zij daar soepel mee omgaan weet ik niet, maar ik zou er niet op rekenen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:35 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
Ik kom vanuit China na een maand daar te hebben dorogebracht. Alleen op handbagage teren voor een maandje lijkt me iets te veel. Plus ik heb allemaal kado's (thee voor het grootste gedeelte) die niet in handbagage kunnen.
Hoe groot is de kans dat de lieve China Airlines meid mijn bagage naar amsterdam doorlabelt als ik het haar vraag? volgens mij moet ik alleen maar mn e-ticket laten zien en ik kan eventueel een tweede versie uitprinten die alleen tot amsterdam gaat
Ik leerde hier in het topic dat ze dat niet eens mogen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zij kan in de computer wel zien dat je tot Keulen hebt geboekt en niet tot Amsterdam. Of zij daar soepel mee omgaan weet ik niet, maar ik zou er niet op rekenen.
Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat wordenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, en da's niks persoonlijks, vind ik dat mensen die dit soort grappen uithalen, hun koffer voor ¤ 400,- kunnen terugkrijgen. Dat is ongeveer wel wat het extra werk en de vertraging kost.
Ik vlieg ook liever rechtstreeks. Maar dat boek ik dan ook. Heb je dit gedoe ook niet
Echt lucratief is het niet natuurlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat worden
En de ¤ 400,- die een rechtstreekse vlucht meer kost. Maar goed, daar kies je dan ook voorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
En niet eens zoveel als ze van tevoren denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Lucratief is het inderdaad juist niet, als het lucratief zou zijn om via Amsterdam te vliegen zou je dat wel boeken. Voor de airline zou het een kleine moeite zijn om je bagage naar een andere bestemming te labelen, ze geven jou alleen daarmee de mogelijkheid om belasting te ontduiken. Ik vind dus dat ze het wel moeten doen en je vervolgens bij de belastingdienst/douane moeten aangeven. Ben ervan overtuigd dat het die koffer veel duurder dan 400 euro kan worden dan!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja maar zoals TS het wil doen, is vragen of ze zijn bagage van boord halen tussendoor terwijl ze nog niet weten dat hij de rest van de vlucht niet gaat doen. En ik betwijfel of ze dat wel zomaar mogen doen.
Ja dat snap ik, maar dat is een andere situatie dan die van LoveHenk. Hij wil zijn koffer (door een slechte smoes) al terug hebben voordat deze überhaupt in het 2e vliegtuig zit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.
Omdat LoveHenk eerst niet wilde zeggen dat hij z'n 2e vlucht niet zou nemen (althans zo begreep ik het) maar zijn koffer "even" terug wilde hebben en er vervolgens mee weg wilde lopen terwijl hij KLM liet geloven dat hij de koffer weer terug zou geven. Anders had ie ook die medicijnensmoes niet nodig gehad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
waarom is dat een andere situatie dan die van LH? Hij vertrekt toch en mist derhalve zijn vlucht?
Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef LoveHenk het volgende:
ok ik ben er mee eens dat ik klm niet met extra werk mag laten opzadalen.
ik zal kijken of ik het tot amstedam mag laten doorlabelen.
Dankje! meest helpvolle post!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.
Maar inderdaad, het duurt even voordat je hem terug hebt. Ik heb het een paar keer gedaan omdat mijn werk-planning tijdens een vluchten veranderde. Dan landde ik bijvoorbeeld in A'dam voor een stopover richting Londen, maar moest ik plotseling in A'dam er al uit voor een meeting. Duurt eindeloos lang en is enorm gekut bij de KLM balie. En dan vloog ik business en heb ik een stapel gold cards, ik denk dat de gemiddelde toerist nog langer in de rij staat...
Dus opties zijn volgens mij:
- Enkel handbagage (wat voor de vraagsteller blijkbaar niet werkt)
- Heel lief vragen of ze het kunnen doorlabellen
- Heel lief op Schiphol vragen of ze je koffer eruit willen pikken omdat je plotseling je vlucht naar Duitsland moet cancellen voor ... (verzin maar een reden)
Succes.
Da's ruim op tijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:17 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vlieg zaterdagochtend om 7.00 vanaf Schiphol naar Barcelona. Het vervelende is dat de eerste trein voor mij die kant op pas om 5.34 aankomt op Schiphol. Dan moet ik dus ook nog inchecken, bagage afgeven en naar de gate enzo. Ben ik dan op tijd of is een kleine anderhalf uur van te voren op de luchthaven te laat?
Dit dus, en je kunt echt overal online inchecken tegenwoordig, scheelt ook weer.quote:
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?quote:
Vueling vanaf het moment dat je je ticket boekt al in principe (moet je alleen niks meer aan je boeking willen wijzigen)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
Bij prijsvechters kun je vaak al dagen, zo niet weken, van tevoren inchecken. Op zich wel handig, alleen moet je inderdaad niks meer aan je boeking willen wijzigen want dan betaal je de hoofdprijs.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.
In Amsterdam geeft KLM alleen de bagage zonder problemen vrij in Amsterdam als er vertraging is waardoor je de connectie-vlucht hebt gemist en de volgende vlucht (veel) later gaat.
Indien je niet aan die voorwaarden voldoet zal KLM de bagage overigens ook van die specifieke vlucht van boord halen, dit is men verplicht, er vliegt geen bagage mee als de passagier dit niet doet in verband met mogelijkheid tot aanslag.
KLM zal echter een vergoeding, iets van 250 euro eisen om je bagage uit Amsterdam op de band te laten komen, anders zal men deze op dat moment niet vrij geven.
Er zijn dan een aantal dingen die kunnen gebeuren, KLM zou de bagage als 'rushbagage' met een latere vlucht alsnog naar de eindbestemming kunnen laten vervoeren, dit is toegestaan omdat de passagier niet weet op welke vlucht dit zal gebeuren dus de kans op een aanslag niet aanwezig is. Dus als de KLM klantenservice aangeeft dat dit naar Keulen gaat bestaat die kans inderdaad.
Wat ook kan is dat de bagage in Amsterdam achterblijft en je kunt gaan dreigen met aangifte bij de politie omdat KLM de bagage achterhoudt, strikt genomen kan KLM dit namelijk niet doen, aangezien de bagage geen eigendom is van KLM en deze bagage dus niet mag gijzelen en zal deze kosteloos moeten afgeven. Wel zal KLM dan een civiele procedure kunnen opstarten omdat je dan 'grijs' vliegt en ze het verschil in ticketprijs zal willen verhalen.
Kortom, veel gezeik en stress om je bagage te kunnen terugkrijgen, iets wat je niet moet willen, als je een goedkoper ticket boekt zal je ook de voorwaarden moeten accepteren.
Ter informatie, als je alleen met handbagage reis is er niets aan de hand, hoewel je je niet aan de ticketvoorwaarden houdt verstoor je het proces niet, immers, er hoeft geen extra handeling te worden verricht om je koffer te onderscheppen omdat deze er niet is.
De truck met medicijnen gaat ook niet werken, KLM zal dan een doktersverklaring willen hebben, en alleen als je echt aantoonbaar ziek bent om verder te vliegen kan de KLM uit goodwill besluiten van de eigen voorwaarden af te wijken, maar dat is dus geen garantie op succes.
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Temeer omdat de officiële regel is dat zelfs bij vertraging KLM aangeeft je de vlucht alsnog verplicht naar je eindbestemming moet maken. Als is dit laatste een regel waar het grondpersoneel op Amsterdam wel wat flexibeler mee kan omgaan, ze kunnen moeilijk dwingen iemand op Schiphol 4 uur te laten wachten voor een vlucht naar Dusseldorf als deze vanaf Amsterdam Airport daar met de ICE makkelijk in 2 uur kan zijn.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het prima is dat je een goedkoper ticket wilt, en als die mogelijkheid bestaat door vanaf een buitenlandse luchthaven te vliegen moet je dat ook vooral doen, bij een dergelijk ticket horen natuurlijk ook voorwaarden, niet gek dat KLM (en andere luchtvaartmaatschappijen) zo strikt mogelijk met de regels willen omgaan om de tickets op de diverse markten voor de best mogelijke prijs te kunnen aanbieden.
Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.
Voor de rest ben ik het met je eens. Als je een goedkoop ticket boekt zul je je ook aan de voorwaarden moeten houden...
Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).
Maar het zal dus aan de reden liggen of ze het wel of niet anders mogen labelen. Vertraging en connection missen is wel een goede reden denk ik, want daar kan de passagier verder ook niks aan doen.
Hoe weet je dit ?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Tijdens erg extreme gevallen labelt KLM (en veel andere maatschappijen) de bagage slechts 1 station verder omdat het toch bijna onmogelijk is om zowel de passagier als de bagage te laten overstappen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
[..]
Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.
KLM hanteert bij vertraging de regel dat bij het inchecken op de buitenlandse luchthaven dat de bagage toch naar de eindbestemming moet worden gelabeled, op Amsterdam kan het aanwezige grondpersoneel dan bepalen of de passagier de bagage kan terugkrijgen.
Andere maatschapijen kunnen daar natuurlijk andere regels voor hebben.
Bij dezelfde maatschappij krijg je geen 2 aparte tickets.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:50 schreef Hadewijn het volgende:
Ook niet als ik bij dezelfde maatschappij boek?
waarom zou je het willen, en welke maatschappij is het?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
Op dezelfde route? Zelfde datum? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
2 Verschillende maatschappijen dus.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:58 schreef Hadewijn het volgende:
Ik heb een ticket van de KLM van Amerika naar NL, kan ik niet meer omboeken, maar ik wil nu vanaf een andere plek in de VS vliegen. Ik moet dan dus nog een extra ticket boeken.
Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
2 Verschillende maatschappijen dus.
Nee kan niet.
En in Amerika moet je toch zelf je koffer van de band halen en op een andere band dumpen.
Lijkt me wel. Vanaf welke luchthaven vlieg je Amerika weer uit? Misschien even kijken wat daar geadviseerd word.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:02 schreef Hadewijn het volgende:
[..]
Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?
Als de maatschappijen in één alliantie zitten en de overstaptijden zijn haalbaar zal een incheckmedewerker dit echt wel doen. Sterker nog, bij het weigeren van een dergelijke simpel verzoek kan er een klacht van de klant volgen via het hoofdkantoor welke weer naar de werknemer wordt doorgespeeld. (En bij teveel klachten kan je opzoek naar een andere baan).quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Officieel hoeven ze het niet te doen, ook al heb je 2 tickets van één airline/alliantie. Het hangt er gewoon vanaf wie je achter de balie hebt zitten.
In je eigen handbaggage ja, en zolang de scheerschuim onder de 100ml is, geen probleem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:22 schreef Kielse het volgende:
Een gilette scheermesje mag toch net zoals een klein potje scheerschuim in jouw handbagage he?
Als het goed is heb je een reservatiecode gekregen voor de vlucht.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:37 schreef Tijno85 het volgende:
Ik vlieg volgende week van Amsterdam via Frankfurt (KLM Cityhopper) naar Singapore (Quantas) (en Darwin). Nou wil ik graag van te voren online inchecken, zodat ik zelf een plaats kan uitzoeken. Voor de eerste vlucht is dat geen probleem, dat kan gewoon via de site van KLM. Weet iemand of ik dan ook al direct voor de vlucht van Frankfurt naar Singapore stoelen kan kiezen of moet dat aan de balie op het vliegveld doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |