abonnement Unibet Coolblue
pi_98905257
Deel 18 alweer, heb zelf de laatste post in deeltje 18 gemaakt, vond het wel zo beleefd om dan ook maar een nieuw topic te openen :)

(vanaf hier een schaamteloze copy van deel 18)

Nee niet over Super Grover, maar over het vliegtuig als vervoermiddel :)

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen,
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:13:45 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_98905276
Deze wilde ik nog posten n.a.v. de laatste discussie:

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar als je geen treinreis wil of kan maken, waarom koop je dan een ticket met die voorwaarden? Ga dan voor een ticket zonder dat soort voorwaarden, dan hoef je ook niet moeilijk te gaan doen. En ja, dat kost wat meer maar dan heb je wel wat je wil.
kost wat meer? Scheelt dik 200 euro p.p. Daar kan ik heel wat leuke dingen mee doen in Maleisië. Maar ik ging er ook vanuit dat ik wel afgezet kon worden op station Antwerpen, helaas kan dit niet, en de treinreis Utrecht - Antwerpen is nou niet bepaald een ideale verbinding te noemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Waar staat dat het ophalen van de tickets gelijk staat aan het gebruiken er van? In de trein zitten en een stempel van de conducteur ontvangen, is naar mijn mening een betere definitie van 'gebruiken' dan alleen het ophalen van het ticket.

Ik werk trouwens niet voor de KLM oid. Mijn punt is slechts het volgende: als jij stelt dat er nul procent kans bestaat op enig probleem met de constructie die je voor ogen hebt (zoals je lijkt te willen betogen) dan zijn we het oneens.

Ik denk dat er een kleine kans is dat je op Schiphol in een discussie met de KLM belandt met een onbekende afloop. We reizen allemaal wel eens met de trein en het is niet zo waarschijnlijk dat er tijdens een treinreis van 2 uur geen conducteur langskomt.
De treinreis is overigens nog niet eens 1 uur, en de kans dat er geen conducteur langs komt is gewoon groot. Ik heb vaak genoeg in de trein gezeten om te weten dat op een treinreis van één uur de conducteur niet persé langs hoeft te komen

En waarom ik het ophalen van een treinkaartje gelijk vind aan gebruiken is omdat de NS eenzelfde definitie erop aanhoudt. Een treinkaartje hoeft niet gestempeld te zijn om gebruikt te zijn. Dus, het stempelen van een treinkaartje kan nooit een eis zijn. Mocht het dat wel zijn, dan moeten ze dat expliciet vermelden
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:20:29 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_98905478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Simpel, als het als een reis is gekocht kun je niet halvere opstappen en móet je ticket gebruikt zijn.
De definitie van gebruikt kun je echter over discussiëren in dit geval, zeker aangezien niet stempelen niet persé gelijk staat aan niet in de Thalys gezeten te hebben
pi_98905854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:20 schreef Blik het volgende:

[..]

De definitie van gebruikt kun je echter over discussiëren in dit geval, zeker aangezien niet stempelen niet persé gelijk staat aan niet in de Thalys gezeten te hebben
Met KLM hoef je daar niet over te discussieren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98908346
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:13 schreef Blik het volgende:
Dus, het stempelen van een treinkaartje kan nooit een eis zijn. Mocht het dat wel zijn, dan moeten ze dat expliciet vermelden
Ik zat nog wat te googlen en kwam het volgende tegen: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64

Hierin wordt de KLM geciteerd:
quote:
[...] At the check-in desk at Amsterdam Schiphol Airport, you will be requested to deliver the stamped train ticket.”
Dat er niet altijd om het treinkaartje wordt gevraagd is inmiddels duidelijk. Ook heb ik op andere fora gelezen dat een ongestempeld kaartje wordt geaccepteerd. Maar uit de quote maken we op dat de KLM formeel een gestempeld kaartje eist. Je kan dus een medewerker treffen die hier inderdaad op staat, vandaar dat ik zelf de treinreis altijd zal maken en de conducteur op zoek voor het stempeltje als die niet langskomt.
pi_98908822
Er is een geval geweest waarbij een Belg niet heeft ingechecked op de thalys in Antwerpen, waarna zijn vervolg vlucht (in zijn geval naar Manilla) werd geannuleerd. Hij heeft in 2008 verklaard een rechtszaak aan te spannen, kan zo 1,2,3 geen verdere ontwikkelingen vinden.

http://www.gva.be/nieuws/(...)ets-geannuleerd.aspx
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:03:02 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_98910228
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik zat nog wat te googlen en kwam het volgende tegen: http://www.airlinepasseng(...)=47:lezers&Itemid=64

Hierin wordt de KLM geciteerd:

[..]

Dat er niet altijd om het treinkaartje wordt gevraagd is inmiddels duidelijk. Ook heb ik op andere fora gelezen dat een ongestempeld kaartje wordt geaccepteerd. Maar uit de quote maken we op dat de KLM formeel een gestempeld kaartje eist. Je kan dus een medewerker treffen die hier inderdaad op staat, vandaar dat ik zelf de treinreis altijd zal maken en de conducteur op zoek voor het stempeltje als die niet langskomt.
Er staat echter ook:

quote:
Deze claim van KLM is onjuist. Wie op de Belgische site van KLM boekt, krijgt deze melding niet.
En ik heb wel via de Belgische website geboekt. Ondanks dat ik het onzin vind dat de KLM om een gestempeld ticket mag vragen (er is namelijk 0% garantie dat er een conducteur langskomt), staat er op de website echter ook KLM wel om een gestempeld ticket mag vragen omdat er zoiets dergelijks in de voorwaarden staat en dus in zijn recht staat.

Echt heel bizar, en ik kan me niet voorstellen dat deze eis voor de rechter overeind blijft.

De website laat me echter wel twijfelen of ik die trein wel/niet moet pakken, aangezien het voor mij echt niet goed uitkomt om denaar Antwerpen te reizen
pi_98910282
Niet om het een of ander, maar moet je voor het instappen niet stempelen? Al dan niet bij een kantoor/balie van de uitvoerder van de treinreis.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:28:17 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98911543
Ja, die Airrail van KLM is waardeloos in vergelijking met die van Lufthansa.

Dat je zonder stempel enzo aan boord van je vlucht kan komen lijkt me duidelijk. Het is echter wel een manier van belasting ontduiken, want voor een stop-over gelden aanzienlijk minder belastingen en toeslagen. De fiscus zou je dus in feite ook kunnen aanpakken als je die trein niet neemt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:54:53 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_98912960
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:04 schreef The_stranger het volgende:
Niet om het een of ander, maar moet je voor het instappen niet stempelen? Al dan niet bij een kantoor/balie van de uitvoerder van de treinreis.
Volgens mij niet. In principe kun je gewoon de trein instappen met je treinkaartje en op de stoel gaan zitten die op je kaartje staat, het kaartje is namelijk al specifiek voor een bepaalde vertrektijd en stoel en kan dus niet hergebruikt worden. Je wordt niet gecontroleerd bij het instappen.
pi_98913602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Er staat echter ook:
Die website schrijft alleen dat de claim van KLM dat die tekst op de belgische boekingssite wordt getoond onjuist is. Dit lijkt me niet zo belangrijk. Dat was mogelijk een technische storing.

Wat belangrijk is aan het artikel is dat KLM haar standpunt duidelijk maakt: het treinkaartje moet gestempeld zijn. Als je claimt dat de conducteur niet langs is gekomen, dan zal het wederwoord zijn dat je die spontaan had moeten opzoeken. Echt onredelijk is dat ook niet.

quote:
Echt heel bizar, en ik kan me niet voorstellen dat deze eis voor de rechter overeind blijft.
Misschien heb je daarin gelijk. Mogelijk kun je de KLM voor de rechter verslaan en je ticketkosten terug krijgen. Maar daar heb je niets aan als je woensdag op Schiphol staat en het blijkt een probleem te zijn.

Als ik eerlijk ben, zou ik voor een vlucht naar London het risico nemen. Daar kun je eventueel op 10 andere manieren naar toe. Een vlucht naar Kuala Lumpur missen, heeft echter veel grotere gevolgen.
pi_98921845
Misschien even het ticket dubbelvouwen en in de automaat op het station even erin steken, staat er ook een stempel op.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:39:26 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98921894
Het voorbeeld wat werd aangehaald over de vlucht van de Belgische man + familie naar Manilla, is door KLM in de minne geschikt en de betaalde nieuwe tickets zijn vergoed door KLM.
Simpelweg omdat KLM nooit hard kan maken dat een treinreis niet gemaakt is, bij een vlucht kan dat wel, bij de vlucht wordt je gecontroleerd of je aan boord bent.
De man wilde in eerste instantie procederen, maar KLM wilde liever niet teveel commotie, simpelweg omdat de belangen heel groot zijn, want er was grote kans dat ze dit proces zouden verliezen, immers, de persoon was wel in België aan zijn reis begonnen en had de tickets opgehaald.
Als KLM had verloren had dat grote gevolgen kunnen hebben van het aanbieden van goedkope tickets op de buitenlandse markten omdat Nederlandse passagiers daar ook gebruik van konden maken.
KLM was er aan gelegen om dit te schikken, en hoewel de man had willen procederen is het aanbod om alle kosten terug te betalen voor de gewone man natuurlijk wel interessant, dan heb je verder ook geen stress.

In het geval van treintickets, ik reis werkgerelateerd regelmatig met de Thalys naar Parijs, Brussel, Antwerpen of met de ICE naar Dusseldorf, in principe wordt je één keer gecontroleerd, daarna lopen de conducteurs nog wel een aantal keer voorbij en hoef je niet nogmaals je ticket laten zien, als je ergens middenin instapt, bijvoorbeeld Antwerpen dan is de conducteur al een aantal keer door de trein geweest, dan kan het zomaar zijn dat ze je voorbij lopen zonder controle omdat ze denken dat ze je al gecontroleerd hebben, ook komt het voor dat ik ze helemaal niet zie.
Het ophalen van de tickets is voldoende, als ik dan voor een dergelijke KLM constructie zou kiezen dan zou ik ook gebruik namen van de trein, ik moet immers toch naar Schiphol en heb dan tickets. Maar er is geen kans op discussie over eventueel niet afgestempelde treintickets, als je ze maar in bezit hebt.
De terugreis hoef je zeker niet te maken, voor de vorm zou je ze nog van Schiphol kunnen afhalen, maar de bagage heb je al dus naheffen van KLM zal dan onmogelijk zijn.

Voor vluchten vanaf Dusseldorf of Brussel is dat anders, je moet de vluchten in de couponvolgorde uitvoeren, anders doen ze lastig met de bagage, ook bij lange stopovers.
Mocht je vlucht vertraagd zijn dan ligt het iets anders, en krijg je wel je bagage, al 2x gehad dat de vlucht uit Azië te laat op Schiphol was, ze boeken je dan over, maar ik heb toen aangegeven dat ik sneller vanaf Schiphol in Arnhem zou zijn dan op de vlucht te wachten, en dat ik mijn bagage wilde, daar is niet moeilijk over gedaan omdat de vertraging een 'fout' van KLM is. (Er werd wel aangegeven dat ze het niet hoeven te doen, maar de discussie over het niet willen geven van de bagage gaan ze juridisch niet winnen, immers KLM houdt zich niet aan het contract zoals verkocht, ze bieden een latere vlucht aan maar die mag je weigeren als die jouw niet uitkomt).

Moraal blijft wel, als je vliegt conform de voorwaarden zoals aangegeven door KLM zullen er zeker geen problemen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98922859
Of je zorgt dat je op schiphol bent op het moment dat de thalys aankomt, kijkt waar de conducteur staat, stapt ergens anders snel naar binnen en stapt uit waar de conducteur staat en vraagt om een stempel. Voor de zekerheid. Heb je gebruik gemaakt van de trein (ook al is het maar 5 seconden) en heb je een stempel.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:16:25 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98926136
Of je vliegt gewoon met Emirates om eens een dwarsstraat te noemen. Die zijn op de Azie route vanuit Amsterdam in het algemeen nog goedkoper dan de in het buitenland aangeboeden tickets van KLM. Daarbij vind ik 2 x 6 uur met een stopover van 3 uur in DXB veel prettiger dan één keer 11 a 12 uur vliegen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:21:15 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_98944247
Gisteren overlegd, on ondanks dat het voor ons niet ideaal is gaan we toch gewoon maar de trein pakken. Weinig zin in gezeik op Schiphol.

De Emirates optie hebben we uiteraard ook bekeken, prijs was ongeveer gelijk echter waren alle vluchten met korte overstapmogelijkheden al vol en zouden we iets van 8 tot 10 uur midden in de nacht op het vliegveld moeten wachten. Daar hadden we echt geen trek in
pi_98944607
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:21 schreef Blik het volgende:
Gisteren overlegd, on ondanks dat het voor ons niet ideaal is gaan we toch gewoon maar de trein pakken. Weinig zin in gezeik op Schiphol.

De Emirates optie hebben we uiteraard ook bekeken, prijs was ongeveer gelijk echter waren alle vluchten met korte overstapmogelijkheden al vol en zouden we iets van 8 tot 10 uur midden in de nacht op het vliegveld moeten wachten. Daar hadden we echt geen trek in
Midden in de nacht zegt in Dubai niks. Je kan er rusten, winkelen, eten en nog veel meer andere dingen. Het maakt qua faciliteiten er echt niet uit of je er overdag of 's nachts bent.
pi_98944752
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:35 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Midden in de nacht zegt in Dubai niks. Je kan er rusten, winkelen, eten en nog veel meer andere dingen. Het maakt qua faciliteiten er echt niet uit of je er overdag of 's nachts bent.
Dat is net zoiets als dat ik een dagje Frankfurt zou moeten accepteren aan het einde van mijn reis naar Colombia omdat er genoeg te doen is in Frankfurt. Ik zit helemaal niet te wachten op een dagje Frankfurt, en al helemaal niet tijdens de kerstdagen!

Dubai is in dit geval niet de bestemming van de reis, dus ik snap helemaal dat je daar niet uren op het vliegveld wilt zitten of de stad in wilt gaan.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:10:49 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_98945642
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:35 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Midden in de nacht zegt in Dubai niks. Je kan er rusten, winkelen, eten en nog veel meer andere dingen. Het maakt qua faciliteiten er echt niet uit of je er overdag of 's nachts bent.
Zal mij boeien, voor mijn gevoel is het dan al 3 uur 's nachts, dan moet ik nog 10 uur wachten om dan vervolgens nog 6 a 7 uur in een vliegtuig te zitten. Dan betaal ik liever wat meer om direct te vliegen
pi_98957308
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Zal mij boeien, voor mijn gevoel is het dan al 3 uur 's nachts, dan moet ik nog 10 uur wachten om dan vervolgens nog 6 a 7 uur in een vliegtuig te zitten. Dan betaal ik liever wat meer om direct te vliegen
Ik bedoel dat het in Dubai niet echt uitmaakt hoe laat het is. Hooguit de lengte is misschien vervelend, maar de tijd valt op de airport wel door te komen. Al snap ik natuurlijk wel dat je liever op je bestemming bent :)
pi_98960645
Ik heb het vorig jaar gedaan, betaalde maar 500 euro retour naar hong kong. De 9 uur heb ik doorgebracht 's nachts op een ligstoel. Het laatste seizoen van 24 afgekeken op m'n laptop.
  zondag 3 juli 2011 @ 11:45:55 #22
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98975921
:o! het ziet er naar uit dat het toch de rechtstreekse vlucht met de klm gaat worden, Ams-BKK
Heb ook geen zin om nog langer af te wachten met boeken, scheelt steeds net niets enzo.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_98978730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:39 schreef ozzietukker het volgende:
Het voorbeeld wat werd aangehaald over de vlucht van de Belgische man + familie naar Manilla, is door KLM in de minne geschikt en de betaalde nieuwe tickets zijn vergoed door KLM.
Simpelweg omdat KLM nooit hard kan maken dat een treinreis niet gemaakt is, bij een vlucht kan dat wel, bij de vlucht wordt je gecontroleerd of je aan boord bent.
De man wilde in eerste instantie procederen, maar KLM wilde liever niet teveel commotie, simpelweg omdat de belangen heel groot zijn, want er was grote kans dat ze dit proces zouden verliezen, immers, de persoon was wel in België aan zijn reis begonnen en had de tickets opgehaald.
Waar heb je gelezen dat deze zaak op deze manier is afgewikkeld ? Die man geeft in het artikel namelijk zelf aan dat hij de tickets niet had opgehaald in Antwerpen. Hij geeft bovendien toe de treinreis niet gemaakt te hebben.
pi_98978834
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:45 schreef MissHobje het volgende:
:o! het ziet er naar uit dat het toch de rechtstreekse vlucht met de klm gaat worden, Ams-BKK
Heb ook geen zin om nog langer af te wachten met boeken, scheelt steeds net niets enzo.
Je zou het even kunnen checken bij Eva Airlines en China Airlines. Die gaan ook rechtstreeks van Amsterdam naar Bangkok. Als je bereid bent vanaf Dusseldorf te vertrekken, dan biedt Air Berlin ook goedkope, rechtstreekse vluchten.
pi_98980749
Wat is jullie ervaring met handbagage? Controleren ze dat heel goed op (KLM/Qatar Airways/Transavia)?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  Moderator zondag 3 juli 2011 @ 14:35:12 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_98980831
Op wat? Gewicht? Inhoud?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98980969
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Op wat? Gewicht? Inhoud?
Sorry ;).
Op gewicht en afmetingen. Ik heb een koffertje van 53x23x38cm dat ik graag wil meenemen als handbagage.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 3 juli 2011 @ 17:57:03 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_98989053
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 11:45 schreef MissHobje het volgende:
:o! het ziet er naar uit dat het toch de rechtstreekse vlucht met de klm gaat worden, Ams-BKK
Heb ook geen zin om nog langer af te wachten met boeken, scheelt steeds net niets enzo.
Doen! Maar wel snel boeken want ze hebben net de prijs verlaagd tot 689 Euro. Dat is voor vertrek in oktober dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 3 juli 2011 @ 18:07:06 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98989427
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:39 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Sorry ;).
Op gewicht en afmetingen. Ik heb een koffertje van 53x23x38cm dat ik graag wil meenemen als handbagage.
KLM doet alleen moeilijk, vooral over het gewicht, in het hoogseizoen.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:08:56 #30
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_98994123
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 17:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Doen! Maar wel snel boeken want ze hebben net de prijs verlaagd tot 689 Euro. Dat is voor vertrek in oktober dan.
Ja precies ik zag het ook net, donderdag was dit nog niet :o!

Oh en Jaco ik zag voor china airlines zitten ze op 820 euro en Eva vliegt niet op de maandag :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 4 juli 2011 @ 08:41:52 #31
302853 themole
graaft totaal door.
pi_99011683
Even een vraagje, binnenkort vlieg ik met ArkeFly in de comfort class(waarschijnlijk nog steeds niet ruim), maar wat is jullie ervaring met ArkeFly mbt tot dat Persoonlijk Entertainment Programma? Oh ja handig om te vermelden is dat het een longhaul vlucht is. :)
Niet altijd serieus
pi_99011800
Ik heb ook een vraag.

Binnenkort ga ik naar Amerika en mijn vriendin wil mij graag uitzwaaien. Tot hoever mag ze mee? Ik dacht dat ze na het afgeven van de bagage niet meer mee kon?
pi_99011832
Ze mag mee tot aan de paspoortcontrole.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99011873
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:41 schreef themole het volgende:
Even een vraagje, binnenkort vlieg ik met ArkeFly in de comfort class(waarschijnlijk nog steeds niet ruim), maar wat is jullie ervaring met ArkeFly mbt tot dat Persoonlijk Entertainment Programma? Oh ja handig om te vermelden is dat het een longhaul vlucht is. :)
Gaat het om de "normale" of de premium comfort class? Die extra ruimte die je hebt ga je echt wel merken. En het is ook belangrijk om te weten wat je bestemming is. Als je naar de Antillen gaat dan heb je namelijk een andere personal entertainment systeem.
pi_99011977
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:53 schreef TechnoThijs het volgende:
Ik heb ook een vraag.

Binnenkort ga ik naar Amerika en mijn vriendin wil mij graag uitzwaaien. Tot hoever mag ze mee? Ik dacht dat ze na het afgeven van de bagage niet meer mee kon?
Als je je bagage hebt ingechecked ga je vervolgens naar de douane poortjes. Je vriendin mag je hier gaan uitzwaaien, zolang je nog in de wachtrij staat. Ga je erdoorheen, dan is het over :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 4 juli 2011 @ 09:07:33 #36
302853 themole
graaft totaal door.
pi_99012007
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gaat het om de "normale" of de premium comfort class? Die extra ruimte die je hebt ga je echt wel merken. En het is ook belangrijk om te weten wat je bestemming is. Als je naar de Antillen gaat dan heb je namelijk een andere personal entertainment systeem.
Bestemming is Toronto en het gaat om de normale comfort class. Ook handig om te weten is dat het toestel een 767 met 2-3-2 opstelling is. :)
Niet altijd serieus
pi_99012506
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:07 schreef themole het volgende:

[..]

Bestemming is Toronto en het gaat om de normale comfort class. Ook handig om te weten is dat het toestel een 767 met 2-3-2 opstelling is. :)
Dan krijg je een gratis koptelefoon en moet je zo'n entertainment systeem huren. Daar staan wat films, muziek en wat docu's over de bestemming op.
pi_99013295
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:55 schreef Drive-r het volgende:
Ze mag mee tot aan de paspoortcontrole.
En hoelang is dat ongeveer voor aanvang van de vlucht? De paspoort controle is toch direct na de bagageafgifte/check-in en voor het taxfree gedeelte?
pi_99013533
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:18 schreef TechnoThijs het volgende:

[..]

En hoelang is dat ongeveer voor aanvang van de vlucht? De paspoort controle is toch direct na de bagageafgifte/check-in en voor het taxfree gedeelte?
Ja, dat klopt. Maar niemand dwingt je om meteen na de check-in door de paspoort controle te gaan. Je kunt best op Schiphol Plaza nog wat rondhangen.

Voor een vlucht naar Amerika is het verstandig een uur van tevoren bij de gate te zijn. Van de paspoortcontrole naar de gate is meestal zo'n 15 minuten lopen. Ik zou zorgen dat ik uiterlijk 1.15 uur van tevoren door de paspoort controle ben.
  Moderator maandag 4 juli 2011 @ 11:00:08 #40
45833 crew  Fogel
pi_99014222
Als je echt iedere minuut wil koesteren: Met Ryanair of Easyjet ofzo voor een paar euro een vlucht naar een niet-Schengenland kopen en je vriendin kan mee totaan de gate. Zogauw jij weg bent, kan ze zelf naar huis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 4 juli 2011 @ 11:08:12 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99014436
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:00 schreef Fogel het volgende:
Als je echt iedere minuut wil koesteren: Met Ryanair of Easyjet ofzo voor een paar euro een vlucht naar een niet-Schengenland kopen en je vriendin kan mee totaan de gate. Zogauw jij weg bent, kan ze zelf naar huis.
Ja en achter de paspoortcontrole verhuren ze ook nog hotelkamers.................... ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99017675
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:00 schreef Fogel het volgende:
Als je echt iedere minuut wil koesteren: Met Ryanair of Easyjet ofzo voor een paar euro een vlucht naar een niet-Schengenland kopen en je vriendin kan mee totaan de gate. Zogauw jij weg bent, kan ze zelf naar huis.
Naar huis !? Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat ze zich naar een spottersplaats langs de startbaan spoedt. Daar kan immers ook nog naar het vliegtuig gezwaaid worden.
  maandag 4 juli 2011 @ 15:42:18 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99023995
Inchecken bij Aeroflot op Schiphol, is dat bij KLM balies (skyteam) of heeft Aeroflot een eigen hoekje? Indien eigen hoekje: hebben ze van die incheck zuilen? of moet je naar de balie?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 4 juli 2011 @ 19:43:06 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99033743
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:27 schreef jaco het volgende:

[..]

Waar heb je gelezen dat deze zaak op deze manier is afgewikkeld ? Die man geeft in het artikel namelijk zelf aan dat hij de tickets niet had opgehaald in Antwerpen. Hij geeft bovendien toe de treinreis niet gemaakt te hebben.
Dat is nu het mooie, dat valt nergens terug te lezen, KLM heeft na de dreiging van een publieke rechtszaak de man snel afgekocht omdat het net iets teveel (negatieve) publiciteit opleverde.
De aangespannen rechtszaak van de consumentenorganisaties is derhalve niet doorgezet omdat er simpelweg geen echt zaak meer was, er bleef over geweigerd worden als je niet in Dusseldorf opgestapt bent maar dat in Amsterdam wilde doen, en daarin heeft KLM zich qua voorwaarden goed ingedekt.

Jammer, want het zou een mooie testcase zijn geweest, eentje die ik met veel belangstelling had willen volgen, aan het huidige beleid van vliegen conform uitgifte van tickets van de verschillende maatschappijen had door een rechter zomaar een einde kunnen worden gemaakt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99051588
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Zal mij boeien, voor mijn gevoel is het dan al 3 uur 's nachts, dan moet ik nog 10 uur wachten om dan vervolgens nog 6 a 7 uur in een vliegtuig te zitten. Dan betaal ik liever wat meer om direct te vliegen
Waarom dan moeilijk doen met de trein vanuit Antwerpen?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:46:51 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_99053374
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 02:02 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Waarom dan moeilijk doen met de trein vanuit Antwerpen?
Het verschil tussen Emirates en KLM via Antwerpen was ongeveer 50 euro. Het verschil tussen KLM via Antwerpen en KLM via Schiphol is 250 euro, en dat vind ik wel erg veel geld. Daarbij is de extra tijd die het kost om te vertrekken vanuit Antwerpen te verwaarlozen als je het vergelijkt met de Emirates-optie.

En dan heb ik het nog niet eens over hoe uitgeput je op je bestemming aankomt na een lange vlucht met 10 uur overstap...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:20:00 #47
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99077672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Het verschil tussen Emirates en KLM via Antwerpen was ongeveer 50 euro. Het verschil tussen KLM via Antwerpen en KLM via Schiphol is 250 euro, en dat vind ik wel erg veel geld. Daarbij is de extra tijd die het kost om te vertrekken vanuit Antwerpen te verwaarlozen als je het vergelijkt met de Emirates-optie.

En dan heb ik het nog niet eens over hoe uitgeput je op je bestemming aankomt na een lange vlucht met 10 uur overstap...
Mwah, een dergelijk lange overstap kan ook weer prettig zijn als je bijvoorbeeld een hotel kan nemen op Dubai, in de buurt van het vliegveld zijn deze over het algemeen niet eens zo duur.
Blijven hangen op het vliegveld is natuurlijk wel vermoeiend, dat had ik op de heenweg met Qatar, en dan is een lounge met douchemogelijkheden wel zo prettig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:18:11 #48
302853 themole
graaft totaal door.
pi_99242046
Hoe moeilijk is ArkeFly over een mobiel in vliegtuigstand om muziek af te spelen of een spelletje te spelen? Heb namelijk de ervaring dat het nogal van airline tot airline verschilt.
Niet altijd serieus
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:35:38 #49
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99242563
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:18 schreef themole het volgende:
Hoe moeilijk is ArkeFly over een mobiel in vliegtuigstand om muziek af te spelen of een spelletje te spelen? Heb namelijk de ervaring dat het nogal van airline tot airline verschilt.
Officieel heet het "Alle apparatuur met een antenne aan boord dient te worden uitgeschakeld en mag tijdens de vlucht niet worden gebruikt" als ik me het bekende riedeltje van de KLM trolly dollies nog goed kan herrineren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:54:20 #50
302853 themole
graaft totaal door.
pi_99243107
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Officieel heet het "Alle apparatuur met een antenne aan boord dient te worden uitgeschakeld en mag tijdens de vlucht niet worden gebruikt" als ik me het bekende riedeltje van de KLM trolly dollies nog goed kan herrineren.
Punt is dat veel maatschappijen er niet echt moeilijk over doen zolang je hem maar op vliegtuigstand hebt staan. Heb echter nog nooit met ArkeFly gevlogen en weet dus niet of ze daar moeilijk over doen. :)
Niet altijd serieus
pi_99243367
Eenmaal op cruise-level kijkt er toch niemand meer naar om. Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval (en heb met zowel pauper- als kwaliteit airlines gevlogen).
pi_99243486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Officieel heet het Alle apparatuur met een antenne aan boord dient te worden uitgeschakeld en mag tijdens de vlucht niet worden gebruikt" als ik me het bekende riedeltje van de KLM trolly dollies nog goed kan herrineren.
U refereert hier aan (meestal) dames, die in de wandeling ook gewoon stewardess genoemd mogen worden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:18:35 #53
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99243851
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

U refereert hier aan (meestal) dames, die in de wandeling ook gewoon stewardess genoemd mogen worden ?
Yep!

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=trolley%20dolly

Gewoon serveersters in de lucht die een beroerd salaris verdienen maar door hun blauwe outfit denken dat ze god zijn, vooral op buitenlandse vliegvelden. Maar zodra dat kostuum uit is en je ze tot voor enige tijd in Lebua (je begrijpt me wel) tegenkwam was het allemaal niet veel meer dan een verdwaasde toerist.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99244150
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Yep!

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=trolley%20dolly

Gewoon serveersters in de lucht die een beroerd salaris verdienen maar door hun blauwe outfit denken dat ze god zijn,
Ik erger me persoonlijk meer aan reizigers die denken dat ze God zijn en een beetje uit de hoogte gaan doen tegenover luchtvaartpersoneel.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_99245102
Zelfde hier. Altijd maar zeuren over de ouwe taarten van BA, terwijl die wel nog weten hoe je service verleent. Met netjes zijn en een glimlach win je het personeel zo voor je, en dat maakt je reis weer een stuk prettiger. Zeker in business class maak je een hoop vervelende lui mee, die denken dat een business class ticket ook het recht geeft je mobiel aan te laten en dan te zeiken tegen het personeel als die daar wat van zeggen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:56:53 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99250578
Ik waardeer de stewardessen ook iets meer dan gemiddeld, als je ziet hoe reizigers daarmee omgaan... en echt niet alleen in Business Class hoor, daar zitten misschien relatief meer onbeleefde horken... maar economy kan er ook wat van. Met name op vluchten naar Oost Europa valt het me iedere keer weer op, wat een aso's.

Ik vind het knap dat je meestal nog beleefde stewardessen tegenkomt... en zij doen hun werk inderdaad voor een beroerd salaris, met belachelijke werktijden en zijn nooit thuis. Petje af voor die dames. Ze zijn al zo tevreden als je netjes dankjewel zegt als ze je koffie aangeven, maar 80% van de reizigers lijkt alweer boos op ze omdat ze alweer gestoord worden als ze hun eigen bestelling aannemen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99250708
Zo slecht worden stewardessen niet betaalt hoor
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:05:59 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99250837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zo slecht worden stewardessen niet betaalt hoor
1800 euro voor een beginner tot 3100 voor de hoogste schaal op intercontinentaal. Dat vind ik weinig geld voor zulke werktijden en zo weinig thuis. 350 euro boven het minimumloon...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zaterdag 9 juli 2011 @ 19:06:33 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_99250854
Ik zie het nut niet van zeiken op stewards en stewardessen. Die mensen doen ook gewoon hun werk, die horkerige reizigers erger ik me enorm aan. Zelfde met housekeeping in hotels trouwens.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99251267
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:05 schreef XL het volgende:

[..]

1800 euro voor een beginner tot 3100 voor de hoogste schaal op intercontinentaal. Dat vind ik weinig geld voor zulke werktijden en zo weinig thuis. 350 euro boven het minimumloon...
Plus toeslagen, plus goedkoop kunnen vliegen,
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:48:06 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99254022
Stewardessen verdienen een goed salaris en de bijbehorende voordelen voor het werk wat ze doen, maar goed, uiteindelijk zijn ze naast dienstverlener aan de passagiers natuurlijk ook de personen die handelend moeten optreden bij een noodsituatie. (En daar kan je denigrerend over doen, ze worden hier wel voor getraind).
Uiteraard zitter er een paar verwaande personages bij, maar dat heb je in elk bedrijf nu eenmaal.

Qua gebruik van mobiele telefoon voor het afstelen van muziek of video's heb ik op cruise level nog nooit een opmerking gehad dat het niet mag.
Tijdens het opstijgen en landen wordt er naar gekeken naar het gebruik van elecronische apparaten en moeten de oordopjes uit de oren, tijdens de vlucht zelf wordt er niet echt op gelet is mijn ervaring. Het heeft dan ook geen aandachtspunt voor het personeel, dat is alleen tijdens het landen en opstijgen.

Wat ik tegenwoordig wel goed vindt van veel airlines dat zodra de deuren van het vliegtuig gesloten zijn op dat moment de elektrische apparaten uitgeschakeld moeten worden.
Dat schept een hoop duidelijkheid voor passagiers, en voorkomt discussies. Na het opstijgen kan e.e.a. prima aangezet worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99314198
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
Qua gebruik van mobiele telefoon voor het afstelen van muziek of video's heb ik op cruise level nog nooit een opmerking gehad dat het niet mag.
Tijdens het opstijgen en landen wordt er naar gekeken naar het gebruik van elecronische apparaten en moeten de oordopjes uit de oren, tijdens de vlucht zelf wordt er niet echt op gelet is mijn ervaring. Het heeft dan ook geen aandachtspunt voor het personeel, dat is alleen tijdens het landen en opstijgen.
Dit heeft niet zo zeer te maken met de evt. straling of zo van elektronische apparaten, maar meer dat je niet met je ipod in je oren de helft van de veiligheidsinstructies mist of in echt geval van nood de aanwijzingen van het personeel mist.

OT: Wanneer je in India een binnenlandse vlucht neemt en moet overstappen in Delhi en daar vier uur moet wachten, moet je dan achter de douane blijven? Of mag je dan in en uit het vliegveld?
  maandag 11 juli 2011 @ 12:53:32 #63
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_99316291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik erger me persoonlijk meer aan reizigers die denken dat ze God zijn en een beetje uit de hoogte gaan doen tegenover luchtvaartpersoneel.
Daar kan ik me ook zo mateloos aan ergeren. Maar voor de goede orde, ik had het in het geheel niet over de leeftijd en of uiterlijk. Ik vlieg nogal veel met Delta, dus ben wat dat betreft wel wat gewend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_99316407
quote:
Losse lithiumbatterijen, zoals oplaadbare lithiumbatterijen en AA-lithiumbatterijen voor laptops en dvd-spelers, mogen alleen in de handbagage mee. Elke reservebatterij moet in de oorspronkelijke verpakking zijn verpakt. Is deze verpakking niet langer beschikbaar, dan moeten de contactpunten van de batterij afgeplakt worden om ze te isoleren, en elke batterij apart in een plastic zakje worden verpakt.
Moet ik echt 8 batterijen de contactjes van afplakken en in aparte plastic zakjes doen, of kan ik ze gewoon in m'n ruimbagage flikkeren? :')
pi_99318195
dat staat er wel :Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_99319756
Even een paar korte vragen: ik vlieg woensdag naar Vilnius, met een overstap op Praag en heb de e-ticket van Cheaptickets in m'n e-mail zitten, maar dat online checken is toch niet verplicht en moet toch ook op Schiphol kunnen lijk mij? Snap er geen bal van namelijk.

En aangezien ik maar een paar dagen weg ben doe ik alles in een sporttasje, maar hoe kan ik er het beste voor zorgen dat dit goed dicht komt te zitten? Als handbagage is namelijk geen optie, omdat ik over de 5 kilo zit.
pi_99319871
Jahoor je kunt ook inchecken op Schiphol zelf.

Hoeveel zwaarder dan die 5 kilo is je handbaggage?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99320063
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:34 schreef L-D het volgende:
En aangezien ik maar een paar dagen weg ben doe ik alles in een sporttasje, maar hoe kan ik er het beste voor zorgen dat dit goed dicht komt te zitten?
Wil je voorkomen dat de inhoud eruit valt? Dan is gewoon de rits dicht doen voldoende.

Als je diefstal wilt voorkomen dan kun je de tas laten sealen met plastic folie: http://www.schiphol.nl/web/show/id=68992/langid=43
pi_99320149
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef jaco het volgende:

[..]

Wil je voorkomen dat de inhoud eruit valt? Dan is gewoon de rits dicht doen voldoende.

Als je diefstal wilt voorkomen dan kun je de tas laten sealen met plastic folie: http://www.schiphol.nl/web/show/id=68992/langid=43
En hoe voorkomt dat precies diefstal? :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99321732
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En hoe voorkomt dat precies diefstal? :?
Zo je wilt: het sealen verkleint het risico op mogelijke diefstal.
pi_99322260
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:25 schreef jaco het volgende:

[..]

Zo je wilt: het sealen verkleint het risico op mogelijke diefstal.
Schijnveiligheid...
Bovendien, trekt baggage wat gesealed is juist meer aandacht.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99322616
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 13:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat staat er wel :Y
Ja maar controleren ze daar echt op, heb er niet echt zin in.

Bovendien zitten de batterijen in nette plastic bakjes.
pi_99323014
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:42 schreef jaco het volgende:

[..]

Wil je voorkomen dat de inhoud eruit valt? Dan is gewoon de rits dicht doen voldoende.

Als je diefstal wilt voorkomen dan kun je de tas laten sealen met plastic folie: http://www.schiphol.nl/web/show/id=68992/langid=43
Is een optie, maar gaat erom dat er niks uit gepikt wordt. zitten geen waardevolle spullen in maar als je vervolgens 4 dagen lang elke dag dezelfde kleren aan heb en niet kan douchen is ook niet zo lekker. Zal maar een dwaas tussenzitten. Maar haal morgen ff 2 van die gouwe slotjes bij de halfords of zo en doe ik er op. Alleen moet ik de sleutel niet kwijtraken dan:D

Maar w.b. het inchecken, moet je dan per se 3 uur van te voren op schiphol zijn als je dat nog moet doen of is 2 uur voldoende?
pi_99395780
Vast al 10000x gevraagd + ik heb de OP gelezen, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan. Dus, de vraag:

Ik ga voor een half jaar naar Mexico toe en vlieg van Brussel/Londen met Houston als tussenstop. Als ik een ESTA heb, is dat dan voldoende om door te reizen naar Mexico?

Thanks :)
pi_99401230
Een ESTA en een geldig paspoort is alles wat je nodig hebt idd. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_99403022
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:28 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga voor een half jaar naar Mexico toe en vlieg van Brussel/Londen met Houston als tussenstop. Als ik een ESTA heb, is dat dan voldoende om door te reizen naar Mexico?
In principe wel. Ik zou ook het ticket even uitprinten en meenemen. Soms kun je op je vertrek luchthaven nog niet inchecken voor het tweede deel van de reis. Dan heb je tenminste iets in handen om de US immigration officer in Houston te tonen.

Ik ben nooit in Mexico geweest, maar op de meeste visa/arrival cards vragen ze om het volledige adres van je eerste verblijfplaats. Ik zou dit adres daarom ook even opschrijven of de hotel bevestiging uitprinten.
pi_99413123
Dank je, dat stelt me gerust. :)

Nog iets over dat TSA-slot: dat is dus in principe verplicht, tenzij je je koffer zonder slot wilt meenemen? Ik neem aan dat het alleen routinecontroles zijn oid, of zoeken ze echt elke koffer door?
pi_99413524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:54 schreef Rnnz het volgende:
Dank je, dat stelt me gerust. :)

Nog iets over dat TSA-slot: dat is dus in principe verplicht, tenzij je je koffer zonder slot wilt meenemen? Ik neem aan dat het alleen routinecontroles zijn oid, of zoeken ze echt elke koffer door?
De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:36:11 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99423872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...
De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.
Uiteraard wordt er gemeld dat bagage 100% gescreend wordt, dit is simpelweg niet waar, dit is gewoon onmogelijk, vanaf sommige luchthavens is de infrastructuur hier simpelweg niet geschikt voor.
Neemt niet weg dat het verstandig is als de koffer gewoon te openen is. Een TSA slot helpt overigens helemaal niets, een beetje bagagedief heeft exact dezelfde attributen om zo'n slot te openen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99428247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.
Uiteraard wordt er gemeld dat bagage 100% gescreend wordt, dit is simpelweg niet waar, dit is gewoon onmogelijk, vanaf sommige luchthavens is de infrastructuur hier simpelweg niet geschikt voor.
Neemt niet weg dat het verstandig is als de koffer gewoon te openen is. Een TSA slot helpt overigens helemaal niets, een beetje bagagedief heeft exact dezelfde attributen om zo'n slot te openen.
Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.
(*)alle is in dit geval van alle passagiers die in de rij stonden voor de incheckbalie, een kleine 100-150 man..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:31:00 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99432402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.
(*)alle is in dit geval van alle passagiers die in de rij stonden voor de incheckbalie, een kleine 100-150 man..
Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.

Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:40:02 #82
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99432881
Even een kort vraagje (met inleidend verhaal):
Volgend week zaterdag ga ik met mijn broer op vakantie naar Zuid Afrika (met overstap in München). Toevallig gaat rond dezelfde tijd een collega, en inmiddels goede vriend, van mij naar Griekenland met vakantie. Aangezien wij allemaal rond 7 uur savonds vertrekken, willen dus na het inchecken nog even gezellig een biertje drinken.

Ik hoor nu tegenstrijdige verhalen van verschillende mensen. Er zijn mensen die beweren dat er aparte delen zijn na de douane voor reizen naar Schengen en niet Schengen landen en dat die mensen niet bij elkaar kunnen komen. Anderen zeggen dat dat onzin is.

Ik weet het niet! Iemand hier die kan zeggen of ik nog een pilsje met een collega kan drinken?
pi_99433385
Griekenland en Duitsland zijn sowieso allebei Schengenlanden, dus dat is geen probleem :) En mocht dat wel zo geweest zijn kan je heen- en weer tussen Schengen/Niet-Schengen, alleen even een paspoortcontrole door, maar daar kan je gewoon zeggen dat je even een biertje wil gaan drinken met iemand.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:53:17 #84
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99433566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:49 schreef Thetallguy het volgende:
Griekenland en Duitsland zijn sowieso allebei Schengenlanden, dus dat is geen probleem :) En mocht dat wel zo geweest zijn kan je heen- en weer tussen Schengen/Niet-Schengen, alleen even een paspoortcontrole door, maar daar kan je gewoon zeggen dat je even een biertje wil gaan drinken met iemand.
Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren. :)
pi_99433930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:53 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren. :)
Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vlucht :) Zou wat zijn als anders de ene helft van de mensen in jouw toestel 'Schengen' waren (omdat ze er in Munchen uitgaan), en de andere helft 'niet-Schengen' ;)
In Munchen zal je dus een paspoortcontrole hebben. Duitse efficientie dus die 90 minuten moet wel goed komen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:03:54 #86
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99434122
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vlucht :) Zou wat zijn als anders de ene helft van de mensen in jouw toestel 'Schengen' waren (omdat ze er in Munchen uitgaan), en de andere helft 'niet-Schengen' ;)
In Munchen zal je dus een paspoortcontrole hebben. Duitse efficientie dus die 90 minuten moet wel goed komen.
Klinkt logisch :Y Dan maar goed opletten waar wij heen moeten in München!
Een biertje op Schiphol gaat dus wel goed komen ^O^
  PR/Manusje van alles woensdag 13 juli 2011 @ 23:07:32 #87
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_99434314
easyjet heeft toch geen gewichtsbeperking op handbagage? wel op de afmetingen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_99434409
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
easyjet heeft toch geen gewichtsbeperking op handbagage? wel op de afmetingen.
Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).

Ze checkten in de praktijk ook niet echt op de grootte (gingen mensen met enorme weekendtassen naar binnen).
pi_99434537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.

Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
Oftewel, hoe beveilig ik m'n koffer? Weinig zin om met een slotloze, dan wel bagger slot rond te lopen wat iedereen kan openen. :o
  PR/Manusje van alles woensdag 13 juli 2011 @ 23:17:05 #90
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_99434767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).

Ze checkten in de praktijk ook niet echt op de grootte (gingen mensen met enorme weekendtassen naar binnen).
20 kilo bagage per persoon is natuurlijk ook niets. :') (ruimbagage) heb een tas gekocht die precies binnen de afmetingen van handbagage valt. :') daar de zware spullen in en gaan. Problem easyjet? B-)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_99436635
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:59 schreef L-D het volgende:

[..]

Is een optie, maar gaat erom dat er niks uit gepikt wordt. zitten geen waardevolle spullen in maar als je vervolgens 4 dagen lang elke dag dezelfde kleren aan heb en niet kan douchen is ook niet zo lekker. Zal maar een dwaas tussenzitten.
Als je niets bijzonders in je ruimbagage hebt zitten, dan is de kans op diefstal naar mijn idee bijna nul.

Zo'n diefstal kan alleen door een luchthavenmedewerker gepleegd worden. Een TV uitzending van Alberto Stegeman heeft aangetoond dat dit ook in Nederland kan. Een dief zal zich echter ruimschoots moeten voorbereiden (solliciteren bij Schiphol e.d.) en heeft dan nog enige kans om betrapt te worden. Ik denk niet dat hij al die moeite en risico's neemt om uiteindelijk een paar gebruikte kledingstukken of een flacon shampoo te stelen. Het lijkt me dat je als dief liever wacht tot je een duur horloge of sieraad tegenkomt en dan toeslaat.
pi_99462122
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:

Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
Daar hoef je geen TSA lock voor te hebben, zelfs ik krijg elk cijferslot binnen 5 minuten open, zo niet sneller bij sommige merken. Met voldoende oefening heeft geen enkel normaal cijferslot meer dan een minuut of twee nodig om geopend te worden.

Als men erin wil, komt men er wel in. Sealen is de enige manier om het redelijk waterdicht te krijgen, maar naar de states is dat dus niet een oplossing. Je ipad/laptop/galaxyS niet in je koffer doen lijkt me dan de beste oplossing, je bjorn borg zullen ze niet zo snel jatten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:09:45 #93
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99470153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef Beavis het volgende:

[..]

Klinkt logisch :Y Dan maar goed opletten waar wij heen moeten in München!
Een biertje op Schiphol gaat dus wel goed komen ^O^
München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.

Terug gaat het net zo efficiënt, al moet je wel langs de douane lopen met je handbagage, paspoortpunten weer door. Nu heb je wel een veiligheidscontrole om bij de Schengengates te komen, maar deze zijn bij de transitpunten niet zo druk. Terug had ik 1 uur en 20 minuten overstaptijd, en ook nu maar 10 minuten nodig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:29:17 #94
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99471048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.

Terug gaat het net zo efficiënt, al moet je wel langs de douane lopen met je handbagage, paspoortpunten weer door. Nu heb je wel een veiligheidscontrole om bij de Schengengates te komen, maar deze zijn bij de transitpunten niet zo druk. Terug had ik 1 uur en 20 minuten overstaptijd, en ook nu maar 10 minuten nodig.
Oh, dat klinkt relaxed.
Op de terugweg ga ik trouwens via Frankfurt. :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:42:19 #95
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99471678
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:29 schreef Beavis het volgende:

[..]

Oh, dat klinkt relaxed.
Op de terugweg ga ik trouwens via Frankfurt. :)
Ehm, Dat Frankfurt is nu net wat minder gemaakt voor die overstap.... Daar heb je wel zo'n minuut of 45 nodig, zeker om bij de Lufthansa Schengen gates bij de juiste te geraken, en de veiligheidscontrole inclusief paspoortcontrole duurt daar ook wat langer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99616631
Misschien een rare vraag, maar waarom krijg je in het vliegtuig altijd standaard een plastic bekertje bij je flesje drinken? Ik gebruik het nooit, het zorgt alleen maar voor meer afval (en meer gewicht aan boord). Iemand die het weet?
pi_99616680
omdat een hoop mensen liever uit een bekertje drinken. Het staat je vrij te melden dat je het bekertje niet wilt hebben :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_99617329
Een bekertje weegt niks
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 18 juli 2011 @ 13:53:43 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99617527
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
omdat een hoop mensen liever uit een bekertje drinken. Het staat je vrij te melden dat je het bekertje niet wilt hebben :)
En omdat het anders wat lastig is om ijs bij het drinken te kunnen serveren.
pi_99618484
Ik vlieg via USA naar midden amerika. ESTA is geregeld.

Een paar vragen:
1. Bestaan die groene formulieren nog steeds en moet je die ook invullen als je alleen op doorreis bent. Of zijn die vervallen voor mensen met ESTA toestemming of niet nodig voor mensen op doorreis?
2. ga je in America eigenlijk nog door de douane of blijf je in de zone achter de douane en kom je eigenlijk de USA helemaal niet 'officieel' binnen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_99765046
Ik heb bij wizzair een foutje gemaakt bij het boeken met tickets voor de zus van een huisgenoot van me, ik wilde net online voor haar inchecken en toen ontdekte ik dat er een letter mist in de achternaam, dit is echter heel raar want ik heb de naam gecopypaste vanaf haar facebookprofiel en toch staat de naam er niet volledig. Het komt denk ik doordat de missende letter een "ł" is en het formulier van wizzair accepteerde dit niet waardoor hij weggehaald werd, maar ik zou ook niet weten door welke letter ik het had moeten vervangen.

Nu kost het 45e om de naam online te wijzigen... is het de moeite waard om te proberen te bellen naar de wizzair helpdesk? Of is het niet eens nodig om de naam te laten wijzigen omdat de rest dan wel klopt? Ik zie het al gebeuren dat ik dit moet gaan betalen omdat ik het heb ingevuld maar daar heb ik niet bepaald veel zin in tevens omdat het formulier van wizzair niet de naam goed accepteerd is toch niet helemaal mijn fout?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:49:09 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99766195
Het meest verstandig is contact op te nemen met Wizzair. Dit kan telefonisch, of eventueel op de luchthaven, bij voorkeur in Eindhoven, om dit aan te geven.
De ervaring leert dat op Eindhoven men nog wel voor rede vatbaar is, zeker bij het begin van de trip, maar op andere bestemmingen, als je geen andere keus hebt, op de terugweg, opeens een groot probleem gaan maken en je zomaar kunnen weigeren bij de gate als de naam niet overeen komt.

Ik raad aan om wel telefonisch contact op te nemen, vooraf, omdat op de luchthaven waarschijnlijk het wat lastiger is om e.e.a. kosteloos te doen. Het veranderen van 1 letter in de naam zou in principe kosteloos moeten, zeker als het een duidelijke typefout betreft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99766480
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
Het meest verstandig is contact op te nemen met Wizzair. Dit kan telefonisch, of eventueel op de luchthaven, bij voorkeur in Eindhoven, om dit aan te geven.
De ervaring leert dat op Eindhoven men nog wel voor rede vatbaar is, zeker bij het begin van de trip, maar op andere bestemmingen, als je geen andere keus hebt, op de terugweg, opeens een groot probleem gaan maken en je zomaar kunnen weigeren bij de gate als de naam niet overeen komt.

Ik raad aan om wel telefonisch contact op te nemen, vooraf, omdat op de luchthaven waarschijnlijk het wat lastiger is om e.e.a. kosteloos te doen. Het veranderen van 1 letter in de naam zou in principe kosteloos moeten, zeker als het een duidelijke typefout betreft.
Dankjewel voor deze reply, het gaat overigens om een reis van Polen naar Nederland, enkeltje. Ik heb dus nog niet ingecheckt maar ik ga ze zo even proberen te bellen
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_99879217
Ik vlieg komende woensdag van Amsterdam naar Beijing met vlucht CZ 346 van China Southern Airlines. Zowel op mijn e-ticket als op schiphol.nl staat geen gatenummer aangegeven, hoe weet ik waar ik naartoe moet wanneer ik eenmaal op Schiphol ben?

Alvast bedankt! :)
pi_99879782
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:38 schreef matchmuchach het volgende:
Ik vlieg komende woensdag van Amsterdam naar Beijing met vlucht CZ 346 van China Southern Airlines. Zowel op mijn e-ticket als op schiphol.nl staat geen gatenummer aangegeven, hoe weet ik waar ik naartoe moet wanneer ik eenmaal op Schiphol ben?

Alvast bedankt! :)
Dat kan je zien op de informatieborden zodra je op schiphol bent. Of je voordat je vertrekt op schiphol.nl kijken, daar staat het ook aangegeven.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:39:05 #106
188012 Breach
Is Goed
pi_99889148
Even een vraagje van mijn kant. Wij hebben met 3 man een aantal boekingen gedaan via Ryanair en Easyjet. Nu is er bij hoofdboeker wat tussengekomen en kan deze niet mee op reis. Moet hier nog iets voor afgemeld worden of is puur het niet inchecken van hem voldoende?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_99889775
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:39 schreef Breach het volgende:
Even een vraagje van mijn kant. Wij hebben met 3 man een aantal boekingen gedaan via Ryanair en Easyjet. Nu is er bij hoofdboeker wat tussengekomen en kan deze niet mee op reis. Moet hier nog iets voor afgemeld worden of is puur het niet inchecken van hem voldoende?
je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uit :P Dus wat je ook doet: het is goed ;)
pi_99889914
Hoe zit het precies met 'medicatie' meenemen in het vliegtuig?

Ik zet het expres tussen haakjes omdat het gaat om simpele melatonine pilletjes. :')
  zondag 24 juli 2011 @ 19:59:34 #109
188012 Breach
Is Goed
pi_99890101
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uit :P Dus wat je ook doet: het is goed ;)
Ah dat is mooi :)

En nu staat er bij een ticket ook de laatste twee letters van de vierde (:P) doopnaam van iemand niet op. Gaat dit een probleem opleveren of is dit wel duidelijk voor de mensen. Het is een ticket van London naar Berlijn.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_99890885
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Breach het volgende:

[..]

Ah dat is mooi :)

En nu staat er bij een ticket ook de laatste twee letters van de vierde (:P) doopnaam van iemand niet op. Gaat dit een probleem opleveren of is dit wel duidelijk voor de mensen. Het is een ticket van London naar Berlijn.
Dit leverd geen probleem op, ik doe pas sinds dit jaar meer dan alleen mijn eerste naam opgeven, en ik heb nooit problemen gehad. Als de naam die je invult maar overeenkomt met die op je ticket en dus niet een roepnaam (bijvoorbeeld Kees waar er op het paspoort als eerste naam Cornelis staat).

Over mijn kwestie met wizzair, ik heb eerst gebeld, blijkbaar heeft wizzair geen nederlandse lijn dus ik koos maar de engelse maar toen ik daar 5 minuten heb gewacht heb ik opgehangen.. vanmiddag even langs Eindhoven airport gegaan (woon toch in Eindhoven) en binnen 5 minuten was het gratis geregeld en heb ik er een "l" van kunnen maken. De vrouw aan de balie zei overigens ook dat 1 letter geen probleem oplevert.

Verder wilde ik vragen of iemand toevallig woensdagavond of donderdagochtend naar Weeze gaat vanuit Nederland? ik ga dan namelijk alleen op vakantie om 6:55 en als ik met iemand mee zou kunnen gaan zou dat fijn zijn...
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_99892853
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
pi_99893003
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 24 juli 2011 @ 20:56:57 #113
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99893337
@ caffeinjunk: misschien kun je je vraag over het meerijden naar weeze beter/ook in het FHF forum stellen?
pi_99893470
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
Alleen first en businessclass.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:03:24 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99893696
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
A380 in ieder geval niet. Vermoedelijk op al hun toestellen alleen in First en/of Business class. Indien aanwezig zal het een 'gewone' 110 volt aansluiting zijn
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99900781
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
Vandaar b classe, ja ik weet het, ben lui.
pi_99903802
Wat heeft dat in hemelsnaam met luiheid te maken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:19:11 #118
45833 crew  Fogel
pi_99903837
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:18 schreef Drive-r het volgende:
Wat heeft dat in hemelsnaam met luiheid te maken?
Opzoeken van informatie luiheid gok ik.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99904258
Volgens mij wil iemand vooral graag melden dat er "b classe" gevlogen wordt. Wel een mooie spelling trouwens ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 juli 2011 @ 10:41:28 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99913831
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor

First Class: A, F, O*; Business Class: C, D, I*, J, Z; Economy Class: Y, B, M, H, X*, P, V, W, Q, S, G, K, L, T, E, U
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99914654
Ah, ik ken al die codes niet, maar zijn reactie leek ergens anders op te duiden. Excuses.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99914737
quote:
99s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor
De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.

Het lijkt er inderdaad op dat vraagsteller voor het eerst in business class zit en dit even wil laten weten. Elke stoel in business class heeft een stopkontakt, zelfs bij de nationale luchtvaartmaatschappij van Noord Korea.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:20:38 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99914841
Was geen verwijt naar jou, eerder rtyu terug op zijn plek zetten.
Die codes hebben met name met flexibiliteit en dergelijke te doen. Voorwaarden om tickets te wijzigen etc zijn anders. Voor economy zijn er natuurlijk de meeste, ik geloof dat ze van links naar rechts staan in volgorde van dubbeltje op de eerste rang naar potentiele klant om up te graden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99915014
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:16 schreef jaco het volgende:

De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.

Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99915346
quote:
99s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor

First Class: A, F, O*; Business Class: C, D, I*, J, Z; Economy Class: Y, B, M, H, X*, P, V, W, Q, S, G, K, L, T, E, U
Precies, vandaar mijn reactie in eerste instantie ook :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_99915955
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.
Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.

Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:59:54 #127
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99916172
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.

Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
pi_99916601
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:20:32 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99916836
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Zou kunnen. Hoewel ik nog nooit heb gehoord dat iemand business class 'b-class' noemt. Misschien dacht ie dat dat wel een hippe en gangbare afkorting zou zijn onder de b-klassers :D
pi_99925557
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.

Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.

[ Bericht 8% gewijzigd door rtyu op 25-07-2011 16:33:17 ]
pi_99925715
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:

[..]

Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.
Aha. Een de "e" in "classe" vond je gewoon chique? ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99927908
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:

[..]

Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.

Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.
quote:
To enable you to work with your laptop on board without restrictions, we have equipped our First und Business Class seats on long-haul flights with power sockets for which you don't need an adaptor.

The power sockets (max. output 70 watt) are designed for two-pin flat European plugs and two- or three-pin US plugs.
pi_99928451
Trouwens, die stopcontacten zijn voornamelijk standaard als je intercontinentaal vliegt. In BC binnen Europa ontbreken die krengen vrij vaak. Dat klinkt als een klein probleem gezien de korte vluchten, maar is extreem irritant als je continue tussen vluchten en meetings zit - dan is het vliegtuig ideaal voor een beetje opladen van de Blackberry/Nokia.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99928691
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.

Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
pi_99928734
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef Kielse het volgende:
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.

Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
Op vluchten naar India concurreren ze met vele andere aanbieders (KLM, Lufthansa, Emirates) en dergelijke. Om hier een aantrekkelijk product te bieden moeten ze de prijs laag houden. Naar Amman zijn ze de enige optie, wat rechtstreekse vluchten betreft, en hierdoor kunnen ze de prijs hoog houden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:24:57 #136
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118118
Hoeveel tijd kan er tussen het landen en uitstappen en het zeg maar vrij man zijn zitten?

Dus douane, koffers enz...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100118171
Verschilt nogal per luchthaven. Kleine luchthavens soms 15 minuten, grotere soms 45 min..
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:38:01 #138
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118241
Schiphol dus rekening houden met 45 min :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 09:55:56 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_100118430
Als je een beetje pech hebt wel ja. Als het druk is, sta je wel even. Wij hebben er wel eens een uur over gedaan, maar dat was wel extreem. Het is ook wel eens gebeurd dat wel met een kwartiertje buiten stonden (tot groot genoegen van m'n vriend)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 10:01:03 #140
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118497
En de vlucht waar ik op zit te wachten is ook nog te vroeg, het leven is mooi :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100118571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:38 schreef Klonk het volgende:
Schiphol dus rekening houden met 45 min :+
of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:30:19 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100121340
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 10:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Het aan laten komen van de koffers hangt er natuurlijk ook vanaf of je vliegtuigmaatschappij ze wel heeft meegenomen bij vertrek, of ergens bij een overstap op een andere luchthaven hebben achtergelaten.

Wel kan het op Schiphol lang duren voordat de koffers verschijnen op de band, heeft natuurlijk ook te maken vanaf gate waar vliegtuig aankomt en waar de koffers gebracht moeten worden, naast natuurlijk hoe het vliegtuig gelost wordt, in principe kan je via de containers sneller de koffers uit een 747 op de band hebben dan een kleinere Airbus 320, Boeing 737 of wat dan ook omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100130391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:30 schreef ozzietukker het volgende:
omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
pi_100130562
Laatste jaren inderdaad nooit veel langer dan 10 min op bagage staan wachten op Schiphol. De tijd die op de schermen staat, klopt ook altijd, dus je kan ondertussen nog even wat eten/drinken, treinkaartje kopen of er rustig bij gaan zitten.

Tenzij je natuurlijk zo iemand bent die als eerste het vliegtuig uit wil en dan naar de bagagehal rent vanf D72...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 17:54:33 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100130917
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Een uur is overdreven, maar kom maar eens met mij aan met Lufthansa uit Frankfurt, helemaal achterin op de B-pier in de avonduren.
Eerst land je op de polderbaan, taxi je rustig naar de gate, vervolgens een lange wandeling naar de bagageband en daar sta je dan rustig te wachten totdat de vertrektijd van de laatste trein die mijn connectie in Utrecht Centraal zou halen steeds dichterbij komt....

Dit is mijn ervaring helaas, en nu is Lufthansa niet eens meer low cost, maar door de agressieve marketing vliegen er nu veel transferpassagiers met bijbehorende bagage op de route.

Nu is het ook niet zo dat Schiphol zo slecht is, ook op Hong Kong duurt het relatief lang voordat de bagage er is, alleen echt snel kan het op luchthavens als Maastricht of Vilnius, daar was de bagage binnen 5 minuten op de band.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100131187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
nee, hoor, heb wel eens staan timen :)
Schiphol is gewoon gruwelijk traag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 31-07-2011 01:36:12 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:11:05 #147
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100131348
Was geen uurtje, vliegtuig lande om 10:19 en ik kreeg om 11 uur een belletje dat ze in de bus naar het parkeerterrein zaten :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100132328
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Niks onzin. Ik vlieg normaal nooit met bagage, maar moet de laatste tijd veel spul verhuizen tussen Londen en nieuwe huisje in Amsterdam. Elke fucking keer 45-60 minuten wachten, ik word er echt ziek van. Op Heathrow is het zo gepiept, in A'dam zit ik na de douane nog een half uur te wachten. En die tijden op het bord kloppen nooit.

Maar goed, da's 8 vluchten in de afgelopen maand, misschien toeval...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 31 juli 2011 @ 20:12:44 #149
161207 jakkop
rennen!
pi_100166899
Wat voor vliegtuigen gebruikt KLM tussen Amsterdam en Birmingham UK?
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:15:15 #150
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_100166982
als je een vluchtnumer hebt kan je het zo opzoeken
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_100173049
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:12 schreef jakkop het volgende:
Wat voor vliegtuigen gebruikt KLM tussen Amsterdam en Birmingham UK?
737-700
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_100173103
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

737-700
of -800, of F70, of Embraer :s)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_100197621
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:23 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

of -800, of F70, of Embraer :s)
Dat dus. Maar ik een 737 kwam ik net achter. Vlieg ik voor eens niet budget, zit ik alsnog in een 737 :P
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:27:35 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100203546
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:40 schreef jakkop het volgende:

[..]

Dat dus. Maar ik een 737 kwam ik net achter. Vlieg ik voor eens niet budget, zit ik alsnog in een 737 :P
Wat had je dan verwacht op zo'n dergelijk korte route?

Goed, ik heb een keer in een 777 gezeten vanaf London Heathrow, maar toen waren er zoveel vluchten uitgevallen door de weersomstandigheden dat ze deze eenmalig ingezet hebben om zoveel mogelijk passagiers terug te kunnen halen.

Op Europese bestemmingen wordt nu eenmaal met een Boeing 737, Embraer of Fokker gevlogen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100203711
ik gok zomaar dat het merendeel van de vluchten in de wereld met een 737 of het gelijkwaardige Airbus equivalent gevlogen wordt :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_100207395
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat had je dan verwacht op zo'n dergelijk korte route?

Goed, ik heb een keer in een 777 gezeten vanaf London Heathrow, maar toen waren er zoveel vluchten uitgevallen door de weersomstandigheden dat ze deze eenmalig ingezet hebben om zoveel mogelijk passagiers terug te kunnen halen.

Op Europese bestemmingen wordt nu eenmaal met een Boeing 737, Embraer of Fokker gevlogen.
Dat snap ik ook wel. Maar ach, een Fokker of Embraer zou ook wel eens leuk geweest zijn.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_100292413
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je in Toronto buiten op het vliegveld staat (of anders in het algemeen)? Ik blijf voor 4 maanden in Canada dus moet waarschijnlijk ook nog door immigratie. Als ik daarna een bepaalde bus moet halen heb ik 3 uur, zou dat voldoende zijn?

Wat moet ik verder nog doen? Vliegtuig uit, bagage ophalen, douane, immigratie, klaar?

Nog nooit gevlogen, veel vragen dus :)
pi_100292575
als je drie uur hebt ga je dat redden.

zoals hier eerder gepost Schiphol duurt zo'n beetje het langs van alle vliegvelden (een uur) vrijwel al het andere is korter.
visumzaken (indien nodig) heb je als het goed is al geregeld, dus als daar niets mis mee is kost het geen extra tijd.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_100292720
Voor mij morgen/overmorgen ook min of meer de eerste keer dat ik ga vliegen. Ben als kind wel eens naar Mallorca geweest, maar vrijdagmorgen vlieg ik naar Mexico via Brussel, Londen en Houston.

Even kijken hoe dat allemaal in z'n werking gaat. Op de een of andere vreemde reden toch spannend. ;)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:55:07 #160
310182 Revertis
Hoeba Hoeba Hop Hop!
pi_100306746
Iemand die toevallig weet of je met een drinkhelm aan boord van een vliegtuig mag gaan?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:55:58 #161
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100306765
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:55 schreef Revertis het volgende:
Iemand die toevallig weet of je met een drinkhelm [ afbeelding ] aan boord van een vliegtuig mag gaan?
Ja, zolang je niet meer dan een flesje van 100 ml. drinken erin doet.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:58:40 #162
310182 Revertis
Hoeba Hoeba Hop Hop!
pi_100306838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja, zolang je niet meer dan een flesje van 100 ml. drinken erin doet.
De bedoeling is dat hij aankomt op de vakantie bestemming, niet eens om in het vliegtuig iets te drinken, dus dat zit dan helemaal goed. Bedankt! :D
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:01:46 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100306925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:58 schreef Revertis het volgende:

[..]

De bedoeling is dat hij aankomt op de vakantie bestemming, niet eens om in het vliegtuig iets te drinken, dus dat zit dan helemaal goed. Bedankt! :D
Ik zou 'm wel zo onopvallend mogelijk meenemen.. in een plastic zak ofzo en dan in de overhead bin leggen. Want ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat het gevaarlijk is voor andere mensen als dat ding van je hoofd af vliegt bij turbulentie bijvoorbeeld.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:10:40 #164
310182 Revertis
Hoeba Hoeba Hop Hop!
pi_100307178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zou 'm wel zo onopvallend mogelijk meenemen.. in een plastic zak ofzo en dan in de overhead bin leggen. Want ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat het gevaarlijk is voor andere mensen als dat ding van je hoofd af vliegt bij turbulentie bijvoorbeeld.
Ja inderdaad, dat is het plan. Heel moeilijk kunnen ze er toch niet over doen denk ik, doen ze dat wel, dan waren het gelukkig maar een paar verloren euro's
pi_100309059
Ik heb onlangs een vlucht met Easyjet naar Rome geboekt. Tijdens de boeking heb ik geen paspoortnummers van de reizigers ingevoerd. Ik wilde net de instapkaarten printen en dat kon gewoon.
Ben in het verleden een paar keer met Easyjet naar Londen geweest en toen moest je eerst nog de paspoortnummers opgeven. Die kwamen volgens mij ook op de instapkaart te staan.

Weet iemand hoe dit zit? Moet je naar de UK de paspoortnummers wel opgeven en naar Italie niet? (EU-land?).
pi_100310440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:10 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand hoe dit zit? Moet je naar de UK de paspoortnummers wel opgeven en naar Italie niet? (EU-land?).
Klopt :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:39:43 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100321988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:10 schreef Palomar het volgende:
Ik heb onlangs een vlucht met Easyjet naar Rome geboekt. Tijdens de boeking heb ik geen paspoortnummers van de reizigers ingevoerd. Ik wilde net de instapkaarten printen en dat kon gewoon.
Ben in het verleden een paar keer met Easyjet naar Londen geweest en toen moest je eerst nog de paspoortnummers opgeven. Die kwamen volgens mij ook op de instapkaart te staan.

Weet iemand hoe dit zit? Moet je naar de UK de paspoortnummers wel opgeven en naar Italie niet? (EU-land?).
Naar de Britse luchthavens moet Easyjet de gegevens vooraf doorgeven aan de autoriteiten aldaar zodat ze weten wie er binnenkomt en eventueel gericht bepaalde personen bij binnenkomst aanhouden.
Ryanair doet eigenlijk precies hetzelfde, alleen gebeurd dat daar door de online check-in waar je deze gegevens moet invoeren, bij Easyjet hoef je niet echt online in te checken, deze maken gewoon je boarding pass klaar, en om dat te kunnen doen zijn deze gegevens benodigd.

Binnen Europa hoeven deze gegevens (nog) niet opgegeven te worden, het is immers vrij verkeer van personen en goederen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100344359
Bij transavia kan ik niet online inchecken als ik vanaf Heraklion maar Amsterdam vlieg toch?
pi_100344803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 09:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Bij transavia kan ik niet online inchecken als ik vanaf Heraklion maar Amsterdam vlieg toch?
Nee dat kan alleen bij vertrek vanuit Nederland.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_100479571
Weet iemand waar je die Earplanes kunt kopen?

Op earplanes.nl willen ze dat je voor 10 euro besteed, terwijl 1 zo'n pakje 8 euro kost :') Andere site die ik vond rekende 5 euro verzendkosten, wat ik dan belachelijk veel vind als je iets voor 8 euro bestelt..

Ik weet dat er gezegd wordt: bij de betere drogisterij. Maar wat is beter? Etos, DA? Verder zit er hier in de buurt niet zo veel..
pi_100480004
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef fh101 het volgende:
Weet iemand waar je die Earplanes kunt kopen?
Ik zag ze hier bij de apotheek :)
pi_100487411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:10 schreef Palomar het volgende:
Ik heb onlangs een vlucht met Easyjet naar Rome geboekt. Tijdens de boeking heb ik geen paspoortnummers van de reizigers ingevoerd. Ik wilde net de instapkaarten printen en dat kon gewoon.
Ben in het verleden een paar keer met Easyjet naar Londen geweest en toen moest je eerst nog de paspoortnummers opgeven. Die kwamen volgens mij ook op de instapkaart te staan.

Weet iemand hoe dit zit? Moet je naar de UK de paspoortnummers wel opgeven en naar Italie niet? (EU-land?).
UK is geen Schengen, Italië wel :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:31:54 #173
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100799454
Vraagje: wat gebeurt er als je een retour BRU - AMS - JFK koopt, en op de terugweg doe je AMS - BRU niet? Krijg je dan een probleem?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:34:26 #174
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100799538
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:31 schreef Omnifacer het volgende:
Vraagje: wat gebeurt er als je een retour BRU - AMS - JFK koopt, en op de terugweg doe je AMS - BRU niet? Krijg je dan een probleem?
Behalve dat je koffer in Brussel aankomt?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:36:14 #175
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100799589
Oh ja :+ Ik wist: ik mis iets :')
pi_100799613
Gewoon met handbagage vliegen dus...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:39:02 #177
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100799673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:37 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon met handbagage vliegen dus...
Dat zou inderdaad optie zijn... Retourtje zoals omschreven is 375 euro, vanaf BRU. Ik vind het niet erg om van woonplaats A'dam naar BRU te gaan want mijn ouders wonen ergens in het midden van dat traject, maar op de terugweg lijkt het weer een beetje kansloos :')
pi_100799775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:39 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad optie zijn... Retourtje zoals omschreven is 375 euro, vanaf BRU. Ik vind het niet erg om van woonplaats A'dam naar BRU te gaan want mijn ouders wonen ergens in het midden van dat traject, maar op de terugweg lijkt het weer een beetje kansloos :')
Ik zou het gewoon op die manier doen. Vliegen met bagage in het ruim doe ik toch al nauwelijks.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100799936
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:39 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad optie zijn... Retourtje zoals omschreven is 375 euro, vanaf BRU. Ik vind het niet erg om van woonplaats A'dam naar BRU te gaan want mijn ouders wonen ergens in het midden van dat traject, maar op de terugweg lijkt het weer een beetje kansloos :')
als je netjes bent geef je dan bij het inchecken even aan dat je het zo doet, aangezien je anders voora lle vluchten ingecheckt wordt, en ze dan op je wachten op Brussel..
pi_100799997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Behalve dat je koffer in Brussel aankomt?
Lijkt me niet.
Passagier niet aan boord, koffer van boord.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_100800212
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lijkt me niet.
Passagier niet aan boord, koffer van boord.
Dat inderdaad. Maar het vliegtuig heeft tegen die tijd wel vertraging en het is een ellende om je koffer alsnog te krijgen. Ik heb het wel eens voor werk gehad door last minute veranderingen in mijn reisschema en het is waardeloos, begin er gewoon niet aan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:57:06 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800236
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lijkt me niet.
Passagier niet aan boord, koffer van boord.
O ja klopt. Maar de vraag is dan wat ze met je koffer doen in Amsterdam, lijkt me niet dat die gewoon met de rest mee de bagage band op gaat want het kan verdacht zijn dat iemand wel is ingechecked incl. bagage maar het vliegtuig nooit in is gegaan.

Dus inderdaad al bij het inchecken aangeven, dan kunnen ze de koffer ook nog goed labelen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:57:50 #183
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100800273
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als je netjes bent geef je dan bij het inchecken even aan dat je het zo doet, aangezien je anders voora lle vluchten ingecheckt wordt, en ze dan op je wachten op Brussel..
Als ik het zou doen zou ik het inderdaad wel netjes doen hoor, ik ga niet irritatie veroorzaken omdat ik zelf graag in Amsterdam wil achterblijven.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:58:28 #184
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100800297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O ja klopt. Maar de vraag is dan wat ze met je koffer doen in Amsterdam, lijkt me niet dat die gewoon met de rest mee de bagage band op gaat want het kan verdacht zijn dat iemand wel is ingechecked incl. bagage maar het vliegtuig nooit in is gegaan.

Dus inderdaad al bij het inchecken aangeven, dan kunnen ze de koffer ook nog goed labelen.
Dus je kunt gewoon bij het inchecken voor je terugvlucht aangeven dat je in Amsterdam gaat achterblijven? Damn, dat is handig.
pi_100800321
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O ja klopt. Maar de vraag is dan wat ze met je koffer doen in Amsterdam, lijkt me niet dat die gewoon met de rest mee de bagage band op gaat want het kan verdacht zijn dat iemand wel is ingechecked incl. bagage maar het vliegtuig nooit in is gegaan.

Dus inderdaad al bij het inchecken aangeven, dan kunnen ze de koffer ook nog goed labelen.
Nee die wordt apart gehouden en krijgt wat extra aandacht. O+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:59:20 #186
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800326
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:56 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Maar het vliegtuig heeft tegen die tijd wel vertraging en het is een ellende om je koffer alsnog te krijgen. Ik heb het wel eens voor werk gehad door last minute veranderingen in mijn reisschema en het is waardeloos, begin er gewoon niet aan.
Vaak krijg je alleen je koffer nog terug als je 1e klas vliegt. En wellicht bij business ook.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:01:17 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:58 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dus je kunt gewoon bij het inchecken voor je terugvlucht aangeven dat je in Amsterdam gaat achterblijven? Damn, dat is handig.
Geen idee, maar áls je het al van plan bent lijkt dat me de meest nette en handige manier. Misschien wordt je wel onderworpen aan een extra controle omdat je iets afwijkends doet (en ben je alsnog even laat thuis als dat je via Brussel was gevlogen :') ).
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:03:49 #188
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100800477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Geen idee, maar áls je het al van plan bent lijkt dat me de meest nette en handige manier. Misschien wordt je wel onderworpen aan een extra controle omdat je iets afwijkends doet (en ben je alsnog even laat thuis als dat je via Brussel was gevlogen :') ).
OK, duidelijk :') Doen mensen zoiets vaker? Wordt het gezien als asociaal?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:04:32 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:03 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

OK, duidelijk :') Doen mensen zoiets vaker? Wordt het gezien als asociaal?
Ik denk eerder onhandig dan asociaal.
pi_100800515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Vaak krijg je alleen je koffer nog terug als je 1e klas vliegt. En wellicht bij business ook.
Onzin. Je krijgt altijd je koffer wel terug, het is niet alsof ze die opeens zichzelf kunnen toe eigenen. Het duurt alleen even...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:07:21 #191
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Onzin. Je krijgt altijd je koffer wel terug, het is niet alsof ze die opeens zichzelf kunnen toe eigenen. Het duurt alleen even...
Nee hoor, die gaat dan gewoon door naar de plaats van bestemming omdat ze niet nog meer vertraging willen oplopen. Reden is dat de koffers met een priority sticker vooraan staan in het vliegtuig en die zonder niet, hierdoor is het makkelijker om die van first/business er nog even snel uit te vissen als je toch niet mee kunt.

edit: ow wacht ik bedoel dat je 'm gelijk terugkrijgt, jij dat je 'm uiteindelijk terugkrijgt. Of niet?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:08:05 #192
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100800619
OK, thanks iedereen. Alternatieven zijn dus:
1. Met alleen handbagage reizen
2. Terugvlucht inchecken en aangeven dat ik in AMS blijf
3. Niet miepen en gewoon naar Brussel gaan :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:09:02 #193
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:08 schreef Omnifacer het volgende:
OK, thanks iedereen. Alternatieven zijn dus:
1. Met alleen handbagage reizen
2. Terugvlucht inchecken en aangeven dat ik in AMS blijf
3. Niet miepen en gewoon naar Brussel gaan :D
Ook als je met alleen handbagage reist wel aangeven dat je in AMS uit gaat stappen, anders zorg je ervoor dat de mensen die doorvliegen naar BRU vertraging hebben.
pi_100800692
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ook als je met alleen handbagage reist wel aangeven dat je in AMS uit gaat stappen, anders zorg je ervoor dat de mensen die doorvliegen naar BRU vertraging hebben.
Een persoon zonder bagage in het ruim zorgt niet voor vertraging.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:11:26 #195
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Een persoon zonder bagage in het ruim zorgt niet voor vertraging.
Wel als je met een maatschappij vliegt die nog even wacht op de laatste persoon. Zo heb ik al 3x vertraging gehad -O-
pi_100800800
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee hoor, die gaat dan gewoon door naar de plaats van bestemming omdat ze niet nog meer vertraging willen oplopen.
Er komen zelfs vliegtuigen terug omdat er een koffer een boord blijkt te zijn terwijl de passagier niet aan boord zit. De boetes die uitgedeeld worden zijn niet mals. Dan maar wat extra vertraging. Die koffer word echt wel van boord gehaald hoor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_100800824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wel als je met een maatschappij vliegt die nog even wacht op de laatste persoon. Zo heb ik al 3x vertraging gehad -O-
Ik vlieg een paar keer per week en ze wachten bijna altijd wel op iemand, maar het levert echt alleen vertraging op als ze bagage eruit moeten vissen. Anders lopen normale airlines geen vertraging op.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:15:19 #198
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800864
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Er komen zelfs vliegtuigen terug omdat er een koffer een boord blijkt te zijn terwijl de passagier niet aan boord zit. De boetes die uitgedeeld worden zijn niet mals. Dan maar wat extra vertraging. Die koffer word echt wel van boord gehaald hoor.
Vertel dat het meisje maar dat haar koffers naar Parijs zag gaan terwijl ik de mijne nog net terug kon krijgen :') Het ligt aan de reden denk ik. Wij hadden zoveel vertraging dat we allemaal onze connecting flight niet meer zouden kunnen halen dus toen mochten we terug naar huis en de volgende dag met de volgende vlucht mee.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:15:44 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100800881
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik vlieg een paar keer per week en ze wachten bijna altijd wel op iemand, maar het levert echt alleen vertraging op als ze bagage eruit moeten vissen. Anders lopen normale airlines geen vertraging op.
Dan hebben we schijnbaar andere ervaringen :)
pi_100801129
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Vertel dat het meisje maar dat haar koffers naar Parijs zag gaan terwijl ik de mijne nog net terug kon krijgen :') Het ligt aan de reden denk ik. Wij hadden zoveel vertraging dat we allemaal onze connecting flight niet meer zouden kunnen halen dus toen mochten we terug naar huis en de volgende dag met de volgende vlucht mee.
Zal ik doen.
Hoe kan ik haar bereiken?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:23:10 #201
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100801188
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zal ik doen.
Hoe kan ik haar bereiken?
:D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:27:01 #202
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100801345
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zal ik doen.
Hoe kan ik haar bereiken?
Moet je bij American Airlines even haar naam + tel. nr. opvragen: 3 dec 2010 JFK - CDG. Enige die haar bagage niet terug kreeg, dan kunnen ze vast wel zien wie het is :D
pi_100801413
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Moet je bij American Airlines even haar naam + tel. nr. opvragen: 3 dec 2010 JFK - CDG. Enige die haar bagage niet terug kreeg, dan kunnen ze vast wel zien wie het is :D
Jammer, kan niet zelf in hun systeem kijken. -O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:29:05 #204
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100801439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jammer, kan niet zelf in hun systeem kijken. -O-
Je hebt toch een telefoon of niet? ;(
pi_100801535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je hebt toch een telefoon of niet? ;(
Ik ben toch FOK!ker of niet?
Bellen is eng! Jwz!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:31:35 #206
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100801551
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik ben toch FOK!ker of niet?
Bellen is eng! Jwz!
Goed punt oO<
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:43:34 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100822224
Hele discussie over vlucht Brussel - Amsterdam - JFK.

Als je alleen met handbagage reist dan kan je prima op de terugweg uitstappen in Amsterdam en niet verder gaan.
Reis je met ruimbagage, dan kan je wel aangeven in JFK dat je in Amsterdam wilt uitstappen, KLM medewerkers in het buitenland hebben simpelweg niet de bevoegdheid om de koffers anders te labelen dan volgens het ticket.
Je kunt natuurlijk niet meegaan in Amsterdam naar Brussel, maar om je koffer terug te krijgen gaat je wat stress bezorgen, ze zullen in eerste instantie een vergoeding eisen van rond de 250 euro. (Of je die moet betalen is de vraag, maar dan krijg je deze niet direct mee, en dat is nou net niet de stress die je wilt hebben lijkt mij).

Mocht je dus alleen handbagage hebben kan je het prima doen, vooral niet aangeven dat je de vlucht niet gaat nemen dan, want dit is zogenoemd grijs vliegen, en is officieel niet toegestaan, daar kan je een nabelasting voor krijgen, zolang je de airline echter geen munitie geeft is dat lastig. Mensen met alleen handbagage die niet optijd bij de gate zijn leveren de vlucht geen vertraging op.

Last but not least, wellicht kan je ook een ticket boeken met vertrek vanaf Antwerpen, dan moet je alsnog in de trein stappen op de heenweg in Antwerpen, echter op de terugweg krijg je de koffer in Amsterdam en moet je in theorie in de trein terug naar Antwerpen stappen, of je dit wel of niet doet zal voor KLM onmogelijk te controleren zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:12:47 #208
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100823786
Thanks ozzietukker! Ik ga zeker kijken voor dat alternatief vanaf Antwerpen, thanks!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:43:25 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100825396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:12 schreef Omnifacer het volgende:
Thanks ozzietukker! Ik ga zeker kijken voor dat alternatief vanaf Antwerpen, thanks!
:) Graag gedaan.

Ik zie inderdaad op de KLM België site dat Brussel in principe is voorgeselecteerd, maar dit kan je eenvoudig veranderen naar vertrek vanaf Antwerpen.
Ik zie voldoende aanbod met vertrek vanaf Antwerpen, ik zou persoonlijk gaan voor een vlucht met een KLM 777-200 toestel, daar zit je 3-3-3, terwijl de 747-combi 3-4-3 zit. Delta Airlines zou ik wat minder snel nemen.

Voordeel met het boeken van de Belgische KLM site is dat je geen boekingskosten hoeft te betalen, en je kan daarnaast ook daar gewoon met IDEAL betalen.

Vergeet niet, heen kan je pas op de dag van vertrek of wellicht in de avonduren een dag voor vertrek het treinticket ophalen op station Antwerpen, en je moet de treinreis maken. Daarnaast is het ook niet mogelijk om online in te checken, dit moet aan een balie waar ze naar je treinticket vragen. (Manage Your Booking 90 dagen voor vertrek kan wel).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:54:12 #210
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100826056
Wow, thanks :D

Weet jij dat allemaal uit je hoofd?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:02:12 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100826547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:54 schreef Omnifacer het volgende:
Wow, thanks :D

Weet jij dat allemaal uit je hoofd?
Ik vlieg wel vaker richting de VS, of een andere bestemming met KLM België, het is gewoon ideaal die lagere prijzen, en ik ben tegenwoordig ook daadwerkelijk 2 dagen per week werkzaam 150 meter vanaf Antwerpen Centraal Station, dus het is voor mij nog logisch ook.
Eerdere aanbiedingen gaven overigens automatisch Antwerpen als vertrekpunt, maar ik kan mij zo indenken dat juist die tickets veel door Nederlanders gekocht worden, en nu wordt Brussel als vertrekpunt gegeven om dat wellicht wat te ontmoedigen, of de Brusselse markt aan te spreken dat kan ook.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:05:01 #212
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100826727
OK thanks, ik heb je info opgeschreven. Ik kan vanaf Brussel of Antwerpen reizen combineren met bezoekje aan mijn ouders, die in Roosendaal wonen, dus dat is perfect :)
pi_100948301
Over ongeveer een weekje is het zover; fh101 gaat dan voor het eerst vliegen! Ik vlieg met de KLM naar Toronto, en als ik naar de regels voor handbagage kijk staat daar het volgende:

Toegestane assecoires: Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat

Ik wil zowel mijn laptop als mijn fototoestel in mn rugzak meenemen. Wat hierboven staat geldt voor assecoires, wat mij in verwarring brengt. Mag ik sowieso maar of mijn fototoestel OF mijn laptop meenemen, of geldt bovenstaande voor bv een losse laptop in een tweede handbagage-tas?
pi_100949377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:10 schreef fh101 het volgende:

Ik wil zowel mijn laptop als mijn fototoestel in mn rugzak meenemen. Wat hierboven staat geldt voor assecoires, wat mij in verwarring brengt. Mag ik sowieso maar of mijn fototoestel OF mijn laptop meenemen, of geldt bovenstaande voor bv een losse laptop in een tweede handbagage-tas?
Mag allemaal mee :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:24:08 #215
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100953320
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:10 schreef fh101 het volgende:
Over ongeveer een weekje is het zover; fh101 gaat dan voor het eerst vliegen! Ik vlieg met de KLM naar Toronto, en als ik naar de regels voor handbagage kijk staat daar het volgende:

Toegestane assecoires: Een van de volgende voorwerpen: handtas, aktetas, camera, kleine laptop of 1 ander voorwerp van gelijk of kleiner formaat

Ik wil zowel mijn laptop als mijn fototoestel in mn rugzak meenemen. Wat hierboven staat geldt voor assecoires, wat mij in verwarring brengt. Mag ik sowieso maar of mijn fototoestel OF mijn laptop meenemen, of geldt bovenstaande voor bv een losse laptop in een tweede handbagage-tas?
Je mag 1 tas handbagage (bijv. een trolley) én een laptoptas OF cameratas OF ... extra meenemen. Die hoeft dan dus niet in je handbagage tas.

Alles in je rugzak stoppen kan dus inderdaad.
pi_100959954
Bedankt beiden! :)
pi_101099710
Nog een vraagje ;)

Ik ga voor 4 maanden weg en neem dus ook voor 4 maanden medicijnen mee: de pil en Levocetirizine (voor hooikoorts/allergieen). Een tijdje terug heb ik iets gelezen over het meenemen van medicijnen, maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.. Mag ik dit gewoon meenemen in mn ruimbagage? Ik weet dat het niet in mn handbagage mag, tenzij je aan kunt tonen dat je het tijdens de vlucht nodig hebt, maar dat is niet zo.
pi_101099948
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:35 schreef fh101 het volgende:
Nog een vraagje ;)

Ik ga voor 4 maanden weg en neem dus ook voor 4 maanden medicijnen mee: de pil en Levocetirizine (voor hooikoorts/allergieen). Een tijdje terug heb ik iets gelezen over het meenemen van medicijnen, maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.. Mag ik dit gewoon meenemen in mn ruimbagage? Ik weet dat het niet in mn handbagage mag, tenzij je aan kunt tonen dat je het tijdens de vlucht nodig hebt, maar dat is niet zo.
geen probleem. Je zou eventueel een medisch paspoort aan de apotheek kunnen vragen, maar ik zou denken dat deze zaken geen probleem zijn.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:34:16 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101102832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:35 schreef fh101 het volgende:
Nog een vraagje ;)

Ik ga voor 4 maanden weg en neem dus ook voor 4 maanden medicijnen mee: de pil en Levocetirizine (voor hooikoorts/allergieen). Een tijdje terug heb ik iets gelezen over het meenemen van medicijnen, maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.. Mag ik dit gewoon meenemen in mn ruimbagage? Ik weet dat het niet in mn handbagage mag, tenzij je aan kunt tonen dat je het tijdens de vlucht nodig hebt, maar dat is niet zo.
Mag dat niet in je handbagage? :o Nooit geweten. Ik heb altijd een halve apotheek bij me en er is nog nooit wat van gezegd. Sowieso wil ik het eigenlijk niet in de ruimbagage hebben want als ze die kwijtraken ben ik een fortuin aan medicijnen kwijt.. Plus dat ik ze niet allemaal zomaar opnieuw kan krijgen in het buitenland.
pi_101104477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mag dat niet in je handbagage? :o Nooit geweten. Ik heb altijd een halve apotheek bij me en er is nog nooit wat van gezegd. Sowieso wil ik het eigenlijk niet in de ruimbagage hebben want als ze die kwijtraken ben ik een fortuin aan medicijnen kwijt.. Plus dat ik ze niet allemaal zomaar opnieuw kan krijgen in het buitenland.
wellicht heb jij een doktersverklaring bij je die je laat zien standaard? :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:42:15 #221
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101106533
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:04 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht heb jij een doktersverklaring bij je die je laat zien standaard? :P
:N

En hoe zou dat overigens moeten als je alleen met handbagage reist? Je kunt moeilijk een koffer inchecken met alleen wat doosjes medicijnen :{ (nou ja kan wel, maar is wat nutteloos..)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:52:28 #222
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_101110771
Ik ben vandaag teruggekomen uit Zuid Afrika en ik had een zooi Ibuprofen in mijn handbagage. Wist niet dat het niet zou mogen. Ze hebben er ook niets over gezegd....mocht gewoon doorlopen.

Ik denk dus dat het wel mee zal vallen :)
pi_101113010
Vraagje over de nieuwe regels mbt in te checken koffers bij Transavia.

Ik boekte in maart een vlucht met transavia voor komende week, op mijn bevestiging staat daarbij dat ik 20kg ruimbagage mag inchecken. Wanneer ik echter nu in mijn boeking kijk zie ik dat er bij de vluchten staat dat ik geen ruimbagage bijgeboekt heb.

Volgens mij hebben ze in mei hun voorwaarden gewijzigt zodat je (net als Ryanair etc) nu bij moet betalen voor een koffer, maar aangezien ik een 'oud' ticket heb neem ik aan dat ik gewoon zonder te betalen een koffer mag inchecken. Iemand hier ervaring mee of dat gewoon vlekkeloos gaat, of moet ik hiervoor nog contact opnemen met Transavia?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_101116496
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:35 schreef fh101 het volgende:
Ik ga voor 4 maanden weg en neem dus ook voor 4 maanden medicijnen mee: de pil en Levocetirizine (voor hooikoorts/allergieen). Een tijdje terug heb ik iets gelezen over het meenemen van medicijnen, maar ik kan het nu nergens meer terug vinden.. Mag ik dit gewoon meenemen in mn ruimbagage? Ik weet dat het niet in mn handbagage mag, tenzij je aan kunt tonen dat je het tijdens de vlucht nodig hebt, maar dat is niet zo.
Ik denk dat je de regels verkeerd geinterpreteerd hebt. Als ik de voorschriften nauwkeurig lees via deze url: http://www.schiphol.nl/Re(...)RegelsHandbagage.htm dan valt als eerste op dat ze worden genoemd onder "Vloeistoffen en gels". Pillen zijn dus sowieso geen probleem in je handbagage.

Vervolgens wordt aangegeven dat vloeistoffen en gels in verpakkingen van maximaal 100 ml in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter altijd zijn toegestaan. Je kunt je vloeibare medicijnen dus op die wijze verpakken en meenemen.

Als laatste worden medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis genoemd. Uit die opmerking begrijp ik dat je deze categorie vloeistoffen niet hoeft te verpakken volgens de regels daarboven.

Ik raad je daarom aan om je medicijnen in verpakkingen van maximaal 100 ml in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter te stoppen. Dan weet je zeker dat je ze niet kwijtraakt bij een strikte kontrole. Of inderdaad gewoon in de ruimbagage. Het recept of de doktersverklaring meenemen kan ook, maar lijkt me minder belangrijk. Ik denk daarbij eerder aan medicijnen die eventueel met drugs kunnen worden verward, zodat je eventuele verdenkingen in die richting snel kunt beantwoorden.
pi_101116746
ik vlieg vanuit azie naar amsterdam en dan naar keulen na 3 uur overstappen in a'dam. ik vlieg met KLM. nou weet ik dat ik officieel niet in a'dam mag uitstappen, maar ik wil het toch doen. probleempje is natuurlijk bagage.

tips het terug kan krijgen in a'dam?

ik las dat ik in azie (m'n eerste vluch naar Xiamen, China is met China airlines) mn bagage tot amsterdam kan laten inchecken :D. vanuit Xiamen vlieg ik met klm naar amsterdam en dan met klm naar keulen.

een vriend zei ook dat ik in amsterdam kan vragen voor mn bagage omdat mijn pillen er in zitten die ik echt nodig heb voor <insert random desease here>

iemand nog andere tips
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 07:18:55 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_101116769
Geen tips, maar het lijkt me een hoop extra gedoe voor een paar uurtjes winst
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 07:22:43 #227
45833 crew  Fogel
pi_101116785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:13 schreef LoveHenk het volgende:
ik vlieg vanuit azie naar amsterdam en dan naar keulen na 3 uur overstappen in a'dam. ik vlieg met KLM. nou weet ik dat ik officieel niet in a'dam mag uitstappen, maar ik wil het toch doen. probleempje is natuurlijk bagage.

tips het terug kan krijgen in a'dam?

ik las dat ik in azie (m'n eerste vluch naar Xiamen, China is met China airlines) mn bagage tot amsterdam kan laten inchecken :D. vanuit Xiamen vlieg ik met klm naar amsterdam en dan met klm naar keulen.

een vriend zei ook dat ik in amsterdam kan vragen voor mn bagage omdat mijn pillen er in zitten die ik echt nodig heb voor <insert random desease here>

iemand nog andere tips
Als je die pillen echt nodig hebt stop je ze niet in de koffer maar in de handbaggage.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101116911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je die pillen echt nodig hebt stop je ze niet in de koffer maar in de handbaggage.
Euhm, je snapt wel dat de 'pillen' een excuus is om de bagage terug te krijgen? Ik snap dan niet waarom je zegt dat ik de pillen in de handbagage moet stoppen? Het is waarschijnlijk wat KLM tegen mij zal zeggen. Ik snap niet echt wat je wilt dat ik doe? Dat ik dan in Amsterdam sta en denk, 'damn had ik die niet-bestaande pillen maar in mijn bagage gedaan ipv handbagege, dan kon ik hier in amsterdam uitstappen. Damn, mijn hele plan naar de klote.'
pi_101116918
6 uur winst. tijd is geld.

plus ik zit liever in een trein die rechtstreeks naar me woonlpaats gaat ipv 3/4 keer overstappen...
pi_101116936
BTW, ik ben wel zo aardig om KLM dan te waarschuwen dat ik niet naar Keulen ga. Bspaart hun ook tijd dat ze op me wachten en me naam oproepen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 07:52:25 #231
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101116952
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:47 schreef LoveHenk het volgende:
6 uur winst. tijd is geld.

plus ik zit liever in een trein die rechtstreeks naar me woonlpaats gaat ipv 3/4 keer overstappen...
Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?
pi_101117003
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:52 schreef Beavis het volgende:
Ik ben vandaag teruggekomen uit Zuid Afrika en ik had een zooi Ibuprofen in mijn handbagage. Wist niet dat het niet zou mogen. Ze hebben er ook niets over gezegd....mocht gewoon doorlopen.

Ik denk dus dat het wel mee zal vallen :)
Waarom zou ibuprofen niet mogen? Ik heb die zooi altijd bij me eigenlijk en heb er nog nooit iets over gehoord.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101117148
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarom zou ibuprofen niet mogen? Ik heb die zooi altijd bij me eigenlijk en heb er nog nooit iets over gehoord.
ik ook. Ik denk wat vooral goed is om te weten zijn de 'heftigere' medicijnen. Dingen die je zou kunnen verkopen, bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je daar een medisch paspoort voor moet kunnen laten zien.
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 08:17:22 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_101117156
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?
Dat dus. Had je eerder moeten bedenken

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:49 schreef LoveHenk het volgende:
BTW, ik ben wel zo aardig om KLM dan te waarschuwen dat ik niet naar Keulen ga. Bspaart hun ook tijd dat ze op me wachten en me naam oproepen.
Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:18:55 #235
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117171
quote:
16s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik ook. Ik denk wat vooral goed is om te weten zijn de 'heftigere' medicijnen. Dingen die je zou kunnen verkopen, bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je daar een medisch paspoort voor moet kunnen laten zien.
Ik heb bijvoorbeeld op het potje Vicodin de sticker laten zitten waar op staat wat het is en aan wie het is voorgeschreven, aangezien dat wellicht als drugs gezien zou kunnen worden. Maar zelfs daar hebben ze nooit naar gekeken..
pi_101117188
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Da[..]

Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.
volgens mij staat eerder in dit topic vermeld dat de kans zeker niet heel groot is dat dit gebeurd.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:22:12 #237
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117194
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.
Lijkt me sterk.. Als ze het al mogen.
pi_101117230
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 07:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?
omdat het 400 euro scheelt. het is wel bekend dat vliegen vanuit kleinere vliegvelden in duitsland goedkoper is...
pi_101117234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.. Als ze het al mogen.
Sterker nog, KLM moet je bagage van boord halen als jij zelf niet op de vlucht zit. Daarom heb je van die klote vertragingen als iemand met ruimbagage zijn vlucht mist... dan moeten ze die koffer uit het ruim vissen voordat ze mogen vertrekken. Heeft met terrorisme enzo te maken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 08:26:00 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_101117237
Ik bedoel meer dat je niet moet verwachten dat je koffer gewoon de band oprolt. Daar zal ook nog wel enige tijd overheen gaan. Je staat niet met een half uurtje buiten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:27:31 #241
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sterker nog, KLM moet je bagage van boord halen als jij zelf niet op de vlucht zit. Daarom heb je van die klote vertragingen als iemand met ruimbagage zijn vlucht mist... dan moeten ze die koffer uit het ruim vissen voordat ze mogen vertrekken. Heeft met terrorisme enzo te maken...
Ja maar zoals TS het wil doen, is vragen of ze zijn bagage van boord halen tussendoor terwijl ze nog niet weten dat hij de rest van de vlucht niet gaat doen. En ik betwijfel of ze dat wel zomaar mogen doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:25 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

omdat het 400 euro scheelt. het is wel bekend dat vliegen vanuit kleinere vliegvelden in duitsland goedkoper is...
Als tijd echt geld was voor je, had je die 400 euro wel betaald.

Kortom: niet zo moeilijk doen en gewoon blijven zitten, als je perse een paar euro wil besparen moet je dat vooral doen.. Maar ga anderen er niet mee lastig vallen. Want je zorgt wel weer voor nutteloos extra werk en eventueel vertraging.
pi_101117290
Iedereen die zegt dat ik vanuit A'dam moest vliegen: neen, het is vaak goedkoper om vanuit Duitsland te vliegen.

KLM klantenservice zeiden tegen mij dat mijn bagage toch naar Keulen doorgaat ook al stap ik niet op.

Verder moet KLM mijn bagage zowiezo uit het vliegtuig halen. Je denk toch niet dat de Boeing 777 vanuit Amsterdam naar Keulen vliegt. KLM gebruikt Fokkers (aka citay hopper) voor kortere trips.

M'n bagage moet dus zowiezo in de sorteerhal...
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 08:30:37 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_101117292
Ik denk dat je sowieso moet rekenen op een koffercontrole... Men wil toch weten waarom je niet mee wil met de rest van de vlucht.
Waar reis je trouwens niet gewoon alleen met handbaggage?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:32:39 #244
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef LoveHenk het volgende:

Verder moet KLM mijn bagage zowiezo uit het vliegtuig halen. Je denk toch niet dat de Boeing 777 vanuit Amsterdam naar Keulen vliegt. KLM gebruikt Fokkers (aka citay hopper) voor kortere trips.

M'n bagage moet dus zowiezo in de sorteerhal...
:')
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 08:34:14 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_101117343
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef LoveHenk het volgende:
Iedereen die zegt dat ik vanuit A'dam moest vliegen: neen, het is vaak goedkoper om vanuit Duitsland te vliegen

M'n bagage moet dus zowiezo in de sorteerhal...
Maar je moet ook via Duitsland vliegen dan hè.

En je koffer komt wel in de sorteerhal, maar daar zit een sticker op voor naar Keulen. Hij gaat dus met alle andere koffers mee naar Keulen, en komt niet op de band.

Althans, niet samen met de koffers van reizigers die naar Amsterdam gaan. Neem een boek mee, want even wachten zit er wel in
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101117353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat je sowieso moet rekenen op een koffercontrole... Men wil toch weten waarom je niet mee wil met de rest van de vlucht.
Waar reis je trouwens niet gewoon alleen met handbaggage?
Ik kom vanuit China na een maand daar te hebben dorogebracht. Alleen op handbagage teren voor een maandje lijkt me iets te veel. Plus ik heb allemaal kado's (thee voor het grootste gedeelte) die niet in handbagage kunnen.

Hoe groot is de kans dat de lieve China Airlines meid mijn bagage naar amsterdam doorlabelt als ik het haar vraag? volgens mij moet ik alleen maar mn e-ticket laten zien en ik kan eventueel een tweede versie uitprinten die alleen tot amsterdam gaat :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:35:43 #247
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117361
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:35 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

Hoe groot is de kans dat de lieve China Airlines meid mijn bagage naar amsterdam doorlabelt als ik het haar vraag?
0,0.
pi_101117368
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

0,0.
En op welke antecedent baseer jij je mening?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:37:22 #249
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117379
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:36 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

En op welke antecedent baseer jij je mening?
Het is geen mening.
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 08:37:26 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_101117380
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:35 schreef LoveHenk het volgende:

[..]

Ik kom vanuit China na een maand daar te hebben dorogebracht. Alleen op handbagage teren voor een maandje lijkt me iets te veel. Plus ik heb allemaal kado's (thee voor het grootste gedeelte) die niet in handbagage kunnen.

Hoe groot is de kans dat de lieve China Airlines meid mijn bagage naar amsterdam doorlabelt als ik het haar vraag? volgens mij moet ik alleen maar mn e-ticket laten zien en ik kan eventueel een tweede versie uitprinten die alleen tot amsterdam gaat :)
Zij kan in de computer wel zien dat je tot Keulen hebt geboekt en niet tot Amsterdam. Of zij daar soepel mee omgaan weet ik niet, maar ik zou er niet op rekenen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:38:48 #251
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117398
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zij kan in de computer wel zien dat je tot Keulen hebt geboekt en niet tot Amsterdam. Of zij daar soepel mee omgaan weet ik niet, maar ik zou er niet op rekenen.
Ik leerde hier in het topic dat ze dat niet eens mogen.

Dacht eerst van wel omdat ik ook een keer mocht kiezen waar ik m'n koffer naar toe wilde laten gaan, maar dat mocht schijnbaar alleen maar omdat al door vertragingen duidelijk was dat ik in Zurich zou blijven steken die dag.
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 08:39:42 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_101117405
Overigens, en da's niks persoonlijks, vind ik dat mensen die dit soort grappen uithalen, hun koffer voor ¤ 400,- kunnen terugkrijgen. Dat is ongeveer wel wat het extra werk en de vertraging kost.
Ik vlieg ook liever rechtstreeks. Maar dat boek ik dan ook. Heb je dit gedoe ook niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:41:50 #253
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, en da's niks persoonlijks, vind ik dat mensen die dit soort grappen uithalen, hun koffer voor ¤ 400,- kunnen terugkrijgen. Dat is ongeveer wel wat het extra werk en de vertraging kost.
Ik vlieg ook liever rechtstreeks. Maar dat boek ik dan ook. Heb je dit gedoe ook niet
Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat worden :')
pi_101117428
ok ik ben er mee eens dat ik klm niet met extra werk mag laten opzadalen.

ik zal kijken of ik het tot amstedam mag laten doorlabelen.
pi_101117440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:41 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat worden :')
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 08:44:08 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_101117457
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
En de ¤ 400,- die een rechtstreekse vlucht meer kost. Maar goed, daar kies je dan ook voor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:44:18 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101117460
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
En niet eens zoveel als ze van tevoren denken.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:46:31 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_101117482
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Lucratief is het inderdaad juist niet, als het lucratief zou zijn om via Amsterdam te vliegen zou je dat wel boeken. Voor de airline zou het een kleine moeite zijn om je bagage naar een andere bestemming te labelen, ze geven jou alleen daarmee de mogelijkheid om belasting te ontduiken. Ik vind dus dat ze het wel moeten doen en je vervolgens bij de belastingdienst/douane moeten aangeven. Ben ervan overtuigd dat het die koffer veel duurder dan 400 euro kan worden dan!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_101118558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja maar zoals TS het wil doen, is vragen of ze zijn bagage van boord halen tussendoor terwijl ze nog niet weten dat hij de rest van de vlucht niet gaat doen. En ik betwijfel of ze dat wel zomaar mogen doen.

Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.

Maar inderdaad, het duurt even voordat je hem terug hebt. Ik heb het een paar keer gedaan omdat mijn werk-planning tijdens een vluchten veranderde. Dan landde ik bijvoorbeeld in A'dam voor een stopover richting Londen, maar moest ik plotseling in A'dam er al uit voor een meeting. Duurt eindeloos lang en is enorm gekut bij de KLM balie. En dan vloog ik business en heb ik een stapel gold cards, ik denk dat de gemiddelde toerist nog langer in de rij staat...

Dus opties zijn volgens mij:
- Enkel handbagage (wat voor de vraagsteller blijkbaar niet werkt)
- Heel lief vragen of ze het kunnen doorlabellen
- Heel lief op Schiphol vragen of ze je koffer eruit willen pikken omdat je plotseling je vlucht naar Duitsland moet cancellen voor ... (verzin maar een reden)

Succes.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:53:08 #260
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101118718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.
Ja dat snap ik, maar dat is een andere situatie dan die van LoveHenk. Hij wil zijn koffer (door een slechte smoes) al terug hebben voordat deze überhaupt in het 2e vliegtuig zit.
pi_101118960
waarom is dat een andere situatie dan die van LH? Hij vertrekt toch en mist derhalve zijn vlucht?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:32:08 #262
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101119468
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
waarom is dat een andere situatie dan die van LH? Hij vertrekt toch en mist derhalve zijn vlucht?
Omdat LoveHenk eerst niet wilde zeggen dat hij z'n 2e vlucht niet zou nemen (althans zo begreep ik het) maar zijn koffer "even" terug wilde hebben en er vervolgens mee weg wilde lopen terwijl hij KLM liet geloven dat hij de koffer weer terug zou geven. Anders had ie ook die medicijnensmoes niet nodig gehad.

Maar goed, hij gaat het inmiddels op de eerlijke manier proberen, dus ik wens hem maar gewoon succes :P

[ Bericht 5% gewijzigd door kwiwi op 24-08-2011 11:22:03 ]
pi_101120132
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef LoveHenk het volgende:
ok ik ben er mee eens dat ik klm niet met extra werk mag laten opzadalen.

ik zal kijken of ik het tot amstedam mag laten doorlabelen.
Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.
pi_101120141
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.

Maar inderdaad, het duurt even voordat je hem terug hebt. Ik heb het een paar keer gedaan omdat mijn werk-planning tijdens een vluchten veranderde. Dan landde ik bijvoorbeeld in A'dam voor een stopover richting Londen, maar moest ik plotseling in A'dam er al uit voor een meeting. Duurt eindeloos lang en is enorm gekut bij de KLM balie. En dan vloog ik business en heb ik een stapel gold cards, ik denk dat de gemiddelde toerist nog langer in de rij staat...

Dus opties zijn volgens mij:
- Enkel handbagage (wat voor de vraagsteller blijkbaar niet werkt)
- Heel lief vragen of ze het kunnen doorlabellen
- Heel lief op Schiphol vragen of ze je koffer eruit willen pikken omdat je plotseling je vlucht naar Duitsland moet cancellen voor ... (verzin maar een reden)

Succes.
Dankje! meest helpvolle post!
pi_101122620
Ik vlieg zaterdagochtend om 7.00 vanaf Schiphol naar Barcelona. Het vervelende is dat de eerste trein voor mij die kant op pas om 5.34 aankomt op Schiphol. Dan moet ik dus ook nog inchecken, bagage afgeven en naar de gate enzo. Ben ik dan op tijd of is een kleine anderhalf uur van te voren op de luchthaven te laat?
  Moderator woensdag 24 augustus 2011 @ 12:24:46 #266
45833 crew  Fogel
pi_101122852
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:17 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vlieg zaterdagochtend om 7.00 vanaf Schiphol naar Barcelona. Het vervelende is dat de eerste trein voor mij die kant op pas om 5.34 aankomt op Schiphol. Dan moet ik dus ook nog inchecken, bagage afgeven en naar de gate enzo. Ben ik dan op tijd of is een kleine anderhalf uur van te voren op de luchthaven te laat?
Da's ruim op tijd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101123119
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Da's ruim op tijd.
Dit dus, en je kunt echt overal online inchecken tegenwoordig, scheelt ook weer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101124721
Oke bedankt! Meteen ingecheckt :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:23:28 #269
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_101127248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:17 schreef Thomas B. het volgende:
Oke bedankt! Meteen ingecheckt :)
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
pi_101128099
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:

[..]

Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
Vueling vanaf het moment dat je je ticket boekt al in principe (moet je alleen niks meer aan je boeking willen wijzigen)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:42:51 #271
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101134661
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:

[..]

Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
Bij prijsvechters kun je vaak al dagen, zo niet weken, van tevoren inchecken. Op zich wel handig, alleen moet je inderdaad niks meer aan je boeking willen wijzigen want dan betaal je de hoofdprijs.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:38:02 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101138926
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:57 schreef jaco het volgende:

[..]

Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.
De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.

In Amsterdam geeft KLM alleen de bagage zonder problemen vrij in Amsterdam als er vertraging is waardoor je de connectie-vlucht hebt gemist en de volgende vlucht (veel) later gaat.
Indien je niet aan die voorwaarden voldoet zal KLM de bagage overigens ook van die specifieke vlucht van boord halen, dit is men verplicht, er vliegt geen bagage mee als de passagier dit niet doet in verband met mogelijkheid tot aanslag.
KLM zal echter een vergoeding, iets van 250 euro eisen om je bagage uit Amsterdam op de band te laten komen, anders zal men deze op dat moment niet vrij geven.

Er zijn dan een aantal dingen die kunnen gebeuren, KLM zou de bagage als 'rushbagage' met een latere vlucht alsnog naar de eindbestemming kunnen laten vervoeren, dit is toegestaan omdat de passagier niet weet op welke vlucht dit zal gebeuren dus de kans op een aanslag niet aanwezig is. Dus als de KLM klantenservice aangeeft dat dit naar Keulen gaat bestaat die kans inderdaad.
Wat ook kan is dat de bagage in Amsterdam achterblijft en je kunt gaan dreigen met aangifte bij de politie omdat KLM de bagage achterhoudt, strikt genomen kan KLM dit namelijk niet doen, aangezien de bagage geen eigendom is van KLM en deze bagage dus niet mag gijzelen en zal deze kosteloos moeten afgeven. Wel zal KLM dan een civiele procedure kunnen opstarten omdat je dan 'grijs' vliegt en ze het verschil in ticketprijs zal willen verhalen.

Kortom, veel gezeik en stress om je bagage te kunnen terugkrijgen, iets wat je niet moet willen, als je een goedkoper ticket boekt zal je ook de voorwaarden moeten accepteren.

Ter informatie, als je alleen met handbagage reis is er niets aan de hand, hoewel je je niet aan de ticketvoorwaarden houdt verstoor je het proces niet, immers, er hoeft geen extra handeling te worden verricht om je koffer te onderscheppen omdat deze er niet is.

De truck met medicijnen gaat ook niet werken, KLM zal dan een doktersverklaring willen hebben, en alleen als je echt aantoonbaar ziek bent om verder te vliegen kan de KLM uit goodwill besluiten van de eigen voorwaarden af te wijken, maar dat is dus geen garantie op succes.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101139368
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.

In Amsterdam geeft KLM alleen de bagage zonder problemen vrij in Amsterdam als er vertraging is waardoor je de connectie-vlucht hebt gemist en de volgende vlucht (veel) later gaat.
Indien je niet aan die voorwaarden voldoet zal KLM de bagage overigens ook van die specifieke vlucht van boord halen, dit is men verplicht, er vliegt geen bagage mee als de passagier dit niet doet in verband met mogelijkheid tot aanslag.
KLM zal echter een vergoeding, iets van 250 euro eisen om je bagage uit Amsterdam op de band te laten komen, anders zal men deze op dat moment niet vrij geven.

Er zijn dan een aantal dingen die kunnen gebeuren, KLM zou de bagage als 'rushbagage' met een latere vlucht alsnog naar de eindbestemming kunnen laten vervoeren, dit is toegestaan omdat de passagier niet weet op welke vlucht dit zal gebeuren dus de kans op een aanslag niet aanwezig is. Dus als de KLM klantenservice aangeeft dat dit naar Keulen gaat bestaat die kans inderdaad.
Wat ook kan is dat de bagage in Amsterdam achterblijft en je kunt gaan dreigen met aangifte bij de politie omdat KLM de bagage achterhoudt, strikt genomen kan KLM dit namelijk niet doen, aangezien de bagage geen eigendom is van KLM en deze bagage dus niet mag gijzelen en zal deze kosteloos moeten afgeven. Wel zal KLM dan een civiele procedure kunnen opstarten omdat je dan 'grijs' vliegt en ze het verschil in ticketprijs zal willen verhalen.

Kortom, veel gezeik en stress om je bagage te kunnen terugkrijgen, iets wat je niet moet willen, als je een goedkoper ticket boekt zal je ook de voorwaarden moeten accepteren.

Ter informatie, als je alleen met handbagage reis is er niets aan de hand, hoewel je je niet aan de ticketvoorwaarden houdt verstoor je het proces niet, immers, er hoeft geen extra handeling te worden verricht om je koffer te onderscheppen omdat deze er niet is.

De truck met medicijnen gaat ook niet werken, KLM zal dan een doktersverklaring willen hebben, en alleen als je echt aantoonbaar ziek bent om verder te vliegen kan de KLM uit goodwill besluiten van de eigen voorwaarden af te wijken, maar dat is dus geen garantie op succes.
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:11:04 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101140109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Temeer omdat de officiële regel is dat zelfs bij vertraging KLM aangeeft je de vlucht alsnog verplicht naar je eindbestemming moet maken. Als is dit laatste een regel waar het grondpersoneel op Amsterdam wel wat flexibeler mee kan omgaan, ze kunnen moeilijk dwingen iemand op Schiphol 4 uur te laten wachten voor een vlucht naar Dusseldorf als deze vanaf Amsterdam Airport daar met de ICE makkelijk in 2 uur kan zijn.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het prima is dat je een goedkoper ticket wilt, en als die mogelijkheid bestaat door vanaf een buitenlandse luchthaven te vliegen moet je dat ook vooral doen, bij een dergelijk ticket horen natuurlijk ook voorwaarden, niet gek dat KLM (en andere luchtvaartmaatschappijen) zo strikt mogelijk met de regels willen omgaan om de tickets op de diverse markten voor de best mogelijke prijs te kunnen aanbieden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101140346
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Temeer omdat de officiële regel is dat zelfs bij vertraging KLM aangeeft je de vlucht alsnog verplicht naar je eindbestemming moet maken. Als is dit laatste een regel waar het grondpersoneel op Amsterdam wel wat flexibeler mee kan omgaan, ze kunnen moeilijk dwingen iemand op Schiphol 4 uur te laten wachten voor een vlucht naar Dusseldorf als deze vanaf Amsterdam Airport daar met de ICE makkelijk in 2 uur kan zijn.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het prima is dat je een goedkoper ticket wilt, en als die mogelijkheid bestaat door vanaf een buitenlandse luchthaven te vliegen moet je dat ook vooral doen, bij een dergelijk ticket horen natuurlijk ook voorwaarden, niet gek dat KLM (en andere luchtvaartmaatschappijen) zo strikt mogelijk met de regels willen omgaan om de tickets op de diverse markten voor de best mogelijke prijs te kunnen aanbieden.
vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.

Voor de rest ben ik het met je eens. Als je een goedkoop ticket boekt zul je je ook aan de voorwaarden moeten houden...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:22:48 #276
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101140632
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).

Maar het zal dus aan de reden liggen of ze het wel of niet anders mogen labelen. Vertraging en connection missen is wel een goede reden denk ik, want daar kan de passagier verder ook niks aan doen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:28:37 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101140892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.

Voor de rest ben ik het met je eens. Als je een goedkoop ticket boekt zul je je ook aan de voorwaarden moeten houden...
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).

Maar het zal dus aan de reden liggen of ze het wel of niet anders mogen labelen. Vertraging en connection missen is wel een goede reden denk ik, want daar kan de passagier verder ook niks aan doen.
Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.

KLM hanteert bij vertraging de regel dat bij het inchecken op de buitenlandse luchthaven dat de bagage toch naar de eindbestemming moet worden gelabeled, op Amsterdam kan het aanwezige grondpersoneel dan bepalen of de passagier de bagage kan terugkrijgen.
Andere maatschapijen kunnen daar natuurlijk andere regels voor hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101160669
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Hoe weet je dit ?

LoveHenk checkt trouwens niet in bij KLM maar bij China airlines. Vandaar dat ik denk dat hij het op z'n minst kan proberen. Ik wilde hem daarbij slechts waarschuwen om geen misverstand te laten ontstaan in China waar men hem een betaalde ticketwijziging zou kunnen verkopen ipv de gewenste gratis reisafbreking in Amsterdam.
pi_101170052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]


[..]

Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.

KLM hanteert bij vertraging de regel dat bij het inchecken op de buitenlandse luchthaven dat de bagage toch naar de eindbestemming moet worden gelabeled, op Amsterdam kan het aanwezige grondpersoneel dan bepalen of de passagier de bagage kan terugkrijgen.
Andere maatschapijen kunnen daar natuurlijk andere regels voor hebben.
Tijdens erg extreme gevallen labelt KLM (en veel andere maatschappijen) de bagage slechts 1 station verder omdat het toch bijna onmogelijk is om zowel de passagier als de bagage te laten overstappen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_101349286
Kan ik mijn bagage laten doorlabelen als ik twee aparte tickets heb?
pi_101349464
nee
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_101349493
Ook niet als ik bij dezelfde maatschappij boek?
pi_101349677
dan weet ik het niet. Even op iemand anders wachten voor antwoord :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_101349699
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:50 schreef Hadewijn het volgende:
Ook niet als ik bij dezelfde maatschappij boek?
Bij dezelfde maatschappij krijg je geen 2 aparte tickets.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101349751
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
pi_101349795
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
waarom zou je het willen, en welke maatschappij is het?
pi_101349830
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
Op dezelfde route? Zelfde datum? Of hoe moet ik dat zien?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101349951
Ik heb een ticket van de KLM van Amerika naar NL, kan ik niet meer omboeken, maar ik wil nu vanaf een andere plek in de VS vliegen. Ik moet dan dus nog een extra ticket boeken.
pi_101350085
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:58 schreef Hadewijn het volgende:
Ik heb een ticket van de KLM van Amerika naar NL, kan ik niet meer omboeken, maar ik wil nu vanaf een andere plek in de VS vliegen. Ik moet dan dus nog een extra ticket boeken.
2 Verschillende maatschappijen dus.
Nee kan niet.
En in Amerika moet je toch zelf je koffer van de band halen en op een andere band dumpen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101350221
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

2 Verschillende maatschappijen dus.
Nee kan niet.
En in Amerika moet je toch zelf je koffer van de band halen en op een andere band dumpen.
Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?
pi_101350287
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:02 schreef Hadewijn het volgende:

[..]

Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?
Lijkt me wel. Vanaf welke luchthaven vlieg je Amerika weer uit? Misschien even kijken wat daar geadviseerd word.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_101350422
Weet ik eigenlijk nog niet :+

Bedankt voor je hulp, Ruigbaard!
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:07:54 #293
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101350547
Ik vlieg regelmatig met 2 aparte tickets, en als de maatschappijen in dezelfde alliantie zitten dan is het zeker mogelijk de bagage door te labelen.
Zo vertrok ik uit Bangkok via Hong Kong, Helsinki, London Heathrow naar Amsterdam, allemaal met Oneworld maatschappijen (CX, Finnair en BA) en kon ik fijn op Amsterdam de koffer van de band plukken.
Dat die koffer op de band was verwonderde mij ook overigens, ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit ergens niet goed zou gaan en de koerier deze enkele dagen bij mij af zou leveren.
Simpeler, met Lufthansa en doorvlucht met TG, of Qatar Airways met vertrek vanaf Amsterdam en 2 aparte gekochte tickets ging ook.

Vanaf de VS moet dit met dezelfde maatschappijen ook kunnen, vanaf Buffalo via New York naar Amsterdam heb ik geen koffer gezien al is dat met deze doorvlucht al een tijd geleden.
Heen, bij internationale aankomst moet je de koffer zeker zelf van de band oppikken, door de douane, al kan je deze daarna bij de transitbalie gelijk weer afgeven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101350700
Officieel hoeven ze het niet te doen, ook al heb je 2 tickets van één airline/alliantie. Het hangt er gewoon vanaf wie je achter de balie hebt zitten.
pi_101379042
Soms kan dat doorlabellen wel!

Wij gingen (december vorig jaar) via een reisbureau van AMS naar New York naar Costa Rica met een stop-over van een week in New York. In deze week gingen wij, met zelf geboekte tickets, van New York naar Seattle en terug, voordat we verder reisden naar Costa Rica.

Was wel allemaal Continental Airlines, maar op Schiphol bij vertrek werd er netjes direct naar Seattle doorgelabelled.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:53:03 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101382678
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Officieel hoeven ze het niet te doen, ook al heb je 2 tickets van één airline/alliantie. Het hangt er gewoon vanaf wie je achter de balie hebt zitten.
Als de maatschappijen in één alliantie zitten en de overstaptijden zijn haalbaar zal een incheckmedewerker dit echt wel doen. Sterker nog, bij het weigeren van een dergelijke simpel verzoek kan er een klacht van de klant volgen via het hoofdkantoor welke weer naar de werknemer wordt doorgespeeld. (En bij teveel klachten kan je opzoek naar een andere baan).
Vluchten met dezelfde alliantie kunnen namelijk ook wel in één ticket geboekt worden, dus er veranderd niet zoveel. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn bagage niet doorgelabeled kon worden naar een eindbestemming.

Alleen met een low-cost airliner is het een ander verhaal, deze werken via point-to-point, wat inhoud dat ze geen systeem hebben voor het doorsturen van bagage, dan moet de klant zelf e.e.a. van de band halen en opnieuw inchecken voor een eventuele vervolgvlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101394126
Een gilette scheermesje mag toch net zoals een klein potje scheerschuim in jouw handbagage he?
  Moderator dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:24:26 #298
45833 crew  Fogel
pi_101394214
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 23:22 schreef Kielse het volgende:
Een gilette scheermesje mag toch net zoals een klein potje scheerschuim in jouw handbagage he?
In je eigen handbaggage ja, en zolang de scheerschuim onder de 100ml is, geen probleem.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_101445041
Ik vlieg volgende week van Amsterdam via Frankfurt (KLM Cityhopper) naar Singapore (Quantas) (en Darwin). Nou wil ik graag van te voren online inchecken, zodat ik zelf een plaats kan uitzoeken. Voor de eerste vlucht is dat geen probleem, dat kan gewoon via de site van KLM. Weet iemand of ik dan ook al direct voor de vlucht van Frankfurt naar Singapore stoelen kan kiezen of moet dat aan de balie op het vliegveld doen?
  donderdag 1 september 2011 @ 19:50:17 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_101458602
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:37 schreef Tijno85 het volgende:
Ik vlieg volgende week van Amsterdam via Frankfurt (KLM Cityhopper) naar Singapore (Quantas) (en Darwin). Nou wil ik graag van te voren online inchecken, zodat ik zelf een plaats kan uitzoeken. Voor de eerste vlucht is dat geen probleem, dat kan gewoon via de site van KLM. Weet iemand of ik dan ook al direct voor de vlucht van Frankfurt naar Singapore stoelen kan kiezen of moet dat aan de balie op het vliegveld doen?
Als het goed is heb je een reservatiecode gekregen voor de vlucht.

Op de website van Qantas kan je dan via manage je boeking reeds zitplaatsen reserveren.

http://www.qantas.com.au/travel/airlines/your-booking/global/en

Afhankelijk met welke maatschappij je vanaf Singapore naar Darwin vliegt kan je ook daar al de zitplaatsen vastleggen, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat Jetstar Asia (Want Qantas zelf wil zich vast niet meer wagen aan de vlucht Singapore - Darwin), zitplaatsreservering niet toelaat).
Voor KLM Cityhopper kan je alleen online inchecken en op dat moment je zitplaatskeuze aangeven, vooraf kan dit niet, simpelweg omdat het in te zetten toestel op het laatste moment nog gewijzigd kan worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101469650
Ik heb een vlucht geboekt naar JFK bij KLM. Blijkbaar is het een codeshare en wordt de vlucht uitgevoerd door Delta. Check ik nu in op de site van KLM of die van Delta of maakt dat niks uit? En wat met de boarding pass, printen via KLM of via Delta?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')