In principe wel. Ik zou ook het ticket even uitprinten en meenemen. Soms kun je op je vertrek luchthaven nog niet inchecken voor het tweede deel van de reis. Dan heb je tenminste iets in handen om de US immigration officer in Houston te tonen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:28 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga voor een half jaar naar Mexico toe en vlieg van Brussel/Londen met Houston als tussenstop. Als ik een ESTA heb, is dat dan voldoende om door te reizen naar Mexico?
De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:54 schreef Rnnz het volgende:
Dank je, dat stelt me gerust.
Nog iets over dat TSA-slot: dat is dus in principe verplicht, tenzij je je koffer zonder slot wilt meenemen? Ik neem aan dat het alleen routinecontroles zijn oid, of zoeken ze echt elke koffer door?
De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.quote:Op woensdag 13 juli 2011 15:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...
Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.
Uiteraard wordt er gemeld dat bagage 100% gescreend wordt, dit is simpelweg niet waar, dit is gewoon onmogelijk, vanaf sommige luchthavens is de infrastructuur hier simpelweg niet geschikt voor.
Neemt niet weg dat het verstandig is als de koffer gewoon te openen is. Een TSA slot helpt overigens helemaal niets, een beetje bagagedief heeft exact dezelfde attributen om zo'n slot te openen.
Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.quote:Op woensdag 13 juli 2011 21:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.
(*)alle is in dit geval van alle passagiers die in de rij stonden voor de incheckbalie, een kleine 100-150 man..
Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:49 schreef Thetallguy het volgende:
Griekenland en Duitsland zijn sowieso allebei Schengenlanden, dus dat is geen probleemEn mocht dat wel zo geweest zijn kan je heen- en weer tussen Schengen/Niet-Schengen, alleen even een paspoortcontrole door, maar daar kan je gewoon zeggen dat je even een biertje wil gaan drinken met iemand.
Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vluchtquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:53 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren.
Klinkt logischquote:Op woensdag 13 juli 2011 23:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vluchtZou wat zijn als anders de ene helft van de mensen in jouw toestel 'Schengen' waren (omdat ze er in Munchen uitgaan), en de andere helft 'niet-Schengen'
In Munchen zal je dus een paspoortcontrole hebben. Duitse efficientie dus die 90 minuten moet wel goed komen.
Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
easyjet heeft toch geen gewichtsbeperking op handbagage? wel op de afmetingen.
Oftewel, hoe beveilig ik m'n koffer? Weinig zin om met een slotloze, dan wel bagger slot rond te lopen wat iedereen kan openen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.
Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
20 kilo bagage per persoon is natuurlijk ook niets.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).
Ze checkten in de praktijk ook niet echt op de grootte (gingen mensen met enorme weekendtassen naar binnen).
Als je niets bijzonders in je ruimbagage hebt zitten, dan is de kans op diefstal naar mijn idee bijna nul.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:59 schreef L-D het volgende:
[..]
Is een optie, maar gaat erom dat er niks uit gepikt wordt. zitten geen waardevolle spullen in maar als je vervolgens 4 dagen lang elke dag dezelfde kleren aan heb en niet kan douchen is ook niet zo lekker. Zal maar een dwaas tussenzitten.
Daar hoef je geen TSA lock voor te hebben, zelfs ik krijg elk cijferslot binnen 5 minuten open, zo niet sneller bij sommige merken. Met voldoende oefening heeft geen enkel normaal cijferslot meer dan een minuut of twee nodig om geopend te worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:
Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef Beavis het volgende:
[..]
Klinkt logischDan maar goed opletten waar wij heen moeten in München!
Een biertje op Schiphol gaat dus wel goed komen
Oh, dat klinkt relaxed.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.
Terug gaat het net zo efficiënt, al moet je wel langs de douane lopen met je handbagage, paspoortpunten weer door. Nu heb je wel een veiligheidscontrole om bij de Schengengates te komen, maar deze zijn bij de transitpunten niet zo druk. Terug had ik 1 uur en 20 minuten overstaptijd, en ook nu maar 10 minuten nodig.
Ehm, Dat Frankfurt is nu net wat minder gemaakt voor die overstap.... Daar heb je wel zo'n minuut of 45 nodig, zeker om bij de Lufthansa Schengen gates bij de juiste te geraken, en de veiligheidscontrole inclusief paspoortcontrole duurt daar ook wat langer.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:29 schreef Beavis het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt relaxed.
Op de terugweg ga ik trouwens via Frankfurt.
En omdat het anders wat lastig is om ijs bij het drinken te kunnen serveren.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
omdat een hoop mensen liever uit een bekertje drinken. Het staat je vrij te melden dat je het bekertje niet wilt hebben
Dankjewel voor deze reply, het gaat overigens om een reis van Polen naar Nederland, enkeltje. Ik heb dus nog niet ingecheckt maar ik ga ze zo even proberen te bellenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
Het meest verstandig is contact op te nemen met Wizzair. Dit kan telefonisch, of eventueel op de luchthaven, bij voorkeur in Eindhoven, om dit aan te geven.
De ervaring leert dat op Eindhoven men nog wel voor rede vatbaar is, zeker bij het begin van de trip, maar op andere bestemmingen, als je geen andere keus hebt, op de terugweg, opeens een groot probleem gaan maken en je zomaar kunnen weigeren bij de gate als de naam niet overeen komt.
Ik raad aan om wel telefonisch contact op te nemen, vooraf, omdat op de luchthaven waarschijnlijk het wat lastiger is om e.e.a. kosteloos te doen. Het veranderen van 1 letter in de naam zou in principe kosteloos moeten, zeker als het een duidelijke typefout betreft.
Dat kan je zien op de informatieborden zodra je op schiphol bent. Of je voordat je vertrekt op schiphol.nl kijken, daar staat het ook aangegeven.quote:Op zondag 24 juli 2011 15:38 schreef matchmuchach het volgende:
Ik vlieg komende woensdag van Amsterdam naar Beijing met vlucht CZ 346 van China Southern Airlines. Zowel op mijn e-ticket als op schiphol.nl staat geen gatenummer aangegeven, hoe weet ik waar ik naartoe moet wanneer ik eenmaal op Schiphol ben?
Alvast bedankt!
je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uitquote:Op zondag 24 juli 2011 19:39 schreef Breach het volgende:
Even een vraagje van mijn kant. Wij hebben met 3 man een aantal boekingen gedaan via Ryanair en Easyjet. Nu is er bij hoofdboeker wat tussengekomen en kan deze niet mee op reis. Moet hier nog iets voor afgemeld worden of is puur het niet inchecken van hem voldoende?
Ah dat is mooiquote:Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uitDus wat je ook doet: het is goed
Dit leverd geen probleem op, ik doe pas sinds dit jaar meer dan alleen mijn eerste naam opgeven, en ik heb nooit problemen gehad. Als de naam die je invult maar overeenkomt met die op je ticket en dus niet een roepnaam (bijvoorbeeld Kees waar er op het paspoort als eerste naam Cornelis staat).quote:Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Breach het volgende:
[..]
Ah dat is mooi
En nu staat er bij een ticket ook de laatste twee letters van de vierde (:P) doopnaam van iemand niet op. Gaat dit een probleem opleveren of is dit wel duidelijk voor de mensen. Het is een ticket van London naar Berlijn.
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)quote:Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
Alleen first en businessclass.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
A380 in ieder geval niet. Vermoedelijk op al hun toestellen alleen in First en/of Business class. Indien aanwezig zal het een 'gewone' 110 volt aansluiting zijnquote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
Vandaar b classe, ja ik weet het, ben lui.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
Opzoeken van informatie luiheid gok ik.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:18 schreef Drive-r het volgende:
Wat heeft dat in hemelsnaam met luiheid te maken?
De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor
Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:16 schreef jaco het volgende:
De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.
Precies, vandaar mijn reactie in eerste instantie ookquote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor
First Class: A, F, O*; Business Class: C, D, I*, J, Z; Economy Class: Y, B, M, H, X*, P, V, W, Q, S, G, K, L, T, E, U
Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.
Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.
Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
Dat kan inderdaad ook nog !quote:Op maandag 25 juli 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
Zou kunnen. Hoewel ik nog nooit heb gehoord dat iemand business class 'b-class' noemt. Misschien dacht ie dat dat wel een hippe en gangbare afkorting zou zijn onder de b-klassersquote:Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook nog !
Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook nog !
Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Aha. Een de "e" in "classe" vond je gewoon chique?quote:Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:
[..]
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:
[..]
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.
Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.
quote:To enable you to work with your laptop on board without restrictions, we have equipped our First und Business Class seats on long-haul flights with power sockets for which you don't need an adaptor.
The power sockets (max. output 70 watt) are designed for two-pin flat European plugs and two- or three-pin US plugs.
Op vluchten naar India concurreren ze met vele andere aanbieders (KLM, Lufthansa, Emirates) en dergelijke. Om hier een aantrekkelijk product te bieden moeten ze de prijs laag houden. Naar Amman zijn ze de enige optie, wat rechtstreekse vluchten betreft, en hierdoor kunnen ze de prijs hoog houden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef Kielse het volgende:
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.
Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)quote:
Het aan laten komen van de koffers hangt er natuurlijk ook vanaf of je vliegtuigmaatschappij ze wel heeft meegenomen bij vertrek, of ergens bij een overstap op een andere luchthaven hebben achtergelaten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 10:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:30 schreef ozzietukker het volgende:
omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
Een uur is overdreven, maar kom maar eens met mij aan met Lufthansa uit Frankfurt, helemaal achterin op de B-pier in de avonduren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
nee, hoor, heb wel eens staan timenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Niks onzin. Ik vlieg normaal nooit met bagage, maar moet de laatste tijd veel spul verhuizen tussen Londen en nieuwe huisje in Amsterdam. Elke fucking keer 45-60 minuten wachten, ik word er echt ziek van. Op Heathrow is het zo gepiept, in A'dam zit ik na de douane nog een half uur te wachten. En die tijden op het bord kloppen nooit.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |