abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99403022
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:28 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga voor een half jaar naar Mexico toe en vlieg van Brussel/Londen met Houston als tussenstop. Als ik een ESTA heb, is dat dan voldoende om door te reizen naar Mexico?
In principe wel. Ik zou ook het ticket even uitprinten en meenemen. Soms kun je op je vertrek luchthaven nog niet inchecken voor het tweede deel van de reis. Dan heb je tenminste iets in handen om de US immigration officer in Houston te tonen.

Ik ben nooit in Mexico geweest, maar op de meeste visa/arrival cards vragen ze om het volledige adres van je eerste verblijfplaats. Ik zou dit adres daarom ook even opschrijven of de hotel bevestiging uitprinten.
pi_99413123
Dank je, dat stelt me gerust. :)

Nog iets over dat TSA-slot: dat is dus in principe verplicht, tenzij je je koffer zonder slot wilt meenemen? Ik neem aan dat het alleen routinecontroles zijn oid, of zoeken ze echt elke koffer door?
pi_99413524
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:54 schreef Rnnz het volgende:
Dank je, dat stelt me gerust. :)

Nog iets over dat TSA-slot: dat is dus in principe verplicht, tenzij je je koffer zonder slot wilt meenemen? Ik neem aan dat het alleen routinecontroles zijn oid, of zoeken ze echt elke koffer door?
De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:36:11 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99423872
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 15:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De koffer gaat door een scan heen, denken ze iets te zien wat ze willen checken gaat de koffer open. Goedschiks (met TSA slot) of kwaadschiks...
De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.
Uiteraard wordt er gemeld dat bagage 100% gescreend wordt, dit is simpelweg niet waar, dit is gewoon onmogelijk, vanaf sommige luchthavens is de infrastructuur hier simpelweg niet geschikt voor.
Neemt niet weg dat het verstandig is als de koffer gewoon te openen is. Een TSA slot helpt overigens helemaal niets, een beetje bagagedief heeft exact dezelfde attributen om zo'n slot te openen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99428247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De koffer kan door een scan heengaan. Als ze dan wat zien gaat inderdaad de koffer open, goedschiks of kwaadschiks.
Uiteraard wordt er gemeld dat bagage 100% gescreend wordt, dit is simpelweg niet waar, dit is gewoon onmogelijk, vanaf sommige luchthavens is de infrastructuur hier simpelweg niet geschikt voor.
Neemt niet weg dat het verstandig is als de koffer gewoon te openen is. Een TSA slot helpt overigens helemaal niets, een beetje bagagedief heeft exact dezelfde attributen om zo'n slot te openen.
Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.
(*)alle is in dit geval van alle passagiers die in de rij stonden voor de incheckbalie, een kleine 100-150 man..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:31:00 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99432402
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:15 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Is misschien niet op elke luchthaven, maar heb nu 3 keer gezien dat alle(*) koffers van onze vlucht door een scan moesten.
(*)alle is in dit geval van alle passagiers die in de rij stonden voor de incheckbalie, een kleine 100-150 man..
Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.

Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:40:02 #82
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99432881
Even een kort vraagje (met inleidend verhaal):
Volgend week zaterdag ga ik met mijn broer op vakantie naar Zuid Afrika (met overstap in München). Toevallig gaat rond dezelfde tijd een collega, en inmiddels goede vriend, van mij naar Griekenland met vakantie. Aangezien wij allemaal rond 7 uur savonds vertrekken, willen dus na het inchecken nog even gezellig een biertje drinken.

Ik hoor nu tegenstrijdige verhalen van verschillende mensen. Er zijn mensen die beweren dat er aparte delen zijn na de douane voor reizen naar Schengen en niet Schengen landen en dat die mensen niet bij elkaar kunnen komen. Anderen zeggen dat dat onzin is.

Ik weet het niet! Iemand hier die kan zeggen of ik nog een pilsje met een collega kan drinken?
pi_99433385
Griekenland en Duitsland zijn sowieso allebei Schengenlanden, dus dat is geen probleem :) En mocht dat wel zo geweest zijn kan je heen- en weer tussen Schengen/Niet-Schengen, alleen even een paspoortcontrole door, maar daar kan je gewoon zeggen dat je even een biertje wil gaan drinken met iemand.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:53:17 #84
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99433566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:49 schreef Thetallguy het volgende:
Griekenland en Duitsland zijn sowieso allebei Schengenlanden, dus dat is geen probleem :) En mocht dat wel zo geweest zijn kan je heen- en weer tussen Schengen/Niet-Schengen, alleen even een paspoortcontrole door, maar daar kan je gewoon zeggen dat je even een biertje wil gaan drinken met iemand.
Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren. :)
pi_99433930
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:53 schreef Beavis het volgende:

[..]

Ik begrijp dat Griekenland en Duitsland beiden Schengenlanden zijn maar mijn eindbestemming is dat natuurlijk niet. Ik ga toch in Nederland al door de douane? Of wordt dat pas in Duitsland geregeld? Mijn overstap in München is 90 minuten......douanegezeur moet, als het daar pas is, natuurlijk niet te lang gaan duren. :)
Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vlucht :) Zou wat zijn als anders de ene helft van de mensen in jouw toestel 'Schengen' waren (omdat ze er in Munchen uitgaan), en de andere helft 'niet-Schengen' ;)
In Munchen zal je dus een paspoortcontrole hebben. Duitse efficientie dus die 90 minuten moet wel goed komen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:03:54 #86
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99434122
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om je eindbestemming maar om de eindbestemming van deze vlucht :) Zou wat zijn als anders de ene helft van de mensen in jouw toestel 'Schengen' waren (omdat ze er in Munchen uitgaan), en de andere helft 'niet-Schengen' ;)
In Munchen zal je dus een paspoortcontrole hebben. Duitse efficientie dus die 90 minuten moet wel goed komen.
Klinkt logisch :Y Dan maar goed opletten waar wij heen moeten in München!
Een biertje op Schiphol gaat dus wel goed komen ^O^
  PR/Manusje van alles woensdag 13 juli 2011 @ 23:07:32 #87
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_99434314
easyjet heeft toch geen gewichtsbeperking op handbagage? wel op de afmetingen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! İyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_99434409
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
easyjet heeft toch geen gewichtsbeperking op handbagage? wel op de afmetingen.
Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).

Ze checkten in de praktijk ook niet echt op de grootte (gingen mensen met enorme weekendtassen naar binnen).
pi_99434537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op JFK bij de Delta terminal in ieder geval en bij andere terminals wellicht ook. Maar bij vertrek vanaf Buffalo hoeft dit niet, en ik heb die koffer pas in Amsterdam weer opgepikt, het is voor een luchthaven nagenoeg onmogelijk om alle transit bagage te scannen, en vanaf de kleinere vliegvelden is de infrastructuur gewoon niet voorhanden. Ondanks alle beloften. Al kan je natuurlijk als passagier niet weten of je bagage wel of niet gescand wordt, al dan niet steeksproefgewijs.

Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
Oftewel, hoe beveilig ik m'n koffer? Weinig zin om met een slotloze, dan wel bagger slot rond te lopen wat iedereen kan openen. :o
  PR/Manusje van alles woensdag 13 juli 2011 @ 23:17:05 #90
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_99434767
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vorige keren dat ik ermee heb gevlogen idd niet (en hoop nu ook niet, want ga binnenkort weer met Easyjet en neem alleen handbagage mee).

Ze checkten in de praktijk ook niet echt op de grootte (gingen mensen met enorme weekendtassen naar binnen).
20 kilo bagage per persoon is natuurlijk ook niets. :') (ruimbagage) heb een tas gekocht die precies binnen de afmetingen van handbagage valt. :') daar de zware spullen in en gaan. Problem easyjet? B-)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! İyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_99436635
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:59 schreef L-D het volgende:

[..]

Is een optie, maar gaat erom dat er niks uit gepikt wordt. zitten geen waardevolle spullen in maar als je vervolgens 4 dagen lang elke dag dezelfde kleren aan heb en niet kan douchen is ook niet zo lekker. Zal maar een dwaas tussenzitten.
Als je niets bijzonders in je ruimbagage hebt zitten, dan is de kans op diefstal naar mijn idee bijna nul.

Zo'n diefstal kan alleen door een luchthavenmedewerker gepleegd worden. Een TV uitzending van Alberto Stegeman heeft aangetoond dat dit ook in Nederland kan. Een dief zal zich echter ruimschoots moeten voorbereiden (solliciteren bij Schiphol e.d.) en heeft dan nog enige kans om betrapt te worden. Ik denk niet dat hij al die moeite en risico's neemt om uiteindelijk een paar gebruikte kledingstukken of een flacon shampoo te stelen. Het lijkt me dat je als dief liever wacht tot je een duur horloge of sieraad tegenkomt en dan toeslaat.
pi_99462122
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef ozzietukker het volgende:

Wat ik wilde aangeven is dat een TSA lock ervoor zorgt dat een beetje bagagedief nog steeds zonder schade te veroorzaken in de koffer kan, die heeft simpelweg ook de sleuteltjes om de koffers te openen, sterker nog, die heb je bij een TSA lock eigenlijk niet eens nodig als je weet hoe het werkt...
Daar hoef je geen TSA lock voor te hebben, zelfs ik krijg elk cijferslot binnen 5 minuten open, zo niet sneller bij sommige merken. Met voldoende oefening heeft geen enkel normaal cijferslot meer dan een minuut of twee nodig om geopend te worden.

Als men erin wil, komt men er wel in. Sealen is de enige manier om het redelijk waterdicht te krijgen, maar naar de states is dat dus niet een oplossing. Je ipad/laptop/galaxyS niet in je koffer doen lijkt me dan de beste oplossing, je bjorn borg zullen ze niet zo snel jatten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:09:45 #93
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99470153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:03 schreef Beavis het volgende:

[..]

Klinkt logisch :Y Dan maar goed opletten waar wij heen moeten in München!
Een biertje op Schiphol gaat dus wel goed komen ^O^
München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.

Terug gaat het net zo efficiënt, al moet je wel langs de douane lopen met je handbagage, paspoortpunten weer door. Nu heb je wel een veiligheidscontrole om bij de Schengengates te komen, maar deze zijn bij de transitpunten niet zo druk. Terug had ik 1 uur en 20 minuten overstaptijd, en ook nu maar 10 minuten nodig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:29:17 #94
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_99471048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

München is extreem relaxt qua overstap, deze luchthaven is er gewoon voor gemaakt. Na landing kom je aan met de bus in de terminal, ga je de roltrap omhoog en kom je bij de paspoortcontrole, daar zijn heel veel paspoortpunten open en je bent er zo doorheen. Je hebt verder geen veiligheidscontrole. De afgelopen keer had ik door de vertraging nog maar 40 minuten overstaptijd, ik had 10 minuten nodig.

Terug gaat het net zo efficiënt, al moet je wel langs de douane lopen met je handbagage, paspoortpunten weer door. Nu heb je wel een veiligheidscontrole om bij de Schengengates te komen, maar deze zijn bij de transitpunten niet zo druk. Terug had ik 1 uur en 20 minuten overstaptijd, en ook nu maar 10 minuten nodig.
Oh, dat klinkt relaxed.
Op de terugweg ga ik trouwens via Frankfurt. :)
  donderdag 14 juli 2011 @ 19:42:19 #95
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99471678
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2011 19:29 schreef Beavis het volgende:

[..]

Oh, dat klinkt relaxed.
Op de terugweg ga ik trouwens via Frankfurt. :)
Ehm, Dat Frankfurt is nu net wat minder gemaakt voor die overstap.... Daar heb je wel zo'n minuut of 45 nodig, zeker om bij de Lufthansa Schengen gates bij de juiste te geraken, en de veiligheidscontrole inclusief paspoortcontrole duurt daar ook wat langer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99616631
Misschien een rare vraag, maar waarom krijg je in het vliegtuig altijd standaard een plastic bekertje bij je flesje drinken? Ik gebruik het nooit, het zorgt alleen maar voor meer afval (en meer gewicht aan boord). Iemand die het weet?
pi_99616680
omdat een hoop mensen liever uit een bekertje drinken. Het staat je vrij te melden dat je het bekertje niet wilt hebben :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_99617329
Een bekertje weegt niks
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 18 juli 2011 @ 13:53:43 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99617527
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
omdat een hoop mensen liever uit een bekertje drinken. Het staat je vrij te melden dat je het bekertje niet wilt hebben :)
En omdat het anders wat lastig is om ijs bij het drinken te kunnen serveren.
pi_99618484
Ik vlieg via USA naar midden amerika. ESTA is geregeld.

Een paar vragen:
1. Bestaan die groene formulieren nog steeds en moet je die ook invullen als je alleen op doorreis bent. Of zijn die vervallen voor mensen met ESTA toestemming of niet nodig voor mensen op doorreis?
2. ga je in America eigenlijk nog door de douane of blijf je in de zone achter de douane en kom je eigenlijk de USA helemaal niet 'officieel' binnen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_99765046
Ik heb bij wizzair een foutje gemaakt bij het boeken met tickets voor de zus van een huisgenoot van me, ik wilde net online voor haar inchecken en toen ontdekte ik dat er een letter mist in de achternaam, dit is echter heel raar want ik heb de naam gecopypaste vanaf haar facebookprofiel en toch staat de naam er niet volledig. Het komt denk ik doordat de missende letter een "ł" is en het formulier van wizzair accepteerde dit niet waardoor hij weggehaald werd, maar ik zou ook niet weten door welke letter ik het had moeten vervangen.

Nu kost het 45e om de naam online te wijzigen... is het de moeite waard om te proberen te bellen naar de wizzair helpdesk? Of is het niet eens nodig om de naam te laten wijzigen omdat de rest dan wel klopt? Ik zie het al gebeuren dat ik dit moet gaan betalen omdat ik het heb ingevuld maar daar heb ik niet bepaald veel zin in tevens omdat het formulier van wizzair niet de naam goed accepteerd is toch niet helemaal mijn fout?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:49:09 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99766195
Het meest verstandig is contact op te nemen met Wizzair. Dit kan telefonisch, of eventueel op de luchthaven, bij voorkeur in Eindhoven, om dit aan te geven.
De ervaring leert dat op Eindhoven men nog wel voor rede vatbaar is, zeker bij het begin van de trip, maar op andere bestemmingen, als je geen andere keus hebt, op de terugweg, opeens een groot probleem gaan maken en je zomaar kunnen weigeren bij de gate als de naam niet overeen komt.

Ik raad aan om wel telefonisch contact op te nemen, vooraf, omdat op de luchthaven waarschijnlijk het wat lastiger is om e.e.a. kosteloos te doen. Het veranderen van 1 letter in de naam zou in principe kosteloos moeten, zeker als het een duidelijke typefout betreft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99766480
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
Het meest verstandig is contact op te nemen met Wizzair. Dit kan telefonisch, of eventueel op de luchthaven, bij voorkeur in Eindhoven, om dit aan te geven.
De ervaring leert dat op Eindhoven men nog wel voor rede vatbaar is, zeker bij het begin van de trip, maar op andere bestemmingen, als je geen andere keus hebt, op de terugweg, opeens een groot probleem gaan maken en je zomaar kunnen weigeren bij de gate als de naam niet overeen komt.

Ik raad aan om wel telefonisch contact op te nemen, vooraf, omdat op de luchthaven waarschijnlijk het wat lastiger is om e.e.a. kosteloos te doen. Het veranderen van 1 letter in de naam zou in principe kosteloos moeten, zeker als het een duidelijke typefout betreft.
Dankjewel voor deze reply, het gaat overigens om een reis van Polen naar Nederland, enkeltje. Ik heb dus nog niet ingecheckt maar ik ga ze zo even proberen te bellen
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_99879217
Ik vlieg komende woensdag van Amsterdam naar Beijing met vlucht CZ 346 van China Southern Airlines. Zowel op mijn e-ticket als op schiphol.nl staat geen gatenummer aangegeven, hoe weet ik waar ik naartoe moet wanneer ik eenmaal op Schiphol ben?

Alvast bedankt! :)
pi_99879782
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:38 schreef matchmuchach het volgende:
Ik vlieg komende woensdag van Amsterdam naar Beijing met vlucht CZ 346 van China Southern Airlines. Zowel op mijn e-ticket als op schiphol.nl staat geen gatenummer aangegeven, hoe weet ik waar ik naartoe moet wanneer ik eenmaal op Schiphol ben?

Alvast bedankt! :)
Dat kan je zien op de informatieborden zodra je op schiphol bent. Of je voordat je vertrekt op schiphol.nl kijken, daar staat het ook aangegeven.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:39:05 #106
188012 Breach
Is Goed
pi_99889148
Even een vraagje van mijn kant. Wij hebben met 3 man een aantal boekingen gedaan via Ryanair en Easyjet. Nu is er bij hoofdboeker wat tussengekomen en kan deze niet mee op reis. Moet hier nog iets voor afgemeld worden of is puur het niet inchecken van hem voldoende?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_99889775
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:39 schreef Breach het volgende:
Even een vraagje van mijn kant. Wij hebben met 3 man een aantal boekingen gedaan via Ryanair en Easyjet. Nu is er bij hoofdboeker wat tussengekomen en kan deze niet mee op reis. Moet hier nog iets voor afgemeld worden of is puur het niet inchecken van hem voldoende?
je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uit :P Dus wat je ook doet: het is goed ;)
pi_99889914
Hoe zit het precies met 'medicatie' meenemen in het vliegtuig?

Ik zet het expres tussen haakjes omdat het gaat om simpele melatonine pilletjes. :')
  zondag 24 juli 2011 @ 19:59:34 #109
188012 Breach
Is Goed
pi_99890101
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:52 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

je hoeft hem gewoon niet in te checken. Of je doet 't wel maar dan maakt 't ook nog niks uit :P Dus wat je ook doet: het is goed ;)
Ah dat is mooi :)

En nu staat er bij een ticket ook de laatste twee letters van de vierde (:P) doopnaam van iemand niet op. Gaat dit een probleem opleveren of is dit wel duidelijk voor de mensen. Het is een ticket van London naar Berlijn.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_99890885
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:59 schreef Breach het volgende:

[..]

Ah dat is mooi :)

En nu staat er bij een ticket ook de laatste twee letters van de vierde (:P) doopnaam van iemand niet op. Gaat dit een probleem opleveren of is dit wel duidelijk voor de mensen. Het is een ticket van London naar Berlijn.
Dit leverd geen probleem op, ik doe pas sinds dit jaar meer dan alleen mijn eerste naam opgeven, en ik heb nooit problemen gehad. Als de naam die je invult maar overeenkomt met die op je ticket en dus niet een roepnaam (bijvoorbeeld Kees waar er op het paspoort als eerste naam Cornelis staat).

Over mijn kwestie met wizzair, ik heb eerst gebeld, blijkbaar heeft wizzair geen nederlandse lijn dus ik koos maar de engelse maar toen ik daar 5 minuten heb gewacht heb ik opgehangen.. vanmiddag even langs Eindhoven airport gegaan (woon toch in Eindhoven) en binnen 5 minuten was het gratis geregeld en heb ik er een "l" van kunnen maken. De vrouw aan de balie zei overigens ook dat 1 letter geen probleem oplevert.

Verder wilde ik vragen of iemand toevallig woensdagavond of donderdagochtend naar Weeze gaat vanuit Nederland? ik ga dan namelijk alleen op vakantie om 6:55 en als ik met iemand mee zou kunnen gaan zou dat fijn zijn...
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_99892853
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
pi_99893003
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 24 juli 2011 @ 20:56:57 #113
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99893337
@ caffeinjunk: misschien kun je je vraag over het meerijden naar weeze beter/ook in het FHF forum stellen?
pi_99893470
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:48 schreef rtyu het volgende:
Weet iemand wat voor stopcontacten lufthansa heeft in de b classe? kan ik mijn macbook erzo op aansluiten of niet?
Alleen first en businessclass.
  zondag 24 juli 2011 @ 21:03:24 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99893696
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
A380 in ieder geval niet. Vermoedelijk op al hun toestellen alleen in First en/of Business class. Indien aanwezig zal het een 'gewone' 110 volt aansluiting zijn
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99900781
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:50 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Lufthansa in geeneen toestel stopcontacten in de economy (of misschien in de A380?)
Vandaar b classe, ja ik weet het, ben lui.
pi_99903802
Wat heeft dat in hemelsnaam met luiheid te maken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 00:19:11 #118
45833 crew  Fogel
pi_99903837
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 00:18 schreef Drive-r het volgende:
Wat heeft dat in hemelsnaam met luiheid te maken?
Opzoeken van informatie luiheid gok ik.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_99904258
Volgens mij wil iemand vooral graag melden dat er "b classe" gevlogen wordt. Wel een mooie spelling trouwens ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 25 juli 2011 @ 10:41:28 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99913831
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor

First Class: A, F, O*; Business Class: C, D, I*, J, Z; Economy Class: Y, B, M, H, X*, P, V, W, Q, S, G, K, L, T, E, U
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99914654
Ah, ik ken al die codes niet, maar zijn reactie leek ergens anders op te duiden. Excuses.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99914737
quote:
99s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor
De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.

Het lijkt er inderdaad op dat vraagsteller voor het eerst in business class zit en dit even wil laten weten. Elke stoel in business class heeft een stopkontakt, zelfs bij de nationale luchtvaartmaatschappij van Noord Korea.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:20:38 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99914841
Was geen verwijt naar jou, eerder rtyu terug op zijn plek zetten.
Die codes hebben met name met flexibiliteit en dergelijke te doen. Voorwaarden om tickets te wijzigen etc zijn anders. Voor economy zijn er natuurlijk de meeste, ik geloof dat ze van links naar rechts staan in volgorde van dubbeltje op de eerste rang naar potentiele klant om up te graden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99915014
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:16 schreef jaco het volgende:

De meeste van die letters zijn echter 'klassen' voor marketing. Deze vormen categorieen met verschillende prijsnivo's, maar bepalen niet waar de passagier uiteindelijk komt te zitten.

Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99915346
quote:
99s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef XL het volgende:
"B Class" bij Lufthansa is gewoon economy hoor

First Class: A, F, O*; Business Class: C, D, I*, J, Z; Economy Class: Y, B, M, H, X*, P, V, W, Q, S, G, K, L, T, E, U
Precies, vandaar mijn reactie in eerste instantie ook :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_99915955
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt prima aan iemand zijn boekingsklasse afleiden in welke cabine die persoon zit.
Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.

Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:59:54 #127
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99916172
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Mijn reaktie op XL betrof meer zijn suggestie dat met het noemen van al die verkoopklassen de vraag van rtyu nu is opgehelderd.

Ik heb het idee dat hij met 'b classe' wel degelijk business class bedoelde en niet dat zijn ticket in de klasse B fare bucket is gekocht. Het wordt misschien tijd dat hij dit zelf opheldert.
Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
pi_99916601
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Kan ook nog zijn dat hij een zelf bedacht onderscheidt maakt tussen A-klasse (first/business) en B-klasse (economy). In ieder geval is het inderdaad vrij onduidelijk.
Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:20:32 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99916836
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Zou kunnen. Hoewel ik nog nooit heb gehoord dat iemand business class 'b-class' noemt. Misschien dacht ie dat dat wel een hippe en gangbare afkorting zou zijn onder de b-klassers :D
pi_99925557
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad ook nog !

Ik merkte het gebruik op van de Franstalig aandoende term 'classe' in plaats van klasse of class. Deze woordkeuze suggereert een zekere ambiance van kwaliteit/luxe, waardoor ik dacht dat hij business class bedoelde.
Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.

Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.

[ Bericht 8% gewijzigd door rtyu op 25-07-2011 16:33:17 ]
pi_99925715
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:

[..]

Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.
Aha. Een de "e" in "classe" vond je gewoon chique? ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99927908
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:26 schreef rtyu het volgende:

[..]

Met b classe bedoel ik inderdaad business class, Gewoon te lui om voluit te tikken.

Dat elke luchtvaartmaatschappij stopcontacten in de b-classe heeft is me bekend, Maar heeft lufthansa de normale 2(euro) en 3 punts(usa) stopcontacten, zoals klm die ook heeft, of een empower(wat bij amerikaanse maatschappijen vaak gebruikelijk is) dan moet ik namelijk de magsafe gaan halen, een soort adapter.
quote:
To enable you to work with your laptop on board without restrictions, we have equipped our First und Business Class seats on long-haul flights with power sockets for which you don't need an adaptor.

The power sockets (max. output 70 watt) are designed for two-pin flat European plugs and two- or three-pin US plugs.
pi_99928451
Trouwens, die stopcontacten zijn voornamelijk standaard als je intercontinentaal vliegt. In BC binnen Europa ontbreken die krengen vrij vaak. Dat klinkt als een klein probleem gezien de korte vluchten, maar is extreem irritant als je continue tussen vluchten en meetings zit - dan is het vliegtuig ideaal voor een beetje opladen van de Blackberry/Nokia.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99928691
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.

Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
pi_99928734
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 18:05 schreef Kielse het volgende:
Kan iemand dit prijzenfenomeen verklaren:
Ik was eerst van plan om naar India te gaan met Royal Jordanian voor 440¤ (met tussenstop in Amman), maar door omstandigheden gaat dit niet door.
Als alternatief dacht ik aan Jordanië (Amman), maar de prijs voor een retourticket met RJ op exact dezelfde dagen als voor India zou mij meer dan 500¤ kosten.

Hoe kan dat in godsnaam dan zoveel duurder zijn?
Op vluchten naar India concurreren ze met vele andere aanbieders (KLM, Lufthansa, Emirates) en dergelijke. Om hier een aantrekkelijk product te bieden moeten ze de prijs laag houden. Naar Amman zijn ze de enige optie, wat rechtstreekse vluchten betreft, en hierdoor kunnen ze de prijs hoog houden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:24:57 #136
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118118
Hoeveel tijd kan er tussen het landen en uitstappen en het zeg maar vrij man zijn zitten?

Dus douane, koffers enz...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100118171
Verschilt nogal per luchthaven. Kleine luchthavens soms 15 minuten, grotere soms 45 min..
  zaterdag 30 juli 2011 @ 09:38:01 #138
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118241
Schiphol dus rekening houden met 45 min :+
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zaterdag 30 juli 2011 @ 09:55:56 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_100118430
Als je een beetje pech hebt wel ja. Als het druk is, sta je wel even. Wij hebben er wel eens een uur over gedaan, maar dat was wel extreem. Het is ook wel eens gebeurd dat wel met een kwartiertje buiten stonden (tot groot genoegen van m'n vriend)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 juli 2011 @ 10:01:03 #140
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100118497
En de vlucht waar ik op zit te wachten is ook nog te vroeg, het leven is mooi :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100118571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:38 schreef Klonk het volgende:
Schiphol dus rekening houden met 45 min :+
of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:30:19 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100121340
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 10:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

of een uur. Wat is die bagageafhandeling daar godsgruwelijk traag. Grootste minpunt van het vliegveld. (als je al niet voor niets staat te wachten want koffers aan laten komen is ook een hele opgave)
Het aan laten komen van de koffers hangt er natuurlijk ook vanaf of je vliegtuigmaatschappij ze wel heeft meegenomen bij vertrek, of ergens bij een overstap op een andere luchthaven hebben achtergelaten.

Wel kan het op Schiphol lang duren voordat de koffers verschijnen op de band, heeft natuurlijk ook te maken vanaf gate waar vliegtuig aankomt en waar de koffers gebracht moeten worden, naast natuurlijk hoe het vliegtuig gelost wordt, in principe kan je via de containers sneller de koffers uit een 747 op de band hebben dan een kleinere Airbus 320, Boeing 737 of wat dan ook omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100130391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:30 schreef ozzietukker het volgende:
omdat die koffers handmatig uitgeladen moeten worden, en als je low cost vliegt zullen deze maatschappijen natuurlijk opteren om zo min mogelijk te willen betalen voor de bagage afhandeling wat zich vertaalt in de inzet van minder mensen waardoor het minder snel zal gaan.
Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
pi_100130562
Laatste jaren inderdaad nooit veel langer dan 10 min op bagage staan wachten op Schiphol. De tijd die op de schermen staat, klopt ook altijd, dus je kan ondertussen nog even wat eten/drinken, treinkaartje kopen of er rustig bij gaan zitten.

Tenzij je natuurlijk zo iemand bent die als eerste het vliegtuig uit wil en dan naar de bagagehal rent vanf D72...
  zaterdag 30 juli 2011 @ 17:54:33 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100130917
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Een uur is overdreven, maar kom maar eens met mij aan met Lufthansa uit Frankfurt, helemaal achterin op de B-pier in de avonduren.
Eerst land je op de polderbaan, taxi je rustig naar de gate, vervolgens een lange wandeling naar de bagageband en daar sta je dan rustig te wachten totdat de vertrektijd van de laatste trein die mijn connectie in Utrecht Centraal zou halen steeds dichterbij komt....

Dit is mijn ervaring helaas, en nu is Lufthansa niet eens meer low cost, maar door de agressieve marketing vliegen er nu veel transferpassagiers met bijbehorende bagage op de route.

Nu is het ook niet zo dat Schiphol zo slecht is, ook op Hong Kong duurt het relatief lang voordat de bagage er is, alleen echt snel kan het op luchthavens als Maastricht of Vilnius, daar was de bagage binnen 5 minuten op de band.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100131187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
nee, hoor, heb wel eens staan timen :)
Schiphol is gewoon gruwelijk traag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 31-07-2011 01:36:12 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:11:05 #147
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100131348
Was geen uurtje, vliegtuig lande om 10:19 en ik kreeg om 11 uur een belletje dat ze in de bus naar het parkeerterrein zaten :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100132328
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar dat het een uur zou duren is natuurlijk onzin. Dit komt natuurlijk omdat je moe bent na een lange reis en sneller geirriteerd.
Niks onzin. Ik vlieg normaal nooit met bagage, maar moet de laatste tijd veel spul verhuizen tussen Londen en nieuwe huisje in Amsterdam. Elke fucking keer 45-60 minuten wachten, ik word er echt ziek van. Op Heathrow is het zo gepiept, in A'dam zit ik na de douane nog een half uur te wachten. En die tijden op het bord kloppen nooit.

Maar goed, da's 8 vluchten in de afgelopen maand, misschien toeval...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 31 juli 2011 @ 20:12:44 #149
161207 jakkop
rennen!
pi_100166899
Wat voor vliegtuigen gebruikt KLM tussen Amsterdam en Birmingham UK?
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:15:15 #150
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_100166982
als je een vluchtnumer hebt kan je het zo opzoeken
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')