In Schengen is de keuze voor boekwinkels ruim, daar vindt je veel lp's etc. In non-Schengen is de keuze een stuk beperkter, daar vind je in de boekwinkel vooral tijdschriftenquote:Op zondag 19 juni 2011 16:05 schreef PLAE@ het volgende:
Er is vast een regelmatige vlieger hier die het weet:
Kun je op Schiphol Lonely Planets kopen?
En de Wat & Hoe taalgidsen....liggen die daar ook ergens?
Tijdgebrek
Gewoon zoeken op "multistop" tickets (kan bij bijna elke website) en dan zo'n ticket zoeken....quote:Op maandag 20 juni 2011 13:12 schreef LaGrive het volgende:
Ik heb even een vraagje. Een vriendin van mij wil vanuit New York, op bezoek bij haar vriend die nu twee jaar in Sierra Leonne zit. Wanneer ze tickets zoekt, vindt ze dat deze vaak via Brussel gaan. Nu wil ze het liefst dan een week een tussenstop hebben, ipv maar een paar uur, en bij mij langs komen. Weet iemand of dit mogelijk is bij het boeken van maar een ticket? Dat zou namelijk enorm veel geld schelen.
Damnquote:Op zondag 19 juni 2011 17:06 schreef XL het volgende:
[..]
In Schengen is de keuze voor boekwinkels ruim, daar vindt je veel lp's etc. In non-Schengen is de keuze een stuk beperkter, daar vind je in de boekwinkel vooral tijdschriften
Hangt dus van je terminal af
In het winkelcentrum voor de paspoortkontrole bevindt zich een vrij grote AKO vestiging. Deze heeft in ieder geval boeken. Of de LP daar tussen ligt, weet ik niet, maar het lijkt mij wel op een luchthaven.quote:
En gewoon op bol.com of Selexyz.nl ofzo bestellen? Of iemand lief aankijken en vragen of deze persoon even een boek voor je wilt halen?quote:
Als je meteen belt als je de fout ontdekt meestal niet. Als je bij de beveiliging binnen probeert te komen, kunnen ze je weigeren (heeft niets met Easyjet te maken) en aan de gate kan Easyjet je nog weigeren. Even bellen dus.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoi,
Doet Easyjet moeilijk over het veranderen van een C in een K op je E-ticket?
Ja, ik heb het nummer al opgeschreven (80 cent per minuut omg!) bel ze morgen gelijk om 09:00 uurquote:Op maandag 20 juni 2011 23:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je meteen belt als je de fout ontdekt meestal niet. Als je bij de beveiliging binnen probeert te komen, kunnen ze je weigeren (heeft niets met Easyjet te maken) en aan de gate kan Easyjet je nog weigeren. Even bellen dus.
quote:Neem contact op met de klantenservice voor:
de correctie van kleine spellingfouten in passagiersnamen of onjuiste titels
Dit lijkt mij ook te zeggen dat ze onderscheid maken in het aanpassen van een naam. Het volledig wijzigen vs kleine spellingfouten.quote:Neem contact op met de verkoopafdeling voor:het doorgeven van een naamswijziging (voor kleine spellingfouten of onjuiste titel neemt u contact op met de klantenservice)
Waar vlieg je heen? Vaak vind je makkelijker (en soms goedkoper) de juiste lonely planet op het vliegveld van je bestemming.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:05 schreef PLAE@ het volgende:
Er is vast een regelmatige vlieger hier die het weet:
Kun je op Schiphol Lonely Planets kopen?
En de Wat & Hoe taalgidsen....liggen die daar ook ergens?
Tijdgebrek
Dat zou wel wat zijn ja, maar in een beetje vliegtuig zit gemiddeld gezien altijd wel iemand die jarig is (365 dagen in een jaar he).quote:Op maandag 13 juni 2011 11:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wat dacht je dan, dat alle stewardessen zingend met een taart binnen zouden komen
Of je koopt en download alleen de hoofdstukken die je wilt hebben van hun website. Of je koopt een betere reisgids bij de boekhandel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:58 schreef john_ven24 het volgende:
Waar vlieg je heen? Vaak vind je makkelijker (en soms goedkoper) de juiste lonely planet op het vliegveld van je bestemming.
Ik had ook niets anders verwacht, een dergelijke kleine wijziging van 1 letter ergens in een naam is natuurlijk ook geen naamswijziging.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
aardige wendy aan de lijn.aangepast. opgelost. slotje.
Of bij binnenkomst van een ander land. Krijgt de vliegtuigmaatschappij een boete.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik had ook niets anders verwacht, een dergelijke kleine wijziging van 1 letter ergens in een naam is natuurlijk ook geen naamswijziging.
Daarnaast voorkomt dit Easyjet ook veel problemen, mocht de foutieve naam niet opgemerkt worden tijdens de check-in en je checked een tas in, en bij de boarding zelf wordt wel de foutieve naam opgemerkt mag je officieël niet mee en moet de tas van boord gehaald worden, dat kost zoveel extra tijd, naast natuurlijk de toestanden die je aan de gate krijgt als iemand niet mee mag, dan kan je dit maar beter zo oplossen.
Welke luchthaven is het, want Shanghai heeft er 2:quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:17 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik moet 18 juli op Shanghai overstappen van terminal 1 naar terminal 2, heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moet je met de bus naar de 2e terminal en kom je langs de douane, ik neem aan dat je zelf je koffers mee moet nemen om in terminal 2 weer in te checken. Weet iemand wat die bus kost? Is er trouwens ook iets van een loopbrug ofzo?
Als je de 2 betrokken maatschappijen noemt en je vertrekpunt/eindbestemming, dan kunnen we mogelijk nagaan of je de koffers zelf moet meenemen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:17 schreef john_ven24 het volgende:
Vraagje: Ik moet 18 juli op Shanghai overstappen van terminal 1 naar terminal 2, heeft iemand hier ervaring mee? Kennelijk moet je met de bus naar de 2e terminal en kom je langs de douane, ik neem aan dat je zelf je koffers mee moet nemen om in terminal 2 weer in te checken. Weet iemand wat die bus kost? Is er trouwens ook iets van een loopbrug ofzo?
Bijna anderhalf uur is genoeg hoor en de baggage wordt inderdaad tot Bangkok doorgelabeld dus die zie je daar pas terug.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:01 schreef MissHobje het volgende:
FF vraagje mbt overstap:
Hoe werkt zoiets? heen met LH 999 Lufthansa German Airlines
Amsterdam (AMS) - Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK), economy klasse
zo 25-09 20:15Amsterdam (AMS)zo 25-09 21:20Frankfurt (FRA)LH 999 1u 5m
zo 25-09 22:45Frankfurt (FRA)ma 26-09 14:10Bangkok,Suvarnabhumi airport (BKK)LH 782 10u 25m.
Echte noob hier met overstappen, is dat krap? neem aan dat ik over mijn bagage niet hoef na te denken? of juist wel? of beter meer tijd er tussen te doen? nog nooit gedaan.. en weet liever wel een klein beetje hoe het werkt zeg maar
dus dan is het zo gepieptquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bijna anderhalf uur is genoeg hoor en de baggage wordt inderdaad tot Bangkok doorgelabeld dus die zie je daar pas terug.
Mocht je eerste vlucht vertraagd zijn en de aansluiting niet halen dan is het de verantwoordelijkheid van Lufthansa om je vervangend vervoer aan te bieden (tenzij je twee losse tickets koopt, maar aan je reisroute te zien doe je dat niet)
Anderhalf uur op Frankfurt is niet al te veel hoor. Ik heb deze route naar BKK om die reden altijd gemeden. Wanneer je pech hebt sta je zo een een kwartier voor de paspoort controle te wachten en dan maar hopen dat die LH vlucht op tijd uit AMS vertrekt. Daarnaast denk ik dat het bij lange na niet de goedkoopste en meest comfortabele optie op deze route is. Kijk maar eens bij Emirates via DXB naar BKK.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
dus dan is het zo gepieptdat is tof! thanks
en idd alles in 1 ticket zeg maar. Hmm dan denk ik dat ik deze optie ga boeken
terug weg is iets meer tijd zelfs zag ik moet goed komen dus.
Oh sorry, vertrek vanaf Hong Kong aankomst Shanghai pudong met china eastern en ververvolgens vanuit Shanghai pudong door naar Osaka met shanghai airlines. Als 1 ticket geboekt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je de 2 betrokken maatschappijen noemt en je vertrekpunt/eindbestemming, dan kunnen we mogelijk nagaan of je de koffers zelf moet meenemen.
Volgens wikipedia is Shanghai Airlines een dochteronderneming van China Eastern Airlines. Het doorlabelen van je check-in bagage lijkt me daarom geen enkel probleem. Voor de zekerheid kun je het even navragen bij de check-in in Hong Kong.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:25 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Oh sorry, vertrek vanaf Hong Kong aankomst Shanghai pudong met china eastern en ververvolgens vanuit Shanghai pudong door naar Osaka met shanghai airlines. Als 1 ticket geboekt.
Ok, hardstikke bedankt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Volgens wikipedia is Shanghai Airlines een dochteronderneming van China Eastern Airlines. Het doorlabelen van je check-in bagage lijkt me daarom geen enkel probleem. Voor de zekerheid kun je het even navragen bij de check-in in Hong Kong.
Je verlaat Terminal 1 van Pudong via de douane. Ik zou voor alle zekerheid even je reisplan of ticket uitprinten. Als je dan om wat voor een reden je boarding pass voor Osaka nog niet hebt, dan kun je die printout tonen en zullen ze je normaalgesproken doorlaten. Een visa is niet nodig indien je binnen 48 uur overstapt en China weer verlaat.
Tussen Terminal 1 en 2 zit een loopbrug. Ik denk dat dit aangegeven is, maar zo niet: volg dan de borden voor de Maglev trein. Dit is de supersnelle magnetische trein, waarvan het station zich precies tussen terminal 1 en terminal 2 bevindt. Als je genoeg tijd hebt, moet je die trein voor de grap eens nemen naar Shanghai: het is echt supersnel !!
Ik herinner me dat het 10 a 20 minuten lopen is tussen terminal 1 en 2.
Ik heb ruimere opties gezien gelukkigquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Anderhalf uur op Frankfurt is niet al te veel hoor. Ik heb deze route naar BKK om die reden altijd gemeden. Wanneer je pech hebt sta je zo een een kwartier voor de paspoort controle te wachten en dan maar hopen dat die LH vlucht op tijd uit AMS vertrekt. Daarnaast denk ik dat het bij lange na niet de goedkoopste en meest comfortabele optie op deze route is. Kijk maar eens bij Emirates via DXB naar BKK.
volgens mij is je paspoort je ticket en je BP krijg je bij incheckenquote:Op maandag 27 juni 2011 16:22 schreef Jaytonism het volgende:
Bij EasyJet is je boardingpass tevens je ticket voor inchecken, toch?
Ik heb alleen een BP toegestuurd gekregen via de mail, met een streepjescode. Dit i.c.m. mijn ID bewijs zal genoeg zijn neem ik aan.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:37 schreef calilov3 het volgende:
[..]
volgens mij is je paspoort je ticket en je BP krijg je bij inchecken
Ja, daar moest ik pas ook even naar kijken. Maar je hoeft dus niet meer in te checken bij Easyjet, je kan zo doorlopen naar de gate met je boardingpass/ticketquote:Op maandag 27 juni 2011 16:22 schreef Jaytonism het volgende:
Bij EasyJet is je boardingpass tevens je ticket voor inchecken, toch?
Ik heb wel 1 bagagestuk met zijn tweetjes. Moet dus wel even naar de incheckbalie. Bedankt Piles!quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, daar moest ik pas ook even naar kijken. Maar je hoeft dus niet meer in te checken bij Easyjet, je kan zo doorlopen naar de gate met je boardingpass/ticketAls je alleen handbagage hebt tenminste.
Dan moet je inderdaad gewoon naar de incheckbalie om je tas af te geven.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:47 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ik heb wel 1 bagagestuk met zijn tweetjes. Moet dus wel even naar de incheckbalie. Bedankt Piles!
De boardingpass heb je dan nog niet, omdat KLM je niet online laat inchecken voor het treingedeelte en dus ook niet voor de rest van je reis.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:02 schreef Blik het volgende:
- Ik moet de kaarten ophalen voor mij en mijn vriendin, moet mijn vriendin er fysiek bij zijn bij het ophalen van de kaarten? Of is de boardingpass en evt. paspoort voldoende?
Er staat in de Algemene vervoersvoorwaarden van de KLM, artikel III punt 3 dat je de Coupons in de volgorde waarin ze worden verstrekt moet gebruiken. Naar mijn treinkaartje werd destijds niet gevraagd en je zou inderdaad bij zo'n zuil zelf kunnen inchecken. Ik heb in het reisforum Flyertalk diverse posts gelezen van reizigers van wie het treinkaartje wel werd gekontroleerd, daarom wilde ik op dit risico wijzen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 07:52 schreef Blik het volgende:
Ik had ook al begrepen dat ze je niet kunnen verplichten om de kaartjes gestempeld te hebben. Het staat ook echt nergens vermeldt dat dat verplicht is.
Altijd goed om er op te wijzenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef jaco het volgende:
[..]
Er staat in de Algemene vervoersvoorwaarden van de KLM, artikel III punt 3 dat je de Coupons in de volgorde waarin ze worden verstrekt moet gebruiken. Naar mijn treinkaartje werd destijds niet gevraagd en je zou inderdaad bij zo'n zuil zelf kunnen inchecken. Ik heb in het reisforum Flyertalk diverse posts gelezen van reizigers van wie het treinkaartje wel werd gekontroleerd, daarom wilde ik op dit risico wijzen.
Ik ben geen jurist en ik weet dus niet hoe dit uiteindelijk zit. Ik kijk hier meer praktisch tegenaan, Blik. Als ik met de KLM in discussie moet over hun voorwaarden, dan verlies ik dat. In ieder geval in eerste instantie als ik daar op Schiphol sta. Maar ik moet die vlucht gewoon maken. Vandaar dat ik het liever helemaal op zeker speel en zelfs de conducteur ga zoeken als die daadwerkelijk niet langs komt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Altijd goed om er op te wijzenAlleen kunnen ze natuurlijk nooit iemand verplichten om een kaartje te stempelen als het niet expliciet wordt aangegeven. je kunt tenslotte gewoon zeggen dat je niet bent gecontroleerd. KLM kan niet bewijzen dat je de trip niet gemaakt hebt.
Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:28 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist en ik weet dus niet hoe dit uiteindelijk zit. Ik kijk hier meer praktisch tegenaan, Blik. Als ik met de KLM in discussie moet over hun voorwaarden, dan verlies ik dat. In ieder geval in eerste instantie als ik daar op Schiphol sta. Maar ik moet die vlucht gewoon maken. Vandaar dat ik het liever helemaal op zeker speel en zelfs de conducteur ga zoeken als die daadwerkelijk niet langs komt.
Anyway, ik ga 2 augustus weer naar Kuala Lumpur, maar gewoon met Malaysia Air vanaf Schiphol
Maar als je geen treinreis wil of kan maken, waarom koop je dan een ticket met die voorwaarden? Ga dan voor een ticket zonder dat soort voorwaarden, dan hoef je ook niet moeilijk te gaan doen. En ja, dat kost wat meer maar dan heb je wel wat je wil.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.
Als het voor mij handig was om de treinreis te maken zou ik het ook gewoon doen, maar dat is helaas niet zo. Ik kan niet afgezet worden op Antwerpen Centraal of er makkelijk met de trein naartoe reizen.
Dat laatste staat ook niet te lezen in de voorwaarden. Die voorwaarden zijn dan ook in algemene zin opgesteld en niet specifiek voor reizen vanaf Antwerpen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is ook geen discussie tegen de voorwaarden van KLM. De KLM zegt nergens dat een kaartje gestempeld moet zijn (ook niet in de door jou geposte voorwaarden), enkel dat je ze moet gebruiken (in dit geval dus ophalen). Dus dan kunnen ze het stempelen je ook niet verplichten. Je moet alleen het treinkaartje bij je hebben en kunnen tonen bij het inchecken op Schiphol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |