Als je die pillen echt nodig hebt stop je ze niet in de koffer maar in de handbaggage.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:13 schreef LoveHenk het volgende:
ik vlieg vanuit azie naar amsterdam en dan naar keulen na 3 uur overstappen in a'dam. ik vlieg met KLM. nou weet ik dat ik officieel niet in a'dam mag uitstappen, maar ik wil het toch doen. probleempje is natuurlijk bagage.
tips het terug kan krijgen in a'dam?
ik las dat ik in azie (m'n eerste vluch naar Xiamen, China is met China airlines) mn bagage tot amsterdam kan laten inchecken. vanuit Xiamen vlieg ik met klm naar amsterdam en dan met klm naar keulen.
een vriend zei ook dat ik in amsterdam kan vragen voor mn bagage omdat mijn pillen er in zitten die ik echt nodig heb voor <insert random desease here>
iemand nog andere tips
Euhm, je snapt wel dat de 'pillen' een excuus is om de bagage terug te krijgen? Ik snap dan niet waarom je zegt dat ik de pillen in de handbagage moet stoppen? Het is waarschijnlijk wat KLM tegen mij zal zeggen. Ik snap niet echt wat je wilt dat ik doe? Dat ik dan in Amsterdam sta en denk, 'damn had ik die niet-bestaande pillen maar in mijn bagage gedaan ipv handbagege, dan kon ik hier in amsterdam uitstappen. Damn, mijn hele plan naar de klote.'quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je die pillen echt nodig hebt stop je ze niet in de koffer maar in de handbaggage.
Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:47 schreef LoveHenk het volgende:
6 uur winst. tijd is geld.
plus ik zit liever in een trein die rechtstreeks naar me woonlpaats gaat ipv 3/4 keer overstappen...
Waarom zou ibuprofen niet mogen? Ik heb die zooi altijd bij me eigenlijk en heb er nog nooit iets over gehoord.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:52 schreef Beavis het volgende:
Ik ben vandaag teruggekomen uit Zuid Afrika en ik had een zooi Ibuprofen in mijn handbagage. Wist niet dat het niet zou mogen. Ze hebben er ook niets over gezegd....mocht gewoon doorlopen.
Ik denk dus dat het wel mee zal vallen
ik ook. Ik denk wat vooral goed is om te weten zijn de 'heftigere' medicijnen. Dingen die je zou kunnen verkopen, bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je daar een medisch paspoort voor moet kunnen laten zien.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waarom zou ibuprofen niet mogen? Ik heb die zooi altijd bij me eigenlijk en heb er nog nooit iets over gehoord.
Dat dus. Had je eerder moeten bedenkenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?
Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:49 schreef LoveHenk het volgende:
BTW, ik ben wel zo aardig om KLM dan te waarschuwen dat ik niet naar Keulen ga. Bspaart hun ook tijd dat ze op me wachten en me naam oproepen.
Ik heb bijvoorbeeld op het potje Vicodin de sticker laten zitten waar op staat wat het is en aan wie het is voorgeschreven, aangezien dat wellicht als drugs gezien zou kunnen worden. Maar zelfs daar hebben ze nooit naar gekeken..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ook. Ik denk wat vooral goed is om te weten zijn de 'heftigere' medicijnen. Dingen die je zou kunnen verkopen, bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je daar een medisch paspoort voor moet kunnen laten zien.
volgens mij staat eerder in dit topic vermeld dat de kans zeker niet heel groot is dat dit gebeurd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Da[..]
Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.
Lijkt me sterk.. Als ze het al mogen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Moet je maar hopen dat de KLM ook zo aardig is om je bagage van boord te halen.
omdat het 400 euro scheelt. het is wel bekend dat vliegen vanuit kleinere vliegvelden in duitsland goedkoper is...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 07:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gewoon een ticket naar Amsterdam geboekt?
Sterker nog, KLM moet je bagage van boord halen als jij zelf niet op de vlucht zit. Daarom heb je van die klote vertragingen als iemand met ruimbagage zijn vlucht mist... dan moeten ze die koffer uit het ruim vissen voordat ze mogen vertrekken. Heeft met terrorisme enzo te maken...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.. Als ze het al mogen.
Ja maar zoals TS het wil doen, is vragen of ze zijn bagage van boord halen tussendoor terwijl ze nog niet weten dat hij de rest van de vlucht niet gaat doen. En ik betwijfel of ze dat wel zomaar mogen doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Sterker nog, KLM moet je bagage van boord halen als jij zelf niet op de vlucht zit. Daarom heb je van die klote vertragingen als iemand met ruimbagage zijn vlucht mist... dan moeten ze die koffer uit het ruim vissen voordat ze mogen vertrekken. Heeft met terrorisme enzo te maken...
Als tijd echt geld was voor je, had je die 400 euro wel betaald.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:25 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
omdat het 400 euro scheelt. het is wel bekend dat vliegen vanuit kleinere vliegvelden in duitsland goedkoper is...
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef LoveHenk het volgende:
Verder moet KLM mijn bagage zowiezo uit het vliegtuig halen. Je denk toch niet dat de Boeing 777 vanuit Amsterdam naar Keulen vliegt. KLM gebruikt Fokkers (aka citay hopper) voor kortere trips.
M'n bagage moet dus zowiezo in de sorteerhal...
Maar je moet ook via Duitsland vliegen dan hč.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef LoveHenk het volgende:
Iedereen die zegt dat ik vanuit A'dam moest vliegen: neen, het is vaak goedkoper om vanuit Duitsland te vliegen
M'n bagage moet dus zowiezo in de sorteerhal...
Ik kom vanuit China na een maand daar te hebben dorogebracht. Alleen op handbagage teren voor een maandje lijkt me iets te veel. Plus ik heb allemaal kado's (thee voor het grootste gedeelte) die niet in handbagage kunnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat je sowieso moet rekenen op een koffercontrole... Men wil toch weten waarom je niet mee wil met de rest van de vlucht.
Waar reis je trouwens niet gewoon alleen met handbaggage?
0,0.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:35 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat de lieve China Airlines meid mijn bagage naar amsterdam doorlabelt als ik het haar vraag?
Het is geen mening.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:36 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
En op welke antecedent baseer jij je mening?
Zij kan in de computer wel zien dat je tot Keulen hebt geboekt en niet tot Amsterdam. Of zij daar soepel mee omgaan weet ik niet, maar ik zou er niet op rekenen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:35 schreef LoveHenk het volgende:
[..]
Ik kom vanuit China na een maand daar te hebben dorogebracht. Alleen op handbagage teren voor een maandje lijkt me iets te veel. Plus ik heb allemaal kado's (thee voor het grootste gedeelte) die niet in handbagage kunnen.
Hoe groot is de kans dat de lieve China Airlines meid mijn bagage naar amsterdam doorlabelt als ik het haar vraag? volgens mij moet ik alleen maar mn e-ticket laten zien en ik kan eventueel een tweede versie uitprinten die alleen tot amsterdam gaat
Ik leerde hier in het topic dat ze dat niet eens mogen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zij kan in de computer wel zien dat je tot Keulen hebt geboekt en niet tot Amsterdam. Of zij daar soepel mee omgaan weet ik niet, maar ik zou er niet op rekenen.
Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat wordenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, en da's niks persoonlijks, vind ik dat mensen die dit soort grappen uithalen, hun koffer voor ¤ 400,- kunnen terugkrijgen. Dat is ongeveer wel wat het extra werk en de vertraging kost.
Ik vlieg ook liever rechtstreeks. Maar dat boek ik dan ook. Heb je dit gedoe ook niet
Echt lucratief is het niet natuurlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat worden
En de ¤ 400,- die een rechtstreekse vlucht meer kost. Maar goed, daar kies je dan ook voorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
En niet eens zoveel als ze van tevoren denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Lucratief is het inderdaad juist niet, als het lucratief zou zijn om via Amsterdam te vliegen zou je dat wel boeken. Voor de airline zou het een kleine moeite zijn om je bagage naar een andere bestemming te labelen, ze geven jou alleen daarmee de mogelijkheid om belasting te ontduiken. Ik vind dus dat ze het wel moeten doen en je vervolgens bij de belastingdienst/douane moeten aangeven. Ben ervan overtuigd dat het die koffer veel duurder dan 400 euro kan worden dan!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja maar zoals TS het wil doen, is vragen of ze zijn bagage van boord halen tussendoor terwijl ze nog niet weten dat hij de rest van de vlucht niet gaat doen. En ik betwijfel of ze dat wel zomaar mogen doen.
Ja dat snap ik, maar dat is een andere situatie dan die van LoveHenk. Hij wil zijn koffer (door een slechte smoes) al terug hebben voordat deze überhaupt in het 2e vliegtuig zit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.
Omdat LoveHenk eerst niet wilde zeggen dat hij z'n 2e vlucht niet zou nemen (althans zo begreep ik het) maar zijn koffer "even" terug wilde hebben en er vervolgens mee weg wilde lopen terwijl hij KLM liet geloven dat hij de koffer weer terug zou geven. Anders had ie ook die medicijnensmoes niet nodig gehad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
waarom is dat een andere situatie dan die van LH? Hij vertrekt toch en mist derhalve zijn vlucht?
Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef LoveHenk het volgende:
ok ik ben er mee eens dat ik klm niet met extra werk mag laten opzadalen.
ik zal kijken of ik het tot amstedam mag laten doorlabelen.
Dankje! meest helpvolle post!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.
Maar inderdaad, het duurt even voordat je hem terug hebt. Ik heb het een paar keer gedaan omdat mijn werk-planning tijdens een vluchten veranderde. Dan landde ik bijvoorbeeld in A'dam voor een stopover richting Londen, maar moest ik plotseling in A'dam er al uit voor een meeting. Duurt eindeloos lang en is enorm gekut bij de KLM balie. En dan vloog ik business en heb ik een stapel gold cards, ik denk dat de gemiddelde toerist nog langer in de rij staat...
Dus opties zijn volgens mij:
- Enkel handbagage (wat voor de vraagsteller blijkbaar niet werkt)
- Heel lief vragen of ze het kunnen doorlabellen
- Heel lief op Schiphol vragen of ze je koffer eruit willen pikken omdat je plotseling je vlucht naar Duitsland moet cancellen voor ... (verzin maar een reden)
Succes.
Da's ruim op tijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:17 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vlieg zaterdagochtend om 7.00 vanaf Schiphol naar Barcelona. Het vervelende is dat de eerste trein voor mij die kant op pas om 5.34 aankomt op Schiphol. Dan moet ik dus ook nog inchecken, bagage afgeven en naar de gate enzo. Ben ik dan op tijd of is een kleine anderhalf uur van te voren op de luchthaven te laat?
Dit dus, en je kunt echt overal online inchecken tegenwoordig, scheelt ook weer.quote:
Vueling vanaf het moment dat je je ticket boekt al in principe (moet je alleen niks meer aan je boeking willen wijzigen)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
Bij prijsvechters kun je vaak al dagen, zo niet weken, van tevoren inchecken. Op zich wel handig, alleen moet je inderdaad niks meer aan je boeking willen wijzigen want dan betaal je de hoofdprijs.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.
In Amsterdam geeft KLM alleen de bagage zonder problemen vrij in Amsterdam als er vertraging is waardoor je de connectie-vlucht hebt gemist en de volgende vlucht (veel) later gaat.
Indien je niet aan die voorwaarden voldoet zal KLM de bagage overigens ook van die specifieke vlucht van boord halen, dit is men verplicht, er vliegt geen bagage mee als de passagier dit niet doet in verband met mogelijkheid tot aanslag.
KLM zal echter een vergoeding, iets van 250 euro eisen om je bagage uit Amsterdam op de band te laten komen, anders zal men deze op dat moment niet vrij geven.
Er zijn dan een aantal dingen die kunnen gebeuren, KLM zou de bagage als 'rushbagage' met een latere vlucht alsnog naar de eindbestemming kunnen laten vervoeren, dit is toegestaan omdat de passagier niet weet op welke vlucht dit zal gebeuren dus de kans op een aanslag niet aanwezig is. Dus als de KLM klantenservice aangeeft dat dit naar Keulen gaat bestaat die kans inderdaad.
Wat ook kan is dat de bagage in Amsterdam achterblijft en je kunt gaan dreigen met aangifte bij de politie omdat KLM de bagage achterhoudt, strikt genomen kan KLM dit namelijk niet doen, aangezien de bagage geen eigendom is van KLM en deze bagage dus niet mag gijzelen en zal deze kosteloos moeten afgeven. Wel zal KLM dan een civiele procedure kunnen opstarten omdat je dan 'grijs' vliegt en ze het verschil in ticketprijs zal willen verhalen.
Kortom, veel gezeik en stress om je bagage te kunnen terugkrijgen, iets wat je niet moet willen, als je een goedkoper ticket boekt zal je ook de voorwaarden moeten accepteren.
Ter informatie, als je alleen met handbagage reis is er niets aan de hand, hoewel je je niet aan de ticketvoorwaarden houdt verstoor je het proces niet, immers, er hoeft geen extra handeling te worden verricht om je koffer te onderscheppen omdat deze er niet is.
De truck met medicijnen gaat ook niet werken, KLM zal dan een doktersverklaring willen hebben, en alleen als je echt aantoonbaar ziek bent om verder te vliegen kan de KLM uit goodwill besluiten van de eigen voorwaarden af te wijken, maar dat is dus geen garantie op succes.
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Temeer omdat de officiële regel is dat zelfs bij vertraging KLM aangeeft je de vlucht alsnog verplicht naar je eindbestemming moet maken. Als is dit laatste een regel waar het grondpersoneel op Amsterdam wel wat flexibeler mee kan omgaan, ze kunnen moeilijk dwingen iemand op Schiphol 4 uur te laten wachten voor een vlucht naar Dusseldorf als deze vanaf Amsterdam Airport daar met de ICE makkelijk in 2 uur kan zijn.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het prima is dat je een goedkoper ticket wilt, en als die mogelijkheid bestaat door vanaf een buitenlandse luchthaven te vliegen moet je dat ook vooral doen, bij een dergelijk ticket horen natuurlijk ook voorwaarden, niet gek dat KLM (en andere luchtvaartmaatschappijen) zo strikt mogelijk met de regels willen omgaan om de tickets op de diverse markten voor de best mogelijke prijs te kunnen aanbieden.
Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.
Voor de rest ben ik het met je eens. Als je een goedkoop ticket boekt zul je je ook aan de voorwaarden moeten houden...
Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ook, bij Swiss. Moest van Larnaca via Zurich naar Dusseldorf en doordat de eerste vlucht heel erg vertraagd was zou ik de tweede niet meer halen en mocht ik zelf kiezen naar welke bestemming ik m'n bagage wilde laten gaan (Zurich of Dusseldorf).
Maar het zal dus aan de reden liggen of ze het wel of niet anders mogen labelen. Vertraging en connection missen is wel een goede reden denk ik, want daar kan de passagier verder ook niks aan doen.
Hoe weet je dit ?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Tijdens erg extreme gevallen labelt KLM (en veel andere maatschappijen) de bagage slechts 1 station verder omdat het toch bijna onmogelijk is om zowel de passagier als de bagage te laten overstappen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
[..]
Bij uitzonderingen zoals de chaos bij sneeuw rond sinterklaas en kerst dan is het vooral zaak om passagiers op weg te krijgen, als dan een bepaalde vlucht niet gemaakt hoeft te worden schept dat ruimte voor de maatschappij en kan er wat soepeler mee worden omgegaan.
KLM hanteert bij vertraging de regel dat bij het inchecken op de buitenlandse luchthaven dat de bagage toch naar de eindbestemming moet worden gelabeled, op Amsterdam kan het aanwezige grondpersoneel dan bepalen of de passagier de bagage kan terugkrijgen.
Andere maatschapijen kunnen daar natuurlijk andere regels voor hebben.
Bij dezelfde maatschappij krijg je geen 2 aparte tickets.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:50 schreef Hadewijn het volgende:
Ook niet als ik bij dezelfde maatschappij boek?
waarom zou je het willen, en welke maatschappij is het?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
Op dezelfde route? Zelfde datum? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:54 schreef Hadewijn het volgende:
Wel als ik eerst de ene boek en daarna besluit er nog eentje bij te kopen.
2 Verschillende maatschappijen dus.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:58 schreef Hadewijn het volgende:
Ik heb een ticket van de KLM van Amerika naar NL, kan ik niet meer omboeken, maar ik wil nu vanaf een andere plek in de VS vliegen. Ik moet dan dus nog een extra ticket boeken.
Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
2 Verschillende maatschappijen dus.
Nee kan niet.
En in Amerika moet je toch zelf je koffer van de band halen en op een andere band dumpen.
Lijkt me wel. Vanaf welke luchthaven vlieg je Amerika weer uit? Misschien even kijken wat daar geadviseerd word.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:02 schreef Hadewijn het volgende:
[..]
Jammer. Aan hoeveel overstaptijd (van domestic flight naar intercontinentale vlucht) moet ik dan denken? 2 uur genoeg?
Als de maatschappijen in één alliantie zitten en de overstaptijden zijn haalbaar zal een incheckmedewerker dit echt wel doen. Sterker nog, bij het weigeren van een dergelijke simpel verzoek kan er een klacht van de klant volgen via het hoofdkantoor welke weer naar de werknemer wordt doorgespeeld. (En bij teveel klachten kan je opzoek naar een andere baan).quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:10 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Officieel hoeven ze het niet te doen, ook al heb je 2 tickets van één airline/alliantie. Het hangt er gewoon vanaf wie je achter de balie hebt zitten.
In je eigen handbaggage ja, en zolang de scheerschuim onder de 100ml is, geen probleem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:22 schreef Kielse het volgende:
Een gilette scheermesje mag toch net zoals een klein potje scheerschuim in jouw handbagage he?
Als het goed is heb je een reservatiecode gekregen voor de vlucht.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:37 schreef Tijno85 het volgende:
Ik vlieg volgende week van Amsterdam via Frankfurt (KLM Cityhopper) naar Singapore (Quantas) (en Darwin). Nou wil ik graag van te voren online inchecken, zodat ik zelf een plaats kan uitzoeken. Voor de eerste vlucht is dat geen probleem, dat kan gewoon via de site van KLM. Weet iemand of ik dan ook al direct voor de vlucht van Frankfurt naar Singapore stoelen kan kiezen of moet dat aan de balie op het vliegveld doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |