Ik leerde hier in het topic dat ze dat niet eens mogen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zij kan in de computer wel zien dat je tot Keulen hebt geboekt en niet tot Amsterdam. Of zij daar soepel mee omgaan weet ik niet, maar ik zou er niet op rekenen.
Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat wordenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens, en da's niks persoonlijks, vind ik dat mensen die dit soort grappen uithalen, hun koffer voor ¤ 400,- kunnen terugkrijgen. Dat is ongeveer wel wat het extra werk en de vertraging kost.
Ik vlieg ook liever rechtstreeks. Maar dat boek ik dan ook. Heb je dit gedoe ook niet
Echt lucratief is het niet natuurlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vind ik ook. Stel je voor dat de helft van de mensen op die vlucht dit geintje wil uithalen omdat het lucratief lijkt.. Mooie boel zou dat worden
En de ¤ 400,- die een rechtstreekse vlucht meer kost. Maar goed, daar kies je dan ook voorquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
En niet eens zoveel als ze van tevoren denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Lucratief is het inderdaad juist niet, als het lucratief zou zijn om via Amsterdam te vliegen zou je dat wel boeken. Voor de airline zou het een kleine moeite zijn om je bagage naar een andere bestemming te labelen, ze geven jou alleen daarmee de mogelijkheid om belasting te ontduiken. Ik vind dus dat ze het wel moeten doen en je vervolgens bij de belastingdienst/douane moeten aangeven. Ben ervan overtuigd dat het die koffer veel duurder dan 400 euro kan worden dan!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Echt lucratief is het niet natuurlijk.
Scheelt alleen in tijd.
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja maar zoals TS het wil doen, is vragen of ze zijn bagage van boord halen tussendoor terwijl ze nog niet weten dat hij de rest van de vlucht niet gaat doen. En ik betwijfel of ze dat wel zomaar mogen doen.
Ja dat snap ik, maar dat is een andere situatie dan die van LoveHenk. Hij wil zijn koffer (door een slechte smoes) al terug hebben voordat deze überhaupt in het 2e vliegtuig zit.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.
Omdat LoveHenk eerst niet wilde zeggen dat hij z'n 2e vlucht niet zou nemen (althans zo begreep ik het) maar zijn koffer "even" terug wilde hebben en er vervolgens mee weg wilde lopen terwijl hij KLM liet geloven dat hij de koffer weer terug zou geven. Anders had ie ook die medicijnensmoes niet nodig gehad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
waarom is dat een andere situatie dan die van LH? Hij vertrekt toch en mist derhalve zijn vlucht?
Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef LoveHenk het volgende:
ok ik ben er mee eens dat ik klm niet met extra werk mag laten opzadalen.
ik zal kijken of ik het tot amstedam mag laten doorlabelen.
Dankje! meest helpvolle post!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, volgens mij moeten ze het doen. Ik vlieg een vluchtje of 100 per jaar, voornamelijk in- en uit Heathrow, en ik heb eindeloos veel keren moeten wachten omdat iemand de vlucht gemist had en dus de koffer eruit moest. Dan wordt ook altijd vermeld dat ze helaas niet mogen vertrekken voordat die koffer van boord is en dat zijn meestal transfer passagiers.
Maar inderdaad, het duurt even voordat je hem terug hebt. Ik heb het een paar keer gedaan omdat mijn werk-planning tijdens een vluchten veranderde. Dan landde ik bijvoorbeeld in A'dam voor een stopover richting Londen, maar moest ik plotseling in A'dam er al uit voor een meeting. Duurt eindeloos lang en is enorm gekut bij de KLM balie. En dan vloog ik business en heb ik een stapel gold cards, ik denk dat de gemiddelde toerist nog langer in de rij staat...
Dus opties zijn volgens mij:
- Enkel handbagage (wat voor de vraagsteller blijkbaar niet werkt)
- Heel lief vragen of ze het kunnen doorlabellen
- Heel lief op Schiphol vragen of ze je koffer eruit willen pikken omdat je plotseling je vlucht naar Duitsland moet cancellen voor ... (verzin maar een reden)
Succes.
Da's ruim op tijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:17 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vlieg zaterdagochtend om 7.00 vanaf Schiphol naar Barcelona. Het vervelende is dat de eerste trein voor mij die kant op pas om 5.34 aankomt op Schiphol. Dan moet ik dus ook nog inchecken, bagage afgeven en naar de gate enzo. Ben ik dan op tijd of is een kleine anderhalf uur van te voren op de luchthaven te laat?
Dit dus, en je kunt echt overal online inchecken tegenwoordig, scheelt ook weer.quote:
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?quote:
Vueling vanaf het moment dat je je ticket boekt al in principe (moet je alleen niks meer aan je boeking willen wijzigen)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
Bij prijsvechters kun je vaak al dagen, zo niet weken, van tevoren inchecken. Op zich wel handig, alleen moet je inderdaad niks meer aan je boeking willen wijzigen want dan betaal je de hoofdprijs.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nu al? Bij welke maatschappij kan je zo ver van tevoren al inchecken?
De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Je moet bij het inchecken trouwens duidelijk aangeven wat je wilt en dat het niets extra mag kosten. Anders denkt de check-in medewerker dat je het ticket wilt omboeken en krijg je na het aanbrengen van alle wijzigingen een rekening gepresenteerd voor de meerkosten van de nieuwe vlucht.
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De regels van KLM zijn heel duidelijk. De incheck-medewerker op een andere luchthaven dan Schiphol heeft geen toestemming om de bagage anders te labelen dan hoe dit op het ticket staat. Zelfs niet bij een vertraging bij vertrek waardoor je de connectie op Amsterdam zal missen.
In Amsterdam geeft KLM alleen de bagage zonder problemen vrij in Amsterdam als er vertraging is waardoor je de connectie-vlucht hebt gemist en de volgende vlucht (veel) later gaat.
Indien je niet aan die voorwaarden voldoet zal KLM de bagage overigens ook van die specifieke vlucht van boord halen, dit is men verplicht, er vliegt geen bagage mee als de passagier dit niet doet in verband met mogelijkheid tot aanslag.
KLM zal echter een vergoeding, iets van 250 euro eisen om je bagage uit Amsterdam op de band te laten komen, anders zal men deze op dat moment niet vrij geven.
Er zijn dan een aantal dingen die kunnen gebeuren, KLM zou de bagage als 'rushbagage' met een latere vlucht alsnog naar de eindbestemming kunnen laten vervoeren, dit is toegestaan omdat de passagier niet weet op welke vlucht dit zal gebeuren dus de kans op een aanslag niet aanwezig is. Dus als de KLM klantenservice aangeeft dat dit naar Keulen gaat bestaat die kans inderdaad.
Wat ook kan is dat de bagage in Amsterdam achterblijft en je kunt gaan dreigen met aangifte bij de politie omdat KLM de bagage achterhoudt, strikt genomen kan KLM dit namelijk niet doen, aangezien de bagage geen eigendom is van KLM en deze bagage dus niet mag gijzelen en zal deze kosteloos moeten afgeven. Wel zal KLM dan een civiele procedure kunnen opstarten omdat je dan 'grijs' vliegt en ze het verschil in ticketprijs zal willen verhalen.
Kortom, veel gezeik en stress om je bagage te kunnen terugkrijgen, iets wat je niet moet willen, als je een goedkoper ticket boekt zal je ook de voorwaarden moeten accepteren.
Ter informatie, als je alleen met handbagage reis is er niets aan de hand, hoewel je je niet aan de ticketvoorwaarden houdt verstoor je het proces niet, immers, er hoeft geen extra handeling te worden verricht om je koffer te onderscheppen omdat deze er niet is.
De truck met medicijnen gaat ook niet werken, KLM zal dan een doktersverklaring willen hebben, en alleen als je echt aantoonbaar ziek bent om verder te vliegen kan de KLM uit goodwill besluiten van de eigen voorwaarden af te wijken, maar dat is dus geen garantie op succes.
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toch heb ik bij vertraging meerdere keren m'n koffer alleen naar AMS gelabeled gekregen, terwijl ik doorvloog naar BRE. Met KLM.
vanaf Stockholm. En absoluut, de laagste van de laagste prijsklasse. Was vorig jaar met de sneeuw rond sinterklaas en kerst. Het was grote chaos toen, misschien dat het daar ook aan lag.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd vanaf welke luchthaven dat is geweest, en of het een ticket was in de laagste tariefklasse waar wijzigen niet is toegestaan, want de instructie voor KLM incheckmedewerkers op buitenlandse luchthavens is heel helder, en is zeker de laatste 2 jaar enorm aangescherpt, er zijn een aantal berispingen geweest naar de luchthavens in Azie, in het bijzonder Bangkok, Hong Kong, Jakarta en Kuala Lumpur.
Temeer omdat de officiële regel is dat zelfs bij vertraging KLM aangeeft je de vlucht alsnog verplicht naar je eindbestemming moet maken. Als is dit laatste een regel waar het grondpersoneel op Amsterdam wel wat flexibeler mee kan omgaan, ze kunnen moeilijk dwingen iemand op Schiphol 4 uur te laten wachten voor een vlucht naar Dusseldorf als deze vanaf Amsterdam Airport daar met de ICE makkelijk in 2 uur kan zijn.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat het prima is dat je een goedkoper ticket wilt, en als die mogelijkheid bestaat door vanaf een buitenlandse luchthaven te vliegen moet je dat ook vooral doen, bij een dergelijk ticket horen natuurlijk ook voorwaarden, niet gek dat KLM (en andere luchtvaartmaatschappijen) zo strikt mogelijk met de regels willen omgaan om de tickets op de diverse markten voor de best mogelijke prijs te kunnen aanbieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |