Welke manier is dat?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:36 schreef Asyniur het volgende:
Ow en ik heb het boterham eten van Harry momenteel toch maar eens op de opa en oma manier ingevoerd en hij eet echt gewoon binnen een half uur een hele boterham weg en een halve beker melk!
Aan tafel zit je een half uur te worstelen en als je geluk hebt, heb je er dan een paar slokjes in en 1 hapje.
Nou ja, voorlopig dan toch maar even zo. Dan leren we het brood aan tafel leren later wel aan (hij eet 's ochtends de pap en 's avonds het warm wel gewoon aan tafel)
Ja eigenlijk onverandert. Het gaat wel beter sinds we in januari zijn geweest enzo maar sindsdien is er niet per se veel verandert. We wachten maar weer af en in augustus moeten we weer en gaan we weer eea bespreken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:02 schreef _Bar_ het volgende:
Mignonne, hoe is het nu met jou meisje? nog steeds veel last van haar buik?
Nou dat dus! Opa en oma stoppen dus ook gewoon terwijl hij speelt brood in zijn mond. Ik wilde daar eigenlijk niet aan, maar heb het nu 2 dagen uitgeprobeerd en dan eet hij wel alles op! Zonder enig probleem. Hij wilde zelfs heel even in zijn stoel zitten ('vroeg' het uit zichzelf) en at toen 4 stukjes brood. Ik ben een beetjequote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:51 schreef Morretje het volgende:
Welke manier is dat?Het gaat hier namelijk tegenwoordig net zo, en gisteren sneed ik alleen reepjes van het brood en liet ik d'r al rondstruinend afhappen, toen wastie zo op.
Ik schrok ook best wel, hoor. Had vanochtend al wel gebeld met de HA maar toen had ik dit nog niet zo gezien, alleen wat vlekjes vannacht (ook omdat zijn kamer lekker donker is). En toen ik dit eenmaal zag kreeg ik gelijk een afspraak. Nog beetje boos geworden waarom ik met een kind met ruim 40 graden koorts op de fiets die kant op moest maar daar worden ze op die praktijk niks anders van. Ze gaan er gewoon vanuit dat iedereen met jonge kinderen een auto heeft. Zei ze ook letterlijk aan de foonquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja eigenlijk onverandert. Het gaat wel beter sinds we in januari zijn geweest enzo maar sindsdien is er niet per se veel verandert. We wachten maar weer af en in augustus moeten we weer en gaan we weer eea bespreken.
Rocks jeumig![]()
ik zou me het apelazerus schrikken. Dat kwam zomaar ineens opzetten?
brrr. Beterschap voor je zielepietje hoor
wat schattigquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Nog iets heel grappigs. Flip heeft zijn broer een paar keer mijn naam horen zeggen en nu gebruikt hij het ook telkens. Ook als doodziek muppie hoorde ik opeens vanaf zijn kamertje 'Mmm...hi sa'
Aldus de website van mijn eigen huisarts.quote:Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd moet worden. Zij zal u dus vragen wat er aan de hand is.
In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Huisbezoeken dient U voor 12.00 uur aan te vragen
misschien moet ik er ff bijzeggen dat dit alleen puur ging om het autoverhaal? Ik doelde niet op het feit of ik het er al dan wel of niet mee eens ben dat de HA niet zelf het initiatief neemt om een kindje met zo'n hoge koorts te bezoeken?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
*zucht* ik ga er niet eens op in.
Bedankt voor uw input.
ik zeg ook niet dat iedereen een auto MOET hebben. maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wel of geen auto hoeft echt geen keuze te zijn BJ. Er zijn meer dan genoeg mensen die zich geen auto kunnen veroorloven.
Ik had in het begin toen S geboren was ook nog geen auto (ik had er het geld niet voor). En ook niet iedereen heeft mensen om zich heen die wel even kunnen rijden.![]()
Dit dus.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik lees je laatste regels wel hoor BJ.
Maar toch vind ik vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).
Net zo goed als dat ik je eerder gestelde opmerking dat het een keuze is om geen auto te hebben niet prettig vond. Ik denk dat jij een behoorlijk luxe standaard hebt.
misschien wel; maar uhhh dan ben jij je ws niet bewust van het feit dat wij het ook een hele poos heel krap hebben gehad.. aangezien vriendlief al een jaar een uitkering had, aangezien hij werkloos thuis zat... dus ik WEET wel hoe het is, om geen luxe te hebben, en om de maand amper door te komen.. Helaas wel. (aangezien onze hypotheek gebasseerd was op 2 redelijke inkomens, en ik na Evie dr geboorte minder ben gaan werken, en dus als klap op de vuurpijl T zijn inkomen ook met meer dan 35% naar beneden ging..).quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik lees je laatste regels wel hoor BJ.
Maar toch vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).
Net zo goed als dat ik je eerder gestelde opmerking dat het een keuze is om geen auto te hebben niet prettig vond. Ik denk dat jij een behoorlijk luxe standaard hebt.
Tja, het is nooit leuk om met een ziek kind op de fiets te moeten, vaak als er geen auto is, is er ook echt wel wat te regelen. Maar soms kan dat niet en dan zou een huisarts gewoon langs moeten komen. Of het nou om een ziek kindje gaat, of om een zieke jezelf of om een zieke opa of oma. Inkomen of milieubewustheid of wat dan ook moet geen reden zijn om geen medische zorg te krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb het alleen over je opmerkingen hoor. Niet over hoe jouw financiële situatie ervoor staat.
laat maar, het was geenzins mijn bedoeling om mensen te kwetsen of te voordelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb het alleen over je opmerkingen hoor. Niet over hoe jouw financiële situatie ervoor staat.
nja, ze gaan soms blind op protocol af, da's een beetje het probleem denk ik. en in dat protocol gaan ze er van uit dat de patient mee kan werken. ik vond het raar dat de huisarts zomaar op de stoep stond en ik vond het raar dat ik de 6de dag na de keizersnee maar op het spreekuur moest komen voor mijn controles.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat iedereen een auto MOET hebben. maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden.
En het is heel naar als je geen auto hebt omdat je je die niet kunt veroorloven, maar ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor de huisarts DE reden kan zijn om op huisbezoek te gaan.
Dat is ook alles wat ik ermee wil zeggen...
(wat ik in mijn vorige post ook al aangaf; ik vind als een kindje heel ziek is, een HA sowieso wel op huisbezoek hoort te gaan.. en gelukkig zijn er ook heel veel HA-en die dit wel doen.).
hier ben ik het dan helemaal mee eens, ook een arts dient gezond verstand te gebruiken bij zijn keuzes en een protocol dient een richtlijn te zijn, waar je in sommige gevallen van af kunt wijken...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef simmu het volgende:
[..]
en zoals je zelf zegt; als de patient tig koorts heeft en niet echt lekker achterop de fiets kan, dan zou dat toch reden moeten zijn om te zeggen: "we doen wel een huisbezoek"
nja. niet iedereen heeft de kueze. da's een beetje kort door de bocht imho. wij hebben 1 auto, met als resultaat dat ik meestal zonder auto zit. is dat dan ook opeens mijn bewuste keuze?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef becky27 het volgende:
keuze voor wel/geen auto heeft wel consequenties waar niet iedereen rekening mee kan houden. En ja een huisarts is niet iedereen. Ik ben van mening dat ie best langs had kunnen komen. Ik woon op 200 meter van mijn ha dus kan er heel snel zijn.
Vrienden van mij hebben ook bewust geen auto en komen helaas nauwelijks hier langs. Zij doen alles met de trein en vinden trein en bus met de kleine te veel en te lastig. Daarmee zie ik ze dus veel minder. En dat vind ik heel jammer maar het moet wel van twee kanten komen.
Rocka en anderen zonder auto. Is voor dit soort dingen een greenwheels abo een idee? ik ken het principe niet helemaal maar die vrienden hebben voor dat soort momenten wel toegang tot een auto (en een eigen kinderstoel).
jeeempie; relaxxxx chilll; ik lees net dat Troel je zelfs had aangeboden te rijden?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
In mijn geval is het niet eens een luxeprobleem maar een medisch probleem. Dus stfu ajb met die aannames e.d. Het is niet overalblij blij blij, huisje boompje Beessie
Ik ben hartstikke rijk, vooral aan mijn kinderen en gevoel en dat besef ik me dagelijks, vooral in mijn werk en ondanks al mijn beperkingen, heel goed. En qua geld ben ik ook geen arme sloeber mocht ook maar iemand dat denken.
Er zijn veel te veel vrouwen die alles maar normaal vinden. Ook alles wat hun vriend voor hun doet.
En verder: Wat kan mij het nou schelen of die dokter er geen tijd voor heeft. Het is zijn baan mensen beter te maken, als dat inhoudt dat ie daarvoor even langs mijn huis moet komen dan moet dat maar. Ik ben geen lui mens en ik doe alles op de fiets, vind ik zelfs fijn maar dit was vrijwel niet te doen.
En dan beginnen over het OVHaal ajb je kop eens uit je kont. Probeer je eens in te leven hoe dat is met een huilerig kind, en switch dan ook nog eens naar de fiets. Oktnx.
Ik heb geprobeerd iemand te charteren maar ik heb al geen groot zorgvangnet hier, laat staan iemand MET auto MET kinderzitje.
damn wat een opwinding
Begrijp niet helemaal waarom je mijn post quote in je reactie.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:09 schreef simmu het volgende:
[..]
nja. niet iedereen heeft de kueze. da's een beetje kort door de bocht imho. wij hebben 1 auto, met als resultaat dat ik meestal zonder auto zit. is dat dan ook opeens mijn bewuste keuze?
hell no! dat is gewoon hoe dingen lopen. als er echtecht iets is, nou, dan trek ik de buurman, ga ik naar een vriendin, loop ik, bel ik een taxi (we kunnen op rekening rijden, vorig jaar uitgezocht) of 112.
Ik schrijf nog niet zo heel lang mee maar ik deel je gevoel wel een beetje. Je kan/mag niet een kritische noot hebben zonder dat dat van veel kanten beoordeeld wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegen houdt hier te reageren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef Keshet het volgende:
Rocka, wat een schrik! Ik hoop dat je mooie flipje snel weer beter is.![]()
Ik heb begrip voor beide standpunten in de discussie maar discussies als deze, waarin ook meteen op de man gespeeld wordt, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een beetje klaar ben met dit topic.
Heel eerlijk keshet, ik vind zulke opmerkingen nog storender dan de bevlogenheid waarmee gediscussieerd wordt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef Keshet het volgende:
Ik heb begrip voor beide standpunten in de discussie maar discussies als deze, waarin ook meteen op de man gespeeld wordt, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een beetje klaar ben met dit topic.
Volgens mij moet je greenwheels van tevoren reserveren en dat is denk ik geen optie in dit soort noodgevallen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef becky27 het volgende:
Rocka en anderen zonder auto. Is voor dit soort dingen een greenwheels abo een idee? ik ken het principe niet helemaal maar die vrienden hebben voor dat soort momenten wel toegang tot een auto (en een eigen kinderstoel).
ik quotte jouw post omdat ik dacht wat ik postte toen ik jouw post lasquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:18 schreef becky27 het volgende:
[..]
Begrijp niet helemaal waarom je mijn post quote in je reactie.
Die vrienden rijden heel bewust geen auto uit milieuvriendelijke overwegingen. Wij hebben ook 1 auto, en dat vind ik meer dan zat. Er is vaak voor veel dingen een oplossing te vinden. Hetzij de moeder met kind naar huisarts hetzij andersom.
[..]
Ik schrijf nog niet zo heel lang mee maar ik deel je gevoel wel een beetje. Je kan/mag niet een kritische noot hebben zonder dat dat van veel kanten beoordeeld wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegen houdt hier te reageren.
en ik vind het oprecht heel erg fijn voor je dat je je zo voelt....quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
BJ, ik snap wel dat jij nu gepikeerd bent. Dat was in elk geval mijn bedoeling verder niet.. Het was ook niet mijn bedoeling om te zeggen dat jij te luxe leeft. Ik weet niks van hoe jij leeft of moet leven en wilde ook niet suggereren dat ik dat wel zou weten. Ik wilde enkel duidelijk maken dat je opmerkingen in mijn beleving vanuit een luxe standaard (als in referentiekader) gemaakt waren en wat mij betreft niet heel reëel.
Maar sinds ik dat laatste zo helder heb voor mezelf, voel ik me gelukkiger en stabieler dan ooit eigenlijk.
En daar ben ik oprecht blij om...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugdfel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
Dat klopt, maar ik dacht dat je wel wist dat ik een auto had met kinderstoeltjesquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Troel, ik heb dat gelezen maar dat was me helemaal niet duidelijk. Dacht dat dat om oppas ging. Er staat niks over vervoer oid, hoor.
Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Heel eerlijk keshet, ik vind zulke opmerkingen nog storender dan de bevlogenheid waarmee gediscussieerd wordt.
oja....dat was het waarom ik hier zo weinig meer kom...ik sluip er dus ook maar weer uit ook.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef Keshet het volgende:
Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:42 schreef Keshet het volgende:
[..]
Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.
Als ik dan toch bezig ben:
Ik erger me kapot aan het in mijn beleving hoge geitenwollensokkengehalte in dit topic, aan het feit dat élke poging tot discussie uitmondt in in mijn ogen onzinnige welles/nietes discussies, in mensen die gepikeerd raken om de kleinste dingen tijdens zo'n discussie, aan het feit dat mensen zich niet meer vrij voelen om te posten, etc.
Dus ja, ik ben er een beetje klaar mee.
ik denk niet dat het tegen jou persoonlijk bedoeld is. meer de sfeer hierquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag.(stuur me desnoods een pm)
Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.
nja, daar vel ik geen oordeel overquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.
ook nu stel ik nog steeds: je hebt een zeker een punt, maar wat "zij" zeggen komt wel degelijk ergens vandaan!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.
En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.
Mooi gezegd! Zo ervaar ik het ook.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.
lieverd, ik vind je een schat van een meid hier. ik kan prima met je overweg.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet Groof gelijk geven. Ik vind dat algemene opmerkingen over de sfeer een grotere negatieve stempel drukken dan de losse, individuele, persoonlijke discussies en irritaties an sich.
Ik vind het ook altijd lastig om algemene kritiek over de sfeer juist te interpreteren. Vraag me dan ook altijd af of en in hoeverre ik me aangesproken moet voelen. Zo ja, dan hoor ik het liever persoonlijk, want alleen dan kan ik me verdedigen.
Hoor ik bijvoorbeeld bij de geitenwollensokkenclan? Wat versta je daar eigenlijk onder, Keshet? Ben ik veroordelend, voel ik me snel aangevallen? Roept u maar hoor, ik kom er wel overheen.
En dit vind ik dan echt een dooddoener..... laat dan maar denk ik.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
*zucht* ik ga er niet eens op in.
Bedankt voor uw input.
Wij hebben greenwheels. Er staan er hier genoeg in de buurt zodat je altijd weet dat er wel eentje vrij is. We hebben 'm al een paar keer gebruikt voor de HAP. Reserveren kan online en dan heb je 'm als ie vrij is over een kwartier. Auto is hier trouwens ook niet echt mogelijk. Niet financieel gezien, maar vooral omdat er een wachtrij van zo'n 12 jaar is voor een vergunningquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef becky27 het volgende:
Ik ben zo 3 dagen ondergespuugd geweest toen Thomas AB moest krijgen. De ene keer ging het goed, dus de tweede keer denk je er niet bij na dat het zou kunnen mislopen. 3e en 4e keer goed, 5e keer weer om zeep en zomaar verder...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Keshet, ik was er gelijk al klaar meewilde alleen wat dingen rechtzetten. Van aannames houd ik nl niet.
Troel mij een aanbod gedaan? Waar?
Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugdfel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
http://lifestyle.nl.msn.c(...)-kans-op-overgewichtquote:Snoepen verkleint kans op overgewicht
BAARN - Het strookt misschien niet met de boodschap die veel voedingswetenschappers verkondigen, maar het eten van snoep zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je kind slank blijft. Snoepende kinderen hebben namelijk een beduidend kleinere kans op overgewicht.
Je raadt dit aan68%Je raadt dit af32%
40 keer gedeeld
Dit blijkt uit een onderzoek aan de Louisiane State University. De onderzoekers bestudeerden meer dan 11.000 kinderen tussen de twee en achttien jaar in de periode van 1999 tot 2004. De resultaten van dit onderzoek lieten zien dat kinderen die snoep aten 22 procent minder kans hadden op overgewicht dan hun leeftijdsgenootjes die geen zoetigheid kregen. Bij adolescenten was dit verschil zelfs 26 procent.
Daarnaast werd bij alle snoepende kinderen een lager niveau van het C-reactief proteïne aangetroffen. Hogere niveaus van dit eiwit staan in verband met een verhoogd risico op hartaandoeningen en andere chronische ziekten.
Discipline
Volgens de onderzoekers ontwikkelen kinderen die snoep eten van jongs af aan, in verantwoorde porties, een bepaalde mate van discipline. Vooral als kinderen snoep verbinden aan speciale gelegenheden zijn ze meer bewust van hun eetgewoonten en ook beter in staat om een balans te vinden in hun calorie-inname.
"De resultaten van het onderzoek laten zien dat kinderen en adolescenten die snoep consumeren minder kans hebben op het ontwikkelen van overgewicht of obesitas. Dit onderzoek is echter geen uitnodiging tot overmatige inname van zoetigheid.", vertelt hoofdonderzoeker Carol O'Neil. "Het is niet de bedoeling dat snoep een hoofdrol gaat spelen in het voedingspatroon. Het is een traktatie, waar kinderen in mate van moeten genieten."
Wij ook. Ik vind alleen de kop nogal misleidend. Bovendien is het bericht alles behalve oprolbaar, want pas in de laatste alinea wordt verteld dat het gaat om een beperkte snoepinname.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het ook gelezen, Ssserpente. Vind het wel een interessant uitgangspunt. Ik hoop dat het zo zal werken, want dat is zoals wij van plan zijn met snoepjes om te gaan
De kop is sowieso misleidend inderdaad, maar zo trek je lezers. Jammer alleen dat niet iedereen goed zal lezen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:34 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Wij ook. Ik vind alleen de kop nogal misleidend. Bovendien is het bericht alles behalve oprolbaar, want pas in de laatste alinea wordt verteld dat het gaat om een beperkte snoepinname.
Waarom? Wil je me nou echt gaan vertellen dat jij anders gaat posten omdat ik me aan bijvoorbeeld jouw posts zou storen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag.(stuur me desnoods een pm)
Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.
Uhm, als ik nu nee zeg dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:47 schreef Keshet het volgende:
Rocka, als je nog meeleest, zou je mij uit het lijstje willen halen?
Nou ik quote even jou maar het had ook een ander kunnen zijn opa en oma kunnen er dus echt niet tegen als Harry niet goed eet. Bijv ook met avondeten. Als hij eens een keer wat minder eet, dan proberen zij er toch weer hapjes in te proppen (die hij uitspuugt). In hun hoofd zit bijv ook dat hij yoghurt móet eten (dat is nog een overblijfsel vanuit de tijd dat we koemelkprodukten gingen introduceren naast de bv). Als ik hem een keer eerder kom halen, dan is opa meteen in de stress want 'Harry heeft zijn yoghurt nog niet gehad'. En toen kwamen ze er per toeval achter dat hij al rondrennende beter eet...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:24 schreef Keshet het volgende:
Asy, wat fijn dat Harry beter eet nu! Opa's en oma's hebben er soms best kijk op he.En toch is het lastig vind ik, om te ontdekken dat de manier van een ander soms beter is.
en met dwarsfluiten en naakkatten!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dat ik met een geitenwollensok geassocieerd word is voor mij absolute reden om weg te blijven.
![]()
nja. ik voel me iig wel geremd in mijn reacties. "oh, bah, dit is een issue, laat ik er maar nik s over zeggen"quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar de mensen blijven volgens mij niet weg door discussies, maar door de kritiek op de discussies. Zo heb ik het althans begrepen. En jij hoort (nu) bij de mensen die daar kritiek op levert.
En ja, waarom zou ik er niks mee doen? Ik ben hier medeposter en voel me medeverantwoordelijk voor de sfeer. Ik neem aan dat je vond dat ik in mijn eerste reactie op BJ te weinig liet merken dat het mijn interpretatie/beleving van haar woorden was? Ik heb juist geleerd dat je juist altijd vanuit je eigen ik moet discussiëren, omdat je anders waarheden suggereert. En inderdaad, er is niet één waarheid.
Je bedoelt naaldhakkenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh kut
eh
Antilliaanse naaktkatten?
je weet toch
Dat!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:00 schreef simmu het volgende:
keshet
ik weet alweer niet zo goed me uit te drukken.
laat je niet kisten! het is een kostbaar goed andermans mening te horen. de keerzijde ervan is dat mensen niet altijd begrijpen wat bedoeld wordt
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik voel me nergens in geremd. Als iets poep is in mijn ogen vind ik het poep. Waarom zou ik dat niet mogen benoemen ook al vindt iemand anders het waardevol om de tuin mee te bemesten?
Echt? Ik voel me ook totaal niet geremd. Maar ik verwacht dan ook niet dat anderen zich gekwetst voelen omdat ik een andere mening heb.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef simmu het volgende:
[..]
nja. ik voel me iig wel geremd in mijn reacties. "oh, bah, dit is een issue, laat ik er maar nik s over zeggen"
Ja, je kan nog zo leuk 'ik vind' als disclaimer gebruiken. Maar als je dan in feite zegt dat je iemand een naïef verwend nest vindt (in andere bewoordingen) dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat!
En Keshet, het geeft toch helemaal niet dat Groof aangeeft het niet reëel te vinden? Ze is daarmee juist erg concreet in dr mening en ze zegt waar het op staat. Dat vind je toch juist prettig?
En doordat ze het zo dicht bij zichzelf houdt ('ik vind') brengt ze het niet als waarheid maar als haar persoonlijke mening. Moet kunnen, toch?
Nou ja, daar ben IK het dus niet mee eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat!
En Keshet, het geeft toch helemaal niet dat Groof aangeeft het niet reëel te vinden? Ze is daarmee juist erg concreet in dr mening en ze zegt waar het op staat. Dat vind je toch juist prettig?
En doordat ze het zo dicht bij zichzelf houdt ('ik vind') brengt ze het niet als waarheid maar als haar persoonlijke mening. Moet kunnen, toch?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef Keshet het volgende:
[..]
Nou ja, daar ben IK het dus niet mee eens.Op die manier kun je alles wel zeggen als je het maar in de ik-vorm gooit. Dat werkt ook niet altijd goed he.
Hierbij sluit ik me aan Leo. Ik lees wel regelmatig mee maar ik heb ook niet altijd iets te melden. Thomas gaat gewoon lekker en dat is eigenlijk wel genieten zo.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:45 schreef leonieke het volgende:
Maar serieus, discussieer gerust verder. Ik zal me niet in de discussie mengen omdat ik er geen uitgesproken mening over hebMaar ik volg wel alle topics mee, ook al ben ik de laatste tijd wat minder aanwezig.
maar jij bent ook liefquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net een golden retriever! Wat lief!
![]()
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net een golden retriever! Wat lief!
![]()
Ja klopt, ook dat is zo, maar dan zit er dus duidelijk wel een rem.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:15 schreef Ca.ra het volgende:
Ik weet niet meer wat het concrete geval was BE, maar ik had laatst een andere mening gepost dan de 10 mensen voor mij die het allemaal met elkaar eens waren, en toen kwamen er genoeg mensen die ook anders dachten. Soms moet het eerste schaap even over de dam.
Wat grappig, dat hebben wij ook! Dat hij eerst aangaf gepoept te hebben, maar dat weigert hij nu ook al een weekje of 2.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:25 schreef Incantrix het volgende:
Sterker nog, hij wil tegenwoordig ook niet meer zeggen of hij gepoept heeft, dat deed hij eerst wel maar nu heeft hij door dat hij dan wordt verchoond dus hij zegt altijd "nee" als je het vraagt
Dat dus.......... en hoi!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:30 schreef Vlindur het volgende:
Trix! Wb leave![]()
En ook ik lees vooral mee. Ik kan me nooit zo goed verwoorden zoals jullie dat kunnen en dus houd ik mij maar stil..
Nee. Jij gaat NU bellen! Zo slaap je ook niet lekker..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Effe ego: zit nu bij flipje te kijken. Zijn wang ziet er erger uit dan vanochtend en lijkt ook gezwollen en pijnlijk. De koorts is gelukkig wel gezakt maar die plekken of zijn gezicht voelen heet.
Morgen toch de hap nog eens bellen. Ik kan dit amper normaal vinden.
Dat heb ik dus ook. Of had ik ook. Intussen heb ik ook weinig behoefte meer om over bepaalde dingen te posten. Daar staat tegenover dat ik ook meestal maar mijn mening/advies./raad/tips voor me hou, omdat het wel eens de verkeerde zouden kunnen zijn voor de 'ontvanger', ook al dacht ik dan oprecht dat het wel goed was om iig te vertellen hoe ik het deed of erovor dacht. Niet omdat IK dat doe, maar omdat ik zelf graag lees over alle tips/adviezen/.manieren ergens voor.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:54 schreef Vicky het volgende:
jeutje Rocks, wat ziet Flip eruit zeg! Beterschap voor je kleine man!:*
Keshet, ik heb "geleerd" sommige dingen maar gewoon niet meer in een van de topics in OUD te posten omdat ik geen zin had me te "moeten verantwoorden" voor mijn keuzes.
Maar dan dóe je dat toch? En dan negeer je toch de opmerkingen die je niet wil lezen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:02 schreef Keshet het volgende:
Stelletje geitenwollensokken hier ook. Mij nog een schuldgevoel aan gaan praten ook.![]()
![]()
Vicky, dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil kunnen posten dat E 4 pyjamapapjes per dag drinkt. Ik wil geen adviezen hoe ik haar daar van af krijgen, ik hoef geen blijken van sympathie, ik wil 't gewoon kunnen posten zonder de pyjamapapjesKGB over me heen te krijgen.
Ik blijf ook heus wel posten, alleen iets minder dan normaal. Behalve vanavond dan.
Maar zo onaardig zijn we hier toch helemaal niet tegen elkaar? Sterker nog: ik vind dat we hier, helemaal in vergelijking met andere fora, aardig beschaafd met elkaar omgaan. We schelden niet, we veroordelen soms alleen elkaars denk- of handelswijze. En daar moet je wel een beetje tegen kunnen vind ik, als je er bewust voor kiest om jouw vaak vrij persoonlijke situatie op een openbaar forum te delen met zoveel anderen. Je zoekt het zelf op, toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef octopussy het volgende:
Stel valse secreten hier![]()
Neem een bonbonnetje
[..]
Ja, je kan nog zo leuk 'ik vind' als disclaimer gebruiken. Maar als je dan in feite zegt dat je iemand een naïef verwend nest vindt (in andere bewoordingen) dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval.
Ik denk dat mensen zich geremd voelen omdat ze zich te snel aangesproken voelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:26 schreef Keshet het volgende:
Ik ben het alweer niet met je eens Ssserpente!De kern van het probleem voor mij is dat mensen zich geremd voelen in het posten, niet dat ze zich te snel aangesproken voelen.
Iedereen zou zich hier welkom moeten voelen en dat is niet meer zo. Ik in ieder geval niet.
Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?quote:En dat komt dus niet door posts die aan mij gericht zijn, of steken onder water oid want die zie ik niet. Dat komt doordat er naar MIJN () mening heel erg in een bepaalde richting gepost wordt, de antroposofische. Een richting waar ik veel van geleerd heb maar die mijn richting niet is. Ik voel me echt geremd in het posten van bepaalde dingen.
Maar als je daar zelf achter staat dan is het toch onbelangrijk wat anderen daarvan vinden? Ik vind dat je jezelf te kort doet door, zo lijkt het wel, meer waarde aan de mening van anderen te hechten dan aan die van jezelf.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:02 schreef Keshet het volgende:
Stelletje geitenwollensokken hier ook. Mij nog een schuldgevoel aan gaan praten ook.![]()
![]()
Vicky, dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil kunnen posten dat E 4 pyjamapapjes per dag drinkt. Ik wil geen adviezen hoe ik haar daar van af krijgen, ik hoef geen blijken van sympathie, ik wil 't gewoon kunnen posten zonder de pyjamapapjesKGB over me heen te krijgen.
Ik blijf ook heus wel posten, alleen iets minder dan normaal. Behalve vanavond dan.
Weet je wat het is, zoals jij het nu post denk ik: och, ik begrijp je zó goed, ik heb ook wel eens een kind nèt te hard neergelegd of een tikje gegeven en dan voelde ik me zó lulligquote:Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:19 schreef _Bar_ het volgende:
ja dat zie ik, zijn zijn wangen nu ook nog zo warm?
Ik ben het hier niet zo mee eens, eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:07 schreef freecell het volgende:
Hmmm, ik wilde niet reageren, maar een opmerking van jou Serpente liet me ineens mijn punt zien
[..]
Weet je wat het is, zoals jij het nu post denk ik: och, ik begrijp je zó goed, ik heb ook wel eens een kind nèt te hard neergelegd of een tikje gegeven en dan voelde ik me zó lullig(ik heb die neiging zelfs meer als er andere mensen bij zijn, zo van: jamaar, ik probeer het wel op te lossen dat hij vervelend doet nu' Zo knullig
En ik denk dat de meeste mensen je hierover niet zullen aanvallen ook (en terecht, dat doe je zelf al genoeg)
En daar knelt het. Als iemand die niet regulier meepost hier, maar even binnenloopt en inderdaad iets minder antroposofisch of AP is ingesteld hetzelfde zegt, wordt die eerder aangevallen.
En ik ben bang dat het daar mis gaat.
Hoe vaker je hier komt, hoe meer positieve feedback en steun je hier krijgt. Hoe onbekender je bent, hoe groter de kans dat iets wat je doet openlijk wordt afgekeurd, terwijl de moeder in kwestie zich dan vaak net zo voelt...
Over het algemeen vind ik het ook helemaal niet zo onaardig hier. Zo fel vind ik de discussies niet en er worden altijd meerdere kanten belicht. Je mag het hier absoluut met elkaar oneens zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar zo onaardig zijn we hier toch helemaal niet tegen elkaar? Sterker nog: ik vind dat we hier, helemaal in vergelijking met andere fora, aardig beschaafd met elkaar omgaan. We schelden niet, we veroordelen soms alleen elkaars denk- of handelswijze. En daar moet je wel een beetje tegen kunnen vind ik, als je er bewust voor kiest om jouw vaak vrij persoonlijke situatie op een openbaar forum te delen met zoveel anderen. Je zoekt het zelf op, toch?
Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe.
[..]
Ik denk dat mensen zich geremd voelen omdat ze zich te snel aangesproken voelen.
[..]
Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?
[..]
Maar als je daar zelf achter staat dan is het toch onbelangrijk wat anderen daarvan vinden? Ik vind dat je jezelf te kort doet door, zo lijkt het wel, meer waarde aan de mening van anderen te hechten dan aan die van jezelf.
Ik ben zelf pas gevoelig voor andermans kritiek wanneer ik vind dat er een kern van waarheid ik zit en ik dus zelf ook niet achter mijn handelswijze sta. Sterker nog: ik post ook wel eens dingen niet omdat ik bang ben voor jullie (terechte) oordeel, maar daarvan zoek ik de 'schuld' niet bij jullie, maar mezelf.
Voorbeeld: gisteren heb ik Lente een tik op d'r billen gegeven. Het was een bewuste, zachte tik omdat ze na tig waarschuwingen maar bleef schoppen tijdens het verschonen. Ik schaam me hier zo voor en vind het zo'n laffe actie van mezelf dat ik dit hier normaal gesproken nooit neergezet zou hebben omdat ik bang ben voor jullie kritiek. Terechte kritiek, vind ik. Commentaar zou ik me dan ook behoorlijk aantrekken, maar dat ligt aan mij, niet aan jullie, omdat ik zelf ook niet achter mijn actie sta. Dus zou ik jullie je commentaar nooit verwijten, ik zoek het immers zelf op door het hier te posten.
Commentaar op het feit dat Lente van de week als lunch een punt appeltaart heeft gegeten zou me dan juist totaal niet boeien, want daar sta ik zelf volledig achter.
Excuus voor mijn warrige post by the way. Ik heb op het moment meer snot dan hersenen in m'n hoofd.
Dat is waar inderdaad, daar heb ik me nog over verbaasdquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet zo mee eens, eigenlijk.
Ik kreeg nogal wat over mee heen toen ik in de periode dat Senna slecht sliep daar eens wat van zei. Zelfs toen ik duidelijk aangaf, letterlijk, niet op zoek te zijn naar tips of advies of meningen. Dat ik gewoon maar wilde zeggen dat het soms gewoon moeilijk gaat en zwaar is.
Het is gewoon moeilijk om in een groep zo divers als hier. Je kunt het niet met iedereen goed vinden of eens zijn. Nou hoeft dat in mijn optiek ook niet, hoor. Ik kan heel goed "agree to disagree" in praktijk brengen als dat ook aan mij wordt gegund en er eerlijk en niet op de man wordt gepseeld.
Ik vind het trouwens met het AP gehalte nogal meevallen, eigenlijk.
desondanks vind je het wel acceptabel om zelf wel tegen anderen uit te vallen. dat vind ik dan nogal, ehm, hypocriet. anderen moeten er rekening mee houden dat jij enkel je ei kwijt wil (wat prima kan, daar hoor je mij niet over) en 'mogen' vooral niks zeggen op het gebied van advies of meningen, maar andersom voel je je wel geroepen om een oordeel te uiten over diezelfde anderen die rekening met jouw wens tot 'geen oordeel' moeten houden. tsja, noem me raar, maar als jij op een bepaalde manier behandeld wenst te worden, dan moet je die manier zelf ook toepassen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet zo mee eens, eigenlijk.
Ik kreeg nogal wat over mee heen toen ik in de periode dat Senna slecht sliep daar eens wat van zei. Zelfs toen ik duidelijk aangaf, letterlijk, niet op zoek te zijn naar tips of advies of meningen. Dat ik gewoon maar wilde zeggen dat het soms gewoon moeilijk gaat en zwaar is.
Het is gewoon moeilijk om in een groep zo divers als hier. Je kunt het niet met iedereen goed vinden of eens zijn. Nou hoeft dat in mijn optiek ook niet, hoor. Ik kan heel goed "agree to disagree" in praktijk brengen als dat ook aan mij wordt gegund en er eerlijk en niet op de man wordt gepseeld.
Ik vind het trouwens met het AP gehalte nogal meevallen, eigenlijk.
Dat is de mevrouw van de 5-10-15 minuten regel toch? Volgens mij zijn er best wat mensen die dat hebben gedaan, sommigen met succes, anderen niet. En volgens mij is dat best prima ontvangen hier, toch? Of heb ik zo'n slecht geheugen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad, daar heb ik me nog over verbaasd
AP valt idd mee, het is meer sofisch.
Maargoed echt mainstream is het natuurlijk ook weer niet hier. Als je hier gaat roepen dat je alle adviezen van mevrouw Blom gaat toepassen krijg je ook wel wat over je heen gok ik
Ik maak even een uitzondering op mijn postgedrag, want eigenlijk wens ik op jou niet meer te reageren. Maar bij deze: jij hield geen rekening met mijn wens om geen advies te hoeven. En als je nu doelt op dat laatst in het peutertopic: sorry hoor, maar dat sloeg echt totaal nergens op. Dus daar ga ik verder ook nu niet meer op in.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:24 schreef simmu het volgende:
[..]
desondanks vind je het wel acceptabel om zelf wel tegen anderen uit te vallen. dat vind ik dan nogal, ehm, hypocriet. anderen moeten er rekening mee houden dat jij enkel je ei kwijt wil (wat prima kan, daar hoor je mij niet over) en 'mogen' vooral niks zeggen op het gebied van advies of meningen, maar andersom voel je je wel geroepen om een oordeel te uiten over diezelfde anderen die rekening met jouw wens tot 'geen oordeel' moeten houden. tsja, noem me raar, maar als jij op een bepaalde manier behandeld wenst te worden, dan moet je die manier zelf ook toepassen.
Denk je dat? Ik weet het niet, hoor. Veel mensen die ik IRL spreek, zijn daar ook niet (meer) van. Ik heb het idee dat het misschien een beetje een verouderde methode aan het worden is. Of dat de algemene tendens een beetje meer richting AP/antroposofisch of wat voor geitenwollensokkentoestand je nog meer kunt bedenken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:31 schreef freecell het volgende:
Nee, daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik probeerde er alleen mee te zeggen dat dat in 'de rest van de wereld' geaccepteerder is dan hier waarschijnlijk.
1) ik wist niets over jullie slaapdingen, ik wist ook niets over je wens dat mensen niet op je mogen reageren. ik las je post en reageerde in alle oprechtheid. dat werd 'beloond' met een sneer richting dat ik bikkelhard, onrespectvol en autoritair doe tegen mijn gebroed. dank jequote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik maak even een uitzondering op mijn postgedrag, want eigenlijk wens ik op jou niet meer te reageren. Maar bij deze: jij hield geen rekening met mijn wens om geen advies te hoeven. En als je nu doelt op dat laatst in het peutertopic: sorry hoor, maar dat sloeg echt totaal nergens op. Dus daar ga ik verder ook nu niet meer op in.
Nee, dat vind jij licht typisch, en met wat je zegt bewijs je dus precies het punt van deze hele discussie, de afkeuring over bepaalde methoden wordt hier nogal uitgesproken behandeld, door alle kampen. En daardoor ontstaat er een sfeertje waarin mensen óf niet durven te posten, óf zich uitentreure verdedigen...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:27 schreef freecell het volgende:
Het 5-0-15 gedeelte nog wel, maar volgens haar is het doodnormaal dat een kind van een paar maanden 'een half uur' te laten 'inslaaphuilen' en dat is toch wel licht typisch
je kan hem ook zomaar afdraaien hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:23 schreef Ssserpente het volgende:
Ja, nu moeten jullie wel meedoen hè, nu ik mn imago ten grabbel gooi!
Haha, Simmu, dat muziekje duurt toch maar heel kort?
En hier ben ik het helemaal mee eensquote:Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:22 schreef simmu het volgende:
ik heb een bordje boven de box hangen: "voeren verboden"
Wat geweldig! Dat wordt vast een traditiequote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Wij gaan hier zoals lunch een taartje met vers fruit en veel slagroom maken en eten omdat het onze zelfbedachte 'ik hou van jou-dag' is. En B wil slingers ophangen. Je moet toch iets op een druilerige zaterdag
Je mocht hem toch niet voeren?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:34 schreef simmu het volgende:
oh, ik heb ravi gewoon een croissantje toegeworpen in de box.
ik trek me niks aan van dat bordje
je ziet het verkeerd: ik mag dat wel, andere mensen nietquote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:14 schreef Ssserpente het volgende:
Zullen we er er anders eens wat taboes ingooien om de boel wat losser te maken? Dus dingen die je doet waarvan je verwacht dat ze veroordeeld worden door de geitenwollensokkendreumestopicmama's. Misschien helpt het!
Wat is er mis met krentenbollenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:25 schreef freecell het volgende:
- Wij eten elke week wel 1 of 2x iets ongezonds, pizza of patat of pannekoeken of poffert en Florian doet gewoon mee.
- Als Florian wil opstaan tijdens het verschonen is het houtgreep en mopper en alsnog verschonen.
- Krentebollen zijn het favoriete weekendvoer van Florian
- Ik lees veel te weinig voor
Niks eigenlijk, maar ze werden eerder ook al genoemdquote:
Jaquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Krentenbol is witbrood met een hoop suiker en krenten, toch?
Het scheelt, mijn kind heeft toch nog geen tandenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Krentenbol is witbrood met een hoop suiker en krenten, toch?
Ik doelde op de suikerquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:02 schreef freecell het volgende:
De mijne wel, maar rozijntjes komen er nog steeds heel weer uit
Dat blijft een leuk ding hier sinds ik een keer verontwaardigd had gepost dat mijn schoonmoeder Senna een krentenbol had gegeven terwijl wij dat liever nog niet wilden.quote:
Sly je bent een running gag!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat blijft een leuk ding hier sinds ik een keer verontwaardigd had gepost dat mijn schoonmoeder Senna een krentenbol had gegeven terwijl wij dat liever nog niet wilden.
Maar goed het kind was net 8 maanden, dus wij vonden dat nog niet heel erg nodig en vonden dat dat wel in overleg had gekund. Maar ik doe veel te moeilijk met eten enzo, dus deze komt regelmatig terug
Jippiequote:
Die is erg herkenbaarquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:11 schreef Asyniur het volgende:
Ik buts hem regelmatig met zijn kop tegen de auto(deur) omdat ik vergeet rekening te houden met de extra ruimte die ik nodig heb als hij op mijn rug zit
Als jullie het maar naar de zin gehad hebben. Daarom gingen jullie op vakantie. NIet om met mij te meetenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:23 schreef Incantrix het volgende:
Asy, ja! Voordat ik eraan dacht jou te bellen was de vakantie voorbijIk moest ook mijn werk nog bellen en de tandarts afbellen, maar ik heb echt 2 weken op een andere planeet doorgebracht
Hele erge sorry, zal ik een andere keer komen?
Doe je leukquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:03 schreef leonieke het volgende:
Over taboes gesproken: ik weet helemaal niet wat knijpfruit is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |