abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:14:10 #1
5428 crew  miss_sly
pi_98896703
vorige deel: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 152

De dreumesjes:

12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-07-2011 21:51:28 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:14:50 #2
5428 crew  miss_sly
pi_98896714
Rocka, hoe is de nacht gegaan? En hoe is het met hem nu?

Wat vervelend, al die kindjes die niet fit zijn. Beterschap!

Ow ja Ssserpente, ik had met Senna een tijdje terug dezelfde ervaring tijdens een begrafenis. Het is ook nogal wat voor die kleintjes om zo lang stil te zijn.

Claudia, wat naar dat Ivan nu zo'n last heeft van verlatingsangst. Niet alleen bij het afcheid nemen, dus, maar ook gedurende de dag? Enig idee hoe daarmee om te gaan?

Dat tweede deel van How 2 talk to kids ken ik inderdaad wel ja. Mijn zusje heeft het, en ze heeft er volgens mij best wel wat handige tips uit voor haar gezin met 3 jongens.

Stiemie, ik begin me een voorstelling te maken van hoe het met Linde kletskous is :D Senna's mondje staat ook niet stil, we moeten de hele dag allerlei vragen beantwoorden en meedoen met haar spelletjes (momenteel kopen en verkopen we de hele dag ijsjes :') ). Het is best heel gezellig, maar soms is het wel fijn als ze even stil is...slaapt bijvoorbeeld :+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:20:57 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98896807
Heb net de HA gebeld want hij heeft nog steeds 40,5 graden koorts. Na 3 dagen moet het over zijn met de koorts dus ik wacht af. Ik zie me nu niet met hem op de fiets naar de arts gaan, dat vind ik zielig.
Vannacht ging wel oke. Ik heb bij hem in bed gelegen en dat vond hij duidelijk fijn. Nu slaapt hij weer dus effe tijd voor een bakkie leut.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:21:45 #4
5428 crew  miss_sly
pi_98896822
Pff, wat naar zo'n hoge koorts. Dat hij maar gauw opknapt!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:27:23 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98896927
bôh Rocka, wat naar. Nou hopelijk knapt ie snel weer op en is het weer je eigenste ondeugende Flipje...

Och en oudste van mignonne ook al niet zo happy met jeukerige uitslag...
pi_98896938
Wat zijn ze dan sneu, hè? ;( Voel je jezelf wel weer fitter, Rocka?

miss: ik weet eigenlijk niet zo goed hoe we om moeten gaan met de verlatingsangst. Ik veer maar wat mee en ga ervanuit dat het vanzelf overgaat. Hij heeft het nu even heel erg nodig om dichtbij mij/zijn vader/zijn leidsters te zijn, en ik vind het fijn dat hij die geborgenheid opzoekt en ook vindt. Op het kinderdagverblijf is het lastiger om hem die aandacht te geven, dus we halen hem op als het niet gaat. En ik pas dezelfde foefjes toe als tijdens de periode dat hij een grote baby was, dus overdag regelmatig even weggaan en hem laten zien dat we wel weer terugkomen. En ik geef hem iets meer exclusieve aandacht, want de laatste tijd deed zijn vader meer dingen met hem (en ik met Lena). Ik hoop in ieder geval dat het vandaag beter gaat op het kinderdagverblijf. Het was gister wel heel dramatisch.

En ik blijf maar zeggen hoezeer ik me verbaas over de taalontwikkeling. Er komen hier nu aan de lopende band zinnen van 3/4/5 woorden voor. Liedjes zingt hij inmiddels helemaal mee. Hoog tijd om alle coupletten van Olifantje in het bos te leren. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:34:07 #7
5428 crew  miss_sly
pi_98897075
Senna heeft ook een tijdje wat meer aan de leidsters op het kdv gehangen. Lieten we haar ook altijd achter in de armen van een leidster. Ik vond het wel erg fijn dat ze die veiligheid ook vond bij hun, aangezien we haar toch achter moesten laten. Tegenwoordig gaat het goed en rent ze naar de deur van de dreumeskamer om daar bijna trappelend te staan wachten tot ik de deur voor haar opendoen. Dan stuift ze naar binnen om de aanweizge leidster te knuffelen en de dag te beginnen O+

Ik heb nog een filmpje op facebook gezet met een gesprekje met Senna gisteren in de auto. Zo gaat het de hele dag zo'n beetje :D
pi_98897253
Rocka, wat sneu... Helemaal als hij anders nooit koorts heeft....

Ik denk steeds dat florian nog niet piraat, maar hij zegt wel dingen, alleen niet zo vaak, haha. Alleen in noodzakelijke gevallen. Lijkt zijn papa wel ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:28:13 #9
190853 RockabeIIa
pi_98901450
Zit met spoed bij de HA in een kamertje ivm besmettingsgevaar met flip te wachten. Ze weten niet wat hij heeft. Opeens enorm donkerrode uitslag op kin en wang, koorts houdt aan ondanks zetpil. Hij slaapt nu op mijn schoot...
pi_98901561
oi!
sterkte rocka ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98901562
Oh bah, wat zielig zeg! En hopelijk weten ze straks wel wat hij heeft zodat ze hem helpen kunnen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 11:33:49 #12
5428 crew  miss_sly
pi_98901664
Rocka wat rot! En zielig voor Flip :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:47:55 #13
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98902268
Rocka, wat schrikken zeg! Sterkte! :*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:55:33 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98902591
Flip en Rocka heel veel beterschap, en dat jullie maar snel weten wat er aan de hand is :*

Beterschap voor de andere niet fitte kindjes !

@ClaudiaX Dat hij achterloopt dat zien en merken we, maar soms zijn er momenten dat we hem met sprongen vooruit zien gaan.
Maar heel simpele dingen zoals oa in de handjes klappen, ja en nee schudden die doet hij echt nog niet.Dat niet lopen maak ik me ergens nog de minste zorgen om, maar ook gewoon niet echt praten, soms een duidelijke papa en of mama, maar dat is ook echt het enigste.

Wel eet hij nu zeluf, en dat gaat eigenlijk heel erg goed, alleen nog steeds niet met een bord voor zijn neus ;)
We scheppen wat op zijn lepel en laten hem zelf de lepel pakken. nu moet hij alleen nog even leren om de lepel gewoon terug te leggen ipv er mee ver mee wilt gooien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98902843
He rocks wat naar :{
sterkte met afwachten en beterschap voor je kleine flip :*
:)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:02:00 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98902888
Mignonne, hoe is het nu met jou meisje? nog steeds veel last van haar buik?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:34:14 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98904014
Ooh Rocka, niet leuk! Ik hoop dat ze snel weten wat het is :Y

Och ja, 'overheen gelezen': wat naar dat Ivan opeens zo'n last heeft van verlatingsangst! Hopelijk trekt het snel weer een beetje bij want ik kan me voorstellen dat het ook heel naar voor jullie voelt.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:36:18 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98904090
Ow en ik heb het boterham eten van Harry momenteel toch maar eens op de opa en oma manier ingevoerd en hij eet echt gewoon binnen een half uur een hele boterham weg en een halve beker melk! :o
Aan tafel zit je een half uur te worstelen en als je geluk hebt, heb je er dan een paar slokjes in en 1 hapje.
Nou ja, voorlopig dan toch maar even zo. Dan leren we het brood aan tafel leren later wel aan (hij eet 's ochtends de pap en 's avonds het warm wel gewoon aan tafel ;) )
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:46:02 #19
190853 RockabeIIa
pi_98904371
Twee ontstoken oortjes en een infectueze uitslag (oid) Dus aan de AB.
Ziet er ongeveer uit als salami, die kleur. Zal straks effe foto posten.
pi_98904545
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:36 schreef Asyniur het volgende:
Ow en ik heb het boterham eten van Harry momenteel toch maar eens op de opa en oma manier ingevoerd en hij eet echt gewoon binnen een half uur een hele boterham weg en een halve beker melk! :o
Aan tafel zit je een half uur te worstelen en als je geluk hebt, heb je er dan een paar slokjes in en 1 hapje.
Nou ja, voorlopig dan toch maar even zo. Dan leren we het brood aan tafel leren later wel aan (hij eet 's ochtends de pap en 's avonds het warm wel gewoon aan tafel ;) )
Welke manier is dat? :o Het gaat hier namelijk tegenwoordig net zo, en gisteren sneed ik alleen reepjes van het brood en liet ik d'r al rondstruinend afhappen, toen wastie zo op.

Arm Flipke.. Wel fijn dat het duidelijk is waar het aan ligt. Beterschap voor hem Rocka!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:13:30 #21
190853 RockabeIIa
pi_98905268
Hij lag dus bij de HA ook te slapen op schoot... De uitslag loopt onder de kin door naar de andere kant van zijn gezicht.

Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 13:15:04 #22
5428 crew  miss_sly
pi_98905325
Wat ziet dat er heftig uit :o dubbele oorontsteking is ook erg pijnlijk en sneu. Beterschap voor hem!
pi_98905438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:02 schreef _Bar_ het volgende:
Mignonne, hoe is het nu met jou meisje? nog steeds veel last van haar buik?
Ja eigenlijk onverandert. Het gaat wel beter sinds we in januari zijn geweest enzo maar sindsdien is er niet per se veel verandert. We wachten maar weer af en in augustus moeten we weer en gaan we weer eea bespreken.

Rocks jeumig :o :{ ik zou me het apelazerus schrikken. Dat kwam zomaar ineens opzetten? :o brrr. Beterschap voor je zielepietje hoor :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:19:36 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98905451
Rocka, jeetje zeg! Wat ziet hij eruit! :o
Nou ik hoop dat hij snel opknapt nu hij AB heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:51 schreef Morretje het volgende:

Welke manier is dat? :o Het gaat hier namelijk tegenwoordig net zo, en gisteren sneed ik alleen reepjes van het brood en liet ik d'r al rondstruinend afhappen, toen wastie zo op.
Nou dat dus! Opa en oma stoppen dus ook gewoon terwijl hij speelt brood in zijn mond. Ik wilde daar eigenlijk niet aan, maar heb het nu 2 dagen uitgeprobeerd en dan eet hij wel alles op! Zonder enig probleem. Hij wilde zelfs heel even in zijn stoel zitten ('vroeg' het uit zichzelf) en at toen 4 stukjes brood. Ik ben een beetje :o ervan...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:33:59 #25
190853 RockabeIIa
pi_98905955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja eigenlijk onverandert. Het gaat wel beter sinds we in januari zijn geweest enzo maar sindsdien is er niet per se veel verandert. We wachten maar weer af en in augustus moeten we weer en gaan we weer eea bespreken.

Rocks jeumig :o :{ ik zou me het apelazerus schrikken. Dat kwam zomaar ineens opzetten? :o brrr. Beterschap voor je zielepietje hoor :*
Ik schrok ook best wel, hoor. Had vanochtend al wel gebeld met de HA maar toen had ik dit nog niet zo gezien, alleen wat vlekjes vannacht (ook omdat zijn kamer lekker donker is). En toen ik dit eenmaal zag kreeg ik gelijk een afspraak. Nog beetje boos geworden waarom ik met een kind met ruim 40 graden koorts op de fiets die kant op moest maar daar worden ze op die praktijk niks anders van. Ze gaan er gewoon vanuit dat iedereen met jonge kinderen een auto heeft. Zei ze ook letterlijk aan de foon :') Lekker milieubewust ook...

Anyways, toen heb ik gezegd dat ik er gelijk aan kwam en dat ik niet ging afwachten en dat was blijkbaar goed en ik werd er ook binnen een half uur geholpen dus dt was fijn. Ben blij dat ik doorgepakt heb. Zowel voor hem als mezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-07-2011 13:47:33 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:35:17 #26
190853 RockabeIIa
pi_98906013
asyn, soms hebben opa's en oma's best gelijk :') Lekker spelen tijdens het eten. Mijn oudste doet het ook nog steeds en die eet niks. En ook al ligt er niks op tafel, hij vindt altijd iets waarmee hij kan lopen pieren...
pi_98906426
Rocka ziet er heftig uit zeg! Beterschap voor je ventje. :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:53:22 #28
190853 RockabeIIa
pi_98906758
Nog iets heel grappigs. Flip heeft zijn broer een paar keer mijn naam horen zeggen en nu gebruikt hij het ook telkens. Ook als doodziek muppie hoorde ik opeens vanaf zijn kamertje 'Mmm...hi sa' O+
pi_98908313
beterschap flipje :*

is soms echt idioot wat ze voorveronderstellen bij zo'n huisarts idd.
ik 'serveer' de lunch hier trouwens ook gewoon op een bordje aan tafel/in de box hoor ;) deed ik met selene al, werkt geweldig
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:33:47 #30
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98908749
Beterschap Flip, Rocka kan me voorstellen dat je dan wel schrikt ja!
pi_98909057
Poeh schrikken rocka, hopelijk slaat de ab snel aan...
Beterschap voor je kleine manneke....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_98909711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Nog iets heel grappigs. Flip heeft zijn broer een paar keer mijn naam horen zeggen en nu gebruikt hij het ook telkens. Ook als doodziek muppie hoorde ik opeens vanaf zijn kamertje 'Mmm...hi sa' O+
wat schattig :D

en dat van die auto ken ik ja :r
t'is niet altijd onwil maar er wordt wel heel makkelijk vanuit gegaan dat iedereen maar een auto heeft en op stel en sprong weg kan.
pi_98909812
En vreemd trouwens, huisartsen rijden toch ook visites? :o of doen ze dat tegenwoordig enkel nog maar voor immobiele bejaarden? Ik kan me vaag nog wel herinneren dat de huisarts ook wel eens bij ons thuis is geweest toen een van ons hoge koorts had.

aha:

quote:
Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd moet worden. Zij zal u dus vragen wat er aan de hand is.

In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Huisbezoeken dient U voor 12.00 uur aan te vragen
Aldus de website van mijn eigen huisarts.
Ergens wel logisch dat ze zich indekken tegen mensen die zich daar al te gemakkelijk vanaf maken maar toch... Het is niet alleen een kwestie van 'geen auto' maar ook dat je dus een heel ziek klein kind op de fiets moet gaan hijsen enzo...
ze zouden eigenlijk een kinder-ronde moeten rijden ofzo die huisartsen voor dit soort gevallen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:04:56 #34
190853 RockabeIIa
pi_98910293
Ik was er ook echt een beetje pissig over, hoor. Alsof ik elke keer voor Jan doedel bel of langskom. En met koorts mag je op zich rustig op de fiets of naar buiten maar hij voelde zich duidelijk meer dan ellendig. Hij viel in de wachtruimte jengelend in slaap, niks voor zo'n kleintje als Flip. Die vindt alles mooi en loopt overal mee te spelen en zo zullen de meesten wel zijn.
Maar blijkbaar moet je hier op je sterfbed liggen wil er een HA langskomen. Nou dan is het te laat hoor!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:08:21 #35
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98910448
ooo ik kom ook ff uit de lurkmodus; heeeeeel veel sterkte met je zieke mannetje Rocks! dat ziet er zeker heftig uit! ik hoop dat de koorts snel zakt en Flip zich weer beter zal voelen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:11:02 #36
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98910575
Jeumig Flip, mannetje toch wat zie jij eruit, en dan ook nog eens er bovenop een dubbele oorontsteking, heel veel beterschap :*
Rocka sterkte met de patient!!! TRek je het nog allemaal een beetje?
Enne wel raar dat je maar Moest komen, zeker omdat je hier ook al aangaf hij is anders als anders.

Hier komt de ha wel hoor, althans toen Roy net uit Gent thuis was, kwam de ha gewoon even langs om te kijken hoe het nu ging.
En als wij het niet vertrouwen om er mee over straat te gaan komt hij ook gewoon langs, alleen dat gebeurt niet op vrijdagen want dan is hij vrij en zijn vervanger doet dat niet.

Mignonne dan maar hopen dat het of verbeterd of het zelfde blijft voor jullie dochter, en dat er in augustus weer een nieuw plan aanpak ligt.
Maar blijft lastig denk ik, zien en weten dat ze er last van heeft en momenteel niet meer kunnen doen dan het geen wat jullie al doen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:18:18 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98910952
Jemig Rocka! wat een schrik, zulke uitslag. En wat debiel dat je dan je kind ook nog op de fiets moet hijsen.

Toen mijnes zo heel ziek was moest ik ook 4 keer bellen. Eerst voor een afspraak, toen voor een vroegere afspraak, toen dat de arts maar bij ons kwam (liggend vervoeren lukt mij niet) en toen de 4e keer was ie er binnen 10 minuten. Het kán dus wel.

Mijn oude huisarts stond ook wel eens onaangekondigd voor de deur. Had ik gebeld voor een afspraak, kon ik 's middags komen en kwam hij zelf al tussen de middag. O+ zulke kleintjes met koorts, daar kom ik voor langs zei ie dan. O+ ik mis m nog steeds.

maar goed, genoeg over mij :@ gauw beter worden Flip!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98911450
Nouja ik zou niet weten hoe het hier gaat, ik ben tot nu toe steeds gaan lopen, de kindjes waren gelukkig nooit dusdanig ellendig dat ik dat niet aandurfde.
En dan stond ik weer met mn rooie tomatenharses bij de assistente die vervolgens informeerde wat er gebeurd was. Niets :') ik ben hierheen gekomen op stel en sprong, met twee kinders omdat ik over 20 minuutjes wel terecht kon. :D "oh u heeft geen auto?" nee ik heb inderdaad geen auto nee. "oh... *voorzichtig* heeft u ook geen fiets dan?" die heb ik wel maar mijn baby mag nog niet mee op de fiets.
De assistentes hier zijn wel heel lief en behulpzaam op zich maar ik betwijfel of de huisarts hier langs zou komen.

Wat lief zo'n huisarts Buuf O+

Rocks heel begrijpelijk dat je pissig was.
Veel beterschap ik hoop dat hij snel opknapt van de antibiotica. T is niks leuk zo, zeker als er normaal nooit wat is.
pi_98911617
Omg Rocks! Dat is schrikken! :o
Beterschap voor Flip!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98911702
onze huisarts stond vorig jaar toen ravi thuiskwam uit het ziekenhuis voor de deur. helaas wisten wij van niks en was ravi net naar meppel op controle bij de kinderarts :') na de keizersnee moest ik maar naar het open ochtend spreekuur komen. 2 kilometer lopen, fietsen en autorijden mocht nog niet. stress gedoe was dat.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:47:40 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98912593
hmmm tja; mijn HA kwam zelfs langs toen ik zelf met 39,8 op bed lag...(dec 2009, borstontsteking). Werd niet eens gevraagd of ik in staat was om langs te komen...

En ik snap wel dat het niet het probleem van de HA is dat mensen geen vervoer hebben. Je kan natuurlijk altijd een taxi bellen of familie of een bus nemen..
(uiteindelijk is het een keuze die je zelf maakt; wel of geen auto...).
bedoel dit niet kort door de bocht; maar een HA heeft ook te maken met een spreekuur, ziekenhuisbezoeken, etc etc. En ik kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om alles te combineren...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:31:50 #42
190853 RockabeIIa
pi_98914518
*zucht* ik ga er niet eens op in.
Bedankt voor uw input.
pi_98914741
huu rocks, beterschap voor Flippie! t lijkt op een plek die mn vriend onlangs op zijn rug had!
pityriasis oid
pi_98919012
Tjeumig Rocka, dat lijkt me schrikken zeg. :o
En dat hij zo jengelend in slaap valt op je schoot met die uitslag. ;(
Hopelijk slaat de AB snel aan.
Zoen voor Flip!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:19:22 #45
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98920976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Bedankt voor uw input.
misschien moet ik er ff bijzeggen dat dit alleen puur ging om het autoverhaal? Ik doelde niet op het feit of ik het er al dan wel of niet mee eens ben dat de HA niet zelf het initiatief neemt om een kindje met zo'n hoge koorts te bezoeken?
Mijn inziens, zou de HA, puur en alleen op het verhaal afgaande, WEL op huisbezoek moeten komen, maar NIET omdat je geen auto hebt, maar gewoon omdat Flip zo ziek is.

hoe is het nu met hem?
pi_98921139
Ooow, dat ziet er echt heel sneu uit ;(
pi_98921225
Jeetje Rocka, wat een heftige plek zeg. Hoop dat het snel beter wordt. :*

Wel of geen auto hoeft echt geen keuze te zijn BJ. Er zijn meer dan genoeg mensen die zich geen auto kunnen veroorloven.

Ik had in het begin toen S geboren was ook nog geen auto (ik had er het geld niet voor). En ook niet iedereen heeft mensen om zich heen die wel even kunnen rijden. :N

Ik heb overigens wel het tegenovergestelde gelukkig meegemaakt hier. Ik moest in mijn kraambed de tweede mexicaanse griepprik nog halen en wilde dat ook gewoon gaan doen, maar de kraamverzorgster heeft toen geregeld dat de assistent wel even langskwam. Dat voelde zo geweldig. ^O^
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:30:13 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98921464
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Wel of geen auto hoeft echt geen keuze te zijn BJ. Er zijn meer dan genoeg mensen die zich geen auto kunnen veroorloven.

Ik had in het begin toen S geboren was ook nog geen auto (ik had er het geld niet voor). En ook niet iedereen heeft mensen om zich heen die wel even kunnen rijden. :N

ik zeg ook niet dat iedereen een auto MOET hebben. maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden.
En het is heel naar als je geen auto hebt omdat je je die niet kunt veroorloven, maar ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor de huisarts DE reden kan zijn om op huisbezoek te gaan.
Dat is ook alles wat ik ermee wil zeggen...

(wat ik in mijn vorige post ook al aangaf; ik vind als een kindje heel ziek is, een HA sowieso wel op huisbezoek hoort te gaan.. en gelukkig zijn er ook heel veel HA-en die dit wel doen.).
pi_98921871
Ik lees je laatste regels wel hoor BJ.

Maar toch vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).

Net zo goed als dat ik je eerder gestelde opmerking dat het een keuze is om geen auto te hebben niet prettig vond. Ik denk dat jij een behoorlijk luxe standaard hebt.
pi_98921878
Jeetje Rocka, wat schrikken. Wat moet je arme ventje zich ellendig voelen ;( Hopelijk werkt de antibiotica snel. Wat enorm belachelijk dat je met een doodziek vogeltje op de fiets moet stappen zeg. En die opmerking van de assistente :X
:*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98921918
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Maar toch vind ik vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).

Net zo goed als dat ik je eerder gestelde opmerking dat het een keuze is om geen auto te hebben niet prettig vond. Ik denk dat jij een behoorlijk luxe standaard hebt.
Dit dus.
Natuurlijk stap je op de fiets als dat kan, maar in dit geval was een huisbezoek geen luxe geweest.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:48:59 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98922293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Maar toch vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).

misschien wel; maar uhhh dan ben jij je ws niet bewust van het feit dat wij het ook een hele poos heel krap hebben gehad.. aangezien vriendlief al een jaar een uitkering had, aangezien hij werkloos thuis zat... dus ik WEET wel hoe het is, om geen luxe te hebben, en om de maand amper door te komen.. Helaas wel. (aangezien onze hypotheek gebasseerd was op 2 redelijke inkomens, en ik na Evie dr geboorte minder ben gaan werken, en dus als klap op de vuurpijl T zijn inkomen ook met meer dan 35% naar beneden ging..).
pi_98922445
Ik heb het alleen over je opmerkingen hoor. Niet over hoe jouw financiële situatie ervoor staat.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:55:55 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_98922619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb het alleen over je opmerkingen hoor. Niet over hoe jouw financiële situatie ervoor staat.
Tja, het is nooit leuk om met een ziek kind op de fiets te moeten, vaak als er geen auto is, is er ook echt wel wat te regelen. Maar soms kan dat niet en dan zou een huisarts gewoon langs moeten komen. Of het nou om een ziek kindje gaat, of om een zieke jezelf of om een zieke opa of oma. Inkomen of milieubewustheid of wat dan ook moet geen reden zijn om geen medische zorg te krijgen.

En Rocka, ik pmde je het gisteren al: we zijn misschien niet de grootste vrienden, maar als je een seintje had gegeven had je met Flip met de auto naar de huisarts gekund.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:56:04 #55
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98922630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
laat maar, het was geenzins mijn bedoeling om mensen te kwetsen of te voordelen.
en net als iedereen hier, hoop ik gewoon dat Flip zich snel beter voelt...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:56:57 #56
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98922674
keuze voor wel/geen auto heeft wel consequenties waar niet iedereen rekening mee kan houden. En ja een huisarts is niet iedereen. Ik ben van mening dat ie best langs had kunnen komen. Ik woon op 200 meter van mijn ha dus kan er heel snel zijn.

Vrienden van mij hebben ook bewust geen auto en komen helaas nauwelijks hier langs. Zij doen alles met de trein en vinden trein en bus met de kleine te veel en te lastig. Daarmee zie ik ze dus veel minder. En dat vind ik heel jammer maar het moet wel van twee kanten komen.

Rocka en anderen zonder auto. Is voor dit soort dingen een greenwheels abo een idee? ik ken het principe niet helemaal maar die vrienden hebben voor dat soort momenten wel toegang tot een auto (en een eigen kinderstoel).
pi_98922760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat iedereen een auto MOET hebben. maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden.
En het is heel naar als je geen auto hebt omdat je je die niet kunt veroorloven, maar ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor de huisarts DE reden kan zijn om op huisbezoek te gaan.
Dat is ook alles wat ik ermee wil zeggen...

(wat ik in mijn vorige post ook al aangaf; ik vind als een kindje heel ziek is, een HA sowieso wel op huisbezoek hoort te gaan.. en gelukkig zijn er ook heel veel HA-en die dit wel doen.).
nja, ze gaan soms blind op protocol af, da's een beetje het probleem denk ik. en in dat protocol gaan ze er van uit dat de patient mee kan werken. ik vond het raar dat de huisarts zomaar op de stoep stond en ik vond het raar dat ik de 6de dag na de keizersnee maar op het spreekuur moest komen voor mijn controles.

en zoals je zelf zegt; als de patient tig koorts heeft en niet echt lekker achterop de fiets kan, dan zou dat toch reden moeten zijn om te zeggen: "we doen wel een huisbezoek"
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:04:42 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98923064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef simmu het volgende:

[..]

en zoals je zelf zegt; als de patient tig koorts heeft en niet echt lekker achterop de fiets kan, dan zou dat toch reden moeten zijn om te zeggen: "we doen wel een huisbezoek"
hier ben ik het dan helemaal mee eens, ook een arts dient gezond verstand te gebruiken bij zijn keuzes en een protocol dient een richtlijn te zijn, waar je in sommige gevallen van af kunt wijken...
gelukkig ken ik ook heel veel HA-en die dit wel doen.
Net als dat er HA-en zijn die uit interesse op bezoek komen bij patienten bij ons op de IC,.. vind ik altijd heel positief.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:07:36 #59
190853 RockabeIIa
pi_98923187
In mijn geval is het niet eens een luxeprobleem maar een medisch probleem. Dus stfu ajb met die aannames e.d. Het is niet overal *O* blij blij blij, huisje boompje Beessie *O*
Ik ben hartstikke rijk, vooral aan mijn kinderen en gevoel en dat besef ik me dagelijks, vooral in mijn werk en ondanks al mijn beperkingen, heel goed. En qua geld ben ik ook geen arme sloeber mocht ook maar iemand dat denken.
Er zijn veel te veel vrouwen die alles maar normaal vinden. Ook alles wat hun vriend voor hun doet.

En verder: Wat kan mij het nou schelen of die dokter er geen tijd voor heeft. Het is zijn baan mensen beter te maken, als dat inhoudt dat ie daarvoor even langs mijn huis moet komen dan moet dat maar. Ik ben geen lui mens en ik doe alles op de fiets, vind ik zelfs fijn maar dit was vrijwel niet te doen.
En dan beginnen over het OV :') Haal ajb je kop eens uit je kont. Probeer je eens in te leven hoe dat is met een huilerig kind, en switch dan ook nog eens naar de fiets. Oktnx.
Ik heb geprobeerd iemand te charteren maar ik heb al geen groot zorgvangnet hier, laat staan iemand MET auto MET kinderzitje.

:')
damn wat een opwinding
pi_98923263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef becky27 het volgende:
keuze voor wel/geen auto heeft wel consequenties waar niet iedereen rekening mee kan houden. En ja een huisarts is niet iedereen. Ik ben van mening dat ie best langs had kunnen komen. Ik woon op 200 meter van mijn ha dus kan er heel snel zijn.

Vrienden van mij hebben ook bewust geen auto en komen helaas nauwelijks hier langs. Zij doen alles met de trein en vinden trein en bus met de kleine te veel en te lastig. Daarmee zie ik ze dus veel minder. En dat vind ik heel jammer maar het moet wel van twee kanten komen.

Rocka en anderen zonder auto. Is voor dit soort dingen een greenwheels abo een idee? ik ken het principe niet helemaal maar die vrienden hebben voor dat soort momenten wel toegang tot een auto (en een eigen kinderstoel).
nja. niet iedereen heeft de kueze. da's een beetje kort door de bocht imho. wij hebben 1 auto, met als resultaat dat ik meestal zonder auto zit. is dat dan ook opeens mijn bewuste keuze?

hell no! dat is gewoon hoe dingen lopen. als er echtecht iets is, nou, dan trek ik de buurman, ga ik naar een vriendin, loop ik, bel ik een taxi (we kunnen op rekening rijden, vorig jaar uitgezocht) of 112.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:13:39 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98923507
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
In mijn geval is het niet eens een luxeprobleem maar een medisch probleem. Dus stfu ajb met die aannames e.d. Het is niet overal *O* blij blij blij, huisje boompje Beessie *O*
Ik ben hartstikke rijk, vooral aan mijn kinderen en gevoel en dat besef ik me dagelijks, vooral in mijn werk en ondanks al mijn beperkingen, heel goed. En qua geld ben ik ook geen arme sloeber mocht ook maar iemand dat denken.
Er zijn veel te veel vrouwen die alles maar normaal vinden. Ook alles wat hun vriend voor hun doet.

En verder: Wat kan mij het nou schelen of die dokter er geen tijd voor heeft. Het is zijn baan mensen beter te maken, als dat inhoudt dat ie daarvoor even langs mijn huis moet komen dan moet dat maar. Ik ben geen lui mens en ik doe alles op de fiets, vind ik zelfs fijn maar dit was vrijwel niet te doen.
En dan beginnen over het OV :') Haal ajb je kop eens uit je kont. Probeer je eens in te leven hoe dat is met een huilerig kind, en switch dan ook nog eens naar de fiets. Oktnx.
Ik heb geprobeerd iemand te charteren maar ik heb al geen groot zorgvangnet hier, laat staan iemand MET auto MET kinderzitje.

:')
damn wat een opwinding
jeeempie; relaxxxx chilll; ik lees net dat Troel je zelfs had aangeboden te rijden?
en ik heb je verder helemaal nergens op veroordeeld, probeerde alleen de andere kant van de medaille ook te belichten, het is altijd HEEEEEL makkelijk om artsen en de medische wereld te veroordelen, maar misschien is het ook eens handig om na te denken hoe het er aan de andere kant aan toe gaat.....
en verder heb ik juist van de week nog benadrukt dat ik vind dat je het heel knap doet in je eentje met je kids... maar blijkbaar is een algemene opmerking over vervoer naar een HA (waarbij ik ook duidelijk aangeef dat IK OOK VIND DAT DE HA BIJ FLIP HAD MOETEN KOMEN KIJKEN) genoeg om volledig over de zeik te gaan..

*zucht zelf ook maar eens*
pi_98923540
Rocka :D. *O* O+ :*

Hoe gaat het nu met hem? Zie je al verbetering?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:15:23 #63
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98923599
Rocka, wat een schrik! Ik hoop dat je mooie flipje snel weer beter is. :*

Ik heb begrip voor beide standpunten in de discussie maar discussies als deze, waarin ook meteen op de man gespeeld wordt, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een beetje klaar ben met dit topic. -O-
A grand adventure has begun.
pi_98923704
chill dames :*

toe ;( lief zijn!

ik begin; ravi durft nu met plezier aan mijn vingers te lopen :) 1 vinger van mij per handje en hij wandelt de hele kamr rond :) nu en dan laat hij los en staat hij los en trots te kijken :) mijn wurmpie wordt groot! ik heb er echt een beetje moeite mee.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:17:59 #65
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98923711
En wat ik hierbij ff kwijt moet; Rocka; ik oordeel verder helemaal nergens over jouw thuissituatie; maar jouw eigen reactie op mijn situatie is wel lekker kort door de bocht vind je niet??
je hebt helemaal geen enkel idee wat er in mijn leven speelt en hoezo; blij blij blij huisje boompje beessie...?
(je weet echt helemaal NIETS van mij blijkbaar... zo happy happy happy is het om mij heen echt allemaal niet... dus houd aub zelf je verstand er ook ff bij voordat je wat roept)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:18:42 #66
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98923744
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:09 schreef simmu het volgende:

[..]

nja. niet iedereen heeft de kueze. da's een beetje kort door de bocht imho. wij hebben 1 auto, met als resultaat dat ik meestal zonder auto zit. is dat dan ook opeens mijn bewuste keuze?

hell no! dat is gewoon hoe dingen lopen. als er echtecht iets is, nou, dan trek ik de buurman, ga ik naar een vriendin, loop ik, bel ik een taxi (we kunnen op rekening rijden, vorig jaar uitgezocht) of 112.
Begrijp niet helemaal waarom je mijn post quote in je reactie.
Die vrienden rijden heel bewust geen auto uit milieuvriendelijke overwegingen. Wij hebben ook 1 auto, en dat vind ik meer dan zat. Er is vaak voor veel dingen een oplossing te vinden. Hetzij de moeder met kind naar huisarts hetzij andersom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef Keshet het volgende:

Ik heb begrip voor beide standpunten in de discussie maar discussies als deze, waarin ook meteen op de man gespeeld wordt, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een beetje klaar ben met dit topic. -O-
Ik schrijf nog niet zo heel lang mee maar ik deel je gevoel wel een beetje. Je kan/mag niet een kritische noot hebben zonder dat dat van veel kanten beoordeeld wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegen houdt hier te reageren.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:24:20 #67
265732 Keshet
pi_98923976
Rocka, Beessie, jullie reageren alletwee vrij fel op dit moment. Logisch ook, jullie worden beide geraakt in dingen die jullie erg lief zijn.
De nuchtere buitenstaander in deze discussie (Ikke! Ikke!) leest dat jullie beide hetzelfde bedoelen maar het even niet op elkaar over kunnen brengen.
Misschien is het een idee om de discussie af te kappen of ergens anders te voeren?

Ravi! Way to go! Wat wordt 'ie dan groot ineens he!

Dat los staan kan Emma niet, die is daar veel te bewegelijk voor. We zitten nog steeds op 5 stapjes los; die vijf stapjes heeft ze namelijk nodig om van de 1e naar de 10e versnelling te gaan! Die muppet probeert gewoon te rennen. _O- Nah ja, dat lukt dus niet zo goed.

Asy, wat fijn dat Harry beter eet nu! Opa's en oma's hebben er soms best kijk op he. ;) En toch is het lastig vind ik, om te ontdekken dat de manier van een ander soms beter is.

Emma nomt tegenwoordig na haar ochtendfles een droge boterham, (maisbrood want iets anders blieft de koningin niet) weg. In de box, zo uit het vuistje. In stukjes hoeft ze 'm niet, blegh! :{w
Als ik haar aan tafel zet met diezelfde boterham smijt ze 'm meteen op de grond. Joh, dan maar zo. Boxkleed even stofzuigen en 't is weer netjes. :D
pi_98924156
quote:

Heel eerlijk keshet, ik vind zulke opmerkingen nog storender dan de bevlogenheid waarmee gediscussieerd wordt.

BJ, ik snap wel dat jij nu gepikeerd bent. Dat was in elk geval mijn bedoeling verder niet. :* . Het was ook niet mijn bedoeling om te zeggen dat jij te luxe leeft. Ik weet niks van hoe jij leeft of moet leven en wilde ook niet suggereren dat ik dat wel zou weten. Ik wilde enkel duidelijk maken dat je opmerkingen in mijn beleving vanuit een luxe standaard (als in referentiekader) gemaakt waren en wat mij betreft niet heel reëel.

Ik heb in elk geval ook met een baby geen auto gehad en dat was geen keuze, ik had er het geld niet voor (en ik voelde me ook geen arme sloeber, voelde me stinkend rijk met mijn pasgeboren uk en het leven zoals ik dat had en heb). Ik deed alles lopend, met de fiets, bus en trein (ook mèt baby), maar heb ook een paar penibele situaties meegmaakt. Dat je midden in de nacht naar de hap moet, er over een half uur moet zijn met je baby en voelt dat er op dat moment geen hulp voor handen is. Dat je toch maar met een ernstig zieke baby op de fiets ernaartoe fietst, de tranen in je keel (bij mij is toen niet opgekomen te vragen of er misschien een arts langs zou willen komen) en doortrappen. En echt, hoe lief zo'n aanbod van Troel ook is (ik ben blij dat er mensen zijn die dat aanbieden!), ik zou er niet op ingegaan zijn, omdat ik me bezwaard zou voelen/ diegene niet ken/....

Ik vind dat één van de meest jammere dingen aan het leven. Mensen die altijd riepen 'ik ben er voor je' die zijn er niet. Mijn ouders zijn er altijd voor me, ook al is dat dan op grote afstand. Mijn broertje is er altijd voor me. En een heel enkele vriendin. En misschien wel mijn buurvrouwen, maar dat heb ik gelukkig nog nooit hoeven testen.

Maar sinds ik dat laatste zo helder heb voor mezelf, voel ik me gelukkiger en stabieler dan ooit eigenlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 20:29:23 #69
43556 miss_dynastie
pi_98924199
quote:
Volgens mij moet je greenwheels van tevoren reserveren en dat is denk ik geen optie in dit soort noodgevallen.

Erg rot, rocka, dat je met ziek kind op de fiets moest. Hopelijk gaat het alweer wat beter met Flip?
pi_98924310
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:18 schreef becky27 het volgende:

[..]

Begrijp niet helemaal waarom je mijn post quote in je reactie.
Die vrienden rijden heel bewust geen auto uit milieuvriendelijke overwegingen. Wij hebben ook 1 auto, en dat vind ik meer dan zat. Er is vaak voor veel dingen een oplossing te vinden. Hetzij de moeder met kind naar huisarts hetzij andersom.

[..]

Ik schrijf nog niet zo heel lang mee maar ik deel je gevoel wel een beetje. Je kan/mag niet een kritische noot hebben zonder dat dat van veel kanten beoordeeld wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegen houdt hier te reageren.
ik quotte jouw post omdat ik dacht wat ik postte toen ik jouw post las :*
had verder weinig te maken met je post, enkel met wat ik dacht. meeen, ik krijg mezelf maar niet goed uitgedrukt ;( ik reageerde niet zozeer op jouw post, als op de sfeer die er ff hing hier!

en ja. lange tenen al around hier ;) mijnes incluus soms. daar moet je jezelf niet door tegen laten houden :* post gewoon lekker zoveel je wilt. dit is een forum. we hebben allemaal evenveel "recht" om te posten! en als je sommige dingen niet tof vindt, staat het je helemaal vrij om ze straal te negeren ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:33:52 #71
190853 RockabeIIa
pi_98924404
Keshet, ik was er gelijk al klaar mee ;) wilde alleen wat dingen rechtzetten. Van aannames houd ik nl niet.

Troel mij een aanbod gedaan? Waar?

Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugd :') fel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
pi_98924462
ravi durft echt niet echt los te stappen he keshet! maar staan wel :)
we zouden echt een beetje moeten middelen tussen die 2!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:37:17 #73
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98924559
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

BJ, ik snap wel dat jij nu gepikeerd bent. Dat was in elk geval mijn bedoeling verder niet. :* . Het was ook niet mijn bedoeling om te zeggen dat jij te luxe leeft. Ik weet niks van hoe jij leeft of moet leven en wilde ook niet suggereren dat ik dat wel zou weten. Ik wilde enkel duidelijk maken dat je opmerkingen in mijn beleving vanuit een luxe standaard (als in referentiekader) gemaakt waren en wat mij betreft niet heel reëel.

Maar sinds ik dat laatste zo helder heb voor mezelf, voel ik me gelukkiger en stabieler dan ooit eigenlijk.
en ik vind het oprecht heel erg fijn voor je dat je je zo voelt....

het schoot mij vooral in het verkeerde keelgat dat mensen blijkbaar denken dat ik alles mooi voor mekaar heb, en een makkelijk leventje heb.
Misschien lijkt dat voor een buitenstaander zo, en ik mag ook niet klagen over bepaalde dingen, maar ook ik moet hard knokken voor de dingen die ik bereik/ bereikt heb. Hoop dat dat inmiddels duidelijk is....
en het gras lijkt altijd groener bij de buren....
(totdat je de buren beter leert kennen....).

en tja; ik zie juist veel lief en leed (tja, op een IC maak je veel mee) en ben me wel degelijk bewust dat je gezegend mag zijn met heel veel dingen.

Rocka; je mag me ook PMen hoor; maar ik zou graag van je horen welke aannamen ik blijkbaar heb gedaan?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:37:55 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_98924592
Gisteren, in je PM box. Om 16:35.

Maarja, daar heb je nu niets meer aan. En het gaat je zeker niet minder goed voelen als je weet dat ik met een kwartiertje met auto met kinderzitjes bij je had kunnen wezen. Sorry.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_98924625
Ik heb dat dus eigenlijk helemaal niet hè, dat ik het gras bij de buren groener vind lijken. :o
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:41:14 #76
190853 RockabeIIa
pi_98924730
Troel, ik heb dat gelezen maar dat was me helemaal niet duidelijk. Dacht dat dat om oppas ging. Er staat niks over vervoer oid, hoor.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:24 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98924780
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:

Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugd :') fel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
En daar ben ik oprecht blij om...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:47 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_98924806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Troel, ik heb dat gelezen maar dat was me helemaal niet duidelijk. Dacht dat dat om oppas ging. Er staat niks over vervoer oid, hoor.
Dat klopt, maar ik dacht dat je wel wist dat ik een auto had met kinderstoeltjes :)
Nouja, voor een volgende keer die hopelijk niet nodig is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:49 #79
265732 Keshet
pi_98924809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Heel eerlijk keshet, ik vind zulke opmerkingen nog storender dan de bevlogenheid waarmee gediscussieerd wordt.
Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.

Als ik dan toch bezig ben:
Ik erger me kapot aan het in mijn beleving hoge geitenwollensokkengehalte in dit topic, aan het feit dat élke poging tot discussie uitmondt in in mijn ogen onzinnige welles/nietes discussies, in mensen die gepikeerd raken om de kleinste dingen tijdens zo'n discussie, aan het feit dat mensen zich niet meer vrij voelen om te posten, etc.

Dus ja, ik ben er een beetje klaar mee.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:43:17 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_98924825
quote:

oja....dat was het waarom ik hier zo weinig meer kom...ik sluip er dus ook maar weer uit ook.
edit: en dit was dus getikt voor de laatste post van keshet, waar ik me ook eigenlijk alleen maar bij kan aansluiten. En weet je als je dan toch een reden moet hebben: gooi het maar op mijn hormonen, dat mag kennelijk :')

Rocka, beterschap met Flip, ziet er akelig uit. Houd em goed in de gaten he :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98925015
even voor de duidelijkheid: niemand heeft het altijd makkelijk. daarin zijn we allemaal gelijk. ik weet niet goed hoe het uit te drukken ;(

we hebben het allemaal wel eens moeilijk, dan is het toch fijn als je hier een beetje steun hebt. ipv dat je afgerekend wordt op alle dingen die je mogelijk zou had kunnen doen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:50:05 #82
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98925102
-knip- Nevermind, #mosterdnademaaltijd en such.

Hoi, ik ben er weer :W

Rocks, wat een naar gezicht zeg, je arme Flip.. Beterschap voor hem een een dikke :* voor jou voor alle zorgen en het fietsen!

Morgen lees ik weer bij heur :*
3!
pi_98925186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:42 schreef Keshet het volgende:

[..]

Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.

Als ik dan toch bezig ben:
Ik erger me kapot aan het in mijn beleving hoge geitenwollensokkengehalte in dit topic, aan het feit dat élke poging tot discussie uitmondt in in mijn ogen onzinnige welles/nietes discussies, in mensen die gepikeerd raken om de kleinste dingen tijdens zo'n discussie, aan het feit dat mensen zich niet meer vrij voelen om te posten, etc.

Dus ja, ik ben er een beetje klaar mee.
Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag. :* (stuur me desnoods een pm)

Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 20:52:55 #84
5428 crew  miss_sly
pi_98925189
Fijn Rocka dat de koorts al wat gezakt is. Hij heeft in ieder geval temperament genoeg als hij zelfs nu zo tegen de AB vecht, menneke O+
pi_98925277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag. :* (stuur me desnoods een pm)

Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.

ik denk niet dat het tegen jou persoonlijk bedoeld is. meer de sfeer hier ;(
correct me if i'm wrong :@
pi_98925350
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.

En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.

[ Bericht 34% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-07-2011 21:04:14 ]
pi_98925628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.

nja, daar vel ik geen oordeel over ;) ik denk wel dat die ergens vandaan komen ;(
pi_98925673
Ik moet Groof gelijk geven. Ik vind dat algemene opmerkingen over de sfeer een grotere negatieve stempel drukken dan de losse, individuele, persoonlijke discussies en irritaties an sich.

Ik vind het ook altijd lastig om algemene kritiek over de sfeer juist te interpreteren. Vraag me dan ook altijd af of en in hoeverre ik me aangesproken moet voelen. Zo ja, dan hoor ik het liever persoonlijk, want alleen dan kan ik me verdedigen.

Hoor ik bijvoorbeeld bij de geitenwollensokkenclan? Wat versta je daar eigenlijk onder, Keshet? Ben ik veroordelend, voel ik me snel aangevallen? Roept u maar hoor, ik kom er wel overheen. :+
pi_98925688
quote:

En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.

ook nu stel ik nog steeds: je hebt een zeker een punt, maar wat "zij" zeggen komt wel degelijk ergens vandaan!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:06:32 #90
190853 RockabeIIa
pi_98925702
Ik zie hier zelden een discussie. Ik stoor me ook nergens aan maar goed ik hou ook wel van dingen rechtstreeks krijgen of gezegd te hebben.
En soms post ik tijden niet, en dan weer wel. Je haakt toch aan op dingen die je op dat moment interesseren. Andere dingen lees ik zo overheen.
pi_98925747
quote:

Mooi gezegd! Zo ervaar ik het ook. :)

Oh, en by the way. Ik hou van discussie. Dat ik het niet eens ben met iemand wil absoluut niet zeggen dat ik die persoon niet niet mag. Sterker nog, ik hou wel van felle mensen. O+
pi_98925821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet Groof gelijk geven. Ik vind dat algemene opmerkingen over de sfeer een grotere negatieve stempel drukken dan de losse, individuele, persoonlijke discussies en irritaties an sich.

Ik vind het ook altijd lastig om algemene kritiek over de sfeer juist te interpreteren. Vraag me dan ook altijd af of en in hoeverre ik me aangesproken moet voelen. Zo ja, dan hoor ik het liever persoonlijk, want alleen dan kan ik me verdedigen.

Hoor ik bijvoorbeeld bij de geitenwollensokkenclan? Wat versta je daar eigenlijk onder, Keshet? Ben ik veroordelend, voel ik me snel aangevallen? Roept u maar hoor, ik kom er wel overheen. :+
lieverd, ik vind je een schat van een meid hier. ik kan prima met je overweg.

maar je bent ook degene toen iemand klaagde over dat de discussies zo op de man gaan zei: "nou, dat vind ik niet. de discussie gaat niet op de man. jij trekt het je allemaal gewoon teveel aan. je doet veel te negatief. je begrijpt het niet"

en daarna was je boos omdat de discusie beeindigd werd
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:10:42 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98925889
Het blijft gewoon lastig, op 'schrift' dingen interpreteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Bedankt voor uw input.
En dit vind ik dan echt een dooddoener..... laat dan maar denk ik.

Ik vind het super hier te lezen en te schrijven maar door een, zoals ik het zie, verkeerde interpretatie slaat deze stemming om.
pi_98925911
Zullen we 'm ff verhuizen naar FB, Simmu? Dan quote ik je daar even.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:11:40 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98925930
quote:
Wij hebben greenwheels. Er staan er hier genoeg in de buurt zodat je altijd weet dat er wel eentje vrij is. We hebben 'm al een paar keer gebruikt voor de HAP. Reserveren kan online en dan heb je 'm als ie vrij is over een kwartier. Auto is hier trouwens ook niet echt mogelijk. Niet financieel gezien, maar vooral omdat er een wachtrij van zo'n 12 jaar is voor een vergunning :') Op de wachtlijst voor de vergunning kan pas als je een auto hebt. Tot je de vergunning hebt, betaal je 4 euro per uur en dan van 9 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts. :X Een auto is hier dus niet echt een keuze.

Overigens zou ik hier midden in de stad een taxi bellen in geval van geen greenwheels beschikbaar ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:13:25 #96
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98926007
Maar Rocka ik zou me ook lam schrikken als ik zo'n vlek op mijn kind zou aantreffen :o Hoe gaat het nou met flip? Voelt hij zich al wat beter?
pi_98926348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Keshet, ik was er gelijk al klaar mee ;) wilde alleen wat dingen rechtzetten. Van aannames houd ik nl niet.

Troel mij een aanbod gedaan? Waar?

Ik ben zo 3 dagen ondergespuugd geweest toen Thomas AB moest krijgen. De ene keer ging het goed, dus de tweede keer denk je er niet bij na dat het zou kunnen mislopen. 3e en 4e keer goed, 5e keer weer om zeep en zomaar verder... :')

En ik ben zo blij dat het weekend is. Ik heb Thomas letterlijk (en zonder overdrijven) 60u na elkaar niet gezien (behalve dat ik elke ochtend en avond eens boven zijn bedje ben gaan hangen) en dan heb ik vanochtend de volle 20 minuten van hem kunnen genieten tijdens het aankleden en eten geven en vanavond zijn we van het werk thuisgekomen met een in slaap gevallen Thomas in de auto en hebben we hem dus opnieuw zo in zijn bed moeten steken. Sinds dinsdagavond hebben we dus 10 minuten quality time gehad tijdens het drinken van zijn fles en wat spelen tijdens het aankleden -O- Nog een weekje werken en dan is het vakantie tot 16 augustus *O* Vooruitzicht op betere tijden dus, want echt genieten is het nu eventjes niet. Nog een geluk dat P. wel veel tijd had voor hem. Anders is het helemaal sneu.
pi_98926596
Stiemie :o boh! je bent goedkoper uit als je je eigen metro koopt op die manier :')

Ahw Leo wat naar voor je. Lekker veel knuffelen met de kleine man dit weekend O+ O+

Rocks fijn dat de koorts gezakt is, wat klinkt dat sneu zeg dat spugen. Ik hoop van harte dat hij zich morgen heel veel beter voelt. :*

Mn liefste grote kind is zo leuk O+ ze gaat steeds meer babbelen en ze krijgt grapjes :D en streken }:| en ze komt hele verhalen vertellen en soms wil ze gewoon alleen even knuffelen. Ze is dikke vriendjes met het buurjongetje (hoewel die in zijn baldadige sloopfase is maar dat deert haar niet :') ) en ze kan zo lekker buiten dreutelen. *;
En ze heeft een nieuw favo boek, 'van top tot teen' van eric carle. Hij lag al een tijdje in de kast, ze had hem van oma gekregen geloof ik :@ maar het is een regelrechte hit hier, graag 20 keer achter elkaar voorlezen en actief meedoen. Het mooiste is dat jongste er vervolgens om in een lachstuip ligt en daar moet oudste dan weer om lachen :D <3
pi_98926630
Oh ja, hier kwam ik eigenlijk voor!

quote:
Snoepen verkleint kans op overgewicht

BAARN - Het strookt misschien niet met de boodschap die veel voedingswetenschappers verkondigen, maar het eten van snoep zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je kind slank blijft. Snoepende kinderen hebben namelijk een beduidend kleinere kans op overgewicht.
Je raadt dit aan68%Je raadt dit af32%
40 keer gedeeld

Dit blijkt uit een onderzoek aan de Louisiane State University. De onderzoekers bestudeerden meer dan 11.000 kinderen tussen de twee en achttien jaar in de periode van 1999 tot 2004. De resultaten van dit onderzoek lieten zien dat kinderen die snoep aten 22 procent minder kans hadden op overgewicht dan hun leeftijdsgenootjes die geen zoetigheid kregen. Bij adolescenten was dit verschil zelfs 26 procent.

Daarnaast werd bij alle snoepende kinderen een lager niveau van het C-reactief proteïne aangetroffen. Hogere niveaus van dit eiwit staan in verband met een verhoogd risico op hartaandoeningen en andere chronische ziekten.

Discipline
Volgens de onderzoekers ontwikkelen kinderen die snoep eten van jongs af aan, in verantwoorde porties, een bepaalde mate van discipline. Vooral als kinderen snoep verbinden aan speciale gelegenheden zijn ze meer bewust van hun eetgewoonten en ook beter in staat om een balans te vinden in hun calorie-inname.

"De resultaten van het onderzoek laten zien dat kinderen en adolescenten die snoep consumeren minder kans hebben op het ontwikkelen van overgewicht of obesitas. Dit onderzoek is echter geen uitnodiging tot overmatige inname van zoetigheid.", vertelt hoofdonderzoeker Carol O'Neil. "Het is niet de bedoeling dat snoep een hoofdrol gaat spelen in het voedingspatroon. Het is een traktatie, waar kinderen in mate van moeten genieten."
http://lifestyle.nl.msn.c(...)-kans-op-overgewicht
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 21:32:58 #100
5428 crew  miss_sly
pi_98926839
Ik had het ook gelezen, Ssserpente. Vind het wel een interessant uitgangspunt. Ik hoop dat het zo zal werken, want dat is zoals wij van plan zijn met snoepjes om te gaan :)
pi_98926906
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het ook gelezen, Ssserpente. Vind het wel een interessant uitgangspunt. Ik hoop dat het zo zal werken, want dat is zoals wij van plan zijn met snoepjes om te gaan :)
Wij ook. Ik vind alleen de kop nogal misleidend. Bovendien is het bericht alles behalve oprolbaar, want pas in de laatste alinea wordt verteld dat het gaat om een beperkte snoepinname.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:35:02 #102
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98926926
ik had hem ook gelezen Ssserpente; zeker heel boeiend.... :Y
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 21:37:03 #103
5428 crew  miss_sly
pi_98927025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:34 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Wij ook. Ik vind alleen de kop nogal misleidend. Bovendien is het bericht alles behalve oprolbaar, want pas in de laatste alinea wordt verteld dat het gaat om een beperkte snoepinname.
De kop is sowieso misleidend inderdaad, maar zo trek je lezers. Jammer alleen dat niet iedereen goed zal lezen.

Ik vind het ook een lastige, want het is in essentie ook zoals ik ben opgevoed: in het weekend kregen we iets lekkers, we hadden vaak een koekje bij de thee, maar we hadden echt niet zomaar iedere dag te pas en te onpas snoep. Toch heb ik overgewicht en een niet al te gezonde ( :') ) verhouding met snoep.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:45:17 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98927455
Ja zoals in het bericht over snoepen proberen wij het ook te doen. Ben benieuwd of het echt werkt :)

O ja natuurlijk is die wachttijd voor een vergunning niet overal zo lang hoor in de hoofdstad, maar wij hebben het geluk in een eco-wijk te wonen en daarvoor is een apart vergunningsgebied ingesteld
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:47:54 #105
265732 Keshet
pi_98927576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Waarom? Wil je me nou echt gaan vertellen dat jij anders gaat posten omdat ik me aan bijvoorbeeld jouw posts zou storen?

Dat vind ik nou geitenwollensokkengebeuren. :@ :D

De frustratie vanuit mijn kant komt puur doordat er vaak vanuit 1 waarheid gedacht wordt, die van de poster. Een andere gedachtegang wordt dan meteen als fout gezien.

Een voorbeeld? (ik pik jou er nu dus even uit omdat je er specifiek om vraagt)
'Ik wilde enkel duidelijk maken dat je opmerkingen in mijn beleving vanuit een luxe standaard (als in referentiekader) gemaakt waren en wat mij betreft niet heel reëel.'

Anyways, ik ben direct en kan erg slecht tegen eromheen zemelen. Dat gebeurt volgens mij hier heel vaak, men praat elkaar vaak naar de mond.
Als mijn posts iemand niet aanstaan hoor ik dat ook graag.

En even voor de duidelijkheid: Het gaat me echt niet om 1 of 2 mensen of posts in het bijzonder, maar om het gehele topic. Er blijven steeds meer mensen weg, waarschijnlijk ben ik er daar 1 van. En dat vind ik oprecht jammer!

en WTF is er met dat lettertype hier aan de hand zeg! 8)7

Rocka, als je nog meeleest, zou je mij uit het lijstje willen halen? :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 01-07-2011 21:53:26 ]
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 21:48:03 #106
5428 crew  miss_sly
pi_98927585
Bij ons in de wijk kun je inderdaad nog direct je vergunning afhalen, zelfs in sommige delen van onze wijk twee vergunningen per adres. Ik ben wel blij met onze auto, maar vooral omdat we daarmee naar de familie verder weg kunnen. Als we dat altijd met OV zouden moeten doen, zouden we ze minder zien. Maar dat wil dus wel zeggen dat we voor geval van nood zoals naar de ha of hap ofzo een auto ter beschikking hebben.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:50:59 #107
190853 RockabeIIa
pi_98927730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:47 schreef Keshet het volgende:

Rocka, als je nog meeleest, zou je mij uit het lijstje willen halen? :*
Uhm, als ik nu nee zeg dan? ;)
Ik zie het trouwens niet zoals jij. Als ik het ergens niet mee eens ben dan laat ik dat best wel weten en ik zie dat toch wel meerdere mensen hier doen.
pi_98927854
Maar de mensen blijven volgens mij niet weg door discussies, maar door de kritiek op de discussies. Zo heb ik het althans begrepen. En jij hoort (nu) bij de mensen die daar kritiek op levert.

En ja, waarom zou ik er niks mee doen? Ik ben hier medeposter en voel me medeverantwoordelijk voor de sfeer. Ik neem aan dat je vond dat ik in mijn eerste reactie op BJ te weinig liet merken dat het mijn interpretatie/beleving van haar woorden was? Ik heb juist geleerd dat je juist altijd vanuit je eigen ik moet discussiëren, omdat je anders waarheden suggereert. En inderdaad, er is niet één waarheid.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:54:19 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98927911
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:24 schreef Keshet het volgende:
Asy, wat fijn dat Harry beter eet nu! Opa's en oma's hebben er soms best kijk op he. ;) En toch is het lastig vind ik, om te ontdekken dat de manier van een ander soms beter is.

Nou ik quote even jou maar het had ook een ander kunnen zijn opa en oma kunnen er dus echt niet tegen als Harry niet goed eet. Bijv ook met avondeten. Als hij eens een keer wat minder eet, dan proberen zij er toch weer hapjes in te proppen (die hij uitspuugt). In hun hoofd zit bijv ook dat hij yoghurt móet eten (dat is nog een overblijfsel vanuit de tijd dat we koemelkprodukten gingen introduceren naast de bv). Als ik hem een keer eerder kom halen, dan is opa meteen in de stress want 'Harry heeft zijn yoghurt nog niet gehad'. En toen kwamen ze er per toeval achter dat hij al rondrennende beter eet...
Vooral omdat hij na een paar minuten gaat roepen en wurmen in de kinderstoel en opa en oma geen nee kunnen zeggen tegen hem (en hem dan zijn zin geven).

Maar verder zijn het wel heul lieve mensen hoor ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Asyniur op 01-07-2011 22:05:54 ]
pi_98928110
En dat ik met een geitenwollensok geassocieerd word is voor mij absolute reden om weg te blijven. :{w

:P
pi_98928168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dat ik met een geitenwollensok geassocieerd word is voor mij absolute reden om weg te blijven. :{w

en met dwarsfluiten en naakkatten!

grapje, sorry :@ :+
pi_98928179
keshet :*

ik weet alweer niet zo goed me uit te drukken.

laat je niet kisten! het is een kostbaar goed andermans mening te horen. de keerzijde ervan is dat mensen niet altijd begrijpen wat bedoeld wordt
pi_98928240
Wat zijn naakkatten??? :o
pi_98928293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat zijn naakkatten??? :o
oh kut

eh

Antilliaanse naaktkatten?

je weet toch :7
pi_98928301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar de mensen blijven volgens mij niet weg door discussies, maar door de kritiek op de discussies. Zo heb ik het althans begrepen. En jij hoort (nu) bij de mensen die daar kritiek op levert.

En ja, waarom zou ik er niks mee doen? Ik ben hier medeposter en voel me medeverantwoordelijk voor de sfeer. Ik neem aan dat je vond dat ik in mijn eerste reactie op BJ te weinig liet merken dat het mijn interpretatie/beleving van haar woorden was? Ik heb juist geleerd dat je juist altijd vanuit je eigen ik moet discussiëren, omdat je anders waarheden suggereert. En inderdaad, er is niet één waarheid.
nja. ik voel me iig wel geremd in mijn reacties. "oh, bah, dit is een issue, laat ik er maar nik s over zeggen"
pi_98928348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh kut

eh

Antilliaanse naaktkatten?

je weet toch :7
Je bedoelt naaldhakken :7 .
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:07:21 #117
190853 RockabeIIa
pi_98928559
Ik voel me nergens in geremd. Als iets poep is in mijn ogen vind ik het poep. Waarom zou ik dat niet mogen benoemen ook al vindt iemand anders het waardevol om de tuin mee te bemesten?

:?
pi_98928700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:00 schreef simmu het volgende:
keshet :*

ik weet alweer niet zo goed me uit te drukken.

laat je niet kisten! het is een kostbaar goed andermans mening te horen. de keerzijde ervan is dat mensen niet altijd begrijpen wat bedoeld wordt
Dat!

En Keshet, het geeft toch helemaal niet dat Groof aangeeft het niet reëel te vinden? Ze is daarmee juist erg concreet in dr mening en ze zegt waar het op staat. Dat vind je toch juist prettig?
En doordat ze het zo dicht bij zichzelf houdt ('ik vind') brengt ze het niet als waarheid maar als haar persoonlijke mening. Moet kunnen, toch?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:12:18 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98928806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik voel me nergens in geremd. Als iets poep is in mijn ogen vind ik het poep. Waarom zou ik dat niet mogen benoemen ook al vindt iemand anders het waardevol om de tuin mee te bemesten?

:?
:+

en pfff een discussie over onze discussie...
en ik vind het ook wel prettig om andermans mening of interpretatie te horen. We zullen het nooit met zijn allen eens zijn over alles, maar soms is het wel goed om even weer de ogen geopend te krijgen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:14:35 #120
265732 Keshet
pi_98928939
Ik blijf niet weg om de discussie maar om de manier waarop de discussie gevoerd wordt.

Er is niemand, echt waar, die ik liever niet zie posten. Ik vind ieders mening interessant en vooral ieders kind.
Het is voor mij echt de manier waarop discussies gevoerd worden. Op mij komt het vaak over alsof er een waardeoordel geveld wordt en dat vind ik naar. Alsof een manier die niet van jou is niet goed is.

Ik voel me regelmatig geremd in het posten in ieder geval.
En dat is gedeeltelijk mijn probleem; ik zou het me ook gewoon niet zo aan moeten trekken.
pi_98928941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef simmu het volgende:

[..]

nja. ik voel me iig wel geremd in mijn reacties. "oh, bah, dit is een issue, laat ik er maar nik s over zeggen"
Echt? Ik voel me ook totaal niet geremd. Maar ik verwacht dan ook niet dat anderen zich gekwetst voelen omdat ik een andere mening heb.

Ik ben zo bescheiden. :P
pi_98929030
Stel valse secreten hier O+
Neem een bonbonnetje c_/

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat!

En Keshet, het geeft toch helemaal niet dat Groof aangeeft het niet reëel te vinden? Ze is daarmee juist erg concreet in dr mening en ze zegt waar het op staat. Dat vind je toch juist prettig?
En doordat ze het zo dicht bij zichzelf houdt ('ik vind') brengt ze het niet als waarheid maar als haar persoonlijke mening. Moet kunnen, toch?
Ja, je kan nog zo leuk 'ik vind' als disclaimer gebruiken. Maar als je dan in feite zegt dat je iemand een naïef verwend nest vindt (in andere bewoordingen) dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:16:48 #123
265732 Keshet
pi_98929042
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:09 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat!

Nou ja, daar ben IK het dus niet mee eens. :D Op die manier kun je alles wel zeggen als je het maar in de ik-vorm gooit. Dat werkt ook niet altijd goed he. :D
pi_98929148
Dat laatste is denk ik echt de kern van het probleem, Keshet. Ik denk dat mensen zich veel te snel aangesproken voelen terwijl dat vaak helemaal niet nodig is.

Daardoor gaan er dingen knagen.
pi_98929172
Ja das waar :o , Keshet.

Nou weet je, ik kan ook best wel rechtlijnig zijn in dingen hoor. Zeker nu ik aan het afstuderen ben (stress, prikkelbaar, etc). Maar straks als ik terugkom van een maandje tropen ben ik absoluut ZEN en ga ik geen nare toontjes meer zetten. :s) ^O^ .

Zo, nu ga ik nog even verder met een klote schildpadje in LOGO; stom vak!.
pi_98929355
Ik laat de discussie even voor wat het is, sorry. Ik weet ook even niet wat ik ervan vind.. (niet qua mening maar ben te moe om er echt goed een mening over te kunnen vormen, klinkt misschien wat mutsig).

Ik vind het wel jammer dat mensen zich geremd voelen, zouden we niet moeten doen. Maar dat heb ik al vaker gezegd. Vind het prettig met verschillende mensen en meningen hier te praten. Het geeft me vaak inzichten waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben en het werkt ook vaak oogopenend. ik lees ieders bijdrage altijd erg graag.

Maarrr... waar ik voor kwam. Jeetje Rocka die uitslag :o Je zielige menneke, zo op je schoot slapend ;(
Hopelijk krijg je de AB een beetje naar binnen geschoven de komende dagen en knapt hij snel weer op.

En... Mijn lieve dreumes geeft aan wanneer ze gaat poepen :D Dan roept ze 'bah bah' trekt aan haar broek en trekt haar poepgezicht :') (ze poept 2 a 3x per dag). Ik heb het potje dus maar tevoorschijn gehaald, en het haar uitgelegd maar ze vind het vooralsnog heel stom.
Maar toen gingen we toenstraks douchen en toen ging ze zelfs aangeven dat ze ging plassen :o Toen was ik nog verbaasder, dat ze dat allemaal zo al doorheeft. Ik heb me dus nog geen 1x met dat hele zindelijkheids gebeuren bezig gehouden dus weet ook niet helemaal wat ik er nu mee aan moet. Dus tips hoor ik graag en ik ga maar eens braaf erover lezen denk ik.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98929441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef Keshet het volgende:

[..]

Nou ja, daar ben IK het dus niet mee eens. :D Op die manier kun je alles wel zeggen als je het maar in de ik-vorm gooit. Dat werkt ook niet altijd goed he. :D
:D

Vind ik wel. :) Maar het scheelt denk ik ook dat ik het me echt totaal niet aantrek wanneer iemand mijn handelswijze of mening veroordeelt, ongeacht hoe ie het brengt. Echt, ik kan serieus genieten van een meningsverschil, ook al doet mn 'tegenstander' nog zo minachtend.
pi_98929526
Brr.. hopelijk is die comic-sans dag snel over zeg... wat leest dat beroerd!

Wat een discussies hier weer zeg. Sommigen hier kunnen zichzelf zo goed verwoorden, daar ben ik best jaloers op. Ik ben zelf zo iemand die zich liever stilhoudt of uit alle macht probeert de lieve vrede te bewaren; overblijfsel uit m'n muurbloempjesperiode ;) Ik kan slecht tegen een ruzie-achtige sfeer.

Rocka, is de koorts al wat gezakt? Hopelijk slaapt ie goed vannacht. Gelukkig is dat vreselijk hete weer wel over, zodat dat slapen niet in de weg staat.
Wij hebben Larsje afgelopen week in z'n campingbedje in de gang te slapen gelegd. Dat was het enige plekje in huis waar het nog een beetje uit te houden was. (Ja, dat en de kelderkast, maar daar paste het campingbedje niet echt in)

Wat dapper van Ravi dat ie al zo goed aan de hand meeloopt en los staat! Lars kan heel goed al meelopen aan twee handen, maar zodra ik één handje loslaat staat hij ook direct stil. En kijkt me aan met zo'n blik van "Ja, leuk geprobeerd, maar dat kan ik toch nog helemaal niet?! Aan één hand lopen.. duh!" Misschien eens met een tussenstukje proberen, een pen ofzo... dattie niet door heeft dat ik die pen heb losgelaten ;)

Wat goed Wickie! Dat ze zelf aan kunnen geven wanneer ze moeten plassen of poepen is een cruciale stap in het zindelijkheidsproces toch? Ik heb ook nog geen idee hoe dat aan te pakken, maar dat duurt ook vast nog wel even voor ons. (en tegen die tijd heb ik vast geweldige tips hier gelezen :) )
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:26:52 #129
265732 Keshet
pi_98929538
Ik ben het alweer niet met je eens Ssserpente! :D De kern van het probleem voor mij is dat mensen zich geremd voelen in het posten, niet dat ze zich te snel aangesproken voelen.
Iedereen zou zich hier welkom moeten voelen en dat is niet meer zo. Ik in ieder geval niet.

En dat komt dus niet door posts die aan mij gericht zijn, of steken onder water oid want die zie ik niet. Dat komt doordat er naar MIJN ( :+ ) mening heel erg in een bepaalde richting gepost wordt, de antroposofische. Een richting waar ik veel van geleerd heb maar die mijn richting niet is. Ik voel me echt geremd in het posten van bepaalde dingen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 22:28:11 #130
5428 crew  miss_sly
pi_98929609
Ik post een stuk minder, en eigenlijk bevalt me dat prima :+
Ik wil een heleboel hier niet meer neerzetten en sinds ik dat een stuk minder doe, heb ik meer tijd en voel ik me veel fijner. Ik vind het alleen wel jammer dat het zo loopt. Ik weet dat ik best fel kan zijn in discussies. Met de meeste mensen is het prima discussieren, ook als het wat feller is. Maar het moet ook zo kunnen zijn dat je kunt besluiten tot 'agree to disagree',

Ik lees nog steeds wel graag alles. Ook al post ik niet, ik lees graag andere meningen en andere manieren om dingen te doen. Alleen nu pik ik ze op zonder er per se iets over te zeggen :)

wickie, wat goed!
pi_98929699
Keshet, dat herken ik wel, van dat antroposofische. En dat roept bij mij niet het gevoel op om dan maar weg te blijven, maar wel om er soms vrij 'hard' tegen in te gaan, wat de toon van de discussie uiteraard niet geheel ten goede komt dan.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:39:54 #132
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98930227
Mignonne: deze is even niet voor jou ;)

Hey seg, dames :( , jullie moeten het niet erg vinden hé dat ik Thomas bijna niet heb gezien :{w (ik dacht, laat ik de discussie eens een andere wending geven :+ )
pi_98930366
Leonieke, waarom ben je dan zo veel weggeweest?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:44:18 #134
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98930441
Joh, het is nou eenmaal menselijk om dingen vanuit je eigen standpunt te bekijken, of aannames te doen die niet blijken te kloppen. ('dan komt u toch even met de auto' - tja maar niet iedereen hééft een auto - 'geen auto rijden is een keuze' - nouja soms wel, soms is het iets financieels en soms zijn er weer andere oorzaken (gezondheid, rijangst, you name it).

Leven en laten leven, en je tenen zo nu en dan een beetje intrekken :P

Maar goed, onto the real thing.
Rocka, ziet er heftig uit die foto. Vervelend dat de assistente dan zo bot doet he. (tip: wat later nog eens terugbellen dat je je echt zorgen maakt omdat (...), dan kom je in een andere categorie in het protocol terecht)

Groof en Keshet, echt, antroposofisch? Hmm daar lees ik dan misschien strategisch omheen ofzo, maar ik herken het in ieder geval niet echt. Ik vind hier geen regelrechte zweefteven rondlopen. Aan de andere kant: mijn referentiekader is na 6 jaar biologisch verantwoord studeren in Wageningen misschien ietwat anders dan gemiddeld.

Leo, wat érg! :P
Ik kan me levendig voorstellen dat je nu aan weekend toe bent.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:45:32 #135
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98930501
Werk (het was deliberatieweek, dus woensdag en donderdag telkens tot na 20u gewerkt, waardoor ik pas om 21u thuis was en 's ochtends was ik al weg voor Thomas op was). Maar dat is nu voorbij. Volgende week een beetje uitbollen en dan in verlof *O*

Maar serieus, discussieer gerust verder. Ik zal me niet in de discussie mengen omdat ik er geen uitgesproken mening over heb :) Maar ik volg wel alle topics mee, ook al ben ik de laatste tijd wat minder aanwezig.

En Ca.ra: écht hé ;)

Btw, Rocka wat ik nu eigenlijk al de hele tijd wil vragen: is er een bepaalde reden waarom die vlek dan is gekomen of zijn ze dat nu nog aan het onderzoeken (het was me niet helemaal duidelijk uit je post) of is het iets wat bij de ontsteking kan horen? Ik heb het nl nog nooit gezien of gehoord dat dat kon.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:47:44 #136
265732 Keshet
pi_98930606
Leonieke, ik vind het wel erg voor je. Ik was even tactisch om alles heen aan het lezen. :* :@

Wickie, wat stoer van Mette!

Ik geloof dat ik mijn zegje wel gedaan heb vanavond. :+ Ik blijf meelezen en zal vast nog wel eens posten hier. :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:49:40 #137
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98930711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:45 schreef leonieke het volgende:
Maar serieus, discussieer gerust verder. Ik zal me niet in de discussie mengen omdat ik er geen uitgesproken mening over heb :) Maar ik volg wel alle topics mee, ook al ben ik de laatste tijd wat minder aanwezig.
Hierbij sluit ik me aan Leo. Ik lees wel regelmatig mee maar ik heb ook niet altijd iets te melden. Thomas gaat gewoon lekker en dat is eigenlijk wel genieten zo.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_98931004
jeutje Rocks, wat ziet Flip eruit zeg! Beterschap voor je kleine man!:*

Keshet, ik heb "geleerd" sommige dingen maar gewoon niet meer in een van de topics in OUD te posten omdat ik geen zin had me te "moeten verantwoorden" voor mijn keuzes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:55:00 #139
265732 Keshet
pi_98931046
Ca.ra, hoe gaat het met de knietjes van Thomas? Heeft hij nog spalkjes of fysio? Maar vooral: Gaan zijn knietjes nog uit de kom? Ik hoop 't niet.
pi_98931059
Klinkt wel even zwaar Leonieke. Hopelijk kan je weer lekker snel veel knuffelen met Thomas.

Wickie, dat ziet er naar uit als een beginnetje van zindelijkheidstraining *O*

Ca.ra, ik vind het geitenwollensokkengehalte ook niet schokkend. Juist omdat er zoveel visies zijn in dit topic haal ik er zelf veel nuttigs uit en negeer ik (over het algemeen) de zaken die me tegenstaan.

Keshet, jouw posts over Emma zijn voor mij vaak een reden om hier mee te lezen.
pi_98931429
Leo :@ Mijn warrige, zwangere hoofd heeft over veel heengelezen.
Ik vind het wel erg voor je dat je je manneke zo weinig gezien hebt de laatste tijd. Verlof is vakantie? Lekker tijd voor je mannetje dan, gewoon genieten O+

Keshet, als je niet meer echt gaat posten hier, ga ik je lekker wel lastig vallen via pm :6
Ga Emmaatje wel missen hier.

En niemand zindelijkheids tips? Ik had nooit bedacht daar nu al actief mee aan de gang te gaan, maar volgens mijn mams is dit wel een signaal, een opening om eraan te beginnen. Ook omdat mijn lieve dreumes zo goed als nog niet praat, had ik er nooit bij sttil gestaan dat deze ontwikkeling zich nu al zou inzetten.
Ik kwam er vandaag ook achter dat ze aangeeft waar ze pijn heeft (sinds woensdag heeft ze de klank 'au' onder de knie) als ik vraag waar ze 'au' heeft. Ze wijst dan gericht aan waar het pijn doet. Er waren vandaag genoeg val gelegenheden om het uit te testen :')
Ze stopt ook prompt met huilen als ik vraag waar het au of pijn doet en gaat dan uitbundig au roepen en wijzen. Dan moet ik een kusje erop geven, zo aandoenlijk.

En Ca.ra, Keshet is me voor met vragen maar hoe gaat het met zijn knieeen inderdaad? En alles rustiger nu met zn oortjes?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:02:47 #142
265732 Keshet
pi_98931483
Stelletje geitenwollensokken hier ook. Mij nog een schuldgevoel aan gaan praten ook. :{w :D

Vicky, dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil kunnen posten dat E 4 pyjamapapjes per dag drinkt. Ik wil geen adviezen hoe ik haar daar van af krijgen, ik hoef geen blijken van sympathie, ik wil 't gewoon kunnen posten zonder de pyjamapapjesKGB over me heen te krijgen.

Ik blijf ook heus wel posten, alleen iets minder dan normaal. Behalve vanavond dan. :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:06:09 #143
95408 Incantrix
pi_98931649
En dan gaan jullie straks zeker óók nog zeggen dat het leuk is dat ik weer terugben, ofzo. :7

Ik heb al 8 keer een halve post gemaakt en toch maar weggerefresht, omdat ik het eigenlijk ook niet weet. Ik ben net een golden retriever, ik vind iedereen wel lief O+ De afelopen periode heb ik het niet fijn gehad en heb ik veel minder tijd als anders gestopt in het ik-móet-op-iedereen-reageren en eerlijkgezegd ben ik daar ondertussen best content mee. Het enige waar ik me wel eens iets teveel van aantrek is wanneer ik me ondergesneeuwd voel, daarom voel ik me nu ook contenter met niet meer zoveel tijd aan posts besteden: iedereen benoemen en oprecht geïnteresseerd vragen stellen om ergens dieper op in te gaan werkt gewoon niet zo goed op een groot forum :)

Leonieke, wat naar dat je je kleine vent zo vreselijk weinig ziet deze dagen, fijn dat het nu bijna achter de rug is :* Het lijkt me echt lastig zoiets! Is je lief nu wel in dat rustiger vaarwater terechtgekomen! Dat hij nu meer tijd had voor Thomas? Ik miste Stef heel erg de dagen dat we op Oerol waren, en dat was dan nog mijn eigen, bewuste keuze.. Jij vraagt er niet om, maar krijgt het gewoonweg zo. Pff!
3!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:07:39 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98931719
:D Ik ben net een golden retriever! Wat lief! :D *;
pi_98931724
Keshet, ik snap het...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98931741
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
maar jij bent ook lief O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:08:30 #147
95408 Incantrix
pi_98931770
Wicky, wat geweldig knap trouwens (ga ik toch nog :')) *O* Sorry, geen tips hier, je kind loopt voor op de mijne ;)
3!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:08:33 #148
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98931776
Zo nu en dan gaan ze nog even uit de kom, als hij niet lekker is of moe. Maar bij vermoeidheid is het meestal maar 1 of 2 keer en hij doet ze zelf ook weer in de kom. De laatste keer dat hij zijn spalkjes aangehad heeft is eeeeeh, met zijn laatste oorontsteking.... een maandje of2 terug?Verder doen we t nu helemaal zelf, geen fysio meer. Wel blijf ik letten op de kleine dingetjes (Thomas altijd zelf de trap op en af laten lopen), maar oefeningen hebben we niet meer nodig. Hij beweegt uit zichzelf wel genoeg ;)

Hij is nu goed hersteld van zijn amandeloperatie, hij eet ook weer redelijk 's avonds. Hij heeft een aardappel/pasta/rijstaversie, die lossen we op met een boterham bij het avondeten, en qua groente gaan alleen de peulvruchten goed momenteel. Maar we zien wel echt resultaten van onze aanpak: hij durft weer nieuwe dingen te proeven. 9 van de 10 keer blijft het dan bij in de mond steken (evt even bijten) en dan weer eruit, maar dat is uiteindelijk de eerste stap.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:09:49 #149
95408 Incantrix
pi_98931845
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
:D :* (alleen ben ik vooral blond van binnen dan, hè :'))
3!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:10:39 #150
265732 Keshet
pi_98931876
Wat fijn dat er flinke vooruitgang is Cara!

Emma & Thomas zijn een goed team trouwens! Wat hij niet lust lust zij wel. :D

Trix, fijn dat je er weer bent. :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:11:58 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98931946
Weet je wat het is, ik zie zelden dat iemand rechtstreeks afgefikt wordt op een bepaalde keuze, maar op andere momenten is men soms zo enorm stellig over of tegen bepaalde dingen dat ik dan dus echt niet meer durf te zeggen of laten vallen dat dat bij ons thuis dus wel gebeurt.
In die zin voel(de) ik me soms wel geremd. Die afkeuring komt soms zo sterk naar voren in posts, dat ik mezelf daartegen wil beschermen.
En ik geloof overigens meteen dat men die afkeuring/goedkeuring hier idd wel in het algemeen stelt, maar blijkbaar zijn er dus genoeg mensen die zich alsnog aangevallen voelen. Het gaat ook over dingen die zo dicht staan bij wie je bent of wilt zijn.

Maar ik blijf het wel interessant vinden om mee te lezen over welke keuzes ander ouders maken en pik daar ook wel dingen voor onszelf uit.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:13:19 #152
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98932006
Hihihi dat zou me een stel zijn, mijn bonkie en jouw muppeke.
Op het kinderdagverblijf laat hij zich ook nog regelmatig zijn speelgoed afpakken door kleinere kindjes. Dus bij jouw pittige tante zou hij meteen onder de plak zitten :P
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:15:49 #153
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98932121
Ik weet niet meer wat het concrete geval was BE, maar ik had laatst een andere mening gepost dan de 10 mensen voor mij die het allemaal met elkaar eens waren, en toen kwamen er genoeg mensen die ook anders dachten. Soms moet het eerste schaap even over de dam.
pi_98932222
Inca, ik ben geen hondenmens (Mette wel, ze heeft 4 hondenknuffels en zo'n trekhond, dt dankzij de buren die 2 honden hebben :') ), maar Golden Retrievers zijn lieve beestjes, en jij bent ook een lief beestje :*

En toch wel dank je dat je op me ingaat :P
Ik dacht juist dat je onlangs vertelde dat Stef op zijn potje ging zitten/plassen na het douchen toch? Of zit ik er nou helemaal naast?

En mensen, iedereen voed op op zijn eigen manier met zijn normen en waarden. De 1 heeft een andere filosofie als de ander. Voel jezelf niet schuldig over hoe je het doet. We zijn allen goede en bewuste moeders :*
Wel of niet pyamapapjes, wel of niet laten huilen voor het slapen (ik zeg maar even wat hoor) Ik hoor alles graag!!! Maar ik verval in herhaling, tijd om naar bed te gaan denk ik.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:17:49 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98932224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:15 schreef Ca.ra het volgende:
Ik weet niet meer wat het concrete geval was BE, maar ik had laatst een andere mening gepost dan de 10 mensen voor mij die het allemaal met elkaar eens waren, en toen kwamen er genoeg mensen die ook anders dachten. Soms moet het eerste schaap even over de dam.
Ja klopt, ook dat is zo, maar dan zit er dus duidelijk wel een rem.

Ik had dat met dat flesje dat Oscar nog steeds mee naar bed kreeg. Pas toen we het hem afgeleerd hadden vertelde ik er over. :+ :D

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 01-07-2011 23:27:04 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:19:09 #156
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98932291
Overigens ben ik iemand die beroepsmatig met teksten speelt en die dus goed weet wat het effect van een komma meer of minder kan zijn. En ik realiseer me altijd heel goed als ik iets lees, daar meestal niet zo lang over is nagedacht. En dat de bedoelde intonatie dus heel anders kan zijn dan ik er (met mijn eigen gedachtengoed, humeur op dat moment etc) uit zou halen. Dat helpt met relativeren.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:25:49 #157
95408 Incantrix
pi_98932650
Wickie, klopt hoor, maar dat was vanuit een andere invalshoek: elke dag na het douchen ging hij op de overloop zitten (gehurkt) en dan plassen, dan weer een stapje verder, weer een plasje, weer een stapje verder, weer een plasje etc. :{w Omdat hij het ook al een beetje aan begon te geven wanneer zijn luier bah was hebben we het potje op de overloop gezet, hem een aantal keer uitgelegd waar het voor was en hem 1 of 2 keer tijdens zo'n plastocht op het potje gezet. Ineens viel toen het kwartje en toen heeft hij 3 dagen achter elkaar uit zichzelf op zijn potje gespetterd. Daarna was er toen iets waardoor het even niet ging ofzo (zal wel de thuissituatie geweest zijn :')) en daarna gingen we met vakantie. Maar zo bewust aangeven, zéker met veschil tussen poep en plas, dat doet hij nog niet. Sterker nog, hij wil tegenwoordig ook niet meer zeggen of hij gepoept heeft, dat deed hij eerst wel maar nu heeft hij door dat hij dan wordt verchoond dus hij zegt altijd "nee" als je het vraagt (en rent vlug weg :')).. Ennuhm, thnx :* Jij bent ook lief :* (ik ben trouwens heel erg een kattenvrouwtje hoor :)). Truste!
3!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:28:24 #158
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98932782
Thomas krijgt ook nog regelmatig een flesje melk 's nachts. Is er in geslopen in de keelontstekingstijd, als je zelf keelontsteking hebt heb je ook graag regelmatig wat te drinken en hij had ook gewoon honger omdat hij minder at. Maarja, als hij erin zit kom je er niet meer zo makkelijk vanaf.
Nu maken wij hier bewust de keuze voor onze nachtrust en zet ik geen grote druk op het afbouwen van het flesje. Daar staat tegenover dat ik héél goed weet dat het voor zijn tanden minder goed is. Het zij zo, onze keuze. Ik heb het ook wel eens gemeld hier, maar ik kan me niet heugen dat iemand daar iets naars over gezegd heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:25 schreef Incantrix het volgende:
Sterker nog, hij wil tegenwoordig ook niet meer zeggen of hij gepoept heeft, dat deed hij eerst wel maar nu heeft hij door dat hij dan wordt verchoond dus hij zegt altijd "nee" als je het vraagt
Wat grappig, dat hebben wij ook! Dat hij eerst aangaf gepoept te hebben, maar dat weigert hij nu ook al een weekje of 2.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:30:08 #159
95408 Incantrix
pi_98932883
Oh, ik heb trouwens wel een tip, via vrienden: zorg voor een fijn potje. Zij hadden een exemplaar van de ikea en hun zoontje ging telkens heel hard huilen als hij erop ging, later bleken er scherpe randjes aan te zitten (of hoe zeg je dat, de randjes waarop zo'n kindje zit waren te hoekig, te scherp zeg maar) waardoor het pijn deed erop te zitten. Een negatieve associatie kan dan best vervelende gevolgen hebben, eer zij door hadden wat het rpobleem was waren ze toch alweer even verder..

[ Bericht 3% gewijzigd door Incantrix op 01-07-2011 23:35:47 ]
3!
pi_98932936
Trix! Wb leave O+

En ook ik lees vooral mee. Ik kan me nooit zo goed verwoorden zoals jullie dat kunnen en dus houd ik mij maar stil..
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:32:53 #161
95408 Incantrix
pi_98933037
Ca.ra, zo'n gewoonte afbouwen kan ook behoorlijk pittig zijn ja -O- ik zou zelf ook niet hebben gekozen voor afbouwen als het niet zo'n drama zou zijn geworden met weer inslapen na de fles. Lastige dingen he? :* En heuj, irritant he? Stef vind verschonen op dit moment echt een waste of time, dus we moeten af en toe echt een paar minuten achter hem aanhollen eer we hem te pakken hebben :P
3!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:33:57 #162
95408 Incantrix
pi_98933093
Vlindurtje :* :* Dank je wel :) Is Rienk ondertussen weer wat beter met in slaap komen?
3!
pi_98933528
Vlindur, wanneer krijg he de uitslag van Rienk zn test?

Mette rent ook steeds weg als ik haar ga verschonen, maar dat is een spelletje van haar. Dat doet ze zelfs als ze haar broek al naar beneden heeft getrokken. Ze wordt wel echt boos als ik haar wil verschonen en zij het niet nodig acht omdat haar luier nog schoon is. Ook trekt ze haar luier weg zodra ik m af doe (erg opletten met poep erin :') )

Ik ben benieuwd of dit aangeven een blijvertje is of dat ze er ook weer mee stopt. We hebben een potje maar die lijkt me best onprettig. Dus mijn ouders nemen morgen een andere mee, kunnen we kijken hoe ze daar op reageert. Dank voor de tip!
Mijn mams zei dat je er heel rustig en geleidelijk mee om móet gaan. Vooral niks forceren, dat het anders averechts kan werken.

Nou stop ik met zindelijkheids gezever. Sorry ben er zo overdonderd door dat ik er wat vol over ben denk ik.

Tijd om echt echt te gaan slapen.
pi_98933693
Incantrix; Nou, het was vanavond weer bal. Janken krijsen brullen bij het naar bed gaan. Al niet eens willen liggen. Na een half uur krijsen vanwaar ik er een kwartier heb bij gezeten toch maar uit bed geplukt. Beneden heeft hij rond gestuiterd en nog eten gehad en daarna kon ik hem zonder problemen weer in bed leggen. En zonder een kick ging hij slapen?

Maar je tip is geweldig geweest. Ik pas hem nog steeds vaak toe en hij vind het ook heerlijk om over zn rugje te worden geaaid O+ Als hij bloot is van boven krult hij helemaal op en gaat hij liggen zodat wij hem kunnen kroelen. Dan krijgt hij overal kippenvel en glundert en giebelt hij helemaal O+ O+ O+

Rienk drinkt snachts niet meer, maar als je kind eten of drinken nodig heeft moet je dat vooral geven hoor. Als ze het niet meer nodig hebben komen ze er niet meer om lijkt me :*

Rienk heeft ook een potje, hij vind het geweldig om er op te gaan zitten :Y
Laatst ging hij ook braaf zitten, maar stond daarna op, liep naar kantoor, hurkte en deed daar een plasje :+ Hij geeft ook nog niks aan. :N Komt vanzelf hoor. Het kind is net anderhalf :D

En nu ga ik gauw naar bed, manlief is al boven!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:48:45 #165
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98933774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:30 schreef Vlindur het volgende:
Trix! Wb leave O+

En ook ik lees vooral mee. Ik kan me nooit zo goed verwoorden zoals jullie dat kunnen en dus houd ik mij maar stil..
Dat dus.......... en hoi!! :)
Het gaat me hier vaak te snel ook. Dan ben ik nog aan 't bedenken hoe ik het wil typen en dan zijn we weer een bladzijde verder, dus dan denk ik ook, laat maar. :')

Mijn meisje heeft vandaag voor het eerst gevingerverfd! O+ (zie fototopic! weet niet hoe ik dat hier gelinkt krijg) En ze vond het leuk!!

Wat fijn dat Mette aangeeft of ze moet poepen/plassen Wickie!
Tirza is er ook een beetje mee bezig lijkt wel. Vaak als ze aan het plassen is/geplast heeft, grijpt ze in haar kruis en nee, ze doet dan niet Wacko Jacko na! :6 En als ze gepoept heeft, (lees: als er een geurtje langs komt) en we vragen "heb je gepoept?!" dan zegt ze "Jah!"
We hebben nu ook het potje in de kamer gezet, kan ze daar al eens aan wennen. Nu vind ze het leuk om er af en toe op te gaan zitten en meestal zegt ze dan "poepuh!" met een big smile :)

Verder weet ik ff niet meer wat ik allemaal gelezen heb en over wie :@ sorry.
Dus ik val er ook maar weer eens middenin.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_98933845
Wickie, dinsdag worden we gebeld voor Rienk's uitslag! :*
En nee, forceren lijkt me ook niks. het ding staat hier gewoon op zn kamer en soms zetten we hem er op "ga maar even een plasje doen" en dan doe ik "psssssst" als hij zit en dan schatert hij het uit :D En dan staat hij weer op. Ik dwing hem niet en hij bepaalt zelf hoelang hij blijft zitten :Y

En verschonen is hier ook een ramp :{ Op je rug liggen is voor babys :{w
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:54:19 #167
190853 RockabeIIa
pi_98934086
Effe ego: zit nu bij flipje te kijken. Zijn wang ziet er erger uit dan vanochtend en lijkt ook gezwollen en pijnlijk. De koorts is gelukkig wel gezakt maar die plekken of zijn gezicht voelen heet.
Morgen toch de hap nog eens bellen. Ik kan dit amper normaal vinden.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:58:59 #168
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_98934410
Rocka, kun je niet nu ff de huisartsenpost bellen en zeggen dat die plekken erger zijn geworden?! Gewoon even ter geruststelling. Beterschap iig voor je mannetje! :*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_98934918
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Effe ego: zit nu bij flipje te kijken. Zijn wang ziet er erger uit dan vanochtend en lijkt ook gezwollen en pijnlijk. De koorts is gelukkig wel gezakt maar die plekken of zijn gezicht voelen heet.
Morgen toch de hap nog eens bellen. Ik kan dit amper normaal vinden.
Nee. Jij gaat NU bellen! Zo slaap je ook niet lekker..

Edit, wat Elmo zegt dus!
:*
pi_98935113
Heftig hoor Rocka, wat toch sneu voor je manneke, gelukkig dat je de AB er nog in hebt weten te werken....
Slaapt hij wel lekker nu, of onrustig?

Incantrix, wat fijn dat je er weer bent O+

Wickie, ik geloof dat Lars ongeveer net zo ver is, in ieder geval geeft hij ook aan dat ie gaat poepen...dan zegt hij: "mama....poe!" en vervolgens gaat hij heel hard zitten te drukken.
Ook potje erbij gehaald, en daar zit hij heel gezellig en leuk op te doen, maar er komt vooralsnog niks in. Geeft ook niet, het kan nog lang zat. Maar af en toe zit hij er dus op hier.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:14:29 #171
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98935305
Ik zou denk ik ook even de ha post
Bellen, al is het maar om je idd geruster te maken. :*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:14:35 #172
190853 RockabeIIa
pi_98935309
Hij slaapt heel rustig. De deuren staan open dus ik hoor elk piepje. Het lijkt wel de bof. Ik bel morgen wel.
pi_98935415
Ik kan me ook goed voorstellen dat als hij nu zo lekker slaapt je tot morgen wacht.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:17:34 #174
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98935456
Zodra je er zelf niet fijn door voelt, gewoon opbellen hoor, slaap lekker in elk geval, zieke kinderen is nooit fijn.
pi_98938835
Rocka, hopelijk slaapt hij lekker door en weet je snel meer over wat het precies is.

Ik probeer hier weer wat vaker bij te lezen. Na onze vakantie ben ik er weer helemaal uit ;)
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 06:36:08 #176
5428 crew  miss_sly
pi_98940586
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:54 schreef Vicky het volgende:
jeutje Rocks, wat ziet Flip eruit zeg! Beterschap voor je kleine man!:*

Keshet, ik heb "geleerd" sommige dingen maar gewoon niet meer in een van de topics in OUD te posten omdat ik geen zin had me te "moeten verantwoorden" voor mijn keuzes.
Dat heb ik dus ook. Of had ik ook. Intussen heb ik ook weinig behoefte meer om over bepaalde dingen te posten. Daar staat tegenover dat ik ook meestal maar mijn mening/advies./raad/tips voor me hou, omdat het wel eens de verkeerde zouden kunnen zijn voor de 'ontvanger', ook al dacht ik dan oprecht dat het wel goed was om iig te vertellen hoe ik het deed of erovor dacht. Niet omdat IK dat doe, maar omdat ik zelf graag lees over alle tips/adviezen/.manieren ergens voor.

Rocka, hoe is het nu met Flip? Klinkt niet fijn hoor, dat de vlek nog groter is geworden. Nu je 'bof' zegt, heeft het idd wel iets van weg. Zei de huisarts dat niet?
pi_98940828
Rocka, kun je de foto niet eens plaatsen op zo'n doktersforum? Heb ik wel eens gedaan met Lente dr oortje en daar kreeg ik goeie 'diagnoses' op. Mss herkennen ze daar iets in die vlekken.

Ten overvloede: het is idd geen vervanging voor een normaal ha-bezoek.
pi_98940930
Goedemorgen!

Rocka, hoe is het nu daar?
Ik heb zelf de bof gehad vlak voor ik zwanger werd en dat was echt alleen dik, dus niet rood, volgens mij hoort daar geen rood bij :? Maargoed ik ben geen dokter ;)

Leo, wat lang joh :o Ik zou hem dan geloof ik wakker maken 's nachts haha ;)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:49:47 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98941051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:02 schreef Keshet het volgende:
Stelletje geitenwollensokken hier ook. Mij nog een schuldgevoel aan gaan praten ook. :{w :D

Vicky, dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil kunnen posten dat E 4 pyjamapapjes per dag drinkt. Ik wil geen adviezen hoe ik haar daar van af krijgen, ik hoef geen blijken van sympathie, ik wil 't gewoon kunnen posten zonder de pyjamapapjesKGB over me heen te krijgen.

Ik blijf ook heus wel posten, alleen iets minder dan normaal. Behalve vanavond dan. :')
Maar dan dóe je dat toch? En dan negeer je toch de opmerkingen die je niet wil lezen?
Doe ik ook zo vaak. Soms wil je geen advies maar gewoon iets neerzetten. Ik lees alleen wat ik wil lezen (dwz doe iets met wat mij interesseert of waar ik iets mee kan, de rest negeer ik).
ik quote even jou, maar het had ook een ander kunnen zijn
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:49:50 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98941052
Rocka, hoe is het nu met je flipje?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:54:52 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98941087
Ja Rocks, hoe gaat het met je kereltje?

Trix, wb. Jammer dat het niet meer van een meetgekomen is...

Leonie, ik ben al blij dat ik na een (lange) werkdag mijn kind mag ophalen! Laat staan dat ik hem 60 uur niet gezien heb...
pi_98941101
Rocka, hoe is het gegaan vanacht?

Leo, wat het een beetje om uit te houden zonder Thomas?
Ik ga a.s. maandag voor m'n werk naar Estland en kom pas vrijdag weer terug. Ik zie er echt als een berg tegenop. Hopelijk heb ik het giga druk daar en vliegt de tijd, maar ik ben bang dat de tijd vooruit kruipt zo zonder m'n meisje en (8>.

Oja, en verder ga ik me niet in de discussie mengen, want wat mij betreft is er geen goed en geen fout. Ieder zal op zijn eigen manier opvoeden en voor alle manieren valt iets te zeggen. Zolang je doet waar je je zelf goed bij voelt is het toch prima, en wat een ander daarvan vind is niet belangrijk. Ik lees hier vooral mee om overal wat van op te pikken en de dingen waarvan ik denk: "bruikbaar", sla ik op en probeer ik toe te passen.

Keshet, zolang jij erachter staat dat E 4 pyjamapapjes drinkt is het toch goed. Al zou ze er 10 drinken. Zolang jij je er goed bij voelt! Dát is toch het enige dat telt. Zo krijgt Lisa nog een papfles 's ochtends en en flesje melk voor ze naar bed gaat. Nee, ze heeft het niet meer per se nodig, maar dat boeit me niet. Zolang ik me er goed bij voel en Lisa ook is het toch prima.

En ook nog even een jompel... ik verwacht vandaag mijn 'happiest toddler' boek. *O*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:13:50 #183
190853 RockabeIIa
pi_98941216
Goeie nacht gehad. Weinig wakker geweest en geen koorts meer. Wel de HAP al gebeld en een dr gesproken omdat de zwelling is toegenomen. Hij zegt dat als het viraal is het lichaam het zelf met een week of wat oplost (bijv. de bof) en als het een bacteriele infectie is zal de AB het werk doen. Klonk plausibel dus ik wacht af. Hij speelt nu nl gewoon lekker en was moeilijk op de foto te zetten ;)

zaterdag 2 juli 2011 @ 09:17:01 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98941241
Gelukkig is de koorts weg Rocka, nu dus gewoon afwachten , hij ziet er in elk geval al een stuk beter uit op de foto.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:18:28 #185
190853 RockabeIIa
pi_98941255
ja, maar je ziet wel goed dat zijn ene wang veel dikker is ;) Een mooie foto is het niet maar wel de beste die ik maakte.
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 09:18:45 #186
5428 crew  miss_sly
pi_98941259
Klinkt inderdaad plausibel wat de arts zei, Rocka. Fijn dat hij zich iig duidelijk lekkerder voelt, aangezien hij aan het spelen is enzo!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:19:24 #187
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98941262
ja dat zie ik, zijn zijn wangen nu ook nog zo warm?
pi_98941609
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef octopussy het volgende:
Stel valse secreten hier O+
Neem een bonbonnetje c_/

[..]

Ja, je kan nog zo leuk 'ik vind' als disclaimer gebruiken. Maar als je dan in feite zegt dat je iemand een naïef verwend nest vindt (in andere bewoordingen) dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval.
Maar zo onaardig zijn we hier toch helemaal niet tegen elkaar? Sterker nog: ik vind dat we hier, helemaal in vergelijking met andere fora, aardig beschaafd met elkaar omgaan. We schelden niet, we veroordelen soms alleen elkaars denk- of handelswijze. En daar moet je wel een beetje tegen kunnen vind ik, als je er bewust voor kiest om jouw vaak vrij persoonlijke situatie op een openbaar forum te delen met zoveel anderen. Je zoekt het zelf op, toch?

Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe. :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:26 schreef Keshet het volgende:
Ik ben het alweer niet met je eens Ssserpente! :D De kern van het probleem voor mij is dat mensen zich geremd voelen in het posten, niet dat ze zich te snel aangesproken voelen.
Iedereen zou zich hier welkom moeten voelen en dat is niet meer zo. Ik in ieder geval niet.
Ik denk dat mensen zich geremd voelen omdat ze zich te snel aangesproken voelen.

quote:
En dat komt dus niet door posts die aan mij gericht zijn, of steken onder water oid want die zie ik niet. Dat komt doordat er naar MIJN ( :+ ) mening heel erg in een bepaalde richting gepost wordt, de antroposofische. Een richting waar ik veel van geleerd heb maar die mijn richting niet is. Ik voel me echt geremd in het posten van bepaalde dingen.
Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:02 schreef Keshet het volgende:

Maar als je daar zelf achter staat dan is het toch onbelangrijk wat anderen daarvan vinden? Ik vind dat je jezelf te kort doet door, zo lijkt het wel, meer waarde aan de mening van anderen te hechten dan aan die van jezelf.

Ik ben zelf pas gevoelig voor andermans kritiek wanneer ik vind dat er een kern van waarheid ik zit en ik dus zelf ook niet achter mijn handelswijze sta. Sterker nog: ik post ook wel eens dingen niet omdat ik bang ben voor jullie (terechte) oordeel, maar daarvan zoek ik de 'schuld' niet bij jullie, maar mezelf.

Voorbeeld: gisteren heb ik Lente een tik op d'r billen gegeven. Het was een bewuste, zachte tik omdat ze na tig waarschuwingen maar bleef schoppen tijdens het verschonen. Ik schaam me hier zo voor en vind het zo'n laffe actie van mezelf dat ik dit hier normaal gesproken nooit neergezet zou hebben omdat ik bang ben voor jullie kritiek. Terechte kritiek, vind ik. Commentaar zou ik me dan ook behoorlijk aantrekken, maar dat ligt aan mij, niet aan jullie, omdat ik zelf ook niet achter mijn actie sta. Dus zou ik jullie je commentaar nooit verwijten, ik zoek het immers zelf op door het hier te posten. :)

Commentaar op het feit dat Lente van de week als lunch een punt appeltaart heeft gegeten zou me dan juist totaal niet boeien, want daar sta ik zelf volledig achter.

Excuus voor mijn warrige post by the way. Ik heb op het moment meer snot dan hersenen in m'n hoofd. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 02-07-2011 10:37:21 ]
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:07:42 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98941704
hmmmmm appeltaart :) en ik geef Evie ook wel eens iets anders ipv brood, lekker toch een beetje afwisseling?
en vervelend dat je je eigen controle even kwijt was Ssserpente en je je er rot over voelt...
:* (ik heb Evie 1 keer een tik over dr vingers gegeven en ik vond dat ook helemaal niet leuk..)

Flip is dus koortsloos Rocka? wat goed zeg!!! ik hoop dat hij snel nog fitter is, maar het is zeker een goed begin.
:Y
pi_98941710
Hmmm, ik wilde niet reageren, maar een opmerking van jou Serpente liet me ineens mijn punt zien :)

quote:
Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe.
Weet je wat het is, zoals jij het nu post denk ik: och, ik begrijp je zó goed, ik heb ook wel eens een kind nèt te hard neergelegd of een tikje gegeven en dan voelde ik me zó lullig :@ (ik heb die neiging zelfs meer als er andere mensen bij zijn, zo van: jamaar, ik probeer het wel op te lossen dat hij vervelend doet nu' Zo knullig :X
En ik denk dat de meeste mensen je hierover niet zullen aanvallen ook (en terecht, dat doe je zelf al genoeg ;) )

En daar knelt het. Als iemand die niet regulier meepost hier, maar even binnenloopt en inderdaad iets minder antroposofisch of AP is ingesteld hetzelfde zegt, wordt die eerder aangevallen.

En ik ben bang dat het daar mis gaat.
Hoe vaker je hier komt, hoe meer positieve feedback en steun je hier krijgt. Hoe onbekender je bent, hoe groter de kans dat iets wat je doet openlijk wordt afgekeurd, terwijl de moeder in kwestie zich dan vaak net zo voelt...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:32:52 #191
190853 RockabeIIa
pi_98942015
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:19 schreef _Bar_ het volgende:
ja dat zie ik, zijn zijn wangen nu ook nog zo warm?

ja, wel een beetje warm.
pi_98942101
Jemig Rocks, dat ziet er echt heel sneu uit. Ik heb vroeger ook de Bof gehad, maar dat was helemaal niet rood? Alleen had ik toen een vierkante kop omdat ik bulten op mn kaken had :')
pi_98942104
Jeumig, Rocka, wat heftig! Ik ben echt heel benieuwd naar wat het nou precies is.

Veel sterkte!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:43:50 #194
190853 RockabeIIa
pi_98942151
Vlindur, ik denk ook niet dat het de bof is. Kan ook nog iets zijn als een herpes die iedereen of veel mensen iig met zich meedragen. Of gewoon een reactie op de infectie. Het zit wel onder zijn oor en hij heeft ze ontstoken. Het is net een rode kabouterbaard en echt behoorlijk gezwollen :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:48:48 #195
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98942213
Och flip toch.
Rocka kun je het eventueel koelen als flip er last van heeft?
Snel opknappen hoor!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:49:56 #196
190853 RockabeIIa
pi_98942237
Echt koelen schijnt niet goed te zijn. Beter een warm tot lauwwarm lapje maar hij wil dat niet. Hij wil alleen maar met zijn 'tijn' spelen
pi_98942263
Och Rocks dat ziet er echt naar uit, gelukkig is hij wel koortsvrij, hopelijk knapt hij snel op!

Ik ben me net rot geschrokken! We waren even naar het centrumpje hier op het dorp. En we komen uit een speelgoedwinkel, maar Sarah huilt nog al dus manlief en ik even met Sarah bezig kijk ik op zie ik Jaël ineens midden op de weg staan :S Ze blijft eignelijk altijd netjes bij ons en wacht netjes enzo... Ik ben er echt opaf gesprint en heb haar zo de stoep weer op gesjouwt, door mijn reactie natuurlijk bij haar dikke tranen, maar misschien is dat ook wel de manier waarop ze het leert... Daarna nog wel even met haar gepraat dat ze nooit zomaar van de stoep af mag, ze was helemaal een beetje beduusd! Gelukkig kwamen er geen auto's aan, maar evengoed was het flink schrikken!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98942285
Agossie, dat ziet er pijnlijk uit ;( .
Kan heel goed van de onsteking afkomen hoor, ik heb 2 keer een ontsteking aan mn oorschelp zelf gehad en de verdikking en roodheid liep toen ook door richting wang.
En aanraken was toen idd niet prettig. :X

Sterkte voor je mannetje :)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_98942392
Nu je het zegt: Lente heeft ook wel eens tijdens een oorontsteking een stukje roodgespikkelde huid rond dr oor gehad.

Mp, ik schrok gewoon met je mee toen ik je post las! Dat is echt mijn grootste angst, dat Lente ineens onder een auto schiet.
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 11:05:24 #200
5428 crew  miss_sly
pi_98942477
Jeetje Rocks, iedere keer als ik een foto zie vind ik het zo sneu. Het ziet er echt niet fijn uit. Koorts nog steeds iets minder en lijkt hij zich nog stees beter te voelen?

MP, dat is schrikken :o gelukkig niets gebeurd, maar de schrik zit er dan wle even in!
pi_98942484
Arme Flip, het ziet eruit alsof het ook behoorlijk zou kunnen jeuken, maar dat zal wel niet, want dan had je het vast wel gemerkt. Beterschap!

En MamaPurk, dat is inderdaad ook schrikken zeg. Ik begin steeds meer te denken dat het nog maar fijn is dat mijn Larsje nog niet loopt...

Goed, tijd om te gaan klussen/poetsen. Onze nieuwe bank komt vandaag, en je wil niet weten wat er net allemaal achter de oude bank vandaan kwam... :X Misschien toch iets vaker ook daarachter poetsen...
pi_98942508
Ach gos, die wang foto's. Ziet er trouwens echt vaag uit, die vorm van roodheid!
Gelukkig dat de nacht goed ging. Beterschap!

Wat knap van Mette, Wickie *O*
Wolf kwam gister ineens naar me toe met een ''bah'' en toen had hij inderdaad gepoept, ik was helemaal :o *O* en heb hem erg geprezen
Ik ga denk ik een potje kopen vandaag, gewoon eens kijken of hij het leuk vindt om erop te zitten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 11:08:54 #203
5428 crew  miss_sly
pi_98942517
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:07 schreef freecell het volgende:
Hmmm, ik wilde niet reageren, maar een opmerking van jou Serpente liet me ineens mijn punt zien :)

[..]

Weet je wat het is, zoals jij het nu post denk ik: och, ik begrijp je zó goed, ik heb ook wel eens een kind nèt te hard neergelegd of een tikje gegeven en dan voelde ik me zó lullig :@ (ik heb die neiging zelfs meer als er andere mensen bij zijn, zo van: jamaar, ik probeer het wel op te lossen dat hij vervelend doet nu' Zo knullig :X
En ik denk dat de meeste mensen je hierover niet zullen aanvallen ook (en terecht, dat doe je zelf al genoeg ;) )

En daar knelt het. Als iemand die niet regulier meepost hier, maar even binnenloopt en inderdaad iets minder antroposofisch of AP is ingesteld hetzelfde zegt, wordt die eerder aangevallen.

En ik ben bang dat het daar mis gaat.
Hoe vaker je hier komt, hoe meer positieve feedback en steun je hier krijgt. Hoe onbekender je bent, hoe groter de kans dat iets wat je doet openlijk wordt afgekeurd, terwijl de moeder in kwestie zich dan vaak net zo voelt...
Ik ben het hier niet zo mee eens, eigenlijk.

Ik kreeg nogal wat over mee heen toen ik in de periode dat Senna slecht sliep daar eens wat van zei. Zelfs toen ik duidelijk aangaf, letterlijk, niet op zoek te zijn naar tips of advies of meningen. Dat ik gewoon maar wilde zeggen dat het soms gewoon moeilijk gaat en zwaar is.

Het is gewoon moeilijk om in een groep zo divers als hier. Je kunt het niet met iedereen goed vinden of eens zijn. Nou hoeft dat in mijn optiek ook niet, hoor. Ik kan heel goed "agree to disagree" in praktijk brengen als dat ook aan mij wordt gegund en er eerlijk en niet op de man wordt gepseeld.

Ik vind het trouwens met het AP gehalte nogal meevallen, eigenlijk.
pi_98942547
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:58 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Maar zo onaardig zijn we hier toch helemaal niet tegen elkaar? Sterker nog: ik vind dat we hier, helemaal in vergelijking met andere fora, aardig beschaafd met elkaar omgaan. We schelden niet, we veroordelen soms alleen elkaars denk- of handelswijze. En daar moet je wel een beetje tegen kunnen vind ik, als je er bewust voor kiest om jouw vaak vrij persoonlijke situatie op een openbaar forum te delen met zoveel anderen. Je zoekt het zelf op, toch?

Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe. :D

[..]

Ik denk dat mensen zich geremd voelen omdat ze zich te snel aangesproken voelen.

[..]

Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?

[..]

Maar als je daar zelf achter staat dan is het toch onbelangrijk wat anderen daarvan vinden? Ik vind dat je jezelf te kort doet door, zo lijkt het wel, meer waarde aan de mening van anderen te hechten dan aan die van jezelf.

Ik ben zelf pas gevoelig voor andermans kritiek wanneer ik vind dat er een kern van waarheid ik zit en ik dus zelf ook niet achter mijn handelswijze sta. Sterker nog: ik post ook wel eens dingen niet omdat ik bang ben voor jullie (terechte) oordeel, maar daarvan zoek ik de 'schuld' niet bij jullie, maar mezelf.

Voorbeeld: gisteren heb ik Lente een tik op d'r billen gegeven. Het was een bewuste, zachte tik omdat ze na tig waarschuwingen maar bleef schoppen tijdens het verschonen. Ik schaam me hier zo voor en vind het zo'n laffe actie van mezelf dat ik dit hier normaal gesproken nooit neergezet zou hebben omdat ik bang ben voor jullie kritiek. Terechte kritiek, vind ik. Commentaar zou ik me dan ook behoorlijk aantrekken, maar dat ligt aan mij, niet aan jullie, omdat ik zelf ook niet achter mijn actie sta. Dus zou ik jullie je commentaar nooit verwijten, ik zoek het immers zelf op door het hier te posten. :)

Commentaar op het feit dat Lente van de week als lunch een punt appeltaart heeft gegeten zou me dan juist totaal niet boeien, want daar sta ik zelf volledig achter.

Excuus voor mijn warrige post by the way. Ik heb op het moment meer snot dan hersenen in m'n hoofd. :')
Over het algemeen vind ik het ook helemaal niet zo onaardig hier. Zo fel vind ik de discussies niet en er worden altijd meerdere kanten belicht. Je mag het hier absoluut met elkaar oneens zijn.
Maar gisteren werd er wel vals gereageerd op een (in mijn ogen) heel valide standpunt.
Daar wordt dan ook wat van gezegd en vervolgens ontstaat er dus weer een metadiscussie over de sfeer :P
Voor mij trouwens geen reden om niet meer te posten of me geremd te voelen. Ik geloof zelfs dat ik de groepsdynamiek wel interessant vind om te volgen op zo'n 'nieuw medium'.

Rocka, het ziet er echt wel heftig uit joh! Ik zou me geloof ik wel rot schrikken als mijn kind ineens zulke vlekken had :o Hopelijk gaat flipje zich niet slechter voelen.
pi_98942668
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kreeg nogal wat over mee heen toen ik in de periode dat Senna slecht sliep daar eens wat van zei. Zelfs toen ik duidelijk aangaf, letterlijk, niet op zoek te zijn naar tips of advies of meningen. Dat ik gewoon maar wilde zeggen dat het soms gewoon moeilijk gaat en zwaar is.

Het is gewoon moeilijk om in een groep zo divers als hier. Je kunt het niet met iedereen goed vinden of eens zijn. Nou hoeft dat in mijn optiek ook niet, hoor. Ik kan heel goed "agree to disagree" in praktijk brengen als dat ook aan mij wordt gegund en er eerlijk en niet op de man wordt gepseeld.

Dat is waar inderdaad, daar heb ik me nog over verbaasd :Y
AP valt idd mee, het is meer sofisch.

Maargoed echt mainstream is het natuurlijk ook weer niet hier. Als je hier gaat roepen dat je alle adviezen van mevrouw Blom gaat toepassen krijg je ook wel wat over je heen gok ik ;)
pi_98942790
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

desondanks vind je het wel acceptabel om zelf wel tegen anderen uit te vallen. dat vind ik dan nogal, ehm, hypocriet. anderen moeten er rekening mee houden dat jij enkel je ei kwijt wil (wat prima kan, daar hoor je mij niet over) en 'mogen' vooral niks zeggen op het gebied van advies of meningen, maar andersom voel je je wel geroepen om een oordeel te uiten over diezelfde anderen die rekening met jouw wens tot 'geen oordeel' moeten houden. tsja, noem me raar, maar als jij op een bepaalde manier behandeld wenst te worden, dan moet je die manier zelf ook toepassen.
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 11:24:49 #207
5428 crew  miss_sly
pi_98942798
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is waar inderdaad, daar heb ik me nog over verbaasd :Y
AP valt idd mee, het is meer sofisch.

Maargoed echt mainstream is het natuurlijk ook weer niet hier. Als je hier gaat roepen dat je alle adviezen van mevrouw Blom gaat toepassen krijg je ook wel wat over je heen gok ik ;)
Dat is de mevrouw van de 5-10-15 minuten regel toch? Volgens mij zijn er best wat mensen die dat hebben gedaan, sommigen met succes, anderen niet. En volgens mij is dat best prima ontvangen hier, toch? Of heb ik zo'n slecht geheugen?
pi_98942856
Het 5-0-15 gedeelte nog wel, maar volgens haar is het doodnormaal dat een kind van een paar maanden 'een half uur' te laten 'inslaaphuilen' en dat is toch wel licht typisch ;)
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 11:27:27 #209
5428 crew  miss_sly
pi_98942861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:24 schreef simmu het volgende:

[..]

desondanks vind je het wel acceptabel om zelf wel tegen anderen uit te vallen. dat vind ik dan nogal, ehm, hypocriet. anderen moeten er rekening mee houden dat jij enkel je ei kwijt wil (wat prima kan, daar hoor je mij niet over) en 'mogen' vooral niks zeggen op het gebied van advies of meningen, maar andersom voel je je wel geroepen om een oordeel te uiten over diezelfde anderen die rekening met jouw wens tot 'geen oordeel' moeten houden. tsja, noem me raar, maar als jij op een bepaalde manier behandeld wenst te worden, dan moet je die manier zelf ook toepassen.
Ik maak even een uitzondering op mijn postgedrag, want eigenlijk wens ik op jou niet meer te reageren. Maar bij deze: jij hield geen rekening met mijn wens om geen advies te hoeven. En als je nu doelt op dat laatst in het peutertopic: sorry hoor, maar dat sloeg echt totaal nergens op. Dus daar ga ik verder ook nu niet meer op in.
pi_98942862
Flip, arm jong ;( fijn dat het al iets beter lijkt te gaan, hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!

Wolf, wat knap :o _O_

Ik hoor hier nog niet helemaal thuis (eind van de maand wel) maar zeg nou zelf, dit dametje is toch eigenlijk al geen baby meer, maar meer een dreumes?? :o

Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 11:29:20 #211
5428 crew  miss_sly
pi_98942906
Ze heeft een speldje O+ Hoe zoet is dat O+

freecell: dat vind jij licht typisch, dat vind ik ook, maar er zijn mensen die daar anders over denken en dat ook mogen. Het is niet per se nodig om altijd te zeggen wat je vindt, natuurlijk. Het is een recht, geen plicht ;) Als iemand voor zijn gevoel van alles heeft geprobeerd en zich dan tot deze methode wendt in de hoop dat het werkt, zit die persoon waarschijnlijk niet te wachten op commentaar, lijkt me :)
pi_98942959
Nee, daar ben ik het helemaal mee eens. :Y
Ik probeerde er alleen mee te zeggen dat dat in 'de rest van de wereld' geaccepteerder is dan hier waarschijnlijk.
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 11:37:20 #213
5428 crew  miss_sly
pi_98943075
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:31 schreef freecell het volgende:
Nee, daar ben ik het helemaal mee eens. :Y
Ik probeerde er alleen mee te zeggen dat dat in 'de rest van de wereld' geaccepteerder is dan hier waarschijnlijk.
Denk je dat? Ik weet het niet, hoor. Veel mensen die ik IRL spreek, zijn daar ook niet (meer) van. Ik heb het idee dat het misschien een beetje een verouderde methode aan het worden is. Of dat de algemene tendens een beetje meer richting AP/antroposofisch of wat voor geitenwollensokkentoestand je nog meer kunt bedenken.
pi_98943192
Leia O+ O+ O+

Ik denk dat de meeste moeders hier wel redelijk dicht bij elkaar zitten in het opvoedkundig spectrum. Ik ben althans nog geen echte uitwassen tegengekomen, zoals mensen die bewust lijfstraffen geven of hun kind opsluiten oid. Er zijn vaak genoeg posts waarvan ik denk "dat zou ik anders aanpakken". Soms reageer ik daar op, en soms ook niet. Mooi toch?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 11:43:56 #215
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98943238
Ik ben al mijn tekst kwijt dankzij een klein monstertje (lief bedoeld :) ) die mijn venster heeft gesloten.

Wat ik nog wou zeggen over het gemis van Thomas. Ik vond het een voordeel dat ik hem niet zag omdat ik het zo druk had. Ik viel letterlijk in slaap in de zetel als ik 's avonds thuis was en was 's morgens weeral vroeg weg om korte deadlines te moeten halen. De moeilijkste momenten vond ik eigenlijk in de auto omdat ik daar dan alleen zat en tegen niemand iets kon zeggen (wel meekwelen natuurlijk met Bon Jovi e.d. :') ).

Wij voeden Thomas ook anders op dan veel zaken wat jullie toepassen. Als ik weet dat er kritiek zal komen, post ik het meestal niet. Niet omdat ik niet achter onze manier van opvoeden sta, maar ik weet dat we vrij streng zijn en we krijgen er irl al genoeg kritiek op :D En misschien zou de kritiek hier niet zo hard zijn, maar ik weet wel dat je hier op fok (in het algemeen dus) reacties kan verwachten die ik niet wil horen en dan hou ik ook mijn mond (uit ervaring geleerd, zie maar het feit dat bij ons de kinderkamer niet klaar was toen ik 9 maand zwanger was ;) ).
pi_98943420
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik maak even een uitzondering op mijn postgedrag, want eigenlijk wens ik op jou niet meer te reageren. Maar bij deze: jij hield geen rekening met mijn wens om geen advies te hoeven. En als je nu doelt op dat laatst in het peutertopic: sorry hoor, maar dat sloeg echt totaal nergens op. Dus daar ga ik verder ook nu niet meer op in.
1) ik wist niets over jullie slaapdingen, ik wist ook niets over je wens dat mensen niet op je mogen reageren. ik las je post en reageerde in alle oprechtheid. dat werd 'beloond' met een sneer richting dat ik bikkelhard, onrespectvol en autoritair doe tegen mijn gebroed. dank je :*

2) over het gedoe in het peutertopic; *ik* heb daar geen enkele rotopmerking naar jou toe gemaakt! niets! nada, geeneen.

zoek eens een andere zondebok om je op uit te leven zou ik zo zeggen. wellicht wens jij niet op mij te reageren, doe dat dan ook niet. ik voor mij reageer gewoon waar en wanneer ik het wil. maar verder spelen we dingen heus niet op de man hoor. welnee!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:04:58 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98943825
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:27 schreef freecell het volgende:
Het 5-0-15 gedeelte nog wel, maar volgens haar is het doodnormaal dat een kind van een paar maanden 'een half uur' te laten 'inslaaphuilen' en dat is toch wel licht typisch ;)
Nee, dat vind jij licht typisch, en met wat je zegt bewijs je dus precies het punt van deze hele discussie, de afkeuring over bepaalde methoden wordt hier nogal uitgesproken behandeld, door alle kampen. En daardoor ontstaat er een sfeertje waarin mensen óf niet durven te posten, óf zich uitentreure verdedigen...

En nee, ik heb mijn paar maanden oude kinderen nooit zomaar een half uur laten huilen. For the record. :')

Oh wacht, ik ben spuit11. :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:10:07 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98943950
En stiekem vind ik het best jammer eigenlijk dat het nu alweer over de sfeer hier gaat omdat ik het eig. De laatste tijd heel erg ok vond gaan hier.
pi_98944063
Zullen we er er anders eens wat taboes ingooien om de boel wat losser te maken? Dus dingen die je doet waarvan je verwacht dat ze veroordeeld worden door de geitenwollensokkendreumestopicmama's. Misschien helpt het!

Ik begin: Lente eet appeltaart als lunch, krijgt ketchup bij dr frietjes, heeft dr eerste opvoedkundige tik al in de pocket en heeft laatst een likje van mn salmiaklolly gehad. :9

Oh, en ik ben ervan overtuigd dat ze doorslaapt omdat we r in het begin een paar keer hebben laten huilen. Langer dan een kwartier iig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ssserpente op 02-07-2011 12:25:30 ]
pi_98944131
ravi eet gewoon wat de pot schaft bij ons hoor. en ja :Y ik kook wel eens met pakjes *O*
erger nog; het gebroed vind dingen met pakjes het lekkerst :') vooral die van conimex :{w
pi_98944152
ze geraken ook allebei kalm en in slaap van het startmuziekje van windows *)
pi_98944184
Oh, en ze eet minimaal één en soms twee keer week een potje!
pi_98944279
En hoewel ik me had voorgenomen om het nóóit te doen, heb ik laatst in het weekend een sigaret gerookt waar ze bij was. Wel buiten trouwens. (Ik rook af en toe in het weekend een sigaretje.

Op meets bijvoorbeeld. :P
pi_98944282
ik heb een bordje boven de box hangen: "voeren verboden" _O-
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:23:27 #225
190853 RockabeIIa
pi_98944311
:o
Als dat het ergste is dan berg ik me helemaal. :D
Ik heb Flip laatst eens 1 keer teruggebeten omdat hij me zonder reden keihard in mijn wang beet. Ik zweer dat ik zelf echt niet hard beet maar hij had wel dagenlang een rond vlekje op zijn wang. Lekker in het zicht ook :@ :'(

En hij eet graag appelmoes en dat krijgt ie dan ook en hij dipt onwijs graag wortels in de mayo/dipsaus. En hij krijgt meestal gewoon drinken uit een fles want het is een dikke sopbeer.
pi_98944327
Ja, nu moeten jullie wel meedoen hè, nu ik mn imago ten grabbel gooi! ;)

Haha, Simmu, dat muziekje duurt toch maar heel kort?
pi_98944351
Ja zeg, ga ff doen alsof potjes zo'n ramp zijn :{w

Rienk krijgt vaak een potje, hij eet om 18:00 en wij om 19:00 omdat Johan dan pas thuis is. En omdat ik geen zin heb om 2 keer te koken krijgt Rienk dus vaak een potje. Deze week was J. ziek thuis dus heeft Rienk veelal meegegeten, maar ik vind potjes dikke prima hoor.

Rienk krijgt ook tikken op zn vingers. En een keer een mep tegen zn hoofd omdat hij beet en niet los liet en ik wist zo gauw even geen andere oplossing :')

En verder ben ik hier voorlopig wel weer klaar. Gaat het net eindelijk weer lekker. Komt er weer een volgend gezeur langs.

Hartelijke groeten en tot ziens :*
pi_98944358
en ik smeer helemaal niks op ravi's huiduitslag en ga er ook al niet mee naar de dokter. ventje heeft er zelf geen last van en anders wordt ik er maar in geschuldgevoeld dat ik er jukkie hormoonzalf op moet smeren. na jaren zelf hormoonzalf gebruikt te hebben heb ik er iets tegen
pi_98944377
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:23 schreef Ssserpente het volgende:
Ja, nu moeten jullie wel meedoen hè, nu ik mn imago ten grabbel gooi! ;)

Haha, Simmu, dat muziekje duurt toch maar heel kort?
je kan hem ook zomaar afdraaien hoor ;) net zolang tot ze gekalmeerd zijn :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:26:29 #230
190853 RockabeIIa
pi_98944410
Sommige dingen gebeuren uit reflex inderdaad. Moeders hebben nl ook gevoel!
pi_98944415
ik heb selene een paar keer een mep verkocht toen ze opeens into slaan was. vond het vreselijk, maar het hielp echt!

mayo krijgen ze hier ook gewoon hoor :Y als ik het mag, mogen zij het ook :D
pi_98944455
Jeetje Flip :'( Het ziet er flink pijnlijk uit zeg, echt helemaal dik. Arm ventje, snel opknappen hoor!
Rocka, lukte het AB geven de laatste keren wat beter?

Niels is gek op "kep!" Ketchup is heel gezond hoor, vol met lycopeen O-)

Ik vind dat er hier helemaal geen Antroposofisch sfeertje hangt, ik heb nog niemand gehoord over azijnsokjes ofzo ;) (kunnen jullie een voorbeeld geven wat er Antroposofisch is hier? Ik ben wel nieuwsgierig :P) Er zijn wel een aantal moeders hier die meer richting AP en UP opvoeden, maar ook moeders die wat meer de andere richting opgaan, volgens mij is dat best wel redelijk in balans. Maar misschien brengen bepaalde moeders hun mening wat duidelijker onder woorden en lijkt het daarom meer een bepaalde richting op te gaan?

quote:
En hier ben ik het helemaal mee eens :Y

Niels heeft vandaag voor het eerst bewust rondjes getekend :D Hij deed het van de week een aantal keren per ongeluk, maar nu heeft hij het echt door.

Gisteren heeft hij met een meisje hier uit de buurt van bijna 3 gespeeld. Ze speelden echt al redelijk samen O+ De hele tijd achter elkaar aan en dan bijvoorbeeld Niels op de loopauto en zij de auto duwen. En hij riep haar ook als ze weg liep "Deeebiiiiii" (D emi). Ik vond hem echt heel peuterig overkomen :o

En wat ik heel frappant vond: eind februari heeft hij op een verjaardag op een xylofoon gespeeld. GIsteren pakte hij een xylofoon bij dat meisje thuis en zei "stokje zoeken", toen hij dat niet kon vinden pakte hij een schuimrubberen letter en probeerde daarmee op de xylofoon te slaan. Dat hij dat nog allemaal weet! :o
pi_98944486
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:22 schreef simmu het volgende:
ik heb een bordje boven de box hangen: "voeren verboden" _O-
_O-
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:33:16 #234
190853 RockabeIIa
pi_98944549
Wij gaan hier zoals lunch een taartje met vers fruit en veel slagroom maken en eten omdat het onze zelfbedachte 'ik hou van jou-dag' is. En B wil slingers ophangen. Je moet toch iets op een druilerige zaterdag :')

Twinkly, met een klein spuitje en dan niet meer dan 0,3mm per keer spuiten lukt het aardig. Dan slikt ie het door ipv uit te spugen. :)
pi_98944580
oh, ik heb ravi gewoon een croissantje toegeworpen in de box.
ik trek me niks aan van dat bordje :+
pi_98944588
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Wij gaan hier zoals lunch een taartje met vers fruit en veel slagroom maken en eten omdat het onze zelfbedachte 'ik hou van jou-dag' is. En B wil slingers ophangen. Je moet toch iets op een druilerige zaterdag :')
Wat geweldig! Dat wordt vast een traditie O+ en B zal het altijd onthouden!
pi_98944591
O+, Rocka. Wel een beetje antroposofisch trouwens. :P
pi_98944596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:34 schreef simmu het volgende:
oh, ik heb ravi gewoon een croissantje toegeworpen in de box.
ik trek me niks aan van dat bordje :+
Je mocht hem toch niet voeren?
pi_98944631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:35 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Je mocht hem toch niet voeren?
je ziet het verkeerd: ik mag dat wel, andere mensen niet ;)

klinkt tof rocka!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:40:47 #240
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98944745
Roy heb ik hier ook al eens terug gebeten, nadat hij besloot mijn tepel eraf te bijten...
Heb aan zijn haren getrokken nadat meneer maar door bleef gaan, met aan mijn haren te trekken.
Roy laten we doorgaans 30 min huilen, zo valt hij nu eenmaal in slaap.
Roy krijgt vaak in het weekend een potje, of chips, een krentenbol, visjes. Weekend is nu eenmaal relaxed en genieten.
Roy krijgt jogo smorgens sinds hij geen melk meer blieft.
Roy zet ik voor de tv als ik opruim/kook.
Wij roy elke dag proberen te laten lopen achter zijn loopwagen.
Wij niet zo moeilijk doen met slaaptijden, geeuwen, oog wrijven is naar bed, slaapt roy het beste door.
Ik roy in peter zijn handen duw als hij lelijk gevallen is, kan en durf dat nog niet.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:42:01 #241
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98944774
Rocka leuk!
pi_98945350
jammer genoeg heeft ravi echt geen belangstelling voor de tv ;(
vind ik soms wel jammer, tis zo'n heerlijke afleider voor selene soms. kan je haar echt mee uit een 'bui' krijgen en ze accepteert het zelfs dat je hem na eventjes gewoon weer uit zet :Y
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:04:19 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98945434
Oscar hier ook heel lang niet. Maar ineens had hij het door. En nu komt hij zelf om 'Bouw' vragen. O+
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 13:04:34 #244
5428 crew  miss_sly
pi_98945443
Rocka O+ dat klinkt geweldig!

Wij doen alles perfect...naar onze eigen maatstaven namelijk. Wat jullie er van denken, zal me dan ook worst wezen :P

maar Senna heeft gisteren zelfs een hele eigen lolly gegeten. Ze had hem in de supermarkt gekregen van iemand en ze zat er zo van te genieten O+
Wij wonen schuin tegenover een winkel met lekker schepijs en als het enigszins ijsjesweer is, gaan wij daar een ijsje eten. Waarbij Senna steevast eindigt met mijn ijsje en ik haar hoorntje mag opsnoepen :')
En wij halen Senna uit bed als het slapen echt niet lukt. En geregeld slaapt ze lekker tussen ons in O+
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:05:16 #245
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98945458
Roy en ik kijken bumba, vraag ik wie dat is, en wijs naar bumba, zegt roy al springend uma uma.
pi_98945459
Mijn muppet kijkt bij het uit bed komen als eerste, en meteen richting tv :') of ie aanstaat..
En ondanks dat ze net 11 maanden is, weet ze héél goed waar je een afstandbediening voor gebruikt :') als ze hem in handen krijgt, erop drukken en dan meteen naar de tv kijken...
pi_98945519
Whaaah! Lente heeft net d'r eerste verhaaltje aan me verteld!

Nils en zij komen terug van het boodschappen doen, Nils ruimt de de boodschappen op en ik ga even met Lente op de bank zitten. Zegt ze: "brrrr (auto), uit, au!" en wijst naar d'r hoofd.

Dus ik vraag aan Nils: "heeft ze d'r hoofd gestoten toen je 'r uit de autostoel haalde?"

"Ja!" zegt Nils. "Maar niet hard, hoor".

Goed, he? *O*
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 13:09:39 #248
5428 crew  miss_sly
pi_98945598
Helemaal geweldig Ssserpente *O* Zo leuk als ze echt gaan vertellen O+

Orea haha, wijze kleine muppet :D Hier ook hoor, maar wij hebben zo'n universele afstandsbediening waarvan ze de werking hoop ik voorlopig nog niet onder de knie heeft :P De tv staat hier echter wel regelmatig aan. Als we 's ochtends erg vroeg zijn, gaat een van ons er met haar uit zodat de ander nog even kan slapen. En de duffe kop die mee naar binnen mag, zet dan toch ook meestal even de tv aan, om zelf nog rustig wakker te kunnen worden :P
pi_98945800
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:14 schreef Ssserpente het volgende:
Zullen we er er anders eens wat taboes ingooien om de boel wat losser te maken? Dus dingen die je doet waarvan je verwacht dat ze veroordeeld worden door de geitenwollensokkendreumestopicmama's. Misschien helpt het!

:D _O-
En de dingen die jij noemt zie ik geen enkel ding in dat ik raar zou vinden om aan Wolf te geven/te doen hoor. Maar dat is voor ieder natuurlijk persoonlijk

Ik vind het hier SOMS ook wel een antroposofisch/geitenwollensokken (sommige manieren van opvoeden,alleen maar water te drinken geven,alles strikt zonder suiker e.d) sfeertje hoor, maar vind eigenlijk altijd alles van bijna iedereen wel interessant om te lezen.

Hmm nou taboes, ik kook meerdere dagen per week wel met (mix)pakjes geloof ik (groot Wereldgerechten fan en die van Bertolli zijn ook zalig) en Wolf eet daar ook gewoon van mee.
Hij eet iets van 1/2x in de week een potje en fruit alleen maar uit potjes of anders een banaan.
Dat is geloof ik het enige taboe :D een tik geven als straf heb ik nog nooit gedaan
edit: oja, Wolf slaapt ook tussen ons in als hij 's nachts erg moet huilen in eigen bedje. Gaat hij gewoon weer verder slapen bij ons, heerlijk toch? O+
pi_98946054
- Wij eten elke week wel 1 of 2x iets ongezonds, pizza of patat of pannekoeken of poffert en Florian doet gewoon mee.
- Als Florian wil opstaan tijdens het verschonen is het houtgreep en mopper en alsnog verschonen.
- Krentebollen zijn het favoriete weekendvoer van Florian
- Ik lees veel te weinig voor :@
pi_98946114
Ow en hij lust geen spekjes, maar wél winegums en bananensnoepjes.
En als ik lui ben krijgt hij knijpfruit.
pi_98946203
O ja, voorlezen doe ik ook véél te weinig?
pi_98946284
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:25 schreef freecell het volgende:
- Wij eten elke week wel 1 of 2x iets ongezonds, pizza of patat of pannekoeken of poffert en Florian doet gewoon mee.
- Als Florian wil opstaan tijdens het verschonen is het houtgreep en mopper en alsnog verschonen.
- Krentebollen zijn het favoriete weekendvoer van Florian
- Ik lees veel te weinig voor :@
Wat is er mis met krentenbollen :o ?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:36:28 #254
190853 RockabeIIa
pi_98946431
Hier is het bijna dagelijks knijpfruit naast het gewone fruit. Lekker makkelijk tussendoortje. Ik zie het als een koekje of paar snoepjes of een zakje chips. Echt als traktatie.
pi_98946680
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:32 schreef Orea het volgende:

[..]

Niks eigenlijk, maar ze werden eerder ook al genoemd :+
Ik vind het uitstekend voedsel ;)

Evenals knijpfruitjes. Alleen ik vind ze eigenlijk te duur ;)
pi_98946698
Ow ow ow: Florian had laatst een schaaltje olijven aangevallen op vakantie en ik had pas na 15 oid door dat ze mét pit waren.
De volgende dag had hij wel wat moeite met poepen :@
pi_98946719
oh, ik heb er nog eentje die evil is; in de supermarkt lopen we altijd eerst naar de boontjes en krijgen ze een boontje *O*
pi_98946732
Maar draven we met deze 'voorbeelden' allemaal niet een beetje door? Als iedereen nou gewoon eens achter zijn eigen manier van opvoeden gaat staan, en dingen eens wat minder persoonlijk neemt (maar dan ook ophouden met de vage 'deze sfeer hangt er'... wees dan iets concreter..) en elkaar gewoon het licht in de ogen blijft gunnen, wordt het dan niet wat leuker?

Want ik had er wel zin in een topic op te schuiven, mijn baby wordt al een echte dreumes, dus is het nu een beetje een zweefland tussen de baby's en de dreumessen in.. maar met al deze discussies (keer op keer) wordt die zin wel minder...

Ja so what mijn baby krijgt wel eens een potje (die vind ze ineens wel lekker :D), nee ik laat haar niet huilen maar het is ook niet nodig, ja ze slaapt in eigen bed en niet tussen ons in, ze zit nooit in de wagen, ze wordt altijd gedragen, whoooeeeeee ze krijgt zo nu en dan een patatje als wij dat eten, of een dreumes koekje en laatst zelfs een eigen softijsje, smullen dat ze deed O+.. BOEIEN wat een ander daar van vind..!! :? Daar mag iemand best wat van zeggen, of aangeven dat sommige dingen niet zo gezond zijn. Maar dat vind ik prima. Ik blijf het toch wel zo doen!

Waarom is er toch elke keer weer dezelfde discussie.. Misschien wordt het dan echt tijd om het uit de vaagheid te trekken en heel bewust de mensen van wie je vind dat ze iets doen erop aan te spreken, ipv het zo oppervlakkig te houden....

Just my 2 cents, sorry, hoor hier officieel nog niet, maar het blijft zo aan de gang. Erg zonde!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:47:42 #259
190853 RockabeIIa
pi_98946820
Orea, dit is gewoon blijkbaar even nodig. Je moet het niet te serieus nemen ;)
pi_98946860
Krentenbol is witbrood met een hoop suiker en krenten, toch?
pi_98947046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Ja :+
Lekker toch?
pi_98947116
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Het scheelt, mijn kind heeft toch nog geen tanden :+
pi_98947351
De mijne wel, maar rozijntjes komen er nog steeds heel weer uit :+
pi_98947413
Ok.

Mette krijgt potjes, vooral op de kdv dagen en al R. Later thuis is. Meestal eet ze daarna ook nog met ons mee. Tegenwoordig kook ik vaak teveel zodat ik de volgende dag eten voor haar heb mocht het nodig zijn. Dit niet vanwege dat ik potjes slecht vind (dat vind ik namelijk niet) maar omdat mevrouw de laatste tijd steeds minder de potjes wil.

Ze krijgt ook taart en cake als dat er toevallig is. Ook krijgt ze 's ochtends een boterham met een beetje hagelslag, wij eten dat ook.
Ijsjes, check.

Maar over eten kan ik heel simpel doen, wij hebben een gezonde eetpatroon en ze eet alles mee, dus krijgt genoeg goeds binnen, met gemak. Wij houden van een koekje en een ijsje op zn tijd, dus Mette mag dat ook. Gewoon met mate (ook voor onszelf).
Ze is een kaasjunkie, liefst speciale kaas. En een pastamonster.
Ze krijgt gewoon diksap en sap. Pyamapapjes ofzo lust ze niet. Was soms wel handig geweest als ze dat gewoon had gelust. Fles weigert ze al sinds haar eerste jaar, nooit onze bewuste keuze geweest dat te stoppen of niet te doen.

Ze slaapt bij ons als ze niet of slecht slaapt, vinden we ook gezellig. Het is pas sinds kort dat het slapen hier super gaat.

Ik schaam me niet voor onze opvoedkeuzes, dit is wie wij als ouders zijn. Wat onze levensstijl is. Zo doet ieder het op zijn eigen manier. Nou, goed toch :)

Mijn dreumes krijgt dadelijk een potje (om op te plassen) van opa en oma. Kijken hoe ze er op reageert. En ik ga nu courgettesoep maken omdat ik een courgette overschot heb :') gelukkig is Mette dol op courgettesoep.

En als laatste, ik vond de sfeer juist zo ok de laatste tijd. Merkte dat iedereen ook weer wat los kwam, zelf mensen die weg waren gebleven die weer gingen posten (Claudia, ik had het nog niet gezegd maar ik vind het heel fijn dat je weer post).
Laten we nou niet weer in een oeverloze discussie over sfeer verzanden.
pi_98947650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:02 schreef freecell het volgende:
De mijne wel, maar rozijntjes komen er nog steeds heel weer uit :+
Ik doelde op de suiker :P tast haar tanden tenminste nog niet aan :D
Rozijntjes kauwt ze dus wel goed stuk.. vind ik ook bijna nooit terug in de luier...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:16:13 #266
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98947760
Ik heb de 'teugels' recent wel wat aangetrokken op eet-gebied, wat strenger geworden op koekjes, soepstengels, rozijntjes etc tussendoor. Maar dat is puur en alleen omdat ik (nouja we, mijn man en ik bespreken dit soort dingen natuurlijk) wilde zorgen dat hij weer wat meer ging eten met het avondeten. Nu het beter gaat met eten laten we die teugels ook weer wat vieren.

Thomas krijgt ook regelmatig een krentenbol en we hebben hem (na andere methodes te hebben geprobeerd) als baby ook regelmatig in slaap laten huilen. Nu slaapt hij over het algemeen prima in.
Doorslapen gaat nog niet goed, maar met wat te drinken (water of melk) valt hij meestal zelf weer in slaap. Niet ideaal, maar je moet wat als je zelf ook nog aan je nachtrust wilt komen.

Watik nog even kwijt wil: het is niet altijd mogelijk (of gewenst) om alle nuances van je privésituatie hier neer te gooien. De enige die weet hoe het bij jou thuis werkt ben je zelf. Dus je kunt er niet van uit gaan dat de 'tipgevers' dat allemaal weten. Aan de andere kant moet je als tipgever ook niet gepikeerd zijn als jouw idee aan de kant geschoven wordt omdat (... whatever).
En soms heeft iemand gewoon zijn dag niet. Dan wil je even mopperen op de stomme assistente van de huisarts die je met je zieke kind op de fiets laat komen (sorry Rocka maar jij bent nou eenmaal het meest recente voorbeeld) en dan wil je even niet horen dat die mevrouw zich ook alleen maar aan de procedures houdt, of dat ze er geen rekening mee kunnen houden dat jij geen auto hebt/wilt/mag/whatever.

Verder vind ik dat iedereen het gewoon super doet hier. Ik lees overal de liefde en aandacht voor de kindjes in de verhalen, en daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb ook al menig keer hulp gehad aan tips of verhalen van anderen hier. En het blijft leuk om te lezen hoe jullie kindjes zich ontwikkelen!
pi_98947966
Mooie woorden, Cara!

We moeten het elkaar gewoon niet zo moeilijk maken. Ik geloof niet dat er hier veel mensen bewust de bedoeling hebben om de ander te kwetsen. Laten we proberen om het ook niet zo op te vatten dan. :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:29:31 #268
95408 Incantrix
pi_98948240
En dan nu een grouphug en vervolgens een kring vormen en allemaal hand in hand "why can't we all be friends" zingen, ja?! ~O>
3!
pi_98948447
Roy die uma uma tegen Bumba zegt! *O* *O*

En Lente met een heus verhaal van wat er gebeurd is *O* *O*

Verder de hele discussie gelezen en ik mag dan misschien een geitenwollensok zijn zelf, ik heb nooit de behoefte mijn mening als enige goeie te zien en op te dringen. Ik vind die verdeeldheid aan opvoedstijlen altijd juist wel fijn. Heb er al een hele hoop van geleerd :) Dus ik zou het echt zonde vinden als mensen zich geremd voelen in hun schrijven hier.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:39:29 #270
95408 Incantrix
pi_98948609
Ow, en in het kader van confessions (leuke gedachte, Ssserpente):

- Wij eten vaak een paar keer per week (op de dagen dat wij beiden werken, 2 stuks dus, en soms nog een keer extra uit luiïgheid :@ ) gebakken aardappeltjes met saus bij groente en vlees, soms afgewisseld met patat,
- Stef eet ook met regelmaat wat appelmoes bij zijn eten en mag ook een paar keer per week een knijpfruitje,
- Stef kijkt bjna elke dag wel even tv,
- in de vakantie mocht Stef elke dag een ijsje,
- Wij zijn in het bezit van -gasp- een doos nijntje-koekjes,
- op vakantie mocht Stef altijd een snoepje uit de bak aan de balie als we bij de receptie waren,
- Sinds Stef de roosvicee heeft ontdekt krijgen we er geen water meer in :')

Rocka, ikhouvanjou-dag! O+ _O_ Te gek! En och, die laatste foto van je ventje ;( Zó sneu, het ziet er pijnlijk en branderig uit en ikzelf hetken de bof er niet in, maar mijn ervaring is niet heel ruim. Fijn dat je de ab er ondertussen wel inkrijgt, heb je het idee dat het al wat beter gaat met zijn oortjes?

[ Bericht 2% gewijzigd door Incantrix op 02-07-2011 14:54:49 ]
3!
pi_98948612
Ohw heel wat anders trouwens: ik leefde altijd met de illusie dat kleine kinderen het leuk vinden als mama voor ze zingt.. Timo vindt het doorgaans vréselijk als ik zing. Hij begint hevig néé te schudden en te zwaaien met zn armen en als ik dan niet stop wordt hij echt boos -O-
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:41:11 #272
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98948675
Ik vind altijd dat mensen die niet stemmen ook niet mogen klagen over de regering. En mensen die hun mening niet laten horen mogen niet klagen over het feit dat het forum in hun ogen te eenzijdig wordt :P
opgelost :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:44:13 #273
95408 Incantrix
pi_98948774
Chan, hahaha _O- Stef heeft tegewoordig een mening over mijn kleding, laatst trok hij mijn slippers van mijn voeten en probeerde mijn hasbeens aan te doen en laatst stond ik een rok aan te trekken, trok hij een andere uit de kast en riep "díe }:| " _O-

Ca-ra, whehe :D
3!
pi_98948820
Ohhh kusjekroeltopic O+ :* *O* :9

Ik vind het wel leuk om jullie taboes te lezen. Het meeste is ook wel heel herkenbaar :P
Zal ik er ook nog een paar tegenaan gooien?

Hannah drinkt soms koffie uit onze bekers. Gisteren had ze op een tuinfeest van het KDV zo veel zitten snoepen dat we haar 's avonds een tosti hebben gegeven. Knijpfruit is het ideale tussendoortje (zeker om mee te nemen) en soms wel fijn als vervanging van vers fruit. Nick jr. is hier dagelijkse kost. Voorlezen niet. Ik vind de buggy gemakkelijker dan een draagdoek. Ik doe geen moeite om de fles melk voor het slapen gaan af te bouwen (kind slaapt dan tenminste). Koekjes en rozijntjes zijn ideaal zwijgvoer dus die heb ik altijd bij me. Ik was mijn kind niet vaak genoeg, en doe het af met snoetenpoetsers/billendoekjes.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:48:59 #275
190853 RockabeIIa
pi_98948927
Ca.ra vindt me een mopperkont :'( Ik haalde het 1 x kort aan *huilie* :P

Over de 'ik hou van jou-dag': ook taart lustte flips niet. Jammer, was het proberen waard om hem wat te laten eten en daarvoor hebben we zelfs zelf een taartbodem gebakken ook nog!
B is erg hard voor hem vandaag. Slaat hem continu (vooral nu) in zijn gezicht. Heel zielig en ik vind het gemeen dus zo'n leuke 'ik hou van jou-dag' is het niet de hele tijd. Het schijnt ook moederdag te zijn. Cadeau heb ik al gehad, een tijd geleden zei B. :')
pi_98948944
Die van mij gaat ook te weinig in bad en ik verstop me achter het helemaal-op-waarheid-berustende pracht-excuus van een droge huid!

Inca en Chan _O-
Dreumesen met een mening :o Waar moet het heen met deze wereld :+
pi_98949023
Een mening over mijn kleding heeft Timo ook en daar maak ik dankbaar gebruik van als ik niet weet wat ik aan moet trekken :D Hij trekt met alle liefde wat voor me uit de kast dan O+
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:07:25 #278
5428 crew  miss_sly
pi_98949483
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:32 schreef Orea het volgende:

[..]

Dat blijft een leuk ding hier sinds ik een keer verontwaardigd had gepost dat mijn schoonmoeder Senna een krentenbol had gegeven terwijl wij dat liever nog niet wilden.
Maar goed het kind was net 8 maanden, dus wij vonden dat nog niet heel erg nodig en vonden dat dat wel in overleg had gekund. Maar ik doe veel te moeilijk met eten enzo, dus deze komt regelmatig terug :P
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:15:29 #279
5428 crew  miss_sly
pi_98949745
Een mening heeft Senna ook, maar zoals het een vrouw betaamt, is ze nogal wispelturig. Soms MOET ik meezingen, soms moet ik absoluut mijn mond houden :')

Over mijn kleding en schoenen kunnen we kort zijn: alles is mooi O+ Ook als ik er niet uitzie, zegt Senna: Mooie (broek, jurk schoenen) mama. Toch fijn :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:16:32 #280
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98949774
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat blijft een leuk ding hier sinds ik een keer verontwaardigd had gepost dat mijn schoonmoeder Senna een krentenbol had gegeven terwijl wij dat liever nog niet wilden.
Maar goed het kind was net 8 maanden, dus wij vonden dat nog niet heel erg nodig en vonden dat dat wel in overleg had gekund. Maar ik doe veel te moeilijk met eten enzo, dus deze komt regelmatig terug :P
Sly je bent een running gag! *O*
ofhoezegjedat
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:17:13 #281
5428 crew  miss_sly
pi_98949796
Wij (ik) hebben vanmorgen een appeltaart gebakken en als Senna zo uit bed komt, gaan we daar lekker een stuk van eten als tussendoortje :9

Jammer dat de ikhouvanjou-dag niet helemaal een succes is, Rocka. Je kunt op een ander moment misschien nog een keer een iloveyou-dag houden O+
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:17:53 #282
5428 crew  miss_sly
pi_98949817
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:16 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Sly je bent een running gag! *O*
Jippie *O*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:18:47 #283
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98949852
korreltje zout ftw :P
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 15:26:32 #284
5428 crew  miss_sly
pi_98950068
Dat smaakt niet bij mijn appeltaart :{w :D

Nee hoor, ik ben er wel overheen, hoor. Ik sta er alleen soms verbaasd over dat die weer voorbij komt :D

Maar nu even gezellig samen taart eten!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:29:04 #285
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98950125
We gaan zo (buienradar permitting, het betrekt ineens hier) nog even naar de supermarkt en dan een rondje fietsen.
Morgen wordt ons fietsdoel waarschijnlijk de doedag in de buurgemeente. Geen idee of het wat is, maar dan hebben we in ieder geval een doel. Thomas is zo gek op fietsen, en voor mij is het afval-technisch ook goed natuurlijk. En ik geniet van de kleine handjes die zicht vasthouden aan mijn jas/broekrand, of de knuffels die ik zo nu en dan krijg. Zo stom, die kleine dingetjes waar je niet bij stilstaat.
pi_98950335
Rienk vind fietsen ook leuk. Maar alleen als hij het stuur mag vast houden. :') Mijn handen pulkt ie los. Dus lang fietsen is geen succes hier -O-
Ik wil zo'n stuurtje voor hem kopen. Zodat ie zijn eigen stuur heeft ^O^
pi_98950501
Ohw over fietsen: tot hoe oud hebben jullie het windscherm voorop de fiets gebruikt? Ik heb géén idee of het nog echt nodig is. Vind het maar een onding eigenlijk. Maar wil hem er ook niet aflaten als Timo er nog echt wat aan heeft..
pi_98951281
Ik heb nooit zo'n schermpje gebruikt, Chan. Dat heb ik helemaal niet nodig met Lente voorop. :+
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:11:20 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98951319
Chan, ik heb geen windscherm op de fiets! Harry vangt voor mij de wind op! mijn eerste confession

Ik heb kindlief ook weleens net wat harder dan zich hoort terug in zijn bed gegooid met de mededeling dat hij het maar even uitzoekt (om hem 5 min later weer op te halen). Maar ik ben ook ene keer gaan douchen terwijl hij boos lag te schreeuwen in bed (hoor ik hem niet).
Hij krijgt altijd een snoepje bij de friettent (maar daar komen we niet zo vaak).
Hij kijkt élke dag tig filmpjes van Nijntje want zo voer ik hem de pap 's morgens.
Sinds een paar dagen geef ik hem brood terwijl hij nog aan het spelen is.
Tik op de vingers: check.
Ik buts hem regelmatig met zijn kop tegen de auto(deur) omdat ik vergeet rekening te houden met de extra ruimte die ik nodig heb als hij op mijn rug zit :o
Hij eet 99 van de 100x met de pot mee, ook als dat uit een pakje komt.
Ow en hij drinkt heel erg graag spa rood. Liefst met zoveel prik erop dat de tranen in zijn ogen springen.
pi_98951682
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:11 schreef Asyniur het volgende:

Ik buts hem regelmatig met zijn kop tegen de auto(deur) omdat ik vergeet rekening te houden met de extra ruimte die ik nodig heb als hij op mijn rug zit :o

Die is erg herkenbaar :X dat je vlak voordat je iets moet pakken nog denkt: let op! Kind op je rug.. en dan toch tok!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:23:48 #291
95408 Incantrix
pi_98951738
:D

Asy, ja! Voordat ik eraan dacht jou te bellen was de vakantie voorbij -O- Ik moest ook mijn werk nog bellen en de tandarts afbellen, maar ik heb echt 2 weken op een andere planeet doorgebracht :@ Hele erge sorry, zal ik een andere keer komen? :*

En dat windschwrm heb ik geloof ik anderhalve maand gebruikt, toen brak 'ie gewoonweg af :@ Geweldige stoeltjes van Yepp, maar het windscherm is dikke bagger..
3!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 16:31:40 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98952009
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 16:23 schreef Incantrix het volgende:

Asy, ja! Voordat ik eraan dacht jou te bellen was de vakantie voorbij -O- Ik moest ook mijn werk nog bellen en de tandarts afbellen, maar ik heb echt 2 weken op een andere planeet doorgebracht :@ Hele erge sorry, zal ik een andere keer komen? :*

Als jullie het maar naar de zin gehad hebben. Daarom gingen jullie op vakantie. NIet om met mij te meeten :*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:11:02 #293
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98953484
Ik kook voor Noortje vaak nog apart.... meer omdat ik voor haar nog koemelk/ei/zoutvrij kook. Eigenlijk zou het niet moeten maar gister heeft ze iets bij het kdv op wat ons weer een slapeloze nacht heeft bezorgt.

Noortje krijgt ook af en toe een paar frietjes/krentenbol/ olijven/ kalfsvlees. Het zal ook niet allemaal koemelk/zout en ei vrij zijn maar ja, kan haar niet alles onthouden en dat wil ik ook niet.

ook krijgt ze met enige regelmaat potjes en bijna dagelijks een knijpfruitje (tot ze op zijn) en het kan me niets schelen. Ik wil dat mijn meisje lekker in haar vel zit en dat doe ik op mijn manier.

Noortje wordt wel heel slim, vind ik dan. Op onze slaapkamer staat kastje dat op slot kan en dat is dicht omdat Noortje daar continu spullen uit haalde. Nu lag er een reservefietssleutel op mijn nachtkastje. Ziet er totaal anders uit dan de sleutels van dat kastje maar ze pakt die sleutel van het kastje, loopt naar het tvkastje en probeert met die fietssleutel die deur open te maken. we zaten echt met open mond te kijken!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:03:53 #294
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98955660
Over taboes gesproken: ik weet helemaal niet wat knijpfruit is :@ :D
pi_98956591
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:03 schreef leonieke het volgende:
Over taboes gesproken: ik weet helemaal niet wat knijpfruit is :@ :D
Doe je leuk :+
Geplet fruit in leegslurpzakjes :)

Becky, slim meisje :D

Leander heeft op 1,5 jarige leeftijd één keer een slaapkamerkastje volledig leeggehaald en op de grond uitgestald..... Voor de ogen van de kraamverzorgster.

:X
Laat maar verder :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:40:20 #296
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98956830
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:32 schreef freecell het volgende:

Je PM-box is vol ;)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:43:34 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98956962
Ik lach me ziek hier. Harry is zijn ballon in een lege wasmand aan het doen en gaat dan met de wasmand zeulen. Natuurlijk wil hij overal langs waar hij niet door kan. Hij is zo heerlijk aan het rondkeutelen. Het meest komische is zijn nieuwste truc: hij krult zijn tong op en doet hem in zijn wang. Daardoor heeft hij dus zo'n hamsterwangetje aan 1 kant en zijn mondje houdt hij stijf op elkaar. Geen gezicht! :D

En ik kan er geen filmpje van maken want de camera heeft mijn man mee... :(

Ooh, en nou staat ie dus voor me met een grote grijns op die boeventronie en zegt ie 'oh oh oh'. Dat betekent meestal dat er iets gevallen is, maar toevallig weet ik dat hij een paar puzzelstukjes zojuist moedwillig onder de kast schoof }:|
En omdat ik nu zit te typen ipv meteen op spring, staat hij nu te schreeuwen/gillen en probeert hij in mijn tenen te bijten ;)

[ Bericht 29% gewijzigd door Asyniur op 02-07-2011 18:50:07 ]
pi_98957711
Asy O+
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 19:08:52 #299
5428 crew  miss_sly
pi_98957761
Asy :D O+

Appeltaart!

[ Bericht 36% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:33:34 ]
pi_98958189
Nom O+

Florian heeft vanavond vis met peultjes, paprika en gebakken aardappeltjes gehad... Alles weer op.
Met een beetje brood erbij. (we hebben er vaak brood bij, eet peuter iig iets ;) )

We hadden het er nog over, ze zeggen altijd dat je vóór je eerste jaar vanalles moet proeven...
Florian heeft géén BV gehad en mocht 3/4 van het eten niet wegens allergie en hij eet beter dan Leander met BV en alles eten ooit gedaan heeft :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:12:46 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98959695
Ooh, dat je dat durft op de bank miss_sly! Dan moet ze wel heel netjes kunnen eten O+

Heerlijk toch free, dat hij zo goed eet. Ik vind je mannen trouwens groot geworden. EN ze lijken steeds meer op elkaar :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')