Wij ook. Ik vind alleen de kop nogal misleidend. Bovendien is het bericht alles behalve oprolbaar, want pas in de laatste alinea wordt verteld dat het gaat om een beperkte snoepinname.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik had het ook gelezen, Ssserpente. Vind het wel een interessant uitgangspunt. Ik hoop dat het zo zal werken, want dat is zoals wij van plan zijn met snoepjes om te gaan
De kop is sowieso misleidend inderdaad, maar zo trek je lezers. Jammer alleen dat niet iedereen goed zal lezen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:34 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Wij ook. Ik vind alleen de kop nogal misleidend. Bovendien is het bericht alles behalve oprolbaar, want pas in de laatste alinea wordt verteld dat het gaat om een beperkte snoepinname.
Waarom? Wil je me nou echt gaan vertellen dat jij anders gaat posten omdat ik me aan bijvoorbeeld jouw posts zou storen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag.(stuur me desnoods een pm)
Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.
Uhm, als ik nu nee zeg dan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:47 schreef Keshet het volgende:
Rocka, als je nog meeleest, zou je mij uit het lijstje willen halen?
Nou ik quote even jou maar het had ook een ander kunnen zijn opa en oma kunnen er dus echt niet tegen als Harry niet goed eet. Bijv ook met avondeten. Als hij eens een keer wat minder eet, dan proberen zij er toch weer hapjes in te proppen (die hij uitspuugt). In hun hoofd zit bijv ook dat hij yoghurt móet eten (dat is nog een overblijfsel vanuit de tijd dat we koemelkprodukten gingen introduceren naast de bv). Als ik hem een keer eerder kom halen, dan is opa meteen in de stress want 'Harry heeft zijn yoghurt nog niet gehad'. En toen kwamen ze er per toeval achter dat hij al rondrennende beter eet...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:24 schreef Keshet het volgende:
Asy, wat fijn dat Harry beter eet nu! Opa's en oma's hebben er soms best kijk op he.En toch is het lastig vind ik, om te ontdekken dat de manier van een ander soms beter is.
en met dwarsfluiten en naakkatten!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:58 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dat ik met een geitenwollensok geassocieerd word is voor mij absolute reden om weg te blijven.
![]()
nja. ik voel me iig wel geremd in mijn reacties. "oh, bah, dit is een issue, laat ik er maar nik s over zeggen"quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar de mensen blijven volgens mij niet weg door discussies, maar door de kritiek op de discussies. Zo heb ik het althans begrepen. En jij hoort (nu) bij de mensen die daar kritiek op levert.
En ja, waarom zou ik er niks mee doen? Ik ben hier medeposter en voel me medeverantwoordelijk voor de sfeer. Ik neem aan dat je vond dat ik in mijn eerste reactie op BJ te weinig liet merken dat het mijn interpretatie/beleving van haar woorden was? Ik heb juist geleerd dat je juist altijd vanuit je eigen ik moet discussiëren, omdat je anders waarheden suggereert. En inderdaad, er is niet één waarheid.
Je bedoelt naaldhakkenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh kut
eh
Antilliaanse naaktkatten?
je weet toch
Dat!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:00 schreef simmu het volgende:
keshet
ik weet alweer niet zo goed me uit te drukken.
laat je niet kisten! het is een kostbaar goed andermans mening te horen. de keerzijde ervan is dat mensen niet altijd begrijpen wat bedoeld wordt
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik voel me nergens in geremd. Als iets poep is in mijn ogen vind ik het poep. Waarom zou ik dat niet mogen benoemen ook al vindt iemand anders het waardevol om de tuin mee te bemesten?
Echt? Ik voel me ook totaal niet geremd. Maar ik verwacht dan ook niet dat anderen zich gekwetst voelen omdat ik een andere mening heb.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:02 schreef simmu het volgende:
[..]
nja. ik voel me iig wel geremd in mijn reacties. "oh, bah, dit is een issue, laat ik er maar nik s over zeggen"
Ja, je kan nog zo leuk 'ik vind' als disclaimer gebruiken. Maar als je dan in feite zegt dat je iemand een naïef verwend nest vindt (in andere bewoordingen) dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat!
En Keshet, het geeft toch helemaal niet dat Groof aangeeft het niet reëel te vinden? Ze is daarmee juist erg concreet in dr mening en ze zegt waar het op staat. Dat vind je toch juist prettig?
En doordat ze het zo dicht bij zichzelf houdt ('ik vind') brengt ze het niet als waarheid maar als haar persoonlijke mening. Moet kunnen, toch?
Nou ja, daar ben IK het dus niet mee eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat!
En Keshet, het geeft toch helemaal niet dat Groof aangeeft het niet reëel te vinden? Ze is daarmee juist erg concreet in dr mening en ze zegt waar het op staat. Dat vind je toch juist prettig?
En doordat ze het zo dicht bij zichzelf houdt ('ik vind') brengt ze het niet als waarheid maar als haar persoonlijke mening. Moet kunnen, toch?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef Keshet het volgende:
[..]
Nou ja, daar ben IK het dus niet mee eens.Op die manier kun je alles wel zeggen als je het maar in de ik-vorm gooit. Dat werkt ook niet altijd goed he.
Hierbij sluit ik me aan Leo. Ik lees wel regelmatig mee maar ik heb ook niet altijd iets te melden. Thomas gaat gewoon lekker en dat is eigenlijk wel genieten zo.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:45 schreef leonieke het volgende:
Maar serieus, discussieer gerust verder. Ik zal me niet in de discussie mengen omdat ik er geen uitgesproken mening over hebMaar ik volg wel alle topics mee, ook al ben ik de laatste tijd wat minder aanwezig.
maar jij bent ook liefquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net een golden retriever! Wat lief!
![]()
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben net een golden retriever! Wat lief!
![]()
Ja klopt, ook dat is zo, maar dan zit er dus duidelijk wel een rem.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:15 schreef Ca.ra het volgende:
Ik weet niet meer wat het concrete geval was BE, maar ik had laatst een andere mening gepost dan de 10 mensen voor mij die het allemaal met elkaar eens waren, en toen kwamen er genoeg mensen die ook anders dachten. Soms moet het eerste schaap even over de dam.
Wat grappig, dat hebben wij ook! Dat hij eerst aangaf gepoept te hebben, maar dat weigert hij nu ook al een weekje of 2.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:25 schreef Incantrix het volgende:
Sterker nog, hij wil tegenwoordig ook niet meer zeggen of hij gepoept heeft, dat deed hij eerst wel maar nu heeft hij door dat hij dan wordt verchoond dus hij zegt altijd "nee" als je het vraagt
Dat dus.......... en hoi!!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:30 schreef Vlindur het volgende:
Trix! Wb leave![]()
En ook ik lees vooral mee. Ik kan me nooit zo goed verwoorden zoals jullie dat kunnen en dus houd ik mij maar stil..
Nee. Jij gaat NU bellen! Zo slaap je ook niet lekker..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Effe ego: zit nu bij flipje te kijken. Zijn wang ziet er erger uit dan vanochtend en lijkt ook gezwollen en pijnlijk. De koorts is gelukkig wel gezakt maar die plekken of zijn gezicht voelen heet.
Morgen toch de hap nog eens bellen. Ik kan dit amper normaal vinden.
Dat heb ik dus ook. Of had ik ook. Intussen heb ik ook weinig behoefte meer om over bepaalde dingen te posten. Daar staat tegenover dat ik ook meestal maar mijn mening/advies./raad/tips voor me hou, omdat het wel eens de verkeerde zouden kunnen zijn voor de 'ontvanger', ook al dacht ik dan oprecht dat het wel goed was om iig te vertellen hoe ik het deed of erovor dacht. Niet omdat IK dat doe, maar omdat ik zelf graag lees over alle tips/adviezen/.manieren ergens voor.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:54 schreef Vicky het volgende:
jeutje Rocks, wat ziet Flip eruit zeg! Beterschap voor je kleine man!:*
Keshet, ik heb "geleerd" sommige dingen maar gewoon niet meer in een van de topics in OUD te posten omdat ik geen zin had me te "moeten verantwoorden" voor mijn keuzes.
Maar dan dóe je dat toch? En dan negeer je toch de opmerkingen die je niet wil lezen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:02 schreef Keshet het volgende:
Stelletje geitenwollensokken hier ook. Mij nog een schuldgevoel aan gaan praten ook.![]()
![]()
Vicky, dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil kunnen posten dat E 4 pyjamapapjes per dag drinkt. Ik wil geen adviezen hoe ik haar daar van af krijgen, ik hoef geen blijken van sympathie, ik wil 't gewoon kunnen posten zonder de pyjamapapjesKGB over me heen te krijgen.
Ik blijf ook heus wel posten, alleen iets minder dan normaal. Behalve vanavond dan.
Maar zo onaardig zijn we hier toch helemaal niet tegen elkaar? Sterker nog: ik vind dat we hier, helemaal in vergelijking met andere fora, aardig beschaafd met elkaar omgaan. We schelden niet, we veroordelen soms alleen elkaars denk- of handelswijze. En daar moet je wel een beetje tegen kunnen vind ik, als je er bewust voor kiest om jouw vaak vrij persoonlijke situatie op een openbaar forum te delen met zoveel anderen. Je zoekt het zelf op, toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef octopussy het volgende:
Stel valse secreten hier![]()
Neem een bonbonnetje
[..]
Ja, je kan nog zo leuk 'ik vind' als disclaimer gebruiken. Maar als je dan in feite zegt dat je iemand een naïef verwend nest vindt (in andere bewoordingen) dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval.
Ik denk dat mensen zich geremd voelen omdat ze zich te snel aangesproken voelen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:26 schreef Keshet het volgende:
Ik ben het alweer niet met je eens Ssserpente!De kern van het probleem voor mij is dat mensen zich geremd voelen in het posten, niet dat ze zich te snel aangesproken voelen.
Iedereen zou zich hier welkom moeten voelen en dat is niet meer zo. Ik in ieder geval niet.
Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?quote:En dat komt dus niet door posts die aan mij gericht zijn, of steken onder water oid want die zie ik niet. Dat komt doordat er naar MIJN () mening heel erg in een bepaalde richting gepost wordt, de antroposofische. Een richting waar ik veel van geleerd heb maar die mijn richting niet is. Ik voel me echt geremd in het posten van bepaalde dingen.
Maar als je daar zelf achter staat dan is het toch onbelangrijk wat anderen daarvan vinden? Ik vind dat je jezelf te kort doet door, zo lijkt het wel, meer waarde aan de mening van anderen te hechten dan aan die van jezelf.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:02 schreef Keshet het volgende:
Stelletje geitenwollensokken hier ook. Mij nog een schuldgevoel aan gaan praten ook.![]()
![]()
Vicky, dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil kunnen posten dat E 4 pyjamapapjes per dag drinkt. Ik wil geen adviezen hoe ik haar daar van af krijgen, ik hoef geen blijken van sympathie, ik wil 't gewoon kunnen posten zonder de pyjamapapjesKGB over me heen te krijgen.
Ik blijf ook heus wel posten, alleen iets minder dan normaal. Behalve vanavond dan.
Weet je wat het is, zoals jij het nu post denk ik: och, ik begrijp je zó goed, ik heb ook wel eens een kind nèt te hard neergelegd of een tikje gegeven en dan voelde ik me zó lulligquote:Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:19 schreef _Bar_ het volgende:
ja dat zie ik, zijn zijn wangen nu ook nog zo warm?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |