quote:
Op vrijdag 1 juli 2011 22:16 schreef octopussy het volgende:Stel valse secreten hier
Neem een bonbonnetje

[..]
Ja, je kan nog zo leuk 'ik vind' als disclaimer gebruiken. Maar als je dan in feite zegt dat je iemand een naïef verwend nest vindt (in andere bewoordingen) dan is dat wel degelijk een persoonlijke aanval.
Maar zo onaardig zijn we hier toch helemaal niet tegen elkaar? Sterker nog: ik vind dat we hier, helemaal in vergelijking met andere fora, aardig beschaafd met elkaar omgaan. We schelden niet, we veroordelen soms alleen elkaars denk- of handelswijze. En daar moet je wel een beetje tegen kunnen vind ik, als je er bewust voor kiest om jouw vaak vrij persoonlijke situatie op een openbaar forum te delen met zoveel anderen. Je zoekt het zelf op, toch?
Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe.

quote:
Op vrijdag 1 juli 2011 22:26 schreef Keshet het volgende:Ik ben het alweer niet met je eens Ssserpente!

De kern van het probleem voor mij is dat mensen zich geremd voelen in het posten, niet dat ze zich te snel aangesproken voelen.
Iedereen zou zich hier welkom moeten voelen en dat is niet meer zo. Ik in ieder geval niet.
Ik denk dat mensen zich geremd voelen
omdat ze zich te snel aangesproken voelen.
quote:
En dat komt dus niet door posts die aan mij gericht zijn, of steken onder water oid want die zie ik niet. Dat komt doordat er naar MIJN (

) mening heel erg in een bepaalde richting gepost wordt, de antroposofische. Een richting waar ik veel van geleerd heb maar die mijn richting niet is. Ik voel me echt geremd in het posten van bepaalde dingen.
Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?
quote:
Op vrijdag 1 juli 2011 23:02 schreef Keshet het volgende:Stelletje geitenwollensokken hier ook. Mij nog een schuldgevoel aan gaan praten ook.
Vicky, dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil kunnen posten dat E 4 pyjamapapjes per dag drinkt. Ik wil geen adviezen hoe ik haar daar van af krijgen, ik hoef geen blijken van sympathie, ik wil 't gewoon kunnen posten zonder de pyjamapapjesKGB over me heen te krijgen.
Ik blijf ook heus wel posten, alleen iets minder dan normaal. Behalve vanavond dan.

Maar als je daar zelf achter staat dan is het toch onbelangrijk wat anderen daarvan vinden? Ik vind dat je jezelf te kort doet door, zo lijkt het wel, meer waarde aan de mening van anderen te hechten dan aan die van jezelf.
Ik ben zelf pas gevoelig voor andermans kritiek wanneer ik vind dat er een kern van waarheid ik zit en ik dus zelf ook niet achter mijn handelswijze sta. Sterker nog: ik post ook wel eens dingen niet omdat ik bang ben voor jullie (terechte) oordeel, maar daarvan zoek ik de 'schuld' niet bij jullie, maar mezelf.
Voorbeeld: gisteren heb ik Lente een tik op d'r billen gegeven. Het was een bewuste, zachte tik omdat ze na tig waarschuwingen maar bleef schoppen tijdens het verschonen. Ik schaam me hier zo voor en vind het zo'n laffe actie van mezelf dat ik dit hier normaal gesproken nooit neergezet zou hebben omdat ik bang ben voor jullie kritiek. Terechte kritiek, vind ik. Commentaar zou ik me dan ook behoorlijk aantrekken, maar dat ligt aan mij, niet aan jullie, omdat ik zelf ook niet achter mijn actie sta. Dus zou ik jullie je commentaar nooit verwijten, ik zoek het immers zelf op door het hier te posten.

Commentaar op het feit dat Lente van de week als lunch een punt appeltaart heeft gegeten zou me dan juist totaal niet boeien, want daar sta ik zelf volledig achter.
Excuus voor mijn warrige post by the way. Ik heb op het moment meer snot dan hersenen in m'n hoofd.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 02-07-2011 10:37:21 ]