abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:41:14 #76
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98924730
Troel, ik heb dat gelezen maar dat was me helemaal niet duidelijk. Dacht dat dat om oppas ging. Er staat niks over vervoer oid, hoor.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:24 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98924780
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:

Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugd :') fel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
En daar ben ik oprecht blij om...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:47 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_98924806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Troel, ik heb dat gelezen maar dat was me helemaal niet duidelijk. Dacht dat dat om oppas ging. Er staat niks over vervoer oid, hoor.
Dat klopt, maar ik dacht dat je wel wist dat ik een auto had met kinderstoeltjes :)
Nouja, voor een volgende keer die hopelijk niet nodig is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:49 #79
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98924809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Heel eerlijk keshet, ik vind zulke opmerkingen nog storender dan de bevlogenheid waarmee gediscussieerd wordt.
Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.

Als ik dan toch bezig ben:
Ik erger me kapot aan het in mijn beleving hoge geitenwollensokkengehalte in dit topic, aan het feit dat élke poging tot discussie uitmondt in in mijn ogen onzinnige welles/nietes discussies, in mensen die gepikeerd raken om de kleinste dingen tijdens zo'n discussie, aan het feit dat mensen zich niet meer vrij voelen om te posten, etc.

Dus ja, ik ben er een beetje klaar mee.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:43:17 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_98924825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef Keshet het volgende:
Rocka, wat een schrik! Ik hoop dat je mooie flipje snel weer beter is. :*

Ik heb begrip voor beide standpunten in de discussie maar discussies als deze, waarin ook meteen op de man gespeeld wordt, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een beetje klaar ben met dit topic. -O-
oja....dat was het waarom ik hier zo weinig meer kom...ik sluip er dus ook maar weer uit ook.
edit: en dit was dus getikt voor de laatste post van keshet, waar ik me ook eigenlijk alleen maar bij kan aansluiten. En weet je als je dan toch een reden moet hebben: gooi het maar op mijn hormonen, dat mag kennelijk :')

Rocka, beterschap met Flip, ziet er akelig uit. Houd em goed in de gaten he :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98925015
even voor de duidelijkheid: niemand heeft het altijd makkelijk. daarin zijn we allemaal gelijk. ik weet niet goed hoe het uit te drukken ;(

we hebben het allemaal wel eens moeilijk, dan is het toch fijn als je hier een beetje steun hebt. ipv dat je afgerekend wordt op alle dingen die je mogelijk zou had kunnen doen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:50:05 #82
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98925102
-knip- Nevermind, #mosterdnademaaltijd en such.

Hoi, ik ben er weer :W

Rocks, wat een naar gezicht zeg, je arme Flip.. Beterschap voor hem een een dikke :* voor jou voor alle zorgen en het fietsen!

Morgen lees ik weer bij heur :*
3!
pi_98925186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:42 schreef Keshet het volgende:

[..]

Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.

Als ik dan toch bezig ben:
Ik erger me kapot aan het in mijn beleving hoge geitenwollensokkengehalte in dit topic, aan het feit dat élke poging tot discussie uitmondt in in mijn ogen onzinnige welles/nietes discussies, in mensen die gepikeerd raken om de kleinste dingen tijdens zo'n discussie, aan het feit dat mensen zich niet meer vrij voelen om te posten, etc.

Dus ja, ik ben er een beetje klaar mee.
Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag. :* (stuur me desnoods een pm)

Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 20:52:55 #84
5428 crew  miss_sly
pi_98925189
Fijn Rocka dat de koorts al wat gezakt is. Hij heeft in ieder geval temperament genoeg als hij zelfs nu zo tegen de AB vecht, menneke O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98925277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag. :* (stuur me desnoods een pm)

Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.

ik denk niet dat het tegen jou persoonlijk bedoeld is. meer de sfeer hier ;(
correct me if i'm wrong :@
pi_98925350
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.

En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.

[ Bericht 34% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-07-2011 21:04:14 ]
pi_98925628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.

nja, daar vel ik geen oordeel over ;) ik denk wel dat die ergens vandaan komen ;(
pi_98925673
Ik moet Groof gelijk geven. Ik vind dat algemene opmerkingen over de sfeer een grotere negatieve stempel drukken dan de losse, individuele, persoonlijke discussies en irritaties an sich.

Ik vind het ook altijd lastig om algemene kritiek over de sfeer juist te interpreteren. Vraag me dan ook altijd af of en in hoeverre ik me aangesproken moet voelen. Zo ja, dan hoor ik het liever persoonlijk, want alleen dan kan ik me verdedigen.

Hoor ik bijvoorbeeld bij de geitenwollensokkenclan? Wat versta je daar eigenlijk onder, Keshet? Ben ik veroordelend, voel ik me snel aangevallen? Roept u maar hoor, ik kom er wel overheen. :+
pi_98925688
quote:

En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.

ook nu stel ik nog steeds: je hebt een zeker een punt, maar wat "zij" zeggen komt wel degelijk ergens vandaan!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:06:32 #90
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98925702
Ik zie hier zelden een discussie. Ik stoor me ook nergens aan maar goed ik hou ook wel van dingen rechtstreeks krijgen of gezegd te hebben.
En soms post ik tijden niet, en dan weer wel. Je haakt toch aan op dingen die je op dat moment interesseren. Andere dingen lees ik zo overheen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_98925747
quote:

Mooi gezegd! Zo ervaar ik het ook. :)

Oh, en by the way. Ik hou van discussie. Dat ik het niet eens ben met iemand wil absoluut niet zeggen dat ik die persoon niet niet mag. Sterker nog, ik hou wel van felle mensen. O+
pi_98925821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet Groof gelijk geven. Ik vind dat algemene opmerkingen over de sfeer een grotere negatieve stempel drukken dan de losse, individuele, persoonlijke discussies en irritaties an sich.

Ik vind het ook altijd lastig om algemene kritiek over de sfeer juist te interpreteren. Vraag me dan ook altijd af of en in hoeverre ik me aangesproken moet voelen. Zo ja, dan hoor ik het liever persoonlijk, want alleen dan kan ik me verdedigen.

Hoor ik bijvoorbeeld bij de geitenwollensokkenclan? Wat versta je daar eigenlijk onder, Keshet? Ben ik veroordelend, voel ik me snel aangevallen? Roept u maar hoor, ik kom er wel overheen. :+
lieverd, ik vind je een schat van een meid hier. ik kan prima met je overweg.

maar je bent ook degene toen iemand klaagde over dat de discussies zo op de man gaan zei: "nou, dat vind ik niet. de discussie gaat niet op de man. jij trekt het je allemaal gewoon teveel aan. je doet veel te negatief. je begrijpt het niet"

en daarna was je boos omdat de discusie beeindigd werd
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:10:42 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98925889
Het blijft gewoon lastig, op 'schrift' dingen interpreteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
*zucht* ik ga er niet eens op in.
Bedankt voor uw input.
En dit vind ik dan echt een dooddoener..... laat dan maar denk ik.

Ik vind het super hier te lezen en te schrijven maar door een, zoals ik het zie, verkeerde interpretatie slaat deze stemming om.
pi_98925911
Zullen we 'm ff verhuizen naar FB, Simmu? Dan quote ik je daar even.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:11:40 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98925930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef becky27 het volgende:
Rocka en anderen zonder auto. Is voor dit soort dingen een greenwheels abo een idee? ik ken het principe niet helemaal maar die vrienden hebben voor dat soort momenten wel toegang tot een auto (en een eigen kinderstoel).
Wij hebben greenwheels. Er staan er hier genoeg in de buurt zodat je altijd weet dat er wel eentje vrij is. We hebben 'm al een paar keer gebruikt voor de HAP. Reserveren kan online en dan heb je 'm als ie vrij is over een kwartier. Auto is hier trouwens ook niet echt mogelijk. Niet financieel gezien, maar vooral omdat er een wachtrij van zo'n 12 jaar is voor een vergunning :') Op de wachtlijst voor de vergunning kan pas als je een auto hebt. Tot je de vergunning hebt, betaal je 4 euro per uur en dan van 9 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts. :X Een auto is hier dus niet echt een keuze.

Overigens zou ik hier midden in de stad een taxi bellen in geval van geen greenwheels beschikbaar ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:13:25 #96
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98926007
Maar Rocka ik zou me ook lam schrikken als ik zo'n vlek op mijn kind zou aantreffen :o Hoe gaat het nou met flip? Voelt hij zich al wat beter?
pi_98926348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Keshet, ik was er gelijk al klaar mee ;) wilde alleen wat dingen rechtzetten. Van aannames houd ik nl niet.

Troel mij een aanbod gedaan? Waar?

Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugd :') fel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
Ik ben zo 3 dagen ondergespuugd geweest toen Thomas AB moest krijgen. De ene keer ging het goed, dus de tweede keer denk je er niet bij na dat het zou kunnen mislopen. 3e en 4e keer goed, 5e keer weer om zeep en zomaar verder... :')

En ik ben zo blij dat het weekend is. Ik heb Thomas letterlijk (en zonder overdrijven) 60u na elkaar niet gezien (behalve dat ik elke ochtend en avond eens boven zijn bedje ben gaan hangen) en dan heb ik vanochtend de volle 20 minuten van hem kunnen genieten tijdens het aankleden en eten geven en vanavond zijn we van het werk thuisgekomen met een in slaap gevallen Thomas in de auto en hebben we hem dus opnieuw zo in zijn bed moeten steken. Sinds dinsdagavond hebben we dus 10 minuten quality time gehad tijdens het drinken van zijn fles en wat spelen tijdens het aankleden -O- Nog een weekje werken en dan is het vakantie tot 16 augustus *O* Vooruitzicht op betere tijden dus, want echt genieten is het nu eventjes niet. Nog een geluk dat P. wel veel tijd had voor hem. Anders is het helemaal sneu.
pi_98926596
Stiemie :o boh! je bent goedkoper uit als je je eigen metro koopt op die manier :')

Ahw Leo wat naar voor je. Lekker veel knuffelen met de kleine man dit weekend O+ O+

Rocks fijn dat de koorts gezakt is, wat klinkt dat sneu zeg dat spugen. Ik hoop van harte dat hij zich morgen heel veel beter voelt. :*

Mn liefste grote kind is zo leuk O+ ze gaat steeds meer babbelen en ze krijgt grapjes :D en streken }:| en ze komt hele verhalen vertellen en soms wil ze gewoon alleen even knuffelen. Ze is dikke vriendjes met het buurjongetje (hoewel die in zijn baldadige sloopfase is maar dat deert haar niet :') ) en ze kan zo lekker buiten dreutelen. *;
En ze heeft een nieuw favo boek, 'van top tot teen' van eric carle. Hij lag al een tijdje in de kast, ze had hem van oma gekregen geloof ik :@ maar het is een regelrechte hit hier, graag 20 keer achter elkaar voorlezen en actief meedoen. Het mooiste is dat jongste er vervolgens om in een lachstuip ligt en daar moet oudste dan weer om lachen :D <3
:)
pi_98926630
Oh ja, hier kwam ik eigenlijk voor!

quote:
Snoepen verkleint kans op overgewicht

BAARN - Het strookt misschien niet met de boodschap die veel voedingswetenschappers verkondigen, maar het eten van snoep zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je kind slank blijft. Snoepende kinderen hebben namelijk een beduidend kleinere kans op overgewicht.
Je raadt dit aan68%Je raadt dit af32%
40 keer gedeeld

Dit blijkt uit een onderzoek aan de Louisiane State University. De onderzoekers bestudeerden meer dan 11.000 kinderen tussen de twee en achttien jaar in de periode van 1999 tot 2004. De resultaten van dit onderzoek lieten zien dat kinderen die snoep aten 22 procent minder kans hadden op overgewicht dan hun leeftijdsgenootjes die geen zoetigheid kregen. Bij adolescenten was dit verschil zelfs 26 procent.

Daarnaast werd bij alle snoepende kinderen een lager niveau van het C-reactief proteïne aangetroffen. Hogere niveaus van dit eiwit staan in verband met een verhoogd risico op hartaandoeningen en andere chronische ziekten.

Discipline
Volgens de onderzoekers ontwikkelen kinderen die snoep eten van jongs af aan, in verantwoorde porties, een bepaalde mate van discipline. Vooral als kinderen snoep verbinden aan speciale gelegenheden zijn ze meer bewust van hun eetgewoonten en ook beter in staat om een balans te vinden in hun calorie-inname.

"De resultaten van het onderzoek laten zien dat kinderen en adolescenten die snoep consumeren minder kans hebben op het ontwikkelen van overgewicht of obesitas. Dit onderzoek is echter geen uitnodiging tot overmatige inname van zoetigheid.", vertelt hoofdonderzoeker Carol O'Neil. "Het is niet de bedoeling dat snoep een hoofdrol gaat spelen in het voedingspatroon. Het is een traktatie, waar kinderen in mate van moeten genieten."
http://lifestyle.nl.msn.c(...)-kans-op-overgewicht
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 21:32:58 #100
5428 crew  miss_sly
pi_98926839
Ik had het ook gelezen, Ssserpente. Vind het wel een interessant uitgangspunt. Ik hoop dat het zo zal werken, want dat is zoals wij van plan zijn met snoepjes om te gaan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')