Ik ben het hier niet zo mee eens, eigenlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:07 schreef freecell het volgende:
Hmmm, ik wilde niet reageren, maar een opmerking van jou Serpente liet me ineens mijn punt zien
[..]
Weet je wat het is, zoals jij het nu post denk ik: och, ik begrijp je zó goed, ik heb ook wel eens een kind nèt te hard neergelegd of een tikje gegeven en dan voelde ik me zó lullig(ik heb die neiging zelfs meer als er andere mensen bij zijn, zo van: jamaar, ik probeer het wel op te lossen dat hij vervelend doet nu' Zo knullig
En ik denk dat de meeste mensen je hierover niet zullen aanvallen ook (en terecht, dat doe je zelf al genoeg)
En daar knelt het. Als iemand die niet regulier meepost hier, maar even binnenloopt en inderdaad iets minder antroposofisch of AP is ingesteld hetzelfde zegt, wordt die eerder aangevallen.
En ik ben bang dat het daar mis gaat.
Hoe vaker je hier komt, hoe meer positieve feedback en steun je hier krijgt. Hoe onbekender je bent, hoe groter de kans dat iets wat je doet openlijk wordt afgekeurd, terwijl de moeder in kwestie zich dan vaak net zo voelt...
Over het algemeen vind ik het ook helemaal niet zo onaardig hier. Zo fel vind ik de discussies niet en er worden altijd meerdere kanten belicht. Je mag het hier absoluut met elkaar oneens zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar zo onaardig zijn we hier toch helemaal niet tegen elkaar? Sterker nog: ik vind dat we hier, helemaal in vergelijking met andere fora, aardig beschaafd met elkaar omgaan. We schelden niet, we veroordelen soms alleen elkaars denk- of handelswijze. En daar moet je wel een beetje tegen kunnen vind ik, als je er bewust voor kiest om jouw vaak vrij persoonlijke situatie op een openbaar forum te delen met zoveel anderen. Je zoekt het zelf op, toch?
Ik vind het ook wel grappig dat enerzijds het commentaar is dat we elkaar naar de mond praten en anderzijds dat we te hard en te direct zijn in het commentaar naar elkaar toe.
[..]
Ik denk dat mensen zich geremd voelen omdat ze zich te snel aangesproken voelen.
[..]
Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?
[..]
Maar als je daar zelf achter staat dan is het toch onbelangrijk wat anderen daarvan vinden? Ik vind dat je jezelf te kort doet door, zo lijkt het wel, meer waarde aan de mening van anderen te hechten dan aan die van jezelf.
Ik ben zelf pas gevoelig voor andermans kritiek wanneer ik vind dat er een kern van waarheid ik zit en ik dus zelf ook niet achter mijn handelswijze sta. Sterker nog: ik post ook wel eens dingen niet omdat ik bang ben voor jullie (terechte) oordeel, maar daarvan zoek ik de 'schuld' niet bij jullie, maar mezelf.
Voorbeeld: gisteren heb ik Lente een tik op d'r billen gegeven. Het was een bewuste, zachte tik omdat ze na tig waarschuwingen maar bleef schoppen tijdens het verschonen. Ik schaam me hier zo voor en vind het zo'n laffe actie van mezelf dat ik dit hier normaal gesproken nooit neergezet zou hebben omdat ik bang ben voor jullie kritiek. Terechte kritiek, vind ik. Commentaar zou ik me dan ook behoorlijk aantrekken, maar dat ligt aan mij, niet aan jullie, omdat ik zelf ook niet achter mijn actie sta. Dus zou ik jullie je commentaar nooit verwijten, ik zoek het immers zelf op door het hier te posten.
Commentaar op het feit dat Lente van de week als lunch een punt appeltaart heeft gegeten zou me dan juist totaal niet boeien, want daar sta ik zelf volledig achter.
Excuus voor mijn warrige post by the way. Ik heb op het moment meer snot dan hersenen in m'n hoofd.
Dat is waar inderdaad, daar heb ik me nog over verbaasdquote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet zo mee eens, eigenlijk.
Ik kreeg nogal wat over mee heen toen ik in de periode dat Senna slecht sliep daar eens wat van zei. Zelfs toen ik duidelijk aangaf, letterlijk, niet op zoek te zijn naar tips of advies of meningen. Dat ik gewoon maar wilde zeggen dat het soms gewoon moeilijk gaat en zwaar is.
Het is gewoon moeilijk om in een groep zo divers als hier. Je kunt het niet met iedereen goed vinden of eens zijn. Nou hoeft dat in mijn optiek ook niet, hoor. Ik kan heel goed "agree to disagree" in praktijk brengen als dat ook aan mij wordt gegund en er eerlijk en niet op de man wordt gepseeld.
Ik vind het trouwens met het AP gehalte nogal meevallen, eigenlijk.
desondanks vind je het wel acceptabel om zelf wel tegen anderen uit te vallen. dat vind ik dan nogal, ehm, hypocriet. anderen moeten er rekening mee houden dat jij enkel je ei kwijt wil (wat prima kan, daar hoor je mij niet over) en 'mogen' vooral niks zeggen op het gebied van advies of meningen, maar andersom voel je je wel geroepen om een oordeel te uiten over diezelfde anderen die rekening met jouw wens tot 'geen oordeel' moeten houden. tsja, noem me raar, maar als jij op een bepaalde manier behandeld wenst te worden, dan moet je die manier zelf ook toepassen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet zo mee eens, eigenlijk.
Ik kreeg nogal wat over mee heen toen ik in de periode dat Senna slecht sliep daar eens wat van zei. Zelfs toen ik duidelijk aangaf, letterlijk, niet op zoek te zijn naar tips of advies of meningen. Dat ik gewoon maar wilde zeggen dat het soms gewoon moeilijk gaat en zwaar is.
Het is gewoon moeilijk om in een groep zo divers als hier. Je kunt het niet met iedereen goed vinden of eens zijn. Nou hoeft dat in mijn optiek ook niet, hoor. Ik kan heel goed "agree to disagree" in praktijk brengen als dat ook aan mij wordt gegund en er eerlijk en niet op de man wordt gepseeld.
Ik vind het trouwens met het AP gehalte nogal meevallen, eigenlijk.
Dat is de mevrouw van de 5-10-15 minuten regel toch? Volgens mij zijn er best wat mensen die dat hebben gedaan, sommigen met succes, anderen niet. En volgens mij is dat best prima ontvangen hier, toch? Of heb ik zo'n slecht geheugen?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad, daar heb ik me nog over verbaasd
AP valt idd mee, het is meer sofisch.
Maargoed echt mainstream is het natuurlijk ook weer niet hier. Als je hier gaat roepen dat je alle adviezen van mevrouw Blom gaat toepassen krijg je ook wel wat over je heen gok ik
Ik maak even een uitzondering op mijn postgedrag, want eigenlijk wens ik op jou niet meer te reageren. Maar bij deze: jij hield geen rekening met mijn wens om geen advies te hoeven. En als je nu doelt op dat laatst in het peutertopic: sorry hoor, maar dat sloeg echt totaal nergens op. Dus daar ga ik verder ook nu niet meer op in.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:24 schreef simmu het volgende:
[..]
desondanks vind je het wel acceptabel om zelf wel tegen anderen uit te vallen. dat vind ik dan nogal, ehm, hypocriet. anderen moeten er rekening mee houden dat jij enkel je ei kwijt wil (wat prima kan, daar hoor je mij niet over) en 'mogen' vooral niks zeggen op het gebied van advies of meningen, maar andersom voel je je wel geroepen om een oordeel te uiten over diezelfde anderen die rekening met jouw wens tot 'geen oordeel' moeten houden. tsja, noem me raar, maar als jij op een bepaalde manier behandeld wenst te worden, dan moet je die manier zelf ook toepassen.
Denk je dat? Ik weet het niet, hoor. Veel mensen die ik IRL spreek, zijn daar ook niet (meer) van. Ik heb het idee dat het misschien een beetje een verouderde methode aan het worden is. Of dat de algemene tendens een beetje meer richting AP/antroposofisch of wat voor geitenwollensokkentoestand je nog meer kunt bedenken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:31 schreef freecell het volgende:
Nee, daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik probeerde er alleen mee te zeggen dat dat in 'de rest van de wereld' geaccepteerder is dan hier waarschijnlijk.
1) ik wist niets over jullie slaapdingen, ik wist ook niets over je wens dat mensen niet op je mogen reageren. ik las je post en reageerde in alle oprechtheid. dat werd 'beloond' met een sneer richting dat ik bikkelhard, onrespectvol en autoritair doe tegen mijn gebroed. dank jequote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik maak even een uitzondering op mijn postgedrag, want eigenlijk wens ik op jou niet meer te reageren. Maar bij deze: jij hield geen rekening met mijn wens om geen advies te hoeven. En als je nu doelt op dat laatst in het peutertopic: sorry hoor, maar dat sloeg echt totaal nergens op. Dus daar ga ik verder ook nu niet meer op in.
Nee, dat vind jij licht typisch, en met wat je zegt bewijs je dus precies het punt van deze hele discussie, de afkeuring over bepaalde methoden wordt hier nogal uitgesproken behandeld, door alle kampen. En daardoor ontstaat er een sfeertje waarin mensen óf niet durven te posten, óf zich uitentreure verdedigen...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:27 schreef freecell het volgende:
Het 5-0-15 gedeelte nog wel, maar volgens haar is het doodnormaal dat een kind van een paar maanden 'een half uur' te laten 'inslaaphuilen' en dat is toch wel licht typisch
je kan hem ook zomaar afdraaien hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:23 schreef Ssserpente het volgende:
Ja, nu moeten jullie wel meedoen hè, nu ik mn imago ten grabbel gooi!
Haha, Simmu, dat muziekje duurt toch maar heel kort?
En hier ben ik het helemaal mee eensquote:Da's m.i. dus echt nergens voor nodig! Wat geeft het nou dat jij een andere zienswijze hebt of dingen anders aanpakt? Het zou jou toch roesten wat anderen daarvan vinden? Net zo min als dat ik me iets aantrek van de kritiek van iemand anders op een punt waar ik zelf volledig achter sta, verwacht ik dat anderen zich ook maar een seconde druk maken om mijn visie. Wie ben ik nou helemaal?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:22 schreef simmu het volgende:
ik heb een bordje boven de box hangen: "voeren verboden"
Wat geweldig! Dat wordt vast een traditiequote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Wij gaan hier zoals lunch een taartje met vers fruit en veel slagroom maken en eten omdat het onze zelfbedachte 'ik hou van jou-dag' is. En B wil slingers ophangen. Je moet toch iets op een druilerige zaterdag
Je mocht hem toch niet voeren?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:34 schreef simmu het volgende:
oh, ik heb ravi gewoon een croissantje toegeworpen in de box.
ik trek me niks aan van dat bordje
je ziet het verkeerd: ik mag dat wel, andere mensen nietquote:
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:14 schreef Ssserpente het volgende:
Zullen we er er anders eens wat taboes ingooien om de boel wat losser te maken? Dus dingen die je doet waarvan je verwacht dat ze veroordeeld worden door de geitenwollensokkendreumestopicmama's. Misschien helpt het!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |