abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:14:10 #1
5428 crew  miss_sly
pi_98896703
vorige deel: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 152

De dreumesjes:

12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-07-2011 21:51:28 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:14:50 #2
5428 crew  miss_sly
pi_98896714
Rocka, hoe is de nacht gegaan? En hoe is het met hem nu?

Wat vervelend, al die kindjes die niet fit zijn. Beterschap!

Ow ja Ssserpente, ik had met Senna een tijdje terug dezelfde ervaring tijdens een begrafenis. Het is ook nogal wat voor die kleintjes om zo lang stil te zijn.

Claudia, wat naar dat Ivan nu zo'n last heeft van verlatingsangst. Niet alleen bij het afcheid nemen, dus, maar ook gedurende de dag? Enig idee hoe daarmee om te gaan?

Dat tweede deel van How 2 talk to kids ken ik inderdaad wel ja. Mijn zusje heeft het, en ze heeft er volgens mij best wel wat handige tips uit voor haar gezin met 3 jongens.

Stiemie, ik begin me een voorstelling te maken van hoe het met Linde kletskous is :D Senna's mondje staat ook niet stil, we moeten de hele dag allerlei vragen beantwoorden en meedoen met haar spelletjes (momenteel kopen en verkopen we de hele dag ijsjes :') ). Het is best heel gezellig, maar soms is het wel fijn als ze even stil is...slaapt bijvoorbeeld :+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:20:57 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98896807
Heb net de HA gebeld want hij heeft nog steeds 40,5 graden koorts. Na 3 dagen moet het over zijn met de koorts dus ik wacht af. Ik zie me nu niet met hem op de fiets naar de arts gaan, dat vind ik zielig.
Vannacht ging wel oke. Ik heb bij hem in bed gelegen en dat vond hij duidelijk fijn. Nu slaapt hij weer dus effe tijd voor een bakkie leut.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:21:45 #4
5428 crew  miss_sly
pi_98896822
Pff, wat naar zo'n hoge koorts. Dat hij maar gauw opknapt!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:27:23 #5
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98896927
bôh Rocka, wat naar. Nou hopelijk knapt ie snel weer op en is het weer je eigenste ondeugende Flipje...

Och en oudste van mignonne ook al niet zo happy met jeukerige uitslag...
pi_98896938
Wat zijn ze dan sneu, hè? ;( Voel je jezelf wel weer fitter, Rocka?

miss: ik weet eigenlijk niet zo goed hoe we om moeten gaan met de verlatingsangst. Ik veer maar wat mee en ga ervanuit dat het vanzelf overgaat. Hij heeft het nu even heel erg nodig om dichtbij mij/zijn vader/zijn leidsters te zijn, en ik vind het fijn dat hij die geborgenheid opzoekt en ook vindt. Op het kinderdagverblijf is het lastiger om hem die aandacht te geven, dus we halen hem op als het niet gaat. En ik pas dezelfde foefjes toe als tijdens de periode dat hij een grote baby was, dus overdag regelmatig even weggaan en hem laten zien dat we wel weer terugkomen. En ik geef hem iets meer exclusieve aandacht, want de laatste tijd deed zijn vader meer dingen met hem (en ik met Lena). Ik hoop in ieder geval dat het vandaag beter gaat op het kinderdagverblijf. Het was gister wel heel dramatisch.

En ik blijf maar zeggen hoezeer ik me verbaas over de taalontwikkeling. Er komen hier nu aan de lopende band zinnen van 3/4/5 woorden voor. Liedjes zingt hij inmiddels helemaal mee. Hoog tijd om alle coupletten van Olifantje in het bos te leren. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 09:34:07 #7
5428 crew  miss_sly
pi_98897075
Senna heeft ook een tijdje wat meer aan de leidsters op het kdv gehangen. Lieten we haar ook altijd achter in de armen van een leidster. Ik vond het wel erg fijn dat ze die veiligheid ook vond bij hun, aangezien we haar toch achter moesten laten. Tegenwoordig gaat het goed en rent ze naar de deur van de dreumeskamer om daar bijna trappelend te staan wachten tot ik de deur voor haar opendoen. Dan stuift ze naar binnen om de aanweizge leidster te knuffelen en de dag te beginnen O+

Ik heb nog een filmpje op facebook gezet met een gesprekje met Senna gisteren in de auto. Zo gaat het de hele dag zo'n beetje :D
pi_98897253
Rocka, wat sneu... Helemaal als hij anders nooit koorts heeft....

Ik denk steeds dat florian nog niet piraat, maar hij zegt wel dingen, alleen niet zo vaak, haha. Alleen in noodzakelijke gevallen. Lijkt zijn papa wel ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:28:13 #9
190853 RockabeIIa
pi_98901450
Zit met spoed bij de HA in een kamertje ivm besmettingsgevaar met flip te wachten. Ze weten niet wat hij heeft. Opeens enorm donkerrode uitslag op kin en wang, koorts houdt aan ondanks zetpil. Hij slaapt nu op mijn schoot...
pi_98901561
oi!
sterkte rocka ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98901562
Oh bah, wat zielig zeg! En hopelijk weten ze straks wel wat hij heeft zodat ze hem helpen kunnen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 11:33:49 #12
5428 crew  miss_sly
pi_98901664
Rocka wat rot! En zielig voor Flip :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:47:55 #13
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98902268
Rocka, wat schrikken zeg! Sterkte! :*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:55:33 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98902591
Flip en Rocka heel veel beterschap, en dat jullie maar snel weten wat er aan de hand is :*

Beterschap voor de andere niet fitte kindjes !

@ClaudiaX Dat hij achterloopt dat zien en merken we, maar soms zijn er momenten dat we hem met sprongen vooruit zien gaan.
Maar heel simpele dingen zoals oa in de handjes klappen, ja en nee schudden die doet hij echt nog niet.Dat niet lopen maak ik me ergens nog de minste zorgen om, maar ook gewoon niet echt praten, soms een duidelijke papa en of mama, maar dat is ook echt het enigste.

Wel eet hij nu zeluf, en dat gaat eigenlijk heel erg goed, alleen nog steeds niet met een bord voor zijn neus ;)
We scheppen wat op zijn lepel en laten hem zelf de lepel pakken. nu moet hij alleen nog even leren om de lepel gewoon terug te leggen ipv er mee ver mee wilt gooien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98902843
He rocks wat naar :{
sterkte met afwachten en beterschap voor je kleine flip :*
:)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:02:00 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98902888
Mignonne, hoe is het nu met jou meisje? nog steeds veel last van haar buik?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:34:14 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98904014
Ooh Rocka, niet leuk! Ik hoop dat ze snel weten wat het is :Y

Och ja, 'overheen gelezen': wat naar dat Ivan opeens zo'n last heeft van verlatingsangst! Hopelijk trekt het snel weer een beetje bij want ik kan me voorstellen dat het ook heel naar voor jullie voelt.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:36:18 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98904090
Ow en ik heb het boterham eten van Harry momenteel toch maar eens op de opa en oma manier ingevoerd en hij eet echt gewoon binnen een half uur een hele boterham weg en een halve beker melk! :o
Aan tafel zit je een half uur te worstelen en als je geluk hebt, heb je er dan een paar slokjes in en 1 hapje.
Nou ja, voorlopig dan toch maar even zo. Dan leren we het brood aan tafel leren later wel aan (hij eet 's ochtends de pap en 's avonds het warm wel gewoon aan tafel ;) )
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:46:02 #19
190853 RockabeIIa
pi_98904371
Twee ontstoken oortjes en een infectueze uitslag (oid) Dus aan de AB.
Ziet er ongeveer uit als salami, die kleur. Zal straks effe foto posten.
pi_98904545
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:36 schreef Asyniur het volgende:
Ow en ik heb het boterham eten van Harry momenteel toch maar eens op de opa en oma manier ingevoerd en hij eet echt gewoon binnen een half uur een hele boterham weg en een halve beker melk! :o
Aan tafel zit je een half uur te worstelen en als je geluk hebt, heb je er dan een paar slokjes in en 1 hapje.
Nou ja, voorlopig dan toch maar even zo. Dan leren we het brood aan tafel leren later wel aan (hij eet 's ochtends de pap en 's avonds het warm wel gewoon aan tafel ;) )
Welke manier is dat? :o Het gaat hier namelijk tegenwoordig net zo, en gisteren sneed ik alleen reepjes van het brood en liet ik d'r al rondstruinend afhappen, toen wastie zo op.

Arm Flipke.. Wel fijn dat het duidelijk is waar het aan ligt. Beterschap voor hem Rocka!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:13:30 #21
190853 RockabeIIa
pi_98905268
Hij lag dus bij de HA ook te slapen op schoot... De uitslag loopt onder de kin door naar de andere kant van zijn gezicht.

Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 13:15:04 #22
5428 crew  miss_sly
pi_98905325
Wat ziet dat er heftig uit :o dubbele oorontsteking is ook erg pijnlijk en sneu. Beterschap voor hem!
pi_98905438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:02 schreef _Bar_ het volgende:
Mignonne, hoe is het nu met jou meisje? nog steeds veel last van haar buik?
Ja eigenlijk onverandert. Het gaat wel beter sinds we in januari zijn geweest enzo maar sindsdien is er niet per se veel verandert. We wachten maar weer af en in augustus moeten we weer en gaan we weer eea bespreken.

Rocks jeumig :o :{ ik zou me het apelazerus schrikken. Dat kwam zomaar ineens opzetten? :o brrr. Beterschap voor je zielepietje hoor :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:19:36 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98905451
Rocka, jeetje zeg! Wat ziet hij eruit! :o
Nou ik hoop dat hij snel opknapt nu hij AB heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:51 schreef Morretje het volgende:

Welke manier is dat? :o Het gaat hier namelijk tegenwoordig net zo, en gisteren sneed ik alleen reepjes van het brood en liet ik d'r al rondstruinend afhappen, toen wastie zo op.
Nou dat dus! Opa en oma stoppen dus ook gewoon terwijl hij speelt brood in zijn mond. Ik wilde daar eigenlijk niet aan, maar heb het nu 2 dagen uitgeprobeerd en dan eet hij wel alles op! Zonder enig probleem. Hij wilde zelfs heel even in zijn stoel zitten ('vroeg' het uit zichzelf) en at toen 4 stukjes brood. Ik ben een beetje :o ervan...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:33:59 #25
190853 RockabeIIa
pi_98905955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja eigenlijk onverandert. Het gaat wel beter sinds we in januari zijn geweest enzo maar sindsdien is er niet per se veel verandert. We wachten maar weer af en in augustus moeten we weer en gaan we weer eea bespreken.

Rocks jeumig :o :{ ik zou me het apelazerus schrikken. Dat kwam zomaar ineens opzetten? :o brrr. Beterschap voor je zielepietje hoor :*
Ik schrok ook best wel, hoor. Had vanochtend al wel gebeld met de HA maar toen had ik dit nog niet zo gezien, alleen wat vlekjes vannacht (ook omdat zijn kamer lekker donker is). En toen ik dit eenmaal zag kreeg ik gelijk een afspraak. Nog beetje boos geworden waarom ik met een kind met ruim 40 graden koorts op de fiets die kant op moest maar daar worden ze op die praktijk niks anders van. Ze gaan er gewoon vanuit dat iedereen met jonge kinderen een auto heeft. Zei ze ook letterlijk aan de foon :') Lekker milieubewust ook...

Anyways, toen heb ik gezegd dat ik er gelijk aan kwam en dat ik niet ging afwachten en dat was blijkbaar goed en ik werd er ook binnen een half uur geholpen dus dt was fijn. Ben blij dat ik doorgepakt heb. Zowel voor hem als mezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-07-2011 13:47:33 ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:35:17 #26
190853 RockabeIIa
pi_98906013
asyn, soms hebben opa's en oma's best gelijk :') Lekker spelen tijdens het eten. Mijn oudste doet het ook nog steeds en die eet niks. En ook al ligt er niks op tafel, hij vindt altijd iets waarmee hij kan lopen pieren...
pi_98906426
Rocka ziet er heftig uit zeg! Beterschap voor je ventje. :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:53:22 #28
190853 RockabeIIa
pi_98906758
Nog iets heel grappigs. Flip heeft zijn broer een paar keer mijn naam horen zeggen en nu gebruikt hij het ook telkens. Ook als doodziek muppie hoorde ik opeens vanaf zijn kamertje 'Mmm...hi sa' O+
pi_98908313
beterschap flipje :*

is soms echt idioot wat ze voorveronderstellen bij zo'n huisarts idd.
ik 'serveer' de lunch hier trouwens ook gewoon op een bordje aan tafel/in de box hoor ;) deed ik met selene al, werkt geweldig
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:33:47 #30
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98908749
Beterschap Flip, Rocka kan me voorstellen dat je dan wel schrikt ja!
pi_98909057
Poeh schrikken rocka, hopelijk slaat de ab snel aan...
Beterschap voor je kleine manneke....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_98909711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Nog iets heel grappigs. Flip heeft zijn broer een paar keer mijn naam horen zeggen en nu gebruikt hij het ook telkens. Ook als doodziek muppie hoorde ik opeens vanaf zijn kamertje 'Mmm...hi sa' O+
wat schattig :D

en dat van die auto ken ik ja :r
t'is niet altijd onwil maar er wordt wel heel makkelijk vanuit gegaan dat iedereen maar een auto heeft en op stel en sprong weg kan.
pi_98909812
En vreemd trouwens, huisartsen rijden toch ook visites? :o of doen ze dat tegenwoordig enkel nog maar voor immobiele bejaarden? Ik kan me vaag nog wel herinneren dat de huisarts ook wel eens bij ons thuis is geweest toen een van ons hoge koorts had.

aha:

quote:
Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd moet worden. Zij zal u dus vragen wat er aan de hand is.

In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Huisbezoeken dient U voor 12.00 uur aan te vragen
Aldus de website van mijn eigen huisarts.
Ergens wel logisch dat ze zich indekken tegen mensen die zich daar al te gemakkelijk vanaf maken maar toch... Het is niet alleen een kwestie van 'geen auto' maar ook dat je dus een heel ziek klein kind op de fiets moet gaan hijsen enzo...
ze zouden eigenlijk een kinder-ronde moeten rijden ofzo die huisartsen voor dit soort gevallen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:04:56 #34
190853 RockabeIIa
pi_98910293
Ik was er ook echt een beetje pissig over, hoor. Alsof ik elke keer voor Jan doedel bel of langskom. En met koorts mag je op zich rustig op de fiets of naar buiten maar hij voelde zich duidelijk meer dan ellendig. Hij viel in de wachtruimte jengelend in slaap, niks voor zo'n kleintje als Flip. Die vindt alles mooi en loopt overal mee te spelen en zo zullen de meesten wel zijn.
Maar blijkbaar moet je hier op je sterfbed liggen wil er een HA langskomen. Nou dan is het te laat hoor!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:08:21 #35
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98910448
ooo ik kom ook ff uit de lurkmodus; heeeeeel veel sterkte met je zieke mannetje Rocks! dat ziet er zeker heftig uit! ik hoop dat de koorts snel zakt en Flip zich weer beter zal voelen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:11:02 #36
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98910575
Jeumig Flip, mannetje toch wat zie jij eruit, en dan ook nog eens er bovenop een dubbele oorontsteking, heel veel beterschap :*
Rocka sterkte met de patient!!! TRek je het nog allemaal een beetje?
Enne wel raar dat je maar Moest komen, zeker omdat je hier ook al aangaf hij is anders als anders.

Hier komt de ha wel hoor, althans toen Roy net uit Gent thuis was, kwam de ha gewoon even langs om te kijken hoe het nu ging.
En als wij het niet vertrouwen om er mee over straat te gaan komt hij ook gewoon langs, alleen dat gebeurt niet op vrijdagen want dan is hij vrij en zijn vervanger doet dat niet.

Mignonne dan maar hopen dat het of verbeterd of het zelfde blijft voor jullie dochter, en dat er in augustus weer een nieuw plan aanpak ligt.
Maar blijft lastig denk ik, zien en weten dat ze er last van heeft en momenteel niet meer kunnen doen dan het geen wat jullie al doen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:18:18 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98910952
Jemig Rocka! wat een schrik, zulke uitslag. En wat debiel dat je dan je kind ook nog op de fiets moet hijsen.

Toen mijnes zo heel ziek was moest ik ook 4 keer bellen. Eerst voor een afspraak, toen voor een vroegere afspraak, toen dat de arts maar bij ons kwam (liggend vervoeren lukt mij niet) en toen de 4e keer was ie er binnen 10 minuten. Het kán dus wel.

Mijn oude huisarts stond ook wel eens onaangekondigd voor de deur. Had ik gebeld voor een afspraak, kon ik 's middags komen en kwam hij zelf al tussen de middag. O+ zulke kleintjes met koorts, daar kom ik voor langs zei ie dan. O+ ik mis m nog steeds.

maar goed, genoeg over mij :@ gauw beter worden Flip!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98911450
Nouja ik zou niet weten hoe het hier gaat, ik ben tot nu toe steeds gaan lopen, de kindjes waren gelukkig nooit dusdanig ellendig dat ik dat niet aandurfde.
En dan stond ik weer met mn rooie tomatenharses bij de assistente die vervolgens informeerde wat er gebeurd was. Niets :') ik ben hierheen gekomen op stel en sprong, met twee kinders omdat ik over 20 minuutjes wel terecht kon. :D "oh u heeft geen auto?" nee ik heb inderdaad geen auto nee. "oh... *voorzichtig* heeft u ook geen fiets dan?" die heb ik wel maar mijn baby mag nog niet mee op de fiets.
De assistentes hier zijn wel heel lief en behulpzaam op zich maar ik betwijfel of de huisarts hier langs zou komen.

Wat lief zo'n huisarts Buuf O+

Rocks heel begrijpelijk dat je pissig was.
Veel beterschap ik hoop dat hij snel opknapt van de antibiotica. T is niks leuk zo, zeker als er normaal nooit wat is.
pi_98911617
Omg Rocks! Dat is schrikken! :o
Beterschap voor Flip!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98911702
onze huisarts stond vorig jaar toen ravi thuiskwam uit het ziekenhuis voor de deur. helaas wisten wij van niks en was ravi net naar meppel op controle bij de kinderarts :') na de keizersnee moest ik maar naar het open ochtend spreekuur komen. 2 kilometer lopen, fietsen en autorijden mocht nog niet. stress gedoe was dat.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:47:40 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98912593
hmmm tja; mijn HA kwam zelfs langs toen ik zelf met 39,8 op bed lag...(dec 2009, borstontsteking). Werd niet eens gevraagd of ik in staat was om langs te komen...

En ik snap wel dat het niet het probleem van de HA is dat mensen geen vervoer hebben. Je kan natuurlijk altijd een taxi bellen of familie of een bus nemen..
(uiteindelijk is het een keuze die je zelf maakt; wel of geen auto...).
bedoel dit niet kort door de bocht; maar een HA heeft ook te maken met een spreekuur, ziekenhuisbezoeken, etc etc. En ik kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om alles te combineren...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:31:50 #42
190853 RockabeIIa
pi_98914518
*zucht* ik ga er niet eens op in.
Bedankt voor uw input.
pi_98914741
huu rocks, beterschap voor Flippie! t lijkt op een plek die mn vriend onlangs op zijn rug had!
pityriasis oid
pi_98919012
Tjeumig Rocka, dat lijkt me schrikken zeg. :o
En dat hij zo jengelend in slaap valt op je schoot met die uitslag. ;(
Hopelijk slaat de AB snel aan.
Zoen voor Flip!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:19:22 #45
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98920976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Bedankt voor uw input.
misschien moet ik er ff bijzeggen dat dit alleen puur ging om het autoverhaal? Ik doelde niet op het feit of ik het er al dan wel of niet mee eens ben dat de HA niet zelf het initiatief neemt om een kindje met zo'n hoge koorts te bezoeken?
Mijn inziens, zou de HA, puur en alleen op het verhaal afgaande, WEL op huisbezoek moeten komen, maar NIET omdat je geen auto hebt, maar gewoon omdat Flip zo ziek is.

hoe is het nu met hem?
pi_98921139
Ooow, dat ziet er echt heel sneu uit ;(
pi_98921225
Jeetje Rocka, wat een heftige plek zeg. Hoop dat het snel beter wordt. :*

Wel of geen auto hoeft echt geen keuze te zijn BJ. Er zijn meer dan genoeg mensen die zich geen auto kunnen veroorloven.

Ik had in het begin toen S geboren was ook nog geen auto (ik had er het geld niet voor). En ook niet iedereen heeft mensen om zich heen die wel even kunnen rijden. :N

Ik heb overigens wel het tegenovergestelde gelukkig meegemaakt hier. Ik moest in mijn kraambed de tweede mexicaanse griepprik nog halen en wilde dat ook gewoon gaan doen, maar de kraamverzorgster heeft toen geregeld dat de assistent wel even langskwam. Dat voelde zo geweldig. ^O^
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:30:13 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98921464
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Wel of geen auto hoeft echt geen keuze te zijn BJ. Er zijn meer dan genoeg mensen die zich geen auto kunnen veroorloven.

Ik had in het begin toen S geboren was ook nog geen auto (ik had er het geld niet voor). En ook niet iedereen heeft mensen om zich heen die wel even kunnen rijden. :N

ik zeg ook niet dat iedereen een auto MOET hebben. maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden.
En het is heel naar als je geen auto hebt omdat je je die niet kunt veroorloven, maar ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor de huisarts DE reden kan zijn om op huisbezoek te gaan.
Dat is ook alles wat ik ermee wil zeggen...

(wat ik in mijn vorige post ook al aangaf; ik vind als een kindje heel ziek is, een HA sowieso wel op huisbezoek hoort te gaan.. en gelukkig zijn er ook heel veel HA-en die dit wel doen.).
pi_98921871
Ik lees je laatste regels wel hoor BJ.

Maar toch vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).

Net zo goed als dat ik je eerder gestelde opmerking dat het een keuze is om geen auto te hebben niet prettig vond. Ik denk dat jij een behoorlijk luxe standaard hebt.
pi_98921878
Jeetje Rocka, wat schrikken. Wat moet je arme ventje zich ellendig voelen ;( Hopelijk werkt de antibiotica snel. Wat enorm belachelijk dat je met een doodziek vogeltje op de fiets moet stappen zeg. En die opmerking van de assistente :X
:*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98921918
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Maar toch vind ik vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).

Net zo goed als dat ik je eerder gestelde opmerking dat het een keuze is om geen auto te hebben niet prettig vond. Ik denk dat jij een behoorlijk luxe standaard hebt.
Dit dus.
Natuurlijk stap je op de fiets als dat kan, maar in dit geval was een huisbezoek geen luxe geweest.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:48:59 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98922293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Maar toch vind ik dit op de een of andere manier geen prettige opmerking "maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden". Een huisarts is niet iedereen. Rocka lijkt me niet de persoon die moeilijk zou gaan doen over met de fiets er naar toe gaan als haar Flip niet zorgelijk ziek zou zijn geweest in haar ogen (of bijvoorbeeld eigenlijk niet in staat om op een fietszitje vervoerd te worden).

misschien wel; maar uhhh dan ben jij je ws niet bewust van het feit dat wij het ook een hele poos heel krap hebben gehad.. aangezien vriendlief al een jaar een uitkering had, aangezien hij werkloos thuis zat... dus ik WEET wel hoe het is, om geen luxe te hebben, en om de maand amper door te komen.. Helaas wel. (aangezien onze hypotheek gebasseerd was op 2 redelijke inkomens, en ik na Evie dr geboorte minder ben gaan werken, en dus als klap op de vuurpijl T zijn inkomen ook met meer dan 35% naar beneden ging..).
pi_98922445
Ik heb het alleen over je opmerkingen hoor. Niet over hoe jouw financiële situatie ervoor staat.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:55:55 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_98922619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb het alleen over je opmerkingen hoor. Niet over hoe jouw financiële situatie ervoor staat.
Tja, het is nooit leuk om met een ziek kind op de fiets te moeten, vaak als er geen auto is, is er ook echt wel wat te regelen. Maar soms kan dat niet en dan zou een huisarts gewoon langs moeten komen. Of het nou om een ziek kindje gaat, of om een zieke jezelf of om een zieke opa of oma. Inkomen of milieubewustheid of wat dan ook moet geen reden zijn om geen medische zorg te krijgen.

En Rocka, ik pmde je het gisteren al: we zijn misschien niet de grootste vrienden, maar als je een seintje had gegeven had je met Flip met de auto naar de huisarts gekund.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:56:04 #55
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98922630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
laat maar, het was geenzins mijn bedoeling om mensen te kwetsen of te voordelen.
en net als iedereen hier, hoop ik gewoon dat Flip zich snel beter voelt...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:56:57 #56
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98922674
keuze voor wel/geen auto heeft wel consequenties waar niet iedereen rekening mee kan houden. En ja een huisarts is niet iedereen. Ik ben van mening dat ie best langs had kunnen komen. Ik woon op 200 meter van mijn ha dus kan er heel snel zijn.

Vrienden van mij hebben ook bewust geen auto en komen helaas nauwelijks hier langs. Zij doen alles met de trein en vinden trein en bus met de kleine te veel en te lastig. Daarmee zie ik ze dus veel minder. En dat vind ik heel jammer maar het moet wel van twee kanten komen.

Rocka en anderen zonder auto. Is voor dit soort dingen een greenwheels abo een idee? ik ken het principe niet helemaal maar die vrienden hebben voor dat soort momenten wel toegang tot een auto (en een eigen kinderstoel).
pi_98922760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat iedereen een auto MOET hebben. maar als je geen auto hebt, dan weet je wel dat dat consequenties heeft, waar niet iedereen rekening mee kan houden.
En het is heel naar als je geen auto hebt omdat je je die niet kunt veroorloven, maar ik kan me wel voorstellen dat dat niet voor de huisarts DE reden kan zijn om op huisbezoek te gaan.
Dat is ook alles wat ik ermee wil zeggen...

(wat ik in mijn vorige post ook al aangaf; ik vind als een kindje heel ziek is, een HA sowieso wel op huisbezoek hoort te gaan.. en gelukkig zijn er ook heel veel HA-en die dit wel doen.).
nja, ze gaan soms blind op protocol af, da's een beetje het probleem denk ik. en in dat protocol gaan ze er van uit dat de patient mee kan werken. ik vond het raar dat de huisarts zomaar op de stoep stond en ik vond het raar dat ik de 6de dag na de keizersnee maar op het spreekuur moest komen voor mijn controles.

en zoals je zelf zegt; als de patient tig koorts heeft en niet echt lekker achterop de fiets kan, dan zou dat toch reden moeten zijn om te zeggen: "we doen wel een huisbezoek"
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:04:42 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98923064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef simmu het volgende:

[..]

en zoals je zelf zegt; als de patient tig koorts heeft en niet echt lekker achterop de fiets kan, dan zou dat toch reden moeten zijn om te zeggen: "we doen wel een huisbezoek"
hier ben ik het dan helemaal mee eens, ook een arts dient gezond verstand te gebruiken bij zijn keuzes en een protocol dient een richtlijn te zijn, waar je in sommige gevallen van af kunt wijken...
gelukkig ken ik ook heel veel HA-en die dit wel doen.
Net als dat er HA-en zijn die uit interesse op bezoek komen bij patienten bij ons op de IC,.. vind ik altijd heel positief.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:07:36 #59
190853 RockabeIIa
pi_98923187
In mijn geval is het niet eens een luxeprobleem maar een medisch probleem. Dus stfu ajb met die aannames e.d. Het is niet overal *O* blij blij blij, huisje boompje Beessie *O*
Ik ben hartstikke rijk, vooral aan mijn kinderen en gevoel en dat besef ik me dagelijks, vooral in mijn werk en ondanks al mijn beperkingen, heel goed. En qua geld ben ik ook geen arme sloeber mocht ook maar iemand dat denken.
Er zijn veel te veel vrouwen die alles maar normaal vinden. Ook alles wat hun vriend voor hun doet.

En verder: Wat kan mij het nou schelen of die dokter er geen tijd voor heeft. Het is zijn baan mensen beter te maken, als dat inhoudt dat ie daarvoor even langs mijn huis moet komen dan moet dat maar. Ik ben geen lui mens en ik doe alles op de fiets, vind ik zelfs fijn maar dit was vrijwel niet te doen.
En dan beginnen over het OV :') Haal ajb je kop eens uit je kont. Probeer je eens in te leven hoe dat is met een huilerig kind, en switch dan ook nog eens naar de fiets. Oktnx.
Ik heb geprobeerd iemand te charteren maar ik heb al geen groot zorgvangnet hier, laat staan iemand MET auto MET kinderzitje.

:')
damn wat een opwinding
pi_98923263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:56 schreef becky27 het volgende:
keuze voor wel/geen auto heeft wel consequenties waar niet iedereen rekening mee kan houden. En ja een huisarts is niet iedereen. Ik ben van mening dat ie best langs had kunnen komen. Ik woon op 200 meter van mijn ha dus kan er heel snel zijn.

Vrienden van mij hebben ook bewust geen auto en komen helaas nauwelijks hier langs. Zij doen alles met de trein en vinden trein en bus met de kleine te veel en te lastig. Daarmee zie ik ze dus veel minder. En dat vind ik heel jammer maar het moet wel van twee kanten komen.

Rocka en anderen zonder auto. Is voor dit soort dingen een greenwheels abo een idee? ik ken het principe niet helemaal maar die vrienden hebben voor dat soort momenten wel toegang tot een auto (en een eigen kinderstoel).
nja. niet iedereen heeft de kueze. da's een beetje kort door de bocht imho. wij hebben 1 auto, met als resultaat dat ik meestal zonder auto zit. is dat dan ook opeens mijn bewuste keuze?

hell no! dat is gewoon hoe dingen lopen. als er echtecht iets is, nou, dan trek ik de buurman, ga ik naar een vriendin, loop ik, bel ik een taxi (we kunnen op rekening rijden, vorig jaar uitgezocht) of 112.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:13:39 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98923507
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:07 schreef RockabeIIa het volgende:
In mijn geval is het niet eens een luxeprobleem maar een medisch probleem. Dus stfu ajb met die aannames e.d. Het is niet overal *O* blij blij blij, huisje boompje Beessie *O*
Ik ben hartstikke rijk, vooral aan mijn kinderen en gevoel en dat besef ik me dagelijks, vooral in mijn werk en ondanks al mijn beperkingen, heel goed. En qua geld ben ik ook geen arme sloeber mocht ook maar iemand dat denken.
Er zijn veel te veel vrouwen die alles maar normaal vinden. Ook alles wat hun vriend voor hun doet.

En verder: Wat kan mij het nou schelen of die dokter er geen tijd voor heeft. Het is zijn baan mensen beter te maken, als dat inhoudt dat ie daarvoor even langs mijn huis moet komen dan moet dat maar. Ik ben geen lui mens en ik doe alles op de fiets, vind ik zelfs fijn maar dit was vrijwel niet te doen.
En dan beginnen over het OV :') Haal ajb je kop eens uit je kont. Probeer je eens in te leven hoe dat is met een huilerig kind, en switch dan ook nog eens naar de fiets. Oktnx.
Ik heb geprobeerd iemand te charteren maar ik heb al geen groot zorgvangnet hier, laat staan iemand MET auto MET kinderzitje.

:')
damn wat een opwinding
jeeempie; relaxxxx chilll; ik lees net dat Troel je zelfs had aangeboden te rijden?
en ik heb je verder helemaal nergens op veroordeeld, probeerde alleen de andere kant van de medaille ook te belichten, het is altijd HEEEEEL makkelijk om artsen en de medische wereld te veroordelen, maar misschien is het ook eens handig om na te denken hoe het er aan de andere kant aan toe gaat.....
en verder heb ik juist van de week nog benadrukt dat ik vind dat je het heel knap doet in je eentje met je kids... maar blijkbaar is een algemene opmerking over vervoer naar een HA (waarbij ik ook duidelijk aangeef dat IK OOK VIND DAT DE HA BIJ FLIP HAD MOETEN KOMEN KIJKEN) genoeg om volledig over de zeik te gaan..

*zucht zelf ook maar eens*
pi_98923540
Rocka :D. *O* O+ :*

Hoe gaat het nu met hem? Zie je al verbetering?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:15:23 #63
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98923599
Rocka, wat een schrik! Ik hoop dat je mooie flipje snel weer beter is. :*

Ik heb begrip voor beide standpunten in de discussie maar discussies als deze, waarin ook meteen op de man gespeeld wordt, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een beetje klaar ben met dit topic. -O-
A grand adventure has begun.
pi_98923704
chill dames :*

toe ;( lief zijn!

ik begin; ravi durft nu met plezier aan mijn vingers te lopen :) 1 vinger van mij per handje en hij wandelt de hele kamr rond :) nu en dan laat hij los en staat hij los en trots te kijken :) mijn wurmpie wordt groot! ik heb er echt een beetje moeite mee.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:17:59 #65
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98923711
En wat ik hierbij ff kwijt moet; Rocka; ik oordeel verder helemaal nergens over jouw thuissituatie; maar jouw eigen reactie op mijn situatie is wel lekker kort door de bocht vind je niet??
je hebt helemaal geen enkel idee wat er in mijn leven speelt en hoezo; blij blij blij huisje boompje beessie...?
(je weet echt helemaal NIETS van mij blijkbaar... zo happy happy happy is het om mij heen echt allemaal niet... dus houd aub zelf je verstand er ook ff bij voordat je wat roept)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:18:42 #66
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98923744
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:09 schreef simmu het volgende:

[..]

nja. niet iedereen heeft de kueze. da's een beetje kort door de bocht imho. wij hebben 1 auto, met als resultaat dat ik meestal zonder auto zit. is dat dan ook opeens mijn bewuste keuze?

hell no! dat is gewoon hoe dingen lopen. als er echtecht iets is, nou, dan trek ik de buurman, ga ik naar een vriendin, loop ik, bel ik een taxi (we kunnen op rekening rijden, vorig jaar uitgezocht) of 112.
Begrijp niet helemaal waarom je mijn post quote in je reactie.
Die vrienden rijden heel bewust geen auto uit milieuvriendelijke overwegingen. Wij hebben ook 1 auto, en dat vind ik meer dan zat. Er is vaak voor veel dingen een oplossing te vinden. Hetzij de moeder met kind naar huisarts hetzij andersom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:15 schreef Keshet het volgende:

Ik heb begrip voor beide standpunten in de discussie maar discussies als deze, waarin ook meteen op de man gespeeld wordt, zorgen ervoor dat ik al een tijdje een beetje klaar ben met dit topic. -O-
Ik schrijf nog niet zo heel lang mee maar ik deel je gevoel wel een beetje. Je kan/mag niet een kritische noot hebben zonder dat dat van veel kanten beoordeeld wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegen houdt hier te reageren.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:24:20 #67
265732 Keshet
pi_98923976
Rocka, Beessie, jullie reageren alletwee vrij fel op dit moment. Logisch ook, jullie worden beide geraakt in dingen die jullie erg lief zijn.
De nuchtere buitenstaander in deze discussie (Ikke! Ikke!) leest dat jullie beide hetzelfde bedoelen maar het even niet op elkaar over kunnen brengen.
Misschien is het een idee om de discussie af te kappen of ergens anders te voeren?

Ravi! Way to go! Wat wordt 'ie dan groot ineens he!

Dat los staan kan Emma niet, die is daar veel te bewegelijk voor. We zitten nog steeds op 5 stapjes los; die vijf stapjes heeft ze namelijk nodig om van de 1e naar de 10e versnelling te gaan! Die muppet probeert gewoon te rennen. _O- Nah ja, dat lukt dus niet zo goed.

Asy, wat fijn dat Harry beter eet nu! Opa's en oma's hebben er soms best kijk op he. ;) En toch is het lastig vind ik, om te ontdekken dat de manier van een ander soms beter is.

Emma nomt tegenwoordig na haar ochtendfles een droge boterham, (maisbrood want iets anders blieft de koningin niet) weg. In de box, zo uit het vuistje. In stukjes hoeft ze 'm niet, blegh! :{w
Als ik haar aan tafel zet met diezelfde boterham smijt ze 'm meteen op de grond. Joh, dan maar zo. Boxkleed even stofzuigen en 't is weer netjes. :D
pi_98924156
quote:

Heel eerlijk keshet, ik vind zulke opmerkingen nog storender dan de bevlogenheid waarmee gediscussieerd wordt.

BJ, ik snap wel dat jij nu gepikeerd bent. Dat was in elk geval mijn bedoeling verder niet. :* . Het was ook niet mijn bedoeling om te zeggen dat jij te luxe leeft. Ik weet niks van hoe jij leeft of moet leven en wilde ook niet suggereren dat ik dat wel zou weten. Ik wilde enkel duidelijk maken dat je opmerkingen in mijn beleving vanuit een luxe standaard (als in referentiekader) gemaakt waren en wat mij betreft niet heel reëel.

Ik heb in elk geval ook met een baby geen auto gehad en dat was geen keuze, ik had er het geld niet voor (en ik voelde me ook geen arme sloeber, voelde me stinkend rijk met mijn pasgeboren uk en het leven zoals ik dat had en heb). Ik deed alles lopend, met de fiets, bus en trein (ook mèt baby), maar heb ook een paar penibele situaties meegmaakt. Dat je midden in de nacht naar de hap moet, er over een half uur moet zijn met je baby en voelt dat er op dat moment geen hulp voor handen is. Dat je toch maar met een ernstig zieke baby op de fiets ernaartoe fietst, de tranen in je keel (bij mij is toen niet opgekomen te vragen of er misschien een arts langs zou willen komen) en doortrappen. En echt, hoe lief zo'n aanbod van Troel ook is (ik ben blij dat er mensen zijn die dat aanbieden!), ik zou er niet op ingegaan zijn, omdat ik me bezwaard zou voelen/ diegene niet ken/....

Ik vind dat één van de meest jammere dingen aan het leven. Mensen die altijd riepen 'ik ben er voor je' die zijn er niet. Mijn ouders zijn er altijd voor me, ook al is dat dan op grote afstand. Mijn broertje is er altijd voor me. En een heel enkele vriendin. En misschien wel mijn buurvrouwen, maar dat heb ik gelukkig nog nooit hoeven testen.

Maar sinds ik dat laatste zo helder heb voor mezelf, voel ik me gelukkiger en stabieler dan ooit eigenlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 20:29:23 #69
43556 miss_dynastie
pi_98924199
quote:
Volgens mij moet je greenwheels van tevoren reserveren en dat is denk ik geen optie in dit soort noodgevallen.

Erg rot, rocka, dat je met ziek kind op de fiets moest. Hopelijk gaat het alweer wat beter met Flip?
pi_98924310
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:18 schreef becky27 het volgende:

[..]

Begrijp niet helemaal waarom je mijn post quote in je reactie.
Die vrienden rijden heel bewust geen auto uit milieuvriendelijke overwegingen. Wij hebben ook 1 auto, en dat vind ik meer dan zat. Er is vaak voor veel dingen een oplossing te vinden. Hetzij de moeder met kind naar huisarts hetzij andersom.

[..]

Ik schrijf nog niet zo heel lang mee maar ik deel je gevoel wel een beetje. Je kan/mag niet een kritische noot hebben zonder dat dat van veel kanten beoordeeld wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij een beetje tegen houdt hier te reageren.
ik quotte jouw post omdat ik dacht wat ik postte toen ik jouw post las :*
had verder weinig te maken met je post, enkel met wat ik dacht. meeen, ik krijg mezelf maar niet goed uitgedrukt ;( ik reageerde niet zozeer op jouw post, als op de sfeer die er ff hing hier!

en ja. lange tenen al around hier ;) mijnes incluus soms. daar moet je jezelf niet door tegen laten houden :* post gewoon lekker zoveel je wilt. dit is een forum. we hebben allemaal evenveel "recht" om te posten! en als je sommige dingen niet tof vindt, staat het je helemaal vrij om ze straal te negeren ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:33:52 #71
190853 RockabeIIa
pi_98924404
Keshet, ik was er gelijk al klaar mee ;) wilde alleen wat dingen rechtzetten. Van aannames houd ik nl niet.

Troel mij een aanbod gedaan? Waar?

Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugd :') fel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
pi_98924462
ravi durft echt niet echt los te stappen he keshet! maar staan wel :)
we zouden echt een beetje moeten middelen tussen die 2!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:37:17 #73
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98924559
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

BJ, ik snap wel dat jij nu gepikeerd bent. Dat was in elk geval mijn bedoeling verder niet. :* . Het was ook niet mijn bedoeling om te zeggen dat jij te luxe leeft. Ik weet niks van hoe jij leeft of moet leven en wilde ook niet suggereren dat ik dat wel zou weten. Ik wilde enkel duidelijk maken dat je opmerkingen in mijn beleving vanuit een luxe standaard (als in referentiekader) gemaakt waren en wat mij betreft niet heel reëel.

Maar sinds ik dat laatste zo helder heb voor mezelf, voel ik me gelukkiger en stabieler dan ooit eigenlijk.
en ik vind het oprecht heel erg fijn voor je dat je je zo voelt....

het schoot mij vooral in het verkeerde keelgat dat mensen blijkbaar denken dat ik alles mooi voor mekaar heb, en een makkelijk leventje heb.
Misschien lijkt dat voor een buitenstaander zo, en ik mag ook niet klagen over bepaalde dingen, maar ook ik moet hard knokken voor de dingen die ik bereik/ bereikt heb. Hoop dat dat inmiddels duidelijk is....
en het gras lijkt altijd groener bij de buren....
(totdat je de buren beter leert kennen....).

en tja; ik zie juist veel lief en leed (tja, op een IC maak je veel mee) en ben me wel degelijk bewust dat je gezegend mag zijn met heel veel dingen.

Rocka; je mag me ook PMen hoor; maar ik zou graag van je horen welke aannamen ik blijkbaar heb gedaan?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:37:55 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_98924592
Gisteren, in je PM box. Om 16:35.

Maarja, daar heb je nu niets meer aan. En het gaat je zeker niet minder goed voelen als je weet dat ik met een kwartiertje met auto met kinderzitjes bij je had kunnen wezen. Sorry.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_98924625
Ik heb dat dus eigenlijk helemaal niet hè, dat ik het gras bij de buren groener vind lijken. :o
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:41:14 #76
190853 RockabeIIa
pi_98924730
Troel, ik heb dat gelezen maar dat was me helemaal niet duidelijk. Dacht dat dat om oppas ging. Er staat niks over vervoer oid, hoor.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:24 #77
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98924780
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:

Anyways, hij heeft me net tijdens het AB geven de gehaktballen en AB zo in mijn haar en ogen gespuugd :') fel mannetje. Dus in bad en nog een x geforceerd gegeven. En nu slaapt hij. Koorts lijkt iets gezakt gelukkig.
En daar ben ik oprecht blij om...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:47 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_98924806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Troel, ik heb dat gelezen maar dat was me helemaal niet duidelijk. Dacht dat dat om oppas ging. Er staat niks over vervoer oid, hoor.
Dat klopt, maar ik dacht dat je wel wist dat ik een auto had met kinderstoeltjes :)
Nouja, voor een volgende keer die hopelijk niet nodig is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:42:49 #79
265732 Keshet
pi_98924809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Heel eerlijk keshet, ik vind zulke opmerkingen nog storender dan de bevlogenheid waarmee gediscussieerd wordt.
Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.

Als ik dan toch bezig ben:
Ik erger me kapot aan het in mijn beleving hoge geitenwollensokkengehalte in dit topic, aan het feit dat élke poging tot discussie uitmondt in in mijn ogen onzinnige welles/nietes discussies, in mensen die gepikeerd raken om de kleinste dingen tijdens zo'n discussie, aan het feit dat mensen zich niet meer vrij voelen om te posten, etc.

Dus ja, ik ben er een beetje klaar mee.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:43:17 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_98924825
quote:

oja....dat was het waarom ik hier zo weinig meer kom...ik sluip er dus ook maar weer uit ook.
edit: en dit was dus getikt voor de laatste post van keshet, waar ik me ook eigenlijk alleen maar bij kan aansluiten. En weet je als je dan toch een reden moet hebben: gooi het maar op mijn hormonen, dat mag kennelijk :')

Rocka, beterschap met Flip, ziet er akelig uit. Houd em goed in de gaten he :*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98925015
even voor de duidelijkheid: niemand heeft het altijd makkelijk. daarin zijn we allemaal gelijk. ik weet niet goed hoe het uit te drukken ;(

we hebben het allemaal wel eens moeilijk, dan is het toch fijn als je hier een beetje steun hebt. ipv dat je afgerekend wordt op alle dingen die je mogelijk zou had kunnen doen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:50:05 #82
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98925102
-knip- Nevermind, #mosterdnademaaltijd en such.

Hoi, ik ben er weer :W

Rocks, wat een naar gezicht zeg, je arme Flip.. Beterschap voor hem een een dikke :* voor jou voor alle zorgen en het fietsen!

Morgen lees ik weer bij heur :*
3!
pi_98925186
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:42 schreef Keshet het volgende:

[..]

Wat is er storend aan die opmerking dan? Er werd toch op de man/vrouw gespeeld in de discussie? Dat dat gebeurt omdat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat misschien niet nodig was, daar kun je dan weer niks aan doen. 't is altijd moeilijk om dingen niet op jezelf te betrekken, dat geldt net zo goed voor mij.

Als ik dan toch bezig ben:
Ik erger me kapot aan het in mijn beleving hoge geitenwollensokkengehalte in dit topic, aan het feit dat élke poging tot discussie uitmondt in in mijn ogen onzinnige welles/nietes discussies, in mensen die gepikeerd raken om de kleinste dingen tijdens zo'n discussie, aan het feit dat mensen zich niet meer vrij voelen om te posten, etc.

Dus ja, ik ben er een beetje klaar mee.
Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag. :* (stuur me desnoods een pm)

Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 20:52:55 #84
5428 crew  miss_sly
pi_98925189
Fijn Rocka dat de koorts al wat gezakt is. Hij heeft in ieder geval temperament genoeg als hij zelfs nu zo tegen de AB vecht, menneke O+
pi_98925277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Weet je wat? Noem gewoon even de naam(en) van degene die je stoort en daarbij het waarom...
Dan kan ik in elk geval voor mezelf even lezen wat ik anders zou moeten doen in de discussies zodat ze niet verzanden in wat jij een welles-nietes-gijtenwollensokkenverhaal noemt. Echt, ik doe het graag. :* (stuur me desnoods een pm)

Steeds lezen dat het men niet bevalt in dit topic, daar kan ik gewoon maar heel weinig mee.

ik denk niet dat het tegen jou persoonlijk bedoeld is. meer de sfeer hier ;(
correct me if i'm wrong :@
pi_98925350
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.

En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.

[ Bericht 34% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-07-2011 21:04:14 ]
pi_98925628
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:57 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, voor de algehele sfeer vind ik de opmerkingen van Mefke en Keshet in dit geval dus storender.

nja, daar vel ik geen oordeel over ;) ik denk wel dat die ergens vandaan komen ;(
pi_98925673
Ik moet Groof gelijk geven. Ik vind dat algemene opmerkingen over de sfeer een grotere negatieve stempel drukken dan de losse, individuele, persoonlijke discussies en irritaties an sich.

Ik vind het ook altijd lastig om algemene kritiek over de sfeer juist te interpreteren. Vraag me dan ook altijd af of en in hoeverre ik me aangesproken moet voelen. Zo ja, dan hoor ik het liever persoonlijk, want alleen dan kan ik me verdedigen.

Hoor ik bijvoorbeeld bij de geitenwollensokkenclan? Wat versta je daar eigenlijk onder, Keshet? Ben ik veroordelend, voel ik me snel aangevallen? Roept u maar hoor, ik kom er wel overheen. :+
pi_98925688
quote:

En dat kan ik ook wel beargumenteren. Op het moment dat mensen betrokken binnen de discussie meepraten (op inhoudsniveau of zelfs op betrekkingsniveau), rechtlijnig worden, zichzelf bijstellen, enz... Blijft dat wat mij betreft onderdeel van de discussie. Op het moment dat iemand dan een opmerking op metaniveau maakt (in dat geval over de discussie als discussie gaat praten), neemt diegene een soort overkoepelende positie in en dàt vind ik dan storend.

ook nu stel ik nog steeds: je hebt een zeker een punt, maar wat "zij" zeggen komt wel degelijk ergens vandaan!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:06:32 #90
190853 RockabeIIa
pi_98925702
Ik zie hier zelden een discussie. Ik stoor me ook nergens aan maar goed ik hou ook wel van dingen rechtstreeks krijgen of gezegd te hebben.
En soms post ik tijden niet, en dan weer wel. Je haakt toch aan op dingen die je op dat moment interesseren. Andere dingen lees ik zo overheen.
pi_98925747
quote:

Mooi gezegd! Zo ervaar ik het ook. :)

Oh, en by the way. Ik hou van discussie. Dat ik het niet eens ben met iemand wil absoluut niet zeggen dat ik die persoon niet niet mag. Sterker nog, ik hou wel van felle mensen. O+
pi_98925821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:05 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet Groof gelijk geven. Ik vind dat algemene opmerkingen over de sfeer een grotere negatieve stempel drukken dan de losse, individuele, persoonlijke discussies en irritaties an sich.

Ik vind het ook altijd lastig om algemene kritiek over de sfeer juist te interpreteren. Vraag me dan ook altijd af of en in hoeverre ik me aangesproken moet voelen. Zo ja, dan hoor ik het liever persoonlijk, want alleen dan kan ik me verdedigen.

Hoor ik bijvoorbeeld bij de geitenwollensokkenclan? Wat versta je daar eigenlijk onder, Keshet? Ben ik veroordelend, voel ik me snel aangevallen? Roept u maar hoor, ik kom er wel overheen. :+
lieverd, ik vind je een schat van een meid hier. ik kan prima met je overweg.

maar je bent ook degene toen iemand klaagde over dat de discussies zo op de man gaan zei: "nou, dat vind ik niet. de discussie gaat niet op de man. jij trekt het je allemaal gewoon teveel aan. je doet veel te negatief. je begrijpt het niet"

en daarna was je boos omdat de discusie beeindigd werd
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:10:42 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98925889
Het blijft gewoon lastig, op 'schrift' dingen interpreteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Bedankt voor uw input.
En dit vind ik dan echt een dooddoener..... laat dan maar denk ik.

Ik vind het super hier te lezen en te schrijven maar door een, zoals ik het zie, verkeerde interpretatie slaat deze stemming om.
pi_98925911
Zullen we 'm ff verhuizen naar FB, Simmu? Dan quote ik je daar even.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:11:40 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98925930
quote:
Wij hebben greenwheels. Er staan er hier genoeg in de buurt zodat je altijd weet dat er wel eentje vrij is. We hebben 'm al een paar keer gebruikt voor de HAP. Reserveren kan online en dan heb je 'm als ie vrij is over een kwartier. Auto is hier trouwens ook niet echt mogelijk. Niet financieel gezien, maar vooral omdat er een wachtrij van zo'n 12 jaar is voor een vergunning :') Op de wachtlijst voor de vergunning kan pas als je een auto hebt. Tot je de vergunning hebt, betaal je 4 euro per uur en dan van 9 uur 's morgens tot 12 uur 's nachts. :X Een auto is hier dus niet echt een keuze.

Overigens zou ik hier midden in de stad een taxi bellen in geval van geen greenwheels beschikbaar ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:13:25 #96
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98926007
Maar Rocka ik zou me ook lam schrikken als ik zo'n vlek op mijn kind zou aantreffen :o Hoe gaat het nou met flip? Voelt hij zich al wat beter?
pi_98926348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Keshet, ik was er gelijk al klaar mee ;) wilde alleen wat dingen rechtzetten. Van aannames houd ik nl niet.

Troel mij een aanbod gedaan? Waar?

Ik ben zo 3 dagen ondergespuugd geweest toen Thomas AB moest krijgen. De ene keer ging het goed, dus de tweede keer denk je er niet bij na dat het zou kunnen mislopen. 3e en 4e keer goed, 5e keer weer om zeep en zomaar verder... :')

En ik ben zo blij dat het weekend is. Ik heb Thomas letterlijk (en zonder overdrijven) 60u na elkaar niet gezien (behalve dat ik elke ochtend en avond eens boven zijn bedje ben gaan hangen) en dan heb ik vanochtend de volle 20 minuten van hem kunnen genieten tijdens het aankleden en eten geven en vanavond zijn we van het werk thuisgekomen met een in slaap gevallen Thomas in de auto en hebben we hem dus opnieuw zo in zijn bed moeten steken. Sinds dinsdagavond hebben we dus 10 minuten quality time gehad tijdens het drinken van zijn fles en wat spelen tijdens het aankleden -O- Nog een weekje werken en dan is het vakantie tot 16 augustus *O* Vooruitzicht op betere tijden dus, want echt genieten is het nu eventjes niet. Nog een geluk dat P. wel veel tijd had voor hem. Anders is het helemaal sneu.
pi_98926596
Stiemie :o boh! je bent goedkoper uit als je je eigen metro koopt op die manier :')

Ahw Leo wat naar voor je. Lekker veel knuffelen met de kleine man dit weekend O+ O+

Rocks fijn dat de koorts gezakt is, wat klinkt dat sneu zeg dat spugen. Ik hoop van harte dat hij zich morgen heel veel beter voelt. :*

Mn liefste grote kind is zo leuk O+ ze gaat steeds meer babbelen en ze krijgt grapjes :D en streken }:| en ze komt hele verhalen vertellen en soms wil ze gewoon alleen even knuffelen. Ze is dikke vriendjes met het buurjongetje (hoewel die in zijn baldadige sloopfase is maar dat deert haar niet :') ) en ze kan zo lekker buiten dreutelen. *;
En ze heeft een nieuw favo boek, 'van top tot teen' van eric carle. Hij lag al een tijdje in de kast, ze had hem van oma gekregen geloof ik :@ maar het is een regelrechte hit hier, graag 20 keer achter elkaar voorlezen en actief meedoen. Het mooiste is dat jongste er vervolgens om in een lachstuip ligt en daar moet oudste dan weer om lachen :D <3
pi_98926630
Oh ja, hier kwam ik eigenlijk voor!

quote:
Snoepen verkleint kans op overgewicht

BAARN - Het strookt misschien niet met de boodschap die veel voedingswetenschappers verkondigen, maar het eten van snoep zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je kind slank blijft. Snoepende kinderen hebben namelijk een beduidend kleinere kans op overgewicht.
Je raadt dit aan68%Je raadt dit af32%
40 keer gedeeld

Dit blijkt uit een onderzoek aan de Louisiane State University. De onderzoekers bestudeerden meer dan 11.000 kinderen tussen de twee en achttien jaar in de periode van 1999 tot 2004. De resultaten van dit onderzoek lieten zien dat kinderen die snoep aten 22 procent minder kans hadden op overgewicht dan hun leeftijdsgenootjes die geen zoetigheid kregen. Bij adolescenten was dit verschil zelfs 26 procent.

Daarnaast werd bij alle snoepende kinderen een lager niveau van het C-reactief proteïne aangetroffen. Hogere niveaus van dit eiwit staan in verband met een verhoogd risico op hartaandoeningen en andere chronische ziekten.

Discipline
Volgens de onderzoekers ontwikkelen kinderen die snoep eten van jongs af aan, in verantwoorde porties, een bepaalde mate van discipline. Vooral als kinderen snoep verbinden aan speciale gelegenheden zijn ze meer bewust van hun eetgewoonten en ook beter in staat om een balans te vinden in hun calorie-inname.

"De resultaten van het onderzoek laten zien dat kinderen en adolescenten die snoep consumeren minder kans hebben op het ontwikkelen van overgewicht of obesitas. Dit onderzoek is echter geen uitnodiging tot overmatige inname van zoetigheid.", vertelt hoofdonderzoeker Carol O'Neil. "Het is niet de bedoeling dat snoep een hoofdrol gaat spelen in het voedingspatroon. Het is een traktatie, waar kinderen in mate van moeten genieten."
http://lifestyle.nl.msn.c(...)-kans-op-overgewicht
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 21:32:58 #100
5428 crew  miss_sly
pi_98926839
Ik had het ook gelezen, Ssserpente. Vind het wel een interessant uitgangspunt. Ik hoop dat het zo zal werken, want dat is zoals wij van plan zijn met snoepjes om te gaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')