abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98946114
Ow en hij lust geen spekjes, maar wél winegums en bananensnoepjes.
En als ik lui ben krijgt hij knijpfruit.
pi_98946203
O ja, voorlezen doe ik ook véél te weinig?
pi_98946284
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:25 schreef freecell het volgende:
- Wij eten elke week wel 1 of 2x iets ongezonds, pizza of patat of pannekoeken of poffert en Florian doet gewoon mee.
- Als Florian wil opstaan tijdens het verschonen is het houtgreep en mopper en alsnog verschonen.
- Krentebollen zijn het favoriete weekendvoer van Florian
- Ik lees veel te weinig voor :@
Wat is er mis met krentenbollen :o ?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:36:28 #254
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98946431
Hier is het bijna dagelijks knijpfruit naast het gewone fruit. Lekker makkelijk tussendoortje. Ik zie het als een koekje of paar snoepjes of een zakje chips. Echt als traktatie.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_98946680
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:32 schreef Orea het volgende:

[..]

Wat is er mis met krentenbollen :o ?
Niks eigenlijk, maar ze werden eerder ook al genoemd :+
Ik vind het uitstekend voedsel ;)

Evenals knijpfruitjes. Alleen ik vind ze eigenlijk te duur ;)
pi_98946698
Ow ow ow: Florian had laatst een schaaltje olijven aangevallen op vakantie en ik had pas na 15 oid door dat ze mét pit waren.
De volgende dag had hij wel wat moeite met poepen :@
pi_98946719
oh, ik heb er nog eentje die evil is; in de supermarkt lopen we altijd eerst naar de boontjes en krijgen ze een boontje *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98946732
Maar draven we met deze 'voorbeelden' allemaal niet een beetje door? Als iedereen nou gewoon eens achter zijn eigen manier van opvoeden gaat staan, en dingen eens wat minder persoonlijk neemt (maar dan ook ophouden met de vage 'deze sfeer hangt er'... wees dan iets concreter..) en elkaar gewoon het licht in de ogen blijft gunnen, wordt het dan niet wat leuker?

Want ik had er wel zin in een topic op te schuiven, mijn baby wordt al een echte dreumes, dus is het nu een beetje een zweefland tussen de baby's en de dreumessen in.. maar met al deze discussies (keer op keer) wordt die zin wel minder...

Ja so what mijn baby krijgt wel eens een potje (die vind ze ineens wel lekker :D), nee ik laat haar niet huilen maar het is ook niet nodig, ja ze slaapt in eigen bed en niet tussen ons in, ze zit nooit in de wagen, ze wordt altijd gedragen, whoooeeeeee ze krijgt zo nu en dan een patatje als wij dat eten, of een dreumes koekje en laatst zelfs een eigen softijsje, smullen dat ze deed O+.. BOEIEN wat een ander daar van vind..!! :? Daar mag iemand best wat van zeggen, of aangeven dat sommige dingen niet zo gezond zijn. Maar dat vind ik prima. Ik blijf het toch wel zo doen!

Waarom is er toch elke keer weer dezelfde discussie.. Misschien wordt het dan echt tijd om het uit de vaagheid te trekken en heel bewust de mensen van wie je vind dat ze iets doen erop aan te spreken, ipv het zo oppervlakkig te houden....

Just my 2 cents, sorry, hoor hier officieel nog niet, maar het blijft zo aan de gang. Erg zonde!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:47:42 #259
190853 RockabeIIa
pi_98946820
Orea, dit is gewoon blijkbaar even nodig. Je moet het niet te serieus nemen ;)
pi_98946860
Krentenbol is witbrood met een hoop suiker en krenten, toch?
pi_98947046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Ja :+
Lekker toch?
pi_98947116
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:48 schreef Ssserpente het volgende:
Het scheelt, mijn kind heeft toch nog geen tanden :+
pi_98947351
De mijne wel, maar rozijntjes komen er nog steeds heel weer uit :+
pi_98947413
Ok.

Mette krijgt potjes, vooral op de kdv dagen en al R. Later thuis is. Meestal eet ze daarna ook nog met ons mee. Tegenwoordig kook ik vaak teveel zodat ik de volgende dag eten voor haar heb mocht het nodig zijn. Dit niet vanwege dat ik potjes slecht vind (dat vind ik namelijk niet) maar omdat mevrouw de laatste tijd steeds minder de potjes wil.

Ze krijgt ook taart en cake als dat er toevallig is. Ook krijgt ze 's ochtends een boterham met een beetje hagelslag, wij eten dat ook.
Ijsjes, check.

Maar over eten kan ik heel simpel doen, wij hebben een gezonde eetpatroon en ze eet alles mee, dus krijgt genoeg goeds binnen, met gemak. Wij houden van een koekje en een ijsje op zn tijd, dus Mette mag dat ook. Gewoon met mate (ook voor onszelf).
Ze is een kaasjunkie, liefst speciale kaas. En een pastamonster.
Ze krijgt gewoon diksap en sap. Pyamapapjes ofzo lust ze niet. Was soms wel handig geweest als ze dat gewoon had gelust. Fles weigert ze al sinds haar eerste jaar, nooit onze bewuste keuze geweest dat te stoppen of niet te doen.

Ze slaapt bij ons als ze niet of slecht slaapt, vinden we ook gezellig. Het is pas sinds kort dat het slapen hier super gaat.

Ik schaam me niet voor onze opvoedkeuzes, dit is wie wij als ouders zijn. Wat onze levensstijl is. Zo doet ieder het op zijn eigen manier. Nou, goed toch :)

Mijn dreumes krijgt dadelijk een potje (om op te plassen) van opa en oma. Kijken hoe ze er op reageert. En ik ga nu courgettesoep maken omdat ik een courgette overschot heb :') gelukkig is Mette dol op courgettesoep.

En als laatste, ik vond de sfeer juist zo ok de laatste tijd. Merkte dat iedereen ook weer wat los kwam, zelf mensen die weg waren gebleven die weer gingen posten (Claudia, ik had het nog niet gezegd maar ik vind het heel fijn dat je weer post).
Laten we nou niet weer in een oeverloze discussie over sfeer verzanden.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98947650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:02 schreef freecell het volgende:
De mijne wel, maar rozijntjes komen er nog steeds heel weer uit :+
Ik doelde op de suiker :P tast haar tanden tenminste nog niet aan :D
Rozijntjes kauwt ze dus wel goed stuk.. vind ik ook bijna nooit terug in de luier...
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:16:13 #266
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98947760
Ik heb de 'teugels' recent wel wat aangetrokken op eet-gebied, wat strenger geworden op koekjes, soepstengels, rozijntjes etc tussendoor. Maar dat is puur en alleen omdat ik (nouja we, mijn man en ik bespreken dit soort dingen natuurlijk) wilde zorgen dat hij weer wat meer ging eten met het avondeten. Nu het beter gaat met eten laten we die teugels ook weer wat vieren.

Thomas krijgt ook regelmatig een krentenbol en we hebben hem (na andere methodes te hebben geprobeerd) als baby ook regelmatig in slaap laten huilen. Nu slaapt hij over het algemeen prima in.
Doorslapen gaat nog niet goed, maar met wat te drinken (water of melk) valt hij meestal zelf weer in slaap. Niet ideaal, maar je moet wat als je zelf ook nog aan je nachtrust wilt komen.

Watik nog even kwijt wil: het is niet altijd mogelijk (of gewenst) om alle nuances van je privésituatie hier neer te gooien. De enige die weet hoe het bij jou thuis werkt ben je zelf. Dus je kunt er niet van uit gaan dat de 'tipgevers' dat allemaal weten. Aan de andere kant moet je als tipgever ook niet gepikeerd zijn als jouw idee aan de kant geschoven wordt omdat (... whatever).
En soms heeft iemand gewoon zijn dag niet. Dan wil je even mopperen op de stomme assistente van de huisarts die je met je zieke kind op de fiets laat komen (sorry Rocka maar jij bent nou eenmaal het meest recente voorbeeld) en dan wil je even niet horen dat die mevrouw zich ook alleen maar aan de procedures houdt, of dat ze er geen rekening mee kunnen houden dat jij geen auto hebt/wilt/mag/whatever.

Verder vind ik dat iedereen het gewoon super doet hier. Ik lees overal de liefde en aandacht voor de kindjes in de verhalen, en daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb ook al menig keer hulp gehad aan tips of verhalen van anderen hier. En het blijft leuk om te lezen hoe jullie kindjes zich ontwikkelen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_98947966
Mooie woorden, Cara!

We moeten het elkaar gewoon niet zo moeilijk maken. Ik geloof niet dat er hier veel mensen bewust de bedoeling hebben om de ander te kwetsen. Laten we proberen om het ook niet zo op te vatten dan. :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:29:31 #268
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98948240
En dan nu een grouphug en vervolgens een kring vormen en allemaal hand in hand "why can't we all be friends" zingen, ja?! ~O>
3!
pi_98948447
Roy die uma uma tegen Bumba zegt! *O* *O*

En Lente met een heus verhaal van wat er gebeurd is *O* *O*

Verder de hele discussie gelezen en ik mag dan misschien een geitenwollensok zijn zelf, ik heb nooit de behoefte mijn mening als enige goeie te zien en op te dringen. Ik vind die verdeeldheid aan opvoedstijlen altijd juist wel fijn. Heb er al een hele hoop van geleerd :) Dus ik zou het echt zonde vinden als mensen zich geremd voelen in hun schrijven hier.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:39:29 #270
95408 Incantrix
pi_98948609
Ow, en in het kader van confessions (leuke gedachte, Ssserpente):

- Wij eten vaak een paar keer per week (op de dagen dat wij beiden werken, 2 stuks dus, en soms nog een keer extra uit luiïgheid :@ ) gebakken aardappeltjes met saus bij groente en vlees, soms afgewisseld met patat,
- Stef eet ook met regelmaat wat appelmoes bij zijn eten en mag ook een paar keer per week een knijpfruitje,
- Stef kijkt bjna elke dag wel even tv,
- in de vakantie mocht Stef elke dag een ijsje,
- Wij zijn in het bezit van -gasp- een doos nijntje-koekjes,
- op vakantie mocht Stef altijd een snoepje uit de bak aan de balie als we bij de receptie waren,
- Sinds Stef de roosvicee heeft ontdekt krijgen we er geen water meer in :')

:P

Rocka, ikhouvanjou-dag! O+ _O_ Te gek! En och, die laatste foto van je ventje ;( Zó sneu, het ziet er pijnlijk en branderig uit en ikzelf hetken de bof er niet in, maar mijn ervaring is niet heel ruim. Fijn dat je de ab er ondertussen wel inkrijgt, heb je het idee dat het al wat beter gaat met zijn oortjes?

[ Bericht 2% gewijzigd door Incantrix op 02-07-2011 14:54:49 ]
3!
pi_98948612
Ohw heel wat anders trouwens: ik leefde altijd met de illusie dat kleine kinderen het leuk vinden als mama voor ze zingt.. Timo vindt het doorgaans vréselijk als ik zing. Hij begint hevig néé te schudden en te zwaaien met zn armen en als ik dan niet stop wordt hij echt boos -O-
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:41:11 #272
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98948675
Ik vind altijd dat mensen die niet stemmen ook niet mogen klagen over de regering. En mensen die hun mening niet laten horen mogen niet klagen over het feit dat het forum in hun ogen te eenzijdig wordt :P
opgelost :D
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:44:13 #273
95408 Incantrix
pi_98948774
Chan, hahaha _O- Stef heeft tegewoordig een mening over mijn kleding, laatst trok hij mijn slippers van mijn voeten en probeerde mijn hasbeens aan te doen en laatst stond ik een rok aan te trekken, trok hij een andere uit de kast en riep "díe }:| " _O-

Ca-ra, whehe :D
3!
pi_98948820
Ohhh kusjekroeltopic O+ :* *O* :9

Ik vind het wel leuk om jullie taboes te lezen. Het meeste is ook wel heel herkenbaar :P
Zal ik er ook nog een paar tegenaan gooien?

Hannah drinkt soms koffie uit onze bekers. Gisteren had ze op een tuinfeest van het KDV zo veel zitten snoepen dat we haar 's avonds een tosti hebben gegeven. Knijpfruit is het ideale tussendoortje (zeker om mee te nemen) en soms wel fijn als vervanging van vers fruit. Nick jr. is hier dagelijkse kost. Voorlezen niet. Ik vind de buggy gemakkelijker dan een draagdoek. Ik doe geen moeite om de fles melk voor het slapen gaan af te bouwen (kind slaapt dan tenminste). Koekjes en rozijntjes zijn ideaal zwijgvoer dus die heb ik altijd bij me. Ik was mijn kind niet vaak genoeg, en doe het af met snoetenpoetsers/billendoekjes.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:48:59 #275
190853 RockabeIIa
pi_98948927
Ca.ra vindt me een mopperkont :'( Ik haalde het 1 x kort aan *huilie* :P

Over de 'ik hou van jou-dag': ook taart lustte flips niet. Jammer, was het proberen waard om hem wat te laten eten en daarvoor hebben we zelfs zelf een taartbodem gebakken ook nog!
B is erg hard voor hem vandaag. Slaat hem continu (vooral nu) in zijn gezicht. Heel zielig en ik vind het gemeen dus zo'n leuke 'ik hou van jou-dag' is het niet de hele tijd. Het schijnt ook moederdag te zijn. Cadeau heb ik al gehad, een tijd geleden zei B. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')