Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komenquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hoezo? Ze heeft helemaal gelijk. Ze hebben bommen gelegd, raketten gelanceerd, mortiergranaten afgeschoten, RPG's afgevuurd, zelfmoordaanslagen gepleegd, ontvoeringen en gijzelingen op touw gezet... (enz, enz, enz)...
Allemaal om tot een voor hun aanvaardbaar compromis te komen
Dat praat het helemaal goed natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komen
Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.
Eh... wacht.
Dan moeten jullie ook niet jammeren als ik over psychologische drijfveren begin.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet jammeren als je ergens niet tegen kunt.
Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.
Eh... wacht.
Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?
Waarom zeg je dat?quote:Oh ja, laten we vooral selectief verontwaardigd zijn bij het gebruik van terreur voor politieke doeleinden.
Dat is een idee wat meer mensen hebben: als je de Palestijnen nu maar voorziet in wat basisbehoeften, dan moeten ze wel tevreden zijn en ophouden met verlangen naar zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, zoals eigen land en vrijheid van verkeer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?
Hoeveel eeuwen hebben die oorlogen met de indianen ook alweer geduurd?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Eh... wacht.
De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.
Beiden zijn ooit min of meer van hun land verjaagd, beide hebben oorlogen gevoerd tegen de nieuwkomers, beiden hebben het pleit verloren en bij beiden doet dat er voor de huidige generatie niet meer toe.
Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:quote:Waarom zeg je dat?
quote:Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Het zou hiermee te maken kunnen hebbenquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_%28group%29quote:An article titled "Terror" in the Lehi underground newspaper He Khazit (The Front ) argued as follows:
Neither Jewish ethics nor Jewish tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes. We have before us the command of the Torah, whose morality surpasses that of any other body of laws in the world: "Ye shall blot them out to the last man." But first and foremost, terrorism is for us a part of the political battle being conducted under the present circumstances, and it has a great part to play: speaking in a clear voice to the whole world, as well as to our wretched brethren outside this land, it proclaims our war against the occupier. We are particularly far from this sort of hesitation in regard to an enemy whose moral perversion is admitted by all. [15]
Zal wel niet gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Triggershot het volgende:
Als iemand nu ook juichende smileys plaats onder mijn reacties voel ik mij sterker in mijn schoenen.
Dat dat mijn punt niet was, misschien?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?
Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?quote:Israël blijft groeien onder het mom van 'natural growth' ten kosten van extra Palestijns land en dat is ook relevant en ten nadele van de huidige generatie, dus hoe zou het dan in godsnaam het er niet meer toe doen voor de mensen van nu?
... ja, het zal wel.quote:Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:
Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat dat mijn punt niet was, misschien?
Land afstaan, Israël heeft nog nooit ook maar een stipje grond afgestaan van waar er uitgevoerde plannen voor waren zonder dat er rendabelere afspraken voor tegenover stonden. Zoals gebied X af staan, maar wel een 'ignore' beleid als ze op gebied Y verder enorm gingen uitbreiden. Lees anders een wat over Israëls 'Natural growth' beleid.quote:Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?
Om te beginnen is de VS geen apartheidsstaat.quote:... ja, het zal wel.
In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.
Dat je dat niet snapt, is natuurlijk mijn probleem niet.
Ja hoor, het is goed me je.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.
Wat is er mis met aanslagen plegen en burgers afmaken? Daar is Israel op gebouwd, met de plegers als premier.quote:Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Eh... wacht.
Je bedoelt het land van de Palestijnen, een koekje van eigen deeg als het ware?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:
Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?
Hoe kom je erbij dat alle Native Americans positief tegenover de blanke Amerikanen staan? En wil jij de huidige toestand van veel van deze mensen goed noemen? De werkloosheid is enorm hoog en een aanzienlijk percentage is aan de drank. Het is een erfenis die het land nog generaties lang mee zal torsen.quote:In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?quote:
Waar is 'daar'?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar is 'daar'?
Een groot tal van de landen daar leven in relatieve vrede met elkaar hoor. Turkije, Syrië, Iran, Libanon, Egypte, Jordanië etc.
Aanwezigheid van Joden is niet het probleem, ook niet die van Palestijnen, het probleem is wat voor gevolgen aanwezigheid van Zionisten met zich mee brengen en zich vervolgens schuilen achter het 'probleem van de Joden'. Ook in moslimlanden zijn er altijd joden geweest, met de opkomst van natie staten in de 20e eeuw zou daar ook wel een formule voor gevonden kon worden, hoe een vredesformule te bereiken, desnoods met een tal van bufferstaten zoals het in de 18-19e eeuw in Europa werd gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.
Zou Israel dan in vrede kunnen leven met omringende landen? Als de joden er niet zouden zitten zou het vermoedelijk geen probleem zijn denk ik.
Dat zou ik niet willen zeggen, zionisten zijn meer nationalistische joden die een eigen staat willen en zichzelf willen regeren, zijn meestal seculier van aard en geloven in dat als allochtoon leven in andere landen door historie heen alleen maar vele slechte dingen van is gekomen. De fundamentalistische religieuze joden bevinden zich vooral onder de Orthodoxe klieken, geen van beiden titels: Zionist of orthodox betekent per slot van rekening extremist, radicaal oid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef Frutsel het volgende:
Zijn dan de zionisten eigenlijk de extremistische joden, zoals extremistische moslims dat voor andere moslims zijn? Dan zijn de joden daar toch ook niet zo blij mee?
Natuurlijk zijn er joden die de holocaust gebruiken ter rechtvaardiging van een eigen staat, wat overigens een Zionistisch principe is, maar er zijn ook gewoon joden die vanuit religieus aard naar Israël zijn vertrokken, nieuwe start naar de horrors wat ze is aangedaan in Europa. Tegelijkertijd was het ook een argument van het Westen om Israël onvoorwaardelijk te steunen, wat er is gebeurd met de holocaust.quote:Waarom wordt de joden eigenlijk altijd verweten dat ze altijd maar terugvallen op de holocaust? En als je het niet met ze eens bent ben je dus een jodenhater? Get a life jood, je leeft nu en niet zestig jaar eerder. Wees een vent en jank niet zo
Dat proberen beide partijen ook, het punt is niet dat ze er zijn, het probleem is wat ten koste van wat gaat, daarover kunnen ze het maar niet eens worden.quote:Maar... waarom vallen we dan nu over het feit dat de joden daar wonen.. (even landje pik van de afgelopen paar jaar buiten beschouwing gelaten).... wat er gebeurd is, is gebeurd... Zeik dus niet palestijn en/of arabier en leer leven met het feit dat Israel er zit.
Mee eens.quote:Israel moet gewoon stoppen met landjepik, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun aanslagen en beide rondom de tafel. Maar ja, volgens mij komt er nooit een oplossing
Wie is ze?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
Ze zullen wel krijgen wat ze op zichzelf afroepen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen zeggen, zionisten zijn meer nationalistische joden die een eigen staat willen en zichzelf willen regeren, zijn meestal seculier van aard en geloven in dat als allochtoon leven in andere landen door historie heen alleen maar vele slechte dingen van is gekomen. De fundamentalistische religieuze joden bevinden zich vooral onder de Orthodoxe klieken, geen van beiden titels: Zionist of orthodox betekent per slot van rekening extremist, radicaal oid.
Zionisten gebruiken religieuze invloeden omdat Israëls grondgebied onder het door God 'beloofde land' volgens de Torah, daarom zijn er ook vele gelovigen naar het Midden Oosten getrokken, maar onderling strijden de Zionisten en Orthodoxen ook veel voor aard van Israelisch bestuur, of het nu goddelijk of seculier moet zijn, op enkele momenten is dit zelfs zo hoog opgelopen dat er onderling ook terreur voorkwam.
Maar heel veel religieuze joden zijn ook tegen de staat Israël en Zionisme omdat zij van mening zijn dat Joodse staat en terugkeer er naar toe wel beloofd is, maar door de verwachte Messias zal uitgevoerd worden, niet door nationalistische ambities.
[..]
Natuurlijk zijn er joden die de holocaust gebruiken ter rechtvaardiging van een eigen staat, wat overigens een Zionistisch principe is, maar er zijn ook gewoon joden die vanuit religieus aard naar Israël zijn vertrokken, nieuwe start naar de horrors wat ze is aangedaan in Europa. Tegelijkertijd was het ook een argument van het Westen om Israël onvoorwaardelijk te steunen, wat er is gebeurd met de holocaust.
[..]
Dat proberen beide partijen ook, het punt is niet dat ze er zijn, het probleem is wat ten koste van wat gaat, daarover kunnen ze het maar niet eens worden.
[..]
Mee eens.
Nou bij deze danquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Triggershot het volgende:
Als iemand nu ook juichende smileys plaats onder mijn reacties voel ik mij sterker in mijn schoenen.
Waar gaat deze discussie over?quote:
Of er een oplossing komt hangt af van je probleem.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef Frutsel het volgende:
Israel moet gewoon stoppen met landjepik, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun aanslagen en beide rondom de tafel. Maar ja, volgens mij komt er nooit een oplossing
Niet zolang Israel wil doorgaan met landjepik en daarom van alles verzint waarom er niet om de tafel gezeten kan worden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef Frutsel het volgende:
Israel moet gewoon stoppen met landjepik, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun aanslagen en beide rondom de tafel. Maar ja, volgens mij komt er nooit een oplossing
Je moet nou niet doen alsof Palestina elke dag om de tafel zit te wachten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zolang Israel wil doorgaan met landjepik en daarom van alles verzint waarom er niet om de tafel gezeten kan worden.
quote:Rosenthal hamert op noodzaak hervatting vredesproces
DEN HAAG – De vredesgesprekken tussen Israël en de Palestijnse Autoriteiten moeten zo snel mogelijk worden hervat. Daar hamerde minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken donderdag op na een gesprek met de Palestijnse president Mahmoud Abbas in Den Haag.
"De ontwikkelingen in de Arabische wereld onderstrepen die noodzaak”, aldus de minister. Abbas stelde open te staan voor onderhandelingen, maar zei er meteen bij dat als die niet tot stand komen de gang naar de VN voor het eenzijdig uitroepen van een Palestijnse staat onvermijdelijk is. Nederland zal zo'n besluit niet steunen, zo herhaalde Rosenthal.
De minister hoopt dat gesprekken uiteindelijk zullen leiden tot een Joodse staat en een onafhankelijke Palestijnse staat, die vreedzaam naast elkaar kunnen bestaan. Daarvoor moet dan onder meer worden gesproken over de zorgen van Israël over de veiligheid en de zorgen van de Palestijnen over vluchtelingen.
Abbas
Abbas liet weten vooralsnog niets te zien in het beëindigen van de onderhandelingen met de radicale beweging Hamas, die in de Gazastrook aan de macht is. Abbas is van Fatah, de gematigde Palestijnse partij die de Westelijke Jordaanoever in handen heeft. Hamas wordt door veel landen, waaronder ook Nederland, gezien als een terroristische organisatie.
Verder zei de Palestijnse leider het geen probleem te vinden dat Nederland nauwe betrekkingen onderhoudt met Israël.
Sure.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:48 schreef Triggershot het volgende:
Wat wel fucked up is overigens, is dat Christelijke groepen een enorm voorvechter van Israël zijn, zoveel goeds met de joden voor hebben enzo, dat een Joodse staat in Palestina terugkeer van Jezus zal versnellen, maar het eerste wat Jezus gaat doen is de Joden uitroeien.
En wat zou de achterliggende redenering van Jesus zijn?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serieus, vele Evangeliers geloven daarin.
Zeker weten, maar dat is het grote probleem van dit topic, he? Er is al geruime tijd geen fatsoenlijke discussie meer mogelijk.quote:
Nou ja, de jodenhaat in de middeleeuwen kwam ook niet nergens vandaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serieus, vele Evangeliers geloven daarin.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:56 schreef waht het volgende:
[..]
En wat zou de achterliggende redenering van Jesus zijn?
quote:
Mja, maar wat verwacht je als je op het minst inhoudelijke van een heel lap tekst reageert?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zeker weten, maar dat is het grote probleem van dit topic, he? Er is al geruime tijd geen fatsoenlijke discussie meer mogelijk.
Jup, alleen is de terugkeer van de joden een vereiste wat moet gebeuren, niet die van moslims. Ten tweede sponsoren ze niet miljarden dollars aan terugkeer van moslims naar Palestina, maar wel joden.quote:Nou ja, de jodenhaat in de middeleeuwen kwam ook niet nergens vandaan.
Overigens geloven ze dat iederen niet-Christen (en niet-moslim! Dat zijn immers 'slechts' misleide Christenen) eraan gaat tijdens de Apocalyps.
En dan te bedenken dat Jezus een Jood was...quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
Nou ja, de jodenhaat in de middeleeuwen kwam ook niet nergens vandaan.
Overigens geloven ze dat iederen niet-Christen (en niet-moslim! Dat zijn immers 'slechts' misleide Christenen) eraan gaat tijdens de Apocalyps.
Erg jammer. De discussie wordt gedomineerd door enkele mensen die maar doorhameren op hun vooringenomen standpunt en er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zeker weten, maar dat is het grote probleem van dit topic, he? Er is al geruime tijd geen fatsoenlijke discussie meer mogelijk.
[..]
Met een mod op je hand is dat een koud kunstje waarschijnlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Erg jammer. De discussie wordt gedomineerd door enkele mensen die maar doorhameren op hun vooringenomen standpunt en er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.
Valt me verder op dat mensen die daadwerkelijk in Israël wonen en de moeite nemen om hier hun verhaal te doen over de dagelijkse werkelijkheid zo snel afgeserveerd worden door mensen die menen een beter inzicht te hebben dan degenen die daar wonen en werken.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Erg jammer. De discussie wordt gedomineerd door enkele mensen die maar doorhameren op hun vooringenomen standpunt en er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.
Valt me verder op dat mensen die daadwerkelijk in Israël wonen en de moeite nemen om hier hun verhaal te doen over de dagelijkse werkelijkheid zo snel afgeserveerd worden door mensen die menen een beter inzicht te hebben dan degenen die daar wonen en werken.
Wat is er weggehaald dan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef C_N het volgende:
[..]
heb ik een naam genoemd ?
maar er is wel wat weg gehaald zeg
weet niet ik heb een gevoel ik mis een page , maar maak verder niet uit , ik kan er goed bij slapenquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is er weggehaald dan?
En nee je noemde mijn naam niet, op mijn vraag reageerde je zo goed als zonder inhoud, vandaar dat ik vroeg of je mij bedoelde.
De dagelijkse werkelijkheid is dat ze op geroofd land wonen, en dat geeft echt niet meer inzicht en leidt ook niet vanzelf tot een evenwichtige benadering.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
Ok duidelijk. Maar vooralsnog is de enige praktisch relevante factor hier dat de evangelisten Israël steunen.quote:
Gaan we nu heel Israël beschouwen als geroofd?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De dagelijkse werkelijkheid is dat ze op geroofd land wonen, en dat geeft echt niet meer inzicht en leidt ook niet vanzelf tot een evenwichtige benadering.
Is er verder nog wat gebeurd sinds de eerste kruistocht?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:17 schreef waht het volgende:
[..]
Ok duidelijk. Maar vooralsnog is de enige praktisch relevante factor hier dat de evangelisten Israël steunen.
Hoe zou jij land verkrijgen door bomaanslagen en het uitmoorden van dorpen dan noemen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:19 schreef waht het volgende:
[..]
Gaan we nu heel Israël beschouwen als geroofd?
Dat was "terugvorderen".quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe zou jij land verkrijgen door bomaanslagen en het uitmoorden van dorpen dan noemen?
ah heel israel valt hier onder nu ??quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De dagelijkse werkelijkheid is dat ze op geroofd land wonen,
ow ja right een goed standpunt, de kolomen over nemen van berichten wat je wil lezen ,op een afstand geef inderdaad het goede gehelen beeld .quote:en dat geeft echt niet meer inzicht en leidt ook niet vanzelf tot een evenwichtige benadering.
quote:
Ehm daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn zeker wel stromingen die dat denken maar het overgrote deel niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
a ze verhongeren nu niet meer, maar we moorden dorpen uit . .quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe zou jij land verkrijgen door bomaanslagen en het uitmoorden van dorpen dan noemen?
Het bewijs van eigendom is boekwerk vol fictie, de grondslag het woord van een verzonnen god, vrijwillig vertrek omdat het elders beter was telt niet en de verjaringstermijn is meer dan 2000 jaar? Goed verhaal.quote:
Zoals jij hem naar je smaak aanpast is het inderdaad 3x niks. Maar enfin, iedereen weet dan ook dat de vork anders in de steel zit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het bewijs van eigendom is boekwerk vol fictie, de grondslag het woord van een verzonnen god, vrijwillig vertrek omdat het elders beter was telt niet en de verjaringstermijn is meer dan 2000 jaar? Goed verhaal.
Het was geen verwijt, het was een constatering dat je mijns inziens te naïef denkt over oplossingen voor dit immens moeilijke probleem. Als het echt zo eenvoudig was, dan was men er ook allang uit gekomen - helaas blijkt dat nog steeds onmogelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:25 schreef Reiniertje het volgende:
Disana nogmaals ik zie het niet kinderlijk. Jij vind dat Israel terug moet naar de grenzen van voor 67. Dat vind ik ook zoals je kon lezen. Ipv daarop in te springen tegen mij zo van: Ok we hebben allebei een raakvlak hoe kunnen we daarop verder, begin je met verwijten. Zo komen we nooit ergens en dat is bij het conflict waarover we het hebben net zo.
Niemand doet water bij de wijn omdat de eisen die aan elkaar gesteld worden te veel van het goede(of slechte net hoe je het bekijkt) in 1 keer zijn. Dus daar kom ik weer. Beetje bij beetje(stapje voor stapje schijnt niet goed te vallen) concessies aan elkaar doen, allebei de partijen!
Irrelevante vraag.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou dan nu de volgende stap moeten zijn? Als we ervanuit gaan dat ons 1e doel nu is om Israel terug te laten trekken naar de grensen van voor 67? (het kan sarcastisch klinken maar zo bedoel ik het niet, probeer een zinvolle discussie gaande te houden)quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was geen verwijt, het was een constatering dat je mijns inziens te naïef denkt over oplossingen voor dit immens moeilijke probleem. Als het echt zo eenvoudig was, dan was men er ook allang uit gekomen - helaas blijkt dat nog steeds onmogelijk.
Ik lees nu voor het eerst dat jij ook terug wilt naar de grenzen van voor 1967. Dat zijn we dan inderdaad met elkaar eens, want dat zou rechtvaardig zijn. Maar anders dan jij geloof ik niet in stapjes als een soort voortraject, want Israël heeft al menigmaal aangegeven gewoon zijn eigen gang te blijven gaan. En Israël doet nauwelijks concessies buiten wat economische verlichting.
Dat kunnen ze al. Onder bewind van een van de partijen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:34 schreef 3-voud het volgende:
Jeruzalem opgeven is mijns inziens niet ter sprake volgens Israel. Er zal op een of andere manier mijns inziens toch een oplossing moeten komen waar mijns inziens beide partijen door de straten van Jeruzalem kunnen wandelen.
noem een consesie van je palestijnen op disana .quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was geen verwijt, het was een constatering dat je mijns inziens te naïef denkt over oplossingen voor dit immens moeilijke probleem. Als het echt zo eenvoudig was, dan was men er ook allang uit gekomen - helaas blijkt dat nog steeds onmogelijk.
Ik lees nu voor het eerst dat jij ook terug wilt naar de grenzen van voor 1967. Dat zijn we dan inderdaad met elkaar eens, want dat zou rechtvaardig zijn. Maar anders dan jij geloof ik niet in stapjes als een soort voortraject, want Israël heeft al menigmaal aangegeven gewoon zijn eigen gang te blijven gaan. En Israël doet nauwelijks concessies buiten wat economische verlichting.
Precies. De Palestijnen vinden dat niet voldoende. Die zien het liefst het bloed van de Israëli door de straat stromen eer ze vrede ermee hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:36 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kunnen ze al. Onder bewind van een van de partijen.
Nee, eigenlijk niet. Je kunt er van alles bij halen en dat zal ook moeten om het op te lossen, maar je moet er niet van alles bij halen om het zicht op de kwestie van rechtvaardigheid te ontnemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zoals jij hem naar je smaak aanpast is het inderdaad 3x niks. Maar enfin, iedereen weet dan ook dat de vork anders in de steel zit.
Jij stelde hem.quote:
lolwut?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Je kunt er van alles bij halen en dat zal ook moeten om het op te lossen, maar je moet er niet van alles bij halen om het zicht op de kwestie van rechtvaardigheid te ontnemen.
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:36 schreef C_N het volgende:
noem een consesie van je palestijnen op disana .
je wijs met je vingertje . maar als israel zo slecht is noem dan wat jij club doe om het beter te maken ??
en noem de consesies wat zij hebben gedaan .
per definitiequote:Op donderdag 30 juni 2011 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.
Israël meent recht te hebben op dat land. Die claim is gebaseerd op een oud boek in de categorie fictie en daar stond in dat daar Joden woonden, die zijn toen vertrokken op een paar na om elders hun fortuin te zoeken en toen het elders na 2000 jaar niet allemaal even lollig bleek meenden hun hele verre nazaten dat land gewoon weer in te kunnen nemen, met grof geweld.quote:
Je liegt:quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:41 schreef C_N het volgende:
wand een reactie over de gaza boot uit nederland daar sluit jij je ogen voor .
Ja, je sluit je ogen er dus voor. Wat begrijp je er zelf niet aan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
Dat is toch geen excuus? Mijn buren hebben toch ruzie, ik kraak hun huis.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
De Israëli's?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
Ze zullen wel krijgen wat ze op zichzelf afroepen.
Het valt me op dat redelijke kritiek systematisch bestempeld word als haat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook een antwoord op mijn post zie ik. Dit is dus het probleem. Ik geef een doel en vraag jou hoe daar te komen en dan serveer jij het af met een totaal niet realistische oplossing. Accepteer nou gewoon eens dat Israel dat niet zomaar opgeeft. Dat kun je leuk vinden of niet, dat doet er niet toe, zo is de situatie. Van daaruit moet je denken en niet in 1 keer van ow dat wil je niet? jammer dit is het enige wat ik kan bedenken om mijn doel te bereiken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.
Je vergeet een stuk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
Paranoia
Trouw-verslaggever Wilfred van de Poll trok zich ook terug als opvarende, omdat hij de organisatie niet langer vertrouwde. Volgens hem was de organisatie volslagen paranoia, met name over eventuele lekken naar De Telegraaf. De Trouw-journalist spreekt van „kinderachtige verdachtmakingen” en een „sfeer van achterdocht” waardoor de journalisten van bood stapten.
Gesloten
Wereldomroep-radioverslaggever Eric Beauchemin stapte eveneens op: „Na een week in Griekenland heb ik alle vertrouwen verloren in de verantwoordelijke stichting Nederland-Gaza. Bij onze eerste ontmoeting op het eiland Corfu ging het eigenlijk al mis. Eén van de organisatoren was woest omdat een Nederlandse journalist informatie zou hebben gelekt naar De Telegraaf. Ik heb 25 jaar als journalist gewerkt, maar ik heb nog nooit zo’n gesloten organisatie gezien. Ik wilde een videoverslag maken van de verplichte tweedaagse training, om te laten zien hoe de activisten zich voorbereidden. Maar de organisatie verbood de toegang tot tal van onderdelen van deze training.”
'Boerenbedrog'
De Wereldomroep-radioverslaggever spreekt van „boerenbedrog”. Voorafgaande aan de trip bezocht hij verplichte bijeenkomsten in Nederland en werd hij ’gescreend’. „Toen de organisatoren me ’uitverkoren’, voelde ik me verplicht blij te zijn. Achteraf lijkt het allemaal boerenbedrog: er was helemaal geen select gezelschap, en ook geen Bekende Nederlanders. In plaats van 32 Nederlandse deelnemers heeft de organisatie er met moeite tien bijeen geschraapt.”
Ook freelancer Bud Wichers, ervaren crisisverslaggever, haakte af, waarmee ook zijn reportage voor EénVandaag in het water viel: „De feiten waren telkens in tegenspraak met wat ons was voorgespiegeld. De vertrouwensbreuk was op een gegeven moment onherstelbaar.”..
het is een lachertje .zoals verwacht
quote:Openluchtgevangenis
Zelf ben ik tweemaal in Gaza geweest. Ik heb met eigen ogen kunnen zien waarom mensen het een openluchtgevangenis noemen: niemand erin en niemand eruit. Zo was ik op een middag aan het strand met een Palestijnse kleermaker, wiens zaak failliet was gegaan door de blokkade.
De kleermaker vertelde me dat hij elke dag aan het strand te vinden was. Ik vroeg hem of dat misschien was omdat de zee voor hem een symbool was geworden van vrijheid. Hij lachte en wees naar de horizon. Daar lagen Israelische marineschepen.
Veel geluk
Het idealisme dat ik de afgelopen week zag bij de deelnemers aan de Gazavloot heeft me verrast. Ik vind het heel bijzonder dat er nog altijd Nederlanders zijn die desnoods hun leven willen geven voor de goede zaak. Of ze daarmee iets bereiken is een andere vraag. Maar nog veel verontrustender vind ik hun naïviteit.
Maandagmorgen had ik een laatste ontmoeting met de deelnemers. Ik zei tegen ze dat ze ik vond dat ze de organisatie niet moesten vertrouwen, na alles wat er was gebeurd. Maar ze waren onverzettelijk: het doel waarvoor ze gingen was veel te belangrijk. 'We gaan de blokkade doorbreken en de bevolking van Gaza helpen.' Ik wens ze een goede reis en veel geluk.
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Reiniertje het volgende:
[..]
Ook een antwoord op mijn post zie ik. Dit is dus het probleem. Ik geef een doel en vraag jou hoe daar te komen en dan serveer jij het af met een totaal niet realistische oplossing. Accepteer nou gewoon eens dat Israel dat niet zomaar opgeeft. Dat kun je leuk vinden of niet, dat doet er niet toe, zo is de situatie. Van daaruit moet je denken en niet in 1 keer van ow dat wil je niet? jammer dit is het enige wat ik kan bedenken om mijn doel te bereiken.
Maar goed laat ik me eens verplaatsen en meedenken vanuit Palestijnse kant. Ik zou zeggen laten we beginnen met een stop van aanvallen op Israel in welke vorm dan ook. Daartegen over steld Israel een bouwstop en meer economische voordelen(gaat tenslotte om de Palestijnse burger)
Laten we beide dat eens een jaar proberen vol te houden en dan kijken wat we verder kunnen bereiken in een volgend akkoord.
'if it walks like a dog..'quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het valt me op dat redelijke kritiek systematisch bestempeld word als haat.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vergeet een stuk.
[..]
Scheld je de critici nou uit voor honden? Dat is niet netjes.quote:
je keurt terror goed schaam jequote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?
Als je had opgelet wist je dat ik het (hele) stuk al eerder gepost had. Jij post een half stuk zonder link.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef C_N het volgende:
[..]
![]()
![]()
als je goed lees ..en dat is wat jij zeker doe . dan zie je het gehelen stukje boven in staan ,
en het stukje wat in mijn 2 de post weg is gelaten , daar hoef je ook niet trots op te zijn
Nee de Israëli's uitschelden voor oorlogsmisdadigers is aardig.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Scheld je de critici nou uit voor honden? Dat is niet netjes.
Als ze het oorlogsrecht schenden door burgers te bestoken met fosfor zijn het oorlogsmisdadigers.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nee de Israëli's uitschelden voor oorlogsmisdadigers is aardig.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?
Nou dan doen we het andersom. lees eerst de concessie van Israel en dan wat de palestijnen ertegenover stellen, ook goed. Had niet over de volgorde nagedacht bij het typen maar ik begrijp je gedachten gang, alhoewel ik het wel mierenneuken vind. Je had ook kunnen zeggen dat het andersom moet en dan wat je er van vindt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, boehoe.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze het oorlogsrecht schenden door burgers te bestoken met fosfor zijn het oorlogsmisdadigers.
dat heb ik van jou geleerd zonder bron en de bron staat erquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je had opgelet wist je dat ik het (hele) stuk al eerder gepost had. Jij post een half stuk zonder link.
Ik vind rechtvaardigheid en genoegdoening tegenover een verdrukt en getergd volk geen gemierenneuk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:08 schreef Reiniertje het volgende:
Nou dan doen we het andersom. lees eerst de concessie van Israel en dan wat de palestijnen ertegenover stellen, ook goed. Had niet over de volgorde nagedacht bij het typen maar ik begrijp je gedachten gang, alhoewel ik het wel mierenneuken vind. Je had ook kunnen zeggen dat het andersom moet en dan wat je er van vindt.
nee dat mag allemaal ...is allemaal gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:09 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja, boehoe.
Hoe zat het ook alweer met Palestijnse qassams en grads?
Ik begon daar met een compleet artikel met link dat jij weigerde te lezen, leugenaar.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:09 schreef C_N het volgende:
[..]
dat heb ik van jou geleerd zonder bron en de bron staat er
Palestina & Israël #78
en de hamas en de PA mag door moorden .quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind rechtvaardigheid en genoegdoening tegenover een verdrukt en getergd volk geen gemierenneuk.
Het lijkt me verder toch allang duidelijk wat ik ervan vind? Israël moet over de brug komen, niet met een paar miezerige economische concessies maar om te beginnen het stoppen van de kolonisatie.
Dat krijg je als je burgers terroriseert. Dat heeft Israël aan zichzelf te danken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:09 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja, boehoe.
Hoe zat het ook alweer met Palestijnse qassams en grads?
Haat? You proved my point.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:11 schreef C_N het volgende:
[..]
nee dat mag allemaal ...is allemaal gerechtvaardigd.
en dat noem zig criticiik noem dat
![]()
![]()
.
ik weet dat dit jou reactie op dit stukje is , ja dat is ook het eenigste wat je kan doen . en een leugenaar .jij noem mij een leugenaar ?quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik begon daar met een compleet artikel met link dat jij weigerde te lezen, leugenaar.
Oja, vandaar. Israël is de grote boze wolf en de Palestijnen zijn Roodkapje.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat krijg je als je burgers terroriseert. Dat heeft Israël aan zichzelf te danken.
een kinderhand is snel gevuld zie ik wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Haat? You proved my point.
Dat snap ik, we hadden het ook over sommige Christenfundi's. Niet Christenen in het algemeen..quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:25 schreef Reiniertje het volgende:
[..]
Ehm daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn zeker wel stromingen die dat denken maar het overgrote deel niet.
Dus je wil wel even benadrukken dat hij zo verstandig is om nu niet mee te varen omdat hij die organisatie maar vaag vindt, zo van 'zie je wel, hij wordt verstandig'? Maar het stukje waarin hij het heeft over zijn eigen ervaringen in Gaza, en zegt te begrijpen waarom het een open lucht gevangenis wordt genoemd, dat laat je weg.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef C_N het volgende:
[..]
![]()
![]()
als je goed lees ..en dat is wat jij zeker doe . dan zie je het gehelen stukje boven in staat ,
en het stukje wat in mijn 2 de post weg is gelaten , daar hoef je ook niet trots op te zijn
Lekker makkelijk, hoef je zelf ook niet meer te gaan kijken. Toch?quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus je wil wel even benadrukken dat hij zo verstandig is om nu niet mee te varen omdat hij die organisatie maar vaag vindt, zo van 'zie je wel, hij wordt verstandig'? Maar het stukje waarin hij het heeft over zijn eigen ervaringen in Gaza, en zegt te begrijpen waarom het een open lucht gevangenis wordt genoemd, dat laat je weg.
Toch wel vreemd hé, dat er mensen zijn die het wel hebben gezien met eigen ogen, en met de mensen hebben gepraat, en toch zijn ze het niet met je eens .. dan blijft er natuurlijk weinig over van het argument dat 'je wel van mening verandert zodra je het allemaal zelf hebt gezien'.
Maar wij kunnen hier achter onze computers toch niet beter bepalen hoe het daar toegaat dan de mensen die er daadwerkelijk wonen? Nee, en ook niet als je er 1 of 2 keer geweest bent. Ik denk dat je het pas weet als je dag in dag uit de realiteit van het leven daar ervaart.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus je wil wel even benadrukken dat hij zo verstandig is om nu niet mee te varen omdat hij die organisatie maar vaag vindt, zo van 'zie je wel, hij wordt verstandig'? Maar het stukje waarin hij het heeft over zijn eigen ervaringen in Gaza, en zegt te begrijpen waarom het een open lucht gevangenis wordt genoemd, dat laat je weg.
Toch wel vreemd hé, dat er mensen zijn die het wel hebben gezien met eigen ogen, en met de mensen hebben gepraat, en toch zijn ze het niet met je eens .. dan blijft er natuurlijk weinig over van het argument dat 'je wel van mening verandert zodra je het allemaal zelf hebt gezien'.
Imho heb je een aantal zaken door elkaar gehaald.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen zeggen, zionisten zijn meer nationalistische joden die een eigen staat willen en zichzelf willen regeren, zijn meestal seculier van aard en geloven in dat als allochtoon leven in andere landen door historie heen alleen maar vele slechte dingen van is gekomen. De fundamentalistische religieuze joden bevinden zich vooral onder de Orthodoxe klieken, geen van beiden titels: Zionist of orthodox betekent per slot van rekening extremist, radicaal oid.
Zionisten gebruiken religieuze invloeden omdat Israëls grondgebied onder het door God 'beloofde land' volgens de Torah, daarom zijn er ook vele gelovigen naar het Midden Oosten getrokken, maar onderling strijden de Zionisten en Orthodoxen ook veel voor aard van Israelisch bestuur, of het nu goddelijk of seculier moet zijn, op enkele momenten is dit zelfs zo hoog opgelopen dat er onderling ook terreur voorkwam.
Maar heel veel religieuze joden zijn ook tegen de staat Israël en Zionisme omdat zij van mening zijn dat Joodse staat en terugkeer er naar toe wel beloofd is, maar door de verwachte Messias zal uitgevoerd worden, niet door nationalistische ambities.
[..]
Natuurlijk zijn er joden die de holocaust gebruiken ter rechtvaardiging van een eigen staat, wat overigens een Zionistisch principe is, maar er zijn ook gewoon joden die vanuit religieus aard naar Israël zijn vertrokken, nieuwe start naar de horrors wat ze is aangedaan in Europa. Tegelijkertijd was het ook een argument van het Westen om Israël onvoorwaardelijk te steunen, wat er is gebeurd met de holocaust.
[..]
Dat proberen beide partijen ook, het punt is niet dat ze er zijn, het probleem is wat ten koste van wat gaat, daarover kunnen ze het maar niet eens worden.
[..]
Mee eens.
Voor ik ga kijk leer ik eerst voldoende Hebreeuws, dat heb ik namelijk nodig om de archieven in te duiken om mijn biologische ouders op te kunnen sporen. En als alles zo loopt als ik hoop kunnen mijn oude botten de laatste jaren van hun leven eindelijk eens genieten van de warmte .. die paar tropische dagen hier per jaar dat ik het eens een keertje niet koud heb zijn namelijk zwaar teleurstellend. Doe mij maar een bakoven, dan voel ik mij pas prettig.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:33 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, hoef je zelf ook niet meer te gaan kijken. Toch?
hehe, normaal gesproken zou ik er ook niet over vallen, maar in dit geval wou ik het wel even aanhalen. Het gaat me om de validiteit van het argument 'je moet het zelf zien, dan verander je wel van mening', iets dat je toch wel vaker leest in dit topic. Zo te zien zijn er dus mensen, verstandige mensen want ze haken af bij die vloot, die niet van mening zijn verandert.quote:En het is gelukkig ook niet zo dat er door andere users af en toe zinnen of alinea's 'vergeten' worden bij het plaatsen van een nieuwsbericht.
Toch vind ik dat C_N een ervaringsdeskundige is, hij is een journalist die dagelijks 'bij het vuur' zit. C_N deelt wat hij ziet. Hij plaatst foto's en ooggetuigenverslagen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:56 schreef moussie het volgende:
Het valt in dezelfde categorie als C_N neerzetten als de 'ervaringsdeskundige'. Wat dat aangaat zijn er aardig wat ervaringsdeskundigen namelijk, een paar miljoen, dat sommigen daarvan een andere politiek stroming volgen doet niets af aan hun ervaring en deskundigheid, en die denken er dus heel anders over als C_N.
Dus kunnen we eens een keertje ophouden met argumenten ontkrachten met zulke drogredenen?
Het zou het topic zeker ten goede komen.
he mousje je heb nu een cursus of zoquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Voor ik ga kijk leer ik eerst voldoende Hebreeuws,
mousje als je wil stuur de namen via pb of zo en ik kan je en dat weet ik zeker heel goed helpen met het vinden .quote:dat heb ik namelijk nodig om de archieven in te duiken om mijn biologische ouders op te kunnen sporen.
nou ik kan je zeggen de warmten is niet meer om te genieten ... voor mij danquote:En als alles zo loopt als ik hoop kunnen mijn oude botten de laatste jaren van hun leven eindelijk eens genieten van de warmte .
dan kan ik je de maand augustus aan bevelen om te komenquote:. die paar tropische dagen hier per jaar dat ik het eens een keertje niet koud heb zijn namelijk zwaar teleurstellend. Doe mij maar een bakoven, dan voel ik mij pas prettig.
ik een ervaring deskundigen .. ik woon hier zie hier hoor hier . lag vast hier voel de pijn voel de pijn van de anderen kant , maar wat er soms geschreven word slaat nergens op en dan ben ik ineens rechts . omdat ik mijn geborten land verdedigd. .quote:[..]
hehe, normaal gesproken zou ik er ook niet over vallen, maar in dit geval wou ik het wel even aanhalen. Het gaat me om de validiteit van het argument 'je moet het zelf zien, dan verander je wel van mening', iets dat je toch wel vaker leest in dit topic. Zo te zien zijn er dus mensen, verstandige mensen want ze haken af bij die vloot, die niet van mening zijn verandert.
Het valt in dezelfde categorie als C_N neerzetten als de 'ervaringsdeskundige'. Wat dat aangaat zijn er aardig wat ervaringsdeskundigen namelijk, een paar miljoen, dat sommigen daarvan een andere politiek stroming volgen doet niets af aan hun ervaring en deskundigheid, en die denken er dus heel anders over als C_N.
Dus kunnen we eens een keertje ophouden met argumenten ontkrachten met zulke drogredenen?
Het zou het topic zeker ten goede komen.
quote:
Hallo zeg, ik heb nooit beweerd dat de Palestijnen omkomen van de honger .. ja ooit eens, 10 jaar geleden of zo, op de Westbank, daar was het echt even erg, maar dat was net zo hard zo niet harder de schuld van Arafat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Toch vind ik dat C_N een ervaringsdeskundige is, hij is een journalist die dagelijks 'bij het vuur' zit. C_N deelt wat hij ziet. Hij plaatst foto's en ooggetuigenverslagen.
Niet dat dat uitmaakt, in het verleden waren er ook users die zijn foto's en verslagen afdeden als 'nep' en 'in scène' gezet omdat het niet in hun straatje paste. Ik bedoel maar.
Er wordt veel te veel ongefundeerd geblaat ('Boehoe alle Palestijnen komen om van de honger het grote boze Israël laat niets binnen in Gaza'), denk toch alsjeblieft eens na voordat je zulke domme onzin post. De foto's van C_N (ja!) waarop colonnes vrachtwagens te zien zijn die dagelijks de grens over rijden spreken toch wel boekdelen? Nee in de ogen van sommigen hier ligt alles altijd alleen maar aan Israël en als er op die kortzichtigheid gewezen wordt door middel van ik noem maar wat, een onderbouwd antwoord, wordt er zeer beledigd (of helemaal niet) gereageerd.
We zijn toch grote mensen hier in dit topic? Wees dan ook zo volwassen om eigen fouten toe te geven.
Dát zou het topic pas ten goede komen.
Heb je voorbeelden van exportgoederen die 'vaak zat' tegengehouden worden?quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Hallo zeg, ik heb nooit beweerd dat de Palestijnen omkomen van de honger .. ja ooit eens, 10 jaar geleden of zo, op de Westbank, daar was het echt even erg, maar dat was net zo hard zo niet harder de schuld van Arafat.
Ik had het over eenzijdige voeding en onvoldoende centjes om het dieet aan te vullen met verse groenten en fruit, dat die uitgestalde hoeveelheden wat dat aangaat weinig zeggen, als je werkloos bent omdat er onvoldoende van het een en ander binnen komt en exportgoederen vaak zat tegen worden gehouden, dan heb je geen geld, dan kan je niets kopen. De economie daar ligt zowat geheel op z'n gat, de helft van de bevolking groeit op zonder enig toekomstperspectief, wat denk je hoe dat eruit ziet over een jaartje of 10-15 als er geen verandering in komt?
Ik kan het je nog sterker vertellen ..quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden van exportgoederen die 'vaak zat' tegengehouden worden?
En je zorgen over niet genoeg vitamientjes zijn roerend, maar dat probleem is niet voorbehouden aan Palestina hoor, zelfs hier in Nederland komt voor dat mensen daar 'geen centjes' voor hebben.
Ho, ik had het ook niet over jouquote:Op donderdag 30 juni 2011 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Hallo zeg, ik heb nooit beweerd dat de Palestijnen omkomen van de honger .. ja ooit eens, 10 jaar geleden of zo, op de Westbank, daar was het echt even erg, maar dat was net zo hard zo niet harder de schuld van Arafat.
Dat probleem moet zeker niet niet alleen bij Israël gezocht worden. Tot 2000, toen de tweede intifada begon, groeide de economie in Gaza harder als nu.quote:Ik had het over eenzijdige voeding en onvoldoende centjes om het dieet aan te vullen met verse groenten en fruit, dat die uitgestalde hoeveelheden wat dat aangaat weinig zeggen, als je werkloos bent omdat er onvoldoende van het een en ander binnen komt en exportgoederen vaak zat tegen worden gehouden, dan heb je geen geld, dan kan je niets kopen. De economie daar ligt zowat geheel op z'n gat, de helft van de bevolking groeit op zonder enig toekomstperspectief, wat denk je hoe dat eruit ziet over een jaartje of 10-15 als er geen verandering in komt?
Rosetta Stone gebeurenquote:
Moet ik even mijn geboortebewijs zien te vinden voor de correcte spelling, al zal dat denk ik weinig zeggen. Ze waren 'verduitst', inclusief Duitse voornamen, dus in hoeverre de spelling van de achternamen is aangepast, geen idee .. en om het makkelijk te maken heette mijn vader Neumeyer, een naam die dus bijna nooooiit voorkomt bij Duitse joden. Mijn moeder was een Meerfink, dat zou wat makkelijker moeten zijn.quote:mousje als je wil stuur de namen via pb of zo en ik kan je en dat weet ik zeker heel goed helpen met het vinden .
* Slaakt een diepe zucht .. damn man, dat heimwee, hoe kan je nou zo'n heimwee hebben naar een plek die je nog niet eens kentquote:nou ik kan je zeggen de warmten is niet meer om te genieten ... voor mij danik wil regen .
[..]
dan kan ik je de maand augustus aan bevelen om te komen
Tja, ik erger me hoofdzakelijk mateloos aan mensen die het Palestijnse volk zijn recht om boos en verontwaardigd te zijn willen ontzeggen met een heel scala van argumenten, van 'leeg land' over 'nooit een land geweest' tot 'het moet nou wel eens afgelopen zijn'. Ik zit dan ook op een politicus te wachten die zoiets zegt tegen het Palestijnse volk .. het had niet zo mogen gebeuren, maar het is gebeurd .. SORRY .. en hoe gaan we nu verder, samen.quote:ik een ervaring deskundigen .. ik woon hier zie hier hoor hier . lag vast hier voel de pijn voel de pijn van de anderen kant , maar wat er soms geschreven word slaat nergens op en dan ben ik ineens rechts . omdat ik mijn geborten land verdedigd. .
en ik iederen dag tussen de palestijnen en de Israelish in sta .
en dat dagelijks vast leg op fotos.en plaatjes zie hier op fok vanwaar de de echte achtergrond heel anders is dan er hier word geschreven ,ja daar kom ik voor op.
wand dat is niets anders dan een staat zwart te maken voor eigen gevoel te bevredigen .
wand op posten van de booten of iets anders wat de kant van de palestijnen aan gaat word niet op gereageerd . alleen maar dingen worden gezocht wat tegen Israel kan zijn ..
en is geen normalen discussie waard wand het leid nergens naar toe..
kijk naar ienand die de laatste topic alleen maar loop te gallen en een topic loop te verkrachten .![]()
ik bedoel wat heb het voor zin .![]()
voor de rest ik ben voor een palestijnse staat . onder een vredes verdrag .
zonder een verdrag kan er namelijk GEEN staat komen .
http://www.nytimes.com/2011/06/29/world/middleeast/29gaza.htmlquote:A Bountiful Harvest, Rooted in a Former Settlement’s Soil
GAZA — Hundreds of acres of watermelons, orange saplings and grapevines stretch in orderly rows out to the horizon. Irrigation hoses run along the sand, dripping quietly. Apple trees are starting to blossom nearby. Avocados and mangoes are on their way.
Gaza, cut off by Israel and Egypt for the past four years and heavily dependent on food aid, is expanding an enormous state-run farm aimed at gaining partial food independence. Most striking is that the project sits in the center of the coastal strip on the sites of the former Israeli settlements whose looted greenhouses and ruined fields became a symbol of all that had turned sour in the Israeli withdrawal six years ago.
Israel pulled out its 9,000 settlers and all of its soldiers from Gaza in 2005. The settlers’ high-tech greenhouses, which were bought for the Palestinians with $14 million in donations, were left unguarded and within days were stripped of computer equipment, irrigation pipes, water pumps and plastic sheeting.
Planting did resume, but after an attack on the border, Israel imposed security procedures on exiting trucks that left fresh produce baking in the sun, rendering it worthless. The greenhouse areas were abandoned and lay fallow, a symbol of hopelessness and hostility.
But in the past couple of years, as Gaza — ruled by the Islamist group Hamas — has struggled with its isolation and economic decline, the settlement areas have been reborn.
Renamed Al Muhararat — meaning the liberated lands — they make up 30 percent of the coastal strip’s land area. The farms on part of them, which are expanding every year, provide jobs for 500 people, as well as fruits and vegetables for large segments of Gaza’s 1.6 million inhabitants.
In food shops and market stalls across Gaza today, most of the onions, melons and grapes come from here. Last month alone, 100 tons of grapes and 23,000 tons of watermelons were produced. The greenhouses remain mostly stripped and unused, but the land under them is productive.
“We are making ourselves free of Israel economically and are on our way to food security,” Abdel Qader al-Astal, the director of the project, said in his office in what used to be the Israeli settlement of Gadid, renamed Al Yarmouk. In place of the usual spiced coffee served at meetings in the Arab world, slices of crisp apple and cucumber were passed around.
Out the window and across the field, Gadid’s former synagogue could be seen, a six-sided structure dear to the hearts of many former settlers. Today it is a mosque.
For the former Jewish settlers, who began coming here in the 1970s, the loss of their livelihoods and homes when the Israeli Army removed them remains a source of trauma. The way they mourn and remember their loss bears at times a striking resemblance to the way Palestinian refugees mourn theirs.
At a small museum at the entrance to Jerusalem named for the former settlement bloc, Gush Katif, that loss is on display: the keys to a former synagogue hanging on a wall, a cup of broken glass from its windows nearby and color photographs of smiling farmers in their greenhouses cultivating yellow peppers and geraniums.
Farming was the core of the settlers’ lives here. They provided 10 percent of Israel’s agricultural output and 65 percent of its organic greenhouse vegetables, exporting $25 million worth of produce annually. Many of those settlers remain in transitional housing inside Israel and in West Bank settlements. The failure of the Israeli government to resettle them properly has been yet one more argument offered in Israel against settler withdrawals for a Palestinian state.
A poem on the museum wall declares in part: “Katif is a wasteland now. A plot of splintered land, Attired in thorns and nettles, strewn with barren sand.”
That was the scene several years ago but is not now. The changes in the land come as no surprise to Shlomo Wasserteil, the founder and curator of the Gush Katif Museum and a former farmer here.
He knows about the shifts because he stays in touch with his former Palestinian workers. They have told him about the synagogue-turned-mosque, the rows of produce, the drip irrigation. The farmers themselves are considered by Hamas officials to be collaborators with Israelis so the farmers are not working on the government project here.
But some have farming jobs nearby and keep an eye on what is happening in the former Gadid. Next door, in what was the settlement of Gan Or, part of the fields has been renamed Mavi Marmara to honor the Turkish vessel that tried to break Israel’s naval blockade on Gaza 13 months ago and, after tussles onboard, ended with nine men dead at the hands of Israeli commandos.
Mr. Wasserteil has followed on-the-ground changes here, but presses for more details of his former home. In an echo of many Zionist accounts over the years, Mr. Wasserteil tells of what he and his fellow settlers found when they first arrived. “There was nothing but sand, not even a bird, like the Sahara. We produced the best tomatoes in the world. We revolutionized cultivation in sand and taught our neighbors in Jordan how to do it.”
He expressed surprising equanimity about the new developments. Asked how he felt about Hamas’s cultivations on his former fields, he said, “It depends what they do with what they produce. If it is to feed terrorists who then attack us, no thanks. But if it is to feed the people who live there and they can learn to be good neighbors, that’s good.”
Told of the newly revived farmlands, he was delighted.
“It saddened me that something I thought was a really good contribution had gone sour,” he said. “I thought if people were vested in the economics of their activities and there was interdependence between Israelis and Palestinians, the risk of violence would be greatly reduced. The area would flourish. But the problem with the Middle East is that it is not always rational.”
weet je ze hebben kassen en landerijen . dat meer kon zijn als de hamas terror groep het niet gebruikten voor bommen neer te legen ja dan moest israel de boel even schoon maken om toezicht er over te hebben . niet leuk maar een result van terror acties ..quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:19 schreef Disana het volgende:
Dat er meer vers fruit en verse groenten zijn, hebben de Palestijnen aan zichzelf te danken:
[..]
http://www.nytimes.com/2011/06/29/world/middleeast/29gaza.html
tov meothquote:
en als je de plek kent dan denk je er anders over . dan weet je dat de heimwee gerechtvaardigd was .quote:[..]
Moet ik even mijn geboortebewijs zien te vinden voor de correcte spelling, al zal dat denk ik weinig zeggen. Ze waren 'verduitst', inclusief Duitse voornamen, dus in hoeverre de spelling van de achternamen is aangepast, geen idee .. en om het makkelijk te maken heette mijn vader Neumeyer, een naam die dus bijna nooooiit voorkomt bij Duitse joden. Mijn moeder was een Meerfink, dat zou wat makkelijker moeten zijn.
pm het maar mischien kan ik wel wel helpen
[..]
* Slaakt een diepe zucht .. damn man, dat heimwee, hoe kan je nou zo'n heimwee hebben naar een plek die je nog niet eens kent
quote:[..]
Tja, ik erger me hoofdzakelijk mateloos aan mensen die het Palestijnse volk zijn recht om boos en verontwaardigd te zijn willen ontzeggen met een heel scala van argumenten, van 'leeg land' over 'nooit een land geweest' tot 'het moet nou wel eens afgelopen zijn'. Ik zit dan ook op een politicus te wachten die zoiets zegt tegen het Palestijnse volk .. het had niet zo mogen gebeuren, maar het is gebeurd .. SORRY .. en hoe gaan we nu verder, samen.
Maar dat is voorlopig wel een illusie, het spookbeeld van 'de minderheid' en de lessen van Jabotinsky zitten er goed in
Ik betwijfel of je het artikel zo snel helemaal gelezen hebt, dus hoe weet je dat het niet waar is.quote:
Dat beweer ik in mijn post niet en dat beweert het artikel ook niet.quote:dat er niet genoeg volgens sommigen in de strook kom . kom mijn inziens niet alleen door de boze Israel .
Dat is vast erg boeiend allemaal, maar het is niet waarover het artikel gaat en niet waar het mij om gaat. Ik wil slechts aantonen dat de Palestijnen zelf er alles aan doen om aan vers groenten en fruit te komen en dat dat ze tot mijn genoegen heel aardig af gaat.quote:ik kan mij nog herinderen dat de boeren naast de strrok werden dood geschoten en beschoten toen ze de groenten en fruit van het land gingen halen . en het eronishe is hier aan dit fruit en aardappelen koren is voor de gaza strook bestemd .
zo ze werden beschoten toen ze voor de palestijnen aan het werk waren
In dezelfde periode is het aantal settlements in de Westbank ook heel hard gegroeid. De intifada kwam niet uit de lucht vallen!quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:07 schreef Nibb-it het volgende:
Dat probleem moet zeker niet niet alleen bij Israël gezocht worden. Tot 2000, toen de tweede intifada begon, groeide de economie in Gaza harder als nu.
Ik heb het niet over mensen die hun beetje geld aan andere dingen moeten besteden, zoals bvb medicijnen, ik had het over mensen die helemaal geen inkomen hebben omdat hun werk door de blokkades onmogelijk wordt gemaaktquote:En verder heb je hier in Nederland ook arme mensen die weinig geld hebben voor vers fruit.
Ik zeg je in alle eerlijkheid je heb gelijk .ik dacht dat het weer als van ouds gezeur was ...quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je het artikel zo snel helemaal gelezen hebt, dus hoe weet je dat het niet waar is.
ik ben trots op ze en dat meen ik . er is niets in mij dat ze dat niet mogen doen .quote:[..]
Dat beweer ik in mijn post niet en dat beweert het artikel ook niet.
[..]
Dat is vast erg boeiend allemaal, maar het is niet waarover het artikel gaat en niet waar het mij om gaat. Ik wil slechts aantonen dat de Palestijnen zelf er alles aan doen om aan vers groenten en fruit te komen en dat dat ze tot mijn genoegen heel aardig af gaat.
ook in israel hebben mensen geen werk .overal hebben mensen geen werk in de strook kom het door israel .een gedeelte wel ja maar ook weer met een reden .. is de strook open en hebben ze een eigen staat dan hebben er ook mensen geen werk ?nu kunnen ze israel de schuld ervan geven . om zo hun mistappen te verdoezelenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:36 schreef moussie het volgende:
[..]
In dezelfde periode is het aantal settlements in de Westbank ook heel hard gegroeid. De intifada kwam niet uit de lucht vallen!
[..]
Ik heb het niet over mensen die hun beetje geld aan andere dingen moeten besteden, zoals bvb medicijnen, ik had het over mensen die helemaal geen inkomen hebben omdat hun werk door de blokkades onmogelijk wordt gemaakt
Dat is op zich natuurlijk hartstikke positief, het gaat de goede kant op, en dat kan ik alleen maar toejuichen, niets beter voor de vrede dan onderlinge handel waarbij alle partijen verliezen als het mis gaat en er dus allen belang bij hebben om te zorgen dat dat niet gebeurt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:34 schreef BitchesBrew het volgende:
JPost.comNational News
Photo by: Matt Stroshane/Bloomberg
Fruit exports to Gaza rise 25%
By RON FRIEDMAN
01/03/2011 02:39
Sales which reached NIS 100m. are equal to those to the Netherlands, France, Spain.
The Israel Fruit Growers Association reported on Sunday a 25 percent increase in sales of fruit to the Gaza Strip in 2010.
The sales to Gaza, which reached NIS 100 million, equal those to European countries such as the Netherlands, France and Spain.
RELATED:
Gov’t extends program to help exporters
According to the association’s chairman, Ilan Eshel, Israeli farmers transferred 50,000 tons of fruit into Gaza in 2010. The main produce sold to Gaza are bananas, apples, mangoes, dates and avocados.
Eshel said that the increased sales were the result of the relative calm that prevails in the region and the positive actions taken by Maj.-Gen. Eitan Dangot, the Coordinator of Government Activities in the Territories, and his staff, who show great understanding of the needs of both sides.
“Trade relations between Israeli farmers and Gaza merchants are excellent,” said Eshel. “Some of the merchants enter Israel regularly to assess the produce and close deals, and we also hold meetings with them at the Erez crossing.”
Eshel said that an additional increase of 20% was anticipated for 2011, as long as there were no unpleasant surprises on the security front.
“Increasing trade is in the interest of both sides. For the Israeli growers, it is a dual benefit, both in the income from sales and the stability it lends the local price market,” he said.
In a recent meeting between Israeli farmers representatives and Dangot, the parties discussed additional relaxations on the transfer of flowers and vegetables from the Gaza Strip to Israel and abroad, as well as the possibility of allowing 10,000 Palestinian workers from the West Bank into Israel due to the shortage in labor in the agricultural sector.
Zonder verder commentaar...
Dan is het dus eigenlijk in je eigen belang om te zorgen dat er zoveel mogelijk wel doorkomt, aan zaad, bouwmateriaal etc, en ook dat er exportgoederen zonder grote vertraging mogen vertrekken .. maw, wel in de gaten houden maar zonder de hele economie te verstoren, dan kunnen ze Israël de schuld niet meer gevenquote:Op donderdag 30 juni 2011 20:50 schreef C_N het volgende:
[..]
ook in israel hebben mensen geen werk .overal hebben mensen geen werk in de strook kom het door israel .een gedeelte wel ja maar ook weer met een reden .. is de strook open en hebben ze een eigen staat dan hebben er ook mensen geen werk ?nu kunnen ze israel de schuld ervan geven . om zo hun mistappen te verdoezelen
een hoop kom van de PA regering die niet echt veel doe voor werkgelegeheid . maar volgens de berichten bloeid het in de gebieden .
en werklozen die blijf je houden
maar ook niet iedereen eet fruit .50,000 ton per jaar buiten de anderen handel wat binnen kom aan eeten en noem maar op,, er komen namelijk niet alleen appels binnen .quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is op zich natuurlijk hartstikke positief, het gaat de goede kant op, en dat kan ik alleen maar toejuichen, niets beter voor de vrede dan onderlinge handel waarbij alle partijen verliezen als het mis gaat en er dus allen belang bij hebben om te zorgen dat dat niet gebeurt.
Maar laat je niet in de luren leggen door de vermeende grote hoeveelheid. 50.000 ton per jaar is zo ongeveer 90 gram per dag voor 1.5 miljoen mensen .. de middelmaat Granny Smith die ik net op de weegschaal heb gelegd weegt 170 gram.
blaim the hamas . ze konden een leuk plaatsje hebben . en de economie word ook in Israel verstoord door de hamas .wij betalen ook voor de zooi van hun .quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan is het dus eigenlijk in je eigen belang om te zorgen dat er zoveel mogelijk wel doorkomt, aan zaad, bouwmateriaal etc, en ook dat er exportgoederen zonder grote vertraging mogen vertrekken .. maw, wel in de gaten houden maar zonder de hele economie te verstoren, dan kunnen ze Israël de schuld niet meer geven
Houdoe en trustequote:Op donderdag 30 juni 2011 21:08 schreef C_N het volgende:
maar het was leuk ik ga mijn deense-doggen uitlaten en slapen .![]()
Nee, ze gaan dood van verveling, en zoals ik al eerder zei, ledigheid is des duivels oorkussen .. zo'n 50% van de bevolking in Gaza is onder de 18 en heeft geen reet te doen en geen toekomstperspectief om naar toe te leven .. een kweekbakje van ontevredenheid en cq haat ..quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:04 schreef C_N het volgende:
[..]
maar ook niet iedereen eet fruit .50,000 ton per jaar buiten de anderen handel wat binnen kom aan eeten en noem maar op,, er komen namelijk niet alleen appels binnen .
but the moral of the story they dont die on honger
quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, ze gaan dood van verveling, en zoals ik al eerder zei, ledigheid is des duivels oorkussen .. zo'n 50% van de bevolking in Gaza is onder de 18 en heeft geen reet te doen en geen toekomstperspectief om naar toe te leven .. een kweekbakje van ontevredenheid en cq haat ..
maar nu kom het volgens jou door israel de boze boe man . maar denk je zelf dat de PA en de hamas daar ook niet verantwoordelijk voor is ?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, ze gaan dood van verveling, en zoals ik al eerder zei, ledigheid is des duivels oorkussen .. zo'n 50% van de bevolking in Gaza is onder de 18 en heeft geen reet te doen en geen toekomstperspectief om naar toe te leven .. een kweekbakje van ontevredenheid en cq haat ..
Het lijkt mij ook prachtig om te zien. Ik was ook blij verrast te lezen dat ze hierin al aardig zelfvoorzienend aan het worden zijn; dan hebben mensen wat te doen en te eten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 20:43 schreef C_N het volgende:
[..]
Ik zeg je in alle eerlijkheid je heb gelijk .ik dacht dat het weer als van ouds gezeur was ...mijn fout
[..]
ik ben trots op ze en dat meen ik . er is niets in mij dat ze dat niet mogen doen .
ik was afgelopen zaterdag in de noorth en op de terug weg naar huis ben ik door de westbank gereden .
als je idd de bloei van de landen de kassen ziet en de fruit stalletjes met groenten en fruit is dit een gaaf gezicht .
ik heb nog versen kersen en watermeloen gekocht .bij een van die stalletjes
als ik palestijn was ,dan zou ik mij soms goed beledigt voelen als ik de palestijn sommigen posten kon lezenquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook prachtig om te zien. Ik was ook blij verrast te lezen dat ze hierin al aardig zelfvoorzienend aan het worden zijn; dan hebben mensen wat te doen en te eten.
Wat is er verkeerd aan een opmerking over werkloosheid en de bereikbaarheid van gezonde voeding?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:34 schreef C_N het volgende:
als ik palestijn was ,dan zou ik mij soms goed beledigt voelen als ik de palestijn sommigen posten kon lezen
we starten pasquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:46 schreef 3-voud het volgende:
Dus een paar users vinden de Palestijnen zie-lug en sluiten de ogen voor de waarheid of hebben domweg geen sjoegem waar ze het over hebben.
Zijn daar 78 threads voor nodig?
Het zijn herhalingen van zetten en uitgekauwde argumenten van die Palestijn sympathisanten. Kan eventueel ook via PM.quote:
quote:Navy to deploy 'floating ORs'
As part of military preparations for Gaza flotilla, two missile boats will feature operating rooms
The IDF and Navy are on high alert ahead of the nearing Gaza flotilla. Fearing an attempt to stop the sail from reaching the Strip would result in casualties, the military has decided to convert mess halls on two missile boats into operating rooms, in order to treat casualties at sea.
Ynet learned Thursday that the decision stemmed from the lessons learned from the first flotilla and the military's desire to offer immediate medical attention for the injured – if there are any.
Military medevacs will also be at hand, in case the injured need to be airlifted to hospitals in Israel.
"This is the type of operating room we usually deploy in a state of emergency, like war," a senior military source told Ynet. "In light of the nature of the flotilla, we have decided it would be best to have this option available."
The operating rooms have been set up in the mess halls of two missile ships. They will feature a full medical staff, including surgeons and anesthesiologists, and will be fully equipped to perform surgery at sea.
"Surgical procedures at sea are very complex, mostly due to sailing conditions. We would prefer to airlift anyone injured to a hospital, naturally, but if we need to administer life-saving measures we won't hesitate to do so," he said.
As part of the military's preparations for the flotilla, the IDF Medical Corps will deploy medical teams both as sea and at the Ashdod Port, under the supervision of the Chief Naval Medical Officer.
"There are a lot of unknown factors here," the military source said, "which his why we've expanded the issue of control, so we would be able to get a better reading of the situation in real time."
bron
quote:Gaza resident sentenced to 20 years for firing missiles at Israel
The Beersheba District Court sentenced Nahed Hamid, a 32-year-old Gaza Strip resident, to 20 years in prison for national security violations.
According to the charge sheet, between 2003-2007 Hamid was involved in firing Qassam rockets towards Sderot, firing missiles towards the Erez crossing and planting bombs at IDF sites.
bron
Als het jou niet interesseert, wat doe je dan hier .. even fokken?quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:46 schreef 3-voud het volgende:
Dus een paar users vinden de Palestijnen zie-lug en sluiten de ogen voor de waarheid of hebben domweg geen sjoegem waar ze het over hebben.
Zijn daar 78 threads voor nodig?
Ach, lange tenen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het jou niet interesseert, wat doe je dan hier .. even fokken?
Oh nee wacht, gerechtigheid na 2000 jaar of zo, was het niet, want 'the good book said', zoiets?
.. en dat dan van iemand met die ava .. you crack me up hun
Heeft weinig te maken met lange tenen, meer met irritante users die voor de zoveelste keer aankomen met die absurde 2000 jaar, en het voor de rest moeten hebben van hun agressieve toontje en persoonlijke aanvallen. Zonder deze users zou de reeks maar half zo lang zijn, en iets bijdragen doet het nou echt niet, in tegendeel, het maakt lopende discussies kapot.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ach, lange tenen.
Maar je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom er 78 threads nodig zijn met herhaalde zetten.
Dat zou aan mij kunnen liggen, ik zat een beetje fel op een rare tvp van hem te reageren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:31 schreef johnnylove het volgende:
Is Keesie geband? Het is 12 uur geweest en zie nog steeds geen reactie van hem?
Ik waardeer je en ook anderen als user en misschien dat jij het niet ziet, maar deze ellende zien we werkelijk alle kanten op gaan. Dus niet alleen van de users die refereren naar 2000 jaar terug.quote:en het voor de rest moeten hebben van hun agressieve toontje en persoonlijke aanvallen. Zonder deze users zou de reeks maar half zo lang zijn,
Het is idd heel moeilijk gebleken om te discusseren over dit onderwerp. De voor en tegenstanders, van wie dan ook, hebben heel vaak 1 vaste mening rakelen die ook steeds weer op. Daar komen dan weer op de man gespeelde opmerkingen uit voort die vaak ook wel uitgelokt worden vind ik. Zelfs als je aangeeft het eens te zijn op punten en daarvanuit verder wil discusseren wordt weer, het inmiddels voor de 100e keer, zelfde standpunt verkondigd incl nog een aanval op de persoon zelf. Ik zeg niet dat ik veel beter ben hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar laten we ons bij de feiten houden en accepteren dat iemand het anders ziet als jezelf. Discusseren en niet iemand proberen te overtegen van je eigen mening zou al helpen denk ik. Wil niet zeggen dat je niet van mening kan veranderen als iemand met goede argumenten komt, maar dat is in deze discussie heel erg moeilijk omdat de meesten nogal uitgesproken zijn en al het andere afserveren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 02:57 schreef paddy het volgende:
Even over deze
[..]
Ik waardeer je en ook anderen als user en misschien dat jij het niet ziet, maar deze ellende zien we werkelijk alle kanten op gaan. Dus niet alleen van de users die refereren naar 2000 jaar terug.
Ik kan me herinneren dat Frutsel (volgens mij vorig topic) al aan heeft gegeven dat het persoonlijk geneuzel/mondsnoeren/oorlog voeren in topics erg irri begint te lurken.
Persoonlijk vind ik het fijn meer info te hebben gezien dan de Nederlandse pers laat zien, maar stoor me ook enorm aan het persoonlijk geneuzel tegen elkaar omdat de ander een andere mening heeft.
Willen jullie nog wel discussiëren? Of willen jullie het liefst maar één kant van het verhaal zichtbaar zien voor lurkers en vinden jullie de andere kant maar propaganda en leugens en een mening (die weer feiten zijn voor een andere kant) die eigenlijk niet zichtbaar zouden mogen zijn voor lurkers?
.
Nou vind ik het affikken van bronnen vrij flauw, maar hoe serieus moet ik een artikel van de site "presstv.ir" nemen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:46 schreef fokker2012 het volgende:
En vandaag in het nieuws!
Israeli rabbi urges killing of non-Jews (including infants!)
http://www.presstv.ir/detail/186902.html
PressTV heeft enkel en alleen berichtgeving die Iran de lucht in prijst en Amerika/Israël afbrandt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nou vind ik het affikken van bronnen vrij flauw, maar hoe serieus moet ik een artikel van de site "presstv.ir" nemen?
Overigens zullen er absoluut wel rabbi's te vinden zijn die geweld tegen non-joden prediken. Net als de extremen bij andere religies. Het zijn net mensen, soms...
Het is juist opvallend hoe stil de "betrouwbare" media zijn over haatzaaiende rabbi's. Zou het dan toch waar zijn dat ze de media controleren? De enige die over haatzaaiende rabbi's berichtgeven zijn de Joodse en Iraanse media, de westerse journalisten mogen niks publiceren van de rabbi's, anders worden ze ontslagen door hun joodse bazen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nou vind ik het affikken van bronnen vrij flauw, maar hoe serieus moet ik een artikel van de site "presstv.ir" nemen?
Nee.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:12 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Het is juist opvallend hoe stil de "betrouwbare" media zijn over haatzaaiende rabbi's. Zou het dan toch waar zijn dat ze de media controleren?
Nee.quote:De enige die over haatzaaiende rabbi's berichtgeven zijn de Joodse en Iraanse media, de westerse journalisten mogen niks publiceren van de rabbi's, anders worden ze ontslagen door hun joodse bazen.
Er is genoeg te vinden over deze gek. En 'betrouwbare media' publiceren toch ook niet over elke westerse gek? Je moet het als gek wel heel bont maken wil je hun aandacht krijgen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:12 schreef fokker2012 het volgende:
Het is juist opvallend hoe stil de "betrouwbare" media zijn over haatzaaiende rabbi's. Zou het dan toch waar zijn dat ze de media controleren? De enige die over haatzaaiende rabbi's berichtgeven zijn de Joodse en Iraanse media, de westerse journalisten mogen niks publiceren van de rabbi's, anders worden ze ontslagen door hun joodse bazen.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:12 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Het is juist opvallend hoe stil de "betrouwbare" media zijn over haatzaaiende rabbi's. Zou het dan toch waar zijn dat ze de media controleren?
quote:De enige die over haatzaaiende rabbi's berichtgeven zijn de Joodse
Beetje de antisemiet aan het uithangen?quote:en Iraanse media, de westerse journalisten mogen niks publiceren van de rabbi's, anders worden ze ontslagen door hun joodse bazen.
Wat een onzinnige conclusie .. je publiceert het wel in je eigen media, oa ynet en haaretz, die dus online en op de hele wereld gewoon te lezen zijn, maar je 'verbied' publicatie in de westerse media?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:12 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Het is juist opvallend hoe stil de "betrouwbare" media zijn over haatzaaiende rabbi's. Zou het dan toch waar zijn dat ze de media controleren? De enige die over haatzaaiende rabbi's berichtgeven zijn de Joodse en Iraanse media, de westerse journalisten mogen niks publiceren van de rabbi's, anders worden ze ontslagen door hun joodse bazen.
Dat lijkt mij ook een beetje vergezocht, tenzij je de overtuiging hebt dat de Joden de hele wereld regeren natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat een onzinnige conclusie .. je publiceert het wel in je eigen media, oa ynet en haaretz, die dus online en op de hele wereld gewoon te lezen zijn, maar je 'verbied' publicatie in de westerse media?
Klopt! Je bereikt de massa hersenloze westerlingen namelijk alleen maar via de westerse media, en niet via Joodse of Iraanse media.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
je publiceert het wel in je eigen media, oa ynet en haaretz, die dus online en op de hele wereld gewoon te lezen zijn, maar je 'verbied' publicatie in de westerse media?
Dat is onzin. Je hoeft als moslim maar een scheet te halen en je haalt het nieuws in de westerse media. Waarom? Omdat ze partijdig zijn en een eigen agenda hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:17 schreef Disana het volgende:
Je moet het als gek wel heel bont maken wil je hun aandacht krijgen.
Gelukkig is de niet westerse media erg objectief. Goed punt!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:42 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Je hoeft als moslim maar een scheet te halen en je haalt het nieuws in de westerse media. Waarom? Omdat ze partijdig zijn en een eigen agenda hebben.
Nou, met deze 'journalist' en Karrs als redacteur van de frontpage is de kwaliteit van onze informatievoorziening wel gegarandeerd. Dan ga ik nu even kijken of Linkse Boomknuffelaar en Klopkoep nog goede beleggingstips hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 19:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Toch vind ik dat C_N een ervaringsdeskundige is, hij is een journalist die dagelijks 'bij het vuur' zit. C_N deelt wat hij ziet. Hij plaatst foto's en ooggetuigenverslagen.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ja, natuurlijk wil ik erover blijven discussiëren, en op zich zelf met die aantijgingen, want zo gek als het klinkt, maar zelfs al die rare en nare vooroordelen zijn een essentieel onderdeel van dat hele conflict. En als wij er al niet uit kunnen komen terwijl de afstand veel groter is ..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 02:57 schreef paddy het volgende:
Even over deze
[..]
Ik waardeer je en ook anderen als user en misschien dat jij het niet ziet, maar deze ellende zien we werkelijk alle kanten op gaan. Dus niet alleen van de users die refereren naar 2000 jaar terug.
Ik kan me herinneren dat Frutsel (volgens mij vorig topic) al aan heeft gegeven dat het persoonlijk geneuzel/mondsnoeren/oorlog voeren in topics erg irri begint te lurken.
Persoonlijk vind ik het fijn meer info te hebben gezien dan de Nederlandse pers laat zien, maar stoor me ook enorm aan het persoonlijk geneuzel tegen elkaar omdat de ander een andere mening heeft.
Willen jullie nog wel discussiëren? Of willen jullie het liefst maar één kant van het verhaal zichtbaar zien voor lurkers en vinden jullie de andere kant maar propaganda en leugens en een mening (die weer feiten zijn voor een andere kant) die eigenlijk niet zichtbaar zouden mogen zijn voor lurkers?
.
Huilliequote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, met deze 'journalist' en Karrs als redacteur van de frontpage is de kwaliteit van onze informatievoorziening wel gegarandeerd. Dan ga ik nu even kijken of Linkse Boomknuffelaar en Klopkoep nog goede beleggingstips hebben.
Arme schat...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, met deze 'journalist' en Karrs als redacteur van de frontpage is de kwaliteit van onze informatievoorziening wel gegarandeerd. Dan ga ik nu even kijken of Linkse Boomknuffelaar en Klopkoep nog goede beleggingstips hebben.
quote:Activist: Flotilla to sail to Gaza next week
Greta Berlin says 'Israel is doing very best to make sure we don't get out of port,' adds Greek government cooperating with Jerusalem
A flotilla of boats planning to challenge Israel's naval blockade of the Gaza Strip will set sail next week, a spokeswoman said on Friday, after repeated delays that activists blame on Israeli sabotage.
"Israel is doing its very, very best to make sure we don't get out of port," spokeswoman Greta Berlin said, speaking by telephone from Greece where some of the ships are moored.
"We want to move the boats by July 5 to get to our rendezvous point no later than July 6 or 7 ... We will go with what we have," she added.
The small flotilla, including boats from the United States, France and Canada, was due to leave at least a week ago, but the departure has been constantly put back amidst allegations of a dirty tricks campaign to stop the pro-Palestinian initiative.
Irish activists accused Israel on Thursday of sabotaging their boat in Turkey by damaging the propeller shaft, stopping it from sailing to Gaza.
Berlin said the Greek authorities had not yet allowed a US boat, "The Audacity of Hope", to leave the port of Piraeus.
"The Greeks are cooperating with Israel as much as they can," she said, adding that nine boats were now hoping to take part in the mission, compared with original plans for up to 15 ships.
Israel has urged foreign governments not to let the second convoy get under way. In a speech on Thursday, Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu thanked allies, including Greece, for taking steps to block the activists.
"I want to thank many leaders in the world for speaking and acting recently against the provocative flotilla," he said. "Israel has the full right to act against the efforts to facilitate rockets-smuggling to Hamas's terror enclave".
bron
Het wordt steeds droeviger.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:10 schreef C_N het volgende:
Gaza-bound US boat defies Greek ban, stopped at sea
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4089854,00.html
nee de hamas en vrienden hebben het goed georganiseerd .![]()
weer een paar boten minder er blijf niet echt veel over van de all- mighty flotilla .
zeker nu het meer uit komt wie echt achter de flotilla (peace tour) zit
Daar heb je een punt, maar dat is ook maar lokaal en niet iets van alle media.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:42 schreef fokker2012 het volgende:
Dat is onzin. Je hoeft als moslim maar een scheet te halen en je haalt het nieuws in de westerse media. Waarom? Omdat ze partijdig zijn en een eigen agenda hebben.
Ik heb niet de indruk dat deze ironie begrepen wordt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
eh het is algemeen bekend dat deze boot naar eh Asdoth wil zo ?? een verhaal gaat niet meer zo op.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:58 schreef moussie het volgende:
Onder welk recht mag dat eigenlijk vraag ik me af, een schip verbieden de haven te verlaten?
Ik bedoel maar, ze kunnen net zo goed zeggen dat ze naar even verderop varen, in Israël of Egypte, dat is een kleine koersverandering onderweg ..
Daarvoor zou het inderdaad te laat zijn maar had om te beginnen wel gekund.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:44 schreef C_N het volgende:
[..]
eh het is algemeen bekend dat deze boot naar eh Asdoth wil zo ?? een verhaal gaat niet meer zo op.
van we gaan naar Israel of Egypte .waar jij aan denkt zijn ze hier al vergeten mousje .
en het is ook algemeen bekend wie de boel financierd .
Ik ga het begripsniveau van sommigen hier niet tot norm verheffen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat deze ironie begrepen wordt.
Zonder geldige reden? Dan zou je dus zonder enige rechtsbescherming als schip/reder afhankelijk zijn van de goodwill van de landen waar je schepen aanleggenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:39 schreef Disana het volgende:
Ik neem aan dat dat altijd mag als een schip in je territoriale wateren ligt.
Ik denk dat druk vanuit Israël wel een moverende reden kan zijn, maar ik kan er niets over vinden. Misschien weet Banjerkanjer er meer van (Laura-topic), die heeft gevaren.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:46 schreef moussie het volgende:
Zonder geldige reden? Dan zou je dus zonder enige rechtsbescherming als schip/reder afhankelijk zijn van de goodwill van de landen waar je schepen aanleggen
Bron graag.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:23 schreef inZanity het volgende:
Na eerst zelf werkelijk alles in het werk gesteld te hebben om de vloot tegen te werken, sabotage, chantage, geweld en leugens,
Bron graag.quote:de terroristenstaat Israel
Hehe, ja daar lijkt het wel op, maar ik kan me dus niet voorstellen dat dat voldoende is om het uitvaren tegen te mogen houden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:48 schreef Disana het volgende:
Ik denk dat druk vanuit Israël wel een moverende reden kan zijn, maar ik kan er niets over vinden. Misschien weet Banjerkanjer er meer van (Laura-topic), die heeft gevaren.
Griekenland is zwak vanwege een zware economische crisis, en ook Griekenland is nu onder zware druk gechanteerd en een handlanger van de Israelische repressie geworden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:30 schreef moussie het volgende:
[..]
maar ik kan me dus niet voorstellen dat dat voldoende is om het uitvaren tegen te mogen houden.
Ik hoop dat je die verdachtmakingen kunt onderbouwen...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:06 schreef inZanity het volgende:
Israel heeft overigens wel weer z'n ware aard laten zien de afgelopen tijd: sabotage, chantage, geweld, leugens
eh moet dat danquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik hoop dat je die verdachtmakingen kunt onderbouwen...
bron ?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:06 schreef inZanity het volgende:
[..]
Griekenland is zwak vanwege een zware economische crisis, en ook Griekenland is nu onder zware druk gechanteerd en een handlanger van de Israelische repressie geworden.
Israel heeft overigens wel weer z'n ware aard laten zien de afgelopen tijd: sabotage, chantage, geweld, leugens, en nu dus druk uitoefenen op Griekenland, en dat allemaal om een paar bootjes met geweldloze vreedzame activisten die de illegale blokkade van Gaza willen doorbreken.
Je doet je naam eer aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:06 schreef inZanity het volgende:
[..]
Griekenland is zwak vanwege een zware economische crisis, en ook Griekenland is nu onder zware druk gechanteerd en een handlanger van de Israelische repressie geworden.
Israel heeft overigens wel weer z'n ware aard laten zien de afgelopen tijd: sabotage, chantage, geweld, leugens, en nu dus druk uitoefenen op Griekenland, en dat allemaal om een paar bootjes met geweldloze vreedzame activisten die de illegale blokkade van Gaza willen doorbreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan.Josef Plank heeft daar nog een treffend kunstwerk over gemaakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op google zie ik alleen boobsquote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:21 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Josef Plank heeft daar nog een treffend kunstwerk over gemaakt.
Idd, gisteren al wat weggehaald maar ga deze even quoten. Dat persoonlijke geneuzel naar elkaar moet gewoon ophouden in dit topic. Ik zie geen kinderen posten, maar zelfs mijn kleine nichtjes zijn niet zo vals en kinderachtig bezig in hun ruzietjes met andere meisjesquote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ja, natuurlijk wil ik erover blijven discussiëren, en op zich zelf met die aantijgingen, want zo gek als het klinkt, maar zelfs al die rare en nare vooroordelen zijn een essentieel onderdeel van dat hele conflict. En als wij er al niet uit kunnen komen terwijl de afstand veel groter is ..
Maar soms, die oneliners die inhoudelijk weinig toevoegen en waarin alleen maar op de man/vrouw gespeeld wordt .. argh
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever de reacties die je poep noemen i,p,v deze steken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ga het begripsniveau van sommigen hier niet tot norm verheffen.
...Wapenbezit...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:52 schreef C_N het volgende:
Greece arrests captain of flotilla vessel
Published: 07.02.11, 18:45
Greek authorities say they have arrested the captain of a boat part of Gaza-bound flotilla.
zo roeien maar .ben wel benieuwd waarom
dan zak mijn broek af.quote:
http://english.aljazeera.(...)172143643709749.htmlquote:Jane Hirschmann, a member of "Jews Say No!" and national organiser for the boat, dubbed The Audacity of Hope, said the captain was being held in police custody and is due to appear in court on Tuesday.
Greece's coast guard said Saturday the captain of the "Audacity of Hope" faces charges of trying to leave port without permission and of endangering the lives of the boat's passengers.
Adam Shapiro, an International Flotilla Committee organiser, speaking from Athens, told Al Jazeera: "The captain has been charged with a felony. Initially it [the charge] was a misdemeanour, but it has been upgraded to a felony."
The US boat is one of nine vessels carrying several hundred activists attempting to deliver aid to Gaza.
"The ship itself is currently in a naval compound, where it is being detained," Shapiro said.
"This is totally a political manoeuvre, nothing illegal about his mission. This has been orchestrated by the Israeli government and probably the US government," Hirschmann said.
"We are being tied up in all types of administrative deals."
Some of the passengers on the US ship have remained on board in solidarity with the jailed captain, Shapiro said.
On June 24, an anonymous complaint was filed against the ship's "seaworthiness". The Israel Law Centre (Shurat HaDin), took responsibility for the complaint in the Israeli media.
The Greek government put out a statement on Friday confirming that the Greek coast guard had enforced a decision by civil defence authorities to prevent all flotilla vessels from leaving Greek ports.
Greece's Civil Protection Ministry said coast guard authorities had been ordered to take "all appropriate measures'' to implement the ban.
"By orders of the Hellenic Coast Guard Head Quarters to all local Hellenic Coast Guard Authorities, all appropriate measures are taken for the implementation of the said decision," the statement on the website of the Greek embassy in Washington said.
Hoeven die mensen niet naar hun werk?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:02 schreef C_N het volgende:
Vertrek Nederlands deel Gazavloot erg onzeker
KORFOE - Het is zeer onzeker of het Nederlands-Italiaanse schip dat deel uitmaakt van de Gazavloot, uit Griekenland kan vertrekken. Zondag zal dat in elk geval niet gebeuren, zei een woordvoerder van de actievoerders. Als er dinsdag nog geen duidelijkheid is, gaat de reis voorlopig niet door.
Of de rest van de ongeveer negen schepen wel weg kan, is eveneens onduidelijk. Alleen twee Franse schepen bevinden zich op zee in afwachting van de overige, die nog in Griekse en Turkse havens liggen. De Griekse regering verbood vrijdag de activisten uit te varen naar de Palestijnse Gazastrook. De schepen willen hulpgoederen brengen naar het gebied.
De Nederlands-Italiaanse boot heeft bij de Griekse havenautoriteiten alle formaliteiten geregeld voor vertrek. Maar op het laatste moment stelden de autoriteiten vragen aan Togo. Onder de vlag van dat land vaart het schip en het moet nu in Korfoe blijven tot er antwoord is. Dat komt op z'n vroegst maandag.
„Als voor ons een negatief antwoord volgt of op dinsdag nog geen duidelijkheid is, dan blazen we de boel af”, aldus de zegsman. „We proberen het dan later weer, maar dat zal weken duren.”
De bedoeling is dat zeker negen schepen de Gazastrook bereiken. Op het Nederlands-Italiaanse schip kunnen circa 52 activisten uit verschillende landen mee. Onder hen bevindt zich het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Nourdin el Ouali.
De actievoerders willen de „illegale blokkade van de Gazastrook doorbreken.” Volgens hen is de blokkade in tegenspraak met internationaal recht. Vorig jaar hield de Israëlische marine een eerste vloot tegen. Daarbij kwamen negen Turkse activisten om het leven.
wat een prutsers zeg.. en die medicijnen maar ouder en ouder worden
quote:Inwoners van Gaza erkennen: hulpvloten zijn niet nodig
Israël heeft steeds gezegd dat internationale hulpvloten, die steeds proberen de Israëlische maritieme blokkade te breken en de door Hamas geregeerde Gazastrook te bereiken, niet nodig zijn omdat niemand honger lijdt in de smalle kuststrook.
Nu zeggen de inwoners van Gaza hetzelfde.
De Israëlische nieuwssite Ynet heeft een serie gesprekken gehad met met zakenlieden in Gaza, en concludeert dat de Palestijnse inwoners niet onder de indruk zijn van de nieuwe hulpvloot, waarvan het eerste schip vrijdag vertrok uit Griekenland.
"De vloot brengt geen dingen die de man op de straat bereiken," zei een Gazaan, zinspelend op het feit dat niet alleen Gaza genoeg voorraad heeft dankzij de dagelijkse transfers via de grensovergangen tussen Gaza en Israël, maar ook dat veel dat binnenkomt in beslag wordt genomen door Hamas en doorverkocht tegen exorbitante prijzen.
De inwoners van Gaza zeiden dat hun voornaamste probleem is dat zij de meeste goederen niet kunnen uitvoeren, als gevolg van de embargo's bij de grenzen van Gaza met Israël en Egypte. Deze zijn het resultaat van tien jaar wapensmokkel.
Problemen met de schepen
De nieuwe vloot liep eerder deze week een Griekse haven binnen, maar enkele schepen werden op mysterieuze wijze uitgeschakeld in de haven. De organisatoren van de vloot gaven Israëlische speciale eenheden de schuld van de vermeende sabotage.
Maar het eerste schip, de Amerikaanse 'Audacity of Hope', slaagde er vrijdagmiddag in naar Gaza te vertrekken.
De Audacity of Hope vervoert enkele tientallen Amerikaanse voorstander van de 'Palestijnse zaak', die tegen de Israëlische veiligheidsmaatregelen tegen Gaza zijn. De organisatoren van dit schip erkenden vorige maand dat hun enige doel een confrontatie met de Israëlische blokkade is, en ze namen niet eens de moeite om enige humanitaire hulp op het schip mee te nemen.
Omdat het politieke en nationalistische karakter van de stunt wordt erkend, vrezen Israëlische functionarissen dat één of meerdere deelnemer aan de vloot vastbesloten zijn om Israëlische soldaten, die aan boord van hun schip komen, te verwonden of te doden.
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu gaf vorige week beval de Israëlische militairen de opdracht om te doen wat nodig is om de vloot te tegen te houden voordat deze Gaza bereikt, maar ook alle maatregelen te nemen om slachtoffers aan beide kanten te voorkomen.
Maar op dit moment lijkt het dat Israël dit probleem nog niet hoeft op te lossen. De Griekse kustwacht hield de Audacity of Hope aan, kort nadat deze de haven verliet, en beval het schip terug te keren. Griekenland verbood het Amerikaanse schip en de andere schepen van de vloot tot nader order te ontschepen.
De organisatoren van de vloot beschuldigden Israël er van, politieke en economische druk op Griekenland uit te oefenen om de schepen te stoppen, maar de waarheid is dat het grootste deel van de internationale gemeenschap tegen de reis van de schepen is.
Gaza blokkade
Israël voerde de blokkade van Gaza in om de Palestijnse leiders onder druk te zetten na de ontvoering van de Israëlische soldaat Gilad Shalit in 2006. De blokkade werd verscherpt toen een jaar later Hamas met geweld de macht greep in Gaza.
Zet de bron erbij! Oh nee, dat doe je niet omdat je je schaamt voor de bron, namelijk "Israel Today". Erg objectief weer. Not.quote:
Het past zeker niet in jouw straatje?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:58 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Zet de bron erbij! Oh nee, dat doe je niet omdat je je schaamt voor de bron, namelijk "Israel Today". Erg objectief weer. Not.
Huillie, ze verwijzen toch naar Ynet of is dat ook eng Israëlisch nepnieuws?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:58 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Zet de bron erbij! Oh nee, dat doe je niet omdat je je schaamt voor de bron, namelijk "Israel Today". Erg objectief weer. Not.
U vindt Ynet neutraal?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:06 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Huillie, ze verwijzen toch naar Ynet of is dat ook eng Israëlisch nepnieuws?
Dan is het goed, wat wil een volk nou nog meer dan geen honger lijden?quote:niemand honger lijdt in de smalle kuststrook.
Het is dus onzin en er wordt wel honger geleden in Gaza, denk je?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:58 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat er, net als in bepaalde andere ontwikkelingslanden, zeker honger geleden wordt.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is dus onzin en er wordt wel honger geleden in Gaza, denk je?
Enige kans dat het genoemde bericht het toch bij het juiste eind heeft? Of is hetquote:Op zondag 3 juli 2011 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat er, net als in bepaalde andere ontwikkelingslanden, zeker honger geleden wordt.
Mag ik even hartelijk lachen? Sinds wanneer zijn 'zakenlieden' representatief voor een hele bevolking.quote:De Israëlische nieuwssite Ynet heeft een serie gesprekken gehad met met zakenlieden in Gaza, en concludeert dat de Palestijnse inwoners niet onder de indruk zijn van de nieuwe hulpvloot, waarvan het eerste schip vrijdag vertrok uit Griekenland.
Wat een slap argument. Je kunt duidelijk zien dat hier confirmation bias in werking is. Kun je nou echt niets beters verzinnen om dat bericht in het hokje "niet-van-toepassing" te kunnenj stoppen?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Mag ik even hartelijk lachen? Sinds wanneer zijn 'zakenlieden' representatief voor een hele bevolking.
HET IS NIET WAARquote:Op zondag 3 juli 2011 21:46 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat een slap argument. Je kunt duidelijk zien dat hier confirmation bias in werking is. Kun je nou echt niets beters verzinnen om dat bericht in het hokje "niet-van-toepassing" te kunnenj stoppen?
WEL!quote:Op zondag 3 juli 2011 22:20 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
HET IS NIET WAAR!
Zo, hebben we dat ook weer gehad.
quote:Harbor-bound US flotilla activists stage hunger strike
American passengers of 'Audacity of Hope' camp outside US Embassy in Athens, say will continue protest measure until they are clear to sail to Gaza
American passengers of the "Audacity of Hope," which was prevented from sailing to the Gaza Strip on Friday, have declared a hunger strike, Ynet learned Sunday.
The passengers are staging the strike outside the US Embassy in Athens, and demand Washington to advocate for their right to sail from Greece to Gaza.
The activists also demand that the US pressure Greece into releasing the "Audacity's" captain, who was arrested on Friday after setting sail sans the necessary permits.
A press release circulated by the activists said that they intended on spending the night outside the embassy.
Gretta Berlin, one of the American passengers, told Ynet that the activists will not cease their protest measures until both the captain and the boat are released.
Activist Ken Maiers added that 16 people were taking part in the hunger strike. "We are fasting for the liberation of Gaza, the liberation of the Palestinians, the liberation of the sail and our ship," he told Ynet.
The hunger strike has no definite deadline, he said, adding that the measure will be reconsidered again on Monday night.
bron en rest van het artikel
Ik vond deze ook wel aardig:quote:Op zondag 3 juli 2011 18:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Mag ik even hartelijk lachen? Sinds wanneer zijn 'zakenlieden' representatief voor een hele bevolking.
Wapensmokkel vanuit Gaza??quote:De inwoners van Gaza zeiden dat hun voornaamste probleem is dat zij de meeste goederen niet kunnen uitvoeren, als gevolg van de embargo's bij de grenzen van Gaza met Israël en Egypte. Deze zijn het resultaat van tien jaar wapensmokkel.
Zakenlieden zijn niet blind voor mogelijkheden zoals normale lieden wel zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt beslist een punt!quote:Op maandag 4 juli 2011 00:36 schreef waht het volgende:
[..]
Zakenlieden zijn niet blind voor mogelijkheden zoals normale lieden wel zijn.
http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?id=227332quote:The arrival of thousands of Muslim infiltrators to Israeli territory is a clear threat to the states Jewish identity, Danon told The Jerusalem Post.
The refugees place is not among us, and the initiative to transfer them to Australia is the right and just solution.
http://ca.reuters.com/art(...)329M20110704?sp=truequote:Israeli military enlisting frontline rabbis
The Israeli military is mustering battlefield rabbis in what it calls a campaign to promote religious values in its frontline ranks.
But according to an army commander's account at the time, some frontline rabbis mixed politics with religion, telling soldiers they were fighting a "religious war" to expel "the gentiles interfering with our conquest of this holy land."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Militair_ordinariaatquote:Op maandag 4 juli 2011 17:08 schreef Adam1981 het volgende:
Stelletje godsdienstwaanzinnigen die Israëliërs:
[..]
http://ca.reuters.com/art(...)329M20110704?sp=true
Boehoe, veldpredikers heb je overal. Ook in Nederland.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:08 schreef Adam1981 het volgende:
Stelletje godsdienstwaanzinnigen die Israëliërs:
[..]
http://ca.reuters.com/art(...)329M20110704?sp=true
quote:But according to an army commander's account at the time, some frontline rabbis mixed politics with religion, telling soldiers they were fighting a "religious war" to expel "the gentiles interfering with our conquest of this holy land."
Such talk touched a nerve in the Jewish state, where the army is supposed to be apolitical and the secular majority has complained for decades about the powerful political and social influence of the religious minority on Israeli life.
Hup, op de trein ermee.quote:Op maandag 4 juli 2011 02:03 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Likud MK and Australian MP discuss "humane solution" for thousands of 'Muslim infiltrators' in Israel: Send them to live down under.
[..]
http://www.jpost.com/DiplomacyAndPolitics/Article.aspx?id=227332
![]()
Israël zou meer kunnen doen om de Palestijnse economie te helpen ja.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt beslist een punt!
Dan wijs ik je toch nog eens op het zinloos vernielen van de in aanbouw zijnde haven van Gaza en ook overigens het belemmeren van allerlei logistiek. Dus de mogelijkheden die zakenlieden zien, worden ook onmogelijk gemaakt dooor Israel. Of omgeleid via Israel.
De export van olijfolie of bloemen kan toch nauwelijks als militair relevant gezien worden, maar wordt toch gehinderd of onmogelijk gemaakt.
Verder heeft de helft van elke bevolking een IQ van 100 of minder, dus het opvoeren van een actieve en intelligente groep als spreekbuis is niet eerlijk.
Als tegenhanger kan ik in herinnering brengen dat ik regelmatig een beroep doe op de intelligentie en wijsheid van de Israelische regering. Maar dan wordt mij steeds weer verteld dat die afhankelijk is van coalitiepolitiek die kennelijk ook gedomineerd of gemanipuleerd wordt door nitwits.
Jouw gelijk wordt bevestigd door het feit dat Nablus opbloeide na het verminderen van de Israelische klem.
Wat tegelijk aantoont dat de Israelische klem de achterstand van de Palestijnen veroorzaakt.
Handel werkt toch op basis van vertrouwen?quote:Op maandag 4 juli 2011 19:06 schreef waht het volgende:
[..]
Israël zou meer kunnen doen om de Palestijnse economie te helpen ja.
quote:CIA report: Israel will fall in 20 years
Fri, 13 Mar 2009 14:44:41 GMT
A study conducted by the Central Intelligence Agency (CIA) has cast doubt over Israel's survival beyond the next 20 years.
The CIA report predicts "an inexorable movement away from a two-state to a one-state solution, as the most viable model based on democratic principles of full equality that sheds the looming specter of colonial Apartheid while allowing for the return of the 1947/1948 and 1967 refugees. The latter being the precondition for sustainable peace in the region."
The study, which has been made available only to a certain number of individuals, further forecasts the return of all Palestinian refugees to the occupied territories, and the exodus of two million Israeli - who would move to the US in the next fifteen years.
"There is over 500,000 Israelis with American passports and more than 300,000 living in the area of just California," International lawyer Franklin Lamb said in an interview with Press TV on Friday, adding that those who do not have American or western passport, have already applied for them.
"So I think the handwriting at least among the public in Israel is on the wall...[which] suggests history will reject the colonial enterprise sooner or later," Lamb stressed.
He said CIA, in its report, alludes to the unexpectedly quick fall of the apartheid government in South Africa and recalls the disintegration of the Soviet Union in the early 1990s, suggesting the end to the dream of an 'Israeli land' would happen 'way sooner' than later.
The study further predicts the return of over one and a half million Israelis to Russia and other parts of Europe, and denotes a decline in Israeli births whereas a rise in the Palestinian population.
Lamb said given the Israeli conduct toward the Palestinians and the Gaza strip in particular, the American public -- which has been voicing its protest against Tel Aviv's measures in the last 25 years -- may 'not take it anymore'.
Some members of the US Senate Intelligence Committee have been informed of the report.
Over 20 jaar is Israël over- en leeggelopen volgens de CIA. Interessant. Daarbij: moeten we elk boek en elke column pre-2011 ook maar verbieden?quote:
Ik heb liever dat je alleen voor jezelf spreekt.quote:een PressTV artikel uit 2009 hebben we niet zo veel aan![]()
Vind je het niet vreemd dat je er alleen over leest op PressTV en aanverwante sites? Ruik jij geen stierenpoep?quote:Op maandag 4 juli 2011 20:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Over 20 jaar is Israël over- en leeggelopen volgens de CIA. Interessant. Daarbij: moeten we elk boek en elke column pre-2011 ook maar verbieden?
[..]
Ik heb liever dat je alleen voor jezelf spreekt.
http://www.google.nl/sear(...)7&aql=&oq=cia+israelquote:Op maandag 4 juli 2011 21:06 schreef Nibb-it het volgende:
Vind je het niet vreemd dat je er alleen over leest op PressTV en aanverwante sites? Ruik jij geen stierenpoep?
Ja, pressTV en andere schimmige websites.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:23 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)7&aql=&oq=cia+israel
84 lijken worden teruggegeven.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:31 schreef C_N het volgende:
84 palestijnen worden vrijgelaten en kunnen terug naar de strook of de PA gebieden .
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4091029,00.html
Mwah, ze zouden wat minder kunnen doen om de Palestijnse economie te hinderen .. zoals het tegenhouden van exportgoederenquote:Op maandag 4 juli 2011 19:06 schreef waht het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een veldprediker en iemand die een religieuze missie onder de soldaten verspreidt. Je zou dit eerder kunnen vergelijken met de Amerikaanse toestanden die een tijdje terug in de spotlight stonden .. evangelisatie, het onder druk zetten van atheïsten en anders-gelovigen ..quote:Op maandag 4 juli 2011 18:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Militair_ordinariaat
Leuke poging om Israël iets in de schoenen te schuiven wat overal voorkomt. Next.
Bij een open markt economie worden de Palestijnen dood geconcurreerd.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, ze zouden wat minder kunnen doen om de Palestijnse economie te hinderen .. zoals het tegenhouden van exportgoederen
Dat is om een aantal redenen totale bullshit. Appels en peren. Ik geloof niet in haatrabbi's zoals in haatimams of GodHatesFags-predikers.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een veldprediker en iemand die een religieuze missie onder de soldaten verspreidt. Je zou dit eerder kunnen vergelijken met de Amerikaanse toestanden die een tijdje terug in de spotlight stonden .. evangelisatie, het onder druk zetten van atheïsten en anders-gelovigen ..
ik kan zo 1 2 3 niet op zijn naam komen, een of andere kerkelijke sekte van die gladjanus die later betrapt is op van alles en nog wat, vriendje van Bush
quote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef Karrs het volgende:
maar het Jodendom is geen godsdienst van wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood
Dan geloof je 't toch niet, jongen.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Adam1981 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grappenmaker! Wie hou je nou voor de gek man! Denk je dat je met kleuters aan het discussieren bentIk garandeer je dat de verzen in de torah/talmoed 100x erger zijn dan die in de Koran! Het jodendom preekt juist dat joden superieur zijn aan niet-joodse beesten.
Ja, typisch is datquote:Op maandag 4 juli 2011 22:14 schreef C_N het volgende:
[..]
die foto![]()
en ze zien er altijd hetzelfde uit .
Natuurlijk geloof ik je niet. Jij beweert dat het jodendom geen "wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood" godsdienst is, terwijl de islam en het christendom dat wel zijn, zonder enig bewijs roep je maar wat, je basht twee religies terwijl je het jodendom vrijpleit! Ik ben op de hoogte van wat er in de torah/talmoed/bijbel/koran staat en weet dat het jodendom de meest gewelddadige teksten bevat, daarna het christendom en islam komt pas op de derde plaats.quote:
Kom maar op met die bronnen dan, ben wel benieuwd.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:51 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Natuurlijk geloof ik je niet. Jij beweert dat het jodendom geen "wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood" godsdienst is, terwijl de islam en het christendom dat wel zijn, zonder enig bewijs roep je maar wat, je basht twee religies terwijl je het jodendom vrijpleit! Ik ben op de hoogte van wat er in de torah/talmoed/bijbel/koran staat en weet dat het jodendom de meest gewelddadige teksten bevat, daarna het christendom en islam komt pas op de derde plaats.
http://www.haaretz.com/je(...)l-to-terror-1.261930quote:Op maandag 4 juli 2011 23:51 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kom maar op met die bronnen dan, ben wel benieuwd.
quote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is om een aantal redenen totale bullshit. Appels en peren. Ik geloof niet in haatrabbi's zoals in haatimams of GodHatesFags-predikers.
Ten eerste denk ik niet dat het zo'n vaart loopt met religieuze indoctrinatie. Het stuk is wat dat betreft tendentieus en niet-onderbouwd. Je kunt "logisch, het is van Reuters" zeggen, maar dat is flauw. Er zijn altijd zwarte schapen in de kudde, maar het Jodendom is geen godsdienst van bekeren-met-het-zwaard, noch van wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood. Dat zijn Christendom- en Islamgewoonten. Dus de suggestie dat het IDF wordt geïndoctrineerd door rabbi's op dezelfde manier als moslimstrijders door haat-imams, is van de zotte.
Ten tweede kunnen wij hier wel gaan oordelen, maar wij zijn zij niet. Heden ten dage zijn de kerken leeg en de voorgangers gematigd. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog zaten de kerken vol en werd hel en verdoemenis over de Duitsers uitgesproken. 't Is maar om aan te geven dat in oorlogstijd veel meer behoefte is aan religieuze steun dan in vredestijd.
http://tinyurl.com/3nntjooquote:And today we must take seriously the words of the former chief rabbi of the Israel Defense Forces, Brig. Gen. Avichai Ronski, one of the founders of Itamar. Speaking in an interview with the Walla news website, even before the release of the names of the suspects in the murder of the Fogel family, Ronski said: "A village like this, like Awarta, from which the murderers of the Fogel family and of the Shebo family emerged, must suffer as a village. A situation must be created whereby the inhabitants prevent anyone in this village from harming Jews. Yes, it is collective punishment. They must not be allowed to sleep at night, they must not be allowed to go to work, they must not be allowed to drive their cars. There are many ways."
Moussie,quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:49 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://tinyurl.com/3nntjoo
sorry tinyurl naar de gecachede versie, de andere timed out
http://www.haaretz.com/pr(...)ians-rights-1.356838
Hij is dan wel 'former', maar kan je nagaan wat voor denkbeelden er dus circuleren bij de rabbi's bij het leger .. collectief straffen en treiteren is niet alleen toegestaan, het is een must
euhm .. de regulaire dienstplicht voor de vrouw is 2 jaar. Voor de man is het 3 jaar, en daarna is die reservist, verplichtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:09 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Moussie,
Op een bevolking van 6 miljoen waar de dienstplicht geldt voor 2 jaar, zowel de man als vrouw, zijn zulke gedachten dan niet aanwezig?
Dit incident geldt toch niet voor het hele leger, Moussie, dat zie je zelf toch ook wel in.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:49 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://tinyurl.com/3nntjoo
sorry tinyurl naar de gecachede versie, de andere timed out
http://www.haaretz.com/pr(...)ians-rights-1.356838
Hij is dan wel 'former', maar kan je nagaan wat voor denkbeelden er dus circuleren bij de rabbi's bij het leger .. collectief straffen en treiteren is niet alleen toegestaan, het is een must
Rustig, denk aan je hart!quote:Op maandag 4 juli 2011 23:51 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Natuurlijk geloof ik je niet. Jij beweert dat het jodendom geen "wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood" godsdienst is, terwijl de islam en het christendom dat wel zijn, zonder enig bewijs roep je maar wat, je basht twee religies terwijl je het jodendom vrijpleit!
Ik moet er toch sterk naast zitten of we hebben hier te maken met een muzelman!quote:Ik ben op de hoogte van wat er in de torah/talmoed/bijbel/koran staat en weet dat het jodendom de meest gewelddadige teksten bevat, daarna het christendom en islam komt pas op de derde plaats.
Naïevelingquote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:18 schreef Karrs het volgende:
Dus inderdaad, het jodendom kent an sich geen wij-zijn-beter-dus-zij-moeten-dood, een houding die het Christendom en, helaas vooral, de Islam wel kent.
U suggereert wat Reuzelbek?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:16 schreef Reuzelbek het volgende:
De arrestatie van een omstreden rabbijn in Jeruzalem heeft geleid tot onrust in de stad en toenemende spanningen onder politieke leiders.
Rabbijn Dov Lior werd op maandag gearresteerd, nadat hij had geweigerd mee te werken aan een onderzoek naar zijn onderschrijven van een controversieel boek, het in 2009 verschenen Torat Hamelech. In dat boek, geschreven door een andere rabbijn, wordt het vermoorden van niet-joden gerechtvaardigd.
Na de arrestatie verzamelden zich tot 200 aanhangers van Lior voor het Hooggerechtshof in Jeruzalem voor een demonstratie. Zij botsten met de politie, die 25 demonstranten oppakte. De rabbijn werd spoedig vrijgelaten en de boze menigte uiteengejaagd, maar het incident heeft vragen opgeroepen over de bereidheid van de regering religieuze leiders ongestraft hun meningen te laten uiten.
Naar de auteur van het boek en twee andere joodse theologen die het boek en de inhoud onderschrijven, loopt nog een onderzoek.
http://www.katholieknieuw(...)streden-rabbijn.html
U zei wat Karrs?
Want christenen en moslims roepen in het algemeen wel op tot het afslachten van niet-gelovigen, wou je dat beweren?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
U suggereert wat Reuzelbek?
Als je nou echt denkt dat een linkdump en een bericht dat een rabbi door de Israëlische autoriteiten is gearresteerd wegens verregaande radicalisering mijn punt dat het om extremisten gaat, onderuit haalt, dan is het triester met je gesteld dan ik dacht.
Helaas, geen incidentquote:Op dinsdag 5 juli 2011 06:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dit incident geldt toch niet voor het hele leger, Moussie, dat zie je zelf toch ook wel in.
Overigens een walgelijke actie, dat moet ik toegeven.
http://www.haaretz.com/pr(...)n-the-cruel-1.268849quote:An overview of some of the army rabbinate's publications made available during the fighting reflects the tone of nationalist propaganda that steps blatantly into politics, sounds racist and can be interpreted as a call to challenge international law when it comes to dealing with enemy civilians.
[...]
The IDF rabbinate, also quoting Rabbi Aviner, describes the appropriate code of conduct in the field: "When you show mercy to a cruel enemy, you are being cruel to pure and honest soldiers. This is terribly immoral. These are not games at the amusement park where sportsmanship teaches one to make concessions. This is a war on murderers. 'A la guerre comme a la guerre.'"
Yup, wél een incident. En dat laatste ook. Maar misschien kunnen C_N en SilkTie hier wat meer licht op werpen. Want:quote:
quote:Ten tweede kunnen wij hier wel gaan oordelen, maar wij zijn zij niet. Heden ten dage zijn de kerken leeg en de voorgangers gematigd. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog zaten de kerken vol en werd hel en verdoemenis over de Duitsers uitgesproken. 't Is maar om aan te geven dat in oorlogstijd veel meer behoefte is aan religieuze steun dan in vredestijd.
Nou nee hoor, het gaat hier over de hoofdrabbi van het leger die zulke dingen zegt, en om instructies die door het IDF-rabbinaat aan de soldaten worden verstrekt, dan is dat geen incident meer.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Yup, wél een incident. En dat laatste ook. Maar misschien kunnen C_N en SilkTie hier wat meer licht op werpen. Want:
[..]
It bloody well is. Er gaan immers stemmen op om die vent af te zetten. (Zie jij dat bij de Palestijnen ook gebeuren?)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee hoor, het gaat hier over de hoofdrabbi van het leger die zulke dingen zegt, en om instructies die door het IDF-rabbinaat aan de soldaten worden verstrekt, dan is dat geen incident meer.
Niets, dat is een algemene Israëlische opvatting. Eén die nog waar is ook, maar dat staat los van deze discussie.quote:En publicaties van het leger-rabbinaat met dit erin: 'The Palestinians claim they deserve a state here, when in reality there was never a Palestinian or Arab state within the borders of our country.', wat heeft dat te maken met religieuze steun?
Hij is inmiddels al afgezet. Waar het mij meer om ging is de vraag waarom hij deze functie überhaupt gekregen heeft, zijn denkbeelden (zie de stichting van Itamar) zijn immers al decennia bekend.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
It bloody well is. Er gaan immers stemmen op om die vent af te zetten. (Zie jij dat bij de Palestijnen ook gebeuren?)
Je hebt het artikel niet gelezen of je hebt hier overheen gelezen?quote:In die pamfletten staan ernstige zaken, maar daarvan kan ik me het wel voorstellen. Er staan geen boodschappen á la "haat de vijand omdat God het zegt/het Palestijnen zijn", maar meer á la "de vijand is meedogenloos. Wees het ook."
en ditquote:"[There is] a biblical ban on surrendering a single millimeter of it [the Land of Israel] to gentiles, though all sorts of impure distortions and foolishness of autonomy, enclaves and other national weaknesses. We will not abandon it to the hands of another nation, not a finger, not a nail of it."
quote:"Is it possible to compare today's Palestinians to the Philistines of the past? And if so, is it possible to apply lessons today from the military tactics of Samson and David? A comparison is possible because ... "
Alsof er onder de Christenen geen fundamentalisten zitten met uitspraken en daden waarvan je maag omdraait.quote:Tja. Wij hebben makkelijk oordelen vanuit het vredige Westen. Het vergeven van je vijanden is bovendien een (goed!) Christelijk principe. Als we vanuit dat principe gaan oordelen, dan is de harde toon van zulke rabbi's onvoorstelbaar, barbaars en schofterig. Alleen hebben zij daar geen boodschap aan - het zijn joden en moslims, geen Christenen.
Hetzelfde geldt overigens voor imams aan de andere kant, hoewel die natuurlijk voornamelijk vanuit hun religie de haat inprenten bij hun volgelingen. En zo is het cirkeltje weer rond!
Dat ze geen staat hadden zoals wij die kennen klopt, maar wat is dat nou voor achterlijk en slap excuus om een land in te kunnen pikken? So what als ze geen staat hadden volgens onze regeltjes, het wel of niet hebben daarvan verandert helemaal niets aan de feiten: dat de Palestijnen de plaatselijke bewoners waren en niet de Joden, op een kleine religieuze minderheid na.quote:Niets, dat is een algemene Israëlische opvatting. Eén die nog waar is ook, maar dat staat los van deze discussie.
Ik ookquote:Maar nogmaals, ik ben benieuwd wat onze Israëli erover hebben te zeggen.
Uh nee, volgens de Islam mag je belijden wat je wit, zonder er voor te betalen met je leven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:18 schreef Karrs het volgende:
Dus inderdaad, het jodendom kent an sich geen wij-zijn-beter-dus-zij-moeten-dood, een houding die het Christendom en, helaas vooral, de Islam wel kent.
Tsja, dat zou je ze moeten vragen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij is inmiddels al afgezet. Waar het mij meer om ging is de vraag waarom hij deze functie überhaupt gekregen heeft, zijn denkbeelden (zie de stichting van Itamar) zijn immers al decennia bekend.
Dat is geen draaien, dat is nuance aanbrengen.quote:En waarom dat omdraaien iedere keer als je moet toegeven dat er echt dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen?
Wat jij aanhaalt, rept niet van haat... ik weet dat je 't graag wel als zodanig ziet, maar hier staat toch echt niet veel meer dan "Onze zaak is goed, de hunne is slecht". Ik kan er geen Palestijnhaat in zien, sorry, noch een oproep om ze allemaal af te slachten. Om het maar weer eens in nuance te zetten: de speeches en preken van de andere kant zijn vele malen afgrijselijker.quote:Je hebt het artikel niet gelezen of je hebt hier overheen gelezen?
quote:Alsof er onder de Christenen geen fundamentalisten zitten met uitspraken en daden waarvan je maag omdraait.
Oftewel, dat weet ik ook wel.quote:Ik geloof niet in haatrabbi's zoals in haatimams of GodHatesFags-predikers.
Die discussie gaan we maar niet meer aan.quote:Dat ze geen staat hadden zoals wij die kennen klopt, maar wat is dat nou voor achterlijk en slap excuus om een land in te kunnen pikken? So what als ze geen staat hadden volgens onze regeltjes, het wel of niet hebben daarvan verandert helemaal niets aan de feiten: dat de Palestijnen de plaatselijke bewoners waren en niet de Joden, op een kleine religieuze minderheid na.
jij snapt er bar weinig van...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:23 schreef inZanity het volgende:
Na eerst zelf werkelijk alles in het werk gesteld te hebben om de vloot tegen te werken, sabotage, chantage, geweld en leugens, laat Israel nu dus het vuile werk door Griekenland opknappen.. De Israelische blokkade strekt zich kennelijk uit tot de Griekse wateren. Griekenland buigt voor de terroristenstaat Israel, triest..
en dan dit .quote:
http://www.haaretz.com/ne(...)ckade-legal-1.371821quote:Gaza flotilla probe: IDF used excessive force but naval blockade legal
The final findings of the UN commission that investigated the events last May do not call for Israel to apologize; Israeli official: Turkish-Israeli reconciliation talks deadlocked.
The UN committee investigating the events of last May's Gaza flotilla, headed by former Prime Minister of New Zealand Geoffrey Palmer, convened Wednesday in New York to conclude the report.
According to a political source in Jerusalem, the final findings of the Palmer Report show that the Israeli naval blockade on Gaza is legal and is in accordance with international law.
The report also sharply criticizes the Turkish government's behavior in its dealings with the committee. Palmer, an expert on international maritime law, added in the report that Israel’s Turkel commission that investigated the events was professional, independent and unbiased
His findings on the Turkish committee were less favorable, with Palmer concluding that the Turkish investigation was politically influenced and its work was not professional or independent.
On Thursday, the Palmer Committee will present its findings to UN Secretary General Ban ki-Moon, yet it remains unclear if it will be made public. Turkey is pressuring the UN to delay that release of the investigation's findings, but the report is likely to be made public in the coming days.
The Palmer Committee also criticizes the IHH organization that organized the Gaza flotilla as well as its ties to the Turkish government, suggesting Turkey did not do enough to stop the flotilla.
Israel does not come out of the report unscathed, with the committee concluding that based on testimony given by passengers, the Israeli naval commandos used excessive force. Israel claimed the soldiers acted out of self defense, thereby justifying the use of force.
According to the final draft of the probe, Israel is not asked to apologize to Turkey, but the report does recommend it expresses regret over the casualties. The Palmer Report also doesn't ask Israel to pay compensation, but proposes Israel transfer money to a specially-created humanitarian fund.
Palmer says that although international law permits the interception of ships outside territorial waters, Israel should have taken control of the flotilla when the ships were closer to the limit of the naval blockade – 20 miles off the coast. Israel responded by saying that its interception of the flotilla so far from the coast was due to military and tactical considerations, following the organizers' refusal to stop.
Meanwhile, the efforts to mend relations between Israel and Turkey have reached a deadlock yet again, said a senior political source in Jerusalem on Wednesday. According to the source, talks between Vice Prime Minister Moshe Ya’alon and Turkish senior officials Wednesday in New York ended without conclusive results, and each side remains unrelenting in its stance.
"There is no agreement and no breakthrough on the horizon," said the source. "Everything still depends on the (Turkish demand for an Israeli) apology. The report will be released soon and a compromise seems very unlikely."
Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan has ordered the Turkish negotiation team not to back down from the demand for an official aplogy. Ya'alon told Turkish Foreign Ministry Undersecretary Feridun Sinirlioglu that Israel will not apologize, but is willing to express sorrow for the flotilla's tragic results.
Over the past two weeks there have been three rounds of negotiations between Ya'alon and Sinirlioglu - two of them took place in Europe and one in New York. They all ended in deadlock.
gezellige boel daar .quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ondertussen in vernietigingskamp Gaza waar een genocide plaatsvind: http://gigapica.geenstijl.nl/2011/05/fun_and_wealth_in_gaza.html
Pas op hoor, is allemaal in scène gezet door de geheime joodse wereldmacht.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ondertussen in vernietigingskamp Gaza waar een genocide plaatsvind: http://gigapica.geenstijl.nl/2011/05/fun_and_wealth_in_gaza.html
Die eh, die eerste foto is instructie hoe Israëlische kikvorsmannen te herkennen als die uit het water komen. (Aan de bakkebaarden die uit het duikpak steken)quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat zijn haaientrainers van de Mossadquote:Op donderdag 7 juli 2011 22:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Die eh, die eerste foto is instructie hoe Israëlische kikvorsmannen te herkennen als die uit het water komen. (Aan de bakkebaarden die uit het duikpak steken)
Een boek van voor het jaar nul is wel relevant?quote:Op maandag 4 juli 2011 20:16 schreef Nibb-it het volgende:
Zullen we het bij recente bronnen houden, een PressTV artikel uit 2009 hebben we niet zo veel aan![]()
Bisschoppen hebben tanks gezegend, inderdaad. In ons land is dat toch al weer een tijdje geleden, pakweg 65 jaar geleden.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Militair_ordinariaat
Leuke poging om Israël iets in de schoenen te schuiven wat overal voorkomt. Next.
Niet eens: gewoon niet afknijpen zou al een hele verbetering zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:06 schreef waht het volgende:
[..]
Als je dan toch zo brutaal bent: cijfers?quote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Bij een open markt economie worden de Palestijnen dood geconcurreerd.
Moet wel erkennen dat ik geen enkel ander land ken dat meer verdiend aan de im -en export dan dat land zelf doet.
Je wilt toch niet zeggen dat C_N zo verschrikkelijk gelogen heeft?quote:
Natuurlijk: je probeert ten koste van alles je gelijk te houden. Dat doe ik ook. Dat doet iedereen.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is om een aantal redenen totale bullshit. Appels en peren. Ik geloof niet in haatrabbi's zoals in haatimams of GodHatesFags-predikers.
Ten eerste denk ik niet dat het zo'n vaart loopt met religieuze indoctrinatie. Het stuk is wat dat betreft tendentieus en niet-onderbouwd. Je kunt "logisch, het is van Reuters" zeggen, maar dat is flauw. Er zijn altijd zwarte schapen in de kudde, maar het Jodendom is geen godsdienst van bekeren-met-het-zwaard, noch van wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood. Dat zijn Christendom- en Islamgewoonten. Dus de suggestie dat het IDF wordt geïndoctrineerd door rabbi's op dezelfde manier als moslimstrijders door haat-imams, is van de zotte.
Ten tweede kunnen wij hier wel gaan oordelen, maar wij zijn zij niet. Heden ten dage zijn de kerken leeg en de voorgangers gematigd. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog zaten de kerken vol en werd hel en verdoemenis over de Duitsers uitgesproken. 't Is maar om aan te geven dat in oorlogstijd veel meer behoefte is aan religieuze steun dan in vredestijd.
Ja, en dat is erg genoeg!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:09 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Moussie,
Op een bevolking van 6 miljoen waar de dienstplicht geldt voor 2 jaar, zowel de man als vrouw, zijn zulke gedachten dan niet aanwezig?
Gegevens van de bezette gebieden zijn hier te vinden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je dan toch zo brutaal bent: cijfers?
Oh gut, ze doen aan picknicken en aan sport, hun kinderen spelen .. het zijn net mensen, ze maken er het beste vanquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nice twist ..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:28 schreef Kees22 het volgende:
Nu even een week vakantie.
Mijn ex heeft toestemming van haar vrouw om een week met mij te gaan fietsen.
Morgen om 11:00 bij het veer. En dan zien we verder wel.
Veel plezier met de discussie.
Oh dat kan jij zien op die foto?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 02:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh gut, ze doen aan picknicken en aan sport, hun kinderen spelen .. het zijn net mensen, ze maken er het beste van
Vraagje: heb jij je wel eens afgevraagd hoeveel van het ultieme product voor indicatie van rijkdom, de snoepjes, vers zijn, op zo'n foto?
Oh ja. Ik zie voor TVs alleen flatscreens staan. Hoeveel TV's waren er te koop in het ghetto in Warschau? Leuk ook zo'n nieuwe Toyota Pick up. Best duur zo'n nieuw model Hilux http://www.toyota.nl/cars/new_cars/hilux/downloads.aspxquote:En bij zo'n hok vol met apparatuur, hoe oud is al dat spul op die planken nou eigenlijk, naast die ene magnetron en die ene TV? Je winkel, of kraam met glazen en pannen, het kan dan wel afgeladen zijn tot het nok, maar als niemand het geld heeft om van je te kopen staat het er over 5 jaar nog .. op een foto om te bewijzen hoe goed het gaat ..
Dat is op Curacao ook zo. En in de buurlanden van Israel trouwens ook.quote:Leuk trouwens, al die zaklantaarns op de muur achter de kassa, die zullen ze daar wel geregeld nodig hebben, als de elektriciteit het weer eens niet doet
Dat bewijst dat het een Vernichtungslager is waar een genocide plaatsvind uitgevoerd door de Einsatzgruppen van het IDF.quote:Ik moest trouwens grinniken over dat zure gezicht van dat witte-kragen feestvarken dat met de groep naar de pretpark moest en op de foto, met punthoed en kameel/dromedaris .. die had echt geen fun, arme meid .. en ik moest grinniken over het feit dat dit individuele uitstapje van die meid in die hele reeks liefst 4 van die 25 foto's beslaat. Als je het daarvan moet hebben om een punt te maken is het echt armoede troef. Een kind op de pakweg 725.000 kinderen tussen 0 en 14 krijgt een feest in een pretpark met attracties uit de jaren 70 en dat moet wat bewijzen ook alweer .. vreugde en rijkdom?
Oh ze is er met een ander wijf vandoor gegaan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:28 schreef Kees22 het volgende:
Nu even een week vakantie.
Mijn ex heeft toestemming van haar vrouw om een week met mij te gaan fietsen.
Morgen om 11:00 bij het veer. En dan zien we verder wel.
Veel plezier met de discussie.
quote:http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-14061848
The UN has characterised the measures as the collective punishment of Gaza's population of 1.6 million people.
quote:New record: 444 infiltrators enter Israel this past week
Some 444 infiltrators entered Israel this past week after crossing the Egyptian border.
It is reportedly the highest number of infiltrators since the beginning of 2011. (Omri Efraim)
bron
En dit is nieuws? Dit is alleen een constatering van een aantal jaar geleden. Is deze constatering nog relevant, gezien de verlichting van de blokkade de afgelopen maanden door Israël EN Egypte?quote:
Het lijkt mij gewoon nieuws want er zit een heel artikel van de 7e achter die link. De quote houdt direct verband met de inhoud van het artikel, want het draait bij de activisten, van wie er nu 500 per vliegtuig aankomen, om de boycot die de Palestijnen treft.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En dit is nieuws? Dit is alleen een constatering van een aantal jaar geleden. Is deze constatering nog relevant, gezien de verlichting van de blokkade de afgelopen maanden door Israël EN Egypte?
Overigens zijn boycots en blokkades altijd collectieve straffen. Dat heeft niemand ervan weerhouden de afgelopen 50 jaar om Iran, Irak, Noord-Korea, Cuba of Zuid-Afrika te boycotten. Oh, en is het boycotten van Israël dan geen collectieve straf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |