Bij een open markt economie worden de Palestijnen dood geconcurreerd.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, ze zouden wat minder kunnen doen om de Palestijnse economie te hinderen .. zoals het tegenhouden van exportgoederen
Dat is om een aantal redenen totale bullshit. Appels en peren. Ik geloof niet in haatrabbi's zoals in haatimams of GodHatesFags-predikers.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een veldprediker en iemand die een religieuze missie onder de soldaten verspreidt. Je zou dit eerder kunnen vergelijken met de Amerikaanse toestanden die een tijdje terug in de spotlight stonden .. evangelisatie, het onder druk zetten van atheïsten en anders-gelovigen ..
ik kan zo 1 2 3 niet op zijn naam komen, een of andere kerkelijke sekte van die gladjanus die later betrapt is op van alles en nog wat, vriendje van Bush
quote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef Karrs het volgende:
maar het Jodendom is geen godsdienst van wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood
Dan geloof je 't toch niet, jongen.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Adam1981 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grappenmaker! Wie hou je nou voor de gek man! Denk je dat je met kleuters aan het discussieren bentIk garandeer je dat de verzen in de torah/talmoed 100x erger zijn dan die in de Koran! Het jodendom preekt juist dat joden superieur zijn aan niet-joodse beesten.
Ja, typisch is datquote:Op maandag 4 juli 2011 22:14 schreef C_N het volgende:
[..]
die foto![]()
en ze zien er altijd hetzelfde uit .
Natuurlijk geloof ik je niet. Jij beweert dat het jodendom geen "wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood" godsdienst is, terwijl de islam en het christendom dat wel zijn, zonder enig bewijs roep je maar wat, je basht twee religies terwijl je het jodendom vrijpleit! Ik ben op de hoogte van wat er in de torah/talmoed/bijbel/koran staat en weet dat het jodendom de meest gewelddadige teksten bevat, daarna het christendom en islam komt pas op de derde plaats.quote:
Kom maar op met die bronnen dan, ben wel benieuwd.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:51 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Natuurlijk geloof ik je niet. Jij beweert dat het jodendom geen "wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood" godsdienst is, terwijl de islam en het christendom dat wel zijn, zonder enig bewijs roep je maar wat, je basht twee religies terwijl je het jodendom vrijpleit! Ik ben op de hoogte van wat er in de torah/talmoed/bijbel/koran staat en weet dat het jodendom de meest gewelddadige teksten bevat, daarna het christendom en islam komt pas op de derde plaats.
http://www.haaretz.com/je(...)l-to-terror-1.261930quote:Op maandag 4 juli 2011 23:51 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kom maar op met die bronnen dan, ben wel benieuwd.
quote:Op maandag 4 juli 2011 23:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is om een aantal redenen totale bullshit. Appels en peren. Ik geloof niet in haatrabbi's zoals in haatimams of GodHatesFags-predikers.
Ten eerste denk ik niet dat het zo'n vaart loopt met religieuze indoctrinatie. Het stuk is wat dat betreft tendentieus en niet-onderbouwd. Je kunt "logisch, het is van Reuters" zeggen, maar dat is flauw. Er zijn altijd zwarte schapen in de kudde, maar het Jodendom is geen godsdienst van bekeren-met-het-zwaard, noch van wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood. Dat zijn Christendom- en Islamgewoonten. Dus de suggestie dat het IDF wordt geïndoctrineerd door rabbi's op dezelfde manier als moslimstrijders door haat-imams, is van de zotte.
Ten tweede kunnen wij hier wel gaan oordelen, maar wij zijn zij niet. Heden ten dage zijn de kerken leeg en de voorgangers gematigd. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog zaten de kerken vol en werd hel en verdoemenis over de Duitsers uitgesproken. 't Is maar om aan te geven dat in oorlogstijd veel meer behoefte is aan religieuze steun dan in vredestijd.
http://tinyurl.com/3nntjooquote:And today we must take seriously the words of the former chief rabbi of the Israel Defense Forces, Brig. Gen. Avichai Ronski, one of the founders of Itamar. Speaking in an interview with the Walla news website, even before the release of the names of the suspects in the murder of the Fogel family, Ronski said: "A village like this, like Awarta, from which the murderers of the Fogel family and of the Shebo family emerged, must suffer as a village. A situation must be created whereby the inhabitants prevent anyone in this village from harming Jews. Yes, it is collective punishment. They must not be allowed to sleep at night, they must not be allowed to go to work, they must not be allowed to drive their cars. There are many ways."
Moussie,quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:49 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://tinyurl.com/3nntjoo
sorry tinyurl naar de gecachede versie, de andere timed out
http://www.haaretz.com/pr(...)ians-rights-1.356838
Hij is dan wel 'former', maar kan je nagaan wat voor denkbeelden er dus circuleren bij de rabbi's bij het leger .. collectief straffen en treiteren is niet alleen toegestaan, het is een must
euhm .. de regulaire dienstplicht voor de vrouw is 2 jaar. Voor de man is het 3 jaar, en daarna is die reservist, verplichtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:09 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Moussie,
Op een bevolking van 6 miljoen waar de dienstplicht geldt voor 2 jaar, zowel de man als vrouw, zijn zulke gedachten dan niet aanwezig?
Dit incident geldt toch niet voor het hele leger, Moussie, dat zie je zelf toch ook wel in.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:49 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://tinyurl.com/3nntjoo
sorry tinyurl naar de gecachede versie, de andere timed out
http://www.haaretz.com/pr(...)ians-rights-1.356838
Hij is dan wel 'former', maar kan je nagaan wat voor denkbeelden er dus circuleren bij de rabbi's bij het leger .. collectief straffen en treiteren is niet alleen toegestaan, het is een must
Rustig, denk aan je hart!quote:Op maandag 4 juli 2011 23:51 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Natuurlijk geloof ik je niet. Jij beweert dat het jodendom geen "wij-zijn-beter-en-zij-moeten-dus-dood" godsdienst is, terwijl de islam en het christendom dat wel zijn, zonder enig bewijs roep je maar wat, je basht twee religies terwijl je het jodendom vrijpleit!
Ik moet er toch sterk naast zitten of we hebben hier te maken met een muzelman!quote:Ik ben op de hoogte van wat er in de torah/talmoed/bijbel/koran staat en weet dat het jodendom de meest gewelddadige teksten bevat, daarna het christendom en islam komt pas op de derde plaats.
Naïevelingquote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:18 schreef Karrs het volgende:
Dus inderdaad, het jodendom kent an sich geen wij-zijn-beter-dus-zij-moeten-dood, een houding die het Christendom en, helaas vooral, de Islam wel kent.
U suggereert wat Reuzelbek?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:16 schreef Reuzelbek het volgende:
De arrestatie van een omstreden rabbijn in Jeruzalem heeft geleid tot onrust in de stad en toenemende spanningen onder politieke leiders.
Rabbijn Dov Lior werd op maandag gearresteerd, nadat hij had geweigerd mee te werken aan een onderzoek naar zijn onderschrijven van een controversieel boek, het in 2009 verschenen Torat Hamelech. In dat boek, geschreven door een andere rabbijn, wordt het vermoorden van niet-joden gerechtvaardigd.
Na de arrestatie verzamelden zich tot 200 aanhangers van Lior voor het Hooggerechtshof in Jeruzalem voor een demonstratie. Zij botsten met de politie, die 25 demonstranten oppakte. De rabbijn werd spoedig vrijgelaten en de boze menigte uiteengejaagd, maar het incident heeft vragen opgeroepen over de bereidheid van de regering religieuze leiders ongestraft hun meningen te laten uiten.
Naar de auteur van het boek en twee andere joodse theologen die het boek en de inhoud onderschrijven, loopt nog een onderzoek.
http://www.katholieknieuw(...)streden-rabbijn.html
U zei wat Karrs?
Want christenen en moslims roepen in het algemeen wel op tot het afslachten van niet-gelovigen, wou je dat beweren?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
U suggereert wat Reuzelbek?
Als je nou echt denkt dat een linkdump en een bericht dat een rabbi door de Israëlische autoriteiten is gearresteerd wegens verregaande radicalisering mijn punt dat het om extremisten gaat, onderuit haalt, dan is het triester met je gesteld dan ik dacht.
Helaas, geen incidentquote:Op dinsdag 5 juli 2011 06:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dit incident geldt toch niet voor het hele leger, Moussie, dat zie je zelf toch ook wel in.
Overigens een walgelijke actie, dat moet ik toegeven.
http://www.haaretz.com/pr(...)n-the-cruel-1.268849quote:An overview of some of the army rabbinate's publications made available during the fighting reflects the tone of nationalist propaganda that steps blatantly into politics, sounds racist and can be interpreted as a call to challenge international law when it comes to dealing with enemy civilians.
[...]
The IDF rabbinate, also quoting Rabbi Aviner, describes the appropriate code of conduct in the field: "When you show mercy to a cruel enemy, you are being cruel to pure and honest soldiers. This is terribly immoral. These are not games at the amusement park where sportsmanship teaches one to make concessions. This is a war on murderers. 'A la guerre comme a la guerre.'"
Yup, wél een incident. En dat laatste ook. Maar misschien kunnen C_N en SilkTie hier wat meer licht op werpen. Want:quote:
quote:Ten tweede kunnen wij hier wel gaan oordelen, maar wij zijn zij niet. Heden ten dage zijn de kerken leeg en de voorgangers gematigd. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog zaten de kerken vol en werd hel en verdoemenis over de Duitsers uitgesproken. 't Is maar om aan te geven dat in oorlogstijd veel meer behoefte is aan religieuze steun dan in vredestijd.
Nou nee hoor, het gaat hier over de hoofdrabbi van het leger die zulke dingen zegt, en om instructies die door het IDF-rabbinaat aan de soldaten worden verstrekt, dan is dat geen incident meer.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Yup, wél een incident. En dat laatste ook. Maar misschien kunnen C_N en SilkTie hier wat meer licht op werpen. Want:
[..]
It bloody well is. Er gaan immers stemmen op om die vent af te zetten. (Zie jij dat bij de Palestijnen ook gebeuren?)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee hoor, het gaat hier over de hoofdrabbi van het leger die zulke dingen zegt, en om instructies die door het IDF-rabbinaat aan de soldaten worden verstrekt, dan is dat geen incident meer.
Niets, dat is een algemene Israëlische opvatting. Eén die nog waar is ook, maar dat staat los van deze discussie.quote:En publicaties van het leger-rabbinaat met dit erin: 'The Palestinians claim they deserve a state here, when in reality there was never a Palestinian or Arab state within the borders of our country.', wat heeft dat te maken met religieuze steun?
Hij is inmiddels al afgezet. Waar het mij meer om ging is de vraag waarom hij deze functie überhaupt gekregen heeft, zijn denkbeelden (zie de stichting van Itamar) zijn immers al decennia bekend.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
It bloody well is. Er gaan immers stemmen op om die vent af te zetten. (Zie jij dat bij de Palestijnen ook gebeuren?)
Je hebt het artikel niet gelezen of je hebt hier overheen gelezen?quote:In die pamfletten staan ernstige zaken, maar daarvan kan ik me het wel voorstellen. Er staan geen boodschappen á la "haat de vijand omdat God het zegt/het Palestijnen zijn", maar meer á la "de vijand is meedogenloos. Wees het ook."
en ditquote:"[There is] a biblical ban on surrendering a single millimeter of it [the Land of Israel] to gentiles, though all sorts of impure distortions and foolishness of autonomy, enclaves and other national weaknesses. We will not abandon it to the hands of another nation, not a finger, not a nail of it."
quote:"Is it possible to compare today's Palestinians to the Philistines of the past? And if so, is it possible to apply lessons today from the military tactics of Samson and David? A comparison is possible because ... "
Alsof er onder de Christenen geen fundamentalisten zitten met uitspraken en daden waarvan je maag omdraait.quote:Tja. Wij hebben makkelijk oordelen vanuit het vredige Westen. Het vergeven van je vijanden is bovendien een (goed!) Christelijk principe. Als we vanuit dat principe gaan oordelen, dan is de harde toon van zulke rabbi's onvoorstelbaar, barbaars en schofterig. Alleen hebben zij daar geen boodschap aan - het zijn joden en moslims, geen Christenen.
Hetzelfde geldt overigens voor imams aan de andere kant, hoewel die natuurlijk voornamelijk vanuit hun religie de haat inprenten bij hun volgelingen. En zo is het cirkeltje weer rond!
Dat ze geen staat hadden zoals wij die kennen klopt, maar wat is dat nou voor achterlijk en slap excuus om een land in te kunnen pikken? So what als ze geen staat hadden volgens onze regeltjes, het wel of niet hebben daarvan verandert helemaal niets aan de feiten: dat de Palestijnen de plaatselijke bewoners waren en niet de Joden, op een kleine religieuze minderheid na.quote:Niets, dat is een algemene Israëlische opvatting. Eén die nog waar is ook, maar dat staat los van deze discussie.
Ik ookquote:Maar nogmaals, ik ben benieuwd wat onze Israëli erover hebben te zeggen.
Uh nee, volgens de Islam mag je belijden wat je wit, zonder er voor te betalen met je leven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:18 schreef Karrs het volgende:
Dus inderdaad, het jodendom kent an sich geen wij-zijn-beter-dus-zij-moeten-dood, een houding die het Christendom en, helaas vooral, de Islam wel kent.
Tsja, dat zou je ze moeten vragen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij is inmiddels al afgezet. Waar het mij meer om ging is de vraag waarom hij deze functie überhaupt gekregen heeft, zijn denkbeelden (zie de stichting van Itamar) zijn immers al decennia bekend.
Dat is geen draaien, dat is nuance aanbrengen.quote:En waarom dat omdraaien iedere keer als je moet toegeven dat er echt dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen?
Wat jij aanhaalt, rept niet van haat... ik weet dat je 't graag wel als zodanig ziet, maar hier staat toch echt niet veel meer dan "Onze zaak is goed, de hunne is slecht". Ik kan er geen Palestijnhaat in zien, sorry, noch een oproep om ze allemaal af te slachten. Om het maar weer eens in nuance te zetten: de speeches en preken van de andere kant zijn vele malen afgrijselijker.quote:Je hebt het artikel niet gelezen of je hebt hier overheen gelezen?
quote:Alsof er onder de Christenen geen fundamentalisten zitten met uitspraken en daden waarvan je maag omdraait.
Oftewel, dat weet ik ook wel.quote:Ik geloof niet in haatrabbi's zoals in haatimams of GodHatesFags-predikers.
Die discussie gaan we maar niet meer aan.quote:Dat ze geen staat hadden zoals wij die kennen klopt, maar wat is dat nou voor achterlijk en slap excuus om een land in te kunnen pikken? So what als ze geen staat hadden volgens onze regeltjes, het wel of niet hebben daarvan verandert helemaal niets aan de feiten: dat de Palestijnen de plaatselijke bewoners waren en niet de Joden, op een kleine religieuze minderheid na.
jij snapt er bar weinig van...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:23 schreef inZanity het volgende:
Na eerst zelf werkelijk alles in het werk gesteld te hebben om de vloot tegen te werken, sabotage, chantage, geweld en leugens, laat Israel nu dus het vuile werk door Griekenland opknappen.. De Israelische blokkade strekt zich kennelijk uit tot de Griekse wateren. Griekenland buigt voor de terroristenstaat Israel, triest..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |