Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komenquote:Op donderdag 30 juni 2011 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hoezo? Ze heeft helemaal gelijk. Ze hebben bommen gelegd, raketten gelanceerd, mortiergranaten afgeschoten, RPG's afgevuurd, zelfmoordaanslagen gepleegd, ontvoeringen en gijzelingen op touw gezet... (enz, enz, enz)...
Allemaal om tot een voor hun aanvaardbaar compromis te komen
Dat praat het helemaal goed natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we maar niet beginnen over wat de Zionisten hebben gedaan om tot een eigen staat te komen
Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.
Eh... wacht.
Dan moeten jullie ook niet jammeren als ik over psychologische drijfveren begin.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet jammeren als je ergens niet tegen kunt.
Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is net zo logisch dat de Indianen (Native Americans) nog dagelijks aanslagen plegen op Amerikaanse burgers.
Eh... wacht.
Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt wat de Joden nu in het Midden Oosten doet met de Palestijnen met wat de Kolonisten met de Indianen hebben gedaan?
Waarom zeg je dat?quote:Oh ja, laten we vooral selectief verontwaardigd zijn bij het gebruik van terreur voor politieke doeleinden.
Dat is een idee wat meer mensen hebben: als je de Palestijnen nu maar voorziet in wat basisbehoeften, dan moeten ze wel tevreden zijn en ophouden met verlangen naar zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, zoals eigen land en vrijheid van verkeer.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus dat is wat je wilt. De Palestijnen zitten al in reservaten, ze moeten er alleen nog aan wennen zeker?
Hoeveel eeuwen hebben die oorlogen met de indianen ook alweer geduurd?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Eh... wacht.
De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee. Ik vergelijk de situatie van de Palestijnen met die van de Indianen (natives) nu.
Beiden zijn ooit min of meer van hun land verjaagd, beide hebben oorlogen gevoerd tegen de nieuwkomers, beiden hebben het pleit verloren en bij beiden doet dat er voor de huidige generatie niet meer toe.
Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:quote:Waarom zeg je dat?
quote:Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Het zou hiermee te maken kunnen hebbenquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_%28group%29quote:An article titled "Terror" in the Lehi underground newspaper He Khazit (The Front ) argued as follows:
Neither Jewish ethics nor Jewish tradition can disqualify terrorism as a means of combat. We are very far from having any moral qualms as far as our national war goes. We have before us the command of the Torah, whose morality surpasses that of any other body of laws in the world: "Ye shall blot them out to the last man." But first and foremost, terrorism is for us a part of the political battle being conducted under the present circumstances, and it has a great part to play: speaking in a clear voice to the whole world, as well as to our wretched brethren outside this land, it proclaims our war against the occupier. We are particularly far from this sort of hesitation in regard to an enemy whose moral perversion is admitted by all. [15]
Zal wel niet gebeuren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Triggershot het volgende:
Als iemand nu ook juichende smileys plaats onder mijn reacties voel ik mij sterker in mijn schoenen.
Dat dat mijn punt niet was, misschien?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De pleit van de Palestijnen is sterker dan te voren. Zogenaamde democratisering komt onder druk van het Westen meer op gang, meer landen dan ooit erkennen nu een Palestijnse staat, Amerika voert druk op Israel om nederzettingen te stoppen, dus waar heb je het over?
Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?quote:Israël blijft groeien onder het mom van 'natural growth' ten kosten van extra Palestijns land en dat is ook relevant en ten nadele van de huidige generatie, dus hoe zou het dan in godsnaam het er niet meer toe doen voor de mensen van nu?
... ja, het zal wel.quote:Een deel opsommen en wanneer een ander partij te spraken komt reageren met:
Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat dat mijn punt niet was, misschien?
Land afstaan, Israël heeft nog nooit ook maar een stipje grond afgestaan van waar er uitgevoerde plannen voor waren zonder dat er rendabelere afspraken voor tegenover stonden. Zoals gebied X af staan, maar wel een 'ignore' beleid als ze op gebied Y verder enorm gingen uitbreiden. Lees anders een wat over Israëls 'Natural growth' beleid.quote:Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?
Om te beginnen is de VS geen apartheidsstaat.quote:... ja, het zal wel.
In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.
Dat je dat niet snapt, is natuurlijk mijn probleem niet.
Ja hoor, het is goed me je.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, vandaar ook van repliek bedienen en vervolgens afsluiten met een vraagteken.
Wat is er mis met aanslagen plegen en burgers afmaken? Daar is Israel op gebouwd, met de plegers als premier.quote:Dat praat het helemaal goed natuurlijk.
Eh... wacht.
Je bedoelt het land van de Palestijnen, een koekje van eigen deeg als het ware?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:50 schreef Karrs het volgende:
Wat vreemd... sinds wanneer groei je als je stukken land afstaat?
Hoe kom je erbij dat alle Native Americans positief tegenover de blanke Amerikanen staan? En wil jij de huidige toestand van veel van deze mensen goed noemen? De werkloosheid is enorm hoog en een aanzienlijk percentage is aan de drank. Het is een erfenis die het land nog generaties lang mee zal torsen.quote:In elk geval, het punt wat ik ermee wilde maken was dat de huidige natives die in reservaten wonen, geen aanslagen (meer) plegen en irrationele haat koesteren tegen de Amerikaanse bevolking. Ze zijn overwonnen. Tough.
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?quote:
Waar is 'daar'?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar is 'daar'?
Een groot tal van de landen daar leven in relatieve vrede met elkaar hoor. Turkije, Syrië, Iran, Libanon, Egypte, Jordanië etc.
Aanwezigheid van Joden is niet het probleem, ook niet die van Palestijnen, het probleem is wat voor gevolgen aanwezigheid van Zionisten met zich mee brengen en zich vervolgens schuilen achter het 'probleem van de Joden'. Ook in moslimlanden zijn er altijd joden geweest, met de opkomst van natie staten in de 20e eeuw zou daar ook wel een formule voor gevonden kon worden, hoe een vredesformule te bereiken, desnoods met een tal van bufferstaten zoals het in de 18-19e eeuw in Europa werd gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daar waar ze nu zitten en Israel stelselmatig landjepik uitvoert of uit zou voeren.
Zou Israel dan in vrede kunnen leven met omringende landen? Als de joden er niet zouden zitten zou het vermoedelijk geen probleem zijn denk ik.
Dat zou ik niet willen zeggen, zionisten zijn meer nationalistische joden die een eigen staat willen en zichzelf willen regeren, zijn meestal seculier van aard en geloven in dat als allochtoon leven in andere landen door historie heen alleen maar vele slechte dingen van is gekomen. De fundamentalistische religieuze joden bevinden zich vooral onder de Orthodoxe klieken, geen van beiden titels: Zionist of orthodox betekent per slot van rekening extremist, radicaal oid.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef Frutsel het volgende:
Zijn dan de zionisten eigenlijk de extremistische joden, zoals extremistische moslims dat voor andere moslims zijn? Dan zijn de joden daar toch ook niet zo blij mee?
Natuurlijk zijn er joden die de holocaust gebruiken ter rechtvaardiging van een eigen staat, wat overigens een Zionistisch principe is, maar er zijn ook gewoon joden die vanuit religieus aard naar Israël zijn vertrokken, nieuwe start naar de horrors wat ze is aangedaan in Europa. Tegelijkertijd was het ook een argument van het Westen om Israël onvoorwaardelijk te steunen, wat er is gebeurd met de holocaust.quote:Waarom wordt de joden eigenlijk altijd verweten dat ze altijd maar terugvallen op de holocaust? En als je het niet met ze eens bent ben je dus een jodenhater? Get a life jood, je leeft nu en niet zestig jaar eerder. Wees een vent en jank niet zo
Dat proberen beide partijen ook, het punt is niet dat ze er zijn, het probleem is wat ten koste van wat gaat, daarover kunnen ze het maar niet eens worden.quote:Maar... waarom vallen we dan nu over het feit dat de joden daar wonen.. (even landje pik van de afgelopen paar jaar buiten beschouwing gelaten).... wat er gebeurd is, is gebeurd... Zeik dus niet palestijn en/of arabier en leer leven met het feit dat Israel er zit.
Mee eens.quote:Israel moet gewoon stoppen met landjepik, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun aanslagen en beide rondom de tafel. Maar ja, volgens mij komt er nooit een oplossing
Wie is ze?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
Ze zullen wel krijgen wat ze op zichzelf afroepen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen zeggen, zionisten zijn meer nationalistische joden die een eigen staat willen en zichzelf willen regeren, zijn meestal seculier van aard en geloven in dat als allochtoon leven in andere landen door historie heen alleen maar vele slechte dingen van is gekomen. De fundamentalistische religieuze joden bevinden zich vooral onder de Orthodoxe klieken, geen van beiden titels: Zionist of orthodox betekent per slot van rekening extremist, radicaal oid.
Zionisten gebruiken religieuze invloeden omdat Israëls grondgebied onder het door God 'beloofde land' volgens de Torah, daarom zijn er ook vele gelovigen naar het Midden Oosten getrokken, maar onderling strijden de Zionisten en Orthodoxen ook veel voor aard van Israelisch bestuur, of het nu goddelijk of seculier moet zijn, op enkele momenten is dit zelfs zo hoog opgelopen dat er onderling ook terreur voorkwam.
Maar heel veel religieuze joden zijn ook tegen de staat Israël en Zionisme omdat zij van mening zijn dat Joodse staat en terugkeer er naar toe wel beloofd is, maar door de verwachte Messias zal uitgevoerd worden, niet door nationalistische ambities.
[..]
Natuurlijk zijn er joden die de holocaust gebruiken ter rechtvaardiging van een eigen staat, wat overigens een Zionistisch principe is, maar er zijn ook gewoon joden die vanuit religieus aard naar Israël zijn vertrokken, nieuwe start naar de horrors wat ze is aangedaan in Europa. Tegelijkertijd was het ook een argument van het Westen om Israël onvoorwaardelijk te steunen, wat er is gebeurd met de holocaust.
[..]
Dat proberen beide partijen ook, het punt is niet dat ze er zijn, het probleem is wat ten koste van wat gaat, daarover kunnen ze het maar niet eens worden.
[..]
Mee eens.
Nou bij deze danquote:Op donderdag 30 juni 2011 15:41 schreef Triggershot het volgende:
Als iemand nu ook juichende smileys plaats onder mijn reacties voel ik mij sterker in mijn schoenen.
Waar gaat deze discussie over?quote:
Of er een oplossing komt hangt af van je probleem.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef Frutsel het volgende:
Israel moet gewoon stoppen met landjepik, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun aanslagen en beide rondom de tafel. Maar ja, volgens mij komt er nooit een oplossing
Niet zolang Israel wil doorgaan met landjepik en daarom van alles verzint waarom er niet om de tafel gezeten kan worden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:25 schreef Frutsel het volgende:
Israel moet gewoon stoppen met landjepik, Palestijnen moeten gewoon stoppen met hun aanslagen en beide rondom de tafel. Maar ja, volgens mij komt er nooit een oplossing
Je moet nou niet doen alsof Palestina elke dag om de tafel zit te wachten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zolang Israel wil doorgaan met landjepik en daarom van alles verzint waarom er niet om de tafel gezeten kan worden.
quote:Rosenthal hamert op noodzaak hervatting vredesproces
DEN HAAG – De vredesgesprekken tussen Israël en de Palestijnse Autoriteiten moeten zo snel mogelijk worden hervat. Daar hamerde minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken donderdag op na een gesprek met de Palestijnse president Mahmoud Abbas in Den Haag.
"De ontwikkelingen in de Arabische wereld onderstrepen die noodzaak”, aldus de minister. Abbas stelde open te staan voor onderhandelingen, maar zei er meteen bij dat als die niet tot stand komen de gang naar de VN voor het eenzijdig uitroepen van een Palestijnse staat onvermijdelijk is. Nederland zal zo'n besluit niet steunen, zo herhaalde Rosenthal.
De minister hoopt dat gesprekken uiteindelijk zullen leiden tot een Joodse staat en een onafhankelijke Palestijnse staat, die vreedzaam naast elkaar kunnen bestaan. Daarvoor moet dan onder meer worden gesproken over de zorgen van Israël over de veiligheid en de zorgen van de Palestijnen over vluchtelingen.
Abbas
Abbas liet weten vooralsnog niets te zien in het beëindigen van de onderhandelingen met de radicale beweging Hamas, die in de Gazastrook aan de macht is. Abbas is van Fatah, de gematigde Palestijnse partij die de Westelijke Jordaanoever in handen heeft. Hamas wordt door veel landen, waaronder ook Nederland, gezien als een terroristische organisatie.
Verder zei de Palestijnse leider het geen probleem te vinden dat Nederland nauwe betrekkingen onderhoudt met Israël.
Sure.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:48 schreef Triggershot het volgende:
Wat wel fucked up is overigens, is dat Christelijke groepen een enorm voorvechter van Israël zijn, zoveel goeds met de joden voor hebben enzo, dat een Joodse staat in Palestina terugkeer van Jezus zal versnellen, maar het eerste wat Jezus gaat doen is de Joden uitroeien.
En wat zou de achterliggende redenering van Jesus zijn?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serieus, vele Evangeliers geloven daarin.
Zeker weten, maar dat is het grote probleem van dit topic, he? Er is al geruime tijd geen fatsoenlijke discussie meer mogelijk.quote:
Nou ja, de jodenhaat in de middeleeuwen kwam ook niet nergens vandaan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serieus, vele Evangeliers geloven daarin.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:56 schreef waht het volgende:
[..]
En wat zou de achterliggende redenering van Jesus zijn?
quote:
Mja, maar wat verwacht je als je op het minst inhoudelijke van een heel lap tekst reageert?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zeker weten, maar dat is het grote probleem van dit topic, he? Er is al geruime tijd geen fatsoenlijke discussie meer mogelijk.
Jup, alleen is de terugkeer van de joden een vereiste wat moet gebeuren, niet die van moslims. Ten tweede sponsoren ze niet miljarden dollars aan terugkeer van moslims naar Palestina, maar wel joden.quote:Nou ja, de jodenhaat in de middeleeuwen kwam ook niet nergens vandaan.
Overigens geloven ze dat iederen niet-Christen (en niet-moslim! Dat zijn immers 'slechts' misleide Christenen) eraan gaat tijdens de Apocalyps.
En dan te bedenken dat Jezus een Jood was...quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
Nou ja, de jodenhaat in de middeleeuwen kwam ook niet nergens vandaan.
Overigens geloven ze dat iederen niet-Christen (en niet-moslim! Dat zijn immers 'slechts' misleide Christenen) eraan gaat tijdens de Apocalyps.
Erg jammer. De discussie wordt gedomineerd door enkele mensen die maar doorhameren op hun vooringenomen standpunt en er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zeker weten, maar dat is het grote probleem van dit topic, he? Er is al geruime tijd geen fatsoenlijke discussie meer mogelijk.
[..]
Met een mod op je hand is dat een koud kunstje waarschijnlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Erg jammer. De discussie wordt gedomineerd door enkele mensen die maar doorhameren op hun vooringenomen standpunt en er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.
Valt me verder op dat mensen die daadwerkelijk in Israël wonen en de moeite nemen om hier hun verhaal te doen over de dagelijkse werkelijkheid zo snel afgeserveerd worden door mensen die menen een beter inzicht te hebben dan degenen die daar wonen en werken.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Erg jammer. De discussie wordt gedomineerd door enkele mensen die maar doorhameren op hun vooringenomen standpunt en er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.
Valt me verder op dat mensen die daadwerkelijk in Israël wonen en de moeite nemen om hier hun verhaal te doen over de dagelijkse werkelijkheid zo snel afgeserveerd worden door mensen die menen een beter inzicht te hebben dan degenen die daar wonen en werken.
Wat is er weggehaald dan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef C_N het volgende:
[..]
heb ik een naam genoemd ?
maar er is wel wat weg gehaald zeg
weet niet ik heb een gevoel ik mis een page , maar maak verder niet uit , ik kan er goed bij slapenquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is er weggehaald dan?
En nee je noemde mijn naam niet, op mijn vraag reageerde je zo goed als zonder inhoud, vandaar dat ik vroeg of je mij bedoelde.
De dagelijkse werkelijkheid is dat ze op geroofd land wonen, en dat geeft echt niet meer inzicht en leidt ook niet vanzelf tot een evenwichtige benadering.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
Ok duidelijk. Maar vooralsnog is de enige praktisch relevante factor hier dat de evangelisten Israël steunen.quote:
Gaan we nu heel Israël beschouwen als geroofd?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De dagelijkse werkelijkheid is dat ze op geroofd land wonen, en dat geeft echt niet meer inzicht en leidt ook niet vanzelf tot een evenwichtige benadering.
Is er verder nog wat gebeurd sinds de eerste kruistocht?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:17 schreef waht het volgende:
[..]
Ok duidelijk. Maar vooralsnog is de enige praktisch relevante factor hier dat de evangelisten Israël steunen.
Hoe zou jij land verkrijgen door bomaanslagen en het uitmoorden van dorpen dan noemen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:19 schreef waht het volgende:
[..]
Gaan we nu heel Israël beschouwen als geroofd?
Dat was "terugvorderen".quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe zou jij land verkrijgen door bomaanslagen en het uitmoorden van dorpen dan noemen?
ah heel israel valt hier onder nu ??quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De dagelijkse werkelijkheid is dat ze op geroofd land wonen,
ow ja right een goed standpunt, de kolomen over nemen van berichten wat je wil lezen ,op een afstand geef inderdaad het goede gehelen beeld .quote:en dat geeft echt niet meer inzicht en leidt ook niet vanzelf tot een evenwichtige benadering.
quote:
Ehm daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn zeker wel stromingen die dat denken maar het overgrote deel niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
[..]
a ze verhongeren nu niet meer, maar we moorden dorpen uit . .quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe zou jij land verkrijgen door bomaanslagen en het uitmoorden van dorpen dan noemen?
Het bewijs van eigendom is boekwerk vol fictie, de grondslag het woord van een verzonnen god, vrijwillig vertrek omdat het elders beter was telt niet en de verjaringstermijn is meer dan 2000 jaar? Goed verhaal.quote:
Zoals jij hem naar je smaak aanpast is het inderdaad 3x niks. Maar enfin, iedereen weet dan ook dat de vork anders in de steel zit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het bewijs van eigendom is boekwerk vol fictie, de grondslag het woord van een verzonnen god, vrijwillig vertrek omdat het elders beter was telt niet en de verjaringstermijn is meer dan 2000 jaar? Goed verhaal.
Het was geen verwijt, het was een constatering dat je mijns inziens te naïef denkt over oplossingen voor dit immens moeilijke probleem. Als het echt zo eenvoudig was, dan was men er ook allang uit gekomen - helaas blijkt dat nog steeds onmogelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:25 schreef Reiniertje het volgende:
Disana nogmaals ik zie het niet kinderlijk. Jij vind dat Israel terug moet naar de grenzen van voor 67. Dat vind ik ook zoals je kon lezen. Ipv daarop in te springen tegen mij zo van: Ok we hebben allebei een raakvlak hoe kunnen we daarop verder, begin je met verwijten. Zo komen we nooit ergens en dat is bij het conflict waarover we het hebben net zo.
Niemand doet water bij de wijn omdat de eisen die aan elkaar gesteld worden te veel van het goede(of slechte net hoe je het bekijkt) in 1 keer zijn. Dus daar kom ik weer. Beetje bij beetje(stapje voor stapje schijnt niet goed te vallen) concessies aan elkaar doen, allebei de partijen!
Irrelevante vraag.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat zou volgens jou dan nu de volgende stap moeten zijn? Als we ervanuit gaan dat ons 1e doel nu is om Israel terug te laten trekken naar de grensen van voor 67? (het kan sarcastisch klinken maar zo bedoel ik het niet, probeer een zinvolle discussie gaande te houden)quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was geen verwijt, het was een constatering dat je mijns inziens te naïef denkt over oplossingen voor dit immens moeilijke probleem. Als het echt zo eenvoudig was, dan was men er ook allang uit gekomen - helaas blijkt dat nog steeds onmogelijk.
Ik lees nu voor het eerst dat jij ook terug wilt naar de grenzen van voor 1967. Dat zijn we dan inderdaad met elkaar eens, want dat zou rechtvaardig zijn. Maar anders dan jij geloof ik niet in stapjes als een soort voortraject, want Israël heeft al menigmaal aangegeven gewoon zijn eigen gang te blijven gaan. En Israël doet nauwelijks concessies buiten wat economische verlichting.
Dat kunnen ze al. Onder bewind van een van de partijen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:34 schreef 3-voud het volgende:
Jeruzalem opgeven is mijns inziens niet ter sprake volgens Israel. Er zal op een of andere manier mijns inziens toch een oplossing moeten komen waar mijns inziens beide partijen door de straten van Jeruzalem kunnen wandelen.
noem een consesie van je palestijnen op disana .quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was geen verwijt, het was een constatering dat je mijns inziens te naïef denkt over oplossingen voor dit immens moeilijke probleem. Als het echt zo eenvoudig was, dan was men er ook allang uit gekomen - helaas blijkt dat nog steeds onmogelijk.
Ik lees nu voor het eerst dat jij ook terug wilt naar de grenzen van voor 1967. Dat zijn we dan inderdaad met elkaar eens, want dat zou rechtvaardig zijn. Maar anders dan jij geloof ik niet in stapjes als een soort voortraject, want Israël heeft al menigmaal aangegeven gewoon zijn eigen gang te blijven gaan. En Israël doet nauwelijks concessies buiten wat economische verlichting.
Precies. De Palestijnen vinden dat niet voldoende. Die zien het liefst het bloed van de Israëli door de straat stromen eer ze vrede ermee hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:36 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kunnen ze al. Onder bewind van een van de partijen.
Nee, eigenlijk niet. Je kunt er van alles bij halen en dat zal ook moeten om het op te lossen, maar je moet er niet van alles bij halen om het zicht op de kwestie van rechtvaardigheid te ontnemen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zoals jij hem naar je smaak aanpast is het inderdaad 3x niks. Maar enfin, iedereen weet dan ook dat de vork anders in de steel zit.
Jij stelde hem.quote:
lolwut?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Je kunt er van alles bij halen en dat zal ook moeten om het op te lossen, maar je moet er niet van alles bij halen om het zicht op de kwestie van rechtvaardigheid te ontnemen.
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:36 schreef C_N het volgende:
noem een consesie van je palestijnen op disana .
je wijs met je vingertje . maar als israel zo slecht is noem dan wat jij club doe om het beter te maken ??
en noem de consesies wat zij hebben gedaan .
per definitiequote:Op donderdag 30 juni 2011 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.
Israël meent recht te hebben op dat land. Die claim is gebaseerd op een oud boek in de categorie fictie en daar stond in dat daar Joden woonden, die zijn toen vertrokken op een paar na om elders hun fortuin te zoeken en toen het elders na 2000 jaar niet allemaal even lollig bleek meenden hun hele verre nazaten dat land gewoon weer in te kunnen nemen, met grof geweld.quote:
Je liegt:quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:41 schreef C_N het volgende:
wand een reactie over de gaza boot uit nederland daar sluit jij je ogen voor .
Ja, je sluit je ogen er dus voor. Wat begrijp je er zelf niet aan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
Dat is toch geen excuus? Mijn buren hebben toch ruzie, ik kraak hun huis.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
De Israëli's?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
Ze zullen wel krijgen wat ze op zichzelf afroepen.
Het valt me op dat redelijke kritiek systematisch bestempeld word als haat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ook een antwoord op mijn post zie ik. Dit is dus het probleem. Ik geef een doel en vraag jou hoe daar te komen en dan serveer jij het af met een totaal niet realistische oplossing. Accepteer nou gewoon eens dat Israel dat niet zomaar opgeeft. Dat kun je leuk vinden of niet, dat doet er niet toe, zo is de situatie. Van daaruit moet je denken en niet in 1 keer van ow dat wil je niet? jammer dit is het enige wat ik kan bedenken om mijn doel te bereiken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.
Je vergeet een stuk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
Paranoia
Trouw-verslaggever Wilfred van de Poll trok zich ook terug als opvarende, omdat hij de organisatie niet langer vertrouwde. Volgens hem was de organisatie volslagen paranoia, met name over eventuele lekken naar De Telegraaf. De Trouw-journalist spreekt van „kinderachtige verdachtmakingen” en een „sfeer van achterdocht” waardoor de journalisten van bood stapten.
Gesloten
Wereldomroep-radioverslaggever Eric Beauchemin stapte eveneens op: „Na een week in Griekenland heb ik alle vertrouwen verloren in de verantwoordelijke stichting Nederland-Gaza. Bij onze eerste ontmoeting op het eiland Corfu ging het eigenlijk al mis. Eén van de organisatoren was woest omdat een Nederlandse journalist informatie zou hebben gelekt naar De Telegraaf. Ik heb 25 jaar als journalist gewerkt, maar ik heb nog nooit zo’n gesloten organisatie gezien. Ik wilde een videoverslag maken van de verplichte tweedaagse training, om te laten zien hoe de activisten zich voorbereidden. Maar de organisatie verbood de toegang tot tal van onderdelen van deze training.”
'Boerenbedrog'
De Wereldomroep-radioverslaggever spreekt van „boerenbedrog”. Voorafgaande aan de trip bezocht hij verplichte bijeenkomsten in Nederland en werd hij ’gescreend’. „Toen de organisatoren me ’uitverkoren’, voelde ik me verplicht blij te zijn. Achteraf lijkt het allemaal boerenbedrog: er was helemaal geen select gezelschap, en ook geen Bekende Nederlanders. In plaats van 32 Nederlandse deelnemers heeft de organisatie er met moeite tien bijeen geschraapt.”
Ook freelancer Bud Wichers, ervaren crisisverslaggever, haakte af, waarmee ook zijn reportage voor EénVandaag in het water viel: „De feiten waren telkens in tegenspraak met wat ons was voorgespiegeld. De vertrouwensbreuk was op een gegeven moment onherstelbaar.”..
het is een lachertje .zoals verwacht
quote:Openluchtgevangenis
Zelf ben ik tweemaal in Gaza geweest. Ik heb met eigen ogen kunnen zien waarom mensen het een openluchtgevangenis noemen: niemand erin en niemand eruit. Zo was ik op een middag aan het strand met een Palestijnse kleermaker, wiens zaak failliet was gegaan door de blokkade.
De kleermaker vertelde me dat hij elke dag aan het strand te vinden was. Ik vroeg hem of dat misschien was omdat de zee voor hem een symbool was geworden van vrijheid. Hij lachte en wees naar de horizon. Daar lagen Israelische marineschepen.
Veel geluk
Het idealisme dat ik de afgelopen week zag bij de deelnemers aan de Gazavloot heeft me verrast. Ik vind het heel bijzonder dat er nog altijd Nederlanders zijn die desnoods hun leven willen geven voor de goede zaak. Of ze daarmee iets bereiken is een andere vraag. Maar nog veel verontrustender vind ik hun naïviteit.
Maandagmorgen had ik een laatste ontmoeting met de deelnemers. Ik zei tegen ze dat ze ik vond dat ze de organisatie niet moesten vertrouwen, na alles wat er was gebeurd. Maar ze waren onverzettelijk: het doel waarvoor ze gingen was veel te belangrijk. 'We gaan de blokkade doorbreken en de bevolking van Gaza helpen.' Ik wens ze een goede reis en veel geluk.
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Reiniertje het volgende:
[..]
Ook een antwoord op mijn post zie ik. Dit is dus het probleem. Ik geef een doel en vraag jou hoe daar te komen en dan serveer jij het af met een totaal niet realistische oplossing. Accepteer nou gewoon eens dat Israel dat niet zomaar opgeeft. Dat kun je leuk vinden of niet, dat doet er niet toe, zo is de situatie. Van daaruit moet je denken en niet in 1 keer van ow dat wil je niet? jammer dit is het enige wat ik kan bedenken om mijn doel te bereiken.
Maar goed laat ik me eens verplaatsen en meedenken vanuit Palestijnse kant. Ik zou zeggen laten we beginnen met een stop van aanvallen op Israel in welke vorm dan ook. Daartegen over steld Israel een bouwstop en meer economische voordelen(gaat tenslotte om de Palestijnse burger)
Laten we beide dat eens een jaar proberen vol te houden en dan kijken wat we verder kunnen bereiken in een volgend akkoord.
'if it walks like a dog..'quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het valt me op dat redelijke kritiek systematisch bestempeld word als haat.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vergeet een stuk.
[..]
Scheld je de critici nou uit voor honden? Dat is niet netjes.quote:
je keurt terror goed schaam jequote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?
Als je had opgelet wist je dat ik het (hele) stuk al eerder gepost had. Jij post een half stuk zonder link.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef C_N het volgende:
[..]
![]()
![]()
als je goed lees ..en dat is wat jij zeker doe . dan zie je het gehelen stukje boven in staan ,
en het stukje wat in mijn 2 de post weg is gelaten , daar hoef je ook niet trots op te zijn
Nee de Israëli's uitschelden voor oorlogsmisdadigers is aardig.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Scheld je de critici nou uit voor honden? Dat is niet netjes.
Als ze het oorlogsrecht schenden door burgers te bestoken met fosfor zijn het oorlogsmisdadigers.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nee de Israëli's uitschelden voor oorlogsmisdadigers is aardig.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?
Nou dan doen we het andersom. lees eerst de concessie van Israel en dan wat de palestijnen ertegenover stellen, ook goed. Had niet over de volgorde nagedacht bij het typen maar ik begrijp je gedachten gang, alhoewel ik het wel mierenneuken vind. Je had ook kunnen zeggen dat het andersom moet en dan wat je er van vindt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, boehoe.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze het oorlogsrecht schenden door burgers te bestoken met fosfor zijn het oorlogsmisdadigers.
dat heb ik van jou geleerd zonder bron en de bron staat erquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je had opgelet wist je dat ik het (hele) stuk al eerder gepost had. Jij post een half stuk zonder link.
Ik vind rechtvaardigheid en genoegdoening tegenover een verdrukt en getergd volk geen gemierenneuk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:08 schreef Reiniertje het volgende:
Nou dan doen we het andersom. lees eerst de concessie van Israel en dan wat de palestijnen ertegenover stellen, ook goed. Had niet over de volgorde nagedacht bij het typen maar ik begrijp je gedachten gang, alhoewel ik het wel mierenneuken vind. Je had ook kunnen zeggen dat het andersom moet en dan wat je er van vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |