abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98863120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:08 schreef moussie het volgende:

[..]

lol, de mensen die een paar duizend jaar terug gaan in de tijd zijn nou juist pro-Israël, zij halen de koninkrijken van weleer aan, en als dat niet werkt die kleine minderheid die er is blijven wonen, om de huidige situatie om te buigen naar 'het is hun goede recht, kijk maar naar toen'.
Dat haal ik helemaal niet aan!
Ik vind dat je naar nu moet kijken. Zo is de situatie en daar moet je een oplossing in zien te vinden dus leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegt heb! Dank u.
pi_98863301
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:10 schreef Reiniertje het volgende:

[..]

Ik vind dat je naar nu moet kijken. Zo is de situatie en daar moet je een oplossing in zien te vinden dus leg me geen woorden in de mond die ik niet gezegt heb! Dank u.
De situatie van nu is direct gevolg van de dingen die er direct aan vooraf gingen, en dat is dus de invasie van Joden die rond het begin van de vorige eeuw inzette, plus het oprichten van de staat. Het zou natuurlijk uitermate prettig zijn als de Palestijnse bevolking a la minute massaal aan amnesie gaat lijden, maar dat werkt evenmin als van het joodse volk te eisen te Shoah te vergeten.
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 13:16:17 #278
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98863347
quote:

[..]

Vraag me af of die Palestijnen wel een oplossing willen. Met een "oplossing" bedoel je een uitkomst die beide partijen ten goede komt. De Palestijnen geven de indruk enkel te willen wat zij willen en Israel en hun bevolking het liefst van de aardbodem zien verdwijnen. Haat voert de boventoon t.o.v. verstand.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 13:19:50 #279
137949 Disana
pi_98863491
quote:

De situatie van nu is niet het beginpunt voor de Palestijnen. Voor de Palestijnen begon alle ellende toen de joden massaal naar hun land stroomden en er een staat stichtten.

Bovendien is de situatie van nu niet statisch, want Israël verjaagt nog steeds Palestijnen uit hun huizen en van hun land (Oost Jeruzalem en kolonisatie van de West Bank). Niet voor niets noemt de VS de grenzen van 1967 als uitgangspunt voor onderhandelingen.
pi_98863547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:14 schreef moussie het volgende:

[..]

De situatie van nu is direct gevolg van de dingen die er direct aan vooraf gingen, en dat is dus de invasie van Joden die rond het begin van de vorige eeuw inzette, plus het oprichten van de staat. Het zou natuurlijk uitermate prettig zijn als de Palestijnse bevolking a la minute massaal aan amnesie gaat lijden, maar dat werkt evenmin als van het joodse volk te eisen te Shoah te vergeten.
Ja en dat ik gister m'n teen stoote tot bloedens toe was een gevolg van het feit dat ik de 25cm verhoging in dat rot zuid franse toilet niet zag. Na even gescholden te hebben ben ik voor de oplossing gegaan. pleister erop en laten genezen. Zo zouden palestijnen en hun zogenaamde vrienden ook eens moeten zoeken naar een oplossing voor het huidige probleem ipv naar vroeger te kijken. Zo moeilijk is dat toch niet te bevatten?
pi_98863741
ik denk ook dat dat het uitg
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:19 schreef Disana het volgende:

[..]

De situatie van nu is niet het beginpunt voor de Palestijnen. Voor de Palestijnen begon alle ellende toen de joden massaal naar hun land stroomden en er een staat stichtten.

Bovendien is de situatie van nu niet statisch, want Israël verjaagt nog steeds Palestijnen uit hun huizen en van hun land (Oost Jeruzalem en kolonisatie van de West Bank). Niet voor niets noemt de VS de grenzen van 1967 als uitgangspunt voor onderhandelingen.
ik denk ook dat dat het uitgangspunt moet zijn! Het gaat erom op welke manier je dat wil bereiken. De tijd heeft geleerd dat provoceren of aanvallen niet werkt. Daarom nogmaals: Zoek een vredige/diplomatieke manier om zoveel mogelijk te bereiken.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 13:25:50 #282
341203 3-voud
pi_98863758
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:21 schreef Reiniertje het volgende:

[..]

Ja en dat ik gister m'n teen stoote tot bloedens toe was een gevolg van het feit dat ik de 25cm verhoging in dat rot zuid franse toilet niet zag. Na even gescholden te hebben ben ik voor de oplossing gegaan. pleister erop en laten genezen. Zo zouden palestijnen en hun zogenaamde vrienden ook eens moeten zoeken naar een oplossing voor het huidige probleem ipv naar vroeger te kijken. Zo moeilijk is dat toch niet te bevatten?
Plus dat het gevoel van de Israëliërs van de invasie er ook 1 was van gerechtigheid.... ook vorige eeuw. Maar die telt natuurlijk niet mee. Komt niet uit enzo.
pi_98863842
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Plus dat het gevoel van de Israëliërs van de invasie er ook 1 was van gerechtigheid.... ook vorige eeuw. Maar die telt natuurlijk niet mee. Komt niet uit enzo.
Idd ze claimen beiden het land vanwege hun eigen geschiedenis. Zelfde gedachte bij beide volken.
pi_98863882
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:21 schreef Reiniertje het volgende:

[..]

omg .. je wil oorlog, het verjaagd worden van huis en haard (wat nog steeds doorgaat), vergelijken met het stoten van je grote teen? Spoor jij wel helemaal?
pleased to meet you
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:29:17 #285
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98863918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:16 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vraag me af of die Israëli's wel een oplossing willen. Met een "oplossing" bedoel je een uitkomst die beide partijen ten goede komt. De Israëli's geven de indruk enkel te willen wat zij willen en de Palestijnse gebieden en hun bevolking het liefst van de aardbodem zien verdwijnen. Haat voert de boventoon t.o.v. verstand.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98863973
Het g
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

omg .. je wil oorlog, het verjaagd worden van huis en haard (wat nog steeds doorgaat), vergelijken met het stoten van je grote teen? Spoor jij wel helemaal?
Het ging om oorzaak gevolg niet om de situatie opzich. Maar miss idd een erg kroimme vergelijking maar op die manier wou ik het ook niet vergelijken. Excusses daarvoor.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 13:30:52 #287
137949 Disana
pi_98863989
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:25 schreef Reiniertje het volgende:
ik denk ook dat dat het uitg

[..]

ik denk ook dat dat het uitgangspunt moet zijn! Het gaat erom op welke manier je dat wil bereiken. De tijd heeft geleerd dat provoceren of aanvallen niet werkt. Daarom nogmaals: Zoek een vredige/diplomatieke manier om zoveel mogelijk te bereiken.
De Palestijnen hebben op vele manieren geprobeerd tot een voor hen aanvaardbaar compromis te komen, maar Israël gaat gewoon door met het annexeren, bouwen, platwalsen, verjagen.
pi_98864429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:30 schreef Disana het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben op vele manieren geprobeerd tot een voor hen aanvaardbaar compromis te komen, maar Israël gaat gewoon door met het annexeren, bouwen, platwalsen, verjagen.
En nogmaals zeg ik weer. niet alles in 1 keer willen. stap voor stap. Neem het voorstel van 4 feb. met het kwartet(VN, VS, EU en Rusland) om de economie te stimuleren en meer vrijheid voor de westelijke jordaan oever. Verworpen door de Palestijnen omdat in die overeenkomst gelijk moet staan dat Israel stopt met het bouwen van nederzettingen en de Palestijnse staat moeten erkennen.
Doe nou stapje voor stapje dan bereik je iig wat en kun je verder naar het volgende.
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:46:37 #289
pi_98864679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:30 schreef Reiniertje het volgende:
Het g

[..]

Het ging om oorzaak gevolg niet om de situatie opzich. Maar miss idd een erg kroimme vergelijking maar op die manier wou ik het ook niet vergelijken. Excusses daarvoor.
Laten we de vergelijking eens doortrekken.

20 jaar geleden werd je het huis uit gezet, de mensen die daar bleven/kwamen bouwden een Frans toilet. Na 20 jaar wilde je terug in dat bewoonde huis, kraakt het en nu moeten de bewoners oprotten, krijgen de schuld van jouw bloedende teen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:51:56 #290
pi_98864949
- Edit: Oh dit is het Libië-topic niet :X -
pi_98865020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Gerechtigheid? Wat hadden de Palestijnen hun gedaan dan?
pleased to meet you
pi_98865509
quote:

[..]

Israel heeft herhaaldelijk een staakt het vuren gevraagd waarna binnen no time de palestijnen weer begonnen..........
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 14:06:31 #293
137949 Disana
pi_98865530
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:41 schreef Reiniertje het volgende:

[..]

En nogmaals zeg ik weer. niet alles in 1 keer willen. stap voor stap. Neem het voorstel van 4 feb. met het kwartet(VN, VS, EU en Rusland) om de economie te stimuleren en meer vrijheid voor de westelijke jordaan oever. Verworpen door de Palestijnen omdat in die overeenkomst gelijk moet staan dat Israel stopt met het bouwen van nederzettingen en de Palestijnse staat moeten erkennen.
Doe nou stapje voor stapje dan bereik je iig wat en kun je verder naar het volgende.
Dat waren slechts economische 'tegemoetkomingen' die Israël geen rib uit haar lijf kostten; het bouwen in Oost Jeruzalem en op de West Bank ging gewoon door.

Verder vind ik dat je doet alsof het een kinderruzietje betreft met dat laatste zinnetje. Besef wel dat hele generaties en gezinnen ontheemd of ongelukkig zijn door toedoen van Israël.
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:29:25 #294
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98866392
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Israel heeft herhaaldelijk een staakt het vuren gevraagd waarna binnen no time de palestijnen weer begonnen..........
De Palestijnen zelf ook, die ze vervolgens net zo makkelijk weer schonden.
pi_98866635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat waren slechts economische 'tegemoetkomingen' die Israël geen rib uit haar lijf kostten; het bouwen in Oost Jeruzalem en op de West Bank ging gewoon door.

Verder vind ik dat je doet alsof het een kinderruzietje betreft met dat laatste zinnetje. Besef wel dat hele generaties en gezinnen ontheemd of ongelukkig zijn door toedoen van Israël.
Een kinder ruzie wordt niet opgelost door diplomatie maar domweg slaan. Je had het niet beter kunnen verwoorden.
Maar ik begrijp dat jij net als de Palestijnse leiders geen genoegen neemt met een beetje en daarop verder borduren. Alles of niks. Niks dus.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 14:43:10 #296
341203 3-voud
pi_98866900
quote:

[..]

De Palestijnen hebben op vele manieren geprobeerd tot een voor hen aanvaardbaar compromis te komen...
Hoezo een plaat voor je... :')
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 14:47:11 #297
137949 Disana
pi_98867059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:35 schreef Reiniertje het volgende:

Een kinder ruzie wordt niet opgelost door diplomatie maar domweg slaan. Je had het niet beter kunnen verwoorden.
Maar ik begrijp dat jij net als de Palestijnse leiders geen genoegen neemt met een beetje en daarop verder borduren. Alles of niks. Niks dus.
Het valt gewoon op hoe kinderlijk je dit immense probleem benadert: als de Palestijnse kindjes nou maar genoegen nemen met een snoepje van de Israëlische kindjes, dan komt het allemaal wel goed ook al hebben de Israëlische kindjes de hele zandbak ingenomen en houden ze al het speelgoed ook zelf.

Zo werkt het niet bij grote problemen waarin een partij ongemeen benadeeld wordt. Voorts zie ik niet in waarom de Palestijnen geen eisen mogen stellen; vind je het te veel gevraagd dat ze graag ongestoord in Oost Jeruzalem en op de West Bank willen blijven wonen?
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:49:46 #298
176916 Karrs
2007-2017
pi_98867143
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hoezo een plaat voor je... :')
Hoezo? Ze heeft helemaal gelijk. Ze hebben bommen gelegd, raketten gelanceerd, mortiergranaten afgeschoten, RPG's afgevuurd, zelfmoordaanslagen gepleegd, ontvoeringen en gijzelingen op touw gezet... (enz, enz, enz)...

Allemaal om tot een voor hun aanvaardbaar compromis te komen :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 14:50:10 #299
341203 3-voud
pi_98867158
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:49 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hoezo? Ze heeft helemaal gelijk. Ze hebben bommen gelegd, raketten gelanceerd, mortiergranaten afgeschoten, RPG's afgevuurd, zelfmoordaanslagen gepleegd, ontvoeringen en gijzelingen op touw gezet... (enz, enz, enz)
_O- _O- _O-
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 14:51:41 #300
137949 Disana
pi_98867213
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:49 schreef Karrs het volgende:

Hoezo? Ze heeft helemaal gelijk.
Als je niet meer op mij reageert, zoals je gisteren beloofde voor het algemeen goed, wees dan ook zo netjes het niet via een omweg te doen.

Palestina & Israël #77
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')