per definitiequote:Op donderdag 30 juni 2011 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.
Israël meent recht te hebben op dat land. Die claim is gebaseerd op een oud boek in de categorie fictie en daar stond in dat daar Joden woonden, die zijn toen vertrokken op een paar na om elders hun fortuin te zoeken en toen het elders na 2000 jaar niet allemaal even lollig bleek meenden hun hele verre nazaten dat land gewoon weer in te kunnen nemen, met grof geweld.quote:
Je liegt:quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:41 schreef C_N het volgende:
wand een reactie over de gaza boot uit nederland daar sluit jij je ogen voor .
Ja, je sluit je ogen er dus voor. Wat begrijp je er zelf niet aan?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Je liegt:
Palestina & Israël #77
Palestina & Israël #77
Dat is toch geen excuus? Mijn buren hebben toch ruzie, ik kraak hun huis.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel nou es dat de palestijnen daar helemaal niet zouden zitten... zou dat wat oplossen?
(en ja, ze zitten er nou eenmaal.. net als de joden)
Zouden die omliggende landen daar dan in vrede met elkaar kunnen leven?
De Israëli's?quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:36 schreef 3-voud het volgende:
Ze zullen wel krijgen wat ze op zichzelf afroepen.
Het valt me op dat redelijke kritiek systematisch bestempeld word als haat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Erg jammer. De discussie wordt gedomineerd door enkele mensen die maar doorhameren op hun vooringenomen standpunt en er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.
Valt me verder op dat mensen die daadwerkelijk in Israël wonen en de moeite nemen om hier hun verhaal te doen over de dagelijkse werkelijkheid zo snel afgeserveerd worden door mensen die menen een beter inzicht te hebben dan degenen die daar wonen en werken.
Ook een antwoord op mijn post zie ik. Dit is dus het probleem. Ik geef een doel en vraag jou hoe daar te komen en dan serveer jij het af met een totaal niet realistische oplossing. Accepteer nou gewoon eens dat Israel dat niet zomaar opgeeft. Dat kun je leuk vinden of niet, dat doet er niet toe, zo is de situatie. Van daaruit moet je denken en niet in 1 keer van ow dat wil je niet? jammer dit is het enige wat ik kan bedenken om mijn doel te bereiken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom draai je het meteen weer om? De Palestijnen zijn verdreven en verdrukt, waarom moeten zij concessies doen. De beurt is per definitie aan Israël, en dan pas is het aan de Palestijnen om een handreiking te doen.
Je vergeet een stuk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:47 schreef C_N het volgende:
Paranoia
Trouw-verslaggever Wilfred van de Poll trok zich ook terug als opvarende, omdat hij de organisatie niet langer vertrouwde. Volgens hem was de organisatie volslagen paranoia, met name over eventuele lekken naar De Telegraaf. De Trouw-journalist spreekt van „kinderachtige verdachtmakingen” en een „sfeer van achterdocht” waardoor de journalisten van bood stapten.
Gesloten
Wereldomroep-radioverslaggever Eric Beauchemin stapte eveneens op: „Na een week in Griekenland heb ik alle vertrouwen verloren in de verantwoordelijke stichting Nederland-Gaza. Bij onze eerste ontmoeting op het eiland Corfu ging het eigenlijk al mis. Eén van de organisatoren was woest omdat een Nederlandse journalist informatie zou hebben gelekt naar De Telegraaf. Ik heb 25 jaar als journalist gewerkt, maar ik heb nog nooit zo’n gesloten organisatie gezien. Ik wilde een videoverslag maken van de verplichte tweedaagse training, om te laten zien hoe de activisten zich voorbereidden. Maar de organisatie verbood de toegang tot tal van onderdelen van deze training.”
'Boerenbedrog'
De Wereldomroep-radioverslaggever spreekt van „boerenbedrog”. Voorafgaande aan de trip bezocht hij verplichte bijeenkomsten in Nederland en werd hij ’gescreend’. „Toen de organisatoren me ’uitverkoren’, voelde ik me verplicht blij te zijn. Achteraf lijkt het allemaal boerenbedrog: er was helemaal geen select gezelschap, en ook geen Bekende Nederlanders. In plaats van 32 Nederlandse deelnemers heeft de organisatie er met moeite tien bijeen geschraapt.”
Ook freelancer Bud Wichers, ervaren crisisverslaggever, haakte af, waarmee ook zijn reportage voor EénVandaag in het water viel: „De feiten waren telkens in tegenspraak met wat ons was voorgespiegeld. De vertrouwensbreuk was op een gegeven moment onherstelbaar.”..
het is een lachertje .zoals verwacht
quote:Openluchtgevangenis
Zelf ben ik tweemaal in Gaza geweest. Ik heb met eigen ogen kunnen zien waarom mensen het een openluchtgevangenis noemen: niemand erin en niemand eruit. Zo was ik op een middag aan het strand met een Palestijnse kleermaker, wiens zaak failliet was gegaan door de blokkade.
De kleermaker vertelde me dat hij elke dag aan het strand te vinden was. Ik vroeg hem of dat misschien was omdat de zee voor hem een symbool was geworden van vrijheid. Hij lachte en wees naar de horizon. Daar lagen Israelische marineschepen.
Veel geluk
Het idealisme dat ik de afgelopen week zag bij de deelnemers aan de Gazavloot heeft me verrast. Ik vind het heel bijzonder dat er nog altijd Nederlanders zijn die desnoods hun leven willen geven voor de goede zaak. Of ze daarmee iets bereiken is een andere vraag. Maar nog veel verontrustender vind ik hun naïviteit.
Maandagmorgen had ik een laatste ontmoeting met de deelnemers. Ik zei tegen ze dat ze ik vond dat ze de organisatie niet moesten vertrouwen, na alles wat er was gebeurd. Maar ze waren onverzettelijk: het doel waarvoor ze gingen was veel te belangrijk. 'We gaan de blokkade doorbreken en de bevolking van Gaza helpen.' Ik wens ze een goede reis en veel geluk.
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Reiniertje het volgende:
[..]
Ook een antwoord op mijn post zie ik. Dit is dus het probleem. Ik geef een doel en vraag jou hoe daar te komen en dan serveer jij het af met een totaal niet realistische oplossing. Accepteer nou gewoon eens dat Israel dat niet zomaar opgeeft. Dat kun je leuk vinden of niet, dat doet er niet toe, zo is de situatie. Van daaruit moet je denken en niet in 1 keer van ow dat wil je niet? jammer dit is het enige wat ik kan bedenken om mijn doel te bereiken.
Maar goed laat ik me eens verplaatsen en meedenken vanuit Palestijnse kant. Ik zou zeggen laten we beginnen met een stop van aanvallen op Israel in welke vorm dan ook. Daartegen over steld Israel een bouwstop en meer economische voordelen(gaat tenslotte om de Palestijnse burger)
Laten we beide dat eens een jaar proberen vol te houden en dan kijken wat we verder kunnen bereiken in een volgend akkoord.
'if it walks like a dog..'quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het valt me op dat redelijke kritiek systematisch bestempeld word als haat.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vergeet een stuk.
[..]
Scheld je de critici nou uit voor honden? Dat is niet netjes.quote:
je keurt terror goed schaam jequote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?
Als je had opgelet wist je dat ik het (hele) stuk al eerder gepost had. Jij post een half stuk zonder link.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef C_N het volgende:
[..]
![]()
![]()
als je goed lees ..en dat is wat jij zeker doe . dan zie je het gehelen stukje boven in staan ,
en het stukje wat in mijn 2 de post weg is gelaten , daar hoef je ook niet trots op te zijn
Nee de Israëli's uitschelden voor oorlogsmisdadigers is aardig.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Scheld je de critici nou uit voor honden? Dat is niet netjes.
Als ze het oorlogsrecht schenden door burgers te bestoken met fosfor zijn het oorlogsmisdadigers.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nee de Israëli's uitschelden voor oorlogsmisdadigers is aardig.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zegt dat je je even gaat verplaatsen in de Palestijnen en komt dan als eerste met iets waarmee ze moeten ophouden? Dat is een rare opvatting van je in iemand verplaatsen. Ligt het niet meer voor de hand je te verplaatsen in het waarom van de raketten?
Nou dan doen we het andersom. lees eerst de concessie van Israel en dan wat de palestijnen ertegenover stellen, ook goed. Had niet over de volgorde nagedacht bij het typen maar ik begrijp je gedachten gang, alhoewel ik het wel mierenneuken vind. Je had ook kunnen zeggen dat het andersom moet en dan wat je er van vindt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, boehoe.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze het oorlogsrecht schenden door burgers te bestoken met fosfor zijn het oorlogsmisdadigers.
dat heb ik van jou geleerd zonder bron en de bron staat erquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je had opgelet wist je dat ik het (hele) stuk al eerder gepost had. Jij post een half stuk zonder link.
Ik vind rechtvaardigheid en genoegdoening tegenover een verdrukt en getergd volk geen gemierenneuk.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:08 schreef Reiniertje het volgende:
Nou dan doen we het andersom. lees eerst de concessie van Israel en dan wat de palestijnen ertegenover stellen, ook goed. Had niet over de volgorde nagedacht bij het typen maar ik begrijp je gedachten gang, alhoewel ik het wel mierenneuken vind. Je had ook kunnen zeggen dat het andersom moet en dan wat je er van vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |