abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98879469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:19 schreef Disana het volgende:
Dat er meer vers fruit en verse groenten zijn, hebben de Palestijnen aan zichzelf te danken:

[..]

http://www.nytimes.com/2011/06/29/world/middleeast/29gaza.html
weet je ze hebben kassen en landerijen . dat meer kon zijn als de hamas terror groep het niet gebruikten voor bommen neer te legen ja dan moest israel de boel even schoon maken om toezicht er over te hebben . niet leuk maar een result van terror acties ..
eh niet helemaal waar.
dat er niet genoeg volgens sommigen in de strook kom . kom mijn inziens niet alleen door de boze Israel . ik kan mij nog herinderen dat de boeren naast de strook werden dood geschoten en beschoten toen ze de groenten en fruit van het land gingen halen . en het eronishe is hier aan dit fruit en aardappelen koren is voor de gaza strook bestemd .
zo ze werden beschoten toen ze voor de palestijnen aan het werk waren

[ Bericht 5% gewijzigd door C_N op 30-06-2011 20:31:13 ]
pi_98879608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Rosetta Stone gebeuren
tov meoth
quote:
[..]

Moet ik even mijn geboortebewijs zien te vinden voor de correcte spelling, al zal dat denk ik weinig zeggen. Ze waren 'verduitst', inclusief Duitse voornamen, dus in hoeverre de spelling van de achternamen is aangepast, geen idee .. en om het makkelijk te maken heette mijn vader Neumeyer, een naam die dus bijna nooooiit voorkomt bij Duitse joden. Mijn moeder was een Meerfink, dat zou wat makkelijker moeten zijn.
pm het maar mischien kan ik wel wel helpen

[..]

* Slaakt een diepe zucht .. damn man, dat heimwee, hoe kan je nou zo'n heimwee hebben naar een plek die je nog niet eens kent
en als je de plek kent dan denk je er anders over . dan weet je dat de heimwee gerechtvaardigd was .
quote:
[..]

Tja, ik erger me hoofdzakelijk mateloos aan mensen die het Palestijnse volk zijn recht om boos en verontwaardigd te zijn willen ontzeggen met een heel scala van argumenten, van 'leeg land' over 'nooit een land geweest' tot 'het moet nou wel eens afgelopen zijn'. Ik zit dan ook op een politicus te wachten die zoiets zegt tegen het Palestijnse volk .. het had niet zo mogen gebeuren, maar het is gebeurd .. SORRY .. en hoe gaan we nu verder, samen.
Maar dat is voorlopig wel een illusie, het spookbeeld van 'de minderheid' en de lessen van Jabotinsky zitten er goed in
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 20:33:48 #128
137949 Disana
pi_98879823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:24 schreef C_N het volgende:

eh niet helemaal waar.
Ik betwijfel of je het artikel zo snel helemaal gelezen hebt, dus hoe weet je dat het niet waar is.

quote:
dat er niet genoeg volgens sommigen in de strook kom . kom mijn inziens niet alleen door de boze Israel .
Dat beweer ik in mijn post niet en dat beweert het artikel ook niet.

quote:
ik kan mij nog herinderen dat de boeren naast de strrok werden dood geschoten en beschoten toen ze de groenten en fruit van het land gingen halen . en het eronishe is hier aan dit fruit en aardappelen koren is voor de gaza strook bestemd .
zo ze werden beschoten toen ze voor de palestijnen aan het werk waren
Dat is vast erg boeiend allemaal, maar het is niet waarover het artikel gaat en niet waar het mij om gaat. Ik wil slechts aantonen dat de Palestijnen zelf er alles aan doen om aan vers groenten en fruit te komen en dat dat ze tot mijn genoegen heel aardig af gaat.
pi_98879847
JPost.comNational News

Photo by: Matt Stroshane/Bloomberg
Fruit exports to Gaza rise 25%
By RON FRIEDMAN
01/03/2011 02:39

Sales which reached NIS 100m. are equal to those to the Netherlands, France, Spain.

The Israel Fruit Growers Association reported on Sunday a 25 percent increase in sales of fruit to the Gaza Strip in 2010.

The sales to Gaza, which reached NIS 100 million, equal those to European countries such as the Netherlands, France and Spain.

RELATED:
Gov’t extends program to help exporters

According to the association’s chairman, Ilan Eshel, Israeli farmers transferred 50,000 tons of fruit into Gaza in 2010. The main produce sold to Gaza are bananas, apples, mangoes, dates and avocados.

Eshel said that the increased sales were the result of the relative calm that prevails in the region and the positive actions taken by Maj.-Gen. Eitan Dangot, the Coordinator of Government Activities in the Territories, and his staff, who show great understanding of the needs of both sides.

“Trade relations between Israeli farmers and Gaza merchants are excellent,” said Eshel. “Some of the merchants enter Israel regularly to assess the produce and close deals, and we also hold meetings with them at the Erez crossing.”

Eshel said that an additional increase of 20% was anticipated for 2011, as long as there were no unpleasant surprises on the security front.

“Increasing trade is in the interest of both sides. For the Israeli growers, it is a dual benefit, both in the income from sales and the stability it lends the local price market,” he said.

In a recent meeting between Israeli farmers representatives and Dangot, the parties discussed additional relaxations on the transfer of flowers and vegetables from the Gaza Strip to Israel and abroad, as well as the possibility of allowing 10,000 Palestinian workers from the West Bank into Israel due to the shortage in labor in the agricultural sector.

Zonder verder commentaar...
pi_98879910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:07 schreef Nibb-it het volgende:
Dat probleem moet zeker niet niet alleen bij Israël gezocht worden. Tot 2000, toen de tweede intifada begon, groeide de economie in Gaza harder als nu.
In dezelfde periode is het aantal settlements in de Westbank ook heel hard gegroeid. De intifada kwam niet uit de lucht vallen!

quote:
En verder heb je hier in Nederland ook arme mensen die weinig geld hebben voor vers fruit.
Ik heb het niet over mensen die hun beetje geld aan andere dingen moeten besteden, zoals bvb medicijnen, ik had het over mensen die helemaal geen inkomen hebben omdat hun werk door de blokkades onmogelijk wordt gemaakt
pleased to meet you
pi_98880194
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik betwijfel of je het artikel zo snel helemaal gelezen hebt, dus hoe weet je dat het niet waar is.
Ik zeg je in alle eerlijkheid je heb gelijk .ik dacht dat het weer als van ouds gezeur was ... :% mijn fout
quote:
[..]

Dat beweer ik in mijn post niet en dat beweert het artikel ook niet.

[..]

Dat is vast erg boeiend allemaal, maar het is niet waarover het artikel gaat en niet waar het mij om gaat. Ik wil slechts aantonen dat de Palestijnen zelf er alles aan doen om aan vers groenten en fruit te komen en dat dat ze tot mijn genoegen heel aardig af gaat.
ik ben trots op ze en dat meen ik . er is niets in mij dat ze dat niet mogen doen .
ik was afgelopen zaterdag in de noorth en op de terug weg naar huis ben ik door de westbank gereden .
als je idd de bloei van de landen de kassen ziet en de fruit stalletjes met groenten en fruit is dit een gaaf gezicht .
ik heb nog versen kersen en watermeloen gekocht .bij een van die stalletjes

[ Bericht 5% gewijzigd door C_N op 30-06-2011 20:55:35 ]
pi_98880469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:36 schreef moussie het volgende:

[..]

In dezelfde periode is het aantal settlements in de Westbank ook heel hard gegroeid. De intifada kwam niet uit de lucht vallen!

[..]

Ik heb het niet over mensen die hun beetje geld aan andere dingen moeten besteden, zoals bvb medicijnen, ik had het over mensen die helemaal geen inkomen hebben omdat hun werk door de blokkades onmogelijk wordt gemaakt
ook in israel hebben mensen geen werk .overal hebben mensen geen werk in de strook kom het door israel .een gedeelte wel ja maar ook weer met een reden .. is de strook open en hebben ze een eigen staat dan hebben er ook mensen geen werk ?nu kunnen ze israel de schuld ervan geven . om zo hun mistappen te verdoezelen
een hoop kom van de PA regering die niet echt veel doe voor werkgelegeheid . maar volgens de berichten bloeid het in de gebieden .
en werklozen die blijf je houden
pi_98880848
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:34 schreef BitchesBrew het volgende:
JPost.comNational News

Photo by: Matt Stroshane/Bloomberg
Fruit exports to Gaza rise 25%
By RON FRIEDMAN
01/03/2011 02:39

Sales which reached NIS 100m. are equal to those to the Netherlands, France, Spain.

The Israel Fruit Growers Association reported on Sunday a 25 percent increase in sales of fruit to the Gaza Strip in 2010.

The sales to Gaza, which reached NIS 100 million, equal those to European countries such as the Netherlands, France and Spain.

RELATED:
Gov’t extends program to help exporters

According to the association’s chairman, Ilan Eshel, Israeli farmers transferred 50,000 tons of fruit into Gaza in 2010. The main produce sold to Gaza are bananas, apples, mangoes, dates and avocados.

Eshel said that the increased sales were the result of the relative calm that prevails in the region and the positive actions taken by Maj.-Gen. Eitan Dangot, the Coordinator of Government Activities in the Territories, and his staff, who show great understanding of the needs of both sides.

“Trade relations between Israeli farmers and Gaza merchants are excellent,” said Eshel. “Some of the merchants enter Israel regularly to assess the produce and close deals, and we also hold meetings with them at the Erez crossing.”

Eshel said that an additional increase of 20% was anticipated for 2011, as long as there were no unpleasant surprises on the security front.

“Increasing trade is in the interest of both sides. For the Israeli growers, it is a dual benefit, both in the income from sales and the stability it lends the local price market,” he said.

In a recent meeting between Israeli farmers representatives and Dangot, the parties discussed additional relaxations on the transfer of flowers and vegetables from the Gaza Strip to Israel and abroad, as well as the possibility of allowing 10,000 Palestinian workers from the West Bank into Israel due to the shortage in labor in the agricultural sector.

Zonder verder commentaar...
Dat is op zich natuurlijk hartstikke positief, het gaat de goede kant op, en dat kan ik alleen maar toejuichen, niets beter voor de vrede dan onderlinge handel waarbij alle partijen verliezen als het mis gaat en er dus allen belang bij hebben om te zorgen dat dat niet gebeurt.
Maar laat je niet in de luren leggen door de vermeende grote hoeveelheid. 50.000 ton per jaar is zo ongeveer 90 gram per dag voor 1.5 miljoen mensen .. de middelmaat Granny Smith die ik net op de weegschaal heb gelegd weegt 170 gram.
pleased to meet you
pi_98881076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:50 schreef C_N het volgende:

[..]

ook in israel hebben mensen geen werk .overal hebben mensen geen werk in de strook kom het door israel .een gedeelte wel ja maar ook weer met een reden .. is de strook open en hebben ze een eigen staat dan hebben er ook mensen geen werk ?nu kunnen ze israel de schuld ervan geven . om zo hun mistappen te verdoezelen
een hoop kom van de PA regering die niet echt veel doe voor werkgelegeheid . maar volgens de berichten bloeid het in de gebieden .
en werklozen die blijf je houden
Dan is het dus eigenlijk in je eigen belang om te zorgen dat er zoveel mogelijk wel doorkomt, aan zaad, bouwmateriaal etc, en ook dat er exportgoederen zonder grote vertraging mogen vertrekken .. maw, wel in de gaten houden maar zonder de hele economie te verstoren, dan kunnen ze Israël de schuld niet meer geven ;)
pleased to meet you
pi_98881079
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is op zich natuurlijk hartstikke positief, het gaat de goede kant op, en dat kan ik alleen maar toejuichen, niets beter voor de vrede dan onderlinge handel waarbij alle partijen verliezen als het mis gaat en er dus allen belang bij hebben om te zorgen dat dat niet gebeurt.
Maar laat je niet in de luren leggen door de vermeende grote hoeveelheid. 50.000 ton per jaar is zo ongeveer 90 gram per dag voor 1.5 miljoen mensen .. de middelmaat Granny Smith die ik net op de weegschaal heb gelegd weegt 170 gram.
maar ook niet iedereen eet fruit .50,000 ton per jaar buiten de anderen handel wat binnen kom aan eeten en noem maar op,, er komen namelijk niet alleen appels binnen .
but the moral of the story they dont die on honger
pi_98881171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan is het dus eigenlijk in je eigen belang om te zorgen dat er zoveel mogelijk wel doorkomt, aan zaad, bouwmateriaal etc, en ook dat er exportgoederen zonder grote vertraging mogen vertrekken .. maw, wel in de gaten houden maar zonder de hele economie te verstoren, dan kunnen ze Israël de schuld niet meer geven ;)
blaim the hamas . ze konden een leuk plaatsje hebben . en de economie word ook in Israel verstoord door de hamas .wij betalen ook voor de zooi van hun .
pi_98881239
maar het was leuk ik ga mijn deense-doggen uitlaten en slapen . ;) ^O^
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:08:43 #138
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98881273
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:08 schreef C_N het volgende:
maar het was leuk ik ga mijn deense-doggen uitlaten en slapen . ;) ^O^
Houdoe en truste :)
pi_98881343
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:04 schreef C_N het volgende:

[..]

maar ook niet iedereen eet fruit .50,000 ton per jaar buiten de anderen handel wat binnen kom aan eeten en noem maar op,, er komen namelijk niet alleen appels binnen .
but the moral of the story they dont die on honger
Nee, ze gaan dood van verveling, en zoals ik al eerder zei, ledigheid is des duivels oorkussen .. zo'n 50% van de bevolking in Gaza is onder de 18 en heeft geen reet te doen en geen toekomstperspectief om naar toe te leven .. een kweekbakje van ontevredenheid en cq haat ..
pleased to meet you
pi_98881711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, ze gaan dood van verveling, en zoals ik al eerder zei, ledigheid is des duivels oorkussen .. zo'n 50% van de bevolking in Gaza is onder de 18 en heeft geen reet te doen en geen toekomstperspectief om naar toe te leven .. een kweekbakje van ontevredenheid en cq haat ..
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:10 schreef moussie het volgende:

[..]

maar nu kom het volgens jou door israel de boze boe man . maar denk je zelf dat de PA en de hamas daar ook niet verantwoordelijk voor is ?

buiten de intifada te supporten en de raketten legaal te verklaren ?

als de PA israel niet de schuld kon geven dan waren er rellen in de westbank en de strook tegen de regering . en ik vraag mij af waar het zo lang blijf any way .
maar u ga ik echt weg ;)
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 21:20:01 #141
137949 Disana
pi_98881754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:43 schreef C_N het volgende:

[..]

Ik zeg je in alle eerlijkheid je heb gelijk .ik dacht dat het weer als van ouds gezeur was ... :% mijn fout

[..]

ik ben trots op ze en dat meen ik . er is niets in mij dat ze dat niet mogen doen .
ik was afgelopen zaterdag in de noorth en op de terug weg naar huis ben ik door de westbank gereden .
als je idd de bloei van de landen de kassen ziet en de fruit stalletjes met groenten en fruit is dit een gaaf gezicht .
ik heb nog versen kersen en watermeloen gekocht .bij een van die stalletjes
Het lijkt mij ook prachtig om te zien. Ik was ook blij verrast te lezen dat ze hierin al aardig zelfvoorzienend aan het worden zijn; dan hebben mensen wat te doen en te eten.
pi_98882412
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook prachtig om te zien. Ik was ook blij verrast te lezen dat ze hierin al aardig zelfvoorzienend aan het worden zijn; dan hebben mensen wat te doen en te eten.
als ik palestijn was ,dan zou ik mij soms goed beledigt voelen als ik de palestijn sommigen posten kon lezen :P
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 21:36:24 #143
137949 Disana
pi_98882503
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:34 schreef C_N het volgende:

als ik palestijn was ,dan zou ik mij soms goed beledigt voelen als ik de palestijn sommigen posten kon lezen :P
Wat is er verkeerd aan een opmerking over werkloosheid en de bereikbaarheid van gezonde voeding?
pi_98882924
=edit=

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 01-07-2011 01:56:04 (niet doen) ]
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 21:46:08 #145
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98882949
Dus een paar users vinden de Palestijnen zie-lug en sluiten de ogen voor de waarheid of hebben domweg geen sjoegem waar ze het over hebben.
Zijn daar 78 threads voor nodig?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_98883095
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:46 schreef 3-voud het volgende:
Dus een paar users vinden de Palestijnen zie-lug en sluiten de ogen voor de waarheid of hebben domweg geen sjoegem waar ze het over hebben.
Zijn daar 78 threads voor nodig?
we starten pas ;)
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 21:49:06 #147
137949 Disana
pi_98883107
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 01-07-2011 01:56:40 ]
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 21:49:59 #148
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_98883157
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:48 schreef C_N het volgende:

[..]

we starten pas ;)
Het zijn herhalingen van zetten en uitgekauwde argumenten van die Palestijn sympathisanten. Kan eventueel ook via PM.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:22:32 #149
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98884842
quote:
Navy to deploy 'floating ORs'
As part of military preparations for Gaza flotilla, two missile boats will feature operating rooms

The IDF and Navy are on high alert ahead of the nearing Gaza flotilla. Fearing an attempt to stop the sail from reaching the Strip would result in casualties, the military has decided to convert mess halls on two missile boats into operating rooms, in order to treat casualties at sea.

Ynet learned Thursday that the decision stemmed from the lessons learned from the first flotilla and the military's desire to offer immediate medical attention for the injured – if there are any.

Military medevacs will also be at hand, in case the injured need to be airlifted to hospitals in Israel.

"This is the type of operating room we usually deploy in a state of emergency, like war," a senior military source told Ynet. "In light of the nature of the flotilla, we have decided it would be best to have this option available."

The operating rooms have been set up in the mess halls of two missile ships. They will feature a full medical staff, including surgeons and anesthesiologists, and will be fully equipped to perform surgery at sea.

"Surgical procedures at sea are very complex, mostly due to sailing conditions. We would prefer to airlift anyone injured to a hospital, naturally, but if we need to administer life-saving measures we won't hesitate to do so," he said.

As part of the military's preparations for the flotilla, the IDF Medical Corps will deploy medical teams both as sea and at the Ashdod Port, under the supervision of the Chief Naval Medical Officer.

"There are a lot of unknown factors here," the military source said, "which his why we've expanded the issue of control, so we would be able to get a better reading of the situation in real time."
bron
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:28:14 #150
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98885136
quote:
Gaza resident sentenced to 20 years for firing missiles at Israel
The Beersheba District Court sentenced Nahed Hamid, a 32-year-old Gaza Strip resident, to 20 years in prison for national security violations.

According to the charge sheet, between 2003-2007 Hamid was involved in firing Qassam rockets towards Sderot, firing missiles towards the Erez crossing and planting bombs at IDF sites.

bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')