abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98874597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:09 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, boehoe.

Hoe zat het ook alweer met Palestijnse qassams en grads?
nee dat mag allemaal ...is allemaal gerechtvaardigd.
en dat noem zig critici _O- ik noem dat O-) O-)
.
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:12:14 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98874610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:09 schreef C_N het volgende:

[..]

dat heb ik van jou geleerd zonder bron en de bron staat er
Palestina & Israël #78
Ik begon daar met een compleet artikel met link dat jij weigerde te lezen, leugenaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98874625
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind rechtvaardigheid en genoegdoening tegenover een verdrukt en getergd volk geen gemierenneuk.

Het lijkt me verder toch allang duidelijk wat ik ervan vind? Israël moet over de brug komen, niet met een paar miezerige economische concessies maar om te beginnen het stoppen van de kolonisatie.
en de hamas en de PA mag door moorden .
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:12:49 #104
pi_98874633
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:09 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, boehoe.

Hoe zat het ook alweer met Palestijnse qassams en grads?
Dat krijg je als je burgers terroriseert. Dat heeft Israël aan zichzelf te danken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:13:15 #105
pi_98874644
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:11 schreef C_N het volgende:

[..]

nee dat mag allemaal ...is allemaal gerechtvaardigd.
en dat noem zig critici _O- ik noem dat O-) O-)
.
Haat? You proved my point. ^O^
pi_98874724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik begon daar met een compleet artikel met link dat jij weigerde te lezen, leugenaar.
ik weet dat dit jou reactie op dit stukje is , ja dat is ook het eenigste wat je kan doen . en een leugenaar .jij noem mij een leugenaar ? :'(
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:16:36 #107
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98874759
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat krijg je als je burgers terroriseert. Dat heeft Israël aan zichzelf te danken.
Oja, vandaar. Israël is de grote boze wolf en de Palestijnen zijn Roodkapje.
pi_98874805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Haat? You proved my point. ^O^
een kinderhand is snel gevuld zie ik wel.
maar ik stop om te reageren .op jou post wand een normaal iets kan jij niet posten .
. je ben echt wierd
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:30:31 #109
176916 Karrs
2007-2017
pi_98875260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:25 schreef Reiniertje het volgende:

[..]

Ehm daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn zeker wel stromingen die dat denken maar het overgrote deel niet.
Dat snap ik, we hadden het ook over sommige Christenfundi's. Niet Christenen in het algemeen.. :)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_98875315
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:04 schreef C_N het volgende:

[..]

_O- _O-
als je goed lees ..en dat is wat jij zeker doe . dan zie je het gehelen stukje boven in staat ,
en het stukje wat in mijn 2 de post weg is gelaten , daar hoef je ook niet trots op te zijn
Dus je wil wel even benadrukken dat hij zo verstandig is om nu niet mee te varen omdat hij die organisatie maar vaag vindt, zo van 'zie je wel, hij wordt verstandig'? Maar het stukje waarin hij het heeft over zijn eigen ervaringen in Gaza, en zegt te begrijpen waarom het een open lucht gevangenis wordt genoemd, dat laat je weg.
Toch wel vreemd hé, dat er mensen zijn die het wel hebben gezien met eigen ogen, en met de mensen hebben gepraat, en toch zijn ze het niet met je eens .. dan blijft er natuurlijk weinig over van het argument dat 'je wel van mening verandert zodra je het allemaal zelf hebt gezien'.
pleased to meet you
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:33:32 #111
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98875395
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus je wil wel even benadrukken dat hij zo verstandig is om nu niet mee te varen omdat hij die organisatie maar vaag vindt, zo van 'zie je wel, hij wordt verstandig'? Maar het stukje waarin hij het heeft over zijn eigen ervaringen in Gaza, en zegt te begrijpen waarom het een open lucht gevangenis wordt genoemd, dat laat je weg.
Toch wel vreemd hé, dat er mensen zijn die het wel hebben gezien met eigen ogen, en met de mensen hebben gepraat, en toch zijn ze het niet met je eens .. dan blijft er natuurlijk weinig over van het argument dat 'je wel van mening verandert zodra je het allemaal zelf hebt gezien'.
Lekker makkelijk, hoef je zelf ook niet meer te gaan kijken. Toch?

En het is gelukkig ook niet zo dat er door andere users af en toe zinnen of alinea's 'vergeten' worden bij het plaatsen van een nieuwsbericht. :')
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 18:36:51 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_98875521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar wij kunnen hier achter onze computers toch niet beter bepalen hoe het daar toegaat dan de mensen die er daadwerkelijk wonen? Nee, en ook niet als je er 1 of 2 keer geweest bent. Ik denk dat je het pas weet als je dag in dag uit de realiteit van het leven daar ervaart.
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:42:14 #113
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_98875727
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zou ik niet willen zeggen, zionisten zijn meer nationalistische joden die een eigen staat willen en zichzelf willen regeren, zijn meestal seculier van aard en geloven in dat als allochtoon leven in andere landen door historie heen alleen maar vele slechte dingen van is gekomen. De fundamentalistische religieuze joden bevinden zich vooral onder de Orthodoxe klieken, geen van beiden titels: Zionist of orthodox betekent per slot van rekening extremist, radicaal oid. :)

Zionisten gebruiken religieuze invloeden omdat Israëls grondgebied onder het door God 'beloofde land' volgens de Torah, daarom zijn er ook vele gelovigen naar het Midden Oosten getrokken, maar onderling strijden de Zionisten en Orthodoxen ook veel voor aard van Israelisch bestuur, of het nu goddelijk of seculier moet zijn, op enkele momenten is dit zelfs zo hoog opgelopen dat er onderling ook terreur voorkwam.

Maar heel veel religieuze joden zijn ook tegen de staat Israël en Zionisme omdat zij van mening zijn dat Joodse staat en terugkeer er naar toe wel beloofd is, maar door de verwachte Messias zal uitgevoerd worden, niet door nationalistische ambities.

[..]

Natuurlijk zijn er joden die de holocaust gebruiken ter rechtvaardiging van een eigen staat, wat overigens een Zionistisch principe is, maar er zijn ook gewoon joden die vanuit religieus aard naar Israël zijn vertrokken, nieuwe start naar de horrors wat ze is aangedaan in Europa. Tegelijkertijd was het ook een argument van het Westen om Israël onvoorwaardelijk te steunen, wat er is gebeurd met de holocaust.

[..]

Dat proberen beide partijen ook, het punt is niet dat ze er zijn, het probleem is wat ten koste van wat gaat, daarover kunnen ze het maar niet eens worden.

[..]

Mee eens.
Imho heb je een aantal zaken door elkaar gehaald.

Zionisme is de beweging om weer terug te keren naar Zion (=Jeruzalem).
Er zijn twee vormen, religieus en seculier.

De religieuze variant bestaat al sinds de verdrijving uit het land, maar het ging door de eeuwen heen om individuen of kleine groepen. Een van de bekendere groepen bestond uit de leerlingen van een groot geleerde uit Vilnius (Rabbijn Elijahoe Kramer), die zich in de 18de eeuw in Safed en Jeruzalem gevestigd hebben. Vanaf de tweede helft van de 18de eeuw kwam een steeds grotere stroom reliegieuze Joden naar Israël toe, uit religieuze, niet uit nationalistische overtuiging.

Het seculiere Zionisme (dat de hele beweging ook haar naam heeft gegeven) stamt uit het einde van de 19de eeuw. Die periode wordt gekenmerkt door een opbloei van allerlei nationalistische bewegingen, waarvan dit er dus een was. Deze mensen trokken niet naar Israël uit religieuze overtuiging, maar uit puur nationalistische ideologie (vaak ook met een minachting voor religie, dat was namelijk oud en zij waren nieuw).

Vanaf het begin van het seculiere Zionisme zijn er vanuit de religieuze hoek voor- en tegenstanders geweest. De voorstanders zeiden dat nu de tijd was aangebroken dat G-d Zijn belofte zou vervullen om het volk weer naar Het Beloofde Land te brengen en dat de mensen hun steentje moesten bijdragen, de tegenstanders zeiden dat het niet aan mensen gegeven is om dat te doen, G-d zou dat met een wonder doen.

In de huidige maatschappij zien we hier tegenwoordig de volgende groepen:

• Seculiere a-zionisten/anti-zionisten: zeer kleine groepen die niets zien in de Joodse religie of nationaliteit. Zeer marginaal, kunnen soms een hoop herrie maken.
• Seculiere zionisten: het overgrote deel. Ze zijn niet religieus, soms wel traditioneel, vinden het belangrijk dat Israël bestaat als souvereine staat voor het Joodse volk.
• Religieuze zionisten: dit is het hele spectrum van zeer gematigd religieus tot ultra-orthodox, die een religieuze grond voor Joods nationalisme zien.
• Religieuze a-zionisten: bepaalde stromingen binnen het orthodoxe Jodendom die het niet uitmaakt wie hier de baas is. Zij vinden het belangrijk om in het Land Israël te wonen, niet de Staat Israël.
• Ultra-orthodoxe anti-zionisten: uiterst marginale groep (Neturei Karta) die vanuit een diepgeworteld geloof de vernietiging van de Staat Israël nastreeft, omdat het nooit zijn kan dat G-d een seculiere Joodse souvereine staat goedkeurt.

De zionisten, seculier en religieus, zijn onder te verdelen in de volgende groepen (zitten vaak in dezelfde partijen):
• Zionisten-klein-Israël ('links'): zijn bereid om verregaande concessies te doen voor vrede. Dit zijn voornamelijk de Arbeiderspartij en Kadima.
• Zionisten-groot-Israël ('rechts'): geven het liefst zo min mogelijk land op voor vrede, maar zijn bereid tot concessies (de een verder dan de ander), mits men eerst keiharde garanties krijgt van de Palestijnen. Dit is de Likud en aan de uiterste kant Yisrael Beiteinu van Lieberman.
• Extremisten: zeer marginaal maar maken een hoop herrie. De meesten hebben geen moeite met de aanwezige Arabieren, maar hierbinnen is een kleine groep die ze het liefste zien vertrekken, indien niet goedschiks dan kwaadschiks.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_98876278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:33 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, hoef je zelf ook niet meer te gaan kijken. Toch?
Voor ik ga kijk leer ik eerst voldoende Hebreeuws, dat heb ik namelijk nodig om de archieven in te duiken om mijn biologische ouders op te kunnen sporen. En als alles zo loopt als ik hoop kunnen mijn oude botten de laatste jaren van hun leven eindelijk eens genieten van de warmte .. die paar tropische dagen hier per jaar dat ik het eens een keertje niet koud heb zijn namelijk zwaar teleurstellend. Doe mij maar een bakoven, dan voel ik mij pas prettig.

quote:
En het is gelukkig ook niet zo dat er door andere users af en toe zinnen of alinea's 'vergeten' worden bij het plaatsen van een nieuwsbericht. :')
hehe, normaal gesproken zou ik er ook niet over vallen, maar in dit geval wou ik het wel even aanhalen. Het gaat me om de validiteit van het argument 'je moet het zelf zien, dan verander je wel van mening', iets dat je toch wel vaker leest in dit topic. Zo te zien zijn er dus mensen, verstandige mensen want ze haken af bij die vloot, die niet van mening zijn verandert.
Het valt in dezelfde categorie als C_N neerzetten als de 'ervaringsdeskundige'. Wat dat aangaat zijn er aardig wat ervaringsdeskundigen namelijk, een paar miljoen, dat sommigen daarvan een andere politiek stroming volgen doet niets af aan hun ervaring en deskundigheid, en die denken er dus heel anders over als C_N.
Dus kunnen we eens een keertje ophouden met argumenten ontkrachten met zulke drogredenen?
Het zou het topic zeker ten goede komen.
pleased to meet you
  donderdag 30 juni 2011 @ 19:22:28 #115
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98877253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:56 schreef moussie het volgende:
Het valt in dezelfde categorie als C_N neerzetten als de 'ervaringsdeskundige'. Wat dat aangaat zijn er aardig wat ervaringsdeskundigen namelijk, een paar miljoen, dat sommigen daarvan een andere politiek stroming volgen doet niets af aan hun ervaring en deskundigheid, en die denken er dus heel anders over als C_N.
Dus kunnen we eens een keertje ophouden met argumenten ontkrachten met zulke drogredenen?
Toch vind ik dat C_N een ervaringsdeskundige is, hij is een journalist die dagelijks 'bij het vuur' zit. C_N deelt wat hij ziet. Hij plaatst foto's en ooggetuigenverslagen.
Niet dat dat uitmaakt, in het verleden waren er ook users die zijn foto's en verslagen afdeden als 'nep' en 'in scène' gezet omdat het niet in hun straatje paste. Ik bedoel maar.

Er wordt veel te veel ongefundeerd geblaat ('Boehoe alle Palestijnen komen om van de honger het grote boze Israël laat niets binnen in Gaza'), denk toch alsjeblieft eens na voordat je zulke domme onzin post. De foto's van C_N (ja!) waarop colonnes vrachtwagens te zien zijn die dagelijks de grens over rijden spreken toch wel boekdelen? Nee in de ogen van sommigen hier ligt alles altijd alleen maar aan Israël en als er op die kortzichtigheid gewezen wordt door middel van ik noem maar wat, een onderbouwd antwoord, wordt er zeer beledigd (of helemaal niet :')) gereageerd.

We zijn toch grote mensen hier in dit topic? Wees dan ook zo volwassen om eigen fouten toe te geven.
Dát zou het topic pas ten goede komen.
pi_98877474
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor ik ga kijk leer ik eerst voldoende Hebreeuws,
he mousje je heb nu een cursus of zo ^O^ ?

quote:
dat heb ik namelijk nodig om de archieven in te duiken om mijn biologische ouders op te kunnen sporen.
mousje als je wil stuur de namen via pb of zo en ik kan je en dat weet ik zeker heel goed helpen met het vinden .
quote:
En als alles zo loopt als ik hoop kunnen mijn oude botten de laatste jaren van hun leven eindelijk eens genieten van de warmte .
nou ik kan je zeggen de warmten is niet meer om te genieten ... voor mij dan ;) ik wil regen .
quote:
. die paar tropische dagen hier per jaar dat ik het eens een keertje niet koud heb zijn namelijk zwaar teleurstellend. Doe mij maar een bakoven, dan voel ik mij pas prettig.
dan kan ik je de maand augustus aan bevelen om te komen
quote:
[..]

hehe, normaal gesproken zou ik er ook niet over vallen, maar in dit geval wou ik het wel even aanhalen. Het gaat me om de validiteit van het argument 'je moet het zelf zien, dan verander je wel van mening', iets dat je toch wel vaker leest in dit topic. Zo te zien zijn er dus mensen, verstandige mensen want ze haken af bij die vloot, die niet van mening zijn verandert.
ik een ervaring deskundigen .. ik woon hier zie hier hoor hier . lag vast hier voel de pijn voel de pijn van de anderen kant , maar wat er soms geschreven word slaat nergens op en dan ben ik ineens rechts . omdat ik mijn geborten land verdedigd. .
en ik iederen dag tussen de palestijnen en de Israelish in sta .
en dat dagelijks vast leg op fotos.en plaatjes zie hier op fok vanwaar de de echte achtergrond heel anders is dan er hier word geschreven ,ja daar kom ik voor op.
wand dat is niets anders dan een staat zwart te maken voor eigen gevoel te bevredigen .
wand op posten van de booten of iets anders wat de kant van de palestijnen aan gaat word niet op gereageerd . alleen maar dingen worden gezocht wat tegen Israel kan zijn ..
en is geen normalen discussie waard wand het leid nergens naar toe..
kijk naar ienand die de laatste topic alleen maar loop te gallen en een topic loop te verkrachten . :r
ik bedoel wat heb het voor zin . :N
voor de rest ik ben voor een palestijnse staat . onder een vredes verdrag .
zonder een verdrag kan er namelijk GEEN staat komen .
quote:
pi_98878141
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:22 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Toch vind ik dat C_N een ervaringsdeskundige is, hij is een journalist die dagelijks 'bij het vuur' zit. C_N deelt wat hij ziet. Hij plaatst foto's en ooggetuigenverslagen.
Niet dat dat uitmaakt, in het verleden waren er ook users die zijn foto's en verslagen afdeden als 'nep' en 'in scène' gezet omdat het niet in hun straatje paste. Ik bedoel maar.

Er wordt veel te veel ongefundeerd geblaat ('Boehoe alle Palestijnen komen om van de honger het grote boze Israël laat niets binnen in Gaza'), denk toch alsjeblieft eens na voordat je zulke domme onzin post. De foto's van C_N (ja!) waarop colonnes vrachtwagens te zien zijn die dagelijks de grens over rijden spreken toch wel boekdelen? Nee in de ogen van sommigen hier ligt alles altijd alleen maar aan Israël en als er op die kortzichtigheid gewezen wordt door middel van ik noem maar wat, een onderbouwd antwoord, wordt er zeer beledigd (of helemaal niet :')) gereageerd.

We zijn toch grote mensen hier in dit topic? Wees dan ook zo volwassen om eigen fouten toe te geven.
Dát zou het topic pas ten goede komen.
Hallo zeg, ik heb nooit beweerd dat de Palestijnen omkomen van de honger .. ja ooit eens, 10 jaar geleden of zo, op de Westbank, daar was het echt even erg, maar dat was net zo hard zo niet harder de schuld van Arafat.
Ik had het over eenzijdige voeding en onvoldoende centjes om het dieet aan te vullen met verse groenten en fruit, dat die uitgestalde hoeveelheden wat dat aangaat weinig zeggen, als je werkloos bent omdat er onvoldoende van het een en ander binnen komt en exportgoederen vaak zat tegen worden gehouden, dan heb je geen geld, dan kan je niets kopen. De economie daar ligt zowat geheel op z'n gat, de helft van de bevolking groeit op zonder enig toekomstperspectief, wat denk je hoe dat eruit ziet over een jaartje of 10-15 als er geen verandering in komt?
pleased to meet you
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 20:03:18 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_98878638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Hallo zeg, ik heb nooit beweerd dat de Palestijnen omkomen van de honger .. ja ooit eens, 10 jaar geleden of zo, op de Westbank, daar was het echt even erg, maar dat was net zo hard zo niet harder de schuld van Arafat.
Ik had het over eenzijdige voeding en onvoldoende centjes om het dieet aan te vullen met verse groenten en fruit, dat die uitgestalde hoeveelheden wat dat aangaat weinig zeggen, als je werkloos bent omdat er onvoldoende van het een en ander binnen komt en exportgoederen vaak zat tegen worden gehouden, dan heb je geen geld, dan kan je niets kopen. De economie daar ligt zowat geheel op z'n gat, de helft van de bevolking groeit op zonder enig toekomstperspectief, wat denk je hoe dat eruit ziet over een jaartje of 10-15 als er geen verandering in komt?
Heb je voorbeelden van exportgoederen die 'vaak zat' tegengehouden worden?
En je zorgen over niet genoeg vitamientjes zijn roerend, maar dat probleem is niet voorbehouden aan Palestina hoor, zelfs hier in Nederland komt voor dat mensen daar 'geen centjes' voor hebben.
pi_98878739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van exportgoederen die 'vaak zat' tegengehouden worden?
En je zorgen over niet genoeg vitamientjes zijn roerend, maar dat probleem is niet voorbehouden aan Palestina hoor, zelfs hier in Nederland komt voor dat mensen daar 'geen centjes' voor hebben.
Ik kan het je nog sterker vertellen ..
zelfs in Israel kom het voor ?
en er zijn ook miljonairs .. zelf bij de palestijnen echt :)
er word alleen maar over armen zieligen gesproken . die je idd over de hele wereld heb , laten we het eens over de velvarende palestijnen hebben .
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:07:25 #120
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98878765
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Ho, ik had het ook niet over jou :)

quote:
Dat probleem moet zeker niet niet alleen bij Israël gezocht worden. Tot 2000, toen de tweede intifada begon, groeide de economie in Gaza harder als nu.
En verder heb je hier in Nederland ook arme mensen die weinig geld hebben voor vers fruit.
pi_98878855
ik denk in het plaatsje schem /nablus..daar zijn meer mercedesen dan in tel-aviv :Y
en als je de transporters mee telt is het zeker het geval :{
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:16:59 #122
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98879135
Het blijft me toch nog steeds verbazen dat mensen nog elke dag kunnen rellen om wat er in hun boek staat.

Er zouden daar wat meer degelijke scholen moeten komen. Dan leert men eens wat van elkaar, in plaats van elkaar af te schieten. Zou niet verkeerd zijn als dat hier af en toe ook nog gebeurt.

Zonder inmening van buitenaf, en niet uit het westen, gaat dit nooit eindigen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:18:13 #123
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98879194
Verder mooie media-hetze weer altijd dit.
pi_98879229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 19:29 schreef C_N het volgende:

[..]

he mousje je heb nu een cursus of zo ^O^ ?
Rosetta Stone gebeuren

quote:
mousje als je wil stuur de namen via pb of zo en ik kan je en dat weet ik zeker heel goed helpen met het vinden .
Moet ik even mijn geboortebewijs zien te vinden voor de correcte spelling, al zal dat denk ik weinig zeggen. Ze waren 'verduitst', inclusief Duitse voornamen, dus in hoeverre de spelling van de achternamen is aangepast, geen idee .. en om het makkelijk te maken heette mijn vader Neumeyer, een naam die dus bijna nooooiit voorkomt bij Duitse joden. Mijn moeder was een Meerfink, dat zou wat makkelijker moeten zijn.

quote:
nou ik kan je zeggen de warmten is niet meer om te genieten ... voor mij dan ;) ik wil regen .

[..]

dan kan ik je de maand augustus aan bevelen om te komen
* Slaakt een diepe zucht .. damn man, dat heimwee, hoe kan je nou zo'n heimwee hebben naar een plek die je nog niet eens kent

quote:
ik een ervaring deskundigen .. ik woon hier zie hier hoor hier . lag vast hier voel de pijn voel de pijn van de anderen kant , maar wat er soms geschreven word slaat nergens op en dan ben ik ineens rechts . omdat ik mijn geborten land verdedigd. .
en ik iederen dag tussen de palestijnen en de Israelish in sta .
en dat dagelijks vast leg op fotos.en plaatjes zie hier op fok vanwaar de de echte achtergrond heel anders is dan er hier word geschreven ,ja daar kom ik voor op.
wand dat is niets anders dan een staat zwart te maken voor eigen gevoel te bevredigen .
wand op posten van de booten of iets anders wat de kant van de palestijnen aan gaat word niet op gereageerd . alleen maar dingen worden gezocht wat tegen Israel kan zijn ..
en is geen normalen discussie waard wand het leid nergens naar toe..
kijk naar ienand die de laatste topic alleen maar loop te gallen en een topic loop te verkrachten . :r
ik bedoel wat heb het voor zin . :N
voor de rest ik ben voor een palestijnse staat . onder een vredes verdrag .
zonder een verdrag kan er namelijk GEEN staat komen .
Tja, ik erger me hoofdzakelijk mateloos aan mensen die het Palestijnse volk zijn recht om boos en verontwaardigd te zijn willen ontzeggen met een heel scala van argumenten, van 'leeg land' over 'nooit een land geweest' tot 'het moet nou wel eens afgelopen zijn'. Ik zit dan ook op een politicus te wachten die zoiets zegt tegen het Palestijnse volk .. het had niet zo mogen gebeuren, maar het is gebeurd .. SORRY .. en hoe gaan we nu verder, samen.
Maar dat is voorlopig wel een illusie, het spookbeeld van 'de minderheid' en de lessen van Jabotinsky zitten er goed in
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 20:19:40 #125
137949 Disana
pi_98879253
Dat er meer vers fruit en verse groenten zijn, hebben de Palestijnen aan zichzelf te danken:

quote:
A Bountiful Harvest, Rooted in a Former Settlement’s Soil

GAZA — Hundreds of acres of watermelons, orange saplings and grapevines stretch in orderly rows out to the horizon. Irrigation hoses run along the sand, dripping quietly. Apple trees are starting to blossom nearby. Avocados and mangoes are on their way.

Gaza, cut off by Israel and Egypt for the past four years and heavily dependent on food aid, is expanding an enormous state-run farm aimed at gaining partial food independence. Most striking is that the project sits in the center of the coastal strip on the sites of the former Israeli settlements whose looted greenhouses and ruined fields became a symbol of all that had turned sour in the Israeli withdrawal six years ago.

Israel pulled out its 9,000 settlers and all of its soldiers from Gaza in 2005. The settlers’ high-tech greenhouses, which were bought for the Palestinians with $14 million in donations, were left unguarded and within days were stripped of computer equipment, irrigation pipes, water pumps and plastic sheeting.

Planting did resume, but after an attack on the border, Israel imposed security procedures on exiting trucks that left fresh produce baking in the sun, rendering it worthless. The greenhouse areas were abandoned and lay fallow, a symbol of hopelessness and hostility.

But in the past couple of years, as Gaza — ruled by the Islamist group Hamas — has struggled with its isolation and economic decline, the settlement areas have been reborn.

Renamed Al Muhararat — meaning the liberated lands — they make up 30 percent of the coastal strip’s land area. The farms on part of them, which are expanding every year, provide jobs for 500 people, as well as fruits and vegetables for large segments of Gaza’s 1.6 million inhabitants.

In food shops and market stalls across Gaza today, most of the onions, melons and grapes come from here. Last month alone, 100 tons of grapes and 23,000 tons of watermelons were produced. The greenhouses remain mostly stripped and unused, but the land under them is productive.

“We are making ourselves free of Israel economically and are on our way to food security,” Abdel Qader al-Astal, the director of the project, said in his office in what used to be the Israeli settlement of Gadid, renamed Al Yarmouk. In place of the usual spiced coffee served at meetings in the Arab world, slices of crisp apple and cucumber were passed around.

Out the window and across the field, Gadid’s former synagogue could be seen, a six-sided structure dear to the hearts of many former settlers. Today it is a mosque.

For the former Jewish settlers, who began coming here in the 1970s, the loss of their livelihoods and homes when the Israeli Army removed them remains a source of trauma. The way they mourn and remember their loss bears at times a striking resemblance to the way Palestinian refugees mourn theirs.

At a small museum at the entrance to Jerusalem named for the former settlement bloc, Gush Katif, that loss is on display: the keys to a former synagogue hanging on a wall, a cup of broken glass from its windows nearby and color photographs of smiling farmers in their greenhouses cultivating yellow peppers and geraniums.

Farming was the core of the settlers’ lives here. They provided 10 percent of Israel’s agricultural output and 65 percent of its organic greenhouse vegetables, exporting $25 million worth of produce annually. Many of those settlers remain in transitional housing inside Israel and in West Bank settlements. The failure of the Israeli government to resettle them properly has been yet one more argument offered in Israel against settler withdrawals for a Palestinian state.

A poem on the museum wall declares in part: “Katif is a wasteland now. A plot of splintered land, Attired in thorns and nettles, strewn with barren sand.”

That was the scene several years ago but is not now. The changes in the land come as no surprise to Shlomo Wasserteil, the founder and curator of the Gush Katif Museum and a former farmer here.

He knows about the shifts because he stays in touch with his former Palestinian workers. They have told him about the synagogue-turned-mosque, the rows of produce, the drip irrigation. The farmers themselves are considered by Hamas officials to be collaborators with Israelis so the farmers are not working on the government project here.

But some have farming jobs nearby and keep an eye on what is happening in the former Gadid. Next door, in what was the settlement of Gan Or, part of the fields has been renamed Mavi Marmara to honor the Turkish vessel that tried to break Israel’s naval blockade on Gaza 13 months ago and, after tussles onboard, ended with nine men dead at the hands of Israeli commandos.

Mr. Wasserteil has followed on-the-ground changes here, but presses for more details of his former home. In an echo of many Zionist accounts over the years, Mr. Wasserteil tells of what he and his fellow settlers found when they first arrived. “There was nothing but sand, not even a bird, like the Sahara. We produced the best tomatoes in the world. We revolutionized cultivation in sand and taught our neighbors in Jordan how to do it.”

He expressed surprising equanimity about the new developments. Asked how he felt about Hamas’s cultivations on his former fields, he said, “It depends what they do with what they produce. If it is to feed terrorists who then attack us, no thanks. But if it is to feed the people who live there and they can learn to be good neighbors, that’s good.”

Told of the newly revived farmlands, he was delighted.

“It saddened me that something I thought was a really good contribution had gone sour,” he said. “I thought if people were vested in the economics of their activities and there was interdependence between Israelis and Palestinians, the risk of violence would be greatly reduced. The area would flourish. But the problem with the Middle East is that it is not always rational.”
http://www.nytimes.com/2011/06/29/world/middleeast/29gaza.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')