quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:50 schreef Freddeh het volgende:
Zit nu dus te zoeken naar zadels... Kreeg van CyclingGirl de tip om eens naar ISM te kijken, maar die vind ik wel erg duur, ik heb helaas geen ¤150 los liggen om even een zadeltje te kopen. Ik kom uit op de volgende opties:
- Selle Italia C2 Gel Flow (136x276mm)
- Selle Italia XO Flow (146x270mm)
- Ritchey Pro Biomax (131x272mm)
- BBB Razer Anatomic (130x270mm, tevens als wide verkrijgbaar: 140x270mm)
M'n zitbotjes zitten 120mm uit elkaar, dus eigenlijk vallen dan de BBB Razer Anatomic wide, en de Selle Italia XO Flow al af omdat die de trapbewegingen in de weg gaan zitten en je dus op je reet schuurplekken krijgt dan.
Dus de C2, Ritchey, of de BBB.
Meningen? (Oh, en ik voel de BBB bij voorbaat al afvallen op merknaam)
rommelquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:13 schreef JohnDDD het volgende:
Kwam net dit tegen:
http://www.fietsdealz.nl/racefiets.html
ben geen zadelexpert, allang blij dat ik nooit echt problemen heb en mijn huidige zadel mij prima bevalt. Ism zadel ken ik alleen als zadel op een tijdritfiets, mijn vriendin heeft zo'n geval. Die zadels zijn best lelijk trouwens.quote:
Ik heb een XO Flow geloof ikquote:
Mickey Mouse fietsquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:13 schreef JohnDDD het volgende:
Kwam net dit tegen:
http://www.fietsdealz.nl/racefiets.html
Weet ik veel wat voor fiets jij hebtquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:13 schreef kikoooooo het volgende:
Kutzooi, heb de verkeerde binnenbanden besteld
Continental butyl binnenband 700 x 18 - 25 c sclaverandventiel 60mm
Maar deze zijn te groot.
Wat moet ik dan hebben? 700 x 18 - 23 c ofzo?
Op mijn buitenband staat 700x23c en 23-622 is dat dan de bandenmaat?quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet ik veel wat voor fiets jij hebt
Dit vind ik echt zo'n gelul hé? Ik bepaal tedoeme zelf wel hoe lang mijn sokken zijn. En ja, die zijn wit.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, dan is het goed. Want je moet ze wel tot net onder het dikke deel van je kuitspier kunnen aantrekken:
3. The Socks must extend no less than 2cm below the main bulge of your calf muscle, and shall never extend further than 1cm past the primary calf muscle bulge. All socks shall be white in colour with prominent logo placement.
Das een gewoon standaard racebandje toch, en biba's voor 25mm zijn dan iets te groot.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef kikoooooo het volgende:
Op mijn buitenband staat 700x23c en 23-622 is dat dan de bandenmaat?
Sorry ik begrijp er geen snars van.
Wat zegt die 25mm dan? Diameter van het bandje?quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Das een gewoon standaard racebandje toch, en biba's voor 25mm zijn dan iets te groot.
Ik rij met enkelsokkenquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo'n gelul hé? Ik bepaal tedoeme zelf wel hoe lang mijn sokken zijn. En ja, die zijn wit.
quote:Sciter
Leeftijd: 17
BMI: 21 (188 cm, 73kg)
Regio: Mid-Friesland
Fiets: Look KG 156
Licentie: Nee
Doelen voor dit seizoen: Een rit doen van meer dan 100km
Fuck me. Het past wel gewoonquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:30 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat zegt die 25mm dan? Diameter van het bandje?
Ik heb tijdens het erin proppen gewoon een stuk over![]()
http://www.rose.nl/artike(...)ntiel-60mm/aid:49151
Die heb ik besteld. Iemand enig idee welke ik wel zou moeten hebben?
Ik heb je er bij gezet, volgende topic sta je er tussen. Kom je ook naar de meet trouwens? Heb je meteen je doel gehaaldquote:
Ga maar liggen.quote:
Op de huidige 2 data kan ik niet, dan ben ik op vakantiequote:Op donderdag 23 juni 2011 21:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb je er bij gezet, volgende topic sta je er tussen. Kom je ook naar de meet trouwens? Heb je meteen je doel gehaald
Wat voor onderdelen heb je het dan over?quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:29 schreef Freddeh het volgende:
Eigenlijk is dat nog best een sexy fiets. Met wat leuke onderdelen heb je daar zo nog een hele mooie fiets van hoor!
Mijn fantasie slaat al weer op hol. Moet nu maar naar bed, anders eindig ik morgenochtend met een zelfde frame, gekocht op Ebay
Misschien moet je er nog ff aan wennenquote:Op donderdag 23 juni 2011 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, schoentjes zaten in het begin goed, aan het einde deden ze toch wel een beetje pijn. Normaal of niet?
Eigenlijk moet je daar zo'n 9-speed Ultegra groep op zetten. Of gewoon een moderne 10-speed.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:41 schreef sciter het volgende:
[..]
Wat voor onderdelen heb je het dan over?
Neuhh, doe ik nietquote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:32 schreef marcodej het volgende:
Pics van het zusje van een van de jongens?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Misschien moet je er nog ff aan wennen
Mensen, ik heb een dilemma en jullie moeten me helpen. Ik heb me voor zaterdag 2 juli voor 2 koersen ingeschreven, die tegelijk zijn.
De ene is in Borger en daar start ongeveer iedereen van m'n club, en gaan we bij de moeder en het zusje van een van de jongens eten/drinkenEn daarna aan de pils omdat er een dorpsfeest is.
Het betreft trouwens een criterium.
De andere koers is een omloop in Workum. Daar starten twee meisjes van m'n club, waarvan eentje mijn op-een-na-favorietste wielrenster is, en de ander m'n ex. Tevens gaan er in Workum, als ik start, minimaal 4 leuke jongedames (waarvan er eentje welis, en waar ik het ook wel eens gezellig mee heb gehad) mij aanmoedigen en ga ik daarna met ze op stap daar om vervolgens naar m'n ouders te fietsen (die ook komen kijken omdat het vrij dichtbij is).
Dusss, wat moet ik nu doen?
Yankee, start jij ook ergens? En nee, ik post geen foto's, vraag maar aan Okkie, die heeft me wel op facebook. En verder zeg ik eigenlijk al teveel, je wil niet weten hoeveel lurkers er op deze wereld zijn
Nieuwe (zwarte) 105 groep, stuurpenadapter en dan een stuurpen, stuur en zadelpen uit de Classic lijn van Ritchey, nieuw zadeltje, setje Fulcrums eronder, Look pedaaltjes.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:41 schreef sciter het volgende:
[..]
Wat voor onderdelen heb je het dan over?
Daarvoor is het handig als je een 2e persoon bij de hand hebt. Ga op je handen zitten, dan kun je precies voelen waar ze zitten. Zorg dat je dan je vingers precies zo ver uit elkaar hebt als je zitbotjes uit elkaar zitten en sta op van je stoel. Handen op dezelfde plek houden, dan kan die 2e persoon de afstand daar tussenin afmeten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:31 schreef scoloo het volgende:
@ freddeh : En die selle SMP zadels dan? Ik ben ook naar een zadel aan het kijken en bij die SMP heb ik ook wel een goed gevoel. Enne hoe heb jij je zitbotjes gemeten?
Vittoria Rubino Pro.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:46 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe weet je eigenlijk wanneer je je buba moet vervangen? Is dat het moment als er kleine scheurtjes in komen of wanneer je het canvas er door ziet komen of....?
En met welke bandjes rijden jullie? Ik rijd op dit moment met Schwalbe Lugano's. Lekker goedkoop en tot op heden slechts een keer een lekke band (Deze set circa 2200 km).
Ik zit zelf te denken om ze te vervangen door Continental GP4000, vooral omdat je hier iedereen over hoort. Maar zijn deze werkelijk zo fijn?
want?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Verwar de GP4000 niet met de GP4000S.
Hij is er nergens stellig over dat hij achter die zusjes aan zit overigensquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:10 schreef Gripper het volgende:
Tommeke, ik zou bij twijfel gaan voor de ronde waar de meeste vrouwen komen, niet al je geld op 1 paard inzetten (ik wil hier niet mee insinueren dat het zusje van een van de jongens een paard is.) Daarbij: haar moeder is er ook bij, en dan gaat er dus gegarandeerd niks spannends gebeuren.
Dan die andere koers, je hebt het al over minstens 6 of 7 vrouwen. En wie weet zit er altijd nog een wip met je ex in als niks anders lukt?
23 mm is de breedte. je kan in de meeste racers ook 25 mm gebruiken, breder dan dat past niet tussen de remmen, in het algemeen. gewoon 700x23 bestellen, komt het goed.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Op mijn buitenband staat 700x23c en 23-622 is dat dan de bandenmaat?
Sorry ik begrijp er geen snars van.
Als je wacht tot het canvas, ben je veeeeels te laat! Zodra een band plat aflsijt, dus dat hij niet meer goed rond is, wordt de weerstand hoger. Dat is vaak een geod moment om te vervangen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:46 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe weet je eigenlijk wanneer je je buba moet vervangen? Is dat het moment als er kleine scheurtjes in komen of wanneer je het canvas er door ziet komen of....?
..
Ik zit zelf te denken om ze te vervangen door Continental GP4000, vooral omdat je hier iedereen over hoort. Maar zijn deze werkelijk zo fijn?
de gp4000s is nog beterquote:
Oeh, maar goed is goed natuurlijk. En die 4000-variant is in blauw leverbaarquote:
Zie het commentaar van CF de GP4000S is eigenlijk iets meer een raceband met een zachter compound dan de GP4000. Hierdoor zou deze band in theorie dus ook sneller moeten slijten.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:33 schreef Blik het volgende:
[..]
de gp4000s is nog beter
Ik ben er in ieder geval erg tevreden over, niks van slijtage te zien na ruim 2000 km.
Ziet er allemaal inderdaad wel leuk uit, maar dat kan ik nooit betalenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 06:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nieuwe (zwarte) 105 groep, stuurpenadapter en dan een stuurpen, stuur en zadelpen uit de Classic lijn van Ritchey, nieuw zadeltje, setje Fulcrums eronder, Look pedaaltjes.
Jawel joh... Wie zegt dat je dat allemaal in 1x moet kopen? Zou eerst voor die Look pedaaltjes gaan, en daarna in ieder geval voor een fatsoenlijk stuurtje (ja, ik ben anti classic bend). Je kan in principe heel geleidelijk aan je onderdelen vervangen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:41 schreef sciter het volgende:
[..]
Ziet er allemaal inderdaad wel leuk uit, maar dat kan ik nooit betalen
Speel jij ook Bad Company 2?quote:
Die omloop in Workum is vrouwen met sportklasse samen toch? Kortom daar loop ik het risico door mijn vriendin eraf gereden te wordenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De ene is in Borger.........
De andere koers is een omloop in Workum.....
Dusss, wat moet ik nu doen?
Yankee, start jij ook ergens?
Je zit altijd achter zusjes aan dus dat hoeft niet apart vermeld te worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hij is er nergens stellig over dat hij achter die zusjes aan zit overigens
Ik heb die moeder nog niet gezien, dus ben dáár niet helemaal zeker van.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:29 schreef Pritt het volgende:
[..]
Je zit altijd achter zusjes aan dus dat hoeft niet apart vermeld te worden.
criteriums zijn voor zover ik weet vaak korte rondjes door een plaats(je) = rondje om de kerk zeg maar, met dus veel bochten en veel remmen en weer aanzetten. Mijn bochten zijn nogal slecht (understatement) dus ik verlies dan nogal veel in iedere bocht.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:28 schreef Freddeh het volgende:
@Yankee en Tommeke:
Domme vraag, ik ben een noob en dat weet ik... Wat is het verschil tussen een omloop en een criterium?
Mijn post afdoen als een hoop geblaatquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jawel joh... Wie zegt dat je dat allemaal in 1x moet kopen? Zou eerst voor die Look pedaaltjes gaan, en daarna in ieder geval voor een fatsoenlijk stuurtje (ja, ik ben anti classic bend). Je kan in principe heel geleidelijk aan je onderdelen vervangen.
[..]
Speel jij ook Bad Company 2?
Zoon heeft relatie met veel oudere vrouwquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb die moeder nog niet gezien, dus ben dáár niet helemaal zeker van.
- klopte nietquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:48 schreef ursel het volgende:
Ik weet niet of het nog steeds goedkope prijzen zijn, maar op daanauctions is een faillisement veiling gaande van een fietswinkel .
Let wel op dat er 30% bij komt (BTW + veiling kosten)
http://www.daanauctions.com/Project.aspx?projectId=5953
Zag je BF2 stats, vroeg het me ff af. Ik namelijk welquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:41 schreef ursel het volgende:
[..]
Mijn post afdoen als een hoop geblaat![]()
Maar nee, hoezo?
Zoon heeft het beter voor elkaar dan vaderquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zoon heeft relatie met veel oudere vrouw
Het lijkt hier wel een vrouwen forumquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:46 schreef JohnDDD het volgende:
Wat ik irritant vind, om even op de TT terug te komen, is dat ik inmiddels op m'n laagste gewicht ooit ben, 66 kilo, (1.80), het figuur heb van een anorexiapatientje maar nog wel vet op mijn buik en billen, volgens mij gaat het er nooit meer af....
Er lopen hier inderdaad een paar mannen met borsten rond ja. Verder nog vragen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:54 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het lijkt hier wel een vrouwen forum
Ja ik rijd m ook. Hopelijk blijft het droog.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:46 schreef hetsjhokleek het volgende:
Nog meer mensen die morgen Limburgs mooiste rijden? Zelf doe ik 160km. Heb er zin in, worden de eerste serieuze klimkilometers.
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zag je BF2 stats, vroeg het me ff af. Ik namelijk wel
[..]
Zoon heeft het beter voor elkaar dan vader
Klopt wel, mja, 35% misschien dan ofzoquote:
Of je nou bij 3000 of bij 4000 km je bandje moet vervangen, zoveel maakt dat nit uit.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zie het commentaar van CF de GP4000S is eigenlijk iets meer een raceband met een zachter compound dan de GP4000. Hierdoor zou deze band in theorie dus ook sneller moeten slijten.
Ik heb echter in de wandelgangen gehoord dat de zwarte GP4000 banden eik gelijk zijn a/d GP4000S, maar bewijs heb ik hier niet voor
Vind zelf het R-serie frame wel heel vet, maar wat prijzig. Z4 of Z5 vind ik wel aardig verder, maar niet heel bijzonder.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Of je nou bij 3000 of bij 4000 km je bandje moet vervangen, zoveel maakt dat nit uit.
Gemiddelde snelheid boven de 30 km/u is toch waar het om draait?![]()
ps: had jij nou een Felt, of Superher0? Zo ja, hoe bevalt die? Ben in de markt voor een Felt
Ja wat jij zei klopte wel maar die winkel die ik noemde klopte nietquote:
Zegt me nog steeds niks over de kwaliteit van het framequote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vind zelf het R-serie frame wel heel vet, maar wat prijzig. Z4 of Z5 vind ik wel aardig verder, maar niet heel bijzonder.
Oh, handige tip!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:05 schreef eentwee het volgende:
@Freddeh:
Ik zou eens een zadel van Specialized kopen. En wel hier voor een fractie van de prijs die je in Nederland betaalt. Veel mensen kunnen goed overweg met de BG van Specialized. Mocht het zadel niet bevallen kun je 'm makkelijk doorverkopen zonder financieel leeg te lopenAlleen geen Toupe nemen want die is niet sterk genoeg. Gewone Phenom of Alias (=meer padding) zou best iets voor jou kunnen zijn. Weet niet hoe ik jouw zitbotjesmeting moet interpreteren maar normaal gesproken komen grotere mannen al snel bij 143mm breedte uit (moi incluis).
Dat klopt helemaal.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Of je nou bij 3000 of bij 4000 km je bandje moet vervangen, zoveel maakt dat nit uit.
Gemiddelde snelheid boven de 30 km/u is toch waar het om draait?![]()
ps: had jij nou een Felt, of Superher0? Zo ja, hoe bevalt die? Ben in de markt voor een Felt
Ja is een betrouwbare winkelquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, handige tip!
Ik was pas al bij de fietsenmaker, en daar was de toupe 120 ¤ o.i.d. Dit scheelt flink, en een 2010 model is voor mij goed genoeg![]()
Heb jij ervaring met die winkel, goeie snelle afhandeling, versturing, etc?
Ik ben nu aan het bestellen! Moet jij er een phenom bij?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja is een betrouwbare winkelIk zou zelf eigenlijk ook wel zo'n Phenom willen voor op mn crosser..misschien een grotere bestelling doen (verzendkosten zijn 10pond)? Er is binnenkort toch een meet
De gewone phenom 2010, van 24,99 P , of de pehnom SL van 39,99 ?quote:
De gewone van 24.99 (de SL is ook niet in 143mm trouwens).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
De gewone phenom 2010, van 24,99 P , of de pehnom SL van 39,99 ?
Ik heb gewoon die plank die er standaard op zat, fietst primaquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:08 schreef Pritt het volgende:
Jullie hebben wel tere billetjes allemaal dat je er zo lang over kunt praten.
Ik heb gewoon een zadel erop en thats it.
In die veiling niet wat leuks?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:13 schreef Blik het volgende:
Blikchick heeft ook geen geduld, ze heeft het in d'r hoofd gehaald dat ze een nieuwe fiets wilt en nu wil ze die meteen komend weekend bestellen
Wat vinden jullie:
Optie1: Seizoen afmaken op huidige fiets en in de winter een nieuwe fiets bestellen, ofwel nieuw model of overjarig model met korting
Optie 2: Fiets nu bestellen zodat we na de vakantie een nieuwe fiets hebben.
Jij leest dit topic verder niet zeker?quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:48 schreef ursel het volgende:
Ik weet niet of het nog steeds goedkope prijzen zijn, maar op daanauctions is een faillisement veiling gaande van een fietswinkel .
Let wel op dat er 30% bij komt (BTW + veiling kosten)
http://www.daanauctions.com/Project.aspx?projectId=5953
Ze is 2 weken geleden aangereden en de achterderailleur is licht gebogen. Maar alles schakelt nog wel prima. Alleen zei de fietsenmaker dat er wel het één en ander aan vervanging toe was (eigenlijk heel de groep zo'n beetjequote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zou in de winter een 2011 scoren met korting, ik had zat moeite om d'r wiel te houden met het huidige model, dus zo dringend lijkt het me niet. Maar dat is misschien geen argument
Overheen gelezen, ga eens even kijkenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:42 schreef ursel het volgende:
[..]
Jij leest dit topic verder niet zeker?
[..]
Nee, want toen ze het tijdens de giro classico op een gegeven moment op dr heupen kreeg kon ik 'r ook al met moeite bijhouden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zou in de winter een 2011 scoren met korting, ik had zat moeite om d'r wiel te houden met het huidige model, dus zo dringend lijkt het me niet. Maar dat is misschien geen argument
Optie 1 want als ze optie 2 doet dan zit het misschien net niet lekker of goed tijdens de vakantie en dan zit je ermee.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:13 schreef Blik het volgende:
Blikchick heeft ook geen geduld, ze heeft het in d'r hoofd gehaald dat ze een nieuwe fiets wilt en nu wil ze die meteen komend weekend bestellen
Wat vinden jullie:
Optie1: Seizoen afmaken op huidige fiets en in de winter een nieuwe fiets bestellen, ofwel nieuw model of overjarig model met korting
We gaan wel naar een FM toe en doen meteen fietsmeting e.d. Willen wel meteen de goede maat. Dus zouden dan de fiets vlak voordat we op vakantie gaan bestellen, en dan zou die bij terugkomst klaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:58 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Optie 1 want als ze optie 2 doet dan zit het misschien net niet lekker of goed tijdens de vakantie en dan zit je ermee.
Cannondale!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:37 schreef Freddeh het volgende:
Kan er niets aan doen, maar begin een beetje verliefd te worden op deze jongedame geloof ik
Nee man, 'zo goed als nieuw' my ass, oud model.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:37 schreef Freddeh het volgende:
Kan er niets aan doen, maar begin een beetje verliefd te worden op deze jongedame geloof ik
Ze is minderjarig, zodoende jongedame. Dat het een oud model is ruikt iedereen, daarom is ie ook geen 1400 euro.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:13 schreef Pritt het volgende:
[..]
Nee man, 'zo goed als nieuw' my ass, oud model.
Hij is geen 1400 euro omdat ie magertjes is afgemonteerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ze is minderjarig, zodoende jongedame. Dat het een oud model is ruikt iedereen, daarom is ie ook geen 1400 euro.
9spd Ultegra, dus verouderd gaat ie nu huilen tegen je.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:20 schreef scoloo het volgende:
Waar is die mee afgemonteerd dan? Je had het er laatst toch ook een keer over?
Feit blijft gewoon bij 2e hands fietsen dat goedkoop vaak duurkoop is. Naven die al schade hebben opgelopen, tandwielen die afgesleten zijn, oude cassettes, noem het maar op. Vervolgens moet je dat gaan vervangen en ben je bij dezelfde prijs als een nieuwe fiets. Maar goed, het is duidelijk dat je je meteen aangevallen voelt als iemand een andere mening heeft dan jouw mening dus ik houd wel mijn mond.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:21 schreef Freddeh het volgende:
[..]
9spd Ultegra, dus verouderd gaat ie nu huilen tegen je.
Het frame is ook absoluut mooi.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:31 schreef Freddeh het volgende:
Nee hoor, gewoon even een verkeerd momentje. Ligt momenteel even aan mij.
Maar, als dit frame nog nieuw en met huidige Ultegra afgemonteerd te koop was, zou ik dat zo doen.
Ligt een beetje aan het budget en de maat van de fiets. Is het < 2000 dan denk ik dat het allemaal niet zo heel veel verschil zal uitmaken. Is het budget iets van >2800, en is het b.v. een 52cm frame dan denk ik dat je NU heel aardig kan scoren voor een model 2010. Die FM's doen bij een kleine cosmetische aanpassing de duurdere frames over het algemeen pas een jaar later in de aanbieding en niet aan het eind van het seizoen. Omdat een paar duurdere merken nu duidelijk achter lopen met de uitlevering zul je daar op 2010 frames geen aanzienlijke korting op krijgen. Maar er zijn merken waarbij dat wel het geval is, zeker die waar de modellen voor 2011 dratisch gewijzigd zijn. Die FM's willen maar wat graag van hun 2010 voorraad af en dan is de kans om een heel goed frame voor 50% van de oorspronkelijke catalogus prijs te scoren erg hoog.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:13 schreef Blik het volgende:
Wat vinden jullie:
Bedankt, het budget is wel duidelijk onder de 2000 euro. Maar voordat er korting wordt gegeven op overjarige modellen moet het seizoen eigenlijk al ruim bezig zijn dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het budget en de maat van de fiets. Is het < 2000 dan denk ik dat het allemaal niet zo heel veel verschil zal uitmaken. Is het budget iets van >2800, en is het b.v. een 52cm frame dan denk ik dat je NU heel aardig kan scoren voor een model 2010. Die FM's doen bij een kleine cosmetische aanpassing de duurdere frames over het algemeen pas een jaar later in de aanbieding en niet aan het eind van het seizoen. Omdat een paar duurdere merken nu duidelijk achter lopen met de uitlevering zul je daar op 2010 frames geen aanzienlijke korting op krijgen. Maar er zijn merken waarbij dat wel het geval is, zeker die waar de modellen voor 2011 dratisch gewijzigd zijn. Die FM's willen maar wat graag van hun 2010 voorraad af en dan is de kans om een heel goed frame voor 50% van de oorspronkelijke catalogus prijs te scoren erg hoog.
Ik zelf zou nu voor een 2010 model gaan met de hoogste korting.
Ik dacht eigenlijk dat jij nu into Bianchi was?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:36 schreef Freddeh het volgende:
CAAD8 en CAAD10 zijn nog wel bijna hetzelfde frame als die CAAD5 overigens. Als ik die ergens zou kunnen vinden in die kleur blauw ben ik sowieso al enorm blij, mits die volgend jaar langs komt waaien rond de 'vakantie-geld-tijd'.
Die Isaac vind ik niet zo, maar die Storck vind ik wel heel fijn eruit zien.
Ik heb iets met Cannondale, ik weet niet waarom precies. Ik heb heel kort een ouder frame van ze gehad, die bleek helaas niet 700C compatibel en was dus niet wat ik zocht.
Bianchi is ook wel heel mooi inderdaad, maar financieel niet echt haalbaar, en tweedehands wat zeldzamer dan Cannondale, mijn andere favoriet. Klopt wel dat de CAAD10 verder ontwikkeld is, daar is geen discussie over mogelijk, maar de vorm van het frame is wel door de jaren heen nagenoeg gelijk gebleven en daardoor is de oorspronkelijke CAAD er ook nog wel in terug te zien.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat jij nu into Bianchi was?Caad10 is wel een paar ontwikkelingsstappen (en bijna 10 jaar) verder hoor. Wat niet wegneemt dat die oudere types goed zijn. Alleen niet echt comfortabel, ook de geometrie niet. Ik heb ook een 4 als reserve/slechtweer/avondrittenfiets (een blauwe
). Tweedehands zijn ze wel vrij duur, overprijsd eigenlijk, zelfs de fietsen van 10 jaar oud. Die van mij was echt een mazzeltje, ik heb m al drie jaar en zou er nog zeker 50% winst op maken als ik 'm door zou verkopen
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:59 schreef eentwee het volgende:
@Oksel: heb je al wielen besteld/gekocht/bekeken?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:30 schreef Oksel het volgende:
Alhoewel het dan 7% op de benen is en 23% op de buik.
Dat zusje van is vooral een grapje eigenlijkquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:36 schreef SuperWeber het volgende:
Ik wacht met mijn oordeel tot Oksel de pics plaatst...
Stel dat dame 1 een ontzettend lekkere chick is, in dat geval kan het het waard zijn om daar 1 criterium inclusief beerfest te investeren. Bovendien kun je haar moeder ontmoeten, waarmee je direct kunt controleren of je haar over een jaar of dertig nog steeds zou kunnen geven. Bovendien intepreteren vrouwen zo'n investeeravondje altijd als positief
.
In het geval dat bovenstaande niet klopt, dan ga ik met Gripper mee. Je hebt daar natuurlijk een grotere kans op succes. Alhoewel je ex erbij is, ik weet niet hoe dat tegenwoordig in het studentenleven gaat, maar in mijn tijd was het not done om met de ex van je vriend cq vriendin te gaan. Dit kan natuurlijk problemen opleveren. Om dat te voorkomen zou ik proberen te voorkomen dat je ex deelneemt aan het criterium, door haar bv. de dag ervoor helemaal vol te laten gieten met drank door een 'partner in crime'. In dat geval is de kans op succes natuurlijk al een stuk groter...
Succes! Kunnen we het nog ergens volgen of houd je ons zo op de hoogte?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:49 schreef jpjedi het volgende:
Ik zit ook een maat groter dan mijn normale schoenmaat met de r160.
Mooie twee dagen gehad in de mersey to Tyne challenge. 1300 hoogtemeters en 75 km. Morgen 120 km en meer hoogtemeters. Maandag rustigere laatste dag richting Newcastle.
Klimmen gaat al wat beter maar had lege benen bij klimmetje 3 van de dag. Gel deed wonderen gelukkig. Heb nu 28 achter en dat is wat fijner dan de 25 op mijn andere wielen. Nu heb ik tenminste nog wat over.
Grtz from Leeds
Klopt hoor, nooit iets kopen als je niet weet hoe het zit.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:51 schreef dimi_stevens het volgende:
Een maatje. Ik heb hetzelfde als Scoloo, gewoon maat 44 en bij de M086 maat 46.
Schoenen kan je het beste goed passen.
Jawel, hoeveel km?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:47 schreef Mark_Boelen het volgende:
Als het verwacht weer echt zo mooi is morgen maar weer is een ritje maken, iemand tips voor een leuke rit in de omgeving Groningen ?
Ga waarschijnlijk met mijn vader en zit nog met mijn achterwiel. Denk tussen de 75 en 100 km.quote:
Toerders zijn dapperquote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:51 schreef Yankee het volgende:
Vandaag Vael Ouwe gefietst op de Veluwe (posbank enzo). Best geinig, alleen wat een kutweer.
Veltec Typhus lijken me wel mooie wielen voor jouw fietsquote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:32 schreef Oksel het volgende:
Ik wil toch denk ik wel de Cosmic Elite.
[ afbeelding ]
Niet zo mooi als m'n Zonda's.. wel hipper want hoger. Dan nog paar kilo kwijt, nog jaartje trainen.. dan ga ik witte sokken (hoog) dragen en m'n benen scheren
Wat is er precies in Peize te doen ?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Toerders zijn dapper
Ik ga morgen langs Peize, eens kijken hoe de amateurs het daar doen. En ze willen mijn wielen als reservewielen lenen, in ruil voor ontbijt. Komt goed uit, heb geen brood meer in huis
De ronde van Peize, eerst een amateurkoers en daarna een elitekoers. Ik vind 't altijd wel leuk om te kijken hoe de 'echte mannen' fietsenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:46 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Wat is er precies in Peize te doen ?
Oke dan weet ik dat, dan zou ik dus wel niet door kern van Peize naar Roden kunnen fietsen?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De ronde van Peize, eerst een amateurkoers en daarna een elitekoers. Ik vind 't altijd wel leuk om te kijken hoe de 'echte mannen' fietsen
Ik weet niet precies waar het criterium wordt gehouden, maar meestal is dat idd in het centrum. Maar daar fiets je zo omheen joh, en je kan nog ff een stukje koers kijkenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:56 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Oke dan weet ik dat, dan zou ik dus wel niet door kern van Peize naar Roden kunnen fietsen?
Dat is ook weer zoquote:Op zondag 26 juni 2011 00:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar het criterium wordt gehouden, maar meestal is dat idd in het centrum. Maar daar fiets je zo omheen joh, en je kan nog ff een stukje koers kijken
Ja, zo ff eten met een paar vrienden van me. Zij doen mee en kunnen mijn wielen tijdens de wedstrijd gebruiken als reservewielen.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:31 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Dat is ook weer zoJij gaat op fiets die kant op of ?
rondje om het lauwersmeer?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:14 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Ga waarschijnlijk met mijn vader en zit nog met mijn achterwiel. Denk tussen de 75 en 100 km.
Er kan zowel gestart worden in Groningen, Roden en alles wat daar tussen ligt.
Vroeger opstaan, vinnie!quote:Op zondag 26 juni 2011 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb jammer genoeg om 1 uur een afspraak staan, dus fietsen gaat 'm niet worden vandaag.
Ik was 8 uur wakker hoor. Alleen wordt het vanmiddag mooi weer als ik alle berichten mag geloven.quote:
Je vind het nu geen mooi weer om te fietsen?quote:Op zondag 26 juni 2011 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik was 8 uur wakker hoor. Alleen wordt het vanmiddag mooi weer als ik alle berichten mag geloven.
Ik fiets liever in het zonnetje dan met bewolking. En liever als het warm is dan dat het kouder is. Ik ben een luxepaard. Door de regen fietsen is voor de postbodequote:Op zondag 26 juni 2011 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je vind het nu geen mooi weer om te fietsen?
quote:Op zondag 26 juni 2011 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik fiets liever in het zonnetje dan met bewolking. En liever als het warm is dan dat het kouder is. Ik ben een luxepaard. Door de regen fietsen is voor de postbode
Klopt.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is bijna 20 graden, geen zuchtje wind en alleen wat bewolking. Je bent geen luxepaard maar een luie ezel.
Ach, 45min is al genoeg om even lekker los te trappenquote:Op zondag 26 juni 2011 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik nu opstap kan ik ook maar anderhalf uur fietsen.
Klopt, maar ik ga liever wat kilometers maken.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach, 45min is al genoeg om even lekker los te trappen
Ik ben een postbode die vaker waterkoeling nodig heeftquote:Op zondag 26 juni 2011 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik fiets liever in het zonnetje dan met bewolking. En liever als het warm is dan dat het kouder is. Ik ben een luxepaard. Door de regen fietsen is voor de postbode
Respect.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:27 schreef Pritt het volgende:
Zo, gister dus de Suyderseeronde gereden voor het goede doel. S'ochtends verzamelden we om 4 uur in Amstelveen om vervolgens om 5 uur te vertrekken. Het begon niet echt voortvarend want na een half uur al 2 lekke banden dus de toon was gezet voor de rest van de dag. Even later ook een flinke valpartij door overstekende eenden, waardoor zelfs een renner vol de sloot in vloog. Ik denk dat we pas rond half 9 in Den Oever stonden (begin afsluitdijk).
De afsluitdijk ging heerlijk met 40 het uur omdat we een lekker windje in de rug hadden. Vervolgens richting Lemmer om daar weer een pitstop te hebben. Door naar Elburg via wat weggetjes in Gelderland, alweer we natuurlijk weer wat lekke banden hadden door al dat druilerige weer. Net voor Elburg was het bij mij ook raak en ik reed voor het eerst lek. Daar bij de voedingspost even mijn bandje vervangen. Vanuit Elburg door gegaan naar Eemdijk. We weren nog geen 20km weg bij Elburg en ik reed weer lek, zelfde band! Dat stuk was ik weer niet de enige dus was echt chaos met bandjes vervangen. Steeds weer afkoelen door het wachten.
Vanuit Eemdijk door naar Amstelveen. Het was duidelijk dat veel vermoeid waren want de concentratie was volledig weg. Veel valpartijen en bijna-valpartijen. Om half 7 dan toch in Amstelveen weer aangekomen en erg voldaan!
Uiteindelijk 342 km gefietst en thuis viel ik praktisch meteen in slaap.
En? Pijn nu of valt het mee?quote:Op zondag 26 juni 2011 11:27 schreef Pritt het volgende:
Zo, gister dus de Suyderseeronde gereden voor het goede doel. S'ochtends verzamelden we om 4 uur in Amstelveen om vervolgens om 5 uur te vertrekken. Het begon niet echt voortvarend want na een half uur al 2 lekke banden dus de toon was gezet voor de rest van de dag. Even later ook een flinke valpartij door overstekende eenden, waardoor zelfs een renner vol de sloot in vloog. Ik denk dat we pas rond half 9 in Den Oever stonden (begin afsluitdijk).
De afsluitdijk ging heerlijk met 40 het uur omdat we een lekker windje in de rug hadden. Vervolgens richting Lemmer om daar weer een pitstop te hebben. Door naar Elburg via wat weggetjes in Gelderland, alweer we natuurlijk weer wat lekke banden hadden door al dat druilerige weer. Net voor Elburg was het bij mij ook raak en ik reed voor het eerst lek. Daar bij de voedingspost even mijn bandje vervangen. Vanuit Elburg door gegaan naar Eemdijk. We weren nog geen 20km weg bij Elburg en ik reed weer lek, zelfde band! Dat stuk was ik weer niet de enige dus was echt chaos met bandjes vervangen. Steeds weer afkoelen door het wachten.
Vanuit Eemdijk door naar Amstelveen. Het was duidelijk dat veel vermoeid waren want de concentratie was volledig weg. Veel valpartijen en bijna-valpartijen. Om half 7 dan toch in Amstelveen weer aangekomen en erg voldaan!
Uiteindelijk 342 km gefietst en thuis viel ik praktisch meteen in slaap.
Kaas, Vinnie noemt je een postbodequote:Op zondag 26 juni 2011 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ben ik toch ook?quote:
quote:Op maandag 16 mei 2011 22:14 schreef Oksel het volgende:
Jep, hij's postbode.
In z'n jeugd:
[ afbeelding ]
In z'n jonge jaren:
[ afbeelding ]
Tegenwoordig (archiefbeeld van z'n huldiging voor 50 jaar dienstverlening):
[ afbeelding ]
Poeh, aardig slagveld dus. Over een week of 3 treed ik hopelijk qua afstand in je voetsporen, er staat een 400km op het program.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:06 schreef Pritt het volgende:
Dank alle
Volgens mij waren er iets van 30 ingeschreven gister en 11 of 12 aangekomen.
Pijn valt reuze mee moet ik zeggen, wel erg moe. Vanochtend werd ik wakker en had ook gewoon het gevoel of ik helemaal uitgedroogd was. Verder moet ik zeggen dat ik mijn bips ook wel voel op de 2 contactpunten om het zo maar te noemen.
Nee, ik vind toch wel enigzins verschil tussen postbode en fietskoerier zittenquote:
Wel de rit uitgereden?quote:Op zondag 26 juni 2011 14:28 schreef hetsjhokleek het volgende:
Respect Pritt! Ik had er gisteren in Limburg al na 15 km geen zin meer in.
Mijn fiets na gisteren:
[ afbeelding ]
Poetsbeurt van twee weken geleden was al zinloos na de 11stedentocht maar was mijn wielrenfiets nog viezer als mijn MTB.
Inmiddels is hij weer schoon
Men men, het was vandaag het mooiste weer van de wereld. Afgezien van een paar dreigende wolken dan, waar helemaal geen spatje uit kwam. Maar na 5 uur trappen heb ik nu wel een vuile fiets in de garage staan. Morgenavond maar weer poetsen.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 juni 2011 20:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Men men, het was vandaag het mooiste weer van de wereld. Afgezien van een paar dreigende wolken dan, waar helemaal geen spatje uit kwam. Maar na 5 uur trappen heb ik nu wel een vuile fiets in de garage staan. Morgenavond maar weer poetsen.
quote:Op zondag 26 juni 2011 10:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is bijna 20 graden, geen zuchtje wind en alleen wat bewolking. Je bent geen luxepaard maar een luie ezel.
quote:
Klopt, mijn pa heeft atb pedalen. En ik zie het niet gebeuren dat ik binnenkort een eigen fiets ga kopen. Vooral omdat ik mijn vaders fiets bijna altijd kan gebruiken.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmmm niet mijn schoen, maarre wel netjes hoor. Het is een ATB schoen hé?
nep-wielrennerquote:Op zondag 26 juni 2011 20:58 schreef marcodej het volgende:
Oh ja, slechts 1 keer uitgescholden voor eikel. Matige score.
Eventjes rust is altijd wel lekker, maar doorfietsen vind ik altijd beter. Tenzij het een pauze is van een half uur oid. Pauze's van 5 min zijn het voor mij net niet.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:01 schreef eentwee het volgende:
De verhalen en foto's van gisteren LM maken duidelijk dat ik daar niks te zoeken had, dus geen spijt van mijn beslissing. Het weer van vandaag deed de restHeb een lange solorit gemaakt (voor mijn doen), 161km. Begon lekker, rustig gepeddeld maar de hartslag was wel gelijk opvallend hoog. Daar ben ik op zich blij mee (blijkbaar redelijk uitgerust), ware het niet dat ik 'm niet meer naar beneden kreeg (blijkbaar geen conditie meer?
). Aan het eind had ik er wel genoeg van, alleen is toch een stuk saaier dan met een fietsmaat of tijdens een toertocht. Route ging via Renswoude, Ede, ginkelse hei, Groenendaal, loenermark, loenen, lange juffer, ellecom, posbank 2x, arnhem, oosterbeek, renkum, rhenen. 900hm. Zowaar pijn aan m'n poten, dat is lang geleden. Na de 160km en 2100hm in 30graden van de Tecklenburg Rundfahrt voelde ik me duidelijk beter
Misschien toch te weinig gedronken, heb wel 4x 800mL op maar pas laat bijgevuld. Scheelt denk ik ook dat ik niet gepauzeerd heb, tijdens toertochten ben je toch meestal wel een half uurtje van de fiets.
Laatste keer dat ik 'problemen' had was toen ik een man en vrouw juist met opzet heel beleefd en rustig inhaalde. Vrouwtje schreeuwde me toe of ik geen bel had ofzo. Heb toen in de remmen geknepen en even flink ruziegemaakt, juist omdat ik met opzet zo ongelooflijk netjes deed.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:58 schreef marcodej het volgende:
Oh ja, slechts 1 keer uitgescholden voor eikel. Matige score.
In mijn geval stond er pontificaal een skaterboy op mijn weghelft. Normaal passeer je dan gewoon, maar nu kwam er een tegenligger dus moest ik in de remmen (Scheterboy bleef namelijk rustig staanquote:Op zondag 26 juni 2011 22:04 schreef thettes het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik 'problemen' had was toen ik een man en vrouw juist met opzet heel beleefd en rustig inhaalde. Vrouwtje schreeuwde me toe of ik geen bel had ofzo. Heb toen in de remmen geknepen en even flink ruziegemaakt, juist omdat ik met opzet zo ongelooflijk netjes deed.
Nou ik heb vanmiddag nog een 30km gefietst (heerlijk burgerlijk, met het gezinnetje, lekker wielrenners in de weg rijdenquote:Op zondag 26 juni 2011 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk is aan netjes! Nog in Peize wezen kijken?quote:
Pff veel te ver, gekkenafstandquote:Op maandag 27 juni 2011 01:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Pritt en Kaas, zie ik jullie volgend jaar op wat brevetten? 300 en 400km is daar regelmatig in de aanbieding.
+1. Heb gister helaas niet kunnen rijden, dus zeker vanavond. Zal een rustig ritje worden vermoed ik gezien het even geleden is dat op de fiets zat (week of 3quote:Op maandag 27 juni 2011 09:15 schreef nodisch18 het volgende:
heerlijk weer, vanavond lekker zweten op de fiets!
Haha ik vind het wel leuk, ben alleen niet zo vaak in de buurt van Belgie.quote:Op maandag 27 juni 2011 01:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Pritt en Kaas, zie ik jullie volgend jaar op wat brevetten? 300 en 400km is daar regelmatig in de aanbieding.
Dat is misschien wel wat voor mij! Is lekker vlak bij huis, brengt dat nog verplichtingen of iets met zich mee? Eerst keer dat ik aan zon wedstrijd mee zou gaan doen...quote:Op maandag 27 juni 2011 09:33 schreef nodisch18 het volgende:
Aanstaande zondag staat de Bram Tankink Challenge in Mierlo op het programma.
Zijn er toevallig mensen van plan om deze tocht te gaan rijden. Ik wil voor de 175 km gaan.
Nee geen verplichtingen, gewoon fiets uit de scheur, nieuwe wind in de bandjes en gaan! Inschrijving is op de dag zelf en kost slechts een paar Euro. Het is overigens geen wedstrijd maar gewoon een uitgepijlde tocht door Nederland/Belgie.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:53 schreef fetss het volgende:
[..]
Dat is misschien wel wat voor mij! Is lekker vlak bij huis, brengt dat nog verplichtingen of iets met zich mee? Eerst keer dat ik aan zon wedstrijd mee zou gaan doen...
Hoe verzinnen ze het. Ik zou het kunnen begrijpen wanneer die in Twente gereden werd, maar dit lijkt toch wel een beetje op iets als de Kennie van Hummel tijdrit op Alp d'Huez organiseren......quote:Op maandag 27 juni 2011 09:33 schreef nodisch18 het volgende:
Aanstaande zondag staat de Bram Tankink Challenge in Mierlo op het programma.
Dat is niks, dat heb ik in de Steven Rooks Classic gehad vorig jaar alleen maar regen en kou. Doe maar een rustige training dan anders zit je er dalijk mee.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:50 schreef hetsjhokleek het volgende:
Limburgs mooiste was echt verschrikkelijk 7 uur in de regen gefietst bij een graardje of 12. Klimmetjes gingen van geen meter omdat ik half verkouden was. Mijn fietsmaat had nog twee lekke banden dus ook nog een tijd stil gestaan in de kou. Geen succes dus vandaag hopelijk herstel ik een goed zodat ik komende week weer serieus kan gaan trainen.
Och, je weet het hè? Vrouwen...... die gebruiken altijd meer woorden dan nodigquote:Op maandag 27 juni 2011 12:31 schreef Freddeh het volgende:
.......Maarre, waren daar nou 4 posts voor nodig?
Ohja, die heb ik toen ook gereden. Inderdaad kou en regen. Op de Redoute slipte ik zelfs half weg toen ik op de pedalen stond, spekglad daar. Was wel stoer, vallende en scheldende wielrenners ontwijken.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:08 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat is niks, dat heb ik in de Steven Rooks Classic gehad vorig jaar alleen maar regen en kou. Doe maar een rustige training dan anders zit je er dalijk mee.
bijvoorbeeld, of met kindercolaquote:Op maandag 27 juni 2011 13:47 schreef Snuf. het volgende:
Mijn fiets zit heel erg onder de modder, waarmee kan ik hem het best schoonmaken? Gewoon sponsje en warm water?
Warm water, beetje afwasmiddel erin.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:47 schreef Snuf. het volgende:
Mijn fiets zit heel erg onder de modder, waarmee kan ik hem het best schoonmaken? Gewoon sponsje en warm water?
Ik gebruik altijd bier, zit meer koolzuur in. Dit is dus een stuk effectiever.quote:
Yankee is vooral een toerder!quote:Op maandag 27 juni 2011 13:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan zien dat Yankee een amateur is, echte renners gebruiken Rivella voor dit soort klusjes!
Ja toevallig welquote:Op maandag 27 juni 2011 12:31 schreef Freddeh het volgende:
Heb wel een abo gehad op de Fiets, maar die heb ik maar stopgezet. Kostte me teveel voor wat ik er mee deed.
Maarre, waren daar nou 4 posts voor nodig?
Het is geen mood, het is een lifestylequote:Op maandag 27 juni 2011 16:08 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja toevallig welbeetje in adhd mood vandaag.
Brevetten worden door het hele land georganiseerd.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:22 schreef Pritt het volgende:
[..]
Haha ik vind het wel leuk, ben alleen niet zo vaak in de buurt van Belgie.
Hmm, al is België/Limburg wel het leukste. Misschien pak ik volgend jaar wel een 300 mee, dat lijkt me wel wat. Moet je nog iets doen om een keer mee te rijden; lidmaatschap ofzo?quote:Op maandag 27 juni 2011 18:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Brevetten worden door het hele land georganiseerd.
Ik zou maar een beetje rustig aan doen & veel drinken als ik jou was; sporten kan wel maar het is erg warm.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:18 schreef Narcotical het volgende:
Ik ga mezelf weer even een uurtje afbeulen op de spinningfiets in de sportschool, meer tijd heb ik deze week helaas niet..
Ik lijk wel gek ook..
Je mag gewoon op dagkaart meerijden. Mijn 300 is overigens een klassieker. Soort lang uitgevoerde LBL, voert o.a. door Bastenaken en Hoei.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, al is België/Limburg wel het leukste. Misschien pak ik volgend jaar wel een 300 mee, dat lijkt me wel wat. Moet je nog iets doen om een keer mee te rijden; lidmaatschap ofzo?
Klinkt goed, die is al vroeg hé? In het voorjaar toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 18:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Je mag gewoon op dagkaart meerijden. Mijn 300 is overigens een klassieker. Soort lang uitgevoerde LBL, voert o.a. door Bastenaken en Hoei.
Ja, meestal ergens in April. Ik probeer altijd een zaterdagse feestdag of een zondag van een lang weekend te krijgen op de kalender. Het zou dus zomaar kunnen dat ie komend jaar op 8 april is.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klinkt goed, die is al vroeg hé? In het voorjaar toch?
Ik skip m'n trainen voor vanavond. Moet morgen ook al 5 uur koerieren, tis wel goedquote:Op maandag 27 juni 2011 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou maar een beetje rustig aan doen & veel drinken als ik jou was; sporten kan wel maar het is erg warm.
Kwam net een ploeggenoot tegen, die had z'n boek gekocht. Hij vond 't een leuk boek.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:36 schreef fetss het volgende:
Voor de liefhebbers, Thomas Dekker is nu op ned3 met een documantaire..
Voluit gegaan, voelde me erg goedquote:Op maandag 27 juni 2011 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou maar een beetje rustig aan doen & veel drinken als ik jou was; sporten kan wel maar het is erg warm.
Nou, houd me op de hoogte ivo, als er nog meer mensen zijn in deze reeks die het zien zitten om eenquote:Op maandag 27 juni 2011 19:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Ja, meestal ergens in April. Ik probeer altijd een zaterdagse feestdag of een zondag van een lang weekend te krijgen op de kalender. Het zou dus zomaar kunnen dat ie komend jaar op 8 april is.
Leuk idee op zich, maar ik moet nog zien of ik er in april al klaar voor ben. Denk dat ik het nu al niet red.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou, houd me op de hoogte ivo, als er nog meer mensen zijn in deze reeks die het zien zitten om een Ultra_ivo Fok-recreatief-wielrennen-300km-Challenge mini-fiets-meet te rijden medio April 2012 dan hoor ik het graag.
Heb tijdens de spinningles al een hele bidon leeg, en nu een pak crystal clear hier staan dus dat gaat goedkomenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef No-P het volgende:
1.5 x zoveel als dat je hebt gezweet.
Ik heb een heel rustig rondje gedaan en me op 2 klimmetjes even laten gaan. Was lekker.
Ik zou zeggen go with the flowquote:Op maandag 27 juni 2011 21:06 schreef Freddeh het volgende:
Die 300km Challenge, zitten daar tussenstops bij met bevoorrading, of moet je zelf alles meenemen voor onderweg?
Het is een goed trainingsdoel. als je in April al goed moet zijn voor een 300km moet je 's winters veel duurtrainingen doen. Dat is een goede basis voor een sterk seizoen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:06 schreef No-P het volgende:
Leuk idee op zich, maar ik moet nog zien of ik er in april al klaar voor ben. Denk dat ik het nu al niet red.
Mwoah, je hoeft in de voorbereiding geen 300km te trainen, regelmatig 5/6 uur is misschien net zo effectief. Gewoon goed zitvlees kweken; één worden met je fiets.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef Freddeh het volgende:
Ik ga hem noteren, kijken of ik aan de training ga komen het komende jaar. Even simpel trainingsschemaatje:
Woensdagavond: 80km
Zaterdag: 150km
Woensdagavond: 100km
Zaterdag: 300km
En daarna bovenstaand schemaatje opnieuw roteren door de 2 weken heen. Klinkt wel haalbaar, maar het kost tijd.
Dan kan je beter geen zadel monterenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mwoah, je hoeft in de voorbereiding geen 300km te trainen, regelmatig 5/6 uur is misschien net zo effectief. Gewoon goed zitvlees kweken; één worden met je fiets.
Marathonlopers trainen in de voorbereiding ook hooguit 20-30 km. De rest gaat op karakter.
Ik ga geloof ik even kijken of ik niet thuis benquote:Op maandag 27 juni 2011 21:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat jij lekker vindt moet je gewoon doen.
Er zijn controleposten van allerhande niveau. Vooruitgezet dat ik de klassieke route neem heb je na 37km controle bij een bakker. Dan na 89km controle bij een café. In Bastenaken controle bij een cafetaria (zowat iedereen zit daar aan de friet). Rochefort is een vrije controle. Zat café's, fritures, restaurants en een tankstation met mini-supermarkt. Laatste controle is bij een 24uurs tankstation. Je hoeft dus niet voor 300km eten & drinken mee te nemenquote:Op maandag 27 juni 2011 21:06 schreef Freddeh het volgende:
Die 300km Challenge, zitten daar tussenstops bij met bevoorrading, of moet je zelf alles meenemen voor onderweg?
Dat doen de meesten ook. Het is een oplopende serie, 200, 300, 400 en 600. De 200 rijden de meesten ergens in maart. (Tenminste de 1e 200 van het seizoen). Dat kweekt al wat zitvlees. De echte die-hards, en dat zijn vooral Britten, doen de RRTY. Dan moet je in 12 maanden tijd iedere maand minimaal 1x een officiële 200 hebben gereden (brevet of permanente).quote:Op maandag 27 juni 2011 22:04 schreef buzz1291 het volgende:
300 km zou wel weer een nieuw PR zijn. Nog nooit verder gekomen dan 265 km op één dag. Ik denk dat ik eerst dan maar weer eens een Audax tocht van 200 km meerij om zitvlees te kweken en het gevoel weer terug te krijgen wat 8 uur op een zadel zitten is.
Lijkt me ook tof om die te doen, maar de full monty gaat me dan net weer te ver op dit moment.. Wie weet kijk ik daar aan het eind van het seizoen weer heel anders tegenaan natuurlijk..quote:Op maandag 27 juni 2011 23:23 schreef eentwee het volgende:
Ik wil ook 300km kunnen fietsenEerst maar eens 200. Stiekem heb ik wel zin om volgend jaar de RVV te doen. De full monty.
Precies. Het zijn niet de snel uitziende mannen die makkelijk zo'n afstand rijden. Het ware geheim zit tussen de oren.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:11 schreef Pritt het volgende:
300 doe ik ook wel mee.Voor mensen die bang zijn: op karakter kom je heel ver. Dat heb ik zaterdag wel gemerkt. Er reden een aantal matige renners mee die het toch gehaald hebben.
Ik fiets echt zelden verder dan 100 km maar dat lijkt me wel lachen.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou, houd me op de hoogte ivo, als er nog meer mensen zijn in deze reeks die het zien zitten om een
Ultra_ivo Fok-recreatief-wielrennen-300km-brevet-Challenge-mini-fiets-meet
te rijden medio April 2012 dan hoor ik het graag.
De hondsrug is toch wel te fietsen vanuit Appelscha? Ik weet het, dat zijn geen Ardennen, maar daar kun je toch wel een beetje klimmen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:22 schreef Freddeh het volgende:
Precies. Maar dan is het dus zaak dat ik niet alleen in Nederland (in het fantastisch vlakke Friesland wordt dat dan) train, maar ook af en toe afreis naar de Ardennen of ander heuvelachtig gebied voor training.
In Drenthe, boven Emmen zo'n beetje.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:56 schreef Freddeh het volgende:
Nu klink ik heel dom. Maar waar precies is de hondsrug?
Die heb ik gisteren ook zitten kijken. Eigenlijk best een zielig beeld: rijk verwend rotjoch, die veel te vol van zichzelf is op basis van behaalde resultaten in het verleden.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:36 schreef fetss het volgende:
Voor de liefhebbers, Thomas Dekker is nu op ned3 met een documantaire..
Ah, cool. Dank je.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:11 schreef cafca het volgende:
[..]
In Drenthe, boven Emmen zo'n beetje.
En verder heb je nog de VAM-berg in Wijster: http://heuvelsfietsen.nl/Rest_van_Nederland/VAM-berg.php
Wat bedoel je precies met uitlijnen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:29 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er hier mensen die met runkeeper of een andere gps app fietsen?
Ik fietste zondag volgens Runkeeper 60km, op mijn fietscomputer had ik toen 65 getrapt. Best een groot verschil. Iemand ook deze verschillen? En waar zou dit aan kunnen liggen?
Of moet ik gewoon mijn fietscomputer beter uitlijnen?
Valt toch tegen in de praktijk hoor. Zeker bij wat oudere Telefoons (bv Iphone 3G). Wij gebruiken allerlei programma's thuis bij hardlopen/fietsen en af en toe gaat er wel eens wat fout. Snij je ineens een heel stuk af van je route. Met de Iphone 4 heb ik hier vrijwel geen last van.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met uitlijnen?
In principe kan er wel een klein beetje verschil in zitten. Runkeeper is GPS toch? In dat geval is Runkeeper eigenlijk nauwkeuriger. Ik zou voor de zekerheid nog eens kijken op welke wielmaat je computertje is ingesteld.
Ik kon me iets herinneren uit de handleiding van de computer dat je de computer af kon stellen door precies te meten hoeveel inch het is voor het magneetje in t wiel precies 1x rond was? Hij staat nu gewoon op standaard 28" met het magneetding zo dicht mogelijk tegen de velg aan. Maar die binnenmaat is natuurlijk nooit 28" of zit ik fout?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met uitlijnen?
In principe kan er wel een klein beetje verschil in zitten. Runkeeper is GPS toch? In dat geval is Runkeeper eigenlijk nauwkeuriger. Ik zou voor de zekerheid nog eens kijken op welke wielmaat je computertje is ingesteld.
Het maakt niet uit waar je magneetje precies zit op je wiel. Als je hem direct tegen de velg aan zet komt hij net zo vaak langs de sensor als wanneer je hem tegen je naaf aan zou zettenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik kon me iets herinneren uit de handleiding van de computer dat je de computer af kon stellen door precies te meten hoeveel inch het is voor het magneetje in t wiel precies 1x rond was? Hij staat nu gewoon op standaard 28" met het magneetding zo dicht mogelijk tegen de velg aan. Maar die binnenmaat is natuurlijk nooit 28" of zit ik fout?
Waar je magneet zit maakt niets uit, tegen de naaf of tegen de velg, in beide gevallen telt je computer gewoon:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik kon me iets herinneren uit de handleiding van de computer dat je de computer af kon stellen door precies te meten hoeveel inch het is voor het magneetje in t wiel precies 1x rond was? Hij staat nu gewoon op standaard 28" met het magneetding zo dicht mogelijk tegen de velg aan. Maar die binnenmaat is natuurlijk nooit 28" of zit ik fout?
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Het maakt niet uit waar je magneetje precies zit op je wiel. Als je hem direct tegen de velg aan zet komt hij net zo vaak langs de sensor als wanneer je hem tegen je naaf aan zou zetten
Ah dat klinkt inderdaad logisch, dat daarom een fietscomputer preciezer is. Ik zal eens gaan zoeken in de settings van Runkeeper.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:37 schreef nodisch18 het volgende:
GPS is minder nauwkeurig dan een goed ingestelde fietscomputer.
Immers gaat de GPS er van uit dat je de kortste route tussen twee meetpunten hebt gereden. Zeker op een bochtig parcours betekent die al snel een significant verschil in de geregistreerde afgelegde afstand.
wat je kan doen om dit verschil zo klein mogelijk te houden is de interval tussen twee meetpunten zo klein mogelijk te houden (instelbaar op je app).
Omdat de GPS op de meeste telefoons niet zo krachtig is, kan het ook zijn dat hij soms signaal verliest als je onder de bomen of tussen hoge gebouwen fietst. Zodra je daarna weer signaal hebt op een open stuk denkt dat programma dat je rechtstreeks van je laatste signaal naar je huidige positie bent gereden. Dat kan natuurlijk ook schelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:29 schreef kikoooooo het volgende:
Zijn er hier mensen die met runkeeper of een andere gps app fietsen?
Ik fietste zondag volgens Runkeeper 60km, op mijn fietscomputer had ik toen 65 getrapt. Best een groot verschil. Iemand ook deze verschillen? En waar zou dit aan kunnen liggen?
Of moet ik gewoon mijn fietscomputer beter uitlijnen?
5km in 30 sec.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:49 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Omdat de GPS op de meeste telefoons niet zo krachtig is, kan het ook zijn dat hij soms signaal verliest als je onder de bomen of tussen hoge gebouwen fietst. Zodra je daarna weer signaal hebt op een open stuk denkt dat programma dat je rechtstreeks van je laatste signaal naar je huidige positie bent gereden. Dat kan natuurlijk ook schelen.
Ik gebruik zelf SportsTrackerLive, die is nauwkeuriger dan wat jij hier vertelt over Runkeeper. Het grootste verschil wat ik daarbij heb gehad is 1,5 km op 90km.
Waar die 5 km ook door kan komen is dat je al gaat fietsen voordat je telefoon in verbinding staat met satellieten. Dit kan een goede 30s duren, maar dat kun je gemakkelijk verhelpen door pas te gaan fietsen zodra dat ding verbinding heeft gemaakt.
Ik heb zo mijn dagen...quote:
Ik fiets zowel met GPS als met een fietscomputer en mijn gemiddelde afwijking over de laatse 30 ritten bedraagt precies: 4,07%quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ah dat klinkt inderdaad logisch, dat daarom een fietscomputer preciezer is. Ik zal eens gaan zoeken in de settings van Runkeeper.
Ik rij inderdaad een vrij bochtig parcours in het begin, maar kan dat zo'n afwijking veroorzaken?
↓quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:41 schreef Freddeh het volgende:
@nodisch18: Ik heb dus geen scan dingetje voor die UI van je, maar doe mij eens een linkje naar waar ik terecht kom. Ik zit er al een tijdje mee, ik denk nu vraag ik het maar eens
Ik kan niks instellen verder. Dan jouw app maar gebruikenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:58 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik fiets zowel met GPS als met een fietscomputer en mijn gemiddelde afwijking over de laatse 30 ritten bedraagt precies: 4,07%![]()
Even gauw geteld zit er bij jou een verschil van circa 7,5 %, heb je enig idee wat de instellingen zijn van je app?
De Appie-App.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:08 schreef cafca het volgende:
Nu we het er toch over hebben: wat is de beste app voor de iPhone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |