eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 18:41 |
![]() Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten. Hier stond GS zijn pedofilmpje | |
PaRoDiUzZ | woensdag 22 juni 2011 @ 18:41 |
In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:41 |
Hallo ![]() | |
waht | woensdag 22 juni 2011 @ 18:42 |
Heb je waarschijnlijk gelijk in. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:42 |
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:42 |
Een goedenavond. | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 18:42 |
tvp | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:42 |
Nu niet dan? | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 18:43 |
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland. ![]() | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:43 |
Aha, je beseft dus dat je stelling in de echte mensen wereld niet opgaat? Want dit is wel heel simpel van je om weer van het onderwerp af te geraken naar een stupide stokpaardje. Klopt, alle knelpunten zijn spontaan verdwenen ![]() | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 18:43 |
Maar die paarsgespikkelde groenteencavias dan? ![]() | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 18:43 |
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:43 |
Klopt, de VVD was op een gegeven moment ook gewoon voor de KM-heffing. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:43 |
Hier niet ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:44 |
Marktwerking is heel democratisch, de consument bepaald ![]() | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:44 |
Hoe dwing jij iemand een contract met jou te sluiten? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:44 |
Hoax. VVD wil geen geld van de burger stelen. De partij wil ook de belasting afschaffen. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:44 |
Nu komt het er op een gegeven moment wel als de behoefte maar groot genoeg is. in het model van GS komt overal een eigen bulderbosje uit NIMBY overwegingen dat de wegen tegenhoudt. Maar goed dat besef dringt niet door bij de theoreten en utopisten alhier ![]() | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 18:45 |
Je woont toch in Amsterdam? | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 18:45 |
Nijmegen-Oost zeker? ![]() | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:45 |
Dus komt die weg er niet, simpel zat ![]() | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:45 |
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland. En ja, km-heffing was geen gek idee. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:45 |
Alleen als ze in de oppositie zitten ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:45 |
Het is een zeer plaatselijke bui. Jezus, wat flauw. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:45 |
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:46 |
Heb ik al eens gezegd, Kwak ja. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 18:46 |
Km heffing was geen slecht idee nee. In den beginne. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:46 |
En daar loop je nog harder tegen aan met je idee van private wegen ![]() | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 18:46 |
Wat een watjes, met zijn tweeën 1/3e van een aluminiumladder dragen........ En bang zijn voor een bejaarde man. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 18:46 |
Dan loop ik praktisch tegen je aan als ik naar buiten stap. ![]() Broedplaats voor VVD'ers hier ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:46 |
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen ![]() | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 18:46 |
Je stelt dat er voor snelwegen vaak geen ruimte is, vanwege de beperkte mogelijkheden in de Randstad. Snelwegen lopen meestal aan de rand, buiten de stad. Er zijn de laatste jaren meerdere grote spoorwegprojecten geweest waarbij spoorlijnen extra ruimte nodig hadden, die lopen meestal binnen de stad. Dat wilde ik tegenover elkaar stellen en vraag me af of het wel zo is, dat er in de Randstad te weinig ruimte voor infrastructuur beschikbaar is. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:47 |
En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:48 |
De gebruiker betaalt (hej, net een tolweg). En als het bedrag te hoog is dan probeer je een regeling te treffen met je werkgever. | |
waht | woensdag 22 juni 2011 @ 18:49 |
Dat kan je op meerdere manieren bekijken natuurlijk. Als je veel waarde aan 'groen' hecht zie je minder ruimte voor infrastructuur dan als je dat niet zou doen. Maar feit is wel dat Nederland relatief dichtbevolkt is en wij dus niet zoveel ruimte voor infrastructuur hebben als in een godvergeten woestijn als Saoedi-Arabië. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:49 |
De consument betaald, de werkgever moet de kosten doorvoeren in de prijs van zijn producten. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 18:50 |
Die stampen gewoon Woensel-West, Helmond en Nuenen om voor de ringweg Eindhoven te verwezenlijken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 18:50 |
Helmond van de kaart lijkt me anders een aardige verbetering. | |
waht | woensdag 22 juni 2011 @ 18:51 |
De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 18:51 |
Feit blijft ook dat we ondanks alle bezwaren toch ruimte vinden voor allerlei spoorlijnen (HSL, Betuwelijn) en het verbreden van spoorlijnen (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Woerden, Leiden - Den Haag - Delft, Rotterdam - Dordrecht) terwijl deze spoorlijnen midden door dichtbebouwd gebied gaan, deels letterlijk in stedelijk gebied. Daarom vind ik het argument dat het verbreden van snelwegen niet kan vanwege plaatsgebrek niet valide, maar we hebben in het verleden gezien dat bijv. de A2 en de A12 wél verbreed zijn. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:51 |
Zal wel meevallen. De meeste werkgevers betalen al een km-vergoeding. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:51 |
Ik hou niet van dit toontje van je du_ke. Ik geloof werkelijk dat er private snelwegen kunnen worden aangelegd. Je ziet nu al een toenemende privatisering in het wegennet, wereldwijd. We hebben hier een dusdanig dichtgetimmerd bureaucratisch regellandje dat Nederland inderdaad niet de eerst aangewezen regio zou zijn om dit te doorbreken. Sterker nog, nu de belastinginkomsten voor overheden wereldwijd aan het afnemen is, ook met de afname van de beschikbare fossiele brandstoffen, kunnen overheden nog wel eens problemen krijgen hun nieuwe projecten te dekken en uberhaupt het kostbare wegennet te dekken. Lees eens free to choose, het staat je natuurlijk vrij om mij te verketteren als een domme libertarier met wereldvreemde ideetjes over privaat eigendom en het bezit van snelwegen, maar dat het onmogelijk is? Nee. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:51 |
Ik zou het toch missen. ![]() | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:52 |
Serieus? Waar dan? | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:52 |
![]() | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:52 |
Jij wilt een soort 1-op-1 regeling? | |
waht | woensdag 22 juni 2011 @ 18:53 |
En dat doen we vaak door dure tunnels of viaducten te maken. Dus die beslissing is niet snel gemaakt. In de randstad kan het vaak gewoon niet. Tenzij veel bebouwing mag worden gesloopt. | |
waht | woensdag 22 juni 2011 @ 18:54 |
Nee, maar dat zou niet onredelijk zijn. Als een automobilist betaald voor gebruik van de wegen is het niet normaal dat deze kosten naar iets heel anders gaan. Maar goed, over deze welvaartsverdeling verschillen we natuurlijk van mening. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:55 |
Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houden ![]() | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 18:56 |
Boven de burgermeesterswoning van Van der Laan. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:57 |
Delen maar, net als bij de snelwegen. Het grootste deel is tussen de steden en dan kom je best een eind al beperken de bedrijventerreinen overal langs de snelwegen ook best wel. Te weinig niet, als je wilt past alles desnoods onder de grond, maar er is wel veel concurrentie voor de beschikbare ruimte. Dat maakt het lastig om zomaar een (spoor)weg aan te leggen. Overigens is ook het aantal kilometers spoor niet heel veel toegenomen de afgelopen decennia, ook dat is lastig. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 18:57 |
Ik zou zelf de snelweg richting en vanuit Limburg willen privatiseren en een belachelijke hoge tol eisen. Dat werpt gezonde drempels op zodat dat tuig ook daar blijft en men wel drie keer nadenkt voordat ze er zelf heen gaat. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:57 |
Je legt de macht daar waar het hoort; diegene die moet opdraaien voor alle plannetjes. Het bos in Nederland groeit van 50.000 ha in 1750 naar 360.000 ha nu. Hebben we dat wel nodig of vinden we het leuk om bos te hebben maar weigeren we er voor te betalen? | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 18:57 |
Achterlijk zou het wel zeker zijn. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:57 |
Dus je hebt bezwaar tegen een systeem waarbij de gebruiker betaalt. Immers, meer kilometers betekent meer kosten. Maar je vindt het tegelijkertijd onrechtvaardig dat werkgevers een km-vergoeding uitkeren? Vind jij een km-vergoeding uberhaupt gerechtvaardigd, of is dat iets dat voor de rekening moet komen voor de werknemer zelf? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 18:57 |
Onderbouw dit, gaarne. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 18:58 |
Jij praat tenminste op een niveau dat ik kan begrijpen. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 18:58 |
betalen voor gebruik in plaats van voor bezit, is dat werkelijk zo raar? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 18:59 |
Ik ben je even kwijt. Je hekelt de belangenclubjes die allerlei plannen lamleggen, en wilt dat oplossen door wegen aan te laten leggen door particulieren? | |
waht | woensdag 22 juni 2011 @ 18:59 |
Het moet natuurlijk een vervanging worden voor het huidige systeem. Niet er bovenop. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 18:59 |
Liever alle snelwegen die aansluiten op de Randstad met een heftige tol belasten, dan blijft dat volk tenminste in hun eigen Randstadreservaat en vervuilt de provincie niet.
| |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 18:59 |
Volgens mij is de km-vergoeding voor de werkgever aftrekbaar. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:00 |
Dat is naar mijn weten ook altijd de insteek geweest. | |
PaRoDiUzZ | woensdag 22 juni 2011 @ 19:00 |
Van mij part mag je alle polders vol leggen met snelwegen, dat vind ik sowieso geen natuur, maar aan de andere kant is het ook niet echt rendabel om van flevoland een grote snelweg te maken. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:00 |
Ik zie het hele probleem ook niet zo. Lage werkgeverslasten is een lovenswaardig streven maar niet zaligmakend. Ik zie er sowieso niet echt een argument in mbt kilometerheffing, maar dat zal wel aan mij liggen. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:01 |
Uiteraard, het eigendom is vaak maar 10% van het probleem, het gaat eerder om extern belanghebbenden, inderdaad de zogenoemde clubjes die geen bezit hebben daar, maar vrezen dat er te weinig groen overblijft, vrijwel bij elk infrastructureel project. Dan betalen ze er maar voor. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:01 |
Volgens Robin moeten werkgevers de extra lasten die km-heffing met zich meebrengt doorberekenen naar de consument. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:01 |
Dat valt nog wel een beetje mee als je verder kijkt dan de autosnelwegen... | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:01 |
Er zit nu een collegastudent van mij in Lingo ![]() | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:04 |
Mwoah, je kunt al belangenclub niet zomaar overal bezwaar tegen maken. Je moet namelijk wel belanghebbende zijn, en of je tot die groep behoort is in bepaalde regels vastgelegd. Ben het met je eens dat belangengroepen nieuwe projecten onnodig kunnen frusteren en er moeten dan ook restricties komen, maar naar mijn mening moet het wel mogelijk blijven te ageren tegen nieuwe projecten. Overigens weet ik niet of ik zo enthousiast wordt van jouw idee. In principe wordt de burger dan helemaal buitenspel gezet en heeft de projectontwikkelaar vrij baan. Dat is mij te ruim. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:04 |
Het is die jongen in het roze en voor de linksen onder ons: hij wilde de erfbelasting fors omhoog. Needless to say dat er een verhitte discussie ontstond aangezien hij de enige linkse was. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:04 |
Kansloos ![]() Zat laatst ook een collega van mij Lingo. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 19:04 |
Met hetzelfde argument kun je dubbeldekswegen bepleiten, maar die zijn schreeuwend duur. Dan ben je echt aan het bouwen om het bouwen. Het is volgens mij de bedoeling dat politici nadenken over hun beslissingen, niet dat ze elkaar uitdagen en provoceren. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 19:06 |
De belasting bij uitstek waarbij alle VVD'ers spontaan veranderen in wezens met morele argumenten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2011 19:07:43 ] | |
Zeeland | woensdag 22 juni 2011 @ 19:06 |
Mijn collegastudenten gaan niet naar Lingo. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:07 |
Hmm, het kan ook ten gunste komen van de individuele burger. Een projectontwikkelaar heeft minder mogelijkheden de burger zijn/haar grond te onteigenen, dan de overheid. Enkel mensen die direct betrokken zijn, zoals de buren van een eigenaar of de mensen wier belangen aanwijsbaar ruimtelijk beperkt worden door een project, kunnen bezwaar aanmaken. Het is vrij eenvoudig een stichting op te richten met als doel het behoud van het regionaal groen en daarmee gaan procederen tegen projectontwikkelaars indien deze een stukje bos opoffert voor snelweg. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:07 |
Jij studeert dan ook niet. | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:08 |
![]() | |
PaRoDiUzZ | woensdag 22 juni 2011 @ 19:08 |
Als huizenbezitter moet ik er iig niet aan denken dat de waarde van mijn appertement gaat dalen omdat een project ontwikkelaar denkt dat er in het parkje voor mijn huis wel een rotonde of nog erger een andere flat aangelegd kan worden,tenzij er natuurlijk een redelijke conpensatie tegenover staat die iig het waardeverlies van dat appartement dekt, en ik denk dat er weinig van de ander 80 bewoners anders over zullen denken. Dan heb je het nog niet eens over zeldzame-strontvliegknuffelaars ed. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:09 |
Ik moest lachen. Maar dat is dan ook werkelijk een van de weinige onderwerpen waar VVD'ers principieel in zijn. Dat maakt het regeren ook zo lekker pragmatisch met ze ![]() | |
Zeeland | woensdag 22 juni 2011 @ 19:09 |
Jawel, maar ik heb de studiepunten voor dit jaar al binnen. ![]() | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 19:09 |
Ik ben ook voor verhoging van de SB. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:10 |
Private snelwegen zullen maar een doel hebben en dat is vlug en veel geld verdienen over asfalt. Dit zal leiden tot minimaal onderhoud van de wegen en zullen de weggebruikers de dupe zijn voor deze asfalt"melkers". Daarnaast is het normaal dat het een taak van de overheid is om ervoor te zorgen dat de inwoners van een land veilig en fatsoenlijk op de weg kunnen begeven. Ik ben meer voor een kilometerheffing die de staatskas vult i.p.v. de zakken van ondernemers die het niet zo nauw gaan nemen met het onderhoud en de veiligheid van de wegen. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:10 |
HBO is geen studeren. | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:10 |
HBO'ers zijn scholieren. Je ziet tegenwoordig ook al dat het MBO plebs zich student durft te noemen. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:11 |
Ik niet, dan krijg ik minder. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 19:11 |
Als er behoefte is aan betere wegen zullen die toch gemaakt worden? Dat kunnen private bedrijven toch ook doen? Zij hebben baat bij goede wegen voor de handel. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:11 |
Dat mag, ik houd niet zo van mensen die hun naïeve prietpraat als waarheid weg proberen te zetten ![]() Oh alles kan, dat zal niemand ontkenne ![]() Met nogal wisselende mate van succes en privaatheid. Hoe privaat is een weg waar de overheid garant staat of die wordt geexploiteerd door een bedrijf dat voor 40, 60, 80% eigendom is van de overheid? Een bestaande weg laten exploiteren door een private partij is niet zo'n kunst. Een geheel nieuwe weg aanleggen door een maagdelijk landschap met pakweg 1000 eigenaren en belanghebbenden is iets ingewikkelder ![]() Sowieso zal het lastig worden in landen waar de burgers rechten hebben. Anders ontkom je niet aan zaken als inspraak, natuur, milieu etc. Oh met alternatieve financiering of de kosten proberen te verleggen is dan ook helemaal niets mis. Dat is echter een geheel andere discussie. Sorry maar je komt hier toch echt over de domme libertarier die de consequenties van zijn woorden niet overziet en denkt dat alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen als de overheid zich ergens niet meer mee bemoeit. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:12 |
Ik zeg ook nergens dat het niet kan, het is gewoon lastig en kostbaar. Dat zie je ook terug aan die spoorwegen die nogal prijzig uitvielen. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:12 |
En dat gebeurt juist niet. Die mensen die de wegen gaan beheren doen dat niet uit liefdadigheid, die willen geld zien. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:12 |
Exact, wat heb jij dan te zoeken met een belangenvereniging die zegt dat de muskusrat net zijn habitat had gevonden op het plekje of de goud-gele koekoek niet langer nestjes kan bouwen in die ene boom? Je kan dit prima met hen regelen; je eist compensatie voor het geleden verlies en als zij jou het leven onmogelijk maken door onredelijke bouwsels neer te zetten, zal je prijs omhoog gaan. Daar hoeft geen overheid of democratisch gekozen instituut aan te pas te komen, noch belangenverenigingen die een vrij ideologisch belang verdedigen zonder bereid zijn in te gaan op compensatievergoedingen. Ik zou als huiseigenaar met een pand van 300.000 euro toch ingaan op een aanbieding van de projectontwikkelaar indien hij mij tracht uit te kopen of een schikkingsvoorstel doet van 100.000 euro als mijn uitzicht een beetje minder wordt. De slechtheid van de ontwikkelaar en het vertrouwen in een overheid die voor jou zal regelen dat je niet gekwetst wordt is nogal relatief, daar de overheid ook niet bekend staat om haar riante onteigeningspremies noch redelijk handelen als daarmee het collectief belang aangetast wordt. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:13 |
Wat kost zo'n weg aanleggen nou eenmaal? | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:13 |
Heb jij daarvoor enige bewijzen? In Duitsland en Frankrijk lijkt namelijk het tegendeel waar te zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 19:13 |
Geld is juist een drijfveer voor betere wegen, de bedrijven hebben er zelf ook baat bij. Waarom zouden ze dit dan niet doen? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:14 |
En jij wilt dat projectontwikkelaars alle vrijheid krijgen om hun gang te gaan? | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:14 |
Het grootste deel van dat bos is aangelegd in het kader van het ontginnen/ normaliseren van 'ruig' gebied. Met min of meer commercieel motief dus. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:14 |
Duitsland......belabberde snelwegen ze krijgen het water niet eens fatsoenlijk afgevoerd, of dit nu privaat is of niet interesseert me niet. De 3 is er een mooi voorbeeld van, | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 19:14 |
Omdat de wereld niet werkt zoals in je theorieboekjes. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 19:14 |
Stiekem denk ik eigenlijk dat infrastructuur niet aan de markt overgelaten kan worden ![]() Daar ben ik nog niet zo zeker over ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2011 19:15:27 ] | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:15 |
Ergens tussen de 1 en 100 miljoen per km, afhankelijk van wat er bij komt kijken ![]() | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:15 |
Op de snelwege in Duitsland die geprivatiseerd zijn is men anders erg kwistig aan het bouwen aan extra stroken en een nieuwe asfaltlaag, iets wat onder de gewone overheid constant is uitgesteld. Dus zo slecht lijkt die privatisering niet eens uit te pakken. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:16 |
Weet je wat een beetje weg aanleggen kost? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:16 |
Dit dus. Dat is niet realiseerbaar uit private overwegingen. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:16 |
Koop een eigen bulderbosje als belangenclub en in jouw model komt die weg er nooit meer ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2011 @ 19:16 |
Veel ![]() | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:17 |
Alles kan, als de overheid maar garant staat ![]() | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:17 |
Maar hoe verdienen die particuliere partijen hun centjes? Of zijn ze gewoon zo blij met de infrastructuur dat ze miljoenen vrijwillig neertellen? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:18 |
Kortom, infrastructuur regelt zichzelf niet. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:18 |
Ik moest een beetje huilen toen ik jou zo zag posten. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:19 |
Dat halen ze via de tol weer binnen minus een gedeelte wat naar de overheid gaat. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:19 |
? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:20 |
Ik zit effe hard te denken, maar ben weinig tolwegen tegengekomen in Duitsland. En ik ben er vaak doorheen geknald. | |
du_ke | woensdag 22 juni 2011 @ 19:20 |
De wat ingewikkelder varianten niet inderdaad. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:20 |
Gewoon, zo'n heerlijk niet-rechts standpunt. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:20 |
Alle snelwegen in Duitsland zijn tolwegen, al sinds 1 januari 2005. ![]() | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:21 |
Ik meen ongeveer 1000 euro per meter van ontwerp tot wegmarkering viaducten en bruggen niet meegenomen. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:22 |
Mijn prietpraat is naief noch alwetender dan dat van jou. Dat is correct, je eerste punt is een goed punt om over te discussieren, want iets dat in de context van een democratische samenleving opereert is niet privaat. In die zin bestaat de private sector in Nederland niet, want iedereen moet aan bepaalde voorwaarden voldoen of een certificaat, goedkeuring of bouwvergunning hebben ontvangen. Als jij de mening deelt dat in een collectieve samenleving geen privaat eigendom bestaat, is dat prima. En wat betreft garantie of exploitatie, buy-and-lease-back of de aanleg van wegen, is dat niet iets wat slechts voorbehouden is aan de overheid. Je hebt een vrij rotsvast vertrouwen in de kunde van de overheid, maar het is een farce te denken dat overheden als enige de kennis bezitten om een correcte afweging te maken van de baten en lasten. Uiteindelijk zal de overheid het maatschappelijk belang van doorslaggevende factor laten zijn en zal de burger het ook ontgelden. Dat is niet iets wat slechts projectontwikkelaars fout doen. En jij bent gewoon een blinde collectivist die denkt dat zodra het schaalniveau maar groot genoeg wordt, de overheid wel het beste zal weten wat goed en wat slecht is. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:22 |
Kan een glitch in mn geheugen zijn, maar ben vorig jaar door Duitsland naar wintersport gereden en kan mij geen tolweg heugen. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:22 |
Alsof de markt alles regelt. Komop. Graag een zo klein mogelijke overheid maar niet de praktijk uit het oog verliezen. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:22 |
Helemaal mee eens. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:23 |
Nee en dan? Gaat iemand die om het bulderbosje moet reizen je aanvallen op je bezit? Je gaat biedingen van 100.000, 1.000.000 of 10.000.000 afslaan omdat je toevallig wilt dat deze ene vierkante meter van dusdanige ecologische meerwaarde is, dat hij niet in te ruilen is voor commerciele doelen zodat jij ergens anders je complete oerwoud aan kan leggen, waar de ruimteclaim minder drukkend is? | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:24 |
Ik heb nog nooit tol betaalt in Duitsland. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:24 |
Het zal er eerder aan liggen dat jij geen tol hoeft te betalen, maar alle vrachtwagens wél. En dat is juist hetgeen waar de particuliere bedrijven hun geld mee verdienen, als ze een snelweg pachten. Deze tolpoortjes zullen je waarschijnlijk bekend voorkomen: ![]() | |
Boze_Appel | woensdag 22 juni 2011 @ 19:24 |
Zo mensen, het is mij wat, met die politci enzo heh? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:25 |
Millau was dus een voorbeeld dat ik noemde. Het kostte 394 miljoen euro en het bedrijf Eiffage financierde de constructie. In ruil daarvoor mag het bedrijf 75 jaar lang, tot 2080, tol vragen voor het transport. Blijkt het viaduct zeer winstgevend, dan kan deze overeenkomst al in 2044 aflopen - ook natuurlijk een suffe profiteursregeling. Eind augustus 2005 hadden er zo'n 3,2 miljoen voertuigen over het viaduct gereden, zo'n 25% meer dan verwacht. Dit bracht een bedrag van 18,5 miljoen euro aan tolgeld op. Eind juni 2006 ging het al om ongeveer 6,25 miljoen voertuigen. | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 19:25 |
Ja, dat kan. Ik kan me prima voorstellen samen met wat linksche rakkers wat grond te kopen om mensen die ene snelweg willen bouwen dwars te zitten. ![]() | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:25 |
Lekker boeiend, dan leg ik hem om jouw landje heen. Then what? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:26 |
Aha. Nou, als bepaalde bedrijven zich geroepen voelen een weg aan te leggen, met toestemming van de overheid, en ze willen de kosten verhalen op vrachtwagens, dan hebben ze mijn zegen. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:26 |
Mooi dat gekibbel over de overdrachtsbelasting. Die gaat sneuvelen, dat is duidelijk. Echter, wanneer weet men niet. Gevolg: iedereen blijft wachten. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:26 |
Maar GS, jij wilt dus dat projectontwikkelaars overal een beetje kunnen aankloten? | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 19:27 |
Dus je betaalt iets minder dan vijf euro om 1x over 1 viaduct te rijden? Nou, wat is dat private gedoe toch voordelig. ![]() | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:27 |
Zo lust ik er ook nog wel 30. Heb je trouwens een bron dat de snelwegen in Duitsland in private handen zijn? Ik kom namelijk niet verder dan twee tunnels. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:27 |
Snugger ja. Afschaffen die hap en misgelopen inkomsten compenseren door HRA in te perken. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:27 |
Het Laantje van Van der Gaag. ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Laantje_van_Van_der_Gaag | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:28 |
Duur geintje inderdaad zeg. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:28 |
Oh, wacht, de 40 miljard belastingbetalers ¤ 10 laten betalen voor een brug waar 90% niet langs komt, is wel voordelig? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:28 |
Zoals gewoonlijk roeptoeter je weer veel te gemakkelijk over de HRA. | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 19:28 |
Dan ga ik aanklagen omdat jouw weg mijn grond verpest en in waarde doet dalen, dus ik eis 50% van je winst als genoegdoening. Natuurlijk klaag ik je een bevriende rechtbank aan, die ik mogelijk zelfs speciaal voor deze rechtszaak opricht, die in mijn voordeel een uitspraak doet. Want dat kan in Lolbertopia. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:29 |
Welke 40 miljard? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:30 |
Klopt, maar waarom niet? Hier is regelmatig geroepen: 'HRA weg, maar dan ook de huursubsidie inperken/afschaffen'. Nou, met de huurtoeslag is men nu bezig. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:30 |
HRA is volgens velen dé manier om snel elke regel te bekritiseren die hun onwelgevallig is. Grappig dat ze daar de vorige 118 jaar geen woord over gerept hebben, noch zelf verbeterd. | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 19:30 |
Aangezien je zelf zegt 780 euro wegenbelasting betalen zou je tegen die prijs, in Lolbertopia, 156x eenmalig over een stuk weg mogen redden. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom dat voordeliger is dan jouw idee? | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 19:30 |
Als je tol gaat heffen aan vrachtwagens dan betaald heel Nederland gewoon mee. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:30 |
Zo oud ben ik nog niet, GS. En mn maatschappelijk bewustzijn is ook nog erg jong. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:31 |
Daar heb je gelijk in. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:32 |
En dan moet ik mij houden aan jou zelf in het leven geroepen rechtbank? Ik denk dat de creditibility van mijn betere rechtbank de jouwe teniet doet. Uiteindelijk komen we bij de hoogste rechtbank en dan krijg ik gelijk, omdat ik aantoonbaar kan maken dat jouw grond vergaard was met inachtneming van de bouwwerkzaamheden die ik zou gaan plegen op de grond. Daarnaast krijg jij de grond niet, omdat jouw vriendengroepje niet zoveel kan bieden als ik. #Winning | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:32 |
Zien jullie dat, iemand krijgt gewoon gelijk. Laten we dit moment koesteren. | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 19:33 |
Daar heb je gelijk in. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:33 |
De discussie valt stil voor vijf seconden...1...2...3..4...5 En we gaan weer!! ![]() | |
dotCommunism | woensdag 22 juni 2011 @ 19:33 |
En waarom zou ik mij moeten houden aan jouw contract? Hoe ga je dat contract afdwingen? Bij jouw rechtbank? Zie je nu nog steeds niet waarom je idee niet kan werken? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:34 |
Oh, wacht, Lolbertopia, dus de benzineprijzen gaan ook omlaag naar ¤ 0,50 per liter en de BPM en BTW wordt afgeschaft? De facto wordt reizen ¤ 0,20 per kilometer goedkoper, maar ik moet wel tol betalen? Heerlijk, ik verdien al per kilometer! | |
Boze_Appel | woensdag 22 juni 2011 @ 19:35 |
Ah, leuk .dot is weereens bezig met een stropoppenfest. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:35 |
Die moeten we even in de sig zetten. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:35 |
POL discussies met Mike Oldfield op de achtergrond zijn een goede mix ![]() | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:36 |
Jij denkt dat er geen thrusted third partys bestaan in libertopia, maar iedereen gaan procederen terwijl ze geen poot hebben om op te staan, bij zelfverzonnen rechtbanken die enorm veel lager in creditibility staan dan de fatsoenlijke rechtsprekende rechtbanken? Jij gelooft niet in private rechtspraak? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:37 |
Private rechtspraak. Hmmm. Daar heb ik ook al geen fiducie in. Gaat lekker he GS ![]() | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:38 |
Just getting started ![]() | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:38 |
Private rechtspraak......................... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:38 |
Kom dan maar op met het voorstel om rechters te vervangen door robots, want die zijn onpartijdig en veel goedkoper. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:39 |
Het werkt momenteel ook voor geen meter. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:39 |
De rechter moet rechtspreken op grond van democratisch tot stand gekomen wetten en de rechtspraak is dus een prachtig middel om een samenleving ‘maakbaar’ te maken. Er zijn meer clubjes die opletten of je geen negers of Turken discrimineert dan die kijken of je fiets wel veilig staat of dat je huis wel tegen inbraak is beveiligd. Rechtspraak heeft al lang niet meer tot doel om te bevorderen dat mensen vreedzaam naast elkaar leven en daar is het wèl om begonnen. | |
Boze_Appel | woensdag 22 juni 2011 @ 19:39 |
Verreweg de meeste geschillen worden al privaat opgelost. | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 19:39 |
Arbitrage is het juiste woord. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:39 |
Het is nu al een en al klassenjustitie laat staan als het geprivatiseerd wordt. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:40 |
En een succes dat het is. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:40 |
Ik los mijn geschillen zelf wel op. Daar heb ik geen geld voor nodig. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:40 |
Is dat een dreigement meneertje! | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:41 |
Houten paardekop op je kussen | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:41 |
Nee. Ik gebruik geen geweld. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:41 |
Ja, laat staan als... Want het gaat nu niet goed, maar in alle andere gevallen zal het slechter zijn ![]() Kom op, de wereld staat bol van partijen die wij in meer of mindere mate vertrouwen. Dat is niet enkel - gelukkig - de overheid. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:41 |
Creditcards? Ja, best een succesvol concept. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:42 |
Niet alle andere gevallen, dat maak jij er weer van. We hebben het over privatiseren. | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:43 |
Beseffen de mensen die de overheid als grote redder en oplossing zien wel dat de overheid ook gewoon een groep mensen is. Met menselijke eigenschappen en menselijk vermogen tot falen? Krijg wel eens de indruk dat de veelvuldig genoemde overheid een onfeilbaar, almachtig mirakel is dat alle problemen oplost. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:43 |
Ja, prima toch? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:43 |
Niet te leuk. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:43 |
Dat is gewoon een vorm van arbitrage tussen koper en verkoper. Niet meer, niet minder. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:45 |
We hadden het toch over rechtspraak? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:47 |
Waarin verschilt het van een klant die boos is als zijn product niet geleverd wordt en een bedrijf dat weigert het goed alsnog te leveren? Er is toch eenvoudigweg sprake van een onrechtmatige daad die door compensatie van een credit card company wordt gecorrigeerd? | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 19:47 |
*Ziet de damherten langskomen op RTL Nieuws* Prachtig die natuurvreemde Randstedelingen ![]() Bambi afschieten is zielug ![]() | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:48 |
Waar zit dan exact de onrechtmatige daad bij je creditcard voorbeeld? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:48 |
Ik vind het wel komisch dat ethi het heeft opgegeven ![]() | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:49 |
Nee. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:50 |
Je aanhanger v_P ook....Of is ie nog druk aan het zoeken naar de private snelwegen in Duitsland waar men tol moet betalen. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 19:50 |
Ik zie het voor me. Een ondernemer profiteert eerst v/d bosbouwvrijstelling, en vangt vervolgens een vermogen omdat de overheid er een snelweg van wil maken. Asfalteren is profiteren. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:50 |
De handelaar heeft nagelaten aan zijn kant van de wederkerige contractuele overeenkomst met de klant te voldoen. Hiermee is het bedrijf toch in gebreke gebleven? | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 19:52 |
Dat heb ik met bron aangegeven, als jij dat niet ziet dan is dat jouw zaak, maar dan hoef je niet zitten te miemelen. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:52 |
Is dat immoreel? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:53 |
Dus even resumerend: Iemand koopt iets, kan dat niet betalen, en door interventie van een creditcardmaatschappij wordt er wel betaald en geleverd, en jij noemt dat arbitrage? Want zoals het er nu staat is het vrij onleesbaar. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 19:54 |
Ik had mijn haar minder kort moeten laten knippen. Mijn hoofd lijkt nu boller. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:54 |
Handelaar: bijvoorbeeld amazon, heeft het product niet geleverd. Gedupeerde: de klant Arbitrage/rechtsprekende macht: Mastercard | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:55 |
Vind je? | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:56 |
Ja, best wel. Althans, wanneer het met voorbedachte rade is gedaan. | |
remlof | woensdag 22 juni 2011 @ 19:56 |
Om half negen het ritueelslachtenzonderverdovingdebat, is daar een topic voor? Nu nog steeds het artikel100-debat over Libië, effe pauze dan 2e termijn, die dus om half negen klaar moet zijn ![]() | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:56 |
En waar is die bron? Die foto? Die is voor tol voor vrachtwagens, dat geeft niet aan dat de snelwegen in Duitsland in private handen zijn. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 19:56 |
Nee, dat is slim! Een belegger die vlak voor de kredietcrisis op shorts overging, is ook niet immoreel. Een hoerenloper ook niet. Je moeder wel. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 19:57 |
Van mij hoeft het niet. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 19:57 |
Daarom is het toch fout dat er een overheid is die dit soort dingen faciliteerd ![]() Zonder overheid maakt het niets uit of de ondernemer het koopt voor snelwegen of groen. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:57 |
Ah, ik snap hem nu. En het rechtsprekende aspect zit hem in? Want als je dit systeem doorvoert heb je een neverending story en hoogstens her en der nieuw ontspruitende vorderingen. Los van het feit dat er totaal geen consumentenbescherming meer is. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 19:58 |
Fok update doet het niet????? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:58 |
Ik vind overigens het definieren van een op handelsbelangen gestoelde overweging totaal niet iets rechtsprekends hebben hoor. Wat is dat toch met een hang naar ongeremde marktwerking en recht van het geld hier ter rechterzijde. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 19:59 |
Same here. | |
remlof | woensdag 22 juni 2011 @ 19:59 |
Nah, van mij ook niet. Maar ik ga wel effe kijken. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 19:59 |
Is het immoreel om je zonnebril op te houden als je met een meisje vrijt? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:00 |
De creditcardmaatschappij is hier een vorm van een ‘trusted third party’. Ik vertrouw erop dat – in mijn geval – Mastercard mij nimmer zal belazeren. Als zo’n schandaal uitkomt zouden handenvol klanten hun biezen pakken en naar een concurrent als Visa stappen, die hen met open armen zal ontvangen. In plaats van slechts één mogelijke tussenpersoon zoals bij een gewone rechtbank kan ik kiezen uit meerdere. De handelaar weet wat hij van Mastercard kan verwachten en dat Mastercard de neiging zal hebben partij te kiezen voor zijn klanten. Dat zal af en toe tot een afschrijving leiden, maar dat moeten ze dan maar in de prijs verdisconteren. Een klant loopt praktisch geen risico bij de neus genomen te worden; hij kan immers zijn bedrag te allen tijde terug laten storten. De handelaar zal af en toe pech hebben, net als wanneer hij op rekening goederen levert. Die pech zal ‘verzuipen’ in het aantal klanten dat gewoon keurig betaalt, gelukkig nog altijd een ruime meerderheid van de brave burgers. Mastercard incasseert een bepaalt bedrag of percentage aan servicekosten per transactie waarmee ze de terugstortingen kunnen financieren en de rest is gewoon winst. | |
KoosVogels | woensdag 22 juni 2011 @ 20:00 |
Nu geen zin om onder woorden te brengen, maar dat zit mij heel niet lekker. Een dergelijk systeem is hypergevoelig voor corruptie. Doet u mij maar een onafhankelijke rechterlijke macht. | |
remlof | woensdag 22 juni 2011 @ 20:00 |
Ja. Behalve als je het op youporn wil posten. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:01 |
Hangt van het belang van je rechtspraak af natuurlijk. Niemand gaat moeilijk doen over een paar schoenen doen van 10 euro. Echter, een moord of verkrachting is wat complexer. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:01 |
Nope. | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 20:01 |
Met de wederpartij moet natuurlijk overeengekomen zijn om bij een bepaalde onafhankelijke arbiter aan te kloppen bij conflicten. Mastercard is gewoon een partij. Jij hebt een overeenkomst met een creditkaartmaatschappij dat zij jouw transacties behandelen. En dat is ook hetgeen zij doen, op instructie. Ze beslechten geen conflicten. | |
Boze_Appel | woensdag 22 juni 2011 @ 20:02 |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:02 |
Ze beslechten wel conflicten door het in vroeg stadium af te kopen. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:03 |
Loonse en Drunense duinen | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 20:03 |
Elke snelweg in Duitsland is een tolweg, daar zijn we het dus al over eens. Hier een bron uit 2008: http://www.welt.de/wirtsc(...)ometer_Autobahn.html Newsitem van vorig jaar: http://www.spiegel.de/video/video-1082550.html | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 20:04 |
Het doen van schikkingen maakt ze een partij. Los van het feit dat ze niks afkopen. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:04 |
Nogmaals: dit is geen recht spreken, dit is puur een verzekeringstechnische aangelegenheid. Je hersenspinsel biedt generlei wijze een uitkomst bij complexere geschillen, een bindende eindbeslissing of uberhaupt een precedentenwerking: puur waar op dat moment vanuit PR oogpunt het meeste garen bij gesponnen wordt bepaald de uitslag. Er is geen greintje onafhankelijkheid, het is ondoorzichtig, en bovenal schakel je geld gelijk met recht. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:05 |
Maakt ze dat een afhankelijke partij? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:05 |
Oei, heilige huisjes, ik stop al ![]() | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:06 |
Overigens GS, kom je bewust aan met een extreem simpel geval: het niet leveren van goederen. Trek het eens een stapje hoger: verduistering. Of een simpele fraudezaak. Want dan gaat je geld = recht een behoorlijke complicerende factor betekenen. | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:06 |
Oh oh, bonje. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:06 |
Er zijn ook mensen die beweren dat de griffierechten verhoogd moeten worden, zodat de werkdruk van de rechterlijke macht verlaagd wordt. Dat dacht ik zelf ook een tijdje, maar volgens mij kunnen de procedures beter vereenvoudigd worden. Zoals de procedures voor onbetwiste schuldvorderingen. Bedrijven verliezen nu veel geld omdat ze kleine vorderingen afboeken, een procedure is immers duur, en een verhoging van de griffierechten zou die nog duurder maken. Dus zo'n verhoging is geen goede zeef voor bullshitbingorechtzaken. | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 20:06 |
Nee, een derde belanghebbende. | |
Boze_Appel | woensdag 22 juni 2011 @ 20:07 |
Conan ![]() | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:08 |
En een Venusheuvel. | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:08 |
Daar ging m'n koffie. ![]() | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:08 |
Neenee, veel te gemakkelijk. Waarom denk je dat rechtspraak openbaar is? Om te genieten van archaisch Nederlands onder het genot van een kopje thee? Want dat verdisconteer je totaal niet in je verhaal. Dan kan je wel a la zienswijze zeggen: de markt zorgt ervoor dat men dan een dergelijk bedrijf links laat liggen. De markt denkt niet neutraal met alle denkbare factoren in overweging nemende. Alles is kapot te maken door te spinnen. Dan maar een instituut dat niet gelieerd is aan zakelijke belangen: onafhankelijke rechtspraak. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:09 |
Eens met Erik. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:09 |
Is het niet een idee griffiegeld afhankelijk te maken van de hoogte van de vordering? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:10 |
Trek dan ook het recht een stapje hoger; niet langer zullen ze mensen afkopen omdat dit verzekeringstechnisch het minste procedurekosten scheelt, maar ze worden geacht als private rechtbank objectief en vakkundig te handelen. Daar komen de consumenten en partijen voor naar de rechtbank; om een dienst te gebruiken die de zaak dusdanig goed bestudeerd dat er daadwerkelijk recht gesproken kan worden. Naar dit soort rechtbanken is vraag, mensen zijn bereid grof geld te betalen voor dit soort diensten als ze weten dat er een eerlijk proces zal volgen. Als er een schijn is van belangenverstrengeling, corporatisme of het bedonderen van klanten door een subjectief oordeel te vellen over de zaak, zal het snel afgelopen zijn met de populariteit van deze rechtbank. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:10 |
Dat elke snelweg een tolweg is daar wist ik wel, dat het alleen voor vrachtwagens geldt wist ik ook. 370 kilometer is semi geprivatiseerd. Niet alle snelwegen dus en nog heeft de overheid een dikke vinger in de pap. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:11 |
Onafhankelijke rechtspraak bestaat niet. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 20:11 |
Daarom gaat het vriend, want op die snelwegen die wel in private hand zijn wordt als een malle gebouwd, terwijl de overheid daar nooit geld voor had. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:11 |
Daar gaan we weer. Vanwaar je overtuiging dat een consument beslist op grond van alle mogelijke informatie? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:12 |
Als hij dat niet doet, wie dupeert hij daarmee? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:12 |
Dat klopt. Maar jouw systeem is direct afhankelijk van geld. En de markt. En dat werkt niet. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:13 |
Nu zijn we direct afhankelijk van de democratie en macht. Ook dat werkt niet. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:13 |
Uhm, misschien wel. Maar wat vaak vergeten wordt, is dat de schuldeiser de zaak op de rol zet, en dus griffierechten moet dokken. Nu zijn ze voor kleine vorderingen bijna altijd te duur uit. Tuurlijk, er is een richtlijn, maar het kan wat mij betreft nog veel verder eenvoudigd worden. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:14 |
Als hij dat niet kan, is hij per definitie verliezer. Nog meer dan in het huidige systeem. Geen enkel systeem is optimaal, laat dat duidelijk zijn, maar jouw voorbeeld is zo extreem gevoelig voor speculatie, spinning, flauwe verzekeringscarousselletjes en weet ik het wat. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:14 |
Lul niet man, de overheid daar bepaald waar en wat er gebouwd gaat worden. De bedrijven hebben niks te zeggen. Daarnaast zijn ze aan de 3 druk bezig waar geen een bedrijf geld in pompt. Of zou dat te duur zijn en niet winstgevend? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:15 |
Je ontwijkt steeds mijn fundamentele vraag GS: waarom denk jij dat een consument over alle informatie kan beschikken? | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:15 |
Wat is je punt nou precies? De nieuwe snelweg gaat gewoon betaald worden uit tol opbrengsten. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:16 |
Ik heb die illusie niet, ik denk enkel dat de verantwoordelijkheid om informatie te vergaren bij de consument ligt. Hij moet zelf er voor zorgen dat hij weet bij welke rechtbank hij in conclaaf gaat, of hij moet een advocaat in de arm nemen die hem de juiste informatie aangeeft. Niemand kan altijd overal de juiste informatie hebben. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:17 |
Die nieuwe snelweg wordt waarschijlijk aangelegd door robots. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 20:17 |
Schijnbaar heb jij de bron niet bekeken, want dan zou je weten dat juist de achilleshiel van de constructie was dat de overheid niets te zeggen heeft over wat er gebeurd, alleen een pakket van voorwaarden (hoeveel rijstroken etc.) waar men vooraf akkoord is gegaan. De komende 30 jaar gaan alle inkomsten naar de bedrijven en de overheid krijgt daar een stukje van, maar de rest ligt in handen van de bedrijven die erop ingetekend hebben. Hoe weet jij trouwens dat aan de 3 geen deelname van een extern bedrijf is, je was bij de uitschrijving van de concessie aanwezig? | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:18 |
Ik snap de landelijke ophef niet. Die klote Betuwe is groot genoeg, de handel heeft er enorm veel baat bij, het wordt gewoon betaald uit tol afdrachten TOTDAT de weg (nou, die 15 km is ook wel keer afbetaald) afbetaald is. Waar doet de gemiddelde Nederlander nou weer moeilijk over? En overmorgen zitten ze weer te kankeren dat er geen snelweg is van Arnhem naar Duitsland en kankeren ze over te weinig asfalt. Het is ook altijd wat hier in dit land. Net als het Amsterdamse Kwakoe festival, niemand wil er geld aan spenderen dus het wordt afgelast, en nu kankeren ze dat het afgelast is. Ik haat Nederlanders. ![]() | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:18 |
Kan je wellicht een voorbeeld noemen? Iemand die een verliezer zou zijn, nog meer dan in het huidige systeem? Is dat iemand die slechts van een rechtsbijstandadvocaat gebruik kan maken en niet van Moszkowicz? Hoe kan hij ten prooi vallen aan speculatie, spinning of flauwe verzekeringscarousselletjes? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:19 |
Oke. En in jouw systeem is dat juist de waarborg, die dus nooit aanwezig kan zijn. Die ook in al Zienswijze zijn experimenten niet aanwezig kan zijn. Die ervoor zorgt dat het simpele wijzen naar de markt per definitie geen argument is. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:19 |
Dat de "privatisering" niks meer is dan een investering van het bedrijfsleven, terwijl de overheid het nog steeds voor het zeggen heeft. Dat is in mijn ogen geen privatisering. Dat is net zoiets als een wijk ontwikkelen en uitvoeren maar de gemeente bepaald. En gelukkig maar dat het niet zo is. | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:20 |
Tol gaat gewoon beheerd worden door de overheid toch, evenals de initiële financiering of niet? Ik snap niet waar je heen wilt met je privatisering punt. | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 20:20 |
NOS Nieuws: Een kwalijke zaak. Voor de mul.. multi.. multisamen.. multicul.. multiculturele sameleving | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 20:20 |
Bekijk die bronnen nog eens en begin dan wat te zeggen, want wat je nu zegt is feitelijk incorrect. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:21 |
Ik snap het niet, dit gaat nu ook op, nu is de waarborg ook afwezig, namelijk de belangen die er van een individu zijn zullen per definitie minder belangrijk zijn dan die van de meerderheid. Waarom is democratie moreler dan plutocratie? De media blijft gelijk - dus als de gedupeerde burger iets te klagen heeft en het is een goed verhaal, krijgt hij de mogelijkheid - en de belangen blijven hetzelfde, namelijk die van verschillende partijen die er nu ook zijn, op een gelijkwaardig speelveld. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:21 |
Rot eens op met je geenstijlhumor. | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:21 |
Een kwalijke zaak m'n reet. Krenterig zeikvolk wil wel Surinaamse kip vreten, maar er voor betalen ho maar. Als het zo moet dan gelast je die zooi maar af, wat ze goddank ook gedaan hebben. Kan Amsterdam die 100.000 euro weer aan iets beters besteden. | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 20:22 |
Rechtspraak gebeurt niet op democratische wijze. Enkel de vaststelling van de wetgeving. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:22 |
Als iemand niet weet wat de intrinsieke waarde van de rechtbank is "waar hij zijn contract mee heeft afgesloten", wat voorkomt dan nog dat die rechtbank achter de schermen gewoon op voorhand deals sluit? Gevoelige informatie gewoon weglaten, lekker makkelijk. Externe partij is eigenaar van private rechtbank. Wil meer klanten, molt de ander middels PR. BV met veel rechtbanken, vijandige overname, sterfhuis. Concurrentie weg. Verzekeringscarroussel: op voorhand verzekeren, aparte rechtspersoon met een van je rechtbanken, en dan maar anticiperen op uitspraken. Wederom een fijne sterfhuis en tillen maar die handel. Allemaal dingen die je in het huidige systeem niet hebt. | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 20:22 |
Rustig aan, newbie. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:22 |
Er is een akkoord, dus zijn er concessies gedaan daarin staat echt wel het hoe wat en waar zoals de overheid het wil.. En uit jouw post hier kan ik dus opmaken dat de stukken snelweg 30 jaar worden gepacht door het bedrijfsleven? Dat is geen privatiseren maar verkapt huren. Dit staat verre van privatiseren. Ze mogen wel maar kunnen niet. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:23 |
Ah, dus subjectieve informatie laten wegen door een objectief instituut is beter dan objectieve informatie laten wegen door een subjectief instituut? Verplicht worden te kiezen uit Coca-Cola of Pepsi is beter dan vrij zijn te kiezen uit enkel Coca-Cola? | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:23 |
Ze komen toch in meerderheid tot een besluit in de meervoudige kamer? | |
Cerbie | woensdag 22 juni 2011 @ 20:23 |
Exact. Overigens is de buurt niet ongerust. Het geld wordt toch wel gevonden, denken ze. Prachtige instelling. | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 20:24 |
Dat weten we niet. Ies geheim. ![]() | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 20:25 |
Laat ik het anders stellen. De private partijen zijn alleen verantwoordelijk voor het onderhoud en de staat van de snelweg. Daarvoor krijgen ze ook alle inkomsten die met de tol binnengehaald worden, ze hoeven alleen maar een deel van de inkomsten aan de overheid af te staan. De facto heeft de overheid de zeggenschap over de snelweg aan de particuliere partijen overgeheveld. Als jij dat geen privatisering vind dan mag dat. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:25 |
Ik snap niet dat jij niet gewoon inziet dat het een nog grotere troebele vijver wordt, met als onderliggend motief meer geld. Hoe gaat jouw private stelsel werken bij een echtscheiding bijvoorbeeld? | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:25 |
Och ja, een of ander stadsdeel met de PvdA aan het roer zal wel ergens geld verduisteren om het mogelijk te maken. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:25 |
Bovendien: het staat voor mij vast dat een groot bedrijf met een "fishing expedition" meer informatie kan verzamelen dan een particulier. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:26 |
Dit is nogal een schandaal, niet? Een rechtbank die deals sluit en gevoelige informatie niet laat meewegen, corrumpeert de algemene rechtspraak. Dat is vergelijkbaar met een bouwbedrijf dat besluit te bouwen zonder fundering. Lekker goedkoop, hoge winsten, maar als dit uitkomt of het gebouw instort, zal het een grote schande zijn en wilt niemand meer met de individuele rechters zaken doen noch de rechtbank welke dit soort deals sluit. Externe partij is eigenaar van private rechtbank, de benadeelde partij kijkt natuurlijk wel 3 keer uit voordat hij naar een rechtbank gaat die in handen is van de externe partij. Jammer genoeg hebben we nu in Nederland de keuze niet; de overheid is eigenaar van de rechtbanken en in publiekrechtelijke zaken moet je nog steeds naar de rechtbank toe. Waarom vindt daar niet op grote schaal fraude en corruptie plaats? Omdat de overheid en de rechtbank zichzelf in de vingers zou snijden. | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 20:29 |
De onafhankelijkheid en onpartijdigheid is essentieel om recht te spreken. Welke regels van toepassing zijn is van ondergeschikt belang. Dat moet je onderling maar uitvechten. En zelfs in Nederland laten ze daar aardig wat ruimte voor open. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:29 |
Bij echtscheiding zullen beide partijen naar een rechtbank gaan, rechtbank onderzoekt wat rechtvaardig is in dit geval en zal een uitspraak doen. Et voila. Trouwens, een grappige quote die ik net tegenkwam; Moeten libertariërs antwoorden hebben op alle mogelijke vragen over hoe problemen als defensie, zorg voor de armen, werkloosheid, drugs, rechtspraak enzovoorts in een libertarische samenleving zouden worden opgelost? Manuel Lora zegt van niet: 'Ik ben toch geen socialist?' Ik kan geen antwoord geven op elke mogelijke vraag over hoe de organisatie van de samenleving er uit zal zien. Op zijn best kan ik meningen geven maar nooit garanties, En dat betekent niet dat er geen antwoorden bestaan, het betekent alleen dat op dit moment het onmogelijk is om te weten wat het antwoord zal zijn. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:29 |
Het Openbaar Ministerie sluit ook deals. Spong heeft een aantal keren een proces afgekocht. Rotzooi en corruptie bestaan, het ontkennen vind ik veel schadelijker. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:30 |
Doet mij een beetje denken aan een zaak die momenteel speelt: iemand wordt aangeklaagd, heeft een beroepsverzekering bij verzekeraar XX. De tegenpartij heeft een rechtsbijstand bij verzekeraar XX. De tegenpartij heeft te horen gekregen - uiteraard niet zwart op wit - dat zijn advocaat, werkzaam bij verzekeraar XX, er expres met de pet naar gaat gooien omdat de verzekeraar anders uit moet keren. Zie je al voor je dat dit op het niveau van directe rechtspraak gaat spelen, waarbij de verzekeraar eigenaar is van een private rechtbank? | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:30 |
Oh, die verhalen die je af en toe hoort. Niet normaal. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:30 |
Nee, dat is incorrect, de rechtbank en de partijen die de rechtbank bezoeken zijn gebonden aan de wettelijke en democratisch bepaalde regels. Daar ben je niet vrij in, je mag niet tegen een negroide werknemers zeggen; akkoord, we zeggen dat we geen negers aannemen, maar we kopen jou af voor 20k. | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:31 |
Prettige manier van rechtspraak voor de verzekeraar, dat wel. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:31 |
Voor 30 jaar, dus worden de stukken snelweg gepacht er is geen sprake van eigendom. Het enige wat veranderd is dat de bedrijven de staat van de snelwegen voor 30 jaar zelf moeten controleren. Dat vind ik geen privatisering. Op een camping pacht je ook de grond voor 30 jaar en je dient het zelf bij te houden. Wil je het verhuren omdat de buurman te weinig ruimte heeft voor zijn feestje dan mag dat vast wel als de campingbeheerder een deel van de opbrengst krijgt. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:32 |
En weer ga je ervanuit dat de consument dit allemaal in een ideale situatie ook weet. Ain't gonna happen. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:32 |
En verschrikkelijk voor de benadeelde. En het gaat om een fors bedrag. Overigens zitten zeer veel advocaten bij dezelfde verzekeraar. Dan krijg je ook zeer snel belangenverstrengeling wanneer een advocaat zelf wordt aangeklaagd. "Als jij ons tot uitkeren dwingt, zorgen we dat jij niet meer verzekerd bent!" | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:32 |
1. Verzekeraar XX is een lul. Als het mijn rechtsbijstandverzekering zou zijn, zou ik daar weg zijn. 2. Het vindt plaats onder het huidige democratische bestel? Maar we hadden net gedacht dat dit enkel zou bestaan in Lolbertopia, waarom vindt het onder de verlichte democratie dan plaats? | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:33 |
Nee, dat doe ik niet. Ik heb meermaals erkent dat een burger dit niet weet. Maar dat weet hij nu ook niet. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:34 |
Ik ontken toch nergens dat er nu dubieuze praktijken plaatsvinden? Nu kan je echter nog naar een rechtbank die niet gelieerd is aan de betreffende verzekeraar. In jouw systeem niet. Overigens kan hij nu uiteraard niet naar een andere verzekeraar. Iets is beter dan niets. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:34 |
Net zoiets als de "onafhankelijke" schade-experts................... ![]() ![]() ![]() ![]() | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:35 |
Ik word moe van discussieren met GS. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:35 |
Ohja, het schoolvoorbeeld. | |
von_Preussen | woensdag 22 juni 2011 @ 20:36 |
Een blaffende kat: | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:36 |
Echt waar??? | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:36 |
Volgens mij zijn de meeste burgers doodsbang voor juridisch jargon. De passieven, zeg maar. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:37 |
Waarom niet? Alle rechtbanken zijn van 1 verzekeraar die ook nog eens partijdig recht zou spreken? Goh, de samenleving zou dan wel heel weinig belang hechten aan rechtsspraak, als zij het werkelijk zo ver lieten komen. Als er ook maar de schijn van partijdigheid zal ontstaan, zullen juristen in den lande al hoog van de toren blazen en zeggen dat de markt een nieuwe rechtbank nodig heeft omdat het recht toevallig te vaak in het voordeel van de monopolistische assurandeur valt.. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:37 |
Ergens bang voor zijn....... ![]() ![]() | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:37 |
Het lijkt me wel wat, een rechtszaak in een private rechtbank waar AEGON wordt aangeklaagd door een particulier, terwijl op de kaften van de wetboeken, de stoeltjes van de rechtbank, de toga's van de rechters allemaal AEGON logo's zitten en in plaats van Hare Majesteit een schilderij van de AEGON CEO hangt. Ik zou me er niet prettig bij voelen in ieder geval. ![]() | |
Picchia | woensdag 22 juni 2011 @ 20:37 |
Ik zei: "aardig wat ruimte". Niet dat je volledig vrij was. En daarmee doelde ik op de contractvrijheid. Maar mijn punt was dat ook in een libertarische samenleving rechtspraak aan bepaalde voorwaarden moet voldoen, namelijk onafhankelijkheid en onpartijdigheid, aangezien het hebben van partijdige rechtspraak volledig voorbij gaat aan de functie van de rechtspraak. Dan kom je eerder terecht voor een soort van Inquisitie van verzekeraars. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:38 |
Je hebt dan de keus om naar rechtbank ING te gaan. ![]() | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:38 |
Nou, het is natuurlijk gewoon briljant dat deze onafhankelijke experts direct gelieerd zijn aan een partij. | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:39 |
Laat de markt het werkelijk zo ver komen ![]() Ik kan me niet voorstellen dat er veel burgers graag naar een eerder aangehaalde rechtbank gaan met een portret van de verzekeraar in plaats van de koningin of de Nederlandse vlag. Nederlanders hechten waarde aan rechtspraak en zijn bereid daar grof geld voor te betalen als dit eerlijk zal gebeuren. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:39 |
Als iets privaat is, kan je het toch kopen? Een soort Walmart effect zie ik ook wel optreden. De markt is niet zaligmakend. | |
Nautilus. | woensdag 22 juni 2011 @ 20:39 |
Paarse krokodillen! | |
Voorschrift | woensdag 22 juni 2011 @ 20:39 |
Ah dat is dan wel weer zo, misschien gaat die als grote concurrent wel tegen AEGON een uitspraak doen en een enorme boete laten uitschrijven. ![]() Maar ja, dan gaan ze naar het Hooggerechtshof der Unive. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:39 |
Ze zijn echt onafhankelijk maar worden betaald door de verzekeringsmaatschappij. Ik heb er hier ook eentje gehad zo'n "onafhankelijke". Maar ik heb hem te pakken gehad, betalen zullen ze nondedju. | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:39 |
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden GS ![]() | |
eriksd | woensdag 22 juni 2011 @ 20:40 |
Om over dit effect nog maar te zwijgen inderdaad. Tal van motieven om een bepaalde uitspraak te doen. | |
betyar | woensdag 22 juni 2011 @ 20:40 |
![]() ![]() | |
GSbrder | woensdag 22 juni 2011 @ 20:40 |
Walmart is dan ook wel iets anders dan een rechtbank. Denk je werkelijk dat enkel verzekeraars rechtbanken willen hebben? Geen consumentenorganisaties, juristencolleges, universiteiten, commerciele bedrijven of charitatieve instituten? | |
Boze_Appel | woensdag 22 juni 2011 @ 20:40 |