Al die halve betonplaten in Duitsland waar je bij drie druppels regen al weinig meer ziet zijn ook niet alles hoorquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:14 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nee, ik dacht dat je het over de kwaliteit van bestaande wegen had. Die lijkt me niet zo slecht. Beter dan België en Frankrijk, maar minder goed dan die van Duitsland.
Laat ik het zo stellen, de afgelopen jaren heeft er nogal wat asfalt gemist, maar men is nu goed op weg om de knelpunten aan te pakken (vorige kabinet al).quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat heeft met al of geen goed wegennet natuurlijk niets te maken.
Omdat we 10 jaar geleden bruggen hadden kunnen bouwen moeten we dat nu niet doen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook te maken of het rendabel is, de pontjes die hier in de regio nog varen liggen op plekken waarbij het al amper tijswinst oplevert en nog maar de vraag is of een brug zich in de komende 50 jaar terug betalen zal(aangezien men die evt bruggen 10 jaar geleden ook al had kunnen bouwen)
Je weet waarom alleen de wegen naar de Nederlandse grens zo slecht zijn?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Al die halve betonplaten in Duitsland waar je bij drie druppels regen al weinig meer ziet zijn ook niet alles hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer regelmatigquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:25 schreef Webschip het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Geen plek![]()
Heb je wel eens een satellietkaart van Nederland gezien?
quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je weet waarom alleen de wegen naar de Nederlandse grens zo slecht zijn?De wegen in Oost-Duitsland, waaronder jouw geliefde Pruissen, zijn ook niet alles andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yankee go home!
Dat maakt niks uit, het probleem ligt nl niet in de provincie, maar bij de toegangswegen tot de grote steden.Als ze een zesbaans weg door het groene hart bouwen sta je nog steeds vast als je amsterdam of rotterdam in wilt en daar kunnen ze niet zomaar 3 woonblokken tegen de grond gooein om tweebaans wegen aan te leggen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:25 schreef Webschip het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Geen plek![]()
Heb je wel eens een satellietkaart van Nederland gezien?
Nee, particulieren zijn niet in staat tot projecten als dit hè?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alleen zullen ze nooit aangelegd worden, dat is het kleine nadeel ervan
Publieke wegen die verpacht worden, een zeer interessante constructie, blijft natuurlijk wel wezenlijk verschillend van daadwerkelijk private wegen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op zich is het een interessant idee, in Duitsland zijn een aantal snelwegen verpacht aan particuliere partijen. Die krijgen dan de tol die vrachtwagens moeten betalen (- een bepaald bedrag voor de overheid) maar moeten dan ook de snelwegen onderhouden. Gevolg is dat de laatste jaren opeens veel route's werden aangepakt waar de overheid jarenlang geen geld voor had.
In het oosten van het huidige Duitsland liggen anders de beste wegen (nieuw, 3-baans, leeg), de karresporen in het voormalige Oost-Duitsland zijn idd "minder".quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:30 schreef remlof het volgende:
[..]
De wegen in Oost-Duitsland, waaronder jouw geliefde Pruissen, zijn ook niet alles anders
Jij wilt tolwegen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, particulieren zijn niet in staat tot projecten als dit hè?
[ afbeelding ]
Graagquote:
Natuurlijk wilt hij dat. Lekker elke dag dat je erover moet een euro betalen, en in ruil hoef je 50 cent minder belasting per jaar te betalen. Dikke winst voor de consument.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je weet waarom alleen de wegen naar de Nederlandse grens zo slecht zijn?Ik rij vaak over de 3 tot Oostenrijk en wat is dat een belabberde snelweg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alle snelweggebruikers gaan naar de Randstad, ook sommige stukken in de provincie kunnen wel wat asfalterende liefde gebruiken (zoals waar de A15 nu wordt doorgetrokken). Betere bereikbaarheid voor de Achterhoek.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit, het probleem ligt nl niet in de provincie, maar bij de toegangswegen tot de grote steden.Als ze een zesbaans weg door het groene hart bouwen sta je nog steeds vast als je amsterdam of rotterdam in wilt en daar kunnen ze niet zomaar 3 woonblokken tegen de grond gooein om tweebaans wegen aan te leggen.
Oke, dat mag. Vind die tolwegen in Frankrijk wel gruwelijk irritant. Om de haveklap rijd je tegen zo'n checkpoint aan.quote:
Nu zou ik ¤ 780,- aan wegenbelasting betalen plus een hele hoop verkapte accijnzen en belastingen. We hebben al tolwegen, enkel verleend de overheid ons elk jaar een abonnement om ons over het Nederlands wegennet te kunnen rijden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Natuurlijk wilt hij dat. Lekker elke dag dat je erover moet een euro betalen, en in ruil hoef je 50 cent minder belasting per jaar te betalen. Dikke winst voor de consument.
Liever dat dan om de haveklap tegen een file.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, dat mag. Vind die tolwegen in Frankrijk wel gruwelijk irritant. Om de haveklap rijd je tegen zo'n checkpoint aan.
Ach zoals bij de A15, een klein bedrag aan tol betalen totdat het restant (dat niet door rijk en provincie wordt betaald) is afgelost vind ik niet verkeerd.quote:
En die verdwijnen door tolwegen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever dat dan om de haveklap tegen een file.
Hehe, 13 kilometer van mij vandaanquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:35 schreef Cerbie het volgende:
De Duitse milieuflippo's zijn ook goed in autorijder pesten trouwens, wie uit de omgeving Nijmegen kent deze nu niet![]()
http://maps.google.nl/map(...)86,0.055747&t=h&z=15
Onzin, ongeveer 3% van de oppervlakte van Nederland beslaat infrastructuur en daarvan is het grootste deel wegen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef Webschip het volgende:
Nog geen promille aan oppervlakte is weg.
Verminderen.quote:
De wegen rond Parijs zijn anders één grote rijdende parkeerplaats.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever dat dan om de haveklap tegen een file.
Ook kwantitatief doen we het helemaal niet slecht in NL.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen, de afgelopen jaren heeft er nogal wat asfalt gemist, maar men is nu goed op weg om de knelpunten aan te pakken (vorige kabinet al).
Kwalitatief zijn de wegen goed, daar heb je gelijk in.
Mensen gaan spontaan minder rijden? ik weet dat je in het sprookje van de "vrije" markt gelooft die elk denkbaar probleem oplost, maar kom op zeg.quote:
Dacht dat jij in Eindhoven woonde.quote:
Jij hebt echt een hekel aan de overheid, of niet?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verminderen.
En daarnaast, ook tolwegen kunnen in de toekomst efficienter worden met minder poortjes.
Vloet? Die postte ik tig topics terug al.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:36 schreef dotCommunism het volgende:
Malafide huisbaas die stront op de muren smeert en in huurders hun koelkast urineert.
En voor spoorwegen is midden in de Randstad wel altijd plaats om het naar 4 of 6 sporen te verbreden?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeer regelmatig. En dan blijkt dat het juist bij de knelpunten (en die liggen meestal niet midden in de polder waar je er makkelijk een baan bij aanknoopt) vrij druk is met allerlei functies.
Er botst dan van alles, dat zie je misschien niet vanaf google maps maar in de echte wereld valt het toch wat tegen.
Aha, dat is een puur particulier proces zonder enige overheidsbemoeienis in een zeer dichtbevolkt gebied?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, particulieren zijn niet in staat tot projecten als dit hè?
[ afbeelding ]
Ja, ouders.quote:
Ik heb ooit eens onderzoek gedaan naar kilomterbeprijzing. Was erg leuk, voornamelijk de literatuur over privatisering van snelwegen. Maar ook de marktwerking van kilometerbeprijzing in het algemeen is interessant. Het is derhalve raar dat vele VVD'ers weer direct moeten janken als ze het horen. En ik hoef niets te horen over privacy-bezwaren, van de VVD dan.quote:
Jullie posten zo verrekte veel dat ik altijd gewoon bij de laatste post begin en niet meer teruglees.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vloet? Die postte ik tig topics terug al.
Oh wacht, het beeldmateriaalquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Vloet? Die postte ik tig topics terug al.
Nee, meer asfalt dat gecreeerd wordt bij meer behoefte.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:37 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Mensen gaan spontaan minder rijden? ik weet dat je in het sprookje van de "vrije" markt gelooft die elk denkbaar probleem oplost, maar kom op zeg.
Och, niet meer dan jij aan topbankiers.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt echt een hekel aan de overheid, of niet?
Gezonde eigenschap.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt echt een hekel aan de overheid, of niet?
Dat heeft de overheid niet zo graag hè? Geen overheidsbemoeienis is maar eng.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, dat is een puur particulier proces zonder enige overheidsbemoeienis in een zeer dichtbevolkt gebied?
Leuk.
Een kleine nuance lijkt mij op zn plaats.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och, niet meer dan jij aan topbankiers.
Nee. Vanwaar deze vraag?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En voor spoorwegen is midden in de Randstad wel altijd plaats om het naar 4 of 6 sporen te verbreden?
Dus de vrije markt kan ook spontaan extra km2 grond aan Nederland plakken om die wegen op te bouwen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, meer asfalt dat gecreeerd wordt bij meer behoefte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |