In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef waht het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens onderzoek gedaan naar kilomterbeprijzing. Was erg leuk, voornamelijk de literatuur over privatisering van snelwegen. Maar ook de marktwerking van kilometerbeprijzing in het algemeen is interessant. Het is derhalve raar dat vele VVD'ers weer direct moeten janken als ze het horen. En ik hoef niets te horen over privacy-bezwaren, van de VVD dan.
Heb je waarschijnlijk gelijk in.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus de vrije markt kan ook spontaan extra km2 grond aan Nederland plakken om die wegen op te bouwen?
Nu niet dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.
Aha, je beseft dus dat je stelling in de echte mensen wereld niet opgaat? Want dit is wel heel simpel van je om weer van het onderwerp af te geraken naar een stupide stokpaardje.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat heeft de overheid niet zo graag hè? Geen overheidsbemoeienis is maar eng.
Klopt, alle knelpunten zijn spontaan verdwenenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus de vrije markt kan ook spontaan extra km2 grond aan Nederland plakken om die wegen op te bouwen?
Maar die paarsgespikkelde groenteencavias dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.quote:
Klopt, de VVD was op een gegeven moment ook gewoon voor de KM-heffing.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.
Hier nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland.
Marktwerking is heel democratisch, de consument bepaaldquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.
Hoe dwing jij iemand een contract met jou te sluiten?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.
Hoax. VVD wil geen geld van de burger stelen. De partij wil ook de belasting afschaffen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, de VVD was op een gegeven moment ook gewoon voor de KM-heffing.
Nu komt het er op een gegeven moment wel als de behoefte maar groot genoeg is. in het model van GS komt overal een eigen bulderbosje uit NIMBY overwegingen dat de wegen tegenhoudt. Maar goed dat besef dringt niet door bij de theoreten en utopisten alhierquote:
Je woont toch in Amsterdam?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland.
Nijmegen-Oost zeker?quote:
Dus komt die weg er niet, simpel zatquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe dwing jij iemand een contract met jou te sluiten?
Alleen als ze in de oppositie zittenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoax. VVD wil geen geld van de burger stelen. De partij wil ook de belasting afschaffen.
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.quote:
Heb ik al eens gezegd, Kwak ja.quote:
Km heffing was geen slecht idee nee. In den beginne.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.
En ja, km-heffing was geen gek idee.
En daar loop je nog harder tegen aan met je idee van private wegenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.
Wat een watjes, met zijn tweeën 1/3e van een aluminiumladder dragen........ En bang zijn voor een bejaarde man.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:36 schreef dotCommunism het volgende:
Malafide huisbaas die stront op de muren smeert en in huurders hun koelkast urineert.
Dan loop ik praktisch tegen je aan als ik naar buiten stap.quote:
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.
En ja, km-heffing was geen gek idee.
Je stelt dat er voor snelwegen vaak geen ruimte is, vanwege de beperkte mogelijkheden in de Randstad. Snelwegen lopen meestal aan de rand, buiten de stad. Er zijn de laatste jaren meerdere grote spoorwegprojecten geweest waarbij spoorlijnen extra ruimte nodig hadden, die lopen meestal binnen de stad.quote:
En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.
De gebruiker betaalt (hej, net een tolweg). En als het bedrag te hoog is dan probeer je een regeling te treffen met je werkgever.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen
Dat kan je op meerdere manieren bekijken natuurlijk. Als je veel waarde aan 'groen' hecht zie je minder ruimte voor infrastructuur dan als je dat niet zou doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
Dat wilde ik tegenover elkaar stellen en vraag me af of het wel zo is, dat er in de Randstad te weinig ruimte voor infrastructuur beschikbaar is.
De consument betaald, de werkgever moet de kosten doorvoeren in de prijs van zijn producten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De gebruiker betaalt (hej, net een tolweg). En als het bedrag te hoog is dan probeer je een regeling te treffen met je werkgever.
Die stampen gewoon Woensel-West, Helmond en Nuenen om voor de ringweg Eindhoven te verwezenlijken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?
Helmond van de kaart lijkt me anders een aardige verbetering.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Die stampen gewoon Woensel-West, Helmond en Nuenen om voor de ringweg Eindhoven te verwezenlijken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.
En ja, km-heffing was geen gek idee.
Feit blijft ook dat we ondanks alle bezwaren toch ruimte vinden voor allerlei spoorlijnen (HSL, Betuwelijn) en het verbreden van spoorlijnen (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Woerden, Leiden - Den Haag - Delft, Rotterdam - Dordrecht) terwijl deze spoorlijnen midden door dichtbebouwd gebied gaan, deels letterlijk in stedelijk gebied.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:49 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kan je op meerdere manieren bekijken natuurlijk. Als je veel waarde aan 'groen' hecht zie je minder ruimte voor infrastructuur dan als je dat niet zou doen.
Maar feit is wel dat Nederland relatief dichtbevolkt is en wij dus niet zoveel ruimte voor infrastructuur hebben als in een godvergeten woestijn als Saoedi-Arabië.
Zal wel meevallen. De meeste werkgevers betalen al een km-vergoeding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De consument betaald, de werkgever moet de kosten doorvoeren in de prijs van zijn producten.
Ik hou niet van dit toontje van je du_ke. Ik geloof werkelijk dat er private snelwegen kunnen worden aangelegd. Je ziet nu al een toenemende privatisering in het wegennet, wereldwijd. We hebben hier een dusdanig dichtgetimmerd bureaucratisch regellandje dat Nederland inderdaad niet de eerst aangewezen regio zou zijn om dit te doorbreken. Sterker nog, nu de belastinginkomsten voor overheden wereldwijd aan het afnemen is, ook met de afname van de beschikbare fossiele brandstoffen, kunnen overheden nog wel eens problemen krijgen hun nieuwe projecten te dekken en uberhaupt het kostbare wegennet te dekken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, je beseft dus dat je stelling in de echte mensen wereld niet opgaat? Want dit is wel heel simpel van je om weer van het onderwerp af te geraken naar een stupide stokpaardje.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Helmond van de kaart lijkt me anders een aardige verbetering.
Serieus? Waar dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan loop ik praktisch tegen je aan als ik naar buiten stap.
Broedplaats voor VVD'ers hier![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik hou niet van dit toontje van je du_ke. Ik geloof werkelijk dat er private snelwegen kunnen worden aangelegd. Je ziet nu al een toenemende privatisering in het wegennet, wereldwijd. We hebben hier een dusdanig dichtgetimmerd bureaucratisch regellandje dat Nederland inderdaad niet de eerst aangewezen regio zou zijn om dit te doorbreken. Sterker nog, nu de belastinginkomsten voor overheden wereldwijd aan het afnemen is, ook met de afname van de beschikbare fossiele brandstoffen, kunnen overheden nog wel eens problemen krijgen hun nieuwe projecten te dekken en uberhaupt het kostbare wegennet te dekken.
Lees eens free to choose, het staat je natuurlijk vrij om mij te verketteren als een domme libertarier met wereldvreemde ideetjes over privaat eigendom en het bezit van snelwegen, maar dat het onmogelijk is? Nee.
Jij wilt een soort 1-op-1 regeling?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef waht het volgende:
[..]
De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.
En dat doen we vaak door dure tunnels of viaducten te maken. Dus die beslissing is niet snel gemaakt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit blijft ook dat we ondanks alle bezwaren toch ruimte vinden voor allerlei spoorlijnen (HSL, Betuwelijn) en het verbreden van spoorlijnen (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Woerden, Leiden - Den Haag - Delft, Rotterdam - Dordrecht) terwijl deze spoorlijnen midden door dichtbebouwd gebied gaan, deels letterlijk in stedelijk gebied.
In de randstad kan het vaak gewoon niet. Tenzij veel bebouwing mag worden gesloopt.quote:Daarom vind ik het argument dat het verbreden van snelwegen niet kan vanwege plaatsgebrek niet valide, maar we hebben in het verleden gezien dat bijv. de A2 en de A12 wél verbreed zijn.
Nee, maar dat zou niet onredelijk zijn. Als een automobilist betaald voor gebruik van de wegen is het niet normaal dat deze kosten naar iets heel anders gaan. Maar goed, over deze welvaartsverdeling verschillen we natuurlijk van mening.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt een soort 1-op-1 regeling?
Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houdenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. De meeste werkgevers betalen al een km-vergoeding.
Boven de burgermeesterswoning van Van der Laan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is een zeer plaatselijke bui.
Jezus, wat flauw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |