abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:41:39 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98518662


Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten.

Hier stond GS zijn pedofilmpje
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:41:47 #2
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_98518668
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef waht het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens onderzoek gedaan naar kilomterbeprijzing. Was erg leuk, voornamelijk de literatuur over privatisering van snelwegen. Maar ook de marktwerking van kilometerbeprijzing in het algemeen is interessant. Het is derhalve raar dat vele VVD'ers weer direct moeten janken als ze het horen. En ik hoef niets te horen over privacy-bezwaren, van de VVD dan.
In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.
pi_98518672
Hallo :D
pi_98518685
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.
Heb je waarschijnlijk gelijk in.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:42:20 #5
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98518690
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Dus de vrije markt kan ook spontaan extra km2 grond aan Nederland plakken om die wegen op te bouwen?
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98518694
Een goedenavond.
pi_98518702
tvp
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_98518709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.
Nu niet dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98518722
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland. :')
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_98518726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat heeft de overheid niet zo graag hè? Geen overheidsbemoeienis is maar eng.
Aha, je beseft dus dat je stelling in de echte mensen wereld niet opgaat? Want dit is wel heel simpel van je om weer van het onderwerp af te geraken naar een stupide stokpaardje.

quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Dus de vrije markt kan ook spontaan extra km2 grond aan Nederland plakken om die wegen op te bouwen?
Klopt, alle knelpunten zijn spontaan verdwenen *O*
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98518728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.
Maar die paarsgespikkelde groenteencavias dan? ;(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:43:30 #12
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_98518744
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu niet dan?
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_98518746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.
Klopt, de VVD was op een gegeven moment ook gewoon voor de KM-heffing.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98518749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland. :')
Hier niet :6
pi_98518772
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.
Marktwerking is heel democratisch, de consument bepaald :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:44:37 #16
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98518792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.
Hoe dwing jij iemand een contract met jou te sluiten?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98518794
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, de VVD was op een gegeven moment ook gewoon voor de KM-heffing.
Hoax. VVD wil geen geld van de burger stelen. De partij wil ook de belasting afschaffen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98518809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu niet dan?
Nu komt het er op een gegeven moment wel als de behoefte maar groot genoeg is. in het model van GS komt overal een eigen bulderbosje uit NIMBY overwegingen dat de wegen tegenhoudt. Maar goed dat besef dringt niet door bij de theoreten en utopisten alhier :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:45:06 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98518817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland. :')
Je woont toch in Amsterdam?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_98518818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, ouders.
Nijmegen-Oost zeker? :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_98518831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoe dwing jij iemand een contract met jou te sluiten?
Dus komt die weg er niet, simpel zat :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98518839
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.

En ja, km-heffing was geen gek idee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98518844
quote:
16s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoax. VVD wil geen geld van de burger stelen. De partij wil ook de belasting afschaffen.
Alleen als ze in de oppositie zitten :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98518846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je woont toch in Amsterdam?
Het is een zeer plaatselijke bui.

Jezus, wat flauw.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:45:59 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98518850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu niet dan?
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:46:16 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98518872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Nijmegen-Oost zeker? :P
Heb ik al eens gezegd, Kwak ja.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:46:38 #27
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98518882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.

En ja, km-heffing was geen gek idee.
Km heffing was geen slecht idee nee. In den beginne.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_98518885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.
En daar loop je nog harder tegen aan met je idee van private wegen :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:46:51 #29
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_98518890
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:36 schreef dotCommunism het volgende:

Malafide huisbaas die stront op de muren smeert en in huurders hun koelkast urineert. :')
Wat een watjes, met zijn tweeën 1/3e van een aluminiumladder dragen........ En bang zijn voor een bejaarde man. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_98518892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Dan loop ik praktisch tegen je aan als ik naar buiten stap. :P
Broedplaats voor VVD'ers hier :7
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_98518895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.

En ja, km-heffing was geen gek idee.
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen :')
pi_98518897
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee. Vanwaar deze vraag?
Je stelt dat er voor snelwegen vaak geen ruimte is, vanwege de beperkte mogelijkheden in de Randstad. Snelwegen lopen meestal aan de rand, buiten de stad. Er zijn de laatste jaren meerdere grote spoorwegprojecten geweest waarbij spoorlijnen extra ruimte nodig hadden, die lopen meestal binnen de stad.

Dat wilde ik tegenover elkaar stellen en vraag me af of het wel zo is, dat er in de Randstad te weinig ruimte voor infrastructuur beschikbaar is.
pi_98518932
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.
En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98518972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen :')
De gebruiker betaalt (hej, net een tolweg). En als het bedrag te hoog is dan probeer je een regeling te treffen met je werkgever.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98518992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
Dat wilde ik tegenover elkaar stellen en vraag me af of het wel zo is, dat er in de Randstad te weinig ruimte voor infrastructuur beschikbaar is.
Dat kan je op meerdere manieren bekijken natuurlijk. Als je veel waarde aan 'groen' hecht zie je minder ruimte voor infrastructuur dan als je dat niet zou doen.

Maar feit is wel dat Nederland relatief dichtbevolkt is en wij dus niet zoveel ruimte voor infrastructuur hebben als in een godvergeten woestijn als Saoedi-Arabië.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98518996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De gebruiker betaalt (hej, net een tolweg). En als het bedrag te hoog is dan probeer je een regeling te treffen met je werkgever.
De consument betaald, de werkgever moet de kosten doorvoeren in de prijs van zijn producten.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:50:23 #37
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_98519039
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?
Die stampen gewoon Woensel-West, Helmond en Nuenen om voor de ringweg Eindhoven te verwezenlijken. :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_98519058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Die stampen gewoon Woensel-West, Helmond en Nuenen om voor de ringweg Eindhoven te verwezenlijken. :') :') :') :') :') :') :') :')
Helmond van de kaart lijkt me anders een aardige verbetering.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_98519074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.

En ja, km-heffing was geen gek idee.
De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98519078
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:49 schreef waht het volgende:

[..]

Dat kan je op meerdere manieren bekijken natuurlijk. Als je veel waarde aan 'groen' hecht zie je minder ruimte voor infrastructuur dan als je dat niet zou doen.

Maar feit is wel dat Nederland relatief dichtbevolkt is en wij dus niet zoveel ruimte voor infrastructuur hebben als in een godvergeten woestijn als Saoedi-Arabië.
Feit blijft ook dat we ondanks alle bezwaren toch ruimte vinden voor allerlei spoorlijnen (HSL, Betuwelijn) en het verbreden van spoorlijnen (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Woerden, Leiden - Den Haag - Delft, Rotterdam - Dordrecht) terwijl deze spoorlijnen midden door dichtbebouwd gebied gaan, deels letterlijk in stedelijk gebied.

Daarom vind ik het argument dat het verbreden van snelwegen niet kan vanwege plaatsgebrek niet valide, maar we hebben in het verleden gezien dat bijv. de A2 en de A12 wél verbreed zijn.
pi_98519087
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De consument betaald, de werkgever moet de kosten doorvoeren in de prijs van zijn producten.
Zal wel meevallen. De meeste werkgevers betalen al een km-vergoeding.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:51:46 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98519106
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, je beseft dus dat je stelling in de echte mensen wereld niet opgaat? Want dit is wel heel simpel van je om weer van het onderwerp af te geraken naar een stupide stokpaardje.
Ik hou niet van dit toontje van je du_ke. Ik geloof werkelijk dat er private snelwegen kunnen worden aangelegd. Je ziet nu al een toenemende privatisering in het wegennet, wereldwijd. We hebben hier een dusdanig dichtgetimmerd bureaucratisch regellandje dat Nederland inderdaad niet de eerst aangewezen regio zou zijn om dit te doorbreken. Sterker nog, nu de belastinginkomsten voor overheden wereldwijd aan het afnemen is, ook met de afname van de beschikbare fossiele brandstoffen, kunnen overheden nog wel eens problemen krijgen hun nieuwe projecten te dekken en uberhaupt het kostbare wegennet te dekken.

Lees eens free to choose, het staat je natuurlijk vrij om mij te verketteren als een domme libertarier met wereldvreemde ideetjes over privaat eigendom en het bezit van snelwegen, maar dat het onmogelijk is? Nee.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98519113
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Helmond van de kaart lijkt me anders een aardige verbetering.

Ik zou het toch missen. ;(
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:52:05 #44
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98519118
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan loop ik praktisch tegen je aan als ik naar buiten stap. :P
Broedplaats voor VVD'ers hier :7
Serieus? Waar dan?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98519145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik hou niet van dit toontje van je du_ke. Ik geloof werkelijk dat er private snelwegen kunnen worden aangelegd. Je ziet nu al een toenemende privatisering in het wegennet, wereldwijd. We hebben hier een dusdanig dichtgetimmerd bureaucratisch regellandje dat Nederland inderdaad niet de eerst aangewezen regio zou zijn om dit te doorbreken. Sterker nog, nu de belastinginkomsten voor overheden wereldwijd aan het afnemen is, ook met de afname van de beschikbare fossiele brandstoffen, kunnen overheden nog wel eens problemen krijgen hun nieuwe projecten te dekken en uberhaupt het kostbare wegennet te dekken.

Lees eens free to choose, het staat je natuurlijk vrij om mij te verketteren als een domme libertarier met wereldvreemde ideetjes over privaat eigendom en het bezit van snelwegen, maar dat het onmogelijk is? Nee.
^O^
pi_98519155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef waht het volgende:

[..]

De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.
Jij wilt een soort 1-op-1 regeling?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98519180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Feit blijft ook dat we ondanks alle bezwaren toch ruimte vinden voor allerlei spoorlijnen (HSL, Betuwelijn) en het verbreden van spoorlijnen (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Woerden, Leiden - Den Haag - Delft, Rotterdam - Dordrecht) terwijl deze spoorlijnen midden door dichtbebouwd gebied gaan, deels letterlijk in stedelijk gebied.
En dat doen we vaak door dure tunnels of viaducten te maken. Dus die beslissing is niet snel gemaakt.
quote:
Daarom vind ik het argument dat het verbreden van snelwegen niet kan vanwege plaatsgebrek niet valide, maar we hebben in het verleden gezien dat bijv. de A2 en de A12 wél verbreed zijn.
In de randstad kan het vaak gewoon niet. Tenzij veel bebouwing mag worden gesloopt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98519265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij wilt een soort 1-op-1 regeling?
Nee, maar dat zou niet onredelijk zijn. Als een automobilist betaald voor gebruik van de wegen is het niet normaal dat deze kosten naar iets heel anders gaan. Maar goed, over deze welvaartsverdeling verschillen we natuurlijk van mening.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98519304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. De meeste werkgevers betalen al een km-vergoeding.
Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houden :)
pi_98519339
quote:
4s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het is een zeer plaatselijke bui.

Jezus, wat flauw.
Boven de burgermeesterswoning van Van der Laan.
pi_98519374
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je stelt dat er voor snelwegen vaak geen ruimte is, vanwege de beperkte mogelijkheden in de Randstad. Snelwegen lopen meestal aan de rand, buiten de stad. Er zijn de laatste jaren meerdere grote spoorwegprojecten geweest waarbij spoorlijnen extra ruimte nodig hadden, die lopen meestal binnen de stad.
Delen maar, net als bij de snelwegen. Het grootste deel is tussen de steden en dan kom je best een eind al beperken de bedrijventerreinen overal langs de snelwegen ook best wel.
quote:
Dat wilde ik tegenover elkaar stellen en vraag me af of het wel zo is, dat er in de Randstad te weinig ruimte voor infrastructuur beschikbaar is.
Te weinig niet, als je wilt past alles desnoods onder de grond, maar er is wel veel concurrentie voor de beschikbare ruimte. Dat maakt het lastig om zomaar een (spoor)weg aan te leggen.

Overigens is ook het aantal kilometers spoor niet heel veel toegenomen de afgelopen decennia, ook dat is lastig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98519388
Ik zou zelf de snelweg richting en vanuit Limburg willen privatiseren en een belachelijke hoge tol eisen. Dat werpt gezonde drempels op zodat dat tuig ook daar blijft en men wel drie keer nadenkt voordat ze er zelf heen gaat.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:57:38 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98519393
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?
Je legt de macht daar waar het hoort; diegene die moet opdraaien voor alle plannetjes.
Het bos in Nederland groeit van 50.000 ha in 1750 naar 360.000 ha nu. Hebben we dat wel nodig of vinden we het leuk om bos te hebben maar weigeren we er voor te betalen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:57:46 #54
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_98519400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef GSbrder het volgende:
Maar dat het onmogelijk is? Nee.
Achterlijk zou het wel zeker zijn.
pi_98519405
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houden :)
Dus je hebt bezwaar tegen een systeem waarbij de gebruiker betaalt. Immers, meer kilometers betekent meer kosten. Maar je vindt het tegelijkertijd onrechtvaardig dat werkgevers een km-vergoeding uitkeren?

Vind jij een km-vergoeding uberhaupt gerechtvaardigd, of is dat iets dat voor de rekening moet komen voor de werknemer zelf?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:57:59 #56
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98519407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Achterlijk zou het wel zeker zijn.
Onderbouw dit, gaarne.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:58:07 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98519414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou zelf de snelweg richting en vanuit Limburg willen privatiseren en een belachelijke hoge tol eisen. Dat werpt gezonde drempels op zodat dat tuig ook daar blijft en men wel drie keer nadenkt voordat ze er zelf heen gaat.
Jij praat tenminste op een niveau dat ik kan begrijpen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_98519433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen :')
betalen voor gebruik in plaats van voor bezit, is dat werkelijk zo raar?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98519487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je legt de macht daar waar het hoort; diegene die moet opdraaien voor alle plannetjes.
Het bos in Nederland groeit van 50.000 ha in 1750 naar 360.000 ha nu. Hebben we dat wel nodig of vinden we het leuk om bos te hebben maar weigeren we er voor te betalen?
Ik ben je even kwijt. Je hekelt de belangenclubjes die allerlei plannen lamleggen, en wilt dat oplossen door wegen aan te laten leggen door particulieren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98519497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen :')
Het moet natuurlijk een vervanging worden voor het huidige systeem. Niet er bovenop.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98519501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou zelf de snelweg richting en vanuit Limburg willen privatiseren en een belachelijke hoge tol eisen. Dat werpt gezonde drempels op zodat dat tuig ook daar blijft en men wel drie keer nadenkt voordat ze er zelf heen gaat.
Liever alle snelwegen die aansluiten op de Randstad met een heftige tol belasten, dan blijft dat volk tenminste in hun eigen Randstadreservaat en vervuilt de provincie niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98519502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houden :)
Volgens mij is de km-vergoeding voor de werkgever aftrekbaar.
pi_98519520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:59 schreef waht het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk een vervanging worden voor het huidige systeem. Niet er bovenop.
Dat is naar mijn weten ook altijd de insteek geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:00:41 #64
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_98519539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je legt de macht daar waar het hoort; diegene die moet opdraaien voor alle plannetjes.
Het bos in Nederland groeit van 50.000 ha in 1750 naar 360.000 ha nu. Hebben we dat wel nodig of vinden we het leuk om bos te hebben maar weigeren we er voor te betalen?
Van mij part mag je alle polders vol leggen met snelwegen, dat vind ik sowieso geen natuur, maar aan de andere kant is het ook niet echt rendabel om van flevoland een grote snelweg te maken.
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:00:48 #65
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98519544
Ik zie het hele probleem ook niet zo. Lage werkgeverslasten is een lovenswaardig streven maar niet zaligmakend.

Ik zie er sowieso niet echt een argument in mbt kilometerheffing, maar dat zal wel aan mij liggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:01:25 #66
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98519567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben je even kwijt. Je hekelt de belangenclubjes die allerlei plannen lamleggen, en wilt dat oplossen door wegen aan te laten leggen door particulieren?
Uiteraard, het eigendom is vaak maar 10% van het probleem, het gaat eerder om extern belanghebbenden, inderdaad de zogenoemde clubjes die geen bezit hebben daar, maar vrezen dat er te weinig groen overblijft, vrijwel bij elk infrastructureel project. Dan betalen ze er maar voor.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98519574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:00 schreef eriksd het volgende:
Ik zie het hele probleem ook niet zo. Lage werkgeverslasten is een lovenswaardig streven maar niet zaligmakend.

Ik zie er sowieso niet echt een argument in mbt kilometerheffing, maar dat zal wel aan mij liggen.
Volgens Robin moeten werkgevers de extra lasten die km-heffing met zich meebrengt doorberekenen naar de consument.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98519584
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef waht het volgende:

[..]

De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.
Dat valt nog wel een beetje mee als je verder kijkt dan de autosnelwegen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:01:53 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98519587
Er zit nu een collegastudent van mij in Lingo :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_98519700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteraard, het eigendom is vaak maar 10% van het probleem, het gaat eerder om extern belanghebbenden, inderdaad de zogenoemde clubjes die geen bezit hebben daar, maar vrezen dat er te weinig groen overblijft, vrijwel bij elk infrastructureel project. Dan betalen ze er maar voor.
Mwoah, je kunt al belangenclub niet zomaar overal bezwaar tegen maken. Je moet namelijk wel belanghebbende zijn, en of je tot die groep behoort is in bepaalde regels vastgelegd. Ben het met je eens dat belangengroepen nieuwe projecten onnodig kunnen frusteren en er moeten dan ook restricties komen, maar naar mijn mening moet het wel mogelijk blijven te ageren tegen nieuwe projecten.

Overigens weet ik niet of ik zo enthousiast wordt van jouw idee. In principe wordt de burger dan helemaal buitenspel gezet en heeft de projectontwikkelaar vrij baan. Dat is mij te ruim.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:04:07 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98519702
Het is die jongen in het roze en voor de linksen onder ons: hij wilde de erfbelasting fors omhoog. Needless to say dat er een verhitte discussie ontstond aangezien hij de enige linkse was.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_98519721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:01 schreef eriksd het volgende:
Er zit nu een collegastudent van mij in Lingo :')
Kansloos :')

Zat laatst ook een collega van mij Lingo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98519736
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Van mij part mag je alle polders vol leggen met snelwegen, dat vind ik sowieso geen natuur, maar aan de andere kant is het ook niet echt rendabel om van flevoland een grote snelweg te maken.
Met hetzelfde argument kun je dubbeldekswegen bepleiten, maar die zijn schreeuwend duur. Dan ben je echt aan het bouwen om het bouwen. Het is volgens mij de bedoeling dat politici nadenken over hun beslissingen, niet dat ze elkaar uitdagen en provoceren.
pi_98519832
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:04 schreef eriksd het volgende:
Het is die jongen in het roze en voor de linksen onder ons: hij wilde de erfbelasting fors omhoog. Needless to say dat er een verhitte discussie ontstond aangezien hij de enige linkse was.
De belasting bij uitstek waarbij alle VVD'ers spontaan veranderen in wezens met morele argumenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2011 19:07:43 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:06:46 #75
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98519848
Mijn collegastudenten gaan niet naar Lingo.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')