In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:38 schreef waht het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens onderzoek gedaan naar kilomterbeprijzing. Was erg leuk, voornamelijk de literatuur over privatisering van snelwegen. Maar ook de marktwerking van kilometerbeprijzing in het algemeen is interessant. Het is derhalve raar dat vele VVD'ers weer direct moeten janken als ze het horen. En ik hoef niets te horen over privacy-bezwaren, van de VVD dan.
Heb je waarschijnlijk gelijk in.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus de vrije markt kan ook spontaan extra km2 grond aan Nederland plakken om die wegen op te bouwen?
Nu niet dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.
Aha, je beseft dus dat je stelling in de echte mensen wereld niet opgaat? Want dit is wel heel simpel van je om weer van het onderwerp af te geraken naar een stupide stokpaardje.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat heeft de overheid niet zo graag hè? Geen overheidsbemoeienis is maar eng.
Klopt, alle knelpunten zijn spontaan verdwenenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus de vrije markt kan ook spontaan extra km2 grond aan Nederland plakken om die wegen op te bouwen?
Maar die paarsgespikkelde groenteencavias dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, ze plakken geen grond aan Nederland, ze laten mensen een keuze maken in behoefte.
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.quote:
Klopt, de VVD was op een gegeven moment ook gewoon voor de KM-heffing.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet perse om VVDers maar om de Telegraaf lezers, en de krant van wakker nederland die tegen alles propageert wat op een km heffing lijken kan, daarmee de ANWB overhaalt en daardoor de grote politieke partijen in een hoek drijft.
Hier nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland.
Marktwerking is heel democratisch, de consument bepaaldquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.
Hoe dwing jij iemand een contract met jou te sluiten?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, de overheid beslist via dwang waar wegen komen en waar niet. In GSbrder zijn fantasieland beslissen private bedrijven dat via dwang en dat is heel anders.
Hoax. VVD wil geen geld van de burger stelen. De partij wil ook de belasting afschaffen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, de VVD was op een gegeven moment ook gewoon voor de KM-heffing.
Nu komt het er op een gegeven moment wel als de behoefte maar groot genoeg is. in het model van GS komt overal een eigen bulderbosje uit NIMBY overwegingen dat de wegen tegenhoudt. Maar goed dat besef dringt niet door bij de theoreten en utopisten alhierquote:
Je woont toch in Amsterdam?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef dotCommunism het volgende:
DIkke regenbui hier. Zomer in Nederland.
Nijmegen-Oost zeker?quote:
Dus komt die weg er niet, simpel zatquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe dwing jij iemand een contract met jou te sluiten?
Alleen als ze in de oppositie zittenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoax. VVD wil geen geld van de burger stelen. De partij wil ook de belasting afschaffen.
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.quote:
Heb ik al eens gezegd, Kwak ja.quote:
Km heffing was geen slecht idee nee. In den beginne.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.
En ja, km-heffing was geen gek idee.
En daar loop je nog harder tegen aan met je idee van private wegenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.
Wat een watjes, met zijn tweeën 1/3e van een aluminiumladder dragen........ En bang zijn voor een bejaarde man.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:36 schreef dotCommunism het volgende:
Malafide huisbaas die stront op de muren smeert en in huurders hun koelkast urineert.
Dan loop ik praktisch tegen je aan als ik naar buiten stap.quote:
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.
En ja, km-heffing was geen gek idee.
Je stelt dat er voor snelwegen vaak geen ruimte is, vanwege de beperkte mogelijkheden in de Randstad. Snelwegen lopen meestal aan de rand, buiten de stad. Er zijn de laatste jaren meerdere grote spoorwegprojecten geweest waarbij spoorlijnen extra ruimte nodig hadden, die lopen meestal binnen de stad.quote:
En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu laten ze mensen roepen, zonder na te denken over alternatieven en de negatieve economische effecten. Mensen willen geen vliegtuig over hun huis en geen snelweg voor de deur, maar mensen willen wel vliegen en wel met de auto rijden. Het is heel makkelijk te denken; not in my backyard en daarom een politiek belangenverenigingetje aan te spreken, zodat die weer wat stemmen kan winnen. Dat lost het probleem echter niet op.
De gebruiker betaalt (hej, net een tolweg). En als het bedrag te hoog is dan probeer je een regeling te treffen met je werkgever.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen
Dat kan je op meerdere manieren bekijken natuurlijk. Als je veel waarde aan 'groen' hecht zie je minder ruimte voor infrastructuur dan als je dat niet zou doen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
Dat wilde ik tegenover elkaar stellen en vraag me af of het wel zo is, dat er in de Randstad te weinig ruimte voor infrastructuur beschikbaar is.
De consument betaald, de werkgever moet de kosten doorvoeren in de prijs van zijn producten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De gebruiker betaalt (hej, net een tolweg). En als het bedrag te hoog is dan probeer je een regeling te treffen met je werkgever.
Die stampen gewoon Woensel-West, Helmond en Nuenen om voor de ringweg Eindhoven te verwezenlijken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?
Helmond van de kaart lijkt me anders een aardige verbetering.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Die stampen gewoon Woensel-West, Helmond en Nuenen om voor de ringweg Eindhoven te verwezenlijken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is met het bestaande wegensysteem. De wegen zijn van goede kwaliteit. En ja, er zijn files, maar dat voorkom je toch niet in een land als Nederland.
En ja, km-heffing was geen gek idee.
Feit blijft ook dat we ondanks alle bezwaren toch ruimte vinden voor allerlei spoorlijnen (HSL, Betuwelijn) en het verbreden van spoorlijnen (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Woerden, Leiden - Den Haag - Delft, Rotterdam - Dordrecht) terwijl deze spoorlijnen midden door dichtbebouwd gebied gaan, deels letterlijk in stedelijk gebied.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:49 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kan je op meerdere manieren bekijken natuurlijk. Als je veel waarde aan 'groen' hecht zie je minder ruimte voor infrastructuur dan als je dat niet zou doen.
Maar feit is wel dat Nederland relatief dichtbevolkt is en wij dus niet zoveel ruimte voor infrastructuur hebben als in een godvergeten woestijn als Saoedi-Arabië.
Zal wel meevallen. De meeste werkgevers betalen al een km-vergoeding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De consument betaald, de werkgever moet de kosten doorvoeren in de prijs van zijn producten.
Ik hou niet van dit toontje van je du_ke. Ik geloof werkelijk dat er private snelwegen kunnen worden aangelegd. Je ziet nu al een toenemende privatisering in het wegennet, wereldwijd. We hebben hier een dusdanig dichtgetimmerd bureaucratisch regellandje dat Nederland inderdaad niet de eerst aangewezen regio zou zijn om dit te doorbreken. Sterker nog, nu de belastinginkomsten voor overheden wereldwijd aan het afnemen is, ook met de afname van de beschikbare fossiele brandstoffen, kunnen overheden nog wel eens problemen krijgen hun nieuwe projecten te dekken en uberhaupt het kostbare wegennet te dekken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha, je beseft dus dat je stelling in de echte mensen wereld niet opgaat? Want dit is wel heel simpel van je om weer van het onderwerp af te geraken naar een stupide stokpaardje.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Helmond van de kaart lijkt me anders een aardige verbetering.
Serieus? Waar dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan loop ik praktisch tegen je aan als ik naar buiten stap.
Broedplaats voor VVD'ers hier![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik hou niet van dit toontje van je du_ke. Ik geloof werkelijk dat er private snelwegen kunnen worden aangelegd. Je ziet nu al een toenemende privatisering in het wegennet, wereldwijd. We hebben hier een dusdanig dichtgetimmerd bureaucratisch regellandje dat Nederland inderdaad niet de eerst aangewezen regio zou zijn om dit te doorbreken. Sterker nog, nu de belastinginkomsten voor overheden wereldwijd aan het afnemen is, ook met de afname van de beschikbare fossiele brandstoffen, kunnen overheden nog wel eens problemen krijgen hun nieuwe projecten te dekken en uberhaupt het kostbare wegennet te dekken.
Lees eens free to choose, het staat je natuurlijk vrij om mij te verketteren als een domme libertarier met wereldvreemde ideetjes over privaat eigendom en het bezit van snelwegen, maar dat het onmogelijk is? Nee.
Jij wilt een soort 1-op-1 regeling?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef waht het volgende:
[..]
De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.
En dat doen we vaak door dure tunnels of viaducten te maken. Dus die beslissing is niet snel gemaakt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit blijft ook dat we ondanks alle bezwaren toch ruimte vinden voor allerlei spoorlijnen (HSL, Betuwelijn) en het verbreden van spoorlijnen (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Woerden, Leiden - Den Haag - Delft, Rotterdam - Dordrecht) terwijl deze spoorlijnen midden door dichtbebouwd gebied gaan, deels letterlijk in stedelijk gebied.
In de randstad kan het vaak gewoon niet. Tenzij veel bebouwing mag worden gesloopt.quote:Daarom vind ik het argument dat het verbreden van snelwegen niet kan vanwege plaatsgebrek niet valide, maar we hebben in het verleden gezien dat bijv. de A2 en de A12 wél verbreed zijn.
Nee, maar dat zou niet onredelijk zijn. Als een automobilist betaald voor gebruik van de wegen is het niet normaal dat deze kosten naar iets heel anders gaan. Maar goed, over deze welvaartsverdeling verschillen we natuurlijk van mening.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt een soort 1-op-1 regeling?
Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houdenquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. De meeste werkgevers betalen al een km-vergoeding.
Boven de burgermeesterswoning van Van der Laan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het is een zeer plaatselijke bui.
Jezus, wat flauw.
Delen maar, net als bij de snelwegen. Het grootste deel is tussen de steden en dan kom je best een eind al beperken de bedrijventerreinen overal langs de snelwegen ook best wel.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je stelt dat er voor snelwegen vaak geen ruimte is, vanwege de beperkte mogelijkheden in de Randstad. Snelwegen lopen meestal aan de rand, buiten de stad. Er zijn de laatste jaren meerdere grote spoorwegprojecten geweest waarbij spoorlijnen extra ruimte nodig hadden, die lopen meestal binnen de stad.
Te weinig niet, als je wilt past alles desnoods onder de grond, maar er is wel veel concurrentie voor de beschikbare ruimte. Dat maakt het lastig om zomaar een (spoor)weg aan te leggen.quote:Dat wilde ik tegenover elkaar stellen en vraag me af of het wel zo is, dat er in de Randstad te weinig ruimte voor infrastructuur beschikbaar is.
Je legt de macht daar waar het hoort; diegene die moet opdraaien voor alle plannetjes.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat los je op door particulieren wegen te laten beheren en aanleggen?
Dus je hebt bezwaar tegen een systeem waarbij de gebruiker betaalt. Immers, meer kilometers betekent meer kosten. Maar je vindt het tegelijkertijd onrechtvaardig dat werkgevers een km-vergoeding uitkeren?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houden
Onderbouw dit, gaarne.quote:
Jij praat tenminste op een niveau dat ik kan begrijpen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou zelf de snelweg richting en vanuit Limburg willen privatiseren en een belachelijke hoge tol eisen. Dat werpt gezonde drempels op zodat dat tuig ook daar blijft en men wel drie keer nadenkt voordat ze er zelf heen gaat.
betalen voor gebruik in plaats van voor bezit, is dat werkelijk zo raar?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen
Ik ben je even kwijt. Je hekelt de belangenclubjes die allerlei plannen lamleggen, en wilt dat oplossen door wegen aan te laten leggen door particulieren?quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je legt de macht daar waar het hoort; diegene die moet opdraaien voor alle plannetjes.
Het bos in Nederland groeit van 50.000 ha in 1750 naar 360.000 ha nu. Hebben we dat wel nodig of vinden we het leuk om bos te hebben maar weigeren we er voor te betalen?
Het moet natuurlijk een vervanging worden voor het huidige systeem. Niet er bovenop.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lekker hoor, heb je werk in een stad die wat verder ligt, gelijk de jackpot betalen
Liever alle snelwegen die aansluiten op de Randstad met een heftige tol belasten, dan blijft dat volk tenminste in hun eigen Randstadreservaat en vervuilt de provincie niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef Friek_ het volgende:
Ik zou zelf de snelweg richting en vanuit Limburg willen privatiseren en een belachelijke hoge tol eisen. Dat werpt gezonde drempels op zodat dat tuig ook daar blijft en men wel drie keer nadenkt voordat ze er zelf heen gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is de km-vergoeding voor de werkgever aftrekbaar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is de bedoeling de lasten van werkgevers zo laag mogelijk te houden
Dat is naar mijn weten ook altijd de insteek geweest.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:59 schreef waht het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk een vervanging worden voor het huidige systeem. Niet er bovenop.
Van mij part mag je alle polders vol leggen met snelwegen, dat vind ik sowieso geen natuur, maar aan de andere kant is het ook niet echt rendabel om van flevoland een grote snelweg te maken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je legt de macht daar waar het hoort; diegene die moet opdraaien voor alle plannetjes.
Het bos in Nederland groeit van 50.000 ha in 1750 naar 360.000 ha nu. Hebben we dat wel nodig of vinden we het leuk om bos te hebben maar weigeren we er voor te betalen?
Uiteraard, het eigendom is vaak maar 10% van het probleem, het gaat eerder om extern belanghebbenden, inderdaad de zogenoemde clubjes die geen bezit hebben daar, maar vrezen dat er te weinig groen overblijft, vrijwel bij elk infrastructureel project. Dan betalen ze er maar voor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben je even kwijt. Je hekelt de belangenclubjes die allerlei plannen lamleggen, en wilt dat oplossen door wegen aan te laten leggen door particulieren?
Volgens Robin moeten werkgevers de extra lasten die km-heffing met zich meebrengt doorberekenen naar de consument.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:00 schreef eriksd het volgende:
Ik zie het hele probleem ook niet zo. Lage werkgeverslasten is een lovenswaardig streven maar niet zaligmakend.
Ik zie er sowieso niet echt een argument in mbt kilometerheffing, maar dat zal wel aan mij liggen.
Dat valt nog wel een beetje mee als je verder kijkt dan de autosnelwegen...quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:51 schreef waht het volgende:
[..]
De wegen zijn uitstekend, maar er zit een groot verschil tussen wat de overheid aan de automobilist verdient en wat het aan infrastructuur voor de automobilist uitgeeft. Waarbij dat eerste veel meer is dan dat tweede.
Mwoah, je kunt al belangenclub niet zomaar overal bezwaar tegen maken. Je moet namelijk wel belanghebbende zijn, en of je tot die groep behoort is in bepaalde regels vastgelegd. Ben het met je eens dat belangengroepen nieuwe projecten onnodig kunnen frusteren en er moeten dan ook restricties komen, maar naar mijn mening moet het wel mogelijk blijven te ageren tegen nieuwe projecten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard, het eigendom is vaak maar 10% van het probleem, het gaat eerder om extern belanghebbenden, inderdaad de zogenoemde clubjes die geen bezit hebben daar, maar vrezen dat er te weinig groen overblijft, vrijwel bij elk infrastructureel project. Dan betalen ze er maar voor.
Kansloosquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:01 schreef eriksd het volgende:
Er zit nu een collegastudent van mij in Lingo
Met hetzelfde argument kun je dubbeldekswegen bepleiten, maar die zijn schreeuwend duur. Dan ben je echt aan het bouwen om het bouwen. Het is volgens mij de bedoeling dat politici nadenken over hun beslissingen, niet dat ze elkaar uitdagen en provoceren.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Van mij part mag je alle polders vol leggen met snelwegen, dat vind ik sowieso geen natuur, maar aan de andere kant is het ook niet echt rendabel om van flevoland een grote snelweg te maken.
De belasting bij uitstek waarbij alle VVD'ers spontaan veranderen in wezens met morele argumenten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:04 schreef eriksd het volgende:
Het is die jongen in het roze en voor de linksen onder ons: hij wilde de erfbelasting fors omhoog. Needless to say dat er een verhitte discussie ontstond aangezien hij de enige linkse was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |