Oh, wacht, Lolbertopia, dus de benzineprijzen gaan ook omlaag naar ¤ 0,50 per liter en de BPM en BTW wordt afgeschaft? De facto wordt reizen ¤ 0,20 per kilometer goedkoper, maar ik moet wel tol betalen? Heerlijk, ik verdien al per kilometer!quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:30 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Aangezien je zelf zegt 780 euro wegenbelasting betalen zou je tegen die prijs, in Lolbertopia, 156x eenmalig over een stuk weg mogen redden. Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen waarom dat voordeliger is dan jouw idee?
Die moeten we even in de sig zetten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:32 schreef eriksd het volgende:
Zien jullie dat, iemand krijgt gewoon gelijk.
Laten we dit moment koesteren.
Jij denkt dat er geen thrusted third partys bestaan in libertopia, maar iedereen gaan procederen terwijl ze geen poot hebben om op te staan, bij zelfverzonnen rechtbanken die enorm veel lager in creditibility staan dan de fatsoenlijke rechtsprekende rechtbanken? Jij gelooft niet in private rechtspraak?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:33 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
En waarom zou ik mij moeten houden aan jouw contract? Hoe ga je dat contract afdwingen? Bij jouw rechtbank? Zie je nu nog steeds niet waarom je idee niet kan werken?
Just getting startedquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:37 schreef eriksd het volgende:
Private rechtspraak. Hmmm. Daar heb ik ook al geen fiducie in.
Gaat lekker he GS
Verreweg de meeste geschillen worden al privaat opgelost.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:38 schreef betyar het volgende:
Private rechtspraak.........................![]()
![]()
![]()
Arbitrage is het juiste woord.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:38 schreef betyar het volgende:
Private rechtspraak.........................![]()
![]()
![]()
En een succes dat het is.quote:
Ik los mijn geschillen zelf wel op. Daar heb ik geen geld voor nodig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Verreweg de meeste geschillen worden al privaat opgelost.
Is dat een dreigement meneertje!quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik los mijn geschillen zelf wel op. Daar heb ik geen geld voor nodig.
Houten paardekop op je kussenquote:
Ja, laat staan als... Want het gaat nu niet goed, maar in alle andere gevallen zal het slechter zijnquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is nu al een en al klassenjustitie laat staan als het geprivatiseerd wordt.
Creditcards? Ja, best een succesvol concept.quote:
Niet alle andere gevallen, dat maak jij er weer van. We hebben het over privatiseren.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, laat staan als... Want het gaat nu niet goed, maar in alle andere gevallen zal het slechter zijn![]()
Ja, prima toch?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet alle andere gevallen, dat maak jij er weer van. We hebben het over privatiseren.
Niet te leuk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Creditcards? Ja, best een succesvol concept.
Dat is gewoon een vorm van arbitrage tussen koper en verkoper.quote:
We hadden het toch over rechtspraak?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is gewoon een vorm van arbitrage tussen koper en verkoper.
Niet meer, niet minder.
Waarin verschilt het van een klant die boos is als zijn product niet geleverd wordt en een bedrijf dat weigert het goed alsnog te leveren? Er is toch eenvoudigweg sprake van een onrechtmatige daad die door compensatie van een credit card company wordt gecorrigeerd?quote:
Waar zit dan exact de onrechtmatige daad bij je creditcard voorbeeld?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarin verschilt het van een klant die boos is als zijn product niet geleverd wordt en een bedrijf dat weigert het goed alsnog te leveren? Er is toch eenvoudigweg sprake van een onrechtmatige daad die door compensatie van een credit card company wordt gecorrigeerd?
Je aanhanger v_P ook....Of is ie nog druk aan het zoeken naar de private snelwegen in Duitsland waar men tol moet betalen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:48 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind het wel komisch dat ethi het heeft opgegeven
Ik zie het voor me. Een ondernemer profiteert eerst v/d bosbouwvrijstelling, en vangt vervolgens een vermogen omdat de overheid er een snelweg van wil maken. Asfalteren is profiteren.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee en dan?
Gaat iemand die om het bulderbosje moet reizen je aanvallen op je bezit?
Je gaat biedingen van 100.000, 1.000.000 of 10.000.000 afslaan omdat je toevallig wilt dat deze ene vierkante meter van dusdanige ecologische meerwaarde is, dat hij niet in te ruilen is voor commerciele doelen zodat jij ergens anders je complete oerwoud aan kan leggen, waar de ruimteclaim minder drukkend is?
De handelaar heeft nagelaten aan zijn kant van de wederkerige contractuele overeenkomst met de klant te voldoen. Hiermee is het bedrijf toch in gebreke gebleven?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar zit dan exact de onrechtmatige daad bij je creditcard voorbeeld?
Dat heb ik met bron aangegeven, als jij dat niet ziet dan is dat jouw zaak, maar dan hoef je niet zitten te miemelen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Je aanhanger v_P ook....Of is ie nog druk aan het zoeken naar de private snelwegen in Duitsland waar men tol moet betalen.
Is dat immoreel?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:50 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik zie het voor me. Een ondernemer profiteert eerst v/d bosbouwvrijstelling, en vangt vervolgens een vermogen omdat de overheid er een snelweg van wil maken. Asfalteren is profiteren.
Dus even resumerend:quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De handelaar heeft nagelaten aan zijn kant van de wederkerige contractuele overeenkomst met de klant te voldoen. Hiermee is het bedrijf toch in gebreke gebleven?
Handelaar: bijvoorbeeld amazon, heeft het product niet geleverd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus even resumerend:
Iemand koopt iets, kan dat niet betalen, en door interventie van een creditcardmaatschappij wordt er wel betaald en geleverd, en jij noemt dat arbitrage?
Want zoals het er nu staat is het vrij onleesbaar.
Vind je?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Creditcards? Ja, best een succesvol concept.
Ja, best wel. Althans, wanneer het met voorbedachte rade is gedaan.quote:
En waar is die bron? Die foto? Die is voor tol voor vrachtwagens, dat geeft niet aan dat de snelwegen in Duitsland in private handen zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat heb ik met bron aangegeven, als jij dat niet ziet dan is dat jouw zaak, maar dan hoef je niet zitten te miemelen.
Nee, dat is slim! Een belegger die vlak voor de kredietcrisis op shorts overging, is ook niet immoreel. Een hoerenloper ook niet. Je moeder wel.quote:
Van mij hoeft het niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:56 schreef remlof het volgende:
Om half negen het ritueelslachtenzonderverdovingdebat, is daar een topic voor?
Daarom is het toch fout dat er een overheid is die dit soort dingen faciliteerdquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, best wel. Althans, wanneer het met voorbedachte rade is gedaan.
Ah, ik snap hem nu.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Handelaar: bijvoorbeeld amazon, heeft het product niet geleverd.
Gedupeerde: de klant
Arbitrage/rechtsprekende macht: Mastercard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |