Op de snelwege in Duitsland die geprivatiseerd zijn is men anders erg kwistig aan het bouwen aan extra stroken en een nieuwe asfaltlaag, iets wat onder de gewone overheid constant is uitgesteld.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Duitsland......belabberde snelwegen ze krijgen het water niet eens fatsoenlijk afgevoerd, of dit nu privaat is of niet interesseert me niet. De 3 is er een mooi voorbeeld van,
Weet je wat een beetje weg aanleggen kost?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Geld is juist een drijfveer voor betere wegen, de bedrijven hebben er zelf ook baat bij. Waarom zouden ze dit dan niet doen?
Dit dus. Dat is niet realiseerbaar uit private overwegingen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ergens tussen de 1 en 100 miljoen per km, afhankelijk van wat er bij komt kijken
Koop een eigen bulderbosje als belangenclub en in jouw model komt die weg er nooit meerquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard, het eigendom is vaak maar 10% van het probleem, het gaat eerder om extern belanghebbenden, inderdaad de zogenoemde clubjes die geen bezit hebben daar, maar vrezen dat er te weinig groen overblijft, vrijwel bij elk infrastructureel project. Dan betalen ze er maar voor.
Veelquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weet je wat een beetje weg aanleggen kost?
Alles kan, als de overheid maar garant staatquote:Op woensdag 22 juni 2011 19:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus. Dat is niet realiseerbaar uit private overwegingen.
Maar hoe verdienen die particuliere partijen hun centjes? Of zijn ze gewoon zo blij met de infrastructuur dat ze miljoenen vrijwillig neertellen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op de snelwege in Duitsland die geprivatiseerd zijn is men anders erg kwistig aan het bouwen aan extra stroken en een nieuwe asfaltlaag, iets wat onder de gewone overheid constant is uitgesteld.
Dus zo slecht lijkt die privatisering niet eens uit te pakken.
Kortom, infrastructuur regelt zichzelf niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alles kan, als de overheid maar garant staat
Ik moest een beetje huilen toen ik jou zo zag posten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kortom, infrastructuur regelt zichzelf niet.
Dat halen ze via de tol weer binnen minus een gedeelte wat naar de overheid gaat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hoe verdienen die particuliere partijen hun centjes? Of zijn ze gewoon zo blij met de infrastructuur dat ze miljoenen vrijwillig neertellen?
?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moest een beetje huilen toen ik jou zo zag posten.
Ik zit effe hard te denken, maar ben weinig tolwegen tegengekomen in Duitsland. En ik ben er vaak doorheen geknald.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat halen ze via de tol weer binnen minus een gedeelte wat naar de overheid gaat.
De wat ingewikkelder varianten niet inderdaad.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kortom, infrastructuur regelt zichzelf niet.
Gewoon, zo'n heerlijk niet-rechts standpunt.quote:
Alle snelwegen in Duitsland zijn tolwegen, al sinds 1 januari 2005.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zit effe hard te denken, maar ben weinig tolwegen tegengekomen in Duitsland. En ik ben er vaak doorheen geknald.
Ik meen ongeveer 1000 euro per meter van ontwerp tot wegmarkering viaducten en bruggen niet meegenomen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat kost zo'n weg aanleggen nou eenmaal?
Mijn prietpraat is naief noch alwetender dan dat van jou.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat mag, ik houd niet zo van mensen die hun naïeve prietpraat als waarheid weg proberen te zetten.
Dat is correct, je eerste punt is een goed punt om over te discussieren, want iets dat in de context van een democratische samenleving opereert is niet privaat. In die zin bestaat de private sector in Nederland niet, want iedereen moet aan bepaalde voorwaarden voldoen of een certificaat, goedkeuring of bouwvergunning hebben ontvangen. Als jij de mening deelt dat in een collectieve samenleving geen privaat eigendom bestaat, is dat prima.quote:Met nogal wisselende mate van succes en privaatheid. Hoe privaat is een weg waar de overheid garant staat of die wordt geexploiteerd door een bedrijf dat voor 40, 60, 80% eigendom is van de overheid? Een bestaande weg laten exploiteren door een private partij is niet zo'n kunst. Een geheel nieuwe weg aanleggen door een maagdelijk landschap met pakweg 1000 eigenaren en belanghebbenden is iets ingewikkelder.
En jij bent gewoon een blinde collectivist die denkt dat zodra het schaalniveau maar groot genoeg wordt, de overheid wel het beste zal weten wat goed en wat slecht is.quote:Sorry maar je komt hier toch echt over de domme libertarier die de consequenties van zijn woorden niet overziet en denkt dat alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen als de overheid zich ergens niet meer mee bemoeit.
Kan een glitch in mn geheugen zijn, maar ben vorig jaar door Duitsland naar wintersport gereden en kan mij geen tolweg heugen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alle snelwegen in Duitsland zijn tolwegen, als sinds 1 januari 2005.
Alsof de markt alles regelt. Komop. Graag een zo klein mogelijke overheid maar niet de praktijk uit het oog verliezen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon, zo'n heerlijk niet-rechts standpunt.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof de markt alles regelt. Komop. Graag een zo klein mogelijke overheid maar niet de praktijk uit het oog verliezen.
Nee en dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Koop een eigen bulderbosje als belangenclub en in jouw model komt die weg er nooit meer.
Ik heb nog nooit tol betaalt in Duitsland.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alle snelwegen in Duitsland zijn tolwegen, al sinds 1 januari 2005.
Het zal er eerder aan liggen dat jij geen tol hoeft te betalen, maar alle vrachtwagens wél. En dat is juist hetgeen waar de particuliere bedrijven hun geld mee verdienen, als ze een snelweg pachten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan een glitch in mn geheugen zijn, maar ben vorig jaar door Duitsland naar wintersport gereden en kan mij geen tolweg heugen.
Millau was dus een voorbeeld dat ik noemde. Het kostte 394 miljoen euro en het bedrijf Eiffage financierde de constructie. In ruil daarvoor mag het bedrijf 75 jaar lang, tot 2080, tol vragen voor het transport. Blijkt het viaduct zeer winstgevend, dan kan deze overeenkomst al in 2044 aflopen - ook natuurlijk een suffe profiteursregeling.quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weet je wat een beetje weg aanleggen kost?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |