We hebben... eh.. wel een nieuwe OP!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
Zijn we eigenlijk al iets opgeschoten met deze topicserie?
quote:Israël keurt bouw van 1200 nieuwe huizen in Gaza goed
In Gaza mogen 1200 nieuwe huizen en achttien nieuwe scholen worden gebouwd. Dat hebben de Israëlische autoriteiten vanmiddag besloten. Het is één van de grootste bouwprojecten in jaren die door Israël wordt goedgekeurd.
De toestemming voor het bouwen van de honderden huizen en scholen werd door VN-gezant Robert Serry verwelkomd als een “belangrijke stap”. Ook de Palestijnse VN-vluchtelingenorganisatie UNRWA reageerde verheugd op de bekendmaking en zei dat de huizen gebouwd zullen worden in het zuiden van Gaza. In de Palestijnse landstrook is door de Israëlische blokkade van het gebied al jarenlang een gebrek aan bouwmaterialen als cement. De bouw van huizen is echter hard nodig omdat naar schatting 60.000 huizen verwoest werden in de Gaza-oorlog tussen Israël en Hamas in 2008 en 2009.
De UNRWA zegt nu op ‘praktische stappen’ van de Israëli’s te wachten zodat duizenden vrachtwagens met constructiemateriaal de grensovergang bij Gaza kunnen passeren. Hoewel het Israëlische leger zich in 2006 terugtrok uit de Gazastrook en alle joodse nederzettingen daar ontruimde, beslist het Civiele Bestuur van Israël nog altijd over burgerzaken in Gaza. Waarom de Israëliërs juist vandaag de bouw van een groot aantal nieuwe huizen goedkeurde maakten ze niet bekend.
Mooi. Kunnen de Palestijnen eens laten zien dat ze ook kunnen opbouwen in plaats van alleen maar afbreken.quote:
schrijf papierversnipper,,,,ook mee eensquote:[..]of deze ?....
Ik heb geen last van gelovigen als ze hun eigen gemeenschap oprichten en de mijne met rust laten. Het is heel wat anders als in een land "democratisch" besloten word om de winkels op zondag dicht te houden, ook voor niet-gelovign. Daar wil ik idd van af.,, einde quote
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:49 schreef C_N het volgende:
[..]
eh ja
sorry hoor maar meer hypothetischer kan niet in mijn oogen.
wat jij daar schrijf en waar jij hier voor staat
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
hoe je het noemen wil is jou zaak .en wat jij wil ook .quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
Waarom doe jij het niet?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?
daar is geenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?
het is nu wel vrij duidelijk waar mr voor staat /quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh daar vindt ook geen shoah plaats natuurlijk, dan begrijp ik het wel.
eh ??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
Zijn we eigenlijk al iets opgeschoten met deze topicserie?
Nou nee, zou je wel willen hé?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker?
Wie in rust en vrede met zijn buren wil leven, moet niet beginnen met een grote bek op te zetten.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Doen de 'Fogels and friends' (nofi) in sommige van de nederzettingen op de Westbank niet precies hetzelfde?
[..]
Nogmaals, ik realiseer me dat jij daar geboren bent, dat je alleen maar in rust en vrede wil leven en niet om al deze shit gevraagd hebt. En ik snap ook heus wel hoe enerverend het is als om de haverklap het alarm afgaat, je moet toch rennen want soms komen die dingen ook aan.
Je bedoelt: "Jij (d.i. C_N) moet er toch niet aan denken.........quote:Je moet er toch niet aan denken, dat ze even hoogwaardig materiaal zouden hebben als Israël ...
Dat zie je verkeerd moussie: het zijn de joden die hun land terug willen hebben met alle beschikbare middelen. Want rechten van 2.000 jaar oud zijn toch sterker dan rechten van 200 jaar oud?quote:[..]
Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..
wees blij dat het geen Indianen zijn die scalpen verzamelen
Ongeloofwaardig. Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Syrië en Jordanië geen bedreiging meer zijn dankzij het bezetten van de Golan en de Westoever? Het zijn heel andere factoren, o.a. een verdrag met Jordanië, die dat veroorzaken. En de illegale nederzettingen zijn al helemaal geen argument.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:42 schreef waht het volgende:
[..]
Wel, die is er op dit moment niet, deels dankzij de verovering van Golan en de Westbank.
Dat is waar, helaas.quote:[..]
Dergelijke soldaten worden wel degelijk gestraft. De soldaten die een filmpje hadden gemaakt van een geblinddoekte Palestijnse vrouw zijn gewoon veroordeeld.
En net zoals hier worden niet alle hufters gestraft, dat is jammer maar een feit van het leven.
Palestina werd behoorlijk geteisterd door joodse terreurgroepen, maar was slechts voor een uiterst klein deel legaal in handen van joden.quote:[..]
De echte staat is er pas na de tweede wereldoorlog gekomen. Maar als Palestina daarvoor al veroverd was, wat huilt iedereen dan over 1948?
Mwa, ik vind het wel meevallen. Ze spreekt duidelijke taal, maar dat is niet onbeschoft en ook niet demagogisch.quote:[..]
Omdat het een onbeschofte demagoog is.
Je hebt natuurlijk het risico en de dreiging, die zijn beide verlaagd. Doordat uitstekend tegen een Syrische aanval kan worden verdedigd vanuit het hoger gelegen gebied, zijn de verwachte gevolgen beperkt en is de kans op zo'n aanval ook lager omdat de Syriërs weten dat ze weinig kans van slagen hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ongeloofwaardig. Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Syrië en Jordanië geen bedreiging meer zijn dankzij het bezetten van de Golan en de Westoever? Het zijn heel andere factoren, o.a. een verdrag met Jordanië, die dat veroorzaken. En de illegale nederzettingen zijn al helemaal geen argument.
Duisenberg zit vol leugens en vermoeiende generalisaties. Van Agt spreekt de taal van weldenkend Nederland.quote:Mwa, ik vind het wel meevallen. Ze spreekt duidelijke taal, maar dat is niet onbeschoft en ook niet demagogisch.
Dan vind ik vieze glibbers als Naftaniël en Evers erger: de spreken op zachte toon de grootste leugens uit.
Van Agt is dan een tussenvorm voor mij: hij spreekt glibberig, maar over dit onderwerp wel de waarheid.
Dat klinkt toch een beetje alsof België aan Nederland toestaat om 100 huizen te bouwen.quote:
Maar: Syrië is aantoonbaar toch al niet sterk genoeg, want de Golanhoogte is veroverd vanuit een zogenaamd zwakke positie.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:01 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk het risico en de dreiging, die zijn beide verlaagd. Doordat uitstekend tegen een Syrische aanval kan worden verdedigd vanuit het hoger gelegen gebied, zijn de verwachte gevolgen beperkt en is de kans op zo'n aanval ook lager omdat de Syriërs weten dat ze weinig kans van slagen hebben.
Jaja, je kunt allrlei smoesjes verzinnen. En wenselijkheden noemen. Maar de militaire en harde noodzaak is dus onzin.quote:Wat betreft Jordanië is dat nog beter aangezien de betrekkingen redelijk goed zijn. Dat deert echter niet want het littorale Israël is smal, vlak en ligt aan de voet van gebergte. Daarom zit het IDF ook daar in het bergachtige gebied, tot in de Jordaanvalei.
Wel een erg zwak verweer waar je voor vage militaire claims alle ruimte geeft.quote:Illegale nederzettingen zijn uiteraard een religieuze kwestie. Zoals gezegd heb ik daar niets mee en hoeft het van mij niet.
We zijn het eens dat we het hierover niet eens zijn?quote:[..]
Duisenberg zit vol leugens en vermoeiende generalisaties. Van Agt spreekt de taal van weldenkend Nederland.
Ach, dat soort volkeren overschatten zichzelf wel vaker dus moet je het heel duidelijk maken dat ze niet kunnen winnen, wil je een aanval voorkomen. Uiteindelijk is dat ook voor hen beter, in een oorlog verliest iedereen immers.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar: Syrië is aantoonbaar toch al niet sterk genoeg, want de Golanhoogte is veroverd vanuit een zogenaamd zwakke positie.
Dat heeft niets met smoesjes te maken, dat is een simpele beoordeling van dreigingen. Als de Palestijnen hun pre 1967-land krijgen bepalen zij wat er in dat gebergte gebeurt en wie er mag komen. Als Israël nou in West-Europa lag heb je misschien een punt, maar dat ligt het niet. Die smalle strook land waar de meeste Israëliërs wonen en waar de meeste economische activiteit is ligt in een instabiel en vijandig gebied naar Europese maatstaven. Jij veegt dat simpelweg van tafel, ik niet.quote:Jaja, je kunt allrlei smoesjes verzinnen. En wenselijkheden noemen. Maar de militaire en harde noodzaak is dus onzin.
Ik spreek jou toch ook niet aan op de religieuze gekken die onder de Palestijnen zitten? Dat doe ik niet omdat jij niet staat achter wat zij doen. Andersom werkt het dus ook zo.quote:Wel een erg zwak verweer waar je voor vage militaire claims alle ruimte geeft.
O.k.quote:We zijn het eens dat we het hierover niet eens zijn?
Ter ondersteuning van dit verhaal: na de aanval op Pearl Harbor zijn er in de VSvA nogal wat Japanse ingezetenen vastgezet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, zou je wel willen hé?
Klopt, er zijn er een boel verjaagd na het oprichten van die staat, wat op zich dan weer opvallend is, dat het niet 10 jaar eerder gebeurde maar pas na het oprichten van die staat. Dus met plotselinge Jodenhaat oid zou het wel niets te maken hebben .. misschien omdat het oorlog was, en het dan vrij normaal is dat je de vijand uit je land zet?
En dit .. de Lavon affair heeft daar zeker toe bij gedragen. Temeer omdat zoiets meer gebeurde, ook in andere Arabische landen. En dat heb ik dus uit eerste hand van een stel oude Iraanse Joden die begin jaren 70 op bezoek waren in Amsterdam .. die hadden het zelf meegemaakt, nepmoslims die aanslagen plegen op eigendom van Iraanse joden om hun zo te bewegen naar Israël te emigreren.
Dat soort volkeren ........quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:24 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, dat soort volkeren overschatten zichzelf wel vaker dus moet je het heel duidelijk maken dat ze niet kunnen winnen, wil je een aanval voorkomen. Uiteindelijk is dat ook voor hen beter, in een oorlog verliest iedereen immers.
Calimero.quote:[..]
Dat heeft niets met smoesjes te maken, dat is een simpele beoordeling van dreigingen. Als de Palestijnen hun pre 1967-land krijgen bepalen zij wat er in dat gebergte gebeurt en wie er mag komen. Als Israël nou in West-Europa lag heb je misschien een punt, maar dat ligt het niet. Die smalle strook land waar de meeste Israëliërs wonen en waar de meeste economische activiteit is ligt in een instabiel en vijandig gebied naar Europese maatstaven. Jij veegt dat simpelweg van tafel, ik niet.
Nee, maar die religieuze joodse gekken krijgen wel de vrije hand onder de Israeliasche bezetting. En dat is niet alleen moreel, maar ook juridisch een schandaal.quote:[..]
Ik spreek jou toch ook niet aan op de religieuze gekken die onder de Palestijnen zitten? Dat doe ik niet omdat jij niet staat achter wat zij doen. Andersom werkt het dus ook zo.
quote:[..]
O.k.
Aan politiek correcte nonsens hebben we niets, Kees. Dat soort volkeren hebben hun macho-cultuur.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat soort volkeren ........
Laat verder maar. Dit soort argumentatie neem ik niet serieus.
Dan zit de vijand direct tot aan de buitenwijken van Tel Aviv. En dat gaat niet gebeuren.quote:Calimero.
Waarom is het bedreigend dat Palestijnen in hun eigen land bepalen wat er gebeurt?
En onder de Palestijnse dictatuur krijgen terroristen de vrije hand.quote:Nee, maar die religieuze joodse gekken krijgen wel de vrije hand onder de Israeliasche bezetting. En dat is niet alleen moreel, maar ook juridisch een schandaal.
Ze hadden Israël ook niet moeten oprichten. Israël veroorzaakt zijn eigen problemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:24 schreef waht het volgende:
Dat heeft niets met smoesjes te maken, dat is een simpele beoordeling van dreigingen. Als de Palestijnen hun pre 1967-land krijgen bepalen zij wat er in dat gebergte gebeurt en wie er mag komen. Als Israël nou in West-Europa lag heb je misschien een punt, maar dat ligt het niet. Die smalle strook land waar de meeste Israëliërs wonen en waar de meeste economische activiteit is ligt in een instabiel en vijandig gebied naar Europese maatstaven. Jij veegt dat simpelweg van tafel, ik niet.
Dat is gewoon racistisch, waht.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Aan politiek correcte nonsens hebben we niets, Kees. Dat soort volkeren hebben hun macho-cultuur.
[..]
Tsja, het is wat dat betreft ideologie versus handelsbetrekkingen. Het is voor een Islamitisch land op ideologisch gebied ondenkbaar om op vriendschappelijke basis met Israël om te gaan, gezien de Arabische strijd met dit land. Daarom waren Egypte en Turkije ook van die vooruitstrevende landen. De heerschappij van de AK-partij in Turkije geeft aan waarom Turkije de afgelopen jaren openlijk afstand heeft genomen van Israël.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:54 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Netanyahu wil weer vriendjes worden met Turkije. Er is inmiddels een brief gestuurd vanuit Israel met de felicitaties aan Erdogan en een verzoek om de diplomatie te 'resetten'. Ook zouden er in het geheim gesprekken zijn gevoerd. Vraag me af wat Erdogan gaat doen. Het is voor Turkije op veel vlakken beter om samen te werken met Israel. Helemaal in het kader van de huidige ontwikkelingen in Syrie.
Vinden jullie dus terecht neem ik aan? De Japanners zijn trouwens niet jaar Japan gedeporteerd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ter ondersteuning van dit verhaal: na de aanval op Pearl Harbor zijn er in de VSvA nogal wat Japanse ingezetenen vastgezet.
Tja, mijn adoptiemoeder werd Nederland uitgeschopt aan het begin van WO2 terwijl ze geen vlieg kwaad deed, blijkbaar is dat dus 'normaal', ook voor Nederland. Op individueel vlak komt dat uiteraard heel hard aan, maar vanuit strategisch oogpunt is het wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vinden jullie dus terecht neem ik aan? De Japanners zijn trouwens niet jaar Japan gedeporteerd.
KaRRs.quote:
Ik ook niet hoor, wou ook niet zoiets suggereren.quote:Ze gaan wel op vriendschappelijke wijze met elkaar om, maar doen dit niet in het openbaar. De vader van de huidige koning van Marokko heeft zelfs een monument in Israel. Maar ik vind Turkije eigenlijk niet te vergelijken met het gros van de Islamitische landen.
Er hoefden überhaupt geen flottilla's (flottieljes) naar toe.quote:Ander politiek systeem en anno 2011 een potentiële grootmacht in de regio. Door oa. de druk van Turkije is er geen blokkade meer op Gaza en hoeven er geen flotillas meer naartoe.
Kan het niet anders dan volledig met je eens zijn.quote:Ze moeten dit moment grijpen om leiderschap te tonen en in samenwerking met de VS, Israel, Palestijnen en uiteindelijk Egypte, dialoog aan te gaan en komen met constructieve bijdragen aan het complete vredesproces. Het is onrustig, maar dat geeft nieuwe mogelijkheden. Zo zien sommige moslims op dit moment in dat Israel niet het 'absolute kwaad' is dat de dictators en geestelijken hun decennia voorhouden. Moslims vermoorden meer moslims dan Israel in een lange tijd. Ik ben benieuwd hoe de Arabische lente verder gaat en hoop dat ook Israel inziet dat ze dictators niet moet steunen. Steun het volk!
Het opmerken van culturele verschillen is niet racistisch.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is gewoon racistisch, waht.
Vergeleken met Europa tot ergens midden jaren veertig is het Israël tot nu een geschenk uit de hemel, voor joden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hadden Israël ook niet moeten oprichten. Israël veroorzaakt zijn eigen problemen.
Hier heel het artquote:Marcheert sultan Erdogan straks Syrië binnen?
woensdag 22 juni 2011 10:57
In de Syrische kwestie wil Turkije een belangrijke rol gaan spelen
Is de Arabische misère veroorzaakt door Israël? Was Israël de oorzaak van alle ellende in het Midden-Oosten?
De zogenaamde deskundigen die alle problemen van de moslims aan Israël en het conflict rond de Joodse staat toeschreven, zwijgen dezer dagen als het graf.
De Arabische storm heeft bewezen dat de Arabische woede niets heeft te maken met de staat Israël en het lot van Palestijnen. De Arabische woede wordt veroorzaakt door de despotische Arabische staten en de islamitische cultuur zelf.
quote:Apple haalt anti-Israëlische app uit aanbod
Computerfabrikant Apple heeft een programma verwijderd uit het aanbod van zijn App Store die geweld tegen Israël zou aanmoedigen. De app heet ThirdIntifada en riep gebruikers op protesten te organiseren tegen de staat Israël.
De actie van Apple volgt op een mail die de Israëlische minister van Informatie Yuli Edelstein had gestuurd aan Apple-baas Steve Jobs. Ook het Simon Wiesenthal-centrum, een mensenrechtengroepering, had zich erover beklaagd.
Strijdig met richtlijnen
'Intifada' is de term die de afgelopen decennia gebruikt werd om de twee golven van Palestijns geweld tegen Israëlische doelen te omschrijven. ThirdIntifada verwees door naar een website die bijdroeg aan het in gang zetten van gewelddadige botsingen met Israëlische militairen nabij de grens met Libanon en Syrië.
Een woordvoerder van Apple zei gisteren dat de app uit het aanbod was verwijderd omdat die 'strijdig was met de richtlijnen door beledigend te zijn voor grote groepen mensen'.
Dat zouden ze willen. Maar het is geen geschenk, en zeker niet uit de hemel. Ze hebben het gewoon zelf gedaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:30 schreef waht het volgende:
[..]
Vergeleken met Europa tot ergens midden jaren veertig is het Israël tot nu een geschenk uit de hemel, voor joden.
Goh, ik dacht dat de intifadah de benaming was voor de opstand van de Palestijnen tegen de bezetter. Apple maakt de newspeak en contractpartner Volkskrant neemt die over?quote:'Intifada' is de term die de afgelopen decennia gebruikt werd om de twee golven van Palestijns geweld tegen Israëlische doelen te omschrijven.
Pot, ketel etc.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goh, ik dacht dat de intifadah de benaming was voor de opstand van de Palestijnen tegen de bezetter. Apple maakt de newspeak en contractpartner Volkskrant neemt die over?
Zo dacht ik dat Endlosung en Fuhrer gewone Duitse woorden voor eindoplossing en leider zijn. Een ieder die beweert dat die woorden geen andere lading hebben doet aan Newspeak.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goh, ik dacht dat de intifadah de benaming was voor de opstand van de Palestijnen tegen de bezetter. Apple maakt de newspeak en contractpartner Volkskrant neemt die over?
Niet alles moet letterlijk genomen worden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zouden ze willen. Maar het is geen geschenk, en zeker niet uit de hemel. Ze hebben het gewoon zelf gedaan.
quote:'Palestijnen eisen niet langer bouwstop Israël'
RAMALLAH - De Palestijnen zijn bereid hun eis om een onmiddellijke bevriezing van de bouw in joodse nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden te laten vallen.
Dat heeft een bron bij de Palestijnse regering donderdag gezegd. Het laten vallen van de eis moet de vastgelopen onderhandelingen met Israël een nieuwe impuls geven.
De bron zegt dat de Palestijnen hun idee hebben voorgelegd aan Amerikaanse bemiddelaars die in het gebied aanwezig zijn. Israël heeft nog niet gereageerd op het voorstel van de Palestijnen.
De Palestijnen zijn bereid om bouwprojecten die nu al lopen te accepteren, zo lang Israël zich bereid toont geen nieuwe bouwprojecten goed te keuren.
Obama
De Palestijnen willen een voorstel van de Amerikaanse president Barack Obama als leidraad nemen. Volgens dat voorstel zou het uitgangspunt bij nieuwe onderhandelingen de grenzen van 1967 moeten zijn, met de mogelijkheid om bepaalde stukken land te ruilen. De Israëlische premier wees dit voorstel af en zei dat de grenzen van 1967 onverdedigbaar zijn voor Israël.
De onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen liepen in september vast, toen een tijdelijke Israëlische bouwstop afliep. Israël wilde toen niet ingaan op de Palestijnse eis van een nieuwe bouwstop op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem.
Verzoening
Door het uitblijven van onderhandelingen besloot de Palestijnse premier Mahmoud Abbas om verzoening met de militante Hamas na te streven.
Hamas is aan de macht in de Gazastrook. Abbas heeft tevens gezegd dit jaar de gang naar de Verenigde Naties te willen maken om daar erkenning van een Palestijnse staat te vragen.
De verzoening met Hamas en de gang naar de VN hebben echter averij opgelopen. Vandaar dat Abbas nu toch een beperkt aantal nieuwe nederzettingen wil tolereren als Israël bereid is een vredesvoorstel van de Amerikaanse president Barack Obama te accepteren.
Dat soort volkeren? Je bedoelt de Semitische volkeren? Arabieren, Joden, Ethiopiërs?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Aan politiek correcte nonsens hebben we niets, Kees. Dat soort volkeren hebben hun macho-cultuur.
Dan herhalen we gewoon: de onverdedigbaarheid van de grenzen van voor 1967 is aantoonbaar onzin. Want vanuit die grenzen werd aardig wat land ingepikt.quote:[..]
Dan zit de vijand direct tot aan de buitenwijken van Tel Aviv. En dat gaat niet gebeuren.
Nee hoor. Maar als je de Palestijnse Autoriteit de handen bindt, moet je niet verwachten dat ze die handen ook gebruiken.quote:[..]
En onder de Palestijnse dictatuur krijgen terroristen de vrije hand.
OK. Dat betoog ik ook wel eens.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:29 schreef waht het volgende:
[..]
Het opmerken van culturele verschillen is niet racistisch.
Ik zal het woord intifada niet meer letterlijk nemen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:22 schreef waht het volgende:
[..]
Niet alles moet letterlijk genomen worden.
Ik heb de Israëliërs nooit vrij gepleit. Ze hebben zelf ook hun culturele trekjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat soort volkeren? Je bedoelt de Semitische volkeren? Arabieren, Joden, Ethiopiërs?
Nu je volhoudt kan ik betogen, dat juist Israel komt met het macho-argument: "We zullen ze eens zo goed op hun donder geven dat ze het wel afleren." En de praktijk/de geschiedenis leert, dat dat onzin is.
Je zou verwachten dat volkeren die wel hun hersens gebruiken, tot een beter inzicht komen. Maar nee hoor: Israel blijt zich naadloos aan te passen aan de zandhapperscultuur.
Hierover gaan we het niet eens worden.quote:Dan herhalen we gewoon: de onverdedigbaarheid van de grenzen van voor 1967 is aantoonbaar onzin. Want vanuit die grenzen werd aardig wat land ingepikt.
Klopt, daarom is het ook goed dat er in Gaza gebouwd mag worden.quote:Nee hoor. Maar als je de Palestijnse Autoriteit de handen bindt, moet je niet verwachten dat ze die handen ook gebruiken.
Mwah, onder omstandigheden gedragen ze zich redelijk beschaafd.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK. Dat betoog ik ook wel eens.
Na hun verhuizing van West-Europa naar het Midden-Oosten blijken joden zich steeds meer te gaan gedragen naar hun oorspronkelijke semitische normen.
Israel is zich steeds minder gaan gedragen als een beschaafde westerse staat, maar steeds meer als een Semitische macho-staat.
quote:Yair Netanyahu, Israeli Prime Minister's Son, Creates Facebook Ruckus With Arab, Muslim Posts
JERUSALEM -- The Israeli prime minister's 19-year-old son posted disparaging comments about Arabs and Muslims on his Facebook page, an Israeli paper reported Friday.
Earlier this year, Yair Netanyahu posted that Muslims "celebrate hate and death," the Haaretz daily reported. After Palestinian assailants entered a West Bank settlement and stabbed five members of an Israeli family to death, he wrote that "terror has a religion and it is Islam."
Yair Netanyahu, the eldest of the prime minister's two sons, is currently a soldier in the Israeli military's media liaison unit.
A lawyer for the Netanyahu family, David Shimron, said the comments were those of a "teenager" and were "taken out of context in an attempt to defame the prime minister and his family," Shimron said in a statement provided to The Associated Press.
According to the Haaretz report, the prime minister's son also ran a Facebook group that called for a boycott of Arab businesses and products, and used obscenities to describe Arabs. He was 17 at the time. The group had a total of 23 members, the paper reported.
In another comment, he wrote that there had never been a Palestinian state and that he hoped "there would never be one."
Haaretz said the comments in question were removed within two hours of the paper's request for a response from the prime minister's representatives.
The younger Netanyahu's Facebook page also included comments on the Israeli version of the TV show Big Brother and a "like" directed at Israeli supermodel Bar Refaeli, alongside photos of himself with world leaders like Bill Clinton and Silvio Berlusconi.
A military spokesman said commanders had spoken to Netanyahu "to clarify to the soldier the military commands, outlining his mistakes, as would be done with any soldier in a similar situation."
Some of the comments predated his military service, the military said.
Shimron, the Netanyahu family's attorney, slammed Haaretz for reporting the comments.
"Bringing them up now is ridiculous and shows the cynical use of the words of a teenager, said in anger, when he could not imagine that someone would someday make use of them," the lawyer wrote.
"Prime Minister Netanyahu and his wife believe in moderation and tolerance, and they respect all people without regard for their religion, origin or nationality and that is how they raise their children," the statement said.
The families of Israeli leaders have typically been kept out of the spotlight, but Netanyahu's family has sometimes drawn media attention in ways that have been a liability for the Israeli leader.
Sara Netanyahu, the prime minister's third wife, has been criticized for allegedly mistreating her household staff and for meddling in state affairs. She has denied the accusations.
De jonge soldaat laat zien hoe hij opgevoed is. Door zijn ouders en/of zijn scholen en/of zijn leeftijdgenoten. Door Israel, dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:34 schreef Disana het volgende:
Verkeerde uitlatingen van Netanyahu´s zoon over Palestijnen, moslims en Arabieren. De jonge soldaat zet zijn vader zo in een ´verkeerd´ daglicht.
[..]
Jaaah, dat slechte Israël.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De jonge soldaat laat zien hoe hij opgevoed is. Door zijn ouders en/of zijn scholen en/of zijn leeftijdgenoten. Door Israel, dus.
Dat was een Thaise gastarbeider die al maanden geen loon had gehad.quote:Earlier this year, Yair Netanyahu posted that Muslims "celebrate hate and death," the Haaretz daily reported. After Palestinian assailants entered a West Bank settlement and stabbed five members of an Israeli family to death, he wrote that "terror has a religion and it is Islam."
If it walks like a duck, if quacks like a duck, ....quote:
Ja!quote:
Nederlanders hebben daar ook een handje van. Ik vond de mensen in Israel derhalve alles behalve onbeschoft, het verschilt amper van Nederland.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:28 schreef Kees22 het volgende:
Ik zou er niet trots op zijn dat toeristen uit Israel onder de onbeschoftste geschaard worden.
Het 'uitverkoren' volk vs. de 'dominees'?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:37 schreef waht het volgende:
[..]
Nederlanders hebben daar ook een handje van. Ik vond de mensen in Israel derhalve alles behalve onbeschoft, het verschilt amper van Nederland.
Oh, Nederlanders als toerist hebben inderdaad ook die naam.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:37 schreef waht het volgende:
[..]
Nederlanders hebben daar ook een handje van. Ik vond de mensen in Israel derhalve alles behalve onbeschoft, het verschilt amper van Nederland.
Nah Kees, dit zie je mi te zwart/wit .. ik denk dat er aardig wat meer dingen meespelen dan alleen opvoeding.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, Nederlanders als toerist hebben inderdaad ook die naam.
Net als Russen.
En misschien is het in eigen land anders, dat kan ook nog.
Maar goed: het argument was dat een land dat zijn eigen burgers opvoedt tot misdragingen tegenover ander burgers, een slecht land is.
Precies. Zo zien we hier hoe moslims opgevoed worden, door hun ouders en/of scholen en/of leeftijdgenoten. Door de islam, dus.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De jonge soldaat laat zien hoe hij opgevoed is. Door zijn ouders en/of zijn scholen en/of zijn leeftijdgenoten. Door Israel, dus.
Haha, de Russen hebben veruit die naam. En nu? Rusland is een genocide plegende nazi-staat?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zou er niet trots op zijn dat toeristen uit Israel onder de onbeschoftste geschaard worden.
Weet je, dat kan net zo goed onbewust gebeuren. Je hoeft de geschiedenisboeken niet open te slaan om te weten wat de het joodse volk allemaal is overkomen. Dat laat z'n sporen na, uiteraard op de oude generatie maar net zoveel op de nieuwe.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:
Maar goed: het argument was dat een land dat zijn eigen burgers opvoedt tot misdragingen tegenover ander burgers, een slecht land is.
Gelukkig worden de Palestijnen niet opgevoed om Israeliers te haten....quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja!
Een land dat zijn eigen burgers kennelijk opvoedt tot haat is een slecht land!
Zelfverdediging is niet bepaald hetzelfde als de wens de ander te verdelgen.
En ik heb al vaker op diverse manieren betoogd, dat ik het kwalijk vind dat jonge Israeli's mishandeld worden zodat ze het normaal vinden om anderen onbeschoft te behandelen.
Argumént? Iemand die beweert dat de Israëli hun kinderen opvoeden met haat, draait de zaken volledig om. Een sterk staaltje projectie! Maar géén argument.quote:
Dat hoeft helemaal niet. Israël zorgt daar zelf voor.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Gelukkig worden de Palestijnen niet opgevoed om Israeliers te haten....
Ik wil niet aannemen dat elke Israëlische jongeling zo denkt als deze. Maar met zo'n oorlogszuchtige en haatdragende machtige vader lijkt het me moeilijk zelfstandig een beeld van moslims, de islam en Palestijnen te vormen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:13 schreef Kees22 het volgende:
Blame the juice....quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Israël zorgt daar zelf voor.
Ze hebben een grote fout gemaakt door Israël op te richten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:13 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Blame the juice....
Israel kan niks goed doen. Ik denk dat mensen het gewoon vervelend vinden dat joden tegenwoordig zichzelf kunnen verdedigen na eeuwenlang te zijn onderdrukt.
Dat hoor je wel vaker. Maar elke keer als de arabieren die fout ongedaan probeerden te maken kregen ze gigantisch op hun flikker.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben een grote fout gemaakt door Israël op te richten.
Ze hebben een grote fout gemaakt door het niet eerder te doen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze waren te laat, dat moeten ze accepteren.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:50 schreef waht het volgende:
[..]
Ze hebben een grote fout gemaakt door het niet eerder te doen.
Er moesten eerst nog wat bomaanslagen gepleegd worden en dorpjes uitgemoord door latere premiers van Israel.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:50 schreef waht het volgende:
[..]
Ze hebben een grote fout gemaakt door het niet eerder te doen.
De fout van de palestijnen is, dat ze zelf gaan staat hebben opgericht, die vreedzaam naast Israel kon bestaan.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft Israël onmogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:33 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
De fout van de palestijnen is, dat ze zelf gaan staat hebben opgericht, die vreedzaam naast Israel kon bestaan.
Ja en Turkije ook. Dat is namelijk eigenlijk Byzantium.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft Israël onmogelijk gemaakt.
Er moest ook eerst nog een industrieel georganiseerde vernichtigung plaats vinden in Europa.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er moesten eerst nog wat bomaanslagen gepleegd worden en dorpjes uitgemoord door latere premiers van Israel.
Oh nee wacht, daar werden de PLO en co uitgepleurd omdat ze als dank voor de opvang bomaanslagen op de koning gingen plegen http://en.wikipedia.org/wiki/Black_September_in_Jordanquote:
Ik ben er ook voor om alle landen af te schaffen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en Turkije ook. Dat is namelijk eigenlijk Byzantium.
En Polen ook, dat is namelijk eigenlijk Duitsland en Rusland.
En Belgie ook, dat is eigenlijk van Nederland.
En alle Noord en Zuid-Amerikaanse staten mogen al helemaal niet bestaan
Dat gold dus niet als excuus voor hun bomaanslagen en het uitmoorden van dorpen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er moest ook eerst nog een industrieel georganiseerde vernichtigung plaats vinden in Europa.
Dat hebben de palestijnen en omliggende landen zelf gedaan.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft Israël onmogelijk gemaakt.
Ja fantastisch! Alle grenzen open!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben er ook voor om alle landen af te schaffen.Alleen maar ellende.
Zonder landen is er geen Somalië en zijn er gen Somaliërs die last hebben van problemen veroorzaakt door grenzen en landen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja fantastisch! Alle grenzen open!Heel Somalie hierheen!
Oh dus de problemen van Somalie worden veroorzaakt door grenzen en landen?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder landen is er geen Somalië en zijn er gen Somaliërs die last hebben van problemen veroorzaakt door grenzen en landen.
Jammer dat ze te maken hebben met de grenzen van andere landen, maar dat komt allemaal goed.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh dus de problemen van Somalie worden veroorzaakt door grenzen en landen?
Aha.
Ok.
Ik dacht door de mensen die er wonen, maar als er geen grens en centrale overheid meer is, dan zijn die problemen opeens weg. Oh nee wacht, ze HEBBEN al 20 jaar geen centrale overheid meer!![]()
Ja als Israel weg is, dan komt de hemel op aarde.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jammer dat ze te maken hebben met de grenzen van andere landen, maar dat komt allemaal goed.
Eerst Israël.
Schuld van Israel. Als er geen grenzen meer zijn, dan hemel op aarde.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:36 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Lekker 'verzet' trouwens die Nasrallah van Hezbollah. Zag hem gister op de schotel zijn vriendje Assad verdedigen. Hypocriete trekpop.
http://english.aljazeera.(...)618103354910596.html
klopt, want dan was er helemaal geen Syriëquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Schuld van Israel. Als er geen grenzen meer zijn, dan hemel op aarde.
En Assad had dan ook niet bestaan! Geen legers! Geen wapens! Niets! Geen religie! Geen islam! Geen Hezbollah! Iedereen bloem in het haar en genoeg te eten! Huizen bouwen zichzelf! Geen criminaliteit! Geen terreur! Niets. Alleen maar L O V E.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
klopt, want dan was er helemaal geen Syrië
Je krijgt het door.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En Assad had dan ook niet bestaan! Geen legers! Geen wapens! Niets! Geen religie! Geen islam! Geen Hezbollah! Iedereen bloem in het haar en genoeg te eten! Huizen bouwen zichzelf! Geen criminaliteit! Geen terreur! Niets. Alleen maar L O V E.
Ik zie inderdaad weinig verschil tussen Nasrallah, Assad, Meshal, Netanyahu en al die andere corrupte gekken daar. Machtsgeile gevaarlijke egoisten waar iedereen in de regio, Moslim, Jood, Christen, Druze of wat dan ook allemaal onder lijden.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:36 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Lekker 'verzet' trouwens die Nasrallah van Hezbollah. Zag hem gister op de schotel zijn vriendje Assad verdedigen. Hypocriete trekpop.
http://english.aljazeera.(...)618103354910596.html
Allicht. Niemand gaat ook maar een millimeter van zijn standpunt afwijken, dus een discussie is hier al 70 topics lang niet meer.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:28 schreef C_N het volgende:
dit gaat toch helemaal nergens meer over zeg.![]()
inhoudsloze.infantiele reacties .
als ik zo de reacties lees .is kees 66 en mousje echt de (slimste) van de pro palestijnse frond op fok .
hier heb jij 100% gelijk in.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Allicht. Niemand gaat ook maar een millimeter van zijn standpunt afwijken, dus een discussie is hier al 70 topics lang niet meer.
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:39 schreef C_N het volgende:
[..]
hier heb jij 100% gelijk in.
echt het gaat over niets . en echt toppie voor jou dat je nog blijf reageren .ik heb waardering voor je
Maar Palestijnen mag je wel haten? Lekker hypocriet.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
![]()
Ik heb gewoon een teringhekel aan haters... en aan mensen die te stom zijn de realiteit niet te kunnen inzien door hun stompzinnige afkeer
Dus je hebt een teringhekel aan de zoon van Netanyahu?quote:Op zondag 26 juni 2011 00:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
![]()
Ik heb gewoon een teringhekel aan haters... en aan mensen die te stom zijn de realiteit niet te kunnen inzien door hun stompzinnige afkeer
Als die jongen lijdt onder haatbeelden, dan ja, dan heb ik een teringhekel aan 'm. Alleen geloof ik niet dat dat zo is.quote:Op zondag 26 juni 2011 01:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus je hebt een teringhekel aan de zoon van Netanyahu?
Je bent mooi als je kwaad bent.quote:En wat is dat, 'de' realiteit? Of is het zo dat jij je blind staart op een facet, terwijl ik argumenteer vanuit een ander facet, beiden facetten van dezelfde situatie? Waarmee ik overigens zeg dat ik me niet zoals jij blind staar op een facet van dat hele complexe gebeuren daar .. maar ja, jij ziet dat niet door die stompzinnige afkeer van je
Ach gut, laat me raden .. hij heeft vast een goede reden?quote:Op zondag 26 juni 2011 11:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als die jongen lijdt onder haatbeelden, dan ja, dan heb ik een teringhekel aan 'm. Alleen geloof ik niet dat dat zo is.
Tuurlijk joh, als jij het zou schrijven zou het kloppen maar als ik het schrijf ben ik kwaad, en en ik projecteer, en niet te vergeten .. ik haat.quote:Je bent mooi als je kwaad bent.![]()
Ik had dit kunnen schrijven - maar dan had het hout gesneden. Uit jouw mond is dit projectie, meer niet. Het valt me trouwens op dat haters vaker aan het projecteren slaan als ze boos worden over al dat onrecht wat hen wordt aangedaan. Kees had daar ook al zo'n last van.
Is het wel eens bij je opgekomen dat niemand/beiden gelijk zouden kunnen hebben, elk vanuit zijn achtergrond, zijn facet van 'de' realiteit? En dat hetgeen jij voor haat aanziet eerder verdriet en woede zijn op de blindheid over en weer, die elke oplossing anders dan bruut geweld en elkaars koppen inhakken vrijwel onmogelijk maakt?quote:De discussie over wie gelijk heeft, ga ik niet meer aan. Ben voornamelijk heel nieuwsgierig naar het waarom van het haten.
Er is daar domme haat aan beide kanten. En er zijn goede mensen aan beide kanten.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
![]()
Oh de ironie. En je hebt het zelf niet eens door.quote:Op zondag 26 juni 2011 00:06 schreef Karrs het volgende:
Fight the power!quote:Israel begins dismantling section of barrier
JERUSALEM (AP) — The Israeli military says it has begun tearing down a section of Israel's contentious West Bank separation barrier near a village that has come to symbolize Palestinian opposition to the enclosure.
The dismantling of the section near the village of Bilin began Sunday, four years after the Supreme Court ordered it torn down. The court said the barrier's route did not make the nearby Modiin Illit settlement secure.
Bilin lost half its land to the barrier. Years of weekly protests there frequently have evolved into clashes between villagers and Israeli troops.
Israel began building the barrier in late 2002 to keep out Palestinian attackers. But it juts into the West Bank, and critics say the route is designed to grab land that Palestinians want for a state.
quote:Gaza-konvooi negeert kabinet, Israël dreigt met journalistenboycot
Ondanks een oproep van het kabinet om niet deel te nemen, vertrekken Nederlanders met een internationaal hulpkonvooi vanuit Griekenland naar de Gazastrook. Israël dreigt buitenlandse journalisten “voor jaren” uit het land te verbannen als zij deelnemen. Minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal schreef eerder aan de Tweede Kamer al dat het initiatief levert “allerminst een bijdrage aan een oplossing van het Israëlisch-Palestijns conflict”.
Negen doden onder eerder konvooi
Maar een woordvoerder van de actiegroep Nederlands initiatief om de blokkade van Gaza te doorbreken zegt dat de vloot dinsdag vertrekt. “Er is steeds gezegd dat het niet nodig is omdat alles al wordt geregeld, maar er gebeurt niets.”
Nu.nl meldt dat onder de opvarenden journalisten van Trouw, EenVandaag en de Wereldomroep zullen zijn. Israël heeft vandaag fel gereageerd op het dreigende vertrek van het konvooi.
Vandaag noemt de persdienst van de regering de vloot een “gevaarlijke provocatie” en een “internationale schending van de Israëlische wet”. Deelname aan de actie kan leiden tot een “verbanning uit het land voor tien jaar” en “verdere sancties”.
Een eerste hulpkonvooi werd in mei vorig jaar in internationale wateren aangevallen door de Israëlische marine. Daarbij kwamen negen opvarenden uit Turkije om het leven. Met het nieuwe konvooi, dat tien schepen telt, vaart een tiental Nederlanders mee.
Diverse continenten nemen deel
Minister Rosenthal liet eerder al weten niet te kunnen verhinderen dat Nederlandse schepen of opvarenden meedoen aan wat de actievoerders ‘Freedom Flotilla 2′ noemen. De vloot is een initiatief van organisaties uit Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Noord-Afrika, Azië en Australië.
Tien schepen nemen deel aan het konvooi. Onder de opvarenden bevinden zich onder andere journalisten, politici, hulpverleners, kunstenaars en mensenrechtenactivisten. “Mijn persoonlijke verwachting is dat Israël het konvooi omsingelt met marineschepen en dwingt naar een haven te gaan. De mensen aan boord zullen enkele dagen worden ondervraagd om vervolgens te worden vrijgelaten”, zegt de woordvoerder.
Jazeker wel. Blijkbaar heb jij het écht niet door.quote:Op zondag 26 juni 2011 13:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh de ironie. En je hebt het zelf niet eens door.
Je schijnt te denken dat de haat maar van een kant komt.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jazeker wel. Blijkbaar heb jij het écht niet door.
Je weet niet eens wat ik bedoel en je draait het maar weer om. Ik ga het maar niet eens uitleggen, je posts spreken voor zich.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:19 schreef Karrs het volgende:
Jazeker wel. Blijkbaar heb jij het écht niet door.
De irrationele haat komt inderdaad voornamelijk van één kant. De wederzijdse 'directe haat', voortkomend uit (bv) verlies van familieleden aan terrorisme/vergeldingsaanvallen, is het punt niet.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je schijnt te denken dat de haat maar van een kant komt.
Okee!quote:Op zondag 26 juni 2011 14:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat ik bedoel en je draait het maar weer om. Ik ga het maar niet eens uitleggen, je posts spreken voor zich.
me to maar je ziet het na 74 topics ze zien het nog niet in ??quote:Op zondag 26 juni 2011 00:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
![]()
De Israëli's. Ze bezetten land en lopen dan heel verontwaardigt te doen dat ze weerstand ondervinden.quote:Op zondag 26 juni 2011 14:35 schreef Karrs het volgende:
[..]
De irrationele haat komt inderdaad voornamelijk van één kant.
Dat komt voort uit een geestelijke dimensie. Ik weet niet of je daar interesse in hebt, de meesten geloven immers niet in een God - duivel realiteit.quote:De discussie over wie gelijk heeft, ga ik niet meer aan. Ben voornamelijk heel nieuwsgierig naar het waarom van het haten.
De Arabieren. Ze kramen hatelijke onzin uit, vallen Israël meermaals aan en lopen dan heel verontwaardigd te doen dat ze weerstand ondervinden.quote:Op zondag 26 juni 2011 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Israëli's. Ze bezetten land en lopen dan heel verontwaardigt te doen dat ze weerstand ondervinden.
Klopt. En dat fascineert me. Ik ben geen psycholoog, maar ik zou heel graag willen weten wat dat nou triggert. En vooral, wat het is dat het in stand houdt. Die blinde haat, het is een gijzeling van de geest lijkt het wel.quote:Op zondag 26 juni 2011 17:10 schreef C_N het volgende:
[..]
me to maar je ziet het na 74 topics ze zien het nog niet in ??
Het gedrag van Israël. Niets meer en niets minder. En dat verandert niet door het "blinde haat" te noemen.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Klopt. En dat fascineert me. Ik ben geen psycholoog, maar ik zou heel graag willen weten wat dat nou triggert.
Als Israël niet was opgericht was het niet gebeurd.quote:Op zondag 26 juni 2011 17:43 schreef waht het volgende:
[..]
De Arabieren. Ze kramen hatelijke onzin uit, vallen Israël meermaals aan en lopen dan heel verontwaardigd te doen dat ze weerstand ondervinden.
Als jouw vader een kut had was het je moederquote:Op zondag 26 juni 2011 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Israël niet was opgericht was het niet gebeurd.
Dan had je niet iedere discussie van me verlorenquote:Op zondag 26 juni 2011 18:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jouw vader een kut had was het je moeder
yawnquote:Op zondag 26 juni 2011 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Israël niet was opgericht was het niet gebeurd.
Ik heb van jou nog nooit iets verloren kneusquote:Op zondag 26 juni 2011 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan had je niet iedere discussie van me verloren
quote:Greece to Gaza
The efforts to stop activists from getting across the Mediterranean to Gaza
ATHENS –Tension is building here as a possible showdown between the flotilla and the Greek government looms.
Already facing massive social upheaval over cross-the-board austerity cuts, along with a series of general strikes called by unions for next week, it appears that the Greek government is a central target of an Israeli diplomatic offensive to stop a flotilla of ships to Gaza from setting sail.
As power outages from electrical strikes role across Athens, turning homes into sauna’s, this is the type of diplomatic hardball that could burn Greece where it’s most vulnerable. “They are blackmailing the Greek Government in any way they can,” says Dimitris Plionis, a lead organizer of the Greek boat who has been meeting with members of the Greek parliament.
Slowly dragging on cigarette, he leans back in his chair on a sidewalk café here in the neighborhood of Exarqia, the leftist hub well known for vibrant counter culture and fierce clashes with police, adding that although some in Parliament are angered by the threats “the government accepts this logic.”
Late Thursday night a private complaint was filed against the American boat, currently docked in Athens with authorities refusing to let it leave port. The official reason given is that flotilla vessel is not sea worthy, however "The Audacity of Hope" as the sea ferry is named (after the title of US President Obama's book), has already been out on test sails.
Israel upgraded its relations with Greece following the last flotilla and its relations with the Turkey (a long time rival of Greece) souring. Now, Plionis says, Israel is threatening to pull the plug on the commitments it has made. “[Israel is] saying there will be a major political crisis,” he contends.
For their part, following a cabinet shuffle and surviving no-confidence vote earlier in the week, the Greek Foreign Ministry released a statement warning Greek nationals and vessels not to set sail for Gaza. Citing a position that has some similarities to Canada’s NDP, that aid should be sent through official UN channels, the statement named no consequences for defying the warning. (The NDP does not endorse the flotilla but respects the right of peaceful protest).
When I ask Greek foreign ministry spokesperson Gregory Delavekouras on the phone whether the government would take any action to stop the boats, he refers me back to the statement. He acknowledges that the Greeks and Israeli’s have spoken about a wide spectrum of issues including the flotilla and the economy, but denies any economic threats were made.
It’s a position that doesn’t surprise former U.S. diplomat and army Colonel turned Code Pink activist and flotilla organizer, Mary Ann Wright, who says that it’s highly embarrassing for a government to acknowledge they are being bullied in this fashion.
“The Greek economy is going down the tube and [here’s] a trading partner that threatens you if you don’t keep some ships in port,” she tells me following an intense training in non-violent resistance in the basement room of the Thai Boxing gym amidst the overpowering smell of feet. “I hope Wikileaks finds something, because it’s there,” she says wryly.
Israel has been meeting with governments of countries whose citizens intend on launching boats, calling on them to stop their nationals from taking to the Eastern Mediterranean sea towards Gaza. Stephen Harper’s government has already called on Canadian's not to challenge Israel's blockade and on Thursday the U.S. Secretary of State came out against American's trying reach Gaza by sea, following the state department issuing a heightened travel warning in the region.
However, Greece is the only country in the civilian sea convoy that Israel has economic leverage over, while the Irish government is the only one that has called on Israel not to use violence in intercepting the boats.
The first ship in the convoy left from a port in France on Saturday while the rest of the 10 ships and 1000 activists are preparing to set sail at the end of June in a bid to break Israel's blockade of the occupied coastal strip.
Je hebt zeker niets om te verliezen?quote:Op zondag 26 juni 2011 18:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb van jou nog nooit iets verloren kneus
Ach de demonstraties in Syrië houden ook niet op. Denk je dat die paar dooien nu indruk gaan maken?quote:Op zondag 26 juni 2011 18:27 schreef Hathor het volgende:
ja mooi is dat.benieuwd hoe hard ze nu weer zullen kwelen als ze geenterd worden, want dat dat gaat gebeueren kun je vergif op innemen. Ik hoop overigens van harte dat die Duisenberg heks zich ook laat inschepen.
valt niet mee he, om de juiste woorden te vinden? Hou jij je nu maar gewoon bezig met het topic, dan kan je jezelf in ieder geval niet nog belachelijker maken dan je nu al doet.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt zeker niets om te verliezen?
De vraag is...game over voor wie?quote:Op zondag 26 juni 2011 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach de demonstraties in Syrië houden ook niet op. Denk je dat die paar dooien nu indruk gaan maken?
It's game over.
Vindt je dat nou echt gek? Hetgeen zij, als zijnde de plaatselijke bewoners, beschouwen als hun grondgebied wordt ingepikt door een horde vreemd volk van overzee. Welk volk zou dat wel over zich heen laten komen zonder zich te verzetten, de indringer aan te vallen in een poging hem te verjagen?quote:Op zondag 26 juni 2011 17:43 schreef waht het volgende:
[..]
De Arabieren. Ze kramen hatelijke onzin uit, vallen Israël meermaals aan en lopen dan heel verontwaardigd te doen dat ze weerstand ondervinden.
Israël. Ze hebben hun hand overspeelt. Niemand geloofd het meer. In Europa is er steeds minder steun voor Israël. En de Arabische lente is niet in Israël's voordeel. Ze mogen hopen dat ze überhaupt mogen blijven bestaan, maar hun enige kans is nu inzetten op de grenzen van ' 67.quote:
Uit jouw mond is dat een compliment.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
valt niet mee he, om de juiste woorden te vinden? Hou jij je nu maar gewoon bezig met het topic, dan kan je jezelf in ieder geval niet nog belachelijker maken dan je nu al doet.
Ik kan zien dat dat je vurigste wens is, nietwaar? je vergeet alleen dat het met Europese steun voor Israel altijd wel heeft meegevallen, de enige onvoorwaardelijke steun waar ze altijd op kunnen rekenen was en is nog altijd de VS, en de Arabieren kunnen zich in hun hoofd halen wat ze willen, ze zullen zich bij de situatie neer moeten leggen dat de staat Israel er nu eenmaal is, en daar kun je of in vrede mee leven, of de weg kiezen die ze tot nu toe steeds gekozen hebben, met als gevolg dat ze steeds meer terrein verliezen.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Israël. Ze hebben hun hand overspeelt. Niemand geloofd het meer. In Europa is er steeds minder steun voor Israël. En de Arabische lente is niet in Israël's voordeel. Ze mogen hopen dat ze überhaupt mogen blijven bestaan, maar hun enige kans is nu inzetten op de grenzen van ' 67.
Dat zie je verkeerd. Ik stel gewoon vast dat Israël zijn eigen bestaan onmogelijk maakt.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan zien dat dat je vurigste wens is, nietwaar?
Daar denkt de pro-Israël-lobby heel anders over.quote:je vergeet alleen dat het met Europese steun voor Israel altijd wel heeft meegevallen,
De Arabieren moeten helemaal niks.quote:de enige onvoorwaardelijke steun waar ze altijd op kunnen rekenen was en is nog altijd de VS, en de Arabieren kunnen zich in hun hoofd halen wat ze willen, ze zullen zich bij de situatie neer moeten leggen dat de staat Israel er nu eenmaal is,
Op dit moment is Israël terrein aan het verliezen.quote:en daar kun je of in vrede mee leven, of de weg kiezen die ze tot nu toe steeds gekozen hebben, met als gevolg dat ze steeds meer terrein verliezen.
quote:
Vertel eens?quote:Op zondag 26 juni 2011 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat zie je verkeerd. Ik stel gewoon vast dat Israël zijn eigen bestaan onmogelijk maakt.
Ze veroveren een stuk woestijn waardoor ze ruzie krijgen, ze lopen te kutten met illegale settlements, torpederen ieder vredesinitiatief, doen geen enkele concessie. En dan denk je na 50 jaar dat de regio het plotseling allemaal gaat accepteren, terwijl de dictaturen die Israël nog een beetje uit de wind houden, 1 voor 1 omvallen (en dat is pas een half jaar aan de gang, het word echt niet beter)?quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze veroveren een stuk woestijn waardoor ze ruzie krijgen, ze lopen te kutten met illegale settlements, torpederen ieder vredesinitiatief, doen geen enkele concessie. En dan denk je na 50 jaar dat de regio het plotseling allemaal gaat accepteren, terwijl de dictaturen die Israël nog een beetje uit de wind houden, 1 voor 1 omvallen (en dat is pas een half jaar aan de gang, het word echt niet beter)?
quote:Op zondag 26 juni 2011 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gedrag van Israël. Niets meer en niets minder. En dat verandert niet door het "blinde haat" te noemen.
je word voorspelbaar mousje ,quote:Op zondag 26 juni 2011 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Vindt je dat nou echt gek? Hetgeen zij, als zijnde de plaatselijke bewoners, beschouwen als hun grondgebied wordt ingepikt door een horde vreemd volk van overzee. Welk volk zou dat wel over zich heen laten komen zonder zich te verzetten, de indringer aan te vallen in een poging hem te verjagen?
ehquote:Op zondag 26 juni 2011 20:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ben altijd wel benieuwd naar de alternatieve geschiedenis
wouw dat is wel een oude hoor .....................quote:Op zondag 26 juni 2011 20:29 schreef Nibb-it het volgende:
Kiek toch wat ik op zolder vind:
[ afbeelding ]
Wie zich bedreigd voelt door chemtrails mag een PM sturen met zijn adres dan stuur ik 'm op
ja voor als je op visite komquote:Op zondag 26 juni 2011 20:37 schreef Nibb-it het volgende:
Ik heb hier ook nog een liggen met een spraakmembraan, type M15 of zo. Leuk voor de heb
Alsof die opstanden ook maar iets gaan veranderen.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze veroveren een stuk woestijn waardoor ze ruzie krijgen, ze lopen te kutten met illegale settlements, torpederen ieder vredesinitiatief, doen geen enkele concessie. En dan denk je na 50 jaar dat de regio het plotseling allemaal gaat accepteren, terwijl de dictaturen die Israël nog een beetje uit de wind houden, 1 voor 1 omvallen (en dat is pas een half jaar aan de gang, het word echt niet beter)?
Tja .. kom dan ook eens met een ander riedeltje behalve deze verbastering van de feiten op chronologische volgorde .. als een vreemd volk van overzee op het grondgebied van de plaatselijke bewoners en zonder diens toestemming zijn eigen staat gaat uitroepen is dat nu eenmaal de aanvallende partij, en niet de Arabier, die verdedigt zich alleen maar.quote:
Onder andere.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef moussie het volgende:
Compensatie op basis van schaamte over wat de Europeanen het joodse volk in de loop der eeuwen hebben aangedaan?
mousje ..alles word zo erg overdreven ?en je heb je stand punt weer eens herhaald . als straf u gaat terug naar topic 2 .quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja .. kom dan ook eens met een ander riedeltje behalve deze verbastering van de feiten op chronologische volgorde .. als een vreemd volk van overzee op het grondgebied van de plaatselijke bewoners en zonder diens toestemming zijn eigen staat gaat uitroepen is dat nu eenmaal de aanvallende partij, en niet de Arabier, die verdedigt zich alleen maar.
Echt waar, ik verbaas me keer op keer over deze rare kronkel, waarom wordt in dit geval de indringer als verdedigende partij gezien? Compensatie op basis van schaamte over wat de Europeanen het joodse volk in de loop der eeuwen hebben aangedaan?
Zo, doe mij er daar maar één vanquote:Op zondag 26 juni 2011 21:41 schreef C_N het volgende:
[..]
mousje ..alles word zo erg overdreven ?en je heb je stand punt weer eens herhaald . als straf u gaat terug naar topic 2 .
ik heb uit betrouw baren bronnen gehoord dat ze kunt dildos hebben in de vorm van qassam raketten in de strook .by the way.
Je vond het 'vlamousje', dat overigens met een f geschreven dient te worden, zelf dus ook te ver gaan. Maar toch nog even een seksueel getinte opmerking kon je niet laten.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:41 schreef C_N het volgende:
[..]
mousje ..alles word zo erg overdreven ?en je heb je stand punt weer eens herhaald . als straf u gaat terug naar topic 2 .
ik heb uit betrouw baren bronnen gehoord dat ze kunst dildos hebben in de vorm van qassam raketten in de strook .by the way.sorry about this ,, maar het gaat toch nergens meer over
we hebben 3 verschillendequote:
he dissane de trol is er weer. jij vind alles erg ver gaan maar het punt is je gaat niet ver bij je zelf .quote:Op zondag 26 juni 2011 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Je vond het 'vlamousje', dat overigens met een f geschreven dient te worden, zelf dus ook te ver gaan. Maar toch nog even een seksueel getinte opmerking kon je niet laten.
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:51 schreef C_N het volgende:
[..]
we hebben 3 verschillende
de jihad die explodeer bij gebruik .
quote:Israel accused of trying to intimidate Gaza flotilla journalists
Foreign Press Association urges Israel to withdraw threat of 10-year ban against journalists travelling with flotilla
The Foreign Press Association has accused the Israeli government of using "threats and intimidation" to stop media coverage of a 10-ship flotilla due to sail to the Gaza Strip this week.
The ships are sailing to protest against Israeli restrictions on Gaza and to commemorate last year's flotilla, which was intercepted by the Israeli navy, who killed nine of the Turkish participants.
Israel has restricted the supply of goods and the movement of individuals in Gaza since Hamas took control in 2007.
Two of the ships, the Tahrir and the Audacity of Hope, are docked in Athens, where the harbourmaster has banned the latter from leaving port until its seaworthiness is established.
Some of the other ships, including the Irish ship Saoirse, have already set sail from European ports. The ships are expected to meet in the Mediterranean before approaching Gaza later this week. The flotilla is expected to carry up to 500 passengers.
A Dutch-Italian boat will carry three members of the European parliament and one member of the Israeli parliament. Passengers on the Audacity of Hope include the author Alice Walker and Hedy Epstein, an 87-year-old Holocaust survivor. Passengers have been undergoing training in non-violent resistance techniques and instruction in what to expect if Israeli soldiers board their ship. They have also been provided with T-shirts with the message "Unarmed Civilian".
Israel has been engaged in a diplomatic campaign to prevent the flotilla from setting sail. Hillary Clinton, the US secretary of state, said last week that the flotilla was not "useful" and consular officials tried to persuade US nationals in Athens not to join the flotilla.
On Sunday Israel warned journalists, who will make up a minority of the passengers, not to travel with the flotilla. In a letter to editors, Oren Helman, the director of the government press office, wrote that the flotilla had been organised by western and Islamist extremists: "The flotilla intends to knowingly violate the blockade that has been declared legally and is in accordance with all treaties and international law."
He said journalists who participated in the flotilla would be breaking Israeli law and would be banned from Israel for 10 years, as well as facing confiscation of equipment and other measures.
The Foreign Press Association, which represents the international media in Israel, said the threat to punish journalists covering the Gaza flotilla raised serious questions about Israel's commitment to freedom of the press. "Journalists covering a legitimate news event should be allowed to do their jobs without threats and intimidation. We urge the government to reverse its decision immediately," it said.
quote:DEN HAAG - Minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal roept vrijdag de Palestijnse verzetsbeweging Hamas op tot onmiddellijke en onvoorwaardelijke vrijlating van de Israëlische soldaat Gilad Shalit.
Zaterdag is het precies vijf jaar geleden dat korporaal Shalit, destijds negentien jaar, werd gegijzeld vanuit een Israëlisch legerkamp nabij de door de Palestijnse Autoriteit bestuurde Gazastrook. Algemeen wordt aangenomen dat Hamas achter de ontvoering zit.
Rosenthal: “Hamas is verantwoordelijk voor zijn onmenselijke situatie en moet hem onmiddellijk vrijlaten. Ik vraag iedereen die een bijdrage kan leveren: help Gilad Shalit vrij te krijgen." Sinds zijn ontvoering op 25 juni 2006 is de jonge soldaat van vrijwel alle contact met de buitenwereld verstoken.
Eind 2009 ontving de Israëlische regering wel een video-boodschap van Shalit, die naar verluidt dateert van 14 september 2009. In de boodschap spreekt Shalit de wens uit dat hij snel wordt vrijgelaten.
bron en rest van het artikel.
groot gelijk hebben ze .10 year ban slaat ook nergens op .quote:
dit mag allemaal gilat zonder rode kruis en UN bezoek...quote:
Toen er net zo'n soort discussie gaande was met betrekking tot de Serviers en de Albanezen praatte je nog precies de andere kant op, bespeur ik hier nou selectieve verontwaardiging?quote:Op zondag 26 juni 2011 21:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja .. kom dan ook eens met een ander riedeltje behalve deze verbastering van de feiten op chronologische volgorde .. als een vreemd volk van overzee op het grondgebied van de plaatselijke bewoners en zonder diens toestemming zijn eigen staat gaat uitroepen is dat nu eenmaal de aanvallende partij, en niet de Arabier, die verdedigt zich alleen maar.
Echt waar, ik verbaas me keer op keer over deze rare kronkel, waarom wordt in dit geval de indringer als verdedigende partij gezien? Compensatie op basis van schaamte over wat de Europeanen het joodse volk in de loop der eeuwen hebben aangedaan?
Er wordt niets overdreven, er worden feiten verdraaid .. het volk van overzee dat daar zijn staat uitroept is de indringer, diegene die aanvalt! De plaatselijke bewoner, de Arabier, verdedigt zich!quote:Op zondag 26 juni 2011 21:41 schreef C_N het volgende:
Kan je wel sorry zeggen, maar je zegt het toch .. en ja, dat gaat echt helemaal nergens over.quote:ik heb uit betrouw baren bronnen gehoord dat ze kunst dildos hebben in de vorm van qassam raketten in de strook .by the way.sorry about this ,, maar het gaat toch nergens meer over
En voor de mannen hebben we de Netanyahu .. die zuigtquote:Op zondag 26 juni 2011 21:51 schreef C_N het volgende:
we hebben 3 verschillende
he abbas ,,dat is een klein maatje .de hamas , die jeukt erg ,en dan is er de jihad die explodeer bij gebruik .
De laatste drie keer wilden de Arabieren de Israëli de zee in verdedigen. Dat hebben ze verloren, dus wanneer gaan jullie dat nou eens accepteren?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:33 schreef moussie het volgende:
Er wordt niets overdreven, er worden feiten verdraaid .. het volk van overzee dat daar zijn staat uitroept is de indringer, diegene die aanvalt! De plaatselijke bewoner, de Arabier, verdedigt zich!
Dat waren en zijn nog steeds directe buren die onder elkaar knokken over een stukje grond in het midden, en dat doen ze al een tijdje. In de verste verte niet te vergelijken met een volk dat van ver overzee op jouw grondgebied neerstrijkt om daar zijn eigen staat te stichten.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:04 schreef Hathor het volgende:
Toen er net zo'n soort discussie gaande was met betrekking tot de Serviers en de Albanezen praatte je nog precies de andere kant op, bespeur ik hier nou selectieve verontwaardiging?
Dus je geeft toe dat Israël "hun" land gewoon geroofd heeft.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
De laatste drie keer wilden de Arabieren de Israëli de zee in verdedigen.
Nooit.quote:Dat hebben ze verloren, dus wanneer gaan jullie dat nou eens accepteren?
Er is nog plek op de boot voor volgende week, sla je slag!quote:Op zondag 26 juni 2011 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat Israël "hun" land gewoon geroofd heeft.
[..]
Nooit.
Ik neem aan dat je drijven bedoelt. Als je al van die bombarie-retoriek wil citeren, doe het dan tenminste goed.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
De laatste drie keer wilden de Arabieren de Israëli de zee in verdedigen.
Jullie .. spreek jij mij aan als 'jullie'? Je snapt gewoon echt helemaal niets van mij, dat blijkt.quote:Dat hebben ze verloren, dus wanneer gaan jullie dat nou eens accepteren?
Ik mag niet mee van Israël.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:19 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Er is nog plek op de boot voor volgende week, sla je slag!
Ochquote:Op zondag 26 juni 2011 23:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik mag niet mee van Israël.
Grappig: ik realiseerde me tijdens het schrijven al jouw nuanceringen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Nah Kees, dit zie je mi te zwart/wit .. ik denk dat er aardig wat meer dingen meespelen dan alleen opvoeding.
Daar heb je ten eerste de invloeden van buitenaf, en die zijn soms, tot wanhoop van menige ouder, sterker dan de goede opvoeding die jij je kind hebt meegegeven.
En ten tweede heeft ieder mens een duistere kant, of is het dat iedereen een wannabe-alpha is en de kans pakt als die hem krijgt, i dunno .. hoe dan ook, oorlog, met extreme situaties van absolute macht/onmacht brengt bij sommige mensen blijkbaar het slechtste naar boven.
Wat de taal van Bibi's zoon aangaat, die heeft het dus niet van een vreemde ..
Projectie? Ik heb helemaal geen kinderen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 11:37 schreef Karrs het volgende:
[..]
Argumént? Iemand die beweert dat de Israëli hun kinderen opvoeden met haat, draait de zaken volledig om. Een sterk staaltje projectie! Maar géén argument.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wil niet aannemen dat elke Israëlische jongeling zo denkt als deze. Maar met zo'n oorlogszuchtige en haatdragende machtige vader lijkt het me moeilijk zelfstandig een beeld van moslims, de islam en Palestijnen te vormen.
Grappig dat je nu geheel uit jezelf de kwalificaties voor Israel oplepelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 07:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha, de Russen hebben veruit die naam. En nu? Rusland is een genocide plegende nazi-staat?
Het lijkt me zeker nuttig om hier een serieus gesprek over te voeren. En ik denk dat dat met jou ook wel mogelijk is.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 09:02 schreef waht het volgende:
[..]
Weet je, dat kan net zo goed onbewust gebeuren. Je hoeft de geschiedenisboeken niet open te slaan om te weten wat de het joodse volk allemaal is overkomen. Dat laat z'n sporen na, uiteraard op de oude generatie maar net zoveel op de nieuwe.
Ah. En je bent zelf niet slim genoeg om na te denken? Of empathisch genoeg om je iets voor te stellen?quote:Op zondag 26 juni 2011 18:14 schreef Karrs het volgende:
[..]
Klopt. En dat fascineert me. Ik ben geen psycholoog, maar ik zou heel graag willen weten wat dat nou triggert. En vooral, wat het is dat het in stand houdt. Die blinde haat, het is een gijzeling van de geest lijkt het wel.
Inderdaad.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:18 schreef C_N het volgende:
[..]
eh
kan ik je zegen wat er nu komt .
Vindt je dat nou echt gek? Hetgeen zij, als zijnde de plaatselijke bewoners, beschouwen als hun grondgebied wordt ingepikt door een horde vreemd volk van overzee. Welk volk zou dat wel over zich heen laten komen zonder zich te verzetten, de indringer aan te vallen in een poging hem te verjagen?
en of Ze veroveren een stuk woestijn waardoor ze ruzie krijgen, ze lopen te kutten met illegale settlements, torpederen ieder vredesinitiatief, doen geen enkele concessie. En dan denk je na 50 jaar dat de regio het plotseling allemaal gaat accepteren, terwijl de dictaturen die Israël nog een beetje uit de wind houden, 1 voor 1 omvallen (en dat is pas een half jaar aan de gang, het word echt niet beter)?
![]()
![]()
![]()
en onder tussen lakken ze hun nageltjes met dit .
http://global.ebay.com/20(...)ce/290493492635/item
quote:Op zondag 26 juni 2011 23:23 schreef moussie het volgende:
Ik neem aan dat je drijven bedoelt. Als je al van die bombarie-retoriek wil citeren, doe het dan tenminste goed.
Let je trouwens wel op de woorden, die zijn in dit geval erg belangrijk .. Israël, de staat, die moet in de zee verdwijnen, niet de Joden!
Gelukkig maar... je hebt een kwalificatie voor me gevonden. Je kunt nu gevoeglijk alles negeren wat ik heb gezegd omdat ik gewoon echt helemaal niets van je snap. Wat een opluchting, he?quote:Jullie .. spreek jij mij aan als 'jullie'? Je snapt gewoon echt helemaal niets van mij, dat blijkt.
Stuitend!quote:De meest simpele ziel kan nog snappen dat de Arabieren/Palestijnen nooit een kans hebben gehad, na eeuwen van vrede in de regio werden ze betrokken bij onze oorlogen en werd ons eeuwenoude probleem met de Joden bij hun gedumpt .. en dan wil je nu ook nog bepalen hoelang het duurt tot het geaccepteerd wordt?
echt waar .. de arrogantie is stuitend
Nu stel je me wel gerust Kees.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:19 schreef Kees22 het volgende:
Dat is ook de enige reden waarom ik nog niet antisemitisch ben. Er zij heus wel goede joden, ze krijgen alleen amper de kans om zich te manifesteren. Ze worden afgebrand of uit de gemeenschap gestoten. Denk aan Spinoza.
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Je vond het 'vlamousje', dat overigens met een f geschreven dient te worden, zelf dus ook te ver gaan. Maar toch nog even een seksueel getinte opmerking kon je niet laten.
De weg naar Mekka. Een geweldige serie die wij vorig jaar al hebben gezien. Leyers krijgt iedereen aan het praten omdat hij niet vooringenomen is.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:19 schreef Kees22 het volgende:
Dat klopt.
Ik heb vanavond naar Jan Leyers op Nederland 2 zitten kijken.
Daar kwam een Joodse moeder aan het woord, van een jongen die door een zelfmoordterrorist opgeblazen was. Zij vertelde hoe boos haar zoon van zijn laatste dienstplicht teruggekomen was.
"Natuurlijk moeten we terroristen bestrijden, dat is logisch. Maar we hoeven hun velden toch niet te vernielen? Dat is onnodig, dient geen enkel doel en veroorzaakt haat." En haar zoon vertelde hoe een collega in zijn tank gestapt was en volledig onnodig een veld koolzaad vernield had.
Dat is ook de enige reden waarom ik nog niet antisemitisch ben. Er zij heus wel goede joden, ze krijgen alleen amper de kans om zich te manifesteren. Ze worden afgebrand of uit de gemeenschap gestoten. Denk aan Spinoza.
Wat een verademing, dacht ik even, iemand op dit forum die begrijpt wat de kracht is van niet vooringenomen zijn! Dat belooft wat voor het vervolg....quote:Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Leyers krijgt iedereen aan het praten omdat hij niet vooringenomen is.
Maar toen volgde deze uitspraak. Een staaltje van vooringenomenheid van jewelste. Sterker nog: wat een bedenkelijke, domme en gevaarlijk dogmatische opvattingen moeten hierachter schuilgaan. De goede jood als uitzondering die de regel bevestigt? Gebrek aan intelligentie of erger, lijkt mij... Schaam je diep!quote:Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
iedereen aan het praten omdat hij niet vooringenomen is.
Natuurlijk zijn er goed joden in Israël. Maar heel het land wordt gegijzeld door de haviken en de achterlijke orthodoxen.
Wat een bedenkelijke, domme en vooringenomen opvattingen moeten er schuilgaan achter al deze aannames!quote:Op maandag 27 juni 2011 11:39 schreef BitchesBrew het volgende:
[..]
Wat een verademing, dacht ik even, iemand op dit forum die begrijpt wat de kracht is van niet vooringenomen zijn! Dat belooft wat voor het vervolg....
[..]
Maar toen volgde deze uitspraak. Een staaltje van vooringenomenheid van jewelste. Sterker nog: wat een bedenkelijke, domme en gevaarlijk dogmatische opvattingen moeten hierachter schuilgaan. De goede jood als uitzondering die de regel bevestigt? Gebrek aan intelligentie of erger, lijkt mij... Schaam je diep!
Wat, dat jij van die retoriek wil gebruiken om iets te verduidelijken (wat zijn de Arabieren toch slecht, hoe durven ze te proberen de indringers te verdrijven) en dan gebruik je het nog verkeerd ook .. ja dat is idd te zielig voor woordenquote:Op maandag 27 juni 2011 08:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
![]()
We zijn weer uitgediscussieerd, Moussie...
(*tot de anderen* echt jongens, hoe moet je hier nou tegenop? Dit is toch té zielig voor woorden?)
lol, alsof ik een kwalificatie nodig zou hebben als ik jou wil negeren ..quote:Gelukkig maar... je hebt een kwalificatie voor me gevonden. Je kunt nu gevoeglijk alles negeren wat ik heb gezegd omdat ik gewoon echt helemaal niets van je snap. Wat een opluchting, he?
http://www.nu.nl/buitenla(...)ossen-in-egypte.htmlquote:'Vloot Gaza kan goederen lossen in Egypte'
JERUZALEM - De boten van de hulpvloot naar de Gazastrook zouden hun goederen kunnen lossen in de Egyptische havenstad El-Arish. De spullen zouden dan na controle via land naar Gaza worden gebracht.
Dat zouden Israël en Egypte zijn overeengekomen, meldden Israëlische media maandag.
Circa 350 activisten uit 22 landen willen deze week met ongeveer tien boten uit onder meer Frankrijk, Ierland, Italië, Canada en de VS naar de Gazastrook varen.
De opvarenden protesteren tegen de Israëlische blokkade van de kuststrook, die wordt bestuurd door de Hamasbeweging.
Enkele Nederlandse organisaties doen mee aan de vloot, ondanks de oproep van de Nederlandse regering om niet deel te nemen.
Freedom Flotilla
Ongeveer een jaar geleden werd een hulpkonvooi door het Israëlische leger aangevallen. Daardoor kwamen negen Turken om en raakten tientallen activisten zwaargewond. Turkije doet dit jaar niet mee met de zogenoemde Freedom Flotilla II.
De Israëlische marine heeft laten weten de vloot wederom te zullen stoppen als de schepen na een waarschuwing geen rechtsomkeert maken, nog voordat ze de wateren van Gaza bereiken.
Bestraffing
Israël zegt te willen voorkomen dat de radicaalislamitische Hamas wapens in handen krijgt, maar volgens de activisten is de blokkade een vorm van collectieve bestraffing van de Palestijnse burgers.
Je hebt gelijk, bij nader inzien ben je buitengewoon onbevooroordeeld, intelligent en genuanceerd. Ik heb je voorgaande stukjes er nog eens op nagelezen, hulde! Er zijn ook slimme antisemieten...quote:Op maandag 27 juni 2011 11:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een bedenkelijke, domme en vooringenomen opvattingen moeten er schuilgaan achter al deze aannames!
Of stel je je gewoon een klein beetje aan
Er zijn ook domme klonenquote:
Over een paar dagen, geloof ik.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zijn de provocerende schepen al op weg? Dat ze mogen zinken.
lmaoquote:
Het gaat je anders niet al te best af, dat negeren.quote:alsof ik een kwalificatie nodig zou hebben als ik jou wil negeren ..
Uit jouw mond vind ik dat een groot compliment. Dank je wel.quote:je bent nogal ingenomen met je zelf hé, en oh zo overtuigd van jouw gelijk.
Wat een top-usericon.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nogmaals: wat was/is dat probleem dan?
sorry, was deze even vergetenquote:Op maandag 27 juni 2011 12:17 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nogmaals: wat was/is dat probleem dan?
omg .. interpreteer je altijd zo zorgvuldig?quote:Op maandag 27 juni 2011 13:38 schreef Karrs het volgende:
[..]
lmao
[..]
Het gaat je anders niet al te best af, dat negeren.
Een kinderhand is gauw gevuld ..quote:Uit jouw mond vind ik dat een groot compliment. Dank je wel.
Je vergeet de 6 miljoen vermoorde Joden in je lijstje te zetten. Hitler was al goed op weg om van dat in jouw woorden ' ons eeuwenoude probleem met de Joden' af te komenquote:Op maandag 27 juni 2011 14:04 schreef moussie het volgende:
[..]
sorry, was deze even vergeten
Maar ben je nu al vergeten waarom de Joden hier weg wilden? Ze werden opgesloten in getto's, mochten niet in een gilde werken, ze mochten geen grond kopen, en dan af en toe een pogrom .. Europa moest niets hebben van de Joden, van die vuile Christus-moordenaars, Europa had al eeuwen een probleem met hun bestaan.
Hier heb ik toch moeten grinniken.quote:Op zondag 26 juni 2011 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
En voor de mannen hebben we de Netanyahu .. die zuigt
Anderen hebben het al gevraagd maar nog geen antwoord gezien ... Welk probleem?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:23 schreef moussie het volgende:
[..] ons eeuwenoude probleem met de Joden [..]
Waarom zou je antisemiet moeten zijn? Zie je dan toch geen onderscheid tussen Israël en Jodendom? Denk je dat al het foute van Israël van het Jodendom komt? Kees, dat ben ik niet van je gewend. Maar het bewijst wel dat ik het een paar jaar geleden al goed met je begrepen had, helaas.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is ook de enige reden waarom ik nog niet antisemitisch ben.
Tussen Spinoza en nu zitten nogal wat eeuwen ...quote:Er zij heus wel goede joden, ze krijgen alleen amper de kans om zich te manifesteren. Ze worden afgebrand of uit de gemeenschap gestoten. Denk aan Spinoza.
Nogmaals, wanneer ben je hier geweest? Ik vind het nogal knap om te pretenderen dat je weet wat hier gebeurt terwijl je niet verder kijkt dan wat de media je voorschotelen.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan daarvoor wel een verklaring bedenken, maar die reduceert de staat Israel tot een roedel honden, waarin elk individu zijn frustratie op een lagere afreageert. Tot er iemand een bos gras woedend aan stukken scheurt.
Het zijn een paar rijke (linkse, seculiere Israëlische) families die het land gegijzeld houden, als je de meeste (linkse, seculiere Israëlische) journalisten moet geloven. Maar ja, jij zal hier vast ook wel recentelijk zijn geweest dat je precies weet hoe de vork in de steel zit.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er goed joden in Israël. Maar heel het land wordt gegijzeld door de haviken en de achterlijke orthodoxen.
NEIN NEIN NEIN NEIN NEIN!quote:
Juist, dat is ook wat ik bedoel: hogerhand gijzelt het land terwijl ik aanneem dat het gros van de burgers helemaal niet zo bezig is met het demoniseren van de Palestijnen en moslims in het algemeen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:14 schreef SilkTie het volgende:
Het gaat erom dat we elkaar respecteren en kijken naar wat ons bindt, niet wat ons scheidt.
Als dat nu ook op hoger niveau zo zou zijn, zou een hoop ellende voorkomen kunnen worden. Als iedereen nu zou erkennen dat de ander recht heeft op zelfstandigheid, kunnen we verder praten. Wanneer Israël de garanties heeft dat, wanneer overeenkomst is bereikt over de grenzen, deze grenzen ook gerespecteerd worden, heeft de meerderheid in Israël geen problemen met een Palestijnse staat. Ikzelf denk niet dat het probleem is waar die grenzen nu precies moeten lopen, het probleem is bij het inperken van het wederzijdse wantrouwen. Er liggen nog geen garanties op tafel dat iedere grens die afgesproken wordt, daadwerkelijk gerespecteerd wordt. Wanneer die garanties er zijn, kan er onderhandeld worden en het zal dan niet steken op een hectare hier of een hectare daar. Als men werkelijk een oplossing wil, komt die er ook. Dat vereist leiderschap aan beide zijden, mensen die verder kijken dan de volgende verkiezingen. En daar schort het aan, aan beide zijden.
In de Islamitische wereld hadden ze het beter? Ook daar lag het, net zoals in Europa, aan wie het op dat moment voor het zeggen had. Het Christelijke Europa heeft niet het alleenrecht op 'die problemen'.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:04 schreef moussie het volgende:
[..]
sorry, was deze even vergeten
Maar ben je nu al vergeten waarom de Joden hier weg wilden? Ze werden opgesloten in getto's, mochten niet in een gilde werken, ze mochten geen grond kopen, en dan af en toe een pogrom .. Europa moest niets hebben van de Joden, van die vuile Christus-moordenaars, Europa had al eeuwen een probleem met hun bestaan.
quote:http://www.guardian.co.uk/world/2011/jun/27/israel-gaza-flotilla-journalists-review
Warning of 10-year ban on entering Israel was not sanctioned by Binyamin Netanyahu, says his deputy
Israel says it is rethinking its threat to bar foreign journalists from entering the country for 10 years if they board a new aid flotilla that plans to challenge the Israeli blockade of the Gaza Strip.
"[The prime minister,] Binyamin Netanyahu, heard about it on the news and asked to re-examine this issue because it's problematic," his deputy, Moshe Yaalon, said on Monday, referring to the warning from Israeli government's press office (GPO) the previous day.
"I know the prime minister was as surprised as I was to hear this," he said, without disclosing who had made the decision to deliver the threat.
"There's no way to stop the media in this day and age if they [are on board] anyway. It's better not to clash with them."
The Foreign Press Association in Jerusalem described the warning, which the GPO director, Oren Helman, sent to international media organisations, as a "chilling message" that raised questions about Israel's commitment to freedom of the press.
Pro-Palestinian activists have said around a dozen ships carrying aid to the Gaza Strip, territory controlled by Hamas, could depart from European ports in the coming days.
Israel has made clear it will enforce the blockade it says is aimed at stopping weapons from reaching Hamas.
Palestinians say the blockade is illegal and is helping to strangle Gaza's underdeveloped economy. Israeli officials have said the convoy could dock in Egypt or Israel and have its cargo of aid transferred overland to Gaza.
In an email, Helman said participation in the flotilla would be "an intentional violation" of Israeli law and could result in a 10-year entry ban to Israel and the impoundment of journalists' equipment.
A year ago, nine Turkish activists, including one with dual US-Turkish nationality, were killed by Israeli soldiers who raided a Gaza-bound aid convoy and were confronted by passengers wielding clubs and knives.
Netanyahu's security cabinet discussed the new flotilla on Monday. A statement from his office said: "Israel is determined to prevent the flotilla from reaching Gaza with as little friction as possible with its passengers."
Dat zou ik ook niet willen zeggen. De politiek laat zich leiden door de grootste schreeuwers aan beide zijden. Het is niet meer zo dat politici zelf leiden, ze laten zich leiden (door polls, rallies etc.).quote:Op maandag 27 juni 2011 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Juist, dat is ook wat ik bedoel: hogerhand gijzelt het land terwijl ik aanneem dat het gros van de burgers helemaal niet zo bezig is met het demoniseren van de Palestijnen en moslims in het algemeen.
Ik houd inderdaad een slag om de arm. Maar waarom ga je er meteen vanuit te weten wat ik denk en waarom dat is? Waarom niet zeggen: "Ik zie dat je een slag om de arm houdt. Waarom is dat?" in plaats van meteen conclusies te tgrekken over wat ik wel of niet zou denken? Daar gaat het al mis, direct aannemen te weten wat de ander vindt. Natuurlijk heb ik gezien dat je schreef: "..., ik kan me vergissen, ...", maar je uitgangspunt is dat je het waarschijnlijk bij het rechte eind hebt.quote:Maar waarom houd je een slag om de arm als het om de grenzen gaat. Het is, ik kan me vergissen, alsof je nu al zegt dat de Palestijnen maar moeten accepteren dat Israël de nederzettingen laat bestaan en dat land inneemt, en de brede grenzen naar zich toetrekt ook al was dat land van de Palestijnen.
De VN heeft in 1947 grenzen vastgesteld die door Israël geaccepteerd werden, maar door de Arabische wereld verworpen werden. Alle lijnen die daarna op de kaarten verschenen zijn (in 1948, 1956, 1967,1973, 1982 en 2005), zijn bestandslijnen. Die bestandslijnen zijn in 1967 en 1973 door de Arabische wereld geschonden, in 1982 en 2006 is Israël Zuid-Libanon binnengedrongen om een einde te maken aan de continue beschietingen op Noord-Israël, in 2008 Gaza om een einde te maken aan de continue beschietingen op het midden-westen van Israël. In 2000, 2006 en 2009 heeft Israël zich weer achter die specifieke bestandslijnen (met Libanon en Gaza) teruggetrokken.quote:Zelf denk ik dat eerst de grenzen vastgesteld moeten worden (dat zijn ze al volgens de VN maar Israël accepteert ze niet) en door Israël gerespecteerd, en dat pas dan over vertrouwen gepraat kan worden.
De beslissing dat ze hun 'homeland' mochten hebben was toen al lang genomen, en cq was 'ons probleem met de Joden' al bij de plaatselijke bewoners daar gedropt, dat was de context. Daarom heb ik de Shoah buiten beschouwing gelaten. Maar dat zoiets überhaupt kon gebeuren, zo'n massamoord, laat wel zien hoe diep het antisemitisme ging, gewoon weg gaan was niet genoeg voor sommigen.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:40 schreef Lavenderr het volgende:
Je vergeet de 6 miljoen vermoorde Joden in je lijstje te zetten. Hitler was al goed op weg om van dat in jouw woorden ' ons eeuwenoude probleem met de Joden' af te komen
Tja, minderheidsgroeperingen en andere zwakkeren in de samenleving blijken het overal en altijd te moeten ontgelden als het even wat minder goed gaat, een erg triest menselijk trekje. Neemt niet weg dat hier toch echt wel stukken erger was terwijl de Joden in het MO over het algemeen gewaardeerde burgers waren, die konden die dingen doen die moslims dan weer niet mogen doen van hun geloof .. werken met geld en goud bvb.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:26 schreef SilkTie het volgende:
[..]
In de Islamitische wereld hadden ze het beter? Ook daar lag het, net zoals in Europa, aan wie het op dat moment voor het zeggen had. Het Christelijke Europa heeft niet het alleenrecht op 'die problemen'.
Jammer dat je problemen hebt met de veronderstellingen van een ander over jouw post en er zoveel woorden aan spendeert de ander te 'corrigeren'. Het doet de lust tot reageren een beetje vergaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:54 schreef SilkTie het volgende:
Ik houd inderdaad een slag om de arm. Maar waarom ga je er meteen vanuit te weten wat ik denk en waarom dat is? Waarom niet zeggen: "Ik zie dat je een slag om de arm houdt. Waarom is dat?" in plaats van meteen conclusies te tgrekken over wat ik wel of niet zou denken? Daar gaat het al mis, direct aannemen te weten wat de ander vindt. Natuurlijk heb ik gezien dat je schreef: "..., ik kan me vergissen, ...", maar je uitgangspunt is dat je het waarschijnlijk bij het rechte eind hebt.
Zelfs de VS houden vast aan de grenzen van 1967 en ik denk dat dat rechtvaardig en terecht is. Erkenning en respect verdien je niet als je met grof geweld Palestijnen van hun geboortegrond en boomgaarden verjaagt.quote:Ikzelf denk dat de uiteindelijke oplossing landruil is. De Palestijnse staat krijgt een aantal Arabische bevolkingsconcentraties erbij, Israël een aantal Joodse.
[..]
De VN heeft in 1947 grenzen vastgesteld die door Israël geaccepteerd werden, maar door de Arabische wereld verworpen werden. Alle lijnen die daarna op de kaarten verschenen zijn (in 1948, 1956, 1967,1973, 1982 en 2005), zijn bestandslijnen. Die bestandslijnen zijn in 1967 en 1973 door de Arabische wereld geschonden, in 1982 en 2006 is Israël Zuid-Libanon binnengedrongen om een einde te maken aan de continue beschietingen op Noord-Israël, in 2008 Gaza om een einde te maken aan de continue beschietingen op het midden-westen van Israël. In 2000, 2006 en 2009 heeft Israël zich weer achter die specifieke bestandslijnen (met Libanon en Gaza) teruggetrokken.
Alleen de grens tussen Israël en Egypte is een internationaal erkende grens. Vanaf het moment dat Sa'adat zei dat Israël een bestaansrecht heeft, stond de weg open naar vredesbesprekingen en het vaststellen van grenzen. Vanaf het moment dat koning Hussein zei dat Israël een bestaansrecht heeft, kon de vrede getekend worden (en heeft Jordanië zijn claim op de Westelijke Jordaanoever opgegeven!). Eerst erkenning en respect, dan praten en overeenkomsten sluiten, en dan over een paar jaar kunnen we het over wederzijds vertrouwen hebben.
Dank je, uitstekend. Ze groeien en bloeien, hebben zometeen twee maanden grote vakantie en zullen dus voornamelijk hun moeder gek maken (ik heb de rot-smoes dat ik moet werken en dus niet zoveel thuis kan zijn).quote:Op maandag 27 juni 2011 15:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuk trouwens dat je ook weer eens post, alles goed met jou en je gezin?
Ik heb er problemen mee als de veronderstellingen van een ander mijn post ongefundeerd een negatieve lading geven.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer dat je problemen hebt met de veronderstellingen van een ander over jouw post en er zoveel woorden aan spendeert de ander te 'corrigeren'. Het doet de lust tot reageren een beetje vergaan.
Zelfs de VS houden rekening met bevolkingsconcentraties, daarom denk ik dat dat de uiteindelijke uitkomst zal zijn.quote:[..]
Zelfs de VS houden vast aan de grenzen van 1967 en ik denk dat dat rechtvaardig en terecht is.
Net zomin als met het opblazen van bussen en winkelcentra.quote:Erkenning en respect verdien je niet als je met grof geweld Palestijnen van hun geboortegrond en boomgaarden verjaagt.
maar alles wat jij denk is niet wat iedereen denkt .quote:Op maandag 27 juni 2011 16:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer dat je problemen hebt met de veronderstellingen van een ander over jouw post en er zoveel woorden aan spendeert de ander te 'corrigeren'. Het doet de lust tot reageren een beetje vergaan.
als het in je voordeel is komhet goed uit he wat de VS zegtquote:[..]
Zelfs de VS houden vast aan de grenzen van 1967 en ik denk dat dat rechtvaardig en terecht is. Erkenning en respect verdien je niet als je met grof geweld Palestijnen van hun geboortegrond en boomgaarden verjaagt.
quote:
Elk nieuw account is automatisch een kloon?quote:Op maandag 27 juni 2011 12:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn ook domme klonen
Wil je verder nog iets ontopic delen of is de kloon alleen maar aangemaakt om ad hominems te plaatsen.
Eeuwen van vrede? Het gebied Palestina is eeuwenlang een brandhaard geweest, onder de Ottomanen, Britten, en Egyptenaren... Ik ken geen eeuw waar er in Palestina geen grote opstanden of oorlogen zijn uitgevochten.quote:Op zondag 26 juni 2011 23:23 schreef moussie het volgende:
[..]
De meest simpele ziel kan nog snappen dat de Arabieren/Palestijnen nooit een kans hebben gehad, na eeuwen van vrede in de regio werden ze betrokken bij onze oorlogen
Jouw probleem met de joden. Curieuze zin! Vraag me af wat voor 'literatuur' jij zoal leest... Je ideeën zijn in ieder geval 'creatief'.quote:en werd ons eeuwenoude probleem met de Joden bij hun gedumpt ..
Maar jij neemt de vrijheid voor de Palestijnen te denken als je bij voorbaat al meent dat landruil onoverkomelijk is en een onderdeel van 'wederzijds respect'. Dan is het toch niet raar dat een ander dat opmerkt?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:34 schreef SilkTie het volgende:
Ik heb er problemen mee als de veronderstellingen van een ander mijn post ongefundeerd een negatieve lading geven.
Jij denkt dat. De VS zeggen anders.quote:Zelfs de VS houden rekening met bevolkingsconcentraties, daarom denk ik dat dat de uiteindelijke uitkomst zal zijn.
Kijk en hier betreed je dus hetzelfde pad dat 'wederzijds respect' onmogelijk maakt. Bij kritiek op de daden van je land wijs je ogenblikkelijk op de daden van de Palestijnen. Dat jouw land ageert en de Palestijnen reageren blijft hierbij buiten beschouwing.quote:Net zomin als met het opblazen van bussen en winkelcentra.
En ook niet met het vijf jaar lang in isolatie opsluiten van een jonge soldaat, zonder ook maar enig contact met wie dan ook, zelfs niet met het Rode Kruis, Artsen Zonder Grenzen of elke andere onafhankelijke derde.
In dit alles ben ik het helemaal met je eens. Echter denk ik oprecht dat er bij de Palestijnen geen vertrouwen geschapen kan worden zolang zij land op moeten blijven geven.quote:Het is duidelijk dat zoals het nu is, niet wenselijk is en dat we dus moeten werken aan een toekomst. Die toekomst moeten we samen bouwen, wetend dat de ander hierin een partner moet zijn, omdat we sowieso naast elkaar wonen en met elkaar te maken krijgen. Het is irreëel te denken dat beide staten geïsoleerd van elkaar zijn en zichzelf kunnen opbouwen zonder rekening te houden met de ander. Beide partijen zijn er en beide partijen zullen blijven. We hoeven niet iedere woensdag bij elkaar op de koffie gezellig babbelen, maar we kunnen ook niet het vuilnis bij elkaar in de tuin mikken en denken: "Bij mij is het in ieder geval schoon."
De Ottomanen was in de 16de eeuw, in de 18de eeuw kwam Napoleon even kijken maar dat heeft maar 3 jaar geduurd. En de Britten, nou dat was dus begin vorige eeuw. Van onderlinge oorlog is in die gehele periode geen sprake, of te wel, eeuwen van vrede.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:37 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Eeuwen van vrede? Het gebied Palestina is eeuwenlang een brandhaard geweest, onder de Ottomanen, Britten, en Egyptenaren... Ik ken geen eeuw waar er in Palestina geen grote opstanden of oorlogen zijn uitgevochten.
Nee, niet mijn probleem met de Joden, dat heb ik namelijk niet. Ik heb een probleem met sommige Zionisten, nog niet eens allemaal, alleen dat extreme volk dat dan ook nog, onder toeziend oog van de IDF, in de nederzettingen woont en de Palestijnen net zo lang treitert tot er letterlijk een bom barst.quote:Jouw probleem met de joden. Curieuze zin! Vraag me af wat voor 'literatuur' jij zoal leest... Je ideeën zijn in ieder geval 'creatief'.
Joh, al woonden ze in de bossen van Borrobokki op op de rand van de Etna, dan nog was het IDF aanwezig geweest. De taak van het leger is namelijk het beschermen van de burgers. Ook al wonen ze op nog zo'n bedenkelijke plaats.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:18 schreef moussie het volgende:
volk dat dan ook nog, onder toeziend oog van de IDF, in de nederzettingen woont
De Ottomanen hebben Palestina pas tijdens de 1e wereldoorlog definitief verloren. In de 19e eeuw was de Levant en daarmee ook Palestina het strijdtoneel tussen Egypte en het Ottomaanse Rijk. Je lijkt te vergeten dat Palestina al 'bezet' is sinds de Mammelukken het gebied verloren hadden. Hoewel de Mammelukken ook prima als 'bezetters' beschouwd kunnen worden. De laatste keer dat het land Arabisch was is al eeuwen geleden, en zelfs dan kan je nog spreken van bezetting.quote:
Onderlinge oorlog was er zeker wel. Het grootste deel van de bevolking van de Levant onder de Ottomaanse heerschappij bestond uit elkaar beconcurrerende tribale stammen. Het is er altijd al een sociaal-demografische rotzooi geweest. Ik vraag me zelfs af of de komst van de Joodse staat wel voor meer instabiliteit heeft gezorgd. Het voortdurende conflict in de regio is onderdeel van een cultuur en mentaliteit die al eeuwenlang in dat gebied bestaat.quote:in de 18de eeuw kwam Napoleon even kijken maar dat heeft maar 3 jaar geduurd. En de Britten, nou dat was dus begin vorige eeuw. Van onderlinge oorlog is in die gehele periode geen sprake, of te wel, eeuwen van vrede.
Verklaart je woordkeuze over 'ons probleem' alsnog niet. In het Verenigd Koninkrijk, Nederland, en Amerika werden Joden echt niet door het grootste deel van de bevolking als 'probleem' gezien.quote:[..]
Nee, niet mijn probleem met de Joden, dat heb ik namelijk niet. Ik heb een probleem met sommige Zionisten, nog niet eens allemaal, alleen dat extreme volk dat dan ook nog, onder toeziend oog van de IDF, in de nederzettingen woont en de Palestijnen net zo lang treitert tot er letterlijk een bom barst.
Ze waren niet 'stiekem blij' dat Joodse families verdwenen(dat konden ze namelijk prima in het openbaar doen). De mentaliteit onder de Duitse bevolking indertijd was ziek en verachtelijk. Joden werden als onmenselijk gezien. Inderdaad als een 'probleem'. De burgerlijke mentaliteit was achterlijk en onverantwoordelijk. Maar dat was Duitsland. Nazi-Duitsland was het enige land in het Europa van de 20e eeuw die systematisch, vanuit de overheid, anti-joodse maatregelen doorvoerde. Niks 'ons' probleem dus.quote:Ik had het over de problemen die de mensen van toen hadden met het joodse volk en dat zich dat uitte in antisemitisme, die waren, zoals je waarschijnlijk wel weet, nogal talrijk toen. En die waren dus blij om van de Joden af te zijn. Wat Hitler gedaan heeft, dat zou nooit mogelijk zijn geweest als de bevolking niet de andere kant op had gekeken als er weer een Joods gezin verdwenen was, en ze keken de andere kant op omdat ze stiekem blij waren dat die 'zandhappers met hun rare gewoonten' weg waren, dan kon er eindelijk een net Duits gezin gaan wonen, met kinderen met normale Duitse namen.
Zover ik weet was de opstand van Egypte al afgelopen, ze hadden het doel, gedeeltelijke onafhankelijkheid, bereikt, nog voor de invasie van Napoleon. Die werd verslagen door de Britten, die daarna Egypte zo ongeveer opkochten (middels leningen die niet terug konden worden betaald) en dus eigenlijk eigenaar werden terwijl het bestuurd werd door Mohammed Ali, een Ottomaan.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:32 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
De Ottomanen hebben Palestina pas tijdens de 1e wereldoorlog definitief verloren. In de 19e eeuw was de Levant en daarmee ook Palestina het strijdtoneel tussen Egypte en het Ottomaanse Rijk. Je lijkt te vergeten dat Palestina al 'bezet' is sinds de Mammelukken het gebied verloren hadden. Hoewel de Mammelukken ook prima als 'bezetters' beschouwd kunnen worden. De laatste keer dat het land Arabisch was is al eeuwen geleden, en zelfs dan kan je nog spreken van bezetting.
Kom nou zeg, dat soort kleinschalige schermutselingen waar stam A tegen stam B vecht maar de rest, de stammen C t/m Z, er niet bij betrokken wordt, dat kan je toch geen oorlog noemen?quote:Onderlinge oorlog was er zeker wel. Het grootste deel van de bevolking van de Levant onder de Ottomaanse heerschappij bestond uit elkaar beconcurrerende tribale stammen. Het is er altijd al een sociaal-demografische rotzooi geweest. Ik vraag me zelfs af of de komst van de Joodse staat wel voor meer instabiliteit heeft gezorgd. Het voortdurende conflict in de regio is onderdeel van een cultuur en mentaliteit die al eeuwenlang in dat gebied bestaat.
Nederland en het VK zijn dan ook maar een piepklein gedeelte van Europa, en zelfs daar had je er antisemieten tussen zitten.quote:Verklaart je woordkeuze over 'ons probleem' alsnog niet. In het Verenigd Koninkrijk, Nederland, en Amerika werden Joden echt niet door het grootste deel van de bevolking als 'probleem' gezien.
Mwah, nu zit je te overdrijven, er waren toch echt wel heel wat mensen die niets op hadden met al die propaganda en dan ook met gevaar voor eigen leven onderduikers hielpen om weg te komen. Maar ja, de gemiddelde burger was nogal xenofoob, dus als een Joods gezin verdween, tja, dat vonden ze wel best zo. Dat dat overal in het land gebeurde wisten ze toen nog niet, en toen bij sommigen het kwartje begon te vallen waren die meestal zo bang dat ze er niets van durfden te zeggen.quote:Ze waren niet 'stiekem blij' dat Joodse families verdwenen(dat konden ze namelijk prima in het openbaar doen). De mentaliteit onder de Duitse bevolking indertijd was ziek en verachtelijk. Joden werden als onmenselijk gezien. Inderdaad als een 'probleem'. De burgerlijke mentaliteit was achterlijk en onverantwoordelijk. Maar dat was Duitsland. Nazi-Duitsland was het enige land in het Europa van de 20e eeuw die systematisch, vanuit de overheid, anti-joodse maatregelen doorvoerde. Niks 'ons' probleem dus.
De Ottomanen hebben dat gebied toch verovert in de 16de eeuw? De regio's daar hadden grotendeels zelfbestuur, dus van echte 'overheersing' was geen sprake. En die strijd van Egypte tegen het Ottomaanse rijk, die opstand was zo kortstondig dat het het vernoemen amper waard is en zover ik weet vond die ook niet plaats in de Levant?quote:Je weet trouwens bar weinig van de geschiedenis van de Levant voor iemand die zich interesseert voor het gebied. 'De Ottomanen waren in de 16e eeuw'? Kom op nou... Mag toch wel een beetje niveau verwachten van zo een fervent verdediger van het Palestijnse volk?
Nee, ik denk alleen voor mijzelf (wanneer mijn vrouw dat niet voor mij doetquote:Op maandag 27 juni 2011 18:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar jij neemt de vrijheid voor de Palestijnen te denken als je bij voorbaat al meent dat landruil onoverkomelijk is en een onderdeel van 'wederzijds respect'. Dan is het toch niet raar dat een ander dat opmerkt?
De VS hebben gezegd dat de 'grenzen' van '67 de basis moeten vormen voor onderhandelingen, niet dat ze de uitkomst moeten zijn. Dit betekent dat we die 'grenzen' als uitgangspunt nemen en dan, gebaseerd op de realiteit, de lijnen opnieuw zo schikken dat de meerderheid aan beide kanten zich erin kan vinden.quote:[..]
Jij denkt dat. De VS zeggen anders.
Wanneer de kritiek op de daden van mijn land eenzijdig is, wijs ik even fijntjes erop dat beide zijden geen doetjes zijn.quote:[..]
Kijk en hier betreed je dus hetzelfde pad dat 'wederzijds respect' onmogelijk maakt. Bij kritiek op de daden van je land wijs je ogenblikkelijk op de daden van de Palestijnen. Dat jouw land ageert en de Palestijnen reageren blijft hierbij buiten beschouwing.
En ik denk oprecht dat er bij de Israeli's geen vertrouwen geschapen kan worden zolang zij hun veiligheid op moeten blijven geven.quote:[..]
In dit alles ben ik het helemaal met je eens. Echter denk ik oprecht dat er bij de Palestijnen geen vertrouwen geschapen kan worden zolang zij land op moeten blijven geven.
Dat is te makkelijk. Je kan niet zo maar uitgaan van de huidige situatie, omdat Israël hardnekkig illegale settlements blijft uitbreiden. Israël hoeft dan alleen maar zo lang mogelijk tijd te rekken en uit te blijven breiden om uiteindelijk een geheel bezet Palestina als uitgangspunt van onderhandelingen te realiseren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:22 schreef SilkTie het volgende:
We moeten af van het zandbakkengedrag hij-is-begonnen-nietwaar-hij-is-begonnen-nietes-welles. daarmee kom je nergens (behalve in topic #76 and still going on).
Hamas blijft hardnekkig Israëls bestaansrecht ontkennen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. Je kan niet zo maar uitgaan van de huidige situatie, omdat Israël hardnekkig illegale settlements blijft uitbreiden. Israël hoeft dan alleen maar zo lang mogelijk tijd te rekken en uit te blijven breiden om uiteindelijk een geheel bezet Palestina als uitgangspunt van onderhandelingen te realiseren.
Nou doe je het weer!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:45 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Hamas blijft hardnekkig Israëls bestaansrecht ontkennen.
Yawn, draai eens een ander riedeltje af.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou doe je het weer!
Israël geeft ook geen enkele reden om Israël te erkennen. En jij nu ook niet.
Israel heeft Gaza opgegeven omdat het een zandbak is en omdat het beschermen van de kolonisten daar te duur was, bovendien moest het vrij van Joden zijn om represailles op de burgerbevolking te kunnen uitvoeren met witte fosfor enzo.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:22 schreef SilkTie het volgende:
In 2005 heeft Israël zich uit de Gazastrook teruggetrokken. De Palestijnen daar hebben toen geen land moeten opgeven, Israël heeft toen juist land opgegeven.
Laat die hater toch....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Yawn, draai eens een ander riedeltje af.
Israël heeft Palestina verdeeld in twee kampen, niet alleen geografisch, maar ook politiek, een typisch verdeel en overheers strategie en als Fatah en Hamas dan elkaar niet tegemoet komen zeggen dat er geen concessies gedaan worden? Zowel de verdragen die Israël zelf heeft getekend als internationale verdragen maakt de uitbreidende nederzettingen illegaal, dus waar hebben we het over?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:45 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Hamas blijft hardnekkig Israëls bestaansrecht ontkennen.
In die 10 maanden dat Israël een bouwstop had afgekondigd, is men toen ook maar een meter opgeschoten? Nee.
Israël heeft toen een stap gezet maar de andere kant is toen hardnekkig tijd blijven rekken in de hoop om zo een nog langere bouwstop afgekondigd te krijgen om dat dan als uitgangspunt van onderhandelingen te realiseren.
Wat dat betreft heeft Netanyahu in mijn ogen juist gehandeld: wij hebben een stap gezet, die hebben jullie genegeerd. Nu moeten jullie maar een stap zetten voordat we verder gaan, niet nog meer van ons eisen voordat jullie ook maar iets doen. Jullie kunnen niet concessies van ons blijven eisen zonder ook zelf enige concessies te doen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israel heeft Gaza opgegeven omdat het een zandbak is en omdat het beschermen van de kolonisten daar te duur was, bovendien moest het vrij van Joden zijn om represailles op de burgerbevolking te kunnen uitvoeren met witte fosfor enzo.
Pas op dat je aluminium hoedje niet wegwaait vandaag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israel heeft Gaza opgegeven omdat het een zandbak is en omdat het beschermen van de kolonisten daar te duur was, bovendien moest het vrij van Joden zijn om represailles op de burgerbevolking te kunnen uitvoeren met witte fosfor enzo.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Yawn, draai eens een ander riedeltje af.
quote:
quote:
Tot zover 1 ochtend pro-Israël argumenten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Pas op dat je aluminium hoedje niet wegwaait vandaag.
Waar zijn de jouwe?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Tot zover 1 ochtend pro-Israël argumenten.
Dat zijn die dingen waar jullie op reageren met niets.quote:
Waarschijnlijk omdat ze kant noch wal raken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn die dingen waar jullie op reageren met niets.
Dat kan je aantonen met argumenten, maar die heb je niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:31 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze kant noch wal raken?
Maar wel een basis die ontelbare malen voordeliger is voor jouw land is dan voor de Palestijnen. En dat is wat ik bedoel: je rekent jezelf maar vast rijk in het nadeel van de Palestijnen die met de dag meer land verliezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:22 schreef SilkTie het volgende:
Nee, ik denk alleen voor mijzelf (wanneer mijn vrouw dat niet voor mij doet).
Wat meen ik voor de Palestijnen te denken met mijn mening dat landruil de uiteindelijke oplossing zal worden? Wat meen ik voor de Israeli's te denken met die mening?
Ik neem de vrijheid om een in mijn ogen realistische basis voor een overeenkomst te poneren.
Jij was het die beide begrippen te berde bracht. Ik denk echt niet dat er respect voor Israël komt zolang dat land zijn goede wil niet laat zien door de bouw in Oost Jeruzalem te stoppen en de nederzettingen op te doeken en geen nieuwe toe te staan. Een machtige agressor die om respect vraagt, wil dat hooguit afdwingen.quote:Wat heeft landruil met wederzijds respect te maken? Niets.
Wederzijds respect is een raamwerk binnen welke men op gelijke voet kan onderhandelen, iedere overeenkomst is een resultaat van die onderhandelingen, of dat nu landruil is, de bouw van een oecomenische synamoskerk of wat dan ook.
Ik betwijfel of je gelijk hebt. Over landruil heb ik de VS nooit gehoord.quote:De VS hebben gezegd dat de 'grenzen' van '67 de basis moeten vormen voor onderhandelingen, niet dat ze de uitkomst moeten zijn. Dit betekent dat we die 'grenzen' als uitgangspunt nemen en dan, gebaseerd op de realiteit, de lijnen opnieuw zo schikken dat de meerderheid aan beide kanten zich erin kan vinden.
Maar natuurlijk kan ik "basis voor" verkeerd begrijpen ... samen met de meesten die hierover wat te zeggen hadden na Obama's speech.
Met dat verschil dat de Palestijnen alle recht en reden hebben om vijandig te zijn. Het is een illusie naar wederzijds respect te streven als een der partijen alles is kwijtgeraakt. Daar moet om te beginnen genoegdoening en herstel tegenover staan.quote:Wanneer de kritiek op de daden van mijn land eenzijdig is, wijs ik even fijntjes erop dat beide zijden geen doetjes zijn.
Toch is die volgorde zonneklaar: het land van de Palestijnen is ingepikt om een joodse staat te stichten. Dat was stap 1 van dit hele conflict.quote:Ik ga niet meer in discussie wie ageert en wie reageert, dat heb ik jaren geleden al gedaan op dit forum en ook wij zullen elkaar niet overtuigen van wat jij en ik als de juiste volgorde zien.
We moeten af van het zandbakkengedrag hij-is-begonnen-nietwaar-hij-is-begonnen-nietes-welles. daarmee kom je nergens (behalve in topic #76 and still going on).
Waarvoor geven ze hun veiligheid op dan? Voor de nog immer voortgaande bezetting van een land dat het hunne niet was?quote:En ik denk oprecht dat er bij de Israeli's geen vertrouwen geschapen kan worden zolang zij hun veiligheid op moeten blijven geven.
Nou, wat een rib uit hun lijf zeg. Er viel niets te halen, het was gemakkelijker om zoveel mogelijk Palestijnen te concentreren zodat ze gestraft en afgeknepen konden worden. Ik zie daar niets moois in. Ondertussen gaat Israël aan de andere zijde nog keihard door met het annexeren van huizen, boomgaarden, wegen, water, en land.quote:In 2005 heeft Israël zich uit de Gazastrook teruggetrokken. De Palestijnen daar hebben toen geen land moeten opgeven, Israël heeft toen juist land opgegeven. Vertel maar aan de bewoners van Sderot wat ze daarvoor hebben teruggekregen.
Eeuh, je bent je wel bewust dat er tijdens deze 'bouwstop' evenveel huizen werden afgeleverd als in eerdere jaren, zonder bouwstop? Gewoon een kwestie van genoeg funderingen storten voor de stop ingaat, die ging immers over nieuwe constructies.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:45 schreef SilkTie het volgende:
In die 10 maanden dat Israël een bouwstop had afgekondigd, is men toen ook maar een meter opgeschoten? Nee.
Israël heeft toen een stap gezet maar de andere kant is toen hardnekkig tijd blijven rekken in de hoop om zo een nog langere bouwstop afgekondigd te krijgen om dat dan als uitgangspunt van onderhandelingen te realiseren.
Wat dat betreft heeft Netanyahu in mijn ogen juist gehandeld: wij hebben een stap gezet, die hebben jullie genegeerd. Nu moeten jullie maar een stap zetten voordat we verder gaan, niet nog meer van ons eisen voordat jullie ook maar iets doen. Jullie kunnen niet concessies van ons blijven eisen zonder ook zelf enige concessies te doen.
Volgens mij heb je het nog niet door dat we je door hebben...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan je aantonen met argumenten, maar die heb je niet.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het nog niet door dat we je door hebben...
... trollemans.
quote:Gaza activists say ship sabotaged in Greece
Associated Press= STOCKHOLM (AP) — One of the 10 ships in the Gaza-bound flotilla has been sabotaged but will be repaired in time for the planned voyage to challenge Israel's naval blockade of the Palestinian territory, activists said Tuesday.
The propeller shaft of the "Juliano," a ship shared by Swedish, Norwegian and Greek activists, was cut off while the vessel was docked in the Greek port of Piraeus, according to the Scandinavian organizers.
"Based on a first on-site inspection the damage can be repaired before the planned departure toward the end of this week," said a statement by the Swedish activists, who blamed "hostile divers" for the damage.
In a separate statement, Norwegian delegation leader Torstein Dahle said the incident shows "someone is willing to go to great lengths to stop the flotilla from sailing."
The ship is part of a 10-ship flotilla due to set sail shortly in a bid to break Israel's naval blockade of Gaza. Israel has warned it will thwart any attempt to breach the sea blockade of the Palestinian territory.
Israeli military spokeswoman Maj. Avital Leibovich told reporters Monday that, according to intelligence reports, extremists in the flotilla have supplies of what she called "dangerous incendiary chemicals" to use against Israeli forces.
Dror Feiler, one of the organizers, dismissed those claims, saying the hundreds of people who plan to join the flotilla have signed a declaration of nonviolence.
"No activists on the flotilla are out to harm Israeli soldiers," Feiler told Army Radio on Tuesday. "If they (the Israelis) suspect someone, let them give me the information and we will talk to him. If it turns out to be true, we won't take him on the flotilla. We have no intention of clashing with anyone."
Dire warnings and diplomatic sensitivities shadow the politically charged plan to deliver aid to the Palestinian territory. The looming fear is a reprise of a similar mission a year ago that ended when nine activists on a Turkish vessel died in a raid by Israeli commandos who rappelled on board from helicopters in the pre-dawn darkness.
Several hundred activists, many of them from Europe, Canada and the United States, plan to board the 10 boats, including two cargo vessels carrying medicine and other aid. They say the operation is peaceful.
Two ships, the Louise Michel and the Dignite-Al Karama, carrying a total of 47 activists left from the French island of Corsica on Saturday to join the flotilla.
Tuurlijk, Sharon heeft zich de woede van een groot deel van de bevolking op de hals gehaald met het idee om 3,5 jaar later een grootse militaire actie op touw te kunnen zetten. Stukken goedkoper ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israël heeft ervoor gezorgd dat Hamas aan de macht kwam.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israël heeft Palestina verdeeld in twee kampen, niet alleen geografisch, maar ook politiek, een typisch verdeel en overheers strategie en als Fatah en Hamas dan elkaar niet tegemoet komen zeggen dat er geen concessies gedaan worden? Zowel de verdragen die Israël zelf heeft getekend als internationale verdragen maakt de uitbreidende nederzettingen illegaal, dus waar hebben we het over?
Vanaf wanneer wil je beginnen? Vanaf de eerste/tweede eeuw van de gewone jaartelling toen de Joden uit Israël (toen Judea geheten) verdreven werden? Eerder? Later?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch is die volgorde zonneklaar: het land van de Palestijnen is ingepikt om een joodse staat te stichten. Dat was stap 1 van dit hele conflict.
Waarom niet? Omdat ze daar 1900 jaar lang niet de baas zijn geweest maar wel altijd als minderheid gewoond hebben?quote:[..]
Waarvoor geven ze hun veiligheid op dan? Voor de nog immer voortgaande bezetting van een land dat het hunne niet was?
Ook gij, Brutus?quote:[..]
Nou, wat een rib uit hun lijf zeg. Er viel niets te halen, het was gemakkelijker om zoveel mogelijk Palestijnen te concentreren zodat ze gestraft en afgeknepen konden worden. Ik zie daar niets moois in. Ondertussen gaat Israël aan de andere zijde nog keihard door met het annexeren van huizen, boomgaarden, wegen, water, en land.
Vertel eens wat nieuws, haterquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ìk heb geen respect voor palestijnen......
Pot/ketelquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vertel eens wat nieuws, hater
hmzquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:27 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Tuurlijk, Sharon heeft zich de woede van een groot deel van de bevolking op de hals gehaald met het idee om 3,5 jaar later een grootse militaire actie op touw te kunnen zetten. Stukken goedkoper ook.
http://mondediplo.com/2006/02/03sharonquote:“The significance of the disengagement plan is the freezing of the peace process,” said Sharon’s closest adviser, Dov Weissblas. “When you freeze that process, you prevent the establishment of a Palestinian state and you prevent a discussion on the refugees, the borders and Jerusalem. Disengagement supplies the amount of formaldehyde that is necessary so there will not be a political process with the Palestinians”
Nou, ze hebben Hamas anders jaren gesteund, juist om de Palestijnen onderling te verdelenquote:Israël heeft ervoor gezorgd dat Hamas aan de macht kwam.![]()
De Mossad heeft zich dusdanig met de interne verkiezingen bemoeid dat de uitslag al van tevoren vaststond.
http://online.wsj.com/article/SB123275572295011847.htmlquote:Instead of trying to curb Gaza's Islamists from the outset, says Mr. Cohen, Israel for years tolerated and, in some cases, encouraged them as a counterweight to the secular nationalists of the Palestine Liberation Organization and its dominant faction, Yasser Arafat's Fatah. Israel cooperated with a crippled, half-blind cleric named Sheikh Ahmed Yassin, even as he was laying the foundations for what would become Hamas.
Nou als we gewoon uitgaan van de 'facts on the ground' was het zo'n 2000 jaar geleden voor het laatst 'hun land', en als de plaatselijke bewoners al na amper 100 jaar niet meer terug mogen vechten in een poging hun geboortegrond te heroveren, waar haal je dan het recht vandaan om dat na 2000 jaar te mogen doen? Op basis van 'er heeft altijd een kleine minderheid gewoond'?quote:Vanaf wanneer wil je beginnen? Vanaf de eerste/tweede eeuw van de gewone jaartelling toen de Joden uit Israël (toen Judea geheten) verdreven werden? Eerder? Later?
[..]
Waarom niet? Omdat ze daar 1900 jaar lang niet de baas zijn geweest maar wel altijd als minderheid gewoond hebben?
Waar haal jij je feiten vandaan? Ben je hier wel eens geweest? Of vind je het ook leuker om maar gewoon vanuit je luie stoel te razen en alleen maar met oogkleppen op te zien wat Israël verkeerd doet?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:31 schreef Disana het volgende:
Altijd jammer als mensen rigoureus gaan knippen om de feiten geen stem te geven.
Feiten zijn dat Palestijnen uit Oost Jeruzalem worden verdreven door uitzettingen en bouw temidden van Palestijnse wijken. Dat Palestijnen van de West Bank niet meer in Oost Jeruzalem kunnen komen doordat alle toegangswegen zijn afgesloten. Dat de bouw van nederzettingen doorgaat en Israël bestaande nederzettingen tot eigen land rekent.
Maar desondanks wordt er wel naar respect gevraagd.
Dat doet Moussie niet. Kortom: Je liegt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:58 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Waar haal jij je feiten vandaan? Ben je hier wel eens geweest? Of vind je het ook leuker om maar gewoon vanuit je luie stoel te razen en alleen maar met oogkleppen op te zien wat Israël verkeerd doet?
Feiten zijn nou eenmaal een probleem voor mensen met een missie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:07 schreef Disana het volgende:
Feiten zijn geen beschuldigingen.
Jij bepaalt welke media de waarheid spreken en welke niet? Die van Nederland deugen in jouw optiek dus niet, ook al hebben we talloze correspondenten en verslaggevers in de regio. Tja als je het nieuws graag optimistisch gekleurd ziet, dan moet je niet hier zijn.
Volgens mij is het geen missie maar een roze bril. Respect verwachten, met de vinger wijzen, denken dat je gestolen land wel zult mogen houden... dan sta je niet met twee benen in de werkelijkheid waarin een volk onderdrukt en verdrukt wordt door je eigen land.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Feiten zijn nou eenmaal een probleem voor mensen met een missie.
Toevallig gisteren dat programma van Geert Mak gezien over Europa? Ging over Russische oorlogsmisdaden nadat ze de Nazi's verslagen hadden. Geen enkele Rus die het gelooft: ": Neee, dat soort dingen doen wij niet!"quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij is het geen missie maar een roze bril. Respect verwachten, met de vinger wijzen, denken dat je gestolen land wel zult mogen houden... dan sta je niet met twee benen in de werkelijkheid waarin een volk onderdrukt en verdrukt wordt door je eigen land.
Ja dat komt inderdaad voor. Dus roze bril.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toevallig gisteren dat programma van Geert Mak gezien over Europa? Ging over Russische oorlogsmisdaden nadat ze de Nazi's verslagen hadden. Geen enkele Rus die het gelooft: ": Neee, dat soort dingen doen wij niet!"
Van de laatste zijn er hier in dit land (en dit topic) wel een aantal te vinden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:58 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Waar haal jij je feiten vandaan? Ben je hier wel eens geweest? Of vind je het ook leuker om maar gewoon vanuit je luie stoel te razen en alleen maar met oogkleppen op te zien wat Israël verkeerd doet?
Mooie samenvatting.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Van de laatste zijn er hier in dit land (en dit topic) wel een aantal te vinden.
Het is natuurlijk ook volkomen logisch dat ze het beter weten. Immers, zij hebben (eh...) toegang tot onafhankelijke nieuwsbronnen en zijn niet geïndoctrineerd. Ze laten zich, kortom, niet in een hokje plaatsen.
Het zijn totaal geen jodenhaters, hoor. Ze zijn gewoon begaan met het lot van een onderdrukt volkje. De underdog, weet je wel, die wekt sympathie op. (dat is overigens waar.) Palestijnse David vs Israëlische Goliath, de Palestijnse joden vs de Israëlische nazi's... en dat de Palestijnen de boel lopen te terroriseren, daar moet je doorheen prikken. Natuurlijk plegen ze aanslagen, ze worden immers in de hoek gedrukt. Vanzelfsprekend blazen ze schoolbussen op, ze lijden immers honger. Geen wonder dat ze elke dag raketten op burgers schieten, ze krijgen immers geen water en elektriciteit uit Israël. Shit, wacht even, dat krijgen ze wel, eh... ze eh... ze zijn immers wanhopig omdat ze van hun land zijn verdreven. Het is niet Israël die heeft te lijden onder terrorisme... het zijn de Palestijnen die onder Israëlisch terrorisme lijden!!!
(Het ernstige is: er zijn dus ECHT mensen die dit oprecht geloven!)
Geen berichtje op een forum zal ooit iemand overtuigen van het tegendeel. Sterker nog, het enige wat dat soort mensen kan helpen is wat jij voorstelt, er eens zelf wat tijd door te brengen. Oftewel, het zelf ondergaan.
Spijker op zijn kopquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:36 schreef Karrs het volgende:
Van de laatste zijn er hier in dit land (en dit topic) wel een aantal te vinden.
Het is natuurlijk ook volkomen logisch dat ze het beter weten. Immers, zij hebben (eh...) toegang tot onafhankelijke nieuwsbronnen en zijn niet geïndoctrineerd. Ze laten zich, kortom, niet in een hokje plaatsen.
Het zijn totaal geen jodenhaters, hoor. Ze zijn gewoon begaan met het lot van een onderdrukt volkje. De underdog, weet je wel, die wekt sympathie op. (dat is overigens waar.) Palestijnse David vs Israëlische Goliath, de Palestijnse joden vs de Israëlische nazi's... en dat de Palestijnen de boel lopen te terroriseren, daar moet je doorheen prikken. Natuurlijk plegen ze aanslagen, ze worden immers in de hoek gedrukt. Vanzelfsprekend blazen ze schoolbussen op, ze lijden immers honger. Geen wonder dat ze elke dag raketten op burgers schieten, ze krijgen immers geen water en elektriciteit uit Israël. Shit, wacht even, dat krijgen ze wel, eh... ze eh... ze zijn immers wanhopig omdat ze van hun land zijn verdreven. Het is niet Israël die heeft te lijden onder terrorisme... het zijn de Palestijnen die onder Israëlisch terrorisme lijden!!!
(Het ernstige is: er zijn dus ECHT mensen die dit oprecht geloven!)
Geen berichtje op een forum zal ooit iemand overtuigen van het tegendeel. Sterker nog, het enige wat dat soort mensen kan helpen is wat jij voorstelt, er eens zelf wat tijd door te brengen. Oftewel, het zelf ondergaan.
HATERquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vertel eens wat nieuws, hater
Capslock dayquote:
Als je kaaskoppen al gaat uitschelden voor haatbaard, ben je echt de weg kwijt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat haat je zeker ook??
Haatsik ipv haatbaard
Haatsikquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je kaaskoppen al gaat uitschelden voor haatbaard, ben je echt de weg kwijt.
Ik aan domme of ernstig misleide mensen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Haatsik... je hebt een sik en je haat...je bent een haatsik. Heeft niets met kaaskop zijn te maken. Of is haten iets wat jij uitsluitend toedicht aan buitenlanders??
Nee. Haten is iets wat jij toedicht aan iedereen die het niet met je eens is, zelfs aan mensen die zich bij de feiten houden als ze jou in de weg zitten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Haatsik... je hebt een sik en je haat...je bent een haatsik. Heeft niets met kaaskop zijn te maken. Of is haten iets wat jij uitsluitend toedicht aan buitenlanders??
Je ergert je aan Zionistenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik aan domme of ernstig misleide mensen.
Ik heb het uitsluitend over jouw als ik het heb over haters. JIJ bent een hater. Wat andere mensen doen moeten zij weten. Ik heb het over JOU,...jij haatsik.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Haten is iets wat jij toedicht aan iedereen die het niet met je eens is, zelfs aan mensen die zich bij de feiten houden als ze jou in de weg zitten.
Dat lieg je, je noemt om de haverklap users haters.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik heb het uitsluitend over jouw als ik het heb over haters.
Waarom moet ik bang zijn voor Joden, en wat zou dat uitmaken? We hebben het over Israël.quote:Jij bent bang voor Joden en daarom haat je
Jij bent een hater en bang voor Israëlische mensen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat lieg je, je noemt om de haverklap users haters.
Ah, je krabbelt al terug. En nee, zelfs Israëliërs haat ik niet. Dan zal ik ze eerst moeten kennen. Ik kan niet haten waar ik geen persoonlijke band mee heb.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Jij bent een hater en bang voor Israëlische mensen.
Ik krabbel niet terug...jij bent een hater en dat laat je voldoende blijken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, je krabbelt al terug. En nee, zelfs Israëliërs haat ik niet. Dan zal ik ze eerst moeten kennen. Ik kan niet haten waar ik geen persoonlijke band mee heb.
Helemaal niet, dat zijn jouw waandenkbeelden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik krabbel niet terug...jij bent een hater en dat laat je voldoende blijken.
Ik draai niet.quote:Geeft niet maar een beetje vent staat achter zijn beslissing en gaat niet als een watje zo draaien dat het weer net anders is.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:36 schreef Karrs het volgende:
[..]
Gelukkig kan iedereen op FOK! lezenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet, dat zijn jouw waandenkbeelden.
[..]
Ik draai niet.
Jij zegt zo vaak dat mensen draaien, maar de grootste draaier ben je zelf als je weer eens niet weet waar het over gaat en je je onwetendheid niet wilt toegeven (zoals over mantelzorg toen je bleef roepen dat anderen draaiden terwijl ze het je gewoon probeerden uit te leggen).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik krabbel niet terug...jij bent een hater en dat laat je voldoende blijken.
Geeft niet maar een beetje vent staat achter zijn beslissing en gaat niet als een watje zo draaien dat het weer net anders is.
Iedereen kan jouw haatzaai posts lezen, idd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Gelukkig kan iedereen op FOK! lezen![]()
Ouwe haatsik.
Mantelzorg... het ging toen over het PGB en sommige mensen (ik noem geen namen) gingen van links naar rechts. Van kindjes die niks zelf konden etc. Niet gek dat er dan dingen door elkaar gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij zegt zo vaak dat mensen draaien, maar de grootste draaier ben je zelf als je weer eens niet weet waar het over gaat en je je onwetendheid niet wilt toegeven (zoals over mantelzorg toen je bleef roepen dat anderen draaiden terwijl ze het je gewoon probeerden uit te leggen).
Verder roep je inderdaad heel vaak dat anderen haten. Sowieso wordt die term nogal eens gebezigd in dit topic door mensen die de feiten over Israël slecht onder ogen kunnen zien.
Afijn, het zijn beide zwakteboden. Had je verder nog iets inhoudelijks toe te voegen of vond je het gewoon leuk om weer eens iets te roepen.
Alle Zionisten zijn het met je eens, zeker?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mantelzorg... het ging toen over het PGB en sommige mensen (ik noem geen namen) gingen van links naar rechts. Van kindjes die niks zelf konden etc. Niet gek dat er dan dingen door elkaar gaan.
Maar dat is voor een ander topic.
Iedereen die kan lezen weet wat ik bedoel. Ik ben ook niet de enige die dit van Haatsik vind hoor. Lees dit topic maar terug.
Wat maakt iemand in jouw ogen een Zionist?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle Zionisten zijn het met je eens, zeker?
Iemand die de oorspronkelijke bewoners van hun "beloofde land" wil jagen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat maakt iemand in jouw ogen een Zionist?
En die zitten hier in het topic???? Vaag hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iemand die de oorspronkelijke bewoners van hun "beloofde land" wil jagen.
Ja, ik snap ook niet wat C_N hier doet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En die zitten hier in het topic???? Vaag hoor.
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet wat C_N hier doet.
Dan klopt je stelling niet. Jij zegt dat alle Zionisten het met mij eens zijn. Derhalve noem jij iedereen die het met mij eens is Zionist.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat alleen zionisten het met je eens zijn, draaier.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dan klopt je stelling niet. Jij zegt dat alle Zionisten het met mij eens zijn. Derhalve noem jij iedereen die het met mij eens is Zionist.
Dus diverse mensen hier in het topic weten nu dat jij ze een Zionist vind. Ik zou dat soort uitspraken niet graag doen hoor.....
Nee hoor, het was een veel ouder topic over mantelzorg en jij sprak allemaal mensen tegen die zeiden dat mantelzorg onbezoldigd door familie geschiedt - volgens jou was mantelzorg betaalde professionele zorg aan huis. Toen je eindelijk je fout inzag, ging je draaien en doen alsof je het al die tijd wel wist.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:28 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mantelzorg... het ging toen over het PGB en sommige mensen (ik noem geen namen) gingen van links naar rechts. Van kindjes die niks zelf konden etc. Niet gek dat er dan dingen door elkaar gaan.
Maar dat is voor een ander topic.
Iedereen die kan lezen weet wat ik bedoel. Ik ben ook niet de enige die dit van Haatsik vind hoor. Lees dit topic maar terug.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat alleen zionisten het met je eens zijn, draaier.
Doe toch niet zo mal jongen. Dit zijn ingewikkelde zaken voor volwassenen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle Zionisten zijn het met je eens, zeker?
Triest. Maar gelukkig ben je wel consequent:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oja, en...quote:Op woensdag 13 april 2011 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
C_N is een pure propagandist die oorlogsmisdadigers verdedigt en massamoord goed praat.
...wie was er ook alweer aan het haatzaaien?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ach, herhaling is ook een vorm van propaganda.
Ik zie dat de Israëlisch oorlogsmisdadigers zich opmaken voor hun zoveelste massamoord op de Palestijnen?
en welken verdragen hebben de palestijnen na gekomen kan je er 1 opnoemen ??quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:09 schreef Chadi het volgende:
Laat Israel eerst eens de internationale verdragen en resoluties nakomen. Dan kijken we vanuit die situatie welke rotzooi er nog ligt en opgeruimd moet worden.
dat is al een tekort coming van jou kant dat je dat niet snaptquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben gewoon realistisch.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Triest. Maar gelukkig ben je wel consequent:
[..]
Oja, en...
[..]
...wie was er ook alweer aan het haatzaaien?
Mijn leeftijd verandert niets aan de feiten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:40 schreef C_N het volgende:
[..]
dat is al een tekort coming van jou kant dat je dat niet snapt
en dat gaat op in veel dingen wat jij post.
heb je verders nog iets ?
ow ja hoe oud was jij nu
quote:Lieberman: Activisten op zoek naar 'confrontatie en bloed'
De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, heeft vandaag gezegd dat de activisten die naar de Gazastrook willen varen, op zoek zijn naar 'confrontatie en bloed'. De minister deed zijn uitspraken op de radio.
Volgens Lieberman willen de activisten provoceren en zijn ze op zoek naar 'confrontatie en bloed en zo veel mogelijk beelden op televisie'. Hij sprak van 'een harde kern van terreuractivisten' onder de deelnemers.
Israël heeft al laten weten de schepen tegen te houden.
Blokkade
Ongeveer tien hulpschepen vertrekken een dezer dagen naar de Palestijnen in de Gazastrook, waar ze de Israëlische blokkade willen doorbreken. Een soortgelijke poging leidde eerder tot een bestorming door het Israëlische leger, waarbij negen Turken werden gedood.
Aparte realiteit houd jij erop na. Maar oké.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben gewoon realistisch.
Duhquote:
De Israëliërs zijn doodsbang voor dergelijke vloten en zullen dan ook alles doen om het tegen te houden. De "flotilla's" zijn voor de huidige extreem-zionistische agressie van Israël wat Tahrir-plein voor Moebarak (en andere despoten) was.quote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Israëliërs zijn doodsbang voor dergelijke vloten en zullen dan ook alles doen om het tegen te houden. De "flotilla's" zijn voor de huidige extreem-zionistische agressie van Israël wat Tahrir-plein voor Moebarak (en andere despoten) was.
Jij denkt dat het niet provocerend bedoeld is?quote:
je idd je heb gelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn leeftijd verandert niets aan de feiten.
Omdat Israël de Gaza-strook afknijpt, en dat verander je niet door spullen in Egypte af te leveren en al helemaal niet in een Israëlische haven.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij denkt dat het niet provocerend bedoeld is?
En ze mogen hun hulpgoederen afgeven in Egypte, die stuurt het dan door. Waarom zijn ze daar niet tevreden mee?
Dat grote boze Israëlquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Israël de Gaza-strook afknijpt, en dat verander je niet door spullen in Egypte af te leveren en al helemaal niet in een Israëlische haven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |