Yawn, draai eens een ander riedeltje af.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou doe je het weer!
Israël geeft ook geen enkele reden om Israël te erkennen. En jij nu ook niet.
Israel heeft Gaza opgegeven omdat het een zandbak is en omdat het beschermen van de kolonisten daar te duur was, bovendien moest het vrij van Joden zijn om represailles op de burgerbevolking te kunnen uitvoeren met witte fosfor enzo.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:22 schreef SilkTie het volgende:
In 2005 heeft Israël zich uit de Gazastrook teruggetrokken. De Palestijnen daar hebben toen geen land moeten opgeven, Israël heeft toen juist land opgegeven.
Laat die hater toch....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Yawn, draai eens een ander riedeltje af.
Israël heeft Palestina verdeeld in twee kampen, niet alleen geografisch, maar ook politiek, een typisch verdeel en overheers strategie en als Fatah en Hamas dan elkaar niet tegemoet komen zeggen dat er geen concessies gedaan worden? Zowel de verdragen die Israël zelf heeft getekend als internationale verdragen maakt de uitbreidende nederzettingen illegaal, dus waar hebben we het over?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:45 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Hamas blijft hardnekkig Israëls bestaansrecht ontkennen.
In die 10 maanden dat Israël een bouwstop had afgekondigd, is men toen ook maar een meter opgeschoten? Nee.
Israël heeft toen een stap gezet maar de andere kant is toen hardnekkig tijd blijven rekken in de hoop om zo een nog langere bouwstop afgekondigd te krijgen om dat dan als uitgangspunt van onderhandelingen te realiseren.
Wat dat betreft heeft Netanyahu in mijn ogen juist gehandeld: wij hebben een stap gezet, die hebben jullie genegeerd. Nu moeten jullie maar een stap zetten voordat we verder gaan, niet nog meer van ons eisen voordat jullie ook maar iets doen. Jullie kunnen niet concessies van ons blijven eisen zonder ook zelf enige concessies te doen.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israel heeft Gaza opgegeven omdat het een zandbak is en omdat het beschermen van de kolonisten daar te duur was, bovendien moest het vrij van Joden zijn om represailles op de burgerbevolking te kunnen uitvoeren met witte fosfor enzo.
Pas op dat je aluminium hoedje niet wegwaait vandaag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israel heeft Gaza opgegeven omdat het een zandbak is en omdat het beschermen van de kolonisten daar te duur was, bovendien moest het vrij van Joden zijn om represailles op de burgerbevolking te kunnen uitvoeren met witte fosfor enzo.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:00 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Yawn, draai eens een ander riedeltje af.
quote:
quote:
Tot zover 1 ochtend pro-Israël argumenten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Pas op dat je aluminium hoedje niet wegwaait vandaag.
Waar zijn de jouwe?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Tot zover 1 ochtend pro-Israël argumenten.
Dat zijn die dingen waar jullie op reageren met niets.quote:
Waarschijnlijk omdat ze kant noch wal raken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn die dingen waar jullie op reageren met niets.
Dat kan je aantonen met argumenten, maar die heb je niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:31 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze kant noch wal raken?
Maar wel een basis die ontelbare malen voordeliger is voor jouw land is dan voor de Palestijnen. En dat is wat ik bedoel: je rekent jezelf maar vast rijk in het nadeel van de Palestijnen die met de dag meer land verliezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:22 schreef SilkTie het volgende:
Nee, ik denk alleen voor mijzelf (wanneer mijn vrouw dat niet voor mij doet).
Wat meen ik voor de Palestijnen te denken met mijn mening dat landruil de uiteindelijke oplossing zal worden? Wat meen ik voor de Israeli's te denken met die mening?
Ik neem de vrijheid om een in mijn ogen realistische basis voor een overeenkomst te poneren.
Jij was het die beide begrippen te berde bracht. Ik denk echt niet dat er respect voor Israël komt zolang dat land zijn goede wil niet laat zien door de bouw in Oost Jeruzalem te stoppen en de nederzettingen op te doeken en geen nieuwe toe te staan. Een machtige agressor die om respect vraagt, wil dat hooguit afdwingen.quote:Wat heeft landruil met wederzijds respect te maken? Niets.
Wederzijds respect is een raamwerk binnen welke men op gelijke voet kan onderhandelen, iedere overeenkomst is een resultaat van die onderhandelingen, of dat nu landruil is, de bouw van een oecomenische synamoskerk of wat dan ook.
Ik betwijfel of je gelijk hebt. Over landruil heb ik de VS nooit gehoord.quote:De VS hebben gezegd dat de 'grenzen' van '67 de basis moeten vormen voor onderhandelingen, niet dat ze de uitkomst moeten zijn. Dit betekent dat we die 'grenzen' als uitgangspunt nemen en dan, gebaseerd op de realiteit, de lijnen opnieuw zo schikken dat de meerderheid aan beide kanten zich erin kan vinden.
Maar natuurlijk kan ik "basis voor" verkeerd begrijpen ... samen met de meesten die hierover wat te zeggen hadden na Obama's speech.
Met dat verschil dat de Palestijnen alle recht en reden hebben om vijandig te zijn. Het is een illusie naar wederzijds respect te streven als een der partijen alles is kwijtgeraakt. Daar moet om te beginnen genoegdoening en herstel tegenover staan.quote:Wanneer de kritiek op de daden van mijn land eenzijdig is, wijs ik even fijntjes erop dat beide zijden geen doetjes zijn.
Toch is die volgorde zonneklaar: het land van de Palestijnen is ingepikt om een joodse staat te stichten. Dat was stap 1 van dit hele conflict.quote:Ik ga niet meer in discussie wie ageert en wie reageert, dat heb ik jaren geleden al gedaan op dit forum en ook wij zullen elkaar niet overtuigen van wat jij en ik als de juiste volgorde zien.
We moeten af van het zandbakkengedrag hij-is-begonnen-nietwaar-hij-is-begonnen-nietes-welles. daarmee kom je nergens (behalve in topic #76 and still going on).
Waarvoor geven ze hun veiligheid op dan? Voor de nog immer voortgaande bezetting van een land dat het hunne niet was?quote:En ik denk oprecht dat er bij de Israeli's geen vertrouwen geschapen kan worden zolang zij hun veiligheid op moeten blijven geven.
Nou, wat een rib uit hun lijf zeg. Er viel niets te halen, het was gemakkelijker om zoveel mogelijk Palestijnen te concentreren zodat ze gestraft en afgeknepen konden worden. Ik zie daar niets moois in. Ondertussen gaat Israël aan de andere zijde nog keihard door met het annexeren van huizen, boomgaarden, wegen, water, en land.quote:In 2005 heeft Israël zich uit de Gazastrook teruggetrokken. De Palestijnen daar hebben toen geen land moeten opgeven, Israël heeft toen juist land opgegeven. Vertel maar aan de bewoners van Sderot wat ze daarvoor hebben teruggekregen.
Eeuh, je bent je wel bewust dat er tijdens deze 'bouwstop' evenveel huizen werden afgeleverd als in eerdere jaren, zonder bouwstop? Gewoon een kwestie van genoeg funderingen storten voor de stop ingaat, die ging immers over nieuwe constructies.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:45 schreef SilkTie het volgende:
In die 10 maanden dat Israël een bouwstop had afgekondigd, is men toen ook maar een meter opgeschoten? Nee.
Israël heeft toen een stap gezet maar de andere kant is toen hardnekkig tijd blijven rekken in de hoop om zo een nog langere bouwstop afgekondigd te krijgen om dat dan als uitgangspunt van onderhandelingen te realiseren.
Wat dat betreft heeft Netanyahu in mijn ogen juist gehandeld: wij hebben een stap gezet, die hebben jullie genegeerd. Nu moeten jullie maar een stap zetten voordat we verder gaan, niet nog meer van ons eisen voordat jullie ook maar iets doen. Jullie kunnen niet concessies van ons blijven eisen zonder ook zelf enige concessies te doen.
Volgens mij heb je het nog niet door dat we je door hebben...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan je aantonen met argumenten, maar die heb je niet.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het nog niet door dat we je door hebben...
... trollemans.
quote:Gaza activists say ship sabotaged in Greece
Associated Press= STOCKHOLM (AP) — One of the 10 ships in the Gaza-bound flotilla has been sabotaged but will be repaired in time for the planned voyage to challenge Israel's naval blockade of the Palestinian territory, activists said Tuesday.
The propeller shaft of the "Juliano," a ship shared by Swedish, Norwegian and Greek activists, was cut off while the vessel was docked in the Greek port of Piraeus, according to the Scandinavian organizers.
"Based on a first on-site inspection the damage can be repaired before the planned departure toward the end of this week," said a statement by the Swedish activists, who blamed "hostile divers" for the damage.
In a separate statement, Norwegian delegation leader Torstein Dahle said the incident shows "someone is willing to go to great lengths to stop the flotilla from sailing."
The ship is part of a 10-ship flotilla due to set sail shortly in a bid to break Israel's naval blockade of Gaza. Israel has warned it will thwart any attempt to breach the sea blockade of the Palestinian territory.
Israeli military spokeswoman Maj. Avital Leibovich told reporters Monday that, according to intelligence reports, extremists in the flotilla have supplies of what she called "dangerous incendiary chemicals" to use against Israeli forces.
Dror Feiler, one of the organizers, dismissed those claims, saying the hundreds of people who plan to join the flotilla have signed a declaration of nonviolence.
"No activists on the flotilla are out to harm Israeli soldiers," Feiler told Army Radio on Tuesday. "If they (the Israelis) suspect someone, let them give me the information and we will talk to him. If it turns out to be true, we won't take him on the flotilla. We have no intention of clashing with anyone."
Dire warnings and diplomatic sensitivities shadow the politically charged plan to deliver aid to the Palestinian territory. The looming fear is a reprise of a similar mission a year ago that ended when nine activists on a Turkish vessel died in a raid by Israeli commandos who rappelled on board from helicopters in the pre-dawn darkness.
Several hundred activists, many of them from Europe, Canada and the United States, plan to board the 10 boats, including two cargo vessels carrying medicine and other aid. They say the operation is peaceful.
Two ships, the Louise Michel and the Dignite-Al Karama, carrying a total of 47 activists left from the French island of Corsica on Saturday to join the flotilla.
Tuurlijk, Sharon heeft zich de woede van een groot deel van de bevolking op de hals gehaald met het idee om 3,5 jaar later een grootse militaire actie op touw te kunnen zetten. Stukken goedkoper ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israël heeft ervoor gezorgd dat Hamas aan de macht kwam.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israël heeft Palestina verdeeld in twee kampen, niet alleen geografisch, maar ook politiek, een typisch verdeel en overheers strategie en als Fatah en Hamas dan elkaar niet tegemoet komen zeggen dat er geen concessies gedaan worden? Zowel de verdragen die Israël zelf heeft getekend als internationale verdragen maakt de uitbreidende nederzettingen illegaal, dus waar hebben we het over?
Vanaf wanneer wil je beginnen? Vanaf de eerste/tweede eeuw van de gewone jaartelling toen de Joden uit Israël (toen Judea geheten) verdreven werden? Eerder? Later?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch is die volgorde zonneklaar: het land van de Palestijnen is ingepikt om een joodse staat te stichten. Dat was stap 1 van dit hele conflict.
Waarom niet? Omdat ze daar 1900 jaar lang niet de baas zijn geweest maar wel altijd als minderheid gewoond hebben?quote:[..]
Waarvoor geven ze hun veiligheid op dan? Voor de nog immer voortgaande bezetting van een land dat het hunne niet was?
Ook gij, Brutus?quote:[..]
Nou, wat een rib uit hun lijf zeg. Er viel niets te halen, het was gemakkelijker om zoveel mogelijk Palestijnen te concentreren zodat ze gestraft en afgeknepen konden worden. Ik zie daar niets moois in. Ondertussen gaat Israël aan de andere zijde nog keihard door met het annexeren van huizen, boomgaarden, wegen, water, en land.
Vertel eens wat nieuws, haterquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ìk heb geen respect voor palestijnen......
Pot/ketelquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vertel eens wat nieuws, hater
hmzquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:27 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Tuurlijk, Sharon heeft zich de woede van een groot deel van de bevolking op de hals gehaald met het idee om 3,5 jaar later een grootse militaire actie op touw te kunnen zetten. Stukken goedkoper ook.
http://mondediplo.com/2006/02/03sharonquote:“The significance of the disengagement plan is the freezing of the peace process,” said Sharon’s closest adviser, Dov Weissblas. “When you freeze that process, you prevent the establishment of a Palestinian state and you prevent a discussion on the refugees, the borders and Jerusalem. Disengagement supplies the amount of formaldehyde that is necessary so there will not be a political process with the Palestinians”
Nou, ze hebben Hamas anders jaren gesteund, juist om de Palestijnen onderling te verdelenquote:Israël heeft ervoor gezorgd dat Hamas aan de macht kwam.![]()
De Mossad heeft zich dusdanig met de interne verkiezingen bemoeid dat de uitslag al van tevoren vaststond.
http://online.wsj.com/article/SB123275572295011847.htmlquote:Instead of trying to curb Gaza's Islamists from the outset, says Mr. Cohen, Israel for years tolerated and, in some cases, encouraged them as a counterweight to the secular nationalists of the Palestine Liberation Organization and its dominant faction, Yasser Arafat's Fatah. Israel cooperated with a crippled, half-blind cleric named Sheikh Ahmed Yassin, even as he was laying the foundations for what would become Hamas.
Nou als we gewoon uitgaan van de 'facts on the ground' was het zo'n 2000 jaar geleden voor het laatst 'hun land', en als de plaatselijke bewoners al na amper 100 jaar niet meer terug mogen vechten in een poging hun geboortegrond te heroveren, waar haal je dan het recht vandaan om dat na 2000 jaar te mogen doen? Op basis van 'er heeft altijd een kleine minderheid gewoond'?quote:Vanaf wanneer wil je beginnen? Vanaf de eerste/tweede eeuw van de gewone jaartelling toen de Joden uit Israël (toen Judea geheten) verdreven werden? Eerder? Later?
[..]
Waarom niet? Omdat ze daar 1900 jaar lang niet de baas zijn geweest maar wel altijd als minderheid gewoond hebben?
Waar haal jij je feiten vandaan? Ben je hier wel eens geweest? Of vind je het ook leuker om maar gewoon vanuit je luie stoel te razen en alleen maar met oogkleppen op te zien wat Israël verkeerd doet?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:31 schreef Disana het volgende:
Altijd jammer als mensen rigoureus gaan knippen om de feiten geen stem te geven.
Feiten zijn dat Palestijnen uit Oost Jeruzalem worden verdreven door uitzettingen en bouw temidden van Palestijnse wijken. Dat Palestijnen van de West Bank niet meer in Oost Jeruzalem kunnen komen doordat alle toegangswegen zijn afgesloten. Dat de bouw van nederzettingen doorgaat en Israël bestaande nederzettingen tot eigen land rekent.
Maar desondanks wordt er wel naar respect gevraagd.
Dat doet Moussie niet. Kortom: Je liegt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:58 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Waar haal jij je feiten vandaan? Ben je hier wel eens geweest? Of vind je het ook leuker om maar gewoon vanuit je luie stoel te razen en alleen maar met oogkleppen op te zien wat Israël verkeerd doet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |