We hebben... eh.. wel een nieuwe OP!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
Zijn we eigenlijk al iets opgeschoten met deze topicserie?
quote:Israël keurt bouw van 1200 nieuwe huizen in Gaza goed
In Gaza mogen 1200 nieuwe huizen en achttien nieuwe scholen worden gebouwd. Dat hebben de Israëlische autoriteiten vanmiddag besloten. Het is één van de grootste bouwprojecten in jaren die door Israël wordt goedgekeurd.
De toestemming voor het bouwen van de honderden huizen en scholen werd door VN-gezant Robert Serry verwelkomd als een “belangrijke stap”. Ook de Palestijnse VN-vluchtelingenorganisatie UNRWA reageerde verheugd op de bekendmaking en zei dat de huizen gebouwd zullen worden in het zuiden van Gaza. In de Palestijnse landstrook is door de Israëlische blokkade van het gebied al jarenlang een gebrek aan bouwmaterialen als cement. De bouw van huizen is echter hard nodig omdat naar schatting 60.000 huizen verwoest werden in de Gaza-oorlog tussen Israël en Hamas in 2008 en 2009.
De UNRWA zegt nu op ‘praktische stappen’ van de Israëli’s te wachten zodat duizenden vrachtwagens met constructiemateriaal de grensovergang bij Gaza kunnen passeren. Hoewel het Israëlische leger zich in 2006 terugtrok uit de Gazastrook en alle joodse nederzettingen daar ontruimde, beslist het Civiele Bestuur van Israël nog altijd over burgerzaken in Gaza. Waarom de Israëliërs juist vandaag de bouw van een groot aantal nieuwe huizen goedkeurde maakten ze niet bekend.
Mooi. Kunnen de Palestijnen eens laten zien dat ze ook kunnen opbouwen in plaats van alleen maar afbreken.quote:
schrijf papierversnipper,,,,ook mee eensquote:[..]of deze ?....
Ik heb geen last van gelovigen als ze hun eigen gemeenschap oprichten en de mijne met rust laten. Het is heel wat anders als in een land "democratisch" besloten word om de winkels op zondag dicht te houden, ook voor niet-gelovign. Daar wil ik idd van af.,, einde quote
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:49 schreef C_N het volgende:
[..]
eh ja
sorry hoor maar meer hypothetischer kan niet in mijn oogen.
wat jij daar schrijf en waar jij hier voor staat
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
hoe je het noemen wil is jou zaak .en wat jij wil ook .quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
Waarom doe jij het niet?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?
daar is geenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?
het is nu wel vrij duidelijk waar mr voor staat /quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh daar vindt ook geen shoah plaats natuurlijk, dan begrijp ik het wel.
eh ??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
Zijn we eigenlijk al iets opgeschoten met deze topicserie?
Nou nee, zou je wel willen hé?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker?
Wie in rust en vrede met zijn buren wil leven, moet niet beginnen met een grote bek op te zetten.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Doen de 'Fogels and friends' (nofi) in sommige van de nederzettingen op de Westbank niet precies hetzelfde?
[..]
Nogmaals, ik realiseer me dat jij daar geboren bent, dat je alleen maar in rust en vrede wil leven en niet om al deze shit gevraagd hebt. En ik snap ook heus wel hoe enerverend het is als om de haverklap het alarm afgaat, je moet toch rennen want soms komen die dingen ook aan.
Je bedoelt: "Jij (d.i. C_N) moet er toch niet aan denken.........quote:Je moet er toch niet aan denken, dat ze even hoogwaardig materiaal zouden hebben als Israël ...
Dat zie je verkeerd moussie: het zijn de joden die hun land terug willen hebben met alle beschikbare middelen. Want rechten van 2.000 jaar oud zijn toch sterker dan rechten van 200 jaar oud?quote:[..]
Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..
wees blij dat het geen Indianen zijn die scalpen verzamelen
Ongeloofwaardig. Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Syrië en Jordanië geen bedreiging meer zijn dankzij het bezetten van de Golan en de Westoever? Het zijn heel andere factoren, o.a. een verdrag met Jordanië, die dat veroorzaken. En de illegale nederzettingen zijn al helemaal geen argument.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:42 schreef waht het volgende:
[..]
Wel, die is er op dit moment niet, deels dankzij de verovering van Golan en de Westbank.
Dat is waar, helaas.quote:[..]
Dergelijke soldaten worden wel degelijk gestraft. De soldaten die een filmpje hadden gemaakt van een geblinddoekte Palestijnse vrouw zijn gewoon veroordeeld.
En net zoals hier worden niet alle hufters gestraft, dat is jammer maar een feit van het leven.
Palestina werd behoorlijk geteisterd door joodse terreurgroepen, maar was slechts voor een uiterst klein deel legaal in handen van joden.quote:[..]
De echte staat is er pas na de tweede wereldoorlog gekomen. Maar als Palestina daarvoor al veroverd was, wat huilt iedereen dan over 1948?
Mwa, ik vind het wel meevallen. Ze spreekt duidelijke taal, maar dat is niet onbeschoft en ook niet demagogisch.quote:[..]
Omdat het een onbeschofte demagoog is.
Je hebt natuurlijk het risico en de dreiging, die zijn beide verlaagd. Doordat uitstekend tegen een Syrische aanval kan worden verdedigd vanuit het hoger gelegen gebied, zijn de verwachte gevolgen beperkt en is de kans op zo'n aanval ook lager omdat de Syriërs weten dat ze weinig kans van slagen hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ongeloofwaardig. Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Syrië en Jordanië geen bedreiging meer zijn dankzij het bezetten van de Golan en de Westoever? Het zijn heel andere factoren, o.a. een verdrag met Jordanië, die dat veroorzaken. En de illegale nederzettingen zijn al helemaal geen argument.
Duisenberg zit vol leugens en vermoeiende generalisaties. Van Agt spreekt de taal van weldenkend Nederland.quote:Mwa, ik vind het wel meevallen. Ze spreekt duidelijke taal, maar dat is niet onbeschoft en ook niet demagogisch.
Dan vind ik vieze glibbers als Naftaniël en Evers erger: de spreken op zachte toon de grootste leugens uit.
Van Agt is dan een tussenvorm voor mij: hij spreekt glibberig, maar over dit onderwerp wel de waarheid.
Dat klinkt toch een beetje alsof België aan Nederland toestaat om 100 huizen te bouwen.quote:
Maar: Syrië is aantoonbaar toch al niet sterk genoeg, want de Golanhoogte is veroverd vanuit een zogenaamd zwakke positie.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:01 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk het risico en de dreiging, die zijn beide verlaagd. Doordat uitstekend tegen een Syrische aanval kan worden verdedigd vanuit het hoger gelegen gebied, zijn de verwachte gevolgen beperkt en is de kans op zo'n aanval ook lager omdat de Syriërs weten dat ze weinig kans van slagen hebben.
Jaja, je kunt allrlei smoesjes verzinnen. En wenselijkheden noemen. Maar de militaire en harde noodzaak is dus onzin.quote:Wat betreft Jordanië is dat nog beter aangezien de betrekkingen redelijk goed zijn. Dat deert echter niet want het littorale Israël is smal, vlak en ligt aan de voet van gebergte. Daarom zit het IDF ook daar in het bergachtige gebied, tot in de Jordaanvalei.
Wel een erg zwak verweer waar je voor vage militaire claims alle ruimte geeft.quote:Illegale nederzettingen zijn uiteraard een religieuze kwestie. Zoals gezegd heb ik daar niets mee en hoeft het van mij niet.
We zijn het eens dat we het hierover niet eens zijn?quote:[..]
Duisenberg zit vol leugens en vermoeiende generalisaties. Van Agt spreekt de taal van weldenkend Nederland.
Ach, dat soort volkeren overschatten zichzelf wel vaker dus moet je het heel duidelijk maken dat ze niet kunnen winnen, wil je een aanval voorkomen. Uiteindelijk is dat ook voor hen beter, in een oorlog verliest iedereen immers.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar: Syrië is aantoonbaar toch al niet sterk genoeg, want de Golanhoogte is veroverd vanuit een zogenaamd zwakke positie.
Dat heeft niets met smoesjes te maken, dat is een simpele beoordeling van dreigingen. Als de Palestijnen hun pre 1967-land krijgen bepalen zij wat er in dat gebergte gebeurt en wie er mag komen. Als Israël nou in West-Europa lag heb je misschien een punt, maar dat ligt het niet. Die smalle strook land waar de meeste Israëliërs wonen en waar de meeste economische activiteit is ligt in een instabiel en vijandig gebied naar Europese maatstaven. Jij veegt dat simpelweg van tafel, ik niet.quote:Jaja, je kunt allrlei smoesjes verzinnen. En wenselijkheden noemen. Maar de militaire en harde noodzaak is dus onzin.
Ik spreek jou toch ook niet aan op de religieuze gekken die onder de Palestijnen zitten? Dat doe ik niet omdat jij niet staat achter wat zij doen. Andersom werkt het dus ook zo.quote:Wel een erg zwak verweer waar je voor vage militaire claims alle ruimte geeft.
O.k.quote:We zijn het eens dat we het hierover niet eens zijn?
Ter ondersteuning van dit verhaal: na de aanval op Pearl Harbor zijn er in de VSvA nogal wat Japanse ingezetenen vastgezet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, zou je wel willen hé?
Klopt, er zijn er een boel verjaagd na het oprichten van die staat, wat op zich dan weer opvallend is, dat het niet 10 jaar eerder gebeurde maar pas na het oprichten van die staat. Dus met plotselinge Jodenhaat oid zou het wel niets te maken hebben .. misschien omdat het oorlog was, en het dan vrij normaal is dat je de vijand uit je land zet?
En dit .. de Lavon affair heeft daar zeker toe bij gedragen. Temeer omdat zoiets meer gebeurde, ook in andere Arabische landen. En dat heb ik dus uit eerste hand van een stel oude Iraanse Joden die begin jaren 70 op bezoek waren in Amsterdam .. die hadden het zelf meegemaakt, nepmoslims die aanslagen plegen op eigendom van Iraanse joden om hun zo te bewegen naar Israël te emigreren.
Dat soort volkeren ........quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:24 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, dat soort volkeren overschatten zichzelf wel vaker dus moet je het heel duidelijk maken dat ze niet kunnen winnen, wil je een aanval voorkomen. Uiteindelijk is dat ook voor hen beter, in een oorlog verliest iedereen immers.
Calimero.quote:[..]
Dat heeft niets met smoesjes te maken, dat is een simpele beoordeling van dreigingen. Als de Palestijnen hun pre 1967-land krijgen bepalen zij wat er in dat gebergte gebeurt en wie er mag komen. Als Israël nou in West-Europa lag heb je misschien een punt, maar dat ligt het niet. Die smalle strook land waar de meeste Israëliërs wonen en waar de meeste economische activiteit is ligt in een instabiel en vijandig gebied naar Europese maatstaven. Jij veegt dat simpelweg van tafel, ik niet.
Nee, maar die religieuze joodse gekken krijgen wel de vrije hand onder de Israeliasche bezetting. En dat is niet alleen moreel, maar ook juridisch een schandaal.quote:[..]
Ik spreek jou toch ook niet aan op de religieuze gekken die onder de Palestijnen zitten? Dat doe ik niet omdat jij niet staat achter wat zij doen. Andersom werkt het dus ook zo.
quote:[..]
O.k.
Aan politiek correcte nonsens hebben we niets, Kees. Dat soort volkeren hebben hun macho-cultuur.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat soort volkeren ........
Laat verder maar. Dit soort argumentatie neem ik niet serieus.
Dan zit de vijand direct tot aan de buitenwijken van Tel Aviv. En dat gaat niet gebeuren.quote:Calimero.
Waarom is het bedreigend dat Palestijnen in hun eigen land bepalen wat er gebeurt?
En onder de Palestijnse dictatuur krijgen terroristen de vrije hand.quote:Nee, maar die religieuze joodse gekken krijgen wel de vrije hand onder de Israeliasche bezetting. En dat is niet alleen moreel, maar ook juridisch een schandaal.
Ze hadden Israël ook niet moeten oprichten. Israël veroorzaakt zijn eigen problemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:24 schreef waht het volgende:
Dat heeft niets met smoesjes te maken, dat is een simpele beoordeling van dreigingen. Als de Palestijnen hun pre 1967-land krijgen bepalen zij wat er in dat gebergte gebeurt en wie er mag komen. Als Israël nou in West-Europa lag heb je misschien een punt, maar dat ligt het niet. Die smalle strook land waar de meeste Israëliërs wonen en waar de meeste economische activiteit is ligt in een instabiel en vijandig gebied naar Europese maatstaven. Jij veegt dat simpelweg van tafel, ik niet.
Dat is gewoon racistisch, waht.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Aan politiek correcte nonsens hebben we niets, Kees. Dat soort volkeren hebben hun macho-cultuur.
[..]
Tsja, het is wat dat betreft ideologie versus handelsbetrekkingen. Het is voor een Islamitisch land op ideologisch gebied ondenkbaar om op vriendschappelijke basis met Israël om te gaan, gezien de Arabische strijd met dit land. Daarom waren Egypte en Turkije ook van die vooruitstrevende landen. De heerschappij van de AK-partij in Turkije geeft aan waarom Turkije de afgelopen jaren openlijk afstand heeft genomen van Israël.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:54 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Netanyahu wil weer vriendjes worden met Turkije. Er is inmiddels een brief gestuurd vanuit Israel met de felicitaties aan Erdogan en een verzoek om de diplomatie te 'resetten'. Ook zouden er in het geheim gesprekken zijn gevoerd. Vraag me af wat Erdogan gaat doen. Het is voor Turkije op veel vlakken beter om samen te werken met Israel. Helemaal in het kader van de huidige ontwikkelingen in Syrie.
Vinden jullie dus terecht neem ik aan? De Japanners zijn trouwens niet jaar Japan gedeporteerd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ter ondersteuning van dit verhaal: na de aanval op Pearl Harbor zijn er in de VSvA nogal wat Japanse ingezetenen vastgezet.
Tja, mijn adoptiemoeder werd Nederland uitgeschopt aan het begin van WO2 terwijl ze geen vlieg kwaad deed, blijkbaar is dat dus 'normaal', ook voor Nederland. Op individueel vlak komt dat uiteraard heel hard aan, maar vanuit strategisch oogpunt is het wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vinden jullie dus terecht neem ik aan? De Japanners zijn trouwens niet jaar Japan gedeporteerd.
KaRRs.quote:
Ik ook niet hoor, wou ook niet zoiets suggereren.quote:Ze gaan wel op vriendschappelijke wijze met elkaar om, maar doen dit niet in het openbaar. De vader van de huidige koning van Marokko heeft zelfs een monument in Israel. Maar ik vind Turkije eigenlijk niet te vergelijken met het gros van de Islamitische landen.
Er hoefden überhaupt geen flottilla's (flottieljes) naar toe.quote:Ander politiek systeem en anno 2011 een potentiële grootmacht in de regio. Door oa. de druk van Turkije is er geen blokkade meer op Gaza en hoeven er geen flotillas meer naartoe.
Kan het niet anders dan volledig met je eens zijn.quote:Ze moeten dit moment grijpen om leiderschap te tonen en in samenwerking met de VS, Israel, Palestijnen en uiteindelijk Egypte, dialoog aan te gaan en komen met constructieve bijdragen aan het complete vredesproces. Het is onrustig, maar dat geeft nieuwe mogelijkheden. Zo zien sommige moslims op dit moment in dat Israel niet het 'absolute kwaad' is dat de dictators en geestelijken hun decennia voorhouden. Moslims vermoorden meer moslims dan Israel in een lange tijd. Ik ben benieuwd hoe de Arabische lente verder gaat en hoop dat ook Israel inziet dat ze dictators niet moet steunen. Steun het volk!
Het opmerken van culturele verschillen is niet racistisch.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is gewoon racistisch, waht.
Vergeleken met Europa tot ergens midden jaren veertig is het Israël tot nu een geschenk uit de hemel, voor joden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hadden Israël ook niet moeten oprichten. Israël veroorzaakt zijn eigen problemen.
Hier heel het artquote:Marcheert sultan Erdogan straks Syrië binnen?
woensdag 22 juni 2011 10:57
In de Syrische kwestie wil Turkije een belangrijke rol gaan spelen
Is de Arabische misère veroorzaakt door Israël? Was Israël de oorzaak van alle ellende in het Midden-Oosten?
De zogenaamde deskundigen die alle problemen van de moslims aan Israël en het conflict rond de Joodse staat toeschreven, zwijgen dezer dagen als het graf.
De Arabische storm heeft bewezen dat de Arabische woede niets heeft te maken met de staat Israël en het lot van Palestijnen. De Arabische woede wordt veroorzaakt door de despotische Arabische staten en de islamitische cultuur zelf.
quote:Apple haalt anti-Israëlische app uit aanbod
Computerfabrikant Apple heeft een programma verwijderd uit het aanbod van zijn App Store die geweld tegen Israël zou aanmoedigen. De app heet ThirdIntifada en riep gebruikers op protesten te organiseren tegen de staat Israël.
De actie van Apple volgt op een mail die de Israëlische minister van Informatie Yuli Edelstein had gestuurd aan Apple-baas Steve Jobs. Ook het Simon Wiesenthal-centrum, een mensenrechtengroepering, had zich erover beklaagd.
Strijdig met richtlijnen
'Intifada' is de term die de afgelopen decennia gebruikt werd om de twee golven van Palestijns geweld tegen Israëlische doelen te omschrijven. ThirdIntifada verwees door naar een website die bijdroeg aan het in gang zetten van gewelddadige botsingen met Israëlische militairen nabij de grens met Libanon en Syrië.
Een woordvoerder van Apple zei gisteren dat de app uit het aanbod was verwijderd omdat die 'strijdig was met de richtlijnen door beledigend te zijn voor grote groepen mensen'.
Dat zouden ze willen. Maar het is geen geschenk, en zeker niet uit de hemel. Ze hebben het gewoon zelf gedaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:30 schreef waht het volgende:
[..]
Vergeleken met Europa tot ergens midden jaren veertig is het Israël tot nu een geschenk uit de hemel, voor joden.
Goh, ik dacht dat de intifadah de benaming was voor de opstand van de Palestijnen tegen de bezetter. Apple maakt de newspeak en contractpartner Volkskrant neemt die over?quote:'Intifada' is de term die de afgelopen decennia gebruikt werd om de twee golven van Palestijns geweld tegen Israëlische doelen te omschrijven.
Pot, ketel etc.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goh, ik dacht dat de intifadah de benaming was voor de opstand van de Palestijnen tegen de bezetter. Apple maakt de newspeak en contractpartner Volkskrant neemt die over?
Zo dacht ik dat Endlosung en Fuhrer gewone Duitse woorden voor eindoplossing en leider zijn. Een ieder die beweert dat die woorden geen andere lading hebben doet aan Newspeak.quote:Op donderdag 23 juni 2011 08:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goh, ik dacht dat de intifadah de benaming was voor de opstand van de Palestijnen tegen de bezetter. Apple maakt de newspeak en contractpartner Volkskrant neemt die over?
Niet alles moet letterlijk genomen worden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zouden ze willen. Maar het is geen geschenk, en zeker niet uit de hemel. Ze hebben het gewoon zelf gedaan.
quote:'Palestijnen eisen niet langer bouwstop Israël'
RAMALLAH - De Palestijnen zijn bereid hun eis om een onmiddellijke bevriezing van de bouw in joodse nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden te laten vallen.
Dat heeft een bron bij de Palestijnse regering donderdag gezegd. Het laten vallen van de eis moet de vastgelopen onderhandelingen met Israël een nieuwe impuls geven.
De bron zegt dat de Palestijnen hun idee hebben voorgelegd aan Amerikaanse bemiddelaars die in het gebied aanwezig zijn. Israël heeft nog niet gereageerd op het voorstel van de Palestijnen.
De Palestijnen zijn bereid om bouwprojecten die nu al lopen te accepteren, zo lang Israël zich bereid toont geen nieuwe bouwprojecten goed te keuren.
Obama
De Palestijnen willen een voorstel van de Amerikaanse president Barack Obama als leidraad nemen. Volgens dat voorstel zou het uitgangspunt bij nieuwe onderhandelingen de grenzen van 1967 moeten zijn, met de mogelijkheid om bepaalde stukken land te ruilen. De Israëlische premier wees dit voorstel af en zei dat de grenzen van 1967 onverdedigbaar zijn voor Israël.
De onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen liepen in september vast, toen een tijdelijke Israëlische bouwstop afliep. Israël wilde toen niet ingaan op de Palestijnse eis van een nieuwe bouwstop op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem.
Verzoening
Door het uitblijven van onderhandelingen besloot de Palestijnse premier Mahmoud Abbas om verzoening met de militante Hamas na te streven.
Hamas is aan de macht in de Gazastrook. Abbas heeft tevens gezegd dit jaar de gang naar de Verenigde Naties te willen maken om daar erkenning van een Palestijnse staat te vragen.
De verzoening met Hamas en de gang naar de VN hebben echter averij opgelopen. Vandaar dat Abbas nu toch een beperkt aantal nieuwe nederzettingen wil tolereren als Israël bereid is een vredesvoorstel van de Amerikaanse president Barack Obama te accepteren.
Dat soort volkeren? Je bedoelt de Semitische volkeren? Arabieren, Joden, Ethiopiërs?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Aan politiek correcte nonsens hebben we niets, Kees. Dat soort volkeren hebben hun macho-cultuur.
Dan herhalen we gewoon: de onverdedigbaarheid van de grenzen van voor 1967 is aantoonbaar onzin. Want vanuit die grenzen werd aardig wat land ingepikt.quote:[..]
Dan zit de vijand direct tot aan de buitenwijken van Tel Aviv. En dat gaat niet gebeuren.
Nee hoor. Maar als je de Palestijnse Autoriteit de handen bindt, moet je niet verwachten dat ze die handen ook gebruiken.quote:[..]
En onder de Palestijnse dictatuur krijgen terroristen de vrije hand.
OK. Dat betoog ik ook wel eens.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:29 schreef waht het volgende:
[..]
Het opmerken van culturele verschillen is niet racistisch.
Ik zal het woord intifada niet meer letterlijk nemen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:22 schreef waht het volgende:
[..]
Niet alles moet letterlijk genomen worden.
Ik heb de Israëliërs nooit vrij gepleit. Ze hebben zelf ook hun culturele trekjes.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat soort volkeren? Je bedoelt de Semitische volkeren? Arabieren, Joden, Ethiopiërs?
Nu je volhoudt kan ik betogen, dat juist Israel komt met het macho-argument: "We zullen ze eens zo goed op hun donder geven dat ze het wel afleren." En de praktijk/de geschiedenis leert, dat dat onzin is.
Je zou verwachten dat volkeren die wel hun hersens gebruiken, tot een beter inzicht komen. Maar nee hoor: Israel blijt zich naadloos aan te passen aan de zandhapperscultuur.
Hierover gaan we het niet eens worden.quote:Dan herhalen we gewoon: de onverdedigbaarheid van de grenzen van voor 1967 is aantoonbaar onzin. Want vanuit die grenzen werd aardig wat land ingepikt.
Klopt, daarom is het ook goed dat er in Gaza gebouwd mag worden.quote:Nee hoor. Maar als je de Palestijnse Autoriteit de handen bindt, moet je niet verwachten dat ze die handen ook gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |