abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:41:31 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98475901

Hoe beoordeel je bronnen?
President Abbas voert overleg met Hamas
Israël zet nieuw raketafweersysteem in bij Gaza

Eerdere delen:
Palestina en Israël

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:42:43 #2
176916 Karrs
2007-2017
pi_98475967
Zijn we eigenlijk al iets opgeschoten met deze topicserie?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:43:17 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98475999
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
We hebben... eh.. wel een nieuwe OP!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:47:26 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98476239
quote:
Israël keurt bouw van 1200 nieuwe huizen in Gaza goed

In Gaza mogen 1200 nieuwe huizen en achttien nieuwe scholen worden gebouwd. Dat hebben de Israëlische autoriteiten vanmiddag besloten. Het is één van de grootste bouwprojecten in jaren die door Israël wordt goedgekeurd.

De toestemming voor het bouwen van de honderden huizen en scholen werd door VN-gezant Robert Serry verwelkomd als een “belangrijke stap”. Ook de Palestijnse VN-vluchtelingenorganisatie UNRWA reageerde verheugd op de bekendmaking en zei dat de huizen gebouwd zullen worden in het zuiden van Gaza. In de Palestijnse landstrook is door de Israëlische blokkade van het gebied al jarenlang een gebrek aan bouwmaterialen als cement. De bouw van huizen is echter hard nodig omdat naar schatting 60.000 huizen verwoest werden in de Gaza-oorlog tussen Israël en Hamas in 2008 en 2009.

De UNRWA zegt nu op ‘praktische stappen’ van de Israëli’s te wachten zodat duizenden vrachtwagens met constructiemateriaal de grensovergang bij Gaza kunnen passeren. Hoewel het Israëlische leger zich in 2006 terugtrok uit de Gazastrook en alle joodse nederzettingen daar ontruimde, beslist het Civiele Bestuur van Israël nog altijd over burgerzaken in Gaza. Waarom de Israëliërs juist vandaag de bouw van een groot aantal nieuwe huizen goedkeurde maakten ze niet bekend.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:49:11 #5
176916 Karrs
2007-2017
pi_98476335
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mooi. Kunnen de Palestijnen eens laten zien dat ze ook kunnen opbouwen in plaats van alleen maar afbreken.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_98476367
Het staat iedereen vrij een religieuze gemeenschap op te richten.
schrijf papierversnipper

[/quote]oke dan daar zijn we het mee eens
quote:
[..]of deze ?....
Ik heb geen last van gelovigen als ze hun eigen gemeenschap oprichten en de mijne met rust laten. Het is heel wat anders als in een land "democratisch" besloten word om de winkels op zondag dicht te houden, ook voor niet-gelovign. Daar wil ik idd van af.,, einde quote
schrijf papierversnipper,,,,ook mee eens
[quote]

of deze dan ik deze is het wel /
Dat moeten ze niet willen. Iedereen kiest voor de gemeenschap van zijn keuze. Als je wat anders wilt kan je gewoon weg gaan...einde quote

sorry hoor maar meer hypothetischer kan niet in mijn ogen.
wat jij daar schrijf en waar jij hier voor staat.

[ Bericht 25% gewijzigd door C_N op 21-06-2011 20:06:13 ]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:53:14 #7
pi_98476540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:49 schreef C_N het volgende:

[..]

eh ja

sorry hoor maar meer hypothetischer kan niet in mijn oogen.
wat jij daar schrijf en waar jij hier voor staat
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:55:57 #8
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98476679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?
pi_98476726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

hoe je het noemen wil is jou zaak .en wat jij wil ook . :X _O-
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:59:19 #10
pi_98476859
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Waarom doe jij het niet?
pi_98476876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom doe jij het niet?
_O-
pi_98476903
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

daar is geen O-)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:05:58 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98477207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:00 schreef C_N het volgende:

[..]

daar is geen O-)
Oh daar vindt ook geen shoah plaats natuurlijk, dan begrijp ik het wel.
pi_98477498
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Oh daar vindt ook geen shoah plaats natuurlijk, dan begrijp ik het wel.
het is nu wel vrij duidelijk waar mr voor staat / :r

oke even on topic .
pi_98477563
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
eh ??
:N
pi_98479843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker? :')
Nou nee, zou je wel willen hé?

Klopt, er zijn er een boel verjaagd na het oprichten van die staat, wat op zich dan weer opvallend is, dat het niet 10 jaar eerder gebeurde maar pas na het oprichten van die staat. Dus met plotselinge Jodenhaat oid zou het wel niets te maken hebben .. misschien omdat het oorlog was, en het dan vrij normaal is dat je de vijand uit je land zet?
En dit .. de Lavon affair heeft daar zeker toe bij gedragen. Temeer omdat zoiets meer gebeurde, ook in andere Arabische landen. En dat heb ik dus uit eerste hand van een stel oude Iraanse Joden die begin jaren 70 op bezoek waren in Amsterdam .. die hadden het zelf meegemaakt, nepmoslims die aanslagen plegen op eigendom van Iraanse joden om hun zo te bewegen naar Israël te emigreren.
pleased to meet you
pi_98485019
qassam en mortier ontploft in de eskhol /westen van de negev.omgeving ,geen gewonden
.
ja die bouw vergunning kan snel weer goed van pas komen :X
pi_98485592
Als ze straks allemaal aan het bouwen zijn hebben ze geen tijd meer om raketten af te vuren. ;)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98492775
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Doen de 'Fogels and friends' (nofi) in sommige van de nederzettingen op de Westbank niet precies hetzelfde?

[..]

Nogmaals, ik realiseer me dat jij daar geboren bent, dat je alleen maar in rust en vrede wil leven en niet om al deze shit gevraagd hebt. En ik snap ook heus wel hoe enerverend het is als om de haverklap het alarm afgaat, je moet toch rennen want soms komen die dingen ook aan.
Wie in rust en vrede met zijn buren wil leven, moet niet beginnen met een grote bek op te zetten.
quote:
Je moet er toch niet aan denken, dat ze even hoogwaardig materiaal zouden hebben als Israël ...
Je bedoelt: "Jij (d.i. C_N) moet er toch niet aan denken.........
Nee, want dan zou hij met zijn gezin opeens in de positie zitten waar de Palestijnen nu in zitten. Om het minste of geringste kunnen hun huizen en hun gezinnen zo maar gebombardeerd worden.
quote:
[..]

Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..
wees blij dat het geen Indianen zijn die scalpen verzamelen
Dat zie je verkeerd moussie: het zijn de joden die hun land terug willen hebben met alle beschikbare middelen. Want rechten van 2.000 jaar oud zijn toch sterker dan rechten van 200 jaar oud?
In Nederland verjaart het inpikken van grond te kwader trouw (d.i. welbewust) met 20 jaar.

Dat zou betekenen dat een jood die op basis van 2000 jaar geleden een Nederlander van zijn 200 jaar oude recht verdrijft, na 20 jaar gelijk krijgt.
Of je dat dan moreel acceptabel vindt, hangt van je moraal af.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98493432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 18:42 schreef waht het volgende:

[..]

Wel, die is er op dit moment niet, deels dankzij de verovering van Golan en de Westbank.
Ongeloofwaardig. Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Syrië en Jordanië geen bedreiging meer zijn dankzij het bezetten van de Golan en de Westoever? Het zijn heel andere factoren, o.a. een verdrag met Jordanië, die dat veroorzaken. En de illegale nederzettingen zijn al helemaal geen argument.
quote:
[..]

Dergelijke soldaten worden wel degelijk gestraft. De soldaten die een filmpje hadden gemaakt van een geblinddoekte Palestijnse vrouw zijn gewoon veroordeeld.

En net zoals hier worden niet alle hufters gestraft, dat is jammer maar een feit van het leven.
Dat is waar, helaas.
Maar te weinig, en zeker in de bezette gebieden.
De verhalen over machtsmisbruik in allerlei vormen zijn te talrijk om zo af te doen.
quote:
[..]

De echte staat is er pas na de tweede wereldoorlog gekomen. Maar als Palestina daarvoor al veroverd was, wat huilt iedereen dan over 1948?
Palestina werd behoorlijk geteisterd door joodse terreurgroepen, maar was slechts voor een uiterst klein deel legaal in handen van joden.
quote:
[..]

Omdat het een onbeschofte demagoog is.
Mwa, ik vind het wel meevallen. Ze spreekt duidelijke taal, maar dat is niet onbeschoft en ook niet demagogisch.
Dan vind ik vieze glibbers als Naftaniël en Evers erger: de spreken op zachte toon de grootste leugens uit.
Van Agt is dan een tussenvorm voor mij: hij spreekt glibberig, maar over dit onderwerp wel de waarheid.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')