We hebben... eh.. wel een nieuwe OP!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
Zijn we eigenlijk al iets opgeschoten met deze topicserie?
quote:Israël keurt bouw van 1200 nieuwe huizen in Gaza goed
In Gaza mogen 1200 nieuwe huizen en achttien nieuwe scholen worden gebouwd. Dat hebben de Israëlische autoriteiten vanmiddag besloten. Het is één van de grootste bouwprojecten in jaren die door Israël wordt goedgekeurd.
De toestemming voor het bouwen van de honderden huizen en scholen werd door VN-gezant Robert Serry verwelkomd als een “belangrijke stap”. Ook de Palestijnse VN-vluchtelingenorganisatie UNRWA reageerde verheugd op de bekendmaking en zei dat de huizen gebouwd zullen worden in het zuiden van Gaza. In de Palestijnse landstrook is door de Israëlische blokkade van het gebied al jarenlang een gebrek aan bouwmaterialen als cement. De bouw van huizen is echter hard nodig omdat naar schatting 60.000 huizen verwoest werden in de Gaza-oorlog tussen Israël en Hamas in 2008 en 2009.
De UNRWA zegt nu op ‘praktische stappen’ van de Israëli’s te wachten zodat duizenden vrachtwagens met constructiemateriaal de grensovergang bij Gaza kunnen passeren. Hoewel het Israëlische leger zich in 2006 terugtrok uit de Gazastrook en alle joodse nederzettingen daar ontruimde, beslist het Civiele Bestuur van Israël nog altijd over burgerzaken in Gaza. Waarom de Israëliërs juist vandaag de bouw van een groot aantal nieuwe huizen goedkeurde maakten ze niet bekend.
Mooi. Kunnen de Palestijnen eens laten zien dat ze ook kunnen opbouwen in plaats van alleen maar afbreken.quote:
schrijf papierversnipper,,,,ook mee eensquote:[..]of deze ?....
Ik heb geen last van gelovigen als ze hun eigen gemeenschap oprichten en de mijne met rust laten. Het is heel wat anders als in een land "democratisch" besloten word om de winkels op zondag dicht te houden, ook voor niet-gelovign. Daar wil ik idd van af.,, einde quote
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:49 schreef C_N het volgende:
[..]
eh ja
sorry hoor maar meer hypothetischer kan niet in mijn oogen.
wat jij daar schrijf en waar jij hier voor staat
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
hoe je het noemen wil is jou zaak .en wat jij wil ook .quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld hypocrieter? Nee dat is het niet. De Israëli's veroverden bewoond gebied en leggen hun omgeving hun wil op. Daar wil ik juist vanaf.
Waarom doe jij het niet?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?
daar is geenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wanneer ga je een Westelijke Sahara topic openen?
het is nu wel vrij duidelijk waar mr voor staat /quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh daar vindt ook geen shoah plaats natuurlijk, dan begrijp ik het wel.
eh ??quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Karrs het volgende:
Zijn we eigenlijk al iets opgeschoten met deze topicserie?
Nou nee, zou je wel willen hé?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat een zeer groot gedeelte van de joden uit Islamitische landen zijn getrapt vergeten de mensen en Moussies hier ook zeker?
Wie in rust en vrede met zijn buren wil leven, moet niet beginnen met een grote bek op te zetten.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Doen de 'Fogels and friends' (nofi) in sommige van de nederzettingen op de Westbank niet precies hetzelfde?
[..]
Nogmaals, ik realiseer me dat jij daar geboren bent, dat je alleen maar in rust en vrede wil leven en niet om al deze shit gevraagd hebt. En ik snap ook heus wel hoe enerverend het is als om de haverklap het alarm afgaat, je moet toch rennen want soms komen die dingen ook aan.
Je bedoelt: "Jij (d.i. C_N) moet er toch niet aan denken.........quote:Je moet er toch niet aan denken, dat ze even hoogwaardig materiaal zouden hebben als Israël ...
Dat zie je verkeerd moussie: het zijn de joden die hun land terug willen hebben met alle beschikbare middelen. Want rechten van 2.000 jaar oud zijn toch sterker dan rechten van 200 jaar oud?quote:[..]
Ze kozen voor hun land terug willen hebben, met alle beschikbare middelen ..
wees blij dat het geen Indianen zijn die scalpen verzamelen
Ongeloofwaardig. Je wilt mij toch niet wijsmaken dat Syrië en Jordanië geen bedreiging meer zijn dankzij het bezetten van de Golan en de Westoever? Het zijn heel andere factoren, o.a. een verdrag met Jordanië, die dat veroorzaken. En de illegale nederzettingen zijn al helemaal geen argument.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:42 schreef waht het volgende:
[..]
Wel, die is er op dit moment niet, deels dankzij de verovering van Golan en de Westbank.
Dat is waar, helaas.quote:[..]
Dergelijke soldaten worden wel degelijk gestraft. De soldaten die een filmpje hadden gemaakt van een geblinddoekte Palestijnse vrouw zijn gewoon veroordeeld.
En net zoals hier worden niet alle hufters gestraft, dat is jammer maar een feit van het leven.
Palestina werd behoorlijk geteisterd door joodse terreurgroepen, maar was slechts voor een uiterst klein deel legaal in handen van joden.quote:[..]
De echte staat is er pas na de tweede wereldoorlog gekomen. Maar als Palestina daarvoor al veroverd was, wat huilt iedereen dan over 1948?
Mwa, ik vind het wel meevallen. Ze spreekt duidelijke taal, maar dat is niet onbeschoft en ook niet demagogisch.quote:[..]
Omdat het een onbeschofte demagoog is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |