lolquote:
Ik zou hem terugsturen en zeggen dat ze te vroeg zijn. Dat je nog een maandje wilt wachten.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:07 schreef Tha_Duck het volgende:
Hier net ook de brief, beetje vroeg want meestal pas 1 juni.
Geld zal volgende week wel komen.
Ja, staat in je CAO.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, ik zal zo gelijk even bellen haha Ik denk dat ze niet weten wat ze meemaken.
Moet ik nu overigens ook schelden op de belastingdienst en de Rabo omdat het niet binnen is? Niet dat het me boeit verder, maar als dat moet dan moet het
Welk dagtekening heb je?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:07 schreef Tha_Duck het volgende:
Hier net ook de brief, beetje vroeg want meestal pas 1 juni.
Geld zal volgende week wel komen.
Zelfde hier @ing.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:55 schreef quintes36 het volgende:
brief binnen,dagtekening 20 mei, geld niet binnen,rabo
extra controle?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:10 schreef xaban06 het volgende:
Brief binnen, dagtekening 20 mei. Echter: u ontvangt geen voorlopige aanslag.
Wtf? Tijdens het invullen zou ik EUR 1700,- ofzo krijgen, omdat mijn vrouw niet werkt, algemene heffingskorting oid.
Hoe kan dit :/
Dan ben je er waarschijnlijk uitgepikt voor controle, en is hij foutief ingevuld...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:10 schreef xaban06 het volgende:
Brief binnen, dagtekening 20 mei. Echter: u ontvangt geen voorlopige aanslag.
Wtf? Tijdens het invullen zou ik EUR 1700,- ofzo krijgen, omdat mijn vrouw niet werkt, algemene heffingskorting oid.
Hoe kan dit :/
Nee, want verzamelinkomen op de brief komt overeen met wat ik heb ingevuld. Of krijgt mijn vrouw een aparte brief?quote:
jah misschien moet ze bellen naar de BD vragen naar haar dagtekening.. dat lijkt me de enige optie om te weten of ze idd nog wat krijgt..quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:18 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, want verzamelinkomen op de brief komt overeen met wat ik heb ingevuld. Of krijgt mijn vrouw een aparte brief?
Tijdens het invullen staat er wel:
Ik: te betalen 0
Vrouw: terug te krijgen 1700
Waarschijnlijk krijgt mijn vrouw dan nog een aparte brief
Lijkt mij gewoon dezelfde datum? Ik heb namelijk 'gezamenlijk' aangifte gedaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:21 schreef Glennpo het volgende:
[..]
jah misschien moet ze bellen naar de BD vragen naar haar dagtekening.. dat lijkt me de enige optie om te weten of ze idd nog wat krijgt..
lijkt mij ook jah, als het 1 aangifte is van jullie beiden, dan is deze brief idd de enige.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon dezelfde datum? Ik heb namelijk 'gezamenlijk' aangifte gedaan.
je vrouw krijgt gewoon een eigen brief aangezien ze een eigen BSN heeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon dezelfde datum? Ik heb namelijk 'gezamenlijk' aangifte gedaan.
ookal doe je samen aangifte?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
je vrouw krijgt gewoon een eigen brief aangezien ze een eigen BSN heeft.
ja, dit omdat ze een individu is.. net als jijzelf.quote:
Je krijgt toch geen 5% over de ingehouden inkomensbelasting 2010 erbij of wel? Zou leuk zijn, krijg 3500 terug, plus 5% scheelt wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:28 schreef pl4kkie het volgende:
Brief zaterdag 14 mei ontvangen met dagtekening 17 mei. Geld de 17de ook ontvangen op rekening. 1300+ 77 euro rente
Verkeerd gekeken sorryquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:33 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Je krijgt toch geen 5% over de ingehouden inkomensbelasting 2010 erbij of wel? Zou leuk zijn, krijg 3500 terug.
Het leek me al te mooi om waar te zijnquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:35 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Verkeerd gekeken sorryhet bedrag was 1364 wat er terug zou krijgen. Is 1377 totaal geworden
Je weet het nooit met de BDquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:37 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Het leek me al te mooi om waar te zijn
Yep, ik kreeg een paar maanden geleden opeens 39 euro terug. Omdat ik vorig jaar een negatief inkomen had (ging in december net werken na fulltime studie), hadden ze dat verrekend met het jaar 2006 en kreeg ik dus extra terug. Vond ik wel leukquote:
Wacht, ik poets mijn glazen bol even op...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:48 schreef Santello het volgende:
Weet iemand waarom ik maar 25% van de som van vorig jaar terugkrijg terwijl ik evenveel heb gewerkt.
voorgaande jaren altijd geld binnen gekregen op de dag dat ik de brief ontving. is bij ing.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:20 schreef Glennpo het volgende:
denk dat mensen met dagtekening 20 mei hun geld morgen al hebben.. behalve mensen met ING.. die pas ergens volgende weekABN, RABO, en de rest zijn vrij Rapido
Jah met alle techniek van nu toch wel tragisch dat het zo lang moet duren.. maar dat noemen ze rente-trekkenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:46 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
voorgaande jaren altijd geld binnen gekregen op de dag dat ik de brief ontving. is bij ing.
blijft wel dat ik het dubieus vind dat banken er dagen over moeten doen om over te storten. in dit tijdperk...
Ik heb nog nooit iets op zaterdag gestort gekregen.(rabo) Alleen, af,af,af,af,af,etcquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:20 schreef Glennpo het volgende:
denk dat mensen met dagtekening 20 mei hun geld morgen al hebben.. behalve mensen met ING.. die pas ergens volgende weekABN, RABO, en de rest zijn vrij Rapido
+1quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:49 schreef robcal het volgende:
Heb bij de ING ook nog nooit iets op zaterdag gekregen.
klopt,dezelfde banken onderling wel,particulier dan.Nog nooit gehoord dat instanties in het weekend storten.bv salaris,bd. De 20-ste krijg ik altijd kinderopvangtoeslag gestort, en als die datum in het weekeinde valt,dan 'smaandags pas.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:04 schreef Xebber het volgende:
[..]
+1
Tenzij het van ING naar ING was, dan staat het er wel direct op, ongeacht welke dag.
Als ik tijdens de sex een smsje vd bank krijg,dan flikker ik haar er zelfs vanaf!!!Maakt me niet uit welke dag of op welk momentquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:04 schreef Glennpo het volgende:
U kunt uw belastingaanslag op verschillende manieren betalen. U mag zelf de betaalwijze kiezen die u het beste uitkomt.
Rekeningnummer
Wij gebruiken voor het ontvangen en terugbetalen van belasting het volgende rekeningnummer:
ING 2445588 ten name van Belastingdienst Apeldoorn
-->Dus mensen met ING zouden het al moeten hebben want ING naar ING zit geen dag tussen.en
ik neem aan dat de BD op de dagtekening wegstort.
Mensen met rabo en ABN zoals ik.. maandag pas..een klotedag om zoveel geld te krijgen..
maar een mooie dag om ervoor vrij te nemen
dus wel post op zaterdag maar geen geld... pfffquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:53 schreef Ingetje79 het volgende:
7 maart verstuurd, vandaag de brieven gehad met dagtekening 20 mei.
HAHAHAquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:16 schreef quintes36 het volgende:
[..]
Als ik tijdens de sex een smsje vd bank krijg,dan flikker ik haar er zelfs vanaf!!!Maakt me niet uit welke dag of op welk moment
Want de belastingdienst handelt ze af op volgorde van binnenkomst?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:42 schreef J-V het volgende:
Op laatste moment ingediend, 30 maart, dus zal wel als laatst wat horen .
nee we gissen nog, of ze het op naam, aangifte datum, geb. datum sofinummer, alfabetische volgorde of woonplaats doen.. het is niet offcieel bekend hoe ze te werk gaan, maar logisch is hoe later je aangifte doet de later je het krijgt...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Want de belastingdienst handelt ze af op volgorde van binnenkomst?
Op het moment denk ik willekeurig?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:37 schreef Glennpo het volgende:
[..]
nee we gissen nog, of ze het op naam, aangifte datum, geb. datum sofinummer, alfabetische volgorde of woonplaats doen.. het is niet offcieel bekend hoe ze te werk gaan, maar logisch is hoe later je aangifte doet de later je het krijgt...
Het is op de volgorde van wie het eerst overlijdt. Dit om er zeker van te zijn dat er nog betaald gaat wordenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:37 schreef Glennpo het volgende:
[..]
nee we gissen nog, of ze het op naam, aangifte datum, geb. datum sofinummer, alfabetische volgorde of woonplaats doen.. het is niet offcieel bekend hoe ze te werk gaan, maar logisch is hoe later je aangifte doet de later je het krijgt...
absoluutquote:Op maandag 23 mei 2011 00:25 schreef Glennpo het volgende:
dagtekening 20 mei.. meld even wie het heeft ontvangen vandaag.
Dan ga ik toch maar eens samen aangifte doen met MAW! Eens zien wie van ons de langste adem heeft.quote:Op maandag 23 mei 2011 07:34 schreef Shugosha het volgende:
[..]
Het is op de volgorde van wie het eerst overlijdt. Dit om er zeker van te zijn dat er nog betaald gaat worden
Hier ookquote:Op maandag 23 mei 2011 09:45 schreef Raifu het volgende:
dagtekening 20 mei, hier ook al gestort (ING)
Hier nog niet.. (ABN)quote:Op maandag 23 mei 2011 09:45 schreef Raifu het volgende:
dagtekening 20 mei, hier ook al gestort (ING)
wachten duurt lang....quote:
woehaaaaa!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 23 mei 2011 11:42 schreef Glennpo het volgende:
[..]
wachten duurt lang....Beter staat het er vandaag op.. Anders heb ik voor niets vrij genomen
Neem je serieus vrij vanwege een zak met geld?quote:Op maandag 23 mei 2011 11:42 schreef Glennpo het volgende:
[..]
wachten duurt lang....Beter staat het er vandaag op.. Anders heb ik voor niets vrij genomen
Daarom heb ik tm donderdag vrij,hahahahahahaquote:Op maandag 23 mei 2011 11:50 schreef Xebber het volgende:
[..]
Neem je serieus vrij vanwege een zak met geld?
Het kan net zo goed pas over een paar dagen komen.
Nee mensen met ING hebben het al...quote:Op maandag 23 mei 2011 11:50 schreef Xebber het volgende:
[..]
Neem je serieus vrij vanwege een zak met geld?
Het kan net zo goed pas over een paar dagen komen.
HAHAHAHA !!quote:Op maandag 23 mei 2011 11:53 schreef quintes36 het volgende:
[..]
Daarom heb ik tm donderdag vrij,hahahahahaha
OKE ABN HEEFT GESTORT DAMES EN HEREN!!!quote:
petje af ,jongen.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:56 schreef Glennpo het volgende:
[..]
OKE ABN HEEFT GESTORT DAMES EN HEREN!!!
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:53 schreef Glennpo het volgende:
[..]
Nee mensen met ING hebben het al...
En jah ik heb lekker een dagje vrij genomen om te shoppen met mijn vrouwtje.
Hebben we wel verdient vind ik.
Ik heb 3 ING rekeningen, en nog geen cent hoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:53 schreef Glennpo het volgende:
[..]
Nee mensen met ING hebben het al...
En jah ik heb lekker een dagje vrij genomen om te shoppen met mijn vrouwtje.
Hebben we wel verdient vind ik.
idem dito hierquote:Op maandag 23 mei 2011 12:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Het geld nodig hebben om te shoppen. Maar gelukkig heb je het, kan je lekker wieberen uit dit topic. Scheelt weer.
Overigens Rabo is nog niet gestort, brief vrijdag gehad met dagtekening 20 mei.
Ik heb ook 20 mei dagtekening en rabo en het is vandaag binnen gekomenquote:Op maandag 23 mei 2011 17:45 schreef 20mei2011 het volgende:
hier ook nog geen geld dagtekening 20mei rabobank
pfffffffff
+ 1quote:Op maandag 23 mei 2011 17:48 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik heb ook 20 mei dagtekening en rabo en het is vandaag binnen gekomen
Same, zelfde datumquote:Op maandag 23 mei 2011 12:48 schreef nikky het volgende:
Voorlopige aaslag ontvangen op 19 mei met DD 20 mei
Geld op rek ABN 23 mei met als valutadatum 21 mei.
Vergeten te meldenquote:Op maandag 23 mei 2011 18:34 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Same, zelfde datum
Begin maart opgestuurd.
Issut al 1 juli?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
Nog niets hier, ik wil het nu wel eens hebben.
Ik denk dat ze willekeurig een stapel nemen zeg maar, dus niet sorteren op adres naam of burgerservicenr oid.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:58 schreef seetjai het volgende:
Hoe kan het dan sommigen nog niks hebben ontvangen, die voor 1 april al heeft opgestuurd?
Terwijl ik een maand geleden het pas hebt gedaan en al een brief heb gekregen met een dagtekening van 20 mei.
Niet dat het mij wat uitmaakt, geld zie ik toch wel tevoorschijn komen, maar toch..
Nietquote:
Ze werken random. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:58 schreef seetjai het volgende:
Hoe kan het dan sommigen nog niks hebben ontvangen, die voor 1 april al heeft opgestuurd?
Terwijl ik een maand geleden het pas hebt gedaan en al een brief heb gekregen met een dagtekening van 20 mei.
Niet dat het mij wat uitmaakt, geld zie ik toch wel tevoorschijn komen, maar toch..
Nee, GVA is ook op basis van ingediende aangifte. Geldt zelfde termijn voor.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:43 schreef Bold het volgende:
Is het mogelijk dat ze eerst de voorlopige aanslagen versturen en daarna de brieven geen voorlopige aanslag?
leedvermaak???quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:57 schreef car2 het volgende:
ff vraagje waarom vermeld men wel brief of geld binnen en niet ingestuurde datum?
misschien vergeten???????/ euforie?
Omdat het totaal niet interessant en/of relevant is? Domme vraag dus.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:57 schreef car2 het volgende:
ff vraagje waarom vermeld men wel brief of geld binnen en niet ingestuurde datum?
Omdat het geen kut zak... omdat het geen invloed heeft en derhalve niet van belang is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:57 schreef car2 het volgende:
Het hangt ook van de hoogte van het inkomen af, weet je die nog wel?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:17 schreef Sjeen het volgende:
Je doet je best maar hoor...
Van mij zul je niet horen wanneer ik aangifte ingediend heb, ik weet het niet eens meer nl
Ik ben blond he, het is voor mij elke maand weer een verrassing als er een leuk bedrag op mijn rekening gestort wordtquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het hangt ook van de hoogte van het inkomen af, weet je die nog wel?
Staat in je postvak in.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:17 schreef Sjeen het volgende:
.
Van mij zul je niet horen wanneer ik aangifte ingediend heb, ik weet het niet eens meer nl
van mijn FOK! mail?quote:
het was toch ook afhankelijk van datum van overlijden?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja, nog steeds niks, omdat ze mijn rekeningnummer niet wisten. Als ze sneller waren had ik al mijn nieuwe pc gehad. Gvd....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:35 schreef Chriz2k het volgende:
nog steeds niks, altijd hetzelfde met die luie kkambtenaren :S begin fokking para te worden hier
Dan kan ik inderdaad nog wel eventjes wachtenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hoog naar laag gaat het.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan kan ik inderdaad nog wel eventjes wachten
Vandaag binnenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:18 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Brief vandaag ontvangen krijg terug wat ik verwachtte.
Staat nu nog niet op mijn rekening.
Had half maart (Datum ben ik kwijt) opgestuurd.
de bank heeft dit niet tegen gehouden. is gewoon binnen 10 dagen na dagtekening door de BD overgeboekt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Vandaag binnen
boekdatum 24-05-2011
naam tegenrekeninghouder BELASTINGDIENST
4 dagen verschil....
Het is toch niet meer toegestaan om te valuteren ?
Of mag het wel als het een staatsbank is (ABN-AMRO)
De bevestiging die ik na het versturen kreeg had ik toen weer weggeklikt. Ik dacht, ik zal die wel niet nodig hebben. Ook de backup van de aangifte ben ik na een virus verloren.quote:
Geniaal - jij hebt een virus, bevestiging niet gechecked en dus geen idee ga je vervolgens 'tyfusambtenaren' roepen. Je bent het vleeschgeworden voorbeeld waarom alles betutteld en vertrut gast. Iets met zelfredzaamheid en zelfbeschikking enzo..quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:58 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
De bevestiging die ik na het versturen kreeg had ik toen weer weggeklikt. Ik dacht, ik zal die wel niet nodig hebben. Ook de backup van de aangifte ben ik na een virus verloren.
Ik weet of ik nog ergens online iets terug zou kunnen vinden van het versturen?
Ik kan er niks aan doen dat de systemen van de overheid falenquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Geniaal - jij hebt een virus, bevestiging niet gechecked en dus geen idee ga je vervolgens 'tyfusambtenaren' roepen. Je bent het vleeschgeworden voorbeeld waarom alles betutteld en vertrut gast. Iets met zelfredzaamheid en zelfbeschikking enzo..Epische faal heb je gedaan...
Enfin, centjes mooi op tijd binnen hier - 1e week maart ingediend, gister op de rekening.
Gelukkig hoeven ze er maar 10 miljoen te verwerken, dus dan is het verlies van 100.000 voor elk ander bedrijf totaal irrelevante insignificante pechquote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen dat de systemen van de overheid falenVorig jaar hadden ze ook al honderdduizenden aangiftes verloren, dus het ligt echt niet aan mij.
eigen schuld is een groot woord maar in elk geval geen poot om op te staan qua opmerking ambtenaren want waar is het bewijs van verzenden als je een verzendbevestiging maar gewoon weg klikt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven ze er maar 10 miljoen te verwerken, dus dan is het verlies van 100.000 voor elk ander bedrijf totaal irrelevante insignificante pech
Aangezien je zelf al aangeeft niet gechecked te hebben of ie over is gekomen & na een virus alles maar heb weggepleurd blijf ik nog even bij m'n standpunt dat het je eigen schuld is
terug lezen is geen schande:quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef Stefan het volgende:
Zijn er al mensen die m na 1 april hebben ingestuurd hebben en iets terug hebben gekregen.
Een brief is ook iets krijgenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:58 schreef seetjai het volgende:
fyi, het is een verzendbevestiging, niks anders. Leuk dat je het nummertje hebt, je kan er helemaal niks mee. Als het niet binnen is en jij hebt de verzendbevestiging zul je alsnog de aangifte opnieuw moeten indienen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
eigen schuld is een groot woord maar in elk geval geen poot om op te staan qua opmerking ambtenaren want waar is het bewijs van verzenden als je een verzendbevestiging maar gewoon weg klikt.
bij de particuliere nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:11 schreef Stefan het volgende:
Je krijgt toch ook gewoon mail dat je je aangifte hebt gedaan? Ik wel.
dat wel maar dan mocht hij zeggen dat het domme ambtenaren zijn. nu nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:10 schreef Shugosha het volgende:
[..]
fyi, het is een verzendbevestiging, niks anders. Leuk dat je het nummertje hebt, je kan er helemaal niks mee. Als het niet binnen is en jij hebt de verzendbevestiging zul je alsnog de aangifte opnieuw moeten indienen.
Duurt net zo lang. En als je pech hebt: je hebt het na 1 april ingediend. Dan kan het nog wel langer duren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:05 schreef Bold het volgende:
Nou heb nu eindelijk antwoord waarom het zolang duurt die behandeling, heb vandaag maar weer even gebeld en kreeg 1 van de weinige inteligente medewerkers aan de lijn en die vertelde mij dat de loonheffing niet klopte, dus samen de aangifte doorgenomen en inderdaad loonheffing klopte niet dus heb gelijk op zijn advies een nieuwe aangifte gedaan en nu heb ik n vraag aan Nizno, misschien dat jij daar antwoord op hebt, duurt zo een gecorrigeerde aangifte ook drie maanden voordat je antwoord krijgt of gaat dat een stuk sneller
Pffffffff dan hadden ze me dit best eerder kunnen vertellen, en heb nog zo vaak gevraagd of er wat mis was waarom het zo lang duurde en het antwoord was iedere keer: nee hoor!quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Duurt net zo lang. En als je pech hebt: je hebt het na 1 april ingediend. Dan kan het nog wel langer duren.
Je wist dat je t voor 1 april moest doen. Als je geen uitstel heb aangevraagd krijg je nog een boete ook.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:14 schreef Bold het volgende:
[..]
Pffffffff dan hadden ze me dit best eerder kunnen vertellen,
Je moet even goed lezen, mn eerste aangifte heb ik 6 februari gedaan maar hoorde vandaag nadat ik voor de zoveelste keer had gebeld dat er wat mis is met de loonheffing vandaar dat het zo lang duurde dus heb daarom vandaag een nieuwe aangifte gedaanquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je wist dat je t voor 1 april moest doen. Als je geen uitstel heb aangevraagd krijg je nog een boete ook.
Niet iedereen is verplicht om aangifte te doen hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je wist dat je t voor 1 april moest doen. Als je geen uitstel heb aangevraagd krijg je nog een boete ook.
Ja, waar zit de fout dan?quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:22 schreef Bold het volgende:
[..]
Je moet even goed lezen, mn eerste aangifte heb ik 6 februari gedaan maar hoorde vandaag nadat ik voor de zoveelste keer had gebeld dat er wat mis is met de loonheffing vandaar dat het zo lang duurde dus heb daarom vandaag een nieuwe aangifte gedaan
Verkeerd bedrag bij de loonheffing, waarschijnlijk n tikfoutquote:
Dus niet. Voor een aanvulling geldt namelijk een termijn van 2 maanden na indiening de berichtgeving. Wel een streven, maar niet een termijn van 3 maandenquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Duurt net zo lang. En als je pech hebt: je hebt het na 1 april ingediend. Dan kan het nog wel langer duren.
Ik had 6 februari al aangifte gedaan maar iedere keer wanneer ik belde was die in behandeling, al meer dan 4 weken en ik vond dat vreemd en als ik dat zei tegen ze dan werd er gezegd van u krijgt in ieder geval voor 1 juli bericht. Tot vandaag, ik belde maar weer eens en ik kreeg iemand aan de lijn die niet standaard hetzelfde zei en het zelf ook vreemd vond dat mn aangifte zolang in behandeling was en toen nam hij samen met mij de aangifte door en zei dat de loonheffing waarschijnlijk niet klopte want die was te hoog in vergelijking met het loon, heb mn jaaropgave erbij gepakt en dat was inderdaad het geval, heb toen gelijk een nieuwe aangifte gedan op zijn advies, dus nu maar weer afwachtenquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:51 schreef JackMason het volgende:
Bold, hoe ben je er eigenlijk achtergekomen dat het mis was gegaan?
aangezien ze elke x hetzelfde tegen je zeggen.
iemand?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:13 schreef JackMason het volgende:
wie heeft zn teruggave op 31 maart ingedient
en heeft al bericht gehad?
de mijne is al 3 weken in behandeling
Idem hiero; nog helemaal niets; geen brief en dus ook geen centjes...quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Stefan het volgende:
Overigens heb ik de zakelijke aangifte gedaan, iemand daar al wat van terug?
behalve dat dit geen aanvulling is maar een nieuwe aangifte omdat de vorige een tikfout bevat.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:37 schreef Shugosha het volgende:
[..]
Dus niet. Voor een aanvulling geldt namelijk een termijn van 2 maanden na indiening de berichtgeving. Wel een streven, maar niet een termijn van 3 maanden
Heb geen idee, werd mij geadviseerd een nieuwe aangifte te doen dus heb dat gewoon gedaanquote:Op donderdag 26 mei 2011 09:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
behalve dat dit geen aanvulling is maar een nieuwe aangifte omdat de vorige een tikfout bevat.
En ik vind het vreemd dat er een correctie gedaan moet worden bij je Bold. Of heb je zo'n 20000000 aan loonheffing ingevuld dat je veel te veel zou ontvangen?
Ik heb zelf namelijk wel eens 2 cijfers omgedraaid. Kreeg voorlopige beschikking op basis van mijn tikfout en definitieve op basis van het werkelijke.
Een nieuwe aangifte wordt door het systeem gezien als een aanvulling, ongeacht of jij een fout hebt gemaakt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
behalve dat dit geen aanvulling is maar een nieuwe aangifte omdat de vorige een tikfout bevat.
En ik vind het vreemd dat er een correctie gedaan moet worden bij je Bold. Of heb je zo'n 20000000 aan loonheffing ingevuld dat je veel te veel zou ontvangen?
Ik heb zelf namelijk wel eens 2 cijfers omgedraaid. Kreeg voorlopige beschikking op basis van mijn tikfout en definitieve op basis van het werkelijke.
Hij zal niet on-hold zijn gezet, die mogelijkheid is er niet. Het zal doorlopen op basis van de eerste aangifte.quote:Dat is mij ook geadviseerd, maar ik wacht even tot ik mijn VA heb, kan door de verhuizing mijn papieren niet vinden. Maar ik begin ineens te twijfelen of die persoon die ik sprak over mijn WOZ, niet mijn aanvraag on-hold heeft gezet in afwachting van de correcte aangifte. Dus ik ga nog maar eens bellen om door te geven dat ik mijn correcte aangifte pas doe ná mijn VA. Moet niet uitmaken, want ik krijg alleen maar extra ipv dat ik moet bijbetalen.
Bold is het jaarloon voordelig of nadelig voor jou?
Grappig. BD krijgen ruim 10 miljoen aangiftes te verwerken en jij krijgt het nog niet eens voor elkaar om je eigen gegevens te bewaren, maar wel klagen over hun.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:47 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen dat de systemen van de overheid falenVorig jaar hadden ze ook al honderdduizenden aangiftes verloren, dus het ligt echt niet aan mij.
Dat is mij ook geadviseerd, maar ik wacht even tot ik mijn VA heb, kan door de verhuizing mijn papieren niet vinden. Maar ik begin ineens te twijfelen of die persoon die ik sprak over mijn WOZ, niet mijn aanvraag on-hold heeft gezet in afwachting van de correcte aangifte. Dus ik ga nog maar eens bellen om door te geven dat ik mijn correcte aangifte pas doe ná mijn VA. Moet niet uitmaken, want ik krijg alleen maar extra ipv dat ik moet bijbetalen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:16 schreef Cassandra87 het volgende:
]quote]Heb geen idee, werd mij geadviseerd een nieuwe aangifte te doen dus heb dat gewoon gedaan
Eind maart zakelijke aangifte gedaan, nog niets van de bd gehoord.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Stefan het volgende:
Overigens heb ik de zakelijke aangifte gedaan, iemand daar al wat van terug?
Haha ik heb begin februari al aangifte gedaan, tot nu toe nog niets. Meestal eind mei begin juni dus we wachten rustig af.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:53 schreef jvw000 het volgende:
volgens mij zijn de enveloppen op daar bij de bd
ik krijg post genoeg, maar geen blauwe.
Laatst stond in de krant dat ze de aangiftes op volgorde van binnenkomst zouden behandelen. Je had eigenlijk al lang iets te horen moeten krijgen..quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:25 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Haha ik heb begin februari al aangifte gedaan, tot nu toe nog niets. Meestal eind mei begin juni dus we wachten rustig af.
Meld je je daarvoor speciaal aan op Fok!?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:02 schreef Claudjegirl het volgende:
Ik kreeg 20 mei een brief binnen met de dagtekening ook 20 mei dat ik geld terug zou krijgen 1.036,00 maar heb nog geen geld ontvangen.
Vandaag viel er weer een brief in de bus en daar stond in:
"Hierbij deel ik u mede, dat de negatieve aanslag inkomstenbelasting/premie volksverz. 2010 ten bedrage van 1.036,00 als volgt is verwerkt.
1.036,00 wordt uitbetaald of verrekend door de ontvanger belastingdienst/zuidwest???????
Ik heb geen schuld bij de belasting, dus hoe moet ik deze brief zien????
Heeft toevallig nog iemand zo'n brief ontvangen?????
En daarom heeft mijn broer, aangifte eind maart zijn geld al 3 weken binnen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:12 schreef eight het volgende:
[..]
Laatst stond in de krant dat ze de aangiftes op volgorde van binnenkomst zouden behandelen. Je had eigenlijk al lang iets te horen moeten krijgen..
Nee hoor is gewoon handig lid te zijn van een forumquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:30 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Meld je je daarvoor speciaal aan op Fok!?
Oo nee hoor. Ik zou alleen eerder naar de belasting bellen ipv mijzelf aanmelden op een forum met die vraagquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:44 schreef Claudjegirl het volgende:
[..]
Nee hoor is gewoon handig lid te zijn van een forum
of heb je er moeite mee met mijn aanmelding????
Dacht dat een forum bedoeld was voor vragen en bellen kan altijd nog.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:56 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Oo nee hoor. Ik zou alleen eerder naar de belasting bellen ipv mijzelf aanmelden op een forum met die vraag
quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:04 schreef Claudjegirl het volgende:
[..]
Dacht dat een forum bedoeld was voor vragen en bellen kan altijd nog.
Als ik had geweten dat er zo flauw werd gereageerd had ik het mss niet gedaan.
Vind het een beetje kortzichtig van je maar goed dat vind ik.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:12 schreef eight het volgende:
[..]
Laatst stond in de krant dat ze de aangiftes op volgorde van binnenkomst zouden behandelen. Je had eigenlijk al lang iets te horen moeten krijgen..
Ik doe ieder jaar als een van de eersten aangifte, ieder jaar ben ik een van de laatste die wat terugkrijgt dus ik ga me er niet al te druk om makenquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:12 schreef eight het volgende:
[..]
Bij zakelijke aangifte krijg je ook voor 1 juli bericht?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:07 schreef Kaza het volgende:
Eind maart zakelijke aangifte voor mezelf, en particuliere aangifte voor mijn man. Beiden nog niets gehoord.
alles verwerkt voor 18 juni is de streefdatum bij de BD.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:51 schreef Bastoenie het volgende:
Ik doe ieder jaar als een van de eersten aangifte, ieder jaar ben ik een van de laatste die wat terugkrijgt dus ik ga me er niet al te druk om makenverwacht het sowieso voor half juni wel.
Nee, zakelijk moet je gewoon invullen en betalenquote:Op donderdag 26 mei 2011 19:53 schreef becharmed het volgende:
[..]
Bij zakelijke aangifte krijg je ook voor 1 juli bericht?
Volgens onze boekhouder krijgen wij terug dus waarom betalen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, zakelijk moet je gewoon invullen en betalen
Dan heb je meer uitgegeven dan binnengekregen of zit je onder de grens van 1800 nogwat per jaar. Dus dat is positief!quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:52 schreef becharmed het volgende:
[..]
Volgens onze boekhouder krijgen wij terug dus waarom betalen?
hoe weet je de dagtekening? heb je gebeld?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:24 schreef ziekefikkie het volgende:
13 maart ingediend
01 juni dagtekening
Nog geen brief, wel gebeld. Had in december 2010 nog een aangifte voor 2009 ingediend, die kwam binnen 5 weken. Na 3 weken was de dagtekening bekend, alleen duurde het 14 dagen (10 werkdagen) eer het geld was overgeboekt.
Hoop dat het nu wel rond 1 juni komt en niet pas weken later.
Waarom moet je dan precies bellen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:26 schreef vogeltje1979 het volgende:
[..]
hoe weet je de dagtekening? heb je gebeld?
misschien moet ik ook maar eens bellen... heb het spul in januari al doorgegeven via digid
waarom bel je niet even,, weet je gelijk hoe het ervoor staatquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:45 schreef Sosha het volgende:
Ik doe mijn aangifte eigenlijk altijd op zijn laatst in februari en krijg vervolgens het geld half mei op mijn rekening, maar vanwege samenwonen en wachten op de info van m'n vriend heb ik 'm dit jaar pas half maart ingediend. Iemand enig idee hoe lang 't dan duurt..? Ik zit best om het geld te springen
nee,, er is zeker geen peil op te trekken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:04 schreef Sosha het volgende:
Mag je daarover bellen dan, serieus..? God, in dat geval zullen ze wel helemaal platgebeld worden
Maar ik heb het topic even doorgelezen en iemand die op 19 april pas heeft ingediend heeft het al terug, en iemand die het in januari heeft ingediend heeft nog niets, dus er is duidelijk geen peil op te trekken...
Heb je geen bevestiging gehad bij het insturen dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 02:58 schreef vogeltje1979 het volgende:
[..]
om te vragen of de bd teruggave in goede orde is ontvangen
Je hebt daar geen foutjes gemaakd?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:53 schreef marie36 het volgende:
Ik heb mijn aangifte met digid op 2 februari opgestuurt en heb nog steeds geen bericht!
hoe moet de BD nu weten of jij je teruggave in goede orde hebt ontvangen... als ze het nog niet eens hebben overgemaakt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 02:58 schreef vogeltje1979 het volgende:
[..]
om te vragen of de bd teruggave in goede orde is ontvangen
Dat kunnen ze gewoon op hun scherm zien. Dat was ook de reden dat ik in eerste aanleg heb gebeld. Er was tijdens het versturen wat verkeerd gegaan met mijn aangifte.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
hoe moet de BD nu weten of jij je teruggave in goede orde hebt ontvangen... als ze het nog niet eens hebben overgemaakt.
Dat zal dan wel aan jou liggen. Ik zuig niet en ik kat niet. En heb overigens ook helemaal geen zin in deze discussie, die alleen maar offtopic is en elke keer weer aangezwengeld wordt door een aantal rusteloze mensen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:58 schreef ziekefikkie het volgende:
Verder stoor ik me aan The Duck. Dat hij de rust en wijsheid in pacht heeft is kudos voor hem , alleen dit topic is voor degenen die dat niet hebben, zoals dat wel vaker met topics van deze aard is.
Wellicht een idee wat opbouwende kritiek te geven in plaats van zuigen en katten, of anders gewoon uit de dit topic te blijven.
Nee fout. Ik ben deze serie gestart.. zoals al wat meer jaren. En het topic is om te melden dat je het al hebt..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:58 schreef ziekefikkie het volgende:
[..]
Verder stoor ik me aan The Duck. Dat hij de rust en wijsheid in pacht heeft is kudos voor hem , alleen dit topic is voor degenen die dat niet hebben, zoals dat wel vaker met topics van deze aard is.
Helemaal vergeten... ik heb het alquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee fout. Ik ben deze serie gestart.. zoals al wat meer jaren. En het topic is om te melden dat je het al hebt..
Was je niet vergeten. Je had al gemeld dat je een blauwe enveloppe hebt ontvangen. Dan staat het geld ook al op je rekening.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Helemaal vergeten... ik heb het alsinds gisteren.
Dat is niet helemaal waar. Dagtekening 20 mei (vorige week vrijdag) had het veelal pas op 23 mei (afgelopen maandag).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Was je niet vergeten. Je had al gemeld dat je een blauwe enveloppe hebt ontvangen. Dan staat het geld ook al op je rekening.
Ach, je hebt altijd ergens een uitzondering.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Dagtekening 20 mei (vorige week vrijdag) had het veelal pas op 23 mei (afgelopen maandag).
Nou... jij antwoord ook stom, want ik heb toch écht vandaag de brief gekregen, met dagtekening van vandaag maar niet het geld op de rekening... duzzzzeee..... en voorgaande jaren was het inderdaad altijd gelijkquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ach, je hebt altijd ergens een uitzondering.
En was jij het niet die toch niet op het geld zat te wachten?
Ahhh, nog een uitzondering.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:56 schreef vreugde het volgende:
[..]
Nou... jij antwoord ook stom, want ik heb toch écht vandaag de brief gekregen, met dagtekening van vandaag maar niet het geld op de rekening... duzzzzeee..... en voorgaande jaren was het inderdaad altijd gelijk
nietus... ik heb echt wel twee hele dagen moeten wachtenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Was je niet vergeten. Je had al gemeld dat je een blauwe enveloppe hebt ontvangen. Dan staat het geld ook al op je rekening.
omdat je langer de kans hebt om bezwaar te maken op deze manier. Stel je voor dat door omstandigheden de post er langer over doet en je dus een week minder tijd hebt om bezwaar te maken. Dan zijn de poppetjes aan de andere kant aan het dansen. Dus vandaar in het voordeel van de burger.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:14 schreef Amsel het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze dan ook brieven versturen met een dagtekening zo ver in de toekomst
En ik..... heb ook ABN... en sorry... maar de ING heeft mijn man en daar is het altijd op tijd en s'morgens alquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nietus... ik heb echt wel twee hele dagen moeten wachtendat lag beslist aan de ABN!
Wat heeft wel of niet op geld wachten te maken met de mededeling dat ik 20 mei de brief kreeg en 23 mei het geld?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:56 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ach, je hebt altijd ergens een uitzondering.
En was jij het niet die toch niet op het geld zat te wachten?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:53 schreef becharmed het volgende:
Bij zakelijke aangifte krijg je ook voor 1 juli bericht?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, zakelijk moet je gewoon invullen en betalen
quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:52 schreef becharmed het volgende:
Volgens onze boekhouder krijgen wij terug dus waarom betalen?
We hebben het hier toch over de aangifte Inkomstenbelasting?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Dan heb je meer uitgegeven dan binnengekregen of zit je onder de grens van 1800 nogwat per jaar. Dus dat is positief!
dank je voor je goede uitleg. Nu weet ik het weer helemaalquote:Op zondag 29 mei 2011 11:47 schreef zitroen het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
We hebben het hier toch over de aangifte Inkomstenbelasting?
Tha_Duck heeft het duidelijk over de BTW, da's natuurlijk heel andere koek![]()
Zakelijke belastingaangifte voor de Inkomstenbelasting moet ook gewoon voor 1 april en ook dat wordt dan verwerkt voor 1 juli. Er zijn natuurlijk zat ZZP-ers en eenmansbedrijven die geld terugkrijgen. Wij ook. Heb nog niets ontvangen, maar het is dan ook nog geen 1 juli
Je kan tot 5 jaar terug de aangifte doen van de IB voor een teruggaaf. Dus laatste die je nu kan aanvragen is 2006.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat is nou de deadline voor het terugvragen van teveel belasting dat je al via de loonbelasting hebt betaald?
(Ik zie dat op de site van de BD niet staan...)
Thx, zoiets vermoedde ik al wel, maar zo'n bevestiging is wel zo prettigquote:Op zondag 29 mei 2011 13:32 schreef Shugosha het volgende:
[..]
Je kan tot 5 jaar terug de aangifte doen van de IB voor een teruggaaf. Dus laatste die je nu kan aanvragen is 2006.
Ik heb ook de aangifte samen gedaan, ik al de brief binnen, partner nog niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 08:03 schreef inXs het volgende:
Nou mijn fiscaal partner heeft het binnen! Enveloppe + geld. Ik nog niets, aangezien we het tegelijk verstuurd hebben (moet ook wel met je fiscale partner) heb ik hierbij bewezen dat het niet op volgorde van binnenkomst gaat
En wat als je je jaaropgaaf kwijt bent over 2006?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:32 schreef Shugosha het volgende:
[..]
Je kan tot 5 jaar terug de aangifte doen van de IB voor een teruggaaf. Dus laatste die je nu kan aanvragen is 2006.
Volgens mij heb je dan pech... op die dingen staat doorgaans vermeld dat ze slechts één keer verstrekt worden. Ik heb nog nooit uit hoevem proberen of dit waar is. Succesquote:Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En wat als je je jaaropgaaf kwijt bent over 2006?
Blijkbaar stuurt de BD eerder een terugkoppeling dan per brief. Ik kreeg vrijdag een brief met dagtekening van 31 mei. De boekhouder vertelde mij dat die dagtekening meestal ook de dag is van t ontvangen vd poen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:56 schreef Chinless het volgende:
Half maart ingediend via Elsevier software. 20 mei elektronische terugkoppeling dat het verwerkt is.
Verder nog geen brief gezien
Vraag de desbetreffende werkgever/uitkerende instantie voor de gegevens. Als dit niet lukt kun je proberen een IB60 verklaring aan te vragen bij de belastingdienst, staat alleen op aangegeven wat het bekende jaarinkomen is en niet wat er aan loonheffing is ingehouden, dus je bent dan afhankelijk van het maken van een schatting.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En wat als je je jaaropgaaf kwijt bent over 2006?
wanneer heb je je aangifte opgestuurd?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:31 schreef Sosha het volgende:
Ik hoop stiekem dat ik morgen alsnog de brief krijg met dagtekening 31 mei
En het is binnenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:05 schreef Amsel het volgende:
Vandaag de brief binnen, dagtekening 31 mei. Nu wachten op m'n geld...
Same here, terwijl ze mijn rekeningnummer al 17 jaar hebbenquote:Op maandag 30 mei 2011 10:20 schreef Co_OL het volgende:
2 weken geleden de brief op de bus gedaan om het rekeningnummer opnieuw op te geven![]()
Nog steeds niks ontvangen
15 maart... maar ik heb dankzij dit topic geleerd dat het geen bal uitmaakt wanneer je 't instuurtquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:34 schreef zkadrouch het volgende:
[..]
wanneer heb je je aangifte opgestuurd?
Sterker nog ik heb juist een nieuw rekeningnummer opgegeven tijdens de aangiftequote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:49 schreef lin1406 het volgende:
[..]
Same here, terwijl ze mijn rekeningnummer al 17 jaar hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |