Krijg je dat weer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:03 schreef fruityloop het volgende:
Hier is duidelijk onderzoeksgeld goed besteed, in plaats van die rare onderzoeken voor kankermedicatie enzo.
Waarom denk je dat die nymfomane slet geen broekje onder haar jurkje draagt?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef zeeeend het volgende:
Het zijn natuurlijk ook allemaal alcoholisten ,ze zijn allemaal blauw.
...en 1 smurfin ,in een dorp vol smurfen .
Dat is toch niet normaal!
Eigenlijk zijn er geen vrouwelijke smurfen hequote:Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef zeeeend het volgende:
Net als China onder Mao: allemaal dezelfde kleding, afgezien van de Grote Leider Smurf.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:45 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Ik vind ze juist eerder communisten
De Rode Leider, Gargamel die de Smurfen in goud wil veranderen om zo rijk te worden, hij gaat daarbij over lijken. De Smurfen hebben geen geld, de enige aflevering dat ze geld hebben wordt alles een puinhoop, etc, etc.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net als China onder Mao: allemaal dezelfde kleding, afgezien van de Grote Leider Smurf.
Maar, zoals ik eerder al aantekende, ze hebben wel degelijk persoonlijke bezittingen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:22 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
[..]
De Rode Leider, Gargamel die de Smurfen in goud wil veranderen om zo rijk te worden, hij gaat daarbij over lijken. De Smurfen hebben geen geld, de enige aflevering dat ze geld hebben wordt alles een puinhoop, etc, etc.
De normale smurfen zijn blauw... bovendien zijn het smurfen.... zwarte smurf =/= neger. blauwe smurf =/= blanke.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:13 schreef Ferdo het volgende:
Nu komen de andersgekleurde smurfen er op zich niet geheel goed af, dus aanklachten wegens racisme zou ik wel begrijpen.
Als de smurfen zelf nou blank waren...quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:13 schreef Ferdo het volgende:
Nu komen de andersgekleurde smurfen er op zich niet geheel goed af, dus aanklachten wegens racisme zou ik wel begrijpen.
[ afbeelding ]
gnap...gnap...gnap...
Okee, ze moesten eerst worden geprikt door één of andere vlieg, of gebeten worden door een reeds besmette smurf, maar onbewust (of niet) wordt toch de link gelegd tussen zwart en negatief.
In de tekenfilmversie werden de zieke smurfen overigens heel politiek correct niet zwart, maar paars.
(anders had de VARA deze aflevering destijds vast overgeslagen toen de reeks begin jaren '80 te zien was)
In het communisme had je ook eigen speelgoed enzo. Alleen grotere spullen waren niet van jezelf.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar, zoals ik eerder al aantekende, ze hebben wel degelijk persoonlijke bezittingen.
De Romeinen zagen de vogel (ooievaar) als symbool van trouw aan het eerbiedwaardige in ruimere zin, zoals de ouders, de staat en de kerk. misschien hebben de nazi's dit van ze over genomen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Voor zover ik weet zijn de smurfen geslachtsloos, dus kunnen ze ook niet homofiel zijn.
Ik heb gehoord dat de Smurfin een uitvinding is van Gargamel, die haar als spionne het smurfendorp instuurde.
Echter, door de goedheid van de smurfen werd ze beinvloed en besloot ze bij de Smurfen te blijven.
Gargamel heeft nogal een kokkerd van een neus, maar daarom is hij nog geen Jood.. Het komt me voor dat dit nogal gezocht is.
Ik zie ook de reden er niet van. Waarom zou iemand politieke ideeën willen propageren die versluierd zijn? Als je het niet begrijpt, werkt het ook niet..
En de rest van de symbolen dan? Ze vliegen op ooievaars, Gargamel heeft een kookketel, en waar staat de kat van Gargamel dan voor?
Je bedoelt dat de Nazi's inspiratie opdeden uit de smurfenverhalen.. Het zou natuurlijk kunnen..quote:Op maandag 16 mei 2011 12:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
De Romeinen zagen de vogel (ooievaar) als symbool van trouw aan het eerbiedwaardige in ruimere zin, zoals de ouders, de staat en de kerk. misschien hebben de nazi's dit van ze over genomen?
Ah, je kent De Vliegende Aap zeker niet? En je weet dus ook niet hoe Banana, een negermeisje, in die strip wordt uitgebeeld? Is ook niet heel politiek correct te noemen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 04:07 schreef niels0 het volgende:
Suske en Wiske is natuurlijk politiek helemaal correct
Haha, smurfin is een creatie van Gargamel, en naar het smurfendorp gestuurd om de smurfen te verwarren en tegen elkaar in opstand te brengen. Helaas werd ze in de gemeenschap opgenomen. Daarom is er maar 1 smurfin. Waar die baby vandaan komt weet ik niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef zeeeend het volgende:
Het zijn natuurlijk ook allemaal alcoholisten ,ze zijn allemaal blauw.
Dat is toch niet normaal!
De ooievaarquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef Lumberbob het volgende:
Waar die baby vandaan komt weet ik niet.
Helemaal mee eens.quote:Als voor het nazidorp verhaal... tsjah. wat dacht je van dingen die NIET overeenkomen.
Grote smurf had een kerstman baard, geen hitler snor
GEEN ENKELE SMURF IS BLOND (behalve smurfin, en het zou een beetje vreemd zijn voor de zogenaamde joodse tovenaar een nazi-meisje te maken en die in een dorp te plaatsen)
Geen enkele smurf heeft blauwe oogjes volgens mij is 't allemaal zwart.
Hitler had 't niet zo op andere rassen i.e. andere huidskleur, en smurfen zijn BLAUW. Als die beesten in 1941 hadden geleefd hadden ze als eerste op die trein gezeten. (beetje grof, excuses daarvoor, maar de bewering dat smurfen nazi's zijn is... blegh...)
Smurfin was niet blond gemaakt maar had eerst zwart haar, ze werd later pas blond gemaakt door grote smurf om haar een echte smurf te maken ('de nieuwe en verbeterde smurfin'). En gezien de reacties vonden de andere smurfen de blonde smurfin ook een hele vooruitgangquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef Lumberbob het volgende:
GEEN ENKELE SMURF IS BLOND (behalve smurfin, en het zou een beetje vreemd zijn voor de zogenaamde joodse tovenaar een nazi-meisje te maken en die in een dorp te plaatsen)
Sinterklaas draagt ook een baard en is ook een vuile racist met zijn zwarte Pieten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef Lumberbob het volgende:
[..]
Haha, smurfin is een creatie van Gargamel, en naar het smurfendorp gestuurd om de smurfen te verwarren en tegen elkaar in opstand te brengen. Helaas werd ze in de gemeenschap opgenomen. Daarom is er maar 1 smurfin. Waar die baby vandaan komt weet ik niet.
Als voor het nazidorp verhaal... tsjah. wat dacht je van dingen die NIET overeenkomen.
Grote smurf had een kerstman baard, geen hitler snor
Geen enkele smurf heeft blauwe oogjes volgens mij is 't allemaal zwart.
Hitler had 't niet zo op andere rassen i.e. andere huidskleur, en smurfen zijn BLAUW. Als die beesten in 1941 hadden geleefd hadden ze als eerste op die trein gezeten. (beetje grof, excuses daarvoor, maar de bewering dat smurfen nazi's zijn is... blegh...)
Oh ja, die had eerst een kort vlot en pittig kapsel, ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Smurfin was niet blond gemaakt maar had eerst zwart haar, ze werd later pas blond gemaakt door grote smurf om haar een echte smurf te maken ('de nieuwe en verbeterde smurfin'). En gezien de reacties vonden de andere smurfen de blonde smurfin ook een hele vooruitgang
(vanaf 0:30)
Wat de Smurfenverhalen natuurlijk 18+ maakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:31 schreef Hathor het volgende:
als die alleen maar in je staartje willen bijten?
Jij hebt een hekel aan zwarten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:31 schreef Hathor het volgende:
Natuurlijk hebben ze allemaal een hekel aan die zwarten, wie zou dat niet hebben als die alleen maar in je staartje willen bijten?
Als een zwarte in mijn staartje wil bijten wel ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:35 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan zwarten?
Ben je nou dom of doe je gewoon dom!!?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als een zwarte in mijn staartje wil bijten wel ja.
Ach gut we hebben moeder Theresa in het topic.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ben je nou dom of doe je gewoon dom!!?
De enige die in de buurt van jouw staartje wil komen, is je moeder.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als een zwarte in mijn staartje wil bijten wel ja.
Daar denken sommigen toch anders over.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:44 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
De enige die in de buurt van jouw staartje wil komen, is je moeder.
Ik loop niet te discrimineren. Misschien vind jij een racistische tekenfilm voor kinderen normaal!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach gut we hebben moeder Theresa in het topic.Wees je wel voorzichtig dat je niet teveel pilletjes neemt na je appelmoes vanavond?
Joh doe es normaal, gefrustreerde mafketel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:45 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik loop niet te discrimineren. Misschien vind jij een racistische tekenfilm voor kinderen normaal!!
Dan kan je mooi aansluiten bij die nazi's met hun mooie sprookjes.
Nou, zo'n debiel onderwerp verdiend ook geen serieus topic. Kom nou zeg, dit is spijkers op heel ontzettend laag water zoeken vind je nou ook niet?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:45 schreef Ferdo het volgende:
Jaaa, laten we er een trolltopic van maken, zeg!
Misschien moet jij normaal doen en nadenken wat je zegt!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh doe es normaal, gefrustreerde mafketel.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:21 schreef anonymoussie het volgende:
Geef een kind liever Alfred J Kwak
ja, maar Dolf was "the bad guy"quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Exactamundo.
noem je nu alle negers agressief???quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:48 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Misschien moet jij normaal doen en nadenken wat je zegt!
Die uitspraken over zwarte smurfen die bijten, doe jij es normaal!! Je doet hier gewoon racistische uitspraken alsof het normaal is andere rassen te beledigen!![]()
Zeg dat maar tegen een neger, die beukt je ass direct naar smurfenland!!
Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:48 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Misschien moet jij normaal doen en nadenken wat je zegt!
Die uitspraken over zwarte smurfen die bijten, doe jij es normaal!! Je doet hier gewoon racistische uitspraken alsof het normaal is andere rassen te beledigen!![]()
Zeg dat maar tegen een neger, die beukt je ass direct naar smurfenland!!
Onderbouw is waarom je dat vind.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, zo'n debiel onderwerp verdiend ook geen serieus topic. Kom nou zeg, dit is spijkers op heel ontzettend laag water zoeken vind je nou ook niet?
ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjesquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
In plaats van dom te blaten over zwarte smurfen.
Nee dit is geen onderbouwing.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je.
Overigens....misschien zou je dat boek over die zwarte smurfen eens daadwerkelijk moeten lezen, dan zou je je misschien wat minder opwinden over die opmerking.
Joh, laat hem nou, ik denk dat ie pijn heeft.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjes
racist
Ook zo'n domme opmerking.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjes
racist
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:02 schreef sp3c het volgende:
ik heb ook pijn!
ik en mijn gekleurde huid voelen ons diep gekwetst omdat ik erom moest lachen ipv de neiging kreeg om je in elkaar te beuken
en for the record, als er een stel zwarten in mijn kont gaat lopen bijten hoef ik ze voorlopig ook niet meer te zien
Jij hebt al laten zien dat jouw gedachten voornamelijk dom zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh, laat hem nou, ik denk dat ie pijn heeft.
ja omdat die buitenlanders je dan in elkaar zouden beuken zekerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ook zo'n domme opmerking.
Het gaat erom dat er hier geintjes gemaakt worden die men bij een buitenlander niet zou maken.
Dat is mijn punt.
En ja de smurfen brengen hun racisme op een verborgen, schattige, kinderachtige wijze.
Jij bent zeker ook niet bekend met nazi sprookjes.
Lees dat boek nou eens, voordat je jezelf nog meer pijn doet hier.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:04 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou een zwarte in iemands kont willen bijten??!!
Dat is al een belediging op zich.
Waarom geen blauwe?
omdat die volgens jouw beredenering niet zo agressief zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:04 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou een zwarte in iemands kont willen bijten??!!
Dat is al een belediging op zich.
Waarom geen blauwe?
Omgekeerd zou een blanke je ook naar smurfenland kunnen rossen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat die volgens jouw beredenering niet zo agressief zijn
waar haal je dan de arrogantie vandaan voor ze te kunnen spreken?quote:
nee die zijn daar te slap voorquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:06 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Omgekeerd zou een blanke je ook naar smurfenland kunnen rossen.
Ik ben een latino uit de domincaanse republiek.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
waar haal je dan de arrogantie vandaan voor ze te kunnen spreken?
je bent een soort ubermens ofzo?
Azrael is moslimquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef anonymoussie het volgende:
Gargamel en Asrael zijn duidelijk Joods.
dat zeg ik nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:08 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nooit een brede sterke blanke gezien? Wat zielig nou.
h0axquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:09 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik ben een latino uit de domincaanse republiek.
Hoe doe ik mezelf pijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lees dat boek nou eens, voordat je jezelf nog meer pijn doet hier.
Ook niets nieuws en zinnigs te melden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:24 schreef sp3c het volgende:
niet omdat al die zwarten dan iedereen in elkaar gaan beuken denk ik
Hoezo?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:28 schreef sp3c het volgende:
nu hoop je op geweld tegen andersdenkenden
Ik heb vroeger best veel naar de smurfen gekeken...en ook veel kuifje gelezen en dat scheen ook al niet zuivere koffie te zijn mbt negers en jodenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Onderbouw is waarom je dat vind.
Waarom denk je dat in Amerika de editie purple smurf is uitgegeven. Sommige racistische amerikanen komen speciaal naar Europa om te originele editie te kopen; zwarte smurfen.
Gargamel en Asrael zijn duidelijk Joods.
En die lelijke vrienden (die vrouw op het einde in het filmpje van smurfin hierboven) van Gargamel.
Misschien moet je je beter verdiepen in ideologieen van nazi's om te overeenkomsten te herkennen, want er zijn er ontzettend veel.
In plaats van dom te blaten over zwarte smurfen.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:32 schreef sp3c het volgende:
itt jou vul ik bij anderen de gedachten liever niet in dus die vraag zal je zelf moeten beantwoorden
ik heb geen idee waarom je hoopt dat ik minstens tweemaal in elkaar gebeukt ga worden maar ik vind het een enge totalitaire gedachtengang
Ja racistisch vermaak. Prachtig!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb vroeger best veel naar de smurfen gekeken...en ook veel kuifje gelezen en dat scheen ook al niet zuivere koffie te zijn mbt negers en joden![]()
Het zal mij verder aan mijn reten roesten (of bijten), ik heb me er vroeger erg mee vermaakt
quote:What I really miss from this article is the influence of Alfred J. Kwak on a generation of 1980's-1990's children. Let me explain why. Obiously the series was intended to portray a) a happy multicultural European society led by Alfred versus b) the fascistic/nationalistic "crow party" represented by antagonist Dolf. The question is - did it work? What was the influence of this series on children who watched it and who are in their 20's and 30's today? Is the current multicultural climate in any indebted to Alfred J. Kwak's "vision of a multicultural Europe?" If there is any research on this topic, it should be added to this article. It's very important, for three possible reason: - 1) if the series had no impact at all, then we learned that children cannot be politically indoctrinated; - 2) if the series influenced children into accepting multiculturalism, then we know those who control the media can decide the future; - or 3) if the series had an averse effect: the story was too "forced" to be believable and kids rejected the notion of multiculture; I have to honestly say, I remember this series vividly and used to sing it's theme song at school for days. I watched the entire series in the 1990's, all 52 episodes. And I must confess this: I remember I started to think Alfred was an easily fooled know-it-all who was always picking on Dolf, who had in fact done nothing wrong but express the desire to be a real crow. Who can blame Dolf for that. Near the end of the series, I strongly disliked Alfred "the blond haired blue-eyed know-it-all" and rooted for Dolf being "the only truly honest character of the series" despite hiding his half-crow identity. Dolf showed true human emotions of shame, hate, ambition, despair, loneliness, being bullied, etc. Alfred had no such humanity in his character. He was a single-layered arrogant fool .Whatever the multicultural dogma was I was supposed to endorse, it didn't work for me.
Mensen die overal racisme (willen) zienquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:39 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja racistisch vermaak. Prachtig!!![]()
Vooral als je het weet. Leuk voor al die buitenlanders.
Wat lul je nou overal!! Ik heb het hier toch over de smurfen!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mensen die overal racisme (willen) zien
vergelijkbaar met jouw dom geleuter over Hathor zijn opmerking??quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:37 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
![]()
Omdat je maar dom door blijft leuteren over die opmerking die ik maakte.
Vandaar dat ik nu dom terug leuter.
ik geloof er geen bal vanquote:Terwijl ik toch helder ben?
mensen die niet gelijk beginnen te beuken als ze een grapje niet snappen?quote:Tjonge zijn er hier ook nog intelligente mensen damn!!
Jezus je snapt die opmerking echt niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
vergelijkbaar met jouw dom geleuter over Hathor zijn opmerking??
daarom ging ik dom terug leuteren
[..]
ik geloof er geen bal van
[..]
mensen die niet gelijk beginnen te beuken als ze een grapje niet snappen?
zullen in jouw racistische oogjes wel geen zwarten zijn zeker
Hoezo WTF ? Hij legt redelijk uit waarom - Dolf is tenminste "menselijk".quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:40 schreef Poppenkastpop het volgende:
Hij sympathiseert meer met Dolf dan met Alfred, WTF?
Nah. Dat was een typische ALfred aanbidder.quote:Breivik in spé?
Als je in de smurfen zelfs racisme ziet zitten omdat Gargamel voldoet aan je stereotype beeld van een Jood en omdat er een verhaal was over een zwarte smurf, dan zul je racisme vast ook wel op heel veel andere plaatsen zien. Misschien ben je zelf een beetje racistisch omdat je Gargemel koppelt aan het Jodendom en omdat je een kwaadaardige zwarte smurf vergelijkt met een (menselijke) neger?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:41 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat lul je nou overal!! Ik heb het hier toch over de smurfen!!
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je in de smurfen zelfs racisme ziet zitten omdat Gargamel voldoet aan je stereotype beeld van een Jood en omdat er een verhaal was over een zwarte smurf, dan zul je racisme vast ook wel op heel veel andere plaatsen zien. Misschien ben je zelf een beetje racistisch omdat je Gargemel koppelt aan het Jodendom en omdat je een kwaadaardige zwarte smurf vergelijkt met een (menselijke) neger?
nou dat je jezelf superieur vind was al duidelijk maar aan die opmerking valt weinig te snappenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:45 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jezus je snapt die opmerking echt niet.![]()
Ga eerst slimmer worden en kom dan terug.
Misschien hebben ze daar wat langere tenen en maken ze daar sneller de koppeling zwarte smurf - neger?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:47 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
![]()
Waarom hebben ze die zwarte editie niet in Amerika uitgegeven dan??
das wel erg generaliserend vind je niet??quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:48 schreef anonymoussie het volgende:
Omdat Europa racisme meer toelaat en zijn inwoners te achterlijk zijn om dit in te zien.
Bedoel je dat nou serieus?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef anonymoussie het volgende:
Asrael de kat is een verwijzing naar Israel.
Dat beweer ik niet letterlijk en feitelijk!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat je jezelf superieur vind was al duidelijk maar aan die opmerking valt weinig te snappen
jij beweert dat zwarten gelijk beginnen te slaan als iemand iets zegt dat ze niet leuk vinden
over racisme gesproken ...
Wat achterlijk!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:51 schreef LXIV het volgende:
Stripverhalen maken gewoon vaak gebruik van karikaturen (uitvergrotingen van de werkelijkheid) voor het komische effect.
Daarom wordt een Gargamel als een Jood afgebeeld, sluw en gevaarlijk. Dan is het voor de mensen en kinderen een duidelijk herkenbare slechterik. Als hij werd afgebeeld als een jonge blanke knappe kerel dan snapte niemand dat hij de slechterik was.
En negers worden welliswaar als oliedom en aartsluie apen verbeeld, maar vrouwen (tante Sidonia) bijv. weer als hysterische, emotionele huishoudsters, rijken (Dagobert) als gierige centenjagers, zigeuners als diefachtige oplichters, etc. Het is niet per se tegen een groep gericht, het is enkel het uitvergroten van de verschillen voor het humoristische/herkenbare effect.
Hij noemt Dolf "true and honest", ik weet niet of je de tekenfilmserie hebt gevolgd, maar Dolf laat stiekem dijken door prikken om politieke verkiezingen te winnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:45 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Hoezo WTF ? Hij legt redelijk uit waarom - Dolf is tenminste "menselijk".
[..]
Nah. Dat was een typische ALfred aanbidder.
qftquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:51 schreef LXIV het volgende:
Stripverhalen maken gewoon vaak gebruik van karikaturen (uitvergrotingen van de werkelijkheid) voor het komische effect.
Daarom wordt een Gargamel als een Jood afgebeeld, sluw en gevaarlijk. Dan is het voor de mensen en kinderen een duidelijk herkenbare slechterik. Als hij werd afgebeeld als een jonge blanke knappe kerel dan snapte niemand dat hij de slechterik was.
En negers worden welliswaar als oliedom en aartsluie apen verbeeld, maar vrouwen (tante Sidonia) bijv. weer als hysterische, emotionele huishoudsters, rijken (Dagobert) als gierige centenjagers, zigeuners als diefachtige oplichters, etc. Het is niet per se tegen een groep gericht, het is enkel het uitvergroten van de verschillen voor het humoristische/herkenbare effect.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Dit noem je toch geen onderbouwing hoop ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien hebben ze daar wat langere tenen en maken ze daar sneller de koppeling zwarte smurf - neger?
je beweerde het wel letterlijk en feitelijkquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet letterlijk en feitelijk!!
Ik bedoelde dat mensen zulke opmerkingen niet voor buitenlanders maken en dat heb ik aangesterkt met die uitspraak waar je steeds over blijft leuteren. Daarnaast heb ik ook gezegd dat het omgekeerd hetzelfde zou gelden. Dus een blanke kan je ook naar smurfenland rossen.
Bij wijze van spreken!!
Waarom je daar dan over door blijft leuteren als een aap die niets begrijpt
Een feministisch vrouwencollectief (JAMES) heeft ooit zo'n strip uitgebracht (Agina) en getekend. Dat was een verhaal over een vrouw die op haar dagelijkse wandeling met haar hondje allerlei mensen uit de multiculturele samenleving ontmoette en zo tot verrassende nieuwe inzichten kwam.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:53 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat achterlijk!!
We weten nu toch wel beter. Laten er strips met een intelligentere formaat bedacht worden.
Ja ik ben grote smurfquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
je beweerde het wel letterlijk en feitelijk
als je zo'n opmerking tegen een zwarte maakt dan beukt hij je in jouw belevingswereld helemaal in elkaar
het is net zo racistisch als de smurfen
je bent iig net zo bang voor agressieve zwartenquote:
Ik heb me in mijn kindertijd al genoeg verdiept in nazi sprookjes, ik keek de smurfen en las kuifjequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:56 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dit noem je toch geen onderbouwing hoop ik![]()
Misschien zijn mensen hier gewoon verblind door hun interesse, vermaak en leukigheid van de smurfen. Ga je eens verdiepen in nazi sprookjes en nazi ideologie.
Ook van dit soort.
Ja een serie voor kleine kinderen door volwassen bedacht ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef Tchock het volgende:
Een discussie tussen (jong)volwassenen over wat ándere volwassenen hebben onderzocht in een serie gemaakt voor kleine kinderenIk lach me kapot hier.
Menselijk dus. Dat bedoelt hij met "true en honest" - een realistisch karakter. Geen verzonnen ubermensch "ik bn zo vrolijk en doe het goede" als Alfredquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:54 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Hij noemt Dolf "true and honest", ik weet niet of je de tekenfilmserie hebt gevolgd, maar Dolf laat stiekem dijken door prikken om politieke verkiezingen te winnen.![]()
En hij smeert zijn snavel steeds vol met schoensmeer om zich anders voor te doen dan hij werkelijk is, nou hoe "true and honest" is dat.
En natuurlijk Captain Planetquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Er is genoeg niet racistisch. Troetelberen, My Little Pony, De Snorkels zijn ook niet racistisch.
Oooh anymoussie is helemaal opgefokt van de discussiequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ja een serie voor kleine kinderen door volwassen bedacht ja.
Goed zo.
Als je maar ver genoeg zoekt is er in elke kinderserie wel wat racistisch, xenofobisch of homofobisch te vinden. Die Carebears die iedereen ongevraagd onderspuiten met hun regenboog-cum, jasses.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Er is genoeg niet racistisch. Troetelberen, My Little Pony, De Snorkels zijn ook niet racistisch.
de snorkels staan bol van de stereotypenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Zijn de carebears niet ook een afgezonderde gemeenschap waarin iedereen gelijk is onder leiding van één baas? Lang niet meer gezien...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:05 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Als je maar ver genoeg zoekt is er in elke kinderserie wel wat racistisch, xenofobisch of homofobisch te vinden. Die Carebears die iedereen ongevraagd onderspuiten met hun regenboog-cum, jasses.
De slechte pony is toch echt weer zwart hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb me in mijn kindertijd al genoeg verdiept in nazi sprookjes, ik keek de smurfen en las kuifje
Kuifje was er al tijdens de oorlogquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man.![]()
Inderdaad, Junior het rijkeluisjongetje.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
de snorkels staan bol van de stereotypen
LOLquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De slechte pony is toch echt weer zwart hoor
Ik heb het vooral over de smurfen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kuifje was er al tijdens de oorlog
Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kuifje was er al tijdens de oorlog
Ach, er zitten wel meer rare moraallessen in sprookjes. Zoals dat je je roodgemutste dochter ongewapend in haar eentje het grote enge bos in moet sturen waar de wilde dieren wonen en je je weerloze moeder (voor het meisje dus omaquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
Maar geen racisme toch.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
de snorkels staan bol van de stereotypen
Black Beauty is gebaseerd op een boek uit 1877, weinig kans dat er geen rascime en stereotypen in voorkomen en Maple Town gaat over dieren, dus grote kans dat deze ook nogal redelijk standaard typetjes voorstellen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef anonymoussie het volgende:
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown
allstar zijn donkere vriendje met afro kon geeneens pratenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
En op dit moment verfilmd een Jood het, die vond het dus waarschijnlijk niet zo erg dat er wat stereotyperingen in zaten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's.
Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als rascime.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar geen racisme toch.
Tsja. Wat versta je onder racisme ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar geen racisme toch.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:16 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als racsime.
Nee waarom?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:20 schreef anonymoussie het volgende:
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
Of om het in een liedje te verwoorden:quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Nee waarom?
Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)
En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En natuurlijk ook:
[ afbeelding ]
Valt er iets op aan de nieuwe tekenstijl ?
[ afbeelding ]
De slechterik Magneto is een Joodquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:28 schreef anonymoussie het volgende:
XMen, Spiderman, Batman is toch niet racistisch?
In de film speelt Hal Berry een Xvrouwquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De slechterik Magneto is een Jood
Maar ok, dat is vooral omdat een holocaust verleden zijn motieven verklaart.
Je ziet echter maar weinig neger X-men. Storm was lichtbruin...
Sjimmiequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:30 schreef yavanna het volgende:
[..]
Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen.
Storm dusquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:37 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
In de film speelt Hal Berry een Xvrouw
Niet waar. Het is ook verdrietig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Menselijk dus. Dat bedoelt hij met "true en honest" - een realistisch karakter. Geen verzonnen ubermensch "ik bn zo vrolijk en doe het goede" als Alfred
Seabert ook verbieden?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:33 schreef anonymoussie het volgende:
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
Net als Captain Planet, dat lag er wel zo dik bovenopquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
nopequote:
Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:01 schreef anonymoussie het volgende:
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
En dan hebben we het nog niet over G.I. Joequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.
Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality"
Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:06 schreef anonymoussie het volgende:
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.
Mwoah. GI Joe, M.A.S.K. Transformers enzovoorts waren eigenlijk vooral bedoeld om het bijbehorende speelgoed te verkopen. De moraal werd erin gegooid om de politiek tevreden te houden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over G.I. Joe
Lol....ook als kind heb je voorkeuren...zo vond ik Calimero helemaal niets.Dat piepende zeurstemmetje werd ik toen al helemaal kriegel van.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al niet
De baas was een neger toch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namen
Van de COPS wel. En de slechterik was een vette blanke kapitalistquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:14 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De baas was een neger toch?
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topicquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:15 schreef anonymoussie het volgende:
Lukie Luuk is ook een goede tekenfilm
Of als je roker bent....dan is LL opeens heel demoniserend sinds ze met terugwerkende kracht alle plaatjes met een rokende LL hebben verwijderd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
Hoezo is Lukie racistisch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
in mijn ogen nietquote:
+1quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je.
Overigens....misschien zou je dat boek over die zwarte smurfen eens daadwerkelijk moeten lezen, dan zou je je misschien wat minder opwinden over die opmerking.
Leg eens uit hoe sinterklaas een schijnheilige gebeurtenis is, je maakt me nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:10 schreef anonymoussie het volgende:
Juist omdat mensen (en vooral kinderen) niet bewust van de ideologieen zie ik het als een vorm van bedrog.
Want kinderen begrijpen dat helemaal niet, zulk soort ideologieen.
Als is de indoctrine niet succesvol, het maakt de gebeurtenis niet goed.
Ik heb er geen ander woord voor dan schijnheilig.
Net als sinterklaas, de heiligman, gewoon een schijnheilige gebeurtis.
O werkelijk? Volgens mij zijn ze zwart door het roet. Heb je een bron?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:04 schreef anonymoussie het volgende:
Die zwarte Pieten (alsof hoe zij gekleed gaan en zich gedragen niet al racistisch genoeg is) stellen slaven voor. Negers uit de slaventijd.
Incorrect dus.quote:Dat wordt niet aan de kindertjes verteld. Met Sinterklaas als de baas.
Hij is zo goed, maar hij houdt slaven ---> Sinterklaas - Schijnheilig.
Wij Nederlanders vinden dit normaal. Misschien omdat je eraan gewend bent. Nou dat is het niet.
Om dit schijnheilige feest goed te praten wat eigenlijk geen bijzondere betekenis heeft dan kadootjes ontvangen (kopen).
Dezelfde man? Sint Nicolaas was een goedheilig man en santa claus is een fictief figuur gemaakt door de Coca Cola Company. (in zijn huidige vorm)quote:Probeer in Amerika maar Sinterklaas te vieren.
Sinterklaas - Santa Claus = dezelfde man.
Ik vind het niet racistisch nee, omdat ik de juiste informatie tot mij genomen heb.quote:Maar goed dat ze in Amerika elfjes gebruiken.
Jij vind Sinterklaas niet racistisch?
Waarom vieren we Sinterklaas?
Geef mij maar Sint Maarten
Nee, het wordt tijd dat mensen met gebrekkig verstandelijk vermogen zich niet met dit soort onderwerpen bezighouden.quote:Wordt het niet eens tijd voor die regenboogpieten.
Altijd maar klagen dat negers lui zijn enzo, met zulke feesten zou ik ook geen zin hebben.
Schandalig dat dit goed wordt gepraat.
De schijnheiligheid van het nu
Ik ken alleen zwart als roet, niet door.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
O werkelijk? Volgens mij zijn ze zwart door het roet. Heb je een bron?
[..]
Jawel, want ze kwamen niet via de cvketel binnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken alleen zwart als roet, niet door.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet al zwart kunnen zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jawel, want ze kwamen niet via de cvketel binnen.
Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jawel, want ze kwamen niet via de cvketel binnen.
We gaan niet weer achterlijk doen he.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef sp3c het volgende:
dan nog, al zijn het negers
maakt ze nog geen slaven, sterker nog het lijkt er niet eens op
Dat was wel komisch geweest, blanke sinterklaas met zijn stinkende negerhulpjesquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.
Wat ik bedoel is waar jij vandaan hebt dat ze zwart zijn door roet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was wel komisch geweest, blanke sinterklaas met zijn stinkende negerhulpjes
Pieten zijn geen negers. Pieten zijn door de heilige Sint Nicolaas bedwongen duivels, zwartgeblakerd door de vuren van de helquote:
Roddel en achterklap. Tevens lijkt het mij gewoon aannemelijk omdat ze via de schoorsteen het huis binnentreden en de schoorsteen vaak voorzien is van een stevig portie roet. Mits in gebruik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is waar jij vandaan hebt dat ze zwart zijn door roet.
Nee sinterklaas is totaal niet racistischquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
O werkelijk? Volgens mij zijn ze zwart door het roet. Heb je een bron?
[..]
Incorrect dus.
[..]
Dezelfde man? Sint Nicolaas was een goedheilig man en santa claus is een fictief figuur gemaakt door de Coca Cola Company. (in zijn huidige vorm)
[..]
Ik vind het niet racistisch nee, omdat ik de juiste informatie tot mij genomen heb.
[..]
Nee, het wordt tijd dat mensen met gebrekkig verstandelijk vermogen zich niet met dit soort onderwerpen bezighouden.
Ook een leuke. "Moriaantje zo zwart als roet" - sinds wanneer zijn Berbers (Moren) zwart als roetquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken alleen zwart als roet, niet door.
Wel typerend dat ze op Sjimmie lijken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Pieten zijn geen negers. Pieten zijn door de heilige Sint Nicolaas bedwongen duivels, zwartgeblakerd door de vuren van de hel
Het eren van Sint Nicolaas, beschermheilige van studenten, hoeren en Griekenland.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef anonymoussie het volgende:
Je hebt niet eens beantwoord waar het feest nou eigenlijk goed voor is.
Je denkt dat jezelf herhalen gelijk staat aan legitieme argumenten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee sinterklaas is totaal niet racistisch![]()
Jij hebt een gebrek aan verstand als je dat niet inziet.
Misschien was het beter als ze er joden van hadden gemaakt met jodensterren.
incorrectquote:Hun haren krullen zeker van de vuur.![]()
En de rode lippen en grote oorbellen, die zijn kenmerkend voor slaven.
Geen argumenten dus? Spijtig voor je. Nu kom je nóg dommer over.quote:Ja leef jij maar lekker verder in je fantasiewereld![]()
Wat een idioten, Sinterklaas een beetje goedpraten.
Je hebt niet eens beantwoord waar het feest nou eigenlijk goed voor is.
Negers heten in de Turkse volksmond ook Arabieren. Ik denk dat het te maken heeft dat het 'eerste' contact met donkere mensen via de de Arabieren ging toen en dat ze ook via dat gebied kwamen dus zo geschiedde.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ook een leuke. "Moriaantje zo zwart als roet" - sinds wanneer zijn Berbers (Moren) zwart als roet?
Hoezo ? Negers zijn OOK duivels volgens de zelfde leerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wel typerend dat ze op Sjimmie lijken.
Hoezo incorrect???quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je denkt dat jezelf herhalen gelijkstaand aan legitieme argumenten?
[..]
incorrect
[..]
Geen argumenten dus? Spijtig voor je. Nu kom je nóg dommer over.
Waarom zouden slaven mooie kleren hebben met kransen en (dure) veren en sieraden?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Hun haren krullen zeker van de vuur.![]()
En de rode lippen en grote oorbellen, die zijn kenmerkend voor slaven.
Nee, waar kan ik die tegenwoordig kopen? Ik zou wel een negerhulpje in huis willen hebbenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:20 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Hoezo incorrect???
Jullie hebben nog nooit slaven gezien????
Ik heb er hier zelfs een, die is blank en gewapend met keukengerei.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:20 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Hoezo incorrect???
Jullie hebben nog nooit slaven gezien????
Hé. Logica heeft in dit topic geen plaats, dat mag nu wel duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom zouden slaven mooie kleren hebben met kransen en (dure) veren en sieraden?
Hey, onverwachte wending.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Nee sinterklaas is totaal niet racistisch![]()
Jij hebt een gebrek aan verstand als je dat niet inziet.
Misschien was het beter als ze er joden van hadden gemaakt met jodensterren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zulke soort kleren droegen ze. Ze woonden in bij hun baas.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom zouden slaven mooie kleren hebben met kransen en (dure) veren en sieraden?
Je wilt graag een negerslaafquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, waar kan ik die tegenwoordig kopen? Ik zou wel een negerhulpje in huis willen hebben
Als ik een racist zou zijn dan zou ik toch geen neger kopen en die in mijn huis laten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Je wilt graag een negerslaaf![]()
Volgens mij zitten hier een stel racisten met opzet te trollen.
Ga je ons nog verlichten met de bron van jouw kennis? Of moeten we jou maar op je woord geloven? Hoe verklaar jij bijvoorbeeld dat die pieten altijd zo vrolijk zijn? Is dat een symptoom van hevige zweepslagen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:28 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Zulke soort kleren droegen ze. Ze woonden in bij hun baas.
En die petjes met die veren droegen ze vroeger ook echt.
Ik wil graag een blanke slaaf (wel lekker) is dat beter?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Heb je überhaupt een bron ergens van? Waar dan ook?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:28 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Zulke soort kleren droegen ze. Ze woonden in bij hun baas.
En die petjes met die veren droegen ze vroeger ook echt.
En voor je laten werken... de vieze klusjes laten doen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik een racist zou zijn dan zou ik toch geen neger kopen en die in mijn huis laten?
Driekwart van de spullen die ik koop zijn gemaakt door kindslaven in Azië. Het zou hypocriet zijn om te doen alsof wij als maatschappij slavernij afkeuren terwijl het de basis vormt van onze huidige economie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:29 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik zou jou wel graag bezitten, voor entertainment doeleinden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:31 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En voor je laten werken... de vieze klusjes laten doen.
Je wil hem kopen. Dus je wilt het jouw bezit maken.
Ja dit vind ik zeer racistisch.![]()
Hoe kan je zo praten over mensen, misschien zou jij het leuk vinden om gekocht te worden en bezit te zijn van een ander.
Ik heb het gevoel echt met ontwetende mensen ofzo te dealen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je überhaupt een bron ergens van? Waar dan ook?
Waarom is racisme ook alweer afgeschaft?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Driekwart van de spullen die ik koop zijn gemaakt door kindslaven in Azië. Het zou hypocriet zijn om te doen alsof wij als maatschappij slavernij afkeuren terwijl het de basis vormt van onze huidige economie.
Drogrede..... En jij noemt andere mensen onwetend?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel echt met ontwetende mensen ofzo te dealen.
Ieder met een beetje verstand weet dit gewoon. .
Dat is een prachtige drogreden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel echt met ontwetende mensen ofzo te dealen.
Ieder met een beetje verstand weet dit gewoon. Net als hoe je weet dat ze in de middeleeuwen lange jurken droegen.
Ik zal kijken wat ik kan vinden. In oude films (uit die tijd) zie je het ook wel.
We hadden het over slavernij. Of de slaaf zwart, blank, geel, bruin of pimpelpaars met roze stipjes is maakt niet echt uitquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:34 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waarom is racisme ook alweer afgeschaft?
ja no shit dat kan iedereenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:36 schreef anonymoussie het volgende:
Oo ja van die rode lippen heb ik wel een foto.
Kom je nog met een bron of blijf je raaskallen? Meneer drogredenering.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:35 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Mensen droegen geen lange jurken in de middeleeuwen.
Ga je eens verdiepen in slavernij.
O nee de meesten doen dat niet, die denken alles al te weten.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:37 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Kom je nog met een bron of blijf je raaskallen? Meneer drogredenering.
Op die onderste staat Eric van Muiswinkel te commanderen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Zoek de verschillen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, je raaskalt zonder bron en doet daarbij alsof je het beter weet dan iedereen. Wat precies bewijst die foto eigenlijk?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
![]()
Ik durf gewoon te zeggen waar het op staat.
Dat je zo ontwetend bent, spreekt van gebrekkigheid in kennis van jouw kant.
http://www.birmingham.gov(...)%2FWrapper%2FWrapper
Nou als de lippen hier niet rood zijn....
En ga Anqelique ofzo kijken, bevat veel geschiedenis. Daarin zie je ook negerslaven.
Hoe ze zich kleedde, dat lijkt gewoon op zwarte piet.
Blijf jezelf eens niet herhalen, je geloofwaardigheid wordt er echt niet beter op. Maak je geen illusies, mijn kennis overschaduwt jouw kennis gigantisch.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
![]()
Ik durf gewoon te zeggen waar het op staat.
Dat je zo ontwetend bent, spreekt van gebrekkigheid in kennis van jouw kant.
Daar vroegen wij niet om. Je bent te simpel om je eigen stellingen te bekrachtigen met legitieme argumenten of bronnen. Je onkunde wordt pijnlijk belicht in dit topic, heel erg prettig om te zien.quote:http://www.birmingham.gov(...)%2FWrapper%2FWrapper
Nou als de lippen hier niet rood zijn....
En ga Anqelique ofzo kijken, bevat veel geschiedenis. Daarin zie je ook negerslaven.
Hoe ze zich kleedde, dat lijkt gewoon op zwarte piet.
Welke case probeer je te resten?quote:
Slavernij is racisme, welk volk ook tot slaven gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:36 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
We hadden het over slavernij. Of de slaaf zwart, blank, geel, bruin of pimpelpaars met roze stipjes is maakt niet echt uit
Is geen synoniem. Wederom bega je een flater.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:42 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Slavernij is racisme, welk volk ook tot slaven gemaakt wordt.
Misschien weet je niet wat racisme is. Of je weet niet wat slavernij is, maar die lijkt me makkelijker.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:42 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Slavernij is racisme, welk volk ook tot slaven gemaakt wordt.
Jij lijkt wel een klein kind die voor Sinterklaas opkomt. Die geen kennis heeft van de geschiedenis en zijn feiten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:42 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Blijf jezelf eens niet herhalen, je geloofwaardigheid wordt er echt niet beter op. Maak je geen illusies, mijn kennis overschaduwt jouw kennis gigantisch.
[..]
En de indoctrine van Sinterklaas heeft jullie allemaal ingezogenquote:Daar vroegen wij niet om. Je bent te simpel om je eigen stellingen te bekrachtigen met legitieme argumenten of bronnen. Je onkunde wordt pijnlijk belicht in dit topic, heel erg prettig om te zien.
Het is niet te beantwoorden waar het feest goed voor is, behalve volksvermaak. Dat geldt voor alle feesten toch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:50 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij lijkt wel een klein kind die voor Sinterklaas opkomt. Die geen kennis heeft van de geschiedenis en zijn feiten.
[..]
En de indoctrine van Sinterklaas heeft jullie allemaal ingezogen![]()
Stelletje clowns!! Als jij Sinterklaas geen racisme vind, prima.
Ik heb nog nooit zo iets achterlijks gehoord als zwarte Piet is zwart door roet.
En mij voor dom uitmaken. Prima hoor.
Als jij zo graag Sinterklaas wil vieren...
Fijn dat jij mijn onkunde interessanter vindt dan het racisme wat er in Nederland getolereerd wordt.
Nog steeds heeft niemand beantwoord waar het feest nou goed voor is?
Je vond mijn antwoord over Griekenland en studenten niet goedquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:50 schreef anonymoussie het volgende:
Jij lijkt een klein kind door je gebrek aan verstandelijk vermogen en legitieme argumenten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:50 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij lijkt wel een klein kind die voor Sinterklaas opkomt. Die geen kennis heeft van de geschiedenis en zijn feiten.
Leuk geweest, trol.quote:[..]
En de indoctrine van Sinterklaas heeft jullie allemaal ingezogen![]()
Stelletje clowns!! Als jij Sinterklaas geen racisme vind, prima.
Ik heb nog nooit zo iets achterlijks gehoord als zwarte Piet is zwart door roet.
En mij voor dom uitmaken. Prima hoor.
Als jij zo graag Sinterklaas wil vieren...
Dat zogenaamde racisme waar jij op doelt is een fragment van jouw eigen fantasie, je bent een minkukel.quote:Fijn dat jij mijn onkunde interessanter vindt dan het racisme wat er in Nederland getolereerd wordt.
Neequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:52 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je vond mijn antwoord over Griekenland en studenten niet goed?
Ze is ook een trol, die doen dat soort dingen. Laat je de kop niet gek maken!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
edit: je komt trouwens extreem vervelend over met je betweterigheid en neerbuigende opmerkingen.
haha 'ze'?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:55 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ze is ook een trol, die doen dat soort dingen. Laat je de kop niet gek maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |