abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96642973

Smurfenland blijkt nazidorp Smurfen leven in een maatschappij die 'de belichaming is van een totalitaire utopie doordrenkt van satanisme en nazisme.' Dat concludeert de Franse schrijver Antoine Buéno na de blauwe wezentjes aan een serieuze sociologische studie te hebben onderworpen.

In het boek Le Petit Livre Bleu wijst Buéno erop dat de economie van de Smurfen grote gelijkenissen vertoont met beide totalitaire staatstypen. Zo zijn de collectieve werkzaamheden van de Smurfen altijd zelfvoorzienend.

Grote Smurf als dictator

Ook kennen de wezentjes, een creatie van de Belgische striptekenaar Peyo, geen particulier eigendom en worden ze geleid door Grote Smurf, die - zo concludeert Buéno - zeer autoritaire en paternalistische trekken vertoont.

Gargamel Joodse vijand

Daarnaast schildert de auteur de smurfen af als racistsich. Ze hebben een hekel aan zwarte Smurfen, die ze zien als een groot gevaar. Bovendien lijkt Gargamel, de grootste vijand van de kleine Smurfen, een joodse achtergrond te hebben, omdat zijn beeltenis sterk zou lijken op antisemitische afbeeldingen uit de jaren '30 en '40.

Smurfin arisch ideaal

Maar ook Smurfin moet het ontgelden in de ogen van Buéno. Zij doet met haar blonde haren en verfijnde trekken sterk denken aan het arische schoonheidsideaal van de Duitse nazi's, schrijft de Fransman. Bovendien is er niet voor niets maar één vrouw in het dorp. Smurfen zijn namelijk ook nog eens macho's.

Ku Klux Klan

Het is niet de eerste keer dat smurfen bloot stonden aan kritiek. De witte slappe puntmutsen zouden gebaseerd zijn op die van de racistische Amerikaanse organisatie Ku Klux Klan. En ze zouden met hun vrolijke gedrag, ontblote bovenlijven en witte strakke broekjes met uitfloepende staartjes homoseksuele neigingen vertonen...

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ijkt_nazidorp__.html

[ Bericht 5% gewijzigd door WhateverWhatever op 11-05-2011 12:40:56 ]
pi_96643046
Hoezo kennen ze geen particuliere eigendom ? Iedere smurf had zijn eigen huisje en attributen. Ik zag potige bijvoorbeeld nooit met de spiegel van fatje-smurf...
pi_96643070
Hier is duidelijk onderzoeksgeld goed besteed, in plaats van die rare onderzoeken voor kankermedicatie enzo. |:(
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_96643100
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:03 schreef fruityloop het volgende:
Hier is duidelijk onderzoeksgeld goed besteed, in plaats van die rare onderzoeken voor kankermedicatie enzo. |:(
Krijg je dat weer. :')
Ron Paul 2012
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:06:08 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_96643171
Populair wetenschappelijk onderzoek :')
Heel fijn hoor allemaal. Maar het opnoemen van een paar gelijkenissen om vervolgens zulke conclusies te trekken slaat als een tang op een varken.
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:06:51 #7
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96643200
Dit geneuzel is al zóóóóóó oud. }:|

Ik denk dat ik ook totalitaire fascistische trekjes heb gekregen door de Smurfen, mag ik nu een zieligheidstoelage en een ontgiftingsubsidie?
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:07:06 #8
97111 ukga
Siewosie baas
pi_96643419
Het zijn natuurlijk ook allemaal alcoholisten ,ze zijn allemaal blauw.
...en 1 smurfin ,in een dorp vol smurfen .
Dat is toch niet normaal!
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:15:44 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_96643530
Dan heb je dus echt niets meer te doen in je leven als je dit gaat onderzoeken
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:16:05 #11
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_96643543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef zeeeend het volgende:
Waarom denk je dat die nymfomane slet geen broekje onder haar jurkje draagt?
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_96643587
quote:
Eigenlijk zijn er geen vrouwelijke smurfen he :P Smurfin is gemaakt door Gargamel :P
Smurfjes groeien aan struikjes. Tot smurfin kwam dus, en toen kwamen ze per ooievaar.
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:53:42 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96644971

Zoek de overeenkomst
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96645592
Zeker een geestverwant van die gnoom die een aanklacht indiende vanwege Kuifje in Afrika? Sowieso móet je wel een aandachtshoer zijn als je met dit soort kolder aan komt zetten.

Dat hij zich nog niet op heeft gewonden over Donald Duck die zich continue met ontbloot onderlijf onder zijn neefjes begeeft*, die eveneens nooit een broek aanhebben*. Dubieus! :(

*Behalve tijdens het zwemmen, vrij naar Jekkers

En die ranzige Sjors en Sjimmie: altijd dezelfde kleren aan, en ook nog opgevoed door een militair. Om over de ingewikkelde familiebanden in de strips nog maar te zwijgen. :(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:12:15 #15
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_96645663
Mensen die cartoons linken aan de realiteit :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_96646034

I rest my case.
pi_96646104
Dit is toch oud nieuws?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96646300
Tering, dan heb je echt niks te doen zeg :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:45:35 #19
344131 doorzuipenmanagerworden
Zuip en wordt manager!
pi_96647061
Ik vind ze juist eerder communisten :)
Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
:D _O_ _O_Held van de avond :9
Op zaterdag 14 mei 2011 20:55 schreef BarrieButsers het volgende:
Mallerd. Hij is iedere avond gewoon een baas.
pi_96647221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:45 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Ik vind ze juist eerder communisten :)
Net als China onder Mao: allemaal dezelfde kleding, afgezien van de Grote Leider Smurf.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:22:53 #21
Zuip en wordt manager!
pi_96648708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Net als China onder Mao: allemaal dezelfde kleding, afgezien van de Grote Leider Smurf.
De Rode Leider, Gargamel die de Smurfen in goud wil veranderen om zo rijk te worden, hij gaat daarbij over lijken. De Smurfen hebben geen geld, de enige aflevering dat ze geld hebben wordt alles een puinhoop, etc, etc.
pi_96650480

Alsof deze lang had geleefd in naziland.
pi_96651076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:22 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:

[..]

De Rode Leider, Gargamel die de Smurfen in goud wil veranderen om zo rijk te worden, hij gaat daarbij over lijken. De Smurfen hebben geen geld, de enige aflevering dat ze geld hebben wordt alles een puinhoop, etc, etc.
Maar, zoals ik eerder al aantekende, ze hebben wel degelijk persoonlijke bezittingen.
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:31:41 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_96651444
En dat noemt zich schrijver ? Had hij niks beter kunnen verzinnen :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:20:48 #25
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_96653716
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_96656359
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:20 schreef Hanoying het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
Twiddel
pi_96656374
Heil Grote smurf.
Twiddel
pi_96656688
Nu komen de andersgekleurde smurfen er op zich niet geheel goed af, dus aanklachten wegens racisme zou ik wel begrijpen.

gnap...gnap...gnap...

Okee, ze moesten eerst worden geprikt door één of andere vlieg, of gebeten worden door een reeds besmette smurf, maar onbewust (of niet B-) ) wordt toch de link gelegd tussen zwart en negatief.

In de tekenfilmversie werden de zieke smurfen overigens heel politiek correct niet zwart, maar paars. :')

(anders had de VARA deze aflevering destijds vast overgeslagen toen de reeks begin jaren '80 te zien was)

[ Bericht 2% gewijzigd door Ferdo op 11-05-2011 17:22:33 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:22:43 #29
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_96657245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:13 schreef Ferdo het volgende:
Nu komen de andersgekleurde smurfen er op zich niet geheel goed af, dus aanklachten wegens racisme zou ik wel begrijpen.
De normale smurfen zijn blauw... bovendien zijn het smurfen.... zwarte smurf =/= neger. blauwe smurf =/= blanke.

Als we dan toch racisme zoeken in de smurfendan valt mij een zeker Joods archetype op.. Die er overigens niet al te best af komt in de wereld van Peyo:

links: joods archetype rechts: Gargamel

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanoying op 11-05-2011 17:29:02 ]
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_96659107
Ein Volk, ein Reich, ein....

Nee, ik zie het toch niet zo voor me :D
Twiddel
pi_96666198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:13 schreef Ferdo het volgende:

[ afbeelding ]
gnap...gnap...gnap...

Okee, ze moesten eerst worden geprikt door één of andere vlieg, of gebeten worden door een reeds besmette smurf, maar onbewust (of niet B-) ) wordt toch de link gelegd tussen zwart en negatief.

In de tekenfilmversie werden de zieke smurfen overigens heel politiek correct niet zwart, maar paars. :')

(anders had de VARA deze aflevering destijds vast overgeslagen toen de reeks begin jaren '80 te zien was)
Als de smurfen zelf nou blank waren...
pi_96666259
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2011 12:06 schreef ElectricEye het volgende:
Dit geneuzel is al zóóóóóó oud. }:|

idd :O
pi_96666840
Volgens mij zijn inmiddels alle sprookjes en tekenfilms wel onderworpen aan dit soort sociologische onderzoeken of niet?
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:33:25 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96667200
Je kunt altijd wel wat vinden. En de slechterikken in strips zijn altijd Joodse archetypen. Dat is nu eenmaal zo.
The End Times are wild
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:49:50 #35
Zuip en wordt manager!
pi_96668146
quote:
3s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar, zoals ik eerder al aantekende, ze hebben wel degelijk persoonlijke bezittingen.
In het communisme had je ook eigen speelgoed enzo. Alleen grotere spullen waren niet van jezelf.
pi_96669698
Leuk wel dat er staat dat t smurfendorp doordrenkt is met satanisme, maar waarom zie ik er niks van terug in t artikel? :(
Op zondag 18 maart 2012 01:03 schreef wietparkiet het volgende:
ik faal ;(
pi_96669735
Tevens, de Telegraaf. :')
Op zondag 18 maart 2012 01:03 schreef wietparkiet het volgende:
ik faal ;(
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:00:59 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96672788
Pas op dat KUIFJE er niet achterkomt!!

:D

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_96683743
Suske en Wiske is natuurlijk politiek helemaal correct alleen vind ik er geen bal aan (te moralistisch). Geef mij maar Asterix en Obelix. En dan die sandalen die blijven staan en helmen verzamelen om de telling bij te houden =P Da's toch geinig.

Ooit van Ranx gehoord? ABC-warriors (zelfdenkende oorlogsrobots met robothumor, hoe verzinnen ze het)(zie mijn avatar, let op het handje)? Darkness? Zwartkijken (klassieker)? Ik verzamel pas 25 jaar comics, hoe meer geweld, hoe beter. En natuurlijk levendig, tot zeer levendig taalgebruik (dus niet grutjes en potverdrie zoals bij die padvinders kwik, kwek en kwak). Laten we dat soort strips verbieden dan wordt m'n verzameling echt geld waard.
pi_96684646
Je kan van dat onderzoek zeggen wat je wilt, maar ik heb grote smurf altijd wel een irritante bemoeial gevonden die de baas moet spelen om iets anders te compenseren.
pi_96696454
Voor zover ik weet zijn de smurfen geslachtsloos, dus kunnen ze ook niet homofiel zijn.
Ik heb gehoord dat de Smurfin een uitvinding is van Gargamel, die haar als spionne het smurfendorp instuurde.
Echter, door de goedheid van de smurfen werd ze beinvloed en besloot ze bij de Smurfen te blijven.
Gargamel heeft nogal een kokkerd van een neus, maar daarom is hij nog geen Jood.. Het komt me voor dat dit nogal gezocht is.
Ik zie ook de reden er niet van. Waarom zou iemand politieke ideeën willen propageren die versluierd zijn? Als je het niet begrijpt, werkt het ook niet..
En de rest van de symbolen dan? Ze vliegen op ooievaars, Gargamel heeft een kookketel, en waar staat de kat van Gargamel dan voor?
pi_96881742
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Voor zover ik weet zijn de smurfen geslachtsloos, dus kunnen ze ook niet homofiel zijn.
Ik heb gehoord dat de Smurfin een uitvinding is van Gargamel, die haar als spionne het smurfendorp instuurde.
Echter, door de goedheid van de smurfen werd ze beinvloed en besloot ze bij de Smurfen te blijven.
Gargamel heeft nogal een kokkerd van een neus, maar daarom is hij nog geen Jood.. Het komt me voor dat dit nogal gezocht is.
Ik zie ook de reden er niet van. Waarom zou iemand politieke ideeën willen propageren die versluierd zijn? Als je het niet begrijpt, werkt het ook niet..
En de rest van de symbolen dan? Ze vliegen op ooievaars, Gargamel heeft een kookketel, en waar staat de kat van Gargamel dan voor?
De Romeinen zagen de vogel (ooievaar) als symbool van trouw aan het eerbiedwaardige in ruimere zin, zoals de ouders, de staat en de kerk. misschien hebben de nazi's dit van ze over genomen?
pi_96885964
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

De Romeinen zagen de vogel (ooievaar) als symbool van trouw aan het eerbiedwaardige in ruimere zin, zoals de ouders, de staat en de kerk. misschien hebben de nazi's dit van ze over genomen?
Je bedoelt dat de Nazi's inspiratie opdeden uit de smurfenverhalen.. Het zou natuurlijk kunnen..
pi_96890172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 04:07 schreef niels0 het volgende:
Suske en Wiske is natuurlijk politiek helemaal correct
Ah, je kent De Vliegende Aap zeker niet? En je weet dus ook niet hoe Banana, een negermeisje, in die strip wordt uitgebeeld? Is ook niet heel politiek correct te noemen.

En Willy Vandersteen schijnt in de oorlogsjaren ook niet altijd even politiek correct bezig te zijn geweest. O-)
pi_96890384
_O-
pi_100957996

Asrael de kat is een verwijzing naar Israel.

[ Bericht 0% gewijzigd door anonymoussie op 19-08-2011 23:26:46 ]
pi_100958438
Zouden ze allemaal blond haar hebben onder die witte puntmutsen?
pi_100958521
Peut verkopen die vent. :(
pi_100958570
Racisme is zogenaamd verboden.
pi_100958967
Waarom is 1 vrouw (smurfin) in het dorp typisch arisch?
pi_100960820
Het ene moment zijn het communisten het andere moment facisten. Logisch.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:20:29 #52
353713 Lumberbob
Rolt soepel,brandt gelijkmatig
pi_100962598
quote:
Haha, smurfin is een creatie van Gargamel, en naar het smurfendorp gestuurd om de smurfen te verwarren en tegen elkaar in opstand te brengen. Helaas werd ze in de gemeenschap opgenomen. Daarom is er maar 1 smurfin. Waar die baby vandaan komt weet ik niet. :D

Als voor het nazidorp verhaal... tsjah. wat dacht je van dingen die NIET overeenkomen.
Grote smurf had een kerstman baard, geen hitler snor
GEEN ENKELE SMURF IS BLOND (behalve smurfin, en het zou een beetje vreemd zijn voor de zogenaamde joodse tovenaar een nazi-meisje te maken en die in een dorp te plaatsen)
Geen enkele smurf heeft blauwe oogjes volgens mij is 't allemaal zwart.
Hitler had 't niet zo op andere rassen i.e. andere huidskleur, en smurfen zijn BLAUW. Als die beesten in 1941 hadden geleefd hadden ze als eerste op die trein gezeten. (beetje grof, excuses daarvoor, maar de bewering dat smurfen nazi's zijn is... blegh...)
pi_100962610
Smurfin O+
pi_100965666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef Lumberbob het volgende:
Waar die baby vandaan komt weet ik niet. :D
De ooievaar :P

quote:
Als voor het nazidorp verhaal... tsjah. wat dacht je van dingen die NIET overeenkomen.
GEEN ENKELE SMURF IS BLOND (behalve smurfin, en het zou een beetje vreemd zijn voor de zogenaamde joodse tovenaar een nazi-meisje te maken en die in een dorp te plaatsen)
Hitler had 't niet zo op andere rassen i.e. andere huidskleur, en smurfen zijn BLAUW. Als die beesten in 1941 hadden geleefd hadden ze als eerste op die trein gezeten. (beetje grof, excuses daarvoor, maar de bewering dat smurfen nazi's zijn is... blegh...)
Helemaal mee eens.
De smurfen waren dus communisten :P
pi_100965786
quote:
Smurfin was niet blond gemaakt maar had eerst zwart haar, ze werd later pas blond gemaakt door grote smurf om haar een echte smurf te maken ('de nieuwe en verbeterde smurfin'). En gezien de reacties vonden de andere smurfen de blonde smurfin ook een hele vooruitgang :Y

(vanaf 0:30)
pi_100967164
quote:

[..]

Haha, smurfin is een creatie van Gargamel, en naar het smurfendorp gestuurd om de smurfen te verwarren en tegen elkaar in opstand te brengen. Helaas werd ze in de gemeenschap opgenomen. Daarom is er maar 1 smurfin. Waar die baby vandaan komt weet ik niet. :D

Sinterklaas draagt ook een baard en is ook een vuile racist met zijn zwarte Pieten.
In Amerika moeten ze dit niet flikken. Als ze daar de kerstman niet hadden, was de 3e wereldoorlog in Amerika begonnen.
Zo dom, geen enkele smurf heeft blauwe ogen. Probeer je het nou goed te praten?
Dit is typisch nazisch!!
Bijna geen enkele smurf heeft een eigen mening, behalve brilsmurf.
En zelfs die roept regelmatig, net als alle andere smurfen.... grote smurf grote smurf!!
Rood is de kleur van een leider, dat zie je bij de kerstman, sinterklaas en grote smurf.
Heb je de vergelijking van de blauwe en de zwarte smurf gemist?
Hoe weet je dat geen enkele smurf blond is??!!

Gewoon triest dat ze dit spuiten op onschuldige kinderen die geen begrip hebben van dit soort ideologieen. Walgelijk! :r :r :r
Geef een kind liever Alfred J Kwak of LOTR.

[ Bericht 1% gewijzigd door anonymoussie op 20-08-2011 11:39:46 ]
pi_100967240
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 09:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Smurfin was niet blond gemaakt maar had eerst zwart haar, ze werd later pas blond gemaakt door grote smurf om haar een echte smurf te maken ('de nieuwe en verbeterde smurfin'). En gezien de reacties vonden de andere smurfen de blonde smurfin ook een hele vooruitgang :Y

(vanaf 0:30)
Oh ja, die had eerst een kort vlot en pittig kapsel, ja.
pi_100967277
what the fuck ouwe :o
pi_100967371
Natuurlijk hebben ze allemaal een hekel aan die zwarten, wie zou dat niet hebben als die alleen maar in je staartje willen bijten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_100967450
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:31 schreef Hathor het volgende:
als die alleen maar in je staartje willen bijten?
Wat de Smurfenverhalen natuurlijk 18+ maakt. :(
pi_100967482
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:31 schreef Hathor het volgende:
Natuurlijk hebben ze allemaal een hekel aan die zwarten, wie zou dat niet hebben als die alleen maar in je staartje willen bijten?
Jij hebt een hekel aan zwarten?
pi_100967552
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:35 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jij hebt een hekel aan zwarten?
Als een zwarte in mijn staartje wil bijten wel ja.
pi_100967620
En trouwens ook aan domme mensen die niet tussen de regels door kunnen lezen.
pi_100967628
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ben je nou dom of doe je gewoon dom!!?
pi_100967661
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ben je nou dom of doe je gewoon dom!!?
Ach gut we hebben moeder Theresa in het topic. :') Wees je wel voorzichtig dat je niet teveel pilletjes neemt na je appelmoes vanavond?
pi_100967704
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

De enige die in de buurt van jouw staartje wil komen, is je moeder.
pi_100967723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:44 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

De enige die in de buurt van jouw staartje wil komen, is je moeder.
Daar denken sommigen toch anders over. :')
pi_100967730
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach gut we hebben moeder Theresa in het topic. :') Wees je wel voorzichtig dat je niet teveel pilletjes neemt na je appelmoes vanavond?
Ik loop niet te discrimineren. Misschien vind jij een racistische tekenfilm voor kinderen normaal!!
Dan kan je mooi aansluiten bij die nazi's met hun mooie sprookjes.
pi_100967732
Jaaa, laten we er een trolltopic van maken, zeg! :')
pi_100967757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:45 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik loop niet te discrimineren. Misschien vind jij een racistische tekenfilm voor kinderen normaal!!
Dan kan je mooi aansluiten bij die nazi's met hun mooie sprookjes.
Joh doe es normaal, gefrustreerde mafketel.
pi_100967782
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:45 schreef Ferdo het volgende:
Jaaa, laten we er een trolltopic van maken, zeg! :')
Nou, zo'n debiel onderwerp verdiend ook geen serieus topic. Kom nou zeg, dit is spijkers op heel ontzettend laag water zoeken vind je nou ook niet?
pi_100967810
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Joh doe es normaal, gefrustreerde mafketel.
Misschien moet jij normaal doen en nadenken wat je zegt!
Die uitspraken over zwarte smurfen die bijten, doe jij es normaal!! Je doet hier gewoon racistische uitspraken alsof het normaal is andere rassen te beledigen! }:|
Zeg dat maar tegen een neger, die beukt je ass direct naar smurfenland!!
pi_100967828
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:21 schreef anonymoussie het volgende:

Geef een kind liever Alfred J Kwak

Exactamundo.
pi_100967893
De Ravenpartij!
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_100967895
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:49 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Exactamundo.
ja, maar Dolf was "the bad guy"
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:51:51 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100967900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Die uitspraken over zwarte smurfen die bijten, doe jij es normaal!! Je doet hier gewoon racistische uitspraken alsof het normaal is andere rassen te beledigen! }:|
noem je nu alle negers agressief???

racist
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100967903
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Rechterbal het volgende:
De Ravenpartij!
Kraaienpartij
pi_100967916
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:48 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je. :@

Overigens....misschien zou je dat boek over die zwarte smurfen eens daadwerkelijk moeten lezen, dan zou je je misschien wat minder opwinden over die opmerking.
pi_100967959
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, zo'n debiel onderwerp verdiend ook geen serieus topic. Kom nou zeg, dit is spijkers op heel ontzettend laag water zoeken vind je nou ook niet?
Onderbouw is waarom je dat vind.
Waarom denk je dat in Amerika de editie purple smurf is uitgegeven. Sommige racistische amerikanen komen speciaal naar Europa om te originele editie te kopen; zwarte smurfen.
Gargamel en Asrael zijn duidelijk Joods.
En die lelijke vrienden (die vrouw op het einde in het filmpje van smurfin hierboven) van Gargamel.
Misschien moet je je beter verdiepen in ideologieen van nazi's om te overeenkomsten te herkennen, want er zijn er ontzettend veel.
In plaats van dom te blaten over zwarte smurfen.
pi_100967983
pi_100968017
Ohja, Kraaienpartij! :D
Death solves all problems: no man, no problem.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:59:00 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968068
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef anonymoussie het volgende:

[..]
ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjes

racist
pi_100968087
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je. :@

Overigens....misschien zou je dat boek over die zwarte smurfen eens daadwerkelijk moeten lezen, dan zou je je misschien wat minder opwinden over die opmerking.
Nee dit is geen onderbouwing.
En als dan niet inhoudelijk kan reageren, reageer dan niet. Sla het over zoals jij het zegt.
Als jij je tijd wil verdoen door medelijden met mij te hebben, moet je vooral doen.
Mijn advies is, laat je wat beter informeren voordat zomaar begint te blaten.
pi_100968091
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjes

racist
Joh, laat hem nou, ik denk dat ie pijn heeft.
pi_100968140
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

racist
Ook zo'n domme opmerking.
Het gaat erom dat er hier geintjes gemaakt worden die men bij een buitenlander niet zou maken.
Dat is mijn punt.
En ja de smurfen brengen hun racisme op een verborgen, schattige, kinderachtige wijze.
Jij bent zeker ook niet bekend met nazi sprookjes. }:|
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:02:38 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968159
ik heb ook pijn!
ik en mijn gekleurde huid voelen ons diep gekwetst omdat ik erom moest lachen ipv de neiging kreeg om je in elkaar te beuken

en for the record, als er een stel zwarten in mijn kont gaat lopen bijten hoef ik ze voorlopig ook niet meer te zien
pi_100968180
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:02 schreef sp3c het volgende:
ik heb ook pijn!
ik en mijn gekleurde huid voelen ons diep gekwetst omdat ik erom moest lachen ipv de neiging kreeg om je in elkaar te beuken

en for the record, als er een stel zwarten in mijn kont gaat lopen bijten hoef ik ze voorlopig ook niet meer te zien
:')
pi_100968183
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Joh, laat hem nou, ik denk dat ie pijn heeft.
Jij hebt al laten zien dat jouw gedachten voornamelijk dom zijn.
Geen ene behoorlijke uitleg. :W
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:03:34 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968190
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:01 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ook zo'n domme opmerking.
Het gaat erom dat er hier geintjes gemaakt worden die men bij een buitenlander niet zou maken.
Dat is mijn punt.
En ja de smurfen brengen hun racisme op een verborgen, schattige, kinderachtige wijze.
Jij bent zeker ook niet bekend met nazi sprookjes. }:|
ja omdat die buitenlanders je dan in elkaar zouden beuken zeker

zijn gewoon ook net mensen hoor, sommigen hebben gevoel voor humor

racist
pi_100968212
Waarom zou een zwarte in iemands kont willen bijten??!!
Dat is al een belediging op zich.

Waarom geen blauwe?
pi_100968243
I O+ Alfred
pi_100968248
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:04 schreef anonymoussie het volgende:

Waarom geen blauwe?
Lees dat boek nou eens, voordat je jezelf nog meer pijn doet hier.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:05:23 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968249
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:04 schreef anonymoussie het volgende:

Waarom geen blauwe?
omdat die volgens jouw beredenering niet zo agressief zijn
pi_100968256
Ik ben geen neger hoor.
pi_100968274
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat die volgens jouw beredenering niet zo agressief zijn
Omgekeerd zou een blanke je ook naar smurfenland kunnen rossen.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:06:28 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968278
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:05 schreef anonymoussie het volgende:
Ik ben geen neger hoor.
waar haal je dan de arrogantie vandaan voor ze te kunnen spreken?

je bent een soort ubermens ofzo?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:07:08 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968295
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:06 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Omgekeerd zou een blanke je ook naar smurfenland kunnen rossen.
nee die zijn daar te slap voor
pi_100968317
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee die zijn daar te slap voor
Nooit een brede sterke blanke gezien? Wat zielig nou.
pi_100968347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar haal je dan de arrogantie vandaan voor ze te kunnen spreken?

je bent een soort ubermens ofzo?
Ik ben een latino uit de domincaanse republiek. ;)
pi_100968353
quote:

Azrael is moslim ;)
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:10:14 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968373
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:08 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Nooit een brede sterke blanke gezien? Wat zielig nou.
dat zeg ik niet

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:09 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik ben een latino uit de domincaanse republiek. ;)
h0ax
pi_100968632
Mensen die niet willen zien dat smurfen racisme is.
Moet je ook zelf weten en laat je kinderen vooral naar die shit kijken. Echt een goed voorbeeld.
pi_100968658
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Lees dat boek nou eens, voordat je jezelf nog meer pijn doet hier.
Hoe doe ik mezelf pijn.
Je doet jezelf pijn door je achterlijke kinderachtige opmerkingen.

Wat staat er volgens jouw in de strip dat niet racistisch is.
Ik heb zelfs een plaatje uit de strip in dit topic gezet.
Oo help, a black smurf, he'll bite us and than we turn black too!!
Waarom denk je dat in Amerika de 'purple smurfs' is uitgegeven??
Misschien kan je de feiten niet zien doordat je kinderachtig bent en smurfen zo graag leuk wil vinden.
Moet je zelf weten, laat je kinderen er vooral naar kijken!!
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:24:04 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968695
niet omdat al die zwarten dan iedereen in elkaar gaan beuken denk ik
pi_100968742
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:24 schreef sp3c het volgende:
niet omdat al die zwarten dan iedereen in elkaar gaan beuken denk ik
Ook niets nieuws en zinnigs te melden.
Ik hoop dat eentje jouw een keer goed beukt.
En ook een blanke. Kan je misschien bepalen welke beter beukt. :')
pi_100968796
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Azrael is moslim ;)
Ik dacht dat het van Israel was.
Hoezo is hij moslim?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:28:20 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968798
nu hoop je op geweld tegen andersdenkenden
pi_100968807
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:28 schreef sp3c het volgende:
nu hoop je op geweld tegen andersdenkenden
Hoezo?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:32:07 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100968885
itt jou vul ik bij anderen de gedachten liever niet in dus die vraag zal je zelf moeten beantwoorden

ik heb geen idee waarom je hoopt dat ik minstens tweemaal in elkaar gebeukt ga worden maar ik vind het een enge totalitaire gedachtengang
pi_100969005
quote:

[..]

Onderbouw is waarom je dat vind.
Waarom denk je dat in Amerika de editie purple smurf is uitgegeven. Sommige racistische amerikanen komen speciaal naar Europa om te originele editie te kopen; zwarte smurfen.
En die lelijke vrienden (die vrouw op het einde in het filmpje van smurfin hierboven) van Gargamel.
Misschien moet je je beter verdiepen in ideologieen van nazi's om te overeenkomsten te herkennen, want er zijn er ontzettend veel.
Ik heb vroeger best veel naar de smurfen gekeken...en ook veel kuifje gelezen en dat scheen ook al niet zuivere koffie te zijn mbt negers en joden :o

Het zal mij verder aan mijn reten roesten (of bijten), ik heb me er vroeger erg mee vermaakt :Y
pi_100969008
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:32 schreef sp3c het volgende:
itt jou vul ik bij anderen de gedachten liever niet in dus die vraag zal je zelf moeten beantwoorden

ik heb geen idee waarom je hoopt dat ik minstens tweemaal in elkaar gebeukt ga worden maar ik vind het een enge totalitaire gedachtengang

Omdat je maar dom door blijft leuteren over die opmerking die ik maakte.
Vandaar dat ik nu dom terug leuter.
Terwijl ik toch helder ben?

Tjonge zijn er hier ook nog intelligente mensen damn!!
pi_100969066
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb vroeger best veel naar de smurfen gekeken...en ook veel kuifje gelezen en dat scheen ook al niet zuivere koffie te zijn mbt negers en joden :o

Het zal mij verder aan mijn reten roesten (of bijten), ik heb me er vroeger erg mee vermaakt :Y
Ja racistisch vermaak. Prachtig!! :')
Vooral als je het weet. Leuk voor al die buitenlanders.
pi_100969084
Weet je ook nog wat je ervan hebt geleerd en meegekregen?
pi_100969089
Iemand op de discussie pagina van de Engelse wikipagina over Alfred J. Kwak:
quote:
What I really miss from this article is the influence of Alfred J. Kwak on a generation of 1980's-1990's children. Let me explain why. Obiously the series was intended to portray a) a happy multicultural European society led by Alfred versus b) the fascistic/nationalistic "crow party" represented by antagonist Dolf. The question is - did it work? What was the influence of this series on children who watched it and who are in their 20's and 30's today? Is the current multicultural climate in any indebted to Alfred J. Kwak's "vision of a multicultural Europe?" If there is any research on this topic, it should be added to this article. It's very important, for three possible reason: - 1) if the series had no impact at all, then we learned that children cannot be politically indoctrinated; - 2) if the series influenced children into accepting multiculturalism, then we know those who control the media can decide the future; - or 3) if the series had an averse effect: the story was too "forced" to be believable and kids rejected the notion of multiculture; I have to honestly say, I remember this series vividly and used to sing it's theme song at school for days. I watched the entire series in the 1990's, all 52 episodes. And I must confess this: I remember I started to think Alfred was an easily fooled know-it-all who was always picking on Dolf, who had in fact done nothing wrong but express the desire to be a real crow. Who can blame Dolf for that. Near the end of the series, I strongly disliked Alfred "the blond haired blue-eyed know-it-all" and rooted for Dolf being "the only truly honest character of the series" despite hiding his half-crow identity. Dolf showed true human emotions of shame, hate, ambition, despair, loneliness, being bullied, etc. Alfred had no such humanity in his character. He was a single-layered arrogant fool .Whatever the multicultural dogma was I was supposed to endorse, it didn't work for me.
:') Hij sympathiseert meer met Dolf dan met Alfred, WTF?

Breivik in spé?
pi_100969107
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:39 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja racistisch vermaak. Prachtig!! :')
Vooral als je het weet. Leuk voor al die buitenlanders.
Mensen die overal racisme (willen) zien _O-
pi_100969116
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mensen die overal racisme (willen) zien _O-
Wat lul je nou overal!! Ik heb het hier toch over de smurfen!!
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:42:19 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969124
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Omdat je maar dom door blijft leuteren over die opmerking die ik maakte.
Vandaar dat ik nu dom terug leuter.
vergelijkbaar met jouw dom geleuter over Hathor zijn opmerking??

daarom ging ik dom terug leuteren

quote:
Terwijl ik toch helder ben?
ik geloof er geen bal van _O-

quote:
Tjonge zijn er hier ook nog intelligente mensen damn!!
mensen die niet gelijk beginnen te beuken als ze een grapje niet snappen?

zullen in jouw racistische oogjes wel geen zwarten zijn zeker
pi_100969188
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

vergelijkbaar met jouw dom geleuter over Hathor zijn opmerking??

daarom ging ik dom terug leuteren

[..]

ik geloof er geen bal van _O-

[..]

mensen die niet gelijk beginnen te beuken als ze een grapje niet snappen?

zullen in jouw racistische oogjes wel geen zwarten zijn zeker
Jezus je snapt die opmerking echt niet. :o
Ga eerst slimmer worden en kom dan terug. :W
pi_100969219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:40 schreef Poppenkastpop het volgende:
Hij sympathiseert meer met Dolf dan met Alfred, WTF?
Hoezo WTF ? Hij legt redelijk uit waarom - Dolf is tenminste "menselijk".

quote:
Breivik in spé?
Nah. Dat was een typische ALfred aanbidder.
pi_100969227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:41 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat lul je nou overal!! Ik heb het hier toch over de smurfen!!
Als je in de smurfen zelfs racisme ziet zitten omdat Gargamel voldoet aan je stereotype beeld van een Jood en omdat er een verhaal was over een zwarte smurf, dan zul je racisme vast ook wel op heel veel andere plaatsen zien. Misschien ben je zelf een beetje racistisch omdat je Gargemel koppelt aan het Jodendom en omdat je een kwaadaardige zwarte smurf vergelijkt met een (menselijke) neger?
pi_100969252
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je in de smurfen zelfs racisme ziet zitten omdat Gargamel voldoet aan je stereotype beeld van een Jood en omdat er een verhaal was over een zwarte smurf, dan zul je racisme vast ook wel op heel veel andere plaatsen zien. Misschien ben je zelf een beetje racistisch omdat je Gargemel koppelt aan het Jodendom en omdat je een kwaadaardige zwarte smurf vergelijkt met een (menselijke) neger?

Waarom hebben ze die zwarte editie niet in Amerika uitgegeven dan??
pi_100969263
Omdat Europa racisme meer toelaat en zijn inwoners te achterlijk zijn om dit in te zien. 8)7
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:48:09 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969265
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:45 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jezus je snapt die opmerking echt niet. :o
Ga eerst slimmer worden en kom dan terug. :W
nou dat je jezelf superieur vind was al duidelijk maar aan die opmerking valt weinig te snappen

jij beweert dat zwarten gelijk beginnen te slaan als iemand iets zegt dat ze niet leuk vinden

over racisme gesproken ...
pi_100969286
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:47 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waarom hebben ze die zwarte editie niet in Amerika uitgegeven dan??
Misschien hebben ze daar wat langere tenen en maken ze daar sneller de koppeling zwarte smurf - neger?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:49:10 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969290
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:48 schreef anonymoussie het volgende:
Omdat Europa racisme meer toelaat en zijn inwoners te achterlijk zijn om dit in te zien. 8)7
das wel erg generaliserend vind je niet??

nog meer bevolkingsgroepen waar je een hekel aan hebt of heb je ze allemaal gehad nu?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:51:03 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100969324
Stripverhalen maken gewoon vaak gebruik van karikaturen (uitvergrotingen van de werkelijkheid) voor het komische effect.
Daarom wordt een Gargamel als een Jood afgebeeld, sluw en gevaarlijk. Dan is het voor de mensen en kinderen een duidelijk herkenbare slechterik. Als hij werd afgebeeld als een jonge blanke knappe kerel dan snapte niemand dat hij de slechterik was.
En negers worden welliswaar als oliedom en aartsluie apen verbeeld, maar vrouwen (tante Sidonia) bijv. weer als hysterische, emotionele huishoudsters, rijken (Dagobert) als gierige centenjagers, zigeuners als diefachtige oplichters, etc. Het is niet per se tegen een groep gericht, het is enkel het uitvergroten van de verschillen voor het humoristische/herkenbare effect.
The End Times are wild
pi_100969329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef anonymoussie het volgende:
Asrael de kat is een verwijzing naar Israel.
Bedoel je dat nou serieus?

De naam van de kat, Azrael, komt van Azrael, de aartsengel van de dood.

pi_100969347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dat je jezelf superieur vind was al duidelijk maar aan die opmerking valt weinig te snappen

jij beweert dat zwarten gelijk beginnen te slaan als iemand iets zegt dat ze niet leuk vinden

over racisme gesproken ...
Dat beweer ik niet letterlijk en feitelijk!!
Ik bedoelde dat mensen zulke opmerkingen niet voor buitenlanders maken en dat heb ik aangesterkt met die uitspraak waar je steeds over blijft leuteren. Daarnaast heb ik ook gezegd dat het omgekeerd hetzelfde zou gelden. Dus een blanke kan je ook naar smurfenland rossen.
Bij wijze van spreken!!

Waarom je daar dan over door blijft leuteren als een aap die niets begrijpt :')
pi_100969374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:51 schreef LXIV het volgende:
Stripverhalen maken gewoon vaak gebruik van karikaturen (uitvergrotingen van de werkelijkheid) voor het komische effect.
Daarom wordt een Gargamel als een Jood afgebeeld, sluw en gevaarlijk. Dan is het voor de mensen en kinderen een duidelijk herkenbare slechterik. Als hij werd afgebeeld als een jonge blanke knappe kerel dan snapte niemand dat hij de slechterik was.
En negers worden welliswaar als oliedom en aartsluie apen verbeeld, maar vrouwen (tante Sidonia) bijv. weer als hysterische, emotionele huishoudsters, rijken (Dagobert) als gierige centenjagers, zigeuners als diefachtige oplichters, etc. Het is niet per se tegen een groep gericht, het is enkel het uitvergroten van de verschillen voor het humoristische/herkenbare effect.
Wat achterlijk!!
We weten nu toch wel beter. Laten er strips met een intelligentere formaat bedacht worden.
pi_100969400
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:45 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Hoezo WTF ? Hij legt redelijk uit waarom - Dolf is tenminste "menselijk".

[..]

Nah. Dat was een typische ALfred aanbidder.
Hij noemt Dolf "true and honest", ik weet niet of je de tekenfilmserie hebt gevolgd, maar Dolf laat stiekem dijken door prikken om politieke verkiezingen te winnen. :')

En hij smeert zijn snavel steeds vol met schoensmeer om zich anders voor te doen dan hij werkelijk is, nou hoe "true and honest" is dat. :')

Overigens heeft Dolf het nooit over "de multiculturele samenleving" of uit hij zich als een racist (Wannes de Gans daarentegen ... ). Dus waar haalt hij die onzin vandaan. :')
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:56:15 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969427
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:51 schreef LXIV het volgende:
qft

er is simpelweg niet genoeg ruimte in die plaatjes om fatsoenlijk je karakters uit te bouwen en dus werkt men met stereotypes want anders krijg je een Donald Duck zo dik als de Koran

van een paarse smurf kon ik iig op die leeftijd niets gevaarlijks maken maar een boos kijkende zwarte smurf is direct duidelijk ... al zou ik nu wel een blokje omgaan voor een paarse kerel die geinteresseert is in mijn kont

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100969439
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Misschien hebben ze daar wat langere tenen en maken ze daar sneller de koppeling zwarte smurf - neger?
Dit noem je toch geen onderbouwing hoop ik :')

Misschien zijn mensen hier gewoon verblind door hun interesse, vermaak en leukigheid van de smurfen. Ga je eens verdiepen in nazi sprookjes en nazi ideologie.
Ook van dit soort.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:57:14 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969444
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:52 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet letterlijk en feitelijk!!
Ik bedoelde dat mensen zulke opmerkingen niet voor buitenlanders maken en dat heb ik aangesterkt met die uitspraak waar je steeds over blijft leuteren. Daarnaast heb ik ook gezegd dat het omgekeerd hetzelfde zou gelden. Dus een blanke kan je ook naar smurfenland rossen.
Bij wijze van spreken!!

Waarom je daar dan over door blijft leuteren als een aap die niets begrijpt :')
je beweerde het wel letterlijk en feitelijk

als je zo'n opmerking tegen een zwarte maakt dan beukt hij je in jouw belevingswereld helemaal in elkaar

het is net zo racistisch als de smurfen
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:57:47 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100969466
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:53 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat achterlijk!!
We weten nu toch wel beter. Laten er strips met een intelligentere formaat bedacht worden.
Een feministisch vrouwencollectief (JAMES) heeft ooit zo'n strip uitgebracht (Agina) en getekend. Dat was een verhaal over een vrouw die op haar dagelijkse wandeling met haar hondje allerlei mensen uit de multiculturele samenleving ontmoette en zo tot verrassende nieuwe inzichten kwam.

Helaas werd deze strip niet zo goed verkocht. :{ . Dat kwam niet enkel omdat hij zo slecht getekend was (door een vrouw helaas), maar ook omdat de mensen gewoon liever verhalen lezen over helden die op avontuur gaan en zotte Belgen die gekke dingen beleven.
The End Times are wild
pi_100969473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

je beweerde het wel letterlijk en feitelijk

als je zo'n opmerking tegen een zwarte maakt dan beukt hij je in jouw belevingswereld helemaal in elkaar

het is net zo racistisch als de smurfen
Ja ik ben grote smurf :')
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:58:26 #139
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_100969483
baas _O_
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:58:57 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969489
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:58 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja ik ben grote smurf :')
je bent iig net zo bang voor agressieve zwarten
pi_100969515
Stefanhaan heeft het door.

Goed zo, mijn kleine smurfje van me. O-)
pi_100969518
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:56 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dit noem je toch geen onderbouwing hoop ik :')

Misschien zijn mensen hier gewoon verblind door hun interesse, vermaak en leukigheid van de smurfen. Ga je eens verdiepen in nazi sprookjes en nazi ideologie.
Ook van dit soort.
Ik heb me in mijn kindertijd al genoeg verdiept in nazi sprookjes, ik keek de smurfen en las kuifje 8-)
pi_100969537
Er is genoeg niet racistisch. Troetelberen, My Little Pony, De Snorkels zijn ook niet racistisch.
pi_100969539
Een discussie tussen (jong)volwassenen over wat ándere volwassenen hebben onderzocht in een serie gemaakt voor kleine kinderen _O- Ik lach me kapot hier.
pi_100969555
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef Tchock het volgende:
Een discussie tussen (jong)volwassenen over wat ándere volwassenen hebben onderzocht in een serie gemaakt voor kleine kinderen _O- Ik lach me kapot hier.
Ja een serie voor kleine kinderen door volwassen bedacht ja.
Goed zo.
pi_100969566
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 12:54 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Hij noemt Dolf "true and honest", ik weet niet of je de tekenfilmserie hebt gevolgd, maar Dolf laat stiekem dijken door prikken om politieke verkiezingen te winnen. :')

En hij smeert zijn snavel steeds vol met schoensmeer om zich anders voor te doen dan hij werkelijk is, nou hoe "true and honest" is dat. :')
Menselijk dus. Dat bedoelt hij met "true en honest" - een realistisch karakter. Geen verzonnen ubermensch "ik bn zo vrolijk en doe het goede" als Alfred ;)
pi_100969578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Er is genoeg niet racistisch. Troetelberen, My Little Pony, De Snorkels zijn ook niet racistisch.
En natuurlijk Captain Planet _O- Dat vond ik vroeger al zo'n suf figuur :D
pi_100969644
quote:

[..]

Ja een serie voor kleine kinderen door volwassen bedacht ja.
Goed zo.
Oooh anymoussie is helemaal opgefokt van de discussie :D
pi_100969668
quote:
Als je maar ver genoeg zoekt is er in elke kinderserie wel wat racistisch, xenofobisch of homofobisch te vinden. Die Carebears die iedereen ongevraagd onderspuiten met hun regenboog-cum, jasses.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:06:33 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969695
quote:
de snorkels staan bol van de stereotypen
pi_100969696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:05 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Als je maar ver genoeg zoekt is er in elke kinderserie wel wat racistisch, xenofobisch of homofobisch te vinden. Die Carebears die iedereen ongevraagd onderspuiten met hun regenboog-cum, jasses.
Zijn de carebears niet ook een afgezonderde gemeenschap waarin iedereen gelijk is onder leiding van één baas? Lang niet meer gezien...
pi_100969697
quote:
De slechte pony is toch echt weer zwart hoor :P
pi_100969703
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb me in mijn kindertijd al genoeg verdiept in nazi sprookjes, ik keek de smurfen en las kuifje 8-)
Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man. :')
What a waste of time.... sadly.
Je hebt je verdiept in de verkeerde nazi elementen. Zie je, dit is propaganda. Nu nog de ideologieen voor grote mensen.....
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
pi_100969757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man. :')
Kuifje was er al tijdens de oorlog :W
pi_100969760
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown :P
pi_100969761
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Inderdaad, Junior het rijkeluisjongetje.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:09:12 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969779
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De slechte pony is toch echt weer zwart hoor :P
LOL
pi_100969791
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb het vooral over de smurfen.
Ik heb me niet verdiept in het racisme dat in Kuifje voorkomt.
pi_100969818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's. :Y
pi_100969832
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
Ach, er zitten wel meer rare moraallessen in sprookjes. Zoals dat je je roodgemutste dochter ongewapend in haar eentje het grote enge bos in moet sturen waar de wilde dieren wonen en je je weerloze moeder (voor het meisje dus oma :P) in een hutje gedumpt hebt bijvoorbeeld.

Of dat "je eerstgeboren kind" een verhandelbaar goed is dat je weg kan geven als een magisch mannetje een dienst voor je heeft verricht.

Of dat de juiste reactie op een volslagen onbekende die je huis binnendringt en je ongevraagd vol op je bek pakt terwijl je slaapt een huwelijk is.
pi_100969867
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
pi_100969912
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef anonymoussie het volgende:
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown :P
Black Beauty is gebaseerd op een boek uit 1877, weinig kans dat er geen rascime en stereotypen in voorkomen en Maple Town gaat over dieren, dus grote kans dat deze ook nogal redelijk standaard typetjes voorstellen.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:15:22 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
allstar zijn donkere vriendje met afro kon geeneens praten
pi_100969957
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's. :Y
En op dit moment verfilmd een Jood het, die vond het dus waarschijnlijk niet zo erg dat er wat stereotyperingen in zaten.
pi_100969965
quote:

[..]

Maar geen racisme toch.
Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als rascime.
pi_100969977
Klote quote/edit knoppen
pi_100969999
quote:

[..]

Maar geen racisme toch.
Tsja. Wat versta je onder racisme ?
Eigenlijk is het denken dat bijv. negers uberhaupt een ander "ras" zijn dan blanken al racistisch - aangezien dat biologisch gezien kolder is.

Dus.. hoe definieer jij het begrip ?
pi_100970014
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:16 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als racsime.

held _O_
pi_100970079
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:21:20 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970093
of we moeten gewoon niet zo fok!king snel rascisme roepen
pi_100970110
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:20 schreef anonymoussie het volgende:
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
Nee waarom?

Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)

En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
pi_100970113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

held _O_
En natuurlijk ook:

Valt er iets op aan de nieuwe tekenstijl ?

pi_100970152
Racisme is dat je niemand beoordeeld of beledigd op zijn afkomst (huidskleur, gewoonten).
Stereotypering heeft vooral met karakter te maken.
Een blanke kan agressief zijn en een neger ook. Dat is een karaktertrek.
Een indiaan houdt van dansen en een chinees ook.
pi_100970195
En series als Waynehead houden het niet lang val en worden geboycot.
pi_100970218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Nee waarom?

Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)

En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
Of om het in een liedje te verwoorden:

Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:26:29 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970240
feitelijk is het rascistisch om Gargamel een jood te noemen want dat staat nergens

je noemt hem een jood omdat je vind dat joden ... etc.

joden vinden dat rascistisch, het karakter an sich niet
pi_100970279
Dat van de smurfen is wel erg.
Misschien omdat wij blank zijn vinden we dit normaal.
Maar er is nog niemand die intelligent genoeg is een goede strip/ tekenfilm te bedenken zonder racisme. Dan wordt het hoog tijd.

XMen, Spiderman, Batman is toch niet racistisch?
pi_100970341
Het valt toch niet goed te praten. Voor ons eigen vermaak (en winst en propaganda's van degenen met zulke walgelijke ideologieen).
Het is net als hoe de politiek oorlog probeert goed te praten.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:30:58 #179
19242 yavanna
Results may vary.
pi_100970353
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En natuurlijk ook:

[ afbeelding ]

Valt er iets op aan de nieuwe tekenstijl ?

[ afbeelding ]
Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen. :o
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_100970357
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:28 schreef anonymoussie het volgende:
XMen, Spiderman, Batman is toch niet racistisch?
De slechterik Magneto is een Jood ;)
Maar ok, dat is vooral omdat een holocaust verleden zijn motieven verklaart.

Je ziet echter maar weinig neger X-men. Storm was lichtbruin. Bishop met zijn zonnebril was wel een erg stereotiepe stoere neger.

[ Bericht 9% gewijzigd door MisterSqueaky op 20-08-2011 13:37:56 ]
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:31:13 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970358
ik ben niet blank en ik vind het de normaalste zaak van de wereld
pi_100970411
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:33:51 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970426
ik zie er geen racisme of ideologie in
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:34:44 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970440
niet meer als in de opmerking dat zwarten je wel even in elkaar komen beuken als je iets verkeerd zegt iig
pi_100970483
Net als zwarte piet ook belachelijk rode lippen heeft :')
pi_100970505
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:31 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De slechterik Magneto is een Jood ;)
Maar ok, dat is vooral omdat een holocaust verleden zijn motieven verklaart.

Je ziet echter maar weinig neger X-men. Storm was lichtbruin...

In de film speelt Hal Berry een Xvrouw :P
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:39:05 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970521
ja Storm

komt uit de rimboe en aanbid de maan ofzoiets
pi_100970534
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:30 schreef yavanna het volgende:

[..]

Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen. :o
Sjimmie ;)
Hij is ook zijn grote gouden oorbellen kwijtgeraakt.
pi_100970539
Wereldtopic! :7
pi_100970595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

In de film speelt Hal Berry een Xvrouw :P
Storm dus :P

Maar goed, de X-men films (de comics en tekenfilms aanzienlijk minder) zijn idd gebaseerd op de politieke boodschap "anders zijn is niet per se goed of slecht" die zo hard mogelijk je strot moet worden ingeduwd ;) En dus niet zo racistisch als de smurfen.
pi_100970684
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:02 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Menselijk dus. Dat bedoelt hij met "true en honest" - een realistisch karakter. Geen verzonnen ubermensch "ik bn zo vrolijk en doe het goede" als Alfred ;)
Niet waar. Het is ook verdrietig.
Alfred blijft positief ondanks zijn negatieve ervaringen (verlies van zijn ouders)
Het eindliedjes zingt:
Vandaag ben ik zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk.
Ik ben behoorlijk vrolijk zo vrolijk was ik nooit.
Als tegenstelling zingt de mol: Soms is ongelukkig, soms is hij ongelukkig dan sterft hij van verdriet.

Dus Alfred is niet alleen een constant vrolijk eendje hoor.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:45:45 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970697
oeh en Jubilee is Chinees en die schiet vuurwerk uit dr handen!!

niet elke chinees doet karate en houd van vuurwerk yo!!
pi_100970805
Barbamama is zwart en Barbapapa is roze.
Dit is duidelijk multicultureel :D
Aangezien sommige withuiden (ik ook) roze kleuren bij hitte of spanning.
En sommige withuiden zijn echt rood :P
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:52:09 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970852
ja maar daar was geen bal aan
pi_100970946
De smurfen zijn echt niet leuker hoor! :P
Ik zou alsnog voor Alfred, XMen, Batman, Spiderman gaan.
pi_100971051
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:33 schreef anonymoussie het volgende:
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
pi_100971054
Dragonball vind ik persoonlijk één van de beste tekenfilms ooit!!
Manga O+ .
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:59:15 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971060
xmen en batman zijn wat zware kost voor kinderen van die leeftijd
pi_100971079
Smurfen niet?
pi_100971082
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Seabert ook verbieden?
Net als Captain Planet, dat lag er wel zo dik bovenop :D
pi_100971123
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:02:34 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971147
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:59 schreef anonymoussie het volgende:
Smurfen niet?
nope
pi_100971164
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Seabert ook verbieden?
Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.

Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality" ;)

pi_100971178
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:01 schreef anonymoussie het volgende:
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
pi_100971202
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.

Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality" ;)
En dan hebben we het nog niet over G.I. Joe *O*
pi_100971215
Blijf vooral twijfelen.
pi_100971251
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
pi_100971276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.

Het is vooral goed vs. kwaad wat je ook bij alle volwassenen films ziet wat er als moraal wordt ingeramd en dat het bij kinderen allemaal wat lieflijker, softer en diervriendelijk is kan ik prima mee leven...de ellende van moord-en doodslag daar kunnen ze nog lang genoeg naar kijken.
pi_100971312
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:06 schreef anonymoussie het volgende:
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namen ;)
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:09:52 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971328
waarom gaat dat voor de smurfen niet op?

ik vond dat vroeger leuk maar ik kreeg er geen hekel aan joden en/of katten van en van die zwarte smurfen werd ik niet agressief
pi_100971329
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.
Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al niet :)
pi_100971343
Smurfen O+
pi_100971358
Juist omdat mensen (en vooral kinderen) niet bewust van de ideologieen zie ik het als een vorm van bedrog.
Want kinderen begrijpen dat helemaal niet, zulk soort ideologieen.
Als is de indoctrine niet succesvol, het maakt de gebeurtenis niet goed.
Ik heb er geen ander woord voor dan schijnheilig.
Net als sinterklaas, de heiligman, gewoon een schijnheilige gebeurtis.
pi_100971390
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet over G.I. Joe *O*
Mwoah. GI Joe, M.A.S.K. Transformers enzovoorts waren eigenlijk vooral bedoeld om het bijbehorende speelgoed te verkopen. De moraal werd erin gegooid om de politiek tevreden te houden.

Bravestarr was trouwens ook zo politiek correct. Een indiaan als de stoere spacecowboy.
pi_100971401
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al niet :)
Lol....ook als kind heb je voorkeuren...zo vond ik Calimero helemaal niets.Dat piepende zeurstemmetje werd ik toen al helemaal kriegel van.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:13:37 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971432
nee dat vond ik ook maar een zeikwijf
pi_100971447
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namen ;)
De baas was een neger toch?
pi_100971468
Lukie Luuk is ook een goede tekenfilm :)
pi_100971491
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

De baas was een neger toch?
Van de COPS wel. En de slechterik was een vette blanke kapitalist ;)
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:16:07 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:15 schreef anonymoussie het volgende:
Lukie Luuk is ook een goede tekenfilm :)
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
pi_100971546
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
Of als je roker bent....dan is LL opeens heel demoniserend sinds ze met terugwerkende kracht alle plaatjes met een rokende LL hebben verwijderd. :(
pi_100971551
Leuke intro :P
pi_100971615
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hoezo is Lukie racistisch?
pi_100971645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hij jaagt alleen op blanke boeven. Alsof alleen blanke mensen crimineel zijn.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:24:19 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971726
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

in mijn ogen niet
pi_100971844

Wat racistisch. Een wit paard met blond haar.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:39:03 #228
353713 Lumberbob
Rolt soepel,brandt gelijkmatig
pi_100972081
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

+1
pi_100972193
Communisten toch?
pi_100973613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:10 schreef anonymoussie het volgende:
Juist omdat mensen (en vooral kinderen) niet bewust van de ideologieen zie ik het als een vorm van bedrog.
Want kinderen begrijpen dat helemaal niet, zulk soort ideologieen.
Als is de indoctrine niet succesvol, het maakt de gebeurtenis niet goed.
Ik heb er geen ander woord voor dan schijnheilig.
Net als sinterklaas, de heiligman, gewoon een schijnheilige gebeurtis.
Leg eens uit hoe sinterklaas een schijnheilige gebeurtenis is, je maakt me nieuwsgierig.
pi_100973925
Die zwarte Pieten (alsof hoe zij gekleed gaan en zich gedragen niet al racistisch genoeg is) stellen slaven voor. Negers uit de slaventijd.
Dat wordt niet aan de kindertjes verteld. Met Sinterklaas als de baas.
Hij is zo goed, maar hij houdt slaven ---> Sinterklaas - Schijnheilig.
Wij Nederlanders vinden dit normaal. Misschien omdat je eraan gewend bent. Nou dat is het niet.
Om dit schijnheilige feest goed te praten wat eigenlijk geen bijzondere betekenis heeft dan kadootjes ontvangen (kopen).

Probeer in Amerika maar Sinterklaas te vieren.
Sinterklaas - Santa Claus = dezelfde man.
Maar goed dat ze in Amerika elfjes gebruiken.
Jij vind Sinterklaas niet racistisch?
Waarom vieren we Sinterklaas?
Geef mij maar Sint Maarten :)

Wordt het niet eens tijd voor die regenboogpieten.
Altijd maar klagen dat negers lui zijn enzo, met zulke feesten zou ik ook geen zin hebben.
Schandalig dat dit goed wordt gepraat.
De schijnheiligheid van het nu :r
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:07:38 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100973995
negers komen er juist goed vanaf in het hele sinterklaasverhaal
pi_100974010
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:04 schreef anonymoussie het volgende:
Die zwarte Pieten (alsof hoe zij gekleed gaan en zich gedragen niet al racistisch genoeg is) stellen slaven voor. Negers uit de slaventijd.
O werkelijk? Volgens mij zijn ze zwart door het roet. Heb je een bron?
quote:
Dat wordt niet aan de kindertjes verteld. Met Sinterklaas als de baas.
Hij is zo goed, maar hij houdt slaven ---> Sinterklaas - Schijnheilig.
Wij Nederlanders vinden dit normaal. Misschien omdat je eraan gewend bent. Nou dat is het niet.
Om dit schijnheilige feest goed te praten wat eigenlijk geen bijzondere betekenis heeft dan kadootjes ontvangen (kopen).
Incorrect dus.
quote:
Probeer in Amerika maar Sinterklaas te vieren.
Sinterklaas - Santa Claus = dezelfde man.
Dezelfde man? Sint Nicolaas was een goedheilig man en santa claus is een fictief figuur gemaakt door de Coca Cola Company. (in zijn huidige vorm)
quote:
Maar goed dat ze in Amerika elfjes gebruiken.
Jij vind Sinterklaas niet racistisch?
Waarom vieren we Sinterklaas?
Geef mij maar Sint Maarten :)
Ik vind het niet racistisch nee, omdat ik de juiste informatie tot mij genomen heb.
quote:
Wordt het niet eens tijd voor die regenboogpieten.
Altijd maar klagen dat negers lui zijn enzo, met zulke feesten zou ik ook geen zin hebben.
Schandalig dat dit goed wordt gepraat.
De schijnheiligheid van het nu :r
Nee, het wordt tijd dat mensen met gebrekkig verstandelijk vermogen zich niet met dit soort onderwerpen bezighouden.
pi_100974055
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:08 schreef HyperViper het volgende:

[..]

[..]
Ik ken alleen zwart als roet, niet door.
pi_100974074
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, want ze kwamen niet via de cvketel binnen.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:11:44 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100974078
dan nog, al zijn het negers

maakt ze nog geen slaven, sterker nog het lijkt er niet eens op
pi_100974105
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet al zwart kunnen zijn.
pi_100974111
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.
pi_100974117
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef sp3c het volgende:

maakt ze nog geen slaven, sterker nog het lijkt er niet eens op
We gaan niet weer achterlijk doen he.
Nooit een neger gezien in slaventijd ofzo 8)7
pi_100974128
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.
Dat was wel komisch geweest, blanke sinterklaas met zijn stinkende negerhulpjes :')
pi_100974134
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is waar jij vandaan hebt dat ze zwart zijn door roet.
pi_100974142
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was wel komisch geweest, blanke sinterklaas met zijn stinkende negerhulpjes :')
:D :'( :D
pi_100974152
Ze zijn wel aardig blij die slaven :D Verder is het natuurlijk diep triest dat iemand als anonymoussie zwarte pieten meteen slaven noemt en Gargamel een Jood vindt omdat dat past binnen zijn belevingswereld.
pi_100974168
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef sp3c het volgende:
Pieten zijn geen negers. Pieten zijn door de heilige Sint Nicolaas bedwongen duivels, zwartgeblakerd door de vuren van de hel ;)
pi_100974170
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is waar jij vandaan hebt dat ze zwart zijn door roet.
Roddel en achterklap. Tevens lijkt het mij gewoon aannemelijk omdat ze via de schoorsteen het huis binnentreden en de schoorsteen vaak voorzien is van een stevig portie roet. Mits in gebruik.
pi_100974196
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:08 schreef HyperViper het volgende:

[..]

[..]

Incorrect dus.

[..]

Dezelfde man? Sint Nicolaas was een goedheilig man en santa claus is een fictief figuur gemaakt door de Coca Cola Company. (in zijn huidige vorm)

[..]

Ik vind het niet racistisch nee, omdat ik de juiste informatie tot mij genomen heb.

[..]

Nee, het wordt tijd dat mensen met gebrekkig verstandelijk vermogen zich niet met dit soort onderwerpen bezighouden.
Nee sinterklaas is totaal niet racistisch :')
Jij hebt een gebrek aan verstand als je dat niet inziet.
Misschien was het beter als ze er joden van hadden gemaakt met jodensterren.

Hun haren krullen zeker van de vuur. :')
En de rode lippen en grote oorbellen, die zijn kenmerkend voor slaven.

Ja leef jij maar lekker verder in je fantasiewereld :W
Wat een idioten, Sinterklaas een beetje goedpraten.
Je hebt niet eens beantwoord waar het feest nou eigenlijk goed voor is.
pi_100974197
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ook een leuke. "Moriaantje zo zwart als roet" - sinds wanneer zijn Berbers (Moren) zwart als roet :P ?
pi_100974220
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:16 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Pieten zijn geen negers. Pieten zijn door de heilige Sint Nicolaas bedwongen duivels, zwartgeblakerd door de vuren van de hel ;)
Wel typerend dat ze op Sjimmie lijken.

Mensenn zijn jullie blind, of willen jullie blind zijn.
En dan zeggen dat die propaganda geen invloed zou hebben, nou kennelijk wel.
pi_100974227
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef anonymoussie het volgende:

Het eren van Sint Nicolaas, beschermheilige van studenten, hoeren en Griekenland.
Met ons kabinet hard nodig ;)
pi_100974231
quote:

[..]

Je denkt dat jezelf herhalen gelijk staat aan legitieme argumenten?
quote:
incorrect
quote:
Ja leef jij maar lekker verder in je fantasiewereld :W
Wat een idioten, Sinterklaas een beetje goedpraten.
Geen argumenten dus? Spijtig voor je. Nu kom je nóg dommer over.
pi_100974234
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ook een leuke. "Moriaantje zo zwart als roet" - sinds wanneer zijn Berbers (Moren) zwart als roet :P ?
Negers heten in de Turkse volksmond ook Arabieren. Ik denk dat het te maken heeft dat het 'eerste' contact met donkere mensen via de de Arabieren ging toen en dat ze ook via dat gebied kwamen dus zo geschiedde.
pi_100974240
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wel typerend dat ze op Sjimmie lijken.
Hoezo ? Negers zijn OOK duivels volgens de zelfde leer ;)
pi_100974251
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:19 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Je denkt dat jezelf herhalen gelijkstaand aan legitieme argumenten?

[..]

incorrect

[..]

Geen argumenten dus? Spijtig voor je. Nu kom je nóg dommer over.
Hoezo incorrect???
Jullie hebben nog nooit slaven gezien???? 8)7
pi_100974280
quote:

[..]

Waarom zouden slaven mooie kleren hebben met kransen en (dure) veren en sieraden?
pi_100974283
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hoezo incorrect???
Nee, waar kan ik die tegenwoordig kopen? Ik zou wel een negerhulpje in huis willen hebben :Y
pi_100974288
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hoezo incorrect???
Ik heb er hier zelfs een, die is blank en gewapend met keukengerei.
pi_100974305
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom zouden slaven mooie kleren hebben met kransen en (dure) veren en sieraden?
Hé. Logica heeft in dit topic geen plaats, dat mag nu wel duidelijk zijn.
pi_100974324
quote:

[..]

Hey, onverwachte wending.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100974386
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zulke soort kleren droegen ze. Ze woonden in bij hun baas.
En die petjes met die veren droegen ze vroeger ook echt.
pi_100974402
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee, waar kan ik die tegenwoordig kopen? Ik zou wel een negerhulpje in huis willen hebben :Y
Je wilt graag een negerslaaf :?
Volgens mij zitten hier een stel racisten met opzet te trollen. :(
pi_100974412
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Als ik een racist zou zijn dan zou ik toch geen neger kopen en die in mijn huis laten? :(

Ik zou ook wel een blanke slaaf willen kopen, maar die zullen wel een stuk duurder zijn :Y
pi_100974420
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:28 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ga je ons nog verlichten met de bron van jouw kennis? Of moeten we jou maar op je woord geloven? Hoe verklaar jij bijvoorbeeld dat die pieten altijd zo vrolijk zijn? Is dat een symptoom van hevige zweepslagen?
pi_100974424
quote:

[..]

Ik wil graag een blanke slaaf (wel lekker) is dat beter?
pi_100974433
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:28 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Heb je überhaupt een bron ergens van? Waar dan ook?
pi_100974448
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ik een racist zou zijn dan zou ik toch geen neger kopen en die in mijn huis laten? :(
En voor je laten werken... de vieze klusjes laten doen.
Je wil hem kopen. Dus je wilt het jouw bezit maken.
Ja dit vind ik zeer racistisch. :r
Hoe kan je zo praten over mensen, misschien zou jij het leuk vinden om gekocht te worden en bezit te zijn van een ander.
pi_100974452
quote:

[..]

Driekwart van de spullen die ik koop zijn gemaakt door kindslaven in Azië. Het zou hypocriet zijn om te doen alsof wij als maatschappij slavernij afkeuren terwijl het de basis vormt van onze huidige economie.
pi_100974458
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

En voor je laten werken... de vieze klusjes laten doen.
Je wil hem kopen. Dus je wilt het jouw bezit maken.
Ja dit vind ik zeer racistisch. :r
Hoe kan je zo praten over mensen, misschien zou jij het leuk vinden om gekocht te worden en bezit te zijn van een ander.
Ik zou jou wel graag bezitten, voor entertainment doeleinden.
pi_100974476
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb je überhaupt een bron ergens van? Waar dan ook?
Ik heb het gevoel echt met ontwetende mensen ofzo te dealen.
Ieder met een beetje verstand weet dit gewoon. Net als hoe je weet dat ze in de middeleeuwen lange jurken droegen.

Ik zal kijken wat ik kan vinden. In oude films (uit die tijd) zie je het ook wel.
pi_100974490
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:32 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Driekwart van de spullen die ik koop zijn gemaakt door kindslaven in Azië. Het zou hypocriet zijn om te doen alsof wij als maatschappij slavernij afkeuren terwijl het de basis vormt van onze huidige economie.
Waarom is racisme ook alweer afgeschaft?
pi_100974492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:33 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ieder met een beetje verstand weet dit gewoon. .
Drogrede..... En jij noemt andere mensen onwetend?
pi_100974513
[quote]10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:34 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Drogrede..... En jij noemt andere mensen onwetend?
[/quote
Vrouwen droegen geen lange jurken in de middeleeuwen?
Ga je eens verdiepen in slavernij.

O nee de meesten doen dat niet, die denken alles al te weten. :')
pi_100974519
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:33 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ieder met een beetje verstand weet dit gewoon. Net als hoe je weet dat ze in de middeleeuwen lange jurken droegen.

Ik zal kijken wat ik kan vinden. In oude films (uit die tijd) zie je het ook wel.
Dat is een prachtige drogreden.
pi_100974527
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:34 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waarom is racisme ook alweer afgeschaft?
We hadden het over slavernij. Of de slaaf zwart, blank, geel, bruin of pimpelpaars met roze stipjes is maakt niet echt uit ;)
pi_100974530
Oo ja van die rode lippen heb ik wel een foto.
pi_100974534
Zoek de verschillen :D

pi_100974547
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:36 schreef anonymoussie het volgende:
Oo ja van die rode lippen heb ik wel een foto.
ja no shit dat kan iedereen :') dat bewijst alleen niets
pi_100974548
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:35 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Mensen droegen geen lange jurken in de middeleeuwen.
Ga je eens verdiepen in slavernij.

O nee de meesten doen dat niet, die denken alles al te weten. :')
Kom je nog met een bron of blijf je raaskallen? Meneer drogredenering.
pi_100974554
^ goede avatar dat, trouwens.
pi_100974608
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:37 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Kom je nog met een bron of blijf je raaskallen? Meneer drogredenering.
:{w
Ik durf gewoon te zeggen waar het op staat.
Dat je zo ontwetend bent, spreekt van gebrekkigheid in kennis van jouw kant.

http://www.birmingham.gov(...)%2FWrapper%2FWrapper

Nou als de lippen hier niet rood zijn....
En ga Anqelique ofzo kijken, bevat veel geschiedenis. Daarin zie je ook negerslaven.
Hoe ze zich kleedde, dat lijkt gewoon op zwarte piet.
pi_100974623
De bron komt van mijn LOTR topic. :Y
pi_100974641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Zoek de verschillen :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Op die onderste staat Eric van Muiswinkel te commanderen.
pi_100974643
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

En ga Anqelique ofzo kijken, bevat veel geschiedenis. Daarin zie je ook negerslaven.
Nee, je raaskalt zonder bron en doet daarbij alsof je het beter weet dan iedereen. Wat precies bewijst die foto eigenlijk?
pi_100974650
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Blijf jezelf eens niet herhalen, je geloofwaardigheid wordt er echt niet beter op. Maak je geen illusies, mijn kennis overschaduwt jouw kennis gigantisch.

quote:

Daar vroegen wij niet om. Je bent te simpel om je eigen stellingen te bekrachtigen met legitieme argumenten of bronnen. Je onkunde wordt pijnlijk belicht in dit topic, heel erg prettig om te zien.
pi_100974651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:21 schreef zeeeend het volgende:

I rest my case.
Welke case probeer je te resten? :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_100974661
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:36 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

We hadden het over slavernij. Of de slaaf zwart, blank, geel, bruin of pimpelpaars met roze stipjes is maakt niet echt uit ;)
Slavernij is racisme, welk volk ook tot slaven gemaakt wordt.
pi_100974669
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:42 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Is geen synoniem. Wederom bega je een flater.
pi_100974678
Volgens mij is die 'bron' die je postte trouwens geen foto, maar een schilderij.
pi_100974694
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:42 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Misschien weet je niet wat racisme is. Of je weet niet wat slavernij is, maar die lijkt me makkelijker.
pi_100974758
Is onze paus Sinterklaas?
pi_100974768
Custom emoticon voor dit topic:
pi_100974823
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:42 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Blijf jezelf eens niet herhalen, je geloofwaardigheid wordt er echt niet beter op. Maak je geen illusies, mijn kennis overschaduwt jouw kennis gigantisch.

[..]
Jij lijkt wel een klein kind die voor Sinterklaas opkomt. Die geen kennis heeft van de geschiedenis en zijn feiten.
quote:
Daar vroegen wij niet om. Je bent te simpel om je eigen stellingen te bekrachtigen met legitieme argumenten of bronnen. Je onkunde wordt pijnlijk belicht in dit topic, heel erg prettig om te zien.
En de indoctrine van Sinterklaas heeft jullie allemaal ingezogen :+
Stelletje clowns!! Als jij Sinterklaas geen racisme vind, prima.
Ik heb nog nooit zo iets achterlijks gehoord als zwarte Piet is zwart door roet.
En mij voor dom uitmaken. Prima hoor.
Als jij zo graag Sinterklaas wil vieren...

Fijn dat jij mijn onkunde interessanter vindt dan het racisme wat er in Nederland getolereerd wordt.

Nog steeds heeft niemand beantwoord waar het feest nou goed voor is?
pi_100974853
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:50 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jij lijkt wel een klein kind die voor Sinterklaas opkomt. Die geen kennis heeft van de geschiedenis en zijn feiten.

[..]

Ik heb nog nooit zo iets achterlijks gehoord als zwarte Piet is zwart door roet.

Fijn dat jij mijn onkunde interessanter vindt dan het racisme wat er in Nederland getolereerd wordt.

Het is niet te beantwoorden waar het feest goed voor is, behalve volksvermaak. Dat geldt voor alle feesten toch?

edit: je komt trouwens extreem vervelend over met je betweterigheid en neerbuigende opmerkingen.
pi_100974855
quote:
Je vond mijn antwoord over Griekenland en studenten niet goed :( ?
pi_100974897
quote:

[..]

Jij lijkt een klein kind door je gebrek aan verstandelijk vermogen en legitieme argumenten.
quote:
[..]

Leuk geweest, trol. :)
quote:

Dat zogenaamde racisme waar jij op doelt is een fragment van jouw eigen fantasie, je bent een minkukel.
pi_100974904
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Je vond mijn antwoord over Griekenland en studenten niet goed :( ?
Nee :D
pi_100974916
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

edit: je komt trouwens extreem vervelend over met je betweterigheid en neerbuigende opmerkingen.
Ze is ook een trol, die doen dat soort dingen. Laat je de kop niet gek maken!
pi_100974930
Goed topic was dit.
pi_100974939
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:55 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ze is ook een trol, die doen dat soort dingen. Laat je de kop niet gek maken!
haha 'ze'?
pi_100974944
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:55 schreef HyperViper het volgende:
Goed topic was dit.
Jammer dat ie zo goed als vol zit.
pi_100974950
Lapo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: