abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100969696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:05 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Als je maar ver genoeg zoekt is er in elke kinderserie wel wat racistisch, xenofobisch of homofobisch te vinden. Die Carebears die iedereen ongevraagd onderspuiten met hun regenboog-cum, jasses.
Zijn de carebears niet ook een afgezonderde gemeenschap waarin iedereen gelijk is onder leiding van één baas? Lang niet meer gezien...
pi_100969697
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Er is genoeg niet racistisch. Troetelberen, My Little Pony, De Snorkels zijn ook niet racistisch.
De slechte pony is toch echt weer zwart hoor :P
pi_100969703
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb me in mijn kindertijd al genoeg verdiept in nazi sprookjes, ik keek de smurfen en las kuifje 8-)
Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man. :')
What a waste of time.... sadly.
Je hebt je verdiept in de verkeerde nazi elementen. Zie je, dit is propaganda. Nu nog de ideologieen voor grote mensen.....
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
pi_100969757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man. :')
Kuifje was er al tijdens de oorlog :W
pi_100969760
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown :P
pi_100969761
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

de snorkels staan bol van de stereotypen
Inderdaad, Junior het rijkeluisjongetje.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:09:12 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969779
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De slechte pony is toch echt weer zwart hoor :P
LOL
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100969791
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kuifje was er al tijdens de oorlog :W
Ik heb het vooral over de smurfen.
Ik heb me niet verdiept in het racisme dat in Kuifje voorkomt.
pi_100969818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kuifje was er al tijdens de oorlog :W
Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's. :Y
pi_100969832
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
Ach, er zitten wel meer rare moraallessen in sprookjes. Zoals dat je je roodgemutste dochter ongewapend in haar eentje het grote enge bos in moet sturen waar de wilde dieren wonen en je je weerloze moeder (voor het meisje dus oma :P) in een hutje gedumpt hebt bijvoorbeeld.

Of dat "je eerstgeboren kind" een verhandelbaar goed is dat je weg kan geven als een magisch mannetje een dienst voor je heeft verricht.

Of dat de juiste reactie op een volslagen onbekende die je huis binnendringt en je ongevraagd vol op je bek pakt terwijl je slaapt een huwelijk is.
pi_100969867
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

de snorkels staan bol van de stereotypen
Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
pi_100969912
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef anonymoussie het volgende:
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown :P
Black Beauty is gebaseerd op een boek uit 1877, weinig kans dat er geen rascime en stereotypen in voorkomen en Maple Town gaat over dieren, dus grote kans dat deze ook nogal redelijk standaard typetjes voorstellen.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:15:22 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
allstar zijn donkere vriendje met afro kon geeneens praten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100969957
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's. :Y
En op dit moment verfilmd een Jood het, die vond het dus waarschijnlijk niet zo erg dat er wat stereotyperingen in zaten.
pi_100969965
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als rascime.
pi_100969977
Klote quote/edit knoppen
pi_100969999
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
Tsja. Wat versta je onder racisme ?
Eigenlijk is het denken dat bijv. negers uberhaupt een ander "ras" zijn dan blanken al racistisch - aangezien dat biologisch gezien kolder is.

Dus.. hoe definieer jij het begrip ?
pi_100970014
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:16 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als racsime.


held _O_
pi_100970079
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:21:20 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970093
of we moeten gewoon niet zo fok!king snel rascisme roepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970110
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:20 schreef anonymoussie het volgende:
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
Nee waarom?

Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)

En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
pi_100970113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

held _O_
En natuurlijk ook:



Valt er iets op aan de nieuwe tekenstijl ?

pi_100970152
Racisme is dat je niemand beoordeeld of beledigd op zijn afkomst (huidskleur, gewoonten).
Stereotypering heeft vooral met karakter te maken.
Een blanke kan agressief zijn en een neger ook. Dat is een karaktertrek.
Een indiaan houdt van dansen en een chinees ook.
pi_100970195
En series als Waynehead houden het niet lang val en worden geboycot.
pi_100970218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Nee waarom?

Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)

En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
Of om het in een liedje te verwoorden:

  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:26:29 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970240
feitelijk is het rascistisch om Gargamel een jood te noemen want dat staat nergens

je noemt hem een jood omdat je vind dat joden ... etc.

joden vinden dat rascistisch, het karakter an sich niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970279
Dat van de smurfen is wel erg.
Misschien omdat wij blank zijn vinden we dit normaal.
Maar er is nog niemand die intelligent genoeg is een goede strip/ tekenfilm te bedenken zonder racisme. Dan wordt het hoog tijd.

XMen, Spiderman, Batman is toch niet racistisch?
pi_100970341
Het valt toch niet goed te praten. Voor ons eigen vermaak (en winst en propaganda's van degenen met zulke walgelijke ideologieen).
Het is net als hoe de politiek oorlog probeert goed te praten.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:30:58 #179
19242 yavanna
Results may vary.
pi_100970353
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En natuurlijk ook:

[ afbeelding ]

Valt er iets op aan de nieuwe tekenstijl ?

[ afbeelding ]
Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen. :o
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_100970357
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:28 schreef anonymoussie het volgende:
XMen, Spiderman, Batman is toch niet racistisch?
De slechterik Magneto is een Jood ;)
Maar ok, dat is vooral omdat een holocaust verleden zijn motieven verklaart.

Je ziet echter maar weinig neger X-men. Storm was lichtbruin. Bishop met zijn zonnebril was wel een erg stereotiepe stoere neger.

[ Bericht 9% gewijzigd door MisterSqueaky op 20-08-2011 13:37:56 ]
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:31:13 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970358
ik ben niet blank en ik vind het de normaalste zaak van de wereld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970411
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:33:51 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970426
ik zie er geen racisme of ideologie in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:34:44 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970440
niet meer als in de opmerking dat zwarten je wel even in elkaar komen beuken als je iets verkeerd zegt iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970483
Net als zwarte piet ook belachelijk rode lippen heeft :')
pi_100970505
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:31 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De slechterik Magneto is een Jood ;)
Maar ok, dat is vooral omdat een holocaust verleden zijn motieven verklaart.

Je ziet echter maar weinig neger X-men. Storm was lichtbruin...

In de film speelt Hal Berry een Xvrouw :P
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:39:05 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970521
ja Storm

komt uit de rimboe en aanbid de maan ofzoiets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970534
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:30 schreef yavanna het volgende:

[..]

Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen. :o
Sjimmie ;)
Hij is ook zijn grote gouden oorbellen kwijtgeraakt.
pi_100970539
Wereldtopic! :7
pi_100970595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

In de film speelt Hal Berry een Xvrouw :P
Storm dus :P

Maar goed, de X-men films (de comics en tekenfilms aanzienlijk minder) zijn idd gebaseerd op de politieke boodschap "anders zijn is niet per se goed of slecht" die zo hard mogelijk je strot moet worden ingeduwd ;) En dus niet zo racistisch als de smurfen.
pi_100970684
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:02 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Menselijk dus. Dat bedoelt hij met "true en honest" - een realistisch karakter. Geen verzonnen ubermensch "ik bn zo vrolijk en doe het goede" als Alfred ;)
Niet waar. Het is ook verdrietig.
Alfred blijft positief ondanks zijn negatieve ervaringen (verlies van zijn ouders)
Het eindliedjes zingt:
Vandaag ben ik zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk.
Ik ben behoorlijk vrolijk zo vrolijk was ik nooit.
Als tegenstelling zingt de mol: Soms is ongelukkig, soms is hij ongelukkig dan sterft hij van verdriet.

Dus Alfred is niet alleen een constant vrolijk eendje hoor.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:45:45 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970697
oeh en Jubilee is Chinees en die schiet vuurwerk uit dr handen!!

niet elke chinees doet karate en houd van vuurwerk yo!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970805
Barbamama is zwart en Barbapapa is roze.
Dit is duidelijk multicultureel :D
Aangezien sommige withuiden (ik ook) roze kleuren bij hitte of spanning.
En sommige withuiden zijn echt rood :P
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:52:09 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970852
ja maar daar was geen bal aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970946
De smurfen zijn echt niet leuker hoor! :P
Ik zou alsnog voor Alfred, XMen, Batman, Spiderman gaan.
pi_100971051
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:33 schreef anonymoussie het volgende:
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
pi_100971054
Dragonball vind ik persoonlijk één van de beste tekenfilms ooit!!
Manga O+ .
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:59:15 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971060
xmen en batman zijn wat zware kost voor kinderen van die leeftijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100971079
Smurfen niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')