Zijn de carebears niet ook een afgezonderde gemeenschap waarin iedereen gelijk is onder leiding van één baas? Lang niet meer gezien...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:05 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Als je maar ver genoeg zoekt is er in elke kinderserie wel wat racistisch, xenofobisch of homofobisch te vinden. Die Carebears die iedereen ongevraagd onderspuiten met hun regenboog-cum, jasses.
De slechte pony is toch echt weer zwart hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Er is genoeg niet racistisch. Troetelberen, My Little Pony, De Snorkels zijn ook niet racistisch.
Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb me in mijn kindertijd al genoeg verdiept in nazi sprookjes, ik keek de smurfen en las kuifje
Kuifje was er al tijdens de oorlogquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man.![]()
Inderdaad, Junior het rijkeluisjongetje.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
de snorkels staan bol van de stereotypen
LOLquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De slechte pony is toch echt weer zwart hoor
Ik heb het vooral over de smurfen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kuifje was er al tijdens de oorlog
Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kuifje was er al tijdens de oorlog
Ach, er zitten wel meer rare moraallessen in sprookjes. Zoals dat je je roodgemutste dochter ongewapend in haar eentje het grote enge bos in moet sturen waar de wilde dieren wonen en je je weerloze moeder (voor het meisje dus omaquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
Maar geen racisme toch.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
de snorkels staan bol van de stereotypen
Black Beauty is gebaseerd op een boek uit 1877, weinig kans dat er geen rascime en stereotypen in voorkomen en Maple Town gaat over dieren, dus grote kans dat deze ook nogal redelijk standaard typetjes voorstellen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef anonymoussie het volgende:
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown
allstar zijn donkere vriendje met afro kon geeneens pratenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
En op dit moment verfilmd een Jood het, die vond het dus waarschijnlijk niet zo erg dat er wat stereotyperingen in zaten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's.
Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als rascime.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar geen racisme toch.
Tsja. Wat versta je onder racisme ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Maar geen racisme toch.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:16 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als racsime.
Nee waarom?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:20 schreef anonymoussie het volgende:
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
Of om het in een liedje te verwoorden:quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Nee waarom?
Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)
En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En natuurlijk ook:
[ afbeelding ]
Valt er iets op aan de nieuwe tekenstijl ?
[ afbeelding ]
De slechterik Magneto is een Joodquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:28 schreef anonymoussie het volgende:
XMen, Spiderman, Batman is toch niet racistisch?
In de film speelt Hal Berry een Xvrouwquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De slechterik Magneto is een Jood
Maar ok, dat is vooral omdat een holocaust verleden zijn motieven verklaart.
Je ziet echter maar weinig neger X-men. Storm was lichtbruin...
Sjimmiequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:30 schreef yavanna het volgende:
[..]
Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen.
Storm dusquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:37 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
In de film speelt Hal Berry een Xvrouw
Niet waar. Het is ook verdrietig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Menselijk dus. Dat bedoelt hij met "true en honest" - een realistisch karakter. Geen verzonnen ubermensch "ik bn zo vrolijk en doe het goede" als Alfred
Seabert ook verbieden?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:33 schreef anonymoussie het volgende:
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |