abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:31:13 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970358
ik ben niet blank en ik vind het de normaalste zaak van de wereld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970411
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:33:51 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970426
ik zie er geen racisme of ideologie in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:34:44 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970440
niet meer als in de opmerking dat zwarten je wel even in elkaar komen beuken als je iets verkeerd zegt iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970483
Net als zwarte piet ook belachelijk rode lippen heeft :')
pi_100970505
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:31 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De slechterik Magneto is een Jood ;)
Maar ok, dat is vooral omdat een holocaust verleden zijn motieven verklaart.

Je ziet echter maar weinig neger X-men. Storm was lichtbruin...

In de film speelt Hal Berry een Xvrouw :P
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:39:05 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970521
ja Storm

komt uit de rimboe en aanbid de maan ofzoiets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970534
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:30 schreef yavanna het volgende:

[..]

Het halve gezicht van Sjors ( of is het Sjimmie ) bestaat uit lippen. :o
Sjimmie ;)
Hij is ook zijn grote gouden oorbellen kwijtgeraakt.
pi_100970539
Wereldtopic! :7
pi_100970595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:37 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

In de film speelt Hal Berry een Xvrouw :P
Storm dus :P

Maar goed, de X-men films (de comics en tekenfilms aanzienlijk minder) zijn idd gebaseerd op de politieke boodschap "anders zijn is niet per se goed of slecht" die zo hard mogelijk je strot moet worden ingeduwd ;) En dus niet zo racistisch als de smurfen.
pi_100970684
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:02 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Menselijk dus. Dat bedoelt hij met "true en honest" - een realistisch karakter. Geen verzonnen ubermensch "ik bn zo vrolijk en doe het goede" als Alfred ;)
Niet waar. Het is ook verdrietig.
Alfred blijft positief ondanks zijn negatieve ervaringen (verlies van zijn ouders)
Het eindliedjes zingt:
Vandaag ben ik zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk.
Ik ben behoorlijk vrolijk zo vrolijk was ik nooit.
Als tegenstelling zingt de mol: Soms is ongelukkig, soms is hij ongelukkig dan sterft hij van verdriet.

Dus Alfred is niet alleen een constant vrolijk eendje hoor.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:45:45 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970697
oeh en Jubilee is Chinees en die schiet vuurwerk uit dr handen!!

niet elke chinees doet karate en houd van vuurwerk yo!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970805
Barbamama is zwart en Barbapapa is roze.
Dit is duidelijk multicultureel :D
Aangezien sommige withuiden (ik ook) roze kleuren bij hitte of spanning.
En sommige withuiden zijn echt rood :P
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:52:09 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970852
ja maar daar was geen bal aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970946
De smurfen zijn echt niet leuker hoor! :P
Ik zou alsnog voor Alfred, XMen, Batman, Spiderman gaan.
pi_100971051
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:33 schreef anonymoussie het volgende:
We zouden zulke soort ideologieen (helemaal in tekenfilms voor kinderen die makkelijk alles opnemen als een spons) niet toe moeten staan.
Of sta je achter racisme?
Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
pi_100971054
Dragonball vind ik persoonlijk één van de beste tekenfilms ooit!!
Manga O+ .
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:59:15 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971060
xmen en batman zijn wat zware kost voor kinderen van die leeftijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100971079
Smurfen niet?
pi_100971082
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
Net als Captain Planet, dat lag er wel zo dik bovenop :D
pi_100971123
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:02:34 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971147
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:59 schreef anonymoussie het volgende:
Smurfen niet?
nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100971164
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.

Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality" ;)

pi_100971178
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:01 schreef anonymoussie het volgende:
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
pi_100971202
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.

Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality" ;)
En dan hebben we het nog niet over G.I. Joe *O*
pi_100971215
Blijf vooral twijfelen.
pi_100971251
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
pi_100971276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.

Het is vooral goed vs. kwaad wat je ook bij alle volwassenen films ziet wat er als moraal wordt ingeramd en dat het bij kinderen allemaal wat lieflijker, softer en diervriendelijk is kan ik prima mee leven...de ellende van moord-en doodslag daar kunnen ze nog lang genoeg naar kijken.
pi_100971312
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:06 schreef anonymoussie het volgende:
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')