Net als Captain Planet, dat lag er wel zo dik bovenopquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
nopequote:
Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:01 schreef anonymoussie het volgende:
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
En dan hebben we het nog niet over G.I. Joequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.
Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality"
Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:06 schreef anonymoussie het volgende:
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.
Mwoah. GI Joe, M.A.S.K. Transformers enzovoorts waren eigenlijk vooral bedoeld om het bijbehorende speelgoed te verkopen. De moraal werd erin gegooid om de politiek tevreden te houden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet over G.I. Joe
Lol....ook als kind heb je voorkeuren...zo vond ik Calimero helemaal niets.Dat piepende zeurstemmetje werd ik toen al helemaal kriegel van.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al niet
De baas was een neger toch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namen
Van de COPS wel. En de slechterik was een vette blanke kapitalistquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:14 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De baas was een neger toch?
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topicquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:15 schreef anonymoussie het volgende:
Lukie Luuk is ook een goede tekenfilm
Of als je roker bent....dan is LL opeens heel demoniserend sinds ze met terugwerkende kracht alle plaatjes met een rokende LL hebben verwijderd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
Hoezo is Lukie racistisch?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |