abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100971082
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
Net als Captain Planet, dat lag er wel zo dik bovenop :D
pi_100971123
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:02:34 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971147
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:59 schreef anonymoussie het volgende:
Smurfen niet?
nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100971164
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Seabert ook verbieden?
Dat was me een partij propaganda voor de milieumaffia.
Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.

Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality" ;)

pi_100971178
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:01 schreef anonymoussie het volgende:
Seabert bevat geen racisme propaganda. Wel een verschil niet?
Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
pi_100971202
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Bijna alle tekenfilms hadden idd een moraal of boodschap.
Seabert, de Bluffers, Captain Planet, David de Kabouter etc. etc - allemaal pro-milieu en groenlinksig zijn. Dungeons en Dragons: praat met de groep mee, want de zeurkous met afwijkende mening heeft het altijd fout. Thundercats: the moral of the episode was een vast onderdeel.

Animaniacs had daar wel een fraaie parodie op met "the wheel of morality" ;)
En dan hebben we het nog niet over G.I. Joe *O*
pi_100971215
Blijf vooral twijfelen.
pi_100971251
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
pi_100971276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij vat een zwarte smurf op als racistisch en jij ziet in Gargamel het stereotype van een Jood. Bij Seabert en Captain planet is het wel duidelijk dat de makers het doel hadden kinderen bepaalde politieke opvattingen op te dringen, bij de smurfen betwijfel ik dat ten zeerste.
Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.

Het is vooral goed vs. kwaad wat je ook bij alle volwassenen films ziet wat er als moraal wordt ingeramd en dat het bij kinderen allemaal wat lieflijker, softer en diervriendelijk is kan ik prima mee leven...de ellende van moord-en doodslag daar kunnen ze nog lang genoeg naar kijken.
pi_100971312
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:06 schreef anonymoussie het volgende:
Kent iemand de tekenfilmserie C.O.P.S. nog??
Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namen ;)
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:09:52 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971328
waarom gaat dat voor de smurfen niet op?

ik vond dat vroeger leuk maar ik kreeg er geen hekel aan joden en/of katten van en van die zwarte smurfen werd ik niet agressief
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100971329
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Stel, for the sake of argument, dat alle tekenfim/stripmakers dat doel hebben, in hoeverre heeft het daadwerkelijk effect? Ik heb bijna al die films in mijn jeugd bekeken en ongetwijfeld zal ik zwaar geindoctrineerd zijn, maar ik vond het vooral vermaak en ik heb later nooit GL. gestemd.
Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al niet :)
pi_100971343
Smurfen O+
pi_100971358
Juist omdat mensen (en vooral kinderen) niet bewust van de ideologieen zie ik het als een vorm van bedrog.
Want kinderen begrijpen dat helemaal niet, zulk soort ideologieen.
Als is de indoctrine niet succesvol, het maakt de gebeurtenis niet goed.
Ik heb er geen ander woord voor dan schijnheilig.
Net als sinterklaas, de heiligman, gewoon een schijnheilige gebeurtis.
pi_100971390
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:04 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet over G.I. Joe *O*
Mwoah. GI Joe, M.A.S.K. Transformers enzovoorts waren eigenlijk vooral bedoeld om het bijbehorende speelgoed te verkopen. De moraal werd erin gegooid om de politiek tevreden te houden.

Bravestarr was trouwens ook zo politiek correct. Een indiaan als de stoere spacecowboy.
pi_100971401
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde hoor, alleen Captain America trok ik als kind ook al niet :)
Lol....ook als kind heb je voorkeuren...zo vond ik Calimero helemaal niets.Dat piepende zeurstemmetje werd ik toen al helemaal kriegel van.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:13:37 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971432
nee dat vond ik ook maar een zeikwijf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100971447
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:09 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Oh yes. Wat hadden de boeven toch originele namen ;)
De baas was een neger toch?
pi_100971468
Lukie Luuk is ook een goede tekenfilm :)
pi_100971491
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:14 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

De baas was een neger toch?
Van de COPS wel. En de slechterik was een vette blanke kapitalist ;)
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:16:07 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100971494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:15 schreef anonymoussie het volgende:
Lukie Luuk is ook een goede tekenfilm :)
behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100971546
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
Of als je roker bent....dan is LL opeens heel demoniserend sinds ze met terugwerkende kracht alle plaatjes met een rokende LL hebben verwijderd. :(
pi_100971551
Leuke intro :P
pi_100971615
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

behalve als je Chinees bent en net zo snel racisme roept als sommige mensen in dit topic
Hoezo is Lukie racistisch?
pi_100971645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Hoezo is Lukie racistisch?
Hij jaagt alleen op blanke boeven. Alsof alleen blanke mensen crimineel zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')