abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100969696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:05 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Als je maar ver genoeg zoekt is er in elke kinderserie wel wat racistisch, xenofobisch of homofobisch te vinden. Die Carebears die iedereen ongevraagd onderspuiten met hun regenboog-cum, jasses.
Zijn de carebears niet ook een afgezonderde gemeenschap waarin iedereen gelijk is onder leiding van één baas? Lang niet meer gezien...
pi_100969697
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:01 schreef anonymoussie het volgende:
Er is genoeg niet racistisch. Troetelberen, My Little Pony, De Snorkels zijn ook niet racistisch.
De slechte pony is toch echt weer zwart hoor :P
pi_100969703
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb me in mijn kindertijd al genoeg verdiept in nazi sprookjes, ik keek de smurfen en las kuifje 8-)
Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man. :')
What a waste of time.... sadly.
Je hebt je verdiept in de verkeerde nazi elementen. Zie je, dit is propaganda. Nu nog de ideologieen voor grote mensen.....
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
pi_100969757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Helemaal leuk zulke strips, hadden ze tijdens de oorlog moeten doen. Tof vermaak man. :')
Kuifje was er al tijdens de oorlog :W
pi_100969760
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown :P
pi_100969761
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

de snorkels staan bol van de stereotypen
Inderdaad, Junior het rijkeluisjongetje.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:09:12 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969779
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De slechte pony is toch echt weer zwart hoor :P
LOL
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100969791
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kuifje was er al tijdens de oorlog :W
Ik heb het vooral over de smurfen.
Ik heb me niet verdiept in het racisme dat in Kuifje voorkomt.
pi_100969818
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kuifje was er al tijdens de oorlog :W
Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's. :Y
pi_100969832
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef anonymoussie het volgende:
Dat je niet weet watvoor ideologieen de nazi´s hebben en hoe ze het verwerken in sprookjes.
Ach, er zitten wel meer rare moraallessen in sprookjes. Zoals dat je je roodgemutste dochter ongewapend in haar eentje het grote enge bos in moet sturen waar de wilde dieren wonen en je je weerloze moeder (voor het meisje dus oma :P) in een hutje gedumpt hebt bijvoorbeeld.

Of dat "je eerstgeboren kind" een verhandelbaar goed is dat je weg kan geven als een magisch mannetje een dienst voor je heeft verricht.

Of dat de juiste reactie op een volslagen onbekende die je huis binnendringt en je ongevraagd vol op je bek pakt terwijl je slaapt een huwelijk is.
pi_100969867
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

de snorkels staan bol van de stereotypen
Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
pi_100969912
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:08 schreef anonymoussie het volgende:
O jee.
Dan ben ik niet zo de hoogte van deze tekenfilms.
Black beauty dan en Mabeltown :P
Black Beauty is gebaseerd op een boek uit 1877, weinig kans dat er geen rascime en stereotypen in voorkomen en Maple Town gaat over dieren, dus grote kans dat deze ook nogal redelijk standaard typetjes voorstellen.
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:15:22 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100969936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
allstar zijn donkere vriendje met afro kon geeneens praten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100969957
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk diende het toen als propaganda en racistisch vermaak voor nazi's. :Y
En op dit moment verfilmd een Jood het, die vond het dus waarschijnlijk niet zo erg dat er wat stereotyperingen in zaten.
pi_100969965
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als rascime.
pi_100969977
Klote quote/edit knoppen
pi_100969999
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:12 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Maar geen racisme toch.
Racisme is toch niet per se stereotypering?
Tsja. Wat versta je onder racisme ?
Eigenlijk is het denken dat bijv. negers uberhaupt een ander "ras" zijn dan blanken al racistisch - aangezien dat biologisch gezien kolder is.

Dus.. hoe definieer jij het begrip ?
pi_100970014
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:16 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als ik zeg dat een neger met zumbalippen lui en dom is, is dat een stereotype (zoals dit 70 tot 100 geleden in strips en boeken gebruikt werd) en wordt dus in dit geval gelijk gezien als racsime.


held _O_
pi_100970079
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:21:20 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100970093
of we moeten gewoon niet zo fok!king snel rascisme roepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100970110
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:20 schreef anonymoussie het volgende:
We zijn gewoon Fokking racistisch...
Moet dat niet veranderen?
Nee waarom?

Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)

En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
pi_100970113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

held _O_
En natuurlijk ook:



Valt er iets op aan de nieuwe tekenstijl ?

pi_100970152
Racisme is dat je niemand beoordeeld of beledigd op zijn afkomst (huidskleur, gewoonten).
Stereotypering heeft vooral met karakter te maken.
Een blanke kan agressief zijn en een neger ook. Dat is een karaktertrek.
Een indiaan houdt van dansen en een chinees ook.
pi_100970195
En series als Waynehead houden het niet lang val en worden geboycot.
pi_100970218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:21 schreef Rorsach het volgende:

[..]

Nee waarom?

Mensen moeten gewoon wat minder lange tenen krijgen en niet alles persoonlijk opvatten. (natuurlijk gezien vanuit bovengaande discussie over strips en tekenfilms)

En probeer maar eens iets te maken wat geheel politiek correct is en dan heb je gelijk iets dat geen ruk aan is.
Of om het in een liedje te verwoorden:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')