Krijg je dat weer.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:03 schreef fruityloop het volgende:
Hier is duidelijk onderzoeksgeld goed besteed, in plaats van die rare onderzoeken voor kankermedicatie enzo.
Waarom denk je dat die nymfomane slet geen broekje onder haar jurkje draagt?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef zeeeend het volgende:
Het zijn natuurlijk ook allemaal alcoholisten ,ze zijn allemaal blauw.
...en 1 smurfin ,in een dorp vol smurfen .
Dat is toch niet normaal!
Eigenlijk zijn er geen vrouwelijke smurfen hequote:Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef zeeeend het volgende:
Net als China onder Mao: allemaal dezelfde kleding, afgezien van de Grote Leider Smurf.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:45 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
Ik vind ze juist eerder communisten
De Rode Leider, Gargamel die de Smurfen in goud wil veranderen om zo rijk te worden, hij gaat daarbij over lijken. De Smurfen hebben geen geld, de enige aflevering dat ze geld hebben wordt alles een puinhoop, etc, etc.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net als China onder Mao: allemaal dezelfde kleding, afgezien van de Grote Leider Smurf.
Maar, zoals ik eerder al aantekende, ze hebben wel degelijk persoonlijke bezittingen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:22 schreef doorzuipenmanagerworden het volgende:
[..]
De Rode Leider, Gargamel die de Smurfen in goud wil veranderen om zo rijk te worden, hij gaat daarbij over lijken. De Smurfen hebben geen geld, de enige aflevering dat ze geld hebben wordt alles een puinhoop, etc, etc.
De normale smurfen zijn blauw... bovendien zijn het smurfen.... zwarte smurf =/= neger. blauwe smurf =/= blanke.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:13 schreef Ferdo het volgende:
Nu komen de andersgekleurde smurfen er op zich niet geheel goed af, dus aanklachten wegens racisme zou ik wel begrijpen.
Als de smurfen zelf nou blank waren...quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:13 schreef Ferdo het volgende:
Nu komen de andersgekleurde smurfen er op zich niet geheel goed af, dus aanklachten wegens racisme zou ik wel begrijpen.
[ afbeelding ]
gnap...gnap...gnap...
Okee, ze moesten eerst worden geprikt door één of andere vlieg, of gebeten worden door een reeds besmette smurf, maar onbewust (of niet) wordt toch de link gelegd tussen zwart en negatief.
In de tekenfilmversie werden de zieke smurfen overigens heel politiek correct niet zwart, maar paars.
(anders had de VARA deze aflevering destijds vast overgeslagen toen de reeks begin jaren '80 te zien was)
In het communisme had je ook eigen speelgoed enzo. Alleen grotere spullen waren niet van jezelf.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar, zoals ik eerder al aantekende, ze hebben wel degelijk persoonlijke bezittingen.
De Romeinen zagen de vogel (ooievaar) als symbool van trouw aan het eerbiedwaardige in ruimere zin, zoals de ouders, de staat en de kerk. misschien hebben de nazi's dit van ze over genomen?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Voor zover ik weet zijn de smurfen geslachtsloos, dus kunnen ze ook niet homofiel zijn.
Ik heb gehoord dat de Smurfin een uitvinding is van Gargamel, die haar als spionne het smurfendorp instuurde.
Echter, door de goedheid van de smurfen werd ze beinvloed en besloot ze bij de Smurfen te blijven.
Gargamel heeft nogal een kokkerd van een neus, maar daarom is hij nog geen Jood.. Het komt me voor dat dit nogal gezocht is.
Ik zie ook de reden er niet van. Waarom zou iemand politieke ideeën willen propageren die versluierd zijn? Als je het niet begrijpt, werkt het ook niet..
En de rest van de symbolen dan? Ze vliegen op ooievaars, Gargamel heeft een kookketel, en waar staat de kat van Gargamel dan voor?
Je bedoelt dat de Nazi's inspiratie opdeden uit de smurfenverhalen.. Het zou natuurlijk kunnen..quote:Op maandag 16 mei 2011 12:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
De Romeinen zagen de vogel (ooievaar) als symbool van trouw aan het eerbiedwaardige in ruimere zin, zoals de ouders, de staat en de kerk. misschien hebben de nazi's dit van ze over genomen?
Ah, je kent De Vliegende Aap zeker niet? En je weet dus ook niet hoe Banana, een negermeisje, in die strip wordt uitgebeeld? Is ook niet heel politiek correct te noemen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 04:07 schreef niels0 het volgende:
Suske en Wiske is natuurlijk politiek helemaal correct
Haha, smurfin is een creatie van Gargamel, en naar het smurfendorp gestuurd om de smurfen te verwarren en tegen elkaar in opstand te brengen. Helaas werd ze in de gemeenschap opgenomen. Daarom is er maar 1 smurfin. Waar die baby vandaan komt weet ik niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:13 schreef zeeeend het volgende:
Het zijn natuurlijk ook allemaal alcoholisten ,ze zijn allemaal blauw.
Dat is toch niet normaal!
De ooievaarquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef Lumberbob het volgende:
Waar die baby vandaan komt weet ik niet.
Helemaal mee eens.quote:Als voor het nazidorp verhaal... tsjah. wat dacht je van dingen die NIET overeenkomen.
Grote smurf had een kerstman baard, geen hitler snor
GEEN ENKELE SMURF IS BLOND (behalve smurfin, en het zou een beetje vreemd zijn voor de zogenaamde joodse tovenaar een nazi-meisje te maken en die in een dorp te plaatsen)
Geen enkele smurf heeft blauwe oogjes volgens mij is 't allemaal zwart.
Hitler had 't niet zo op andere rassen i.e. andere huidskleur, en smurfen zijn BLAUW. Als die beesten in 1941 hadden geleefd hadden ze als eerste op die trein gezeten. (beetje grof, excuses daarvoor, maar de bewering dat smurfen nazi's zijn is... blegh...)
Smurfin was niet blond gemaakt maar had eerst zwart haar, ze werd later pas blond gemaakt door grote smurf om haar een echte smurf te maken ('de nieuwe en verbeterde smurfin'). En gezien de reacties vonden de andere smurfen de blonde smurfin ook een hele vooruitgangquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef Lumberbob het volgende:
GEEN ENKELE SMURF IS BLOND (behalve smurfin, en het zou een beetje vreemd zijn voor de zogenaamde joodse tovenaar een nazi-meisje te maken en die in een dorp te plaatsen)
Sinterklaas draagt ook een baard en is ook een vuile racist met zijn zwarte Pieten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:20 schreef Lumberbob het volgende:
[..]
Haha, smurfin is een creatie van Gargamel, en naar het smurfendorp gestuurd om de smurfen te verwarren en tegen elkaar in opstand te brengen. Helaas werd ze in de gemeenschap opgenomen. Daarom is er maar 1 smurfin. Waar die baby vandaan komt weet ik niet.
Als voor het nazidorp verhaal... tsjah. wat dacht je van dingen die NIET overeenkomen.
Grote smurf had een kerstman baard, geen hitler snor
Geen enkele smurf heeft blauwe oogjes volgens mij is 't allemaal zwart.
Hitler had 't niet zo op andere rassen i.e. andere huidskleur, en smurfen zijn BLAUW. Als die beesten in 1941 hadden geleefd hadden ze als eerste op die trein gezeten. (beetje grof, excuses daarvoor, maar de bewering dat smurfen nazi's zijn is... blegh...)
Oh ja, die had eerst een kort vlot en pittig kapsel, ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Smurfin was niet blond gemaakt maar had eerst zwart haar, ze werd later pas blond gemaakt door grote smurf om haar een echte smurf te maken ('de nieuwe en verbeterde smurfin'). En gezien de reacties vonden de andere smurfen de blonde smurfin ook een hele vooruitgang
(vanaf 0:30)
Wat de Smurfenverhalen natuurlijk 18+ maakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:31 schreef Hathor het volgende:
als die alleen maar in je staartje willen bijten?
Jij hebt een hekel aan zwarten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:31 schreef Hathor het volgende:
Natuurlijk hebben ze allemaal een hekel aan die zwarten, wie zou dat niet hebben als die alleen maar in je staartje willen bijten?
Als een zwarte in mijn staartje wil bijten wel ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:35 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan zwarten?
Ben je nou dom of doe je gewoon dom!!?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als een zwarte in mijn staartje wil bijten wel ja.
Ach gut we hebben moeder Theresa in het topic.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ben je nou dom of doe je gewoon dom!!?
De enige die in de buurt van jouw staartje wil komen, is je moeder.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als een zwarte in mijn staartje wil bijten wel ja.
Daar denken sommigen toch anders over.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:44 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
De enige die in de buurt van jouw staartje wil komen, is je moeder.
Ik loop niet te discrimineren. Misschien vind jij een racistische tekenfilm voor kinderen normaal!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach gut we hebben moeder Theresa in het topic.Wees je wel voorzichtig dat je niet teveel pilletjes neemt na je appelmoes vanavond?
Joh doe es normaal, gefrustreerde mafketel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:45 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik loop niet te discrimineren. Misschien vind jij een racistische tekenfilm voor kinderen normaal!!
Dan kan je mooi aansluiten bij die nazi's met hun mooie sprookjes.
Nou, zo'n debiel onderwerp verdiend ook geen serieus topic. Kom nou zeg, dit is spijkers op heel ontzettend laag water zoeken vind je nou ook niet?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:45 schreef Ferdo het volgende:
Jaaa, laten we er een trolltopic van maken, zeg!
Misschien moet jij normaal doen en nadenken wat je zegt!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh doe es normaal, gefrustreerde mafketel.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:21 schreef anonymoussie het volgende:
Geef een kind liever Alfred J Kwak
ja, maar Dolf was "the bad guy"quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Exactamundo.
noem je nu alle negers agressief???quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:48 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Misschien moet jij normaal doen en nadenken wat je zegt!
Die uitspraken over zwarte smurfen die bijten, doe jij es normaal!! Je doet hier gewoon racistische uitspraken alsof het normaal is andere rassen te beledigen!![]()
Zeg dat maar tegen een neger, die beukt je ass direct naar smurfenland!!
Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:48 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Misschien moet jij normaal doen en nadenken wat je zegt!
Die uitspraken over zwarte smurfen die bijten, doe jij es normaal!! Je doet hier gewoon racistische uitspraken alsof het normaal is andere rassen te beledigen!![]()
Zeg dat maar tegen een neger, die beukt je ass direct naar smurfenland!!
Onderbouw is waarom je dat vind.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, zo'n debiel onderwerp verdiend ook geen serieus topic. Kom nou zeg, dit is spijkers op heel ontzettend laag water zoeken vind je nou ook niet?
ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjesquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
In plaats van dom te blaten over zwarte smurfen.
Nee dit is geen onderbouwing.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je.
Overigens....misschien zou je dat boek over die zwarte smurfen eens daadwerkelijk moeten lezen, dan zou je je misschien wat minder opwinden over die opmerking.
Joh, laat hem nou, ik denk dat ie pijn heeft.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjes
racist
Ook zo'n domme opmerking.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind de stelling dat negers er mensen om in elkaar gaan beuken veel lager dan dat gedoe met die staartjes
racist
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:02 schreef sp3c het volgende:
ik heb ook pijn!
ik en mijn gekleurde huid voelen ons diep gekwetst omdat ik erom moest lachen ipv de neiging kreeg om je in elkaar te beuken
en for the record, als er een stel zwarten in mijn kont gaat lopen bijten hoef ik ze voorlopig ook niet meer te zien
Jij hebt al laten zien dat jouw gedachten voornamelijk dom zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Joh, laat hem nou, ik denk dat ie pijn heeft.
ja omdat die buitenlanders je dan in elkaar zouden beuken zekerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ook zo'n domme opmerking.
Het gaat erom dat er hier geintjes gemaakt worden die men bij een buitenlander niet zou maken.
Dat is mijn punt.
En ja de smurfen brengen hun racisme op een verborgen, schattige, kinderachtige wijze.
Jij bent zeker ook niet bekend met nazi sprookjes.
Lees dat boek nou eens, voordat je jezelf nog meer pijn doet hier.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:04 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou een zwarte in iemands kont willen bijten??!!
Dat is al een belediging op zich.
Waarom geen blauwe?
omdat die volgens jouw beredenering niet zo agressief zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:04 schreef anonymoussie het volgende:
Waarom zou een zwarte in iemands kont willen bijten??!!
Dat is al een belediging op zich.
Waarom geen blauwe?
Omgekeerd zou een blanke je ook naar smurfenland kunnen rossen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat die volgens jouw beredenering niet zo agressief zijn
waar haal je dan de arrogantie vandaan voor ze te kunnen spreken?quote:
nee die zijn daar te slap voorquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:06 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Omgekeerd zou een blanke je ook naar smurfenland kunnen rossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |