in mijn ogen nietquote:
+1quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik op jou maar niet meer reageer, want van alle gekken die ik hier ooit heb zien posten ben jij met afstand de grootste, eentje die achter elke geanimeerde boom een nazi ziet, en hoe plezant het ook kan zijn om een beetje in jouw hoofd te kruipen en daar eens flink te gaan zitten schijten zonder door te trekken, denk ik dat ik deze keer toch maar oversla. Ik heb geloof ik zelfs een beetje medelijden met je.
Overigens....misschien zou je dat boek over die zwarte smurfen eens daadwerkelijk moeten lezen, dan zou je je misschien wat minder opwinden over die opmerking.
Leg eens uit hoe sinterklaas een schijnheilige gebeurtenis is, je maakt me nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:10 schreef anonymoussie het volgende:
Juist omdat mensen (en vooral kinderen) niet bewust van de ideologieen zie ik het als een vorm van bedrog.
Want kinderen begrijpen dat helemaal niet, zulk soort ideologieen.
Als is de indoctrine niet succesvol, het maakt de gebeurtenis niet goed.
Ik heb er geen ander woord voor dan schijnheilig.
Net als sinterklaas, de heiligman, gewoon een schijnheilige gebeurtis.
O werkelijk? Volgens mij zijn ze zwart door het roet. Heb je een bron?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:04 schreef anonymoussie het volgende:
Die zwarte Pieten (alsof hoe zij gekleed gaan en zich gedragen niet al racistisch genoeg is) stellen slaven voor. Negers uit de slaventijd.
Incorrect dus.quote:Dat wordt niet aan de kindertjes verteld. Met Sinterklaas als de baas.
Hij is zo goed, maar hij houdt slaven ---> Sinterklaas - Schijnheilig.
Wij Nederlanders vinden dit normaal. Misschien omdat je eraan gewend bent. Nou dat is het niet.
Om dit schijnheilige feest goed te praten wat eigenlijk geen bijzondere betekenis heeft dan kadootjes ontvangen (kopen).
Dezelfde man? Sint Nicolaas was een goedheilig man en santa claus is een fictief figuur gemaakt door de Coca Cola Company. (in zijn huidige vorm)quote:Probeer in Amerika maar Sinterklaas te vieren.
Sinterklaas - Santa Claus = dezelfde man.
Ik vind het niet racistisch nee, omdat ik de juiste informatie tot mij genomen heb.quote:Maar goed dat ze in Amerika elfjes gebruiken.
Jij vind Sinterklaas niet racistisch?
Waarom vieren we Sinterklaas?
Geef mij maar Sint Maarten
Nee, het wordt tijd dat mensen met gebrekkig verstandelijk vermogen zich niet met dit soort onderwerpen bezighouden.quote:Wordt het niet eens tijd voor die regenboogpieten.
Altijd maar klagen dat negers lui zijn enzo, met zulke feesten zou ik ook geen zin hebben.
Schandalig dat dit goed wordt gepraat.
De schijnheiligheid van het nu
Ik ken alleen zwart als roet, niet door.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
O werkelijk? Volgens mij zijn ze zwart door het roet. Heb je een bron?
[..]
Jawel, want ze kwamen niet via de cvketel binnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken alleen zwart als roet, niet door.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet al zwart kunnen zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jawel, want ze kwamen niet via de cvketel binnen.
Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jawel, want ze kwamen niet via de cvketel binnen.
We gaan niet weer achterlijk doen he.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:11 schreef sp3c het volgende:
dan nog, al zijn het negers
maakt ze nog geen slaven, sterker nog het lijkt er niet eens op
Dat was wel komisch geweest, blanke sinterklaas met zijn stinkende negerhulpjesquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.
Wat ik bedoel is waar jij vandaan hebt dat ze zwart zijn door roet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Zelfs via het riool vind ik nog aannemelijker dan dat het negroïde slaven zijn. Maar volgens mij is stank geen kenmerk van de pieten.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was wel komisch geweest, blanke sinterklaas met zijn stinkende negerhulpjes
Pieten zijn geen negers. Pieten zijn door de heilige Sint Nicolaas bedwongen duivels, zwartgeblakerd door de vuren van de helquote:
Roddel en achterklap. Tevens lijkt het mij gewoon aannemelijk omdat ze via de schoorsteen het huis binnentreden en de schoorsteen vaak voorzien is van een stevig portie roet. Mits in gebruik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is waar jij vandaan hebt dat ze zwart zijn door roet.
Nee sinterklaas is totaal niet racistischquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:08 schreef HyperViper het volgende:
[..]
O werkelijk? Volgens mij zijn ze zwart door het roet. Heb je een bron?
[..]
Incorrect dus.
[..]
Dezelfde man? Sint Nicolaas was een goedheilig man en santa claus is een fictief figuur gemaakt door de Coca Cola Company. (in zijn huidige vorm)
[..]
Ik vind het niet racistisch nee, omdat ik de juiste informatie tot mij genomen heb.
[..]
Nee, het wordt tijd dat mensen met gebrekkig verstandelijk vermogen zich niet met dit soort onderwerpen bezighouden.
Ook een leuke. "Moriaantje zo zwart als roet" - sinds wanneer zijn Berbers (Moren) zwart als roetquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken alleen zwart als roet, niet door.
Wel typerend dat ze op Sjimmie lijken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:16 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Pieten zijn geen negers. Pieten zijn door de heilige Sint Nicolaas bedwongen duivels, zwartgeblakerd door de vuren van de hel
Het eren van Sint Nicolaas, beschermheilige van studenten, hoeren en Griekenland.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:17 schreef anonymoussie het volgende:
Je hebt niet eens beantwoord waar het feest nou eigenlijk goed voor is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |