Ik ben het met php eens dat Rutte het prima doet, ongeacht zijn samenwerking met de pauperpartij.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat viel allemaal wel mee hoor, hij is nooit echt links of puur liberaal geweest. Maar het is ook iemand die zich heel makkelijk aan de situatie aanpast, dat zie je nu met de SGP en de PVV. Maar dat kan over 4 jaar ook wel met GL zijn.
Onderschat duke niet hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:11 schreef Morendo het volgende:
'Wie heeft de langste' onder de POL-moderators is voorlopig gewonnen door Remlof.
Ik denk dat de periode Reagan één van de periodes is die op de lange termijn de meeste problemen oplevert. De crisis is daar een heel goed voorbeeld vanquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop dat Rutte ook de boeken in zal gaan als een echte thatcher/reagan.
De qoutes van Reagan zijn niet te evenaren hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
ook inclusief de decentrale uitgaven aan infrastructuur? Dat is bij elkaar ook een flink bedrag hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeer zeker, maar netto is infrastructuur een melkkoe ipv een investeringsobject voor de overheid.
9 miljard uitgaven vs.
1,946 miljard motorrijtuigbelasting
0,466 miljard motorrijtuigbelasting zakelijk
3,699 miljard Belasting op personenauto's en motorrijwielen (BPM)
3,951 miljard accijns lichte olie (benzine)
3,282 miljard accijns zware olie (diesel etc)
Dat is al ruim 13 miljard aan directe belastinginkomsten.
En ja, infrastructuur is 9 miljard inclusief spoor, waterwegen en luchtverkeer.
Reagan erfde weer een crisis van Carter.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:12 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Ik denk dat de periode Reagan één van de periodes is die op de lange termijn de meeste problemen oplevert. De crisis is daar een heel goed voorbeeld van
Ook wel eens de baten uitgerekend?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook inclusief de decentrale uitgaven aan infrastructuur? Dat is bij elkaar ook een flink bedrag hoor.
Hij is geen mod, ik moet wel luisteren anders krijg ik stokslagen van Dannyquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:11 schreef Morendo het volgende:
'Wie heeft de langste' onder de POL-moderators is voorlopig gewonnen door Remlof.
Als ie zo doorgaat gaat ie de geschiedenisboeken in als een machtswellusteling die de liberale principes van zijn partij verkocht een een groep fascisten om te proberen neo-conservatieve plannen door te drukken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
Ondanks mijn steenkolen Engels ken ik de tekst uit m'n hoofd. Reagan is gewoon om helemaal op te vretenquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:13 schreef Compatibel het volgende:
[..]
De qoutes van Reagan zijn niet te evenaren hoor.
"So, I urge you to speak out against those who would place the United States in a position of military and moral inferiority. You know, I've always believed that old Screwtape reserved his best efforts for those of you in the church. So, in your discussions of the nuclear freeze proposals, I urge you to beware the temptation of pride -- the temptation of blithely declaring yourselves above it all and label both sides equally at fault, to ignore the facts of history and the aggressive impulses of an evil empire, to simply call the arms race a giant misunderstanding and thereby remove yourself from the struggle between right and wrong and good and evil."
"Immer mehr Asphalt" het credo van de VVDquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
ook inclusief de decentrale uitgaven aan infrastructuur? Dat is bij elkaar ook een flink bedrag hoor.
Nee, maar ik mats je, heb de BTW gelieerd aan auto-producten ook niet meegenomenquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zijn ook aanzienlijk maar dan moeten we ook de maatschappelijke kosten er bij nemen. Alles bij elkaar is die rekensom dan niet zo makkelijk en eenduidig meer.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook wel eens de baten uitgerekend?
Ach, inhoudelijk vind ik het allemaal wel best, maar retorisch is het echt geniaal.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ondanks mijn steenkolen Engels ken ik de tekst uit m'n hoofd. Reagan is gewoon om helemaal op te vreten
Niet zo rancuneus jij. Het echte neo-liberalisme is begonnen bij Lubbers/Kok, en dat hoort gewoon bij de globalisering wat jij zo omarmt. En maak je niet zo druk, ik vermoed dat na 2015 een kabinet komt bestaande uit VVD/PvdA, tenminste als Cohen oprot en Van Der Laan of Timmermans op zijn zetel gaat zitten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ie zo doorgaat gaat ie de geschiedenisboeken in als een machtswellusteling die de liberale principes van zijn partij verkocht een een groep fascisten om te proberen neo-conservatieve plannen door te drukken.
"Premier van alle Nederlanders"
Vieze huichelaar
Ook dat is flink maar je zal het met me eens zijn dat je staatje toch wat beperkt is zoquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, maar ik mats je, heb de BTW gelieerd aan auto-producten ook niet meegenomen
Ik ben niet rancuneus, alleen heel erg teleurgesteld in Rutte en de hele VVD an sich.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo rancuneus jij. Het echte neo-liberalisme is begonnen bij Lubbers/Kok, en dat hoort gewoon bij de globalisering waar jij zo omarmt. En maak je niet zo druk, ik vermoed dat na 2015 een kabinet komt bestaande uit VVD/PvdA, tenminste als Cohen oprot en Van Der Laan of Timmermans op zijn zetel gaat zitten.
Carter kon de financiële malaise van Nixon en Ford niet zo 123 oplossen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Reagan erfde weer een crisis van Carter.
Kwam weer door Kennedy en LBJ.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Carter kon de financiële malaise van Nixon en Ford niet zo 123 oplossen.
Liegen, staat dat niet synoniem voor politiek. Kom op, je bent 40, je weet toch dat politici per definitie niet te vertrouwen zijn? Zelfs ik weet dat na amper 2 jaar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben niet rancuneus, alleen heel erg teleurgesteld in Rutte en de hele VVD an sich.
En hij moet stoppen met liegen.
Oh, maar ik denk dat het welhaast ondoenlijk is om ook de overheidsuitgaven te specificeren naar spoor/weg/lucht/water-verkeer. Ik heb het getracht zo eerlijk mogelijk te houden en ageerde hiermee enkel tegen de stelling dat ondernemers wel goede infrastructuur krijgen voor hun (belasting)geld door een gunstiger klimaat. Welnu, de belastingen die ondernemers betalen gaan al helemaal niet op aan infrastructuur, want het blijft een melkkoe.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook dat is flink maar je zal het met me eens zijn dat je staatje toch wat beperkt is zo.
Clinton had het wel aardig. Maarja dan krijg je Bush Jr..!quote:
In partijpolitiek kan je daar nog mee wegkomen, maar niet in je rol als MP.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Liegen, staat dat niet synoniem voor politiek. Kom op, je bent 40, je weet toch dat politici per definitie niet te vertrouwen zijn? Zelfs ik weet dat na amper 2 jaar.
Nou vooral omdat de PVV daar zo tegen ageerde in de afgelopen campagnes en het nu zelf initieertquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:20 schreef Compatibel het volgende:
Wat is er eigenlijk zo erg aan achterkamertjespoliek? Ik begrijp best wel dat bepaalde zaken beter achter gesloten deuren besproken kunnen worden. Wat boeit mij het nu dat Rutte wat zaken kortsluit met een geflipte Zeeuw. Beiden zijn verkozen volksvertegenwoordigers en worden afgerekend op hun uiteindelijke besluiten, niet op hoe die precies tot stand komen.
Als je de decentrale uitgaven niet meerekent misschien. Maar reken maar dat wat de gemiddelde gemeente jaarlijks uitgeeft aan infrastructuur niet gedekt wordt door de OZB inkomstenquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, maar ik denk dat het welhaast ondoenlijk is om ook de overheidsuitgaven te specificeren naar spoor/weg/lucht/water-verkeer. Ik heb het getracht zo eerlijk mogelijk te houden en ageerde hiermee enkel tegen de stelling dat ondernemers wel goede infrastructuur krijgen voor hun (belasting)geld door een gunstiger klimaat. Welnu, de belastingen die ondernemers betalen gaan al helemaal niet op aan infrastructuur, want het blijft een melkkoe.
fok en imageshack hebben ruzie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:20 schreef Zolcon het volgende:
/offtopic waarom werkt die foto niet? :S
http://img402.imageshack.us/img402/7697/unledxq.jpg (copy/paste deze link)
Vanaf '94 hadden de Republikeinen het Congres in handen. Bovendien kwam het succes van Clinton vooral door het innoverende Amerikaanse bedrijfsleven en de goede wereldeconomie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:20 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Clinton had het wel aardig. Maarja dan krijg je Bush Jr..!
Ik moet bekennen dat ik niet de geschiedenis van alle premiers exact ken, maar jij gaat mij niet wijsmaken dat zoiets dergelijk nog nooit eerder is voorgevallen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:20 schreef remlof het volgende:
[..]
In partijpolitiek kan je daar nog mee wegkomen, maar niet in je rol als MP.
Rutte neem ik daarom niets kwalijk, Wilders wel natuurlijk, maar het is uiteindelijk aan zijn stemmers om te bepalen of Wilders wel aan achterkamertjespolitiek mag doen en de rest niet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou vooral omdat de PVV daar zo tegen ageerde in de afgelopen campagnes en het nu zelf initieert
En Rutte die zich daarvoor laat lenen.
Wat wil jij daarmee zeggen?quote:
De schuld is dus nooit hoger geweest dan met Obama aan de macht?quote:
+ Parkeergelden en rioolheffingen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je de decentrale uitgaven niet meerekent misschien. Maar reken maar dat wat de gemiddelde gemeente jaarlijks uitgeeft aan infrastructuur niet gedekt wordt door de OZB inkomsten
Biechten?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:22 schreef betyar het volgende:
Zo en nu ga ik naar de kerk en kroeg. Misschien tot vannacht nog.
Iets erg vergelijkbaars is in de analyses hierover nog niet voorbij gekomen. Maar goed het is ook wel min of meer traditie dat het kabinet op een vrij ruime meerderheid in de EK en TK kan rekenen. Nu moeten ze het twee keer doen met minder dan 50% van de stemmen, dan komen achterkamertjes en intimidatie om de hoek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik niet de geschiedenis van alle premiers exact ken, maar jij gaat mij niet wijsmaken dat zoiets dergelijk nog nooit eerder is voorgevallen.
Dit soort grafieken zeggen sowieso niets, sowieso vind ik de cijfers die de democraten in deze grafiek boeken nogal geflatteerd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
De schuld is dus nooit hoger geweest dan met Obama aan de macht?
Hoe heeft Rutte die man geïntimideerd? Wilders hielt hem was en Rutte heeft hem net zolang gefolterd tot ie toegaf ?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Iets erg vergelijkbaars is in de analyses hierover nog niet voorbij gekomen. Maar goed het is ook wel min of meer traditie dat het kabinet op een vrij ruime meerderheid in de EK en TK kan rekenen. Nu moeten ze het twee keer doen met minder dan 50% van de stemmen, dan komen achterkamertjes en intimidatie om de hoek.
Waarom zeggen dit soort grafieken helemaal niets? Ik vind het schokkend om te zien dat de oorlog in het Midden-Oosten de VS zoveel heeft gekost.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit soort grafieken zeggen sowieso niets, sowieso vind ik de cijfers die de democraten in deze grafiek boeken nogal geflatteerd.
En grondexploitaties. Maar een aanzienlijk deel moet toch echt uit het gemeentefonds (en het provinciefonds) komen.quote:
Oorlog en geld kosten? Je weet toch goddomme zelf ook wel dat oorlogen indirect geld in het laatje brengen? Of dacht je dat ome bush al die militaire interventies op de pof financierde?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:26 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarom zeggen dit soort grafieken helemaal niets? Ik vind het schokkend om te zien dat de oorlog in het Midden-Oosten de VS zoveel heeft gekost.
Ja, of lag er nog ergens een spaarpotje in het Pentagon?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
Of dacht je dat ome bush al die militaire interventies op de pof financierde?
Dit is inderdaad op de pof gefinancierd. Financieel-economisch is het tot nu toe echt niet zo gunstig.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oorlog en geld kosten? Je weet toch goddomme zelf ook wel dat oorlogen indirect geld in het laatje brengen? Of dacht je dat ome bush al die militaire interventies op de pof financierde?
Wedden dat die oorlog nog geen tien procent van de kosten oplevert? Economische kosten he, sociaal-maatschappelijk is die oorlog helemaal een ramp gebleken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oorlog en geld kosten? Je weet toch goddomme zelf ook wel dat oorlogen indirect geld in het laatje brengen? Of dacht je dat ome bush al die militaire interventies op de pof financierde?
Het riool is onderdeel van de infrastructuur en het gemeentefonds is natuurlijk weer deels afkomstig van het rijk. Maar met nieuwe grondexploitatieplannen kunnen infrastructurele lasten doorberekend worden aan projectontwikkelaars. Daarmee hebben gemeenten nieuwe instrumenten om de lasten van nieuwe projecten weer bij de marktpartijen te leggen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
En grondexploitaties. Maar een aanzienlijk deel moet toch echt uit het gemeentefonds (en het provinciefonds) komen.
Rioolheffingen zijn trouwens gereserveerd voor het riool.
Die oorlog heeft uberhaupt nog niets opgeleverd. Het is één grote sunk cost trap waar de VS weigert uit te stappen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is inderdaad op de pof gefinancierd. Financieel-economisch is het tot nu toe echt niet zo gunstig.
Kom op, je weet toch dat Amerika vooral in de problemen komt als ze geen oorlog voeren?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit is inderdaad op de pof gefinancierd. Financieel-economisch is het tot nu toe echt niet zo gunstig.
Daar zijn volgens mij geen grafieken of rapporten over, maar Amerika gaat echt geen landen binnenvallen omdat ze zo filantropisch zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:29 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wedden dat die oorlog nog geen tien procent van de kosten oplevert? Economische kosten he, sociaal-maatschappelijk is die oorlog helemaal een ramp gebleken.
Intenties en verwachte kosten en baten zijn totaal iets anders dan daadwerkelijke opbrengsten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op, je weet toch dat Amerika vooral in de problemen komt als ze geen oorlog voeren?
[..]
Daar zijn volgens mij geen grafieken of rapporten over, maar Amerika gaat echt geen landen binnenvallen omdat ze zo filantropisch zijn.
Kan, maar uiteindelijk draait het wel om geld.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:33 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Intenties en verwachte kosten en baten zijn totaal iets anders dan daadwerkelijke opbrengsten.
Owh, en die oorlog gaat om veel meer dan geld.
Oorlog voeren kost altijd geld. Oorlogsmateriaal verkopen aan anderen levert geld op. Het zijn twee wezenlijk verschillende zaken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry php, maar zo zit het wel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oorlog voeren kost altijd geld. Oorlogsmateriaal verkopen aan anderen levert geld op. Het zijn twee wezenlijk verschillende zaken.
Het punt is natuurlijk dat Amerika echt geen landen zal aanvallen als daar geen financiele baten achter zitten. (uitzonderingen daargelaten)quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oorlog voeren kost altijd geld. Oorlogsmateriaal verkopen aan anderen levert geld op. Het zijn twee wezenlijk verschillende zaken.
Ik wil macht niet direct uitdrukken als geld, dat zijn ondanks de grote onderlinge correlatie voor mij toch twee verschillende begrippen. In dit geval kost macht gigantisch veel geld, zoals in de grafiek valt af te lezen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan, maar uiteindelijk draait het wel om geld.
Het draait in de wereld niet alleen maar om geld. Macht is bijna nog lekkerder.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat Amerika echt geen landen zal aanvallen als daar geen financiele baten achter zitten. (uitzonderingen daargelaten)
Jawel. Politieke baten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat Amerika echt geen landen zal aanvallen als daar geen financiele baten achter zitten. (uitzonderingen daargelaten)
Financiele baten voor enkelen of voor de hele economie?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat oorlog voeren geld op zou leveren is gewoon een 'broken window fallacy'.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:35 schreef GSbrder het volgende:
Oorlog voeren kost geld. Het is een welhaast pre-bastiatse opvatting te denken dat het goed is voor de economie om oorlog te voeren.
Israëlquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:39 schreef Mutant01 het volgende:
Iedereen die kritiek uit op Israel is de Geweldige antisemiet.
U bent helaas niet uniek.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat oorlog voeren geld op zou leveren is gewoon een 'broken window fallacy'.
Kom op, je weet toch hoe kut Amerika het had na wo2.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sorry php, maar zo zit het wel.
Oorlog voeren kost geld. Het is een welhaast pre-bastiatse opvatting te denken dat het goed is voor de economie om oorlog te voeren.
Ik heb over die stelling wel zo mijn twijfels dus zoals ik aangaf. Op grond van de beschikbare data en de daarbij behorende nuanceringen vind ik het een wat te boude stelling om direct te ondersteunen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het riool is onderdeel van de infrastructuur en het gemeentefonds is natuurlijk weer deels afkomstig van het rijk. Maar met nieuwe grondexploitatieplannen kunnen infrastructurele lasten doorberekend worden aan projectontwikkelaars. Daarmee hebben gemeenten nieuwe instrumenten om de lasten van nieuwe projecten weer bij de marktpartijen te leggen.
Afijn, we kunnen hier nooit alle cijfers publiceren, maar ik denk dat je het wel met me eens bent dat een gemiddelde ondernemer meer kwijt is aan belasting dan de baten van "goede infrastructuur" hem oplevert.
Geloof je echt dat die hele oorlog meer gaat opleveren dan die gekost heeft? Check die staatsschuld vriend, hoeveel olie wil je daar tegenover stellen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op, je weet toch hoe kut Amerika het had na wo2.
Moeilijk te zeggen, dat is hetzelfde als je jezelf afvraagt als de winning van olie ten gunste voor het arabische volk is of voor een paar rijke sjeiks. Maar ik geloof niet dat Amerika oorlog voert uit een gevoel van filantropie of macht. Macht hebben ze sowieso al op heel veel plekken. Maar je kent het begrip oorlogseconomie?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Financiele baten voor enkelen of voor de hele economie?
Uiteindelijk zal het de belastingbetaler geld kosten en dit ten dele terugkomen vanwege een profiterend bedrijfsleven.
Ik weet niet als er een causaal verband zit tussen het enerzijds terugdringen van de staatsschuld en anderzijds het op de gang brengen van de economie dmv olie. Maar het moge bekend zijn dat Amerika veel verdient aan de verkoop van olie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:44 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Geloof je echt dat die hele oorlog meer gaat opleveren dan die gekost heeft? Check die staatsschuld vriend, hoeveel olie wil je daar tegenover stellen?
Wat zegt dat?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op, je weet toch hoe kut Amerika het had na wo2.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
Maar je kent het begrip oorlogseconomie?
Behoorlijkquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:44 schreef eriksd het volgende:
Ik zie dat de linkse kerk weer ongesteld is?
Je kent het begrip 'achterhaalde denkbeelden' ?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
Moeilijk te zeggen, dat is hetzelfde als je jezelf afvraagt als de winning van olie ten gunste voor het arabische volk is of voor een paar rijke sjeiks. Maar ik geloof niet dat Amerika oorlog voert uit een gevoel van filantropie of macht. Macht hebben ze sowieso al op heel veel plekken. Maar je kent het begrip oorlogseconomie?
Dat is zo'n cliche.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
Amerika is trouwens (infrastructureel gezien) nogsteeds een 3e wereldland.
Dat Amerika zo nu en dan een oorlogje nodig heeft om hun economie op peil te houden (natuurlijk, ook macht en ideologische verschillen spelen mee, evenals terrorisme.)quote:
Uiteraard ken ik dit begrip, maar het hebben van een oorlogseconomie vermindert de verliezen in plaats van dat het winst genereerd. Als je eigen materieel kunt produceren en technieken kunt verkopen, kost het weinig omdat je evengoed werkgelegenheid produceert.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, dat is hetzelfde als je jezelf afvraagt als de winning van olie ten gunste voor het arabische volk is of voor een paar rijke sjeiks. Maar ik geloof niet dat Amerika oorlog voert uit een gevoel van filantropie of macht. Macht hebben ze sowieso al op heel veel plekken. Maar je kent het begrip oorlogseconomie?
De Amerikaan bestaat niet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een cliche die de Amerikanen zelf durven te beamen.
Sorry hoor, maar daar red je het niet mee. De staatsschuld is aantoonbaar gigantisch gestegen toen Amerika zichzelf een oorlog inkunstelde. Ik zie niet hoe deze gigantische schuld gecompenseerd kan worden met een beetje olie. En dan hebben we het ook nog eens over olie die de VS gewoon moet kopen van Irak en Afghanistan. Lekkere oorlogsbuit.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet niet als er een causaal verband zit tussen het enerzijds terugdringen van de staatsschuld en anderzijds het op de gang brengen van de economie dmv olie. Maar het moge bekend zijn dat Amerika veel verdient aan de verkoop van olie.
Misschien dat ik een tikje achterhaald denk, maar ik zou echt niet weten waarom Bush doodleuk Irak binnenvalt anders dan daar olie weg te halen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard ken ik dit begrip, maar het hebben van een oorlogseconomie vermindert de verliezen in plaats van dat het winst genereerd. Als je eigen materieel kunt produceren en technieken kunt verkopen, kost het weinig omdat je evengoed werkgelegenheid produceert.
Dat wilt niet zeggen dat het halleluja en rambootje gallore is, want je weet net zo goed als ik dat wanneer de overheid werkgelegenheid produceert dit meer werkgelegenheid kost en enkel protectionisme is van bepaalde markten.
Ik meende dat er volgens de rechtse denkwijze wel degelijk zoiets als de/het "insert random volk" bestond? Is dat nu komen te vervallen?quote:
Doe je het alweer. Wat is dat toch met jou en generaliseren?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik meende dat er volgens de rechtse denkwijze wel degelijk zoiets als de/het "insert random volk" bestond? Is dat nu komen te vervallen?
'De Nederlander'quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik meende dat er volgens de rechtse denkwijze wel degelijk zoiets als de/het "insert random volk" bestond? Is dat nu komen te vervallen?
Ik dacht juist dat de rechtse onderbuik aan het opspelen was.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:44 schreef eriksd het volgende:
Ik zie dat de linkse kerk weer ongesteld is?
SOS!quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik ga het strijd veld verlaten voor de warme zon.
Heb ik geleerd van ongestelde rechtsmensen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Doe je het alweer. Wat is dat toch met jou en generaliseren?
Het land bestaat niet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als Maxima dat zegt is het land te klein.
De oude Bush had Saddam graag verdreven tijdens de Golfoorlog maar dat kon toen vanwege omstandigheden niet. De jongere Bush besloot toen maar deze onvervulde wens van zijn vader in vervulling te laten gaan. En daarbij speelt ook dat de jonge Bush een vadercomplex heeft omdat papa altijd meer van Jeb hield. Duidelijk?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat ik een tikje achterhaald denk, maar ik zou echt niet weten waarom Bush doodleuk Irak binnenvalt anders dan daar olie weg te halen.
en nu lijk ik wel een amerika-criticus terwijl ik dat helemaal niet ben![]()
Er spelen wel wat meer factoren mee dan enkel de activa en passiva kanten van de nieuwe Golfoorlog. Vergeet papa Bush niet, de Patriot Act, een stationair duur leger, zekerheid in de regio, de midden-oosten kwestie, internationaal verschuivende verhoudingen, Koeweit en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat ik een tikje achterhaald denk, maar ik zou echt niet weten waarom Bush doodleuk Irak binnenvalt anders dan daar olie weg te halen.
en nu lijk ik wel een amerika-criticus terwijl ik dat helemaal niet ben![]()
Ik twijfelde, eerlijk waar, maar de spellingscontrole rekende strijdveld foutquote:
De belastingbetaler zal het meeste aan die oorlog betalen. De winst die bedrijven behalen vd wederopbouw in Irak komt een klein groepje mensen ten goede. Neemt niet weg dat Amerika een stevige basis in het M-O heeft verkregen en een verzekerde energietoever, waar de Amerikaanse burger wel indirect van profiteert.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor Nederlanders klopt het dan ook niet. Voor Amerikanen wel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee du_ke, het land is niet te klein, het is vol.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oorlogvoeren kost een regering klauwen met geld. Echter, bepaalde Amerikaanse bedrijven jankten van geluk toen Bush besloot twee landen binnen te vallen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard ken ik dit begrip, maar het hebben van een oorlogseconomie vermindert de verliezen in plaats van dat het winst genereerd. Als je eigen materieel kunt produceren en technieken kunt verkopen, kost het weinig omdat je evengoed werkgelegenheid produceert.
Dat wilt niet zeggen dat het halleluja en rambootje gallore is, want je weet net zo goed als ik dat wanneer de overheid werkgelegenheid produceert dit meer werkgelegenheid kost en enkel protectionisme is van bepaalde markten.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oorlogvoeren kost een regering klauwen met geld. Echter, bepaalde Amerikaanse bedrijven jankten van geluk toen Bush besloot twee landen binnen te vallen.
Lobbypolitiek ten koste vd Amerikaanse burgerquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oorlogvoeren kost een regering klauwen met geld. Echter, bepaalde Amerikaanse bedrijven jankten van geluk toen Bush besloot twee landen binnen te vallen.
Politieke dwalingquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lobbypolitiek ten koste vd Amerikaanse burger
In Alphen weten ze daar wel raad mee.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee du_ke, het land is niet te klein, het is vol.
Spellingscontrole van modzilla is een aanfluiting.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik twijfelde, eerlijk waar, maar de spellingscontrole rekende strijdveld fout
Ach, zo werkt de wereld nou eenmaal.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lobbypolitiek ten koste vd Amerikaanse burger
Politiek is een dure grapquote:
Politieke leiders kunnen niet met geld omgaan, dat moet je gewoon constant in je achterhoofd houden. Daarom: lage belastingen en een kleine overheid. Dan kan je overheid gewoonweg minder geld verspillen.quote:
Ons belastinggeld wordt echter voor nuttiger zaken ingezet dan oorlogvoeren.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, ook al schuif je alle kosten vd de oorlog in Irak op de Amerikaanse belastingbetaler af, de Nederlandse burger is per saldo - door de uitgebreide linkse verzorgingsstaat - meer belastinggeld kwijt.
Nu hebben ze ineens geen stevige basis meer. Met al die volksopstanden. Verspild geld. Als ze nou een paar jaar hadden gewacht...quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De belastingbetaler zal het meeste aan die oorlog betalen. De winst die bedrijven behalen vd wederopbouw in Irak komt een klein groepje mensen ten goede. Neemt niet weg dat Amerika een stevige basis in het M-O heeft verkregen en een verzekerde energietoever, waar de Amerikaanse burger wel indirect van profiteert.
Maar de oorlog in Irak begint wel een gigantisch duur grapje te worden.
Juist. Nachtwakerstaatquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Politieke leiders kunnen niet met geld omgaan, dat moet je gewoon constant in je achterhoofd houden. Daarom: lage belastingen en een kleine overheid. Dan kan je overheid gewoonweg minder geld verspillen.
Wij hebben het op de meeste gebieden dan ook vele malen beter voor elkaar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, ook al schuif je alle kosten vd de oorlog in Irak op de Amerikaanse belastingbetaler af, de Nederlandse burger is per saldo - door de uitgebreide linkse verzorgingsstaat - meer belastinggeld kwijt.
Ach, op de lange termijn zal Irak een werkende democratie worden. Hoewel de oorlog in Irak niet bedoeld was om de mensen aldaar te helpen, zal het toch wel dit bij-effect hebben. Liever een democratie "stichten" dan "luie" werklozen* allerlei subsidies en uitkeringen geven.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons belastinggeld wordt echter voor nuttiger zaken ingezet dan oorlogvoeren.
Waar baseer je die verwachting ten aanzien van Irak eigenlijk op? Overigens vind ik dat militaire interventie altijd zoveel mogelijk moet worden vermeden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ach, op de lange termijn zal Irak een werkende democratie worden. Hoewel de oorlog in Irak niet bedoeld was om de mensen aldaar te helpen, zal het toch wel dit bij-effect hebben. Liever een democratie "stichten" dan "luie" werklozen* allerlei subsidies en uitkeringen geven.
* Gehandicapten uitgezonderd.
De gemiddelde Amerikaanse burger heeft het beter voor elkaar dan de gemiddelde Nederlandse/W-Europese burger hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wij hebben het op de meeste gebieden dan ook vele malen beter voor elkaar.
Ik denk dat Amerika op geopolitiek gebied wel een stevigere basis heeft gekregen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nu hebben ze ineens geen stevige basis meer. Met al die volksopstanden. Verspild geld. Als ze nou een paar jaar hadden gewacht...
Denk overigens dat China op dat vlak meer winst boekt. De Chinezen zijn zich overal aan het inkopen in Afrika en het M-O.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk dat Amerika op geopolitiek gebied wel een stevigere basis heeft gekregen.
En al die volksopstanden...misschien hebben bepaalde mogendheid daar nou juist belang bij..iets met verdeel en heers.
Op de lange termijn zal het wel een democratie worden hoor. Net zoals derest van het M-O.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar baseer je die verwachting ten aanzien van Irak eigenlijk op?
Jij was toch in eerste instantie voor de inval in Libie of had ik het mis?quote:Overigens vind ik dat militaire interventie altijd zoveel mogelijk moet worden vermeden.
Klopt. Het Westen heeft een stevige positie in het M-O. Is recent versterkt door een regime change in Libie. Maar China is in Afrika en Zuid-Amerika succesvoller. Tevens in Centraal-Azie (Shanghai Coorporation); landen die veel grondstoffen bezitten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk overigens dat China op dat vlak meer winst boekt. De Chinezen zijn zich overal aan het inkopen in Afrika en het M-O.
Ik denk het niet. Sterker nog. Ik denk dat de mensen die bij de CIA worden nu gillend gek worden. De opstanden zijn ook contra de belangen van Israel (en daarmee automatisch contra de belangen van de VS).quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk dat Amerika op geopolitiek gebied wel een stevigere basis heeft gekregen.
En al die volksopstanden...misschien hebben bepaalde mogendheid daar nou juist belang bij..iets met verdeel en heers.
Mee eens, maar ik weet niet in hoeverre een invasie daaraan bijdraagt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Op de lange termijn zal het wel een democratie worden hoor. Net zoals derest van het M-O.
W-Europa deed er ook tientallen jaren over voor het een volwaardige democratie werd.
Een inval gaat mij wat te ver, maar ik was inderdaad voorstander van luchtaanvallen, dat klopt. Volgens mij heb ik ook erkend dat ik mij enigszins hypocriet opstelde in dezequote:Jij was toch in eerste instantie voor de inval in Libie of had ik het mis?
Er was gisteren nog een film van je held op de buis.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:11 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een kut TT overigens, het suggereert dat het negatief is.
Daar heeft de CIA wel ervaring mee..zie Vietnam.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Sterker nog. Ik denk dat de mensen die bij de CIA worden nu gillend gek worden.
Er wordt inderdaad weer een ouderwets potje Risk gespeeld op globale schaal.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Het Westen heeft een stevige positie in het M-O. Is recent versterkt door een regime change in Libie. Maar China is in Afrika en Zuid-Amerika succesvoller. Tevens in Centraal-Azie (Shanghai Coorporation); landen die veel grondstoffen bezitten.
Op de lange termijn zal het om grondstoffen gaan (olie zal op een gegeven moment opraken) en daarbij boekt China steeds meer invloed.
Welke film?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er was gisteren nog een film van je held op de buis.
The In-Laws. Was wel aardige flick. Daarna The Insider gekeken; een al wat oudere film maar in een woord geweldig. Beste film die ik in tijden heb gezien.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welke film?
Ik was Rieu aan het kijken.
Alles draait om geopolitiek en macht.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad weer een ouderwets potje Risk gespeeld op globale schaal.
Ik heb het niet alleen over Irak. Er is een revolutie gaande in het hele midden-oosten. Sterker nog en zijn mensen afgezet die vrijwel direct in dienst waren van de VS. Dit is in die zin veel groter (en daarmee onbeheersbaarder) dan Vietnam. Erg snugger van China om zich hier helemaal buiten te houden btw.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar heeft de CIA wel ervaring mee..zie Vietnam.
Maar wie zegt dat de VS geen belang heeft bij een verdeeld Irak? Er worden smerige spelletjes gespeeld hoor.
Ik doelde meer op de middenklasse Amerikaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is natuurlijk te kort door de bocht, ZW, dat weet je zelf ook wel. De welvaartspositie van de gemiddelde Amerikaan is aan meer omstandigheden onderhevig dan die jou worden genoemd. Het gegeven dat hoogopgeleiden doorgaans meer betaald krijgen, zegt bijvoorbeeld niets over de staat van de gemiddelde Joe the Plumber.
Met een Obama aan het roer verwacht ik geen agressief buitenlandbeleid. Maar goed, dat kan inderdaad omslaan als China aan macht wint.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Alles draait om geopolitiek en macht.
De interessante vraag is of Amerika zich met een steeds machtiger China nog gewelddadiger zal opstellen of het juist iets rustiger aan zal doen. Hoe reageert een kat die in het nauw zit?
Ah, emo's die zichzelf in de brand steken?quote:
Ach, Obama is nauwelijks beter. Toevallig bombardeert Obama vrolijk Libie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met een Obama aan het roer verwacht ik geen agressief buitenlandbeleid.
Dat is nou juist de vraag. Geen enkele wereldmacht vindt het leuk als hij macht moet inleveren. De vraag is hoe het land zal reageren? Achter de schermen stoken tussen landen? Of op een agressievere manier regime changes uitvoeren en pionnetjes plaatsen?quote:Maar goed, dat kan inderdaad omslaan als China aan macht wint.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, emo's die zichzelf in de brand steken?
Ze zullen de Chinese partijleider uitnodigen voor een kopje thee en samen keuvelen over het weer.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is nou juist de vraag. Geen enkele wereldmacht vindt het leuk als hij macht moet inleveren. De vraag is hoe het land zal reageren? Achter de schermen stoken tussen landen? Of op een agressievere manier regime changes uitvoeren en pionnetjes plaatsen?
Ik heb bijvoorbeeld geen inzicht in het inkomen van de gemiddelde Amerikaanse arbeider en hoe hoog de prijzen liggen. Dat de belasting lager is, is prettig maar als je je alsnog krom betaalt voor levensmiddelen, dan heb je er nog geen reet aan. Verder ben ik geen Amerika-expert, maar naar wat ik heb begrepen loopt het aantal armoedzaaiers gestaag op.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de middenklasse Amerikaan.
Met een goede opleiding/studie en geen gekke dingend doenend (subprime hypotheken nemen) kan je het in Amerika het geweldig voor elkaar krijgen.
Welke factoren ben ik vergeten overigens?
Mwoah, weinig aan de hand zo te zien.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, emo's die zichzelf in de brand steken?
Ja altijd wat daar inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daar was toch laatst ook al een groot gevecht?
Klopt, zeker. De revolutie komt de VS op z'n zachtst gezegd bijzonder slecht uit. Hoe zal de VS een even gelijke macht kunnen behouden?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over Irak. Er is een revolutie gaande in het hele midden-oosten. Sterker nog en zijn mensen afgezet die vrijwel direct in dienst waren van de VS. Dit is in die zin veel groter (en daarmee onbeheersbaarder) dan Vietnam. Erg snugger van China om zich hier helemaal buiten te houden btw.
Misschien de NAVO vliegtuigen even laten oefenen boven het Vondelparkquote:
Confessions of an economic hitman?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze zullen de Chinese partijleider uitnodigen voor een kopje thee en samen keuvelen over het weer.
Natuurlijk regime changes en plannetjes, jezus zeg.
Er is een verschil tussen samenwerken en koste wat het kost zoveel mogelijk van je macht proberen te houden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze zullen de Chinese partijleider uitnodigen voor een kopje thee en samen keuvelen over het weer.
Natuurlijk regime changes en plannetjes, jezus zeg.
Niet. En dat moet ze ook niet willen als tanende wereldmacht. Haar beste tijd ligt al achter haar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, zeker. De revolutie komt de VS op z'n zachtst gezegd bijzonder slecht uit. Hoe zal de VS een even gelijke macht kunnen behouden?
Ja want nu de VS wel de machtigste zijn zijn ze o zo braaf inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen samenwerken en koste wat het kost zoveel mogelijk van je macht proberen te houden.
Heb ook wel horen zeggen dat dit de eeuw wordt van de Chinezen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet. En dat moet ze ook niet willen als tanende wereldmacht. Haar beste tijd ligt al achter haar.
Het zijn wel rebellen inderdaad, ik zie correlaties.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Misschien de NAVO vliegtuigen even laten oefenen boven het Vondelpark
Het gaat sowieso een Aziatische eeuw worden; India telt ook behoorlijk mee.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ook wel horen zeggen dat dit de eeuw wordt van de Chinezen.
Dat wordt het ook. In ieder geval de eerste helft van deze eeuw.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ook wel horen zeggen dat dit de eeuw wordt van de Chinezen.
Moreel verval baart mij wel zorgen. Als zelfs het westen, dat een toonbeeld moet zijn van orde en fatsoen, zich op een immorele wijze manifesteert, dan zie ik het somber in.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want nu de VS wel de machtigste zijn zijn ze o zo braaf inderdaad.
Ja God, doen alsof de wereld een happy end kent.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Confessions of an economic hitman?
Alleen liggen er in het Vondelpark enkel economieremmers om het zo te noemen, demonstranten die bedrijven buiten bedrijf houden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zijn wel rebellen inderdaad, ik zie correlaties.
Een arbeider noem ik geen middenklassequote:Op dinsdag 26 april 2011 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb bijvoorbeeld geen inzicht in het inkomen van de gemiddelde Amerikaanse arbeider en hoe hoog de prijzen liggen.
De armoedzaaiers zijn grotendeels in de onderklasse en de mensen die zo dom waren om een subprime hypotheek af te sluiten. Als je geen gekke dingen doet en een gedegen studie hebt genoten, heb je in de VS prima voor elkaar.quote:Dat de belasting lager is, is prettig maar als je je alsnog krom betaalt voor levensmiddelen, dan heb je er nog geen reet aan. Verder ben ik geen Amerika-expert, maar naar wat ik heb begrepen loopt het aantal armoedzaaiers gestaag op.
Daarom kent de term liquidatie ook twee definities.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Alleen liggen er in het Vondelpark enkel economieremmers om het zo te noemen, demonstranten die bedrijven buiten bedrijf houden.
En wat dan nog, moeten we bloemen staan plukken met die neo-Maoisten?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moreel verval baart mij wel zorgen. Als zelfs het westen, dat een toonbeeld moet zijn van orde en fatsoen, zich op een immorele wijze manifesteert, dan zie ik het somber in.
Maar dat is het 'em nou juist: geen enkel land vindt het leuk om haar macht deels in te leveren. Daarom is de interessante vraag: zal de VS zich nog agressiever opstellen om haar macht zoveel mogelijk te behouden of zal het het wat rustiger aandoen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet. En dat moet ze ook niet willen als tanende wereldmacht. Haar beste tijd ligt al achter haar.
Tsja, bepaalde mensen wuiven dat bij voorkeur weg als conspiracy theories.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja God, doen alsof de wereld een happy end kent.
Natuurlijk gaan regeringen plannen snoden en dwarsbomen, dan doen ze al sinds het begin der tijden, en nu ook. Waarom of dat ineens zou ophouden met wat spleetogen met wapens in de handen is me vreemd, gewoon onzin dus.
Dat zijn mensen die je sowieso niet serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, bepaalde mensen wuiven dat bij voorkeur weg als conspiracy theories.
Taalverloedering tegengaan is altijd goedquote:
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen. Als je de leidende wereldmacht wilt blijven moet je gewoon beter voor je inwoners zorgen. Daar ligt ook nog een grote uitdaging voor China en India.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moreel verval baart mij wel zorgen. Als zelfs het westen, dat een toonbeeld moet zijn van orde en fatsoen, zich op een immorele wijze manifesteert, dan zie ik het somber in.
Mijn 9/11 trauma komt opspelen!quote:
Hoogstwaarschijnlijk wel, met China voorop. India heeft nog een achterstand op China. De VS is als de dood dat China en India gaan samenwerken, wat hen een groot machtsblok geeft. Daarom is de VS ook bezig om te stoken tussen deze twee, maar dat werkt averechts, want China en India zoeken daardoor juist toenadering tot elkaar (BRIC conferenties en Shangai Coorperation).quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het gaat sowieso een Aziatische eeuw worden; India telt ook behoorlijk mee.
Wat is dit voor een poep?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen. Als je de leidende wereldmacht wilt blijven moet je gewoon beter voor je inwoners zorgen.
Ik wil je maar al te graag geloven, maar jouw utopische beschrijving van de VS komt niet bepaald overeen met de geluiden die de laatste jaren uit het land sijpelen. Het gros kan zich inderdaad prima staande houden, maar er is een groep (voorheen de middenstand) die steeds verder achterop begint te raken. Ook heb ik begrepen dat de gemiddelde student een schuld van 100.000 dollar met zich meedraagt. En daar word je ook niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een arbeider noem ik geen middenklasse
[..]
De armoedzaaiers zijn grotendeels in de onderklasse en de mensen die zo dom waren om een subprime hypotheek af te sluiten. Als je geen gekke dingen doet en een gedegen studie hebt genoten, heb je in de VS prima voor elkaar.
De prijs voor levensmiddelen zijn ongeveer gelijk aan hier. De Amerikanen hebben het voordeel dat ze goedkopere huizen hebben en goedkopere auto's. Dat scheelt wel behoorlijk hoor. Denk aan het verschil of je 7 ton of 2 ton voor een beetje normaal vrijstaand huis moet neertellen.
Ja india en china doen het stukken beter in dat opzichtquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen. Als je de leidende wereldmacht wilt blijven moet je gewoon beter voor je inwoners zorgen. Daar ligt ook nog een grote uitdaging voor China en India.
En ook daarom schat ik de rol van Europa (de EU) gedurende deze eeuw helemaal niet zo somber in.
Daarom moet je als Nederlandse student in Amerika gaan werken, geen schuld en dik verdienen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil je maar al te graag geloven, maar jouw utopische beschrijving van de VS komt niet bepaald overeen met de geluiden die de laatste jaren uit het land sijpelen. Het gros kan zich inderdaad prima staande houden, maar er is een groep (voorheen de middenstand) die steeds verder achterop begint te raken. Ook heb ik begrepen dat de gemiddelde student een schuld van 100.000 dollar met zich meedraagt. En daar word je ook niet vrolijk van.
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de Amerikaanse armoede.
Nee nog niet, daar zal dus nog een hoop moeten veranderen. En dat is een hele uitdaging met zo'n snel groeiende bevolking.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja india en china doen het stukken beter in dat opzicht![]()
BRICs kloppen op de deur, dat is wat andersquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja india en china doen het stukken beter in dat opzicht![]()
Het schaadt het aanzienquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?
De VS moet wel gewelddadig te werk gaan om haar macht te behouden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want nu de VS wel de machtigste zijn zijn ze o zo braaf inderdaad.
Des te beter.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De VS moet wel gewelddadig te werk gaan om haar macht te behouden.
Ja. Want je kan bijvoorbeeld minder aan defensie uitgeven als het volk ontevreden is en blijft.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?
En dat inderdaad, het is lastig om met een vinger naar anderen te wijzen als je je eigen zaakjes niet op orde hebt.quote:
Dat klopt maar niet naar de theorie die Remlof verkondigd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
BRICs kloppen op de deur, dat is wat anders
Die gevolgtrekking zie ik niet helemaal. Dat de VS relatief minder invloed gaat krijgen op deze wereld is gewoon een simpele kwestie van demografie. Over 50 jaar zal de gemiddelde Amerikaan nog steeds zeer veel welvarender zijn dn de gemiddelde Chinees.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja. Want je kan bijvoorbeeld minder aan defensie uitgeven als het volk ontevreden is en blijft.
Ach, ze geilen gewoon op het idee dat Amerika "ten onder gaat".quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat klopt maar niet naar de theorie die Remlof verkondigd.
Hoe kom je erbij dat de VS een 3e wereldland is? Ja, het kent meer armen dan hier, maar dat is ook de ideologie vd VS: je bent grotendeels zelf verantwoordelijk voor je succes.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen.
Het probleem vd EU is dat het geen machtsblok is. Ook heerst er enorme verdeeldheid. Nationalistische partijen als de PVV (en haar equivalenten elders in W-Europa) maken het er niet beter op voor de EU.quote:En ook daarom schat ik de rol van Europa (de EU) gedurende deze eeuw helemaal niet zo somber in.
Nu heb ik geen cijfers en dergelijke, maar ik weet wel dat China zich behoorlijk snel ontwikkelt. Al zal dat lang niet overal even gestaag gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die gevolgtrekking zie ik niet helemaal. Dat de VS relatief minder invloed gaat krijgen op deze wereld is gewoon een simpele kwestie van demografie. Over 50 jaar zal de gemiddelde Amerikaan nog steeds zeer veel welvarender zijn dn de gemiddelde Chinees.
Klopt, vergrijzing. Eerst Japan, dan W-Europa, dan China.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
Overigens gaat China nog enolme ploblemen klijgen met de eenkindspolitiek en het daaluit vooltvloeiende gebrek aan meisjes.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
Overigens gaat China nog enolme ploblemen klijgen met de eenkindspolitiek en het daaluit vooltvloeiende gebrek aan meisjes.
Voor jou wel jaquote:
En de gigantische vastgoed bubble die gefinacieerd is door de overheid.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
Klopt, zeker, maar die is wel minder groot dan de huizenbubble in de VS destijds.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Tem het volgende:
[..]
En de gigantsche vastgoed bubble die gefinacieerd is door de overheid.
Ik ga uit ethiek toch niet een machtspositie opgeven, hell, kijk hoe het Westen de rest van de wereld behandeld, wil jij graag zo behandeld worden?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor jou wel ja
Maar dan kom het ethiek plaatje weet om de hoek kijken. De een heeft andere grenzen mbt ethiek dan de ander.
Was dat vool wat el stond of voor de Chinese splaak?quote:
Splaakgeblek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Was dat vool wat el stond of voor de Chinese splaak?
Voorschrift heeft geen boodschap aan ethiek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor jou wel ja
Maar dan kom het ethiek plaatje weer om de hoek kijken. De een heeft andere grenzen mbt ethiek dan de ander.
De bevolking groeit per saldo 1% per jaar als het goed is. Bovendien blijft de VS immigranten, en dan hoogopgeleide immigranten aantrekken (waar ik er misschien 1 van zal wordenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Morendo het volgende:
Dev bevolking van de VS groeit inderdaad, vooral vergeleken met de EU, ontzettend hard.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VS heeft geen boodschap aan ethiek.
Volgens 'US History for Dummies', is de Amerikaanse bevolking in 2050 420 miljoen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Morendo het volgende:
Dev bevolking van de VS groeit inderdaad, vooral vergeleken met de EU, ontzettend hard.
Doelde eigenlijk op Voorschrift, niet het land.quote:
Ninja-edit!quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorschrift heeft geen boodschap aan ethiek.
Gezien het offtopic-gehalte de laatste dagen is het verfrissendquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef eriksd het volgende:
Wat een inhoudelijke discussie hier opeens btw. Is dat wel gezond?
Je rekent de illegalen niet mee zo te zien?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De bevolking groeit per saldo 1% per jaar als het goed is. Bovendien blijft de VS immigranten, en dan hoogopgeleide immigranten aantrekken (waar ik er misschien 1 van zal worden), wat eraan bijdraagt. De EU zal krimpen en de VS zal licht groeien qua bevolking.
Niks is offtopic in de SC.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Gezien het offtopic-gehalte de laatste dagen is het verfrissend
QFTquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Gezien het offtopic-gehalte de laatste dagen is het verfrissend
Dan is het een goedkope Ad-Homimem, moraal is iets wat je bij voorbaat niet moet opleggen, of je moet voor een Leitkultur zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doelde eigenlijk op Voorschrift, niet het land.
India. Overrated as hell!quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het gaat sowieso een Aziatische eeuw worden; India telt ook behoorlijk mee.
Het was maar een grapje, mn beste mod.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dan is het een goedkope Ad-Homimem, moraal is iets wat je bij voorbaat niet moet opleggen, of je moet voor een Leitkultur zijn
Die negatieve berichten treft voornamelijk de onderklasse. Als je geen goede opleiding hebt, een subprime hypotheek hebt afgesloten, een laag salaris...ja, dan is het moeilijk voor je. Als je hier in NL de uitkeringen en toeslagen beperkt, dan valt ook een groot deel vd onderklasse in directe "armoede".quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil je maar al te graag geloven, maar jouw utopische beschrijving van de VS komt niet bepaald overeen met de geluiden die de laatste jaren uit het land sijpelen. Het gros kan zich inderdaad prima staande houden, maar er is een groep (voorheen de middenstand) die steeds verder achterop begint te raken. Ook heb ik begrepen dat de gemiddelde student een schuld van 100.000 dollar met zich meedraagt. En daar word je ook niet vrolijk van.
Diarrhea, here we go again?quote:
TMIquote:
Een grappige religie hebben ze zeker, dat wel.quote:
Het treft nu juist in toenemende mate de middenklasse. Miljoenen mensen redden het zelfs met drie banen niet meer en zijn aangewezen op voedselhulp.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die negatieve berichten treft voornamelijk de onderklasse. Als je geen goede opleiding hebt, een subprime hypotheek hebt afgesloten, een laag salaris...ja, dan is het moeilijk voor je.
Ik vind echter dat je uit moet gaan van de mensen die met pijn en moeite het hoofd boven water kunnen houden, niet de mensen die het voor de wind gaat. Ik besef dat een middenklasser op rozen zit, maar als de groep armlastigen steeds groter wordt, dan is er mijns inziens geen sprake van een ideale situatie die wij als voorbeeld moeten gebruiken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die negatieve berichten treft voornamelijk de onderklasse. Als je geen goede opleiding hebt, een subprime hypotheek hebt afgesloten, een laag salaris...ja, dan is het moeilijk voor je. Als je hier in NL de uitkeringen beperkt, dan valt ook een groot deel vd onderklasse in directe "armoede".
Een schuld van $100.000 kan je prima terugbetalen met de lage belastingtarieven aldaar. Eerlijk gezegd, geef mij maar een schuld van $100.000+ en lage belastingtarieven, dan een grotendeels gesubsideerd onderwijssysteem, maar wel hoge belastingen. Aan het einde vd rit ben je in de VS goedkoper (en dus meer inkomen hebbend) uit.
In welke vorm?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:42 schreef Voorschrift het volgende:
Het Westen word bij lange na nog niet ingehaald of geëvenaard, dus die speculatie is nogal onnodig.
Komt door cultuurverschillen. Westerse zakenmensen zijn heel direct, terwijl Indiers niet "direct" hun mening geven.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:41 schreef Tem het volgende:
85% van de offshoring naar India is een debacle las ik van de week in de krant.
Alle vormen, afgezien van militaire macht.quote:
Tja, ik bekijk het vanuit mijn optiek. Met een WO-diploma op zak zal ik niet snel tot de onderklasse behoren. De middenklasse heeft het daar gemiddeld beter dan hier, dat is waar ik naar kijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind echter dat je uit moet gaan van de mensen die met pijn en moeite het hoofd boven water kunnen houden, niet de mensen die het voor de wind gaat. Ik besef dat een middenklasser op rozen zit, maar als de groep armlastigen steeds groter wordt, dan is er mijns inziens geen sprake van een ideale situatie die wij als voorbeeld moeten gebruiken.
Bevolkingsgrootte?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alle vormen, afgezien van militaire macht.
Cultuur, welvaart, denkniveau, politieke systemen, rechtspraak, corruptie, alles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Amerika is al weer bezig met "inshoring" begreep ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Komt door cultuurverschillen. Westerse zakenmensen zijn heel direct, terwijl Indiers niet "direct" hun mening geven.
Een vd oplossingen overigens is dat een Westerse manager de Indiase werknemers aldaar traint en stuurt om het proces beter te laten verlopen. Ook moet India de komende jaren meer aan verwestering in het bedrijfsleven werken, icm de onderwijsinstituten.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:45 schreef JoaC het volgende:
[..]
Bevolkingsgrootte?Ja ach, een paar van onze "drones" halen al met gemak heel wat mannetjes neer, zonder een 'casualty' aan onze kant om maar wat te noemen. Je kan wel hele legers met proppenschieters op ons afsturen, maar dan vagen we je alsnog weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Irak was een perfect voorbeeld.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
De economie stelt geen ruk voor. Het democratische systeem faalt (er is sprake van een schijndemocratie, mede dankzij het kastenstelsel). Er is een zeer kleine, zeer rijke bovenlaag en een volledig gebrek aan een middenklasse die de economie kan dragen. Verder is het land extreem overbevolkt (de nutsvoorzieningen kunnen het gewoonweg niet bijbenen).quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En hoezo?
Ben wel benieuwd naar jouw opvatting.
Als je 3 laagbetaalde banen hebt, behoor je voor mij niet tot de middenklasse, maar tot de onderklasse.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Het treft nu juist in toenemende mate de middenklasse. Miljoenen mensen redden het zelfs met drie banen niet meer en zijn aangewezen op voedselhulp.
Op die universiteiten gaat het ook niet alleen maar om kennis, maar bijvoorbeeld ook of je familie daar een goede geschiedenis heeft. Althans, als je doelt op Harvard, Yale en Princeton.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je 3 laagbetaalde banen hebt, behoor je voor mij niet tot de middenklasse, maar tot de onderklasse.
In de VS heb je alle mogelijkheden. Ofwel door talent en goede prestaties (dan verkrijg je een studiebeurs), ofwel je neemt een lening en je behaalt op die manier je diploma. Je hebt daar de beste universiteiten ter wereld, wat je een voorsprong geeft op andere studenten elders in de wereld.
Ik moet dan ook schromend toegeven dat ik blij ben dat veels te veel chinezen arm zijn en de inflatietsunami de dammen uiteindelijk zal doorbrekenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:48 schreef Voorschrift het volgende:
Het enige gevaar dat we hebben uit landen als China zijn die verrekte genationaliseerde beleggingsfondsen van ze, smerige communisten.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij worden landen bij de "emergency markets" gepropt zodra ze een toren hebben kunnen bouwen.
Serieus, volgens mij is dat de enige eis om dat daartoe te behoren.
Precies.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik moet dan ook schromend toegeven dat ik blij ben dat veels te veel chinezen arm zijn en de inflatietsunami de dammen uiteindelijk zal doorbreken
Deels wel ja. En bijvoorbeeld call centers die naar de Filipijnen verplaatst zijn omdat het in India geen succes is gebleken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Amerika is al weer bezig met "inshoring" begreep ik.
Dit is geen kwestie van gelijk of ongelijk, dunkt mij. Maar een verschil in smaakquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, ik bekijk het vanuit mijn optiek. Met een WO-diploma op zak zal ik niet snel tot de onderklasse behoren. De middenklasse heeft het daar gemiddeld beter dan hier, dat is waar ik naar kijk.
Een groter wordende groep armlastigen vind ik niet erg. In de VS heb je gated communities waar je in kan wonen.Met andere woorden: een relatief groot verschil arm-rijk in een land vind ik niet erg, sterker nog, dat stimuleert mij om ook tot die rijken te behoren. Oftewel, je krijgt prikkels om voor succes te gaan.
Nee, we plukken de vluchten van de ineenstolting van de Chinese economiequote:Op dinsdag 26 april 2011 19:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies.
Laat die economie maar imploderen daar, stelletje gestoorde communisten. Ze kopen alle grondstoffen en industrie in het buitenland over, voor "vadertje staat". Dergelijke praktijken ondermijnen alleen maar de vrije markt, waardoor wij straks ook moeten nationaliseren en we spanningen tussen regeringen krijgen in plaats van alleen in het bedrijfsleven, wat een lont duwen in een kruitvat is.
Dat is pas een zelfhaat die ik niet begrijp. Ze willen bij het kleinst mogelijke groepje horen en verkondigen dat die beter dan alles is in alle opzichtenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het probleem vd EU is dat het geen machtsblok is. Ook heerst er enorme verdeeldheid. Nationalistische partijen als de PVV (en haar equivalenten elders in W-Europa) maken het er niet beter op voor de EU.
Leuk weetje is wel dat iedere keer wanneer meerdere grootmachten op eenzelfde niveau komen te staan qua macht het altijd (is ge-)eindigt in (koude-)oorlog.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
Sowieso zullen alle continenten op de wereld meer naar elkaar toe groeien, en als China nou echt zo machtig gaat worden valt nog te bezien. Vooralsnog is Amerika beresterk. Anyway, je hierover zorgen maken is echt nutteloos, ik maak me meer zorgen over overbevolking, veel gevaarlijker.
Ja, maar voor die tijd moeten we toezien hoe die verrotte spleetogen hele mijnen en bergen opkopen om er alleenrecht op te verkrijgen, waardoor het aanbod daalt en de vraagprijs dus stijgt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:55 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nee, we plukken de vluchten van de ineenstolting van de Chinese economie
De rassen zullen binnen een paar eeuwen volledig vermengen ja. En dan doet het er inderdaad minder toe of je in Shanghai, Detroit of Parijs woont.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
Sowieso zullen alle continenten op de wereld meer naar elkaar toe groeien, en als China nou echt zo machtig gaat worden valt nog te bezien. Vooralsnog is Amerika beresterk. Anyway, je hierover zorgen maken is echt nutteloos, ik maak me meer zorgen over overbevolking, veel gevaarlijker.
Nee, stelletje corrupte lapzwansen die elkaar nu in de haren aan het vliegen zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:56 schreef Dutchnative het volgende:
Zeg, economie-experts, we moeten Cambodja, Thailand en andere landen daar ook niet serieus nemen?
Gezien alle incidenten en oorlogjes. Niet erg stabiel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Leuk weetje is wel dat iedere keer wanneer meerdere grootmachten op eenzelfde niveau komen te staan qua macht het altijd (is ge-)eindigt in (koude-)oorlog.
De absolute macht van de VS houdt de planeet in het gareel nu.
Och, stabieler dan de grote oorlogen van weleer.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gezien alle incidenten en oorlogjes. Niet erg stabiel.
Gemiddelde economische groei van 8-9% per jaar stelt niets voor?quote:
De politieke basis in India (rechtsstaat gebasseerd op het Engelse systeem) is beter dan in het M-O. In India heb je ook geen massale volksopstanden, in het M-O wel.quote:Het democratische systeem faalt (er is sprake van een schijndemocratie, mede dankzij het kastenstelsel).
Is niet erg, zo was Europa vroeger ook. De middenklasse groeit juist. En met een grote middenklasse heb je een grote interne markt, die gaat consumeren en die, wat de bedoeling is, de onderklasse uit de armoede haalt.quote:Er is een zeer kleine, zeer rijke bovenlaag en een volledig gebrek aan een middenklasse die de economie kan dragen.
De bevolkingsdichtheid in Nederland is hoger dan in India (!)quote:Verder is het land extreem overbevolkt (de nutsvoorzieningen kunnen het gewoonweg niet bijbenen).
Communisme is de ideale inrichting van de maatschappijquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar voor die tijd moeten we toezien hoe die verrotte spleetogen hele mijnen en bergen opkopen om er alleenrecht op te verkrijgen, waardoor het aanbod daalt en de vraagprijs dus stijgt.
Communisten, kanker der aarde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef JoaC het volgende:
[..]
Communisme is de ideale inrichting van de maatschappijIk ben pas blij als die hele ideologie en al haar facetten onder de graszoden ligt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Moet ik 1984 dan begraven? Veels te mooi boek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben pas blij als die hele ideologie en al haar facetten onder de graszoden ligt.
Och fictie daargelaten, boekverbrandingen ben ik niet zo van gediend.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:59 schreef JoaC het volgende:
[..]
Moet ik 1984 dan begraven? Veels te mooi boek.
Geschreven door een socialist trouwens
Ze hebben inderdaad weinig vd vrije markt begrepen. Ook het instandhouden van hun lage munt is een doorn in het oog.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:48 schreef Voorschrift het volgende:
Het enige gevaar dat we hebben uit landen als China zijn die verrekte genationaliseerde beleggingsfondsen van ze, smerige communisten.
Zie jij de boel snel imploderen dan?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:55 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nee, we plukken de vluchten van de ineenstolting van de Chinese economie
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als jij een kamermeerderheid achter je kreeg en MP werd. Zou specataculair zijnquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och fictie daargelaten, boekverbrandingen ben ik niet zo van gediend.
Maar landen als China mogen z.s.m. imploderen en opsodemieteren met hun beleggingsfondsen.
http://www.volkskrant.nl/(...)nghai-tegemoet.dhtmlquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie jij de boel snel imploderen dan?
Kan zo zijn, maar geef mij liever een tamelijk moeilijk toegangelijke maar wel uitstekende unversiteit. Dan een "middelmatige" universiteit waar iedereen wordt toegelaten. Bij het eerste kan je tenminste allles uit jezelf halen om ervoor te gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Op die universiteiten gaat het ook niet alleen maar om kennis, maar bijvoorbeeld ook of je familie daar een goede geschiedenis heeft. Althans, als je doelt op Harvard, Yale en Princeton.
Ja, waardoor de rest van de planeet een stoelendans moet doen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad weinig vd vrije markt begrepen. Ook het instandhouden van hun lage munt is een doorn in het oog.
Van 100 euro naar 110 euro is inderdaad niet zo bijzonder.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:58 schreef Zienswijze het volgende:
Gemiddelde economische groei van 8-9% per jaar stelt niets voor?
Het rechtsstaat-principe bestaat er alleen op papier. Zo vertelde notabene ook een Indier aan mij. In de praktijk is het veel meer van belang waar je vandaan komt, wat voor familie je hebt. Het kastenstelsel knaagt aan alle poten van India en die traditie kunnen ze kennelijk (nog) niet lozen.quote:De politieke basis in India (rechtsstaat gebasseerd op het Engelse systeem) is beter dan in het M-O. In India heb je ook geen massale volksopstanden, in het M-O wel.
De populatie groeit harder dan de procentuele toename van de middenklasse. Een grote interne markt is interessant als het een ook een gezonde interne markt is.quote:Is niet erg, zo was Europa vroeger ook. De middenklasse groeit juist. En met een grote middenklasse heb je een grote interne markt, die gaat consumeren en die, wat de bedoeling is, de onderklasse uit de armoede haalt.
Bevolkingsdichtheid en de term overbevolking hebben in beginsel niets met elkaar te maken. Van overbevolking is sprake als de draagkracht van een land niet genoeg is om de populatie(groei) op te vangen.quote:De bevolkingsdichtheid in Nederland is hoger dan in India (!)
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als jij een kamermeerderheid achter je kreeg en MP werd. Zou specataculair zijn
Maar is dit iets incidenteels of een trend wat zich gaat doorzetten?quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)nghai-tegemoet.dhtml
Ach, er zijn dommere mensen als VS.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als jij een kamermeerderheid achter je kreeg en MP werd. Zou specataculair zijn
De regering financiert haar eigen economische groei, dat zet zich niet door.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar is dit iets incidenteels of een trend wat zich gaat doorzetten?
We missen natuurlijk een aantal belangrijke kostenposten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zeer zeker, maar netto is infrastructuur een melkkoe ipv een investeringsobject voor de overheid.
9 miljard uitgaven vs.
1,946 miljard motorrijtuigbelasting
0,466 miljard motorrijtuigbelasting zakelijk
3,699 miljard Belasting op personenauto's en motorrijwielen (BPM)
3,951 miljard accijns lichte olie (benzine)
3,282 miljard accijns zware olie (diesel etc)
Dat is al ruim 13 miljard aan directe belastinginkomsten.
En ja, infrastructuur is 9 miljard inclusief spoor, waterwegen en luchtverkeer.
Jouw buitenlandbeleidquote:
Ze zullen alleen veel sneller herstellen dan een ander land en dat heeft weer veel met de chinese mentaliteit te maken. Die implosie is al ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och fictie daargelaten, boekverbrandingen ben ik niet zo van gediend.
Maar landen als China mogen z.s.m. imploderen en opsodemieteren met hun beleggingsfondsen.
Je bedoelt de BRIC of iets anders?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij worden landen bij de "emerging markets" gepropt zodra ze een toren hebben kunnen bouwen.
Serieus, volgens mij is dat de enige eis om daartoe te behoren.
Dat zijn deels stuivertjes en deels kosten die A niets voorstellen en B niet te berekenen zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:04 schreef Zeeland het volgende:
[..]
We missen natuurlijk een aantal belangrijke kostenposten.
1. Congestie
2. Geluidsoverlast
3. Medische kosten door luchtverontreiniging
4. Verspilling brandstof
5. Invloed op het klimaat
6. Aantasting monumenten door luchtverontreiniging
... en zo kunnen we nog wel even doorgaan....
Overigens mooi dat je een een overzichtje van de inkomsten hebt gemaakt, dat is wel interessant.
De overheid kiest ervoor de munt zwak te houden, ten gunste van de export.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar is dit iets incidenteels of een trend wat zich gaat doorzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |