Het schaadt het aanzienquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?
De VS moet wel gewelddadig te werk gaan om haar macht te behouden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want nu de VS wel de machtigste zijn zijn ze o zo braaf inderdaad.
Des te beter.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De VS moet wel gewelddadig te werk gaan om haar macht te behouden.
Ja. Want je kan bijvoorbeeld minder aan defensie uitgeven als het volk ontevreden is en blijft.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?
En dat inderdaad, het is lastig om met een vinger naar anderen te wijzen als je je eigen zaakjes niet op orde hebt.quote:
Dat klopt maar niet naar de theorie die Remlof verkondigd.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
BRICs kloppen op de deur, dat is wat anders
Die gevolgtrekking zie ik niet helemaal. Dat de VS relatief minder invloed gaat krijgen op deze wereld is gewoon een simpele kwestie van demografie. Over 50 jaar zal de gemiddelde Amerikaan nog steeds zeer veel welvarender zijn dn de gemiddelde Chinees.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja. Want je kan bijvoorbeeld minder aan defensie uitgeven als het volk ontevreden is en blijft.
Ach, ze geilen gewoon op het idee dat Amerika "ten onder gaat".quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat klopt maar niet naar de theorie die Remlof verkondigd.
Hoe kom je erbij dat de VS een 3e wereldland is? Ja, het kent meer armen dan hier, maar dat is ook de ideologie vd VS: je bent grotendeels zelf verantwoordelijk voor je succes.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen.
Het probleem vd EU is dat het geen machtsblok is. Ook heerst er enorme verdeeldheid. Nationalistische partijen als de PVV (en haar equivalenten elders in W-Europa) maken het er niet beter op voor de EU.quote:En ook daarom schat ik de rol van Europa (de EU) gedurende deze eeuw helemaal niet zo somber in.
Nu heb ik geen cijfers en dergelijke, maar ik weet wel dat China zich behoorlijk snel ontwikkelt. Al zal dat lang niet overal even gestaag gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die gevolgtrekking zie ik niet helemaal. Dat de VS relatief minder invloed gaat krijgen op deze wereld is gewoon een simpele kwestie van demografie. Over 50 jaar zal de gemiddelde Amerikaan nog steeds zeer veel welvarender zijn dn de gemiddelde Chinees.
Klopt, vergrijzing. Eerst Japan, dan W-Europa, dan China.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
Overigens gaat China nog enolme ploblemen klijgen met de eenkindspolitiek en het daaluit vooltvloeiende gebrek aan meisjes.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
Overigens gaat China nog enolme ploblemen klijgen met de eenkindspolitiek en het daaluit vooltvloeiende gebrek aan meisjes.
Voor jou wel jaquote:
En de gigantische vastgoed bubble die gefinacieerd is door de overheid.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
Klopt, zeker, maar die is wel minder groot dan de huizenbubble in de VS destijds.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Tem het volgende:
[..]
En de gigantsche vastgoed bubble die gefinacieerd is door de overheid.
Ik ga uit ethiek toch niet een machtspositie opgeven, hell, kijk hoe het Westen de rest van de wereld behandeld, wil jij graag zo behandeld worden?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor jou wel ja
Maar dan kom het ethiek plaatje weet om de hoek kijken. De een heeft andere grenzen mbt ethiek dan de ander.
Was dat vool wat el stond of voor de Chinese splaak?quote:
Splaakgeblek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:35 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Was dat vool wat el stond of voor de Chinese splaak?
Voorschrift heeft geen boodschap aan ethiek.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor jou wel ja
Maar dan kom het ethiek plaatje weer om de hoek kijken. De een heeft andere grenzen mbt ethiek dan de ander.
De bevolking groeit per saldo 1% per jaar als het goed is. Bovendien blijft de VS immigranten, en dan hoogopgeleide immigranten aantrekken (waar ik er misschien 1 van zal wordenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Morendo het volgende:
Dev bevolking van de VS groeit inderdaad, vooral vergeleken met de EU, ontzettend hard.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VS heeft geen boodschap aan ethiek.
Volgens 'US History for Dummies', is de Amerikaanse bevolking in 2050 420 miljoen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Morendo het volgende:
Dev bevolking van de VS groeit inderdaad, vooral vergeleken met de EU, ontzettend hard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |