Ik doelde meer op de middenklasse Amerikaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is natuurlijk te kort door de bocht, ZW, dat weet je zelf ook wel. De welvaartspositie van de gemiddelde Amerikaan is aan meer omstandigheden onderhevig dan die jou worden genoemd. Het gegeven dat hoogopgeleiden doorgaans meer betaald krijgen, zegt bijvoorbeeld niets over de staat van de gemiddelde Joe the Plumber.
Met een Obama aan het roer verwacht ik geen agressief buitenlandbeleid. Maar goed, dat kan inderdaad omslaan als China aan macht wint.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Alles draait om geopolitiek en macht.
De interessante vraag is of Amerika zich met een steeds machtiger China nog gewelddadiger zal opstellen of het juist iets rustiger aan zal doen. Hoe reageert een kat die in het nauw zit?
Ah, emo's die zichzelf in de brand steken?quote:
Ach, Obama is nauwelijks beter. Toevallig bombardeert Obama vrolijk Libie.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met een Obama aan het roer verwacht ik geen agressief buitenlandbeleid.
Dat is nou juist de vraag. Geen enkele wereldmacht vindt het leuk als hij macht moet inleveren. De vraag is hoe het land zal reageren? Achter de schermen stoken tussen landen? Of op een agressievere manier regime changes uitvoeren en pionnetjes plaatsen?quote:Maar goed, dat kan inderdaad omslaan als China aan macht wint.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, emo's die zichzelf in de brand steken?
Ze zullen de Chinese partijleider uitnodigen voor een kopje thee en samen keuvelen over het weer.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is nou juist de vraag. Geen enkele wereldmacht vindt het leuk als hij macht moet inleveren. De vraag is hoe het land zal reageren? Achter de schermen stoken tussen landen? Of op een agressievere manier regime changes uitvoeren en pionnetjes plaatsen?
Ik heb bijvoorbeeld geen inzicht in het inkomen van de gemiddelde Amerikaanse arbeider en hoe hoog de prijzen liggen. Dat de belasting lager is, is prettig maar als je je alsnog krom betaalt voor levensmiddelen, dan heb je er nog geen reet aan. Verder ben ik geen Amerika-expert, maar naar wat ik heb begrepen loopt het aantal armoedzaaiers gestaag op.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de middenklasse Amerikaan.
Met een goede opleiding/studie en geen gekke dingend doenend (subprime hypotheken nemen) kan je het in Amerika het geweldig voor elkaar krijgen.
Welke factoren ben ik vergeten overigens?
Mwoah, weinig aan de hand zo te zien.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, emo's die zichzelf in de brand steken?
Ja altijd wat daar inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daar was toch laatst ook al een groot gevecht?
Klopt, zeker. De revolutie komt de VS op z'n zachtst gezegd bijzonder slecht uit. Hoe zal de VS een even gelijke macht kunnen behouden?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over Irak. Er is een revolutie gaande in het hele midden-oosten. Sterker nog en zijn mensen afgezet die vrijwel direct in dienst waren van de VS. Dit is in die zin veel groter (en daarmee onbeheersbaarder) dan Vietnam. Erg snugger van China om zich hier helemaal buiten te houden btw.
Misschien de NAVO vliegtuigen even laten oefenen boven het Vondelparkquote:
Confessions of an economic hitman?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze zullen de Chinese partijleider uitnodigen voor een kopje thee en samen keuvelen over het weer.
Natuurlijk regime changes en plannetjes, jezus zeg.
Er is een verschil tussen samenwerken en koste wat het kost zoveel mogelijk van je macht proberen te houden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze zullen de Chinese partijleider uitnodigen voor een kopje thee en samen keuvelen over het weer.
Natuurlijk regime changes en plannetjes, jezus zeg.
Niet. En dat moet ze ook niet willen als tanende wereldmacht. Haar beste tijd ligt al achter haar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, zeker. De revolutie komt de VS op z'n zachtst gezegd bijzonder slecht uit. Hoe zal de VS een even gelijke macht kunnen behouden?
Ja want nu de VS wel de machtigste zijn zijn ze o zo braaf inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen samenwerken en koste wat het kost zoveel mogelijk van je macht proberen te houden.
Heb ook wel horen zeggen dat dit de eeuw wordt van de Chinezen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet. En dat moet ze ook niet willen als tanende wereldmacht. Haar beste tijd ligt al achter haar.
Het zijn wel rebellen inderdaad, ik zie correlaties.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Misschien de NAVO vliegtuigen even laten oefenen boven het Vondelpark
Het gaat sowieso een Aziatische eeuw worden; India telt ook behoorlijk mee.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ook wel horen zeggen dat dit de eeuw wordt van de Chinezen.
Dat wordt het ook. In ieder geval de eerste helft van deze eeuw.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb ook wel horen zeggen dat dit de eeuw wordt van de Chinezen.
Moreel verval baart mij wel zorgen. Als zelfs het westen, dat een toonbeeld moet zijn van orde en fatsoen, zich op een immorele wijze manifesteert, dan zie ik het somber in.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want nu de VS wel de machtigste zijn zijn ze o zo braaf inderdaad.
Ja God, doen alsof de wereld een happy end kent.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Confessions of an economic hitman?
Alleen liggen er in het Vondelpark enkel economieremmers om het zo te noemen, demonstranten die bedrijven buiten bedrijf houden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zijn wel rebellen inderdaad, ik zie correlaties.
Een arbeider noem ik geen middenklassequote:Op dinsdag 26 april 2011 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb bijvoorbeeld geen inzicht in het inkomen van de gemiddelde Amerikaanse arbeider en hoe hoog de prijzen liggen.
De armoedzaaiers zijn grotendeels in de onderklasse en de mensen die zo dom waren om een subprime hypotheek af te sluiten. Als je geen gekke dingen doet en een gedegen studie hebt genoten, heb je in de VS prima voor elkaar.quote:Dat de belasting lager is, is prettig maar als je je alsnog krom betaalt voor levensmiddelen, dan heb je er nog geen reet aan. Verder ben ik geen Amerika-expert, maar naar wat ik heb begrepen loopt het aantal armoedzaaiers gestaag op.
Daarom kent de term liquidatie ook twee definities.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Alleen liggen er in het Vondelpark enkel economieremmers om het zo te noemen, demonstranten die bedrijven buiten bedrijf houden.
En wat dan nog, moeten we bloemen staan plukken met die neo-Maoisten?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moreel verval baart mij wel zorgen. Als zelfs het westen, dat een toonbeeld moet zijn van orde en fatsoen, zich op een immorele wijze manifesteert, dan zie ik het somber in.
Maar dat is het 'em nou juist: geen enkel land vindt het leuk om haar macht deels in te leveren. Daarom is de interessante vraag: zal de VS zich nog agressiever opstellen om haar macht zoveel mogelijk te behouden of zal het het wat rustiger aandoen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet. En dat moet ze ook niet willen als tanende wereldmacht. Haar beste tijd ligt al achter haar.
Tsja, bepaalde mensen wuiven dat bij voorkeur weg als conspiracy theories.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja God, doen alsof de wereld een happy end kent.
Natuurlijk gaan regeringen plannen snoden en dwarsbomen, dan doen ze al sinds het begin der tijden, en nu ook. Waarom of dat ineens zou ophouden met wat spleetogen met wapens in de handen is me vreemd, gewoon onzin dus.
Dat zijn mensen die je sowieso niet serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, bepaalde mensen wuiven dat bij voorkeur weg als conspiracy theories.
Taalverloedering tegengaan is altijd goedquote:
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen. Als je de leidende wereldmacht wilt blijven moet je gewoon beter voor je inwoners zorgen. Daar ligt ook nog een grote uitdaging voor China en India.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moreel verval baart mij wel zorgen. Als zelfs het westen, dat een toonbeeld moet zijn van orde en fatsoen, zich op een immorele wijze manifesteert, dan zie ik het somber in.
Mijn 9/11 trauma komt opspelen!quote:
Hoogstwaarschijnlijk wel, met China voorop. India heeft nog een achterstand op China. De VS is als de dood dat China en India gaan samenwerken, wat hen een groot machtsblok geeft. Daarom is de VS ook bezig om te stoken tussen deze twee, maar dat werkt averechts, want China en India zoeken daardoor juist toenadering tot elkaar (BRIC conferenties en Shangai Coorperation).quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het gaat sowieso een Aziatische eeuw worden; India telt ook behoorlijk mee.
Wat is dit voor een poep?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen. Als je de leidende wereldmacht wilt blijven moet je gewoon beter voor je inwoners zorgen.
Ik wil je maar al te graag geloven, maar jouw utopische beschrijving van de VS komt niet bepaald overeen met de geluiden die de laatste jaren uit het land sijpelen. Het gros kan zich inderdaad prima staande houden, maar er is een groep (voorheen de middenstand) die steeds verder achterop begint te raken. Ook heb ik begrepen dat de gemiddelde student een schuld van 100.000 dollar met zich meedraagt. En daar word je ook niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een arbeider noem ik geen middenklasse
[..]
De armoedzaaiers zijn grotendeels in de onderklasse en de mensen die zo dom waren om een subprime hypotheek af te sluiten. Als je geen gekke dingen doet en een gedegen studie hebt genoten, heb je in de VS prima voor elkaar.
De prijs voor levensmiddelen zijn ongeveer gelijk aan hier. De Amerikanen hebben het voordeel dat ze goedkopere huizen hebben en goedkopere auto's. Dat scheelt wel behoorlijk hoor. Denk aan het verschil of je 7 ton of 2 ton voor een beetje normaal vrijstaand huis moet neertellen.
Ja india en china doen het stukken beter in dat opzichtquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Zoals iemand hier al opmerkte is de VS sociaal-economisch gezien nooit het niveau van een derdewereldland ontstegen. Als je de leidende wereldmacht wilt blijven moet je gewoon beter voor je inwoners zorgen. Daar ligt ook nog een grote uitdaging voor China en India.
En ook daarom schat ik de rol van Europa (de EU) gedurende deze eeuw helemaal niet zo somber in.
Daarom moet je als Nederlandse student in Amerika gaan werken, geen schuld en dik verdienen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil je maar al te graag geloven, maar jouw utopische beschrijving van de VS komt niet bepaald overeen met de geluiden die de laatste jaren uit het land sijpelen. Het gros kan zich inderdaad prima staande houden, maar er is een groep (voorheen de middenstand) die steeds verder achterop begint te raken. Ook heb ik begrepen dat de gemiddelde student een schuld van 100.000 dollar met zich meedraagt. En daar word je ook niet vrolijk van.
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de Amerikaanse armoede.
Nee nog niet, daar zal dus nog een hoop moeten veranderen. En dat is een hele uitdaging met zo'n snel groeiende bevolking.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja india en china doen het stukken beter in dat opzicht![]()
BRICs kloppen op de deur, dat is wat andersquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja india en china doen het stukken beter in dat opzicht![]()
Het schaadt het aanzienquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?
De VS moet wel gewelddadig te werk gaan om haar macht te behouden.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want nu de VS wel de machtigste zijn zijn ze o zo braaf inderdaad.
Des te beter.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De VS moet wel gewelddadig te werk gaan om haar macht te behouden.
Ja. Want je kan bijvoorbeeld minder aan defensie uitgeven als het volk ontevreden is en blijft.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vormt een bedreiging voor de status van de VS als wereldmacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |