Sorry hoor, maar daar red je het niet mee. De staatsschuld is aantoonbaar gigantisch gestegen toen Amerika zichzelf een oorlog inkunstelde. Ik zie niet hoe deze gigantische schuld gecompenseerd kan worden met een beetje olie. En dan hebben we het ook nog eens over olie die de VS gewoon moet kopen van Irak en Afghanistan. Lekkere oorlogsbuit.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet niet als er een causaal verband zit tussen het enerzijds terugdringen van de staatsschuld en anderzijds het op de gang brengen van de economie dmv olie. Maar het moge bekend zijn dat Amerika veel verdient aan de verkoop van olie.
Misschien dat ik een tikje achterhaald denk, maar ik zou echt niet weten waarom Bush doodleuk Irak binnenvalt anders dan daar olie weg te halen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard ken ik dit begrip, maar het hebben van een oorlogseconomie vermindert de verliezen in plaats van dat het winst genereerd. Als je eigen materieel kunt produceren en technieken kunt verkopen, kost het weinig omdat je evengoed werkgelegenheid produceert.
Dat wilt niet zeggen dat het halleluja en rambootje gallore is, want je weet net zo goed als ik dat wanneer de overheid werkgelegenheid produceert dit meer werkgelegenheid kost en enkel protectionisme is van bepaalde markten.
Ik meende dat er volgens de rechtse denkwijze wel degelijk zoiets als de/het "insert random volk" bestond? Is dat nu komen te vervallen?quote:
Doe je het alweer. Wat is dat toch met jou en generaliseren?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik meende dat er volgens de rechtse denkwijze wel degelijk zoiets als de/het "insert random volk" bestond? Is dat nu komen te vervallen?
'De Nederlander'quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik meende dat er volgens de rechtse denkwijze wel degelijk zoiets als de/het "insert random volk" bestond? Is dat nu komen te vervallen?
Ik dacht juist dat de rechtse onderbuik aan het opspelen was.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:44 schreef eriksd het volgende:
Ik zie dat de linkse kerk weer ongesteld is?
SOS!quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik ga het strijd veld verlaten voor de warme zon.
Heb ik geleerd van ongestelde rechtsmensen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Doe je het alweer. Wat is dat toch met jou en generaliseren?
Het land bestaat niet.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als Maxima dat zegt is het land te klein.
De oude Bush had Saddam graag verdreven tijdens de Golfoorlog maar dat kon toen vanwege omstandigheden niet. De jongere Bush besloot toen maar deze onvervulde wens van zijn vader in vervulling te laten gaan. En daarbij speelt ook dat de jonge Bush een vadercomplex heeft omdat papa altijd meer van Jeb hield. Duidelijk?quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat ik een tikje achterhaald denk, maar ik zou echt niet weten waarom Bush doodleuk Irak binnenvalt anders dan daar olie weg te halen.
en nu lijk ik wel een amerika-criticus terwijl ik dat helemaal niet ben![]()
Er spelen wel wat meer factoren mee dan enkel de activa en passiva kanten van de nieuwe Golfoorlog. Vergeet papa Bush niet, de Patriot Act, een stationair duur leger, zekerheid in de regio, de midden-oosten kwestie, internationaal verschuivende verhoudingen, Koeweit en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien dat ik een tikje achterhaald denk, maar ik zou echt niet weten waarom Bush doodleuk Irak binnenvalt anders dan daar olie weg te halen.
en nu lijk ik wel een amerika-criticus terwijl ik dat helemaal niet ben![]()
Ik twijfelde, eerlijk waar, maar de spellingscontrole rekende strijdveld foutquote:
De belastingbetaler zal het meeste aan die oorlog betalen. De winst die bedrijven behalen vd wederopbouw in Irak komt een klein groepje mensen ten goede. Neemt niet weg dat Amerika een stevige basis in het M-O heeft verkregen en een verzekerde energietoever, waar de Amerikaanse burger wel indirect van profiteert.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oorlog en geld kosten? Je weet toch goddomme zelf ook wel dat oorlogen indirect geld in het laatje brengen? Of dacht je dat ome bush al die militaire interventies op de pof financierde?
Voor Nederlanders klopt het dan ook niet. Voor Amerikanen wel.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee du_ke, het land is niet te klein, het is vol.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oorlogvoeren kost een regering klauwen met geld. Echter, bepaalde Amerikaanse bedrijven jankten van geluk toen Bush besloot twee landen binnen te vallen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard ken ik dit begrip, maar het hebben van een oorlogseconomie vermindert de verliezen in plaats van dat het winst genereerd. Als je eigen materieel kunt produceren en technieken kunt verkopen, kost het weinig omdat je evengoed werkgelegenheid produceert.
Dat wilt niet zeggen dat het halleluja en rambootje gallore is, want je weet net zo goed als ik dat wanneer de overheid werkgelegenheid produceert dit meer werkgelegenheid kost en enkel protectionisme is van bepaalde markten.
quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oorlogvoeren kost een regering klauwen met geld. Echter, bepaalde Amerikaanse bedrijven jankten van geluk toen Bush besloot twee landen binnen te vallen.
Lobbypolitiek ten koste vd Amerikaanse burgerquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oorlogvoeren kost een regering klauwen met geld. Echter, bepaalde Amerikaanse bedrijven jankten van geluk toen Bush besloot twee landen binnen te vallen.
Politieke dwalingquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lobbypolitiek ten koste vd Amerikaanse burger
In Alphen weten ze daar wel raad mee.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee du_ke, het land is niet te klein, het is vol.
Spellingscontrole van modzilla is een aanfluiting.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik twijfelde, eerlijk waar, maar de spellingscontrole rekende strijdveld fout
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |