O meesterlijk hahaha.quote:
Er stond in de eerste instantie een link naar deel 18.. Maar is al gecorrigeerd middels een zg. ninja-edit, kennelijk. Of ik ben gek aan het worden, dat is ook mogelijk.quote:
Ik heb gewoon de oorspronkelijke OP overgenomen, en daarna de link naar het laatste deel vervangen. Je was sneller met je commentaar, dan ik kon kopiëren en plakkenquote:Op zondag 10 april 2011 18:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er stond in de eerste instantie een link naar deel 18.. Maar is al gecorrigeerd middels een zg. ninja-edit, kennelijk. Of ik ben gek aan het worden, dat is ook mogelijk.
Die uitzondering hebben ze zelf gecreëerd, door haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister. Zonder dat, zou ze net als ieder ander onder dezelfde wet- en regelgeving vallen.quote:Op zondag 10 april 2011 18:04 schreef Engel-b het volgende:
[..]
O meesterlijk hahaha.
Verder blijf ik me ergeren aan het feit dat zo'n verwend kind maar kan doen wat ze wil, daar waar haar leeftijdsgenoten (met soms 'n heel andere thuissituatie en voorgeschiedenis) door de rechter zich moeten houden aan de wet. Wat ook wel goed is vaak, maar dit (Laura) is nou net geen uitzondering waardig.
Dat laatste houd ik ook voor mogelijk, maar ik ben te aardig om het hardop te zeggenquote:Op zondag 10 april 2011 18:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er stond in de eerste instantie een link naar deel 18.. Maar is al gecorrigeerd middels een zg. ninja-edit, kennelijk. Of ik ben gek aan het worden, dat is ook mogelijk.
Ik weet wie het zegtquote:Op zondag 10 april 2011 18:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laatste houd ik ook voor mogelijk, maar ik ben te aardig om het hardop te zeggen![]()
Ik zat nog met die afgereten vingers. Zo luchtig als ze daarover deed. Eigenlijk bijna verontwaardigd dat het haar plezier bezoedelde.
Ja dat is ook wel weer zo maar was er geen uitspraak geweest dat ze mocht uitvaren als ze aan bepaalde voorwaarden voldeed? Of was één van die voorwaarden dan dat ze naar school moest bijvoorbeeld? Weet dat de uitspraak in een ander deel eens gepost is. Maar weet het neit meer. Vind 't gewoon verschrikkelijk dat dit kind in zichzelf snijdt of krast als ze haar zin niet krijgt, geen opvoeding krijgt die haar leert dat je nou eenmaal niet altijd je zin kan krijgen. Een vader die haar alleen naar Engeland laat varen op haar 12e/13e? en haar vervolgens gewoon alleen terug laat varen ondanks dat ze door de Britse instanties in 'n tehuis of opvanghuis terecht kwam. Een oma (en opa?) die haar zo fantastisch stabiel vinden ondanks het snijden in zichzelf. En ze heeft totaal geen empathisch vermogen zo te lezen. Voldoet niet aan de normale ontwikkelingstaken die bij haar leeftijd horen.Trekt niet met haar leeftijdsgenoten op bijvoorbeeld. Lijkt weinig aan haar school te doen.quote:Op zondag 10 april 2011 18:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die uitzondering hebben ze zelf gecreëerd, door haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister. Zonder dat, zou ze net als ieder ander onder dezelfde wet- en regelgeving vallen.
Nee, ze was onder een OTS gesteld. Dat is ook het enige, waar de rechter een uitspraak over heeft gedaan. NIet over het wel of niet mogen uitvaren, daar gaat de rechter niet over, en evenmin een Jeugdzorg.quote:Op zondag 10 april 2011 18:47 schreef Engel-b het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo maar was er geen uitspraak geweest dat ze mocht uitvaren als ze aan bepaalde voorwaarden voldeed? Of was één van die voorwaarden dan dat ze naar school moest bijvoorbeeld? Weet dat de uitspraak in een ander deel eens gepost is. Maar weet het neit meer. Vind 't gewoon verschrikkelijk dat dit kind in zichzelf snijdt of krast als ze haar zin niet krijgt, geen opvoeding krijgt die haar leert dat je nou eenmaal niet altijd je zin kan krijgen. Een vader die haar alleen naar Engeland laat varen op haar 12e/13e? en haar vervolgens gewoon alleen terug laat varen ondanks dat ze door de Britse instanties in 'n tehuis of opvanghuis terecht kwam. Een oma (en opa?) die haar zo fantastisch stabiel vinden ondanks het snijden in zichzelf. En ze heeft totaal geen empathisch vermogen zo te lezen. Voldoet niet aan de normale ontwikkelingstaken die bij haar leeftijd horen.Trekt niet met haar leeftijdsgenoten op bijvoorbeeld. Lijkt weinig aan haar school te doen.Nee ik vind het maar een raar verhaal. En dat het gewoon maar kan ook. En ach straks is ze 18 en kan niemand meer wat zeggen. Tot die tijd maakt ze haar tijd wel vol met vooral doen waar ze zin in heeft, zonder maar iets te moeten (leren) en vooral lekker toegeven aan je eigen behoeftebevrediging zonder die te hoeven uitstellen of te leren dat dit soms beter is. Geen langetermijn denken maar ik wil dit en ik wil dit nu en alles moet maar zo gaan zodat ik het krijg want anders snij ik in mezelf. Lang leve de lol. En oja 'lof liegboek' says it all
![]()
Dat is waar, ze maakt over het geheel genomen een onverschillige indruk. Zo ook op de HISWA. En als er anderen voorkomen in haar logboek, dan zijn het mensen die iets voor haar doen: een feestje, een etentje, een ritje. Alleen haar sponsors komen er bekaaid vanaf.quote:Op zondag 10 april 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik weet wie het zegt
Ach ja.. Zelfde toch toen Jessica Watson dat ongeluk kreeg? Geen spoor van medeleven of wat dan ook. Ongeinteresseerd komt het over.
Sowieso komen in haar 'lof liegboek' nauwelijks anderen voor.. Het kleine narcistje
Oja dat was het inderdaad! Wel een slimme zet dus van die vader om haar uit te schrijven. Faalopvoedingquote:Op zondag 10 april 2011 19:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, ze was onder een OTS gesteld. Dat is ook het enige, waar de rechter een uitspraak over heeft gedaan. NIet over het wel of niet mogen uitvaren, daar gaat de rechter niet over, en evenmin een Jeugdzorg.
De laatste uitspraak van de rechter betrof dan ook het wel of niet verlengen van de OTS. De rechter vond, dat er geen redenen meer waren om de OTS te verlengen, en legde daarmee (ook letterlijk in de uitspraak vastgelegd) de verantwoordelijkheid van het wel of niet vertrekken ten volle weer bij de ouders.
De rechter, heeft haar dus geen toestemming voor vertrek gegeven. De rechter heeft enkel gesteld, dat de verantwoordelijkheid van een wel of niet vertrek, ten volle bij de ouders ligt.
Het lijkt inderdaad een slimme zet te zijn. Maar als er ergens iets heel erg mis gaat onderweg, kan dat nog wel eens anders uitpakken.quote:Op zondag 10 april 2011 19:13 schreef Engel-b het volgende:
[..]
Oja dat was het inderdaad! Wel een slimme zet dus van die vader om haar uit te schrijven. Faalopvoeding'Linksom of rechtsom je zin krijgen (om vakantie te vieren) m'n kind en empathie is voor loosers'
Link naar het artikel en lezersreactiesquote:Sender: SLP
>
> Message: My wife and I had crossed the path of Laura Dekker in St Maarten. We live on our cruising boat and noticed Laura conducting an interview at the St Maarten Yacht Club one late afternoon. It was great to see someone so young living a dream of sailing around the world like ourselves. We are from Sandringham Yacht Club in Melbourne Australia, the home of Jesse Martin who also achieved this feat at the age of 17. I watched and read intently on Sail-World the endeavours of a few of these young achievers in admiration, until our encounter with Laura.
>
> A few days after our siting of Laura we saw her berthed at Simpson Bay Marina in St Maarten on the Dutch side. We were passing by in our small tender, and Laura was at the stern of her boat. My wife and I slowed down and said ' excuse me Laura you are famous in Australia do you mind us taking your photo?'. She looked at us as if who the hell are you and said 'you can take a photo of the boat but you won't get one of me' and gave us a look that you would not believe. Then turned her back and went down below in her boat.
>
> We were absolutely gobsmacked by her rudeness, my wife was shocked. It was not like we were invading her privacy and we did ask her for a photo before just trying to snap away. We were amazed. Little did she know that only days before I read an article on Sail-world about her lack of funds for the remaining part of her trip. My wife and had talked about offering some money in support from our cruising funds, and as her boat's bottom was full of barnicles, even offer to dive and clean it for her.
>
> But after the encounter we decided to do nothing, and several times after we passed her boat with caution, not wanting to make any contact with the rude little teenager. Little does this young girl know that if she presented herself in a manner that accepted the notorierty she has bought on herself, the world 'could' be her oyster. Maybe she would have been better sailing the long and lonely miles non stop and unassisted like some of her counterparts. She won't be getting any assistance from us !
Nouja, dat is hoe Laura zichzelf dus overal presenteert. Het is werkelijk een draak van een puber. De weinige fans die ze nog heeft, moeten wel door een heel roze bril kijken, of gefilterd worden door een jeugdtrauma welke zij op deze "heldin" projecteren. Ieder ander, rent hier hard gillend voor weg.quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
Volgens mij gaat het al helemaal mis. Op het sociaal emotionele vlak dan.
We zien en horen regelmatig ongeïnteresserde en arrogante reacties. Dat dit steeds verder gaat, las ik net in een reactie op een Sail website. Dit grenst voor mij aan het onbeschofte.
[..]
Link naar het artikel en lezersreacties
Dit is dus weer eens een minder slimme zet, zeker als je sponsors zoekt.
Ongelooflijk. Wel de wereld voor je plezierreisje laten betalen, maar niet het fatsoen op kunnen brengen diezelfde wereld een beetje vriendelijk te benaderen.quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
We zien en horen regelmatig ongeïnteresserde en arrogante reacties. Dat dit steeds verder gaat, las ik net in een reactie op een Sail website. Dit grenst voor mij aan het onbeschofte.
[..]
quote:Sender: NH
Message: A bit hypocritical being angry at clueless media when the whole purpose of her voyage is to attract clueless media. Maybe her parents forgot to tell her that they plan to live on her media earnings if she finishes the trip.
Yachting media (ie non-clueless on sailing) would cover it anyway, but it is hardly mainstream. And mainstream media knows nothing about sailing. So educate them.
If someone wanted to sail solo around the world in private, no-one would ever need to know. The publicity is always sought by the campaign to promote their sponsors and to make the book and TV rights worth more at the end.
Get over yourself, Laura.
Dat nukkige gedrag bij haar vorige aankomst stond dus niet op zichzelf..quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die informatie?quote:Op zondag 10 april 2011 18:47 schreef Engel-b het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo maar was er geen uitspraak geweest dat ze mocht uitvaren als ze aan bepaalde voorwaarden voldeed? Of was één van die voorwaarden dan dat ze naar school moest bijvoorbeeld? Weet dat de uitspraak in een ander deel eens gepost is. Maar weet het neit meer. Vind 't gewoon verschrikkelijk dat dit kind in zichzelf snijdt of krast als ze haar zin niet krijgt, geen opvoeding krijgt die haar leert dat je nou eenmaal niet altijd je zin kan krijgen. Een vader die haar alleen naar Engeland laat varen op haar 12e/13e? en haar vervolgens gewoon alleen terug laat varen ondanks dat ze door de Britse instanties in 'n tehuis of opvanghuis terecht kwam. Een oma (en opa?) die haar zo fantastisch stabiel vinden ondanks het snijden in zichzelf. En ze heeft totaal geen empathisch vermogen zo te lezen. Voldoet niet aan de normale ontwikkelingstaken die bij haar leeftijd horen.Trekt niet met haar leeftijdsgenoten op bijvoorbeeld. Lijkt weinig aan haar school te doen.Nee ik vind het maar een raar verhaal. En dat het gewoon maar kan ook. En ach straks is ze 18 en kan niemand meer wat zeggen. Tot die tijd maakt ze haar tijd wel vol met vooral doen waar ze zin in heeft, zonder maar iets te moeten (leren) en vooral lekker toegeven aan je eigen behoeftebevrediging zonder die te hoeven uitstellen of te leren dat dit soms beter is. Geen langetermijn denken maar ik wil dit en ik wil dit nu en alles moet maar zo gaan zodat ik het krijg want anders snij ik in mezelf. Lang leve de lol. En oja 'lof liegboek' says it all
![]()
veel mensen reageren toch negatief op het artikel. eentje durft zelfs de vergelijking te trekken met bob dylan:quote:Op zondag 10 april 2011 20:04 schreef roomba het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het andersom is en dat een volwassene de gevaren beter kent en dus banger kan zijn dan een kind.quote:Op maandag 11 april 2011 16:03 schreef redflower het volgende:
Ik denk dat een volwassene er al moeite mee zou hebben om helemaal alleen in zo'n bootje te zitten, laat staan zo'n jong meisje. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze niet bang is als ze daar helemaal alleen op die grote oceaan dobbert. Ik vind het al eng als mijn 15 jarige dochter alleen naar huis moet fietsen in het donker.
Maar jij liet je kind toen het 10 was ook vast niet wekenlang alleen op vakantie gaan!!quote:Op maandag 11 april 2011 16:03 schreef redflower het volgende:
Ik denk dat een volwassene er al moeite mee zou hebben om helemaal alleen in zo'n bootje te zitten, laat staan zo'n jong meisje. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze niet bang is als ze daar helemaal alleen op die grote oceaan dobbert. Ik vind het al eng als mijn 15 jarige dochter alleen naar huis moet fietsen in het donker.
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in maar je kunt me niet zeggen dat dat kind niet bang is als ze tijdens een storm in haar eentje op dei boot zit.quote:Op maandag 11 april 2011 17:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar jij liet je kind toen het 10 was ook vast niet wekenlang alleen op vakantie gaan!!
En wat Disana zegt: ouderen zien meer gevaren dan kinderen. Dat is althans wel mijn ervaring met onze kinderen en dat zullen veel ouders hebben.
Ze zal ongetwijfeld angstige momenten mee hebben gemaakt of nog gaan meemaken. Want als ze echt in een flinke storm terecht komt en ze krijgt serieuze averij aan haar boot zal het haar waarschijnlijk dun door de broek lopen!quote:Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef redflower het volgende:
[..]
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in maar je kunt me niet zeggen dat dat kind niet bang is als ze tijdens een storm in haar eentje op dei boot zit.
Natuurlijk is ze bang. Ze twijfelt meer aan haar eigen vaardigheden dan haar vader en gezien de begeleiding die ze krijgt.. en haar arrogante gedrag. Als ze niet vreselijk onzeker was hoefde ze zich ook niet zo op te blazen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef redflower het volgende:
[..]
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in maar je kunt me niet zeggen dat dat kind niet bang is als ze tijdens een storm in haar eentje op dei boot zit.
Nee, denk niet dat ze zelf op de Guppy is, denk dat ze met de trein is gegaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Op de website van Laura staan foto's van het Panamakanaal, maar of Laura zelf op Guppy zit valt niet te zien, te klein formaat. Guppy ligt aan een grotere boot vast, samen met nog een klein bootje.
Ze kan zo toch nooit meer claimen solo rond de wereld gezeild te hebben!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Op de website van Laura staan foto's van het Panamakanaal, maar of Laura zelf op Guppy zit valt niet te zien, te klein formaat. Guppy ligt aan een grotere boot vast, samen met nog een klein bootje.
Natuurlijk kun je haar dat wel verwijten. Ze had gewoon een andere route moeten nemen. Maar dat maakt toch allemaal allang niets meer uit want ze heeft ook 2-3 dagen op de motor gevaren, dus solo zeilen was het toch al niet meer.quote:Op woensdag 13 april 2011 07:25 schreef livelink het volgende:
Nou, solo door het Panamakanaal behoort echt niet tot de opties, dat kun je Laura niet kwalijk nemen. Ik ben benieuwd naar de oversteek die nu moet komen en waar ze volgens mij niet al te lang mee zou wachten. Natuurlijk wel saai qua blog, maar het gaat dan hopelijk eindelijk weer eens om het zeilen voor Laura.
Dan is solo rond de wereld iets wat een 15-jarige niet aan kan. Of ze had inderdaad een andere route moeten nemen.quote:Op woensdag 13 april 2011 07:25 schreef livelink het volgende:
Nou, solo door het Panamakanaal behoort echt niet tot de opties, dat kun je Laura niet kwalijk nemen.
Ze had dus hulp aan boord. Ook die waren natuurlijk enorm lastig, want alles lag zomaar door elkaar en ze lopen je maar voor de voeten.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:07 schreef spuitje het volgende:
Had eigenlijk wel een verslag over het Panamakanaal verwacht op haar weblog, maar ze praat er amper over!
Raar kind is het ook.
Ze heeft twee jaar uitgetrokken voor deze solo-zeiltocht vakantie en ze is nog niet op de helft. Gaat nog wel even duren dus.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Is ze nu nog niet klaar met varen?
Naja, ik wens haar veel succesquote:Op donderdag 14 april 2011 14:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft twee jaar uitgetrokken voor deze solo-zeiltocht vakantie en ze is nog niet op de helft. Gaat nog wel even duren dus.
ik wordt toch steeds weer bijna jaloers als ik die verhalen op haar weblog lees.... dikke party's over de hele wereld....quote:Op donderdag 14 april 2011 14:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft twee jaar uitgetrokken voor deze solo-zeiltocht vakantie en ze is nog niet op de helft. Gaat nog wel even duren dus.
En toch blijf je haar maar volgen....quote:Op donderdag 14 april 2011 14:07 schreef spuitje het volgende:
Had eigenlijk wel een verslag over het Panamakanaal verwacht op haar weblog, maar ze praat er amper over!
Raar kind is het ook.
Tja, haar moeder en zusje heeft ze het maar 1x over gehad he? Vind het wel sneu voor het arme mens.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
Treurig dat ze nooit over haar moeder logt/ lieft liegt
1 Van de weinige keren dat ze over haar moeder heeft gesproken was toen deze op bezoek was.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
Treurig dat ze nooit over haar moeder logt/ lieft
Geen foto's en geen verslag. Dit is juist één van de highlights toch? Je zou een uitgebreid (foto)verslag verwachten van hoe heldhaftig onze jonge heldin dit huzarenstukje uitvoert, temidden van enorme tankers..quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
1 Van de weinige keren dat ze over haar moeder heeft gesproken was toen deze op bezoek was.
Verder valt het me op dat er opvallend weinig foto's zijn van haar tocht door het Panamakanaal, wat ik op zich best jammer vind.
De luide muziek onderweg en het bezoeken van een concert van Shakira was het enige wat in het weblog verscheen. Niets over de belevenissen van het doorvaren van het Panama Kanaal, dan enkel dat de linehandlers maar in de weg liepen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Geen foto's en geen verslag. Dit is juist één van de highlights toch? Je zou een uitgebreid (foto)verslag verwachten van hoe heldhaftig onze jonge heldin dit huzarenstukje uitvoert, temidden van enorme tankers..
Eindelijk eens iets anders dan golfjes kijken, feesten, eten bij anderen of snorkelen in een baai in afwachting van gunstige weersomstandigheden.
Over eten en drinken gesproken, volgens mij is onze jonge topsportster in een hoog tempo dikker aan het worden. Echt afzien was het niet, tot nu toe, deze recordpoging.
Ik heb het gelezen ja.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De luide muziek onderweg en het bezoeken van een concert van Shakira was het enige wat in het weblog verscheen. Niets over de belevenissen van het doorvaren van het Panama Kanaal, dan enkel dat de linehandlers maar in de weg liepen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Tsja, het zeilen/varen lijkt het middel te zijn, het vertier aan land het doel.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja.
Weinig over de tocht, wel wat meer over anderen.. Ze heeft zowaar buiten geslapen met een linehandler waar ze goed bevriend mee is geraakt.
Hoe doet ze dat toch? Al die goeie vrienden in een paar dagen tijd.
Maar het blijft een beetje nietszeggend. Ik heb geen enkel beeld van hoe het is om door het Panama Kanaal te varen. En dat is toch waar je op hoopt bij een reisverslag..
Dit kan iedereen toch zelf lezen? Volgens mij had iedereen dat ook al gedaan. Vandaar juist de commentaren erop.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De luide muziek onderweg en het bezoeken van een concert van Shakira was het enige wat in het weblog verscheen. Niets over de belevenissen van het doorvaren van het Panama Kanaal, dan enkel dat de linehandlers maar in de weg liepen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Ik denk niet dat iedereen, dat leest hoorquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit kan iedereen toch zelf lezen? Volgens mij had iedereen dat ook al gedaan. Vandaar juist de commentaren erop.
Ik heb het natuurlijk over dit topic.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik denk niet dat iedereen, dat leest hoorIn mijn omgeving leest zelfs niemand dat weblog.
Ik weet niet wat iedereen wel of niet leest.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk over dit topic.
Er waren al genoeg reacties geweest. Iedereen weet het log van Laura te vinden, daar zijn geen grote screenshots voor nodig naar mijn mening.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik weet niet wat iedereen wel of niet leest.
Ik vind een discussie daarover niet nodig, imho.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Er waren al genoeg reacties geweest. Iedereen weet het log van Laura te vinden, daar zijn geen grote screenshots voor nodig naar mijn mening.
Dan zwijg je toch? Ik geef gewoon mijn mening over overbodige screenshots en beschrijvingen die iedereen al tot zich had genomen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik vind een discussie daarover niet nodig, imho.
Ik maak zelf wel uit wanneer ik wel of niet zwijg, en waar ik een screenshot van maak. Of vind je dat ik in het vervolg daar eerst jouw uitdrukkelijke goedkeuring voor moet aanvragen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan zwijg je toch? Ik geef gewoon mijn mening over overbodige screenshots en beschrijvingen die iedereen al tot zich had genomen.
Dan moet je niet klagen dat je een discussie niet nodig vindt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik maak zelf wel uit wanneer ik wel of niet zwijg
Volgens mij, was jij degene die een klaagzang aan het uitvoeren wasquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan moet je niet klagen dat je een discussie niet nodig vindt.
LOLquote:
Dat is inderdaad een recordpoging die meer aandacht verdientquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:03 schreef Disana het volgende:
[..]
LOL
Ik zie net een recordpoging die mijn bewondering wel waard is:
Van Caïro naar Kaapstad fietsen
Eerst zeg je dat je een discussie niet nodig vindt, en als ik dan zeg dat dat ook niet hoeft, zeg je weer dat je dat zelf wel uitmaakt?quote:
Een discussie is niet nodig, want ik bepaal zelf wel of ik wel of geen screenshotje maak.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat je een discussie niet nodig vindt, en als ik dan zeg dat dat ook niet hoeft, zeg je weer dat je dat zelf wel uitmaakt?
Laura Dekker much?
Ik vind het vooral overbodig. Maar als jij ons graag wilt vertellen wat we al twee dagen weten, dan ga je je gang maar. Ook voor de sloompies is er een plekje.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een discussie is niet nodig, want ik bepaal zelf wel of ik wel of geen screenshotje maak.
En als je dat heel vervelend vindt, scroll je maar lekker door naar het volgende bericht.
Dat laatste dacht ik dus ook.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja.
Weinig over de tocht, wel wat meer over anderen.. Ze heeft zowaar buiten geslapen met een linehandler waar ze goed bevriend mee is geraakt.
Hoe doet ze dat toch? Al die goeie vrienden in een paar dagen tijd.
Maar het blijft een beetje nietszeggend. Ik heb geen enkel beeld van hoe het is om door het Panama Kanaal te varen. En dat is toch waar je op hoopt bij een reisverslag..
Soms, worden er later wel eens wat tekstjes gewijzigd in dat weblog van Laura. De sloompies hebben dat waarschijnlijk nog niet opgemerkt, maar ik welquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het vooral overbodig. Maar als jij ons graag wilt vertellen wat we al twee dagen weten, dan ga je je gang maar. Ook voor de sloompies is er een plekje.
Onozelquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat laatste dacht ik dus ook.
Maar ik denk dat de negatieve reacties haar een beetje tegenvallen. Want ook al verschijnen ze niet in haar gastenboek, ze zijn er natuurlijk wel! Kijk maar naar haar Hyves: 6 van de 20 mensen die hun stem hebben uitgebracht vinden haar onozel (zo staat het er echt!)
[ afbeelding ]
En hij had nog 1 a 2 dagen sneller kunnen zijn, maar hij heeft ergens een stukje touristische route genomen dacht ik.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:03 schreef Disana het volgende:
[..]
LOL
Ik vind 80 dagen al een hele prestatie, die zet flink door en zet de prestatie voorop. Daar kan feestende Laura een puntje aan zuigen. Mooie site ook, echt heel verzorgd.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:14 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En hij had nog 1 a 2 dagen sneller kunnen zijn, maar hij heeft ergens een stukje touristische route genomen dacht ik.
Volgens mij heb ik iets over hem gezien op t.v. Heb diep respect voor hem maar hij liever dan ik!quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:14 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En hij had nog 1 a 2 dagen sneller kunnen zijn, maar hij heeft ergens een stukje touristische route genomen dacht ik.
En hij heeft er ook een fatsoenlijke stichting voor opgericht, met een donatie constructie via een soort open-source organisatie, waar je als kleiner goed doel een compleet donatie pakket, dus met e-commerce achtige betaaloplossingen en controles, in kan richten. Zeg maar een stukje professionaliteit wat ik bij Laura toch wat minder zie..quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind 80 dagen al een hele prestatie, die zet flink door en zet de prestatie voorop. Daar kan feestende Laura een puntje aan zuigen. Mooie site ook, echt heel verzorgd.
Netjes.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:33 schreef fruityloop het volgende:
En hij heeft er ook een fatsoenlijke stichting voor opgericht, met een donatie constructie via een soort open-source organisatie, waar je als kleiner goed doel een compleet donatie pakket, dus met e-commerce achtige betaaloplossingen en controles, in kan richten. Zeg maar een stukje professionaliteit wat ik bij Laura toch wat minder zie..
Als ik me het goed herinner is er voor LD ook een stichting in het leven geroepen, maar weet het eerlijk gezegd niet zeker.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En hij heeft er ook een fatsoenlijke stichting voor opgericht, met een donatie constructie via een soort open-source organisatie, waar je als kleiner goed doel een compleet donatie pakket, dus met e-commerce achtige betaaloplossingen en controles, in kan richten. Zeg maar een stukje professionaliteit wat ik bij Laura toch wat minder zie..
Geld...........en je weet het:quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:39 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik snap nog steeds niet ze haar deze reis laten maken.
Ze mist zo grote delen van haar ontwikkeling en sociaal lijkt ze al niet zo sterk te zijn ...
Misschien had de kinderbescherming met hun argumenten toch wel wat gelijk achteraf gezien? Volgens mij "doet ze maar wat", oftewel ze gedraagd zich als een 15jarige puber.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ik me het goed herinner is er voor LD ook een stichting in het leven geroepen, maar weet het eerlijk gezegd niet zeker.
Deze fietser had als doel het steunen van een bepaald project in een gebied in Afrika waar hij heeft gewoond. LD heeft als hoofddoel het steunen van zich zelf en als bij-doel het steunen van Sea Shepherd en dat maakt voor mij toch wel een heel verschil.
Bovendien heeft deze fietser een enorme prestatie geleverd en daarom is bewondering (o.i.d.) op zijn plaats. LD heeft in mijn ogen tot nu toe weinig tot niets gepresteerd. Maar misschien waren mijn verwachtingen ook te hoog gespannen. Ze is tenslotte nog maar 15.
Dat deed pa allang. Denk maar aan het feit dat zijn boot niet op een bepaalde plek mocht blijven liggen. LD en haar klasgenootjes werden toen ingezet om te protesteren en zie: boot mocht blijven liggen! Anders zou LD misschien wel naar een andere school moeten en dat was zielig.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:53 schreef Disana het volgende:
Ik heb zelf niet het gevoel dat ze 'maar wat doet'. Volgens mij doet ze precies waar ze op uit was: ongehinderd feest vieren en van mensen profiteren. Dat is door haar en pa in een mooi zeiljasje gegoten, maar volgens mij maken beiden een lange neus naar de maatschappij.
Nou ja inderdaad, ik bedoel maar, die twee weten best wat ze doen: de maatschappij uitmelken met mininale tegenprestatie. Zo vader zo dochter.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat deed pa allang. Denk maar aan het feit dat zijn boot niet op een bepaalde plek mocht blijven liggen. LD en haar klasgenootjes werden toen ingezet om te protesteren en zie: boot mocht blijven liggen! Anders zou LD misschien wel naar een andere school moeten en dat was zielig.
Of aan het feit dat pa naar Engeland werd geroepen omdat volgens de engelse autoriteiten zijn dochter te jong was om alleen terug te varen. Pa weigerde in eerste instantie, kwam toch toen hij inzag dat het niet anders kon en liet alsnog zijn dochter alleen terug varen!
LD mocht niet alleen uitvaren in Nederland dus ging pa mee naar Portugal. Daar mocht ze ook niet alleen uitvaren dus ging pa mee naar Gibraltar.
Ach, zo'n fietsjongetjequote:Op vrijdag 15 april 2011 15:03 schreef Disana het volgende:
[..]
LOL
Tja, jij valt niet op jongetjes hequote:Op vrijdag 15 april 2011 18:39 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ach, zo'n fietsjongetje
Ik heb deze week op maandag en vrijdag naar mijn werk gefietst. Volgende week probeer ik dat elke dag te doen. Als je al die tochten bij elkaar optelt zit ik in een jaar wel zo'n beetje in Kaapstad, en dan ben ik geen pro.
Zullen we het nu weer over zeilmeisjes hebben?
Beetje karig inderdaad. Zes foto's en twee alinea's. Misschien heeft Dick na het kanaal het schip weer verlaten en heeft hij dit online gezet, of er komt een boek of dvd waarin het hele verhaal staat en zien we nu alleen maar kleine stukjes.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, jij valt niet op jongetjes he![]()
Maar vertel eens, wat vind jij nu van het verslag van LD over het Panamakanaal?
Dat idee heb ik al langer.. Dat vader en dochter heel verschillende ideeën hebben over deze onderneming.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:12 schreef spuitje het volgende:
Denk dat ze nog steeds in een spagaat zit en dat dat onderhand behoorlijk pijnlijk begint te worden! Een solo-zeilreis is het allang niet meer, en dat weet ze donders goed, maar ze moet wel doorzetten nu want anders gaat ze ten eerste af als een gieter en ten tweede komt er dan geen geld meer binnen.
Je zult maar 15 zijn en die last op je schouders hebben!
Ben ik gek of heeft ze haar haar rood geverfd?quote:Op zaterdag 16 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:
Vandaag een heel artikel in het AD maar het is slecht gescand.
En ze gaat wel 40 mijn varen naar een eilandje. Volgens haar eigen zeggen best te doen in 1 dag.
Dat moet Laura zelf zijn, zij is de enige die "profiant" al eerder in haar weblog zo wist te (mis)spellenquote:Op zaterdag 16 april 2011 13:44 schreef Disana het volgende:
LOL, zo'n stukje van 'Klazien' kan toch niet serieus gemeend zijn? Profiant?
Biecht maar op, wie van jullie is het?
Haha, meen je niet. Wat een grap zou dat zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat moet Laura zelf zijn, zij is de enige die "profiant" al eerder in haar weblog zo wist te (mis)spellen
Ik was het niet. Maar ze legt onderweg naar Australie vaak genoeg ergens aan dus als ze tekort komt kan ze het altijd aanvullen. Ook al is het duur, sponsoren zat!quote:Op zaterdag 16 april 2011 13:44 schreef Disana het volgende:
LOL, zo'n stukje van 'Klazien' kan toch niet serieus gemeend zijn? Profiant?
Biecht maar op, wie van jullie is het?
Het is (veel) later gecorrigeerd, zoals er wel vaker teksten na langere tijd gewijzigd worden op dat weblog. Maar in eerdere deeltjes in deze reeks, staan de oorspronkelijke quotes nog.quote:Op zaterdag 16 april 2011 14:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Haha, meen je niet. Wat een grap zou dat zijn.
Ik vind het niet zo'n punt dat ze slecht spelt, dat doen helaas zoveel jongeren tegenwoordig. Maar het idee dat ze dit zelf in haar gastenboek geschreven zou hebben, vind ik wel grappig. Overigens zie ik daar eerder haar familie voor aan.quote:Op zaterdag 16 april 2011 15:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
Het is (veel) later gecorrigeerd, zoals er wel vaker teksten na langere tijd gewijzigd worden op dat weblog. Maar in eerdere deeltjes in deze reeks, staan de oorspronkelijke quotes nog.
Die link moet je ff uitleggenquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Is het erg on-netjes als ik me stilletjes afvraag of ze iets heeft gehad met een van die line handlers aan boord? Ik bedoel, ze feestte erop los aan dek met die lui, er bleef er een slapen, en ineens is haar haar rood.
Ik denk niet, dat Laura zelf in haar gastenboek gaat schrijven, dat zou wel heel erg sneu zijnquote:Op zaterdag 16 april 2011 16:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n punt dat ze slecht spelt, dat doen helaas zoveel jongeren tegenwoordig. Maar het idee dat ze dit zelf in haar gastenboek geschreven zou hebben, vind ik wel grappig. Overigens zie ik daar eerder haar familie voor aan.
Is het erg on-netjes als ik me stilletjes afvraag of ze iets heeft gehad met een van die line handlers aan boord? Ik bedoel, ze feestte erop los aan dek met die lui, er bleef er een slapen, en ineens is haar haar rood.
ja kunst, ik fiets iedere dag 2x 15 kilometer ...quote:Op vrijdag 15 april 2011 18:39 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ach, zo'n fietsjongetje
Ik heb deze week op maandag en vrijdag naar mijn werk gefietst. Volgende week probeer ik dat elke dag te doen. Als je al die tochten bij elkaar optelt zit ik in een jaar wel zo'n beetje in Kaapstad, en dan ben ik geen pro.
Zullen we het nu weer over zeilmeisjes hebben?
In het grote artikel in het AD staat dat je zelf je line handlers mag kiezen en LD heeft mensen gevraagd die ze al eerder had ontmoet.quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik denk niet, dat Laura zelf in haar gastenboek gaat schrijven, dat zou wel heel erg sneu zijnMaar het is wel een opvallende spelfout
![]()
Of ze "iets" met die ene linehandler heeft? Het AD suggereert wel iets dergelijks:
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)riend-op-Guppy.dhtml
Het blijft inderdaad vreemd, dat ze eerst zelf in het AD schrijft dat haar vader mee zal varen door het Panama Kanaal, om daar vervolgens in alle toonaarden over te zwijgen. Wie die "vriend" is die als linehandler heeft meegevaren en waar ze samen de nacht mee heeft doorgebracht, blijft ook een raadsel.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het grote artikel in het AD staat dat je zelf je line handlers mag kiezen en LD heeft mensen gevraagd die ze al eerder had ontmoet.
"Zeilers helpen elkaar altijd" volgens LD.
En als ik heel eerlijk ben geloof ik dat pa wel degelijk aan boord was en het schip door het kanaal heeft gevaren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een 15-jarige zonder papieren hier toestemming voor krijgt. We hebben het niet over 1 of ander kanaal in Nederland tenslotte.
En waar je de jongedame ook niet over hoort is al het geregel vooraf. Heb op diverse andere sites gelezen maar je bent nogal even bezig met het invullen van formulieren, het regelen van een loods, betalingen verrichten etc. Krijg sterk de indruk dat er vooraf al veel voor haar was geregeld.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het blijft inderdaad vreemd, dat ze eerst zelf in het AD schrijft dat haar vader mee zal varen door het Panama Kanaal, om daar vervolgens in alle toonaarden over te zwijgen. Wie die "vriend" is die als linehandler heeft meegevaren en waar ze samen de nacht mee heeft doorgebracht, blijft ook een raadsel.
Maar vooral is de hele doorvaart door de sluizen al vreemd. Normaal gesproken, gaan kleine jachtjes samen met een vrachtschip door de sluizen (ja, dat is heel eng, en er gebeuren dan ook wel eens ongelukken). Maar Laura, gaat nested met 2 andere jachtjes steeds door die sluizen. Dat is met recht een VIP doorvaart! Dat zal vast wat hebben gekost, voor niets gaat de zon op.
Normale kinderen hebben ouders, Laura heeft personeel. Ook op deze 'solo'reis.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waar je de jongedame ook niet over hoort is al het geregel vooraf. Heb op diverse andere sites gelezen maar je bent nogal even bezig met het invullen van formulieren, het regelen van een loods, betalingen verrichten etc. Krijg sterk de indruk dat er vooraf al veel voor haar was geregeld.
En wat die doorvaart betreft: dat had ik inderdaad ook geleze. Het schijnt niet eenvoudig te zijn voor of achter zo'n enorm schip. Mensen zijn vaak enorm opgelucht wanneer ze er eenmaal door zijn.
En nu ging ze voor een half jaar boodschappen doen. Alleen? Dat gelooft toch zeker niemand meer.
Hebben jullie niet het idee dat dat kind mensen overal door de strot geduwd wordt? Zeg maar eens nee als je gevraagd wordt of je in de volgende haven naar een snotdolf om wilt kijken. Vandaar ook al die vreetpartijen en feestjes: wat moet je anders doen om het een puber naar de zin te maken.quote:Op zondag 17 april 2011 12:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Normale kinderen hebben ouders, Laura heeft personeel. Ook op deze 'solo'reis.
Die mijlen, dat zijn toch de gewone landmijlen, dus anderhalve kilometer in een mijl? Mij lijkt dat eerlijk gezegd niet zo'n prestatie, maar voor iemand die voortdurend gebabysit wordt is het dat natuurlijk wel.quote:Op zondag 17 april 2011 14:33 schreef spuitje het volgende:
En ja, ze wordt andere zeilers door de strot gedouwd. Denk maar even terug aan een weblog waarvan de eigenaren schreven:
"Er zijn momenteel niet veel Nederlanders hier dus werden wij al snel gebeld of we LD op wilden vangen".
Waarom moet ze worden opgevangen? Ze gaat toch solo rond de wereld?? Maar nee, overal waar het kind komt staan mensen klaar om haar te entertainen.
En nu gaat ze beginnen aan de grote oversteek. De eerste dag vaart ze wel 40 mijl! Wow!
Het is exact 34 zeemijlen naar Las Perlas. Wow!quote:Op zondag 17 april 2011 14:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Die mijlen, dat zijn toch de gewone landmijlen, dus anderhalve kilometer in een mijl? Mij lijkt dat eerlijk gezegd niet zo'n prestatie, maar voor iemand die voortdurend gebabysit wordt is het dat natuurlijk wel.
Ja precies, dat drong eigenlijk vanochtend pas tot me door: iedereen wordt met dat kind opgescheept en zeg dan maar eens nee. Het zegt ook weer heel veel over de waarde van haar 'prestatie': er is helemaal niets zelfstandigs aan.
Er zijn er wel die het echt solo hebben gedaan en dan is het een enorme prestatie. Die mensen starten ergens en maanden later komen ze op dezelfde plek weer de haven binnen om het maar even heel simpel uit te drukken. Al die maanden zien ze geen haven, zien ze geen mens. En ze zeilen. Niet af en toe een paar dagen op de motor omdat er even geen wind is.quote:Op zondag 17 april 2011 14:50 schreef livelink het volgende:
Ik moet zeggen dat het hele concept van 'om de wereld zeilen' voor mij aardig gedevalueerd is.
Het leek me altijd een hele onderneming, maar ik heb nu ingezien dat het vooral iets is wat tijd en geld vergt,
Ik heb het maar even opgezocht: een zeemijl is 1,9 kilometer. Dat is dus nog steeds niet erg veel, maar zij presenteert het alsof het een hele onderneming wordt. Ze zal wel bedoelen dat er even niemand naar haar omkijkt.quote:Op zondag 17 april 2011 14:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
Het is exact 34 zeemijlen naar Las Perlas. Wow!
Ingewikkeld verhaal:quote:Op zondag 17 april 2011 15:11 schreef sp3c het volgende:
wat is de gemiddelde snelheid van dat bootje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Klopt helemaal:quote:Op zondag 17 april 2011 15:28 schreef sp3c het volgende:
met 6 knopen zou je 34 zeemijl in een uur of 6 moeten kunnen doen (als ik goed reken)
redelijk dagje werken lijkt me maar een echte prestatie is het nu ook weer niet
het is een beetje typerend voor deze hele saga ... steeds net niet
6 knopen per uur bestaat niet toch?
het bootje vaart 6 knopen (of 6 zeemijl per uur)
onbelangrijk verder maar er is me zoiets bijgebleven ergens van maar ik weet niet meer waarvan
http://www.woorden-boek.nl/woord/knoopquote:knoop: 1)Lengte-eenheid, gelijk aan 1/120 zeemijl, of 15,43 m; Eenheid van snelheid in de scheepvaart, overeenkomend met 1 zeemijl of 1.852 m per uur;
quote:Op zondag 17 april 2011 15:28 schreef sp3c het volgende:
met 6 knopen zou je 34 zeemijl in een uur of 6 moeten kunnen doen (als ik goed reken)
redelijk dagje werken lijkt me maar een echte prestatie is het nu ook weer niet
het is een beetje typerend voor deze hele saga ... steeds net nietJa daar is een ingewikkeld verhaal over, maar een knoop is dus wel een zeemijl oftewel een snelheid van 1,8 kilometer per uur. Weet ik hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In elk geval is het geen megaprestatie dat Laura zo'n klein stukje in haar eentje gaat afleggen - het zou eens tijd worden dat ze van haar gepamperde achterste af komt.
Nope. Als eenheid van lengte is een knoop 1/120 zeemijl, of 15,43 m.quote:Op zondag 17 april 2011 15:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja daar is een ingewikkeld verhaal over, maar een knoop is dus wel een zeemijl oftewel een snelheid van 1,8 kilometer per uur. Weet ik hetIn elk geval is het geen megaprestatie dat Laura zo'n klein stukje in haar eentje gaat afleggen - het zou eens tijd worden dat ze van haar gepamperde achterste af komt.
Jij hebt het over 1.852 meter per uur, alle bronnen die ik raadpleegde hebben het over 1,8 kilometer per uur. Wat is er dan precies 'nope' aan mijn post?quote:Op zondag 17 april 2011 15:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nope. Als eenheid van lengte is een knoop 1/120 zeemijl, of 15,43 m.
Als eenheid van snelheid in de scheepvaart, komt dat overeen met 1 zeemijl of 1.852 m per uur.
Wat er niet klopt aan je post, is je stelling dat 1 knoop hettzelfde is (in lengte) als 1 zeemijl. Dat klopt niet, want in lengte is 1 knoop slechts 15, 43 m. En dat is maar 1/120 zeemijl.quote:Op zondag 17 april 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij hebt het over 1.852 meter per uur, alle bronnen die ik raadpleegde hebben het over 1,8 kilometer per uur. Wat is er dan precies 'nope' aan mijn post?
Ik baseer me op de post van die kenner en op Wikipedia, verder zal het nitpicken me worst wezenquote:Op zondag 17 april 2011 15:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat er niet klopt aan je post, is je stelling dat 1 knoop hettzelfde is (in lengte) als 1 zeemijl. Dat klopt niet, want in lengte is 1 knoop slechts 15, 43 m. En dat is maar 1/120 zeemijl.
Als eenheid van snelheid in de scheepvaart, komt 1 knoop weer wel overeen met 1 zeemijl, en dat is exact 1.852 m per uur.
Ik vind het best hoor, dan gooi jij lengte en snelheid maar lekker door elkaarquote:Op zondag 17 april 2011 15:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik baseer me op de post van die kenner en op Wikipedia, verder zal het nitpicken me worst wezen
Dram niet zo, iedereen kan het op Wikipedia nalezen en waar het om gaat is dat Laura opnieuw geen prestatie gaat neerzetten ook al schijnt ze zelf van wel te vindenquote:Op zondag 17 april 2011 15:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik vind het best hoor, dan gooi jij lengte en snelheid maar lekker door elkaar
Ik raad je aan om een andere bron te gebruikenquote:Op zondag 17 april 2011 15:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Dram niet zo, iedereen kan het op Wikipedia nalezen en waar het om gaat is dat Laura opnieuw geen prestatie gaat neerzetten ook al schijnt ze zelf van wel te vinden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoop_%28snelheid%29quote:Een knoop is dus een snelheid van 1,852 km/h of 0,514 44... m/s.
Ik geef het op, blijkbaar is niet iedereen even snel van begrip. Maar zoals je zelf al eerder zei, er is hier ook een plekje voor de sloompiesquote:
Ik snap je competitiedrift niet. Wat ik schreef was exact wat jij later toevoegde in een edit nadat je Wikipedia ook zelf had geraadpleegd.quote:Op zondag 17 april 2011 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik geef het op, blijkbaar is niet iedereen even snel van begrip. Maar zoals je zelf al eerder zei, er is hier ook een plekje voor de sloompies
Ik snap jouw drift tot rivaliteit niet. Ik had al exact en correct omschreven wat respectievelijk de lengte eenheid en de snelheids eenheid van een knoop is, en een post later ga jij daar met foutieve cijfers tegenin (en blijft daar hardnekkig in volhouden) en je weigert gewoon even goed te lezen, en toe te geven dat je fout zit. Ik vind dat niet erg volwassen.quote:Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik snap je competitiedrift niet. Wat ik schreef was exact wat jij later toevoegde in een edit nadat je Wikipedia ook zelf had geraadpleegd.
Zijn we hier nu een wedstrijd aan het doen of gaat het er gewoon om dat Laura Dekker weer eens iets presenteert als een huzarenstuk terwijl de getallen uitwijzen dat dat niet zo is.
Breezah's!quote:Op zondag 17 april 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Hebben jullie niet het idee dat dat kind mensen overal door de strot geduwd wordt? Zeg maar eens nee als je gevraagd wordt of je in de volgende haven naar een snotdolf om wilt kijken. Vandaar ook al die vreetpartijen en feestjes: wat moet je anders doen om het een puber naar de zin te maken.
Waarom moet ze worden opgevangen door Nederlanders? Je gaat toch niet rond de wereld zeilen, in je uppie als je niet eens voldoende Engels spreekt?quote:Op zondag 17 april 2011 14:33 schreef spuitje het volgende:
En ja, ze wordt andere zeilers door de strot gedouwd. Denk maar even terug aan een weblog waarvan de eigenaren schreven:
"Er zijn momenteel niet veel Nederlanders hier dus werden wij al snel gebeld of we LD op wilden vangen".
Waarom moet ze worden opgevangen? Ze gaat toch solo rond de wereld?? Maar nee, overal waar het kind komt staan mensen klaar om haar te entertainen.
En nu gaat ze beginnen aan de grote oversteek. De eerste dag vaart ze wel 40 mijl! Wow!
De doorvaart door het Panama Kanaal, moet toch wel zijn voorbereid. Anders ga je als jachtje niet zo riant die sluizen doorquote:Op zondag 17 april 2011 16:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom moet ze worden opgevangen door Nederlanders? Je gaat toch niet rond de wereld zeilen, in je uppie als je niet eens voldoende Engels spreekt?
Er is echt helemaal niets voorbereid he? Laat staan vanaf haar tiende..
Geen geld, geen vaardigheden, geen talenkennis, geen papieren,.
Het kan toch heel goed zijn dat Laura idd. 6 knopen per uur bedoeld?quote:Op zondag 17 april 2011 15:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ingewikkeld verhaal:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=17
Ruim zes knopen per uur.
Elders lees ik dat de Jeanneau Gin Fizz Ketch wel 120 mijl per dag kan afleggen.
Dat werd voor haar geregeld door pappie en de sponsors, denk ik.. Het moet niet te moeilijk worden he?quote:Op zondag 17 april 2011 17:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De doorvaart door het Panama Kanaal, moet toch wel zijn voorbereid. Anders ga je als jachtje niet zo riant die sluizen doorIk vraag mij daarom ook af, van wie die andere 2 jachtjes zijn (die met guppy mee de sluizen door gingen, en wel een heel speciale VIP behandeling hebben genoten).
Nee, Laura bedoelt gewoon de afstand in zeemijlen (dat zijn er precies 34 naar Las Perlas, maar wellicht is het naar haar ankerplaats 40 zeemijlen.).quote:Op zondag 17 april 2011 17:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het kan toch heel goed zijn dat Laura idd. 6 knopen per uur bedoeld?
Dan vaart ze ongeveer 93 m/u... Dan is het best een onderneming.
Ze heeft de boot volgestouwd met profiand, lees: Breezers, voor een half jaar... Dat heb je als je een puber even alleen laat op een soloreis. Dan kun je alles verwachten.
Je moet me niet altijd serieus nemen.. Er staat toch een dikke smiley bij mijn post?quote:Op zondag 17 april 2011 17:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, Laura bedoelt gewoon de afstand in zeemijlen (dat zijn er precies 34 naar Las Perlas, maar wellicht is het naar haar ankerplaats 40 zeemijlen.).
Ze drukt dit natuurlijk niet uit in knopen, maar in zeemijlen.
Een knoop, is niet enkel een eenheid van van snelheid, maar ook van lengte.
Als men de eenheid van lengte bedoeld, is een knoop slechts 1/120e deel van een zeemijl.
1 Knoop in lengte is = 15,43 meter.
1 zeemijl = 1.852 meter.
1 Knoop, is dus niet gelijk aan 1 zeemijl.
Echter, wanneer het om de eenheid van snelheid gaat (ik vaar x knopen), dan staat een knoop echter weer gelijk aan een zeemijl, en wel 1.852 m per uur.
Een schip vaart dus nooit knopen per uur, maar wel zeemijlen per uur.
Wat pa daarna is gaan doen is onbekend. Mij zou het niet verbazen als hij op het sponsorgeld van Laura teert.quote:Over vijf jaar moet hij klaar zijn, vertelt Dekker. Op dat moment was hij part-time werkzaam op de werf van watersportcentrum De Lunenburg maar, zoals NRC Handelsblad vorige week berichtte, onlangs kreeg hij onenigheid met de eigenaar, en sindsdien ligt zijn schip in de jachthaven van Maurik, aan de overkant van de Lek.
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekkerquote:Dick Dekker heeft zelf dus ook een Grote Droom. De wereld rond met zijn unieke Noorse Neokotter. En nu lanceert zijn dochter Laura het plan om solo rond de wereld te gaan zeilen, als jongste zeiler ooit. Als zoiets lukt en je pakt het zakelijk slim aan, valt er erg veel geld mee te verdienen. Een boekdeal, filmrechten, de documentaire, het internationale lezingen- en talkshowcircuit. Kassa. Dan schiet er vast wel wat over om eindelijk die kotter af te maken. Zodat ook de droom van Dick Dekker in vervulling kan gaan. Dat zou een prettige bijkomstigheid zijn.
Ik dacht, ik leg het nog maar eens voor een laatste keer uit, voor wie het nog niet snaptquote:Op zondag 17 april 2011 17:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet me niet altijd serieus nemen.. Er staat toch een dikke smiley bij mijn post?
Ergens in de eerste deeltjes van deze reeks, is dat hele Kuitenbrouwer epistel al zorgvuldig onder de loep genomen, bij herhaling trouwens.quote:Op zondag 17 april 2011 17:43 schreef Disana het volgende:
Ik vroeg een tijdje geleden wat Dick Dekker eigenlijk voor werk deed. Niemand wist het eigenlijk precies. Puur toevallig kom ik zojuist op een pagina waar dat staat beschreven.
[..]
Wat pa daarna is gaan doen is onbekend. Mij zou het niet verbazen als hij op het sponsorgeld van Laura teert.
Overigens, heel villain eindigt de schrijver van het stukje met
[..]
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
En waarom was ze naar de ambassade geweest? Dat is toch heel niet nodig? Ze zei ook nog "maar ik weet niet of die me kunnen helpen" Helpen waarmee dan?quote:Op zondag 17 april 2011 17:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat werd voor haar geregeld door pappie en de sponsors, denk ik.. Het moet niet te moeilijk worden he?
Een visum, lijkt me.quote:Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waarom was ze naar de ambassade geweest? Dat is toch heel niet nodig? Ze zei ook nog "maar ik weet niet of die me kunnen helpen" Helpen waarmee dan?
Lijkt me niet, een ambassade is namelijk de aangewezen plek voor het regelen van reisdocumenten?quote:
Toen ik onlangs vroeg wat pa doet, wist niemand het, dus ik was aangenaam verrast het stuk weer eens tegen te komen. Ik vermoed dat pa sindsdien niet meer heeft gewerkt maar ik hoop van harte dat de sponsorinkomsten zozeer tegenvallen dat hij toch de handen uit de mouwen zal moeten steken.quote:Op zondag 17 april 2011 17:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ergens in de eerste deeltjes van deze reeks, is dat hele Kuitenbrouwer epistel al zorgvuldig onder de loep genomen, bij herhaling trouwens.
Uit dat stukje van Kuitenbrouwer, en tevens uit de special die rond Kerst in het AD is geplaatst mbt Dick Dekker, blijkt wel dat zijn prioriteit is om die gekke kotter waarmee hij zelf de wereld nog eens rond wil varen, te kunnen financieren. De vakantie van Laura, lijkt het middel daartoe te zijn.quote:Op zondag 17 april 2011 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen ik onlangs vroeg wat pa doet, wist niemand het, dus ik was aangenaam verrast het stuk weer eens tegen te komen. Ik vermoed dat pa sindsdien niet meer heeft gewerkt maar ik hoop van harte dat de sponsorinkomsten zozeer tegenvallen dat hij toch de handen uit de mouwen zal moeten steken.
Dat klopt, maar ik vind het wel fijn het nog weer eens te lezen. Het laat je ook nog weer eens zien dat niet iedereen "halleluja" roept over dit project!quote:Op zondag 17 april 2011 17:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ergens in de eerste deeltjes van deze reeks, is dat hele Kuitenbrouwer epistel al zorgvuldig onder de loep genomen, bij herhaling trouwens.
Domme vraag zeg! Waar moet ze anders het huwelijk met de linehandler regelen?quote:Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waarom was ze naar de ambassade geweest? Dat is toch heel niet nodig? Ze zei ook nog "maar ik weet niet of die me kunnen helpen" Helpen waarmee dan?
quote:Op zondag 17 april 2011 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Domme vraag zeg! Waar moet ze anders het huwelijk met de linehandler regelen?![]()
Misschien wel... Ik moest naar het Russische consulaat voor een visum voor Rusland..quote:Op zondag 17 april 2011 17:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een ambassade is namelijk de aangewezen plek voor het regelen van reisdocumenten?
Ha, daarom was papa er! Kindje is immers nog zwaar minderjarig, papa moest toestemming geven! En als cadeautje mocht ze samen met nog twee andere zeilboten door de sluizen, geen vrachtschepen te zien dit keer! En zo kwam toch nog alles goedquote:Op zondag 17 april 2011 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Domme vraag zeg! Waar moet ze anders het huwelijk met de linehandler regelen?![]()
Ja, daarom toch juist? Ze moest naar de ambassade. Waarom zou je anders naar een ambassade moeten terwijl je op reis bent, dan om een visum te regelen?quote:Op zondag 17 april 2011 17:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een ambassade is namelijk de aangewezen plek voor het regelen van reisdocumenten?
Dat kind ook he, met haar vage verhalen. Moeten we straks ook nog haar boek gaan kopen om achter het hoe en waarom te komen!quote:Op zondag 17 april 2011 18:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien wel... Ik moest naar het Russische consulaat voor een visum voor Rusland..
Zoveel "vrienden" als Laura op reis weet te maken, kreeg ze thuis in Nederland iig niet voor elkaarquote:
Mij ging het erom wat pa nu doet, maar dat kan ik nergens vinden. Of het moet iets met houtbewerking zijn, daarvan staat me heel vaag iets bij.quote:Op zondag 17 april 2011 17:54 schreef spuitje het volgende:
Dat klopt, maar ik vind het wel fijn het nog weer eens te lezen. Het laat je ook nog weer eens zien dat niet iedereen "halleluja" roept over dit project!
Ik heb ergens gelezen dat pa werkt als klusjesman en de kost verdient met het inbouwen van keukens.. Alleen dit zou niet voldoende opleveren om zijn boot af te bouwen.quote:Op zondag 17 april 2011 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij ging het erom wat pa nu doet, maar dat kan ik nergens vinden. Of het moet iets met houtbewerking zijn, daarvan staat me heel vaag iets bij.
Botenbouwer ook dacht ik. Hij werkte dan halve dagen en de andere tijd besteedde hij aan het afbouwen van zijn eigen boot.quote:Op zondag 17 april 2011 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij ging het erom wat pa nu doet, maar dat kan ik nergens vinden. Of het moet iets met houtbewerking zijn, daarvan staat me heel vaag iets bij.
Volgens die epistels (ook die rond kerst in het AD is verschenen), heeft Dick Dekker zijn baantje als keukeninstallateur afgedankt, omdat het niet genoeg betaalde, en omdat hij zijn tijd wilde besteden aan het afbouwen van de kotter, waar hij in 2010 mee van plan was om samen met Laura de wereld mee rond te gaan zeilen. Dat geld voor het afbouwen van die kotter, kreeg hij echter nooit bijeen. Het ding is nog altijd mastloos. Maar zo gek he, ineens wilde zijn dochter "solo" de wereld rond, en daar bleek ineens wel animo te zijn voor een geldstroom bij derdenquote:Op zondag 17 april 2011 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft daar helemaal geen opleiding voor genoten. Hij bouwde enkel aan zijn eigen kotter, zonder enige kennis van zaken. Het ding drijft nog, dus helemaal verkeerd doet hij het nietquote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Botenbouwer ook dacht ik. Hij werkte dan halve dagen en de andere tijd besteedde hij aan het afbouwen van zijn eigen boot.
Zoiets was het, het was ergens in het begin van deze reeks, toen Laura nog niet eens was vertrokken. Ik weet het niet meer precies.quote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Botenbouwer ook dacht ik. Hij werkte dan halve dagen en de andere tijd besteedde hij aan het afbouwen van zijn eigen boot.
Ja duh, in de tijd dat zij haar plannen bekend maakte ging het nog om het vestigen van een officieel record en daar willen sponsoren best iets voor neerleggen. Vooral als ze horen dat de reis opgenomen zal worden.quote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Volgens die epistels (ook die rond kerst in het AD is verschenen), heeft Dick Dekker zijn baantje als keukeninstallateur afgedankt, omdat het niet genoeg betaalde, en omdat hij zijn tijd wilde besteden aan het afbouwen van de kotter, waar hij in 2010 mee van plan was om samen met Laura de wereld mee rond te gaan zeilen. Dat geld voor het afbouwen van die kotter, kreeg hij echter nooit bijeen. Het ding is nog altijd mastloos. Maar zo gek he, ineens wilde zijn dochter "solo" de wereld rond, en daar bleek ineens wel animo te zijn voor een geldstroom bij derden2 Vliegen in 1 klap! Kaching!
Klopt in zekere zin wel hoor, hij zat op een werf maar kreeg ruzie met de eigenaar. Van zijn werk daarna kan ik niets vinden.quote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef spuitje het volgende:
LOL, ik ben ook reuze nieuwsgierig naar die foto's. Misschien hebben PVH-film en Screentime een beroep gedaan op een plaatselijk castingbureau, om wat figuranten in te zetten. Dat is een heel normaal gebruik, bij iets dergelijks.quote:Op zondag 17 april 2011 18:23 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja duh, in de tijd dat zij haar plannen bekend maakte ging het nog om het vestigen van een officieel record en daar willen sponsoren best iets voor neerleggen. Vooral als ze horen dat de reis opgenomen zal worden.
Maar in de tijd tussen het plannen maken en het daadwerkelijke vertrek van deze snotpork veranderde er nogal wat. Zo viel er ten eerste geen officieel record meer te vestigen, kwam ze mede dankzij papa in aanraking met jeugdzorg en verbrak ze tot twee keer toe het contact met een bedrijf dat haar op haar reis zou volgen
Waarna de geldstroom dus dramatisch opdroogde met als gevolg dat pa een tranentrekkend interview gaf. En nu dus weer dat hele verhaal in het AD waarin het kind wordt neergezet als heel sociaal, lief, doortastend enz., enz.
Zo wordt er in het laatste verhaal verteld dat er bij de sluizen heel veel mensen waren in oranje T-shirts en met de ned. vlag. Allemaal gekomen voor LD! Ze kon het nauwelijks geloven maar toen ze naar de mensen zwaaide werd er terug gezwaaid!! Toch vreemd dat daar geen foto's van zijn tot nu toe............
Valt me overigens nog mee dat ze heeft gezwaaid, ze houdt immers niet van aandacht?
Daar lag hij met zijn kotter, hij was daar niet werkzaam.quote:Op zondag 17 april 2011 18:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt in zekere zin wel hoor, hij zat op een werf maar kreeg ruzie met de eigenaar. Van zijn werk daarna kan ik niets vinden.
quote:Op zondag 17 april 2011 18:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar lag hij met zijn kotter, hij was daar niet werkzaam.
quote:Op dat moment was hij part-time werkzaam op de werf van watersportcentrum De Lunenburg maar, zoals NRC Handelsblad vorige week berichtte, onlangs kreeg hij onenigheid met de eigenaar, en sindsdien ligt zijn schip in de jachthaven van Maurik, aan de overkant van de Lek.
bron
Een beetje? Weet je, jij moet gewoon eens goed lezen. Dit artikel is al vaker voorbij gekomen hier en je had dus kunnen weten dat pa op een werf heeft gewerkt en anders had je het vanmiddag via die link nog eens terug kunnen lezen. Maar nee, blijven volhouden dat pa nooit op een werf heeft gewerkt.quote:Op zondag 17 april 2011 18:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ah ok, dan heeft hij daar toch ook nog een beetje gewerkt.
Parttime, is een beetje, oftewel een halve baan. Full-time is een hele baan.quote:Op zondag 17 april 2011 20:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Een beetje? Weet je, jij moet gewoon eens goed lezen. Dit artikel is al vaker voorbij gekomen hier en je had dus kunnen weten dat pa op een werf heeft gewerkt en anders had je het vanmiddag via die link nog eens terug kunnen lezen. Maar nee, blijven volhouden dat pa nooit op een werf heeft gewerkt.
Als ik iets niet zeker weet probeer ik het op te zoeken, zoals ik ook vanmiddag heb gedaan. Zou jij ook eens kunnen doen!
Het viel me al eerder op dat jij dingen zo zeker denkt te weten. Zo was het volgens jou ook niet mogelijk dat LD op 10 en 11 april door het Panamakanaal zou varen. De doorvaart moest volgens jou zo snel mogelijk plaats vinden.
Voor de beroepsvaart zal dit zeker opgaan: tijd is geld immers! Maar voor de pleziervaart blijkt het dus anders te liggen. Kapiteins van deze boten blijken dus af te spreken op welke tijd ze bij welke sluis zijn en daar kan best een dag tussen zitten!
Eigenlijk denk ik dat jij net zo weinig van zeezeilen weet als ik en je kennis ook van het internet plukt. Niets mis mee, maar doe gewoon niet of je de wijsheid in pacht hebt!
Maar eigenlijk is het allemaal niet zo belangrijk. Waar het omgaat is of LD nu wel of niet een geweldige prestatie neerzet. Of ze het echt zelf wil of dat het is omdat papa het zo graag wil? Wie het weet mag het zeggen!
Ja, beetje merkwaardig is het wel inderdaad. Maar ook wel wel weer vermakelijkquote:Op zondag 17 april 2011 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ligt het nou aan mij of beginnen we hier tegen elkaar te katten?
Vroeger was het leven simpel: Je had een kamp Laura-knuffelaars en een kamp Laura-critici...
Part-time kan 4 uur zijn, of 8 of 24 of.................alles wat tussen de 1 uur en full-time ligt. Mijn laatste baan was 25 uur pw, was dus ook part-time.quote:Op zondag 17 april 2011 20:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Parttime, is een beetje, oftewel een halve baan. Full-time is een hele baan.
Lees zelf eens wat je post.
En lees alsjeblieft eens terug wat ik wel of niet heb geschreven, want ik heb me never uitgelaten over een datum waarop Laura wel of niet die sluizen door zou varen.
Nee, maar het zou wel fijn zijn als mensen durven toegeven dat ze het mis hebben, zoals in het geval van het werk van de vader van LD.quote:Op zondag 17 april 2011 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ligt het nou aan mij of beginnen we hier tegen elkaar te katten?
Vroeger was het leven simpel: Je had een kamp Laura-knuffelaars en een kamp Laura-critici...
Doe dat, het enige wat ik heb gesteld (en dat is ook een waarheid als een koe), is dat een doorvaart door het Panama Kanaal 8 - 10 uur duurt.quote:Op zondag 17 april 2011 20:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Part-time kan 4 uur zijn, of 8 of 24 of.................alles wat tussen de 1 uur en full-time ligt. Mijn laatste baan was 25 uur pw, was dus ook part-time.
En ik ga zeker even terug lezen.
Ik gaf dat toe (heb ik nooit moeite mee), en dan is het nog niet goed haha.quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, maar het zou wel fijn zijn als mensen durven toegeven dat ze het mis hebben, zoals in het geval van het werk van de vader van LD.
Bovendien is het pro-Laura kamp verdwenen volgens mij, op zich best jammer
Waarom er nauwelijks beelden zijn van de tocht door de sluizen, ligt voor de hand: Laura heeft de exclusieve beeldrechten verkocht aan PHF-Film en Screentime, en daarmee heeft ze zichzelf enorm beperkt in wat ze zelf nog aan mag bieden aan beeldmateriaal.quote:Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
Maar goed, nog maar een keer dan, wat denken jullie?
- Was pa wel aan boord?
- wil LD dit echt allemaal zelf?
- Waarom zijn er nauwelijks beelden van de tocht door de sluizen?
- en wat we verder aan vragen kunnen bedenken.
Ik denk echt dat pa er niet bij was, anders hadden we daar heus wel iets van gezien of gehoord. Ik denk verder dat Laura de tijd van haar leven heeft, nu zelfs meer dan ooit gezien haar geverfde haar. En met die doortocht door het kanaal is iets mis, ze flitst erdoor en het volgende dat we lezen is dat ze naar een concert is; dat klopt niet.quote:Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
- Was pa wel aan boord?
- wil LD dit echt allemaal zelf?
- Waarom zijn er nauwelijks beelden van de tocht door de sluizen?
Was Laura aan boord?quote:Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
Natuurlijk was ze aan boord, dat in twijfel trekken gaat wel heel erg verquote:
Maar dat zei je niet in je bericht van 6-4-2011 om 00.13. Daar zei je het volgende:quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Doe dat, het enige wat ik heb gesteld (en dat is ook een waarheid als een koe), is dat een doorvaart door het Panama Kanaal 8 - 10 uur duurt.
Als je dan pas 's avonds vertrekt, betekent dit een overnachting op het Panama Kanaal, aangezien je niet mag varen zonder een Canal Pilot aan boord te hebben. Die Canal Pilot echter, werkt gewoon normale werkdagen, en gaat niet een nachtje doorvaren. Vandaar de noodzakelijke overnachting bij een vertrek in de avond. Vertrek je echter in de ochtend, dan ben je er in 8 - 10 uur doorheen.
En nu vul je dat verhaal dus aan. Op zich niets mis mee, maar als niet ervarings deskundige dacht ik dus echt dat je als een sneltrein door dat kanaal moest!quote:Het doorvaren van het Panama Kanaal, duurt iig geen 2 dagen, maar slechts 8 tot 10 uren. Je moet er zo snel als mogelijk doorheen
Ja, dat denk ik wel. Maar niet als kapitein. Want in 1 van haar eerdere blogs gaf ze heel duidelijk te kennen dat ze het roer uit handen moest geven en dat ze dat wel moeilijk vond! Dus ik denk nog steeds dat ze tijdens het schutten niet zelf aan het roer heeft gestaan!quote:
Het moet ook zo snel mogelijk. Het is een enorm drukke handelsroute, en het gaat om grote bedragen:quote:Op zondag 17 april 2011 21:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat zei je niet in je bericht van 6-4-2011 om 00.13. Daar zei je het volgende:
[..]
En nu vul je dat verhaal dus aan. Op zich niets mis mee, maar als niet ervarings deskundige dacht ik dus echt dat je als een sneltrein door dat kanaal moest!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Panamakanaalquote:Gemiddeld wordt er 100.000 dollar betaald per doorvaart, maar dit kan oplopen tot meer dan 200.000 dollar.
Dat vriendje was iemand van de vele vrienden die ze tijdens haar tocht heeft leren kennen. Al haar line-handlers waren vrienden. "Zeilers helpen elkaar altijd, ik ben zelf ook mee geweest als line-handler op een boot." Ze vergeet alleen even erbij te vertellen dat ze op de middelste boot zat en niets heeft hoeven te doen!quote:Op zondag 17 april 2011 20:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk was ze aan boord, dat in twijfel trekken gaat wel heel erg ver
Ik ben meer nieuwsgierig naar wie er verder nog aan boord waren, was pa één van die linehandlers? Wie was dat vriendje die als linehandler mee ging? En vooral... van wie zijn die andere 2 jachtjes die zo VIP nested met Guppy door de sluizen gingen?
Maar in het AD staat dan weer niets over dat concert, maar wel over gitaarspel en pannenkoeken bakken.quote:Op zondag 17 april 2011 20:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk echt dat pa er niet bij was, anders hadden we daar heus wel iets van gezien of gehoord. Ik denk verder dat Laura de tijd van haar leven heeft, nu zelfs meer dan ooit gezien haar geverfde haar. En met die doortocht door het kanaal is iets mis, ze flitst erdoor en het volgende dat we lezen is dat ze naar een concert is; dat klopt niet.
Of ze heeft een selectief geheugen, of de boel hangt van verhaaltjes aan elkaar... wie zal het zeggen.quote:Op zondag 17 april 2011 22:07 schreef spuitje het volgende:
Maar in het AD staat dan weer niets over dat concert, maar wel over gitaarspel en pannenkoeken bakken.
Dat is leuke informatie. Heb jij ook enig idee wat het Laura heeft gekost?quote:Op zondag 17 april 2011 22:15 schreef wich het volgende:
Het was een standaard passage door het Panamakanaal. Noord-Zuid gaan jachten in twee dagen er doorheen. 's Middags de sluis van Gatun, overnachten in Gatun Lake en de volgende dag door de andere sluis. Zuid-Noord begin je met zonsopgang en dan ga je wel dezelfde dag nog door beide sluizen.
In Gatun ging dit containerschip gelijk met Guppy en de twee andere jachten door de sluis.
Wat ik ervan heb begrepen zijn de kosten afhankelijk van de lengte van je boot en nog een paar dingen. Je schijnt echt alles te moeten opgeven. De inhoud van je water- en dieseltank, wat heb je aan boord aan verse etenswaren, aan conserven, etc. Ik heb het dan even over plezierboten. Verder ben je verplicht een loods te huren en als je geen "vrienden" hebt, ook 4 line-handlers. Deze mensen moet je ook voorzien van een natje en een droogje. En je moet hun terugreis betalen als ze niet als line-handler mee gaan op een boot die de andere kant weer opgaat. Wat ik op andere sites heb gelezen kan deze doortocht aardig in de papieren lopen. Maar voor zover ik weet is een exact bedrag van te voren moeilijk te geven.quote:Op zondag 17 april 2011 22:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is leuke informatie. Heb jij ook enig idee wat het Laura heeft gekost?
He, dat had ik nog nergens gelezen! Maar wel leuk!quote:Op zondag 17 april 2011 22:15 schreef wich het volgende:
Het was een standaard passage door het Panamakanaal. Noord-Zuid gaan jachten in twee dagen er doorheen. 's Middags de sluis van Gatun, overnachten in Gatun Lake en de volgende dag door de andere sluis. Zuid-Noord begin je met zonsopgang en dan ga je wel dezelfde dag nog door beide sluizen.
In Gatun ging dit containerschip gelijk met Guppy en de twee andere jachten door de sluis.
In het zeilerswereldje, is het wel zo dat iedereen heel behulpzaam is naar elkaar toe, dat is een soort van ongeschreven wet. Maar daarmee, zijn het nog niet je vrienden. Laura, lijkt een beetje moeite te hebben om het verschil tussen vriendelijkheid en vriendschap te kunnen duiden.quote:Op zondag 17 april 2011 22:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat vriendje was iemand van de vele vrienden die ze tijdens haar tocht heeft leren kennen. Al haar line-handlers waren vrienden. "Zeilers helpen elkaar altijd, ik ben zelf ook mee geweest als line-handler op een boot." Ze vergeet alleen even erbij te vertellen dat ze op de middelste boot zat en niets heeft hoeven te doen!
En pa was denk ik niet 1 van de line-handlers in de sluizen, maar de stuurman.
Den comma?quote:Op zondag 17 april 2011 23:11 schreef Guus Muisarm het volgende:
Sloop je toets met de comma in godsnaam van je bord af man.
Dit is de doorvaart van Laura Dekker door alle sluizen, kun jij dat vrachtschip aanwijzen?:quote:Op zondag 17 april 2011 22:15 schreef wich het volgende:
Sloop je toetsenbord, knulquote:Op zondag 17 april 2011 23:11 schreef Guus Muisarm het volgende:
Sloop je toets met de comma in godsnaam van je bord af man.
volgens mij klopt dit inderdaad, lijkt me sterk dat er 3 plezierbootjes zomaar door het kanaal varenquote:Op zondag 17 april 2011 23:24 schreef wich het volgende:
1:19 met die rode kranen
2:34 vaart eerst de sluis uit, op 3:19 komt LD erachter aan.
op de blog van LD, 12-4-2011, staat ie ook op foto 2 (Echo, Harlingen)
Het zijn de Miraflores locks waar ze alleen door gaanquote:Op maandag 18 april 2011 10:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
volgens mij klopt dit inderdaad, lijkt me sterk dat er 3 plezierbootjes zomaar door het kanaal varen
ja houdoe, wat een saai butfilmpje zeg... die ga ik dus echt niet afkijken. ik geloof jullie wel op je woordquote:Op maandag 18 april 2011 11:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het zijn de Miraflores locks waar ze alleen door gaanKijk het filmpje maar eens helemaal uit.
Tja, leuker kan ik het ook niet makenquote:Op maandag 18 april 2011 11:15 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ja houdoe, wat een saai butfilmpje zeg... die ga ik dus echt niet afkijken. ik geloof jullie wel op je woord
ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik meteen heb doorgespoeld naar 4:08, verder kan het me ook niet zoveel schelen hoe ze door het kanaal is gekomen het is toch allemaal een grote poppenkast...quote:Op maandag 18 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, leuker kan ik het ook niet makenSnap trouwens niet dat mensen in dat eerste deel van het filmpje de Guppy herkennen, ik zie het echt niet!
quote:I don't believe this (leisurely) attempt at a record takes anything away from her voyage, but it is what it is, an attempt at a record, which she may well get, as she still has the time to complete the circle, be it not via the great capes, not unassisted, and not non-stop. All she has to do is get back to her start point (cross her track) 4 days or more before her 17th birthday, to be able to claim "a record".
En passant kwam ik nog een radio-interview tegen dat ik nog niet gepost heb gezien:quote:I'm open to correction here, but I thought Laura's original goal was to do the round the world non stop thing too. Was it equipment failure that made that goal unachievable quite early in the piece?
Dat interview heb ik gehoord, indertijd.. En als ik me juist herinner was het ook al eens gepost. De Laura-reeks is ook zo lang, tegenwoordigquote:Op maandag 18 april 2011 13:55 schreef Disana het volgende:
Hier vind ik nog wat mensen die niet onverdeeld positief over het 'record' van Laura zijn:
http://www.cruisersforum.(...)igation-52522-3.html
[..]
[..]
En passant kwam ik nog een radio-interview tegen dat ik nog niet gepost heb gezien:
'Because I don't use power... mostly.'
Ik ben er 5 maanden tussenuit geweest (kennelijk is dat dan weer niet opgevallen) en heb niet teruggelezen.quote:Op maandag 18 april 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat interview heb ik gehoord, indertijd.. En als ik me juist herinner was het ook al eens gepost. De Laura-reeks is ook zo lang, tegenwoordig
Ironisch is dat je ook motorgeluid op de achtergrond hoortquote:Op maandag 18 april 2011 14:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben er 5 maanden tussenuit geweest (kennelijk is dat dan weer niet opgevallen) en heb niet teruggelezen.
Ik vond dat 'ik gebruik de motor niet... meestal' erg leuk.
haha, ik ben wel eens geinterviewd door de radio. ze gaan je serieus vragen om geluiden te maken die bij je vak horen en dat dan opnemen om op de achtergrond af te spelen. (waarschijnlijk draait de motor alleen)quote:Op maandag 18 april 2011 14:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ironisch is dat je ook motorgeluid op de achtergrond hoort
Fransje weet er meer van, die is moddervoetenslurper van beroep.quote:Op maandag 18 april 2011 14:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ironisch is dat je ook motorgeluid op de achtergrond hoort
Ze vaart kennelijk, met de interviewer aan boord, ja dan is het al niet meer solo he?
Ben je echt vijf maanden weggeweest? Wat erg dat me dat idd. niet is opgevallen![]()
haha bijna,... doet archeologie een belletje rinkelen?quote:Op maandag 18 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Fransje weet er meer van, die is moddervoetenslurper van beroep.
Ja, vijf maanden in het ziekenhuis waar ik niet kon Fokken. Maar in die tijd heeft Laura geen huzarenstukken verricht, heb ik inmiddels begrepen.
bronquote:Laura Dekker voor het onfrisse water bij Panama City. BRON LAURADEKKER.NL
Haar reis om de wereld gaat vandaag een nieuwe fase in. Wereldreiziger Laura Dekker verlaat het bruine onfrisse einde van het Panamakanaal en vaart de mooie blauwe Stille Oceaan op. Niet alleen de kleur van het water verandert tijdens haar reis. Ook voor Laura zelf was het tijd voor een nieuwe look.
De 15-jarige Laura is in korte tijd volwassen geworden. Sinds haar vertrek, negen maanden geleden is ze enorm gegroeid. Niet veel in lengte - ze is nog steeds geen naaldhaklengte groter dan Madonna - maar wel qua persoonlijke ontwikkeling. Het laatste restje kinderlijkheid heeft ze van zich afgeschud. Overal laat ze vriendelijk, maar duidelijk merken wat én hoe ze het wil.
Het zeilmeisje oogt bovendien niet meer als een tiener. Haar pas geverfde roodgekleurde haren geven Laura de uitstraling van een zelfbewuste jonge vrouw. Helemaal klaar om Oceanië te veroveren. Next stop: Australië.
http://www.screentime.nl/lauradekker/quote:Op maandag 18 april 2011 13:38 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik meteen heb doorgespoeld naar 4:08, verder kan het me ook niet zoveel schelen hoe ze door het kanaal is gekomen het is toch allemaal een grote poppenkast...
komt er nou eignelijk een film van dat mens? en zo ja wanneer? pas als ze terug is?
Maar dan moet er wel een rood kersje op de appelmoes zitten!quote:Op maandag 18 april 2011 18:00 schreef Alleskids het volgende:
Heb ik de horde oranje supporters met Nederlandse vlaggen gemist in het Panama sluizen filmpje? Wordt iedere Nederlands sprekende zeiler opgetrommeld om bijna-volwassen Laura te ondersteunen, is het nergens op beeld te vinden. Een echt volwassen vrouw/man hoeft niei tn iedere anker plek vertroeteld te worden door mensen die dezelfde taal spreken. Avontuur is toch andere culturen tegen komen? Zij wil in iedere haven op frikandel en patat met appelmoes worden getrakteerd
Ah, leuk. Maar dus niet in Egyptequote:Op maandag 18 april 2011 15:47 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
haha bijna,... doet archeologie een belletje rinkelen?
Dat klinkt toch niet naar een volwassene maar naar een puber?quote:Overal laat ze vriendelijk, maar duidelijk merken wat én hoe ze het wil.
Ze laat het ook niet altijd vriendelijk merken hoor, ze bekt mensen gewoon af! En inderdaad, maar het is immers ook een puber!quote:Op maandag 18 april 2011 18:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, leuk. Maar dus niet in Egypte![]()
Dat zinnetje:
[..]
Dat klinkt toch niet naar een volwassene maar naar een puber?
In dat laatste artikel van de AD toch ook niet meer of wel?quote:Op maandag 18 april 2011 16:17 schreef spuitje het volgende:
Hoe zo next stop Australie? Volgens haar blog ging ze toch een paar korte tussenstops maken? De eerste na 40 mijl. En ze wordt niet meer solozeiler genoemd, maar wereldreiziger.
[..]
bron
Die van zaterdag bedoel je? Geen idee of ze daar ook zo werd genoemd, het viel me nu gewoon op.quote:Op maandag 18 april 2011 18:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
In dat laatste artikel van de AD toch ook niet meer of wel?
quote:Op maandag 18 april 2011 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
kinderlijke onschuld weg, slapen met vriendje..(nou ja, dat is niks nieuws, ze sliep al regelmatig bij haar vriendje voor haar vertrek, op 13-jarige leeftijd|)
Ik hoop alleen niet dat ze zich heeft laten bezwangeren.. Want dan gaat het enige overgebleven punt van die recordpoging naar haar kind.
De familietraditie wordt dan wel weer in ere gehouden, dat dan weer wel.
En dan is daar het volgende probleemkind.. Op deze manier worden ze toch nog beroemd.als sitcom, die generaties lang blijft bestaan: De Dakdekker op zee-show.
dat rode haar staat haar wel beterquote:Op maandag 18 april 2011 23:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En toch is het best een bijzondere prestatie.
Je gaat aan de ene kant een kanaal in, en aan de andere kom je er met rood haar weer uit!
De een verliest zijn vingers, de ander zijn boot wordt verfrommeld.. En Laura verft even haar haar, onderweg.
Wat een huzarenstukje!
Nou... ze had ook gewoon een bordje op haar voorhoofd kunnen plakken met daarop de tekst 'ik ben genomen'.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:13 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
dat rode haar staat haar wel beter
pr he? De sponsor zal het wel leuk hebben gevonden dat ze als een jonge vrouw wordt herboren zodra ze het kanaal verlaat.. Dat leidt tevens de aandacht af van haar nukkig gedrag voor die tijd.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:13 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
dat rode haar staat haar wel beter
Wie zei er ook alweer dat ze is 'gegroeid'? Een dikke kop heeft ze zeker gekregenquote:Op dinsdag 19 april 2011 15:29 schreef spuitje het volgende:
Interview afgenomen tijdens de HISWA, maar foto's met nieuw haarkleurtje
En na het lezen van het interview even doorscrollen voor meer foto's in het blad.
Het harde zeeleven he? Daar groei je enorm van!quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zei er ook alweer dat ze is 'gegroeid'? Een dikke kop heeft ze zeker gekregen
Ik zal maar niet vragen waar.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:54 schreef spuitje het volgende:
Het harde zeeleven he? Daar groei je enorm van!
Het grappigst vind ik nog wel dat ze zo'n droombeeld van haar toekomst heeft. Een beetje zeilen, een beetje rondhangen in warme landen. Verder studeren? Nah, denk het niet. Werken? Wat is dat?quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:00 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
wat een zeikwijf:"oeh het is zo koud in nederland...." op de open zee is het net zo koud in de wind... en dat noemt zichzelf zeiler
Deze jonge topsporter is sowieso flink aan het uitdijen. En het zijn geen spieren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie zei er ook alweer dat ze is 'gegroeid'? Een dikke kop heeft ze zeker gekregen
misschien denkt ze wel dat ze de rest van d'r leven gesponserd zal worden...quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Het grappigst vind ik nog wel dat ze zo'n droombeeld van haar toekomst heeft. Een beetje zeilen, een beetje rondhangen in warme landen. Verder studeren? Nah, denk het niet. Werken? Wat is dat?
Ach sommige mensen hebben wat meer fantasie, of noem het dromen, dan anderenquote:Op dinsdag 19 april 2011 16:20 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
misschien denkt ze wel dat ze de rest van d'r leven gesponserd zal worden...
quote:Op woensdag 20 april 2011 14:11 schreef Disana het volgende:
Nou nou nou, kan het allemaal niet wat mooier op die route. Gelukkig maar dat er anderen waren met wie ze naar een mooier plekje kon vertrekken. Maar iew, toen waren daar weer kwallen. Echt afzien hoor.
.quote:In 1 dag meer vissen dan 6 maanden Atlantic
Ja, daarom verbaast het haar natuurlijk zo. Nooit gedacht dat er zoveel vissen in het water zaten!quote:Op woensdag 20 april 2011 14:23 schreef spuitje het volgende:
[..]
![]()
Ik vond vooral deze zin erg lachwekkend, want hoeveel dagen heeft ze nu echt op de pacific gevaren? De meeste tijd heeft ze toch echt aan land door gebracht!
[..]
.
nu zet ook ook mijn twijfels bij deze hele 'sportprestatie' maar je bent nu een beetje aan het overdrijven imoquote:Op woensdag 20 april 2011 14:11 schreef Disana het volgende:
Nou nou nou, kan het allemaal niet wat mooier op die route. Gelukkig maar dat er anderen waren met wie ze naar een mooier plekje kon vertrekken. Maar iew, toen waren daar weer kwallen. Echt afzien hoor.
Ik overdrijf niet, ik drijf er de spot mee omdat ik het, dus, bespottelijk vind dat een kind dat zoveel vrijheid heeft gekregen, niet in staat is in te zien dat het leven niet slechts rozengeur en maneschijn is.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nu zet ook ook mijn twijfels bij deze hele 'sportprestatie' maar je bent nu een beetje aan het overdrijven imo
ze zegt niets abnormaals in dat laatste stukje
Welke quote?quote:Op woensdag 20 april 2011 15:22 schreef sp3c het volgende:
nou ik vond die quote iig nogal overdreven
het is idd belachelijk dat ze zoveel vrijheid heeft gekregen en het is zo mogelijk nog belachelijker dat derden er nog voor gaan betalen ook maar ik kan het haar moeilijk kwalijk nemen wat ze doet
ik zou het ook doen als ik de kans had gehad gok ik
van jou, in mijn postquote:
ik lurk af en toe een beetje en vind het niet interessant genoeg om er op te reagerenquote:We schrijven hier al een eeuwigheid spottend over Laura, waar was je al die tijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op woensdag 20 april 2011 15:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
van jou, in mijn post
[..]
ik lurk af en toe een beetje en vind het niet interessant genoeg om er op te reageren
maar nu zit ik op het balkon met een biertje te nixen en dit vond ik overdrevenAch, dat is onze lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Af en toe weet ik niet wat ik van die snotpork moet denken. Is ze nu echt zo zelfstandig etc. zoals oma beweert of is het echt zo dat ze aan het handje van anderen de wereld wordt rond gesleept?
Als je haar gastenboek leest vinden mensen dat ze bezig is met het leveren van een enorme prestatie. Terwijl de meeste mensen hier iets hebben van: dat zouden wij ook wel willen! Lekker twee jaar op vakantie op kosten van anderen en nog allerlei dingen toegestopt krijgen ook!
Nogmaals: soms denk ik dat ik ergens iets fout heb gedaan![]()
Je moet wel eerst even de publiciteit zien te halen met een zielig verhaal, anders gaat het niet werkenquote:Op woensdag 20 april 2011 15:45 schreef sp3c het volgende:
dat sowieso
ik zoek ook een wereldrecord wat ik met 3 vingers in mijn neus kan halen ... daarna zoek ik sponsoren
quote:Op woensdag 20 april 2011 15:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
van jou, in mijn post
[..]
ik lurk af en toe een beetje en vind het niet interessant genoeg om er op te reageren
maar nu zit ik op het balkon met een biertje te nixen en dit vond ik overdrevenDus het topic is niet interessant voor je, maar het is wel interessant mij eruit te pikken om te zeggen dat je onze manier van schrijven maar overdreven vindt. Tja, zo gaat het hier al heel lang, in het begin gaf ik Dekker nog het voordeel van de twijfel, maar al gauw bleek dat dit 'record' niets anders is dan een lange vakantie zonder inspanningen op kosten van anderen. Nou ja, dan ben je hier aan het goede adres, wij maken er wel gehakt vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met een uitjequote:Op woensdag 20 april 2011 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus het topic is niet interessant voor je, maar het is wel interessant mij eruit te pikken om te zeggen dat je onze manier van schrijven maar overdreven vindt. Tja, zo gaat het hier al heel lang, in het begin gaf ik Dekker nog het voordeel van de twijfel, maar al gauw bleek dat dit 'record' niets anders is dan een lange vakantie zonder inspanningen op kosten van anderen. Nou ja, dan ben je hier aan het goede adres, wij maken er wel gehakt van
nou weet je, laat ook maarquote:Op woensdag 20 april 2011 15:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus het topic is niet interessant voor je, maar het is wel interessant mij eruit te pikken om te zeggen dat je onze manier van schrijven maar overdreven vindt. Tja, zo gaat het hier al heel lang, in het begin gaf ik Dekker nog het voordeel van de twijfel, maar al gauw bleek dat dit 'record' niets anders is dan een lange vakantie zonder inspanningen op kosten van anderen. Nou ja, dan ben je hier aan het goede adres, wij maken er wel gehakt van
We weten wie het zegt..quote:Op woensdag 20 april 2011 16:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou weet je, laat ook maar
ik zal voortaan op de usernaam letten voor ik reageer ...
En waarachtig alweer een stukkie!! Twee dagen achter elkaar, we worden verwendquote:Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We weten wie het zegt..
Dit stukje is idd iets beter dan het voorgaande. Het zegt zelfs iets over hoe de reis is geweest, dus zowaar iets dat je een reisverslagje zou kunnen noemen.
Het is minimaal, weliswaar..
Ja maar niet over de doortocht door het kanaal.. Dat moet enerverend zijn geweest, het meest spannende stuk van haar reis tot dusver.. dus had ik juist daar wat inhoudelijks over de reis verwacht, over hoe het is om door dat kanaal te varen..quote:Op woensdag 20 april 2011 18:18 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waarachtig alweer een stukkie!! Twee dagen achter elkaar, we worden verwend![]()
Maar ze schreef wel vaker over de reis zelf hoor. Byvoorbeeld over vliegende vissen in de boot. Of over vogelpoep.
dat bewaart ze vast voor de filmquote:Op woensdag 20 april 2011 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja maar niet over de doortocht door het kanaal.. Dat moet enerverend zijn geweest, het meest spannende stuk van haar reis tot dusver.. dus had ik juist daar wat inhoudelijks over de reis verwacht, over hoe het is om door dat kanaal te varen..
dat zou te vroeg zijn, ze wacht er vast mee tot een maandje voor haar terugkomst ofzoquote:Op woensdag 20 april 2011 21:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom zegt ze dat dan niet gewoon? Kan ze geljjk een beetje teasen, goeie pr toch?
Ik ook, maar we werden zwaar teleurgesteldquote:Op woensdag 20 april 2011 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja maar niet over de doortocht door het kanaal.. Dat moet enerverend zijn geweest, het meest spannende stuk van haar reis tot dusver.. dus had ik juist daar wat inhoudelijks over de reis verwacht, over hoe het is om door dat kanaal te varen..
Er komt geen film, er komt een documantaire. En die moeten ze dan nog zien te slijten aan t.v. stations. Gedeeltelijk in scene gezet zoals bij de aankomst op.........? Heel geloofwaardig allemaal!quote:
Dat was de aankomst op Sint Maartenquote:Op donderdag 21 april 2011 00:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er komt geen film, er komt een documantaire. En die moeten ze dan nog zien te slijten aan t.v. stations. Gedeeltelijk in scene gezet zoals bij de aankomst op.........? Heel geloofwaardig allemaal!
#quote:Op donderdag 21 april 2011 00:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Er komt geen film, er komt een documantaire. En die moeten ze dan nog zien te slijten aan t.v. stations. Gedeeltelijk in scene gezet zoals bij de aankomst op.........? Heel geloofwaardig allemaal!
quote:Hoi! Eindelijk eens een ECHT positieve site over de reis van Laura! Kijk maar: http://www.coolness.nl/laura.htm Veel sterkte!
bron
quote:In tegenstelling tot gisteren was er vannacht totaal geen wind, en Guppy gleed zachtjes vergezeld met motorgeluid over de door de maan verlichte zee met 3,5 kn. Ik hoorde vannacht een bonk die erop duidde dat ik iets geraakt heb. Waarschijnlijk een boomstronk, daar drijven er meer van rond hier. Ik kan geen zichtbare schade vinden, omdat ik ook niet zo hard ging denk ik. Er is nu weer iets wind en Guppy vaart weer op sailpower. Het is gelukkig ook wat bewolkter, want overdag lijkt Guppy nu wel een oven met die zon recht boven me.
bron
Ik heb ook geen verstand van zeilen, misschien kun je dit even lezen, maakt het je wat dingen duidelijk.quote:Op zondag 24 april 2011 12:24 schreef livelink het volgende:
Even een vraagje aan de zeilkenners hier. Hoe moet ik zo'n toch zoals Laura doet nou inschatten? Is het moeilijk, vraagt het veel van je zeilkwaliteiten, wat is het zwaarste aspect van zo'n tocht?
Ik heb nul verstand van zeilen, maar zo uit de logboeken klinkt het allemaal niet zo spannend en is het 's nachts waken wel het zwaarst. Maar dat is vast niet de realiteit. Heeft Laura tot nog toe geluk gehad of is de route die ze gekozen heeft niet zo spannend of komt het zwaarste nog?
Niet dat ik haar nu een zware tocht gun, maar ergens was het in mijn verbeelding toch allemaal wel wat moeilijker en inspannender dan dit. Zoals zij het beschrijft is het iets wat iedereen makkelijk kan doen als je maar geld genoeg hebt.
Idd, in het krantenartikel heeft het erover dat ze 1 keer over de evenaar moet, want anders is het niet officieel......quote:Op zondag 24 april 2011 12:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
Toch blijven zij en haar fans verwijzen naar dat record en dat is een beetje jammer.
Er zijn heel veel mensen die dit doen. Die mensen noem je werelreizigers. Ze hebben hun leven lang hard gewerkt, flink gespaard en genieten nu zolang het nog kan. Ze zoeken de rustige gebieden, zeilen een stuk, varen soms op de motor. Liggen een tijdje ergens voor anker of in een haven en verkennen het gebied waar ze op dat moment zijn.quote:Op zondag 24 april 2011 12:24 schreef livelink het volgende:
Even een vraagje aan de zeilkenners hier. Hoe moet ik zo'n toch zoals Laura doet nou inschatten? Is het moeilijk, vraagt het veel van je zeilkwaliteiten, wat is het zwaarste aspect van zo'n tocht?
Ik heb nul verstand van zeilen, maar zo uit de logboeken klinkt het allemaal niet zo spannend en is het 's nachts waken wel het zwaarst. Maar dat is vast niet de realiteit. Heeft Laura tot nog toe geluk gehad of is de route die ze gekozen heeft niet zo spannend of komt het zwaarste nog?
Niet dat ik haar nu een zware tocht gun, maar ergens was het in mijn verbeelding toch allemaal wel wat moeilijker en inspannender dan dit. Zoals zij het beschrijft is het iets wat iedereen makkelijk kan doen als je maar geld genoeg hebt.
Weet je wat ik eigenlijk zo erg vind? Ik vind het een belediging voor de mensen die het wel volgens de regels hebben gedaan, of althans hebben geprobeerd!quote:Op zondag 24 april 2011 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd, in het krantenartikel heeft het erover dat ze 1 keer over de evenaar moet, want anders is het niet officieel......
Blijkbaar vindt ze, dat je tijdens een zeilrecord best regelmatig op de motor mag varen, en dat solo niet alleen hoeft te zijn, maar dat er ook best wel eens iemand mee mag varen aan boord (en nee, dan heb ik het niet over het Panama Kanaal, en ook niet over pa Dekker die tot Gibraltar is meegevaren.)quote:Op zondag 24 april 2011 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Idd, in het krantenartikel heeft het erover dat ze 1 keer over de evenaar moet, want anders is het niet officieel......
quote:21. SAILING RULES
a. (Applies to all records and performances)
i. A vessel shall sail by using only the wind and water to increase, maintain or decrease her speed, except for 21.b and 21.c. below and in exceptional circumstances which shall be reported to and get approval from WSSRC.
ii. The vessel must be capable of floating and supporting its crew when at rest.
iii. Prior to the attempt, the vessel must be at rest, afloat and must accelerate without assistance.
iv. No form of rating, handicap or sail area class is relevant.
quote:e. With or without assistance
i 'Without assistance' means that a vessel may not receive any kind of outside assistance whatever except for 21.h. and 21. i. nor take on board any supplies (beyond the harvest of the sea), materials or equipment during an attempt. A vessel may be anchored or beached during the attempt, but any repairs must be made entirely by the crew without outside resources or materials. It is never permitted to take on board stores or equipment or get any other kind of help from another vessel whilst under way (except as 'i' Emergencies below).
ii 'With assistance' means a vessel may enter harbour for repairs, alterations or stores as required with or without the help of persons outside the crew. During any stops, the timing of the voyage continues. An attempt accompanied and supported by a Mother Ship becomes "with assistance".
http://www.sailspeedrecords.com/the-courses-offshore.htmlquote:f. Singlehanded
'Singlehanded' means there is only one person aboard. If a singlehanded skipper accepts any kind of outside assistance (see 21e) then the voyage falls into the "singlehanded with assistance" category.
Dat vind ik ook.quote:Op zondag 24 april 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Weet je wat ik eigenlijk zo erg vind? Ik vind het een belediging voor de mensen die het wel volgens de regels hebben gedaan, of althans hebben geprobeerd!
Die voorbeelden zijn helaas een beetje slecht. Een cameraman mag best even mee de haven in.quote:Op zondag 24 april 2011 14:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt ze, dat je tijdens een zeilrecord best regelmatig op de motor mag varen, en dat solo niet alleen hoeft te zijn, maar dat er ook best wel eens iemand mee mag varen aan boord (en nee, dan heb ik het niet over het Panama Kanaal, en ook niet over pa Dekker die tot Gibraltar is meegevaren.)![]()
Ik heb het over:
[ afbeelding ]
Nee hoor, er mag maar 1 persoon aan boord zijn. Kijk maar even naar de regels die ik een paar posten hierboven heb gequote.quote:Op zondag 24 april 2011 14:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die voorbeelden zijn helaas een beetje slecht. Een cameraman mag best even mee de haven in.
Het gaat niet om die regels, het gaat erom om mij te overtuigen. En ik vind het een flauw voorbeeld.quote:Op zondag 24 april 2011 14:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee hoor, er mag maar 1 persoon aan boord zijn. Kijk maar even naar de regels die ik een paar posten hierboven heb gequote.
Wat is er flauw aan? Ik tel daar 2 mensen aan boord en op beeld. Wie die persoon dan is, doet er niet toe.quote:Op zondag 24 april 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het gaat niet om die regels, het gaat erom om mij te overtuigen. En ik vind het een flauw voorbeeld.
Ben het niet met je eens. Maar LD heeft alle regels die gelden voor het halen van dat inmiddels onofficiële record al met voeten getreden dus of ze nu wel of niet alleen op die boot is maakt ook niet meer uit.quote:Op zondag 24 april 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het gaat niet om die regels, het gaat erom om mij te overtuigen. En ik vind het een flauw voorbeeld.
Dat is al een beter voorbeeld.quote:Op zondag 24 april 2011 17:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Bovendien varen er steeds Nederlanders met haar mee op haar route zoals uit haar weblog blijkt. Dat zou voor mij als ouder een enorme geruststelling zijn, maar van een solo-zeilreis kun je toch echt niet meer spreken?
Dat het geen record gaat worden weten wijquote:Op zondag 24 april 2011 17:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is al een beter voorbeeld.En ik stel voor dat we hier niet meer praten over een record..
Waarom niet? Laura Dekker spreekt zelf nog altijd over een record. Hoewel wij met zijn allen hier heel goed weten, dat er van welk record dan ook, geen sprake is. Of het zou al moeten gaan om een record luxe verzuim van leer- en schoolplicht.quote:Op zondag 24 april 2011 17:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is al een beter voorbeeld.En ik stel voor dat we hier niet meer praten over een record..
Ze gaat lekker met het vliegtuig naar huis tussendoor.quote:Op zondag 24 april 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat Laura gewoon fantasties is!quote:Op zondag 24 april 2011 18:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze gaat lekker met het vliegtuig naar huis tussendoor.
Het lijkt me dat dat mijlenver van een recordpoging solozeilen rond de wereld afstaat
(Om een botendinges te openen omdat ze niet van publiciteit houdt. Volg je het nog?)
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat ze, omdat er toch geen officieel record te behalen valt, de regels maar aanpast aan haar eigen onkunde en gemakzucht en daarna gaat miepen dat men niet bebrijpt waar ze mee bezig is.
Moet je echt nog overtuigd worden? De feiten spreken voor zich.
Dat mag je vinden hoorquote:Op zondag 24 april 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat Laura gewoon fantasties is!![]()
Jullie zijn gewoon velours op haar record omdat jullie zelf een saai leven hebben!
De andere zeilers , die wel een echte solo, non stop rond de wereld hebben gemaakt, hebben geen tussenhaven aan gedaan, dus hoefde er niet steeds een cameraploeg aan boor dte komen.quote:Op zondag 24 april 2011 14:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die voorbeelden zijn helaas een beetje slecht. Een cameraman mag best even mee de haven in.
Zooooo makkelijk, een jong meisje met lef en durf bashen!quote:Op zondag 24 april 2011 23:37 schreef Alleskids het volgende:
[..]
De andere zeilers , die wel een echte solo, non stop rond de wereld hebben gemaakt, hebben geen tussenhaven aan gedaan, dus hoefde er niet steeds een cameraploeg aan boor dte komen.
Dat is het nu juist. Aan lef en durf ontbreekt het haar volledig. Anders zou ze het wel anders hebben aangepakt en een werkelijke recordpoging hebben gedaan, ipv een recreatief mooiweer-vakantie-rondje rond de wereld varen (te pas en te onpas op de motor varen is geen zeilen), zoals ook gepensioneerden dat in grote aantallen doen.quote:Op maandag 25 april 2011 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zooooo makkelijk, een jong meisje met lef en durf bashen!
Dat zijn veel fouten, in maar heel weinig tekstquote:24-4-2011
Nog steeds vult een goeie zijwind m'n zeilen. Ik verwacht tussen morgenavond en overmorgen de evenaar te passeren. Via de ssb en vhf radio onstaan al levendige ideen over wat ze aan neptunes gaan geven. Een zelfgevangen vis,rum,bananen,een duikbril... Vannochtend in alle vroegte (5 uur) was ik al pannekoeken aan het bakken. Zodra de zon opkomt is het te warm en ik wou persee pannekoeken als ontbijt.Gisteren kreeg ik een enorme regenbui over me heen, en anders als bij andere regenbuien stond er geen wind. Waardoor ik de boot kon schoonmaken, kon douchen en 11 liter water opgevangen heb. Ik was helemaal door het dolle heen in zoveel zoet water gehuld te zijn.
Laura
quote:Op zondag 24 april 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat Laura gewoon fantasties is!![]()
Jullie zijn gewoon velours op haar record omdat jullie zelf een saai leven hebben!
Ben je weeer de schelm aan het spelen?quote:Op maandag 25 april 2011 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zooooo makkelijk, een jong meisje met lef en durf bashen!
Jullie happen ook zo lekker he....quote:Op maandag 25 april 2011 00:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is het nu juist. Aan lef en durf ontbreekt het haar volledig. Anders zou ze het wel anders hebben aangepakt en een werkelijke recordpoging hebben gedaan, ipv een recreatief mooiweer-vakantie-rondje rond de wereld varen (te pas en te onpas op de motor varen is geen zeilen), zoals ook gepensioneerden dat in grote aantallen doen.
Er is niemand anders die het hier nog voor haar opneemt, deze serie gaat het niet redden tot het eind van de vakantie.quote:Op maandag 25 april 2011 09:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jullie happen ook zo lekker he....![]()
Maar de mensen die het voor haar op willen nemen zijn natuurlijk wel van harte welkom hier! Laat ze maar uit leggen waarom zij vinden dat LD dit wel moet doen en waarom het zo'n byzondere prestatie is die het meisje levert!quote:Op maandag 25 april 2011 10:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er is niemand anders die het hier nog voor haar opneemt, deze serie gaat het niet redden tot het eind van de vakantie.
Nou het is heel bijzonder dat ze op haar leeftijd een solozeiltocht rond de wereld aankan.quote:Op maandag 25 april 2011 14:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar de mensen die het voor haar op willen nemen zijn natuurlijk wel van harte welkom hier! Laat ze maar uit leggen waarom zij vinden dat LD dit wel moet doen en waarom het zo'n byzondere prestatie is die het meisje levert!
Eens zien of ze sommigen van ons kunnen overtuigen van het nut van deze onderneming.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |