Toen ik onlangs vroeg wat pa doet, wist niemand het, dus ik was aangenaam verrast het stuk weer eens tegen te komen. Ik vermoed dat pa sindsdien niet meer heeft gewerkt maar ik hoop van harte dat de sponsorinkomsten zozeer tegenvallen dat hij toch de handen uit de mouwen zal moeten steken.quote:Op zondag 17 april 2011 17:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ergens in de eerste deeltjes van deze reeks, is dat hele Kuitenbrouwer epistel al zorgvuldig onder de loep genomen, bij herhaling trouwens.
Uit dat stukje van Kuitenbrouwer, en tevens uit de special die rond Kerst in het AD is geplaatst mbt Dick Dekker, blijkt wel dat zijn prioriteit is om die gekke kotter waarmee hij zelf de wereld nog eens rond wil varen, te kunnen financieren. De vakantie van Laura, lijkt het middel daartoe te zijn.quote:Op zondag 17 april 2011 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen ik onlangs vroeg wat pa doet, wist niemand het, dus ik was aangenaam verrast het stuk weer eens tegen te komen. Ik vermoed dat pa sindsdien niet meer heeft gewerkt maar ik hoop van harte dat de sponsorinkomsten zozeer tegenvallen dat hij toch de handen uit de mouwen zal moeten steken.
Dat klopt, maar ik vind het wel fijn het nog weer eens te lezen. Het laat je ook nog weer eens zien dat niet iedereen "halleluja" roept over dit project!quote:Op zondag 17 april 2011 17:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ergens in de eerste deeltjes van deze reeks, is dat hele Kuitenbrouwer epistel al zorgvuldig onder de loep genomen, bij herhaling trouwens.
Domme vraag zeg! Waar moet ze anders het huwelijk met de linehandler regelen?quote:Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waarom was ze naar de ambassade geweest? Dat is toch heel niet nodig? Ze zei ook nog "maar ik weet niet of die me kunnen helpen" Helpen waarmee dan?
quote:Op zondag 17 april 2011 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Domme vraag zeg! Waar moet ze anders het huwelijk met de linehandler regelen?![]()
Misschien wel... Ik moest naar het Russische consulaat voor een visum voor Rusland..quote:Op zondag 17 april 2011 17:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een ambassade is namelijk de aangewezen plek voor het regelen van reisdocumenten?
Ha, daarom was papa er! Kindje is immers nog zwaar minderjarig, papa moest toestemming geven! En als cadeautje mocht ze samen met nog twee andere zeilboten door de sluizen, geen vrachtschepen te zien dit keer! En zo kwam toch nog alles goedquote:Op zondag 17 april 2011 17:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Domme vraag zeg! Waar moet ze anders het huwelijk met de linehandler regelen?![]()
Ja, daarom toch juist? Ze moest naar de ambassade. Waarom zou je anders naar een ambassade moeten terwijl je op reis bent, dan om een visum te regelen?quote:Op zondag 17 april 2011 17:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Lijkt me niet, een ambassade is namelijk de aangewezen plek voor het regelen van reisdocumenten?
Dat kind ook he, met haar vage verhalen. Moeten we straks ook nog haar boek gaan kopen om achter het hoe en waarom te komen!quote:Op zondag 17 april 2011 18:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien wel... Ik moest naar het Russische consulaat voor een visum voor Rusland..
Zoveel "vrienden" als Laura op reis weet te maken, kreeg ze thuis in Nederland iig niet voor elkaarquote:
Mij ging het erom wat pa nu doet, maar dat kan ik nergens vinden. Of het moet iets met houtbewerking zijn, daarvan staat me heel vaag iets bij.quote:Op zondag 17 april 2011 17:54 schreef spuitje het volgende:
Dat klopt, maar ik vind het wel fijn het nog weer eens te lezen. Het laat je ook nog weer eens zien dat niet iedereen "halleluja" roept over dit project!
Ik heb ergens gelezen dat pa werkt als klusjesman en de kost verdient met het inbouwen van keukens.. Alleen dit zou niet voldoende opleveren om zijn boot af te bouwen.quote:Op zondag 17 april 2011 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij ging het erom wat pa nu doet, maar dat kan ik nergens vinden. Of het moet iets met houtbewerking zijn, daarvan staat me heel vaag iets bij.
Botenbouwer ook dacht ik. Hij werkte dan halve dagen en de andere tijd besteedde hij aan het afbouwen van zijn eigen boot.quote:Op zondag 17 april 2011 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij ging het erom wat pa nu doet, maar dat kan ik nergens vinden. Of het moet iets met houtbewerking zijn, daarvan staat me heel vaag iets bij.
Volgens die epistels (ook die rond kerst in het AD is verschenen), heeft Dick Dekker zijn baantje als keukeninstallateur afgedankt, omdat het niet genoeg betaalde, en omdat hij zijn tijd wilde besteden aan het afbouwen van de kotter, waar hij in 2010 mee van plan was om samen met Laura de wereld mee rond te gaan zeilen. Dat geld voor het afbouwen van die kotter, kreeg hij echter nooit bijeen. Het ding is nog altijd mastloos. Maar zo gek he, ineens wilde zijn dochter "solo" de wereld rond, en daar bleek ineens wel animo te zijn voor een geldstroom bij derdenquote:Op zondag 17 april 2011 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft daar helemaal geen opleiding voor genoten. Hij bouwde enkel aan zijn eigen kotter, zonder enige kennis van zaken. Het ding drijft nog, dus helemaal verkeerd doet hij het nietquote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Botenbouwer ook dacht ik. Hij werkte dan halve dagen en de andere tijd besteedde hij aan het afbouwen van zijn eigen boot.
Zoiets was het, het was ergens in het begin van deze reeks, toen Laura nog niet eens was vertrokken. Ik weet het niet meer precies.quote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Botenbouwer ook dacht ik. Hij werkte dan halve dagen en de andere tijd besteedde hij aan het afbouwen van zijn eigen boot.
Ja duh, in de tijd dat zij haar plannen bekend maakte ging het nog om het vestigen van een officieel record en daar willen sponsoren best iets voor neerleggen. Vooral als ze horen dat de reis opgenomen zal worden.quote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Volgens die epistels (ook die rond kerst in het AD is verschenen), heeft Dick Dekker zijn baantje als keukeninstallateur afgedankt, omdat het niet genoeg betaalde, en omdat hij zijn tijd wilde besteden aan het afbouwen van de kotter, waar hij in 2010 mee van plan was om samen met Laura de wereld mee rond te gaan zeilen. Dat geld voor het afbouwen van die kotter, kreeg hij echter nooit bijeen. Het ding is nog altijd mastloos. Maar zo gek he, ineens wilde zijn dochter "solo" de wereld rond, en daar bleek ineens wel animo te zijn voor een geldstroom bij derden2 Vliegen in 1 klap! Kaching!
Klopt in zekere zin wel hoor, hij zat op een werf maar kreeg ruzie met de eigenaar. Van zijn werk daarna kan ik niets vinden.quote:Op zondag 17 april 2011 18:11 schreef spuitje het volgende:
LOL, ik ben ook reuze nieuwsgierig naar die foto's. Misschien hebben PVH-film en Screentime een beroep gedaan op een plaatselijk castingbureau, om wat figuranten in te zetten. Dat is een heel normaal gebruik, bij iets dergelijks.quote:Op zondag 17 april 2011 18:23 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja duh, in de tijd dat zij haar plannen bekend maakte ging het nog om het vestigen van een officieel record en daar willen sponsoren best iets voor neerleggen. Vooral als ze horen dat de reis opgenomen zal worden.
Maar in de tijd tussen het plannen maken en het daadwerkelijke vertrek van deze snotpork veranderde er nogal wat. Zo viel er ten eerste geen officieel record meer te vestigen, kwam ze mede dankzij papa in aanraking met jeugdzorg en verbrak ze tot twee keer toe het contact met een bedrijf dat haar op haar reis zou volgen
Waarna de geldstroom dus dramatisch opdroogde met als gevolg dat pa een tranentrekkend interview gaf. En nu dus weer dat hele verhaal in het AD waarin het kind wordt neergezet als heel sociaal, lief, doortastend enz., enz.
Zo wordt er in het laatste verhaal verteld dat er bij de sluizen heel veel mensen waren in oranje T-shirts en met de ned. vlag. Allemaal gekomen voor LD! Ze kon het nauwelijks geloven maar toen ze naar de mensen zwaaide werd er terug gezwaaid!! Toch vreemd dat daar geen foto's van zijn tot nu toe............
Valt me overigens nog mee dat ze heeft gezwaaid, ze houdt immers niet van aandacht?
Daar lag hij met zijn kotter, hij was daar niet werkzaam.quote:Op zondag 17 april 2011 18:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt in zekere zin wel hoor, hij zat op een werf maar kreeg ruzie met de eigenaar. Van zijn werk daarna kan ik niets vinden.
quote:Op zondag 17 april 2011 18:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar lag hij met zijn kotter, hij was daar niet werkzaam.
quote:Op dat moment was hij part-time werkzaam op de werf van watersportcentrum De Lunenburg maar, zoals NRC Handelsblad vorige week berichtte, onlangs kreeg hij onenigheid met de eigenaar, en sindsdien ligt zijn schip in de jachthaven van Maurik, aan de overkant van de Lek.
bron
Een beetje? Weet je, jij moet gewoon eens goed lezen. Dit artikel is al vaker voorbij gekomen hier en je had dus kunnen weten dat pa op een werf heeft gewerkt en anders had je het vanmiddag via die link nog eens terug kunnen lezen. Maar nee, blijven volhouden dat pa nooit op een werf heeft gewerkt.quote:Op zondag 17 april 2011 18:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ah ok, dan heeft hij daar toch ook nog een beetje gewerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |