Nope. Als eenheid van lengte is een knoop 1/120 zeemijl, of 15,43 m.quote:Op zondag 17 april 2011 15:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja daar is een ingewikkeld verhaal over, maar een knoop is dus wel een zeemijl oftewel een snelheid van 1,8 kilometer per uur. Weet ik hetIn elk geval is het geen megaprestatie dat Laura zo'n klein stukje in haar eentje gaat afleggen - het zou eens tijd worden dat ze van haar gepamperde achterste af komt.
Jij hebt het over 1.852 meter per uur, alle bronnen die ik raadpleegde hebben het over 1,8 kilometer per uur. Wat is er dan precies 'nope' aan mijn post?quote:Op zondag 17 april 2011 15:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nope. Als eenheid van lengte is een knoop 1/120 zeemijl, of 15,43 m.
Als eenheid van snelheid in de scheepvaart, komt dat overeen met 1 zeemijl of 1.852 m per uur.
Wat er niet klopt aan je post, is je stelling dat 1 knoop hettzelfde is (in lengte) als 1 zeemijl. Dat klopt niet, want in lengte is 1 knoop slechts 15, 43 m. En dat is maar 1/120 zeemijl.quote:Op zondag 17 april 2011 15:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij hebt het over 1.852 meter per uur, alle bronnen die ik raadpleegde hebben het over 1,8 kilometer per uur. Wat is er dan precies 'nope' aan mijn post?
Ik baseer me op de post van die kenner en op Wikipedia, verder zal het nitpicken me worst wezenquote:Op zondag 17 april 2011 15:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat er niet klopt aan je post, is je stelling dat 1 knoop hettzelfde is (in lengte) als 1 zeemijl. Dat klopt niet, want in lengte is 1 knoop slechts 15, 43 m. En dat is maar 1/120 zeemijl.
Als eenheid van snelheid in de scheepvaart, komt 1 knoop weer wel overeen met 1 zeemijl, en dat is exact 1.852 m per uur.
Ik vind het best hoor, dan gooi jij lengte en snelheid maar lekker door elkaarquote:Op zondag 17 april 2011 15:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik baseer me op de post van die kenner en op Wikipedia, verder zal het nitpicken me worst wezen
Dram niet zo, iedereen kan het op Wikipedia nalezen en waar het om gaat is dat Laura opnieuw geen prestatie gaat neerzetten ook al schijnt ze zelf van wel te vindenquote:Op zondag 17 april 2011 15:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik vind het best hoor, dan gooi jij lengte en snelheid maar lekker door elkaar
Ik raad je aan om een andere bron te gebruikenquote:Op zondag 17 april 2011 15:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Dram niet zo, iedereen kan het op Wikipedia nalezen en waar het om gaat is dat Laura opnieuw geen prestatie gaat neerzetten ook al schijnt ze zelf van wel te vinden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoop_%28snelheid%29quote:Een knoop is dus een snelheid van 1,852 km/h of 0,514 44... m/s.
Ik geef het op, blijkbaar is niet iedereen even snel van begrip. Maar zoals je zelf al eerder zei, er is hier ook een plekje voor de sloompiesquote:
Ik snap je competitiedrift niet. Wat ik schreef was exact wat jij later toevoegde in een edit nadat je Wikipedia ook zelf had geraadpleegd.quote:Op zondag 17 april 2011 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik geef het op, blijkbaar is niet iedereen even snel van begrip. Maar zoals je zelf al eerder zei, er is hier ook een plekje voor de sloompies
Ik snap jouw drift tot rivaliteit niet. Ik had al exact en correct omschreven wat respectievelijk de lengte eenheid en de snelheids eenheid van een knoop is, en een post later ga jij daar met foutieve cijfers tegenin (en blijft daar hardnekkig in volhouden) en je weigert gewoon even goed te lezen, en toe te geven dat je fout zit. Ik vind dat niet erg volwassen.quote:Op zondag 17 april 2011 16:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik snap je competitiedrift niet. Wat ik schreef was exact wat jij later toevoegde in een edit nadat je Wikipedia ook zelf had geraadpleegd.
Zijn we hier nu een wedstrijd aan het doen of gaat het er gewoon om dat Laura Dekker weer eens iets presenteert als een huzarenstuk terwijl de getallen uitwijzen dat dat niet zo is.
Breezah's!quote:Op zondag 17 april 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Hebben jullie niet het idee dat dat kind mensen overal door de strot geduwd wordt? Zeg maar eens nee als je gevraagd wordt of je in de volgende haven naar een snotdolf om wilt kijken. Vandaar ook al die vreetpartijen en feestjes: wat moet je anders doen om het een puber naar de zin te maken.
Waarom moet ze worden opgevangen door Nederlanders? Je gaat toch niet rond de wereld zeilen, in je uppie als je niet eens voldoende Engels spreekt?quote:Op zondag 17 april 2011 14:33 schreef spuitje het volgende:
En ja, ze wordt andere zeilers door de strot gedouwd. Denk maar even terug aan een weblog waarvan de eigenaren schreven:
"Er zijn momenteel niet veel Nederlanders hier dus werden wij al snel gebeld of we LD op wilden vangen".
Waarom moet ze worden opgevangen? Ze gaat toch solo rond de wereld?? Maar nee, overal waar het kind komt staan mensen klaar om haar te entertainen.
En nu gaat ze beginnen aan de grote oversteek. De eerste dag vaart ze wel 40 mijl! Wow!
De doorvaart door het Panama Kanaal, moet toch wel zijn voorbereid. Anders ga je als jachtje niet zo riant die sluizen doorquote:Op zondag 17 april 2011 16:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom moet ze worden opgevangen door Nederlanders? Je gaat toch niet rond de wereld zeilen, in je uppie als je niet eens voldoende Engels spreekt?
Er is echt helemaal niets voorbereid he? Laat staan vanaf haar tiende..
Geen geld, geen vaardigheden, geen talenkennis, geen papieren,.
Het kan toch heel goed zijn dat Laura idd. 6 knopen per uur bedoeld?quote:Op zondag 17 april 2011 15:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ingewikkeld verhaal:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=17
Ruim zes knopen per uur.
Elders lees ik dat de Jeanneau Gin Fizz Ketch wel 120 mijl per dag kan afleggen.
Dat werd voor haar geregeld door pappie en de sponsors, denk ik.. Het moet niet te moeilijk worden he?quote:Op zondag 17 april 2011 17:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De doorvaart door het Panama Kanaal, moet toch wel zijn voorbereid. Anders ga je als jachtje niet zo riant die sluizen doorIk vraag mij daarom ook af, van wie die andere 2 jachtjes zijn (die met guppy mee de sluizen door gingen, en wel een heel speciale VIP behandeling hebben genoten).
Nee, Laura bedoelt gewoon de afstand in zeemijlen (dat zijn er precies 34 naar Las Perlas, maar wellicht is het naar haar ankerplaats 40 zeemijlen.).quote:Op zondag 17 april 2011 17:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het kan toch heel goed zijn dat Laura idd. 6 knopen per uur bedoeld?
Dan vaart ze ongeveer 93 m/u... Dan is het best een onderneming.
Ze heeft de boot volgestouwd met profiand, lees: Breezers, voor een half jaar... Dat heb je als je een puber even alleen laat op een soloreis. Dan kun je alles verwachten.
Je moet me niet altijd serieus nemen.. Er staat toch een dikke smiley bij mijn post?quote:Op zondag 17 april 2011 17:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, Laura bedoelt gewoon de afstand in zeemijlen (dat zijn er precies 34 naar Las Perlas, maar wellicht is het naar haar ankerplaats 40 zeemijlen.).
Ze drukt dit natuurlijk niet uit in knopen, maar in zeemijlen.
Een knoop, is niet enkel een eenheid van van snelheid, maar ook van lengte.
Als men de eenheid van lengte bedoeld, is een knoop slechts 1/120e deel van een zeemijl.
1 Knoop in lengte is = 15,43 meter.
1 zeemijl = 1.852 meter.
1 Knoop, is dus niet gelijk aan 1 zeemijl.
Echter, wanneer het om de eenheid van snelheid gaat (ik vaar x knopen), dan staat een knoop echter weer gelijk aan een zeemijl, en wel 1.852 m per uur.
Een schip vaart dus nooit knopen per uur, maar wel zeemijlen per uur.
Wat pa daarna is gaan doen is onbekend. Mij zou het niet verbazen als hij op het sponsorgeld van Laura teert.quote:Over vijf jaar moet hij klaar zijn, vertelt Dekker. Op dat moment was hij part-time werkzaam op de werf van watersportcentrum De Lunenburg maar, zoals NRC Handelsblad vorige week berichtte, onlangs kreeg hij onenigheid met de eigenaar, en sindsdien ligt zijn schip in de jachthaven van Maurik, aan de overkant van de Lek.
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekkerquote:Dick Dekker heeft zelf dus ook een Grote Droom. De wereld rond met zijn unieke Noorse Neokotter. En nu lanceert zijn dochter Laura het plan om solo rond de wereld te gaan zeilen, als jongste zeiler ooit. Als zoiets lukt en je pakt het zakelijk slim aan, valt er erg veel geld mee te verdienen. Een boekdeal, filmrechten, de documentaire, het internationale lezingen- en talkshowcircuit. Kassa. Dan schiet er vast wel wat over om eindelijk die kotter af te maken. Zodat ook de droom van Dick Dekker in vervulling kan gaan. Dat zou een prettige bijkomstigheid zijn.
Ik dacht, ik leg het nog maar eens voor een laatste keer uit, voor wie het nog niet snaptquote:Op zondag 17 april 2011 17:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet me niet altijd serieus nemen.. Er staat toch een dikke smiley bij mijn post?
Ergens in de eerste deeltjes van deze reeks, is dat hele Kuitenbrouwer epistel al zorgvuldig onder de loep genomen, bij herhaling trouwens.quote:Op zondag 17 april 2011 17:43 schreef Disana het volgende:
Ik vroeg een tijdje geleden wat Dick Dekker eigenlijk voor werk deed. Niemand wist het eigenlijk precies. Puur toevallig kom ik zojuist op een pagina waar dat staat beschreven.
[..]
Wat pa daarna is gaan doen is onbekend. Mij zou het niet verbazen als hij op het sponsorgeld van Laura teert.
Overigens, heel villain eindigt de schrijver van het stukje met
[..]
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
En waarom was ze naar de ambassade geweest? Dat is toch heel niet nodig? Ze zei ook nog "maar ik weet niet of die me kunnen helpen" Helpen waarmee dan?quote:Op zondag 17 april 2011 17:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat werd voor haar geregeld door pappie en de sponsors, denk ik.. Het moet niet te moeilijk worden he?
Een visum, lijkt me.quote:Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waarom was ze naar de ambassade geweest? Dat is toch heel niet nodig? Ze zei ook nog "maar ik weet niet of die me kunnen helpen" Helpen waarmee dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |