abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 14:07:36 #101
137949 Disana
pi_95580119
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

Dat moet Laura zelf zijn, zij is de enige die "profiant" al eerder in haar weblog zo wist te (mis)spellen :D
Haha, meen je niet. Wat een grap zou dat zijn.
pi_95580182
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:44 schreef Disana het volgende:
LOL, zo'n stukje van 'Klazien' kan toch niet serieus gemeend zijn? Profiant?

Biecht maar op, wie van jullie is het?
Ik was het niet. Maar ze legt onderweg naar Australie vaak genoeg ergens aan dus als ze tekort komt kan ze het altijd aanvullen. Ook al is het duur, sponsoren zat!

En ja, volgens mij heeft ze inderdaad haar haar geverfd. Of ze begint te roesten.............
pi_95581939
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Haha, meen je niet. Wat een grap zou dat zijn.
Het is (veel) later gecorrigeerd, zoals er wel vaker teksten na langere tijd gewijzigd worden op dat weblog. Maar in eerdere deeltjes in deze reeks, staan de oorspronkelijke quotes nog.
pi_95583334
Laura, wat doe je :D
dit groeit verschrikkelijk uit, als het al niet afspoelt door het zoute water.
Morgen dus weer verder. Het archipel waar zij heen vaart lijkt dun bevolkt, dus volstouwen is geen slecht idee. Hierna begint pas echt het grote werk
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 16:13:02 #105
137949 Disana
pi_95583810
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

Het is (veel) later gecorrigeerd, zoals er wel vaker teksten na langere tijd gewijzigd worden op dat weblog. Maar in eerdere deeltjes in deze reeks, staan de oorspronkelijke quotes nog.
Ik vind het niet zo'n punt dat ze slecht spelt, dat doen helaas zoveel jongeren tegenwoordig. Maar het idee dat ze dit zelf in haar gastenboek geschreven zou hebben, vind ik wel grappig. Overigens zie ik daar eerder haar familie voor aan.

Is het erg on-netjes als ik me stilletjes afvraag of ze iets heeft gehad met een van die line handlers aan boord? Ik bedoel, ze feestte erop los aan dek met die lui, er bleef er een slapen, en ineens is haar haar rood.
  zaterdag 16 april 2011 @ 16:32:02 #106
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95584404
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:13 schreef Disana het volgende:

[..]
Is het erg on-netjes als ik me stilletjes afvraag of ze iets heeft gehad met een van die line handlers aan boord? Ik bedoel, ze feestte erop los aan dek met die lui, er bleef er een slapen, en ineens is haar haar rood.
Die link moet je ff uitleggen :?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_95584579
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo'n punt dat ze slecht spelt, dat doen helaas zoveel jongeren tegenwoordig. Maar het idee dat ze dit zelf in haar gastenboek geschreven zou hebben, vind ik wel grappig. Overigens zie ik daar eerder haar familie voor aan.

Ik denk niet, dat Laura zelf in haar gastenboek gaat schrijven, dat zou wel heel erg sneu zijn :D Maar het is wel een opvallende spelfout ;)

Of ze "iets" met die ene linehandler heeft? Het AD suggereert wel iets dergelijks:

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)riend-op-Guppy.dhtml
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 17:08:32 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95585501
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:39 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ach, zo'n fietsjongetje :')
Ik heb deze week op maandag en vrijdag naar mijn werk gefietst. Volgende week probeer ik dat elke dag te doen. Als je al die tochten bij elkaar optelt zit ik in een jaar wel zo'n beetje in Kaapstad, en dan ben ik geen pro.
Zullen we het nu weer over zeilmeisjes hebben?
ja kunst, ik fiets iedere dag 2x 15 kilometer ...

dat is wat anders dan heel Afrika doorfietsen, dat fiets niet zo lekker daar ... ik vind het al vervelend als ik een stukje geen asfalt heb maar stenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95586554
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik denk niet, dat Laura zelf in haar gastenboek gaat schrijven, dat zou wel heel erg sneu zijn :D Maar het is wel een opvallende spelfout ;)

Of ze "iets" met die ene linehandler heeft? Het AD suggereert wel iets dergelijks:

[ afbeelding ]

http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)riend-op-Guppy.dhtml
In het grote artikel in het AD staat dat je zelf je line handlers mag kiezen en LD heeft mensen gevraagd die ze al eerder had ontmoet.
"Zeilers helpen elkaar altijd" volgens LD.

En als ik heel eerlijk ben geloof ik dat pa wel degelijk aan boord was en het schip door het kanaal heeft gevaren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een 15-jarige zonder papieren hier toestemming voor krijgt. We hebben het niet over 1 of ander kanaal in Nederland tenslotte.
pi_95586838
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:41 schreef spuitje het volgende:

[..]

In het grote artikel in het AD staat dat je zelf je line handlers mag kiezen en LD heeft mensen gevraagd die ze al eerder had ontmoet.
"Zeilers helpen elkaar altijd" volgens LD.

En als ik heel eerlijk ben geloof ik dat pa wel degelijk aan boord was en het schip door het kanaal heeft gevaren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een 15-jarige zonder papieren hier toestemming voor krijgt. We hebben het niet over 1 of ander kanaal in Nederland tenslotte.
Het blijft inderdaad vreemd, dat ze eerst zelf in het AD schrijft dat haar vader mee zal varen door het Panama Kanaal, om daar vervolgens in alle toonaarden over te zwijgen. Wie die "vriend" is die als linehandler heeft meegevaren en waar ze samen de nacht mee heeft doorgebracht, blijft ook een raadsel.

Maar vooral is de hele doorvaart door de sluizen al vreemd. Normaal gesproken, gaan kleine jachtjes samen met een vrachtschip door de sluizen (ja, dat is heel eng, en er gebeuren dan ook wel eens ongelukken). Maar Laura, gaat nested met 2 andere jachtjes steeds door die sluizen. Dat is met recht een VIP doorvaart! Dat zal vast wat hebben gekost, voor niets gaat de zon op.

pi_95587255
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het blijft inderdaad vreemd, dat ze eerst zelf in het AD schrijft dat haar vader mee zal varen door het Panama Kanaal, om daar vervolgens in alle toonaarden over te zwijgen. Wie die "vriend" is die als linehandler heeft meegevaren en waar ze samen de nacht mee heeft doorgebracht, blijft ook een raadsel.

Maar vooral is de hele doorvaart door de sluizen al vreemd. Normaal gesproken, gaan kleine jachtjes samen met een vrachtschip door de sluizen (ja, dat is heel eng, en er gebeuren dan ook wel eens ongelukken). Maar Laura, gaat nested met 2 andere jachtjes steeds door die sluizen. Dat is met recht een VIP doorvaart! Dat zal vast wat hebben gekost, voor niets gaat de zon op.
En waar je de jongedame ook niet over hoort is al het geregel vooraf. Heb op diverse andere sites gelezen maar je bent nogal even bezig met het invullen van formulieren, het regelen van een loods, betalingen verrichten etc. Krijg sterk de indruk dat er vooraf al veel voor haar was geregeld.
En wat die doorvaart betreft: dat had ik inderdaad ook geleze. Het schijnt niet eenvoudig te zijn voor of achter zo'n enorm schip. Mensen zijn vaak enorm opgelucht wanneer ze er eenmaal door zijn.
En nu ging ze voor een half jaar boodschappen doen. Alleen? Dat gelooft toch zeker niemand meer.
pi_95615077
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:04 schreef spuitje het volgende:

[..]

En waar je de jongedame ook niet over hoort is al het geregel vooraf. Heb op diverse andere sites gelezen maar je bent nogal even bezig met het invullen van formulieren, het regelen van een loods, betalingen verrichten etc. Krijg sterk de indruk dat er vooraf al veel voor haar was geregeld.
En wat die doorvaart betreft: dat had ik inderdaad ook geleze. Het schijnt niet eenvoudig te zijn voor of achter zo'n enorm schip. Mensen zijn vaak enorm opgelucht wanneer ze er eenmaal door zijn.
En nu ging ze voor een half jaar boodschappen doen. Alleen? Dat gelooft toch zeker niemand meer.
Normale kinderen hebben ouders, Laura heeft personeel. Ook op deze 'solo'reis.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 13:41:28 #113
137949 Disana
pi_95618307
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Normale kinderen hebben ouders, Laura heeft personeel. Ook op deze 'solo'reis.
Hebben jullie niet het idee dat dat kind mensen overal door de strot geduwd wordt? Zeg maar eens nee als je gevraagd wordt of je in de volgende haven naar een snotdolf om wilt kijken. Vandaar ook al die vreetpartijen en feestjes: wat moet je anders doen om het een puber naar de zin te maken.
pi_95618549
Ik ben er eindelijk welk wereldrecord LD probeet te verbreken: het wereld record instant vrienden maken. Overal waar ze aanlegt op haar solo reis, en dat zijn veel veel plekken :(, wordt ze opgevangen door "vrienden"' en gaat ze feesten met andere "vrienden"", en heeft ze zelfs al een "'vriendje"' die blijft slapen.
pi_95620257
Dat hele artikel in het AD is volgens mij ook alleen maar bedoeld om het kind weer wat positiever in het nieuws te brengen. De dame heeft het de afgelopen maanden voor zich zelf namelijk nogal verprutst. Haar negatieve houding naar de pers (ook op de HISWA), het afbekken van andere zeilers, het feesten en beesten onderweg............
In het artikel wordt ook gesproken over iemand "die vriendelijk doch beslist laat weten wat ze wel en wat ze niet wil". Nou dat hebben de zeilers die vriendelijk om een foto vroegen geweten! En die houding kost haar dus sponsoren en dat kan natuurlijk niet!
In het artikel werd ook met geen woord gerept over het concert bezoek, maar wel over een LD die gitaar speelde en voor de crew pannenkoeken bakte.

En ja, ze wordt andere zeilers door de strot gedouwd. Denk maar even terug aan een weblog waarvan de eigenaren schreven:
"Er zijn momenteel niet veel Nederlanders hier dus werden wij al snel gebeld of we LD op wilden vangen".
Waarom moet ze worden opgevangen? Ze gaat toch solo rond de wereld?? Maar nee, overal waar het kind komt staan mensen klaar om haar te entertainen.
En nu gaat ze beginnen aan de grote oversteek. De eerste dag vaart ze wel 40 mijl! Wow!
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 14:43:05 #116
137949 Disana
pi_95620678
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:33 schreef spuitje het volgende:

En ja, ze wordt andere zeilers door de strot gedouwd. Denk maar even terug aan een weblog waarvan de eigenaren schreven:
"Er zijn momenteel niet veel Nederlanders hier dus werden wij al snel gebeld of we LD op wilden vangen".
Waarom moet ze worden opgevangen? Ze gaat toch solo rond de wereld?? Maar nee, overal waar het kind komt staan mensen klaar om haar te entertainen.
En nu gaat ze beginnen aan de grote oversteek. De eerste dag vaart ze wel 40 mijl! Wow!
Die mijlen, dat zijn toch de gewone landmijlen, dus anderhalve kilometer in een mijl? Mij lijkt dat eerlijk gezegd niet zo'n prestatie, maar voor iemand die voortdurend gebabysit wordt is het dat natuurlijk wel.

Ja precies, dat drong eigenlijk vanochtend pas tot me door: iedereen wordt met dat kind opgescheept en zeg dan maar eens nee. Het zegt ook weer heel veel over de waarde van haar 'prestatie': er is helemaal niets zelfstandigs aan.
  zondag 17 april 2011 @ 14:50:08 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_95620944
Ik moet zeggen dat het hele concept van 'om de wereld zeilen' voor mij aardig gedevalueerd is.

Het leek me altijd een hele onderneming, maar ik heb nu ingezien dat het vooral iets is wat tijd en geld vergt,
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_95620982
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Die mijlen, dat zijn toch de gewone landmijlen, dus anderhalve kilometer in een mijl? Mij lijkt dat eerlijk gezegd niet zo'n prestatie, maar voor iemand die voortdurend gebabysit wordt is het dat natuurlijk wel.

Ja precies, dat drong eigenlijk vanochtend pas tot me door: iedereen wordt met dat kind opgescheept en zeg dan maar eens nee. Het zegt ook weer heel veel over de waarde van haar 'prestatie': er is helemaal niets zelfstandigs aan.
Het is exact 34 zeemijlen naar Las Perlas. Wow! :O
pi_95621559
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:50 schreef livelink het volgende:
Ik moet zeggen dat het hele concept van 'om de wereld zeilen' voor mij aardig gedevalueerd is.

Het leek me altijd een hele onderneming, maar ik heb nu ingezien dat het vooral iets is wat tijd en geld vergt,
Er zijn er wel die het echt solo hebben gedaan en dan is het een enorme prestatie. Die mensen starten ergens en maanden later komen ze op dezelfde plek weer de haven binnen om het maar even heel simpel uit te drukken. Al die maanden zien ze geen haven, zien ze geen mens. En ze zeilen. Niet af en toe een paar dagen op de motor omdat er even geen wind is.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 15:06:15 #120
137949 Disana
pi_95621649
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

Het is exact 34 zeemijlen naar Las Perlas. Wow! :O
Ik heb het maar even opgezocht: een zeemijl is 1,9 kilometer. Dat is dus nog steeds niet erg veel, maar zij presenteert het alsof het een hele onderneming wordt. Ze zal wel bedoelen dat er even niemand naar haar omkijkt.
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 15:11:27 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95621831
wat is de gemiddelde snelheid van dat bootje?
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 15:21:02 #122
137949 Disana
pi_95622214
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:11 schreef sp3c het volgende:
wat is de gemiddelde snelheid van dat bootje?
Ingewikkeld verhaal:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=17
Ruim zes knopen per uur.

Elders lees ik dat de Jeanneau Gin Fizz Ketch wel 120 mijl per dag kan afleggen.
  Moderator zondag 17 april 2011 @ 15:28:00 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95622462
met 6 knopen zou je 34 zeemijl in een uur of 6 moeten kunnen doen (als ik goed reken :D)

redelijk dagje werken lijkt me maar een echte prestatie is het nu ook weer niet
het is een beetje typerend voor deze hele saga ... steeds net niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95622651
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:28 schreef sp3c het volgende:
met 6 knopen zou je 34 zeemijl in een uur of 6 moeten kunnen doen (als ik goed reken :D)

6 knopen per uur bestaat niet toch?
het bootje vaart 6 knopen (of 6 zeemijl per uur)
onbelangrijk verder maar er is me zoiets bijgebleven ergens van maar ik weet niet meer waarvan :D
Klopt helemaal:
quote:
knoop: 1)Lengte-eenheid, gelijk aan 1/120 zeemijl, of 15,43 m; Eenheid van snelheid in de scheepvaart, overeenkomend met 1 zeemijl of 1.852 m per uur;
http://www.woorden-boek.nl/woord/knoop
  † In Memoriam † zondag 17 april 2011 @ 15:36:24 #125
137949 Disana
pi_95622831
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:28 schreef sp3c het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daar is een ingewikkeld verhaal over, maar een knoop is dus wel een zeemijl oftewel een snelheid van 1,8 kilometer per uur. Weet ik het :) In elk geval is het geen megaprestatie dat Laura zo'n klein stukje in haar eentje gaat afleggen - het zou eens tijd worden dat ze van haar gepamperde achterste af komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')