abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2011 @ 23:11:52 #201
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_95647773
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 23:11 schreef Guus Muisarm het volgende:
Sloop je toets met de comma in godsnaam van je bord af man.
Den comma?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_95647892
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:15 schreef wich het volgende:
Het was een standaard passage door het Panamakanaal. Noord-Zuid gaan jachten in twee dagen er doorheen. 's Middags de sluis van Gatun, overnachten in Gatun Lake en de volgende dag door de andere sluis. Zuid-Noord begin je met zonsopgang en dan ga je wel dezelfde dag nog door beide sluizen.

In Gatun ging dit containerschip gelijk met Guppy en de twee andere jachten door de sluis.
Dit is de doorvaart van Laura Dekker door alle sluizen, kun jij dat vrachtschip aanwijzen?:

pi_95648489
1:19 met die rode kranen
2:34 vaart eerst de sluis uit, op 3:19 komt LD erachter aan.

op de blog van LD, 12-4-2011, staat ie ook op foto 2 (Echo, Harlingen)
pi_95651748
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 23:11 schreef Guus Muisarm het volgende:
Sloop je toets met de comma in godsnaam van je bord af man.
Sloop je toetsenbord, knul ;)
pi_95658598
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:24 schreef wich het volgende:
1:19 met die rode kranen
2:34 vaart eerst de sluis uit, op 3:19 komt LD erachter aan.

op de blog van LD, 12-4-2011, staat ie ook op foto 2 (Echo, Harlingen)
volgens mij klopt dit inderdaad, lijkt me sterk dat er 3 plezierbootjes zomaar door het kanaal varen
pi_95658996
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:57 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

volgens mij klopt dit inderdaad, lijkt me sterk dat er 3 plezierbootjes zomaar door het kanaal varen
Het zijn de Miraflores locks waar ze alleen door gaan :) Kijk het filmpje maar eens helemaal uit.
pi_95659234
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:08 schreef spuitje het volgende:

[..]

Het zijn de Miraflores locks waar ze alleen door gaan :) Kijk het filmpje maar eens helemaal uit.
ja houdoe, wat een saai butfilmpje zeg... die ga ik dus echt niet afkijken. ik geloof jullie wel op je woord :P
pi_95664544
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:15 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

ja houdoe, wat een saai butfilmpje zeg... die ga ik dus echt niet afkijken. ik geloof jullie wel op je woord :P
Tja, leuker kan ik het ook niet maken :) Snap trouwens niet dat mensen in dat eerste deel van het filmpje de Guppy herkennen, ik zie het echt niet!
pi_95664709
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Tja, leuker kan ik het ook niet maken :) Snap trouwens niet dat mensen in dat eerste deel van het filmpje de Guppy herkennen, ik zie het echt niet!
ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik meteen heb doorgespoeld naar 4:08, verder kan het me ook niet zoveel schelen hoe ze door het kanaal is gekomen het is toch allemaal een grote poppenkast...

komt er nou eignelijk een film van dat mens? en zo ja wanneer? pas als ze terug is?
  † In Memoriam † maandag 18 april 2011 @ 13:55:05 #210
137949 Disana
pi_95665413
Hier vind ik nog wat mensen die niet onverdeeld positief over het 'record' van Laura zijn:

http://www.cruisersforum.(...)igation-52522-3.html

quote:
I don't believe this (leisurely) attempt at a record takes anything away from her voyage, but it is what it is, an attempt at a record, which she may well get, as she still has the time to complete the circle, be it not via the great capes, not unassisted, and not non-stop. All she has to do is get back to her start point (cross her track) 4 days or more before her 17th birthday, to be able to claim "a record".
quote:
I'm open to correction here, but I thought Laura's original goal was to do the round the world non stop thing too. Was it equipment failure that made that goal unachievable quite early in the piece?
En passant kwam ik nog een radio-interview tegen dat ik nog niet gepost heb gezien:
'Because I don't use power... mostly.'
pi_95666681
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:55 schreef Disana het volgende:
Hier vind ik nog wat mensen die niet onverdeeld positief over het 'record' van Laura zijn:

http://www.cruisersforum.(...)igation-52522-3.html

[..]

[..]

En passant kwam ik nog een radio-interview tegen dat ik nog niet gepost heb gezien:
'Because I don't use power... mostly.'
Dat interview heb ik gehoord, indertijd.. En als ik me juist herinner was het ook al eens gepost. De Laura-reeks is ook zo lang, tegenwoordig :)
  † In Memoriam † maandag 18 april 2011 @ 14:29:43 #212
137949 Disana
pi_95666828
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dat interview heb ik gehoord, indertijd.. En als ik me juist herinner was het ook al eens gepost. De Laura-reeks is ook zo lang, tegenwoordig :)
Ik ben er 5 maanden tussenuit geweest (kennelijk is dat dan weer niet opgevallen) en heb niet teruggelezen.

Ik vond dat 'ik gebruik de motor niet... meestal' erg leuk.
pi_95667751
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben er 5 maanden tussenuit geweest (kennelijk is dat dan weer niet opgevallen) en heb niet teruggelezen.

Ik vond dat 'ik gebruik de motor niet... meestal' erg leuk.
Ironisch is dat je ook motorgeluid op de achtergrond hoort :)
Ze vaart kennelijk, met de interviewer aan boord, ja dan is het al niet meer solo he?

Ben je echt vijf maanden weggeweest? Wat erg dat me dat idd. niet is opgevallen :@
pi_95668115
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

haha, ik ben wel eens geinterviewd door de radio. ze gaan je serieus vragen om geluiden te maken die bij je vak horen en dat dan opnemen om op de achtergrond af te spelen. (waarschijnlijk draait de motor alleen)

zo moest ik met blote voeten in de modder gaan stampen zodat je van die modderzuiggeluiden kreeg. het is in ieder geval allemaal heel nep
  † In Memoriam † maandag 18 april 2011 @ 15:24:23 #215
137949 Disana
pi_95669070
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ze vaart kennelijk, met de interviewer aan boord, ja dan is het al niet meer solo he?

Ben je echt vijf maanden weggeweest? Wat erg dat me dat idd. niet is opgevallen :@
Fransje weet er meer van, die is moddervoetenslurper van beroep.

Ja, vijf maanden in het ziekenhuis waar ik niet kon Fokken. Maar in die tijd heeft Laura geen huzarenstukken verricht, heb ik inmiddels begrepen.
pi_95670171
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Fransje weet er meer van, die is moddervoetenslurper van beroep.

Ja, vijf maanden in het ziekenhuis waar ik niet kon Fokken. Maar in die tijd heeft Laura geen huzarenstukken verricht, heb ik inmiddels begrepen.
haha bijna,... doet archeologie een belletje rinkelen? ;)
pi_95671725
Hoe zo next stop Australie? Volgens haar blog ging ze toch een paar korte tussenstops maken? De eerste na 40 mijl. En ze wordt niet meer solozeiler genoemd, maar wereldreiziger.

quote:
Laura Dekker voor het onfrisse water bij Panama City. BRON LAURADEKKER.NL
Haar reis om de wereld gaat vandaag een nieuwe fase in. Wereldreiziger Laura Dekker verlaat het bruine onfrisse einde van het Panamakanaal en vaart de mooie blauwe Stille Oceaan op. Niet alleen de kleur van het water verandert tijdens haar reis. Ook voor Laura zelf was het tijd voor een nieuwe look.

De 15-jarige Laura is in korte tijd volwassen geworden. Sinds haar vertrek, negen maanden geleden is ze enorm gegroeid. Niet veel in lengte - ze is nog steeds geen naaldhaklengte groter dan Madonna - maar wel qua persoonlijke ontwikkeling. Het laatste restje kinderlijkheid heeft ze van zich afgeschud. Overal laat ze vriendelijk, maar duidelijk merken wat én hoe ze het wil.

Het zeilmeisje oogt bovendien niet meer als een tiener. Haar pas geverfde roodgekleurde haren geven Laura de uitstraling van een zelfbewuste jonge vrouw. Helemaal klaar om Oceanië te veroveren. Next stop: Australië.
bron
pi_95672068
Het laatste restje kinderlijkheid heeft ze van zich afgeschud

Er is maar een manier om dat laatste restje kinderlijkheid van d'r af te schudden, en dat heeft niets met persoonlijke ontwikkeling te maken
pi_95672815
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:38 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik meteen heb doorgespoeld naar 4:08, verder kan het me ook niet zoveel schelen hoe ze door het kanaal is gekomen het is toch allemaal een grote poppenkast...

komt er nou eignelijk een film van dat mens? en zo ja wanneer? pas als ze terug is?
http://www.screentime.nl/lauradekker/
en
http://inweerenwind.blogs(...)mentary-on-teen.html
en
http://twitter.com/maidentripfilm
pi_95676167
Heb ik de horde oranje supporters met Nederlandse vlaggen gemist in het Panama sluizen filmpje? Wordt iedere Nederlands sprekende zeiler opgetrommeld om bijna-volwassen Laura te ondersteunen, is het nergens op beeld te vinden. Een echt volwassen vrouw/man hoeft niei tn iedere anker plek vertroeteld te worden door mensen die dezelfde taal spreken. Avontuur is toch andere culturen tegen komen? Zij wil in iedere haven op frikandel en patat met appelmoes worden getrakteerd
pi_95677295
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:00 schreef Alleskids het volgende:
Heb ik de horde oranje supporters met Nederlandse vlaggen gemist in het Panama sluizen filmpje? Wordt iedere Nederlands sprekende zeiler opgetrommeld om bijna-volwassen Laura te ondersteunen, is het nergens op beeld te vinden. Een echt volwassen vrouw/man hoeft niei tn iedere anker plek vertroeteld te worden door mensen die dezelfde taal spreken. Avontuur is toch andere culturen tegen komen? Zij wil in iedere haven op frikandel en patat met appelmoes worden getrakteerd
Maar dan moet er wel een rood kersje op de appelmoes zitten! :P
  † In Memoriam † maandag 18 april 2011 @ 18:39:45 #222
137949 Disana
pi_95678024
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:47 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

haha bijna,... doet archeologie een belletje rinkelen? ;)
Ah, leuk. Maar dus niet in Egypte :+

Dat zinnetje:

quote:
Overal laat ze vriendelijk, maar duidelijk merken wat én hoe ze het wil.
Dat klinkt toch niet naar een volwassene maar naar een puber?
pi_95678318
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah, leuk. Maar dus niet in Egypte :+

Dat zinnetje:

[..]

Dat klinkt toch niet naar een volwassene maar naar een puber?
Ze laat het ook niet altijd vriendelijk merken hoor, ze bekt mensen gewoon af! En inderdaad, maar het is immers ook een puber!
  maandag 18 april 2011 @ 18:55:13 #224
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95678730
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:17 schreef spuitje het volgende:
Hoe zo next stop Australie? Volgens haar blog ging ze toch een paar korte tussenstops maken? De eerste na 40 mijl. En ze wordt niet meer solozeiler genoemd, maar wereldreiziger.

[..]

bron
In dat laatste artikel van de AD toch ook niet meer of wel?
pi_95683071
kinderlijke onschuld weg, slapen met vriendje..(nou ja, dat is niks nieuws, ze sliep al regelmatig bij haar vriendje voor haar vertrek, op 13-jarige leeftijd|)
Ik hoop alleen niet dat ze zich heeft laten bezwangeren.. Want dan gaat het enige overgebleven punt van die recordpoging naar haar kind.
De familietraditie wordt dan wel weer in ere gehouden, dat dan weer wel.
En dan is daar het volgende probleemkind.. Op deze manier worden ze toch nog beroemd.als sitcom, die generaties lang blijft bestaan: De Dakdekker op zee-show.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')