Parttime, is een beetje, oftewel een halve baan. Full-time is een hele baan.quote:Op zondag 17 april 2011 20:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Een beetje? Weet je, jij moet gewoon eens goed lezen. Dit artikel is al vaker voorbij gekomen hier en je had dus kunnen weten dat pa op een werf heeft gewerkt en anders had je het vanmiddag via die link nog eens terug kunnen lezen. Maar nee, blijven volhouden dat pa nooit op een werf heeft gewerkt.
Als ik iets niet zeker weet probeer ik het op te zoeken, zoals ik ook vanmiddag heb gedaan. Zou jij ook eens kunnen doen!
Het viel me al eerder op dat jij dingen zo zeker denkt te weten. Zo was het volgens jou ook niet mogelijk dat LD op 10 en 11 april door het Panamakanaal zou varen. De doorvaart moest volgens jou zo snel mogelijk plaats vinden.
Voor de beroepsvaart zal dit zeker opgaan: tijd is geld immers! Maar voor de pleziervaart blijkt het dus anders te liggen. Kapiteins van deze boten blijken dus af te spreken op welke tijd ze bij welke sluis zijn en daar kan best een dag tussen zitten!
Eigenlijk denk ik dat jij net zo weinig van zeezeilen weet als ik en je kennis ook van het internet plukt. Niets mis mee, maar doe gewoon niet of je de wijsheid in pacht hebt!
Maar eigenlijk is het allemaal niet zo belangrijk. Waar het omgaat is of LD nu wel of niet een geweldige prestatie neerzet. Of ze het echt zelf wil of dat het is omdat papa het zo graag wil? Wie het weet mag het zeggen!
Ja, beetje merkwaardig is het wel inderdaad. Maar ook wel wel weer vermakelijkquote:Op zondag 17 april 2011 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ligt het nou aan mij of beginnen we hier tegen elkaar te katten?
Vroeger was het leven simpel: Je had een kamp Laura-knuffelaars en een kamp Laura-critici...
Part-time kan 4 uur zijn, of 8 of 24 of.................alles wat tussen de 1 uur en full-time ligt. Mijn laatste baan was 25 uur pw, was dus ook part-time.quote:Op zondag 17 april 2011 20:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Parttime, is een beetje, oftewel een halve baan. Full-time is een hele baan.
Lees zelf eens wat je post.
En lees alsjeblieft eens terug wat ik wel of niet heb geschreven, want ik heb me never uitgelaten over een datum waarop Laura wel of niet die sluizen door zou varen.
Nee, maar het zou wel fijn zijn als mensen durven toegeven dat ze het mis hebben, zoals in het geval van het werk van de vader van LD.quote:Op zondag 17 april 2011 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ligt het nou aan mij of beginnen we hier tegen elkaar te katten?
Vroeger was het leven simpel: Je had een kamp Laura-knuffelaars en een kamp Laura-critici...
Doe dat, het enige wat ik heb gesteld (en dat is ook een waarheid als een koe), is dat een doorvaart door het Panama Kanaal 8 - 10 uur duurt.quote:Op zondag 17 april 2011 20:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Part-time kan 4 uur zijn, of 8 of 24 of.................alles wat tussen de 1 uur en full-time ligt. Mijn laatste baan was 25 uur pw, was dus ook part-time.
En ik ga zeker even terug lezen.
Ik gaf dat toe (heb ik nooit moeite mee), en dan is het nog niet goed haha.quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, maar het zou wel fijn zijn als mensen durven toegeven dat ze het mis hebben, zoals in het geval van het werk van de vader van LD.
Bovendien is het pro-Laura kamp verdwenen volgens mij, op zich best jammer
Waarom er nauwelijks beelden zijn van de tocht door de sluizen, ligt voor de hand: Laura heeft de exclusieve beeldrechten verkocht aan PHF-Film en Screentime, en daarmee heeft ze zichzelf enorm beperkt in wat ze zelf nog aan mag bieden aan beeldmateriaal.quote:Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
Maar goed, nog maar een keer dan, wat denken jullie?
- Was pa wel aan boord?
- wil LD dit echt allemaal zelf?
- Waarom zijn er nauwelijks beelden van de tocht door de sluizen?
- en wat we verder aan vragen kunnen bedenken.
Ik denk echt dat pa er niet bij was, anders hadden we daar heus wel iets van gezien of gehoord. Ik denk verder dat Laura de tijd van haar leven heeft, nu zelfs meer dan ooit gezien haar geverfde haar. En met die doortocht door het kanaal is iets mis, ze flitst erdoor en het volgende dat we lezen is dat ze naar een concert is; dat klopt niet.quote:Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
- Was pa wel aan boord?
- wil LD dit echt allemaal zelf?
- Waarom zijn er nauwelijks beelden van de tocht door de sluizen?
Was Laura aan boord?quote:Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
Natuurlijk was ze aan boord, dat in twijfel trekken gaat wel heel erg verquote:
Maar dat zei je niet in je bericht van 6-4-2011 om 00.13. Daar zei je het volgende:quote:Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Doe dat, het enige wat ik heb gesteld (en dat is ook een waarheid als een koe), is dat een doorvaart door het Panama Kanaal 8 - 10 uur duurt.
Als je dan pas 's avonds vertrekt, betekent dit een overnachting op het Panama Kanaal, aangezien je niet mag varen zonder een Canal Pilot aan boord te hebben. Die Canal Pilot echter, werkt gewoon normale werkdagen, en gaat niet een nachtje doorvaren. Vandaar de noodzakelijke overnachting bij een vertrek in de avond. Vertrek je echter in de ochtend, dan ben je er in 8 - 10 uur doorheen.
En nu vul je dat verhaal dus aan. Op zich niets mis mee, maar als niet ervarings deskundige dacht ik dus echt dat je als een sneltrein door dat kanaal moest!quote:Het doorvaren van het Panama Kanaal, duurt iig geen 2 dagen, maar slechts 8 tot 10 uren. Je moet er zo snel als mogelijk doorheen
Ja, dat denk ik wel. Maar niet als kapitein. Want in 1 van haar eerdere blogs gaf ze heel duidelijk te kennen dat ze het roer uit handen moest geven en dat ze dat wel moeilijk vond! Dus ik denk nog steeds dat ze tijdens het schutten niet zelf aan het roer heeft gestaan!quote:
Het moet ook zo snel mogelijk. Het is een enorm drukke handelsroute, en het gaat om grote bedragen:quote:Op zondag 17 april 2011 21:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat zei je niet in je bericht van 6-4-2011 om 00.13. Daar zei je het volgende:
[..]
En nu vul je dat verhaal dus aan. Op zich niets mis mee, maar als niet ervarings deskundige dacht ik dus echt dat je als een sneltrein door dat kanaal moest!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Panamakanaalquote:Gemiddeld wordt er 100.000 dollar betaald per doorvaart, maar dit kan oplopen tot meer dan 200.000 dollar.
Dat vriendje was iemand van de vele vrienden die ze tijdens haar tocht heeft leren kennen. Al haar line-handlers waren vrienden. "Zeilers helpen elkaar altijd, ik ben zelf ook mee geweest als line-handler op een boot." Ze vergeet alleen even erbij te vertellen dat ze op de middelste boot zat en niets heeft hoeven te doen!quote:Op zondag 17 april 2011 20:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Natuurlijk was ze aan boord, dat in twijfel trekken gaat wel heel erg ver
Ik ben meer nieuwsgierig naar wie er verder nog aan boord waren, was pa één van die linehandlers? Wie was dat vriendje die als linehandler mee ging? En vooral... van wie zijn die andere 2 jachtjes die zo VIP nested met Guppy door de sluizen gingen?
Maar in het AD staat dan weer niets over dat concert, maar wel over gitaarspel en pannenkoeken bakken.quote:Op zondag 17 april 2011 20:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk echt dat pa er niet bij was, anders hadden we daar heus wel iets van gezien of gehoord. Ik denk verder dat Laura de tijd van haar leven heeft, nu zelfs meer dan ooit gezien haar geverfde haar. En met die doortocht door het kanaal is iets mis, ze flitst erdoor en het volgende dat we lezen is dat ze naar een concert is; dat klopt niet.
Of ze heeft een selectief geheugen, of de boel hangt van verhaaltjes aan elkaar... wie zal het zeggen.quote:Op zondag 17 april 2011 22:07 schreef spuitje het volgende:
Maar in het AD staat dan weer niets over dat concert, maar wel over gitaarspel en pannenkoeken bakken.
Dat is leuke informatie. Heb jij ook enig idee wat het Laura heeft gekost?quote:Op zondag 17 april 2011 22:15 schreef wich het volgende:
Het was een standaard passage door het Panamakanaal. Noord-Zuid gaan jachten in twee dagen er doorheen. 's Middags de sluis van Gatun, overnachten in Gatun Lake en de volgende dag door de andere sluis. Zuid-Noord begin je met zonsopgang en dan ga je wel dezelfde dag nog door beide sluizen.
In Gatun ging dit containerschip gelijk met Guppy en de twee andere jachten door de sluis.
Wat ik ervan heb begrepen zijn de kosten afhankelijk van de lengte van je boot en nog een paar dingen. Je schijnt echt alles te moeten opgeven. De inhoud van je water- en dieseltank, wat heb je aan boord aan verse etenswaren, aan conserven, etc. Ik heb het dan even over plezierboten. Verder ben je verplicht een loods te huren en als je geen "vrienden" hebt, ook 4 line-handlers. Deze mensen moet je ook voorzien van een natje en een droogje. En je moet hun terugreis betalen als ze niet als line-handler mee gaan op een boot die de andere kant weer opgaat. Wat ik op andere sites heb gelezen kan deze doortocht aardig in de papieren lopen. Maar voor zover ik weet is een exact bedrag van te voren moeilijk te geven.quote:Op zondag 17 april 2011 22:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is leuke informatie. Heb jij ook enig idee wat het Laura heeft gekost?
He, dat had ik nog nergens gelezen! Maar wel leuk!quote:Op zondag 17 april 2011 22:15 schreef wich het volgende:
Het was een standaard passage door het Panamakanaal. Noord-Zuid gaan jachten in twee dagen er doorheen. 's Middags de sluis van Gatun, overnachten in Gatun Lake en de volgende dag door de andere sluis. Zuid-Noord begin je met zonsopgang en dan ga je wel dezelfde dag nog door beide sluizen.
In Gatun ging dit containerschip gelijk met Guppy en de twee andere jachten door de sluis.
In het zeilerswereldje, is het wel zo dat iedereen heel behulpzaam is naar elkaar toe, dat is een soort van ongeschreven wet. Maar daarmee, zijn het nog niet je vrienden. Laura, lijkt een beetje moeite te hebben om het verschil tussen vriendelijkheid en vriendschap te kunnen duiden.quote:Op zondag 17 april 2011 22:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat vriendje was iemand van de vele vrienden die ze tijdens haar tocht heeft leren kennen. Al haar line-handlers waren vrienden. "Zeilers helpen elkaar altijd, ik ben zelf ook mee geweest als line-handler op een boot." Ze vergeet alleen even erbij te vertellen dat ze op de middelste boot zat en niets heeft hoeven te doen!
En pa was denk ik niet 1 van de line-handlers in de sluizen, maar de stuurman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |