abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95916601
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:24 schreef livelink het volgende:
Even een vraagje aan de zeilkenners hier. Hoe moet ik zo'n toch zoals Laura doet nou inschatten? Is het moeilijk, vraagt het veel van je zeilkwaliteiten, wat is het zwaarste aspect van zo'n tocht?

Ik heb nul verstand van zeilen, maar zo uit de logboeken klinkt het allemaal niet zo spannend en is het 's nachts waken wel het zwaarst. Maar dat is vast niet de realiteit. Heeft Laura tot nog toe geluk gehad of is de route die ze gekozen heeft niet zo spannend of komt het zwaarste nog?

Niet dat ik haar nu een zware tocht gun, maar ergens was het in mijn verbeelding toch allemaal wel wat moeilijker en inspannender dan dit. Zoals zij het beschrijft is het iets wat iedereen makkelijk kan doen als je maar geld genoeg hebt.
Er zijn heel veel mensen die dit doen. Die mensen noem je werelreizigers. Ze hebben hun leven lang hard gewerkt, flink gespaard en genieten nu zolang het nog kan. Ze zoeken de rustige gebieden, zeilen een stuk, varen soms op de motor. Liggen een tijdje ergens voor anker of in een haven en verkennen het gebied waar ze op dat moment zijn.
Je hebt ook anderen, jongeren. Die maken ook wereldreizen. Ze varen een tijdje, zoeken ergens een baantje om weer wat geld bij elkaar te verdienen en gaan dan weer verder.
En je hebt Laura Dekker.
pi_95916644
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Idd, in het krantenartikel heeft het erover dat ze 1 keer over de evenaar moet, want anders is het niet officieel...... ;(
Weet je wat ik eigenlijk zo erg vind? Ik vind het een belediging voor de mensen die het wel volgens de regels hebben gedaan, of althans hebben geprobeerd!
pi_95916991
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 13:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Idd, in het krantenartikel heeft het erover dat ze 1 keer over de evenaar moet, want anders is het niet officieel...... ;(
Blijkbaar vindt ze, dat je tijdens een zeilrecord best regelmatig op de motor mag varen, en dat solo niet alleen hoeft te zijn, maar dat er ook best wel eens iemand mee mag varen aan boord (en nee, dan heb ik het niet over het Panama Kanaal, en ook niet over pa Dekker die tot Gibraltar is meegevaren.) :D

Ik heb het over:

quote:
21. SAILING RULES
a. (Applies to all records and performances)
i. A vessel shall sail by using only the wind and water to increase, maintain or decrease her speed, except for 21.b and 21.c. below and in exceptional circumstances which shall be reported to and get approval from WSSRC.
ii. The vessel must be capable of floating and supporting its crew when at rest.
iii. Prior to the attempt, the vessel must be at rest, afloat and must accelerate without assistance.
iv. No form of rating, handicap or sail area class is relevant.
quote:
e. With or without assistance
i 'Without assistance' means that a vessel may not receive any kind of outside assistance whatever except for 21.h. and 21. i. nor take on board any supplies (beyond the harvest of the sea), materials or equipment during an attempt. A vessel may be anchored or beached during the attempt, but any repairs must be made entirely by the crew without outside resources or materials. It is never permitted to take on board stores or equipment or get any other kind of help from another vessel whilst under way (except as 'i' Emergencies below).

ii 'With assistance' means a vessel may enter harbour for repairs, alterations or stores as required with or without the help of persons outside the crew. During any stops, the timing of the voyage continues. An attempt accompanied and supported by a Mother Ship becomes "with assistance".
quote:
f. Singlehanded
'Singlehanded' means there is only one person aboard. If a singlehanded skipper accepts any kind of outside assistance (see 21e) then the voyage falls into the "singlehanded with assistance" category.
http://www.sailspeedrecords.com/the-courses-offshore.html
pi_95916999
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Weet je wat ik eigenlijk zo erg vind? Ik vind het een belediging voor de mensen die het wel volgens de regels hebben gedaan, of althans hebben geprobeerd!
Dat vind ik ook.
  zondag 24 april 2011 @ 14:27:22 #280
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95917445
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:09 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt ze, dat je tijdens een zeilrecord best regelmatig op de motor mag varen, en dat solo niet alleen hoeft te zijn, maar dat er ook best wel eens iemand mee mag varen aan boord (en nee, dan heb ik het niet over het Panama Kanaal, en ook niet over pa Dekker die tot Gibraltar is meegevaren.) :D

Ik heb het over:

[ afbeelding ]

Die voorbeelden zijn helaas een beetje slecht. Een cameraman mag best even mee de haven in.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 24 april 2011 @ 14:28:03 #281
124676 RobertoCarlos
pi_95917461
Wat ik mij afvraag als zeil-leek: hoe werkt dat hijsen van de zeilen eigenlijk, moet ze dat handmatig doen of zit er ergens een machinetje?
pi_95917519
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 14:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Die voorbeelden zijn helaas een beetje slecht. Een cameraman mag best even mee de haven in.
Nee hoor, er mag maar 1 persoon aan boord zijn. Kijk maar even naar de regels die ik een paar posten hierboven heb gequote.
  zondag 24 april 2011 @ 16:42:20 #283
124676 RobertoCarlos
pi_95922521
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee hoor, er mag maar 1 persoon aan boord zijn. Kijk maar even naar de regels die ik een paar posten hierboven heb gequote.
Het gaat niet om die regels, het gaat erom om mij te overtuigen. En ik vind het een flauw voorbeeld.
pi_95922645
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 16:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het gaat niet om die regels, het gaat erom om mij te overtuigen. En ik vind het een flauw voorbeeld.
Wat is er flauw aan? Ik tel daar 2 mensen aan boord en op beeld. Wie die persoon dan is, doet er niet toe.
pi_95924070
quote:

[..]

Ben het niet met je eens. Maar LD heeft alle regels die gelden voor het halen van dat inmiddels onofficiële record al met voeten getreden dus of ze nu wel of niet alleen op die boot is maakt ook niet meer uit.
Wat LD nu aan het doen is, is wat mensen doen als ze met pensioen zijn o.i.d. Met 1 verschil: die mensen doen het op eigen kosten en LD doet het op kosten van anderen.
Bovendien varen er steeds Nederlanders met haar mee op haar route zoals uit haar weblog blijkt. Dat zou voor mij als ouder een enorme geruststelling zijn, maar van een solo-zeilreis kun je toch echt niet meer spreken?
  zondag 24 april 2011 @ 17:38:46 #286
124676 RobertoCarlos
pi_95924238
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:32 schreef spuitje het volgende:

[..]
Bovendien varen er steeds Nederlanders met haar mee op haar route zoals uit haar weblog blijkt. Dat zou voor mij als ouder een enorme geruststelling zijn, maar van een solo-zeilreis kun je toch echt niet meer spreken?
Dat is al een beter voorbeeld. ;) En ik stel voor dat we hier niet meer praten over een record..
pi_95924550
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 17:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is al een beter voorbeeld. ;) En ik stel voor dat we hier niet meer praten over een record..
Dat het geen record gaat worden weten wij :Y Nu haar fans nog overtuigen, en LD zelf natuurlijk!
pi_95924647
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 17:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom niet? Laura Dekker spreekt zelf nog altijd over een record. Hoewel wij met zijn allen hier heel goed weten, dat er van welk record dan ook, geen sprake is. Of het zou al moeten gaan om een record luxe verzuim van leer- en schoolplicht.
pi_95924920
quote:

[..]

Ze gaat lekker met het vliegtuig naar huis tussendoor.
Het lijkt me dat dat mijlenver van een recordpoging solozeilen rond de wereld afstaat
(Om een botendinges te openen omdat ze niet van publiciteit houdt. Volg je het nog?)

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat ze, omdat er toch geen officieel record te behalen valt, de regels maar aanpast aan haar eigen onkunde en gemakzucht en daarna gaat miepen dat men niet bebrijpt waar ze mee bezig is.

Moet je echt nog overtuigd worden? De feiten spreken voor zich.
  zondag 24 april 2011 @ 20:00:06 #290
124676 RobertoCarlos
pi_95927930
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze gaat lekker met het vliegtuig naar huis tussendoor.
Het lijkt me dat dat mijlenver van een recordpoging solozeilen rond de wereld afstaat
(Om een botendinges te openen omdat ze niet van publiciteit houdt. Volg je het nog?)

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat ze, omdat er toch geen officieel record te behalen valt, de regels maar aanpast aan haar eigen onkunde en gemakzucht en daarna gaat miepen dat men niet bebrijpt waar ze mee bezig is.

Moet je echt nog overtuigd worden? De feiten spreken voor zich.
Nou, ik vind dat Laura gewoon fantasties is! *O* *O* Jullie zijn gewoon velours op haar record omdat jullie zelf een saai leven hebben! :Y
pi_95927993
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat Laura gewoon fantasties is! *O* *O* Jullie zijn gewoon velours op haar record omdat jullie zelf een saai leven hebben! :Y
Dat mag je vinden hoor :P
Maar welk record heb je het over?
pi_95938267
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 14:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

De andere zeilers , die wel een echte solo, non stop rond de wereld hebben gemaakt, hebben geen tussenhaven aan gedaan, dus hoefde er niet steeds een cameraploeg aan boor dte komen.

Laura heeft in 1 dag Stille ocean al meer dieren in het water gezien dan in de 6 maand die ze nodig had om de Atlantisch eoceaan over te steken.Gek he?! Ten eerste, ben je met een roeiboot nog sneller de Atlantische oceaan over volgens mij. En ten tweede, op de vakantie eilanden die LD bezocht heeft op haar route naar het Panamkanaal kom je ook heel weinig dieren in het water tegen, want ze heeft heel weinig zeewater gezien in die 6 maand.
  maandag 25 april 2011 @ 00:03:40 #293
124676 RobertoCarlos
pi_95939830
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 23:37 schreef Alleskids het volgende:

[..]

De andere zeilers , die wel een echte solo, non stop rond de wereld hebben gemaakt, hebben geen tussenhaven aan gedaan, dus hoefde er niet steeds een cameraploeg aan boor dte komen.
Zooooo makkelijk, een jong meisje met lef en durf bashen! :N
pi_95940389
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is het nu juist. Aan lef en durf ontbreekt het haar volledig. Anders zou ze het wel anders hebben aangepakt en een werkelijke recordpoging hebben gedaan, ipv een recreatief mooiweer-vakantie-rondje rond de wereld varen (te pas en te onpas op de motor varen is geen zeilen), zoals ook gepensioneerden dat in grote aantallen doen.
pi_95940915
Het gaat niet goed met de Nederlandse les bij de Wereldschool (als ze daar ooit al wat aan doet):

quote:
24-4-2011

Nog steeds vult een goeie zijwind m'n zeilen. Ik verwacht tussen morgenavond en overmorgen de evenaar te passeren. Via de ssb en vhf radio onstaan al levendige ideen over wat ze aan neptunes gaan geven. Een zelfgevangen vis,rum,bananen,een duikbril... Vannochtend in alle vroegte (5 uur) was ik al pannekoeken aan het bakken. Zodra de zon opkomt is het te warm en ik wou persee pannekoeken als ontbijt.Gisteren kreeg ik een enorme regenbui over me heen, en anders als bij andere regenbuien stond er geen wind. Waardoor ik de boot kon schoonmaken, kon douchen en 11 liter water opgevangen heb. Ik was helemaal door het dolle heen in zoveel zoet water gehuld te zijn.

Laura
Dat zijn veel fouten, in maar heel weinig tekst :'(
pi_95946452
quote:
2s.gif Op zondag 24 april 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 00:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ben je weeer de schelm aan het spelen? :)
Natuurlijk zou er wat tegenwicht moeten zijn.. Maar ja, de argumenten zijn een beetje op. Ik zie ze ook bij jou niet terug.
  maandag 25 april 2011 @ 09:52:56 #297
124676 RobertoCarlos
pi_95947057
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is het nu juist. Aan lef en durf ontbreekt het haar volledig. Anders zou ze het wel anders hebben aangepakt en een werkelijke recordpoging hebben gedaan, ipv een recreatief mooiweer-vakantie-rondje rond de wereld varen (te pas en te onpas op de motor varen is geen zeilen), zoals ook gepensioneerden dat in grote aantallen doen.
Jullie happen ook zo lekker he.... :O ;)
pi_95947238
quote:
2s.gif Op maandag 25 april 2011 09:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Jullie happen ook zo lekker he.... :O ;)
Er is niemand anders die het hier nog voor haar opneemt, deze serie gaat het niet redden tot het eind van de vakantie.
pi_95954330
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 10:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Er is niemand anders die het hier nog voor haar opneemt, deze serie gaat het niet redden tot het eind van de vakantie.
Maar de mensen die het voor haar op willen nemen zijn natuurlijk wel van harte welkom hier! Laat ze maar uit leggen waarom zij vinden dat LD dit wel moet doen en waarom het zo'n byzondere prestatie is die het meisje levert!
Eens zien of ze sommigen van ons kunnen overtuigen van het nut van deze onderneming.
pi_95955949
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:08 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar de mensen die het voor haar op willen nemen zijn natuurlijk wel van harte welkom hier! Laat ze maar uit leggen waarom zij vinden dat LD dit wel moet doen en waarom het zo'n byzondere prestatie is die het meisje levert!
Eens zien of ze sommigen van ons kunnen overtuigen van het nut van deze onderneming.
Nou het is heel bijzonder dat ze op haar leeftijd een solozeiltocht rond de wereld aankan.
Maar omdat ze zo jong is mag ze best een beetje de hand lichten met de eisen die normaal gesteld worden.
Dat dat impliceert dat het toch een slecht idee zou kunnen zijn, daar hebben we het niet over.
Als je daarover begint ben je een azijnpisser en snap je niet wat ze aan het doen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')