abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 14:26:11 #1
137949 Disana
pi_94638903

Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) onvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Vandaar deze geanimeerde discussie. Al heel wat delen lang, feitelijk zijn er nl. veel meer dan 17 delen in deze reeks.

Linkje naar het vorige deel: Laura #18 Laura Dekker, eierwekker!
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 14:26:51 #2
137949 Disana
pi_94638926
quote:
Dit is het moment waarop Laura voor het eerst wereldnieuws wordt. Daarna laat de pers Laura niet meer los. Dat heeft ook gunstige kanten want spoedig bieden sponsors hulp aan. Hulp die welkom is want in tegenstelling tot wat we dachten is er maar heel weinig geld om de plannen van Laura te realiseren. Laura krijgt zelfs een zeewaardig zeiljacht van een echtpaar cadeau. Andere sponsors helpen haar aan de nieuwste navigatieapparatuur en een krachtige motor. Ook krijgt Laura trainingen aangeboden waar ze dankbaar gebruik van maakt.
quote:
De vader van Laura is geen vermogende zakenman die zijn dochter een pleziertje gunt, zoals we hebben gedacht. Integendeel. Het boek beschrijft hoe met klusjes, hard werken, dubbeltjes omdraaien en handvaardigheid langzaam de droom gerealiseerd wordt. Laura blijkt ook zeer handig met het werven van sponsors. Zelfs handiger dan haar vader. Over haar handelsgeest en zelfstandigheid hoeven we ons geen zorgen te maken.
http://www.kovandijkverte(...)9D-door-riek-dekker/
pi_94639051
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:19 schreef okiokinl het volgende:
dit topic leest als de story of de weekend.

raar misschien, maar ik vindt het gewoon wel stoer, zo'n zeilmeisje. lekker schijt aan alles, en je dromen waarmaken. zouden meer mensen moeten doen.
O dat doen ook heel veel mensen hoor! Ze doen het alleen wel op eigen kosten etc. en liggen niet constant om geld etc. te schooien!
pi_94639640
Haar wereldreis heeft al gefaald.
Ze is terug naar Nederland gekomen... dat is geen wereldreis meer maar gewoon vakantie.

Wel is ze de eerste wereldreiziger dat heen en weer vliegt, is volgens mij nog nooit gebeurd.
Alleen maakt t nu niet meer uit of ze de reis haalt... tis niet in 1x.
pi_94639784
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:09 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

:Y
Maar je gaat het ons niet vertellen omdat je vindt dat we het boek maar moeten kopen?
pi_94640024
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:55 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar je gaat het ons niet vertellen omdat je vindt dat we het boek maar moeten kopen?
Jij kan het boek ook lenen. Misschien vind jij ook een sponsor...
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 15:11:31 #7
137949 Disana
pi_94640287
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:03 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

In dit topic proberen mensen feiten boven water te halen. Jammer dat je informatie achterhoudt en eigenlijk gewoon een beetje zit te trollen.

Spuitje, begrijp ik nu goed dat de boot van Laura dus een gift van een echtpaar is? Of gaat het om een andere boot. Ik kan er verder niets over vinden.
pi_94640719
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:03 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Denk niet dat het in Frankrijk in de bibliotheek staat
pi_94640763
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:11 schreef Disana het volgende:

[..]

In dit topic proberen mensen feiten boven water te halen. Jammer dat je informatie achterhoudt en eigenlijk gewoon een beetje zit te trollen.

Spuitje, begrijp ik nu goed dat de boot van Laura dus een gift van een echtpaar is? Of gaat het om een andere boot. Ik kan er verder niets over vinden.
In het artikel van Ko van Dijk staat dat ze het heeft gekregen, maar volgens mij was het Borkum die in het vorige topic beweerde dat ze het in bruikleen had. Dus wat nu waar is en wat niet weet ik ook niet.
pi_94642046
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:28 schreef spuitje het volgende:

[..]

In het artikel van Ko van Dijk staat dat ze het heeft gekregen, maar volgens mij was het Borkum die in het vorige topic beweerde dat ze het in bruikleen had. Dus wat nu waar is en wat niet weet ik ook niet.
Ko van Dijk haalt hier iets door elkaar. De boot van de echtpaar was een Contest uit 1968, niet de Hurley 800 (Mijn verhaal, site 91). Dat was in het voorjaar 2010. De Contest werd inderdaad verkocht omdat ze al de Jeanneau gekocht hadden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Borkum1994 op 26-03-2011 16:18:03 ]
pi_94642847
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:11 schreef Disana het volgende:

[..]

De Hrurley 800 was een gift van een stel.
pi_94642885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:12 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Ko van Dijk haalt hier iets door elkaar. De boot van de echtpaar was een Contest uit 1968, niet de Hurley 800 (Mijn verhaal, site 91). Dat was in het voorjaar 2010. De Contest werd inderdaad verkocht omdat ze al de Jeanneau gekocht hadden.
Je haalt hier zelf de boel door elkaar :D
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 16:42:33 #13
137949 Disana
pi_94642983
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De Hrurley 800 was een gift van een stel.
Ik begrijp er echt geen fluit meer van hoor :) Dus deze Hurley 800 is verkocht, was dat de boot die 26.000 euro opleverde?
pi_94643258
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik begrijp er echt geen fluit meer van hoor :) Dus deze Hurley 800 is verkocht, was dat de boot die 26.000 euro opleverde?
Laura's Book:

quote:
In the weeks after the England trip, Laura's wish for a world circumnavigation becomes more concrete. She writes mails to several companies whether they would like to sponsor her. She receives positive answers. A couple offers a bigger boat to her, a Hurley 800. It seems that nothing can stop Laura.
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=108
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 16:52:25 #15
137949 Disana
pi_94643294
quote:
Maar ik begreep toch eerder dat dit niet de boot is waarop ze nu zit?
pi_94643545
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

De Hurley 800, voorzien van alle benodigde apparatuur inclusief AIS, was ineens toch te klein voor Laura. Deze werd toen vervangen voor een opknapper Jeanneau Gin Fizz Ketch. Die is zelf gekocht met eigen geld (zoals ze beweren.). De Hurley 700 stond te koop op internet voor ¤ 6.500, het hoogste bod was ¤ 4.000 ( http://watersport.tweedeh(...)an-laura-dekker.html), Vlak voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch is aangeschaft, deed ze volgens haar eigen weblog een 2e boot delivery (de Hurley 800 dus). Maar de Jeanneau Gin Fizz Ketch, kostte ¤ 26.000. Met de ¤ 4.000 opbrengst van de Hurley 700, en laten we dat voor de Hurley 800 ruim nemen en gewoon verdubbelen naar ¤ 8000 (dat is wellicht wel heel erg ruim genomen), blijft er dus nog een gigantisch gat van ¤ 14.000 open staan. Dat is toch best veel geld voor mensen die beweren geen nagel te hebben om aan de eigen kont te kunnen krabben. En daarbij zijn dan nog niet eens de kosten van het opknappen (schilderwerk, nieuwe boeg, etc etc etc, inbegrepen.).
pi_94643561
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat klopt. Volgens haar eigen zeggen moest ze nu aan zoveel eisen voldoen dat de Hurley 800 daarvoor te klein was. En is er dus een andere boot aangeschaft.
pi_94643744
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De Hurley 800, voorzien van alle benodigde apparatuur inclusief AIS, was ineens toch te klein voor Laura. Deze werd toen vervangen voor een opknapper Jeanneau Gin Fizz Ketch. Die is zelf gekocht met eigen geld (zoals ze beweren.). De Hurley 700 stond te koop op internet voor ¤ 6.500, het hoogste bod was ¤ 4.000 ( http://watersport.tweedeh(...)an-laura-dekker.html), Vlak voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch is aangeschaft, deed ze volgens haar eigen weblog een 2e boot delivery (de Hurley 800 dus). Maar de Jeanneau Gin Fizz Ketch, kostte ¤ 26.000. Met de ¤ 4.000 opbrengst van de Hurley 700, en laten we dat voor de Hurley 800 ruim nemen en gewoon verdubbelen naar ¤ 8000 (dat is wellicht wel heel erg ruim genomen), blijft er dus nog een gigantisch gat van ¤ 14.000 open staan. Dat is toch best veel geld voor mensen die beweren geen nagel te hebben om aan de eigen kont te kunnen krabben. En daarbij zijn dan nog niet eens de kosten van het opknappen (schilderwerk, nieuwe boeg, etc etc etc, inbegrepen.).
Dat opknappen is grotendeels betaald door sponsoren waarvan dit er eentje is.
Vraag me weleens af of die mensen het allemaal nog zo geweldig vinden nu is gebleken dat het kind helemaal geen solo zeilreis rond de wereld maakt en er ook al geen record valt te vestigen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 17:09:42 #19
137949 Disana
pi_94643829
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is niet jullie schuld hoor, maar het duizelt me nog steeds. Waar komt die Hurley 700 nou weer vandaan?
pi_94643832
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:01 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat klopt. Volgens haar eigen zeggen moest ze nu aan zoveel eisen voldoen dat de Hurley 800 daarvoor te klein was. En is er dus een andere boot aangeschaft.
Terwijl die boot weer helemaal niet zo goed uitgerust was..

Wat een lulkoek produceert die familie toch :P
Ik vind wel knap dat ze er ook gewoon stug mee blijven doorgaan.

Ze had trouwens toch ook een uitnodiging van Oprah Winfrey gehad, ooit?
pi_94643937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is niet jullie schuld hoor, maar het duizelt me nog steeds. Waar komt die Hurley 700 nou weer vandaan?
Dat was de boot die ze al had, waarmee ze in de eerste instantie op wereldreis wilde.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 17:16:54 #22
137949 Disana
pi_94644039
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat was de boot die ze al had, waarmee ze in de eerste instantie op wereldreis wilde.
Okeee... en wat is een boat delivery?
pi_94644209
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:07 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat opknappen is grotendeels betaald door sponsoren waarvan dit er eentje is.
Vraag me weleens af of die mensen het allemaal nog zo geweldig vinden nu is gebleken dat het kind helemaal geen solo zeilreis rond de wereld maakt en er ook al geen record valt te vestigen.
Wat ook al in tegenstrijd is met haar weblog, want daar beweert Laura namelijk ook dat ze dat allemaal zelf hebben gedaan (en vooral ook zelf hebben betaald).

quote:
17-3-2010

Gisteren heb ik de verf voor mijn boot besteld, er gaat aardig wat verf op zon grote boot zeg.
Wel 10 blikken!!! En dat is alleen nog maar de rode verf.

Binnen ben ik ook al begonnen met schuren,er moet namelijk veel opnieuw gelakt worden.

Het nieuwe roer is ook al bijna klaar, er moeten nog nieuwe lagers gedraaid worden en dan kan hij worden gemonteerd.

En vooral dit:

quote:
Ik wil iedereen nog een geweldige kerst en een gelukkig nieuw jaar wensen.Ik zal me met de kerst niet vervelen.Er staat heel wat leuks op de planning en alles is al in volle kerstsfeer hier.Ik loop al de hele dag met een kerstmuts op en overal staan kerstbomen,dus het zal vast wel heel gezellig worden.Verder wil ik nog even mijn geld probleem toelichten dat vandaag in de media was. Het zit zo; Wij (mijn vader en ik) hebben nooit echt veel geld gehad, ik heb dus geleerd met heel weinig geld heel ver te komen.We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt, maar daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen,maar rijk ben ik niet.Sponsoren heb ik niet veel omdat die zich vorig jaar hebben terug getrokken vanwege de onzekerheid of ik nu wel of niet mocht vertrekken.Toen dat uit de wereld was ben ik meteen weggegaan, en is er van sponsoring niet veel meer terecht gekomen.Nu ben ik weg, en denken de meeste natuurlijk dat het allemaal wel goed is.Ik overleef het best, maar ik wil er niet over liegen dat wat extra wel fijn zou zijn. Guppy is niet uitgerust met overbodige apperatuur, natuurlijk heb ik alles wat ik echt nodig heb, maar iets extra zou niet overbodig zijn.Ik wil wel alle sponsoren en iedereen die mij op wat voor wijze dan ook geholpen heeft, heel erg bedanken.Zonder hen zou ik nooit zo ver gekomen zijn.
Dan is het toch op zijn minst een beetje vreemd, om van een sponsor de volgende tekst te lezen:

quote:
Aan haar nieuwe boot een Jeanneau Gin Fizz Ketch tweemaster is inmiddels al veel werk verricht.
Een extra schroefas gemonteerd en in de romp gelamineerd voor de nieuwe Yanmar back up motor.
Zwemplateau met epoxy versterkt en extra vast gelamineerd dit ivm de windvaan stuurinrichting en het rek voor de zonnepanelen.
Zwemplateau strak gemaakt met epoxy.
Diverse gelcoat reparaties.
Scheg van het roer vergroot en met vinylester gelamineerd vanwege het nieuwe en grotere roer.
Onderwaterschip behandeld. Laura wilde graag een rode boot met een wit dek dus werd de romp rood en door ons afgelakt in helder rode kleur.
Diverse andere kleine werkzaamheden en technische ondersteuning.
Tevens levering van diverse materialen voor het gereed maken van de boot.
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
pi_94644226
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Okeee... en wat is een boat delivery?
ik kende de term niet... maar ik ging ervan uit dat dat de overdracht van de eigendomsrechten van een boot is. Zoals het werd gesteld leek het ook alsof de boot dan bij de nieuwe eigenaar werd afgeleverd..
Maar goed, dat is gewoon invulling he?
pi_94644228
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:09 schreef Disana het volgende:

[..]

De Hurley 700, is het bootje waarmee ze naar Engeland is gevaren ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')